Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-04 12:38
Ik heb een creditkaart van ABN/ICS met een bestedingslimiet van €500 omdat ik een student ben.
Voor volgende week heb ik een hotelkamer geboekt (niet betaald met de creditkaart), maar het hotel geeft dit aan bij de reservering:
"Voor de Waterfront Sauna en Waterfront Spa kamertypes is het vereist een geldig creditcard bij aankomst in het hotel te tonen ter garantie."

Maakt hierbij het bestedingslimiet van mijn kaart nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 09:01
brainsie schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 12:32:
Ik heb een creditkaart van ABN/ICS met een bestedingslimiet van €500 omdat ik een student ben.
Voor volgende week heb ik een hotelkamer geboekt (niet betaald met de creditkaart), maar het hotel geeft dit aan bij de reservering:
"Voor de Waterfront Sauna en Waterfront Spa kamertypes is het vereist een geldig creditcard bij aankomst in het hotel te tonen ter garantie."

Kan zijn dat ze een standaard “reserve” op je kaart leggen. Afhankelijk van het “luxe” hotel 50 tot 250 euro/dollar.
Maar als je aangeeft dat je niet van de faciliteiten gebruik gaat maken, is de kans heel groot dat ze dat niet doen.
Vaak zie je ook dat ze zo iets doen met de minibar. Alvast een reserve op je kaart zetten, die vervalt als je niets gebruikt.
Zo dekken ze zichzelf in dat er betaald wordt door de gast, zonder elke keer om de kaart te vragen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52

Denk dat je moet kijken naar wat je als extra kosten zou kunnen hebben: room service, minibar, massage, manicure :P Zolang dat onder de €500 blijft en er geen andere betalingen zijn, zou het geen probleem moeten zijn lijkt me. Denk ook dat ze alleen maar de kaart willen zien, niet dat ze er meteen een bedrag op reserveren.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:12
Of ze zetten de koelkast op slot als je geen borg (reservering op CC) achter wilt laten. Mijn ervaring is dat hotels het vaak neer zetten in een reservering, maar dat ze er bij aankomst eigenlijk zelden tot nooit naar vragen. Dit in kleine individuele hotelletjes, tot 5* van wereldwijde ketens.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Je kunt een positief saldo op de kaart zetten, dan kun je grotere uitgaven ermee doen. Het hotel kan je bestedingslimiet an sich niet zien, je kunt wel saldo+bestedingslimiet van een kaart uitlezen (al is de vraag of ze dat doen).

(Let er wel op dat je dat geld dan alleen met die kaart kunt uitgeven. Maar dat kun je altijd achteraf nog wel ergens in een webshop besteden als je over hebt na je vakantie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:55
Je kan bij ics ook je positieve saldo terug naar je bank laten boeken.
https://www.icscards.nl/k...boeken-van-card-naar-bank

Ik weet niet of de ABN kaarten ook zo werken maar het lijkt me van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 17:08
Napsju schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 12:49:
Of ze zetten de koelkast op slot als je geen borg (reservering op CC) achter wilt laten. Mijn ervaring is dat hotels het vaak neer zetten in een reservering, maar dat ze er bij aankomst eigenlijk zelden tot nooit naar vragen. Dit in kleine individuele hotelletjes, tot 5* van wereldwijde ketens.
Bijzonder, vooral in keten hotels, zeker 5* wordt bij de check-in standaard een ID+CC gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:49
menzo schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:19:
Je kan bij ics ook je positieve saldo terug naar je bank laten boeken.
https://www.icscards.nl/k...boeken-van-card-naar-bank

Ik weet niet of de ABN kaarten ook zo werken maar het lijkt me van wel.
Ook bij ABN-kaarten kan dit ook gewoon. Het opnemen van een positief saldo is ook gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 17:22
Nieuwe actie bij AMEX:
√ Probeer 6 maanden gratis (daarna € 16,50 per maand)
√ 2 x per jaar gratis luchthaven loungetoegang
√ Inclusief reis en annuleringsverzekering
√ Spaar 1,2 punt per uitgegeven euro voor mooie ervaringen

die 1,2 punten zijn wel heel lekker. Zoveel voordeel als je het voor lange termijn gebruikt, ervanuitgaande dan dit geen einddatum heeft. Kijken of er nog 20.000 punten bijkomen via een referral, dan is het een mooie deal lijkt mij.

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Jenzo schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:16:
Nieuwe actie bij AMEX:

die 1,2 punten zijn wel heel lekker. Zoveel voordeel als je het voor lange termijn gebruikt, ervanuitgaande dan dit geen einddatum heeft. Kijken of er nog 20.000 punten bijkomen via een referral, dan is het een mooie deal lijkt mij.
Ik zie op de website iets anders staan

Tijdelijk 1e jaar 50% korting t.w.v. € 351
€ 29,25 per maand i.p.v. € 58,50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jenzo
groggy schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:30:
[...]

Ik zie op de website iets anders staan

Tijdelijk 1e jaar 50% korting t.w.v. € 351
€ 29,25 per maand i.p.v. € 58,50.
Ik kijk naar de Gold Card, misschien komt het daardoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AyurVeda
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03 09:14
Jenzo schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:16:
Nieuwe actie bij AMEX:

Met referral is het het eerste jaar helemaal gratis :)

Edit: en inderdaad 20000 punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
Heb ik al:)

Iemand ervaring met het koppelen van Apple Pay aan AMEX? Dan komen alle punten gewoon door toch, en kun je overal betalen waar ze wellicht geen AMEX accepteren maar wel Apple Pay?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Jenzo schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:06:
Iemand ervaring met het koppelen van Apple Pay aan AMEX? Dan komen alle punten gewoon door toch, en kun je overal betalen waar ze wellicht geen AMEX accepteren maar wel Apple Pay?
Ja, dat klopt, je kunt dan met Apple Pay overal betalen waar ze contactloos Maestro, MasterCard of VISA accepteren, als je een passende kaart geconfigureerd hebt.

Onthoud voor eens en altijd: Apple Pay (en Google Pay) geven zijn alleen een doorgeefluik voor de kaart, het is géén aparte kaartsoort en dus geen manier om acceptatieproblemen te omzeilen.

En volgens mij biedt AMEX in Nederland überhaupt geen Apple Pay aan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 27-12-2019 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jenzo
Anoniem: 567735 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:58:
[...]

Ja, dat klopt, je kunt dan met Apple Pay overal betalen waar ze contactloos Maestro, MasterCard of VISA accepteren, als je een passende kaart geconfigureerd hebt.

Onthoud voor eens en altijd: Apple Pay (en Google Pay) geven zijn alleen een doorgeefluik voor de kaart, het is géén aparte kaartsoort en dus geen manier om acceptatieproblemen te omzeilen.

En volgens mij biedt AMEX in Nederland überhaupt geen Apple Pay aan :)
Heb AMEX gebeld en inderdaad, nog geen Apple Pay. Maar volgens hen komt het tussen 1-3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Jenzo schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:09:
[...]

