Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-09 13:20
martijnve schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:57:
Bunq heeft wel 16 cijfers, net getest met Credit Cards Reader maar je hebt ook een cvv nodig?
In principe is CVV bij Maestro niet verplicht, dat zou je leeg moeten kunnen laten. Ik heb ooit eens gelezen dat je anders de laatste 3 cijfers van je kaartnummer kunt gebruiken als CVV. Het zou ook nog zo kunnen zijn dat Revolut 3D-secure verplicht stelt. Ook daarmee zou het nog mis kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-06 15:20
Nickk93 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:46:

De naam hoeft niet exact hetzelfde te zijn naar mijn ervaring. Mijn Nederlandse rekening heeft als tenaamstelling V. Achternaam en m'n Revolut card Voornaam Achternaam. 's Avonds een overboeking gedaan en de volgende ochtend al bijgeschreven. Wel het vakje omschrijving gebruiken in plaats van betalingskenmerk.
Bij mij precies hetzelfde, toch kreeg ik net van Revolut een SMS dat er vanuit een onbekende rekeningnummer geld naar me over was gemaakt en dat ik de transactie moet bevestigen(dat het idd van een rekening in mijn naam komt) voor morgen anders wordt het teruggestuurd.

Dus voor degenen die Revolut gaan gebruiken, gebruik precies dezelfde tenaamstelling als je NL rekening. Als je je voornaam niet volledig ziet staan, maar alleen de voorletters dan moet je bij Revolut dus ook alleen je voorletters opgeven als voornaam.

Ben benieuwd hoe lang het duurt nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Napsju schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 06:26:
En de Revolut kaart werkt ook prima op Curacao (USD), Aruba (USD) en hier in Suriname (SRD). Ik heb zojuist bij de DSB bank (8)) SRD opgenomen met een koers van 1€ = SRD 4.2799. Dat komt helaas niet overeen met de werkelijke koers in bijvoorbeeld de XE app. Dat zou 4.3698 moeten zijn. Geen extra transactiekosten, maar de wisselkoers is dus niet helemaal wat het moet zijn.
Dat zelfde lijkt hier in Botswana (BWP) ook aan de hand te zijn met de Revolut kaart. In Zuid Afrika kreeg ik bij betaling in ZAR wel de goede koers. Toch vreemd. :?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Nickk93 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:46:

[...]

Ik had het geprobeerd met mijn Rabo, ING en SNS pas, het kaartnummer uitgelezen via NFC op mijn Android toestel. Dat kan met 'Credit Card Reader' uit de Play Store, maar het blijkt dat Nederlandse Maestro passen (op die van Knab na) een 19-cijferig kaartnummer hebben, dat accepteert Revolut niet. Misschien dat de ABN of Bunq wel 16 cijfers gebruiken, dan zou je dat kunnen proberen.
ABN heeft ook een 19 cijferig nummer helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 19:17
chronoz schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:27:
Hoe lang na opzegging AMEX kun je trouwens een nieuwe aanvragen met 1e jaar gratis?
6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:15
Vanwege mijn hypotheek met een beetje korting op de rente verwacht SNS dat ik de SNS betaalrekening als hoofdrekening gebruik voor 1 mei. Nu heb ik die momenteel bij ABN Amro, echter daar staat ook mijn creditcard aan gekoppeld. En ik heb tot in mei verplichtingen aan mijn creditcard (vakantie, autohuur en hotel).

Wat is verstandig, een nieuwe creditcard koppelen aan de SNS en een bedrag laten staan bij ABN Amro wat de kosten dekt? Kan dat uberhaupt?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

cbr600f4i schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:10:
Vanwege mijn hypotheek met een beetje korting op de rente verwacht SNS dat ik de SNS betaalrekening als hoofdrekening gebruik voor 1 mei. Nu heb ik die momenteel bij ABN Amro, echter daar staat ook mijn creditcard aan gekoppeld. En ik heb tot in mei verplichtingen aan mijn creditcard (vakantie, autohuur en hotel).

Wat is verstandig, een nieuwe creditcard koppelen aan de SNS en een bedrag laten staan bij ABN Amro wat de kosten dekt? Kan dat uberhaupt?
Wat is het probleem? Bij vakantie, autohuur en hotel kun je ter plekke altijd nog een andere credit card opgeven. Dus gewoon opzeggen van je CC zou geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Natuurlijk kan dat. Let er wel op dat niet iedereen zo maar een tweede creditcard (of hogere bestedingslimiet) aan kan vragen. Je financiële situatie wordt namelijk bij elke aanvraag getoetst bij het BKR.

