Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09:59
Wat zijn de ervaringen bij Tweakers omtrent verzekeringen die je zou krijgen op aankopen met een creditcard? Het klinkt mij erg als een wassen neus, een garantie met een enorme adder onder het gras. Is mijn voorzichtigheid terecht?

Ik heb zelf een standaard ING mastercard.

[Website en online portfolio]

• Joni
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Eťn keer wat geclaimd (ICS Visa World Card Gold). Ging om een broek die geschuurd was na een val met een mountainbike. Was geen probleem, ik heb zonder gezeur het volledige aankoopbedrag - eigen risico ontvangen.

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Nog nooit gebruik van gemaakt (ik gebruik mijn cc voornamelijk op vakantie en voor wat internetaankopen als iDeal geen optie is), maar een paar pagina's terug beschreef iemand hoe enorm moeilijk er werd gedaan toen hij gebruik wilde maken van de reisverzekering die hij bij zijn American Express kaart heeft.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10:18
Kort vraagje. Ik heb al jaren een standaard ING creditcard voor de vakanties en af en toe wat online aankopen. Paar jaar terug heb ik de limiet zonder problemen verhoogd van 1k naar 3k, ik heb echter geen flauw idee meer in hoeverre ik daar toen inkomensgegevens o.i.d. voor moest aanleveren. Was nog in mijn studententijd volgens mij :?

Nu wil ik deze zomer een maand naar AustraliŽ op vakantie en zou ik mijn limiet willen verhogen van 3k naar 5k (max wat kan met deze kaart). Ik ben inmiddels meer gaan verdienen in de tussentijd, maar heb nu ook een hypotheek "om m'n nek hangen". Afgezien daarvan geen BKR registraties die van invloed kunnen zijn.
Heb ik hierdoor risico dat de bank toch "wakker" wordt en i.p.v. de limiet te verhogen zelfs de limiet verlaagd naar 2k of 1k?

Vraag uitzetten bij de bank kan natuurlijk ook, maar ik maak liever geen slapende honden wakker. Vandaar de vraag of hier ervaringsdeskundigen zijn :)

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:11
quote:
B-Real schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:11:
Kort vraagje. Ik heb al jaren een standaard ING creditcard voor de vakanties en af en toe wat online aankopen. Paar jaar terug heb ik de limiet zonder problemen verhoogd van 1k naar 3k, ik heb echter geen flauw idee meer in hoeverre ik daar toen inkomensgegevens o.i.d. voor moest aanleveren. Was nog in mijn studententijd volgens mij :?

Nu wil ik deze zomer een maand naar AustraliŽ op vakantie en zou ik mijn limiet willen verhogen van 3k naar 5k (max wat kan met deze kaart). Ik ben inmiddels meer gaan verdienen in de tussentijd, maar heb nu ook een hypotheek "om m'n nek hangen". Afgezien daarvan geen BKR registraties die van invloed kunnen zijn.
Heb ik hierdoor risico dat de bank toch "wakker" wordt en i.p.v. de limiet te verhogen zelfs de limiet verlaagd naar 2k of 1k?

Vraag uitzetten bij de bank kan natuurlijk ook, maar ik maak liever geen slapende honden wakker. Vandaar de vraag of hier ervaringsdeskundigen zijn :)
Als het alleen voor de vakantie is, dan kun je ook gewoon wat geld op je creditcard storten. Dit komt uiteindelijk op hetzelfde neer als je limiet verhogen. Als je er bijv. 2k p zet, dan heb je uiteindelijk een limiet van 5k (2k zelf ingebracht). Als ik op vakantie ga, gebruik ik dit altijd om mijn limiet wat te verhogen :)

Zie ook de website van de ING.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10:18
Nooit geweten, ik dacht namelijk (en zo lees ik jou link ook) dat dit alleen geld indien je gebruik maakt van gespreid betalen. Dat heb ik niet, aan het eind van de maand wordt het gehele bedrag gewoon afgeschreven.

In de ING app staat dat ook iets explicieter vermeld
quote:
Kan ik mijn creditcardkrediet aflossen voor de afsluiting van een periode?
Ja, dat kan met een creditcard waarmee u gespreid betaalt. Als u een creditcard heeft waarmee dat kan, ziet u een extra knop 'aflossen' bij de creditcard in het rekeningoverzicht.
Met mijn creditcard kan dat dus blijkbaar niet en ik heb die knop dan ook niet.

• rvd50
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13-12 00:36

rvd50

...................

Ik ga aankomend weekend op wintersport en het is natuurlijk belangrijk om goed verzekerd te zijn. Ik heb zelf een AE Flying Blue Gold Card.

Zojuist de American Express verzekering gebeld en inderdaad valt wintersport onder de polisvoorwaarden. De mevrouw vertelde wel echter dat de AE een secundair pakket op is je standaard reisverzekering. Ik had niet de mogelijkheid om verder door te vragen, maar hebben jullie hier ervaring mee? Of gaan jullie onbezorgd op wintersport met deze verzekering zonder een standaard reisverzekering?

R.D50

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

quote:
rvd50 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:06:
Ik ga aankomend weekend op wintersport en het is natuurlijk belangrijk om goed verzekerd te zijn. Ik heb zelf een AE Flying Blue Gold Card.

Zojuist de American Express verzekering gebeld en inderdaad valt wintersport onder de polisvoorwaarden. De mevrouw vertelde wel echter dat de AE een secundair pakket op is je standaard reisverzekering. Ik had niet de mogelijkheid om verder door te vragen, maar hebben jullie hier ervaring mee? Of gaan jullie onbezorgd op wintersport met deze verzekering zonder een standaard reisverzekering?
Ik denk dat de bezorgdheid van medetweakers niet de juiste maatstaf is.
Check even de polisvoorwaarden wat ze dekken.

Medische kosten (gips, rontgenfotos, behandeling) valt over het algemeen onder je eigen ziektekostenverzekering. De reisverzekering komt pas als het buiten je dekking valt.
Waar je een reisverzekering voor hebt is voor de kosten van de helicopter/banaan, de repatriering van je eigen wagen, gipsvlucht, etc.
Extraatjes zijn de waarde van je overgebleven dagen op je skipas terug krijgen en evt. diefstalverzekering van de ski uitrusting.

JackBol wijzigde deze reactie 05-01-2017 17:33 (10%)

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13-12 21:18
quote:
rvd50 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:06:

Lees even de posts van PWM hier in deze thread (PWM in "Ervaringen met creditcards" en een heleboel er na ;-)) over zijn ervaringen met de Amex verzekering, tenzij je alles boekt via de kaart en regelt dan vervalt heel snel de dekking.

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 08:00

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

quote:
B-Real schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:42:
Nooit geweten, ik dacht namelijk (en zo lees ik jou link ook) dat dit alleen geld indien je gebruik maakt van gespreid betalen. Dat heb ik niet, aan het eind van de maand wordt het gehele bedrag gewoon afgeschreven.

[...]

Ongeacht wat de app zegt, kan dit ook gewoon als je maandelijks aflost op je kaart. Ik heb het wel eens gedaan bij twee grote aankopen (ene aan begin van maand, andere eind van maand) die over m'n limiet heen zouden komen. Halverwege eerste aankoop 'extra afgelost'. Komt op hetzelfde neer. Geen probleem, duurt een paar dagen voor het verwekt is.

Rail Away!

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

quote:
H92! schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:10:
Heeft iemand hier ervaring met Visa World Prepaid (https://prepaid.worldcard.nl/)? Ik heb op dit moment een MC van mijn eigen bank, maar wil ook een Visa hebben. Hoe snel is het bedrag op je kaart bijgeschreven als je stort?
Ik heb deze gisteren aangevraagd! Nog niet binnen, dus ben ook benieuwd. :)

• rvd50
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13-12 00:36

rvd50

...................

quote:
JackBol schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:31:
[...]

