Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

quote:
Siask schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:01:
[...]

Da's niet waar. Je krijgt level miles voor alle tickets die je bij AF KLM koopt, ůůk als het tickets voor anderen zijn. Dat kan nog wel behoorlijk verschil maken als je voor collega's tickets boekt en betaalt.
Alleen bij de Gold of Platinum kaarten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
PWM schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:08:
Uit de mail van AMEX

[...]

Iemand enig idee waar ik een klacht kan indienen?

[...]

We zitten nu op 30 november. Ik heb het schaderapport opgestuurd en nu gaan ze de volgende vertragingstactiek in. De bon van het orginele product met bewijs dat ik deze betaald heb. En laat ik het ding nou eens cash hebben afgerekend.

Tsja

[...]

Echt mensen, de reiserzekerinig van AMEX is waardeloos
Het laatste deel uit de soap:

Zelfs een kleine vergoeding krijg ik nu pas als ik..... alle 21 facturen van alle 21 hotelovernachtingen kan overleggen.

Niemand nog een klachten adres gevonden van AMEX?

Nu, met zonder ondertitel

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:30
Fucking hell dat soort praktijken zou strafbaar moeten zijn.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
MrAngry schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:08:
Fucking hell dat soort praktijken zou strafbaar moeten zijn.
Waarschijnlijk kun je het wel aanvechten via de rechter. Doet een beetje denken aan de praktijken van vroeger waar je op een artikel alleen garantie kon krijgen als je het product in de volledig intacte originele verpakking, met alle documentatie en toebehoren en bonnetjes erbij, kon opsturen naar de leverancier. Daar is ook een streep doorheen gehaald door de rechter. Maar ja, wie gaat er voor zo'n issue om een (relatief) klein bedrag naar de rechter, als je niet 100% zeker weet dat je gaat winnen.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
PWM schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:54:
[...]

Het laatste deel uit de soap:

Zelfs een kleine vergoeding krijg ik nu pas als ik..... alle 21 facturen van alle 21 hotelovernachtingen kan overleggen.

Niemand nog een klachten adres gevonden van AMEX?
Elk gestempeld en met handtekening van de general manager zeker? 8)7

Ik neem aan dat je die kaart al opgezegd hebt?

DUT Racing

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Probleem is dat die AMEX mij zo ontzettend veel oplevert. Makkelijk 150.000 punten jaarlijks (op dit moment 6 retour Aruba ;) ). Maar, ik laat het er niet bij zitten nee. Ik ga nog even overleggen over de vervolg stappen die ik ga nemen. Keep you posted hier ;)

AMEX FB is prima als reiziger. Overal acceptatie in zakelijke plekken en stapels punten. En zeer vriendelijk personeel. Voor AXA zou een raamambtenaar zich schamen.

PWM wijzigde deze reactie 02-12-2016 18:25 (24%)

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:51
Wijziging Fair Usage bij Revolut:
quote:
Our mission is to help you save as much money as possible. However, ATM withdrawals are particularly expensive for us. To cover our costs, we are introducing a monthly free usage limit of £200, with a small 2% fee thereafter.
bron: http://revolutapp.tumblr..../fair-usage-policy-update

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:08

Zr40

wil native IPv6

Vraagje over de EuroClix MasterCard. Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat de clix worden bijgeschreven?

• Remko24
  • Laatst online: 23-06 11:28
Hoi,

Vraagje, ben nogal nieuw met creditcards.
Afgelopen weekend een hotel geboekt voor ergens in Januari via bookings.com.
Tijdens de reservering is alleen mijn CC nummer en datum gevraagd (en heb ik natuurlijk gegeven).
Nu zie ik dat er een reservering is gemaakt.

Tot zo ver logisch.
Maar hoe gaat straks de afrekening? Wordt de reservering weer ongedaan gemaakt en moet ik ter plekke het bedrag voldoen? Of is het gewoon uit checken en alles is al geregeld?

Betreft trouwens gewoon een NH hotel in NL.

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:30
Na afloop van je verblijf krijg je een rekening, die kan je op je cc boeken en dan wordt de reservering vervangen voor het bedrag van de rekening. Je kan dan vaak ook kiezen om de rekening op een andere manier te voldoen, dan verdwijnt de reservering gewoon.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:57
quote:
Grrr!! Het wordt steeds somberder! Ben blij dat DKB nog altijd gratis is. Helaas heeft de DKB wel per 1 december 2016 de minimale opname per keer verhoogd naar 50 euro. Bij een ATM van de ING was de 20 euro optie 'grayed out', terwijl ik met mijn ING pasje wel gewoon 20 euro op kon nemen. Volgende week ben ik in Japan, dus dan zal ik zien of dat ook voor vreemde valuta zo werkt met de DKB VISA.
quote:
Zr40 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:19:
Vraagje over de EuroClix MasterCard. Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat de clix worden bijgeschreven?
Ongeveer een week of drie na de afrekening.

Lekker!

• TheodoorDG
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:40
N26 nu ook in Nederland: https://techcrunch.com/20...to-17-european-countries/

Een account openen kan hier: https://n26.com/eu

TheodoorDG wijzigde deze reactie 06-12-2016 12:09 (7%)

• U123456
Meteen een N26 Mastercard erbij nemen:
quote:
Why is there a fee for the standard Mastercard?
Note that there is NO fee for the standard Mastercard as long as you complete your identity verification before 1 Feb 2017. It's our thank you to early customers in our newer markets. After that date, a modest monthly fee for the optional Mastercard will apply in these markets to help cover card costs. We'll also continue to offer a free N26 Bank account option. It gets you all the mobile convenience we're known for, and provides you the ability to add additional services like savings, investment, and credit as we introduce them in each market.
bron: https://n26.com/eu/pricing/

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Geen opslag op wisselkoers en beperkt kosteloos geld opnemen? Klinkt sowieso al goed als backup betaalmiddel en als alternatief voor Revolut. :)

Vanavond maar eens gaan zitten voor de ID verificatie via video chat...

Zr40 wijzigde deze reactie 06-12-2016 13:01 (29%)

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:05
Knab heeft nu ook een gratis AMEX Green Card voor particuliere klanten. Ik twijfel nog of ik deze moet aanvragen, i.v.m. de slechte acceptatie van AMEX.

oohh wijzigde deze reactie 06-12-2016 15:03 (22%)

• U123456
Zojuist maar even een rekening en Mastercard bij N26 aangevraagd via de N26 App en op die manier daarna verificatie gedaan. Door middel van de camera's op je device kijkt men of jouw hoofd bij je paspoort/ID hoort en of de veiligheidskenmerken aanwezig zijn. Mijn Duitse IBAN is nu actief en Mastercard is onderweg. Direct maar even wat geld overgemaakt naar N26.

