Doe ik helemaal niets mee, alleen de creditcard gebruik ik. Kaart is gewoon een mastercard zoals alle mastercards van ICS.Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:31:
[...]
Hoe bevalt die Euroclix kaart verder dan? Moet je dan ook al die verrotte onderzoeken doen en op websites klikken enzo? Ik heb er wel even snel naar gekeken, maar het ziet er allemaal zo goedkoop uit..
Ik heb er zelf vorig jaar 3 gevlogen: AMS>IAD, ORD>AMS, AMS>YVR.Stinger_Ventura schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 07:50:
[...]
Heeft regular Amex ook een aanbieding voor een gratis kaart 1 jaar lang? Reden dat dat ik in een paar jaar tijd zo'n 200k punten heb gespaard binnen Flying Blue is door de "referral carrousel" die we elk jaar weer doen in ons huishoudengratis 20k+ punten per jaar per persoon.
Ik ken de 2 fora, en mij is 30k business naar de States niet opgevallen de afgelopen 2 jaar.
Allemaal in business voor 31.250 miles p/s, nogmaals wel enkeltjes maar alsnog een goede deal vind ik zelf. Gewoon op de FB promo award pagina gevonden en daar staan ze regelmatig voor de prijs richting Noord-Amerika.
Weet iemand of AMEX ook gewoon een email adres heeft wat ik kan gebruiken voor vragen? Heb 1 vraag die ik graag even op "papier" geantwoord zie worden, maar kom nergens een e-mail adres tegen.
Bel ze. Of is dat te simpelPWM schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:04:
Weet iemand of AMEX ook gewoon een email adres heeft wat ik kan gebruiken voor vragen? Heb 1 vraag die ik graag even op "papier" geantwoord zie worden, maar kom nergens een e-mail adres tegen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Als je ze belt geven ze zo het email adres. Elke afdeling heeft die wel. Soms ook persoonlijke mail adressen, maar dat ligt aan de kaart en functie.PWM schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:04:
Ik weet niet of het bij alle vestigingen is, maar bij mijn plaatselijke Lidl (regio Den Haag) is het tegenwoordig mogelijk om met VISA en MasterCard (creditcards) te betalen. Bij de Jumbo hier kon dat al. Nu alleen de Albert Heijn en de Hoogvliet nog .....
Na 2 jaar eindelijk Diamond member bij de Bijenkorf geworden, maar inmiddels stelt de hele kaart niks meer voor. Jammer jammer. Verheugde me nog zo op geen kaartbijdrage meer, maar helaas.
Extra overweging voor mensen om de kaart op te zeggen is de exorbitant hoge koersopslag van 2%. Heb ik net dit jaar mijn CC bij de ING opgezegd, balen. Die hanteren 1,45% momenteel. Scheelt op 3000 uitgeven tijdens een vakantie al snel 15 euro. Dat is dan toch al goed voor de extra pakketkosten van het duurdere ING pakket
Extra overweging voor mensen om de kaart op te zeggen is de exorbitant hoge koersopslag van 2%. Heb ik net dit jaar mijn CC bij de ING opgezegd, balen. Die hanteren 1,45% momenteel. Scheelt op 3000 uitgeven tijdens een vakantie al snel 15 euro. Dat is dan toch al goed voor de extra pakketkosten van het duurdere ING pakket
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ja ik kreeg vandaag ook een mail, tot 2x meer punten binnen de bijenkorf...
Echter exorbitant hoge koersopslag zou ik het niet noemen, het is altijd nog beter dan de amex kaarten
. En ik dacht dat je de ING kaart gratis bij het betaalpakket kreeg? Of betaal ik hier nu extra voor ik gebruikte die kaart namelijk nooit ivm de bijenkorf card.
Echter exorbitant hoge koersopslag zou ik het niet noemen, het is altijd nog beter dan de amex kaarten
Ik zit ook bij de ING bank en wil sinds pas een creditcard aanvragen, bij de ING zijn idd kosten voor een creditcard. En ik zag dat je bij de bijenkorf kaart voor veel meer verzekerd bent en een klein beetje punten spaart. Dus dit leek mij juist een betere optie dan de ING kaart.
Ja de verzekering bij de Bijenkorf is wel weer langer (365 dagen tegen betaling van 7.50pj). Dus voor binnenlandse aankopen prima.xileS schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:29:
Ik zit ook bij de ING bank en wil sinds pas een creditcard aanvragen, bij de ING zijn idd kosten voor een creditcard. En ik zag dat je bij de bijenkorf kaart voor veel meer verzekerd bent en een klein beetje punten spaart. Dus dit leek mij juist een betere optie dan de ING kaart.
Voorheen zat de ING CC in mijn pakket, maar ik gebruikte hem inderdaad niet en heb nu het basispakket, voornaamste verschil is de CC.
Nu ja, moet ik toch gaan kijken wat handig is. 2% vind ik toch wel veel. Vroeger was het amper 1.35 bij de ING.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik doelde meer op de reisverzekeringen. Bij de creditcard van de basispakket ben je daar helemaal niet voor verzekerd en bij de bijenkorf kaart wel. Als ik een creditcard aanvraag is omdat het handig is voor vakantie om bv reizen en hotels te boeken. Normaal gesproken moet ik altijd 1 lenen, als er geen optie is om met paypal of ideal te betalen.Boobybandit schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:50:
[...]
Ja de verzekering bij de Bijenkorf is wel weer langer (365 dagen tegen betaling van 7.50pj). Dus voor binnenlandse aankopen prima.
Voorheen zat de ING CC in mijn pakket, maar ik gebruikte hem inderdaad niet en heb nu het basispakket, voornaamste verschil is de CC.
Nu ja, moet ik toch gaan kijken wat handig is. 2% vind ik toch wel veel. Vroeger was het amper 1.35 bij de ING.
Als je prijs stelt op de BijPunten dan zou je kunnen redeneren dat de netto koersopslag van de BijenkorfCard effectief lager is, namelijk 2,0 - 0,5% BijPunten = 1,5%. Dan is het verschil met de 1,45% van de ING creditcard niet meer zo groot. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit wat wijsheid is. Opzeggen of niet ....
Betalen met mijn ING Maestro Betaalpas is sowieso goedkoper (1% koersopslag), maar lukt in het buitenland niet overal. Borg voor autohuur ermee betalen al helemaal niet.
Betalen met mijn ING Maestro Betaalpas is sowieso goedkoper (1% koersopslag), maar lukt in het buitenland niet overal. Borg voor autohuur ermee betalen al helemaal niet.
