Hoe heb je die kunnen bemachtigen? Alleen nog in Duitsland beschikbaar toch? Hoe dan ook, proberen aan te melden, sta nu op de wachtlijst...Anoniem: 398486 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:05:
[...]
Ik heb:
Number26 (Eigen unieke Iban zit er zelfs bij om geld te ontvangen of sturen) 1,00 per jaar ofzo
Duitsland, Oostenrijk, Ierland, Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland en Slowakije. broncyberde schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:10:
[...]
Alleen nog in Duitsland beschikbaar toch?
[ Voor 35% gewijzigd door Zr40 op 19-10-2016 19:17 ]
Anoniem: 398486
Ik woonde in Ierland toen ik hem nam, nu in de UK hebben mijn nummer aangepast naar UK en verder werkt het prima zocyberde schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:10:
[...]
Hoe heb je die kunnen bemachtigen? Alleen nog in Duitsland beschikbaar toch? Hoe dan ook, proberen aan te melden, sta nu op de wachtlijst...
Ik heb nu een aantal keren een ICS kaart (VISA en MasterCard) genomen via zo'n actie (tot nu toe vooral met een leuk welkomsttegoed bedrag). Is toch wel de moeite waard. Zelfs meegemaakt dat er na een aantal maanden een actie is dat bij een aantal keren gebruiken van de kaart binnen de actieperiode (of voor een bepaald bedrag besteden) er nog eens 15 euro cadeau wordt gegeven. Ik weet niet meer precies de bedragen maar alles bij elkaar levert het je dan een euro of 65 op. Niet gek voor het invullen van een online aanvraagformulier en evt toesturen van documentatie t.b.v. kredietwaardigheid (en natuurlijk af en toe uitgeven met de kaart).fsfikke schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:58:
[...]
Volgens mij doelt hij op (een gokje want het is nogal onduidelijk geformuleerd) op acties waarbij je gratis producten krijgt bij het afsluiten van een creditcard. "1e jaar gratis + tablet cadeau!!" etc. Ik denk niet dat je er rijk van gaat worden.. Misschien eerder de uitgaven van je broertje tegen het licht houden.
Niet vergeten je kaart tijdig op te zeggen, en je kunt vaak pas weer meedoen met zo'n actie na 1 jaar geen kaart te hebben gehad.
En essentieel hierbij is natuurlijk dat je het openstaande bedrag steeds maandelijks volledig betaald.
Momenteel heb ik de Bijenkorf-kaart, de Flying Blue Amex en Revolut. De eerste twee ivm de punten, de laatste voor betalingen in vreemde valuta.
Ten opzichte van met name de US valt het wat betreft aan creditcard gekoppelde spaarprogramma's e.d. hier vies tegen. De Bijenkorfkaart is een tijdje terug flink teruggegaan in het aantal punten voor bestedingen buiten de Bijenkorf (effectief 0,5%). Ik kijk het nog even aan maar op een gegeven moment loont het haast niet meer in verhouding tot de jaarlijkse kaartbijdrage.
Overigens ook gisteren de mail van Amex ontvangen voor introducees de 10.000 miles bij de Flying Blue Silver kaart en 1e jaar gratis.
Ik zie in Nederland Airmiles ook nog wel eens in een partnerschap met een CC gaan. Als je bijvoorbeeld in Duitsland kijkt dan zet Payback daar ook heel sterk op in. Je mist hier inderdaad een serieus spaarprogramma als incentive om een bepaalde betaalmethode te gebruiken.
Vandaag eindelijk nieuwe cc binnen (was geblokkeerd vanwege fraude). En zonet snel een bestelling geplaatst in pond, zonder koersen te vergelijken. PayPal gaf een koers van 0,859398844 GBP en zou ik uitgerekend komen op 202,93 euro, maar ik heb dus voor de koers van de bijenkorf kaart gekozen en ik zie nu een reservering van 202,94. Het lijkt nu nog niks te schelen dus, maar weet niet of het bedrag in euro's nog aangepast gaat worden.xileS schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:05:
Ik kom pas achter dat het enorm veel scheelt om op Engelse webwinkels in pond te betalen ipv in euro.
Ik heb zelf een bijenkorf creditcard gekoppeld aan mijn PayPal account. En PayPal heeft nu een koers van 0,868050657 GBP. Of ik kan kiezen dat die de wisselkoers van de bijenkorf creditcard pakt, alleen dan krijg ik niet te zien wat de koers is. Ik had weleens gelezen dat de koers van de cc vaak gunstiger is dan die van PayPal. Iemand ervaring of dit vergeleken met de bijenkorf creditcard ook zo is? Op hun site kan ik namelijk weinig erover vinden.
Het is al weer even geleden dat ik niet-euro betalingen gedaan heb met de Bijenkorf kaart, maar bij mij was de reservering altijd zonder koersopslag. Er komt dus nog 2% bij.
Dus ik begrijp dat het zelfs nog duurder wordt? Dan zou de PayPal koers alsnog voordeliger zijn. Ik had juist andersom verwacht (aangezien PayPal voor bandieten worden uitgemaakt), maar het zal vast niet veel schelen.Zr40 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:58:
Het is al weer even geleden dat ik niet-euro betalingen gedaan heb met de Bijenkorf kaart, maar bij mij was de reservering altijd zonder koersopslag. Er komt dus nog 2% bij.
Ja dat dacht ik ook. Ik was deze link van een paar pagina's terug vergeten, maar die bevestigd dat ook zo te zien. Alleen de reservering die nu op mijn bijenkorf Mastercard staat is hetzelfde euro bedrag wat de PayPal koers vraagt (misschien omdat ik via Paypal betaald heb), aangezien het een reservering is zal het neem ik aan nog naar beneden aangepast worden. Anders weet ik dat ook weer voor volgende keer dat het met deze kaart geen verschil uit maakt.Napsju schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:27:
Paypal rekent een nog hogere wisselkoersopslag dan ICS. Gelukkig is er Revolut.
Als je via Paypal betaalt en Paypal laat een wisselkoers en/of bedrag in EUR zien, dan voert Paypal de currency conversion uit tegen hun eigen koers en belast je creditcard in EUR en niet in de lokale valuta van de verkoper. Je kunt dit waarschijnlijk ook zien op je creditcardoverzicht.xileS schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:31:
[...]
Ja dat dacht ik ook. Ik was deze link van een paar pagina's terug vergeten, maar die bevestigd dat ook zo te zien. Alleen de reservering die nu op mijn bijenkorf Mastercard staat is hetzelfde euro bedrag wat de PayPal koers vraagt (misschien omdat ik via Paypal betaald heb), aangezien het een reservering is zal het neem ik aan nog naar beneden aangepast worden. Anders weet ik dat ook weer voor volgende keer dat het met deze kaart geen verschil uit maakt.
Je kunt dit wijzigen in de instellingen. Je logt in bij Paypal en gaat naar Instellingen (tandwiel) > Betalingen > Vooraf goedgekeurde betalingen beheren > Beschikbare betaalbronnen instellen > Omrekeningsopties of via de directe link: Paypal Omrekeningsopties.
Via 'Omrekeningsopties' krijg je dan 2 opties 'Ik gebruik de omrekenmethode van PayPal om mijn transactie te voltooien in de valuta van mijn creditcard.' of 'Stuur mij een factuur in de valuta van de verkoper.'. Deze laatste wil je gebruiken. Je creditcard wordt dan in de lokale valuta belast en de wisselkoers van Mastercard of Visa wordt gebruikt (plus eventuele koersopslag).
Je kunt dit bij een betaling ook altijd controleren, want Paypal laat dan alleen het bedrag in de lokale valuta van de verkoper zien en geen bedrag in EUR en/of wisselkoers.
[ Voor 4% gewijzigd door Cadezo op 21-10-2016 12:28 ]
Thanks voor de uitgebreide instructies. Ik kon het zelf niet echt vinden waar ik in kon stellen dat die altijd de koers van de CC gebruikt (dus gelijk maar aangepast), maar tijdens het betalen met PayPal is het wel mogelijk om dit handmatig elke keer te wijzigen (dit heb ik ook gedaan). Dus ik zie nu geen Euro bedrag, maar een GBP bedrag staan in PayPal zelf. Op de transactie van de CC zelf zie ik wel een EUR reservering door PayPal en dat lijkt nu (nog) de PayPal koers te zijn.Cadezo schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:25:
[...]