Voor ATM opnamen is N26 niet interessant vanwege kosten en 1,7% koersopslag, maar voor PIN betalingen buiten de Eurozone zijn hun cards wel zeer geschikt:
quote:
Cashless payments with Mastercard & Maestro Card in all currencies around the world:
Free
Conversion to real exchange rate without foreign currency surcharge

U123456 wijzigde deze reactie 06-12-2016 21:27 (17%)

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

quote:
U123456 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:08:
Voor ATM opnamen is N26 niet interessant vanwege kosten en 1,7% koersopslag, maar voor PIN betalingen buiten de Eurozone zijn hun cards wel zeer geschikt:

[...]
Volgens die prijslijst zijn de ATM opnamen in euro's (althans, de eerste 5 per maand) wťl gratis met de MasterCard. Met de Maestro kaart kost het § 2 per keer.

• U123456
quote:
Zr40 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:15:
[...]

Volgens die prijslijst zijn de ATM opnamen in euro's (althans, de eerste 5 per maand) wťl gratis met de MasterCard. Met de Maestro kaart kost het § 2 per keer.
Klopt! Maar geld opnemen buiten de Eurozone kan niet zonder kosten te maken.

• U123456
quote:
oohh schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:02:
Knab heeft nu ook een gratis AMEX Green Card voor particuliere klanten.
Even wat voorwaarden:
quote:
Kosten per jaar in het eerste jaar Gratis
Kosten per jaar na het eerste jaar Gratis, mits je minimaal § 1.500 per jaar uitgeeft met de kaart - anders § 65 per jaar

Kosten American Express Green Card i.c.m. Knab Visa Card
Als je zowel de American Express Green Card als de Knab Visa Card via Knab aanvraagt, rekenen we daar § 2,50 per maand voor

Kosten extra creditcard voor partner
Geen

Limiet creditcard
Geen vaste limiet (afhankelijk van profiel, lidmaatschapsduur, uitgavenpatroon en betaaldiscipline)
Je hebt je paspoort, ID-kaart of rijbewijs nodig bij je aanvraag.

Minimale voorwaarden voor een succesvolle aanvraag:
Je staat niet negatief geregistreerd bij het BKR.
Je hebt een persoonlijk bruto inkomen van minimaal § 23.000 per jaar.

Zodra American Express je aanvraag heeft ontvangen, nemen zij je aanvraag in behandeling. Als de aanvraag is goedgekeurd, ontvang je binnen maximaal 10 werkdagen de kaart.

Deze aanbieding geldt zolang je een Knab Betaalrekening hebt die gekoppeld is aan je American Express Green Card. Als je je Knab rekening opzegt, heeft American Express het recht om de aanbieding te beŽindigen.

• U123456
Even een update: 4 uur nadat ik geld overgemaakt had van ING naar N26 was het zichtbaar.
(Een beetje ) Off topic: ik heb toch ook maar een Maestro card (met NFC) aangevraagd.
Voorwaarde: je saldo is tenminste 100 EUR, optie staat dan onder het kopje CARD in de online omgeving.

U123456 wijzigde deze reactie 06-12-2016 19:04 (14%)

• MichielFRL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21:12
quote:
Zr40 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:15:
[...]

De voorwaarden veranderen nogal eens bij N26.
Die beperking was eerst alleen voor cash opnames in Duitsland.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Omnik 1.0K TL | zuid

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
Discussie over & Ervaringen met N26

Maar even een topic gemaakt

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:09
quote:
PWM schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:24:
Probleem is dat die AMEX mij zo ontzettend veel oplevert. Makkelijk 150.000 punten jaarlijks (op dit moment 6 retour Aruba ;) ). Maar, ik laat het er niet bij zitten nee. Ik ga nog even overleggen over de vervolg stappen die ik ga nemen. Keep you posted hier ;)

AMEX FB is prima als reiziger. Overal acceptatie in zakelijke plekken en stapels punten. En zeer vriendelijk personeel. Voor AXA zou een raamambtenaar zich schamen.
Ik heb uiteindelijk een ouderwetse brief aan Amex gestuurd. Week later kwam Axa in de lucht dat ze bij wijze van hoge uitzondering zouden vergoeden. Na die enorme berg aan papierwerk die ik herken uit jouw verhaal. Amex is prima, maar die verzekering doet afbreuk aan de Amex ervaring. Snap niet dat ze zaken doen met die club

We Are Borg wijzigde deze reactie 06-12-2016 21:59 (3%)

• Napsju
quote:
Napsju schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:50:
Helaas heeft de DKB wel per 1 december 2016 de minimale opname per keer verhoogd naar 50 euro. Bij een ATM van de ING was de 20 euro optie 'grayed out', terwijl ik met mijn ING pasje wel gewoon 20 euro op kon nemen. Volgende week ben ik in Japan, dus dan zal ik zien of dat ook voor vreemde valuta zo werkt met de DKB VISA.
Hier in Japan zoals verwacht. Een geldopname van •3000 werd afgekeurd. •20000 ging wťl bij de DKB. Daarna •3000 met de Revolut gedaan. Dat werkte ook.

Lekker!

• U123456
quote:
Ik ontdek net dat er nog iets achter stond:
quote:
These changes apply to new users immediately and will come into effect on 5th February 2017 for existing users.

• FDR_
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22-04 14:16
quote:
oohh schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:02:
Knab heeft nu ook een gratis AMEX Green Card voor particuliere klanten. Ik twijfel nog of ik deze moet aanvragen, i.v.m. de slechte acceptatie van AMEX.
Niet echt toegevoegde waarde.
Ik bankier zelf ook bij knab en ik ken de Green Card van AMEX al. Ze bieden sowieso de card het eerste jaar gratis aan, dus op dat gebied is knab niet onderscheidend. Daarna § 65 per jaar tenzij je jaarlijks ten minste § 1500 uitgeeft met de card. Voor § 5 per maand vind ik dat knab sowieso de bijdrage mag kwijtschelden, maar goed.

