Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

PWM schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:45:
Wow, just wow.

Kleine update van mijn reisverzekering claim op mijn AMEX Platinum. Gaat echt om niet veel geld.

Veel formulieren opgestuurd. Contracten, bewijzen, nota's, etc. etc. Van de week weer: Nee, nog een extra bewijs nodig. Echt, heel lang mee bezig geweest.

Vandaag een mail: Alles is binnen, ohja, we wijzen hem af.

Tsja, meneer. U gebruikt de telefoon ook zakelijk. Daarmee vervalt de verzekering van uw platinum, die is alleen voor 100% persoonlijke zaken..... 600,- per jaar + de reis van €30.000,- mee betaald vorige maand. Gewoon niks, nada noppes. Erger nog, stel dat er echt iets was gebeurd (laptop gestolen oid), had ik dus ook helemaal niks teruggekregen.

Nutteloze verzekering. Heb direct AMEX gebeld en na 15 jaar AMEX opgezegd.
Werk je echt voor een baas of heb je een eigen bedrijf?
En is de AmEx zakelijk of prive afgesloten?

Ik ben niet bekend met je situatie, maar ik snap wel dat ze zakelijke dingen zoals telefoons en laptops niet verzekeren onder een prive verzekering. Jij lijd namelijk helemaal geen schade. Je baas lijdt schade. Hij zal in geval van diefstal of schade dan ook zijn verzekering moeten inschakelen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

American Express AXA heeft Vodafone van de week opgebeld en gezegd dat ze mij waren. Op die manier hebben ze gecontroleerd of het mijn telefoon wel was 8)7 Kom ik nu achter doordat Vodafone aan mij vraagt of ik tevreden was over het contact.
JackBol schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:58:
[...]

Werk je echt voor een baas of heb je een eigen bedrijf?
En is de AmEx zakelijk of prive afgesloten?

Ik ben niet bekend met je situatie, maar ik snap wel dat ze zakelijke dingen zoals telefoons en laptops niet verzekeren onder een prive verzekering. Jij lijd namelijk helemaal geen schade. Je baas lijdt schade. Hij zal in geval van diefstal of schade dan ook zijn verzekering moeten inschakelen.
Ben directeur, dus gewoon in loondienst. Alle uitgaven op mijn American Express zijn zakelijk. Tienduizenden euro's per jaar.

Toen ik Platimum afsloot heb ik dat ook overlegd en uitgelegd. Veel zakelijk op reis, huurauto, bladiebla. Het enige wat ze toen aangaven was dat ik de reis met AMEX moest betalen en dat de reisverzekering dan zou gelden.

Er werd toen even niet bijgezegd dat feitelijk alleen je sokken vergoed worden, de rest is natuurlijk allemaal zakelijk (pak, schoenen, laptop, telefoon).

Ze hebben niet gelogen, wel verzwegen.

Ze hebben nu 50,- aangeboden als compensatie :+

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 19-11-2015 10:10 ]

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52

reiker

dan jij!

PWM schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:08:
American Express AXA heeft Vodafone van de week opgebeld en gezegd dat ze mij waren. Op die manier hebben ze gecontroleerd of het mijn telefoon wel was 8)7 Kom ik nu achter doordat Vodafone aan mij vraagt of ik tevreden was over het contact.

[...]
Met dit stukje zou ik het meeste moeite hebben geloof ik, dat moet toch niet zomaar kunnen/mogen? :X

Zo gezegd, zo gedaan.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
reiker schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:57:
Met dit stukje zou ik het meeste moeite hebben geloof ik, dat moet toch niet zomaar kunnen/mogen? :X
Sterker nog, dat is identiteitsfraude! Ik zou serieus aangifte doen als ik een bedrijf hierop betrap, want het is gewoon een misdrijf.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hele aparte gang van zaken idd. De punten waarmee Vodafone de beller verifieert zijn natuurlijk allemaal bekend bij AXA. Ik zou even contact opnemen met Vodafone, normaal gesproken maken ze van elke call een log. Het makkelijkst gaat waarschijnlijk via het SMT op Twitter: https://twitter.com/vodafonenl

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 21:11

icecreamfarmer

en het is

Wow, just wow.

Kleine update van mijn reisverzekering claim op mijn AMEX Platinum. Gaat echt om niet veel geld.

Veel formulieren opgestuurd. Contracten, bewijzen, nota's, etc. etc. Van de week weer: Nee, nog een extra bewijs nodig. Echt, heel lang mee bezig geweest.

Tsja, meneer. U gebruikt de telefoon ook zakelijk. Daarmee vervalt de verzekering van uw platinum, die is alleen voor 100% persoonlijke zaken..... 600,- per jaar + de reis van €30.000,- mee betaald vorige maand. Gewoon niks, nada noppes. Erger nog, stel dat er echt iets was gebeurd (laptop gestolen oid), had ik dus ook helemaal niks teruggekregen.

Nutteloze verzekering. Heb direct AMEX gebeld en na 15 jaar AMEX opgezegd.
Zet je rechtsbijstand erop. Mijn kleren gebruik ik ook wel eens zakelijk net als een incidenteel telefoontje. Dat zou er voor zorgen dat je gelijk niet meer verzekerd bent 8)7 .

Edit na het lezen van de laatste reactie:
Nu zeker aangifte doen, dit is gewoon fraude. Anderzijds als de telefoon daadwerkelijk zakelijk was dan moet het bedrijf hem toch vergoeden.

[ Voor 8% gewijzigd door icecreamfarmer op 19-11-2015 13:33 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
ICS Cardservices deed hetzelfde bij een betaling waar geen handtekening maar "onder dwang" op stond... Ik kwam er op dat moment ook achter dat Mastercard helemaal niets doet ("wij leveren alleen het platform", iets wat ze in hun reclame nooit vertellen) en ICS dus ook niet doet wat ze voor de betaling telefonisch vertelden dat mogelijk was... Ze zitten daar alleen voor hun eigen centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:52
Ik heb hetzelfde gehad met ICS en een pakketje waar ik niet voor getekend had, maar een vaag kruisje stond. Ja, das duidelijk afgeleverd meneer, krijg de tering maar met je 250 euro schade.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Beetje vergelijkbaar met bankstatus. Ik kan bij mijn bank HSBC een speciale status als rekeninghouder krijgen ("premier account"), en daar zit een wereldwijde travel insurance bij. Maar ik wil daar niet afhankelijk van zijn, en heb gewoon een aparte persoonlijke reisverzekering. En het werk heeft ook iets voor werkreizen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:53
Anoniem: 699209 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:46:
[...]

Nee, maar ik heb een ABN hypotheek heb en daarmee een ABN rekening en dus ook een ABN (ICS) credit card die mij niets kost.
ABN AMRO is flink duurder dan de ING. In combi met je hypotheek krijg je wellicht voldoende korting, maar hier een voorbeeld:

Ik betaal €4.35 per kwartaal voor de simpelste ING betaalrekening (de duurdere pakketten bieden geen enkel voordeel meer). ING creditcard erbij kost me 17.50 per jaar (€5000 limiet, rentevrij mits je maandelijks aflost). In totaal dus €34.90.
Bij ABN ben je volgens mij minimaal het dubbele kwijt.