Vraag is natuurlijk of SNS wel kan én mag zien of die rekening als hoofdrekening gebruikt wordt. Dat lijkt mij in het kader van jouw privacy niet zo maar kunnen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Napsju schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:50:

Vraag is natuurlijk of SNS wel kan én mag zien of die rekening als hoofdrekening gebruikt wordt. Dat lijkt mij in het kader van jouw privacy niet zo maar kunnen.
Waarschijnlijk wel, bij de hypotheekaanvraag weten ze ook meteen je inkomen, die komt nu niet binnen op de SNS rekening en dan kunnen ze me de korting ontzeggen. Misschien ligt het iets ingewikkelder maar dan moet ik de overeenkomst weer eens goed doornemen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik denk dat ik het op de volgende manier doe, ik hou de ABN CC aan t/m de vakantie en hou voldoende geld op de ABN rekening. Na de vakantie zeg ik de ABN CC op en vraag een nieuwe aan op basis van de SNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Revolut rekent nu 2% kosten bij geldopname boven € 650 per maand. https://revolut.com/fairusage

Ik ga er geen last van hebben.

• Napsju
Daar is de eerste versobering. Ik heb gelukkig de DKB VISA nog voor ATM opnames, maar in landen als Zimbabwe en Suriname is de Revolut MasterCard toch handig gebleken. Niet overal kun je met VISA terecht en vice versa. Ik vind het jammer! Hopelijk blijven toonbankbetalingen wel gewoon kosteloos bij Revolut.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Een betaling is ook relatief goedkoop ten opzichte van een geldopname. En de kosten van een betaling komen doorgaans voor rekening van het bedrijf waar je betaalt. Dat betaal je in feite altijd, want dat zit al in de prijs verwerkt.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:50:
Bij ABN vragen ze enkel dat je salaris gestort wordt op de ABN rekening om in aanmerking te komen voor de kortingsrente. Zal bij SNS niet veel anders zijn lijkt me.
cbr600f4i schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:07:
Ik denk dat ik het op de volgende manier doe, ik hou de ABN CC aan t/m de vakantie en hou voldoende geld op de ABN rekening. Na de vakantie zeg ik de ABN CC op en vraag een nieuwe aan op basis van de SNS.
Je weet dat de ABN creditcard gratis is en je bij de SNS er voor bij moet betalen? Zo lang je op je creditcard geen afbetalingsregeling hebt wordt het niet geregistreerd bij BKR.

[ Voor 30% gewijzigd door Deveon op 18-02-2016 07:55 ]

• cbr600f4i
Deveon schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:53:
[...]

Bij ABN vragen ze enkel dat je salaris gestort wordt op de ABN rekening om in aanmerking te komen voor de kortingsrente. Zal bij SNS niet veel anders zijn lijkt me.

[...]

Je weet dat de ABN creditcard gratis is en je bij de SNS er voor bij moet betalen? Zo lang je op je creditcard geen afbetalingsregeling hebt wordt het niet geregistreerd bij BKR.
Klopt, gelukkig kan ik een gratis CC krijgen via mijn werkgever. Aan de andere kant heeft het pakket van de ABN ook kosten. Ik moet nog even uitzoeken of het handig is om sowieso de ABN nog aan te houden, ik heb er mijn spaarrekening ook lopen.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Deveon schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:53:
Ik heb het even vergeleken maar dan is de abn voor mij, ondanks die gratis cc, nog steeds duurder dan SNS of ASN.

Een prive betaalrekening van de ABN kost 42 euro/jaar en dan krijg je idd een gratis cc. Wil je een gold cc, dat kan ook maar dan kost het totaalpakket 65,40 euro/jaar.

