Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
stormbreaker schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Om de jaarlijkse fee van 204 euro te rechtvaardigen.
Wat maakt de spend uit als je toch geen punten verdient?

• stormbreaker
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 16-01 20:53
AyurVeda schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:25:
[...]

Dat doe je toch met je verzekeringen en loungetoegang? Of heb ik ergens iets niet goed gelezen?
Maar is dat 204 euro waard?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Ballistix Sport LT 16 GB DDR4-2400 Mhz - Aorus B360

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 15:45
Dat hangt maar net af hoe vaak je die loungetoegang gebruikt en de voordelen van de Black.

• Area
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 14:05
Waar is het op gebaseerd dat de MC Black pas vanaf 10k spend per jaar zou lonen?
Volgens mij heeft de Black Card niet zozeer te maken met uitgave maar is het eerder bedoelt voor frequente reizigers/vliegers.

Ik reis/vlieg te weinig helaas
Als ik elk jaar minimaal 2 x zou vliegen, dan zou ik ook de MC Black overwegen.

• Iemt
Zojuist gebeld met Amex,

En de inkomensvereiste is er helemaal uit, maar toch ook weer niet. De minimale inkomens worden niet meer gehandhaafd maar er word per individu gekeken naar wat verantwoord is.

• PeterC14
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 15-01 16:11
Ik heb een American Express Flying Blue Gold kaart met een goede welkomstbonus aangevraagd. Met het sparen van Flying Blue Miles loont eigenlijk vooral het welkomstaanbod, daarna gaat het heel langzaam met de reguliere uitgaven. Wel te gebruiken bij o.a. Jumbo, Bol.com, Ikea, Hema en nog andere winkels. Maar het welkomstaanbod van 20.000 Miles is toch al goed voor een paar vluchten binnen Europa :)

In het buitenland is het bovendien niet aan te raden om American Express te gebruiken, andere creditcards hebben minder hoge koersopslagen. Ik gebruik de kaart dus alleen bij bovengenoemde winkels om de welkomstbonus nog een beetje aan te spekken.

*knip* Referrals zijn niet de bedoeling op Tweakers. Dit staat ook vermeld in Het algemeen beleid #verbodenspam , waarmee je akkoord bent gegaan tijdens het registreren.

Yorinn wijzigde deze reactie 25-10-2019 07:45 (22%)

• Area
Voordelen MasterCard Black t.o.v. de AMEX Platinum

- wereldwijd betere acceptatie voor betaling
- jaarlijkse kosten is veel lager
- koersopslag is veel lager
- is een creditcard, terwijl een AMEX een charge card is
- reisverzekering staat los van je gebruik van je Card
- aankoopverzekering is langer geldig
- je ontvangt rente op je MasterCard Black

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:23
PeterC14 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:44:
Maar het welkomstaanbod van 20.000 Miles is toch al goed voor een paar vluchten binnen Europa :)
Als je de taxes en surcharges even vergeet, dan kun je inderdaad wel wat vluchten boeken. 3x raden wat het grootste gedeelte van de ticketprijs is binnen Europa.

Yorinn wijzigde deze reactie 25-10-2019 07:42 (40%)

• PeterC14
Area schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 00:17:
Voordelen MasterCard Black t.o.v. de AMEX Platinum

- wereldwijd betere acceptatie voor betaling
- jaarlijkse kosten is veel lager
- koersopslag is veel lager
- is een creditcard, terwijl een AMEX een charge card is
- reisverzekering staat los van je gebruik van je Card
- aankoopverzekering is langer geldig
- je ontvangt rente op je MasterCard Black
Voordeel van een charge card is dat de openstaande rekening elke maand via automatische incasso wordt geïncasseerd. Dit leidt niet tot een BKR-registratie en je betaald geen rente.

De acceptatie en koersopslag is zeker waar, daarvoor heb ik ook een N26 Mastercard. 1e jaar is de Amex echter gratis met mijn aanbod waar ik gebruik van heb gemaakt, daarna kan de kaart opgezegd worden (behoud van Miles) of door laten lopen tegen een hoger bedrag.

Buiten de eurozone gebruik ik de N26 Mastercard. Dat is een prepaid card waar je actief geld op zetten voordat je 'm gebruikt, met hele lage koersopslagen/opnamekosten. Tot nu toe is deze combinatie heel fijn gebleken.

PeterC14 wijzigde deze reactie 25-10-2019 09:28 (28%)

• PeterC14
Siask schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 01:13:
[...]

Als je de taxes en surcharges even vergeet, dan kun je inderdaad wel wat vluchten boeken. 3x raden wat het grootste gedeelte van de ticketprijs is binnen Europa.
Volgens mij is dit juist op intercontinentale vluchten het geval en valt dit binnen Europa wel mee, maar correct me if I'm wrong!

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-01 20:13
PeterC14 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:04:
En Amex is geen charge card maar een debitcard, elke maand wordt de openstaande rekening via automatische incasso geïncasseerd. Voordeel daarvan is dat je geen BKR-registratie krijgt en geen rente betaald. N26 daarentegen is wel een charge card, dus daar moet je actief geld op zetten voordat je 'm gebruikt. Tot nu toe is deze combinatie heel fijn gebleken.
Onzin.
Debitcard: je krijgt geen krediet maar moet zelf het uit te geven bedrag op de gekoppelde rekening hebben staan (in NL is dat dus de reguliere pinpas bij je betaalrekening)
Creditcard: er is sprake van een krediet, je kunt dus betalingen doen op krediet, de issuer schiet voor, oftewel er moet later terugbetaald worden. Dit was voor MC en Visa eigenlijk altijd een gespreid betalen-functionaliteit (elke maand een minimaal bedrag aflossen, over openstaand saldo rente betalen). De laatste jaren zie je bij MC en Visa dat standaard het gehele openstaande bedrag eind van de maand betaald moet worden (mede ingegeven vanuit zorgplicht van financiële instellingen). Dit is hoe een chargecard werkt en hoe Amex het altijd al deed: het volledige openstaande bedrag aan het eind van de maand wordt terugbetaald.

• PeterC14
Wally2002 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:46:
[...]

Onzin.
Debitcard: je krijgt geen krediet maar moet zelf het uit te geven bedrag op de gekoppelde rekening hebben staan (in NL is dat dus de reguliere pinpas bij je betaalrekening)
Creditcard: er is sprake van een krediet, je kunt dus betalingen doen op krediet, de issuer schiet voor, oftewel er moet later terugbetaald worden. Dit was voor MC en Visa eigenlijk altijd een gespreid betalen-functionaliteit (elke maand een minimaal bedrag aflossen, over openstaand saldo rente betalen). De laatste jaren zie je bij MC en Visa dat standaard het gehele openstaande bedrag eind van de maand betaald moet worden (mede ingegeven vanuit zorgplicht van financiële instellingen). Dit is hoe een chargecard werkt en hoe Amex het altijd al deed: het volledige openstaande bedrag aan het eind van de maand wordt terugbetaald.
En wat doet zo'n gespreid-betalen functionaliteit dan voor een BKR-registratie, ook al gebruik je die functie niet? In het geval van een hypotheekverstrekker heb ik begrepen dat dit onherroepelijk tot een lager leenbedrag leidt, omdat zij het bedrag dat je rood 'kan' staan zien als een schuld die je ergens aan bent gegaan.