Het fijne is dat ING niet met Laser Cards of ICS werkt. Beide heb ik jarenlang vervelende ervaringen mee gehad. ICS heb ik nog studentenbaantje in het callcenter gehad lang geleden. Schurken.

De ervaringen met American Express acceptie hierboven: sorry hoor maar dan begrijp je AmEx niet. Het is geen alternatief voor mastercard of visa. Mijn AmEx gebruik ik alleen in het buitenland en meestal alleen tijdens zakenreizen in specifieke landen. Als je bijv in de VS in een volledig vooruitbetaald hotel wil inchecken maar je cc's werken ff niet mee, sta je gewoon op straat (serieus meegemaakt in San Francisco, grote hotelketen, na een laaange vlucht). Voor inchecken is AmEx dus ideaal, airports ook.

Ff betalen in een restaurant met AmEx zou ik alleen doen als ik geen andere keuze heb.

Dat hun Platinum service vervolgens ruk is, is kut. Maar dat zie ik eigenlijk bij vrijwel alle cc maatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:23
Ik heb toch maar een EuroClix kaart aangevraagd ter vervanging van de sterk versoberde Bijenkorf kaart (Inmiddels Diamond, wat ook helemaal niks voorstelt). Ik zal hier laten weten hoe de kaart bevalt.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:41
Voor persoonlijk gebruik vind ik het sowieso prettig om de zaken te scheiden. A priori heb ik liever niet dat verzekeringen aan een betaalmiddel zijn gebonden, leningen idem ('credit' heb ik dus ook het liefst niet ;)). Ik hou het lekker bij m'n 'domme' rekening-gebonden kaart.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Afgelopen maandag een CC van Visa aangevraagd. De classic versie. Ben benieuwd wanneer ik hem ga krijgen.
Ze zijn nog steeds aan het beoordelen en voor 20euro per jaar vind ik het wel te doen. Altijd handig in noodzakelijke situaties.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Dat Euroclix is wel lekker vaag. Eerst beloven ze 0,25% korting op alle aankopen. Dan blijk je die korting alleen te krijgen in de meest ideale omstandigheden. En dan claimen ze volgens de faq dat je 4 clix per 10 euro krijgt, maar op de homepage staat dat het slechts 2 clix zijn.

Nee, als ze zo vaag doen, is het voor mij geen alternatief voor de Bijenkorfcard.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:15
Ze zijn onlangs van 4 naar 2 clix per 10 euro gegaan. Blijkbaar nog niet aangepast.

Je krijgt minimaal 0.25% korting, als je clix langer laat staan krijg je meer euro door de staffels bij euroclix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jazco2nd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:30:
De ervaringen met American Express acceptie hierboven: sorry hoor maar dan begrijp je AmEx niet. Het is geen alternatief voor mastercard of visa. Mijn AmEx gebruik ik alleen in het buitenland en meestal alleen tijdens zakenreizen in specifieke landen. Als je bijv in de VS in een volledig vooruitbetaald hotel wil inchecken maar je cc's werken ff niet mee, sta je gewoon op straat (serieus meegemaakt in San Francisco, grote hotelketen, na een laaange vlucht). Voor inchecken is AmEx dus ideaal, airports ook.
Dat is ook veruit de belangrijkste reden waarom ik naast Rabocard/Mastercard ook AmEx heb. Het is me al een keer gebeurd dat m'n CC "preventief" geblokkeerd werd vanwege een "verdachte transactie" en een andere keer werd ik gebeld om een andere "verdachte transactie" te bevestigen. Als ik onbereikbaar was geweest dan hadden ze de kaart toen ook geblokkeerd. Tussen blokkeren en het (schriftelijk) informeren van de klant kan wel een paar dagen zitten waarin je dus zonder werkende kaart zit, en in sommige landen heb je dan echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Het preventief blokkeren gebeurd bij mij ALTIJD zodra ik buiten de NL/BE mijn CC gebruik. Echt A-L-T-I-J-D.

Ik bel daarom tegenwoordig het speciale nummer van de ING om ze direct te vertellen waar ik komende tijd precies ben en dat ze mijn kaart niet mogen blokkeren, om de horror toestand die ik in San Francisco heb meegemaakt te voorkomen (heb tt geen AmEx meer). En als ze het wel blokkeren ben ik op dag van aankomst in NL ook direct geen ING klant meer, dat meld ik ze heel uitdrukkelijk, want ik weer exact hoe ze werken.

Tips voor anderen met ING creditcard van MasterCard, sla dit nr op in je mobiel:

ING Mastercard
+31 58 295 2833

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Bij ICS en DKB totaal geen last van, en van mijn uitgebreide reispatroon is denk ik nog geen algoritme berekend. Mijn kaarten zijn nog nooit geblokkeerd terwijl ik ver van huis was. Zeker de DKB kaart waarmee ik transactiekosteloos vreemde valuta kan opnemen komt nogal eens ergens.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jazco2nd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 23:01:
Het preventief blokkeren gebeurd bij mij ALTIJD zodra ik buiten de NL/BE mijn CC gebruik. Echt A-L-T-I-J-D.
Zo bont is het bij mij gelukkig niet. Die ene keer dat de kaart (idd Mastercard) werkelijk geblokkeerd werd was het ook inderdaad foute boel. Maar wat mij frustreerde was dat ik erachter kwam doordat meerdere betalingen geweigerd werden en pas toen ik zelf belde werd mij verteld wat er loos was. De bijbehorende brief kwam pas dagen later. Sindsdien heb ik AmEx als backup. Acceptatie is inderdaad niet geweldig maar op de plekken waar het telt, hotels en autoverhuur, heb ik er nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:44
Na het eigenlijk jarenlang tegen te hebben gehouden, ben ik nu toch eens aan het rondkijken voor Credit Card. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer, aangezien er zoveel verschillende keuzes zijn.

Waar wil ik de Credit Card voor gebruiken?
Alleen voor vakantie. Ik ga toch verschillende keren per jaar op vakantie en voornamelijk in Europa (zowel Euro landen als Niet-Euro landen.. Voor het boeken van een hotel, huren van een auto en verschillende andere zaken is een Credit Card noodzakelijk. Eenmaal in het land van bestemming, wil ik zoveel mogelijk betalen met mijn gewone betaalpas. De kosten voor pinnen zijn bijna altijd voordeliger dan pinnen via Credit Card. De Credit Card zal dus voornamelijk dienen als back-up betaalmiddel. Aankopen via internet ben ik niet van plan om er mee te gaan doen.

Shortlist
Visa of Mastercard. Met de informatie die ik nu heb, blijken Visa en Mastercard de meest geaccepteerde Credit Cards te zijn, in tegenstelling tot bijvoorbeeld American Express. Alleen heb je daarin weer verschillende soorten. Bovendien bieden verschillende bedrijven ook nog eens specifieke Credit Cards aan zoals ANWB, Nationale Nederlanden, ABN Amro etc.

Mijn vraag is dan ook welke Credit Card past het beste past bij mijn doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
De goedkoopste. Kijk bijvoorbeeld naar de EuroClix kaart of iets in combinatie met je betaalrekening. Succes!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

WTF, dat is wel heel ernstig :X

Het is dat het teveel tijd en energie kost, maar zoiets is gewoon identiteitsfraude...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:44
Napsju schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:42:
De goedkoopste. Kijk bijvoorbeeld naar de EuroClix kaart of iets in combinatie met je betaalrekening. Succes!
Thanks, aangezien ik bij ABN Amro zit kan ik daar wellicht een gratis Credit Card krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hooglander1 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:46:
[...]