Als je via Paypal betaalt en Paypal laat een wisselkoers en/of bedrag in EUR zien, dan voert Paypal de currency conversion uit tegen hun eigen koers en belast je creditcard in EUR en niet in de lokale valuta van de verkoper. Je kunt dit waarschijnlijk ook zien op je creditcardoverzicht.
Je kunt dit wijzigen in de instellingen. Je logt in bij Paypal en gaat naar Instellingen (tandwiel) > Betalingen > Vooraf goedgekeurde betalingen beheren > Beschikbare betaalbronnen instellen > Omrekeningsopties of via de directe link: Paypal Omrekeningsopties.
Via 'Omrekeningsopties' krijg je dan 2 opties 'Ik gebruik de omrekenmethode van PayPal om mijn transactie te voltooien in de valuta van mijn creditcard.' of 'Stuur mij een factuur in de valuta van de verkoper.'. Deze laatste wil je gebruiken. Je creditcard wordt dan in de lokale valuta belast en de wisselkoers van Mastercard of Visa wordt gebruikt (plus eventuele koersopslag).
Je kunt dit bij een betaling ook altijd controleren, want Paypal laat dan alleen het bedrag in de lokale valuta van de verkoper zien en geen bedrag in EUR en/of wisselkoers.
/edit
Zo had ik het dus gedaan, klikken op de koers (rode cirkel) en dan krijg je de optie om wisselkoers van je CC te kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 21-10-2016 12:55 ]
Ik heb het gevoel, dat je in de verkeerde topic reageert ;pAnoniem: 398486 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:05:
Je kunt ook altijd een prepaid kaart nemen van lyca mobile
Ik zie dat het nu geen reservering meer is. Het bedrag is nu 203,68 (zag dit gisteren ook al in de PayPal app staan) geworden, dus juist nadelige dan de PayPal koers..xileS schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:56:
[...]
Vandaag eindelijk nieuwe cc binnen (was geblokkeerd vanwege fraude). En zonet snel een bestelling geplaatst in pond, zonder koersen te vergelijken. PayPal gaf een koers van 0,859398844 GBP en zou ik uitgerekend komen op 202,93 euro, maar ik heb dus voor de koers van de bijenkorf kaart gekozen en ik zie nu een reservering van 202,94. Het lijkt nu nog niks te schelen dus, maar weet niet of het bedrag in euro's nog aangepast gaat worden.
Volgens de gegevens zou het juist voordeliger moeten zijn. Achteraf had ik het zo te zien beter op de PayPal koers kunnen laten, maar ik begrijp dat anderen juist andere ervaringen mee hadden?
De koers van Britse pond fluctueert uiteraard.
http://www.xe.com/currenc.../?from=EUR&to=GBP&view=1W
Je krijgt nu iets minder GBP voor je Euro dan 20 oktober.
http://www.xe.com/currenc.../?from=EUR&to=GBP&view=1W
Je krijgt nu iets minder GBP voor je Euro dan 20 oktober.
Ja dat snap ik. Bestelling is woensdag avond geplaatst. En als ik hier kijk met 2 % koersopslag is het bij alle dagen erna nog steeds een bedrag onder de 200 euro en dus voordeliger dan de PayPal koers. Gelukkig is het verschil niet zo groot, maar weet niet of ik met de bijenkorf kaart dan altijd nadeliger uitkom dan met de PayPal koers. Anders instellingen toch maar terug zetten.
Interessant. Wellicht is de PayPal rate dan in sommige gevallen toch gunstiger.
Ik zie dat PayPal een koersopslag van 2,5% hanteert, maar dat is op een koers die kan afwijken van de gepubliceerde koers.
https://www.paypal.com/nl/selfhelp/article/FAQ727
De engelse versie heeft het over een 'groothandels'koers die twee keer per dag wordt ververst:
Ik zie dat PayPal een koersopslag van 2,5% hanteert, maar dat is op een koers die kan afwijken van de gepubliceerde koers.
De engelse versie heeft het over een 'groothandels'koers die twee keer per dag wordt ververst:
We receive a wholesale rate quote from our bank twice a day and add 2.5% to determine the retail foreign exchange rate to apply to transactions that involve a currency conversion.
Heb nu de RaboCard bij mijn studentenpakket, waarbij ze geen inkomsten eis hebben voor de studenten, terwijl als je geen student bent je dat wel hebt, kon zelfs mijn limiet naar de 2500 gooien zonder problemen.
Maar die kost 1,20 per maand.
Heb nu de Revolut aangevraagd omdat je daar wel gratis mee kan pinnen en het wisselen van valuta gunstiger kan zijn. Alleen mis ik dan wel de verzekering, maar daarmee kan ik wel leven. Ben benieuwd hoe het bevalt. Ik ben mij er wel van bewust dat dit geen echte creditcard is, maar een debitcard.
Het aanvragen van de Revolut kaart is echt een fluitje van een cent en gaat zeer gemakkelijk met de app en komt volgende week gratis op de deurmat.
Maar die kost 1,20 per maand.
Heb nu de Revolut aangevraagd omdat je daar wel gratis mee kan pinnen en het wisselen van valuta gunstiger kan zijn. Alleen mis ik dan wel de verzekering, maar daarmee kan ik wel leven. Ben benieuwd hoe het bevalt. Ik ben mij er wel van bewust dat dit geen echte creditcard is, maar een debitcard.
Het aanvragen van de Revolut kaart is echt een fluitje van een cent en gaat zeer gemakkelijk met de app en komt volgende week gratis op de deurmat.
Dat blijkt idd. Iig als je kiest voor PayPal koers weet je gelijk waar je aan toe bent en kiezen voor Cc koers is dus niet altijd gunstiger in de praktijk. Dus ja kiezen is toch niet zo makkelijk.Wally2002 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:20:
Interessant. Wellicht is de PayPal rate dan in sommige gevallen toch gunstiger.
[...]
Afgelopen week kreeg ik een mailtje van de Pay2d-heren (heer?):
Ik denk dat ik inmiddels genoeg weet. Prepaid MasterCard, here I come!Beste <First Name>,
Je hebt je geregistreerd als Early Bird ... bla die bla

Dat zit wel Schnorr.
Behalve bij Revolut dan, die zou de meest gunstige koers hanteren.. Ik heb in Paypal voor de gekoppelde Revolut kaart in elk geval gekozen om niet Paypals koers te gebruiken. Voor de normale bankrekening en Amex kaart wel gewoon Paypals koers. Maar niet-Euro betalingen doe ik nu altijd met Revolut via Paypal.xileS schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:13:
[...]
Dat blijkt idd. Iig als je kiest voor PayPal koers weet je gelijk waar je aan toe bent en kiezen voor Cc koers is dus niet altijd gunstiger in de praktijk. Dus ja kiezen is toch niet zo makkelijk.
Revolut hanteert de 'mid-market rate' zonder koersopslag, dus is inderdaad gunstiger. Let er wel op dat Revolut zelf geen aankoopverzekering heeft; maar omdat het via PayPal gaat zit dat wellicht al anders qua voorwaarden.
Als je al een Revolut kaart hebt is dat voor andere valuta's idd altijd een voordeligere optie aangezien ze geen koersopslag berekenen.Jazco2nd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:22:
[...]
Behalve bij Revolut dan, die zou de meest gunstige koers hanteren.. Ik heb in Paypal voor de gekoppelde Revolut kaart in elk geval gekozen om niet Paypals koers te gebruiken. Voor de normale bankrekening en Amex kaart wel gewoon Paypals koers. Maar niet-Euro betalingen doe ik nu altijd met Revolut via Paypal.
Maar je gebruikt(e) voor je Amex kaart ook je PayPal koers zeg je? Heb je ook ervaren dat het met de Amex koers nadeliger uit was dan? Want volgens mij moet de koers van de CC alsnog voordeliger zijn dan de PayPal koers.
Ik heb navraag gedaan bij ICS maar die zegt dat mijn transactie alleen in euro is aangeboden en niet in GBP en er daardoor geen sprake was van een omrekening door ICS. Het lijkt in dit geval iets niet goed te zijn gegaan bij PayPal dan, aangezien ik toch echt voor CC koers heb gekozen, zou het bedrag ook in GBP zou moeten zijn aangeboden neem ik aan.