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:30
stormbreaker schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:11:
[...]

Hoe weet ze dat je Revolut gebruikt? Kunnen ze dat zeker zien d.m.v. de PSD2 richtlijn?
Nee, dat kan niet dmv PSD2. Daarvoor moet je zelf toestemming geven.. betwijfel of Revolut er wel een API voor heeft.

Er zal vast een transactie van de een naar de ander gedaan zijn, waarbij deze is aangemerkt om te onderzoeken. Misschien is Revolut/N26/.. wel een trigger om na te vragen waar zij tekort schieten. Of dit mag betwijfel ik ook, transactiegegevens gebruiken voor commercie. Maar de als ze dit moeten verantwoorden zal het wel op fraude onderzoek gegooid worden.

• Wally2002
PeterC14 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:02:
[...]

En wat doet zo'n gespreid-betalen functionaliteit dan voor een BKR-registratie, ook al gebruik je die functie niet? In het geval van een hypotheekverstrekker heb ik begrepen dat dit onherroepelijk tot een lager leenbedrag leidt, omdat zij het bedrag dat je rood 'kan' staan zien als een schuld die je ergens aan bent gegaan.
gespreid-betalen functionaliteit is volgens mij sowieso BKR-registratie. Ook al gebruik je dit niet, het feit dat je die kredietlijn hebt en dus een schuld kunt hebben is al een registratie waard.
Als je de functie niet gebruikt kun je de kaartuitgevende instantie vragen om de gespreid-betalen functie eraf te halen.
ICS-card heeft een paar jaar geleden actief klanten benaderd die de mogelijkheid wel hadden maar een tijd niet gebruikten, en deze automatisch omgezet tenzij men actief aangaf de mogelijk te willen behouden.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wally2002 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:24:
[...]

gespreid-betalen functionaliteit is volgens mij sowieso BKR-registratie. Ook al gebruik je dit niet, het feit dat je die kredietlijn hebt en dus een schuld kunt hebben is al een registratie waard.
Als je de functie niet gebruikt kun je de kaartuitgevende instantie vragen om de gespreid-betalen functie eraf te halen.
ICS-card heeft een paar jaar geleden actief klanten benaderd die de mogelijkheid wel hadden maar een tijd niet gebruikten, en deze automatisch omgezet tenzij men actief aangaf de mogelijk te willen behouden.
Klopt... Kwam bij mij ook naar voren als een oude BKR registratie.
En dat terwijl deze functionaliteit per abuis 1 maand aan gestaan heeft door een fout bij de ANWB.

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 25-12-2019
Bij ICS kan je gewoon een creditcard zonder Gespreid Betalen aanvragen. Dan wordt het niet geregistreerd. Achteraf kan je Gespreid Betalen ook eraf laten halen, dan wordt de registratie afgemeld.

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:34
sylvesterrr schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:19:
Bij ICS kan je gewoon een creditcard zonder Gespreid Betalen aanvragen. Dan wordt het niet geregistreerd. Achteraf kan je Gespreid Betalen ook eraf laten halen, dan wordt de registratie afgemeld.
Over het laatste; Klopt, maar de BKR registratie blijft daarna nog 5 jaar zichtbaar.

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:38
cordonbleu schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:02:
[...]

Over het laatste; Klopt, maar de BKR registratie blijft daarna nog 5 jaar zichtbaar.
Uit nieuwsgierigheid; op welke manier kan een afgemeld krediet nadelig voor je uitpakken?

• stormbreaker
Hypotheek aanvraag denk ik. Maar dan moet het nog in het BKR staan. Sommige notities blijven nog 5 jaar na gebeurtenis zoals een achterstand staan.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Ballistix Sport LT 16 GB DDR4-2400 Mhz - Aorus B360

• cordonbleu
Bij een negatieve registratie lijkt me duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn, bijvoorbeeld problemen bij aanvragen hypotheek / lagere hypotheek.
Echter, ook als je netjes alles op tijd hebt betaald krijg je een registratie. Een zogenaamde positieve registratie. Deze blijft na opzeggen dus ook 5 jaar lang zichtbaar en hoeft niet per se nadelig uit te pakken. Echter zijn er kredietverstrekkers waarvoor geldt; registratie is registratie. Dan kan je dus nog altijd zo netjes op tijd betaald hebben en een positieve registratie hebben, het hangt wel 5 jaar lang aan je.

• Iemt
cordonbleu schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:19:
Bij een negatieve registratie lijkt me duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn, bijvoorbeeld problemen bij aanvragen hypotheek / lagere hypotheek.
Echter, ook als je netjes alles op tijd hebt betaald krijg je een registratie. Een zogenaamde positieve registratie. Deze blijft na opzeggen dus ook 5 jaar lang zichtbaar en hoeft niet per se nadelig uit te pakken. Echter zijn er kredietverstrekkers waarvoor geldt; registratie is registratie. Dan kan je dus nog altijd zo netjes op tijd betaald hebben en een positieve registratie hebben, het hangt wel 5 jaar lang aan je.
Als hij is afgemeld is en er is geen negatieve codering is het juist positief, zo kun je laten zien dat je betrouwbaar bent.
Het zou niks mogen uitmaken omdat het al is ingelost dus geen beperking over kredietruimte etc.

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06:06
cordonbleu schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:19:
Dan kan je dus nog altijd zo netjes op tijd betaald hebben en een positieve registratie hebben, het hangt wel 5 jaar lang aan je.
Bij de BKR waren vorig jaar een kleine 11 miljoen Nederlanders geregistreerd. Dat zegt dus niks, integendeel. Een registratie is niet erg, je hoeft je pas zorgen te maken als je een notering hebt want dat betekent dat er iets aan de hand is.

• cordonbleu
Iemt schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:39:
[...]

Als hij is afgemeld is en er is geen negatieve codering is het juist positief, zo kun je laten zien dat je betrouwbaar bent.
Het zou niks mogen uitmaken omdat het al is ingelost dus geen beperking over kredietruimte etc.
Dat is dus precies wat ik zeg.
grun93 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:46:
[...]

Bij de BKR waren vorig jaar een kleine 11 miljoen Nederlanders geregistreerd. Dat zegt dus niks, integendeel. Een registratie is niet erg, je hoeft je pas zorgen te maken als je een notering hebt want dat betekent dat er iets aan de hand is.
Mensen maken fouten. Ook banken en creditcardmaatschappijen kunnen fouten maken. Als de incasso, om wat voor reden dan ook verkeerd gaat, wordt dit genoteerd. Een tweede keer en je hebt een negatieve registratie aan je broek hangen. Er zijn genoeg voorbeelden van pechvogels waarbij buiten hun schuld om het fout is gegaan.

• ferrywijn
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 10-01 17:46
cordonbleu schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:53:
[...]
Mensen maken fouten. Ook banken en creditcardmaatschappijen kunnen fouten maken. Als de incasso, om wat voor reden dan ook verkeerd gaat, wordt dit genoteerd. Een tweede keer en je hebt een negatieve registratie aan je broek hangen. Er zijn genoeg voorbeelden van pechvogels waarbij buiten hun schuld om het fout is gegaan.
Als je voor dit soort uitzonderingen bang bent, zou je dus toch nooit een product moeten afnemen bij een bedrijf dat negatieve BKR-registraties kan doen?