Heb AMEX gebeld en inderdaad, nog geen Apple Pay. Maar volgens hen komt het tussen 1-3 maanden.
Prima, laat maar komen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nee dat klopt dus niet, zoals je verder ook schrijft ;) mbt het stuk “en kun je overal betalen waar ze wellicht geen AMEX accepteren maar wel Apple Pay”

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:16
Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:37:
[...]

Inkomenseis is eruit bij Amex zover ik weet. Ze kijken naar andere zaken voor beoordeling (inkomen heeft minder belang voor kaarttype maar meer voor limiet)
Klopt! Heb een Amex Platinum kaart nu om 1 jaar uit te proberen met 50 % korting. Ik verdien geen 60.000 euro per jaar maar ben al jaren lang klant bij Amex met mijn greencard. Maar de aanvraag voor Platinum werd toch goed gekeurd. Even kijken hoe dat bevalt. Kan altijd terug naar de Green Card.

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 12-01-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Als het een zeker hotel in Rotterdam is: bij mij werd er niets ingehouden of gereserveerd.

Zou ook gek zijn als er verder geen specifiek bedrag genoemd wordt.

Vraag me eigenlijk af hoe dat bij AmEx gaat. Daar heb je achter de schermen ook gewoon een bestedingslimiet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:04
Qander stopt met creditcards:
U kunt tot 1 april 2020 aankopen of betalingen doen met uw creditcard of betaalkaart. Vanaf 1 april 2020 is het niet meer mogelijk om aankopen of betalingen te doen.
https://www.qander.nl/vragen

Knab gaat daarom over naar een Mastercard van ICS:
De Knab Creditcard is een Mastercard, die wordt uitgegeven door ICS. Met ruim 27 miljoen adressen is Mastercard de meest geaccepteerde creditcard ter wereld. Je vindt al je creditcardbetalingen online terug of in de app van ICS.
https://www.knab.nl/betalen/creditcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

finsdefis schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:16:
[...]

Als het een zeker hotel in Rotterdam is: bij mij werd er niets ingehouden of gereserveerd.

Zou ook gek zijn als er verder geen specifiek bedrag genoemd wordt.

Vraag me eigenlijk af hoe dat bij AmEx gaat. Daar heb je achter de schermen ook gewoon een bestedingslimiet natuurlijk.
Word niks van afgeschreven maar ze kunnen het op de kaart "claimen" en dan zal Amex je de rekening geven lijkt me. Of ze schrijven €XXX af van de kaart als reservering, lukt dat niet dan vragen ze om een andere kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
Qander stopt met creditcards:
Kut nu monopolie van ICS. Amex geen visa/mastercards uitgever. :(

[ Voor 95% gewijzigd door saharoen op 14-01-2020 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

saharoen schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:06:
[...]

Kut nu monopolie van ICS. Amex geen visa/mastercards uitgever. :(
ING en Rabo bieden nog eigen kaarten, vraag is hoelang nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:14

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:11:
[...]

ING en Rabo bieden nog eigen kaarten, vraag is hoelang nog
Beide zijn eigen merk Mastercards en dus ICS :) De enige voor zover ik weet die niet bij ICS valt is Amex dus.

Hier staat een lijstje van ICS cards

[ Voor 28% gewijzigd door ShadowBumble op 14-01-2020 19:21 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:33
ShadowBumble schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:18:
[...]

Beide zijn eigen merk Mastercards en dus ICS :) De enige voor zover ik weet die niet bij ICS valt is Amex dus.

Wat bedoel je? ICS geeft die Mastercards van ING en Rabobank toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:14

ShadowBumble

Professioneel Prutser

oohh schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:53:
[...]

Wat bedoel je? ICS geeft die Mastercards van ING en Rabobank toch niet uit?
Het is iets ingewikkelder dan dat :)

De kaarten van Rabo en ING zijn geen bank onafhankelijke creditcards, je kan deze alleen nemen als je ook een rekening bij de banken hebt. Echter bij beide banken zijn dit Mastercards.

Nu is het zo dat ICS "al ruim 30 jaar de uitgifte, promotie, administratie en transactieverwerking van creditcards van Visa en Mastercard" doet. Kortom ook als is hij uitgegeven door Rabo en ING als het een mastercard is verwerkt ICS dus de transacties. Tuurlijk zal vast onderwater tussen de banken en ICS hiervoor iets geregeld zijn met bulk afhandeling etc, maar het blijft dus ICS onderwater.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

ShadowBumble schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:18:
[...]

Waar kom jij op dat ICS de kaarten van ING en Rabo uitgeeft? Niet elke Visa of Mastercard komt van ICS.
ING bied dit zelf aan tegen eigen voorwaarden en contracten, zelfde voor Rabobank. SNS deed dit voorheen ook maar is sinds 2018 over op ICS.
ShadowBumble schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:07:
[...]

De kaarten van Rabo en ING zijn geen bank onafhankelijke creditcards, je kan deze alleen nemen als je ook een rekening bij de banken hebt. Echter bij beide banken zijn dit Mastercards.

Nu is het zo dat ICS "al ruim 30 jaar de uitgifte, promotie, administratie en transactieverwerking van creditcards van Visa en Mastercard" doet. Kortom ook als is hij uitgegeven door Rabo en ING als het een mastercard is verwerkt ICS dus de transacties. Tuurlijk zal vast onderwater tussen de banken en ICS hiervoor iets geregeld zijn met bulk afhandeling etc, maar het blijft dus ICS onderwater.
Kaarten die ICS uitgeeft, daar doen zij de uitgifte promotie en dergelijke van. Niet die van ING en Rabobank. Ik raad je aan om je even wat meer te verdiepen erin ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 14-01-2020 20:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 17:18
[...]

Je leest dat echt verkeerd. Het is maar hoe je 'transactieverwerking' definieert. Hiermee verwijzen ze echter naar de administratieve verwerking van hun eigen labels. ING en Rabobank horen daar beslist niet bij. Die hebben hun eigen creditcardorganisatie ingericht. De 'transactieverwerking' zoals jij die vermoedelijk bedoelt gebeurt per definitie door Mastercard en Visa zélf.

Los van het voorgaande lijkt het me geen goede ontwikkeling dat Qander ermee stopt. In het verleden zag je bijvoorbeeld ook al dat de de Volksbank (SNS) hun eigen creditcardorganisatie opdoekten en volledig uitbesteedden aan ICS. Uiteraard vanuit het oogpunt van kostenbesparing; het hebben van een interne creditcardorganisatie is immers een kostbare aangelegenheid. Op deze manier blijven er echter steeds minder aanbieders/uitgevers over. Alhoewel ik zeer tevreden ben over mijn Visa en Mastercard van ICS, hoop ik niet dat dit leidt tot hogere tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwachten jullie dat als Apple Card uitkomt in NL, het door ING zal worden uitgegeven of door ICS? Begreep namelijk dat ze nog dit jaar in de EU willen uitrollen, maar meer dan dat is er niet over te vinden.

https://www.appletips.nl/ifun/apple-card-europa/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 886251 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:12:
Verwachten jullie dat als Apple Card uitkomt in NL, het door ING zal worden uitgegeven of door ICS? Begreep namelijk dat ze nog dit jaar in de EU willen uitrollen, maar meer dan dat is er niet over te vinden.
Als ik zou moeten gokken, zou ik zeggen dat deze voor alle EU-landen tegelijkertijd door Goldman Sachs uitgegeven wordt, al dan niet als prepaid product.