Heb de vraag ook bij PayPal uitstaan, waarvoor ik een bevestiging kreeg dat ik binnen 24 uur antwoord zou krijgen. Maar na een paar dagen nog geen reactie gehad.
Niet 'ook', het is gewoon de default instelling in Paypal, die heb ik voor de gekoppelde Amex kaart niet gewijzigd simpelweg omdat ik niet weet wat beter is. Bij Revolut is dat wel duidelijk.xileS schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:17:
[...]
Als je al een Revolut kaart hebt is dat voor andere valuta's idd altijd een voordeligere optie aangezien ze geen koersopslag berekenen.
Maar je gebruikt(e) voor je Amex kaart ook je PayPal koers zeg je? Heb je ook ervaren dat het met de Amex koers nadeliger uit was dan? Want volgens mij moet de koers van de CC alsnog voordeliger zijn dan de PayPal koers.
Ik heb navraag gedaan bij ICS maar die zegt dat mijn transactie alleen in euro is aangeboden en niet in GBP en er daardoor geen sprake was van een omrekening door ICS. Het lijkt in dit geval iets niet goed te zijn gegaan bij PayPal dan, aangezien ik toch echt voor CC koers heb gekozen, zou het bedrag ook in GBP zou moeten zijn aangeboden neem ik aan.
Heb de vraag ook bij PayPal uitstaan, waarvoor ik een bevestiging kreeg dat ik binnen 24 uur antwoord zou krijgen. Maar na een paar dagen nog geen reactie gehad.
Wat ik toch echt heel jammer aan Amex vind:
Alleen voor US mensen heeft een Amex kaart echt nut, je spaart dan veel meer punten. Enige manier voor non-US mensen om veel punten te sparen is door alles via Amex Travel te boeken. Maar dan zijn vluchten makkelijk €20-€30 duurder! AMS-DEL, 20-2-17 tot 6-3-17 kost de goedkoopste vlucht bij Amex NL travel €448, zelfde vlucht bij amextravel.com $501 (omgerekend €451).
Terwijl ik dezelfde vlucht op ticketsites voor €422 vind (incl betalingskosten met Mastercard) of zelfs €416 (ideal)!!
Voor 2 personen is het prijsverschil maar liefst €59 euro! Dat prijsverschil is de Rewards niet waard al krijg je dubbele rewards. Jammer!
Amex kent sowieso een hogere koersopslag dan Visa/MC, dus oppassen met betalingen in vreemde valuta.
De acceptatiegraad van Amex valt in NL inderdaad tegen. Door te koppelen aan PayPal kun je bij een aantal webshops terecht.
Sowieso is NL niet echt een creditcard land, maar je ziet nu wel dat Visa en MC breder geaccepteerd worden.
De acceptatiegraad van Amex valt in NL inderdaad tegen. Door te koppelen aan PayPal kun je bij een aantal webshops terecht.
Sowieso is NL niet echt een creditcard land, maar je ziet nu wel dat Visa en MC breder geaccepteerd worden.
Mijn vader heeft ook een Amex/flying blue kaart en hij vliegt best vaak. Voor KLM vluchten kan het geloof ik best veel punten schelen als je het via de KLM site boekt en de Amex/fb kaart gebruikt om af te rekenen. Alleen komen daar altijd nog wel wat creditcard kosten bij, wat ik wel raar vind aangezien het hun eigen kaart is.
Ik betaal in Engeland alles met mijn Amex credit card. Dan is het wel haalbaar om 2000 pond te besteden voor 10.000 gratis avios.
In Nederland kun je misschien via Paypal dingen gratis via je Amex betalen? Paypal vraagt soms geen extra kosten daarvoor.
Verder inderdaad wel lastig als ze het in de winkels niet accepteren. Dit gaat inderdaad een stuk sneller:
In Nederland kun je misschien via Paypal dingen gratis via je Amex betalen? Paypal vraagt soms geen extra kosten daarvoor.
Verder inderdaad wel lastig als ze het in de winkels niet accepteren. Dit gaat inderdaad een stuk sneller:

Elke betaling (online en offline) met de Amex kaart (al dan niet Flying Blue variant) telt mee voor punten. Er wordt geen onderscheid gemaakt naar bedrijf of branche. Bij betaling met PayPal waarbij je de gekoppelde Amex-kaart gebruikt zie je dus gewoon een boekingsregel in je Amex rekeningoverzicht die meetelt voor je punten.
Betalen met PayPal kost niets extra, ook niet als je een gekoppelde Amex-kaart gebruikt.
(de enige uitzondering hierop zijn rechtstreekse uitgaven bij KLM, Air France of Hertz: daar krijg je meer punten per euro indien je rechtstreeks met je Amex betaald. Inderdaad dan wel eventuele kosten in de gaten houden die KLM voor een creditkaartbetaling vraagt.
Betalen met PayPal kost niets extra, ook niet als je een gekoppelde Amex-kaart gebruikt.
(de enige uitzondering hierop zijn rechtstreekse uitgaven bij KLM, Air France of Hertz: daar krijg je meer punten per euro indien je rechtstreeks met je Amex betaald. Inderdaad dan wel eventuele kosten in de gaten houden die KLM voor een creditkaartbetaling vraagt.
KLM vraagt tegenwoordig een percentage met een maximum van iets van €20. Voor de meeste tickets (type €99) is de toeslag tegenwoordig maar iets van €2. Was vroeger €7.50.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het is dat het extra FB punten oplevert dat het nog slim kan zijn om tickets bij KLM met Amex te betalen. Zijn de kosten recent gewijzigd dan? Zag altijd wel bedragen tussen de 10 en 20 euro aan kosten. Vind dat alsnog wel vreemd aangezien Flying Blue hun eigen spaarprogramma is en om daar extra kosten te vragen als je daarmee betaald. Zou je bijna denken dat je het beter met iDEAL kan betalen.
Bij de non-Flying Blue versie van Amex (Gold) spaar je dubbele punten op alle vliegtickets (ongeacht airline) als je via Americanexpress website zelf boekt.. maar ja dan ben je dus ook makkelijk €40 duurder uit. Bij KLM ff vergeleken en je bent ook makkelijk meerdere tientjes duurder uit dan als je een prijsvergelijker via swoodoo.com of skyscanner vind. Swoodoo levert je Duitse sites op, die zijn bijna altijd goedkoper dan NL sites omdat je vanuit het buitenland (NL) boekt op een Duitse site (geen idee waarom).
Ik vraag me gewoon even hardop af of ik voor de dubbele punten moet gaan en €40 meer moet betalen voor mijn eerstvolgende ticket of gewoon via een andere site boeken met met Paypal-Amex betalen, mis ik de dubbele punten.
Ik vraag me gewoon even hardop af of ik voor de dubbele punten moet gaan en €40 meer moet betalen voor mijn eerstvolgende ticket of gewoon via een andere site boeken met met Paypal-Amex betalen, mis ik de dubbele punten.
Dat vraag ik mij ook altijd af als ik tickets moet boeken voor mijn ouders die ook een Amex kaart hebben. Er zijn vaak altijd wel wat minder bekende sites, die tickets voor goedkoper aanbieden. Is het dan waard om bij KLM zelf te boeken met Amex met de bijkomende kosten.
Voor mijzelf zoek ik meestal gewoon de goedkoopste optie, aangezien ik geen Amex heb.
Trouwens ik heb pas weer een GBP betaling gedaan, maar dit x rechtstreeks met mijn Bijenkorf Mastercard. En ik zie dat de definitieve bedrag precies (op 1 cent na dan) overeenkomt met wat het volgens deze site moet zijn.
Vorige keer heb ik namelijk de betaling via PayPal laten lopen en gekozen om de kaartuitgevende (mijn Bijenkorf kaart dus) instantie de koers te laten bepalen. Maar ik kwam daardoor juist op een erg nadelige koers. Volgens mij heeft PayPal alsnog zelf de koers bepaald, ben benieuwd hoe ze dit gaan verklaren of überhaupt nog iets mee gaan doen.
Voor mijzelf zoek ik meestal gewoon de goedkoopste optie, aangezien ik geen Amex heb.
