Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jmachiels
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:38
Iemt schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:33:
Inmiddels kun je bij de ANWB weer CC's aanvragen.

De Visa Classic krijg je voor 16E per jaar
De Visa Silver voor 26,50 (1e jaar gratis)
De Visa Gold voor 38,50 (1e jaar gratis)
Mooi! Ik heb een visa ics gehad het afgelopen jaar. Als ik nu aanmeld voor een ANWB Gold, is dan het eerste jaar weer gratis?

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11:39

Wordt er gecontroleerd op ANWB lidmaatschap?

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
stormbreaker schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:21:
Ik heb overigens gisteren verschillende documentaires gezien waar gezegd wordt dat creditcards waarmee je punten verdiend slecht zijn omdat je meer gaat spenden voor punten. Ik zie dat al bij mijn Bijenkorf card gebeuren. Daar doe ik bijna alles mee en met de extra ABN AMRO card bijna niets.
Dan zie je het dus niet gebeuren alleen je gebruikt je Bijenkorf Card vaker voor de punten dan jouw ABN Amro card. Wij gebruiken de AMEX ook voor zo'n beetje alles en de ING (Master) en VISA kaarten een stuk minder.

@Area
Nogal een uitspraak over AMEX. Verzekering is perfect en zeer waardevol en EuroClix (?). Dat ziet er een factor 10 sketchy'er uit.

Typhone wijzigde deze reactie 10-10-2019 12:09 (10%)

• nielsiejjj92
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:27
twkr18526 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:29:
Andere vraag: zijn een debitcard en prepaidcard hetzelfde? Gegoogled en zijn zo te zien hetzelfde.
Nou niet helemaal, het principe met zowel een debitcard zoals MasterCard debit bij N26 en een prepaid card is dat je er eerst geld op moet zetten en dus geen krediet hebt. Echter een debitcard is altijd op naam en wordt beter geaccepteerd. Ook beter verzekerd. Op https://binlist.net kun je zien of jouw kaart als Debit of Prepaid Debit wordt gezien.

Ook zijn de kosten lager bij Debit dan bij een prepaid card. Geen vage opwaarkosten of bijv. Inactiviteitsfees.

Maar voor dingen als autohuur, tolpoortjes en zeker in het vliegtuig zul je toch (bijna) altijd een echte creditcard nodig hebben. Zelf neem ik altijd mijn MasterCard en VISA mee op reis. In Indonesië pakte de ATM mijn mastercard niet dus gelukkig een backup.

nielsiejjj92 wijzigde deze reactie 10-10-2019 12:35 (19%)

• Ping83
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11:06
eggda schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:53:
[...]

Wordt er gecontroleerd op ANWB lidmaatschap?
Ja, tijdens de aanvraag moet je je lidmaatschapsnummer invoeren.

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:40

nlboy

Alles kitz?

Kortom niet duurder geworden. 8)

• twkr18526
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14-10 22:45
Het volgende gevonden op de Avis site, maar zal Avis Spanje ook even contacten.
Can I pay with a debit card?<br>

Yes. You can pay using Visa and MasterCard debit cards.

There are a couple of exceptions:
· the Maestro card is only accepted in Germany.
· PREPAID cards are accepted online however they are not accepted at the counter which means a non-PREPAID card must be shown at the rental station (together with the PREPAID card). A PREPAID card can be used to pay for the rental at the end of the vehicle hire.
Remember, the name on the card must match the driving licence of the main driver. Someone else can’t pay on your behalf.

And don’t forget to bring your payment card when you collect your rental.

And don’t forget to bring your payment card when you collect your rental.
Wat betreft Amex:
You can pay using Visa, MasterCard, American Express and Diners Club/Discover credit and charge cards.

Remember, the name on the card must match the driving licence of the main driver.

And don’t forget to bring your credit/charge card when you collect your rental.

• twkr18526
Typhone schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:57:
[...]
@Area
Nogal een uitspraak over AMEX. Verzekering is perfect en zeer waardevol en EuroClix (?). Dat ziet er een factor 10 sketchy'er uit.
Wat vind je sketchy aan Euroclix?