• Iemt
ferrywijn schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:36:
[...]

Als je voor dit soort uitzonderingen bang bent, zou je dus toch nooit een product moeten afnemen bij een bedrijf dat negatieve BKR-registraties kan doen?
Dan mag je geen betaalrekenjng openen met rood stand, geen krediet of hypotheek en zeker geen creditcard.

Dit soort fouten kun je herstellen via de partij dje de fout maakt. Zo nee dan ga je naar de rechter die helpt je dan wel.

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 25-12-2019
stormbreaker schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:14:
Hypotheek aanvraag denk ik. Maar dan moet het nog in het BKR staan. Sommige notities blijven nog 5 jaar na gebeurtenis zoals een achterstand staan.
Wanneer je hypotheekadviseur of hypotheekverstrekker je vraagt om je creditcard op te zeggen, dan is dat omdat Gespreid Mogelijk aan staat (en dit je leencapaciteit te veel beperkt). Na het opzeggen van je creditcard (of Gespreid Betalen) staat die (positieve) registratie er nog steeds. En opeens is het geen probleem meer.

Ik moet de eerste hypotheekverstrekker nog tegenkomen die moeilijk doet over een positieve registratie.

• cordonbleu
ferrywijn schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:36:
[...]

Als je nog van plan bent een huis te kopen, zoals ik, dan is het niet verstandig nee. En daarom doe ik het dus ook niet. Als ik straks een eigen huis heb, kan de impact weer heel anders zijn.

• twkr18526
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 07:42
Bij mn vorige hypotheek aanvraag was cc (abn en sns) geen probleem. De abn had ik opgezegd. Beiden hadden een automatische incasso.

Heb de amex kaart afgelopen week op vakantie gebruikt. Op veel plekken werkte het goed. Sommige restaurantjes niet. Toch beetje hit en mis. Wat bestedingsruimte betreft gaf de helpdesk aan dat 5500 in mn eerste week geen probleem zou zijn. Ik moest wel apart de automatische incasso aanvragen. Goed om ernaar te vragen als je ze belt.

Zit nu een MC/Visa voor erbij af te wegen. Op de shortlist staan ANWB (ivm autohuur op vakantie, hoef ik misschien geen eigen risico meer af te kopen), Bijenkorf (punten sparen als dat loont) of Visa Gold/Black (toch even verder onderzoeken).

• Area
Ben eigenlijk wel benieuwd welke per aankoop meer oplevert.

De Membership Reward van AMEX of de Clix van de Euroclix MasterCard.

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11:11
Area schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:00:
Ben eigenlijk wel benieuwd welke per aankoop meer oplevert.

De Membership Reward van AMEX of de Clix van de Euroclix MasterCard.
Ik ken Euroclix niet. Misschien kan je iets mee. Bij AMEX is afhankelijk het waarvoor je spaart. Ik zelf heb een normale amex kaart dus geen flyingblue kaart.

Je spaart dus punten per uitgegeven euro. €1000 is 1200 punten. 1000 punten = 4 euro. Wat ik zelf interessant vindt is dat je met een normale AMEX kaart punten kan overboeken naar diverse vliegmaatschappijen. Waarbij je met AMEX flyingblue alleen maar flyingblue punten kan sparen.
Soms heb je op deze wijze al een businessclass ticket voor +/- 20k punten.

Dus wat meer oplevert is denk puur afhankelijk van hoe je het in wilt zetten.

Morpheusk wijzigde deze reactie 28-10-2019 18:11 (5%)

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

• Area
Morpheusk schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:09:

Ik ken Euroclix niet. Misschien kan je iets mee. Bij AMEX is afhankelijk het waarvoor je spaart. Ik zelf heb een normale amex kaart dus geen flyingblue kaart.

Je spaart dus punten per uitgegeven euro. €1000 is 1200 punten. 1000 punten = 4 euro. Wat ik zelf interessant vindt is dat je met een normale AMEX kaart punten kan overboeken naar diverse vliegmaatschappijen. Waarbij je met AMEX flyingblue alleen maar flyingblue punten kan sparen.
Soms heb je op deze wijze al een businessclass ticket voor +/- 20k punten.

Dus wat meer oplevert is denk puur afhankelijk van hoe je het in wilt zetten.
Zover ik het kan lezen de reguliere Gold van €199 per jaar?

• Morpheusk
Area schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:36:
[...]

Zover ik het kan lezen de reguliere Gold van €199 per jaar?
Klopt, er wordt nog maar 1 gold card uitgegeven van €198,-

De volgende punten spaar je per kaart:

Blue card 1 punt per €2,-
silver card 1 punt per €1,-
Gold card 1,2 punt per €1,-
Platinum 1,5 punt per €1,-

Morpheusk wijzigde deze reactie 28-10-2019 18:44 (29%)

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

• Area
Met de Euroclix MasterCard verdien je 2 Clix per €10,-.

Dus geef je €1000 uit, dan heb je 200 Clix (= € 2)

https://www.euroclix.nl/about/exchangeclix

• hv08
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 09:39
Area schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:42:
Met de Euroclix MasterCard verdien je 2 Clix per €10,-.

https://www.euroclix.nl/about/exchangeclix
Ik spaar het altijd op, 25k euro uitgeven in een jaar red ik meestal wel en dat is dan 70 euro wat je krijgt. En dan 2 kaarten (partner en ikzelf) ervan af aan kosten: -30 euro (eerste jaar gratis). Blijft er 40 euro over in een jaar. Wie het kleine niet eert, enz...

En verder volgens mij gewoon de voordeligste oplossing voor een creditcard. Ik heb hem al jaren, daarvoor een bijenkorf creditcard, maar daar kocht ik altijd parfum oid van wat je veel goedkoper ergens anders kon kopen.

• Area
hv08 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:16:
[...]

Ik spaar het altijd op, 25k euro uitgeven in een jaar red ik meestal wel en dat is dan 70 euro wat je krijgt. En dan 2 kaarten (partner en ikzelf) ervan af aan kosten: -30 euro (eerste jaar gratis). Blijft er 40 euro over in een jaar. Wie het kleine niet eert, enz...

En verder volgens mij gewoon de voordeligste oplossing voor een creditcard. Ik heb hem al jaren, daarvoor een bijenkorf creditcard, maar daar kocht ik altijd parfum oid van wat je veel goedkoper ergens anders kon kopen.
Alleen vraag ik mij af als je die 25k euro uit zou geven met een AMEX Blue Card, zou het dan voor jou meer of minder opleveren?

• hv08
Area schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:30:
[...]

Alleen vraag ik mij af als je die 25k euro uit zou geven met een AMEX Blue Card, zou het dan voor jou meer of minder opleveren?
Ik heb een aantal jaar Amex gehad maar was niet zo tevreden met de acceptatie.