Trouwens ik heb pas weer een GBP betaling gedaan, maar dit x rechtstreeks met mijn Bijenkorf Mastercard. En ik zie dat de definitieve bedrag precies (op 1 cent na dan) overeenkomt met wat het volgens deze site moet zijn.
Vorige keer heb ik namelijk de betaling via PayPal laten lopen en gekozen om de kaartuitgevende (mijn Bijenkorf kaart dus) instantie de koers te laten bepalen. Maar ik kwam daardoor juist op een erg nadelige koers. Volgens mij heeft PayPal alsnog zelf de koers bepaald, ben benieuwd hoe ze dit gaan verklaren of überhaupt nog iets mee gaan doen.
Anoniem: 35872
Afgelopen weekend mijn eerste CC aangevraagd.
Het is een Visa card geworden via https://www.worldcard.nl/
50 euro cadeau en 1e jaar gratis. Toch mooi meegenomen
Zal hem voornamelijk gebruiken voor het boeken van examens bij Paerson Vue en soms wat zakelijke decla's die ik eigenlijk niet gelijk wil betalen.
Gelukkig krijg ik decla's vrij snel terug van mijn werkgever en kan ik met deze teruggave mijn CC rekening betalen.
Weet iemand hoe zo'n inkomens check gaat?
ik heb alleen de naam van mijn werkgever en mijn netto loon op moeten geven (en die van mijn partner).
Heb geen loonstrook oid hoeven opsturen..
Niet dat het een issue zal zijn, maar ben gewoon benieuwd.
Het is een Visa card geworden via https://www.worldcard.nl/
50 euro cadeau en 1e jaar gratis. Toch mooi meegenomen
Zal hem voornamelijk gebruiken voor het boeken van examens bij Paerson Vue en soms wat zakelijke decla's die ik eigenlijk niet gelijk wil betalen.
Gelukkig krijg ik decla's vrij snel terug van mijn werkgever en kan ik met deze teruggave mijn CC rekening betalen.
Weet iemand hoe zo'n inkomens check gaat?
ik heb alleen de naam van mijn werkgever en mijn netto loon op moeten geven (en die van mijn partner).
Heb geen loonstrook oid hoeven opsturen..
Niet dat het een issue zal zijn, maar ben gewoon benieuwd.
Waarschijnlijk krijg je binnenkort een mailtje met de vraag naar meer documentatie.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Inderdaad, een mail zoals hieronder kan je verwachten:
Geachte heer xxxxxx,
Wij hebben uw aanvraag van een ABN AMRO Gold Card ontvangen. Om te beoordelen of u voldoet aan onze normen voor financiële draagkracht, kijken wij naar uw inkomsten en uitgaven. Daarvoor hebben wij een kopie van de volgende documenten van u nodig:
1. Een bewijs van inkomen
- als u in loondienst bent: uw meest recente loonstrook;
- als u gepensioneerd bent: uw pensioen- en AOW-specificatie;
- als u zelfstandig ondernemer bent: uw meest recente aanslag inkomstenbelasting.
2. Een bewijs van woonlasten
- als u een huurhuis heeft: een kopie van een bankafschrift (niet ouder dan drie maanden) van een Nederlandse
bank waarop uw maandelijkse huurlast en uw eventuele huurtoeslag staan vermeld;
- als u een koophuis heeft: een kopie van een bankafschrift (niet ouder dan drie maanden) van een Nederlandse
bank waarop uw maandelijkse bruto hypotheeklasten staan vermeld.
Let op: zorg dat op de kopie van het bankafschrif uw naam en adres duidelijk leesbaar zijn. Maakt u gebruik van internetbankieren? Download dan eerst het bankafschrift. Een schermafdruk is niet voldoende.
Zo stuurt u ons de gevraagde documenten:
Scan of fotografeer de documenten en stuur deze per e-mail naar aanvraag@icscards.nl. Vermeld altijd ons referentienummer xxxxxx.
U kunt de documenten ook per post naar ons sturen: Antwoordnummer 1110, 1110 VB Diemen. Een postzegel is niet nodig.
Nadat wij de gevraagde documenten hebben ontvangen, nemen wij uw aanvraag verder in behandeling.
Met vriendelijke groet,
International Card Services BV
sylvesterrr schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:31:
Inderdaad, een mail zoals hieronder kan je verwachten:
[...]
Geinig, twee weken geleden ook een kaart via ICS aangevraagd via het formulier en afgelopen vrijdag de mail met "Bedankt voor uw aanvraag van de World Card. Uw aanvraag is goedgekeurd ...", geen bewijslast hoeven op te geven.fsfikke schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:09:
Waarschijnlijk krijg je binnenkort een mailtje met de vraag naar meer documentatie.
Ik denk dat ze a.d.v. je BSN wel bepaalde checks doen bij zowel belastingdienst voor inkomen als BKR.
Jij zult waarschijnlijk wat meer bewijzen moeten overleggen dat iemand die een cc aanvraagt via de bank waar de betaalrekening loopt. In dat laatste geval weten ze alles al van je, waar je geld vandaan komt en waaraan je het uitgeeft.Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:04:
Afgelopen weekend mijn eerste CC aangevraagd. Het is een Visa card geworden via https://www.worldcard.nl/
[..]
Weet iemand hoe zo'n inkomens check gaat?Niet dat het een issue zal zijn, maar ben gewoon benieuwd.
Mijn eerste cc was een Visacard die me in de jaren '90 aangeboden werd omdat ik toevallig lid was van de Wegenwacht en vergeten was om het abo op te zeggen. Misschien vanuit de gedachte dat een autobezitter een rijke stinkerd is, anders kun je je geen auto veroorloven. Als ze geweten hadden dat ik op dat moment werkloos was, in de bijstand, zonder een cent te makken en het ene gat met het andere vulde, hadden ze me nooit een cc toevertrouwd. Raar eigenlijk, als je geen geld hebt en dus behoefte hebt aan krediet, dan kun je het niet krijgen. Terwijl de banken je dood gooien met leningen die niet nodig zijn als je ruim in de slappe was zit. (Later kreeg ik alsnog een zeer goede baan, dus ends well, all well).
Ik hoop toch niet dat als een commercieel bedrijf de belastingdienst belt, die vervolgens alle details van mijn inkomen prijsgevencyberde schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:16:
[...]
[...]
Geinig, twee weken geleden ook een kaart via ICS aangevraagd via het formulier en afgelopen vrijdag de mail met "Bedankt voor uw aanvraag van de World Card. Uw aanvraag is goedgekeurd ...", geen bewijslast hoeven op te geven.
Ik denk dat ze a.d.v. je BSN wel bepaalde checks doen bij zowel belastingdienst voor inkomen als BKR.
Ok ik vergeet dan wel even dat we het over Nederland hebben, waar de belastingdienst zich niet aan wetten verplicht voelt.
[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 02-11-2016 11:23 ]
De Belastingdienst wordt niet geraadpleegd, het BKR wel. Die leveren een lijst van je kredieten, de hoogte daarvan, en eventuele coderingen. Het is vervolgens aan het bedrijf om te beslissen op basis van die informatie en de informatie die je zelf aanlevert of ze het krediet wel of niet verstrekken.
Mail van Amex, onder de nieuwe voorwaarden gaat de koersopslag van 2.3% naar 2.5%. Was nog niet hoog genoeg...
Dat is niet mis.. het enige pluspunt is dat de wisselkoers die AmEx hanteert vrij strak de "echte" wisselkoers volgt, dus ze maken het tenminste transparant.Rub147 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:00:
Mail van Amex, onder de nieuwe voorwaarden gaat de koersopslag van 2.3% naar 2.5%. Was nog niet hoog genoeg...
Heeft iemand enig idee hoe ik Revolut kan benaderen buiten de chat / email om?
Hebben ze een telefoonnummer waar ze op bereikbaar zijn?
Mijn account is recent gehacked, nu ik weer toegang heb en contact zoek met Revolut blijft alle communicatie uit. Revolut heeft nog een aanzienlijk bedrag op mijn account staan wat ik zeer graag teruggestort wil zien!
Op in-app chat's en mail krijg ik geen reactie helaas.
Mijn account is recent gehacked, nu ik weer toegang heb en contact zoek met Revolut blijft alle communicatie uit. Revolut heeft nog een aanzienlijk bedrag op mijn account staan wat ik zeer graag teruggestort wil zien!