• Typhone
  • Nu online
twkr18526 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:01:
[...]

Wat vind je sketchy aan Euroclix?
Een kaart die gebaseerd is op het sparen van punten en dát als voornaamste doel heeft om klanten te trekken. En vervolgens AMEX in de hoek knallen omdat die hun verzekeringen niet zouden uitkeren. Dan zet ik de vraag uit waar het écht om gaat: de creditcard maatschappij of de mogelijkheid om met een creditcard Clix te sparen omdat het dáár uiteindelijk echt om draait. Zou die mogelijkheid bij AMEX eraan hangen dan was die kaart plotseling weer een stuk interessanter vertelt mijn onderbuikgevoel mij. Maar dat is - inderdaad - een aanname.

• twkr18526

De anwb site geeft een foutmelding bij aanvragen Gold kaart. iig op mn mobiel en firefox browser. Volgens ics (via anwb nr) moet het wel weer werken.

“Er is misgegaan tijdens uw aanvraag”
@Ping83 @jmachiels @eggda

twkr18526 wijzigde deze reactie 10-10-2019 15:09 (9%)

• stormbreaker
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 07:04
twkr18526 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:48:
[...]

De anwb site geeft een foutmelding bij aanvragen Gold kaart. iig op mn mobiel en firefox browser. Volgens ics (via anwb nr) moet het wel weer werken.

“Er is misgegaan tijdens uw aanvraag”
@Ping83 @jmachiels @eggda
Maar ik snap het nu niet meer. Je hebt toch al een kaart aangevraagd? Kan je daar niet op wachten?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Ballistix Sport LT 16 GB DDR4-2400 Mhz - Aorus B360

• twkr18526
stormbreaker schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:45:
[...]

Maar ik snap het nu niet meer. Je hebt toch al een kaart aangevraagd? Kan je daar niet op wachten?
Heb idd een amex gold aangevraagd afgelopen week en gebeld voor de status. Duurt zeker 3-4 weken gaven ze aan. Aangezien ik alleen debit cards heb van N26 en Bunq, vind ik een 2e cc (Visa) naast de Amex ook goed.

Ik ga iig de auto bij auto europe opzeggen, aangezien de cc niet voor de vakantie binnen is. Wel jammer, was een goede deal voor een SUV met gratis extra bestuurder. Had ooit bij autoreisen gehuurd mer goede ervaringen, ook al hebben zij geen SUV’s.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

twkr18526 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:21:
[...]

Heb idd een amex gold aangevraagd afgelopen week en gebeld voor de status. Duurt zeker 3-4 weken gaven ze aan. Aangezien ik alleen debit cards heb van N26 en Bunq, vind ik een 2e cc (Visa) naast de Amex ook goed.

Ik ga iig de auto bij auto europe opzeggen, aangezien de cc niet voor de vakantie binnen is. Wel jammer, was een goede deal voor een SUV met gratis extra bestuurder. Had ooit bij autoreisen gehuurd mer goede ervaringen, ook al hebben zij geen SUV’s.
Waarom zou je twee creditcards en twee debitcards nodig hebben? Nog naast de kaarten van je vriendin? En dan ook nog een bankpas? Ben serieus benieuwd :?

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:04

azerty

McFly

Backup?

Als ze gratis/weinig kosten zie ik weinig redenen om het niet te doen....

Ik zelf heb: bankpas (maestro), 2x visa en 1 MC. Geen kosten aan :+

• twkr18526
MikeyMan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:29:
[...]
Waarom zou je twee creditcards en twee debitcards nodig hebben? Nog naast de kaarten van je vriendin? En dan ook nog een bankpas? Ben serieus benieuwd :?
idd oa wat @azerty aangeeft. Bij een Bunq rekening krijg je gewoon een debit mastercard. De N26 heb ik voor evt betalingen in niet € landen.

Nu amex aangevraagd en een 2e cc (visa) is toch niet zo gek? Over een jaar kan ik beoordelen of ik beide/eentje hou.