Ik denk dat de bezorgdheid van medetweakers niet de juiste maatstaf is.
Check even de polisvoorwaarden wat ze dekken.

Medische kosten (gips, rontgenfotos, behandeling) valt over het algemeen onder je eigen ziektekostenverzekering. De reisverzekering komt pas als het buiten je dekking valt.
Waar je een reisverzekering voor hebt is voor de kosten van de helicopter/banaan, de repatriering van je eigen wagen, gipsvlucht, etc.
Extraatjes zijn de waarde van je overgebleven dagen op je skipas terug krijgen en evt. diefstalverzekering van de ski uitrusting.
Thanks for de uitleg. Toch maar een kortlopende reisverzekering met wintersportdekking genomen voor 1 week a la 14 euro. Liever goed gedekt dan achteraf welles/nietes te spelen en gewezen te worden op de kleine letters. Ik zoek het later nog wel een keer goed uit. :)

R.D50

• oohh
  • Laatst online: 10:11
quote:
B-Real schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:42:

[...]

Ik heb geen gespreid betalen, maar het werkt wel. Het is er inderdaad eigenlijk niet voor bedoeld. Gewoon even overmaken naar dat rekeningnunmmer en binnen een paar dagen staat het er op ;)

Wat Mad Marty hierboven dus al zegt

oohh wijzigde deze reactie 05-01-2017 22:34 (3%)

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Mad Marty schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:32:
[...]

Ongeacht wat de app zegt, kan dit ook gewoon als je maandelijks aflost op je kaart. Ik heb het wel eens gedaan bij twee grote aankopen (ene aan begin van maand, andere eind van maand) die over m'n limiet heen zouden komen. Halverwege eerste aankoop 'extra afgelost'. Komt op hetzelfde neer. Geen probleem, duurt een paar dagen voor het verwekt is.
Bedenk hierbij wel dat veel van de verzekeringen niet of pro rata gelden voor de bedragen boven je eigenlijke limiet. Als je normaal een limiet van 5k hebt, en je er 5k extra op stort om een Rolex van 10k te kopen zal die bij verlies/diefstal dus maar voor de helft verzekerd zijn. (Even afgezien van of juwelen al een max vergoeding hebben)

DUT Racing

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 08:00

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

quote:
fsfikke schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:32:
[...]

Bedenk hierbij wel dat veel van de verzekeringen niet of pro rata gelden voor de bedragen boven je eigenlijke limiet. Als je normaal een limiet van 5k hebt, en je er 5k extra op stort om een Rolex van 10k te kopen zal die bij verlies/diefstal dus maar voor de helft verzekerd zijn. (Even afgezien van of juwelen al een max vergoeding hebben)
Goeie toevoeging, dank! Ik heb eerlijk gezegd niet de hele voorwaarden doorgespit hierop :) In mijn geval waren beide aankopen apart wel onder de limiet, dus als ik nog in de verzekerde periode zou zitten, dan zouden ze wel gedekt worden neem ik aan?

Mad Marty wijzigde deze reactie 06-01-2017 13:53 (12%)

Rail Away!

• xileS
  • Niet online
Volgens mij krijg je zelfs rente op je CC, als je extra geld erop stort. Ik zie namelijk weleens rentepercentages voorbij komen (wat nu overal sowieso laag is), dus het werkt dan ook als een soort spaarrekening.

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 06:03

Zr40

heeft native IPv6

Bij ICS is dat inderdaad zo, alleen geldt de rente alleen over het saldo boven § 500. Sowieso is de rente lager dan de spaarrekening van een Nederlandse bank met de op dit moment hoogste rente.

Voor de rente zou ik het niet doen. Eventueel wel om de bestedingslimiet tijdelijk te vergroten voor een dure aankoop.

10x270 Wp zuid (PVOutput | Live)

• xileS
  • Niet online
Ah ja vanaf 500 idd geloof ik, was ik even vergeten. Had afgelopen maand ervoor gekozen om het maximale (dus ook voor de bedragen na betreffende periode) af te lossen. Hierdoor had ik even een positief saldo gekregen, omdat er nog een paar retouren verwerkt werden. Had verwacht dat ik hiervoor nog een paar cent rente zou krijgen ;p. Maar dat feestje gaat dan ook niet door waarschijnlijk.

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-12 22:24
ICS valt bovendien onder het depositogarantiestelsel (zijn een bancaire instelling met eigen vergunning). Oftewel alle tegoeden bij elkaar opgeteld tot 100.000 euro vallen hieronder.

Huidige effectieve spaarrente bij ICS is per 1 januari 2017 0,5% op jaarbasis. Deze rente kan wijzigen.

• BigSurf
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:53
Heeft er iemand ervaring met een virtuele creditcard gekoppeld aan een U.S. adres die je kunt aanvullen met paypal of een Nederlandse creditcard? Ik wil een Groupon aanschaffen van de US site (.com) en deze accepteren alleen betalingen met een US of Canadese creditcard.

• chronoz
  • Laatst online: 23-11 18:45
Ik wil een Amex Goud aanvragen in Nederland, maar mijn Engelse Amex Gold heb ik aangevraagd op 19 januari 2016.

Ik ben bang dat American Express automatisch mijn UK Amex transfert naar Nederland en mij kosten in rekening brengt. Of dat ik membership rewards bonuspunten misloop omdat ik dan mijn UK Amex maar 1 jaar heb behouden.

Enige tips? Telefonisch navragen?

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
chronoz schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:13:
Ik wil een Amex Goud aanvragen in Nederland, maar mijn Engelse Amex Gold heb ik aangevraagd op 19 januari 2016.

Ik ben bang dat American Express automatisch mijn UK Amex transfert naar Nederland en mij kosten in rekening brengt. Of dat ik membership rewards bonuspunten misloop omdat ik dan mijn UK Amex maar 1 jaar heb behouden.

Enige tips? Telefonisch navragen?
Hoe weet Amex NL dat jij dezelfde chronoz bent als die Britse chronoz?

• chronoz
quote:
downtime schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:12:
[...]

Hoe weet Amex NL dat jij dezelfde chronoz bent als die Britse chronoz?
Hij vroeg of ik een oude kaart had en of ik mijn oude kaart wilde behouden of verhuizen, dus dat ging goed.

Ik neem aan dat de Amex Gold Premium deal sowieso beter is dan de Amex Gold deal? Gezien beiden het eerste jaar gratis zijn.

Welke deal is beter? Mastercard.nl of N26.com credit card? Aangezien American Express vaak niet ondersteund wordt.

chronoz wijzigde deze reactie 10-01-2017 19:57 (37%)

• chronoz
-

chronoz wijzigde deze reactie 10-01-2017 19:57 (96%)

• Wally2002
N26 vs ICS MasterCard:

De N26 MasterCard kaart is een debit-kaart, dit schijnt voor sommige transacties een probleem te zijn (bijvoorbeeld autohuur), daar wil men dan een volwaardige creditcard om voldoende waarborg te hebben.

N26 is (vooralsnog) gratis aan te vragen, en je zit niet met koersopslag (als je in vreemde valuta gaat betalen). Dus dat is sowieso een goede deal.

En als er een leuke actie is bij MasterCard (of VISA) met het eerste jaar gratis (en eventueel nog een saldotegoed erbij) dan kun je dat toch ook gewoon doen en desnoods opzeggen na een jaar.

• chronoz
Ik wist niet dat https://www.yourmastercard.nl/ via ICS was, daar heb ik namelijk al een creditcard die komt te vervallen deze maand.

Update van Klantenservice: "Voor niets gaat de zon op."

Was niet zo'n aardig meisje, maar ze heeft wel gelijk natuurlijk. Ik moet minstens een jaar wachten totdat ik weer van een ICS-actie gebruik kan maken.