WTF, dat is wel heel ernstig :X

Het is dat het teveel tijd en energie kost, maar zoiets is gewoon identiteitsfraude...
Dat is een beetje het probleem ja, daarom laat ik het ook gewoon schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:44
Jazco2nd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:30:
Het fijne is dat ING niet met Laser Cards of ICS werkt. Beide heb ik jarenlang vervelende ervaringen mee gehad. ICS heb ik nog studentenbaantje in het callcenter gehad lang geleden. Schurken.
Ben toch wel benieuwd waarom je dat dan vindt? Inside info om te delen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Mythio schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:58:
[...]

Ben toch wel benieuwd waarom je dat dan vindt? Inside info om te delen? _/-\o_
Van Laser Cards weet ik dat ze gebruik maken van de informatie van Experian. Experian is een erg grote organisatie. 1 van de dingen die ze doen is informatie verzamelen van alle grote incasso organisaties. En of het nou mag of niet, Experian verdient oa aan de verkoop van deze data (ook voor online marketing analyses, wil niet zeggen dat het voor advertenties wordt gebruikt), al dan niet geanonimiseerd.

Laser Cards kan zo je CC blokkeren als jij een keer een abo stop zet of als een bedrijf vind dat jij een abo nog door moet betalen. Al sta je in je recht en geeft het bedrijf toe en wordt alles rechtgezet, de informatie blijft bij Experian 10 jaar hangen en al die tijd kan je CC bij Laser geblokkeerd blijven. Ik heb dit zelf in call center van ICS meegemaakt en 2 jr geleden helaas persoonlijk meegemaakt met Laser Cards

Geen enkele Nederlandse bank laat de beslissing om een cc te blokkeren afhangen van Experian informatie. Die kijken alleen naar de officiele toetsingen als BKR.

Genoeg mensen die hier nooit last van hebben, in mijn ervaring kan dit pats boem zomaar op reis plotseling gebeuren. Om die reden vind ik geen van die 2 partijen betrouwbaar. Maar das mijn ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 23-11-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710878

Ik wordt keurig via sms op de hoogte gehouden van betalingen die met mijn Visa card gedaan worden. Zoals ook vandaag. Echter, de kaart is recentelijk helemaal niet gebruikt. En al helemaal niet voor tandarts kosten in Amerika. En ook niet voor aankopen bij Amazon DE. Waar ik niet eens een account heb, laat staan iets heb gekocht. Het gaat om flinke bedrage. Natuurlijk direct contact opgenomen met ANWB Visa om dit te melden. En wat schets mijn verbazing? Visa kan hier niks aan doen. Het gaat hier duidelijk om misbruik van mijn creditcard. Ja, of ik zelf contact op wil nemen met diegene die bedragen op mijn creditcard reserveren. 'Amazon DE Marketplace 800-279-6620 LU'. Geen idee wie, wat, waar of hoe. En al helemaal niet 'Christensen Group Inc Hopkins US Dentists'. Dit is niet de service die je mag verwachten van een dergelijke organisatie. Je word aan je lot overgelaten om dadelijk volledig geplunderd te worden. Een slechte zaak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 22:39
Anoniem: 710878 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:50:
Ik wordt keurig via sms op de hoogte gehouden van betalingen die met mijn Visa card gedaan worden. Zoals ook vandaag. Echter, de kaart is recentelijk helemaal niet gebruikt. En al helemaal niet voor tandarts kosten in Amerika. En ook niet voor aankopen bij Amazon DE. Waar ik niet eens een account heb, laat staan iets heb gekocht. Het gaat om flinke bedrage. Natuurlijk direct contact opgenomen met ANWB Visa om dit te melden. En wat schets mijn verbazing? Visa kan hier niks aan doen. Het gaat hier duidelijk om misbruik van mijn creditcard. Ja, of ik zelf contact op wil nemen met diegene die bedragen op mijn creditcard reserveren. 'Amazon DE Marketplace 800-279-6620 LU'. Geen idee wie, wat, waar of hoe. En al helemaal niet 'Christensen Group Inc Hopkins US Dentists'. Dit is niet de service die je mag verwachten van een dergelijke organisatie. Je word aan je lot overgelaten om dadelijk volledig geplunderd te worden. Een slechte zaak!
Ik had eerder dit jaar het zelfde met mijn ABN kaart via ICS. Ging in totaal om 5 transacties met totale waarde van 1800 euro. ICS opgebeld, binnen 2 minuten was het geregeld. Ik moest aangeven om welke transacties het ging, deze gingen ze terugboeken. Ik vroeg heeft u niet nog meer info nodig? Nee was het antwoord, alleen zou ik nog een brief krijgen waarin ik moest tekenen dat ik de waarheid had verteld.

Binnen een week waren de transactie teruggeboekt en paar weken later kreeg ik inderdaad de brief welke ik getekend heb.

Top service van ICS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 05-05 23:08
Ben je wel duidelijk genoeg geweest dat dit fraude is? In princiepe zijn zij nu verandwoordelijk voor verdere schade.
Zou nog een keer bellen...

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zag vandaag ook op het afschrift van de Visa kaart (via ICS) een tweetal Chinese afboekingen. Beide voor ongeveer € 15,00. Zeker weten dat ik die niet heb gedaan. Zojuist via email een tweetal formulieren verzonden om deze fraude te melden. Eens kijken wat het antwoord gaat zijn. Ik ga echt niet naar China bellen om opheldering mochten de nummers al bestaan. Ik verwacht niet anders dan hieronder, anders zijn ze per direct een klant kwijt.

Want eerder dit jaar een nieuwe MC via ING gekregen omdat deze geplunderd was in Spanje. Nog nooit in mijn leven daar geweest, waren tickets mee geboekt bleek bij Vueling en nog een maatschappij of vliegveld. Kaart is toen telefonisch direct geblokkeerd. Vueling had al teruggeboekt (zelf blijkbaar al gezien dat het niet in de haak was), de andere via ING retour gekregen. Twee dagen later de nieuwe CC al op de mat, prima geregeld. Formulier ingevuld met de melding en dat was dat.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kreeg het aanbod van 50,- credit van AMEX. Dat gaan we dus niet doen. Heb per direct alles naar Silver laten zetten (heb 3 kaarten), wacht even tot alle rekeningen vereffend zijn, en zal AMEX dan helemaal gedag zeggen.

Ik heb 3 zaken partners die ook AMEX Platinum (al dan niet FB) hebben en met wie ik wel in Amerika zit geinformeerd. Twee er van zullen hun kaart (geschrokken) ook niet verlengen, de derde kijkt het nog even aan.

Dat is dan het enige wat ik nog kon doen om AMEX een beetje te pakken. Van 15 jaar trouwe klant, naar vijand nummer 1 in een week. Dat is toch knap geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:25

Stewie!

Keen must die!