Ik heb de Green Card een tijdje gehad voor gebruik in Nederland. Acceptatie is echt beroerd. Online gaat het beter aangezien je de Card aan PayPal kan koppelen. Desalniettemin vraag ik hem niet aan. Ik heb een VISA Gold van ICS. Deze heeft naast VISA ook de mogelijkheid om te betalen met vPay. Ik kan de Card dus echt overal gebruiken.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 18:09
Amex is totaal geen alternatief op je Mastercard of Visa...
Amex is echt een kaart die je pakt voor het sparen van punten bij (vooral) vliegreizen en de extra's (uitgebreide verzekeringen, 2x per jaar gratis lounge toegang op vliegvelden).

In NL is dit niet ingeburgerd en ook niet heel makkelijk om flink veel Rewards te sparen. In andere landen, VS maar volgens mij ook UK is het echt een ding. Je boekt dus alles met je Amex en kan daar serieus voordeel uit halen dankzij de Rewards.

Ik doe mn best, heb gratis (dankzij introductie) de non-Flying Blue Gold card. Ik vlieg niet zoveel met KLM dus wilde liever de classic Gold.
Door alleen nog maar te tanken met Amex (vrijwel alle pompstations accepteren het), restaurants en vluchten met Amex te betalen kom je een eindje.

Zit na een 3,5 maand op bijna 27.000 punten. Ben gestart op 10.000 (introductie) en heb iemand anders geintroduceerd (weer 10.000 erbij). Heb dus zelf bijna 7.000 gespaard in 3,5 maand.

Je kan voor 37.500 je Amex Gold met een jaar verlengen.
*snip* Dit is geen plek voor werving. :)

SeŮor Sjon wijzigde deze reactie 13-12-2016 16:41 (32%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Update van mijn verzekeringsverhaal. Ze gaan uitbetalen. Althans, dat was de boodschap. Daarna kwam er een mail dat door een storing er geen geld overgemaakt kan worden naar de ING :? Als dat (in de toekomst :?) wel kan, gaan ze het overmaken 8)7

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-06 16:28
quote:
Dat is wel erg laag. Ik zie trouwens dat je bij Numbers ook weer moet gaan betalen voor niet euro's uit de muur tappen. Met tarieven die dicht bij de Rabobank liggen.

Jammer.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• icecreamfarmer
quote:
Zr40 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:56:
Geen opslag op wisselkoers en beperkt kosteloos geld opnemen? Klinkt sowieso al goed als backup betaalmiddel en als alternatief voor Revolut. :)

Vanavond maar eens gaan zitten voor de ID verificatie via video chat...
Dat lees ik nergens.

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Wat lees je nergens? Je kan 5x per maand kosteloos contant in euro opnemen met de MasterCard, anders kost het opnemen geld. Dat noem ik 'beperkt kosteloos'. Dit staat duidelijk op https://n26.com/eu/pricing/.

Zr40 wijzigde deze reactie 13-12-2016 14:17 (48%)

• U123456
quote:
Zr40 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:11:
Wat lees je nergens? Je kan 5x per maand kosteloos contant in euro opnemen met de MasterCard, anders kost het opnemen geld. Dat noem ik 'beperkt kosteloos'. Dit staat duidelijk op https://n26.com/eu/pricing/.
Alleen van toepassing op de Mastercard. Met de Maestro-pas is het niet interessant:
quote:
Maestro card withdrawals at ATMs worldwide in EUR 2.00 § per withdrawal
Maestro card withdrawals at ATMs worldwide in other currencies 2.00 § per withdrawal + 1.7% of amount
Bron: https://docs.n26.com/lega.../n26-016-pricelist-en.pdf

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Juist. Maar als je de Maestro kaart hebt dan heb je ook de MasterCard.

• U123456
Over kosten gesproken. Revolut heeft weer een nieuwe 'fee':
quote:
Some of the services we provide are expensive - including posting our Revolut Card’s, so for now we have to have a £5 delivery fee for our cards.
Bron: https://www.facebook.com/revolutapp/posts/738514556299458

U123456 wijzigde deze reactie 13-12-2016 22:30 (76%)

• FDR_
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22-04 14:16
quote:
Jazco2nd schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:33:
Amex is totaal geen alternatief op je Mastercard of Visa...
Amex is echt een kaart die je pakt voor het sparen van punten bij (vooral) vliegreizen en de extra's (uitgebreide verzekeringen, 2x per jaar gratis lounge toegang op vliegvelden).

In NL is dit niet ingeburgerd en ook niet heel makkelijk om flink veel Rewards te sparen. In andere landen, VS maar volgens mij ook UK is het echt een ding. Je boekt dus alles met je Amex en kan daar serieus voordeel uit halen dankzij de Rewards.

Ik doe mn best, heb gratis (dankzij introductie) de non-Flying Blue Gold card. Ik vlieg niet zoveel met KLM dus wilde liever de classic Gold.
Door alleen nog maar te tanken met Amex (vrijwel alle pompstations accepteren het), restaurants en vluchten met Amex te betalen kom je een eindje.

Zit na een 3,5 maand op bijna 27.000 punten. Ben gestart op 10.000 (introductie) en heb iemand anders geintroduceerd (weer 10.000 erbij). Heb dus zelf bijna 7.000 gespaard in 3,5 maand.

Je kan voor 37.500 je Amex Gold met een jaar verlengen.
[mbr]*snip* Dit is geen plek voor werving. :)[/]
Jij zegt het inderdaad goed.
Aan de ene kant snap ik wel dat knab de Card nu ook aan particulieren probeert te slijten. deze Card hadden ze namelijk al voor hun zakelijke klanten. Ze hebben alleen de fout gemaakt om met Qander (voormalig LaSer) in zee te gaan voor hun particuliere Card. Vervelende maatschappij die alle Cards met kredietfaciliteit verstrekt en daar zitten veel mensen niet op te wachten. Het maakt het acceptatieproces ook omslachtiger (documentatie aanleveren, contract tekenen etc.). In de uitleg over hun AMEX hebben ze het ook over "geen BKR registratie van de Card". Ze hadden gewoon voor ICS moeten kiezen.

Die punten zijn inderdaad wel een + van AMEX, maar lastig in Nederland. Ik heb een leaseauto met tankpas dus ik heb echt weinig aan die Card.

• Pajaras
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-06 11:16
Ik kreeg deze week een mail dat de Curve MasterCard nu ook beschikbaar is in heel de EU. Het is geen echte creditcard maar een kaart waar je bestaande credit/debitcards aan kan koppelen. Voordelen zijn dat je nog maar 1 kaart op zak hoeft te hebben en de lage transactiekosten in andere valuta.