Wirecard, N26 en Revolut kunnen dit namelijk ook, dan moet een Goldman Sachs het ook kunnen.

Ik verwacht óók dat de condities niet in de verste verte zullen lijken op die van Amerikaanse kaarten qua cashback. Een prepaid kaart met 1% cashback op alle aankopen in de Apple Store voor € 50 per jaar zou ik al heel wat vinden. En dan nog moet je maar hopen dat er ook een Maestro (desnoods V PAY) bij zit, zodat je in Nederland wat betalen kunt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:00
Heeft iemand ervaring met Bunq in de USA?

Zij bieden immers een prepaid card. Op het Bunq forum is iedereen er vrij lyrisch en postief over, maar dat is altijd zo op het Bunq forum :+

(We gaan geen auto huren en het hotel is al betaald via de reisorganisatie. We willen echter wel gewoon zooi bij Walmart kunnen kopen en in restaurants kunnen betalen)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:06:
[...]

Als ik zou moeten gokken, zou ik zeggen dat deze voor alle EU-landen tegelijkertijd door Goldman Sachs uitgegeven wordt, al dan niet als prepaid product.

Wirecard, N26 en Revolut kunnen dit namelijk ook, dan moet een Goldman Sachs het ook kunnen.

Ik verwacht óók dat de condities niet in de verste verte zullen lijken op die van Amerikaanse kaarten qua cashback. Een prepaid kaart met 1% cashback op alle aankopen in de Apple Store voor € 50 per jaar zou ik al heel wat vinden. En dan nog moet je maar hopen dat er ook een Maestro (desnoods V PAY) bij zit, zodat je in Nederland wat betalen kunt :)
Prepaid heeft we een slechtere acceptatie dan Debit tot op zekere hoogte, maar heeft Goldman Sachs een vergunning in de EU?

Wirecard en N26 zouden dan beter kunnen aansluiten, Revolut is geen bank namelijk.

De voordelen zullen inderdaad niet hetzelfde zijn lijkt me daarnaast is t in de VS heel normaal om “krediet” te gebruiken in de EU is men wat “verantwoordelijker” en leent liever dan via een cc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 886251 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:15:
[...]

Prepaid heeft we een slechtere acceptatie dan Debit tot op zekere hoogte, maar heeft Goldman Sachs een vergunning in de EU?

Wirecard en N26 zouden dan beter kunnen aansluiten, Revolut is geen bank namelijk.
Ja hoor, ze hebben Marcus in het VK en ze zijn van plan om dat in de EU ook te gaan uitrollen, dat waren ze tenminste voor zover ik weet. Anders is het niet extreem moeilijk om bijvoorbeeld in Malta een banklicentie te krijgen, dan kun je ook overal je gang gaan.

Het gaat mij erom dat het voor Apple waarschijnlijk handiger is om in één keer een Europese partner te hebben in plaats van elk land apart.

En nou ja, misschien niet prepaid qua labeltje, misschien is het ook wel een creditcard met een variabele limiet, te weten het geld dat op je rekening staat. En of ze nu bank zijn of niet, ze geven overal kaarten uit, dat bedoelde ik aan te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Richh schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:08:

Zij bieden immers een prepaid card. Op het Bunq forum is iedereen er vrij lyrisch en postief over, maar dat is altijd zo op het Bunq forum :+

(We gaan geen auto huren en het hotel is al betaald via de reisorganisatie. We willen echter wel gewoon zooi bij Walmart kunnen kopen en in restaurants kunnen betalen)
Kon twee maanden terug geen betaling doen met mijn bunq mastercard in de USA, steeds geweigerd terwijl ik van tevoren thuis alles goed had gezet qua limit & USA toegevoegd. Met mijn ING mastercard had ik geen probleem.

edit: betrof bunq travelcard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:08:

Afgelopen zomer heb ik daar geen problemen gehad qua acceptatie met de bunq travelcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Laatst online: 20:32
Toch iets meegemaakt wat ik vreemd vond wat betreft Thuisbezorgd.nl. Creditcard betalingen worden na 22:50 niet meer geaccepteerd omdat dan de klantenservice gesloten is. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

polopolo150 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:31:
Toch iets meegemaakt wat ik vreemd vond wat betreft Thuisbezorgd.nl. Creditcard betalingen worden na 22:50 niet meer geaccepteerd omdat dan de klantenservice gesloten is. :(
Dat klopt vaag verhaal ook en slecht geregeld vanuit Thuisbezorgd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Dan Doet thuisbezorgd toch iets fout dat er blijkbaar veel klantenservice contacten zijn na gebruik van een creditcard.

Ik gok dat hun systeem niet goed om kan gaan als een betaling mislukt met een creditcard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:15
polopolo150 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:31:
Ai, dat is minder. Het voordeel van met creditkaart betalen bij Thuisbezorgd is juist dat je geen transactiekosten betaald in tegenstelling tot iDeal.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Ben benieuwd naar de Apple creditcard aangezien ik toch wat vaker begin te reizen lijk het me wel handig om zoiets te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:13:
Ben benieuwd naar de Apple creditcard aangezien ik toch wat vaker begin te reizen lijk het me wel handig om zoiets te hebben :)
De vraag is hoe die naar de EU komt en of ze kiezen voor 1 bank zoals Bunq/N26/Revolut die al klanten bedienen in (bijna)de hele EU, of per land bankrn benaderen voor het product.

Het is in elk geval een welkome kaart!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 18:59
[...]

Je copy paste dit van de ICS website maar zit wat nuance in ;)

ICS is een financiële instelling die net als banken creditcards mag uitgeven namens VISA en/of MasterCard. Oftewel het kaartnetwerk zelf.

Het is niet zo dat ICS dat ook namens ING en Rabobank doet. Het is wel zo dat veel banken dit tegenwoordig uitbesteden omdat dit nou eenmaal erg duur is om zelf te doen. ICS heeft een licentie net zoals o.a. Rabobank en ING om zelf namens het kaartnetwerk (VISA/MasterCard etc) creditcards uit te geven. Zie een kaart netwerk als VISA/MasterCard als een autofabrikant die niet zelf een showroom heeft maar een netwerk van dealers.

Waar jij op doelt is denk ik meer co-branded cards zoals de bijv. ANWB? ANWB wil hun leden een creditcard bieden maar kan zelf niet de hele uitgifte/licenties/vergunningen/fraudebestrijding etc regelen en laat dit dus door ICS regelen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nielsiejjj92
Overzicht van banken / instanties die in Nederland creditcards uitgeven en via welke constructie - januari 2020

Banken
ABN AMRO = MasterCard via ICS
Alleen door klanten aan te vragen

ASN Bank = VISA via ICS
Door iedereen aan te vragen

Bunq = geeft eigen MasterCard creditcard uit (rechtstreeks)

ING = geeft eigen MasterCard uit (rechtstreeks)

Knab = voorheen VISA kaart via Qander maar stopt. Per feb/maart 2020 via ICS (MasterCard) en ook een American Express (AMEX). Deze is gratis mits je min. €1500 pj besteed.