AMEX kennende maakt ze dat helemaal niet uit. Ze wijzen liever naar regeltjes dan naar klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-05 17:12
Wow, super handig om te weten. Heb mijn ING MC nog niet gebruikt in het buitenland maar better be safe then sorry. Is dat telefoonnummer een Creditcard afdeling van de ING trouwens?
Jazco2nd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 23:01:

Ik bel daarom tegenwoordig het speciale nummer van de ING om ze direct te vertellen waar ik komende tijd precies ben en dat ze mijn kaart niet mogen blokkeren, om de horror toestand die ik in San Francisco heb meegemaakt te voorkomen (heb tt geen AmEx meer). En als ze het wel blokkeren ben ik op dag van aankomst in NL ook direct geen ING klant meer, dat meld ik ze heel uitdrukkelijk, want ik weer exact hoe ze werken.

Tips voor anderen met ING creditcard van MasterCard, sla dit nr op in je mobiel:

ING Mastercard
+31 58 295 2833

• nielsiejjj92
Ik zou mij ook eens afvragen waar het lek ontstaan is. Creditcard gegevens bij een onbetrouwbare webshop achtergelaten die gehackt is? Openbare wifi netwerken gebruikt om iets met je CC te betalen? In een valse email getrapt? etc. Zo voorkom je dat zoiets weer gebeurd. Trouwens je kunt het beste ICS bellen, het bedrijf dat de kaart daadwerkelijk uitgeeft, ANWB is slechts een tussenpersoon.

Bel even naar: 020 - 6600 660 (nummer van ICS, voor ANWB)

Sterkte!

• nielsiejjj92
Heb deze zelf ongeveer 6 maanden gebruikt, fijne kaart met goede acceptatie. Vooral lekker basic en niet al te duur. Kan inderdaad wel eventjes duren maar dan heb je ook wat ;-)
Xtr3me4me schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:46:
Afgelopen maandag een CC van Visa aangevraagd. De classic versie. Ben benieuwd wanneer ik hem ga krijgen.
Ze zijn nog steeds aan het beoordelen en voor 20euro per jaar vind ik het wel te doen. Altijd handig in noodzakelijke situaties.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zag dat de jaarbijdrage van zowel de ASN als de ANWB Visa via ICS met 20% omhoog gaan.

• nielsiejjj92
Vooral de basis uitgaven/gebruik dus? Goedkoopst is denk ik gewoon de CC via je eigen bank. Bijna altijd een MasterCard. Met een beetje geluk zit het ook nog in je betaalpakket en betaal je niets extra.

Je kan ook een CC nemen via een financiële instelling die los staat van je bank zoals ICS (International Card Services). Je zou daar bijv. Een MasterCard Classic kunnen nemen via yourmastercard.nl). Ook redelijk goedkoop (20 euro per jaar). Of als je toch net iets meer acceptatie wil zou je voor Visa kunnen gaan, de goedkoopste bij ICS is dan 36,50 euro per jaar.

Laser Cards hoor ik vaak slechte verhalen over waaronder hier op Tweakers maar goed, die keuze moet je natuurlijk zelf afwegen.

Je hebt inderdaad ook veel verschillende ''branded'' kaarten zoals die van Nationale Nederlanden (die overigens net als ANWB samenwerkt met ICS). Voordeel van die Nationale Nederlanden Visa is dat je draadloos kan betalen en bij elke betaling iets steunt aan een goed doel. Ook niet al te duur zie ik. Zie ook https://www.nn.nl/Particulier/CreditCard.htm

Wat mij destijds erg geholpen heeft om een keuze te maken is gebruik maken van vergelijkingssites, Google maar eens op creditcard vergelijk. Succes! :)
Audiowaste schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:33:
Na het eigenlijk jarenlang tegen te hebben gehouden, ben ik nu toch eens aan het rondkijken voor Credit Card. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer, aangezien er zoveel verschillende keuzes zijn.

Waar wil ik de Credit Card voor gebruiken?
Alleen voor vakantie. Ik ga toch verschillende keren per jaar op vakantie en voornamelijk in Europa (zowel Euro landen als Niet-Euro landen.. Voor het boeken van een hotel, huren van een auto en verschillende andere zaken is een Credit Card noodzakelijk. Eenmaal in het land van bestemming, wil ik zoveel mogelijk betalen met mijn gewone betaalpas. De kosten voor pinnen zijn bijna altijd voordeliger dan pinnen via Credit Card. De Credit Card zal dus voornamelijk dienen als back-up betaalmiddel. Aankopen via internet ben ik niet van plan om er mee te gaan doen.

Shortlist
Visa of Mastercard. Met de informatie die ik nu heb, blijken Visa en Mastercard de meest geaccepteerde Credit Cards te zijn, in tegenstelling tot bijvoorbeeld American Express. Alleen heb je daarin weer verschillende soorten. Bovendien bieden verschillende bedrijven ook nog eens specifieke Credit Cards aan zoals ANWB, Nationale Nederlanden, ABN Amro etc.

Mijn vraag is dan ook welke Credit Card past het beste past bij mijn doel?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:34
sambalbaj schreef op donderdag 26 november 2015 @ 00:08:
Zag dat de jaarbijdrage van zowel de ASN als de ANWB Visa via ICS met 20% omhoog gaan.
Heb je daar een link van? Ik zit bij de ASN en op hun site is niks te vinden. De jaarlijkse bijdrage is nog steeds 20 euro, wat het altijd al was.

De cc van ASN is trouwens een Visa card via ICS.

[ Voor 6% gewijzigd door grun93 op 26-11-2015 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Daarover gesproken:
ASN Creditcard een jaar lang gratis

Vraag nu een ASN Creditcard aan en u betaalt het eerste jaar niet de jaarlijkse bijdrage van € 20 voor het aanhouden van de kaart. En u helpt de wereld veranderen. Want als u met de ASN Creditcard betaalt, steunt u de duurzame thema’s van de ASN Bank. De actie loopt van 1 november 2015 tot en met 29 februari 2016.
Bron: http://www.asnbank.nl/par...talen/asn-creditcard.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:44
Iemand hier die ervaring heeft met studenten creditcards?
Ik had altijd een prepaid creditcard sinds men 16de bij mijn bank in België.
Ik ben nu 19 en studeer nu in Nederland, en wil graag upgraden naar een volwaardige creditkaart omdat ik met de prepaid niet alles wat ik wil doen kan doen. (auto huren op reis, borg blokkeren voor skihuur...)

1000 euro limiet is voor mij echter een no-go, borg op skis is voor 2 paar bijvoorbeeld al 1200 euro, eigen risico bij Europcar is iets van 1500 euro... 2000 euro limiet zou wel werken voor mij.

Het probleem is echter dat ik enkel Stufi binnen krijg op mijn rekening in Nederland, ik werk enkel tijdens de zomer in België en dat komt allemaal binnen op mijn rekening in België. (zelfde met Belgisch kindergeld, dat ontvangen mijn ouders op hun rekening)

Dit alles is best frustrerend voor mij gezien ik helemaal geen nood heb aan het hele 'credit' gebeuren, ik wil gewoon een kaart waarmee ik alles kan doen wat er mogelijk is. Wat mij betreft mogen ze alles direct van mijn rekening afschrijven, vind ik ook handiger om bij te houden hoeveel geld ik heb en wat ik uitgeef.