[ Voor 13% gewijzigd door C6DL op 02-11-2016 13:40 ]
Facebook?C6DL schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:39:
Een tijdje terug kon ik de klantenservice van Revolut bereiken via +44(0)20 3725 7583, dit nummer staat op de rekeningoverzichten die je in de app kan aanmaken.C6DL schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:39:
[ Voor 11% gewijzigd door U123456 op 02-11-2016 15:47 ]
Anoniem: 35872
Ik kreeg vanmorgen ook een mail met een goedkeuring, geen documenten hoeven aanleveren..cyberde schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:16:
[...]
[...]
Geinig, twee weken geleden ook een kaart via ICS aangevraagd via het formulier en afgelopen vrijdag de mail met "Bedankt voor uw aanvraag van de World Card. Uw aanvraag is goedgekeurd ...", geen bewijslast hoeven op te geven.
Ben toch wel benieuwd hoe die check dan gedaan wordt.
Lijkt me sterk dat ze me op me blauwe ogen vertrouwen met het inkomen wat ik ingevuld heb.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 03-11-2016 16:12 ]
Ik heb eindelijk inhoudelijke reactie gehad, ze hadden blijkbaar meer vragen dan normaal binnen gekregen en dat het daardoor dus langer duurde:xileS schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:25:
"Met betrekking tot uw vraag, ik zie inderdaad dat de valutaomrekening door PayPal is gedaan en niet door uw creditcardmaatschappij, wij hebben de volgende valuaomrekening gebruikt: 1 EUR = 0.856277 GBP. Het vreemde is dat ik in de logs van uw PayPal-rekening inderdaad zie dat u voor verrekening van de valutakosten door uw creditcardmaatschappij had gekozen, dus er lijkt inderdaad iets mis te zijn gegaan.
Met behulp van de Mastercard valuta calculator waarvan u ons de link heeft verstrekt, kom ik op een verschil van 7,99 euro en dit bedrag heb ik nu als vergoeding bijgeschreven op uw PayPal-saldo."
Mijn vermoeden klopte dus idd, dat ze alsnog hun eigen PayPal koers hebben gehanteerd (wel van een dag later geloof ik, want koers was nog slechter op de besteldag zelf). Uiteindelijk door wat bewijzen te overhandigen, hebben ze het alsnog wel netjes opgelost. Alleen ik zie dat ze de 2% bank fee wat Mastercard normaal berekend zijn vergeten ;p. Dus ik heb uiteindelijk bijna het dubbele van het verschil vergoed gekregen. Ik heb dus niet voor niets contact opgenomen en hopelijk gaat het de volgende keren wel in 1 keer goed. Hieruit kan ik iig concluderen dat het idd voordeliger is om door Mastercard/bijenkorfcard de koers te laten bepalen ipv door PayPal.
N26 werkt prima. Heb nu een half jaar hun MasterKarte en MaestroKarte (deze is zo cool met de Fernsehturm erop). In de app kan je alles beheren, van limieten tot blokkeren en deblokkeren.cyberde schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:10:
[...]
Hoe heb je die kunnen bemachtigen? Alleen nog in Duitsland beschikbaar toch? Hoe dan ook, proberen aan te melden, sta nu op de wachtlijst...
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Hier laatst 'declined' door een storing toen ik in de UK probeerde te betalen met Revolut:
Na ruim 10 dagen werd het bedrag overigens weer vanzelf bijgeboekt. Dat laatste schijnt standaard te zijn bij Mastercard bij "niet geclaimde bedragen".
Het bedrag werd overigens wel van mijn saldo afgeboekt, maar de transactie kwam niet akkoord.Revolut 28 oktober om 5:11
Our payment provider is experiencing a technical issue affecting card payments. We’ll notify you when it’s been resolved and apologies for the inconvenience.
UPDATE: Our payment provider has now resolved this issue, and your card should now be working again
Na ruim 10 dagen werd het bedrag overigens weer vanzelf bijgeboekt. Dat laatste schijnt standaard te zijn bij Mastercard bij "niet geclaimde bedragen".
Grappig zeg. Ik ben voor een reis naar Cuba wat dingen aan het boeken, bustickets en een paar hostels. Moet je telkens wat kleine aanbetalingen doen á €3-10. Op een gegeven moment ' payment error', heeft de bank mijn creditcard geblokkeerd vanwege verdachte transacties
Wel goed dat ze dat doen, maar stel dat ik daar al was geweest en ze hadden mijn CC geblokt, dan was ik minder blij. Nu gelijk maar mijn reisdata doorgegeven en door alle transacties heen gelopen en geverifieerd dat ik ze écht zelf heb gedaan.
Ik had niet verwacht dat ze bij de bank hier zo op zouden letten. Ik heb ook maar een bestedingslimiet van 2,5k ofzo, want ik gebruik hem vooral voor Amazon en hotels/tripjes in buitenland, daar is het lekker handig voor.
Heeft iemand het wel eens meegemaakt dat creditcard geblokkeerd werd tijdens een reisje om bovenstaande reden o.i.d.?
Wel goed dat ze dat doen, maar stel dat ik daar al was geweest en ze hadden mijn CC geblokt, dan was ik minder blij. Nu gelijk maar mijn reisdata doorgegeven en door alle transacties heen gelopen en geverifieerd dat ik ze écht zelf heb gedaan.
Ik had niet verwacht dat ze bij de bank hier zo op zouden letten. Ik heb ook maar een bestedingslimiet van 2,5k ofzo, want ik gebruik hem vooral voor Amazon en hotels/tripjes in buitenland, daar is het lekker handig voor.
Heeft iemand het wel eens meegemaakt dat creditcard geblokkeerd werd tijdens een reisje om bovenstaande reden o.i.d.?
Enkele malen maar ICSCards belt dan, bijv keer om 4am NL tijd gebeld toen ik in NY een iPad stond te kopen en inmiddels met een andere CC had betaald. En daarna werd de kaart waarmee het niet lukte gelijk gedeblokkeerd na verificatie van wat gegevens, kostte 5 mins.Fuff schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:41:
Grappig zeg. Ik ben voor een reis naar Cuba wat dingen aan het boeken, bustickets en een paar hostels. Moet je telkens wat kleine aanbetalingen doen á €3-10. Op een gegeven moment ' payment error', heeft de bank mijn creditcard geblokkeerd vanwege verdachte transacties![]()
Ja Rabocard werd geblokkeerd toen ik een Air Europa vliegticket wilde kopen via de Air Europa website. Website had geen ondersteuning voor 3DSFuff schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:41:
Grappig zeg. Ik ben voor een reis naar Cuba wat dingen aan het boeken, bustickets en een paar hostels. Moet je telkens wat kleine aanbetalingen doen á €3-10. Op een gegeven moment ' payment error', heeft de bank mijn creditcard geblokkeerd vanwege verdachte transacties![]()
Om nog even hier op te reageren: ik heb juist de creditcard van de bank (ING) opgezegd omdat we een huis willen kopen en dus een hypotheek moeten regelen. Per 1 december zijn de BKR regels veel strenger. Ik heb voor de gein eens wat zitten spelen met de calculator op hypotheek24.nl en aangeven dat ik wél een creditcard (limiet van 1k) heb is gelijk €5500 euro minder hypotheek. Voor een creditcard die we amper gebruiken is dat een beetje zondeArrne schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:57:
Iedereen moet zelf weten wat hij doet natuurlijk, maar ik begrijp niet waarom je moeilijk zou doen met een prepaid cc in plaats van gewoon een normale (goedkope) creditcard te nemen bij bijv. je bank.
Zeker als je de kaart zo vaak gebruikt dat een paar dagen wachten blijkbaar geen optie is, is dat gewoon veel praktischer.
Ik had al een 3V card en heb nu een pay2d virtual aangemaakt. Nu wil ik hem opladen, is het minimum 20 euro en zijn de kosten van het opwaarderen ook nog eens €2
[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 13-11-2016 11:19 ]
Neem Revolut. Geen kosten bij bankoverschrijving en je krijgt gratis een fysieke kaartThinkPadd schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:56:
[...]