Een cc van de SNS is een cc van Mastercard en kost 15,75/jaar, die van de ASN kost 20 euro/jaar en is van VISA. Bij beide banken krijg je rente over je saldo op de betaalrekening tot een maximum van 5000 euro. Zelf zit ik bij de ASN en krijg uiteindelijk meer rente terug dan wat de betaalrekening zelf kost (15 euro/jaar). Het overschot varieert per jaar maar meestal betaal ik dan bij de ASN voor een betaalrekening inclusief VISA cc ongeveer 16 euro/jaar. Het nadeel is dat ASN een pure internetbank is, ze hebben geen stenen panden en je kunt bijvoorbeeld dus ook nergens contant geld storten. Bij de SNS kan dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
grun93 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:31:
[...]Zelf zit ik bij de ASN en krijg uiteindelijk meer rente terug dan wat de betaalrekening zelf kost (15 euro/jaar).
Is het dan niet verstandiger om minder geld op die betaalrekening te laten staan en de rest te 'stallen' bij een bank met een (iets) hogere spaarrente? Een aardig overzicht vind je op spaarinformatie.nl

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Napsju schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 07:46:
Is het dan niet verstandiger om minder geld op die betaalrekening te laten staan en de rest te 'stallen' bij een bank met een (iets) hogere spaarrente?
Op zich zou dat idd verstandiger zijn, ja. Maar het saldo fluctueert nogal, zul je net zien dat er een onverwachte hoge rekening komt de dag nadat ik een bedrag overgeheveld heb. Het gaat ook niet om hele grote rente bedragen, in bovenstaand voorbeeld kreeg ik dat jaar ongeveer 19 euro terug. Laat dat misschien 22-25 euro zijn op een spaarrekening, dat is de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Napsju schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:02:
[...]

Dat zelfde lijkt hier in Botswana (BWP) ook aan de hand te zijn met de Revolut kaart. In Zuid Afrika kreeg ik bij betaling in ZAR wel de goede koers. Toch vreemd. :?
Zie de fair use link hierboven:
Illiquid Currencies
For most currencies we provide you with the interbank rate...Awesome! However there are some illiquid currencies such as Thai Baht and Russian Ruble which are difficult for us to trade. For these currencies we will give you the best rate we can. You can check all these rates within the app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ja, dat is dus nieuw. Toen ik in Suriname was, was daar nog geen duidelijkheid over. In ieder geval lijkt de koers identiek te zijn aan die van de DKB, alleen die rekenen er nog eens los 1,75% bovenop, bij een toonbankbetaling.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Er is trouwens een nieuwe startup die al je creditcards vervangt door maar 1 kaart:
https://www.imaginecurve.com

:+ Kost je wel £35,- / Voor nu UK only.

[ Voor 6% gewijzigd door Whatson op 21-02-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 21:36
Curve is trouwens een Prepaid Debit MasterCard.

[ Voor 89% gewijzigd door U123456 op 08-07-2023 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heeft er trouwens al iemand een ICS Visa kaart met NFC? Ik zag laatst in een email dat ze begonnen zijn met het uitrollen daarvan, maar ik ga er hun kennende niet van uit dat ze bestaande klanten ook een NFC kaart gaan sturen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:52
fsfikke schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:04:
Heeft er trouwens al iemand een ICS Visa kaart met NFC? Ik zag laatst in een email dat ze begonnen zijn met het uitrollen daarvan, maar ik ga er hun kennende niet van uit dat ze bestaande klanten ook een NFC kaart gaan sturen.
Mijn oude creditcard (ICS via ANWB) zou in maart verlopen. Vorige week heb ik nieuwe kaart gekregen, met NFC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Die vraag heb ik ze gesteld, en daarop heb ik het volgende antwoord gekregen:
quote: ICS
Bedankt voor uw e-mail over contactloos betalen.

U kunt kosteloos een vervangende EuroClix MasterCard met contactloos betalen-mogelijkheid aanvragen via Mijn ICS.

• Zorg dat u bent ingelogd op Mijn ICS.
• Kies in het blokje 'Aanvragen' voor 'Vervangende Card(s)'.
• U heeft uw Card binnen een week in huis.

Hebben we u naar tevredenheid geholpen?
Wanneer we nog iets voor u kunnen doen, dan horen we dat graag van u.

Met vriendelijke groet,
International Card Services BV

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 18:29
Napsju schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:11:
[...]

Die vraag heb ik ze gesteld, en daarop heb ik het volgende antwoord gekregen:

[...]
Werkt deze dan ook bij winkels waar normaal geen creditcard wordt geaccepteerd zoals Albert Heijn? Dat zou dan wel fijn zijn voor de punten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee. NFC is alleen een manier om met de kaart te communiceren. De communicatie met het betaalnetwerk verandert daar niet mee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
remcoboy1479 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:38:
[...]