Even uitgerekend, met een blue card van 36 euro per jaar krijg ik met 25k uitgaves 1 bol bon van 50. Dat is niet echt voordeliger.

hv08 wijzigde deze reactie 28-10-2019 20:26 (17%)

• Config
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:19
twkr18526 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:05:
Zit nu een MC/Visa voor erbij af te wegen. Op de shortlist staan ANWB (ivm autohuur op vakantie, hoef ik misschien geen eigen risico meer af te kopen), Bijenkorf (punten sparen als dat loont) of Visa Gold/Black (toch even verder onderzoeken).
Ik ga zelf churnen van de bijenkorfcard en zit te kijken naar een ING cardje voor erbij. Bijcard valt mij tegen omdat ICS een slechte website heeft, met veel technische problemen in het member gedeelte, er zitten nu zelfs 404's in het topmenu van https://www.icscards.nl/bijenkorf, ze doen geen incasso, en nadat ik 350 euro aan punten had gespaard ben ik dat eens gaan uitgeven bij de Bijenkorf. Nou, dat budget was dus met een paar sale items op...

• twkr18526
Config schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:11:
[...]

er zitten nu zelfs 404's in het topmenu van https://www.icscards.nl/bijenkorf, ze doen geen incasso
Geen automatische incasso bij de bijenkorf cc? Wat? Wat willen ze daarmee bereiken?

Overigens zag ik dat Amazon ook een Visa heeft met 0,5% korting op uitgaves buiten Amazon. Als je prime hebt (die ik ga opzeggen, omdat ik er geen voordee uit haal) is het zelfs “gratis”.

• Config
Elke keer als de incasso 1x mislukt dan wordt ie permanent uitgeschakeld, heb erover gebeld maar geen succes.

• twkr18526
Area schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:42:
Dat vind ik toch erg weinig. Helemaal als je daarvoor een account moet aanmaken, waarbij de voorwaardes van dat account de direct marketing acties genoemd wordt voor energie-, lotto-, etc bedrijven. In de voorwaardes wordt (bewust?) 2 verschillende partijen bedoeld met “leden”. “Leden” zijn zowel de gebruikers als de bedrijven.

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:13
Voor een alternatief voor visa ook van ics maar dan anders https://www.bmw.nl/nl/con...bmw-visa-card-welkom.html

en voor mastercard is er de mercedescreditcard https://www.finler.nl/creditcards/mercedes-card-aanvragen/

ik kan geen directe link vinden

saharoen wijzigde deze reactie 28-10-2019 22:48 (34%)

• Iemt
saharoen schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:41:
Voor een alternatief voor visa ook van ics maar dan anders https://www.bmw.nl/nl/con...bmw-visa-card-welkom.html

en voor mastercard is er de mercedescreditcard https://www.finler.nl/creditcards/mercedes-card-aanvragen/

ik kan geen directe link vinden
Mercedes word niet meer uitgegeven dacht ik

• Wally2002
twkr18526 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:27:
[...]
Overigens zag ik dat Amazon ook een Visa heeft met 0,5% korting op uitgaves buiten Amazon. Als je prime hebt (die ik ga opzeggen, omdat ik er geen voordee uit haal) is het zelfs “gratis”.
De Amazon Visa-kaart is niet beschikbaar in Nederland en België.
Dat vind ik toch erg weinig. Helemaal als je daarvoor een account moet aanmaken, waarbij de voorwaardes van dat account de direct marketing acties genoemd wordt voor energie-, lotto-, etc bedrijven. In de voorwaardes wordt (bewust?) 2 verschillende partijen bedoeld met “leden”. “Leden” zijn zowel de gebruikers als de bedrijven.
Ik heb niet de voorwaarden van Euroclix zelf gelezen, maar op 6 oktober hier in dit topic n.a.v. jouw vraag daarover al vanuit de Faq van de Euroclix creditcard de volgende tekst gequote:
Nee, EuroClix heeft geen inzage in jouw aankopen. International Card Services (ICS) levert geen aankoop- of betalingsgegevens aan EuroClix.
Dus als je bang bent dat jouw aankoopgegevens gedeeld worden met commerciële partijen, dan hoef je daarvoor dus blijkbaar niet bang te zijn (tenzij je met enquetes etc mee gaat doen om clix te sparen).

Overigens ben ik het wel met je eens dat je relatief weinig spaart bij die euroclix kaart. Aan de andere kant spaar je uiteindelijk wel euro's en geen punten die een beperktere inwisselmogelijkheid hebben.

• Area
Naar mijn weten spaar je met AMEX nog minder dan met Euroclix MasterCard.

• twkr18526
Wally2002 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:55:
[...]
De Amazon Visa-kaart is niet beschikbaar in Nederland en België.
[...]
Ik heb niet de voorwaarden van Euroclix zelf gelezen, maar op 6 oktober hier in dit topic n.a.v. jouw vraag daarover al vanuit de Faq van de Euroclix creditcard de volgende tekst:

Overigens ben ik het wel met je eens dat je relatief weinig spaart bij die euroclix kaart.
Op 6 oktober is er in deze topic ook de volgende tekst uit de euroclix voorwaarden gekopieerd, waarbij duidelijk wordt aangegeven dat ze de gegevens van gebruikers delen met bedrijven.
Op deze manier biedt EuroClix haar leden interessante informatie die nauw aansluit op de door de leden aangegeven interessegebieden. Tegelijkertijd ondersteunt EuroClix de direct online marketing activiteiten van bedrijven zoals Staatsloterij, bol.com, Booking.com, wehkamp, Thuisbezorgd.nl, MediaMarkt, Essent, Philips en Algemeen Dagblad. Elke week komen daar nieuwe adverteerders bij.

• twkr18526
Jammer dat de amazon card niet voor NL is. Misschien was het sowieso toch niet interessant.

Overigens geeft de bijenkorf card toch meer korting als je naar het vergelijkingstabel kijkt eerder in deze forum. Zowel bij aankopen binnen als buiten de Bijenkorf. (Als punten sparen een belangrijk aspect is.)

• Wally2002
twkr18526 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:01:
[...]

Op 6 oktober is er in deze topic ook de volgende tekst uit de euroclix voorwaarden gekopieerd, waarbij duidelijk wordt aangegeven dat ze de gegevens van gebruikers delen met bedrijven.

[...]
Dank je. Je zult hoe dan ook een euroclix account moeten hebben, als je niet met hun voorwaarden kunt instemmen is die euroclix kaart idd ook geen optie.

• Wally2002
Area schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:29:
Naar mijn weten spaar je met AMEX nog minder dan met Euroclix MasterCard.
Ja en nee. Als je de Flying Blue gold amex hebt is het 1 mile per euro. Het hangt een beetje af welke waarde je aan een mijl toekent, maar bij 0,5 cent heb je al het dubbele van die euroclix kaart en voor die prijs heb je al de nodige mogelijkheden voor Award tickets.

• Area
FB Gold Card kost €170 terwijl een Euroclix MasterCard maar €15 kost.

• saharoen
Mercedes word niet meer uitgegeven dacht ik
Nou ik heb gisteren mijn aanvraag gedaan ;)

saharoen wijzigde deze reactie 29-10-2019 08:34 (43%)

• selena81
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 12-11-2019
Ik gebruik een creditcard alleen voor online aankopen, geen behoefte aan digitaal zegeltjes-sparen.
Daarvoor werkt mywirecard prima, lekker goedkoop.
(Prepaid dus geen echte creditcard)

• Morpheusk
Wally2002 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:22:
[...]