Iemand die speciale regelingen heeft getroffen met een bank? Ik ben bereid hiervoor van bank te wisselen. Zeker omdat de rabobank sowieso al niet bevalt (laatst problemen met ideal betaling, het vakje accepteerde alleen een code van 8 cijfers terwijl ik er eentje van 9 cijfers van de scanner kreeg, hoogst onprofessioneel.) Hun nieuwe mobiele app is ook heel onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bij ICS kunnen bijv. je ouders ondertekenen dat zij garant staan voor het bedrag. Daarmee kan je een limiet krijgen die afhangt van het inkomen van je ouders.
bacardicoconut schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:53:
[...]

Met 1500 euro eigen risico zou ik daar sowieso geen auto huren als ik jou was.
Nou ben ik ook geen Europcar fan, maar €1500 borg is helemaal geen gek bedrag voor een middenklasser. Bij Sixt blokken ze 1.5x de huurprijs, voor xdar soms standaard €2600. Let wel dit is geen eigen risico, maar een borg. Die krijg je dus gewoon weer terug. Het eigen risico hangt af van wat voor een verzekering je afsluit en heeft geen invloed op welk bedrag geblokkeerd wordt (behalve een verhoogde huurprijs natuurlijk)

[ Voor 66% gewijzigd door fsfikke op 30-11-2015 13:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-05 16:58
cedrix5 schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:54:

1000 euro limiet is voor mij echter een no-go, borg op skis is voor 2 paar bijvoorbeeld al 1200 euro, eigen risico bij Europcar is iets van 1500 euro... 2000 euro limiet zou wel werken voor mij.
Met 1500 euro eigen risico zou ik daar sowieso geen auto huren als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

cedrix5 schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:54:

Dit alles is best frustrerend voor mij gezien ik helemaal geen nood heb aan het hele 'credit' gebeuren, ik wil gewoon een kaart waarmee ik alles kan doen wat er mogelijk is. Wat mij betreft mogen ze alles direct van mijn rekening afschrijven, vind ik ook handiger om bij te houden hoeveel geld ik heb en wat ik uitgeef.
Tja, als je 'credit' wilt, zal je toch eerst 'credit' moeten opbouwen. De kans dat ze een student met stufi €2500 credit gaan geven is niet zeker.

Als je tijdelijk meer credit nodig hebt, kan je ook vooraf geld overmaken op je CC. Je bestedingslimiet gaat dan omhoog.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dag auto gehuurd in Glasgow. Daar rekent men met een borg. Prima.

Resultaat is echter:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gtBOpgIW0sFALgwmKNU4dTJn/thumb.png

€37,- wisselkoers verschil op de borg. Eerst bij afchrijven, daarna bij terugboeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
In Johannesburg bij Hertz precies het zelfde meegemaakt. Chargeback invullen dus! ICS deed daar helemaal niet moeilijk over.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:52
Wtf. Hebben ze daar nog nooit van een reservering gehoord?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

PWM schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 08:42:
Dag auto gehuurd in Glasgow. Daar rekent men met een borg. Prima.

Resultaat is echter:

[afbeelding]

€37,- wisselkoers verschil op de borg. Eerst bij afchrijven, daarna bij terugboeken 8)7
€ 37? Ik denk dat je een rekenfout gemaakt hebt.

Je hebt 500 pond teruggekregen, volgens je rekening omgerekend naar € 727,87. Stel dat je de volledige 599,90 pond had teruggekregen, dan was dat € 727,87 / 500 * 599,90 = € 873,29. Dat verschilt maar € 2,94 met de borg op je rekening. € 2,94 / 599,90 * 500 = € 2,45. Dat is het verlies op de wisselkoers plus commissie over de 500 pond die je teruggekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:14
Zr40 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:03:
[...]

€ 37? Ik denk dat je een rekenfout gemaakt hebt.

Je hebt 500 pond teruggekregen, volgens je rekening omgerekend naar € 727,87. Stel dat je de volledige 599,90 pond had teruggekregen, dan was dat € 727,87 / 500 * 599,90 = € 873,29. Dat verschilt maar € 2,94 met de borg op je rekening. € 2,94 / 599,90 * 500 = € 2,45. Dat is het verlies op de wisselkoers plus commissie over de 500 pond die je teruggekregen hebt.
Er wordt dan 2x wisselkoerscommissie in rekening gebracht. Dat is dan erg nadelig.
Eigen ervaring met een DKB visa card is dat als je geld in een andere valuta terugkrijgt je ook de commissie terugkrijgt. Wel kan er een koersverschil (positief of negatief) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
PWM schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 08:42:
500/0,7027 plus 16,36 = 727,90
Ze hebben je alleen 3 cent afronding door de neus geboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

I stand corrected. Overigens staat dat niet duidelijk in de regels, maar als je rekent zie je het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
In mijn zoektocht naar een card zonder koersopslag kwam ik deze 'no-fees' Mastercard van Revolut tegen:
What is Revolut and how is it different?
Revolut brings freedom to your money with our multi-currency card and mobile app. With Revolut you can now send, spend and exchange money with intuitive ease and no hidden fees.

Using the Revolut App you can set up an account in 30 seconds, enabling you to instantly transfer money globally through SMS, WhatsApp and social media using the best possible exchange rates, the spot interbank rates.

Once you've topped up your Revolut account you can use the card anywhere with no fees on transactions or cash withdrawals. The card automatically converts into the local currency at the perfect interbank rate so you don't have to worry about it.
Bron: https://revolut.com/faq

Ik heb de app geinstalleeerd, mij aangemeld en de Mastercard aangevraagd. Ben benieuwd wanneer deze binnen is en hoe het in de praktijk qua koers gaat uitpakken. Ik zal het hier posten!

Waarschijnlijk maar 1 jaar zonder kosten?
Revolut offers the very best exchange rate available and applies no charges or fees. We guarantee this for the first 12 months of being a Revolut customer.
Hier nog wat linkjes over deze kaart:
- http://www.moneysavingexp...l-cards#revoluteurodollar
- https://vimeo.com/135368941

[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 07-12-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

Qwerty-273

Meukposter

U123456 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:21:
Waarschijnlijk maar 1 jaar zonder kosten?
Uit dezelfde FAQ:
What happens after 12 months?
We reserve the right to change our pricing structure after the first 12 months of using the Revolut service, however, we do not expect there to be a significant change. Revolut was launched with the ambition to offer a fair and transparent alternative to foreign exchange with no hidden fees and we fully intend to live by that philosophy. We would never charge our customers without clearly explaining the changes and asking their express permission to sign them up on a subscription basis.
en
Is Revolut FCA approved?
Revolut does not transact, take or keep any money from customers directly and, therefore, is not subject to FCA approval. This is consistent with the wider foreign exchange industry. We partner with Optimal Payments, a global provider of online and mobile payment processing services, and use their secure payment gateway to transact on behalf of our customers. Optimal Payments is regulated by the FCA.
Optimal Payments is (onderdeel) van Paysafe Group Plc. Die op hun beurt weer cc's aanbied die "branded" kunnen worden. https://www.paysafe.com/cardsolutions/
Verder is hun eigen app natuurlijk wel leuk en het snel kunnen boeken tussen verschillende Revolut accounts. En het opnemen van je geld in de lokale munteenheid zonder al te veel koersverlies.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Revolut ziet er goed uit! Gelijk maar even de kaart aangevraagd en 10 euro overgemaakt om het te proberen. Ben benieuwd!

Ik kom nogal eens buiten de € zone.