Moneyou = geen, ook niet via een andere partij

Rabobank = geeft eigen VISA of MasterCard uit (rechtstreeks)

RegioBank = VISA via ICS

SNS = eerst rechtstreeks t/m 2018 (MasterCard), tegenwoordig via ICS (VISA)

Handelsbanken = MasterCard via ICS

Triodos Bank = geen, ook niet via een andere partij

Van Lanschot = MasterCard via ICS

Financiele instellingen
International Card Services (ICS)
-Geeft kaarten uit van MasterCard en VISA in samenwerking banken (co-branded) uit, zie bovenstaand. Tevens uitgifte eigen kaarten zoals de VISA World Card Classic / Gold / Platinum en de Mastercard Classic / Gold / Black (rechtstreeks) en een aantal zakelijke kaarten.

Qander = stopt per april 2020.

American Express
-Zijn zowel het netwerk (AMEX) als ook de uitgever van haar eigen kaarten. In NL bijv. de Green / Gold / Platinum Card. Geeft ook co-branded kaarten uit van KLM (Flying Blue). Ze blijven echter zowel kaartnetwerk als ook uitgever van de kaart, betreft alleen een samenwerking.

Kort samengevat:
- Een creditcard rechtstreeks uitgegeven door een Nederlandse bank, op dit moment alleen via de ING (MC) of Rabobank (VISA/MC)

- Een creditcard uitgegeven door een financiele instelling zoals ICS, soms in samenwerking met een bedrijf (co-branded) voor extra voordelen (zoals ANWB , Bijenkorf). ICS blijft echter uitgever van de kaart.

- Creditcard door American Express (AMEX), zowel het kaartnetwerk als ook de uitgever van de kaart.

Hopelijk helpt deze info :) aanvullingen welkom! *O*

P.S. Om het overzicht te bewaren en alleen creditcards te benoemen die dus ook werken voor tolwegen/autohuur/offline terminals etc. heb ik (buitenlandse) debit/prepaid passen, zoals N26/Revolut niet vermeld. Maar dit kan afhankelijk van je situatie/gebruik ook een goede kaart zijn natuurlijk :)

[ Voor 14% gewijzigd door nielsiejjj92 op 24-01-2020 18:08 . Reden: Kleine aanvulling bij Knab en vormgeving edits. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-02 23:15
Ik heb zelf enkele jaren de Bijenkorf creditcard, zeer voordelig met een relatief hoog bestedingslimiet. voordeel is dat je Bijenkorf tegoed spaart bij gebruik en uit ervaring kan ik zeggen dat bij minimaal gebruik je de cc kosten zo goed als terug heb verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik ben tegenwoordig bevriend met een café waar ik regelmatig langskom. Maar altijd als ik afreken moet er altijd een opmerking gemaakt worden over dat ik met een creditcard betaal. Vandaag werd zelfs de opmerking gemaakt "kan je niet volgende keer met cash komen?". Ze maken me wijs dat een creditcard ze enorm veel kost als iemand ermee betaald maar zelf zit ik dan ook echt zo van, waarom accepteer je het dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
@polopolo150
Ik denk voor toeristen vooral ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@polopolo150 en ik denk ook belasting-technisch. Cash is altijd beter (vandaar dat sommige partijen ook bepaalde dingen 'zwart' willen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JDFS schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:41:
@polopolo150 en ik denk ook belasting-technisch. Cash is altijd beter (vandaar dat sommige partijen ook bepaalde dingen 'zwart' willen doen).
Met cash geld geef je zelf op wat je "wil" opgeven. Zolang dat geen grote bedragen zijn heb je geen last van de FIOD.

On-topic CC betalingen zijn voor winkeliers duurder dan contant geld of pinbetalingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 09:01
polopolo150 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 02:59:
Ik ben tegenwoordig bevriend met een café waar ik regelmatig langskom. Maar altijd als ik afreken moet er altijd een opmerking gemaakt worden over dat ik met een creditcard betaal. Vandaag werd zelfs de opmerking gemaakt "kan je niet volgende keer met cash komen?". Ze maken me wijs dat een creditcard ze enorm veel kost als iemand ermee betaald maar zelf zit ik dan ook echt zo van, waarom accepteer je het dan? :P
Afhankelijk van de soort credit card en het betaalcontract en de soort transactie, zijn de kosten voor het gebruik van een CC 1,5% tot 2,5% van je omzet/factuur/rekening.
Daarbovenop komt soms nog 0,35€ per transactie.
Dat maakt het een van de meest dure manieren van betalen, waarbij een PIN transactie maar een paar cent kost.
Cash heeft vooral risico van diefstal/roof, en bij de bank betaal je ook flink voor inleveren, maar als je toeleveranciers ook cash accepteren is dat niet zo’n probleem.

American Express vraagbaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:43

g0tanks

Moderator CSA
AlphaWierie schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 01:21:
Ik heb zelf enkele jaren de Bijenkorf creditcard, zeer voordelig met een relatief hoog bestedingslimiet. voordeel is dat je Bijenkorf tegoed spaart bij gebruik en uit ervaring kan ik zeggen dat bij minimaal gebruik je de cc kosten zo goed als terug heb verdiend.
Dat laatste kunnen we natuurlijk gewoon kwantificeren. Een Bijenkorf card kost 18,50 euro per jaar. Je spaart €2,50 aan shoptegoed als je €500 uitgeeft buiten de Bijenkorf. Je moet dus €3700 uitgeven om de jaarlijkse kosten terug te verdienen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:58
nielsiejjj92 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:30:
Overzicht van banken / instanties die nu in Nederland creditcards uitgeven en via welke constructie - januari 2020

Banken
ABN AMRO = MasterCard via ICS

ASN Bank = VISA via ICS

bunq = geeft eigen MasterCard creditcard uit (rechtstreeks)

ING = geeft eigen MasterCard uit (rechtstreeks)

Knab = voorheen VISA kaart via Qander maar stopt. Per feb/maart 2020 via ICS (MasterCard)

Moneyou = geen, ook niet via een andere partij

Rabobank = geeft eigen VISA of MasterCard uit (rechtstreeks)

RegioBank = VISA via ICS

SNS = eerst rechtstreeks t/m 2018 (MasterCard), tegenwoordig via ICS (VISA)

Handelsbanken = MasterCard via ICS

Triodos Bank = geen, ook niet via een andere partij

Van Lanschot = MasterCard via ICS

Financiele instellingen
International Card Services (ICS)
-Geeft kaarten uit van MasterCard en VISA in samenwerking banken (co-branded) uit, zie bovenstaand. Tevens uitgifte eigen kaarten zoals de VISA World Card Classic / Gold / Platinum (rechtstreeks) en een aantal zakelijke kaarten.

Qander = stopt per april 2020.