Werkt deze dan ook bij winkels waar normaal geen creditcard wordt geaccepteerd zoals Albert Heijn? Dat zou dan wel fijn zijn voor de punten!
Zoals eerder aangegeven werkt de Mastercard wel bij Emte, Lidl, enkele Jumbo's en de AH in vertrek 3 van Schiphol.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:32:
[...]

Zoals eerder aangegeven werkt de Mastercard wel bij Emte, Lidl, enkele Jumbo's en de AH in vertrek 3 van Schiphol.
Het rare: ik heb met mijn Mastercard van ING meerdere keren bij de zelfscan kassa's van die AH van Schiphol betaald, maar er is nooit iets afgeschreven? :$ het pin apparaat gaf gewoon netjes aan dat ik betaald had, en ik kreeg ook gewoon een bon waarop stond dat ik betaald had, maar van mijn CC is voor alle transacties nooit iets afgeschreven. :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 00:28:
[...]

Het rare: ik heb met mijn Mastercard van ING meerdere keren bij de zelfscan kassa's van die AH van Schiphol betaald, maar er is nooit iets afgeschreven? :$ het pin apparaat gaf gewoon netjes aan dat ik betaald had, en ik kreeg ook gewoon een bon waarop stond dat ik betaald had, maar van mijn CC is voor alle transacties nooit iets afgeschreven. :$
Toevallig ga ik volgend weekend naar Schiphol. Ook maar even proberen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Napsju schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:02:
[...]

Heb ik ook gehad echter was het verschil minimaal. Misschien is er een lichte lag? Of zoals ze zelf zeggen weinig verhandelbare munteenheden.
Heb de kaart trouwens twee weken in Azie gebruikt en hij is goed bevallen.

Overigens jammer dat de voorwaarden verslechterd zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door icecreamfarmer op 23-02-2016 13:23 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Vraagje over mn AMEX FB gold card.

In maart 2015 heb ik mijn amex fb silver kaart opgezegd. In Oktober heb ik de Amex fb gold card aangevraagd met de actie van amex zelf waarbij het eerste jaar gratis was en je kreeg na 1 maand 2500 fb miles en na 3 maanden 10000 fb miles.

Nu heb ik de kaart flink gebruikt de afgelopen maanden en dus belde ik maar eens waar die bonus miles bleven. Zegt die meneer aan de telefoon dat ik die niet krijg omdat ik eerder al een amex kaart heb gehad. Dit zou in de algemene voorwaarden moeten staan, net even gekeken maar ik kan het niet vinden zo 123...

Toen ik vroeg waarom ik hem dan wel het eerste jaar gratis kreeg, ook onderdeel van de actie, zei hij dat ik heel veel geluk had daarmee. Om mij tegemoet te komen krijg ik nu 30 eu retour, maar ik wil liever m'n miles natuurlijk...

Heeft iemand hier ervaring mee? Ga zo nog even beter de algemene voorwaarden doornemen en dan nog maar even bellen dat ik het nergens kan vinden en dat ik dus graag m'n miles wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:11
ScoTtix schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:25:
Vraagje over mn AMEX FB gold card.

In maart 2015 heb ik mijn amex fb silver kaart opgezegd. In Oktober heb ik de Amex fb gold card aangevraagd met de actie van amex zelf waarbij het eerste jaar gratis was en je kreeg na 1 maand 2500 fb miles en na 3 maanden 10000 fb miles.

Nu heb ik de kaart flink gebruikt de afgelopen maanden en dus belde ik maar eens waar die bonus miles bleven. Zegt die meneer aan de telefoon dat ik die niet krijg omdat ik eerder al een amex kaart heb gehad. Dit zou in de algemene voorwaarden moeten staan, net even gekeken maar ik kan het niet vinden zo 123...

Toen ik vroeg waarom ik hem dan wel het eerste jaar gratis kreeg, ook onderdeel van de actie, zei hij dat ik heel veel geluk had daarmee. Om mij tegemoet te komen krijg ik nu 30 eu retour, maar ik wil liever m'n miles natuurlijk...