Ik heb me aangemeld bij N26. :)
quote:
Bij de behandeling van uw aanvraag hebben wij geconstateerd dat u reeds een kaarthouder bent of recentelijk bent geweest. De Introduceren-wordt-belonen service van American Express is, conform de voorwaarden, alleen voor nieuwe American Express kaarthouders en daarom hebben wij de aanvraagprocedure stopgezet.
Ik ben net ook geweigerd voor de American Express in Nederland.

chronoz wijzigde deze reactie 12-01-2017 13:09 (22%)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
chronoz schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:42:

[...]

Ik ben net ook geweigerd voor de American Express in Nederland.
De tekst zegt wat anders, je bent geweigerd oor de "Introduceren-wordt-belonen"-actie. Je kan nog steeds gewoon een Amex/ICS kaart aanvragen.

DUT Racing

• chronoz
https://www.americanexpre...ds/flying-blue/gold-card/
Flying Blue - American Express Gold - 1e jaar gratis t.w.v. § 170,-

Zou dit ook alleen voor nieuwe klanten gelden?

• Wally2002
ik zie onder aanmelden bij de laatste stap een link naar actievoorwaarden. Dat lijkt over alleen de welkomst miles te gaan.

Ben je zelf nog ergens voorwaarden tegengekomen m.b.t. het eerder kaarthouder zijn? Ik zie verder niet zo snel iets in die trant. Maar als je het zeker wil weten gewoon het aanmeldproces doorlopen en de voorwaarden die je voorgeschoteld krijgt goed doornemen.

• Mark.
  • Laatst online: 12-12 13:32

Mark.

Defensor

quote:
chronoz schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:37:

Welke deal is beter? Mastercard.nl of N26.com credit card? Aangezien American Express vaak niet ondersteund wordt.
Mastercard is sowieso beter dan dat N26. En "American Express vaak niet ondersteund wordt." :? Wat is dat voor rare uitspraak. AMEX wordt altijd overal wereldwijd ondersteund. Ik heb het al 30? jaar.

De mens wikt maar God beschikt.

• Zr40

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Mark. schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:32:
[...]

Mastercard is sowieso beter dan dat N26. En "American Express vaak niet ondersteund wordt." :? Wat is dat voor rare uitspraak. AMEX wordt altijd overal wereldwijd ondersteund. Ik heb het al 30? jaar.
Chronoz bedoelt waarschijnlijk acceptatie. Amex wordt inderdaad op minder plaatsen geaccepteerd dan dat MasterCard of Visa geaccepteerd wordt. Met name in Nederland is het relatief zeldzaam.

• Mark.

Mark.

Defensor

Nou dan mag je mij wereldwijd plekken aanwijzen waar men i.v.g met Via of Mastercard geen AMEX accepteren.

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:45
quote:
Mark. schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:58:
Nou dan mag je mij wereldwijd plekken aanwijzen waar men i.v.g met Via of Mastercard geen AMEX accepteren.
Hier bijvoorbeeld? 33 Miljoen plekken voor MC/VISA tegen 15 miljoen voor Amex.

• Mark.

Mark.

Defensor

Dat is geen maatstaf en dat bedoelde ik ook niet. Dus landen,hotels,restaurants. En ik heb de afgelopen 45 jaar de wereld gereisd,gewoond en gezien en AMEX kon ik overal kwijt uitgezonderd natuurlijk allerlei lege vlaktes van gebergtes.

• chronoz
quote:
Zr40 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:42:
[...]

Chronoz bedoelt waarschijnlijk acceptatie. Amex wordt inderdaad op minder plaatsen geaccepteerd dan dat MasterCard of Visa geaccepteerd wordt. Met name in Nederland is het relatief zeldzaam.
Juist. d:)b
quote:
Sebazzz schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:27:
Wat zijn de ervaringen bij Tweakers omtrent verzekeringen die je zou krijgen op aankopen met een creditcard? Het klinkt mij erg als een wassen neus, een garantie met een enorme adder onder het gras. Is mijn voorzichtigheid terecht?

Mijn ervaringen met de verzekeringen:
  • ING: Alibaba kreeg maar 6 van de 14 producten, ING deed heel moeilijk, heel veel formuliertjes. Gelukkig was alles zo goedkoop, <$100 gekost. Geen geld terug gekregen en was er al zoveel tijd aan kwijt. Voor alle papierwerk dat ik moest ingevuld was een half oerwoud neergekapt.
  • Amex: Hertz Mexico brengt mij zomaar §1000 in rekening voor een huurauto die kapot gaat, linkerband draait niet meer. Amex boekt het netjes terug en gaaf mij gelijk.
  • Amex: Ik betaal £2000 voor een cursus. Cursus wordt geannuleerd en verplaats naar week voor kerstmis. Dan ben ik niet beschikbaar. Cursusleverancier bood aan om een andere cursus aan te bieden, maar geen gld terug. Amex betaalt me netjes de £2000 terug na het dispuut.
Bij Amex kun je ook disputen telefonisch aanmelden. Ik had die £2000 cursus sowieso nooit genomen als ik niet met Amex kon betalen en in het buitenland zou ik voor grote betalingen voor bijvoorbeeld autohuur altijd een hele sterke voorkeur voor Amex hebben.

chronoz wijzigde deze reactie 15-01-2017 16:11 (10%)

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12-12 22:15

Canaria

4313-3581-4704

quote:
Sebazzz schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:27:

Ik had mijn iPhone met Visa betaald. Toen het scherm was gebarsten na een val, kreeg ik de reparatiekosten (bij Apple betekent dat vervanging) tot 250 euro vergoed. De kosten van de vervanging vielen daarbinnen en die kreeg ik na aftrek van 25 euro eigen risico uitgekeerd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Wally2002
quote:
Mark. schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:07:
Dat is geen maatstaf en dat bedoelde ik ook niet. Dus landen,hotels,restaurants. En ik heb de afgelopen 45 jaar de wereld gereisd,gewoond en gezien en AMEX kon ik overal kwijt uitgezonderd natuurlijk allerlei lege vlaktes van gebergtes.
De cijfers die genoemd worden zijn inderdaad achterhaald (uit 2012).

De clou zit hem hier vooral in de definitie van 'lege vlaktes van gebergtes'. En bedoel je nu alleen hotels en restaurants, of ook overige punten?

Ik vermoed dat voor een aantal hier juist ook de acceptatie in NL voor de 'dagelijkse boodschappen' van belang is in verband met het sparen van award punten of flying blue punten.

Zeker in Nederland is acceptatie van Amex gewoon matig te noemen.
Sterker nog er zijn nog genoeg winkels waar je Łberhaupt niet met creditcard terecht kan.

Dat neemt niet weg dat op de plekken waar jij de afgelopen 45 jaar geweest ben je prima met Amex hebt kunnen betalen.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-12 16:39
Betalen met Amex kost soms ook veel meer. Autohuur in AustraliŽ betalen met Amex zou me 165 dollar kosten, met elke andere niet-Australische kaart 60. Dat grote verschil was de rewards niet waard.

Als je regelmatig vliegt voor je werk is het voor een Nederlander nog interessant, anders is het gewoon erg lastig om voldoende punten te sparen om op te wegen tegen de jaarlijkse kosten en betalingskosten.

Vraag over Revolut:
Als je de nieuwe T&C in de app nog niet hebt geaccepteerd, mag je dus tot 20 februari nog onbeperkt gratis geld opnemen?

• SeaFish
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 28-06 01:42
quote:
Jazco2nd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 03:30:
...
Vraag over Revolut:
Als je de nieuwe T&C in de app nog niet hebt geaccepteerd, mag je dus tot 20 februari nog onbeperkt gratis geld opnemen?
Zo lees ik het wel, ik klik de pop-up in de app dus weg. Het is niet onbeperkt, het equivalent aan 500 britse ponden is de maandelijkse limiet bij atm's, daarboven betaal je een percentage.