Ja en nee. Als je de Flying Blue gold amex hebt is het 1 mile per euro. Het hangt een beetje af welke waarde je aan een mijl toekent, maar bij 0,5 cent heb je al het dubbele van die euroclix kaart en voor die prijs heb je al de nodige mogelijkheden voor Award tickets.
Inderdaad het ligt er puur aan waarvoor je AMEX in zet zoals ik al meerdere malen had aangehaald. Persoonlijk vind ik de normale gold wel flexibeler omdat je niet alleen maar flying blue punten spaart, maar naar bijna iedere alliance punten kan overboeken. Verder vind ik de pre sale van AMEX bij ticketmaster ook erg handig.

• Siask
hv08 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:45:
[...]
Even uitgerekend, met een blue card van 36 euro per jaar krijg ik met 25k uitgaves 1 bol bon van 50. Dat is niet echt voordeliger.
Da's natuurlijk nooit een goede ratio.

Kijk eens naar wat een business class ticket kost naar bijvoorbeeld de Westkust van de USA of Curaçao in de zomervakantie, en wat je punten dan opleveren. Dan zul je aanmerkelijk beter uitkomen (en natuurlijk moet er plek zijn, maar da's mij altijd goed gelukt).

• hv08
Siask schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:52:
[...]

Da's natuurlijk nooit een goede ratio.

Kijk eens naar wat een business class ticket kost naar bijvoorbeeld de Westkust van de USA of Curaçao in de zomervakantie, en wat je punten dan opleveren. Dan zul je aanmerkelijk beter uitkomen (en natuurlijk moet er plek zijn, maar da's mij altijd goed gelukt).
Dan vergelijk je het naar mijn mening weer meer met (dure) spullen bij de bijenkorf kopen met een bijenkorf kaart. Met een gezin met jonge kinderen ga ik in de zomer niet vliegen naar dat soort bestemmingen :)

• Siask
hv08 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:03:
[...]
Dan vergelijk je het naar mijn mening weer meer met (dure) spullen bij de bijenkorf kopen met een bijenkorf kaart. Met een gezin met jonge kinderen ga ik in de zomer niet vliegen naar dat soort bestemmingen :)
Gelukkig kun je ook awardtickets voor een ander boeken.

Je mag daarvoor geen betaling ontvangen, maar de ander mag zich natuurlijk wel erkentelijk tonen voor jouw riante gift.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:02
Vandaag mijn 2 gratis lounges passes gebruik bij de Aspire Business Class Lounge op Schiphol, ik kreeg die bij mijn eveneens gratis American Express Gold kaart.

Super relaxed om net na de douane/controle even lekker te zitten met een (alcoholisch)drankje en hapje ipv eindeloos aan de gate te staan ijsberen :9 Kan ze gebruiken in 500 lounges wereldwijd.

Normaal maakte ik gebruik van de AMEX Flying Blue Gold Card waarbij je ook 20k aan FB punten kreeg, nu krijg ik 20k Membership rewards die ik naar BA Avios omzet.
Voor 40k aan avios vlieg je al vanuit Frankfurt Business Class met Qatar airways naar Doha _/-\o_
Doordat mijn vriendin via mij ook de Amex Gold card neemt, krijg ik weer 20k an zij ook nog een keer. En hebben we weer 2 nieuwe gratis airport Lounges passes :o

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Kan je iemand (gratis) meenemen op jouw kaart of op een extra aangevraagde kaart?

• Stinger_Ventura
Vinnienerd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:51:
Kan je iemand (gratis) meenemen op jouw kaart of op een extra aangevraagde kaart?
Ze deed niet moeilijk toen ik op mijn naam mijn vriendin meenam de lounge in met de 2de pas.
De volgende keer doen we hetzelfde en dan gebruiken we haar passen.
Ik denk dat ik mijn ouders ook introduceer bij amex, en als zij hun lounge toegang niet gebruiken dan weer ik er wel raad mee 🤫

• Wally2002
Vinnienerd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:51:
Bij de Amex Gold kaart zit twee keer per jaar gratis loungetoegang via Lounge Club. Er wordt op de amex site niet gesproken over een tweede (gratis) persoon. Sowieso zijn de voorwaarden niet te vinden en op de site van lounge club wordt naar de partner verwezen.

@Stinger_Ventura heeft volgens mij nu in 1 bezoek gratis toegang met 2 personen gekregen door beide kaarten in te zetten.

• Stinger_Ventura
[b]Wally2002 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:22:[/

@Stinger_Ventura heeft volgens mij nu in 1 bezoek gratis toegang met 2 personen gekregen door beide kaarten in te zetten.
Exact, zoals ik in mijn bericht aangaf heb ik mijn beider gratis passen gebruikt.

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Dus die tweede pas kan de extra-partner-pas zijn? Het hoeft niet een losse kaart te zijn die primair op naam van de partner/familielid staat (aka kaart die geheel apart is aangevraagd op naam van diegene)?

Vinnienerd wijzigde deze reactie 02-11-2019 00:16 (18%)

• Morpheusk
@Stinger_Ventura sinds wanneer krijg je 2 lounge club passen bij een goldcard?

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11-01 15:19
Morpheusk schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:23:
@Stinger_Ventura sinds wanneer krijg je 2 lounge club passen bij een goldcard?
Al jaren.

• Positron
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:57

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik heb sinds kort een AMEX Gold en heb gewoon één pas gehad. Dus mij verbaast het ook. Heb uiteraard geen AMEX partnerpassen aangevraagd, dan zou ik het wel logisch vinden.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Morpheusk
Voorheen had je ook gold lite en gold premium. Dat is ook niet meer.
Je krijgt nu in iig maar 1 loungeclub pas.
Positron schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:25:
Ik heb sinds kort een AMEX Gold en heb gewoon één pas gehad. Dus mij verbaast het ook. Heb uiteraard geen AMEX partnerpassen aangevraagd, dan zou ik het wel logisch vinden.
Ik verwacht dat je bij een extra kaart houder nu geen extra loungeclub card meer krijgt.

• Config
Morpheusk schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:30:
Ik verwacht dat je bij een extra kaart houder nu geen extra loungeclub card meer krijgt.
Bij platinum krijg je wel een 2e priority pass, fyi

• Area
Config schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:24:
[Bij platinum krijg je wel een 2e priority pass, fyi
Voor de 2e Platinum kaarthouder zit de Privium abonnement er niet bij, die kun je met korting (80 euro p/j) erbij nemen.

• Stinger_Ventura
Config schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:24:
[...]

Bij platinum krijg je wel een 2e priority pass, fyi
Als je interesse hebt in lounge toegang, dan zijn er 2 kaarten die interessant zijn bij Amex.

De 1ste jaar gratis Amex Gold card (niet FB) heeft 2 lounge vouchers via Lounge Club, ik heb beide vouchers/passen gebruikt voor 1 bezoek samen met mijn vriendin.

De Amex Platinum kaart (niet FB) is te krijgen met 50% korting (351 euro per jaar), daarbij krijg je 2 Priority Passen die je onbeperkt toegang geven tot lounges wereldwijd.

Reis je dus zeer frequent, en heb je geen status bij luchtvaartmaatschappijen waarbij je van de lounge van de luchtvaartmaatschappij gebruik kan maken of vlieg je economy ipv business class, dan kan de investering van 351 euro het je waard zijn. Normaal kost lounge access 30 euro pp, dus je moet meer dan 12x per jaar er gebruik van maken.