[ Voor 13% gewijzigd door Napsju op 07-12-2015 18:51 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Mijn ICS cards Green en American Express Flying Blue komen te vervallen en ik wil eigenlijk niet 36,50 betalen. Heeft iemand nog tips voor een leuke credit card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dick53
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-04 21:15
Ik heb een CreditCard van Ing. Onlangs werd een klein bedragje afgeschreven wegens een betaling via PayPal. Nu heb ik ook een PayPal account, koop geregeld op internet, maar dit bedrag kwam niet bekend voor. PayPal zag de betaling niet maar na bellen met de PayPal helpdesk bleek dat iemand anders mijn credit card aan zijn naam had gekoppeld. Dat kan bij PayPal zonder overleg met de originele kaart houder. Uiteraard direct bij paypal gevraagd mijn credit card te ontkoppelen van die voor mij onbekende paypal account, maar dat deed Paypal niet omdat het niet mijn account is. Ik heb dit alles zwart op wit van PayPal! Ook bleek dat op de dag dat ik heb ingechekt in een nederlands hotel mijn credit card is gekoppeld aan de andere paypal rekening. Overigens doet PayPal wel een soort controle op basis van het aangemelde email adres. Kennelijk leek het nieuw gekoppelde email adres veel op mijn email adres.
Via Ing is de credit card nu geblokkeerd en krijg ik een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

chronoz schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:59:
Mijn ICS cards Green en American Express Flying Blue komen te vervallen en ik wil eigenlijk niet 36,50 betalen. Heeft iemand nog tips voor een leuke credit card?
Als je van kaart veranderd, wat ik elk jaar doe aangezien ik amper gebruik maak van die dingen is het jaar elke keer gratis. Daarnaast probeer ik een bonus op mijn kaart te krijgen, op mijn Pandakaart werd €50,- tegoed gestort en het eerste jaar gratis. Kun je meteen online shoppen voor noppes :)

Gebruik een creditcard vergelijkingswebsite of zoek handmatig naar de beste deal. Net even voor je gekeken, Visa World, Panda, etc krijg je 1e jaar gratis + 25,- en bij ANWB 20,- dus redelijk oké.

[ Voor 11% gewijzigd door NeoMe op 29-12-2015 08:17 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Euroclix dan maar. Kost je niks en levert (niet veel) puntjes op. Toch beter dan niks.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het kost alleen het eerste jaar niks. Daarna is het € 15 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Napsju schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:51:
Revolut ziet er goed uit! Gelijk maar even de kaart aangevraagd en 10 euro overgemaakt om het te proberen. Ben benieuwd!

Ik kom nogal eens buiten de € zone.
Kaart vandaag ontvangen. Adres zonder huisnummer... :( 8)7 :X

Binnenkort in Curacao, Aruba, Suriname en Guyana proberen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Napsju schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:51:
[...]

Kaart vandaag ontvangen. Adres zonder huisnummer... :( 8)7 :X

Binnenkort in Curacao, Aruba, Suriname en Guyana proberen.
Betaal je ook niet wanneer je geld uit de muur trekt met die kaart?
Want daar vragen ze vaak erg hoge tarieven voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Daar gebruik ik mijn DKB kaart voor. Volgens Revolut kost geld opnemen uit een automaat trouwens niets extra.
Once you've topped up your Revolut account you can use the card anywhere with no fees on transactions or cash withdrawals. The card automatically converts into the local currency at the perfect interbank rate so you don't have to worry about it.

[ Voor 57% gewijzigd door Napsju op 04-01-2016 13:44 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Napsju schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:19:
Daar gebruik ik mijn DKB kaart voor. Volgens Revolut kost geld opnemen uit een automaat trouwens niets extra.

[...]
Ik kan alleen switchen naar ponden of dollars?
Mis ik een optie?

Edit: Ik zie het al dat zijn de top up currency's.
Nu nog kijken hoe dat in zijn werk gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door icecreamfarmer op 05-01-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
Vlak voor de kerst kwam de Revolut Mastercard binnen die ik op 7 december had aangevraagd. Toen via mijn Raborekening geld overgemaakt naar mijn account. Vervolgens was dit geld spoorloos. Vandaag maar eens gebeld en wat bleek: het 8-cijferig reference nummer wat ik netjes bij 'omschrijving' gezet had was niet doorgekomen en vervangen door een andere 6-cijferig referentienummer. Volgens de klantenservice van Revolut gebeurd dat wel vaker en is de schuld van de versturende of de ontvangende bank. Ook mijn achternaam was gekortwiekt in de omschrijving terecht gekomen en gaf daardoor ook geen match. Ik had trouwens alleen REFERENCE XXXXXXXX als omschrijving ingevuld en niet mijn achternaam! Tijdens het telefoongesprek is het geld alsnog aan mijn account toegevoegd en werd direct zichtbaar in de app.

[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 05-01-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ah, ze hebben dus wel vaker last van wegvallende informatie. Stond jouw huisnummer wel op de zending?

Overboeking ING > Revolut duurt 3 werkdagen, terugboeken ook. Vreemd, want van ING naar DKB in Duitsland duurt slechts 1 werkdag. Is dat dan waar ze het van moeten hebben?

Via de in-app chat zijn ze trouwens wel lekker snel. Werkt wat dat betreft goed!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
Napsju schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:01:
Ah, ze hebben dus wel vaker last van wegvallende informatie. Stond jouw huisnummer wel op de zending?
Via de in-app chat zijn ze trouwens wel lekker snel. Werkt wat dat betreft goed!
Mijn huisnummer stond wel op de envelop.
Ik werd telefonisch ook vlot geholpen. Had binnen 20 seconden iemand aan de lijn.

Dit kreeg ik van Revolut tijdens het telefoongesprek naar de in-app support gepusht (geanonimiseerd):
Please ensure that either you or the bank use only the reference number in the reference section, when transferring money to Revolut. As the reference that we received was: X.X.XXXXXXXXXXX*000000*Referenc*
Daarmee wordt volgens mij bedoeld dat bij het overboeken echt alleen het referentienummer bij omschrijving moet staan, dus zonder het woord 'reference' erbij. Op die manier komt op de plek van REFERENC waarschijnlijk wel het nummer te staan en wordt de grens van 32 tekens bij de omschrijving in ieder geval niet overschreden.

Misschien zou het dus ook een beetje aan mijzelf gelegen kunnen hebben dat het geld niet doorkwam. :)

[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 06-01-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:14
U123456 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:50:
[...]
Mijn huisnummer stond wel op de envelop.
Ik werd telefonisch ook vlot geholpen. Had binnen 20 seconden iemand aan de lijn.

Dit kreeg ik van Revolut tijdens het telefoongesprek naar de in-app support gepusht (geanonimiseerd):
[...]

Daarmee wordt volgens mij bedoeld dat bij het overboeken echt alleen het referentienummer bij omschrijving moet staan, dus zonder het woord 'reference' erbij. Op die manier komt op de plek van REFERENC waarschijnlijk wel het nummer te staan en wordt de grens van 32 tekens bij de omschrijving in ieder geval niet overschreden.