Ik had al een 3V card en heb nu een pay2d virtual aangemaakt. Nu wil ik hem opladen, is het minimum 20 euro en zijn de kosten van het opwaarderen ook nog eens €2
Is dat de meest handige/financieel gunstige oplossing als ik het puur wil gebruiken om bijv. apps te kopen (Apple / Google) of software via internet aan te schaffen die alleen met CC betaald kan worden? Voor eBay e.d. heb ik al PayPal, die ik heb gekoppeld aan m'n bankrekening.oohh schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:23:
[...]
Neem Revolut. Geen kosten bij bankoverschrijving en je krijgt gratis een fysieke kaart
Dat weet ik en gaan we waarschijnlijk ook wel doen, omdat we volgend jaar naar de VS willen en dan is een CC wel weer handig. Maar dat zie ik tegen die tijd wel weer. Ik wil nu gewoon onder de BKR-radar blijven, maar wel gewoon apps in de appstore kunnen kopenNapsju schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:34:
Als je hypotheek rond is kun je gewoon weer een creditcard nemen hoor...
[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 13-11-2016 11:39 ]
Ja. Je kan hem ook beter koppelen aan je PayPal omdat de wisselkoersen gunstiger zijn en er geen koersopslag is zoals bij PayPal wel is. Had laatst bijvoorbeeld een euro bespaard door met Revolut te betalen via PayPal door dat. En dat was bij een bedrag van 28 euro.
Ik denk dat Revolut wel een van de betere prepaid creditcards is. Zoek maar eens op Revolut in dit topic.ThinkPadd schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:34:
[...]
Is dat de meest handige/financieel gunstige oplossing als ik het puur wil gebruiken om bijv. apps te kopen (Apple / Google) of software via internet aan te schaffen die alleen met CC betaald kan worden? Voor eBay e.d. heb ik al PayPal, die ik heb gekoppeld aan m'n bankrekening.
[...]
Dat weet ik en gaan we waarschijnlijk ook wel doen, omdat we volgend jaar naar de VS willen en dan is een CC wel weer handig. Maar dat zie ik tegen die tijd wel weer. Ik wil nu gewoon onder de BKR-radar blijven, maar wel gewoon apps in de appstore kunnen kopen
Verder is het ook handig dat zij vaak een betere koers hanteren dan andere creditcardmaatschappijen en banken. Dus Revolut is ook handig als je naar de Verenigde Staten gaat
Moet je alleen wel instellen dat de conversie via je creditcard loopt en niet via PayPal.Zenix schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:46:
Ja. Je kan hem ook beter koppelen aan je PayPal omdat de wisselkoersen gunstiger zijn en er geen koersopslag is zoals bij PayPal wel is. Had laatst bijvoorbeeld een euro bespaard door met Revolut te betalen via PayPal door dat. En dat was bij een bedrag van 28 euro.
[ Voor 19% gewijzigd door oohh op 13-11-2016 11:48 ]
Via ICS (ANWB, Bijenkorf, etc.) is BKR ook geen probleem wanneer je maandelijks laat incasseren:ThinkPadd schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:34:
[...]
Dat weet ik en gaan we waarschijnlijk ook wel doen, omdat we volgend jaar naar de VS willen en dan is een CC wel weer handig. Maar dat zie ik tegen die tijd wel weer. Ik wil nu gewoon onder de BKR-radar blijven, maar wel gewoon apps in de appstore kunnen kopen
Bron: https://www.icscards.nl/i...wijziging-bkr-registratieU heeft geen Gespreid Betalen Faciliteit afgesloten op uw creditcard en betaalt het volledig openstaande bedrag binnen 21 dagen na ontvangst van het rekeningoverzicht terug. In deze situatie is er geen sprake van krediet dat moet worden aangemeld bij het BKR en wordt er geen rente in rekening gebracht. Deze creditcards melden wij niet bij het BKR.
[ Voor 13% gewijzigd door U123456 op 13-11-2016 14:24 ]
Heeft iemand een invite voor Revolut beschikbaar?
Het is momenteel niet meer mogelijk om via de app te registreren
Het is momenteel niet meer mogelijk om via de app te registreren
Je kan toch alleen maar via de app registreren? Als het niet kan zal er wel een storing zijn. Een invite gaat je niet helpen maar je mag het proberen: https://revolut.com/r/rpmtels5
Nog even geduld voordat je weer kan registreren:
Bron: https://twitter.com/RevolutApp/status/798196339045765120Vraag: I'm about to go away travelling and wanted to sign up - but then there's a waiting list!
When can I join?
Antwoord: We are hoping to have everything up and running again sometime within this week!
[ Voor 99% gewijzigd door U123456 op 14-11-2016 19:52 ]
Als je de 'Gespreid betalen' faciliteit had uitgeschakeld, had dit geen invloed gehad op je maximale hypotheekbedragThinkPadd schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:56:
[...]
Om nog even hier op te reageren: ik heb juist de creditcard van de bank (ING) opgezegd omdat we een huis willen kopen en dus een hypotheek moeten regelen. Per 1 december zijn de BKR regels veel strenger. Ik heb voor de gein eens wat zitten spelen met de calculator op hypotheek24.nl en aangeven dat ik wél een creditcard (limiet van 1k) heb is gelijk €5500 euro minder hypotheek. Voor een creditcard die we amper gebruiken is dat een beetje zonde
Dance with the stars
Ik had toch laatst gelezen dat zelfs de mogelijkheid tot rood staan, zonder daadwerkelijk rood te staan, nu meeweegt bij het aanvragen van een hypotheek. Kan me voorstellen dat bezit van een CC, ook als je gespreid betaalt, nu ook zwaarder meeweegt.robbierzz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:58:
[...]
Als je de 'Gespreid betalen' faciliteit had uitgeschakeld, had dit geen invloed gehad op je maximale hypotheekbedrag.
Kredieten korter dan 1 maand hoeven niet geregistreerd te worden. Zonder gespreid betalen faciliteit heb je geen mogelijkheid om de schuld langer dan 1 maand open te houden, en hoeft daarom ook niet geregistreerd te worden.
Je was me voor :-) .Zr40 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:34:
Kredieten korter dan 1 maand hoeven niet geregistreerd te worden. Zonder gespreid betalen faciliteit heb je geen mogelijkheid om de schuld langer dan 1 maand open te houden, en hoeft daarom ook niet geregistreerd te worden.
Als je rood kúnt staan, heb je ook afgesproken met de bank dat je tot een bepaald bedrag dat rood mag staan tegen een bepaalde vergoeding. Een creditcard waarop je dit niet hebt afgesproken, meestal noemen ze dit de gespreid betalen faciliteit, en waarvoor je met de bank hebt afgesproken dat je 100% van de rekening betaald na het verschijnen van de factuur, worden níet geregistreerd bij BKR, óók niet onder de nieuwe regelingen..downtime schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:31:
[...]
Ik had toch laatst gelezen dat zelfs de mogelijkheid tot rood staan, zonder daadwerkelijk rood te staan, nu meeweegt bij het aanvragen van een hypotheek. Kan me voorstellen dat bezit van een CC, ook als je gespreid betaalt, nu ook zwaarder meeweegt.
[ Voor 18% gewijzigd door robbierzz op 16-11-2016 09:12 . Reden: niet goed gelezen.. ]
Dance with the stars
Klopt, 1%, maar als je bankoverschrijving doet kost het niets. Duurt het waarschijnlijk wel langer! Neteller vraagt ~4% fee voor vreemde valuta, en je kan maar 1x je native valuta instellen. Behalve dat zijn hun prijzen acceptabel (dwz geen maandelijke of jaarlijkse upkeep zoals pay2d, en 1% van bijvoorbeeld 35 EUR is maar 0,35 EUR; wil je aan 2 EUR komen moet je al voor 200 EUR uploaden). Ik had voorheen 3V, en ben nu overgestapt naar Neteller (virtual for now).U123456 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 06:35:
Geld overmaken naar een NETELLER prepaid Mastercard met iDEAL was gratis maar gaat geld kosten:
[...]