[ Voor 41% gewijzigd door U123456 op 13-09-2015 15:43 ]
Die Bijpunten zijn vervolgens enkel bij de Bijenkorf te besteden, waar de prijzen toch al hoger liggen dan elders. Dan maakt het verschil helemaal weinig meer uit.
Lekker!
Precies om deze redenen ben ik juist terug gegaan van de Bijenkorf card naar de ING card.Boobybandit schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:04:
Na 2 jaar eindelijk Diamond member bij de Bijenkorf geworden, maar inmiddels stelt de hele kaart niks meer voor. Jammer jammer. Verheugde me nog zo op geen kaartbijdrage meer, maar helaas.
Ik heb toch al het royaalpakket dus gebruik nu die platinumcard weer.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik zit zelf bij ICS (VISA) en switch bijna elk jaar van creditcard-type.
Nu zit ik weer 1 jaar op platinum met doorlopende reisverzekering, totale kosten € 52.
Ergens anders een doorlopende reisverzekering afsluiten kost mij minimaal net zo veel, en dan zit ik nog zonder CC, dus voor mij een prima deal.
Bij de Rabobank (Mastercard) is de online-omgeving voor creditcards wel ontzettend treurig. Afschrijvingen zijn pas laat inzichtelijk, geen SMS mogelijkheid bij afschrijving, tegoed bijstorten niet mogelijk etc.
Nu zit ik weer 1 jaar op platinum met doorlopende reisverzekering, totale kosten € 52.
Ergens anders een doorlopende reisverzekering afsluiten kost mij minimaal net zo veel, en dan zit ik nog zonder CC, dus voor mij een prima deal.
Bij de Rabobank (Mastercard) is de online-omgeving voor creditcards wel ontzettend treurig. Afschrijvingen zijn pas laat inzichtelijk, geen SMS mogelijkheid bij afschrijving, tegoed bijstorten niet mogelijk etc.
bijstorten kan trouwens wel,heb het ergens in mijn mail staat maar je maakt dan geld over naar een rabobank rekening en in de omschrijving zet je dan het cc nummergeenstijl schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:24:
Mocht iemand het willen weten dan kan ik het wel weer opzoeken
[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 15-09-2015 10:46 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Inmiddels mijn Hertz Five Star Gold kaart binnen die hoort bij de AMEX Platinum. Heb als test maar eens 3 auto's gehuurd via Hertz, de eerste volgende week in Hamburg. Eens kijken of die gratis upgrade doorkomt
Als kleine tip: De regel bij het huren van auto's is om altijd dat te boeken wat je minimaal wilt rijden, upgrades zijn een leuke extra's maar zeker niet gegarandeerd en overal beschikbaar. De waarde van een hoge status is de afgelopen jaren bij de meest verhuurbedrijven aardig versoberd.PWM schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:53:
Inmiddels mijn Hertz Five Star Gold kaart binnen die hoort bij de AMEX Platinum. Heb als test maar eens 3 auto's gehuurd via Hertz, de eerste volgende week in Hamburg. Eens kijken of die gratis upgrade doorkomt
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 15-09-2015 13:23 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Kick:
Zie net in luchtvaart topic dat AMEX Flying Blue Gold nu 1 jaar gratis is. Krijg je ook nog 12.500 bonus miles + 1 mile per euro besteding. Goede deal.
Zie net in luchtvaart topic dat AMEX Flying Blue Gold nu 1 jaar gratis is. Krijg je ook nog 12.500 bonus miles + 1 mile per euro besteding. Goede deal.
Welk topic is dat? Helemaal gemist.PWM schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:53:
Kick:
Geldt zeker alleen voor nieuwe klanten? Heb een Gold card sinds 2006.
*knip*
[ Voor 95% gewijzigd door Krisp op 24-09-2015 14:44 ]
die 10.000 punten krijg je btw pas als je (2500 krijg je sowieso) 750 euro uitgeeft de eerste 3 maanden.
*zwaait naar pwm*
ja hier zit ik ook al haha had het hier ook best kunnen melden,maar dacht er pas aan net door jou posts over je platinum
*zwaait naar pwm*
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Die FB AMEX Gold is zeker weer een mooie aanbieding, ik heb hem nog maar eens aangevraagd aangezien ik van de Bijenkorf kaart niet echt enthousiast meer word.
Is nu de derde keer in iets meer dan een jaar dat ik een AMEX kaart ga proberen te bemachtigen, ik ben benieuwd. Ik word telkens afgewezen zonder opgaaf van reden. Ik heb een eigen zaak, reis veel en hark meer dan voldoende centen bij elkaar, maar misschien knappen ze af op mijn leeftijd (25) en het feit dat ik een woning huur in plaats van bezit.. iemand tips? :-)
Is nu de derde keer in iets meer dan een jaar dat ik een AMEX kaart ga proberen te bemachtigen, ik ben benieuwd. Ik word telkens afgewezen zonder opgaaf van reden. Ik heb een eigen zaak, reis veel en hark meer dan voldoende centen bij elkaar, maar misschien knappen ze af op mijn leeftijd (25) en het feit dat ik een woning huur in plaats van bezit.. iemand tips? :-)
Vraag het ze? Bel ze even op?
Dat heb ik uiteraard geprobeerd, maar ze geven aan dat ze daar niets over kunnen zeggen omdat hun risicoanalyseberekeningen en de manier waarop deze in elkaar steken vertrouwelijk zijn.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:10:
Vraag het ze? Bel ze even op?
Vraag dan even of ze ook het risico hebben meegenomen dat jij over een paar jaar (als zij opeens gaan denken dat je wel een leuke potentiële klant bent) hun aanbod gewoon compleet negeert onder het motto "too little too late".Timmyboy_ schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:11:
[...]
Dat heb ik uiteraard geprobeerd, maar ze geven aan dat ze daar niets over kunnen zeggen omdat hun risicoanalyseberekeningen en de manier waarop deze in elkaar steken vertrouwelijk zijn.
Die woning zou het wel eens kunnen zijn. Zoiets vertegenwoordigt toch een aardige waarde waar aanspraak op gemaakt kan worden wanneer je failliet gaat. Wanneer nu je zaak failliet gaat valt er waarschijnlijk minder voor ze terug te halen. Misschien dat je wat meer privévermogen moet creëren dat los staat van je zaak, al heb ik geen idee wat voor rechtsvorm deze momenteel heeft natuurlijk.Timmyboy_ schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:09:
Die FB AMEX Gold is zeker weer een mooie aanbieding, ik heb hem nog maar eens aangevraagd aangezien ik van de Bijenkorf kaart niet echt enthousiast meer word.
