Is de verzekering van de ING Creditcard niet ondergebracht bij Allianz ?kwon schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:38:
[...]
Nee
Ik werk zelf voor de schadeafdeling achter ING verzekeringen en hier is geen sprake van 'service', maar gewoon van een gedekt evenement op een simpele schadeverzekering. Je krijgt de schade minus het eigen risico vergoed. Voor telefoons is de vergoeding wel vaak gemaximeerd tot zo'n € 250 en daar gaat het eigen risico nog vanaf. In dat geval kun je dus maximaal € 200 ontvangen.
Ik dacht dat alle schadeverzekeringen die ING aanbiedt via Nationale-Nederlanden (voormalig onderdeel van ING Group) lopen, maar na een fact check concludeer ik dat de aankoopverzekering voor de creditcard hier een uitzondering op is. Hij is inderdaad ondergebracht bij Allianz!Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 00:20:
[...]
Is de verzekering van de ING Creditcard niet ondergebracht bij Allianz ?
De werking van een schadeverzekering is echter in de kern wettelijk bepaald in het Burgerlijk Wetboek, dus de afwikkeling blijft per saldo hetzelfde.
Edit: als tip wil ik jullie nog meegeven dat schade die is gedekt op de aankoopverzekering van een creditcard, vaak ook op een andere verzekering is gedekt, bijvoorbeeld een (allrisk) inboedelverzekering of reisverzekering. Voor enkele categorieën (zoals smartphones) is er vaak sprake van een erg lage maximumvergoeding. Als je schade hoger is dan het gemaximeerde bedrag, dan loont het om op alle verzekeringen die dekking bieden te claimen. Zo heb je kans dat je toch nog in de buurt van de feitelijk geleden schade komt.
Laat de opvolgende verzekeraar(s) wel weten welke vergoeding je al van de voorgaande verzekeraar(s) hebt gehad en stuur voor een snelle afwikkeling bij voorkeur het uitkeringsbesluit en de polisvoorwaarden van de vorige verzekeraar(s) mee. De volgende verzekeraar zal dan berekenen waar je bij hen nog recht op hebt. Doe je dit niet, dan pleeg je fraude en tegenwoordig is de kans groot dat dit wordt ontdekt. Je wordt dan vaak op een 'zwarte lijst' geplaatst waardoor je je niet makkelijk en/of betaalbaar kunt verzekeren voor wat en bij wie dan ook.
[ Voor 45% gewijzigd door kwon op 01-02-2020 02:04 ]
Ik heb een Credit Card van ABN AMRO en dit is voor mijn gratis omdat ik een speciale pakket heb voor 4 euro per kwartaal bij ABN AMRO en kan tot 6 prive-rekeningen openen inclusief Credit Card. Ik gebruik mijn Credit Card nooit alleen eens per jaar voor een programma op de computer. Ik neem hem ook nooit mee naar buiten voor de veiligheid. Ik ben best tevreden met de ABN AMRO Credit Card vooral omdat het nu gratis per jaar is en geen €18,- meer kost per jaar.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Weet je dat zeker? De eigenschappen die je noemt horen bij "BetaalGemak Extra" en dat pakket kost € 3,40 per maand.Van der Berg schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:30:
Ik heb een Credit Card van ABN AMRO en dit is voor mijn gratis omdat ik een speciale pakket heb voor 4 euro per kwartaal bij ABN AMRO en kan tot 6 prive-rekeningen openen inclusief Credit Card.
Je gebruikt hem nooit, maar je bent heel tevreden omdat het zit inbegrepen bij het betaalpakket waar je voor betaalt. Dat is trouwens niet hetzelfde als gratisIk gebruik mijn Credit Card nooit alleen eens per jaar voor een programma op de computer. Ik neem hem ook nooit mee naar buiten voor de veiligheid. Ik ben best tevreden met de ABN AMRO Credit Card vooral omdat het nu gratis per jaar is en geen €18,- meer kost per jaar.
Hahah! helemaal eens.Zr40 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:48:
[...]
Weet je dat zeker? De eigenschappen die je noemt horen bij "BetaalGemak Extra" en dat pakket kost € 3,40 per maand.
[...]
Je gebruikt hem nooit, maar je bent heel tevreden omdat het zit inbegrepen bij het betaalpakket waar je voor betaalt. Dat is trouwens niet hetzelfde als gratis
Veel mensen waren ook altijd heel erg tevreden over de Postbank, ze betaalde niets en kregen niets....
Vermoed dat als je die ABN kaart uit je pakket haalt, je opeens een stuk goedkoper uit bent.
Kan je beter een gratis American Express kaart nemen als je hem toch alleen voor een software pakketje gebruikt.
Electronica probeer ik ook altijd zoveel mogelijk met de Credit Card te betalen, juist omdat daar uitgebreide ongevallen dekking op zit. Afhankelijk van je kaart zo'n 180 dagen/half jaar.
American Express vraagbaak
Anoniem: 886251
Doorgaans hoor je klanten ook niet klagen zolang er gebeurt wat er hoort te gebeuren. Pas als hiervan word afgeweken word het interessantStinger_Ventura schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:31:
[...]
Hahah! helemaal eens.
Veel mensen waren ook altijd heel erg tevreden over de Postbank, ze betaalde niets en kregen niets....
Vermoed dat als je die ABN kaart uit je pakket haalt, je opeens een stuk goedkoper uit bent.
Kan je beter een gratis American Express kaart nemen als je hem toch alleen voor een software pakketje gebruikt.
Electronica probeer ik ook altijd zoveel mogelijk met de Credit Card te betalen, juist omdat daar uitgebreide ongevallen dekking op zit. Afhankelijk van je kaart zo'n 180 dagen/half jaar.
Ik betaal per maand inderdaad €4,00 aan ABN AMRO €3,40 aan Betaalgemak en €0,60,- voor Betaalpas daarin zit dus ook mijn Credit Card. Op jaarbasis is dit dus €48,- en het kan goedkoper? Daarnaast heb ik recht op maximaal 6 prive-rekeningen te hebben bij de ABN.
Bij de ING-Bank betaal ik voor "Kosten Basispakket" €2,15,- per maand en €1,00,- kosten tweede rekeninghouder" dus ben ik daar al €3,15,- kwijt en dit is een gezamenlijke rekening met mijn vrouw. We hebben ieders ook eigen bankrekening.
Bij de ING-Bank betaal ik voor "Kosten Basispakket" €2,15,- per maand en €1,00,- kosten tweede rekeninghouder" dus ben ik daar al €3,15,- kwijt en dit is een gezamenlijke rekening met mijn vrouw. We hebben ieders ook eigen bankrekening.
[ Voor 36% gewijzigd door Van der Berg op 01-02-2020 18:17 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ondertussen in de USA:
https://www.retaildive.co...ard-in-acceptance/571168/?American Express catches up to Visa, Mastercard in acceptance
Een gratis American Express kaart bestaat nietStinger_Ventura schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:31:
[...]
Hahah! helemaal eens.
Het 1ste jaar gratis is nou niet iets wat je kan meetellen en heb je ook bij andere creditcards.
Als iemand de kaart maar weinig nodig heeft is een goedkope MasterCard van amper €20 per jaar een betere optie (en meer acceptatie).
Verder ben ik het wel met je eens dat het verstandig is o.a. elektronica af te rekenen met de kaart vanwege de verzekering.
Dus wel per maand. Je zei eerst kwartaal, dus vandaar de verwarring.Van der Berg schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:08:
Ik betaal per maand inderdaad €4,00 aan ABN AMRO €3,40 aan Betaalgemak en €0,60,- voor Betaalpas daarin zit dus ook mijn Credit Card. Op jaarbasis is dit dus €48,- en het kan goedkoper? Daarnaast heb ik recht op maximaal 6 prive-rekeningen te hebben bij de ABN.
Van der Berg schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:30:
... een speciale pakket heb voor 4 euro per kwartaal bij ABN AMRO ...
[ Voor 11% gewijzigd door RoNoS op 03-02-2020 10:57 ]
Pfft, ik ben helemaal klaar met de Rabobank Creditcard. Van het weekend wederom een betaling willen doen voor een vlucht van een gerenommeerde vliegtuigmaatschappij. Kom ik bij de 2FA pagina uit waar ik mijn Rabo Scanner voor moet gebruiken (bij voorbaat al een kansloos ding, maar goed), krijg ik een 911 error.
Wat blijkt nu, Rabobank ondersteund geen géén 3D SECURE. Kansloos verhaal weer.
Ik bellen; Ja meneer dat is een bekend probleem, wij ondersteunen dat niet.
Het is dus letterlijk de schuld van de Rabobank...
Zit te overwegen om dan maar een ANWB gold card te pakken, zeker omdat dit één van de weinige kaarten is die het eigen risico van huur auto's tot een zekere hoogte vergoed.
Zit te overwegen om dan maar een ANWB gold card te pakken, zeker omdat dit één van de weinige kaarten is die het eigen risico van huur auto's tot een zekere hoogte vergoed.