Vlieg je af en toe, en wil je 2 x een lounge in, dan is denk ik de gratis Amex Gold kaart de betere keus. Na een jaar zeg je hem weer op.
Wat wij hier thuis doen is dat ik het ene jaar de kaart neem, en zo de bonus van 20k krijg, dan aan het einde van het jaar mijn vriendin de kaart geef via een introductie-vrienden-link, dan krijg ik weer 20k punten en zij ook. En na een jaar doen we het weer andersom waarbij zij en ik weer 20k krijgen. 8)

• Bartjeee
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Iemand enig idee wanneer Amex Apple Pay in Nederland gaat ondersteunen?

• Wally2002
Bartjeee schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:07:
Iemand enig idee wanneer Amex Apple Pay in Nederland gaat ondersteunen?
Er is nog niets officieel bekend gemaakt.
In de laatste update van de amex app is een notificatie functie voor transacties toegevoegd. Onder de instelling daarvoor in de app wordt gewaarschuwd voor mogelijke dubbele notificaties, als je de mobile wallet gebruikt.
Dat kan een aanwijzing zijn, maar net zo goed een vertaling vwaar verder niet bij is nagedacht om dat landspecifiek te maken.

• BigSurf
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-01 21:35
Kreeg dit van Revolut. Je kunt een gratis fysieke kaart krijgen. Normaal 10 euro.
Wat dacht je van een kosteloze Revolut-kaart?

Je kunt je eerste kaart alleen gratis krijgen als je nog niet eerder een fysieke kaart hebt besteld. Vanwege verificatiedoeleinden vragen we klanten hun rekening op te waarderen met £ 10 (of een equivalent daarvan) alvorens een kaart te bestellen. Dit bedrag geldt niet als toeslag voor de kaart en kan direct worden uitgegeven met je Revolut-kaart of worden teruggestort op je oorspronkelijke bankrekening.

Ga gewoon naar het tabblad Kaarten in de app om je kosteloze Revolut-kaart te bestellen. Maar wees snel, want deze aanbieding duurt slechts tot 2019-11-12.

BigSurf wijzigde deze reactie 06-11-2019 07:44 (9%)

• saharoen
Nou ik heb gisteren mijn aanvraag gedaan ;)
Ics heeft mijn aanvraag afgekeurd. Reden niet genoeg geld vaag. Vandaag de ING kantoor binnengelopen of ik een ing creditcard kan krijgen. De medeweker vroeg kan in 5 minuten als je al rekening heb. Ik zei ja heb ik en vijf minuten later aanvraag en goedgekeurd card is onderweg.

saharoen wijzigde deze reactie 15-11-2019 17:37 (9%)

• stormbreaker
saharoen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:35:
[...]

Ics heeft mijn aanvraag afgekeurd. Reden niet genoeg geld vaag. Vandaag de ING kantoor binnengelopen of ik een ing creditcard kan krijgen. De medeweker vroeg kan in 5 minuten als je al rekening heb. Ik zei ja heb ik en vijf minuten later aanvraag en goedgekeurd card is onderweg.
Voor een card bij ICS moet je minimaal 1150 euro netto verdienen. Als je dat niet verdiend (wat een honger loon is) dan is het gewoon simpel hoor. Of je moet student zijn, en aan het HBO/WO studeren. Ik heb afgelopen zondag bij AMEX een aanvraag gedaan voor een Green Card. Die is nu 1 jaar gratis. Vorig jaar had ik ook een Blue Card aanvraag gedaan en die had ik na een ruime week, alleen binnen de termijn weer opgezegd omdat die 50 euro per jaar mij toch te duur leek. Nu dus weer opnieuw. Ze hebben mij in mei 2018 toen verteld dat ik altijd opnieuw klant mag worden. Hoop dat dat in de praktijk ook soepel verloopt. Voor de zekerheid heb ik mijn oude AMEX nummer meegezonden in de aanvraag.

• saharoen
Voor een card bij ICS moet je minimaal 1150 euro netto
Dat verdien ik ook daarom vaag verhaal. Ik heb al ruim 15 jaar jaarlijks ics cards maar ja moet niks.

Als je google reviews en andere website https://nl.trustpilot.com/review/www.icscards.nl
leest zie je ook dat laatste jaren klantenservice flink achteruit is gegaan,(Zelfs qander oud lasercards doet het beter ;)

saharoen wijzigde deze reactie 15-11-2019 19:28 (9%)

• stormbreaker
saharoen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:27:
[...]

Dat verdien ik ook daarom vaag verhaal. Ik heb al ruim 15 jaar jaarlijks ics cards maar ja moet niks.

Als je google reviews en andere website https://nl.trustpilot.com/review/www.icscards.nl
leest zie je ook dat laatste jaren klantenservice flink achteruit is gegaan,(Zelfs qander oud lasercards doet het beter ;)
Maar je hebt al een card bij ICS? Waarom krijg je dan geen tweede? Vaag verhaal van jouw kant.

• Stinger_Ventura
stormbreaker schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:24:
[...] Ik heb afgelopen zondag bij AMEX een aanvraag gedaan voor een Green Card. Die is nu 1 jaar gratis. Vorig jaar had ik ook een Blue Card aanvraag gedaan en die had ik na een ruime week, alleen binnen de termijn weer opgezegd omdat die 50 euro per jaar mij toch te duur leek. Nu dus weer opnieuw. Ze hebben mij in mei 2018 toen verteld dat ik altijd opnieuw klant mag worden. Hoop dat dat in de praktijk ook soepel verloopt. Voor de zekerheid heb ik mijn oude AMEX nummer meegezonden in de aanvraag.
Let even op, de AMEX Gold Card is ook 1 jaar gratis, daarbij krijg je ook 2 lounge vouchers voor toegang tot een business class lounges 500 luchthavens en 20k aan Punten die je kan inzetten voor aankopen (dacht 80€ Bol.com tegoedbon bv).
Is niet het reguliere aanbod van AMEX (anders 50% korting op de gold card), maar bestaande kaarthouders kunnen vrienden en family uitnodigen voor de kaart. Zo heb ik de afgelopen weken al een paar collega’s blij kunnen maken met een gratis gold card en business class lounge vouchers 😬

Stinger_Ventura wijzigde deze reactie 15-11-2019 20:04 (8%)

• stormbreaker
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:52:
[...]

Let even op, de AMEX Gold Card is ook 1 jaar gratis, daarbij krijg je ook 2 lounge vouchers voor toegang tot een business class lounges 500 luchthavens en 20k aan Punten die je kan inzetten voor aankopen (dacht 80€ Bol.com tegoedbon bv).
Is niet het reguliere aanbod van AMEX (anders 50% korting op de gold card), maar bestaande kaarthouders kunnen vrienden en family uitnodigen voor de kaart. Zo heb ik de afgelopen weken al een paar collega’s blij kunnen maken met een gratis gold card en business class lounge vouchers 😬
Ik ken 1 kaarthouder van mijn werk, mijn meest directe collega, maar zij is niet echt de persoon bij wie ik dit zou gaan vragen. Green Card is ook prima.

• Morpheusk
stormbreaker schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:06:
[...]