_██_
(ಠ_ృ)
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:12
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Tegen de tijd dat de belastingdienst en vooral de bank (hypotheek) met je klaar is valt er voor amex waarschijnlijk niks meer te halen
Weet er iemand wanneer je die kwalificerende vluchten erbij krijgt? Dit jaar heb ik ze niet nodig, maar voor volgend jaar is het wel makkelijk
Die statusmatch is wel leuk. Door mijn AMEX Platinum, kreeg ik dus 5 Star Gold bij Hertz. Ik heb bij de andere huurmaatschappijen een status match aangevraagd, en allemaal gaven ze die. Eentje zelfs een tree hoger.
Die tree hoger stuur je weer naar Hertz, en daar ben je dan President
Die stuur je weer naar de rest, waarna je bij alle verhuurmaatschappijen op de hoogte tier staat
Kost je een uurtje, maar wel makkelijk.
Die tree hoger stuur je weer naar Hertz, en daar ben je dan President
Volgens mij na de betaling van je jaarbedrag.screamhouse schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:25:
Weet er iemand wanneer je die kwalificerende vluchten erbij krijgt? Dit jaar heb ik ze niet nodig, maar voor volgend jaar is het wel makkelijk
Vlak na de eerste rekening. Heeft bij mij ook wel eens 2 maanden geduurd.
American Express vraagbaak
Vliegtuig maatschappijen doen dat ook. Al niet heel erg openbaar, heb nog wel ergens een link van Turkish Airlines.PWM schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 13:22:
Die statusmatch is wel leuk. Door mijn AMEX Platinum, kreeg ik dus 5 Star Gold bij Hertz. Ik heb bij de andere huurmaatschappijen een status match aangevraagd, en allemaal gaven ze die. Eentje zelfs een tree hoger.
Die tree hoger stuur je weer naar Hertz, en daar ben je dan PresidentDie stuur je weer naar de rest, waarna je bij alle verhuurmaatschappijen op de hoogte tier staat
Kost je een uurtje,
Net mail ontvangen van Haalmeeruitjecard:
Wel jammer, maakte er toch regelmatig gebruik van. De reden van stoppen geven ze overigens niet.Haal Meer Uit Je Card stopt. Heeft u nog cashback tegoed? Dan kunt u kiezen uit twee mogelijkheden.
Uw tegoed overschrijven naar uw eigen rekening
U kunt uw Haal Meer Uit Je Card cashback tegoed overschrijven naar uw eigen creditcard rekening. Zodat u er gewoon over kunt beschikken. In verband met uw privacy kunnen we dit helaas niet automatisch regelen. Dus moet u het, voor 15 oktober 2015, zelf doen. Uw Haal Meer Uit Je Card account wordt, na overschrijving, wel automatisch gedeactiveerd.
Ik bankier voor mijn zakkelijke rekening bij KNAB, maar zij bieden op dit moment geen creditcards aan.
Zijn er naast ICS nog andere providers die een creditcard aanbieden die ik bij KNAB kan gebruiken?
Ik doe veel zakken met het buitenland dus een gunstige koersopslag is prettig. (<=2%)
Zijn er naast ICS nog andere providers die een creditcard aanbieden die ik bij KNAB kan gebruiken?
Ik doe veel zakken met het buitenland dus een gunstige koersopslag is prettig. (<=2%)
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Je hebt bijvoorbeeld ook nog Laser Cards, maar de verhalen die ik daarover lees zijn toch iets minder.Gijs007 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:41:
Ik bankier voor mijn zakkelijke rekening bij KNAB, maar zij bieden op dit moment geen creditcards aan.
Als je daadwerkelijk op zoek bent naar minder dan 2% koersopslag wordt dat lastig, denk ik.
Ik ben zelf ook op zoek naar een andere CreditCard met een gunstige koersopslag, maar dan kom je al snel uit bij CC's van bijv de ING, SNS of Rabobank. Voorwaarde bij deze CC's is dat je een betaalrekening bij hun hebt.
-
De CC die je via KNAB zou krijgen, is van Laser.
[ Voor 8% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 02-10-2015 16:14 ]
Dit is tot nog toe het goedkoopste wat ik kon vinden: https://www.worldcard.nl/creditcards/visa-world-card-gold/
1.5% koers opslag. Ben benieuwd of die ook voor mijn bedrijf bruikbaar is.
1.5% koers opslag. Ben benieuwd of die ook voor mijn bedrijf bruikbaar is.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Inmiddels ook de hoogste status bij alle hotelketens. Toch erg makkelijk met mijn vele reizen. Ik krijg nooit hoge status, omdat ik altijd wel in een andere keten lig. Nu krijg ik overal gratis upgrades en punten die ik naar KLM kan overschrijven. Later deze maand 25 dagen zakelijk Amerika, de punten vliegen binnen.PWM schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 13:22:
Die tree hoger stuur je weer naar Hertz, en daar ben je dan PresidentDie stuur je weer naar de rest, waarna je bij alle verhuurmaatschappijen op de hoogte tier staat
Kost je een uurtje, maar wel makkelijk.
En dat allemaal door een simpele Hertz 5 star gold card
Iemand ervaringen met het koppelen van je CC aan Google Wallet?
Ik wil een stuk software kopen, maar dit kan enkel via Google Wallet (waar je dus je CC aan moet koppelen). Ik heb hier echter geen ervaring mee en ken ook niemand die dit wel heeft.
Tips?
Ik wil een stuk software kopen, maar dit kan enkel via Google Wallet (waar je dus je CC aan moet koppelen). Ik heb hier echter geen ervaring mee en ken ook niemand die dit wel heeft.
Tips?
Misschien door met een aan Paypal gekoppelde creditcard bij Google Wallet te betalen?
Schijnt te kunnen sinds mei 2014:
http://tweakers.net/nieuws/96036/google-voegt-paypal-betaalmogelijkheid-toe-aan-play-store.html
Schijnt te kunnen sinds mei 2014:
http://tweakers.net/nieuws/96036/google-voegt-paypal-betaalmogelijkheid-toe-aan-play-store.html
[ Voor 12% gewijzigd door U123456 op 05-10-2015 15:58 ]
Wat is je vraag?PdeBie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:03:
Tips?