American Express
-Zijn zowel het netwerk (AMEX) als ook de uitgever van haar eigen kaarten. In NL bijv. de Green / Gold / Platinum Card. Geeft ook co-branded kaarten uit van KLM (Flying Blue). Ze blijven echter zowel kaartnetwerk als ook uitgever van de kaart, betreft alleen een samenwerking.

Kort samengevat:
- Een creditcard rechtstreeks uitgegeven door een Nederlandse bank, op dit moment alleen via de ING (MC) of Rabobank (VISA/MC)

- Een creditcard uitgegeven door een financiele instelling zoals ICS, soms in samenwerking met een bedrijf (co-branded) voor extra voordelen (zoals ANWB , Bijenkorf). ICS blijft echter uitgever van de kaart.

- Creditcard door American Express (AMEX), zowel het kaartnetwerk als ook de uitgever van de kaart.

Hopelijk helpt deze info :) aanvullingen welkom! *O*

P.S. Om het overzicht te bewaren en alleen creditcards te benoemen die dus ook werken voor tolwegen/autohuur/offline terminals etc. heb ik (buitenlandse) debit/prepaid passen, zoals N26/Revolut niet vermeld. Maar dit kan afhankelijk van je situatie/gebruik ook een goede kaart zijn natuurlijk :)
Bij Knab is er ook een AMEX kaart te krijgen en deze is gratis mits je er minimaal €1500 per jaar mee uitgeeft.
Zowel de ( binnenkort ) MC als AMEX kaart aanhouden bij Knab kost volgens mij €2,50 extra.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jim80
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-05 21:36
Ik weet niet of het hier ooit al vermeld is, maar voor België is er een heel interessante optie: er is 1 bank die cashback geeft op alle betalingen met creditkaarten, en dat is Beobank. Ze hebben 2 interessante kaarten:

- Extra World Masterkaart: u krijgt 1% terugbetaald (0.5% indien boven 100 eur)
- Visa Internet Cashback: u krijgt 1% terugbetaald, ook boven 100 eur, maar enkel bij online betalingen

Deze kaarten brengen dus letterlijk geld op door ze te gebruiken, in plaats van dat ze geld kosten bij andere banken. Elke maand krijg je de cashback netjes teruggestort op je kredietkaartuittreksel.

De kaart kost wel 5 eur per jaar, maar als je dus 500 eur per jaar ermee betaalt, dan is ze gratis. Als je probeert de kaart zoveel mogelijk te gebruiken (supermarkt, tankstation, ...) en je geeft bijvoorbeeld 10.000 eur per jaar uit (wat niet zo gek is als je alle uitgaven hiermee betaalt), dan kan je al gauw 100 eur per jaar uitsparen.

Het mooie is ook dat je niet van bank hoeft te veranderen, je kan de kaart krijgen zonder zichtrekening bij Beobank, je stort dan maandelijks het uitgegeven bedrag.

Het klinkt als reclame, maar ik heb geen enkele belang bij Beobank. Ik heb de kaart zelf nu al enkele jaren en ben er zeer tevreden over. Telkens ik dit vertel aan kennissen zijn ze verbaasd.... Ik dacht het dus maar even te delen met mede-tweakers.

Is er een catch? Nee, de bank geeft gewoon een deel van haar transactiekosten cadeau aan de klant, maar ze verdient er zelf nog altijd een beetje aan. De winkel betaalt natuurlijk meer kosten dan die cashback. Verder rekent de bank er natuurlijk op dat je de kredietlijn gebruikt waar ze woekerintresten op hebben. Als je elke maand netjes het volledige gespendeerde bedrag betaald, heb je dus geen intresten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datajuggler
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 21:40
Spixo schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:15:
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie ervaringen met creditcard bedrijven.

Momenteel heb ik al ruim 2 jaar lang een kaart van ING Card (http://www.ingcard.nl). Maar ik begin mij hier steeds vaker aan te ergeren. Zeer trage website die er regelmatig uitlicht en betalingen die pas dagen later op je rekeningoverzicht verschijnen.

Ik ben echter geen frequente gebruiker, dus ik zoek vooral een lowcost company voor "af-en-toe" betalingen. Maar wel realtime online rekeningoverzichten! Mijn bankaccount heb ik bij de Postbank.
10 jaar na de openingspost heb ik dezelfde ING card recent opgezegd na aanschaf van Revolut. Dezelfde frustraties: traag, transacties die wel van je beschikbaar saldo gaan maar nog niet in de transactielijst staan ( 8)7 , niets digitaal telkens die afrekening op papier en vooral een relatief klein krediet van 2500EUR.

Ik geef mezelf nu krediet door geld op te laden naar Revolut, die deze middelen beschikbaar maakt op zowel Mastercard als Visa netwerk, gratis geldafhalingen en vooral een uiterst moderne, digitale applicatie heeft, support voor ApplePay enz... De betalende variant biedt extra zaken aan zoals cryptocurrency, hogere geldafhaallimieten, een reisverzekering enz. Maar het is wel een prepaid kaart, geldt imo niet als krediet aangezien je zelf de middelen vooraf op moet laden. Daarom zie ik het eerder zelfs als een 2e zichtrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Jim80 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:15:
Ik weet niet of het hier ooit al vermeld is, maar voor België is er een heel interessante optie: er is 1 bank die cashback geeft op alle betalingen met creditkaarten, en dat is Beobank. Ze hebben 2 interessante kaarten:

- Visa Internet Cashback: u krijgt 1% terugbetaald, ook boven 100 eur, maar enkel bij online betalingen

Deze kaarten brengen dus letterlijk geld op door ze te gebruiken, in plaats van dat ze geld kosten bij andere banken. Elke maand krijg je de cashback netjes teruggestort op je kredietkaartuittreksel.

De kaart kost wel 5 eur per jaar, maar als je dus 500 eur per jaar ermee betaalt, dan is ze gratis. Als je probeert de kaart zoveel mogelijk te gebruiken (supermarkt, tankstation, ...) en je geeft bijvoorbeeld 10.000 eur per jaar uit (wat niet zo gek is als je alle uitgaven hiermee betaalt), dan kan je al gauw 100 eur per jaar uitsparen.

Het mooie is ook dat je niet van bank hoeft te veranderen, je kan de kaart krijgen zonder zichtrekening bij Beobank, je stort dan maandelijks het uitgegeven bedrag.

Het klinkt als reclame, maar ik heb geen enkele belang bij Beobank. Ik heb de kaart zelf nu al enkele jaren en ben er zeer tevreden over. Telkens ik dit vertel aan kennissen zijn ze verbaasd.... Ik dacht het dus maar even te delen met mede-tweakers.