Ik ken 1 kaarthouder van mijn werk, mijn meest directe collega, maar zij is niet echt de persoon bij wie ik dit zou gaan vragen. Green Card is ook prima.
Als je je kaart hebt kan je wellicht nog upgraden. Of de huidige annuleren, want je krijgt idd 20k punten en 1 jaar gratis ;)

• stormbreaker
Morpheusk schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:11:
[...]

Als je je kaart hebt kan je wellicht nog upgraden. Of de huidige annuleren, want je krijgt idd 20k punten en 1 jaar gratis ;)
Ik ga niet weer annuleren. 20k punten, welke punten dan? Punten vind ik niet zo interessant moet ik eerlijk zeggen. En hoe krijg ik die 20k punten dan? Via een referral? En kan die referral mijn persoonsgegevens dan inzien?

• Stinger_Ventura
stormbreaker schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:17:
[...]

Ik ga niet weer annuleren. 20k punten, welke punten dan? Punten vind ik niet zo interessant moet ik eerlijk zeggen. En hoe krijg ik die 20k punten dan? Via een referral? En kan die referral mijn persoonsgegevens dan inzien?
Nee, die persoon kan je persoons gegevens niet zien. Het is alleen een link die je krijgt met een aanbieding die Amex zelf niet op hun site voert.
20k aan punten kan je be een retourtje London mee kopen, is een ticket naar Amerika upgraden van Premium Economy naar business class. Of een bol.com voucher.
Daarnaast spaar je voor elke euro die je uitgeeft.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

stormbreaker schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:17:
[...]

Ja, en diegene krijgt automatisch een kopie van jouw creditcard om lekker mee te gaan shoppen :Y)

DUT Racing

• saharoen
Geachte heer xxxxx,

Hartelijk dank voor uw aanvraag . Om te beoordelen of u voldoet aan onze normen voor financiële draagkracht, kijken wij naar de gegevens die u ons heeft aangeleverd.

Uit de gegevens die u ons heeft gestuurd, blijkt dat de aangevraagde EuroClix Mastercard niet past binnen uw financiële situatie. Wij moeten uw aanvraag daarom helaas afwijzen.

Heeft u naar aanleiding van deze e-mail vragen? U kunt ons maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur bereiken op telefoonnummer 020 - 6 600 500.

Met vriendelijke groet,
International Card Services BV

Ik heb daarna gebeld maar wordt niks wijzer, De ics van vroeger is niet meer .

@stormbreaker werk je daar misschien?

• stormbreaker
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:21:
[...]

Nee, die persoon kan je persoons gegevens niet zien. Het is alleen een link die je krijgt met een aanbieding die Amex zelf niet op hun site voert.
20k aan punten kan je be een retourtje London mee kopen, is een ticket naar Amerika upgraden van Premium Economy naar business class. Of een bol.com voucher.
Kan dat ook via de kaart upgraden? Heb echt geen zin om t te annuleren.

• stormbreaker
Nee, ik werk daar niet.

• stormbreaker
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:21:
[...]

Bovendien, ik verdien niet genoeg voor een Gold card. Je moet minstens 36.000 euro verdienen ik verdien bruto per jaar (deeltijd werk/deeltijd studie) maar 25.000.

Svp posts samenvoegen voordat je ze plaatst. Je kan hiervoor ook de edit-knop gebruiken. Dubbel- of tripple-posten is niet de bedoeling.

Ardana wijzigde deze reactie 15-11-2019 22:26 (10%)

• Iemt
stormbreaker schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:19:
[...]

Bovendien, ik verdien niet genoeg voor een Gold card. Je moet minstens 36.000 euro verdienen ik verdien bruto per jaar (deeltijd werk/deeltijd studie) maar 25.000.

[mbr]Svp posts samenvoegen voordat je ze plaatst. Je kan hiervoor ook de edit-knop gebruiken. Dubbel- of tripple-posten is niet de bedoeling.[/]
Inkomenseis is eruit bij Amex zover ik weet. Ze kijken naar andere zaken voor beoordeling (inkomen heeft minder belang voor kaarttype maar meer voor limiet)

• Iemt
saharoen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:00:
Geachte heer xxxxx,

Hartelijk dank voor uw aanvraag . Om te beoordelen of u voldoet aan onze normen voor financiële draagkracht, kijken wij naar de gegevens die u ons heeft aangeleverd.

Uit de gegevens die u ons heeft gestuurd, blijkt dat de aangevraagde EuroClix Mastercard niet past binnen uw financiële situatie. Wij moeten uw aanvraag daarom helaas afwijzen.

Heeft u naar aanleiding van deze e-mail vragen? U kunt ons maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur bereiken op telefoonnummer 020 - 6 600 500.

Met vriendelijke groet,
International Card Services BV

Ik heb daarna gebeld maar wordt niks wijzer, De ics van vroeger is niet meer .

@stormbreaker werk je daar misschien?
Zover ik weet is niet alleen je inkomen belangrijk.

Stel jij verdient 1150netto en hebt een BKR notering (lening/leasen etc) dan drukt dat op jouw “financiele situatie” en is zo een kaart biet acceptabel.

Ook kijken ze naar je geschiedenis en als het goed is waar je woont (zitten er in jouw buurt veel of weinig wanbetalers).

Zijn allemaal algoritmes die bepalen hoe en wat. En als het goed is en je de check haalt krijg je de kaart, zo niet dan vragen ze om extra info en word dat beoordeeld en weer door de computer bepaald.

Daarnaast valt me op dat CC houders steeds moeilijker doen met kaarten uitgeven.

PS Bel met de Aanvraag afdeling en vraag of ze de kaart wel zouden goedkeuren met een lager limiet van 500 of 1000.

Iemt wijzigde deze reactie 15-11-2019 22:42 (6%)

• saharoen
Niet meer nodig vandaag creditkaart van ING aangevraagd en is gelijk goedgekeurd met limiet van €4500 en ING gebruikt ook BKR.

• Antonl91
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16-12-2019
Heb een paar dagen geleden een nieuwe creditcard aangevraagd, een Visa world card. Mijn ING kaart gaat zo snel mogelijk weg, deze is twee keer geblokkeerd op momenten dat ik het niet verwachtte. Een maal een Uber rit gehad binnen Nederland van ongeveer 80km, dat was 'verdacht'. Daarna eens iets willen bestellen in Zuid Afrika via een website, toen kreeg ik ineens de melding dat ze mij een TAN code opgestuurd hadden, telefoon niet bij mij, maar ook mijn oude nummer was nog aan de ING gekoppeld. Een melding over een TAN code had ik in geen 2-3 jaar meer gehad, dus niet echt verwacht en toen werd mijn kaart dus ook uiteindelijk geblokkeerd.

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:54
Ik heb wat vragen. Deze vragen heb ik ook aan de ING gesteld maar daar heb ik een medewerker gehad die totaal niks ervan begreep of andersom en foutieve antwoorden gaf.

Ik heb mijn creditcard ergens kwijt geraakt. Geen rare afschrijvingen. Kaart laten blokkeren. Ik krijg een nieuwe gratis thuisgestuurd. Tot zover duidelijk.

Er werd verteld dat ik ook een nieuwe kaartnummer krijg en nieuwe pincode. Moet ik nu al mijn afschrijvingen van mijn creditcard overzetten op de nieuwe kaart (abonnementen)? Verder had ik een creditcard schuld. Moet deze nu per direct afbetaald worden?