Als je je CC bijv aan Google Play Store koppelt staat-ie gekoppeld aan je Google Wallet, en via wallet.google.com kun je m ook makkelijk koppelen via Payment Methods. Ja, ik heb m gekoppeld gehad (wegens Play Store).
Rail Away!
--magweg--
[ Voor 97% gewijzigd door Napsju op 05-10-2015 17:57 ]
Lekker!
Dat is een andere kaart
Koersopslag: 1,5% voor EU landen zonder euro en voor landen buiten EU
Nee, gaat niet om iets uit de play store, maar om de NIK collection (https://www.google.com/nikcollection/).Mad Marty schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:40:
[...]
Wat is je vraag?
Als je je CC bijv aan Google Play Store koppelt staat-ie gekoppeld aan je Google Wallet, en via wallet.google.com kun je m ook makkelijk koppelen via Payment Methods. Ja, ik heb m gekoppeld gehad (wegens Play Store).
Maar ik ken Google Wallet niet (ben ook niet bekend met de Play Store (geen Android hier)), dus vandaar de vraag
[ Voor 44% gewijzigd door PdeBie op 05-10-2015 18:00 . Reden: quote toegevoegd ]
Ik snap nog steeds niet wat je vraag isPdeBie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:00:
[...]
Nee, gaat niet om iets uit de play store, maar om de NIK collection (https://www.google.com/nikcollection/).
Maar ik ken Google Wallet niet (ben ook niet bekend met de Play Store (geen Android hier)), dus vandaar de vraag
Rail Away!
Valt dat koppelen (en eventueel ontkoppelen i.v.m. eenmalige aanschaf) mee? Zitten er vage consequenties aan die in kleine lettertjes verborgen zitten?
Ik weet het niet, maar als je daar bang voor bent is er altijd mogelijkheid om eenmalig een prepaid cc aan te schaffen en die te koppelen. Dan loop je geen enkel risico.PdeBie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 07:37:
Valt dat koppelen (en eventueel ontkoppelen i.v.m. eenmalige aanschaf) mee? Zitten er vage consequenties aan die in kleine lettertjes verborgen zitten?
Ze hebben nu deze site: www.pricelessspecials.nl maar stelt tot nu toe weinig voor.Melniek schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:15:
Net mail ontvangen van Haalmeeruitjecard:
[...]
Wel jammer, maakte er toch regelmatig gebruik van. De reden van stoppen geven ze overigens niet.
Als je een creditcard koppelt aan Google Wallet slaat Google je CC gegevens op voor o.a. de Play Store en andere Google diensten. Er zal even een klein bedrag gereserveerd worden maar verder is er eigenlijk niet veel bijzonders aan. Zo gauw je een app koopt, staat je CC in de lijst, waarvan je ook kunt instellen dat er een wachtwoord vereist is. Daarna zal je CC belast worden en krijg je gelijk een email met bevestiging.PdeBie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:03:
Tips?
Sommige bedrijven gebruiken/gebruikten ook Google Wallet als betaalmethode, dan incasseert Google namens hun het bedrag. Handig daarin is dat je niet bij elke aanbieder apart je nieuwe CC gegevens hoeft door te geven.
Tegenwoordig kun je ook met Paypal in de Play Store betalen en met een gift card binnenkort ook (officieel) in Nederland vanaf 16 oktober 2015
Mocht je geen Android toestel hebben dan is dat nog geen punt, zolang je maar een Google account hebt.PdeBie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 07:37:
Nee er zitten geen ''vage'' consequenties aan verbonden. Je kunt heel makkelijk je creditcard koppelen en ook weer ontkoppelen via https://wallet.google.com/manage/#paymentMethods:
Ik geef momenteel zo'n 5-10k per jaar uit met mijn CC en dat kan ik eventueel ophogen naar 15k door vaker in de winkel (tanken, boodschappen, etc) de CC te gebruiken. Heb momenteel simpelweg gewoon de 'platinum gold black super' varianten bij mijn huisbanken en maak praktisch enkel gebruik van ABN Gold-ICS-Mastercard (365 dagen verzekering, autohuur eigen risico, verder niks boeiends)
Enige tips welke kaart het meeste zal 'opleveren'?
ps. Wat vinden jullie van number26? Ziet er veelbelovend uit.. geen koersopslag.. Dan gaat mijn CC spending bij andere kaarten flink omlaag daar zeker de helft van die 5-10k niet in euro's is. Zo een anderhalve tot 2 procent besparen zodra ze in nederland actief worden.. (ook gewoon bij betalen in het buitenland geloof ik!)
Enige tips welke kaart het meeste zal 'opleveren'?
ps. Wat vinden jullie van number26? Ziet er veelbelovend uit.. geen koersopslag.. Dan gaat mijn CC spending bij andere kaarten flink omlaag daar zeker de helft van die 5-10k niet in euro's is. Zo een anderhalve tot 2 procent besparen zodra ze in nederland actief worden.. (ook gewoon bij betalen in het buitenland geloof ik!)
Soort prepaid kaart aangezien je van te voren moet overmaken naar een SEPA rekening in Duitsland. Snel opwaarderen is dus niet mogelijk.ps. Wat vinden jullie van number26? Ziet er veelbelovend uit.. geen koersopslag.. Dan gaat mijn CC spending bij andere kaarten flink omlaag daar zeker de helft van die 5-10k niet in euro's is. Zo een anderhalve tot 2 procent besparen zodra ze in nederland actief worden.. (ook gewoon bij betalen in het buitenland geloof ik!)
Geen fees is echter wel mooi, dat weegt er wat mij betreft wel tegenop.
[ Voor 4% gewijzigd door remcoboy1479 op 13-10-2015 11:56 ]
Nog even niet voor ons:
E-mail na aanmeldpoging:
Bron: https://number26.de/en/support/countries-number26-available/IN WHICH COUNTRIES IS NUMBER26 AVAILABLE?
In the beginning, NUMBER26 will only be available for customers residing in Germany or Austria. However, the NUMBER26 MasterCard® can be used worldwide. Depending on customer demand, we will expand to more European countries throughout the next year.
E-mail na aanmeldpoging:
Thank you for signing up to our waiting list.
At the moment we're only available in Germany and Austria. We'll keep you up to date and get in touch with you as soon as NUMBER26 is available in your country.