• chronoz
Mijn vriend zegt dat je alle Amex punten kwijt raakt als je de kaart compleet opzegt.

Ik heb er 45.000 bij elkaar gespaard twv £450.

Wat kan ik het beste met de punten doen voor het opzeggen van de kaart? Ik wil liever niet alles naar KLM sturen. Ik woonde vroeger in Londen en vond de prijzen van BA veel redelijker dan KLM. Wat zou ik met mijn punten kunnen doen?

• Wally2002
En wat zegt Amex zelf?
Als ik even snel rondkijk op de UK versie van de Amex site kom ik een aantal kaarten tegen waar geen jaarlijkse bijdrage voor verschuldigd is.
Wellicht kun je je huidige kaart om laten zetten met behoud van je punten?

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 12-12 16:40
quote:
chronoz schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:21:
Mijn vriend zegt dat je alle Amex punten kwijt raakt als je de kaart compleet opzegt.

Ik heb er 45.000 bij elkaar gespaard twv £450.

Wat kan ik het beste met de punten doen voor het opzeggen van de kaart? Ik wil liever niet alles naar KLM sturen. Ik woonde vroeger in Londen en vond de prijzen van BA veel redelijker dan KLM. Wat zou ik met mijn punten kunnen doen?
Als ik de keus zou hebben om ze naar 1:1 naar KLM FB te converteren, of 1:1 naar BA Avios, dan zou ik zonder nadenken dat laatste doen.
Heb mede door de FB Amex kaart redelijk wat FB punten bij elkaar geschraapt, maar Avios redemptions zijn veel beter dan FB punten.

• chronoz
*Knip* vragen om referrals is ook niet de bedoeling.

Krisp wijzigde deze reactie 02-02-2017 07:38 (126%)

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 06:43
Uit de nieuwste versie 3.7 van de Revolut App:
quote:
Profile > Bank acount details > EUR > Unique EUR bank accounts are coming soon
Een eigen IBAN-nummer voor iedere klant zou inderdaad erg welkom zijn.
Geld overmaken naar de Revolut Debit Mastercard zou daarmee makkelijker worden.

U123456 wijzigde deze reactie 01-02-2017 14:12 (30%)

• chronoz
*knip* een verkapte refferal-aanvraag is ook een refferal-aanvraag.

Krisp wijzigde deze reactie 08-02-2017 15:16 (76%)

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
quote:
U123456 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:09:
[...]
Een ding is me nog niet duidelijk over Revolut. 'Lang' gelden was de kaart alleen de eerste 12 maanden gratis. Is dat nog steeds zo?

En je krijgt een fysieke kaart of niet?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Kju
  • Laatst online: 10:10
quote:
Ik wel. Inmiddels een upgrade naar Platinum aangevraagd. Als je je eenmaal begint te verdiepen in het geheel en je daadwerkelijk gebruik maakt van de perks is het eigenlijk best een goede kaart, ook voor dŠt bedrag.

Krisp wijzigde deze reactie 08-02-2017 15:17 (46%)

PSN: Kjujay | Tweakscrew PS4 Gaming Community

• Traguardo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10:03
quote:
Brent schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:58:
[...]

Een ding is me nog niet duidelijk over Revolut. 'Lang' gelden was de kaart alleen de eerste 12 maanden gratis. Is dat nog steeds zo?

En je krijgt een fysieke kaart of niet?
Revolut is gratis, je kunt een gratis kaart aanvragen.
quote:
Kju schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:05:
[...]

Ik wel. Inmiddels een upgrade naar Platinum aangevraagd. Als je je eenmaal begint te verdiepen in het geheel en je daadwerkelijk gebruik maakt van de perks is het eigenlijk best een goede kaart, ook voor dŠt bedrag.
Welke voordelen maak je gebruik van?

Traguardo wijzigde deze reactie 08-02-2017 14:11 (33%)

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
quote:
U123456 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:09:
[...]
maar zolang dat overmaken nog 1-3 dagen duurt is het voordeel alleen een vast nummer ipv de persoonlijke code waar je vooral niets bij moet zetten.

Ik zoek eigenlijk nog een prepaid card waarbij je net als PayPal via Ideal kan opwaarderen en het er dan ook in een paar minuten op staat.

• Kju
quote:
Traguardo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:07:
[...]

Welke voordelen maak je gebruik van?
Voor mij in ieder geval:
- Zo goed als onbeperkt loungetoegang met vier personen (twee priority passes met elk een gratis introducee) bij alle priority pass lounges, AMEX centurion lounges en en als je een delta ticket hebt mag je in de Delta Sky Clubs . Goedkopere vliegtickets betekent ook vaak overstappen en dan is het wel fijn als je dan ergens drie uurtjes in een lounge kan wachten. Bij Gold Premium had je de lounge club en dat is toch een stuk beperkter in keus qua lounges maar ook maar max 4 keer gratis toegang per jaar.
- uitgebreidere verzekeringen met hogere dekkingen
- § 150,- travel voucher elk jaar (die had ik gisteren kunnen gebruiken want ik heb vliegtickets geboekt van KLM via AMEX voor dezelfde prijs als via momondo/skyscanner etc.)
- Gold status bij Hilton Honors en bij Starwood, Carlson, Hertz en Avis krijg je ook gelijk een hogere status.

Ik huur toch wel regelmatig bij Hertz, verblijf regelmatig bij een Hilton en stap vrij regelmatig over tijdens het reizen. Tot nu toe heb ik alleen maar goede ervaringen met de reisverzekeringen van AMEX. De enige eis is dat je je reis met AMEX hebt betaald. Als je ergens een ticket boekt en aantoonbaar niet met AMEX kan betalen, dan bel je ze op, maken ze een casenummer aan en heb je ook gewoon dekking.

Nog een tip: als je qua inkomen nog niet in aanmerking komt voor platinum, neem dan eerst de gold card premium en dan mag je na 6 maanden en goed betaalgedrag alsnog upgraden naar platinum.

Kju wijzigde deze reactie 08-02-2017 14:43 (5%)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Kju schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:40:
[...]

- Gold status bij Hilton Honors en bij Starwood, Carlson, Hertz en Avis krijg je ook gelijk een hogere status.
Honors Gold heb je nog niet zo heel veel aan (alleen gratis ontbijt eigenlijk) sinds Hilton die status overal bij cadeau geeft, maar als je ook Gold bij Starwood bent kan je dat (sinds SPG gemerged is) omzetten naar Marriott Rewards Gold, die status is een stuk waardevoller aangezien je daarmee lounge access krijgt :)

DUT Racing

• Stinger_Ventura
quote:
Kju schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:40:
[...]

Voor mij in ieder geval:
- Zo goed als onbeperkt loungetoegang met vier personen (twee priority passes met elk een gratis introducee) bij alle priority pass lounges, AMEX centurion lounges en en als je een delta ticket hebt mag je in de Delta Sky Clubs . Goedkopere vliegtickets betekent ook vaak overstappen en dan is het wel fijn als je dan ergens drie uurtjes in een lounge kan wachten. Bij Gold Premium had je de lounge club en dat is toch een stuk beperkter in keus qua lounges maar ook maar max 4 keer gratis toegang per jaar.
- uitgebreidere verzekeringen met hogere dekkingen
- § 150,- travel voucher elk jaar (die had ik gisteren kunnen gebruiken want ik heb vliegtickets geboekt van KLM via AMEX voor dezelfde prijs als via momondo/skyscanner etc.)

Ik huur toch wel regelmatig bij Hertz, verblijf regelmatig bij een Hilton en stap vrij regelmatig over tijdens het reizen. Tot nu toe heb ik alleen maar goede ervaringen met de reisverzekeringen van AMEX. De enige eis is dat je je reis met AMEX hebt betaald. Als je ergens een ticket boekt en aantoonbaar niet met AMEX kan betalen, dan bel je ze op, maken ze een casenummer aan en heb je ook gewoon dekking.