@Dutchy007 3D secure wordt wel degelijk ondersteund, getuige het feit dat je na invullen van je kaartnummer op de Rabobank pagina komt waar je de scanner moet gebruiken. Als je een foutcode krijgt is er iets anders aan de hand.
En die specifieke foutcode. 911? Die staat niet in de lijst van veelvoorkomende foutmeldingen.
En die specifieke foutcode. 911? Die staat niet in de lijst van veelvoorkomende foutmeldingen.
[ Voor 26% gewijzigd door Zr40 op 05-02-2020 21:12 ]
Dat zou je wel zeggen inderdaad...Zr40 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:08:
@Dutchy007 3D secure wordt wel degelijk ondersteund, getuige het feit dat je na invullen van je kaartnummer op de Rabobank pagina komt waar je de scanner moet gebruiken. Als je een foutcode krijgt is er iets anders aan de hand.
Bijvoorbeeld deze persoon heeft exact hetzelfde probleem, er zijn er echter meerdere te vinden op internet.
https://www.klachtenkompa...bc-41c9-9dc8-ac7776dcdcad
991 (niet 911) wijst op een probleem met cookies in je browser.
In ieder geval kan ik je vertellen dat ik een collega laatst nog een vlucht heb zien boeken met een Rabo credit card en probleemloos de scanner heeft gebruikt. Ligt dus hoogstwaarschijnlijk niet aan de Rabo kaart
In ieder geval kan ik je vertellen dat ik een collega laatst nog een vlucht heb zien boeken met een Rabo credit card en probleemloos de scanner heeft gebruikt. Ligt dus hoogstwaarschijnlijk niet aan de Rabo kaart
Kwalijke zaak, maar tegelijkertijd verbaast het me niet dat ik dit lees. Toen ik nog klant bij de Rabobank (inclusief Rabocard) was heb ik hun (achterliggende) systeem altijd al als log en eeuwenoud ervaren. Het duurde héél lang voordat bij- en afschrijvingen in realtime zichtbaar werden in de app. Daarvoor werden de gegevens slechts eenmaal per werkdag ververst. Reserveringen waren lange tijd ook überhaupt niet zichtbaar.Dutchy007 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:56:
Pfft, ik ben helemaal klaar met de Rabobank Creditcard. Van het weekend wederom een betaling willen doen voor een vlucht van een gerenommeerde vliegtuigmaatschappij. Kom ik bij de 2FA pagina uit waar ik mijn Rabo Scanner voor moet gebruiken (bij voorbaat al een kansloos ding, maar goed), krijg ik een 911 error.
Ik ben zelf overigens in het bezit van de ANWB Gold Card en kan je verklappen dat 3D Secure daar prima werkt. En je hebt er geen kastje voor nodig; via de app autoriseer je de betalingen.
Ik heb problemen met de ICS app al twee weken, en noet nu 3d Secure via SMS laten lopen.kwon schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:26:
[...]
Kwalijke zaak, maar tegelijkertijd verbaast het me niet dat ik dit lees. Toen ik nog klant bij de Rabobank (inclusief Rabocard) was heb ik hun (achterliggende) systeem altijd al als log en eeuwenoud ervaren. Het duurde héél lang voordat bij- en afschrijvingen in realtime zichtbaar werden in de app. Daarvoor werden de gegevens slechts eenmaal per werkdag ververst. Reserveringen waren lange tijd ook überhaupt niet zichtbaar.
Ik ben zelf overigens in het bezit van de ANWB Gold Card en kan je verklappen dat 3D Secure daar prima werkt. En je hebt er geen kastje voor nodig; via de app autoriseer je de betalingen.
Het is dus maar net wat je treft
American Express zal vanaf April de Platinum card voordelen uitbreiden met privium partner voor de extra card member, en metalen kaarten ipv plastic. 👍
Mooi nieuws van Privium Partner, dan ga ik eens kijken of het voor mij handig is om de Platinum zelf te halen ipv de Corporate-card die ik nu heb
Bambu Lab P1S Combo
Mooi, valentijnskado in de pocket.ErnstH schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:01:
American Express zal vanaf April de Platinum card voordelen uitbreiden met privium partner voor de extra card member
Ontdekte gisteren dat mijn (nieuwe) ING creditcard helemaal geen contactloos betalen heeft!
Die functie is kennelijk niet standaard voor Mastercard.
Waarschijnlijk vandaar de reden dat ze met Apple Pay gaan komen voor CreditcardU123456 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:21:
Ontdekte gisteren dat mijn (nieuwe) ING creditcard helemaal geen contactloos betalen heeft!
Ik heb begrepen dat ze dat na 16 april gaan doen voor kaarten die verlopen qua vervaldatum. Dat kan bij mij nog even duren. Misschien als ik zelf bel, dat ik het ook gelijk na 16-04 kan omwisselen.......ErnstH schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:01:
American Express zal vanaf April de Platinum card voordelen uitbreiden met privium partner voor de extra card member, en metalen kaarten ipv plastic. 👍
Ik loop hier ook om de haverklap tegenaan. Volledige betaalprocedure doorlopen, geredirect naar de Rabobank scanpagina, en "Uw browser ondersteunt geen cookies" in mijn gezicht. Het is ook random, want iDeal betalingen werken wel. Daarnaast zetten ze volgens mij ook de viewport tags niet goed, waardoor je soms de code niet kan zien - dit gebeurt bijvoorbeeld vanuit de British Airways mobiele app. Code niet zichtbaar en niet te zoomen op de pagina.Dutchy007 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:56:
Maar goed, er is ook niet echt een betere kaart te vinden in Nederland. Ik heb lang de Amex Flying Blue Gold gebruikt, maar nadat de koersopslag werd verhoogd (2.3 -> 2.9% geloof ik) vond ik het echt te gek worden qua kosten. En bij de Rabo zonder problemen twee kaarten met redelijk hoge limiet gekregen (1x Mastercard en 1x Visa).
[ Voor 11% gewijzigd door creator1988 op 10-02-2020 07:48 ]
Ik heb geen ervaring met de creditcard van de Rabobank (bankier wel bij hun) maar denk dat er best wel interessante alternatieven zijn in Nederland met vergelijkbare voorwaarden (aankoopverzekering e.d.), ik denk dan aan ICS kaarten zoals de Bijenkorfkaart.creator1988 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:43:
Maar goed, er is ook niet echt een betere kaart te vinden in Nederland. Ik heb lang de Amex Flying Blue Gold gebruikt, maar nadat de koersopslag werd verhoogd (2.3 -> 2.9% geloof ik) vond ik het echt te gek worden qua kosten. En bij de Rabo zonder problemen twee kaarten met redelijk hoge limiet gekregen (1x Mastercard en 1x Visa).
Uiteraard afhankelijk van het pakket dat je bij Rabo afneemt.
Als het om de bestedingslimiet gaat (dat lijkt belangrijk selling point te zijn) kun je ook bij ICS-kaarten een hogere limiet aanvragen. Wellicht heb je die niet gelijk bij aanvraag van de kaart beschikbaar, maar als je goed betaalgedrag hebt en voldoende inkomen hebt is dat vrij gemakkelijk te regelen.
Om koersopslag te vermijden is een (gratis) debetkaart als N26 of Revolut aan te raden.
Amex is idd erg duur met koersopslag 2,5%, de meeste VISA/Mastercard is 2%. Zie ook hier.
Los van het contactloze betalen bevalt de ing mastercard mij het beste. Ervaring met rabo ics en ing.
Ics site is gewoon ruk en reserveringen niet up to date. Rabo blokkeert gewoon betalingen zonder overleg en duurt lang voordat transacties op verzoek worden teruggedraaid. Ing louter positieve ervaringen ( althans voor wat betreft creditcard. De rest van de bank zou een voorbeeld moeten nemen aan de service die op de creditcard wordt geleverd)
Ics site is gewoon ruk en reserveringen niet up to date. Rabo blokkeert gewoon betalingen zonder overleg en duurt lang voordat transacties op verzoek worden teruggedraaid. Ing louter positieve ervaringen ( althans voor wat betreft creditcard. De rest van de bank zou een voorbeeld moeten nemen aan de service die op de creditcard wordt geleverd)
[ Voor 12% gewijzigd door DIJK op 10-02-2020 23:33 ]
Zelf ervaring met ICS en ING, ING creditcard is inderdaad een prima product en bellen je ook meteen als ze twijfelen. ICS heeft mij vaak eerst geblokkeerd voor ze belde om te controleren.DIJK schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:32:
Los van het contactloze betalen bevalt de ing mastercard mij het beste. Ervaring met rabo ics en ing.
Rabobank geen ervaring mee
Hier ook prima ervaring met ING, enige vervelende is het overboeken van positief saldo naar je rekening. Dat proces is erg omslachtig en duurt net iets te lang.
Ik had een keer een "wanproduct" geleverd gekregen van een tour organisatie, binnen twee dagen na indienen van de klacht het geld terug ontvangen. Erg netjes.
Ik had een keer een "wanproduct" geleverd gekregen van een tour organisatie, binnen twee dagen na indienen van de klacht het geld terug ontvangen. Erg netjes.
