Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:44
kwon schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:38:
[...]

Nee :P

Ik werk zelf voor de schadeafdeling achter ING verzekeringen en hier is geen sprake van 'service', maar gewoon van een gedekt evenement op een simpele schadeverzekering. Je krijgt de schade minus het eigen risico vergoed. Voor telefoons is de vergoeding wel vaak gemaximeerd tot zo'n € 250 en daar gaat het eigen risico nog vanaf. In dat geval kun je dus maximaal € 200 ontvangen.
Is de verzekering van de ING Creditcard niet ondergebracht bij Allianz ?

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:06
Iemt schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 00:20:
[...]

Is de verzekering van de ING Creditcard niet ondergebracht bij Allianz ?
Ik dacht dat alle schadeverzekeringen die ING aanbiedt via Nationale-Nederlanden (voormalig onderdeel van ING Group) lopen, maar na een fact check concludeer ik dat de aankoopverzekering voor de creditcard hier een uitzondering op is. Hij is inderdaad ondergebracht bij Allianz! :o

De werking van een schadeverzekering is echter in de kern wettelijk bepaald in het Burgerlijk Wetboek, dus de afwikkeling blijft per saldo hetzelfde.

Edit: als tip wil ik jullie nog meegeven dat schade die is gedekt op de aankoopverzekering van een creditcard, vaak ook op een andere verzekering is gedekt, bijvoorbeeld een (allrisk) inboedelverzekering of reisverzekering. Voor enkele categorieën (zoals smartphones) is er vaak sprake van een erg lage maximumvergoeding. Als je schade hoger is dan het gemaximeerde bedrag, dan loont het om op alle verzekeringen die dekking bieden te claimen. Zo heb je kans dat je toch nog in de buurt van de feitelijk geleden schade komt.

Laat de opvolgende verzekeraar(s) wel weten welke vergoeding je al van de voorgaande verzekeraar(s) hebt gehad en stuur voor een snelle afwikkeling bij voorkeur het uitkeringsbesluit en de polisvoorwaarden van de vorige verzekeraar(s) mee. De volgende verzekeraar zal dan berekenen waar je bij hen nog recht op hebt. Doe je dit niet, dan pleeg je fraude en tegenwoordig is de kans groot dat dit wordt ontdekt. Je wordt dan vaak op een 'zwarte lijst' geplaatst waardoor je je niet makkelijk en/of betaalbaar kunt verzekeren voor wat en bij wie dan ook.

kwon wijzigde deze reactie 01-02-2020 02:04 (45%)

• van der Berg
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 13:24
Ik heb een Credit Card van ABN AMRO en dit is voor mijn gratis omdat ik een speciale pakket heb voor 4 euro per kwartaal bij ABN AMRO en kan tot 6 prive-rekeningen openen inclusief Credit Card. Ik gebruik mijn Credit Card nooit alleen eens per jaar voor een programma op de computer. Ik neem hem ook nooit mee naar buiten voor de veiligheid. Ik ben best tevreden met de ABN AMRO Credit Card vooral omdat het nu gratis per jaar is en geen €18,- meer kost per jaar.

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

(jarig!)
van der Berg schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:30:
Ik heb een Credit Card van ABN AMRO en dit is voor mijn gratis omdat ik een speciale pakket heb voor 4 euro per kwartaal bij ABN AMRO en kan tot 6 prive-rekeningen openen inclusief Credit Card.
Weet je dat zeker? De eigenschappen die je noemt horen bij "BetaalGemak Extra" en dat pakket kost € 3,40 per maand.
Ik gebruik mijn Credit Card nooit alleen eens per jaar voor een programma op de computer. Ik neem hem ook nooit mee naar buiten voor de veiligheid. Ik ben best tevreden met de ABN AMRO Credit Card vooral omdat het nu gratis per jaar is en geen €18,- meer kost per jaar.
Je gebruikt hem nooit, maar je bent heel tevreden omdat het zit inbegrepen bij het betaalpakket waar je voor betaalt. Dat is trouwens niet hetzelfde als gratis ;)

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:05
Zr40 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:48:
[...]

Weet je dat zeker? De eigenschappen die je noemt horen bij "BetaalGemak Extra" en dat pakket kost € 3,40 per maand.

[...]