Misschien zou het dus ook een beetje aan mijzelf gelegen kunnen hebben dat het geld niet doorkwam. :)
Ik had het zelfde. De eerste keer ging het goed. Bij een 2de keer ging het ook fout en werd het bedrag pas bijgeschreven na melding bij de support.
Vreemd was wel dat er wel een goed reference nr stond bij de afschrijving ING bank. Alleen bij Revolut hadden ze ineens een ander nummer.
Een ander punt is dat de ING (en waarschijnlijk andere Nederlandse banken) alleen de voorletters van de voornaam doorgeven. Dit geeft vaak vertraging bij buitenlandse banken die controleren op de volledige voornaam.

Verder werkt de Revolut Mastercard probleemloos bij een Rabobank geldautomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
En de Revolut kaart werkt ook prima op Curacao (USD), Aruba (USD) en hier in Suriname (SRD). Ik heb zojuist bij de DSB bank (8)) SRD opgenomen met een koers van 1€ = SRD 4.2799. Dat komt helaas niet overeen met de werkelijke koers in bijvoorbeeld de XE app. Dat zou 4.3698 moeten zijn. Geen extra transactiekosten, maar de wisselkoers is dus niet helemaal wat het moet zijn.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
@Napsju: de koers EUR/SRD van de centrale bank van Suriname is op dit moment 4,288 / 4,398 (aankoop/verkoop), koers van Revolut wijkt daarvan af. Gebruiken zij soms de wisselkoers van Mastercard en gaat die berekening dan via de USD of zo?
bronnen:
- https://www.cbvs.sr
- https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/

[ Voor 11% gewijzigd door U123456 op 09-01-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
Inmiddels met behulp van mijn Revolut card succesvol mijn Spaanse Orange SIM opgewaardeerd en geld getrokken uit een geldautomaat van een Duitse bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Jaaa, Revolut is een blijvertje!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

U123456 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 23:11:
Inmiddels met behulp van mijn Revolut card succesvol mijn Spaanse Orange SIM opgewaardeerd en geld getrokken uit een geldautomaat van een Duitse bank.
En geen kosten?
Overigens vond ik dat het overboeken van geld wel lang duurde.
De 13de om 20.00 overgemaakt (verwerkingsdatum 14de) kwam pas gisteren op mijn kaart te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
icecreamfarmer schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:59:
En geen kosten?
Overigens vond ik dat het overboeken van geld wel lang duurde.
De 13de om 20.00 overgemaakt (verwerkingsdatum 14de) kwam pas gisteren op mijn kaart te staan.
Inderdaad, zoals beloofd door Revolut ook géén kosten voor de opname bij de geldautomaat van de Grafschafter Volksbank.

Het langzamer bijschrijven van geld op je Revolut account is misschien op dit moment de enige manier om toch nog iets te verdienen?

[ Voor 112% gewijzigd door U123456 op 18-01-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-04 23:48
Hier na 1 werkdag bijgeschreven (ABN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Iemand trouwens ervaring met deze:
https://number26.eu/bank-account/

Ook voor niets inclusief betaalrekening. Hoe verdienen ze er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ze verdienen aan de transactiekosten die de verkoper betaalt. Volgens mij gebeurt dit bij alle credit card aanbieders, maar de meesten vertellen hier niets over.
NUMBER26 earns a small amount on every card transaction carried out by a merchant, at no cost to you. We also earn a percentage of deposits managed by Wirecard Bank, our strategic partner.
Overigens zijn ze nog niet in Nederland beschikbaar.

[ Voor 70% gewijzigd door Zr40 op 19-01-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
biedt weinig vertrouwen: https://number26.eu:8443/outdated/

Dat Revolut lijkt wel interessant nu DKB niet meer werkt vanuit NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Die URL werkt niet? Zonder :8443 is het een 'upgrade je browser' pagina.

[ Voor 58% gewijzigd door Zr40 op 19-01-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
sambalbaj schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:33:
...nu DKB niet meer werkt vanuit NL.
DKB werkt prima vanuit NL. Ik gebruik die kaart dagelijks, ook in NL. Een nieuwe aanvraag echter, dat gaat niet meer.
icecreamfarmer schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:27:
Iemand trouwens ervaring met deze:
https://number26.eu/bank-account/

Ook voor niets inclusief betaalrekening. Hoe verdienen ze er aan?
quote: email
Hey!

Thank you for signing up to our waiting list.

At the moment we're only available in Germany and Austria. We'll keep you up to date and get in touch with you as soon as NUMBER26 is available in your country.

Become part of our vision!

[ Voor 49% gewijzigd door Napsju op 19-01-2016 17:16 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
Napsju schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:01:Overboeking ING > Revolut duurt 3 werkdagen, terugboeken ook. Vreemd, want van ING naar DKB in Duitsland duurt slechts 1 werkdag. Is dat dan waar ze het van moeten hebben?
Gisteren overboeking Rabo > Revolut gedaan met in de omschrijving alleen het referentienummer. Was vandaag met datum van gisteren zichtbaar in account. Dus maar 1 dag! Daaraan wordt dus géén geld verdiend, natuurlijk wel iets aan het aanhouden van tegoeden door gebruikers van Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 23-03 19:13
NUMBER26 ziet er wel interessant uit. Het mooie is dat ze ook een Maestro kaart aanbieden naast de Mastercard. Dat betekent dat de acceptatie in Nedeland toch iets beter is dan bij Revolut.

Ondersteuning is wel apart.
In order to open a NUMBER26 account, you must be at least 18 years old, have a compatible Smartphone and reside in Germany, Austria, France, Spain, Italy, Greece, Slovakia or Ireland
Aparte keuze van landen, maar geen Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Hoe lang na opzegging AMEX kun je trouwens een nieuwe aanvragen met 1e jaar gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
Even een update:
RemcoDelft schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:51:
Bij Dirk/Digros/Bas-supermarkten kan je ermee betalen, met 50 cent toeslag. Ik heb nog nooit iemand het zien gebruiken.
Sinds enkele weken zijn de stickers met "50 cent kosten" bij de kassa en bij de voordeur van mijn plaatselijke Dirk verdwenen en kon ik zonder extra kosten betalen met een CC (Mastercard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Bij de Lidl en Emte kan het ook al jaren. Zo ook bij de AH op Schiphol (vertrek 3).

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
jona schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:07:
NUMBER26 ziet er wel interessant uit. Het mooie is dat ze ook een Maestro kaart aanbieden naast de Mastercard. Dat betekent dat de acceptatie in Nedeland toch iets beter is dan bij Revolut.

Ondersteuning is wel apart.

[...]

Aparte keuze van landen, maar geen Nederland.
In al deze landen is het betalen met MasterCard heel normaal, in Nederland kun je vaak alleen Meastro gebruiken (AH bijv.) en ze moeten hier natuurlijk concurreren met bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Whatson schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:43:
..en ze moeten hier natuurlijk concurreren met bunq.
Concurreren met Bunq? Eh?? De tarieven die Bunq hanteert zijn echt niet meer van deze tijd, terwijl ze dat zelf wel claimen te zijn. Revolut doet het daarin juist érg goed.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:21:
[...]