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | BTO X-BOOK 15CL76 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• stormbreaker
Vandaag de Amex Green Card gekregen en geactiveerd.

• stormbreaker
polopolo150 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:16:
Ik heb wat vragen. Deze vragen heb ik ook aan de ING gesteld maar daar heb ik een medewerker gehad die totaal niks ervan begreep of andersom en foutieve antwoorden gaf.

Ik heb mijn creditcard ergens kwijt geraakt. Geen rare afschrijvingen. Kaart laten blokkeren. Ik krijg een nieuwe gratis thuisgestuurd. Tot zover duidelijk.

Er werd verteld dat ik ook een nieuwe kaartnummer krijg en nieuwe pincode. Moet ik nu al mijn afschrijvingen van mijn creditcard overzetten op de nieuwe kaart (abonnementen)? Verder had ik een creditcard schuld. Moet deze nu per direct afbetaald worden?
Je moet met een nieuw kaart nummer, een nieuwe pincode en dus ook een nieuwe cvc alles wijzigen bij je abonnementen. Meestal kan dat eenvoudig via de aanbieder. Je schuld hoef je niet direct af te betalen nu je kaart is veranderd en niet je gehele account.

• saharoen
Gisteren de Amex Gold Card gekregen en geactiveerd. Snap die bobos bij ics echt niet.

• Iemt
stormbreaker schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:34:
[...]

Je moet met een nieuw kaart nummer, een nieuwe pincode en dus ook een nieuwe cvc alles wijzigen bij je abonnementen. Meestal kan dat eenvoudig via de aanbieder. Je schuld hoef je niet direct af te betalen nu je kaart is veranderd en niet je gehele account.
Helaas bestaat er geen automatische overstapservice voor dit soort zaken als kan ik mij goed voorstellen waarom.

• Klippy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16-01 23:06

Klippy

Still Game

Iemt schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:07:
[...]

Helaas bestaat er geen automatische overstapservice voor dit soort zaken als kan ik mij goed voorstellen waarom.
Die bestaat wel, alleen niet iedereen mag er gebruik van maken, daarvan kan ik mij ook goed voorstellen waarom.

De meeste CC maatschappijen hebben die dienst gewoon, want het is een nieuwe kaart die bij een bestaande klant hoort, dus technisch is het mogelijk.

Ik kwam er zelf ook vorige week achter, kaart geblokkeerd en op twee websites was mijn nieuwe kaart nummer al bekend, waaronder Netflix.
Even googlen gaf dit https://www.reddit.com/r/...y_new_credit_card_number/
Dus ja, zowel bij Visa als Mastercard kan dit onder "merchant services", ik neem aan bij de andere grote maatschappijen ook.

Ook een betaling bij CoolBlue die niet afgeschreven kon worden omdat mijn kaart dezelfde dag geblokkeerd werd, is eerst geannulleerd en een paar dagen op het nieuwe nummer afgeboekt.

Het klinkt gevaarlijk, maar volgens mij valt dat wel mee in praktijk, mensen die je CC gegevens hebben hebben dan nog steeds niet je nieuwe gegevens en op je Netflix account staan alleen de laatste 4 cijfers.

@polopolo150 Je kan je meest recente afschrijving bekijken en je kaartnummer bijwerken bij alle diensten waar je een abonnement hebt, verder hoef je niet veel te doen.
En als je er een vergeet of ze proberen af te schrijven voordat je je kaart hebt bijgewerkt is er ook niet veel aan de hand, krijg je meestal vanzelf een tweede poging en/of een mail die vraagt je gegevens bij te werken, ik heb nog niet meegemaakt dat een dienst meteen geannuleerd wordt na één mislukte poging en anders zit je hoogstens een paar dagen zonder.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:43

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Zojuist de 'BMW Visa Card' die ik begin dit jaar had aangevraagd opgezegd. Heb gezorgd dat de opzegging na 13 maanden is, zodat ik de €50 tegoed niet hoef terug te betalen (wat zou kunnen als je <1j zou opzeggen).

Ik raad aan om even te bellen, want via e-mail begrepen ze mijn verzoek niet goed en is de opzegging per 4 januari (vandaag + één maand opzegtermijn) gedaan |:( Aan de telefoon (nummer achterop de kaart) begreep men gelukkig precies wat mijn doelstelling was. De evt. gebruikskosten die je moet betalen zijn gering, de jaarkosten worden naar rato verrekend, in mijn geval maar voor één of twee dagen.

Was een prima actie dus, heb op deze manier kosteloos over een CC kunnen beschikken dit jaar.

@U123456 @g0tanks @oohh @AquaSheep @Teleluvr

ThinkPad wijzigde deze reactie 04-12-2019 16:14 (7%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Smashmint
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15-01 14:22
Heeft er iemand ervaring met het upgraden van de AMEX flying blue kaarten? Ik ben nu zilver en overweeg om te upgraden naar platinum, krijg dan ook de welkomst miles en XP?

Worldwide TeamSpeak 3 Servers: voicenode.net

• i7x
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:26
ThinkPad schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:34:
Zojuist de 'BMW Visa Card' die ik begin dit jaar had aangevraagd opgezegd. Heb gezorgd dat de opzegging na 13 maanden is, zodat ik de €50 tegoed niet hoef terug te betalen (wat zou kunnen als je <1j zou opzeggen).

Ik raad aan om even te bellen, want via e-mail begrepen ze mijn verzoek niet goed en is de opzegging per 4 januari (vandaag + één maand opzegtermijn) gedaan |:( Aan de telefoon (nummer achterop de kaart) begreep men gelukkig precies wat mijn doelstelling was. De evt. gebruikskosten die je moet betalen zijn gering, de jaarkosten worden naar rato verrekend, in mijn geval maar voor één of twee dagen.

Was een prima actie dus, heb op deze manier kosteloos over een CC kunnen beschikken dit jaar.

@U123456 @g0tanks @oohh @AquaSheep @Teleluvr
Hoef je je geen zorgen over te maken hoor, die 50 euro vorderen ze nooit terug. Zou wat zijn ook voor zo'n bedrag. Ik heb het ook gedaan na 11 maanden ongeveer ;)

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 14:44
Smashmint schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:34:
Heeft er iemand ervaring met het upgraden van de AMEX flying blue kaarten? Ik ben nu zilver en overweeg om te upgraden naar platinum, krijg dan ook de welkomst miles en XP?
XP's wel, maar de punten meestal niet. Je kan ze het beste even bellen voor een persoonlijk aanbod.

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:38
Ruim een week geleden vloog ik met Air Europa naar Madrid voor een weekendtrip. Op zowel de heen- als de terugvlucht wat drankjes besteld. Beide keren rekende de steward(ess) contactloos af met mijn Visa-kaart van ICS. Pincode kwam er niet aan te pas. Ik dacht dat de terminal daarmee 'online' was, maar tot mijn verbazing werden beide transacties enkele dagen later tegelijkertijd afgeschreven. Zonder tijdstip of iets dergelijks.

Kan iemand bevestigen dat contactloos ook offline kan? Tot nog toe dacht ik dat een pincode (binnen Europa) altijd verplicht was.

Edit: na wat langer doorzoeken heb ik gevonden dat het kan.

kwon wijzigde deze reactie 09-12-2019 09:31 (9%)

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True