Is er een catch? Nee, de bank geeft gewoon een deel van haar transactiekosten cadeau aan de klant, maar ze verdient er zelf nog altijd een beetje aan. De winkel betaalt natuurlijk meer kosten dan die cashback. Verder rekent de bank er natuurlijk op dat je het krediet gebruikt waar ze woekerintresten op hebben. Als je elke maand netjes het volledige gespendeerde bedrag betaald, heb je dus geen interesten te betalen.
Geld alleen voor Belgische inwoners neem ik aan? Klinkt wel erg interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-05 21:36
Geld alleen voor Belgische inwoners neem ik aan? Klinkt wel erg interessant
Je kan eens proberen, er is een goede kans dat het kan. Alles kan online aangevraagd worden. Misschien dat ze buitenlandse EU klanten gewoon toelaten, het zou me niet eens verbazen dat dat een Europese verplichting is.

https://www.beobank.be/nl/particulier/betalen/kredietkaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 09:00
Jim80 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:14:
[...]

Je kan eens proberen, er is een goede kans dat het kan. Alles kan online aangevraagd worden. Misschien dat ze buitenlandse EU klanten gewoon toelaten, het zou me niet eens verbazen dat dat een Europese verplichting is.

https://www.beobank.be/nl/particulier/betalen/kredietkaarten
Ik ben benieuwd of iemand hier de kaart gaat aanvragen/heeft aangevraagd als Nederlander zijnde. Mij valt op dat ze twee typen Mastercards hebben om Flying Blue punten mee te sparen. Ik loop momenteel rond met een AMEX entry card en het sparen is moeizaam. Zou awesome zijn om een MC te hebben waarmee ik ook Flying Blue kan sparen. Momenteel spaar ik met de Entry card 0.5 punt per euro uitgegeven (en AMEX acceptatie is waardeloos in NL), Beobank doet schepje bovenop met 1-1.25 Flying Blue + MC (wat een veel betere acceptatie heeft).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MGH1DLB.png

World Blue kost €75 per jaar, dat wel. Mijn entry card is €36.

[ Voor 3% gewijzigd door karimmm op 21-01-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

karimmm schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:26:
[...]

[Afbeelding]

World Blue is een Mastercard en heeft een hele hoge acceptatie tov de Amex ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AyurVeda
Die slechte acceptatie van Amex valt in Nederland echt wel mee hoor. Heb zowel Amex als MC (Bijenkorf), en sinds ik Amex heb, is de MC nog maar 10-15% van mijn maandelijkse CC uitgaven. Eigenlijk is de Bijenkorf kaart dus niet meer kosteneffectief (want ik haal er niet genoeg punten mee, zie berekening van g0tanks), maar hou hem toch maar aan, omdat ik toch een MC wil ivm mindere AMEX acceptatie in diverse andere landen. Maar in Nederland valt het dus erg mee, mede omdat je hem aan Paypal kan koppelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:32
sander.devos schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:31:
[...]

10 jaar na de openingspost heb ik dezelfde ING card recent opgezegd na aanschaf van Revolut. Dezelfde frustraties: traag, transacties die wel van je beschikbaar saldo gaan maar nog niet in de transactielijst staan ( 8)7 , niets digitaal telkens die afrekening op papier en vooral een relatief klein krediet van 2500EUR.

Ik geef mezelf nu krediet door geld op te laden naar Revolut, die deze middelen beschikbaar maakt op zowel Mastercard als Visa netwerk, gratis geldafhalingen en vooral een uiterst moderne, digitale applicatie heeft, support voor ApplePay enz... De betalende variant biedt extra zaken aan zoals cryptocurrency, hogere geldafhaallimieten, een reisverzekering enz. Maar het is wel een prepaid kaart, geldt imo niet als krediet aangezien je zelf de middelen vooraf op moet laden. Daarom zie ik het eerder zelfs als een 2e zichtrekening.
Hier ook de ING creditcard (MC), maar geen enkel probleem met traagheid? Transacties staan direct in de ING app bij mij. Dus denk dat er ten opzichte van 10 jaar geleden heel wat verbeterd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsiejjj92
karimmm schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:26:
[...]

Ik ben benieuwd of iemand hier de kaart gaat aanvragen/heeft aangevraagd als Nederlander zijnde. Mij valt op dat ze twee typen Mastercards hebben om Flying Blue punten mee te sparen. Ik loop momenteel rond met een AMEX entry card en het sparen is moeizaam. Zou awesome zijn om een MC te hebben waarmee ik ook Flying Blue kan sparen. Momenteel spaar ik met de Entry card 0.5 punt per euro uitgegeven (en AMEX acceptatie is waardeloos in NL), Beobank doet schepje bovenop met 1-1.25 Flying Blue + MC (wat een veel betere acceptatie heeft).

[Afbeelding]

Geprobeerd maar niet gelukt. Alles op Nederland gezet, ook nationaliteit maar je kan geen NL/Europese ID kaart of paspoort kiezen. Ook het Rijksregister nr is verplicht, laten we die nou net niet hebben in Nederland ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• karimmm
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:37:
[...]

World Blue is een Mastercard en heeft een hele hoge acceptatie tov de Amex ;)
Klopt, en meteen de reden waarom ik geïnteresseerd was :P
AyurVeda schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:32:
Die slechte acceptatie van Amex valt in Nederland echt wel mee hoor. Heb zowel Amex als MC (Bijenkorf), en sinds ik Amex heb, is de MC nog maar 10-15% van mijn maandelijkse CC uitgaven. Eigenlijk is de Bijenkorf kaart dus niet meer kosteneffectief (want ik haal er niet genoeg punten mee, zie berekening van g0tanks), maar hou hem toch maar aan, omdat ik toch een MC wil ivm mindere AMEX acceptatie in diverse andere landen. Maar in Nederland valt het dus erg mee, mede omdat je hem aan Paypal kan koppelen.
Ja PayPal is wel lekker makkelijk. Maar met de acceptatie in Nederland bedoel ik natuurlijk wel in de fysieke winkels. Ik kan bijvoorbeeld wel mijn OV opladen bij sommige (niet alle!) automaten, boodschappen doen bij de Aldi (gek genoeg accepteren zij Amex) en Jumbo. Ook accepteert de Hema amex maar het is wel vrij beperkt. Mastercard en in iets mindere mate Visa (zowel credit als debit) hebben het beter wat acceptatie betreft in Nederland.
nielsiejjj92 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:05:
[...]

Geprobeerd maar niet gelukt. Alles op Nederland gezet, ook nationaliteit maar je kan geen NL/Europese ID kaart of paspoort kiezen. Ook het Rijksregister nr is verplicht, laten we die nou net niet hebben in Nederland ;)
Bedankt voor 't proberen! Jammer dat het niet mogelijk is voor ons.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:46
karimmm schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:39:

Ja PayPal is wel lekker makkelijk. Maar met de acceptatie in Nederland bedoel ik natuurlijk wel in de fysieke winkels. Ik kan bijvoorbeeld wel mijn OV opladen bij sommige (niet alle!) automaten, boodschappen doen bij de Aldi (gek genoeg accepteren zij Amex) en Jumbo. Ook accepteert de Hema amex maar het is wel vrij beperkt. Mastercard en in iets mindere mate Visa (zowel credit als debit) hebben het beter wat acceptatie betreft in Nederland.
Amex wordt inderdaad niet bij alle Hema-filialen en volgens mij ook niet alle Jumbo-filialen geaccepteerd, heeft te maken met feit dat sommige filialen franchise zijn.