Nog een tip: als je qua inkomen nog niet in aanmerking komt voor platinum, neem dan eerst de gold card premium en dan mag je na 6 maanden en goed betaalgedrag alsnog upgraden naar platinum.
Mijn vriendin en ik doen steeds haasje over met de AMEX Gold card, dan stuur ik haar een uitnodiging voor een gratis kaart, en na 1 jaar doet ze weer hetzelfde voor mij. Zodat we beide steeds de bonus binnen tikken. Maar ik zit nu toch te denken om mijn FB Gold naar Amex Platinum te upgraden.
Hebbben ze jou nog een bonus of discount gegeven toen je wisselde?? Platinum is nu 350p/j en 25k punten, als ik weer mijn jaar zonder had gehad, dan zou ik dat doen.

• Kju
quote:
Stinger_Ventura schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:33:
[...]

Mijn vriendin en ik doen steeds haasje over met de AMEX Gold card, dan stuur ik haar een uitnodiging voor een gratis kaart, en na 1 jaar doet ze weer hetzelfde voor mij. Zodat we beide steeds de bonus binnen tikken. Maar ik zit nu toch te denken om mijn FB Gold naar Amex Platinum te upgraden.
Hebbben ze jou nog een bonus of discount gegeven toen je wisselde?? Platinum is nu 350p/j en 25k punten, als ik weer mijn jaar zonder had gehad, dan zou ik dat doen.
Wel 20k punten maar geen korting op de bijdrage. Raak je de punten dan niet kwijt als je een jaartje overslaat of boek je de punten weg naar een partner, avios ofzo?

• Stinger_Ventura
quote:
Kju schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:25:
[...]

Wel 20k punten maar geen korting op de bijdrage. Raak je de punten dan niet kwijt als je een jaartje overslaat of boek je de punten weg naar een partner, avios ofzo?
Punten blijven 18 maanden staan, en vlieg altijd wel 1 a 2 keer per jaar met KLM. Ik heb nog nooit het probleem gehad dat mijn FB punten bijna zouden verlopen. 8)
Inmiddels 140k FB miles met het schrapen van punten via de Amex FB kaart door mijn vriendin een referral te geven en andersom 8)

Betaal je de 350 p/j nu met 150 bon, of de standaard 700?
20k punten is zo'n 200 euro waard, dus met de 150 bon zit je dan precies op de 350 en heb je gratis alle extra's zoals lounge. Dus is nog redelijk interessant, maar voor 700 weet ik het niet.

• Kju
Dat van FB snap ik wel maar ik heb geen FB Platinum Card. Ik vlieg te weinig met KLM om op een hoger level te komen en aan FB miles heb je eigenlijk pas echt iets als je KLM vliegt. Daarom ben ik naar de reguliere kaart overgestapt want dan heb je vanaf Gold wel lounge toegang en je kan je membership reward points overboeken naar een aantal luchtvaardmaatschappijen, Hilton, of gewoon je vliegtickets er deels mee betalen. Punten sparen gaat langzamer maar ik kan er veel meer mee dan alleen aan die KLM gebonden te blijven.

Upgraden is 700 per jaar, nieuwe members 350. Die bon krijg je ongeacht wat je betaalt. Voor 350 sowieso wel de moeite waard om het een jaartje uit te proberen, voor 700 alleen als je denkt dat je er echt iets aan hebt.
Ik reken ook nog mee dat ik geen doorlopende reis- en annuleringsverzekering heb lopen, dat scheelt ook nog wat tientjes per maand.

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
quote:
Uniciteit schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:15:
[...]

Ik heb deze gisteren aangevraagd! Nog niet binnen, dus ben ook benieuwd. :)
Hoe bevalt de Visa Prepaid kaart? En hoe lang duurt het voordat je het geld op je kaart hebt als je stort?

• U123456
Nog geen Euro iban bij Revolut. Wel kun je sinds de nieuwe versie van de app wel een Britse sorting code krijgen. Hiermee kun je bijv. een salaris in GBP dmv Revolut ontvangen. Een soort Britse bankrekening dus.
edit: ik zie dat het accountnr om geld in EUR over te maken is veranderd van Barclays naar Lloyds bank.
quote:
important: Our account details to top-up your Revolut account via bank transfer in GBP and EUR have changed. Please use the new details in the top-up section of our App. If you did a transfer to our old accounts do not worry, you will still receive them. However, please use new details for future transfers.

U123456 wijzigde deze reactie 14-02-2017 22:57 (62%)

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

Moderator Spielerij

1+1 is niet altijd 2

quote:
H92! schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:19:
[...]

Hoe bevalt de Visa Prepaid kaart? En hoe lang duurt het voordat je het geld op je kaart hebt als je stort?
Werkt prima, zoals verwacht - ook digitaal voor bijv. mijn Spotify abonnement. Het duurt bij mij telkens 1 dag voordat het geld op de andere kaart staat. Het scheelt daarbij waarschijnlijk wel in verwerkingstijd dat ze voor elk van de 3 grote banken een apart rekeningnummer hebben.

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-12 19:16
Ik ben een studentje en kan bij ABN Amro een credit card krijgen voor §14/jaar als student zijnde.
Echter twijfel ik tussen deze card en een virtual pay2d: ik verwacht er alleen aankopen mee te doen (misschien 5x per jaar ofzo) op plekken waar PayPal niet mogelijk is (bijv Amazon), echter moet je bij pay2d steeds vaste bedragen (§20, 30, 50 etc) opwaarderen en ook nog eens §2 extra betalen voor het opwaarderen.
De ABN card schrijft aan einde van de maand gewoon van mijn rekening af.

Ik twijfel dus tussen deze 2 kaarten.

Tevens heeft Pay2d ook nog eens kosten als je 1 jaar niet actief bent, stel ik wil iets kopen voor §30 dan moet ik dus opwaarderen met §50, maar als ik daarna pas na 1 jaar weer iets wil kopen dan gaan ze er dus een deel vanaf halen.

Welke optie zou dan dus 'voordeliger'/beter voor mij kunnen zijn?

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 00:16

True

Dislecticus

quote:
michaelw1998 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:05:
Ik ben een studentje en kan bij ABN Amro een credit card krijgen voor §14/jaar als student zijnde.
Echter twijfel ik tussen deze card en een virtual pay2d: ik verwacht er alleen aankopen mee te doen (misschien 5x per jaar ofzo) op plekken waar PayPal niet mogelijk is (bijv Amazon), echter moet je bij pay2d steeds vaste bedragen (§20, 30, 50 etc) opwaarderen en ook nog eens §2 extra betalen voor het opwaarderen.
De ABN card schrijft aan einde van de maand gewoon van mijn rekening af.

Ik twijfel dus tussen deze 2 kaarten.

Tevens heeft Pay2d ook nog eens kosten als je 1 jaar niet actief bent, stel ik wil iets kopen voor §30 dan moet ik dus opwaarderen met §50, maar als ik daarna pas na 1 jaar weer iets wil kopen dan gaan ze er dus een deel vanaf halen.

Welke optie zou dan dus 'voordeliger'/beter voor mij kunnen zijn?
Heb je al eens aan N26 gedacht? Die is ook gratis en pre-paid, dus eerst overboeken naar die rekening(1 werkdag of dezelfde) en wel alle voordelen, maar niet de nadelen. Je kan ook gewoon terugboeken en dergelijk, het is ook gelijk een echte rekening zonder verkapte kosten of kleine lettertjes.

Studiegenoot heeft ook ABN Amro en moest nog behoorlijk wat moeite doen om een studentencreditcard te krijgen(recent), ik bij de ING had daar niet echt moeite mee(overigens al 3/4 jr geleden).

Steam Profile

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
quote:
Uniciteit schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:49:
[...]