[ Voor 23% gewijzigd door U123456 op 13-10-2015 21:29 ]
Please don't! Starwood, Hyatt en Hilton punten verliezen minimaal de helft van hun waarde als je ze naar KLM overboekt. Gun jezelf dan een weekendje in een suite in het St. Regis of gebruik het voor front row seats bij concerten en sportevents die je anders nooit zou bemachtigen, via SPG Moments.PWM schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:40:
[...]
Inmiddels ook de hoogste status bij alle hotelketens. Toch erg makkelijk met mijn vele reizen. Ik krijg nooit hoge status, omdat ik altijd wel in een andere keten lig. Nu krijg ik overal gratis upgrades en punten die ik naar KLM kan overschrijven. Later deze maand 25 dagen zakelijk Amerika, de punten vliegen binnen.
En dat allemaal door een simpele Hertz 5 star gold card
Als je hem nog niet leest, volg dan The Points Guy in je vrije uurtjes op het vliegveld om het meeste uit je punten te halen
Ik wil met mijn Mastercard (ABN Amro) online een vakantie (vlucht en hotel) boeken in juni 2016. De vervaldatum is januari 2016. Hoe moet ik hiermee omgaan? ISC zegt pas 5 weken voor verval een nieuwe toe te sturen. Dat betekent dat mijn creditcard praktisch onbruikbaar is.
[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 01-11-2015 12:41 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Neem aan dat je nu al mag (aan)betalen voor die reis? Dan is er toch geen probleem? En anders update je tzt de kaartinformatie zodra je moet betalen.cbr600f4i schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:41:
Ik wil met mijn Mastercard (ABN Amro) online een vakantie (vlucht en hotel) boeken in juni 2016. De vervaldatum is januari 2016. Hoe moet ik hiermee omgaan? ISC zegt pas 5 weken voor verval een nieuwe toe te sturen. Dat betekent dat mijn creditcard praktisch onbruikbaar is.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Normaal gesproken zou je de oude card nu gewoon kunnen gebruiken en als de gegevens niet meer kloppen zou het bedrijf waar je die vakantie boekt je moeten vragen om de informatie bij te werken.cbr600f4i schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:41:
Is er iets wat je tegenhoudt om te boeken?cbr600f4i schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:41:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Alvast bedankt voor jullie response!
Ik probeer online te boeken bij Melia Sol (Spanje) en die accepteert geen expiry date (01/16) voor de boekingsdatum (20/05/16), dus ik kom niet verder. Vlucht heb ik nog niet vastgelegd want stel dat de hotelkamer vol zit straks, dus die wil ik eerst vastleggen.
Ik heb net wel even met ISC gebeld en die sturen een nieuwe kaart. Vreemd dat ze dat niet standaard eerder doen want ik ben toch niet de enige die dit overkomt.
Ik probeer online te boeken bij Melia Sol (Spanje) en die accepteert geen expiry date (01/16) voor de boekingsdatum (20/05/16), dus ik kom niet verder. Vlucht heb ik nog niet vastgelegd want stel dat de hotelkamer vol zit straks, dus die wil ik eerst vastleggen.
Ik heb net wel even met ISC gebeld en die sturen een nieuwe kaart. Vreemd dat ze dat niet standaard eerder doen want ik ben toch niet de enige die dit overkomt.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Logisch toch? De creditcard is hun zekerheid (borg) dat ze bij een no-show toch hun geld krijgen. Dat kan niet als jij een creditcard gebruikt die dan niet meer geldig is.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ja, het is logisch. Maar het zou wel handig zijn als de creditcard minimaal een jaar geldig is.gambieter schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:36:
Logisch toch? De creditcard is hun zekerheid (borg) dat ze bij een no-show toch hun geld krijgen. Dat kan niet als jij een creditcard gebruikt die dan niet meer geldig is.
De fout ligt bij Melia Sol. Een beetje internetwinkel zou dit een stuk netter regelen. Probleem is dat dit altijd kan gebeuren. Je zou in die 8 maanden ook gewoon je CC op kunnen zeggen, of hij wordt geblokkeerd en vervangen, etc. Blijkbaar hebben ze daar bij Melia Sol niet over nagedacht.cbr600f4i schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:26:
Alvast bedankt voor jullie response!
Precies, die vervaldatum is gewoon een stukje controle (klopt dit met de gegevens van de CC-maatschappij) en is die CC op het moment van ingeven (nog) wel geldig.downtime schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:40:
[...]
De fout ligt bij Melia Sol. Een beetje internetwinkel zou dit een stuk netter regelen. Probleem is dat dit altijd kan gebeuren. Je zou in die 8 maanden ook gewoon je CC op kunnen zeggen, of hij wordt geblokkeerd en vervangen, etc. Blijkbaar hebben ze daar bij Melia Sol niet over nagedacht.
Ben ZEER ontevreden over de AMEX Platinum reisverzekering.
Ik heb een claim (+/- 400,-) na een reis van 3 weken door de US. Ik moet nu echt heel veel aanleveren:
Ik heb een claim (+/- 400,-) na een reis van 3 weken door de US. Ik moet nu echt heel veel aanleveren:
- Formulier invullen met de hand (eerst printen, heb niet eens een printer)
- Bewijs van aankoop
- Bewijs van schade, vastgesteld door derde partij
- Bewijs van mijn reis (tickets e.d.)
- Bewijs dat deze zijn aangekocht met AMEX (wtf, open gewoon het systeem, 'nee, mogen we niet')
Dus als ik het goed herinner heb je €600 uitgegeven voor een creditcard vanwege de reisverzekering, en nu probeer je €400 te claimen? Had je beter een 'normale' creditcard kunnen gebruiken en je verlies nemen 
Maar even serieus, wat was nu de ratio om te vertrouwen op alleen de reisverzekering van je creditcard? Ik heb een FBTO reisverzekering met een 'zakenreis-module' (kosten: €20 per jaar bovenop de gewone premie) die, zoals de naam doet vermoeden, ook uitbetaalt bij kosten tijdens een zakelijke reis.
Maar even serieus, wat was nu de ratio om te vertrouwen op alleen de reisverzekering van je creditcard? Ik heb een FBTO reisverzekering met een 'zakenreis-module' (kosten: €20 per jaar bovenop de gewone premie) die, zoals de naam doet vermoeden, ook uitbetaalt bij kosten tijdens een zakelijke reis.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Stevige administratiekosten bij de claim optellen (onderbouwd met uurtarief). Je krijgt het niet, maar je hebt wel weer iets om op te wijzen als je de zaak opzegt.PWM schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:45:
Ik heb een claim (+/- 400,-) na een reis van 3 weken door de US. Ik moet nu echt heel veel aanleveren:Echt, volkomen waardeloos. Ik dacht juist met AMEX dit soort dingen snel te kunnen regelen, maar niets is minder waar. Omgerekend naar uurtarief, krijg ik die 400,- nooit verantwoord....