Qua auto huren, heb ik gewoon te laat een cc aangevraagd. Jammer. Te druk gehad en niet aan gedacht.

• Area
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 14-10 20:59
Typhone schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:57:
[...]
Wordt vaker geaccepteerd dan die AMEX waarvoor men €700 per jaar voor betaalt. Daarnaast krijg je ook nog een aankoopverzekering van 1 jaar, terwijl dat bij de duurste AMEX maar 240 dagen zijn.

Area wijzigde deze reactie 12-10-2019 21:08 (14%)

• Typhone
  • Nu online
Ik ben nog geen real life zaken tegengekomen waar de AMEX niet geaccepteerd werd en de VISA/Mastercard wel. Sowieso ben je in Nederland hopeloos verloren met een creditcard maar met hotels, vluchten en auto’s nog nooit problemen gehad. Precies daar zitten de voordelen van de AMEX kaart (Gold in mijn geval).

Als je wat games op internet shopt dan heb je niet zoveel aan de AMEX nee.

• Area
Misschien maak je nooit (verre) reizen ofzo. Of ga je alleen naar de Verenigde Staten op vakantie.
Dan kan ik mij voorstellen dat je AMEX nooit is geweigerd.

• Config
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14-10 21:27
Probeer maar eens met een amex bij een supermarkt te betalen, lukt vaak niet. Vandaar dat ik nog een mastercard erbij heb. Amex zou ik niet als enige card aanraden om die reden.

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:46
Typhone schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:46:
Ik ben nog geen real life zaken tegengekomen waar de AMEX niet geaccepteerd werd en de VISA/Mastercard wel. Sowieso ben je in Nederland hopeloos verloren met een creditcard maar met hotels, vluchten en auto’s nog nooit problemen gehad. Precies daar zitten de voordelen van de AMEX kaart (Gold in mijn geval).

Als je wat games op internet shopt dan heb je niet zoveel aan de AMEX nee.
In Nederland loop je tegen de volgende problemen aan:
- Meeste supermarkten (op Jumbo na) ondersteunen geen Amex sommige weigeren ook de MC en Visa.
- De lokale winkels doen geen zaken met Amex
- Veel grote winkeliers ook niet
- Bij de bemande pomp word je Visa geen eens geaccepteerd succes met de Amex
- met het OV kan je alleen bij de NS met Amex opwaarderen/betalen

Kortom Amex is best een goed product (al zijn de ervaringen over de verzekeringen verschillend) het is een kaart waar je niet mee uit de voeten komt in NL als je de kaart graag gebruikt. De ICS Visa Gold en Plat daarentegen zijn ideaal vanwege hun Vpay/Visa ondersteuning.

Conclusie de NL markt is nog lang niet klaar voor het gebruik van de creditcards.

• Typhone
  • Nu online
@Iemt

Maar bijna die hele opsomming kun je doortrekken naar dagelijks gebruik los van AMEX. Ik heb alle drie de grote in gebruik maar in het dagelijks leven jezelf redden met een CC hier is niet eenvoudig haha. In Amerika koop je zelfs een blikje cola uit een automaat met een simpele swipe.

Vpay heb ik op mijn ING, dat was eerst Maestro maar daar heb ik heel incidenteel problemen mee (3x in een jaar) bij de Plus supermarkten. Zo klein dat het niet noemenswaardig is though.

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:11
@Iemt @Typhone

Creditcardacceptatie in NL is inderdaad niet te vergelijken met de USA maar kun je wel verklaren door het relatief lage gebruik hier, als gevolg van de 'conservatieve' Nederlander die (al dan niet terecht) negatieve associaties heeft met creditcards (lees: schulden), en ook het zeer goedkope debetkaart-schema.

In 2018 was van alle transacties bij betaalautomaten slechts 0,5% met een creditcard (bron).

Dit alles los van online transacties, waar acceptatie gelukkig wel veel beter is.

Ontwikkeling in betaalgedrag gaan echter wel door, zie deze info. Ik denk dat een aantal hier in het topic wel onder 'modern en bewust' valt te plaatsen.