Heeft iemand hier ervaring mee? Ga zo nog even beter de algemene voorwaarden doornemen en dan nog maar even bellen dat ik het nergens kan vinden en dat ik dus graag m'n miles wil...
Niet specifiek met jouw casus, maar recentelijk probeerde ik ons jarenlange carousel weer. Dan mijn vriendin de gratis gold +10k punten, en dan een 3/4 jaar een referral en krijgt zij 10k punten en ik een gratis gold met 10k punten.
Vorig jaar had ik mijn kaart iets langer aangehouden, en toen ik hem eind van het jaar opnieuw gratis via de referral aanvroeg werd ik afgewezen omdat ik nog binnen de 6 maanden zou zitten. Dat klopte helaas wel (kaart wel eerder opgezegd, maar ze incasseren nog een aantal maanden daarna).
Wat me wel 2 keer werd toegebeten was dat ik al van een referral bonus in het verleden gebruik had gemaakt! en daar dus wel eens niet voor in aanmerking zou kunnen komen :O

Over een paar weken ga ik het weer proberen, maar heeft iemand hier recente ervaring mee? Is makkelijk om 20k punten per jaar te pakken.

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 00:31
Stinger_Ventura schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:57:
[...]
Over een paar weken ga ik het weer proberen, maar heeft iemand hier recente ervaring mee? Is makkelijk om 20k punten per jaar te pakken.
In mijn eigen ervaring kan dat ook zonder die 'carousel'. Gewoon maand voor verlenging bellen dat je de kaart toch eigenlijk wel te duur vindt, hoge commissie, lage acceptatie, etc. Als je genoeg uitgeeft willen ze je graag houden en doen ze je een leuk aanbod in termen van miles bonus of extra miles per Euro voor X maanden.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Heb net een nieuwe EuroClix MasterCard binnengekregen met NFC. De kaart is nu paars ipv geel.

Lekker!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Zr40 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:25:
Revolut rekent nu 2% kosten bij geldopname boven € 650 per maand. https://revolut.com/fairusage

Ik ga er geen last van hebben.
Jammer om te horen dat Revolut toch kosten gaat rekenen. Met 650 euro een maand rondkomen is toch wel erg laag en helaas kan je in sommige landen niet alles met creditcard betalen.

Ik hoop dat Number26 snel naar Nederland komt. Ik heb mijn Number26 rekening al, maar ze hadden door dat ik een duits forwarding adres had opgegeven en ik heb dus nog niet mijn kaart. Ik vermoed dat ik deze nu pas kan krijgen als Number26 in Nederland komt. Maar wie weet duurt dit nog maanden.

Ik ga binnenkort naar Australie en was van plan mijn Revolut kaart flink te gebruiken, maar door die 650 euro wordt die toch ineens weer minder interessant.

Iemand nog een alternatief voor het zonder kosten opnemen van geld in het buitenland? Volgens mij is Revolut de enige in NL

Ik gebruikte tot nu toe vaak de ING pas, maar sinds die 2,25 euro + 1% rekenen (ook voor de duurdere pakketten) zijn ze ook erg duur. DKB heb ik ook geprobeerd, maar die weigeren mij om onduidelijke redenen. Vermoedelijk omdat ze gewoon geen Nederlanders meer willen.

Soms wel vreemd dat de EU nu een financieele unie is met allerlei voordelen voor de banken, maar als je klant probeert te worden dan zijn we ineens geen financieele unie meer. ING-diba (DE) en ING belgie bieden bijvoorbeeld gratis rekeningen aan die nu met SEPA prima te gebruiken zijn, maar weigeren nederlanders. Dat terwijl ING in nederland geen gratis rekeningen heeft. Het zou tijd worden voor wat concurrentie in nederland, bijv door een bank als Number26

[ Voor 26% gewijzigd door Unicron op 25-02-2016 20:32 ]

• Napsju
In Australië zul je heel veel gewoon met de kaart kunnen betalen. Zelfs in Zambia en Zimbabwe kan dat. De fair use zit 'm (vooralsnog?) alleen op geldopnames, niet op toonbankbetalingen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Napsju schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:58:
In Australië zul je heel veel gewoon met de kaart kunnen betalen. Zelfs in Zambia en Zimbabwe kan dat. De fair use zit 'm (vooralsnog?) alleen op geldopnames, niet op toonbankbetalingen.
Verder zou je nog kunnen switchen naar een rabo totaal pakket. Deze heeft maar een opslag van 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Napsju schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:58:
Precies dat was ook mijn plan om zoveel mogelijk met de kaart te betalen. Ook hoop ik dat het bijvoorbeeld mogelijk is om bij de supermarkt wat extra geld op te nemen zoals in Nederland ook kan.