Of het echt de moeite waard is weet ik niet, maar ik heb er eentje besteld om te proberen. Je moet wel een eigen bedrijf hebben of zelfstandige zijn om in aanmerking te komen.

https://www.imaginecurve.com/

• U123456
quote:
How much does it cost?
We’re currently running a promotion where The Blue Curve card is free of charge and the Black Curve card (with optional TUMI wallet) is £50.
Bron: https://support.imaginecu...525-How-much-does-it-cost-
quote:
Curve uses the Wholesale rate +1%. There are no other fees for transactions.
For cash withdrawals in a non-domestic currency, there is also a £2 flat fee.
Bron: https://support.imaginecu...-What-FX-rates-will-I-pay-

• U123456
quote:
You asked and we listened: You can now have two active physical Revolut cards at once (or up to five virtual cards)! Get a spare card for peace of mind when you are travelling, or create an additional virtual card for use online. Just head to the card section to set up your spare Revolut card.
Bron: o.a. Google Play

• icecreamfarmer
quote:
Zou je dan ook die ATM limieten kunnen omzeilen?

• U123456
quote:
icecreamfarmer schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:36:
[...]

Zou je dan ook die ATM limieten kunnen omzeilen?
Waarschijnlijk niet.
Volgens mij is de maandelijkse ATM free usage limit van £200/§200/$200 niet per Revolut Card, maar per account.

Er zijn nog andere limieten van Revolut. Zo is er o.a. een absolute ATM opnamelimiet van £2000 (of vergelijkbaar) per maand:
quote:
Using Revolut to send, spend, withdraw and exchange in a foreign currency is free for the first £5,000 / §6,000 / $6,000 (or equivalent) per calendar month. A 0.5% fee will apply to any further cross-currency transactions performed during the same calendar month.

Card spending is limited to £30,000 or equivalent per year with a sublimit of £5,000 or equivalent per 96 hours meaning that you cannot exceed £5,000 or equivalent in card spending in a 96 hour period. Cash withdrawals from ATMs are limited to £2,000 or equivalent per day.
Link: website Revolut

• Dinmi
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 24-06 11:23
Heb ondertussen ook de Revolut-kaart, vooralsnog alleen de virtuele. Waar ik wat moeite mee heb is het verificatieproces. Al mijn gegevens, inclusief BSN, bankrekening etc. willen ze hebben. Had gehoopt dat ik "gewoon" geld kon op die kaart kon storten (a la 3V), heb dat ook al wel gedaan maar het geld is nog niet op de Revolut bijgeschreven.

Hebben jullie je allemaal wel geverifieerd?

• U123456
quote:
Dinmi schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:40:
Hebben jullie je allemaal wel geverifieerd?
Is zeker aan te raden, anders kun je de card maar zeer beperkt gebruiken:
quote:
New Revolut users will have an annual top-up limit of £750 (or equivalent) until they have completed our automated ID check. Once you’ve passed your ID check, your top-up limits will be increased to a much higher annual threshold.

• Dinmi
In eerste instantie is dat limiet ook wel ok. Ik ga ze eens contacten over mijn storting, begon namelijk te denken dat je hem helemaal niet kunt gebruiken zonder verificatie. Dank je!

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

quote:
Dinmi schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:40:
Had gehoopt dat ik "gewoon" geld kon op die kaart kon storten (a la 3V), heb dat ook al wel gedaan maar het geld is nog niet op de Revolut bijgeschreven.
Als je de overboeking vandaag hebt gedaan dan moet je nog even wachten. Revolut verwerkt die rond de avond.

• Dinmi
quote:
Zr40 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:18:
[...]

Als je de overboeking vandaag hebt gedaan dan moet je nog even wachten. Revolut verwerkt die rond de avond.
De overboeking had ik al op 15 december gedaan, vandaar ;).

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 18:09
quote:
Dinmi schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:21:
[...]

Ik ontvang altijd binnen 24uur de overboeking (eigen rekening ING naar Revolut) als ik exact de instructie volg.
Door "number:...." te gebruiken, duurt het in mijn ervaring een week.

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Ik zet inderdaad alleen het getal in de omschrijving, geen andere tekst.

• objectief2
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:45
quote:
Zr40 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:38:
Ik zet inderdaad alleen het getal in de omschrijving, geen andere tekst.
Dit is inderdaad de juiste omschrijving. Al het andere dan een getal in de omschrijving levert vertraging op.

Hier vanmorgen een overboeking gedaan die zojuist is bijgeboekt.

• Dinmi
Ik had ook alleen het getal in de omschrijving gezet (had de info hier ook al doorgelezen).

• Dinmi
Contact gehad met support van Revolt. Het is nu zo dat je je sowieso moet verifiŽren. Daarom is mijn overboeking nog pending.

• creator1988
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20-06 16:25
Mijn American Express kaart vandaag na vier jaar opgezegd, de koersopslag was al gestoord maar nu ze die nog verder verhogen is de lol er wel vanaf.

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 00:12
Ik heb 20 december geld gestort op mijn revolut card, maar het is nog steeds niet bijgeschreven. Ik had als omschrijving alleen het nummer (en niet een tekst erbij). Ik heb ze maar via de app gevraagd wat er aan de hand is. Normaal ging het altijd de volgende werkdag erbij, maar nu is het al 3 dagen weg en het is een paar honderd euro....
quote:
Dinmi schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:21:
[...]

Is het bij jou goedgekomen? Ik snap je opmerking over verifieeren niet namelijk. Dat wil ik wel doen, maar hoe? Ik vond wel iets dat ik mijn rijbewijs aan beide kanten moest inscannen en een foto moest maken van mijzelf, dat heb ik net gedaan. Zou ik dan nu het geld krijgen?

De support afdeling heeft het druk, dus ik moet wachten, maar over een paar dagen moet ik wel office 365 betalen en dat geld zit nu ergens vast...

Hobbykok wijzigde deze reactie 23-12-2016 14:29 (26%)

• xileS
  • Niet online
Ik heb zelf geen revolut, maar ik kan iig N26 aanraden qua snelheid van bijstortingen. Bij mij allemaal nog dezelfde dag, of volgende werkdag erbij gestort. Je hebt een eigen IBAN bankrekening, waarschijnlijk is dat ook de reden dat het veel sneller gaat.

• Hobbykok
ik hoop maar dat ik mijn geld snel krijg, heb net de verification gedaan en die is goedgekeurd, maar de helpdesk reageert nog niet op mijn vraag waar mijn geld is...