Je ziet wat betreft acceptatie in de laatste jaren wel serieuze stappen met name in de grotere ketens. Dit voor zowel MC/Visa alsook Amex.

Amex is sinds kort ook bij Aldi te gebruiken, en wat betreft OV schijnt deze ook bij GVB geaccepteerd te worden.

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14-10 18:56
Ik heb nog een voucher van € 150,- van Amex travel.
Verloopt binnenkort, iemand idee om dit te cashen?

Wellicht auto/hotel met annuleer mogelijkheid? Wellicht storten ze het dan terug op je CC?
Of moet je dan annuleren via Amex Travelservice?

• Area
Vraag mij inderdaad af of je de voucher kan inbrengen als korting op de jaarlijkse kaartbijdrage.

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14-10 18:56
Area schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:42:
Vraag mij inderdaad af of je de voucher kan inbrengen als korting op de jaarlijkse kaartbijdrage.
Nee volgens mij niet, alleen de normale punten die je kan sparen.

• twkr18526
Ik heb nog geen vergelijking gezien in deze forum, dus had er snel eentje opgezet voor mezelf en dacht deel het hier. Nog niet naar de voorwaardes gekeken (ook al leken die van ICS bij alle providers er bijna exact hetzelfde of vaak exact hetzelfde). Heb dingen als geld-terug-garantie en aflevergarantie op 1 hoop gegooid.

CCA/M/VJr 1Jr 2Krs.
opsl.
PuntenReisverz. etc.Kopen verz.OverigLimiet
Amex
Blue
Amex€36€ 36?1p/€2100k reisverz.Aankoop 90dgn 500€
Geld terug 90gn 250€
Aflevergarantie
Overig
Amex GoldAmex991982,5%1,2p/€150k reisverz.
1.5m med. ktn.
350 eigendommen
4.5k annulering
150 vluchtvertr. 4u
275 bagagevertraging 4u
Aankoop 180dgn 1400€
Geld terug 90gn 400€
Aflevergarantie
2x lounge
75 travel vouch
Amex GreenAmex066?1p/€1"150k reisverz.
100 vluchtvertr. 4u
175 bagagevertraging 4u"
"Aankoop 90dgn 700€
Geld terug 90gn 300€
Aflevergarantie"
Overig
Amex Plat.Amex351702?1.5p/€175k reisverz.
3m med. ktn.
3k eigendommen
10k annulering
200 vluchtvertr. 4u
400 bagagevertraging 4u
75k autohuur + verz.
Aankoop 240dgn 2500€
Geld terug 90gn 600€
Aflevergarantie
Geen eig, r. fraude
ANWB Visa ClassicVisa16162%--Aankoop 180dgn
Aflevergarantie
Tanken korting2500
ANWB Visa GoldVisa036,501,5%-2k noodgeld
1.5k autohuur eig. risc.
Autohuur rechts.bijst.
Aankoop 270dgn
Aflevergarantie
Tanken korting5000
ANWB Visa SilverA/M/V026,502%Punten1k noodgeld
750 autohuur eig. risc.
Aankoop 270dgn
Aflevergarantie
Tanken korting3500
BijenkorfMC18182%2,5%Reisverz. etc.Kopen verz.Overig

twkr18526 wijzigde deze reactie 13-10-2019 23:22 (51%)
Reden: Tabel update

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11:24

T-Infinity

Heen en weer....

twkr18526 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:51:
Ik heb nog geen vergelijking gezien in deze forum, dus had er snel eentje opgezet voor mezelf en dacht deel het hier. Nog niet naar de voorwaardes gekeken (ook al leken die van ICS bij alle providers er bijna exact hetzelfde of vaak exact hetzelfde). Heb dingen als geld-terug-garantie en aflevergarantie op 1 hoop gegooid.