Concurreren met Bunq? Eh?? De tarieven die Bunq hanteert zijn echt niet meer van deze tijd, terwijl ze dat zelf wel claimen te zijn. Revolut doet het daarin juist érg goed.
Ik doelde meer op Number26, maar ook Revolut heeft geen verdienmodel. (Revolut zegt wel dat in ieder geval de eerste 12 maanden geen kosten met zich meebrengt, voor daarna geven ze geen garanties).

qua kaart is Maestro duurder dan MasterCard omdat men minder verdient aan winkels als men de kaart gebruikt. Van daar dat Revolut en Number26 een gratis MasterCard kunnen weggeven, ze verdienen het toch wel terug met de transactiekosten die winkels betalen.

bunq speelt quitte door kaart en transacties tegen kostprijs aan te bieden.
(Ja, pintransacties zijn niet gratis voor bank en winkel)

Maar die Maestro kaart mag inderdaad wel iets goedkoper (kaart kost voor een grote bank rond de 30ct om te maken, maar bunq laat zijn kaarten in Zwitserland maken en vanuit daar verzenden).

Interessant weetje is dat zowel de MasterCard van Revolut als van Number26 afkomstig is van WireCard

Vanmiddag trouwens geld overgemaakt via IBAN naar Revolut, om 22h bijgeschreven.

[ Voor 9% gewijzigd door Whatson op 02-02-2016 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:40
Zijn hier mensen die wel eens gebruik hebben gemaakt van de aankoopverzekering van hun credit card? Problemen met de vergoeding of valt dat wel mee?

Ben erg benieuwd, want lijkt erop dat ik hem binnenkort nodig heb..

[ Voor 13% gewijzigd door Crasheeee op 02-02-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 06:54
Crasheeee schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:06:
Zijn hier mensen die wel eens gebruik hebben gemaakt van de aankoopverzekering van hun credit card? Problemen met de vergoeding of valt dat wel mee?

Hangt er vanaf wat je claim is en de oorzaak ervan.
Kans is er dat je eerst je inboedelverzk. aan moet spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju

Ja hoor, regelmatig.
  • Bij hotels die te veel incasseren door een voor hun gunstigere wisselkoers te hanteren.
  • Bij luchtvaartmaatschappijen die failliet gegaan zijn.
  • Bij fraude door een lekke database bij een webshop waarbij mijn CC nummer buitgemaakt is.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:51
Ja, mijn ervaring (per cc maatschappij)

American Express (platinum):
- Krijg meteen een mailtje als ik een transactie doe in een land waar ik niet regelmatig kom
- Krijg een belletje bij grote transacties

Visa (platinum):
- Was misbruik gemaakt van kaart. Zonder dat ik bewijs hoefde te overhandigen werden de transacties terug gedraaid

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 23-03 19:13

Ik heb pas een keer gebruik hoeven maken van de aankoopverzekering bij ICS en dat is toen goed bevallen. Mijn nieuwe iPhone was in de badkamer op de tegels gevallen en beschadigd. Meteen gemeld en een schadeformulier gekregen. Toestel laten repareren in de Apple Store en de factuur meegestuurd met het schadeformulier. Schadebedrag was nog net onder de maximumuitkering voor telefoons en alles netjes binnen een paar weken vergoed gekregen.Ik was heel tevreden met de afhandeling toen.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring en ik had alle papieren meegestuurd waar ze om vroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Napsju schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:51:
Vaak, zoals ook bij de ABN op Schiphol het geval is. Bij GWK is dat een ander verhaal. Ik heb het onlangs zelf gedaan met de DKB Visa kaart en kreeg transactiekostenloos de koers van de dag.

Reken maar na:

Belegdatum28.03.2015
Wertstellung30.03.2015
Betrag-259,26 EUR
Ursprünglicher Betrag-280,00 USD
Umrechnungskurs 1,08
UmsatzbeschreibungTVX Schiphol 4Netherlands
Met de VISA kaart van DKB gaat dit dus al een tijdje niet meer. De optie om de belachelijke omrekening door GWK achterwege te laten wordt niet meer gegeven. 204 EUR moesten ze hebben voor 200 USD. Gisteren ook maar eens met Revolut geprobeerd en ik kreeg moeiteloos 200 USD voor 178,74 EUR. :)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De push notifications van Revolut zijn ook best wel snel :)

YouTube: Betalen met Revolut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Maar dan moet je wel verbinding hebben. Achteraf komen ze niet.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-09-2021
Dus wat is op dit moment de beste optie voor een nieuwe gebruiker van creditcards?

Ik gebruik niet meer dan rond de 500 euro per jaar via credit cards (meestal bestellingen uit buitenland die alleen met cc betaald kunnen worden). En heb voorheen de prepaid credit card 3V Card gebruikt hiervoor, maar de top up kosten zijn mij te hoog en wil graag iets simpelers.

Ik wil geen credit card waar je reclame en brieven/facturen van thuis opgestuurd krijgt, gewoon iets simpels waar ik af en toe mee kan betalen.

Is Revolut in dit geval de beste optie?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Als je geen gebruik wilt maken van een eventuele aankoopverzekering, dan is Revolut een goede optie! Kijk wel uit dat je naar het EUR rekeningnummer overmaakt.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-09-2021
Ah prima, daar maak ik inderdaad geen gebruik van!
Gaat het overboeken bij een topup via iDeal of? Heb namelijk ergens op de site gelezen dat het 2-4 dagen kan duren voordat het geld er ook op staat. En om over te kunnen boeken, moet de naam op je revolut card precies dezelfde zijn als wat op je echte bankrekening staat?

[ Voor 24% gewijzigd door poffin op 09-02-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Overboeken doe je zelf naar een Brits rekeningnummer.

Ik heb het tot nu toe maar 1x geprobeerd vanaf bunq, in de ochtend overgeboekt werd 's avonds al zichtbaar.

Met een Maestro kaartnummer kan je ook overboeken, maar op Nederlandse betaalpassen is dat nummer niet aanwezig. (Behalve bij Knab, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.)

[ Voor 34% gewijzigd door Zr40 op 09-02-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:59
poffin schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:12:
Ah prima, daar maak ik inderdaad geen gebruik van!
Gaat het overboeken bij een topup via iDeal of? Heb namelijk ergens op de site gelezen dat het 2-4 dagen kan duren voordat het geld er ook op staat. En om over te kunnen boeken, moet de naam op je revolut card precies dezelfde zijn als wat op je echte bankrekening staat?
De naam hoeft niet exact hetzelfde te zijn naar mijn ervaring. Mijn Nederlandse rekening heeft als tenaamstelling V. Achternaam en m'n Revolut card Voornaam Achternaam. 's Avonds een overboeking gedaan en de volgende ochtend al bijgeschreven. Wel het vakje omschrijving gebruiken in plaats van betalingskenmerk.
Zr40 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:16:
Met een Maestro kaartnummer kan je ook overboeken, maar op Nederlandse betaalpassen is dat nummer niet aanwezig. (Behalve bij Knab, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.)
Ik had het geprobeerd met mijn Rabo, ING en SNS pas, het kaartnummer uitgelezen via NFC op mijn Android toestel. Dat kan met 'Credit Card Reader' uit de Play Store, maar het blijkt dat Nederlandse Maestro passen (op die van Knab na) een 19-cijferig kaartnummer hebben, dat accepteert Revolut niet. Misschien dat de ABN of Bunq wel 16 cijfers gebruiken, dan zou je dat kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-05 00:04
Bunq heeft wel 16 cijfers, net getest met Credit Cards Reader maar je hebt ook een cvv nodig?

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Pagina: 1 ... 13 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1