Je gebruikt hem nooit, maar je bent heel tevreden omdat het zit inbegrepen bij het betaalpakket waar je voor betaalt. Dat is trouwens niet hetzelfde als gratis ;)
Hahah! helemaal eens.
Veel mensen waren ook altijd heel erg tevreden over de Postbank, ze betaalde niets en kregen niets....

Vermoed dat als je die ABN kaart uit je pakket haalt, je opeens een stuk goedkoper uit bent.
Kan je beter een gratis American Express kaart nemen als je hem toch alleen voor een software pakketje gebruikt.

Electronica probeer ik ook altijd zoveel mogelijk met de Credit Card te betalen, juist omdat daar uitgebreide ongevallen dekking op zit. Afhankelijk van je kaart zo'n 180 dagen/half jaar.

• Iemt
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:31:
[...]

Hahah! helemaal eens.
Veel mensen waren ook altijd heel erg tevreden over de Postbank, ze betaalde niets en kregen niets....

Vermoed dat als je die ABN kaart uit je pakket haalt, je opeens een stuk goedkoper uit bent.
Kan je beter een gratis American Express kaart nemen als je hem toch alleen voor een software pakketje gebruikt.

Electronica probeer ik ook altijd zoveel mogelijk met de Credit Card te betalen, juist omdat daar uitgebreide ongevallen dekking op zit. Afhankelijk van je kaart zo'n 180 dagen/half jaar.
Doorgaans hoor je klanten ook niet klagen zolang er gebeurt wat er hoort te gebeuren. Pas als hiervan word afgeweken word het interessant :P

• van der Berg
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 13:24
Ik betaal per maand inderdaad €4,00 aan ABN AMRO €3,40 aan Betaalgemak en €0,60,- voor Betaalpas daarin zit dus ook mijn Credit Card. Op jaarbasis is dit dus €48,- en het kan goedkoper? Daarnaast heb ik recht op maximaal 6 prive-rekeningen te hebben bij de ABN.

Bij de ING-Bank betaal ik voor "Kosten Basispakket" €2,15,- per maand en €1,00,- kosten tweede rekeninghouder" dus ben ik daar al €3,15,- kwijt en dit is een gezamenlijke rekening met mijn vrouw. We hebben ieders ook eigen bankrekening.

van der Berg wijzigde deze reactie 01-02-2020 18:17 (36%)

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Nu online
Ondertussen in de USA:
American Express catches up to Visa, Mastercard in acceptance
https://www.retaildive.co...ard-in-acceptance/571168/?

• nielsiejjj92
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-02 00:06
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:31:
[...]

Hahah! helemaal eens.

Een gratis American Express kaart bestaat niet ;)
Het 1ste jaar gratis is nou niet iets wat je kan meetellen en heb je ook bij andere creditcards.

Als iemand de kaart maar weinig nodig heeft is een goedkope MasterCard van amper €20 per jaar een betere optie (en meer acceptatie).

Verder ben ik het wel met je eens dat het verstandig is o.a. elektronica af te rekenen met de kaart vanwege de verzekering.

• RoNoS
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14-02 15:14
van der Berg schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:08:
Ik betaal per maand inderdaad €4,00 aan ABN AMRO €3,40 aan Betaalgemak en €0,60,- voor Betaalpas daarin zit dus ook mijn Credit Card. Op jaarbasis is dit dus €48,- en het kan goedkoper? Daarnaast heb ik recht op maximaal 6 prive-rekeningen te hebben bij de ABN.

Bij de ING-Bank betaal ik voor "Kosten Basispakket" €2,15,- per maand en €1,00,- kosten tweede rekeninghouder" dus ben ik daar al €3,15,- kwijt en dit is een gezamenlijke rekening met mijn vrouw. We hebben ieders ook eigen bankrekening.
Dus wel per maand. Je zei eerst kwartaal, dus vandaar de verwarring.
van der Berg schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:30:
... een speciale pakket heb voor 4 euro per kwartaal bij ABN AMRO ...

RoNoS wijzigde deze reactie 03-02-2020 10:57 (11%)

• Dutchy007
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:02
Pfft, ik ben helemaal klaar met de Rabobank Creditcard. Van het weekend wederom een betaling willen doen voor een vlucht van een gerenommeerde vliegtuigmaatschappij. Kom ik bij de 2FA pagina uit waar ik mijn Rabo Scanner voor moet gebruiken (bij voorbaat al een kansloos ding, maar goed), krijg ik een 911 error.
Wat blijkt nu, Rabobank ondersteund geen géén 3D SECURE. Kansloos verhaal weer.