CCA/M/VJr 1Jr 2Krs.
opsl.
PuntenReisverz. etc.Kopen verz.OverigLimiet
Amex
Blue
Amex€36€ 36?1p/€2100k reisverz.Aankoop 90dgn 500€
Geld terug 90gn 250€
Aflevergarantie
Overig
Amex GoldAmex991982,5%1,2p/€150k reisverz.
1.5m med. ktn.
350 eigendommen
4.5k annulering
150 vluchtvertr. 4u
275 bagagevertraging 4u
Aankoop 180dgn 1400€
Geld terug 90gn 400€
Aflevergarantie
2x lounge
75 travel vouch
Amex GreenAmex066?1p/€1"150k reisverz.
100 vluchtvertr. 4u
175 bagagevertraging 4u"
"Aankoop 90dgn 700€
Geld terug 90gn 300€
Aflevergarantie"
Overig
Amex Plat.Amex351702?1.5p/€175k reisverz.
3m med. ktn.
3k eigendommen
10k annulering
200 vluchtvertr. 4u
400 bagagevertraging 4u
75k autohuur + verz.
Aankoop 240dgn 2500€
Geld terug 90gn 600€
Aflevergarantie
Geen eig, r. fraude
ANWB Visa ClassicVisa16162%--Aankoop 180dgn
Aflevergarantie
Tanken korting2500
ANWB Visa GoldVisa036,501,5%-2k noodgeld
1.5k autohuur eig. risc.
Autohuur rechts.bijst.
Aankoop 270dgn
Aflevergarantie
Tanken korting5000
ANWB Visa SilverA/M/V026,502%Punten1k noodgeld
750 autohuur eig. risc.
Aankoop 270dgn
Aflevergarantie
Tanken korting3500
BijenkorfMC18182%2,5%Reisverz. etc.Kopen verz.Overig
Kleine correctie: Bij de bijenkorf card krijg je 2,5€ bijenkorf tegoed voor elke 500€ die je buiten de bijenkorf uitgeeft. dat is dus 0.5%

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:11
@twkr18526 Mooi overzicht.

De Bijenkorfkaart geeft uiteraard wel meer punten voor uitgaven binnen de Bijenkorf, afhankelijk van je kaartniveau, en inderdaad zoals T-Infinity schrijft 0,5% erbuiten.

Ga je ook de Qander Miles & More VISA kaart opnemen? De voorwaarden van aankoopverzekering zijn daar wel beperkt waardoor veel aankopen uitgesloten zijn.

De MasterCard Black is ook wel een interessante om naast de Amex kaarten te zetten, wat betreft verzekering en loungetoegang.

De Amex kaarten hebben wel een limiet, maar die beweegt mee naarmate je goed betaalgedrag laat zien en meer uitgaven doet met de kaart.

• twkr18526
T-Infinity schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Kleine correctie: Bij de bijenkorf card krijg je 2,5€ bijenkorf tegoed voor elke 500€ die je buiten de bijenkorf uitgeeft. dat is dus 0.5%
Tx. Dat zag ik later ook in de voorwaardes idd. Het updaten vd tabel op de forum zelf was monnikenwerk, had het dus ff gepauzeerd en zocht een makkelijkere manier.

Ik heb meer cc’s in excel, maar de voorwaardes en ervaringen met verzekeringen zijn ook belangrijk. Bovenal ook denk ik je situatie (waarvoor wil je het gebruiken, vlieg je vaak of niet, huur je prive een auto, etc etc). Maar zo’n overzicht zet je wel tot denken wat nou een goede kaart(en) is/zijn voor jezelf.

Heb overigens na 5 dagen al reactie dat mn Amex gold aanvraag geaccepteerd is en binnen een week bezorgd wordt. Nu nog nadenken of een Visa/MC handig is. Wil best proberen cc te proberen waar ik nu pin of paypal gebruik.

twkr18526 wijzigde deze reactie 14-10-2019 14:33 (13%)

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 20:53
@twkr18526 de koersopslag (iets waar ik kritisch op ben) voor Amex-kaarten bij niet-eurobetalingen is 2,5%. Zie artikel 1.3.6 van de voorwaarden.