Ik gebruik al een paar jaar de Bijenkorf card. Is gewoon een MasterCard van ICS en je spaart er Bijenkorf tegoed mee. Heeft mij al een paar honderd euro aan tegoed opgeleverd.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Had hem ook al elders geplaatst, maar toch ook even waarschuwing:
AMEX gaat hun voorwaarden aanpassen. Als je nu te laat betaalde kreeg je 99,- boete.
Het is mij in 10 jaar 1x overkomen toen ik een verkeerde overschrijving had gedaan. Na een belletje moet ik zeggen dat ze hem wel crediteerde.
Maar ze gaan nu het percentage van buitengerechtelijk incassokosten rekenen bij een te late betaling (let wel: 1 dag te laat is al voldoende).
Als je 10.000,- hebt openstaan, komt er dan zo 900,- kosten bij
Blijkbaar mogen ze dat als financieel product.
EDIT:
Maarja, die puntjes zijn wel lekker
AMEX gaat hun voorwaarden aanpassen. Als je nu te laat betaalde kreeg je 99,- boete.
Het is mij in 10 jaar 1x overkomen toen ik een verkeerde overschrijving had gedaan. Na een belletje moet ik zeggen dat ze hem wel crediteerde.
Maar ze gaan nu het percentage van buitengerechtelijk incassokosten rekenen bij een te late betaling (let wel: 1 dag te laat is al voldoende).
Als je 10.000,- hebt openstaan, komt er dan zo 900,- kosten bij

EDIT:
Maarja, die puntjes zijn wel lekker

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 19-02-2020 14:50 ]
Bron? gevondenPWM schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:39:
Had hem ook al elders geplaatst, maar toch ook even waarschuwing:
Vraag me af of dat wettelijk mag aangezien de Wet op Incassokosten nu word vermeden door het “buitenrechtelijke kosten” te noemen.
Zou het stand houden bij een rechter als je geen herinnering niks krijgt?
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 19-02-2020 14:57 ]
Dit zijn dan de kosten:

Ook wel een rare:

https://www.americanexpre...mene_kaartvoorwaarden.pdfAnoniem: 886251 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:52:
[...]
Bron? gevonden
Vraag me af of dat wettelijk mag aangezien de Wet op Incassokosten nu word vermeden door het “buitenrechtelijke kosten” te noemen.
Zou het stand houden bij een rechter als je geen herinnering niks krijgt?
Ook wel een rare:
Daarnaast benadrukken we dat u en/of extra Kaarthouders de kaart alleen
mogen gebruiken als consument en niet in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 19-02-2020 15:03 ]
Het artikel luidt straks als volgt:
Dat biedt op zich de ruimte dat er in voorkomend geval eerst een 14-dagen brief wordt gestuurd (bijvoorbeeld 14 dagen na de vervaldatum) voordat de buitengerechtelijke kosten in rekening worden gebracht.U dient elke maand het volledige uitstaande verschuldigde saldo op uw Rekening, zoals vermeld op uw rekeningoverzicht, te betalen. Deze betaling dient uiterlijk door ons te zijn ontvangen voor de datum van het volgende rekeningoverzicht. Deze datum treft u bovenaan uw rekeningoverzicht aan. Indien wij uw betaling niet hebben ontvangen binnen 30 dagen na de datum van uw rekeningoverzicht (de vervaldatum) dan bent u ons een Boete voor te Late Betaling van 2,5% (met een minimum van 15 euro) verschuldigd. Indien van toepassing bent u ons een verdere Boete voor te Late Betaling schuldig, tegen hetzelfde percentage, als uw betaling ons niet heeft bereikt binnen 60 dagen en binnen 90 dagen na de vervaldatum van uw rekeningoverzicht.
Dat zou volledig andere betalingsvoorwaarde betekenen. Nu moet je betalen binnen 2 weken na het rekenoverzicht.
Als ze dat omgooien, is het wel vreemd dat ze dat niet als verandering neerzetten.
Dit is hem nu (10 dagen voor nieuwe overzicht betalen dus)
Als ze dat omgooien, is het wel vreemd dat ze dat niet als verandering neerzetten.
Dit is hem nu (10 dagen voor nieuwe overzicht betalen dus)

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 19-02-2020 15:28 ]
Zolang ze het zelf via automatische incasso afboeken toch niets om je zorgen over te maken?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Niet iedereen houd van automatische incasso’sfsfikke schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:41:
Zolang ze het zelf via automatische incasso afboeken toch niets om je zorgen over te maken?
Ik heb af en toe maandafrekeningen ten hoogte van een middenwoningfsfikke schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:41:
Daarom willen ze natuurlijk niet dat mensen hem gebruiken voor het afrekenen van al hun zakelijke transacties.PWM schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:39:
[...]
Ik heb af en toe maandafrekeningen ten hoogte van een middenwoningIk gebruik gewoon zelf overschrijven. Maar inderdaad, het zou natuurlijk geen probleem moeten zijn.
Ik zou het zelf ook niet willen overigens. Ja, leuk dat je wat extra Miles spaart. Maar dat gaat toch hard genoeg als je regelmatig bc de wereld over moet. En als er een keer iets mis gaat loop ik zelf niet het risico alles te moeten regelen en een tonnetje voor te schieten
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Nu een goeie deal het eerste jaar gratis + € 35,- tegoed @ Gaat zogezegd om ledenvoordeel van de NSkiV maar iedereen kan het aanvragen.
Zeg hem in maand 11 op en je hebt als het goed is geen kosten.
link https://www.icscards.nl/a...=SKICRD.SKI¶m2=SKIINT
Zeg hem in maand 11 op en je hebt als het goed is geen kosten.
link https://www.icscards.nl/a...=SKICRD.SKI¶m2=SKIINT
Nieuwtje van de DKB bank (maar ik denk met elke willekeurige Duitse VISA kaart):
Zojuist aangemeld. Ben benieuwd.
https://www.visa.de/campa...3_2020&utm_content=globalbei jeder Zahlung mit Ihrer DKB-VISA-Card bis 25 Euro bekommen Sie 2% zurück. Zu Hause und auf Reisen.
Zojuist aangemeld. Ben benieuwd.
[ Voor 7% gewijzigd door Napsju op 04-03-2020 17:01 ]
Lekker!
Ik heb de afgelopen dagen een vlucht bij UIA (Ukraine International Airlines) geprobeert te boeken. Alles ingevuld, betalen met Rabo Mastercard, doorverwezen naar rabo-website met zo'n gekleurde QR code. Random reader er op, verificatiecode ingevuld en....Dutchy007 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:56:
Ook een tweede poging (met andere stoelen, de eerst gekozen waren 'gereserveerd'...) gaf exact de zelfde error.We're sorry, the Server application is unavailable due to a system error
Server Connection Error (-1)
Twee dagen later nog eens geprobeerd, zelfde, met de helpdesk van UIA gebeld: "Nee meneer, we hebben geen melding van het hoofdkantoor dus alles is in orde"...
Dag later nogmaals geprobeerd, zelfde error, 10 minuten later probeert mijn vriendin het met exact dezelfde website, gegevens etc maar met haar ING (Mastercard) creditcard... succes!
Kan dit ook te maken hebben met dat de Rabe Creditcard dat #D Secure niet ondersteunt? Of is het iets anders...
Ben in ieder geval goed pissig dat ik drie dagen lang een onduidelijke error krijg, die waarschijnlijk de schuld van de Rabobank is. Als het echt zo is dan overweeg ik sterk een andere te nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door EMP op 04-03-2020 17:09 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Dat ondersteunen ze dus wel. 3D Secure zorgt er voor dat je op de Rabo website terecht komt waar je de Rabo Scanner moet gebruiken.EMP schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:07:
[...]
Kan dit ook te maken hebben met dat de Rabe Creditcard dat #D Secure niet ondersteunt? Of is het iets anders...
Neemt niet weg dat de Rabo een andere storing kan hebben. Of de betaalverwerker van UIA. Ik neig naar die laatste omdat de error Engelstalig is.
[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 04-03-2020 17:20 ]
Heb je al contact opgenomen met de Rabobank? ICS geeft bijvoorbeeld aan dat er een 'technische storing' is, als je betaling een van hun fraudedetectieregels triggert. Heel klantonvriendelijk, want ze liegen gewoon tegen je, ook al heb je de juiste kaartinformatie, het juiste wachtwoord en heb je de sms-verificatie doorlopen. De enige manier om erachter te komen wat er aan de hand is, is door telefonisch contact op te nemen.
Officieel ondersteunen ze het wel, al is het alleen maar om tegemoet te komen aan wetgeving die dit in bepaalde omstandigheden verplicht stelt.EMP schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:07:
Alleen, de implementatie door de Rabobank is technisch gezien hopeloos ouderwets. Er schijnt een workaround te zijn waarbij je bepaalde browser-instellingen met betrekking tot cookies moet tweaken. Die instellingen zijn door moderne browsers 'op een andere stand' gezet of standaard uitgeschakeld (weet effe de details niet) omdat ze een veiligheids- of privacyrisico vormen. Vergelijk het met de geleidelijke uitfasering van Flash. De Rabobank heeft zich op dat vlak dus nog niet 'gemoderniseerd'.