• objectief2
quote:
Hobbykok schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:45:
ik hoop maar dat ik mijn geld snel krijg, heb net de verification gedaan en die is goedgekeurd, maar de helpdesk reageert nog niet op mijn vraag waar mijn geld is...
Mijn gestorte bedrag werd inderdaad pas bijgeschreven nadat ik de verificatie had gedaan. Ongeveer 10 minuten na de verificatie werd het saldo opgehoogd. Betrof ook een paar honderd euro.

• Hobbykok
Ik heb het geld bijgeschreven, maar nu zegt revolut dat ik een fout gemaakt heb? Herkent iemand wat ik fout deed? Ik krijg namelijk dit terug:

We could locate your transfer and assigned it for you. Please remember to attach your reference number next time.

Dat reference nummer moet toch gewoon in het mededelingen veld bij het telebankieren? Dat doe ik altijd, maar nooit een probleem. Ik denk dat het kwam doordat ik niet de verificiatie had gedaan omdat het nummer er wel instaat. Maar ik heb niet zo'n zin om daarover te gaan discusseren met ze, het is opgelost en de helpdeskmedewerker van revolut heeft ofwel een foto van een modellensite uit Polen gebruikt of er werken extreem knappe lekkere meiden die ook in lingerie met google te vinden zijn 8)7

Hobbykok wijzigde deze reactie 23-12-2016 17:24 (25%)

• Hobbykok
quote:
xileS schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:32:
Ik heb zelf geen revolut, maar ik kan iig N26 aanraden qua snelheid van bijstortingen. Bij mij allemaal nog dezelfde dag, of volgende werkdag erbij gestort. Je hebt een eigen IBAN bankrekening, waarschijnlijk is dat ook de reden dat het veel sneller gaat.
Bedankt, ik ga die eens proberen. Heb gisteren weer 5 euro op revolut gestort als test, is er weer niet bijgeschreven. Ben er wel redelijk klaar mee, ik vertrouw het niet meer.Ik wil gewoon een bedrijf waar ik 100% op kan vertrouwen en dat is revolut opeens niet meer. Jammer.

Edit: mmm, ik moet mijzelf identificeren via een video chat, maar die is offline ofzo. Zal wel door kerstavond komen :P Nou, dan eerst maar even bij revolut blijven, maar die chat is ook offline. Ik wil eigenlijk een kaart die ook op itunes werkt, misschien toch terug naar pay2d of hoe dat bedrijf nu ook heet. Ik had daar een prepaid creditcard, maar ik vond de omzetting naar pay2d zo knullig dat ik daar weg ging, maar die werkte wel met itunes en ik kon opwaarderen en had het 15 minuten later altijd op de rekening en je kon met ideal opwaarderen. Revolut werkt wel, maar ik moet nu opeens elke keer in de chat vragen waar mijn geld is. En dat is irritant.

Nou, geen first world problems, maar het zou toch makkelijk moeten zijn en dat is het helaas niet.

Hobbykok wijzigde deze reactie 24-12-2016 20:48 (34%)

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

quote:
Hobbykok schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:22:
[...]
Ik wil eigenlijk een kaart die ook op itunes werkt
Kan je voor iTunes niet beter een cadeaukaart kopen bij de Albert Heijn? Die verkopen ze soms met 15% korting :P

• Napsju
quote:
Zr40 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 21:31:
[...]

Kan je voor iTunes niet beter een cadeaukaart kopen bij de Albert Heijn? Die verkopen ze soms met 15% korting :P
Of HEMA, die heeft ze ook vaak in de aanbieding.

Lekker!

• Brent
  • Laatst online: 23-06 17:03
Hoe gaat (af)betalen bij kaarten van de Gamma of Bijenkorf e.d.? Enkel automatische incasso, of kun je het ook zelf overmaken oid?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• xileS
  • Niet online
Bij bijenkorf moet je ervoor zorgen dat je voor de einde van de maand je openstaande rekening van de maand daarvoor hebt betaald (wel zie ik dat credit bedragen van huidige maand al worden afgetrokken), als je geen extra kosten wilt. Ik kan gewoon gewoon in de app aangeven welk bedrag ik wil betalen en dan krijg je een datum te zien wanneer het als automatische incasso wordt afgeschreven van je rekening. Volgens mij kan je idd ook zelf een bedrag overmaken naar je creditcard of voor elke maand automatisch een automatische incasso laten instellen.

• Napsju
Alle ICS kaarten, dus ook Bijenkorf, Euroclix, Visa World etc:

Lekker!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-06 10:27
Klopt.

Denk er wel om, dat als je NIET in ťťn keer betaalt, of zelfs maar de mogelijkheid hebt om in termijnen te betalen - dus bij alle opties hierboven waar bij staat "(dit is een vorm van krediet)" - je een doorlopend krediet ter grootte van je bestedingslimiet krijgt, dat ook bij BKR geregistreerd wordt.

Als je verplicht elke maand 100% betaalt, wordt er geen BKR-registratie gedaan.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Remko24
  • Laatst online: 23-06 11:28
Klopt, dit was voor mij ook de reden om het via automatische incasso te laten lopen (100% einde van de maand) omdat ik mogelijk komend jaar een huis wil kopen zonder mijn Visa te hoeven inleveren.

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Als je de Gespreid Betalen Faciliteit hebt bij ICS, dan kan je deze los van de kaart opzeggen. De BKR registratie gaat over de faciliteit, niet over de kaart. :)

Controleer wel even of je de faciliteit toch misschien hebt, ook al betaal je maandelijks het volledige saldo. Vroeger kreeg je de faciliteit namelijk standaard bij aanvraag van de kaart.

Zr40 wijzigde deze reactie 27-12-2016 08:41 (42%)

• Hobbykok
lukt het uberhaupt nog iemand om geld van de ing bank naar revolut over te maken zonder gebruik te maken van de klantenservice? Ik moet nu allerlei screenshots en weet ik niet wat maken omdat ik 5 euro ben kwijtgeraakt (is niet bijgeschreven).

Het ging tot een maand geleden gewoon soepel, maar nu verdwijnt elke keer mijn geld op een hoop en ik moet erom zeuren :X

Ik heb nu al moeten aanleveren:

1) 2 keer mijn iban nummer
2) 1 keer mijn tenaamstelling van de rekening
3) 3 keer een foto van de afboeking
4) 2 keer de referentie die ik gebruikt heb

En dat voor een mini bedrag van 5 euro (had net te weinig om een dienst weer voor een jaar af te nemen). Man man man wat een gedoe 8)7 Die helpdesk blijft ook maar vragen stellen die ik al beantwoord heb. Nou, we gaan het zien of ik mijn 5 euro nog ga krijgen. Ik weet het niet...