Ik bellen; Ja meneer dat is een bekend probleem, wij ondersteunen dat niet.

Het is dus letterlijk de schuld van de Rabobank...

Zit te overwegen om dan maar een ANWB gold card te pakken, zeker omdat dit één van de weinige kaarten is die het eigen risico van huur auto's tot een zekere hoogte vergoed.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

(jarig!)
@Dutchy007 3D secure wordt wel degelijk ondersteund, getuige het feit dat je na invullen van je kaartnummer op de Rabobank pagina komt waar je de scanner moet gebruiken. Als je een foutcode krijgt is er iets anders aan de hand.

En die specifieke foutcode. 911? Die staat niet in de lijst van veelvoorkomende foutmeldingen.

Zr40 wijzigde deze reactie 05-02-2020 21:12 (26%)

• Dutchy007
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:02
Zr40 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:08:
@Dutchy007 3D secure wordt wel degelijk ondersteund, getuige het feit dat je na invullen van je kaartnummer op de Rabobank pagina komt waar je de scanner moet gebruiken. Als je een foutcode krijgt is er iets anders aan de hand.

En die specifieke foutcode. 911? Die staat niet in de lijst van veelvoorkomende foutmeldingen.
Dat zou je wel zeggen inderdaad...

Bijvoorbeeld deze persoon heeft exact hetzelfde probleem, er zijn er echter meerdere te vinden op internet.
https://www.klachtenkompa...bc-41c9-9dc8-ac7776dcdcad

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

(jarig!)
991 (niet 911) wijst op een probleem met cookies in je browser.

In ieder geval kan ik je vertellen dat ik een collega laatst nog een vlucht heb zien boeken met een Rabo credit card en probleemloos de scanner heeft gebruikt. Ligt dus hoogstwaarschijnlijk niet aan de Rabo kaart :)

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:06
Dutchy007 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:56:
Pfft, ik ben helemaal klaar met de Rabobank Creditcard. Van het weekend wederom een betaling willen doen voor een vlucht van een gerenommeerde vliegtuigmaatschappij. Kom ik bij de 2FA pagina uit waar ik mijn Rabo Scanner voor moet gebruiken (bij voorbaat al een kansloos ding, maar goed), krijg ik een 911 error.

Zit te overwegen om dan maar een ANWB gold card te pakken, zeker omdat dit één van de weinige kaarten is die het eigen risico van huur auto's tot een zekere hoogte vergoed.
Kwalijke zaak, maar tegelijkertijd verbaast het me niet dat ik dit lees. Toen ik nog klant bij de Rabobank (inclusief Rabocard) was heb ik hun (achterliggende) systeem altijd al als log en eeuwenoud ervaren. Het duurde héél lang voordat bij- en afschrijvingen in realtime zichtbaar werden in de app. Daarvoor werden de gegevens slechts eenmaal per werkdag ververst. Reserveringen waren lange tijd ook überhaupt niet zichtbaar.

Ik ben zelf overigens in het bezit van de ANWB Gold Card en kan je verklappen dat 3D Secure daar prima werkt. En je hebt er geen kastje voor nodig; via de app autoriseer je de betalingen.

• Iemt
kwon schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:26:
[...]

Kwalijke zaak, maar tegelijkertijd verbaast het me niet dat ik dit lees. Toen ik nog klant bij de Rabobank (inclusief Rabocard) was heb ik hun (achterliggende) systeem altijd al als log en eeuwenoud ervaren. Het duurde héél lang voordat bij- en afschrijvingen in realtime zichtbaar werden in de app. Daarvoor werden de gegevens slechts eenmaal per werkdag ververst. Reserveringen waren lange tijd ook überhaupt niet zichtbaar.

Ik ben zelf overigens in het bezit van de ANWB Gold Card en kan je verklappen dat 3D Secure daar prima werkt. En je hebt er geen kastje voor nodig; via de app autoriseer je de betalingen.
Ik heb problemen met de ICS app al twee weken, en noet nu 3d Secure via SMS laten lopen.