Verder hoop ik dat Number26 op korte termijn in Nederland beschikbaar komt. Alleen dan nog even iemand vinden die hem vanuit Nederland naar mij in Australië kan brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:03
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 00:28:
[...]

Vandaag toevallig op Schiphol geweest en ik dacht aan je post. Even geprobeerd, maar gewoon afgeschreven hoor :P (ING Mastercard, grote Albert Heijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:56:
[...]

Heb net een nieuwe EuroClix MasterCard binnengekregen met NFC. De kaart is nu paars ipv geel.
Ik heb gezien via Google. Foeilelijke kaart is het zeg met dat paars. Ik vind hem er sowieso al cheap uitzien. Ik ga hem dus niet proactief vervangen. Contactloos betalen met MasterCard zie ik hier in de omgeving sowieso nog niet op heel veel plekken. Misschien Starbucks op het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Napsju schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:56:
[...]

Ik heb ook heel snel een nieuwe kaart ontvangen van ICS via de 'vervang kaart' manier. Maar ik neem aan dat op jouw NFC kaart ook gewoon het NFC logo staat? Want mijn vervangende World Card Gold ziet er exact uit als die die ik al heb, zonder enig teken van NFC :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Alle NFC kaarten zouden het logo moeten hebben. Maar je kan het controleren door een felle lamp tegen je kaart te houden. Als het NFC heeft dan zie je de antenne rondom de kaart lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Zr40 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:16:
Alle NFC kaarten zouden het logo moeten hebben.
Inderdaad, dat is ook wat ics zelf zegt. Ik ben bang dat de nieuwe kaart geen nfc heeft als het logo er niet op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja de nieuwe kaart heeft zeker geen NFC, beetje gek maar ik zal ze wel eens vragen hoe ik dat kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt jammer dat amex bijna nergens te gebruiken is. Ik heb de kaart nu een paar maanden en ik heb er eigenlijk alleen optimaal gebruik van kunnen maken in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Optimaal? Met die wisselkoersopslag tot 3% vind ik AMEX absoluut niet interessant.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met optimaal bedoel ik vooral het aantal punten waar je er mee terecht kunt. Probeer hier maar eens iets af te rekenen, grote kans dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 10:22
fsfikke schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:07:
Ja de nieuwe kaart heeft zeker geen NFC, beetje gek maar ik zal ze wel eens vragen hoe ik dat kan krijgen.
Ik heb ze toevallig de vraag eergisteren gesteld en kreeg dit als antwoord:
Dit is met uw huidige Card inderdaad nog niet mogelijk. Hoogstwaarschijnlijk wordt uw Card in de nabije toekomst automatisch vervangen met de mogelijkheid tot contactloos betalen. Vooralsnog is het nog niet bekend wanneer dit gaat gebeuren. Ik verzoek u vriendelijk om nog even geduld te hebben. Indien wij uw Card gaan vervangen dan ontvangt u hierover vanzelf bericht.
Beetje jammer antwoord aangezien ze zelf het mailtje met de aankondiging uitsturen. Had op zijn minst verwacht dat ze de kaarten dan klaar zouden hebben liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja idd, de reactie vandaag:
Bedankt voor uw e-mail over contactloos betalen. Leuk dat u hier ook gebruik van wilt maken. Zeer binnenkort wordt contactloos betalen ook mogelijk voor uw World Card Gold.

Ik zie dat u onlangs een vervangende Card heeft ontvangen. Vanwege de introductie van contactloos betalen op de Gold Card kunt u tussen half april en eind juni opnieuw een vervangende Card toegestuurd krijgten die deze faciliteit heeft. We zullen u hierover tijdig informeren. Houd uw e-mail rond die tijd goed in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Kan iemand mij advies geven voor een creditcard die ik nodig heb voor het boeken van vakantie?

Ik heb nog nooit een creditcard zelf gehad en ben hem ook alleen maar van plan te gebruiken deze zomervakantie. Ik zat te denken aan een mastercard. Deze kost het 1e jaar niks, en je krijgt een tegoed van 50 euro erop. Daarna kost die 36,50 per jaar.

Ik kan ook bij mijn bank (ING) er eentje voor 14,40 aanvragen per jaar, maar dat is zonder tegoed.