Dit stuit mij wel tegen de borst. Als je een creditcard hebt dan verwacht je ook dat de achterliggende techniek voldoende mee is met de tijd zodat je niet tegen dit soort onzinnige foutmeldingen aanloopt. Dat valt de Rabobank zeker wel aan te rekenen en is mijns inziens dan ook exemplarisch voor het logge 'innovatietempo' van die bank. Als ze niet zo groot waren dan waren ze hier al lang op afgestraft.
Edit: Verwacht ook niet dat de fouten zullen verdwijnen voordat de Rabo Scanner wordt afgeschaft, waar de 3-D Secure-techniek van hen op leunt. De Rabo was voornemens om dit helse kastje al in de loop van 2018 af te schaffen, maar geheel volgens verwachting is dit uiteraard niet gehaald en nu is het angstvallig stil. Ik verwacht om voorgenoemde reden niet dat ze nog zullen investeren in het moderniseren van de huidige 3-D Secure-implementatie om de huidige problemen te verhelpen.
Interesting. Misschien is het wat ver gezocht, maar wellicht geven ze die foutmelding bewust verkeerd weer om zo te voorkomen dat ze hiermee kwaadwillenden 'informeren' over wat er precies gebeurd is. Op zich vind ik dat wel positief.GlowMouse schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:25:
Heb je al contact opgenomen met de Rabobank? ICS geeft bijvoorbeeld aan dat er een 'technische storing' is, als je betaling een van hun fraudedetectieregels triggert. Heel klantonvriendelijk, want ze liegen gewoon tegen je, ook al heb je de juiste kaartinformatie, het juiste wachtwoord en heb je de sms-verificatie doorlopen. De enige manier om erachter te komen wat er aan de hand is, is door telefonisch contact op te nemen.
[ Voor 12% gewijzigd door kwon op 04-03-2020 19:33 ]
Goeie, dat heb ik zojuist maar gedaan.GlowMouse schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:25:
Aardige mevrouw aan de lijn, we hebben heel veel nagelopen, maar de transacties waren niet terug te vinden (zijn ook niet gebeurd, ondanks dat ik wel 3x tot en met het invoeren van de code van de random reader op de website en OK klikken gekomen....). De conclusie was 'ik heb helaas geen verklaring meneer EMP'....
Ik heb na dit debacle maandag wel iets anders geboekt bij een bureau in dat land, en die transactie ging in één keer goed. De CC werkt dus prima... errrg raar allemaal.
Ik hoop dat het eenmalig is, maar snappen doe ik het nog niet.
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Meer indicatie dat het probleem ligt bij de betaalverwerker van UIA. De stap ná 3D Secure is het indienen van een reservering voor de uiteindelijke transactie. Dan pas wordt het voor de medewerker (en voor jou) zichtbaar op het transactieoverzicht.EMP schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:01:
[...]
Goeie, dat heb ik zojuist maar gedaan.
Aardige mevrouw aan de lijn, we hebben heel veel nagelopen, maar de transacties waren niet terug te vinden (zijn ook niet gebeurd, ondanks dat ik wel 3x tot en met het invoeren van de code van de random reader op de website en OK klikken gekomen....). De conclusie was 'ik heb helaas geen verklaring meneer EMP'....
Ik heb na dit debacle maandag wel iets anders geboekt bij een bureau in dat land, en die transactie ging in één keer goed. De CC werkt dus prima... errrg raar allemaal.
Ik hoop dat het eenmalig is, maar snappen doe ik het nog niet.
In plaats van het indienen van de reservering meldt de betaalverwerker een systeemfout. Ik gok zomaar dat die betaalverwerker de partij is die 3D Secure niet goed ondersteunt
[ Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 05-03-2020 09:22 ]
Ik had laatst dat ik bij Eurostar wilde boeken, met de ICS Mastercard, va de app de transactie goedgekeurd maar toch een foutmelding op de laatste pagina van Eurostar. Er was niets afgeschreven dus prima. 2e keer precies het zelfde. Toen maar de AMEX gepakt, zelfde riedeltje via hun 3d-secure transactie goedgekeurd maar weer de foutmelding. Alleen bij de AMEX war er wel geld gereserveerd maar geen ticket.
Via de Eurostar klantenservice toen nog gecontroleerd of ik echt geen ticket had, en toen is me toegezegd dat als het goed is het gereserveerde geld nooit af geschreven gaan worden. Uiteindelijk is na 4 dagen de reservering verdwenen. Het blijft altijd vervelend zeker omdat het ook wel eens kan gebeuren dat de site een foutmelding geeft maar dat de transactie wel in gelukt, en dan gaan er genoeg mensen opnieuw proberen te boeken en dan heb je opeens 2x betaald.
Hier heeft ICS ook nog een blogpostje over geschreven:
https://www.icscards.nl/n...ng-1op-3-probeert-opnieuw
Via de Eurostar klantenservice toen nog gecontroleerd of ik echt geen ticket had, en toen is me toegezegd dat als het goed is het gereserveerde geld nooit af geschreven gaan worden. Uiteindelijk is na 4 dagen de reservering verdwenen. Het blijft altijd vervelend zeker omdat het ook wel eens kan gebeuren dat de site een foutmelding geeft maar dat de transactie wel in gelukt, en dan gaan er genoeg mensen opnieuw proberen te boeken en dan heb je opeens 2x betaald.
Hier heeft ICS ook nog een blogpostje over geschreven:
https://www.icscards.nl/n...ng-1op-3-probeert-opnieuw
Ja! Ze hebben het gewoon toegekend! Ben naar mijn telefoonwinkel gegaan. Heb de reparatie voorgeschoten. Nadat de telefoon terug in mijn bezit was heb ik het formulier van ING ingevuld en opgestuurd per mail inclusief een foto van mijn gebroken telefoon en een factuur van de reparatie. Kreeg gelijk een mail dat ik binnen 10 werkdagen gecontact zou worden. Op de 10e dag een mail dat het in behandeling is en binnen 10 werkdagen weer een reactie krijg. Letterlijk één werkdag later de toekenning gekregen dat ik het geld van de reparatie terugkrijg minus 50 euro eigen risico.polopolo150 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 19:51:
Vandaag heb ik mijn telefoon per ongeluk laten vallen waardoor het scherm gebarsten is. Maar blijkbaar vergoed mijn creditcard dus gewoon!Dit had ik niet verwacht en moest echt meerdere keren vragen of ik ergens rekening mee moet houden of wat dan ook. Uit de polis blijkt wel dat ik 50 euro eigen risico heb maar voor de rest kan ik het moeilijk geloven dat het zo makkelijk gaat! Er komen formulieren naar mijn huis. Ik moet de reparatie opgave erbij toevoegen en dan komt het goed zei de mevrouw aan de telefoon van ING.
Is dit te mooi om waard te zijn of is dit serieus de service die ik mag verwachten van mijn creditcard verzekering?
Ik sta er echt versteld van! Ik ben alleen maar gewend van ellende en moeilijkdoenerij met verzekeringen. Hier 0,0 aanmerkingen op!
Heeft iemand ervaringen met de MasterCard Gold en/of Black van ICS?
Overweeg namelijk een van deze aan te schaffen
Ik heb een MasterCard Black, vraag maar raak :-)Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:33:
Heeft iemand ervaringen met de MasterCard Gold en/of Black van ICS?
Wat zijn de ervaringen in het buitenland qua acceptatie en is het de €170 extra (tov de Gold) wel waard als je +/-4x per jaar op vakantie reist?nielsiejjj92 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:43:
[...]
Ik heb een MasterCard Black, vraag maar raak :-)
En wat bied de Concierge Service voor meerwaarde.
Dat ligt er vooral aan hoe je de kaart wil gaan gebruiken. Je kunt gebruik maken van alle luchthaven lounges waar Priority Pass een contract mee heeft, onbeperkt aantal keer per jaar. ICS heeft namelijk het Prestige plan (ter waarde van €399 per jaar) inbegrepen bij de kaart: https://www.prioritypass.com/en/join-prioritypassAnoniem: 886251 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:36:
[...]
Wat zijn de ervaringen in het buitenland qua acceptatie en is het de €170 extra (tov de Gold) wel waard als je +/-4x per jaar op vakantie reist?
En wat bied de Concierge Service voor meerwaarde.
Indien je dit zelf zou betalen (bijv. standard plan) dan betaal je €89 per jaar +28 euro per bezoek.
Je betaalt echter wel altijd bij als je een gast meeneemt en dat wordt 1,5 maand later afgeschreven, dus ook met deze mastercard black.
Verder heb je een uitgebreide doorlopende reisverzekering (incl. wintersport/zakenreizen), ook als je de reis niet met deze kaart hebt betaald.
Met de concierge service heb ik nog geen ervaring opgedaan helaas. Je kunt ICS dan bellen en zij verbinden je door met MasterCard Concierge.
Denk dat Gold in dat geval toch praktischer is voor mij, omdat ik niet vaak genoeg reis om de Priority Pass eruit te halen, en de uitgebreide verzekering zou handig zijn maar een losse verzekering is goedkoper tov de jaarprijs van de kaarten.nielsiejjj92 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:49:
[...]