- Bewijs van aankoop
- Bewijs dat deze zijn aangekocht met AMEX (wtf, open gewoon het systeem, 'nee, mogen we niet')
Dat bewijs van aankoop kan nog wel eens vervelend zijn. Zeker bij kleren is dat bij mij vaak binnen een maand wel weg.PWM schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:45:
Ik heb een claim (+/- 400,-) na een reis van 3 weken door de US. Ik moet nu echt heel veel aanleveren:Echt, volkomen waardeloos. Ik dacht juist met AMEX dit soort dingen snel te kunnen regelen, maar niets is minder waar. Omgerekend naar uurtarief, krijg ik die 400,- nooit verantwoord....
- Bewijs van aankoop
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik heb wel veel voordeel van die pas hoorTom Paris schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:59:
Dus als ik het goed herinner heb je €600 uitgegeven voor een creditcard vanwege de reisverzekering, en nu probeer je €400 te claimen? Had je beter een 'normale' creditcard kunnen gebruiken en je verlies nemen
Ik heb ook een eigen reisverzekering die dit dekt. Echter, ik wil maar 1 keer claimen (klinkt logisch, denken veel mensen anders over). Ik vind dan in dit geval AMEX de juiste, aangezien het een zakelijke reis was die totaal met hun pas betaald is.Maar even serieus, wat was nu de ratio om te vertrouwen op alleen de reisverzekering van je creditcard? Ik heb een FBTO reisverzekering met een 'zakenreis-module' (kosten: €20 per jaar bovenop de gewone premie) die, zoals de naam doet vermoeden, ook uitbetaalt bij kosten tijdens een zakelijke reis.
EDIT: Is overigens een kapotte telefoon
Daar zijn natuurlijk ook handigere alternatieven voor: https://www.icarhireinsurance.com/?MID=0&PID=P8#2PWM schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:45:
[...]
Ik heb wel veel voordeel van die pas hoorHeb de afgelopen maand 6 auto's gehuurd in Amerika, waarbij ik geen verzekering hoef af te nemen. Dat was al meer dan die 600,-
Wereldwijde huurautoverzekering die je eigen risico bij huurauto's naar €0 reduceert. Voor €90/jaar (€50 voor EU).
Maar niks mis met een goede credit-card, maar waar je voor verwacht te betalen is service als je het een keer nodig hebt. Juist daarom denk ik erover na om van ICS over te stappen naar AMEX, maar dat schijnt dus ook niet zo geweldig te zijn.
Bel ik American Express in de auto om mijn ongenoegen te uiten, stopt mijn Bluetooth ermee. Die lijkt ook kapot (ding is echt kneiterhard gevallen). Pak ik de telefoon vast.... 230,- boete
Eerste keer in 4 jaar dat ik mijn telefoon in de auto vast heb

- We Are Borg
Heel herkenbaar. Briefje naar amex doet wonderen, maar dat veranderd niks aan de verzekering. Die is en blijft waardeloos en dat past totaal niet bij het service niveau van amexPWM schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:45:
- Bewijs van aankoop
Heb nu alles opgestuurd. Krijg ik bericht dat ik na 10 werkdagen antwoord krijgWe Are Borg schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:55:
[...]
Heel herkenbaar. Briefje naar amex doet wonderen, maar dat veranderd niks aan de verzekering. Die is en blijft waardeloos en dat past totaal niet bij het service niveau van amex

Zodra het is afgehandeld, ga ik naar Zilver. Heb even nagevraagd, ik krijg gewoon 9/12e deel van de 600,- terug als ik nu terugstap naar Zilver.
De autoverzekering is heel handig, maar ik vrees met grote vrees wat er zou gebeuren als ik schade rij met deze verzekeraar erachter.
Heb nu 11 maanden een Amex Flying Blue Gold. Belde om hem op te zeggen, want kost toch €180,- per jaar. Aanbod gekregen om eenmalig 20.000FB miles te ontvangen plus 3 maanden lang verdubelling van miles op de uitgaven.
Heb maar geaccpteerd. Het is een prima kaart, met prima service alleen de acceptatie is matig. En €180,- voor 20.000 miles is niet slecht.
Heb maar geaccpteerd. Het is een prima kaart, met prima service alleen de acceptatie is matig. En €180,- voor 20.000 miles is niet slecht.
[ Voor 8% gewijzigd door Bartjeee op 06-11-2015 14:45 ]
Zoals genoemd zijn daar veel handigere alternatieven voor. De link die ik noemde heb ik zelf ook, ik heb het gelukkig nog niet nodig gehad, maar ik heb er al veel goede ervaringen over gelezen. Het enige puntje van aandacht van die is dat ze alleen auto's coveren met een maximale waarde van £100.000 (Ongeveer een 750Ld)PWM schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:06:
[...]
De autoverzekering is heel handig, maar ik vrees met grote vrees wat er zou gebeuren als ik schade rij met deze verzekeraar erachter.
Ja, ik ga daar eens naar kijken. Kreeg in DC een Panamera Turbo, maar had gelukkig gelezen dat ik met Platinum een waarde tot 75.000,- verzekerd had. Zou wat zijn als ik die op zijn dak gelegd hadfsfikke schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:32:
[...]
Zoals genoemd zijn daar veel handigere alternatieven voor. De link die ik noemde heb ik zelf ook, ik heb het gelukkig nog niet nodig gehad, maar ik heb er al veel goede ervaringen over gelezen. Het enige puntje van aandacht van die is dat ze alleen auto's coveren met een maximale waarde van £100.000 (Ongeveer een 750Ld)
- We Are Borg
Klopt dat doen ze dan heel netjes bij Amex. Maar amex is ook top: ik snap daarom ook echt niet waarom ze zo'n slechte verzekeraar als partner hebben uitgezocht.PWM schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:06:
Zodra het is afgehandeld, ga ik naar Zilver. Heb even nagevraagd, ik krijg gewoon 9/12e deel van de 600,- terug als ik nu terugstap naar Zilver.