Edit: yep, ze zijn mijn 5 euro kwijt. Komt wellicht door kerstmis. Ik heb afgesproken dat ik over een paar dagen weer contact met ze heb. Ik lees wel op de site van de ING dat er tijdens feestdagen geen europees bankverkeer is. Kennelijk is dat niet geheel geautomatiseerd en moet er iemand op een knop drukken om het geld toe te laten ofzo.

Ondertussen ga ik toch eens kijken naar de pay2d kaart, met de voorloper daarvan (3v card) kon ik via ideal geld overmaken en dan had ik never nooit problemen. Dat was eigenlijk zo gek nog niet. Enig nadeel is dat ik ze een stel amateurs heb genoemd, dus ik vermoed dat ik de gratis kaart die ze mij wilden geven op mijn buikje kan schrijven. Maar even op naam van mijn vrouw registreren als ik bij een primera winkel ben geweest om hem te kopen O-)

Edit: net naar pay2d.nl gegaan en ik kon gratis een kaart aanvragen (digitale kaart). Ik heb er net 20 euro opgezet, stond er binnen 5 minuten op. Ik had per ongeluk de betaalpagina na het betalen weggeklikt, dus even gebeld en vriendelijk te woord gestaan. Ondertussen was het geld al bijgeschreven. Kost helaas wel 2 euro per transactie, maar dan heb je wel het geld er heel snel opstaan. Die revolut vind ik toch minder met al dat gedoe.

Het fijna aan de visa kaart van pay2d is wel dat je hem kan gebruiken bij itunes, dat kan met de revolut card vreemd genoeg niet (net geaccepteerd). Ik ga nu mijn revolut card leegmaken en zet dan alle transacties vanaf nu over naar pay2d. Dan maar 2 euro per opwaardering betalen.

Hobbykok wijzigde deze reactie 27-12-2016 12:18 (89%)

• Stukfruit
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

Stukfruit

Lekker!

Van Pay2d heb ik ook nog steeds geen echte card ontvangen, terwijl ik ze niet heb uitgemaakt voor rotte vis (behalve hier dan :p).

De prepaid MasterCard kwam daarentegen razendsnel binnen en gebruik ik nu al weer een tijd.

Alleen de bijbehorende app is niet zo goed, maar dat was bij 3V (en vast ook voor Pay2d) ook erg slecht.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Traguardo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-06 09:32
quote:
Leuk verhaal, maar ligt het probleem bij jou of bij Revolut. Zelf heb ik namelijk nooit problemen met geld overmaken. Je moet om de geldende banktijden denken. Soms staat het geld er zelfs al binnen een dag op. Dat is zeer netjes.

• Napsju
Ook ik heb nooit problemen gehad met ING>Revolut, totdat ik gisterochtend jouw verhaal las en zelf nog eens 1 euro overgemaakt heb. Deze staat er nog steeds niet op! Even afwachten.

Lekker!

• objectief2
quote:
Napsju schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:54:
Ook ik heb nooit problemen gehad met ING>Revolut, totdat ik gisterochtend jouw verhaal las en zelf nog eens 1 euro overgemaakt heb. Deze staat er nog steeds niet op! Even afwachten.
Hier idem dito. De vorige keer stond het bedrag er dezelfde dag op. Nu duurt het al 48 uren...

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:04

Zenix

BOE!

Bij mij ook langer via Rabobank.

• jona
  • Laatst online: 22:52
Ik gebruik sinds kort de Mastercard van N26 voor iTunes. In tegenstelling tot Revolut wordt die kaart wel gezien als een Nederlandse kaart en geaccepteerd door Apple. Het handige is ook dat het een echte debit card is en je die dus kan toevoegen aan je Revolut account voor kosteloze top ups. Top ups via debit card gaan ook nog eens realtime in tegenstelling tot bankoverboekingen.

• Hobbykok
quote:
Napsju schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:54:
Ik krijg net bericht van ze dat het nu 3 tot 5 dagen duurt vanuit Nederland en tussen 23 dec tot en met 27 dec was er geen bankverkeer internationaal. Dus ik moet nog een week wachten. Gelukkig maar 5 euro, maar dit is de tweede keer in twee weken en ik ga er weg. Ik vind het niet betrouwbaar genoeg voor grote bedragen.

Ik ben nu op vakantie, kan geen screenshot van de chat plaatsen. Ik denk dat het kerstdrukte ofzo is.

Dus voor mij nu pay2d en n26 ben ik mee bezig, maar moet de verificatie nog een keer doen als ik weer thuis ben. Dusneven zonder app, de app van revolut vind ik wel fijn, vooral dat je reserveringen zo vlot kan zien.

Hobbykok wijzigde deze reactie 29-12-2016 11:18 (19%)

• Napsju
Mijn 1 euro test transactie van de ING om 11:00 op 27 december staat op Revolut!

Lekker!

• Traguardo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-06 09:32
quote:
Hobbykok schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:14:
[...]

Ik krijg net bericht van ze dat het nu 3 tot 5 dagen duurt vanuit Nederland en tussen 23 dec tot en met 27 dec was er geen bankverkeer internationaal. Dus ik moet nog een week wachten. Gelukkig maar 5 euro, maar dit is de tweede keer in twee weken en ik ga er weg. Ik vind het niet betrouwbaar genoeg voor grote bedragen.
Dit heeft niets met Revolut van doen, er is geen betalingsverkeer in die periode. Hoe kan je dan verwachten dat het toch wordt bijgeboekt?

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:47
quote:
Hobbykok schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:14:
[...]

Ik ben nu op vakantie, kan geen screenshot van de chat plaatsen. Ik denk dat het kerstdrukte ofzo is.

Dus voor mij nu pay2d en n26 ben ik mee bezig, maar moet de verificatie nog een keer doen als ik weer thuis ben. Dusneven zonder app, de app van revolut vind ik wel fijn, vooral dat je reserveringen zo vlot kan zien.
Staat de rekening op jouw naam, beschrijving met alleen het referentienummer? Heb nooit problemen vanaf bunq naar Revolut, voor 14:00 is eigenlijk dezelfde werkdag verwerkt.
Betaalverkeer ligt in het weekend stil, en op officiŽle feestdagen. Dus 24, 25, 26 december.