Dat ligt er vooral aan hoe je de kaart wil gaan gebruiken. Je kunt gebruik maken van alle luchthaven lounges waar Priority Pass een contract mee heeft, onbeperkt aantal keer per jaar. ICS heeft namelijk het Prestige plan (ter waarde van €399 per jaar) inbegrepen bij de kaart: https://www.prioritypass.com/en/join-prioritypass
Indien je dit zelf zou betalen (bijv. standard plan) dan betaal je €89 per jaar +28 euro per bezoek.
Je betaalt echter wel altijd bij als je een gast meeneemt en dat wordt 1,5 maand later afgeschreven, dus ook met deze mastercard black.
Verder heb je een uitgebreide doorlopende reisverzekering (incl. wintersport/zakenreizen), ook als je de reis niet met deze kaart hebt betaald.
Met de concierge service heb ik nog geen ervaring opgedaan helaas. Je kunt ICS dan bellen en zij verbinden je door met MasterCard Concierge.
En zojuist liep ik weer tegen een 991 error aan bij Amazon.de. Wat ik ook probeer (cookie settings, browsersettings, whitelisten noem maar op...) niets werkt. Volledig kansloos.kwon schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:38:
[...]
Officieel ondersteunen ze het wel, al is het alleen maar om tegemoet te komen aan wetgeving die dit in bepaalde omstandigheden verplicht stelt.
Alleen, de implementatie door de Rabobank is technisch gezien hopeloos ouderwets. Er schijnt een workaround te zijn waarbij je bepaalde browser-instellingen met betrekking tot cookies moet tweaken. Die instellingen zijn door moderne browsers 'op een andere stand' gezet of standaard uitgeschakeld (weet effe de details niet) omdat ze een veiligheids- of privacyrisico vormen. Vergelijk het met de geleidelijke uitfasering van Flash. De Rabobank heeft zich op dat vlak dus nog niet 'gemoderniseerd'.
Dit stuit mij wel tegen de borst. Als je een creditcard hebt dan verwacht je ook dat de achterliggende techniek voldoende mee is met de tijd zodat je niet tegen dit soort onzinnige foutmeldingen aanloopt. Dat valt de Rabobank zeker wel aan te rekenen en is mijns inziens dan ook exemplarisch voor het logge 'innovatietempo' van die bank. Als ze niet zo groot waren dan waren ze hier al lang op afgestraft.
Edit: Verwacht ook niet dat de fouten zullen verdwijnen voordat de Rabo Scanner wordt afgeschaft, waar de 3-D Secure-techniek van hen op leunt. De Rabo was voornemens om dit helse kastje al in de loop van 2018 af te schaffen, maar geheel volgens verwachting is dit uiteraard niet gehaald en nu is het angstvallig stil. Ik verwacht om voorgenoemde reden niet dat ze nog zullen investeren in het moderniseren van de huidige 3-D Secure-implementatie om de huidige problemen te verhelpen.
[...]
Interesting. Misschien is het wat ver gezocht, maar wellicht geven ze die foutmelding bewust verkeerd weer om zo te voorkomen dat ze hiermee kwaadwillenden 'informeren' over wat er precies gebeurd is. Op zich vind ik dat wel positief.
Dus uiteindelijk maar mijn N26 credit card gebruikt. Zucht...

(Ik heb overigens nog nooit mijn betaling moeten bevestingen bij Amazon, dit is de eerste keer.)
Voor de volledigheid, welke browser is dit, hoe staat deze ingesteld qua cookies, en heb je nog eventuele browserextensies die hier invloed op zouden kunnen hebben?
[ Voor 35% gewijzigd door Zr40 op 19-03-2020 10:45 ]
Chrome Versie 81.0.4044.69 (Beta)Zr40 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:44:
Voor de volledigheid, welke browser is dit, hoe staat deze ingesteld qua cookies, en heb je nog eventuele browserextensies die hier invloed op zouden kunnen hebben?
Chrome Versie 80.0.3987.132 (Release)
Edge 44.18362.449.0
Cookie settings zijn ingesteld zoals het zou moeten; 3rd party Cookies worden geaccepteerd. En volgens de Rabobank zou het deze setting moeten zijn: "indirecte cookies blokkeren". -> Deze staat dan ook uit.
Ik heb ook een Mastercard Black, ik betaalde voorheen E130,- bij de ANWB voor uitgebreide reisverzekering (ook medische kosten, gevaarlijke sporten etc) en E50,- bij ING voor hun 'platinum' creditcard (ik huur regelmatig auto's), nu dus E20,- per jaar meer incl betere dekking op huurauto's (tot E50.000,-, dus geen losse verzekeringen (CDW/LDW) nodig) en Priority Pass. Gezin is overigens meeverzekerd in de reisverzekering als ik het goed heb, dus als je niet alleenstaand bent zoals ik scheelt het al snel geld qua reisverzekering.Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:12:
[...]
Denk dat Gold in dat geval toch praktischer is voor mij, omdat ik niet vaak genoeg reis om de Priority Pass eruit te halen, en de uitgebreide verzekering zou handig zijn maar een losse verzekering is goedkoper tov de jaarprijs van de kaarten.
Het (tijdelijk) uitschakelen van de adblocker(s) helpt mij om deze foutmelding te voorkomen. In elk geval met ICS Card.Dutchy007 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:52:
[...]
Chrome Versie 81.0.4044.69 (Beta)
Chrome Versie 80.0.3987.132 (Release)
Edge 44.18362.449.0
Cookie settings zijn ingesteld zoals het zou moeten; 3rd party Cookies worden geaccepteerd. En volgens de Rabobank zou het deze setting moeten zijn: "indirecte cookies blokkeren". -> Deze staat dan ook uit.
Helaas, dat helpt niet. Dus dan maar mijn N26 kaart voor noodgevallen.The Real Gunnar schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:49:
[...]
Het (tijdelijk) uitschakelen van de adblocker(s) helpt mij om deze foutmelding te voorkomen. In elk geval met ICS Card.
Maar wat ik nu weer meemaak met de Rabobank

Vanochtend kijk ik in mijn Rabo app, zoals gewoonlijk. Even de creditcard transacties doorlopen. Zie ik daar opeens twee creditcards staan, één MasterCard (mijn CC) en een nieuwe VISA kaart
Wtf? Ik kijk bij kaartinstelllingen, blijkt dat mijn MC op 30-3 is opgezegd en er een nieuwe VISA kaart onderweg is. Hoezo dan?

Dan maar chatten met de Rabobank; Naast het feit dat de hele chat gewoon niet professioneel overkomt is de conclusie dat blijkbaar alle CC's worden vervangen. Inclusief een nieuwe look.
Maar hoezo communiceren ze dit dan niet vóórdat ze met deze actie beginnen? Dit slaat toch nergens op? Zeker niet met nieuwsartikelen over criminelen die nieuwe (bank)passen aanvragen zonder dat de klant dit door heeft. Amateurisme ten top.
Heeft iemand anders dit ook?
Edit:
Blijkbaar krijg je nu standaard een VISA kaart overigens. Wil je liever een MasterCard? Dan kun je deze aanvragen nádat je je VISA kaart hebt ontvangen

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchy007 op 01-04-2020 11:34 ]
Het is al fijn dat je nog kan kiezen, bij Knab bijvoorbeeld zijn ze overgegaan van Visa(Qander) naar Mastercard(ICS). Daar heb je helemaal geen keuze wat je wil.Dutchy007 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:32:
[...]
Helaas, dat helpt niet. Dus dan maar mijn N26 kaart voor noodgevallen.
Maar wat ik nu weer meemaak met de Rabobank(en ik vermoed niet alleen ik, maar veel andere Rabobank klanten ook...)
Vanochtend kijk ik in mijn Rabo app, zoals gewoonlijk. Even de creditcard transacties doorlopen. Zie ik daar opeens twee creditcards staan, één MasterCard (mijn CC) en een nieuwe VISA kaart.
Wtf? Ik kijk bij kaartinstelllingen, blijkt dat mijn MC op 30-3 is opgezegd en er een nieuwe VISA kaart onderweg is. Hoezo dan?Mijn kaart is nog meer dan een jaar geldig.
Dan maar chatten met de Rabobank; Naast het feit dat de hele chat gewoon niet professioneel overkomt is de conclusie dat blijkbaar alle CC's worden vervangen. Inclusief een nieuwe look.
Maar hoezo communiceren ze dit dan niet vóórdat ze met deze actie beginnen? Dit slaat toch nergens op? Zeker niet met nieuwsartikelen over criminelen die nieuwe (bank)passen aanvragen zonder dat de klant dit door heeft. Amateurisme ten top.
Heeft iemand anders dit ook?
Edit:
Blijkbaar krijg je nu standaard een VISA kaart overigens. Wil je liever een MasterCard? Dan kun je deze aanvragen nádat je je VISA kaart hebt ontvangen
Voordeel voor Rabo is dat Apple Pay op de CC onderweg is
maar moet je dan niet alles betalen met je CC?Broabander schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:17:
[...]