Werkt prima, zoals verwacht - ook digitaal voor bijv. mijn Spotify abonnement. Het duurt bij mij telkens 1 dag voordat het geld op de andere kaart staat. Het scheelt daarbij waarschijnlijk wel in verwerkingstijd dat ze voor elk van de 3 grote banken een apart rekeningnummer hebben.
Dat is toch jammer. Had verwacht dat je real-time met Ideal kon storten, wat voor mij wel een vereiste is met impulsaankopen O-)

• michaelw1998
quote:
True schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:12:
[...]

Heb je al eens aan N26 gedacht? Die is ook gratis en pre-paid, dus eerst overboeken naar die rekening(1 werkdag of dezelfde) en wel alle voordelen, maar niet de nadelen. Je kan ook gewoon terugboeken en dergelijk, het is ook gelijk een echte rekening zonder verkapte kosten of kleine lettertjes.

Studiegenoot heeft ook ABN Amro en moest nog behoorlijk wat moeite doen om een studentencreditcard te krijgen(recent), ik bij de ING had daar niet echt moeite mee(overigens al 3/4 jr geleden).
Even snel gekeken: N26 ziet er goed uit! Kun je me in het kort de verschillen uitleggen tussen N26 en N26 Black? En wat houdt "Instant overdraft" in?

EDIT: Nvm, zat op Duitse pagina te kijken. Dus eigenlijk is het een digitale MasterCard rekening, met optie voor een fysieke pas voor §2,90/maand? En je moet dus eerst geld erop zetten voordat je iets kunt kopen?

michaelw1998 wijzigde deze reactie 13-02-2017 19:35 (12%)

• Zr40

Zr40

heeft native IPv6

quote:
michaelw1998 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:31:
[...]
Dus eigenlijk is het een digitale MasterCard rekening, met optie voor een fysieke pas voor §2,90/maand?
Vooralsnog gratis mits je aanmeldt voor 1 april. Maar de deadline is al een keer verschoven.
quote:
En je moet dus eerst geld erop zetten voordat je iets kunt kopen?
Ja, net zoals bij een gewone bankrekening.

• michaelw1998
quote:
Zr40 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:56:
[...]

Vooralsnog gratis mits je aanmeldt voor 1 april, maar de deadline is al een keer verschoven.

[...]

Ja, net zoals bij een gewone bankrekening.
En moet je dan vaste bedragen 'opwaarderen' of kun je ieder gewenst bedrag overboeken? En terugboeken is dat ook zonder extra kosten?

• Zr40

Zr40

heeft native IPv6

Je kan ieder gewenst bedrag overboeken en terugboeken, zolang je genoeg saldo hebt natuurlijk. Als je niet (of weinig) aan contant geld doet dan heb je geen kosten.

Zr40 wijzigde deze reactie 13-02-2017 20:01 (25%)

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 00:16

True

Dislecticus

quote:
Zr40 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:58:
Je kan ieder gewenst bedrag overboeken en terugboeken, zolang je genoeg saldo hebt natuurlijk. Als je niet (of weinig) aan contant geld doet dan heb je geen kosten.
quote:
michaelw1998 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:57:
[...]

En moet je dan vaste bedragen 'opwaarderen' of kun je ieder gewenst bedrag overboeken? En terugboeken is dat ook zonder extra kosten?
Inderdaad als je 'm echt alleen gebruikt voor creditcard of eventueel voor pinnen / contactloos betalen heb je inderdaad helemaal geen kosten, en ook als je voor 1 april aanmeldt en identiteitscontrole uitvoert heb je geen maandelijkse kosten(!).

Zie ook: Discussie over & Ervaringen met N26

Steam Profile

• iBurger
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08-12 14:38
Kan je met N26 en Revolut betalen in de Apple App Store (voor de iPhone)? Neteller werkt jammergenoeg niet. (In de App Store wordt mijn Neteller card geweigerd).

Zijn er nog bepaalde redenen om wel Revolut te nemen, en niet N26? Thanx

iBurger wijzigde deze reactie 20-02-2017 00:41 (11%)

• Jazco2nd
Als ik geld over maak van N26 naar Revolut staat het er dezelfde dag nog op.

Het mooiste is dat je dus zo een deel van je spaargeld erop kan zetten, je hebt het dan als het ware uitgegeven. Je onderduikt niks, maar uitgegeven geld is geen vermogen voor de Belastingdienst :)

Als het straks op een eigen rekeningnummer staat waar de kaart slechts aan is gekoppeld is het natuurlijk een ander verhaal.

Wel enorm handig om straks een gratis $ en £ rekening te hebben.

• iBurger
Wow dat is gaaf Jazco2nd! Ik begrijp dat je met Revolut dus meerdere accounts kan hebben. Eentje in dollars en pounds. Dit kan niet met N26, neem ik aan?

Mooi topic btw.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

quote:
Jazco2nd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:04:
Als ik geld over maak van N26 naar Revolut staat het er dezelfde dag nog op.

Het mooiste is dat je dus zo een deel van je spaargeld erop kan zetten, je hebt het dan als het ware uitgegeven. Je onderduikt niks, maar uitgegeven geld is geen vermogen voor de Belastingdienst :)

Als het straks op een eigen rekeningnummer staat waar de kaart slechts aan is gekoppeld is het natuurlijk een ander verhaal.

Wel enorm handig om straks een gratis $ en £ rekening te hebben.
Je moet al je vermogen bij de belastingdienst opgeven. Of het nu op een (spaar)rekening staat, als krediet op een credit card of als ponden of dollars. Door een beetje te schuiven met geld kom je er niet onder uit.

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• Zr40

Zr40

heeft native IPv6

Contant geld (althans het deel boven § 522) en cryptocurrency telt ook mee als vermogen voor de Nederlandse belasting.
quote:
iBurger schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:56:
Ik begrijp dat je met Revolut dus meerdere accounts kan hebben. Eentje in dollars en pounds. Dit kan niet met N26, neem ik aan?
Bij Revolut heb je ťťn account, met saldi in meerdere valuta. Bij N26 heb je het saldo alleen in Euro. Het enige dat Revolut extra kan ten opzichte van N26 is het vooraf kunnen aankopen van ponden of dollars. Er zit, naast het eventueel kunnen inspelen op een (hopelijk) gunstige wisselkoers, geen voordeel aan het vooraf aankopen van valuta.

Het kan wel nuttig zijn als je regelmatig betaald krijgt in ponden of dollars, maar dat zal redelijk zeldzaam zijn voor ons Nederlanders en Belgen :)

Zr40 wijzigde deze reactie 20-02-2017 08:32 (11%)

• Jazco2nd
quote:
JackBol schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:03:
[...]

Je moet al je vermogen bij de belastingdienst opgeven. Of het nu op een (spaar)rekening staat, als krediet op een credit card of als ponden of dollars. Door een beetje te schuiven met geld kom je er niet onder uit.
Je moet sowieso ook al je cash geld (boven de hierboven genoemde limiet) opgeven. Alles telt mee voor de 1.2% belasting. Daarom slaan spaarrekeningen nergens op, geeft de banken alleen maar de mogelijkheid om lekker te beleggen.

Maar wat je zegt "als krediet op je CC" is volgens mij incorrect.

Ik gaf alleen aan dat het overmaken naar Revolut gelijk staat aan het uitgeven aan een product of dienst en daarom dus geen "vermogen" is. Ik vraag me daarom sterk af of (1) je dit werkelijk moet opgeven of (2) dat het in dezelfde categorie van je cash valt (wie geeft dat werkelijk op?).

Het eerste geval is wel wat voor te zeggen aangezien je al je geld op rekeningen die op jouw naam staan moet opgeven (belegging, spaar en betaalrekeningen). Dat is bij Revolut niet het geval.
Als je voor §100 prepaid beltegoed koopt of §100 op je OV chip zet is dat ook geen vermogen.. dus geld op je prepaid CC kan ook geen vermogen zijn (?) Als dat wel zo is, waarom tellen de genoemde voorbeelden dan niet mee?