Het is dus maar net wat je treft

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
American Express zal vanaf April de Platinum card voordelen uitbreiden met privium partner voor de extra card member, en metalen kaarten ipv plastic. 👍

• MacorgaZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Mooi nieuws van Privium Partner, dan ga ik eens kijken of het voor mij handig is om de Platinum zelf te halen ipv de Corporate-card die ik nu heb :)

SR+ Midnight Silver / Black / 18" Aero | 28/1 Snel Leverbaar-besteld via LM | Glovis Cosmos

• Config
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:01
ErnstH schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:01:
American Express zal vanaf April de Platinum card voordelen uitbreiden met privium partner voor de extra card member
Mooi, valentijnskado in de pocket.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Nu online
Ontdekte gisteren dat mijn (nieuwe) ING creditcard helemaal geen contactloos betalen heeft!
Die functie is kennelijk niet standaard voor Mastercard.

• Iemt
U123456 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:21:
Ontdekte gisteren dat mijn (nieuwe) ING creditcard helemaal geen contactloos betalen heeft!
Die functie is kennelijk niet standaard voor Mastercard.
Waarschijnlijk vandaar de reden dat ze met Apple Pay gaan komen voor Creditcard :P

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 17:32
ErnstH schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:01:
American Express zal vanaf April de Platinum card voordelen uitbreiden met privium partner voor de extra card member, en metalen kaarten ipv plastic. 👍
Ik heb begrepen dat ze dat na 16 april gaan doen voor kaarten die verlopen qua vervaldatum. Dat kan bij mij nog even duren. Misschien als ik zelf bel, dat ik het ook gelijk na 16-04 kan omwisselen.......

• creator1988
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-02 08:34
Dutchy007 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:56:

Ik loop hier ook om de haverklap tegenaan. Volledige betaalprocedure doorlopen, geredirect naar de Rabobank scanpagina, en "Uw browser ondersteunt geen cookies" in mijn gezicht. Het is ook random, want iDeal betalingen werken wel. Daarnaast zetten ze volgens mij ook de viewport tags niet goed, waardoor je soms de code niet kan zien - dit gebeurt bijvoorbeeld vanuit de British Airways mobiele app. Code niet zichtbaar en niet te zoomen op de pagina.

Maar goed, er is ook niet echt een betere kaart te vinden in Nederland. Ik heb lang de Amex Flying Blue Gold gebruikt, maar nadat de koersopslag werd verhoogd (2.3 -> 2.9% geloof ik) vond ik het echt te gek worden qua kosten. En bij de Rabo zonder problemen twee kaarten met redelijk hoge limiet gekregen (1x Mastercard en 1x Visa).

creator1988 wijzigde deze reactie 10-02-2020 07:48 (11%)

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:56
creator1988 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:43:
Maar goed, er is ook niet echt een betere kaart te vinden in Nederland. Ik heb lang de Amex Flying Blue Gold gebruikt, maar nadat de koersopslag werd verhoogd (2.3 -> 2.9% geloof ik) vond ik het echt te gek worden qua kosten. En bij de Rabo zonder problemen twee kaarten met redelijk hoge limiet gekregen (1x Mastercard en 1x Visa).
Ik heb geen ervaring met de creditcard van de Rabobank (bankier wel bij hun) maar denk dat er best wel interessante alternatieven zijn in Nederland met vergelijkbare voorwaarden (aankoopverzekering e.d.), ik denk dan aan ICS kaarten zoals de Bijenkorfkaart.
Uiteraard afhankelijk van het pakket dat je bij Rabo afneemt.
Als het om de bestedingslimiet gaat (dat lijkt belangrijk selling point te zijn) kun je ook bij ICS-kaarten een hogere limiet aanvragen. Wellicht heb je die niet gelijk bij aanvraag van de kaart beschikbaar, maar als je goed betaalgedrag hebt en voldoende inkomen hebt is dat vrij gemakkelijk te regelen.
Om koersopslag te vermijden is een (gratis) debetkaart als N26 of Revolut aan te raden.
Amex is idd erg duur met koersopslag 2,5%, de meeste VISA/Mastercard is 2%. Zie ook hier.

• DIJK
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:46
Los van het contactloze betalen bevalt de ing mastercard mij het beste. Ervaring met rabo ics en ing.

Ics site is gewoon ruk en reserveringen niet up to date. Rabo blokkeert gewoon betalingen zonder overleg en duurt lang voordat transacties op verzoek worden teruggedraaid. Ing louter positieve ervaringen ( althans voor wat betreft creditcard. De rest van de bank zou een voorbeeld moeten nemen aan de service die op de creditcard wordt geleverd)

DIJK wijzigde deze reactie 10-02-2020 23:33 (12%)

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True