Wat was je spend op de kaart?Bartjeee schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:20:
Heb nu 11 maanden een Amex Flying Blue Gold. Belde om hem op te zeggen, want kost toch €180,- per jaar. Aanbod gekregen om eenmalig 20.000FB miles te ontvangen plus 3 maanden lang verdubelling van miles op de uitgaven.
Heb een keer met silver een mooi verlengaanbod gekregen met weinig omzet.
En bij de gold met redelijk wat buitenlandse valuta transacties echt helemaal niets.
Circa €10.000,- ongeveer 70% in € de rest in USD, SGD en HKD.Stinger_Ventura schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:44:
[...]
Wat was je spend op de kaart?
Heb een keer met silver een mooi verlengaanbod gekregen met weinig omzet.
En bij de gold met redelijk wat buitenlandse valuta transacties echt helemaal niets.
[ Voor 6% gewijzigd door Bartjeee op 07-11-2015 04:25 ]
Ik begreep dat de Amex Platinum binnenkort ook automatisch Hilton hHnoros Gold geeft! Dat is wel interessant in combinatie met de 1200 airport lounges van Priority Pass, Sky/Delta en AA lounges. OK, de bijdrage van 700 euro is stevig, maar als je veel reist is het zeker interessant. Daarnaast natuurlijk een uitgebreid membership rewards program.
Ik ben zelf aan het kijken naar de Amex Gold Premium Cover. Deze kost 250 euro per jaar en biedt o.a. 4x per jaar toegang tot LoungeClub airport lounges. Je kan ook een 2e kaart gratis voor je partner aanvragen. Krijgt diegene dan ook 4x toegang tot de lounges? Vraag ook reeds aan Amex gesteld, in afwachting van reactie. Leuke is dat je hier ook spaart voor Membership Rewards zoals KLM, Hilton etc. 1:1
Tot slot, Mastercard Black (204 p/j) biedt een Priority Pass Elite met het oog op de lounges: die geeft onbeperkt toegang. Een gast betaald - net als de Amex Gold - vanaf 24 euro per bezoek. Hier kost een 2e kaart 124 euro en weet ik niet of die ook dezelfde voordelen biedt m.b.t. De lounges.
Nb. Heb geprobeerd me aan te melden voor de Duitse DKB creditcard. Geen lounges maar wel instant Hilton Gold, voor 48 euro per jaar. Helaas niet gelukt, ondanks identificatie in Duitsland en Duits postadres.
Ik ben zelf aan het kijken naar de Amex Gold Premium Cover. Deze kost 250 euro per jaar en biedt o.a. 4x per jaar toegang tot LoungeClub airport lounges. Je kan ook een 2e kaart gratis voor je partner aanvragen. Krijgt diegene dan ook 4x toegang tot de lounges? Vraag ook reeds aan Amex gesteld, in afwachting van reactie. Leuke is dat je hier ook spaart voor Membership Rewards zoals KLM, Hilton etc. 1:1
Tot slot, Mastercard Black (204 p/j) biedt een Priority Pass Elite met het oog op de lounges: die geeft onbeperkt toegang. Een gast betaald - net als de Amex Gold - vanaf 24 euro per bezoek. Hier kost een 2e kaart 124 euro en weet ik niet of die ook dezelfde voordelen biedt m.b.t. De lounges.
Nb. Heb geprobeerd me aan te melden voor de Duitse DKB creditcard. Geen lounges maar wel instant Hilton Gold, voor 48 euro per jaar. Helaas niet gelukt, ondanks identificatie in Duitsland en Duits postadres.
Geld overmaken naar een NETELLER prepaid Mastercard met iDEAL was gratis maar gaat geld kosten:
Bron: https://www.neteller.com/en/feesEffective 23 November 2015, POLi and Ideal deposit fees will change to 1%
Hier andere ervaring.Fr33z schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:06:
ik wil graag een positieve ervaring melden over de aankoopverzekering van de ABN mastercard:
heb een gloednieuwe Moto G in het water (toilet ja...) laten vallen, formuliertje ingevuld op hoop van zegen en ik kreeg een week later bericht dat ze de telefoon minus eigen risico van 50 euro vergoeden
had nooit verwacht dat dit eronder zou vallen, maar niks dan lof voor ABN/ICS dus op dit vlak
Ook telefoon ondergedompeld geweest, formulieren ingevuld.
Krijg ik post terug dat ik het e.e.a. eerst moet indienen bij de inboedelverzekering.
Als die niet thuis geven moet ik dit doorgeven aan de ABN en de telefoon met lader opsturen.
Ik heb een mastercard van ICS.
Verwijderd
De Bijenkorf Card vind ik eigenlijk ook ruk. Schiet helemaal niet op allemaal met het sparen van punten. Ik heb onderhand bijna iedere card van ICS wel gehad. Ik blijf het prettig vinden dat je zelf de opdracht tot incasso kan geven via de website. Daarnaast heb je geen irritante reader of scanner nodig als je online wat wilt betalen (Rabobank).
AMEX heb ik ook opgezegd. Acceptatie is echt slecht. Ik ging met een gezelschap naar een restaurant waar ik ging betalen voor de gehele groep. Op de website gezocht naar American Express Avenue, want daar kon je eerder vinden waar je met je card terecht kon. Niet te vinden! Ik gebeld.. Klopt. Avenue is teruggetrokken omdat het niet actueel meer was. Er werd gewerkt aan een nieuwe versie, maar niets bekend over wat/hoe/wanneer. Ik aan de medewerker gevraagd of het restaurant (bekende keten) AMEX accepteerde, gaf ze aan dat dat het makkelijkste via Google te vinden was....... Dus nadat ze op internet had gezocht gaf ze aan dat het moest lukken. Je raadt het al.. Aan het einde van de avond kon ik niet betalen met AMEX, gênant en natuurlijk flink wat punten misgelopen. Ik heb er nog over gebeld, maar dan krijg je te horen dat het ze spijt en that's it. Ergens had ik nog wel verwacht dat ze mij die punten zouden toekennen uit coulance. Heb het ding maar opgezegd via m'n inlogomgeving. Na een maand gebeld, nee de opzegging was niet doorgekomen. De opzegging is toen in orde gemaakt. Over 1 dag zou de card opgezegd zijn en de teruggave van de jaarbijdrage zou gestort worden op de card. Daar moest ik dan weer over terugbellen om daar opdracht voor te geven om het geld terug te storten, dat kon niet gelijk tijdens dit gesprek. Wat een achterhaalde stroperige organisatie.