Ik ben wel nieuwsgierig hoe dit werkelijk zit. Misschien op een saai moment even de Belastingdienst bellen.

Jazco2nd wijzigde deze reactie 20-02-2017 11:12 (8%)

• Zr40

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Jazco2nd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:06:
[...]
Ik gaf alleen aan dat het overmaken naar Revolut gelijk staat aan het uitgeven aan een product of dienst en daarom dus geen "vermogen" is. Ik vraag me daarom sterk af of (1) je dit werkelijk moet opgeven of (2) dat het in dezelfde categorie van je cash valt (wie geeft dat werkelijk op?).
Nee hoor, het tegoed bij Revolut hoort gewoon bij je vermogen en zou je eigenlijk wel moeten opgeven. Net als cadeaubonnen, buitenlandse bankrekeningen en saldo op de OV-chipkaart. Al zal het in de praktijk weinig uitmaken als het maar om kleine bedragen gaat, en al helemaal niets als je totale vermogen onder het drempelbedrag zit.

Simpel gezegd: als je er mee kan betalen dan telt het saldo of de waarde zeker als vermogen :)

Zr40 wijzigde deze reactie 20-02-2017 12:03 (21%)

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
quote:
Jazco2nd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:06:
[...]
Je moet sowieso ook al je cash geld (boven de hierboven genoemde limiet) opgeven. Alles telt mee voor de 1.2% belasting. Daarom slaan spaarrekeningen nergens op, geeft de banken alleen maar de mogelijkheid om lekker te beleggen.

Maar wat je zegt "als krediet op je CC" is volgens mij incorrect.

Het eerste geval is wel wat voor te zeggen aangezien je al je geld op rekeningen die op jouw naam staan moet opgeven (belegging, spaar en betaalrekeningen). Dat is bij Revolut niet het geval.
Als je voor §100 prepaid beltegoed koopt of §100 op je OV chip zet is dat ook geen vermogen.. dus geld op je prepaid CC kan ook geen vermogen zijn (?) Als dat wel zo is, waarom tellen de genoemde voorbeelden dan niet mee?

Ik ben wel nieuwsgierig hoe dit werkelijk zit. Misschien op een saai moment even de Belastingdienst bellen.
Met @Zr40 hierboven. Het hoort allemaal gewoon tot je bezittingen. Kijk even naar de begrippen overige vorderingen en overige bezittingen op de website van de Belastingdienst, daar wordt het duidelijk uitgelegd.

Cadezo wijzigde deze reactie 20-02-2017 13:46 (6%)

• Jazco2nd
quote:
Zr40 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:25:
[...]

Simpel gezegd: als je er mee kan betalen dan telt het saldo of de waarde zeker als vermogen :)
Huh, hoe kan je daar zeker van zijn als dat juist niet op de site van de Belastingdienst (overige vorderingen) wordt gecommuniceerd? Daar staat namelijk geen omschrijving maar wordt juist expliciet cash en cadeaubonnen genoemd. We hebben het hier over digitaal prepaid tegoed. Duidelijk geen cash en ook geen cadeaubonnen.

Ik ben niet in het land maar zal bij terugkomst zeker een belletje wagen. Bovenstaande conclusie vind ik een vrij kort door de bocht interpretatie, tenminste op basis van de info die ik vind op Belastingdienst.nl.

Natuurlijk ga je pas hierover nadenken als je spaargeld de grens van 25k (2017) nadert, als je beleggingen hebt of achteraf als je ontdekt dat het op je aangifte staat. Maar het is wel interessant om te weten hoe de Belastingdienst precies denkt over prepaid CC's.

Ik denk dat als je 10K op je prepaid CC hebt staan, de Belastingdienst daar zeker van wil weten. Zelfde voor elke andere vorm van prepaid tegoed. Maar ze zullen een duidelijke grens hebben. Als je §500 erop hebt staan en 24.999 op een spaarrekening boeit het ze volgens mij geen drol. Ik zie trouwens na wat meer Google werk dat ze samen met de Fiod zeker actie ondernemen op dit soort CC's maar het ging dan om buitensporige gevallen.

Jazco2nd wijzigde deze reactie 20-02-2017 13:12 (17%)

• Zr40

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Jazco2nd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:04:
[...]

Huh, hoe kan je daar zeker van zijn als dat juist niet op de site van de Belastingdienst (overige vorderingen) wordt gecommuniceerd? Daar staat namelijk geen omschrijving maar wordt juist expliciet cash en cadeaubonnen genoemd. We hebben het hier over digitaal prepaid tegoed. Duidelijk geen cash en ook geen cadeaubonnen.
Maar wel een waarde in het economisch verkeer en daar gaat het om. In dit geval is het zelfs gewoon een banktegoed.
quote:
Ik denk dat als je 10K op je prepaid CC hebt staan, de Belastingdienst daar zeker van wil weten. Zelfde voor elke andere vorm van prepaid tegoed. Maar ze zullen een duidelijke grens hebben. Als je §500 erop hebt staan en 24.999 op een spaarrekening boeit het ze volgens mij geen drol.
Gevaarlijke aanname. Misschien controleren ze niet of boeit een klein verschil niet, maar strikt genomen ben je verplicht om heel je vermogen aan te geven, ook de rekeningen met een laag saldo. Je wil niet dat ze een geldige reden hebben om je van belastingfraude te verdenken.

Zr40 wijzigde deze reactie 20-02-2017 13:26 (34%)

• iBurger
Vandaag heb ik de procedure van N26 doorlopen, account gefund en nu wachten op de kreditkaart. Thanks Jazco2nd ! :D

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

quote:
Jazco2nd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:04:
Zo werkt dat niet. Het is nog steeds jouw geld en dus is er een naam voor wat jij beschrijft: belastingontduiking.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jazco2nd
Dus iedereen die richting de 25K spaargeld heeft en zijn prepaid beltegoed en OV chip tegoed niet invult tijdens hun aangifte noem je een belastingontduiker? Dat slaat toch nergens op? See my point?

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Nu online

Bartske

Valar Morghulis

quote:
Jazco2nd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:52:
Dus iedereen die richting de 25K spaargeld heeft en zijn prepaid beltegoed en OV chip tegoed niet invult tijdens hun aangifte noem je een belastingontduiker? Dat slaat toch nergens op? See my point?
Als je daar bewust een bedrag op zet om daar geen belasting over te hoeven betalen dan zou ik je zeker een belastingontduiker noemen. Voor praktisch iedereen die het normaal gebruikt en het niet aangeeft natuurlijk niet.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08-12 23:11
quote:
Yep vanaf §500 cash aan kadobonnen of cash of anders.

icecreamfarmer wijzigde deze reactie 21-02-2017 10:43 (7%)

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• xileS
  • Niet online
Ik heb zelf geen Revolut, maar geld storten naar je Revolut account lijkt mij idd niet echt een uitgave ;p.

Officieel zal je vast verplicht zijn je Revolut saldo ook op te moeten geven.

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10-12 22:22
Afgelopen zomer op vakantie geweest in niemandsland verwegistan. En tot mijn verbazing heeft het auto verhuur bedrijf een paar dagen geleden ineens 120 euro van mijn creditcard afgeschreven.

Ik heb vervolgens een mail gestuurd naar de boekings site, die wil er niets mee te maken hebben omdat het te lang geleden is.

Nu heb ik een mail gestuurd naar het verhuur bedrijf in niemands land, hopen dat ze engels spreken.

ICS heeft geen telefoon of e-mail adres voor dit soort gevallen (wat ik heb kunnen vinden) maar ze willen graag via e-mail een ingevuld formulier.