Of je doet zelf wat fout, of je hebt een hele vage bank ;)

• Hobbykok
27 december ook zegr revolut. 23 december geld overmaken van de ing bank naar revolut betekend volgens de helpdesk dat ik 3 januari mijn geld erop heb staan.

Tot een maand terug had ik trouwens geen problemen, maar de ing bank haalt bij mij steeds de referentie weg. Geen idee waarom.

• U123456
Mijn ING heeft 2 plekken (mededeling en extra omschrijving) waar je de referentie kan zetten, allebei maar invullen?

U123456 wijzigde deze reactie 29-12-2016 22:34 (3%)

• Hobbykok
Extra omschrijving? Dat veld ken ik niet, ik zal eens zien als ik weer thuis ben.

• U123456
Als je op het i-tje bij extra omschrijving drukt krijg je deze tekst:
quote:
Wilt u nog iets anders kwijt? Bijvoorbeeld voor de ontvanger of uw administratie? Dat kan hier.
Maximaal 35 tekens trouwens.

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:29
Inmiddels terug van een korte vakantie Portugal.

De app van de Bijenkorf Mastercard (via ICS) gaf helaas problemen ter plaatse, zowel via WiFi als via 4G. Om onduidelijke reden pakte hij mijn inlogcode niet, terwijl ik deze zeker weten juist had ingevoerd. Na drie pogingen wordt gevraagd om opnieuw het account te koppelen. Na opgave van enkele gegevens wordt een activatiecode per e-mail verstuurd.
Dit ging prima en daarna kan gekozen worden voor nieuwe pincode voor de app, plus nogmaals invoeren ter bevestiging. Daarna schoot de app echter in een foutmelding waardoor koppeling niet mogelijk was.
Terug in Nederland werkt het koppelen wel goed, dus het lijkt erop dat er een beveiliging ingebouwd wanneer je in het buitenland zit.

Ik heb overigens geen contact met ICS gehad hierover, wellicht kunnen ze het aanpassen zodat het wel in het buitenland werkt.
Inloggen met de credentials op de website ging verder goed zonder problemen.

• Napsju
Komt mij bekend voor. Gelukkig is er altijd nog de VPN naar huis ;)

Lekker!

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Dat soort problemen met die app heb ik ook hier in Nederland. Wat de oorzaak is weet ik niet, maar na een force quit werkt de app meestal weer goed.

• Dinmi
quote:
Hobbykok schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:24:

[...]

Is het bij jou goedgekomen? Ik snap je opmerking over verifieeren niet namelijk. Dat wil ik wel doen, maar hoe? Ik vond wel iets dat ik mijn rijbewijs aan beide kanten moest inscannen en een foto moest maken van mijzelf, dat heb ik net gedaan. Zou ik dan nu het geld krijgen?
Ik heb me nog niet geverifieerd, het liefst heb ik een kaart a la 3v, niet gekoppeld aan een bankrekening. Voelt voor mij wat veiliger aangezien ik deze kaart alleen voor playstore-zaken wil gebruiken. Ben dus nog aan het treuzelen 😉.

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met Visa World Prepaid (https://prepaid.worldcard.nl/)? Ik heb op dit moment een MC van mijn eigen bank, maar wil ook een Visa hebben. Hoe snel is het bedrag op je kaart bijgeschreven als je stort?

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

quote:
Dinmi schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:05:
[...]
Voelt voor mij wat veiliger aangezien ik deze kaart alleen voor playstore-zaken wil gebruiken.
Als je hem alleen daarvoor wil gebruiken, is een Play cadeaukaart (kan je zelfs in de supermarkt kopen, lijst van verkooppunten) dan niet beter voor jou dan een creditcard? Dan krijg je ook niet te maken met de opwaardeerkosten van een prepaid creditcard.

Zr40 wijzigde deze reactie 01-01-2017 13:10 (20%)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zojuist m'n ICS world card gold opgezegd. Ik heb sinds een paar maanden ook de Bijenkorf kaart van ICS en de world card gold biedt te weinig voordelen tov. de kosten. Het enige echte voordeel is dat je er mee kan betalen op plekken waar ze geen credit cards accepteren maar alleen pin. Maar de jaarbijdrage van §55 zonder verdere extra's is dat gemak niet waard. Er werd overigens geen poging gedaan me te behouden. Alleen dat ze me adviseerden om naast een MasterCard ook een Visa te hebben vanwegen de betere acceptatie. Maar daarvoor heb ik al Visa's van Citi en DKB :p

Ze hanteren overigens een opzegtermijn van 1 maand.

fsfikke wijzigde deze reactie 02-01-2017 12:47 (4%)

DUT Racing

• Napsju
quote:
Visa van Citi? Is die kaart hier eerder besproken? Citi <welk land>? Welke voordelen?

Lekker!

• Pajaras
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-06 11:16
Ik heb de Curve zoals ik hier heb genoemd nu een paar weken in gebruik en het werkt perfect. Na elke aankoop krijg ik een mail van de transactie en het geld wordt direct van m'n echte creditcard afgeboekt. Heb ook geld uit de geldautomaat gehaald zonder extra kosten. De Android-app ondersteund helaas nog niet alles wat op iOS wel kan, foto's van bonnetjes toevoegen bijvoorbeeld.

Wisselkoerstoeslag is ook netjes met 1%, zeker nu de ING Bank de wisselkoerstoeslag vanaf dit jaar weer heeft verhoogd naar 1,75%. Wat mij betreft een aanrader voor erbij :).

Pajaras wijzigde deze reactie 02-01-2017 15:55 (5%)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Napsju schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:39:
[...]

Visa van Citi? Is die kaart hier eerder besproken? Citi <welk land>? Welke voordelen?
Is een zakelijke kaart, loopt volgens mij via de UK. Voordeel: 25k limiet en de baas betaalt de rekening :+

PrivŤ gebruik natuurlijk alleen in uitzonderingen, dus handig als back-up.

fsfikke wijzigde deze reactie 02-01-2017 16:42 (15%)

DUT Racing

• xileS
  • Niet online
quote:
Pajaras schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:52:
Ik heb de Curve zoals ik hier heb genoemd nu een paar weken in gebruik en het werkt perfect. Na elke aankoop krijg ik een mail van de transactie en het geld wordt direct van m'n echte creditcard afgeboekt. Heb ook geld uit de geldautomaat gehaald zonder extra kosten. De Android-app ondersteund helaas nog niet alles wat op iOS wel kan, foto's van bonnetjes toevoegen bijvoorbeeld.