Persoonlijk vind ik de Amex-kaarten echt peperduur en heb ik nooit echt begrepen hoe men de bijdrage kan terugverdienen. Ik heb zelf ook het idee (vooral als ik in de VS ben) dat het een soort van statussymbool is of kan zijn. Altijd die grijns als mensen (lees: mede-'yuppen', een subtielere omschrijving heb ik effe niet) die metalen kaart tevoorschijn halen/neergooien bij het afrekenen in een club of bar... ik vind het echt vreselijk. Met trots leg ik dan mijn plastic 0%-koersopslag bunq Mastercard ertegenover en geniet stilletjes van het feit dat ik toch weer effe lekker de koersopslag heb omzeild B-)

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:57
kwon schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:07:
@twkr18526 de koersopslag (iets waar ik kritisch op ben) voor Amex-kaarten bij niet-eurobetalingen is 2,5%. Zie artikel 1.3.6 van de voorwaarden.

Persoonlijk vind ik de Amex-kaarten echt peperduur en heb ik nooit echt begrepen hoe men de bijdrage kan terugverdienen. Ik heb zelf ook het idee (vooral als ik in de VS ben) dat het een soort van statussymbool is of kan zijn. Altijd die grijns als mensen (lees: mede-'yuppen', een subtielere omschrijving heb ik effe niet) die metalen kaart tevoorschijn halen/neergooien bij het afrekenen in een club of bar... ik vind het echt vreselijk. Met trots leg ik dan mijn plastic 0%-koersopslag bunq Mastercard ertegenover en geniet stilletjes van het feit dat ik toch weer effe lekker de koersopslag heb omzeild B-)
Het is natuurlijk een geheel persoonlijke afweging. Maar waarom kan een Amex (Platinum) wel lonend zijn:
- 150 euro reistegoed (vanaf 500 euro inzetbaar)
- Priority Pass (ook voor de tweede platinum kaarthouder)
- Oa. Hilton Gold (gratis ontbijt en kamerupgrade, ook voor de tweede platinum kaarthouder)
- Geen extra verzekeringen nodig bij autohuur (scheel behoorlijk wat)
- Geen vooraf bepaald limiet
- Het is in NL gewoon een plastic kaart een totaal geen status (in ieder geval niet in mijn kringen)

• Config
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14-10 21:27
  • Met priority pass kunnen wij 2x een introducé meenemen ook, dus max 4 man tegelijk. De lounge staat los van je ticket, dus ook als je vliegt met El Cheapo Ik vind de kwaliteit van de sushi niet zo belangrijk in een lounge, maar wel de relatieve rust, zitplek, biertje
  • Het is fijn om standaard op een hoger niveau te zitten bij een aantal hotels/rentals, als je daar eens komt maar niet vaak genoeg om zelf dat level te halen.
  • Privium, ik ga het vrijdag uitproberen
Hij kost 351 euro het eerste jaar, daarna 702 maar dat is een aparte beslissing natuurlijk. Ik heb mijn beslissing genomen over de 351. Churnen staat je vrij.

• Area
Euroclix Mastercard en Mastercard Black lijkt mij een betere deal dan AMEX Platinum.
Eerste kost samen €219 terwijl AMEX Platinum €702 kost.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 03:09

Erasmo

Laadpaaljager

Amex plat hoeft maar €351 per jaar te kosten, gewoon ieder jaar bellen dat je graag wilt verlengen tegen het actietarief. Bij mij heeft de kaart zich al ruimschoots verdiend met airmiles, loungetoegang en privium.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Area
Zal wel van persoon tot persoon verschillen uiteraard maar ik vind een bedrag van €351 voor een creditcard nog absurd. Nog los van het feit van de matige acceptatie.

• twkr18526
Denk dat de waarde per persoon en gebruikssituaties verschilt. De ene vliegt vaker en haalt meer uit de extra privileges. De ander vraagt zich af wat het verdienmodel is van een creditcard is als het organisatiedoel oa gelinkt staat aan direct marketing activiteiten voor Essent, Booking en staatsloterij. Om maar wat te noemen.

Heb nog geen tijd gehad om verder te gaan met het overzicht. Hopelijk helpt het andere mensen net zoals het iets overzichtelijker wordt voor mij.

twkr18526 wijzigde deze reactie 14-10-2019 19:49 (24%)

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True