Ik heb ook een Mastercard Black, ik betaalde voorheen E130,- bij de ANWB voor uitgebreide reisverzekering (ook medische kosten, gevaarlijke sporten etc) en E50,- bij ING voor hun 'platinum' creditcard (ik huur regelmatig auto's), nu dus E20,- per jaar meer incl betere dekking op huurauto's (tot E50.000,-, dus geen losse verzekeringen (CDW/LDW) nodig) en Priority Pass. Gezin is overigens meeverzekerd in de reisverzekering als ik het goed heb, dus als je niet alleenstaand bent zoals ik scheelt het al snel geld qua reisverzekering.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Nee, is een doorlopende reisverzekering. Uitzondering geldt voor aankoopbescherming en huurauto (punt 7 onder Belangrijke informatie in de algemene voorwaarden)icecreamfarmer schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:55:
[...]
maar moet je dan niet alles betalen met je CC?
"Om aanspraak te kunnen maken op de uitkeringen van deze polis, bent u uitsluitend gedekt als 100%
van de totale kosten is betaald met de gedekte Card: Deel N - Aankoopbescherming - dekking voor
begunstigde artikelen die zijn aangeschaft met de gedekte Card en Deel O - Aanrijdingsschade aan
huurauto (CDW) - dekking als voor de huur van het voertuig is betaald met de gedekte Card."
Wat is de Nederlandse creditcard provider met de beste customer support bij problemen? 
Ik heb slechte ervaringen bij mijn huidige creditcard-provider. Te veel bureaucratie om mijn geld terug te krijgen, maar uiteindelijk wel gelukt.
Het liefste persoonlijke ervaringen, want anders is het advies meestal niet erg bruikbaar.
Ik heb slechte ervaringen bij mijn huidige creditcard-provider. Te veel bureaucratie om mijn geld terug te krijgen, maar uiteindelijk wel gelukt.
Het liefste persoonlijke ervaringen, want anders is het advies meestal niet erg bruikbaar.
Je hebt weinig keuze. De meeste Nederlandse MC/Visa credit cards worden uitgegeven door ICS, waaronder die van de meeste banken. Slechts een paar (ING, Rabobank) doen het zelf.
En verder heb je Amex, en allerlei aanbieders van debit of prepaid kaarten.
En verder heb je Amex, en allerlei aanbieders van debit of prepaid kaarten.
[ Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 11-04-2020 16:47 ]
Dat is nu juist het probleem. Die zijn er niet. Veruit de grootste aanbieder is nu ICS, en die doen zelfs na 8 jaar klant te zijn geweest moeilijk als je een paar duizend euro op Revolut zet, omdat ik daar wel mee kan Apple Pay’en en ik daarmee wisselkoersopslag bespaar. Verder is er inderdaad nog de ING, Rabo of AMEX. Qander en Paysquare zijn al opgekocht door ICS.
Lekker!
Ik heb twee situaties gehad met mijn creditcard.chronoz schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:15:
Wat is de Nederlandse creditcard provider met de beste customer support bij problemen?
1: Pas kwijt geraakt. Gelijk geblokkeerd, gratis naar me verzonden. Was zo gedaan.
2: Telefoon gekocht met creditcard. Binnen de aankooptermijn scherm gebarsten. Telefoon naar reparatie gestuurd (voorgeschoten), rekening gestuurd naar de bank, na aanmelding werd ik up-to-date gehouden binnen de afspraken en geld was op mijn rekening.
Dit was met ING. Lees gerust terug in deze topic naar mijn ervaringen wat dat betreft.
De beste creditprovider ben jezelf, zorg voor een gezonde buffer zodat je geen CC nodig hebt :-). Voor mij is de voornaamste reden voor een CC, extra aankoopbescherming en gemak met betalen in buitenland tijdens vakantie. Ik heb een combinatie van American Express en Mastercard. Echter, nog nooit 'problemen' gehad en weet dan ook niet zo goed hoe de serviceafhandeling van beide partijen is.chronoz schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:15:
Op welke manier doen ze moeilijk als je hun kaarten gebruikt om Revolut op te waarderen?Napsju schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:49:
Dat is nu juist het probleem. Die zijn er niet. Veruit de grootste aanbieder is nu ICS, en die doen zelfs na 8 jaar klant te zijn geweest moeilijk als je een paar duizend euro op Revolut zet, omdat ik daar wel mee kan Apple Pay’en en ik daarmee wisselkoersopslag bespaar. Verder is er inderdaad nog de ING, Rabo of AMEX. Qander en Paysquare zijn al opgekocht door ICS.
ING card is prima, maar ik zou graag nog wat langer inzage in mijn uitgaven willen houden. Heb hem opgezegd en twee dagen later is hij weg uit MijnING. Ik zag dus ook geen afschrijvingsoverzicht meer.
Probleem was dat ik iets retour had gestuurd bij Amazon en dat geld teruggeboekt is op mijn cc. Waarschijnlijk exact op de datum dat ik opgezegd heb. Goed, ik zag die bijschrijving dus niet omdat de cc niet meer in mijning stond.
Op de gok maar een paar dagen later gebeld met ing en ja hoor er stond een positief saldo. Over laten boeken. Wel slecht dat ing je geen melding geeft oid van een positief saldo. Als je het niet weet is het weg.
Probleem was dat ik iets retour had gestuurd bij Amazon en dat geld teruggeboekt is op mijn cc. Waarschijnlijk exact op de datum dat ik opgezegd heb. Goed, ik zag die bijschrijving dus niet omdat de cc niet meer in mijning stond.
Op de gok maar een paar dagen later gebeld met ing en ja hoor er stond een positief saldo. Over laten boeken. Wel slecht dat ing je geen melding geeft oid van een positief saldo. Als je het niet weet is het weg.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
In het kader van de transparantie scoort ICS érg slecht. Opeens ontving ik een brief waarin stond dat ze mij niet langer als klant wilden hebben, zonder opgaaf van reden. Omdat ik daar natuurlijk niet zomaar mee akkoord ging heb ik ICS tot wel twintig keer moeten bellen. Niemand bij de servicedesk die mij de waarheid kon vertellen. Uiteindelijk belde een medewerker van iets dieper in de splonken van ICS terug die mij wist te vertellen dat het te maken had met "Revolut". Mevrouw had zelf nog nooit van de dienst gehoord en ook deze medewerker kon mij verder geen informatie verschaffen. Inmiddels dus maar iets anders geregeld, want bij ICS willen ze mij niet meer.kwon schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:50:
[...]
Op welke manier doen ze moeilijk als je hun kaarten gebruikt om Revolut op te waarderen?

Lekker!
@Napsju wow dat klinkt best wel heftig.
Ik heb Revolut sinds maart 2018 en sindsdien heb ik flink wat geld via m'n ICS-kaarten op m'n Revolut-account gezet. Bij elkaar opgeteld toch wel minimaal zo'n € 5.000. Ik heb even in m'n transactieoverzicht gekeken en het grootste bedrag dat ik in 1 keer erop heb gezet bedraagt €1.000. En dat twee keer.
Ik heb nog nooit iets van ICS hierover gehoord en ik zal ook flink pissig worden als ze mij dezelfde behandeling gaan geven.
Sowieso, op welke manier zouden ze hiermee benadeeld worden? Ik vraag het me echt af.
Ik heb Revolut sinds maart 2018 en sindsdien heb ik flink wat geld via m'n ICS-kaarten op m'n Revolut-account gezet. Bij elkaar opgeteld toch wel minimaal zo'n € 5.000. Ik heb even in m'n transactieoverzicht gekeken en het grootste bedrag dat ik in 1 keer erop heb gezet bedraagt €1.000. En dat twee keer.
Ik heb nog nooit iets van ICS hierover gehoord en ik zal ook flink pissig worden als ze mij dezelfde behandeling gaan geven.
Sowieso, op welke manier zouden ze hiermee benadeeld worden? Ik vraag het me echt af.
Risico dat de betaling te maken heeft met witwassen. Er zal vast meer spelen dan alleen wat overboekingen naar Revolut. Of niet eens Revolut, en was het een poging van medewerker #20 om de telefoontjes te stoppen.kwon schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:28:
[ Voor 13% gewijzigd door Zr40 op 11-04-2020 18:43 ]
Ik ben een keer €1000
onterecht door Hertz Mexico in rekening gebracht en American Express heeft het voor mij snel opgelost na een telefoontje. Ook een keer problemen met Dell gehad, die American Express in mijn voordeel had opgelost. Helaas heeft American Express mij als klant opgezegd omdat ik niet snel genoeg reageerde op een aanvraag naar mijn persoonlijke bankafschriften, als bewijs van mijn inkomen. Hierdoor ben ik destijds ook veel American Express-punten kwijtgeraakt.
Ik heb hiervan geleerd en zorg dat ik niet snel afhankelijk ben van een enkele financiële leverancier. Bedrijven denken voornamelijk aan winst en dat is geen probleem voor mij.
In 2013 denk ik, heb ik met een ING-creditcard via AliExpress enkele kledingproducten gekocht, maar destijds moest je nog 2 volledig ingevulde formulieren per briefpost opsturen per creditcard-transactie.