AMEX heb ik ook opgezegd. Acceptatie is echt slecht. Ik ging met een gezelschap naar een restaurant waar ik ging betalen voor de gehele groep. Op de website gezocht naar American Express Avenue, want daar kon je eerder vinden waar je met je card terecht kon. Niet te vinden! Ik gebeld.. Klopt. Avenue is teruggetrokken omdat het niet actueel meer was. Er werd gewerkt aan een nieuwe versie, maar niets bekend over wat/hoe/wanneer. Ik aan de medewerker gevraagd of het restaurant (bekende keten) AMEX accepteerde, gaf ze aan dat dat het makkelijkste via Google te vinden was....... Dus nadat ze op internet had gezocht gaf ze aan dat het moest lukken. Je raadt het al.. Aan het einde van de avond kon ik niet betalen met AMEX, gênant en natuurlijk flink wat punten misgelopen. Ik heb er nog over gebeld, maar dan krijg je te horen dat het ze spijt en that's it. Ergens had ik nog wel verwacht dat ze mij die punten zouden toekennen uit coulance. Heb het ding maar opgezegd via m'n inlogomgeving. Na een maand gebeld, nee de opzegging was niet doorgekomen. De opzegging is toen in orde gemaakt. Over 1 dag zou de card opgezegd zijn en de teruggave van de jaarbijdrage zou gestort worden op de card. Daar moest ik dan weer over terugbellen om daar opdracht voor te geven om het geld terug te storten, dat kon niet gelijk tijdens dit gesprek. Wat een achterhaalde stroperige organisatie.
Kon je niet beter het restaurant bellen ipv AmEx?Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:45:
Ik ging met een gezelschap naar een restaurant waar ik ging betalen voor de gehele groep. Op de website gezocht naar American Express Avenue, want daar kon je eerder vinden waar je met je card terecht kon. Niet te vinden! Ik gebeld.. Klopt. Avenue is teruggetrokken omdat het niet actueel meer was. Er werd gewerkt aan een nieuwe versie, maar niets bekend over wat/hoe/wanneer. Ik aan de medewerker gevraagd of het restaurant (bekende keten) AMEX accepteerde, gaf ze aan dat dat het makkelijkste via Google te vinden was....... Dus nadat ze op internet had gezocht gaf ze aan dat het moest lukken. Je raadt het al.. Aan het einde van de avond kon ik niet betalen met AMEX, gênant en natuurlijk flink wat punten misgelopen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Verwijderd
Bijenkorf kaart is gewoon om zeep geholpen. In vrij korte tijd 50,- aan tegoed opgespaard, maar sinds de nieuwe puntentelling komt er gewoon bijna niets meer bij. Als mijn tegoed op is dan zeg ik de kaart op.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2015 22:51 ]
Heb je een beter alternatief dan?Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:50:
Als mijn tegoed op is dan zeg ik de kaart op.
Lekker!
De Bijenkorf kaart is voor mij de goedkoopste niet-Laser credit card. Ik blijf de kaart dan ook gewoon houden.
De punten zie ik als een (kleine) extra.
De euroclix kaart (ook van ICS) is goedkoper en je spaart er cash mee (ok, clix, die je omwisselt voor geld)Zr40 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:28:
De Bijenkorf kaart is voor mij de goedkoopste niet-Laser credit card. Ik blijf de kaart dan ook gewoon houden.De punten zie ik als een (kleine) extra.
Verwijderd
Nee, maar ik heb een ABN hypotheek heb en daarmee een ABN rekening en dus ook een ABN (ICS) credit card die mij niets kost.
Wow, just wow.
Kleine update van mijn reisverzekering claim op mijn AMEX Platinum. Gaat echt om niet veel geld.
Veel formulieren opgestuurd. Contracten, bewijzen, nota's, etc. etc. Van de week weer: Nee, nog een extra bewijs nodig. Echt, heel lang mee bezig geweest.
Vandaag een mail: Alles is binnen, ohja, we wijzen hem af.
Tsja, meneer. U gebruikt de telefoon ook zakelijk. Daarmee vervalt de verzekering van uw platinum, die is alleen voor 100% persoonlijke zaken..... 600,- per jaar + de reis van €30.000,- mee betaald vorige maand. Gewoon niks, nada noppes. Erger nog, stel dat er echt iets was gebeurd (laptop gestolen oid), had ik dus ook helemaal niks teruggekregen.
Nutteloze verzekering. Heb direct AMEX gebeld en na 15 jaar AMEX opgezegd.
Kleine update van mijn reisverzekering claim op mijn AMEX Platinum. Gaat echt om niet veel geld.
Veel formulieren opgestuurd. Contracten, bewijzen, nota's, etc. etc. Van de week weer: Nee, nog een extra bewijs nodig. Echt, heel lang mee bezig geweest.
Vandaag een mail: Alles is binnen, ohja, we wijzen hem af.
Tsja, meneer. U gebruikt de telefoon ook zakelijk. Daarmee vervalt de verzekering van uw platinum, die is alleen voor 100% persoonlijke zaken..... 600,- per jaar + de reis van €30.000,- mee betaald vorige maand. Gewoon niks, nada noppes. Erger nog, stel dat er echt iets was gebeurd (laptop gestolen oid), had ik dus ook helemaal niks teruggekregen.
Nutteloze verzekering. Heb direct AMEX gebeld en na 15 jaar AMEX opgezegd.
Je bent binnen een paar maanden van Amex fan helemaal erop afgeknapt. Snap niet dat ze zo slecht handelen bij een platinum kaart.
Ja, ongeloofelijk he. Het ergste is dat ik bij de initiele claim (weken geleden) al had aangegeven dat het een zakelijk abo betrof. Kan er niet over uit.
Overigens wil ik een vlammende mail sturen, maar zie nergens een adres om een klacht te deponeren?
Overigens wil ik een vlammende mail sturen, maar zie nergens een adres om een klacht te deponeren?
Bellen en naar de manager vragen. American express verstopt alle contactmogelijkheden standaard. Zeer irritant.
Slechte service, persoonlijk ben ik altijd op mijn hoede voor dit soort " add-on" verzekeringen, mooi meegenomen als ze uitkeren, en als ik echt iets wil verzekeren dan wil ik ook zeker weten dat ik gedekt ben.PWM schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:57:
Ja, ongeloofelijk he. Het ergste is dat ik bij de initiele claim (weken geleden) al had aangegeven dat het een zakelijk abo betrof. Kan er niet over uit.
Gezien je spend, zou het me niets verbazen als ze je tegemoet komen. Hou ons op de hoogte
Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1