Ondertussen ben ik er achter gekomen dat ik via mijn nieuwe werkgever een amex kan krijgen zonder hier voor te betalen. Misschien is dat toch een goede upgrade. Ik zoek eerst nog de details uit voordat ik echt over ga.

iPhone 7 - MBPr 13 2015 i7 3,1ghz 16GB 512GB - Canon EOS 100D - zuinige server - ioniq EV

• cyberde
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
quote:
inc schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:07:

ICS heeft geen telefoon of e-mail adres voor dit soort gevallen (wat ik heb kunnen vinden) maar ze willen graag via e-mail een ingevuld formulier.
020 - 6 600 156 of via e-mail chargeback@icscards.nl :)

bluewalk.net

• inc
quote:
cyberde schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:13:
[...]

020 - 6 600 156 of via e-mail chargeback@icscards.nl :)
Het mail adres staat hier ook maar dan met als bedoeling om daar de formulieren heen te mailen. Ik ga ze maar even bellen/mailen. Bedankt !

https://www.icscards.nl/ics/info/betwisting

iPhone 7 - MBPr 13 2015 i7 3,1ghz 16GB 512GB - Canon EOS 100D - zuinige server - ioniq EV

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

quote:
Nee, want dat gaat om beperkte bedragen die je van de belastingdienst niet aan hoeft te geven, net als de paar tientjes die je in je portemonnaie hebt danwel in huis hebt liggen. Maar als jij 10000 euro op je ov-chipkaart zet is dat een ander verhaal, en dan dus inderdaad wel.

CyBeR wijzigde deze reactie 21-02-2017 19:34 (7%)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
CyBeR schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:33:
[...]

Nee, want dat gaat om beperkte bedragen die je van de belastingdienst niet aan hoeft te geven, net als de paar tientjes die je in je portemonnaie hebt danwel in huis hebt liggen. Maar als jij 10000 euro op je ov-chipkaart zet is dat een ander verhaal, en dan dus inderdaad wel.
Lijkt me een duidelijk verhaal. Het enige argument van Jazco2nd is "ja maar als ik de wet niet ken hoef ik me er toch zeker ook niet aan te houden" :p

DUT Racing

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
quote:
inc schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:07:
Afgelopen zomer op vakantie geweest in niemandsland verwegistan.
Had ik laatst ook bij een huurauto in Polen. Volle tank en schoon terug. Na een week 20 euro zonder reden op de kaart. Via ICS chargeback snel terug laten boeken.

Waar is Verwegistan trouwens? In de *stans waar ik geweest ben was het vrijwel onmogelijk om een auto te huren.

Napsju wijzigde deze reactie 21-02-2017 20:59 (47%)

Lekker!

• inc
IsraŽl, maar dit is ook 6 maanden later. Ik heb ook geen mail of wat dan ook.

• Teknoviking
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 08:39
Aangezien ik zelf geen heel eenduidig antwoord kan vinden over mijn vraag en ik ook na het lezen van dit topic ook geen antwoord heb kunnen vinden. Weet ťťn van jullie toevallig of ik met een Amex gold premium kaart een gast mee mag nemen in een lounge en of dit van de gratis toegang afgetrokken wordt af dat dit tegen betaling is?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:31
quote:
Je hebt blijkbaar in je hoofd dat omdat "pre-paid beltegoed" en "pre-paid creditcard" allebei "pre-paid" heten, ze hetzelfde zijn?

Stel jezelf even de vraag: wat heb je gekocht als je geld overmaakt naar
  1. pre-paid beltegoed
  2. pre-paid creditcard
spoiler:
  1. beltegoed
  2. niks, het is nog steeds jouw geld, alleen het staat op een andere plek

Het saldo op je pre-paid creditcard is niet anders dan het saldo op je bankrekening, het is gewoon onderdeel van je vermogen. In het geval van bel- en OV-tegoed heb je simpelweg een dienst gekocht die je vooraf betaald hebt.

Maar pas op: als jij 10.000 euro aan kaartjes met beltegoed hebt liggen, gaat de Belastingdienst die ůůk tot je vermogen rekenen. Want dan heb gebruik jij dat beltegoed kennelijk als vermogen en niet om te bellen.

Hetzelfde geldt voor dure auto's en kunst: rij je regelmatig in de auto en hangt de kunst bij jou thuis aan de muur, dan geldt de vrijstelling voor eigen gebruik. Staat de auto altijd onder een doek in de garage en ligt de kunst in de kluis, dan wordt het beschouwd als belegging en dus vermogen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• U123456
quote:
Teknoviking schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:05:
Aangezien ik zelf geen heel eenduidig antwoord kan vinden over mijn vraag en ik ook na het lezen van dit topic ook geen antwoord heb kunnen vinden. Weet ťťn van jullie toevallig of ik met een Amex gold premium kaart een gast mee mag nemen in een lounge en of dit van de gratis toegang afgetrokken wordt af dat dit tegen betaling is?
Hier staat iets:
- https://insideflyer.nl/lounge-toegang-american-express/

U123456 wijzigde deze reactie 22-02-2017 19:56 (39%)

• Teknoviking
quote:
Bedankt, ik had daar zelf ook al gekeken maar hier gaat het om de Amex platinum en ik heb gold premium. Daar kan ik nergens uitleg over vinden over het al dan niet verdelen van de gratis lounge toegang over jou en je gast of dat de gast altijd bij moet betalen.

• Kju
Je hebt 4 keer toegang. Dat kan je alleen voor jezelf gebruiken of verdelen over jezelf en je reisgenoten. Zie het maar als vier gratis kaartjes, de kaartjes daarna moet je afrekenen.

Kju wijzigde deze reactie 22-02-2017 23:35 (3%)

• Teknoviking
quote:
Kju schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:34:
Je hebt 4 keer toegang. Dat kan je alleen voor jezelf gebruiken of verdelen over jezelf en je reisgenoten. Zie het maar als vier gratis kaartjes, de kaartjes daarna moet je afrekenen.
Dat is mooi, bedankt voor het antwoord!

• creator1988
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 10:21
Iemand enig idee hoe lang het doet voordat Amex crediteert na annuleren van een kaart? Ik heb mijn kaart op 21 december opgezegd, hij is per 21 januari geannuleerd volgens de website, maar nog geen creditbetaling ontvangen.

Huidig saldo staat nog wel op negatief...

• U123456
Revolut heeft nu ook een betaalde versie:
quote:
Premium £ 6.99 /month
Interbank FX rates
Free bank transfers in 23 currencies
£400 Free ATM withdrawals (or equivalent)
Free unlimited FX volumes
Free exclusive Premium cards
Free overseas medical insurance
Free global express delivery
Free exclusive 24/7 customer support
Free spare cards
bron: https://revolut.com/premium

• Ballebek
  • Laatst online: 13-12 21:11
Sinds 2 maanden een AMEX Flying Blue Gold (ik heb ook nog een Mastercard Black) om eens te proberen of deze nou echt zo slecht wordt geaccepteerd. Tot nu toe heb ik overal kunnen betalen met de kaart in de winkels, danwel via Paypal online.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
Verklaar je nader, waar is 'overal'?

Lekker!

• Ballebek
  • Laatst online: 13-12 21:11
quote:
Napsju schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:24:
Verklaar je nader, waar is 'overal'?
Elke (web)winkel en voederplaats waar ik geweest ben afgelopen weken.

Bijenkorf, bol.com, amazon, hotels (zelfstandige en keten) en nog wat andere uitgaven die ik heb gedaan. KLM lijkt mij wat overdreven om te melden maar zelfs daar werd ie geaccepteerd. :)

Boodschappen doet de vrouw dus daar wordt gepint. For short: ik heb afgelopen twee maanden alleen met de Amex betaald voor al mijn uitgaven, alleen een kleine Italiaan in Londen, die wilde alleen cash voor m'n broodje.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*