Ik ben ICS klant geweest in 2015. Ik heb een keer €80 betaald voor een hotel in Tsjechie, maar ze hebben mij per ongeluk €70 in rekening gebracht, deze terug betaald en vervolgens het correcte €80 in rekening gebracht. Op 1 of andere manier betaalde ik ongeveer €5 per transactie (€15 in totaal) en toen ik hierover klaagde, kon ICS ook niets voor mij betekenen.
Dit is dus de reden dat ik naar klantvriendelijke creditcards zoek. Ik ben erg tevreden geweest met American Express, Amazon, Uber en PayPal in het verleden
, maar ik besef me dat deze bedrijven bijna altijd in het voordeel van de klant beslissen en vaak de leveranciers naaien. 
Ik vind het fijn om €10 of €25 te besparen, maar als je een actief leven hebt, gaan dingen vaak mis en is het soms prettiger om de rust te hebben. Beter iets meer uitgeven aan een leverancier, dan veel uren kwijt zijn aan afhandeling van een transactie terwijl de goedkoopste bedrijven niets om jou geven als klant en vaak hun best doen om niet bereikbaar te zijn.
Ik kan American Express aanraden en dan niet €1000 een American Express punten sparen in je account, terwijl die op een willekeurig moment geannuleerd kan worden.

Alleen maar meer reden voor risicospreiding. Soms gaan dingen eenmaal mis in het leven. Ik heb erg veel financiële accounts en gewerkt bij vele bedrijven. Waar mensen zijn, gaan dingen mis. Beter geen risico's nemen.
Ik heb hiervan geleerd en zorg dat ik niet snel afhankelijk ben van een enkele financiële leverancier. Bedrijven denken voornamelijk aan winst en dat is geen probleem voor mij.
In 2013 denk ik, heb ik met een ING-creditcard via AliExpress enkele kledingproducten gekocht, maar destijds moest je nog 2 volledig ingevulde formulieren per briefpost opsturen per creditcard-transactie.
Ik ben ICS klant geweest in 2015. Ik heb een keer €80 betaald voor een hotel in Tsjechie, maar ze hebben mij per ongeluk €70 in rekening gebracht, deze terug betaald en vervolgens het correcte €80 in rekening gebracht. Op 1 of andere manier betaalde ik ongeveer €5 per transactie (€15 in totaal) en toen ik hierover klaagde, kon ICS ook niets voor mij betekenen.

Dit is dus de reden dat ik naar klantvriendelijke creditcards zoek. Ik ben erg tevreden geweest met American Express, Amazon, Uber en PayPal in het verleden

Ik vind het fijn om €10 of €25 te besparen, maar als je een actief leven hebt, gaan dingen vaak mis en is het soms prettiger om de rust te hebben. Beter iets meer uitgeven aan een leverancier, dan veel uren kwijt zijn aan afhandeling van een transactie terwijl de goedkoopste bedrijven niets om jou geven als klant en vaak hun best doen om niet bereikbaar te zijn.
Ik kan American Express aanraden en dan niet €1000 een American Express punten sparen in je account, terwijl die op een willekeurig moment geannuleerd kan worden.
Ja, dat is mij ook gebeurd bij Nationwide in het VK. Ik had een credit score van 900+ en positieve ervaringen met Lloyds Bank en Halifax, maar er waren bij Nationwide alleen maar problemen en ze besloten vanuit het niets mijn account te sluiten zonder opgaaf van reden.Napsju schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:18:
[...]
In het kader van de transparantie scoort ICS érg slecht. Opeens ontving ik een brief waarin stond dat ze mij niet langer als klant wilden hebben, zonder opgaaf van reden. Omdat ik daar natuurlijk niet zomaar mee akkoord ging heb ik ICS tot wel twintig keer moeten bellen. Niemand bij de servicedesk die mij de waarheid kon vertellen. Uiteindelijk belde een medewerker van iets dieper in de splonken van ICS terug die mij wist te vertellen dat het te maken had met "Revolut". Mevrouw had zelf nog nooit van de dienst gehoord en ook deze medewerker kon mij verder geen informatie verschaffen. Inmiddels dus maar iets anders geregeld, want bij ICS willen ze mij niet meer.
Alleen maar meer reden voor risicospreiding. Soms gaan dingen eenmaal mis in het leven. Ik heb erg veel financiële accounts en gewerkt bij vele bedrijven. Waar mensen zijn, gaan dingen mis. Beter geen risico's nemen.
[ Voor 51% gewijzigd door chronoz op 11-04-2020 20:12 ]
Anoniem: 567735
Oh, ik heb wel eens maanden gehad dat ik Revolut met € 5.000 opladen moest, zou niet best wezen als dat niet kankwon schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:28:
@Napsju wow dat klinkt best wel heftig.
Ik heb Revolut sinds maart 2018 en sindsdien heb ik flink wat geld via m'n ICS-kaarten op m'n Revolut-account gezet. Bij elkaar opgeteld toch wel minimaal zo'n € 5.000.
[...]
(tegenwoordig met iets kleinere bedragen nu de DKB, mijn (Duitse) bank toch wat kritischer wordt)
Het grootste nadeel dat de creditcardverstrekker hiermee oploopt is dat ze wisselkoersprovisie mislopen, en natuurlijk dat de collectief verzamelde data minder waardevol wordt. Je zit immers te fokken met het spoortje dat je anders achterlaat en waarvan je bijvoorbeeld zulke overzichtjes kunt samenstellen. Da's natuurlijk kostbare (meta-)informatie waarmee ook Revolut mooi z'n kosten kan financieren.
En @chronoz: ik denk dat je geen enkele kaartverstrekker echt blij wordt als je geen gehoor geeft aan hun KYC-eisen en ook niet precies nazoekt waarom zo'n transactie zoveel aan provisie kostte. En om dan zo te blijven hangen in iets dat jaren geleden gebeurde, gewoon zorgen dat je meer profijt haalt uit de dienst die een bedrijf aanbiedt dan dat het kost... Voor de rest: let it go, let it go!
Wat je zegt over Qander en Paysquare is simpelweg niet waar.Napsju schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:49:
Qander stopt uit zichzelf met creditcards omdat ze zich alleen nog op leningen/kredieten willen richten. Iets wat ze al langer deden, ook toen het nog Laser Cards heette.
Paysquare is gekocht door equensWorldline en staat ook los van ICS. Ze werken wel samen met ICS voor het uitgeven van kaarten maar verder is het een zelfstandig dochterbedrijf van equensWorldline.
Beide bedrijven zijn dus geen eigendom van ICS
Ben het wel met je eens dat er weinig concurrentie is.
Naast ICS en Amex is er alleen de keuze voor ING en Rabobank. Heb hier onlangs een overzicht van gemaakt, zie nielsiejjj92 in "Ervaringen met creditcards"
Of bracht jij te weinig op vanwege de Revolut-route (geen koersopslag) en kostte je teveel aan spaarpunten? Niet netjes van ICS, maar zou ook een reden kunnen zijn? Je mag ook niks meer tegenwoordigNapsju schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:18:
[...]
In het kader van de transparantie scoort ICS érg slecht. Opeens ontving ik een brief waarin stond dat ze mij niet langer als klant wilden hebben, zonder opgaaf van reden. Omdat ik daar natuurlijk niet zomaar mee akkoord ging heb ik ICS tot wel twintig keer moeten bellen. Niemand bij de servicedesk die mij de waarheid kon vertellen. Uiteindelijk belde een medewerker van iets dieper in de splonken van ICS terug die mij wist te vertellen dat het te maken had met "Revolut". Mevrouw had zelf nog nooit van de dienst gehoord en ook deze medewerker kon mij verder geen informatie verschaffen. Inmiddels dus maar iets anders geregeld, want bij ICS willen ze mij niet meer.
Het koersopslag-argument vind ik niet helemaal overtuigend. ICS weet toch niet of de betalingen die je met Revolut doet in niet-euro zijn?
Daarnaast, is het niet zo dat ICS transactiekosten in rekening brengt voor de charge die Revolut doet om het account op te waarderen? Die transactiekosten loop je als ICS dan mis als je de kaartovereenkomst richting de klant beëindigt.
Daarnaast, is het niet zo dat ICS transactiekosten in rekening brengt voor de charge die Revolut doet om het account op te waarderen? Die transactiekosten loop je als ICS dan mis als je de kaartovereenkomst richting de klant beëindigt.
Zoals ik al aangaf is de transparantie bij ICS zeker voor verbetering vatbaar. Ik ben geen geldezel, doe niet aan duistere zaken en verder ben ik mij van geen kwaad bewust. Inmiddels heb ik mij er maar bij neergelegd. ICS is ondoorgrondelijk gebleken en voor mijzelf weet ik dat ik na al die jaren trouwe klant zonder ooit een betalingsachterstand gehad hebbende, beter verdien. Dag ICS!

Lekker!
Het vervelende is dat als je ICS verlaat, je alleen naar ING en Rabo kan voor een Creditcard van Mastercard of Visa en natuurlijk AMEX.