Bron: https://www.neteller.com/en/fees
[ Voor 7% gewijzigd door Jerie op 23-11-2016 02:10 ]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ja met mijn ING studentencreditcard tot 1k. Was voor Steam, duurde mij helaas veel te lang om op te lossen. Heb wel 20-30 minuten aan de telefoon gezeten en aan het eind konden ze me niet garanderen of de volgende betaling wel in één keer zou gaan lukken.Fuff schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:41:

Ook niet fijn dat creditcard gebruik in vrijetijdsuren ook niet bepaald meewerkt met de cc afdeling van de bank die juist weer meer van de kantooruren is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Revolut is waardeloos voor travel. Car rentals en hotels kunnen geen pre-auth op een debit card doen en chargen daarom de full amount + incidentals upfront. Een dag of 5/6 na uitchecken krijg je het restant van je incidentals pas terug.U123456 schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:43:
Nog even geduld voordat je weer kan registreren:
[...]
Bron: https://twitter.com/RevolutApp/status/798196339045765120
Cost tracking word daarmee enorm complex, omdat 1 stay nu meerdere transacties zijn en je moet veel geld vooraf op je kaart laden waar je tijdens je stay dus geen toegang tot hebt.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Wisselkoersopslag AMEX gaat naar 2,5% per februari 2017
Ook voor de platinum card. Beetje jammer, zeker als je weet dat Amerikaanse platinum klanten géén wisselkoersopslag betalen.

[ Voor 51% gewijzigd door Tuvow op 23-11-2016 20:22 ]
Die opslag maakt AMEX vaak een duurdere kaart. Ik gebruik eigenlijk steeds vaker m'n VISA. Maar de JBL speaker was wel een mooi welkomstcadeauTuvow schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:20:
Wisselkoersopslag AMEX gaat naar 2,5% per februari 2017Ook voor de platinum card. Beetje jammer, zeker als je weet dat Amerikaanse platinum klanten géén wisselkoersopslag betalen.
Voor alles wat niet-Euro is ==> Revolut. Niks geen opslagen
Bedankt voor de tip! Ik heb net de Revolut card ook maar aangevraagd. Doe praktisch 99% van mijn betaling niet in EUR en zowel de bijenkorf card en AMEX koersopslag is niet ideaal, zeker nu je nog eens amper punten krijgt bij de bijenkorf.
Belde de Rabobank om mijn limiet te verhogen op mijn Mastercard. Kreeg ook het aanbod voor een Visa gold card. Na wat gesteggel hebben ze nu zowel een Mastercard als een Visa card onder mijn account gehangen.
Wellicht interessant, want hogere limieten dan ICS, en je kan er de 10K limiet van Rabobank mee omzeilen (want max. 10K per kaart, losse limieten).
Kosten: 0,50 per maand extra bovenop totaalpakket.
Wellicht interessant, want hogere limieten dan ICS, en je kan er de 10K limiet van Rabobank mee omzeilen (want max. 10K per kaart, losse limieten).
Kosten: 0,50 per maand extra bovenop totaalpakket.
Hier wat achtergrond bij de huidige situatie van Revolut en de tijdelijke (?) focus op klanten uit EU/EEA regio:
https://www.businessinsid...ing-list-paysafe-2016-11/
Verder zijn Skrill en Netteller Cards niet meer beschikbaar voor klanten buiten EU/EEA/North America:
http://paybefore.com/vert...oduct-from-100-countries/
Verder zijn Skrill en Netteller Cards niet meer beschikbaar voor klanten buiten EU/EEA/North America:
[ Voor 125% gewijzigd door U123456 op 26-11-2016 09:09 ]
Ik probeer vanochtend een bestelling te plaatsen bij Amazon met Revolut. Echter, wordt de betaling niet geaccepteerd en in de app staat: 'Your payment was declined. Please contact support for more information'. Natuurlijk heb ik geprobeerd om contact op te nemen, alleen zijn ze nog offline. Zijn er nog meer mensen die problemen ervaren met Amazon- Revolut? Verder ben ik al verified, er staat genoeg geld op en heb eerder al enkele betalingen gedaan met mijn Revolut-kaart.
Net contact gehad, heb met mijn stomme kop een verkeerde verloopdatum ingevuld
. Ik had het al eerder aangepast toen ik daar achter kwam, maar blijkbaar duurt het een paar uur voordat Amazon het opnieuw probeert.

Hmm, als ze straks zelf een issuer worden van kaarten en gebaseerd zijn in de UK is de kans groter dat ze ook Apple Pay gaan ondersteunen. Ben benieuwdU123456 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 08:30:
Hier wat achtergrond bij de huidige situatie van Revolut en de tijdelijke (?) focus op klanten uit EU/EEA regio:
Ik verhuis binnenkort weer terug naar Nederland om te werken als ZZP'er.
Ik heb een referral link van mijn vriend gevraagd. In Engeland is de gratis (1e jaar) Amex Gold en ook Amex Gold Business de beste deal.
Is in Nederland de Flying Blue – American Express Gold Card de beste deal?
Ik heb een referral link van mijn vriend gevraagd. In Engeland is de gratis (1e jaar) Amex Gold en ook Amex Gold Business de beste deal.
[ Voor 5% gewijzigd door chronoz op 29-11-2016 00:42 ]
Houd er wel rekening mee dat acceptatie van Amex in Nederland ver achterblijft bij MC en Visa.chronoz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 00:42:
Ik verhuis binnenkort weer terug naar Nederland om te werken als ZZP'er.
Ja, dat word dan nog een uitdaging inderdaad. Maar in Engeland heb je British Airways cards, die zijn een minder goede deal dan de Amex Goud via een refferal link in het VK.
In Nederland kun je dus beter voor de Flying Blue Gold gaan?
Amex heeft geen zin in Nederland, wordt amper geaccepteerd. Betaal je ermee in het buitenland dan heb je een hoge koersopslag.
[ Voor 36% gewijzigd door Coldcat op 29-11-2016 07:59 ]
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Wat je dus probeert te vragen (laten we het dan dusdanig formuleren, wel zo makkelijk):chronoz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 02:24:
Ja, dat word dan nog een uitdaging inderdaad. Maar in Engeland heb je British Airways cards, die zijn een minder goede deal dan de Amex Goud via een refferal link in het VK.
In het VK kan je beter de non-branded Amex nemen ipv. de BA versie.
Is dat in Nederland ook zo of biedt de FlyingBlue versie meer voordelen tov de non-branded Amex?
Verder blijft wat downtime en Traguardo zeggen een punt. Leuk dat je een referral link hebt, maar waar voor wil je die kaarten gebruiken? In Nederland zal je vaak niet genoeg hebben aan een Amex.
Heb een Flying Blue Gold American Express, kosten €179,- per jaar. Heb hem nu bijna 2 jaar. Vorig jaar na het gratis jaar belde ik om hem op te zeggen, kreeg toen het aanbod voor 20.000 flying blue miles extra. Dat jaar ongeveer €10.000,- met de kaart uitgegeven. Toen gedaan.
Vorige week zag ik de kaartbijdrage in het overzicht, en zojuist de mail met nieuwe voorwaarden. Net gebeld om de kaart op te zeggen, net als de vorige keer. Deze keer deed men geen moeite me te behouden. Dit jaar ongeveer €15.000,- met de kaart uitgegeven.
Moet zeggen dat het leuk FB miles sparen is, maar eerlijk gezegd heb ik nu 500K FB miles (niet alleen via de kaart gespaard uiteraard), en als je kijkt wat je er mee kunt, ten opzichten van hoe veel je er voor uit moet geven of vliegen, zijn ze weinig interessant.
Tegenwoordig vlieg ik ook minder KLM vaak ook Star Alliance.
Ik sta open voor andere kaarten met rewards. Op de acceptatie in Nederland na (welke beter aan het worden is) was het een prima kaart. Als dat er niet is ga ik mijn back-up kaart weer als eerste kaart gebruiken (Rabobank/ICS Mastercard)
Vorige week zag ik de kaartbijdrage in het overzicht, en zojuist de mail met nieuwe voorwaarden. Net gebeld om de kaart op te zeggen, net als de vorige keer. Deze keer deed men geen moeite me te behouden. Dit jaar ongeveer €15.000,- met de kaart uitgegeven.
Moet zeggen dat het leuk FB miles sparen is, maar eerlijk gezegd heb ik nu 500K FB miles (niet alleen via de kaart gespaard uiteraard), en als je kijkt wat je er mee kunt, ten opzichten van hoe veel je er voor uit moet geven of vliegen, zijn ze weinig interessant.