Wisselkoerstoeslag is ook netjes met 1%, zeker nu de ING Bank de wisselkoerstoeslag vanaf dit jaar weer heeft verhoogd naar 1,75%. Wat mij betreft een aanrader voor erbij :).
Voor buitenlandse valuta heb ik zoals eerder genoemd N26 in gebruik, die rekent net als Revolut helemaal geen koersopslag.

Over ING bedoel je denk ik de MasterCard? Geen idee hoeveel die eerst was, maar voor de normale bankpas is het nog 1%.

• Hobbykok
Nou, revolut is mijn 5 euro opwaardering kwijt en mijn hele kaart was geblokkeerd dacht ik , maar ze hadden de einddatum van de kaart met 2 maanden opgehoogd waardoor hij nergens meer geaccepteerd werd. Ik ben er nu wel helemaal klaar mee. Wat een bedrijf zeg, zolang het werkt is het prima.... maar als het mis gaat...

Raar trouwens dat ze een einddatum van een kaart kunnen aanpassen, maar het zal wel.

Ik heb de app maar verwijderd en de 5 euro maar vaarwel gezegd.

Hobbykok wijzigde deze reactie 02-01-2017 19:16 (10%)

• U123456
quote:
Hobbykok schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:01:27 december ook zegr revolut. 23 december geld overmaken van de ing bank naar revolut betekend volgens de helpdesk dat ik 3 januari mijn geld erop heb staan.
Zowel 27 december 2016 als 2 januari 2017 zijn Bank Holidays in Engeland:
quote:
If a bank holiday is on a weekend, a ‘substitute’ weekday becomes a bank holiday, normally the following Monday.
Linkje: https://www.gov.uk/bank-holidays
Op dinsdag 3 januari 2017 gaan de Engelse banken weer aan de slag.

• Hobbykok
Ze zijn mij geld kwijt zeggen ze nu. Ze vragen nu voor de 2e keer bewijzen en ook id kaart van mijn vrouw en wat al niet meer. Ik ben er klaar mee, heb ze gevraagd om mijn account te verwijderen en de app is eraf. Wat een gedoe voor 5 euro. Maar hiervoor waren ze honderden euro's van mij kwijt, die vonden ze en dan een melding dat ik een referentie nummer had moeten invullen wat ik gedaan heb.

Ik zeg: je kan pech hebben bij revolut, ik zou er niet op vertrouwen, te meer omdat ik hier met de zoekfunctie meer tweakers zie die nu of in het verleden problemen hadden. En met geld... dan wil ik wel zekerheid,

Gelukkig is pay2d door de ideal betaling wel betrouwbaar, helaas wel reteduur met 2 euro per maand omdat ik 1 keer per maand opwaardeer. Maarja, ik durf er ook geen 1000 euro op te zetten om een jaar te overbruggen.

• jona
Tot nu toe heb ik nog nooit problemen gehad bij het opwaarderen met Revolut. En het geld staat er meestal ook binnen een dag op. Als je al meerdere keren problemen hebt gehad heb ik toch het idee dat er iets mis gaat met het referentie nummer. Zeker als ze zelf ook aangeven dat dat niet goed was ingevuld.

Ik merk zelf bij de ING dat als je in de ING app het Revolut referentie nummer invult er automatisch van wordt uitgegaan dat het een betalingskenmerk (van een acceptgiro waarschijnlijk) is. Dan worden er meteen extra streepjes toegevoegd. Pas als je het vinkje bij betalingskenmerk uitzet krijg je weer het oorspronkelijke nummer. Misschien dat dit ook bij jou is gebeurd? Verder zijn er, zoals al is gezegd, twee velden bij Mijn ING voor mededelingen bij overboeken. Misschien heb je hier de verkeerde gebruikt? Verder moet je alleen het referentie nummer invoeren zonder iets toe te voegen.

Het zijn maar een paar suggesties waar het mis zou kunnen gaan. Zelf ben ik trouwens sinds deze maand overgestapt naar N26. Ik gebruik nu alleen nog maar de debitcard van N26 om geld over te maken naar Revolut, omdat deze betalingen in real-time gebeuren.

• U123456
quote:
jona schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:53:
Zelf ben ik trouwens sinds deze maand overgestapt naar N26. Ik gebruik nu alleen nog maar de debitcard van N26 om geld over te maken naar Revolut, omdat deze betalingen in real-time gebeuren.
En is dat al gelukt? Mij namelijk niet. Ik probeerde om met N26 een Top up by card te doen bij Revolut.
Zowel de N26 Maestro als de Mastercard geven dit resultaat in de apps van deze bankiers op het moment van checken van de card:
quote:
Revolut: The Payment could not be authorised
N26: Your payment of 1 EUR to Revolut was declined.
En er is echt voldoende saldo bij N26.

• Zr40

Zr40

wil native IPv6

Online payments staat natuurlijk wel aan bij jou in N26?

Bij iemand eerder in dit topic verscheen exact dezelfde melding van N26 en bleek dat de datum verkeerd was ingevuld, bij Amazon in dat geval.

Zr40 wijzigde deze reactie 04-01-2017 15:13 (63%)

• U123456
Nu werkt het opeens wel. Gegevens waren trouwens juist. Ook de vervaldatum.
De volgende horde: verificatie van Mastercard geeft "incorrect code or card", terwijl het toch echt dezelfde 4 cijfers zijn als op het statement bij N26.

Ik denk dat ik het gewoon maar even overboek. Dat gaat bij mij namelijk wel goed ... :)
Edit: geld rond 15 uur overgemaakt vanuit ING en zichtbaar in Revolut app sinds 19.30 uur.

U123456 wijzigde deze reactie 05-01-2017 12:20 (160%)

• jona
De N26 debit card werkt hier heel goed in combinatie met Revolut. Die melding ("Ôncorrect code or card") kreeg ik trouwens ook de eerste keer. Ik had toen de 4 cijfers ingevuld van de testbetaling van 0,96 Eur van Revolut. Nadat ik een eerste echte top-up had gedaan kon ik de 4 cijfers van die betaling gebruiken om de kaart te verifieren. Daarna geen probleem meer gehad eigenlijk.

• U123456
quote:
jona schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:01:
Nadat ik een eerste echte top-up had gedaan kon ik de 4 cijfers van die betaling gebruiken om de kaart te verifieren. Daarna geen probleem meer gehad eigenlijk.
Mooi, dat bleek inderdaad de oplossing! Ook mijn N26 Mastercard werkt nu als 'feeder' voor de Revolut Card.
Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*