De markt in NL is erg triest te noemen wat betreft de CC's.
De markt in NL is erg triest te noemen wat betreft de CC's.
Hoe bedoel je kritischer?Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:09:
[...]
Oh, ik heb wel eens maanden gehad dat ik Revolut met € 5.000 opladen moest, zou niet best wezen als dat niet kan
(tegenwoordig met iets kleinere bedragen nu de DKB, mijn (Duitse) bank toch wat kritischer wordt)
Lekker!
Bij sommigen kan bij Revolut niet meer dan € 1.000 per dag worden opgeladen (bij anderen lukt dan schijnbaar € 10.000 in één keer nog steeds). Bij mij lukte € 1.000 in één keer ook niet meer, daaronder gaat het nog prima.
Mijn rekening bij bunq opladen gaat ook alleen maar met een tussengeschakelde Curve kaart, rechtstreeks wordt geblokkeerd.
Kortom: het feestje is misschien binnenkort wel helemaal voorbij.
En ja, het is een dorre boel met kaarten in Nederland, ben blij dat ik destijds nog een DKB-rekening krijgen kon en daarbij nog wat Duitse kaarten aanvragen kan. Misschien toch maar eens aanbieders in het buitenland verder verkennen.
Weet iemand of er nog nieuwe spaarprogramma kaarten komen? Nu Qander gestopt is met de Miles & More.
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 12-04-2020 15:38 ]
In Nederland is zit er zo weinig marge op betalingen en te weinig gebruik om het heel rendabel voor de de kaart uitgevers te krijgen.
Erg jammer ook, want je kan nu of bij Mastercard airmiles sparen (wat heel weinig is en het moet in het buitenland betaald zijn)menzo schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:49:
In Nederland is zit er zo weinig marge op betalingen en te weinig gebruik om het heel rendabel voor de de kaart uitgevers te krijgen.
En bij Amex heb je hun Reward Program of Flying Blue. Keuze is erg beperkt.
Kan niet wachten op de Apple Card naar NL, maar ben bang dat dat wel wat jaren gaat duren
Denk je dat je daar wel ontzettend veel rewards mee zal krijgen? Ik denk van niet. Ook zij hebben te maken met de lage marge.
Zelf heb ik niets te klagen wat betreft rewards. Ik heb liever een lager kassabedrag en geen/zeer weinig rewards (huidige situatie in NL) dan een hoger kassabedrag en wel rewards. Sparen kan ik prima zelf, daar heb ik geen hulp van een creditcardbedrijf voor nodig
Zelf heb ik niets te klagen wat betreft rewards. Ik heb liever een lager kassabedrag en geen/zeer weinig rewards (huidige situatie in NL) dan een hoger kassabedrag en wel rewards. Sparen kan ik prima zelf, daar heb ik geen hulp van een creditcardbedrijf voor nodig
[ Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 12-04-2020 16:23 ]
Nee die Apple Card zou voor mij meer een handige feature zijn dan het sparen.Zr40 schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:18:
Denk je dat je daar wel ontzettend veel rewards mee zal krijgen? Ik denk van niet. Ook zij hebben te maken met de lage marge.
Voor mij zijn die rewards meer als bijkomst als ik bijv kijk naar de VS kun je bij veel winkels flink sparen aan kortingen. (en als je dan toch veel online koopt is zo een rewardprogramma handig)
Welke feature van de Apple Card zou dan handig zijn?Anoniem: 886251 schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:40:
Nee die Apple Card zou voor mij meer een handige feature zijn dan het sparen.
Voor mij zijn die rewards meer als bijkomst als ik bijv kijk naar de VS kun je bij veel winkels flink sparen aan kortingen. (en als je dan toch veel online koopt is zo een rewardprogramma handig)
En zoals @Zr40 aangeeft is er hier weinig marge om rewards te kunnen geven, gezien EU verordening m.b.t. maximale hoogte van de fees voor CC transacties, en hoogstwaarschijnlijk ook minder rente inkomsten vergeleken met VS.
Naast Amex blijven op dit moment nog de EuroClix en de Bijenkorfcard over om punten mee te sparen.
Bijenkorf geeft over aankopen buiten de Bijenkorf 0,5% shoptegoed. Euroclix is omgerekend dacht ik 0,25%, alhoewel de waarde van je clix hoger wordt als je er meer tegelijk omwisselt voor euro's.
De Apple Card heeft geen fysieke kaartnummer op de kaart staan, bij fraude kan je dezelfde kaart behouden en een nieuwe nummer krijgen met CVC en al.Wally2002 schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:42:
[...]
Welke feature van de Apple Card zou dan handig zijn?
En zoals @Zr40 aangeeft is er hier weinig marge om rewards te kunnen geven, gezien EU verordening m.b.t. maximale hoogte van de fees voor CC transacties, en hoogstwaarschijnlijk ook minder rente inkomsten vergeleken met VS.
Naast Amex blijven op dit moment nog de EuroClix en de Bijenkorfcard over om punten mee te sparen.
Bijenkorf geeft over aankopen buiten de Bijenkorf 0,5% shoptegoed. Euroclix is omgerekend dacht ik 0,25%, alhoewel de waarde van je clix hoger wordt als je er meer tegelijk omwisselt voor euro's.
Verder is het een metalen kaart
Dat laatste is handig in geval van fraude, hoef je niet enkele dagen te wachten op een nieuwe kaart. Maar hoe is dat eerste precies handig?Anoniem: 886251 schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:56:
[...]
De Apple Card heeft geen fysieke kaartnummer op de kaart staan, bij fraude kan je dezelfde kaart behouden en een nieuwe nummer krijgen met CVC en al.
Al kun je natuurlijk zo een nieuw nummer (+ afloopdatum + CVC) krijgen voor de virtuele kaart in je Apple Wallet... als er met (het nummer van) je fysieke kaart fraude gepleegd is zul je toch echt een nieuwe kaart moeten krijgen. Er is immers geen methode om de chip op de kaart van een nieuw nummer te voorzien.
Heeft iemand van jullie al een ING Mastercard weten te bemachtigen met contactloos betalen?
Zie op de site van ING op de plaatjes dat ze nu wel het contactloos logo hebben?
Zie op de site van ING op de plaatjes dat ze nu wel het contactloos logo hebben?
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
Heb alleen nog de niet contactloze variant gehad. Echter vond ik de kaart van ING te beperkt omdat er een maximum van 15 betalingen per dag op zit, dus ook kleine betalingen. Naast dat de kaart erg snel geblokkeerd werd zodra je buiten NL/BE/DE kwam.RSB schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:05:
Heeft iemand van jullie al een ING Mastercard weten te bemachtigen met contactloos betalen?
Voor mij persoonlijk zijn die 15 betalingen wel voldoende. Ik koop alleen grote aankopen ermee. Mijn contactloze ING Mastercard is wel onderweg :-)nielsiejjj92 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:33:
[...]
Heb alleen nog de niet contactloze variant gehad. Echter vond ik de kaart van ING te beperkt omdat er een maximum van 15 betalingen per dag op zit, dus ook kleine betalingen. Naast dat de kaart erg snel geblokkeerd werd zodra je buiten NL/BE/DE kwam.
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
Zijn de BMW en Mercedes kaarten via ICS nog aan te vragen?
Kan geen link vinden namelijk
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 16-04-2020 13:41 ]
Volgende keer even zoeken; BMW staat gewoon in dit topicAnoniem: 886251 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:41:
Zijn de BMW en Mercedes kaarten via ICS nog aan te vragen?
https://www.bmw.nl/nl/con...bmw-visa-card-welkom.html
Bedankt!oohh schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:45:
[...]
Volgende keer even zoeken; BMW staat gewoon in dit topic
https://www.bmw.nl/nl/con...bmw-visa-card-welkom.html
Van de Mercedes kon ik niks vinden, neem dus aan dat ie er niet meer is.
Als je mastercard alternatief zoekt https://www.euroclixmastercard.nl/
of een bijenkorf kaart https://www.debijenkorf.nl/de-bijenkorf-card
en deze is ook nog gratis
https://www.icscards.nl/aio/personal?param1=SKICRD.SKI
Deze nog niet geprobeert maar probeer maar https://www.icscards.nl/a...1=YKNAC.YKN¶m2=KNACOL
en deze is ook nog gratis
Deze nog niet geprobeert maar probeer maar https://www.icscards.nl/a...1=YKNAC.YKN¶m2=KNACOL
[ Voor 105% gewijzigd door saharoen op 16-04-2020 20:48 ]
Is die KNAC niet gebonden aan een lidmaatschap?saharoen schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:21:
Als je mastercard alternatief zoekt https://www.euroclixmastercard.nl/
en deze is ook nog gratishttps://www.icscards.nl/aio/personal?param1=SKICRD.SKI
Officeel wel maar ik weet niet of het gecheckt wordt door ics. Ik heb zelf de visa card van de nederlandse ski vereniging en ben geen lidIs die KNAC niet gebonden aan een lidmaatschap?
[ Voor 12% gewijzigd door saharoen op 17-04-2020 11:41 ]
Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1