Tegenwoordig vlieg ik ook minder KLM vaak ook Star Alliance.
Ik sta open voor andere kaarten met rewards. Op de acceptatie in Nederland na (welke beter aan het worden is) was het een prima kaart. Als dat er niet is ga ik mijn back-up kaart weer als eerste kaart gebruiken (Rabobank/ICS Mastercard)
[ Voor 12% gewijzigd door Bartjeee op 29-11-2016 18:01 ]
Uit de mail van AMEX
Tsja
Iemand enig idee waar ik een klacht kan indienen?De mogelijkheid om een klacht in te dienen is verruimd.
We zitten nu op 30 november. Ik heb het schaderapport opgestuurd en nu gaan ze de volgende vertragingstactiek in. De bon van het orginele product met bewijs dat ik deze betaald heb. En laat ik het ding nou eens cash hebben afgerekend.PWM schreef op dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:13:
Al eerder tegenaan gelopen, maar weer een nieuwe ervaring. AMEXGeweldige kaart, prima voorwaarden, fijne mensen. Totdat je de verzekering gaat aanspreken, AXA.
Mijn horloge is gevallen op reis. Balen natuurlijk, maar goed, in ieder geval (deels) verzekerd. Nou, aanvragen maar:
Eerst bellen en telefonisch ALLES doorgeven. Kaartnummer, adres, telefoon, iban, etc. etc. Duurt wat. Daarna krijg je een e-mail. Geen attachments, gewoon body tekst. Deze moet je uitprinten, tekenen, scannen en opsturen....
Dan moet je bewijzen gaan aanleveren. Niet alleen van de schade (begrijpelijk), Nee:Dus alles wat ik met AMEX heb betaald, moet ik toch bewijzen. Door... AMEX zaken uit te printen. Mocht je overigens van de 20 nachten 1 nacht contant hebben betaald, vervalt je verzekering.
- Bewijs van betaling tickets
- Bewijs van betaling ALLE accomodaties gedurende de GEHELE reis
- Originele vluchtreservering
- Etc Etc
Adresgegevens e.d. die ik per telefoon heb doorgegeven, moet ik nog handmatig op een fomulier zetten en opsturen.
Alles, alles, alles maar dan ook alles word in het werk gesteld, om mensen af te schrikken. Waardeloos
EDIT:
Ohja, aan het einde:
[...]
Moet je dus niet invullen, want dan melden ze dat je die maar eerst moet aanspreken, case closed.
Tsja
Echt mensen, de reiserzekerinig van AMEX is waardeloosIn deze situaties kan er slechts een zeer geimiteerd uitkeringsbedrag in overweging genomen worden bij wijze van uitzondering.
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 30-11-2016 10:13 ]
Zoals eerder aangegeven in dit topic zijn er in NL maar twee andere kaarten met een schrale vorm van rewards, te weten de EuroClix en Bijenkorf MasterCard. Beide van ICS.Bartjeee schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:56:Ik sta open voor andere kaarten met rewards. Op de acceptatie in Nederland na (welke beter aan het worden is) was het een prima kaart. Als dat er niet is ga ik mijn back-up kaart weer als eerste kaart gebruiken (Rabobank/ICS Mastercard)
Lekker!
Lees ik nu echt goed dat je 2,50 krijgt per 500,- bestedingNapsju schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:47:
[...]
Zoals eerder aangegeven in dit topic zijn er in NL maar twee andere kaarten met een schrale vorm van rewards, te weten de EuroClix en Bijenkorf MasterCard. Beide van ICS.
En dan ook nog alleen bij de bijenkorf te besteden. Dat was 1.5 jaar geleden nog een stuk hoger.PWM schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:49:
[...]
Lees ik nu echt goed dat je 2,50 krijgt per 500,- besteding
Bij euroclix kreeg je dat vroeger ook, nu is het 1,25 per 500 euro.
Aangezien het topic 'ervaringen' betreft een kleine bijdrage. Ik heb sinds een half jaar een AMEX FB Gold en naast de acceptatie in Nederland en Zweden (voor mijn gebruik bijna nul, imho is de kaart enkel bruikbaar via PayPal) is de gebruiksvriendelijkheid van tussentijdse betalingen en maandafrekening ook ver te zoeken naar mijn mening.
Bij ICS kun je zelf een betaling initiëren (in de app of op de website) en dan wordt je CC saldo direct bijgewerkt, helemaal super. Bij AMEX moet je handmatig een betaling doen en die is dan pas twee dagen later verwerkt. En als je betaling net je maandrekening kruist dan wordt deze niet verrekend en wordt er dus teveel geld geïncasseerd. Natuurlijk is dat PEBKAC, maar als ICS het kan, waarom AMEX dan niet.
Voor mij gaat de kaart er weer uit volgend jaar, het is de kaartbijdrage imho enkel waard om aan je volgende KLM status te komen. De acceptatie van VISA/MC en het gebruikersgemak van de ICS applicatie en betaalproces is m.i. meer waar voor je geld dan bij AMEX.
Bij ICS kun je zelf een betaling initiëren (in de app of op de website) en dan wordt je CC saldo direct bijgewerkt, helemaal super. Bij AMEX moet je handmatig een betaling doen en die is dan pas twee dagen later verwerkt. En als je betaling net je maandrekening kruist dan wordt deze niet verrekend en wordt er dus teveel geld geïncasseerd. Natuurlijk is dat PEBKAC, maar als ICS het kan, waarom AMEX dan niet.
Voor mij gaat de kaart er weer uit volgend jaar, het is de kaartbijdrage imho enkel waard om aan je volgende KLM status te komen. De acceptatie van VISA/MC en het gebruikersgemak van de ICS applicatie en betaalproces is m.i. meer waar voor je geld dan bij AMEX.
Spaar je wel level miles, ik dacht alleen award miles (die niet geldig zijn voor je level)?Thijs8472 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:08:
het is de kaartbijdrage imho enkel waard om aan je volgende KLM status te komen. De acceptatie van VISA/MC en het gebruikersgemak van de ICS applicatie en betaalproces is m.i. meer waar voor je geld dan bij AMEX.
edit: je hebt gelijk, bij de Gold card spaar je ook level miles. Maar 170 euro per jaar is me toch wat te gortig.
[ Voor 12% gewijzigd door koksie op 01-12-2016 16:46 ]
Anoniem: 567735
En je krijgt natuurlijk segmenten, die helpen ook als je (net) niet genoeg vliegt.koksie schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:43:
[...]
Spaar je wel level miles, ik dacht alleen award miles (die niet geldig zijn voor je level)?
edit: je hebt gelijk, bij de Gold card spaar je ook level miles. Maar 170 euro per jaar is me toch wat te gortig.
Overigens denk ik er ook over om de FB AMEX weg te doen. Ik ga volgend jaar toch meer (alles?) vliegen vanaf Eelde via Kopenhagen, dan kom je op Star Alliance en ga je weg van Flying Blue. Misschien dat ik na 6 maanden dan weer alsnog een normale AMEX neem, sowieso blijven mijn Duitse kaarten en -als ik 'em bestellen kan- een Revolut een goed alternatief. Dan maar wat minder punten.
Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde dat de kaartbijdrage (imho) enkel nuttig is voor de qualifying flights die je erbij krijgt (Silver 2, Gold 4 en Platinum 8 doeesgeensmiley) . Je spaart geen level miles met de AMEX FB.
[ Voor 4% gewijzigd door Thijs8472 op 01-12-2016 21:14 ]
Da's niet waar. Je krijgt level miles voor alle tickets die je bij AF KLM koopt, óók als het tickets voor anderen zijn. Dat kan nog wel behoorlijk verschil maken als je voor collega's tickets boekt en betaalt.Thijs8472 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:13
Je spaart geen level miles met de AMEX FB.
Excuus dat wist ik niet, ik ben in de gelukkige omstandigheid dat m'n werkgever alles direct betaald.
't Is maar wat je gelukkig noemt! Dan mis je alle cashback, punten en omzet, sowieso krijg ik altijd binnen een week weer het geld terug van mijn werkgever, dat is dus ruim voor de afrekening komt, gemiddeld.Thijs8472 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:59:
Excuus dat wist ik niet, ik ben in de gelukkige omstandigheid dat m'n werkgever alles direct betaald.
Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1