Voor overzicht van Hema's waar Amex wordt geaccepteerd zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Mastercard via mijn Belgische bank. Totaal kosteloos en realtime opvolging van de uitgaven staat op de app.

Wat wil een mens nog meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Jim80 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:15:

Is er een catch? Nee, de bank geeft gewoon een deel van haar transactiekosten cadeau aan de klant, maar ze verdient er zelf nog altijd een beetje aan. De winkel betaalt natuurlijk meer kosten dan die cashback. Verder rekent de bank er natuurlijk op dat je de kredietlijn gebruikt waar ze woekerintresten op hebben. Als je elke maand netjes het volledige gespendeerde bedrag betaald, heb je dus geen intresten te betalen.
Interessant aanbod.

Het was even zoeken, maar voor buitenlandse betalingen bedraagt de koersopslag 2,1%. Dat is dan wel weer jammer.

Tot nu toe is de Travel Card van bunq de enige creditcard die ik ben tegengekomen die bij buitenlandse betalingen geen koersopslag rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
kwon schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:50:
Tot nu toe is de Travel Card van bunq de enige creditcard die ik ben tegengekomen die bij buitenlandse betalingen geen koersopslag rekent.
Die Bunq TravelCard wordt als creditcard uitgegeven en als zodanig herkend, wel is het zo dat er geen sprake is van een krediet/voorschot, dus in die zin niet helemaal een ‘echte’ creditcard is in de zin van de oorspronkelijke definitie.
Zal voor veel mensen geen probleem zijn maar je moet dus wel voldoende saldo hebben (denk ook aan borg e.d).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

Tijntje

Hello?!

Deze week een positieve ervaring met de American Express fraude preventie.
Er was een transactie geblokkeerd in London bij de webwinkel van een supermarkt.
Na contact te hebben gehad met American Express blijkt dat men begin December mijn kaart gegevens heeft gekopieerd in London (in het hotel of het restaurant) waarna er allerlei online aankopen zijn gedaan zoals hotel overnachtingen.
Bij elkaar bijna 1500 euro.
Binnen 48 uur was alles weer netjes terug geboekt.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Wally2002 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:07:
[...]

Amex wordt inderdaad niet bij alle Hema-filialen en volgens mij ook niet alle Jumbo-filialen geaccepteerd, heeft te maken met feit dat sommige filialen franchise zijn.

Voor overzicht van Hema's waar Amex wordt geaccepteerd zie hier.
Geen idee waarom je m'n punt zowat herhaalt maar ok, punt blijft iig dat MC een veel betere acceptatie geeft dan AMEX in NL :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Kreeg van de week een uitnodiging voor de AMEX Centurion kaart. Kost 3000,- per jaar, maar in het eerste jaar ook 3000,- inschrijfkosten. Upfront is dus €6000,-

Ben de lulligste niet hoor. Maar dit vond ik wat veel :p

EDIT:

Mmm, of toch niet:
Eligible for companion airline Tickets
You’ll receive a complimentary companion ticket with the purchase of international business or first-class tickets.

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 22-01-2020 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
*knop onzinreactie*

[ Voor 73% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan moet je een full-fare ticket kopen, en je moet nog steeds fees en taxes betalen.

Reken het maar eens door, ik denk niet dat je voor deze perk de Centurion te nemen hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PWM schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:03:
Kreeg van de week een uitnodiging voor de AMEX Centurion kaart. Kost 3000,- per jaar, maar in het eerste jaar ook 3000,- inschrijfkosten. Upfront is dus €6000,-

EDIT:

Mmm, of toch niet:

[...]
Valt me op dat veel Plat houders een invite krijgen, terwijl ze bij lange na niet aan de "eisen" voldoen voor Centurion. Iets zegt me dat Amex ook inziet dat klanten niet blijven bij ze en met het verwijderen van de looneis bij de Amex Plat (eerder 60K) kunnen ze makkelijker aan upselling doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:34
PWM schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:03:

Also je nog overtuigd wil worden, @Stewie! heeft hier een tijd geleden wel een leuke review over geschreven in dit topic: linkje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

shdx schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:17:
[...]

Also je nog overtuigd wil worden, @Stewie! heeft hier een tijd geleden wel een leuke review over geschreven in dit topic: linkje.
Hij is volgens mij inmiddels niet meer zo enthousiast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
karimmm schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:28:
[...]

Geen idee waarom je m'n punt zowat herhaalt maar ok, punt blijft iig dat MC een veel betere acceptatie geeft dan AMEX in NL :)
haha, het ging met name om het linkje waar je de filialen kunt zien :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:19

Stewie!

Keen must die!

fsfikke schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:29:
[...]

Hij is volgens mij inmiddels niet meer zo enthousiast ;)
Klopt. Membership rewards is kapot gemaakt en het is een overpriced slecht product nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AyurVeda
Stewie! schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:14:
[...]

Klopt. Membership rewards is kapot gemaakt en het is een overpriced slecht product nu.
Niet dat ik van plan was om aan een Centurion te beginnen, maar wel nieuwsgierig: in je review heb je het niet op MR, maar juist de andere dingetjes die door de kaart bijdragen aan het luxe gevoel. Zijn die dan ook minder geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ik reis tegenwoordig anders, dus heb minder met die diensten te maken. Alleen bij het FHR / hotel programma is er nog echt voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Stewie! schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:27:
Ik reis tegenwoordig anders, dus heb minder met die diensten te maken. Alleen bij het FHR / hotel programma is er nog echt voordeel.
Stewie was de service van AmEx zat en heeft een prive-jet gekocht :7 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik gebruik nu al jaren Hotels.com voor mijn hotels. Met 100 geboekte nachten per jaar, krijg ik daar best veel voor terug.

Ook ben ik al lang geleden gestopt met grote ketens. Ik zit nu vaak ik kleine hotels, veel leuker dat het zoveelste Marriot of Sheraton. Wat dat betreft lijkt het hotel programma van Centurion dus niet echt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:55:
Ik gebruik nu al jaren Hotels.com voor mijn hotels. Met 100 geboekte nachten per jaar, krijg ik daar best veel voor terug.

Ook ben ik al lang geleden gestopt met grote ketens. Ik zit nu vaak ik kleine hotels, veel leuker dat het zoveelste Marriot of Sheraton. Wat dat betreft lijkt het hotel programma van Centurion dus niet echt relevant.
Ach, Marriott heeft best nog wel leuke en unieke boutique hotels in hun portfolio. Wat daarbij wel vaak jammer is, is dat juist die hotels zich meestal grotendeels onthouden aan de benefits van Bonvoy members. Ook je persoonlijke Ambassador kan daar maar aan weinig strings trekken. Verder wel een goede service om dingen te regelen en in de normale hotels wordt de status heel goed gerespecteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 23-01-2020 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Aan de reacties op Trustpilot te zien gaat het bij ICS cards niet echt lekker met online identificeren van nieuwe aanvragers: https://nl.trustpilot.com...icscards.nl?languages=all

Acties:
  • +1 Henk 'm!

U123456 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:32:
Aan de reacties op Trustpilot te zien gaat het bij ICS cards niet echt lekker met online identificeren van nieuwe aanvragers: https://nl.trustpilot.com...icscards.nl?languages=all
Ik kan al ruim twee weken niet inloggen in de app vanwege “technische storing”.
Klantenservice is bekend met probleem maar geen oplossing nog..

Snap die klachten wel, door het stoppen van Qander is ICS de enige speler die bankonafhankelijk is. En waarschijnlijk zitten ze nu in een piek van overstappers waar ze niet op berekend zijn

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 28-01-2020 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:43:

Snap die klachten wel, door het stoppen van Qander is ICS de enige speler die bankonafhankelijk is. En waarschijnlijk zitten ze nu in een piek van overstappers waar ze niet op berekend zijn
Dat zal er waarschijnlijk ook mee te maken hebben. Ik heb echter niet te tijd om te wachten tot het allemaal weer werkt. Heb daarom zojuist maar bij (mijn huisbank) ING een creditcard aangevraagd. Aanvraag binnen 1 minuut afgerond en akkoord!

edit: dinsdag aangevraagd, vrijdag PIN per post, zaterdag ING Creditcard in huis.
Activatie in MijnING d.m.v. code naar mobiel, vervolgens PIN bij ING geldautomaat gewijzigd in eigen PIN.

[ Voor 12% gewijzigd door U123456 op 01-02-2020 18:29 . Reden: update aanvraagprocedure ING creditcard ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Stewie! schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:14:
[...]

Wat is er veranderd dan? Het enige wat ik zelf mis zijn de transfer bonussen naar airline partners. Ik haal de 700 EUR er iig wel makkelijk uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
U123456 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:32:
Lol, die Willie daar is wel echt boos zeg :P
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:43:
Gek, ik heb dit probleem niet gehad. Kun je wel inloggen via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwon schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:29:
[...]

Lol, die Willie daar is wel echt boos zeg :P

[...]

Gek, ik heb dit probleem niet gehad. Kun je wel inloggen via de website?
Dat lukt wel, maar betalingen met de E code kunnen niet dus moest via Klantenservice de app laten “verwijderen” om met SMS te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

ErnstH schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:22:
[...]

Wat is er veranderd dan? Het enige wat ik zelf mis zijn de transfer bonussen naar airline partners. Ik haal de 700 EUR er iig wel makkelijk uit..
Alle transfers buiten Miles zijn sterk verslechterd in ratio. Hun shop is gesloten. Loopt nu via een ander bedrijf met sterk beperkt assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ik ben wel blij dat ICS van de ecode is afgestapt en nu gewoon normaal goedkeuren via vingerafdruk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
menzo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:00:
Ik ben wel blij dat ICS van de ecode is afgestapt en nu gewoon normaal goedkeuren via vingerafdruk doet.
Bij de ANWB kaart is dat nog niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Stewie! schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:28:
[...]

Alle transfers buiten Miles zijn sterk verslechterd in ratio. Hun shop is gesloten. Loopt nu via een ander bedrijf met sterk beperkt assortiment.
Aha, daar keek ik toch nooit naar, aangezien de waarde per punt daar (voor zover ik het zag) sowieso laag was. Transfers naar airline programs leveren het meeste op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor de liefhebber, de uitnodiging:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7ybTJZL0iLjwo1SZHjz8Ztqs/thumb.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polopolo150
Vandaag heb ik mijn telefoon per ongeluk laten vallen waardoor het scherm gebarsten is. Maar blijkbaar vergoed mijn creditcard dus gewoon! :o Dit had ik niet verwacht en moest echt meerdere keren vragen of ik ergens rekening mee moet houden of wat dan ook. Uit de polis blijkt wel dat ik 50 euro eigen risico heb maar voor de rest kan ik het moeilijk geloven dat het zo makkelijk gaat! Er komen formulieren naar mijn huis. Ik moet de reparatie opgave erbij toevoegen en dan komt het goed zei de mevrouw aan de telefoon van ING.

Is dit te mooi om waard te zijn of is dit serieus de service die ik mag verwachten van mijn creditcard verzekering? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

polopolo150 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 19:51:
Vandaag heb ik mijn telefoon per ongeluk laten vallen waardoor het scherm gebarsten is. Maar blijkbaar vergoed mijn creditcard dus gewoon! :o Dit had ik niet verwacht en moest echt meerdere keren vragen of ik ergens rekening mee moet houden of wat dan ook. Uit de polis blijkt wel dat ik 50 euro eigen risico heb maar voor de rest kan ik het moeilijk geloven dat het zo makkelijk gaat! Er komen formulieren naar mijn huis. Ik moet de reparatie opgave erbij toevoegen en dan komt het goed zei de mevrouw aan de telefoon van ING.

Is dit te mooi om waard te zijn of is dit serieus de service die ik mag verwachten van mijn creditcard verzekering? :o
Als je de telefoon met die creditcard afgerekend hebt is dat idd niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Lees even je voorwaarden door die bij je creditcard horen, dan weet je in ieder geval welke dekking geboden wordt. Maar als ze het al telefonisch bevestigen mag je daar toch wel vanuit gaan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Wally2002 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:30:
[...]

Lees even je voorwaarden door die bij je creditcard horen, dan weet je in ieder geval welke dekking geboden wordt. Maar als ze het al telefonisch bevestigen mag je daar toch wel vanuit gaan lijkt mij.
11 Wat is niet verzekerd?
• U bent onvoorzichtig geweest;
Op dit punt kunnen ze me weigeren denk ik. Maar heb de casus eerlijk voorgelegd aan de ING en krijg toch een "ja hoor, dit komt allemaal goed" verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

polopolo150 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:37:
[...]

[...]

Op dit punt kunnen ze me weigeren denk ik. Maar heb de casus eerlijk voorgelegd aan de ING en krijg toch een "ja hoor, dit komt allemaal goed" verhaal.
Als het per ongeluk is lijkt het me niet perse onvoorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Er zijn meestal een max aantal claims per jaar die vergoed worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
Nee :P

Ik werk zelf voor de schadeafdeling achter ING verzekeringen en hier is geen sprake van 'service', maar gewoon van een gedekt evenement op een simpele schadeverzekering. Je krijgt de schade minus het eigen risico vergoed. Voor telefoons is de vergoeding wel vaak gemaximeerd tot zo'n € 250 en daar gaat het eigen risico nog vanaf. In dat geval kun je dus maximaal € 200 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
@kwon klopt. Hier was ik al bekend mee en de waarde van mijn telefoon ligt ook hieronder dus ben benieuwd hoe dit gaat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
polopolo150 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:39:
@kwon klopt. Hier was ik al bekend mee en de waarde van mijn telefoon ligt ook hieronder dus ben benieuwd hoe dit gaat. :)
Als de dagwaarde minder is dan de reparatiekosten, dan krijg je helaas wel alleen de dagwaarde vergoed. Dit is overigens wettelijk bepaald in artikel 7:960 BW dus dat geldt voor alle verzekeraars.
Pagina: 1 ... 32 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1