Er staat wel in de voorwaarden van Mastercard dat ICS je een bedrag van 50 euro kan afhouden als je het voor het jaar opzegt. Maar geldt dat ook op het einde van dat jaar? Want een gratis creditcard met 50 euro erop klinkt allemaal een beetje te mooi om waar te zijn.

Het liefste zou ik een creditcard willen voor op vakantie, en die het goedkoopste is. Misschien dat ik hem na de vakantie houd (dan moet het jaarbedrag dus zo laag mogelijk zijn), maar aangezien het geen must is, vind ik het ook niet erg of het na de vakantie weer te annuleren, of aan het einde van het jaar.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:34
Ik heb nu een World Card Gold via ICS voor €55 per jaar. Onlangs ben ik lid geworden van de anwb (ivm Wegenwacht) en heb nu de mogelijkheid om een Gold Card (verstrekt door ICS) voor €37,50 per jaar te nemen. Het eerste jaar is het zelfs iets goedkoper.

Die €17,50 op jaarbasis vind ik geen reden om over te stappen, maar de inbegrepen Eigen Risico Autohuur Verzekering maakt het voor mij interessant aangezien ik meerdere malen per jaar een auto huur. Nu koop ik het Eigen risico telkens af, maar straks hoeft dat niet (dekking is overigens max €750). En deze Gold Card heeft ook NFC... :+ Niet dat ik van plan ben mijn creditcard te gebruiken als pinpas... :P

Komt goed uit, want mijn huidige card wordt binnenkort verlengd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Wat een frutsels. Een MasterCard via de Bijenkorf kost 16 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:34
Config schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:11:
Bij ICS 20 euro per jaar (1e jaar gratis): https://www.yourmastercard.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:37
Ik heb zelf deze in aanvraag eerste jaar gratis en 50 euro tegoed ;) . Gratis geld waarom niet.
https://www.icscards.nl/ics/producten/cards/visa-world-card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me wel interessant, het is wel 16,50 euro per jaar. Lijkt me vergelijkbaar bij de ING.
saharoen schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:27:
Ik heb zelf deze in aanvraag eerste jaar gratis en 50 euro tegoed ;) . Gratis geld waarom niet.
https://www.icscards.nl/ics/producten/cards/visa-world-card
Kan je deze na gebruik van 50 euro opzeggen ? :)

Context: ik heb nu een rekening en creditcard lopen bij de ING. Maar mijn rekening wil ik verplaatsen naar Bunq. Alleen Bunq heeft geen creditcard dus ben ik even aan het kijken wat het beste alternatief is voor de ING CC. Ik gebruik het alleen voor aankopen op internet en tijdens vakantie's voor een hotel of auto (huren).

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:53:
[...]

Dit lijkt me wel interessant, het is wel 16,50 euro per jaar. Lijkt me vergelijkbaar bij de ING.

[...]

Kan je deze na gebruik van 50 euro opzeggen ? :)

Context: ik heb nu een rekening en creditcard lopen bij de ING. Maar mijn rekening wil ik verplaatsen naar Bunq. Alleen Bunq heeft geen creditcard dus ben ik even aan het kijken wat het beste alternatief is voor de ING CC. Ik gebruik het alleen voor aankopen op internet en tijdens vakantie's voor een hotel of auto (huren).
Over het algemeen moet je ze minimaal 2 jaar aanhouden als je er €50 gratis bij krijgt, dan krijg je nog steeds gratis geld maar geen €50. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Heb er inmiddels 10k mee betaald, voornamelijk declarabele kosten. Dat is dan 50 euro Bijenkorf tegoed. Ach, je moet genieten van de kleine dingen in het leven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:46:
[...]

Over het algemeen moet je ze minimaal 2 jaar aanhouden als je er €50 gratis bij krijgt, dan krijg je nog steeds gratis geld maar geen €50. :P
Dit staat in de actievoorwaarden:
Indien u binnen een jaar na ontvangst van het cadeautegoed uw World Card opzegt, kan ICS u € 50,- in rekening brengen. Na opzegging van de World Card komt het resterende cadeautegoed te vervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Gewoon opzeggen per vervaldatum en je hoeft niks terug te betalen. Wel tijdig bellen ivm met de 1 maand opzegtermijn van ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U123456 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:56:
Gewoon opzeggen per vervaldatum en je hoeft niks terug te betalen. Wel tijdig bellen ivm met de 1 maand opzegtermijn van ICS.
Oke en dan betaal je dus ook niet het lidmaatschap voor het tweede jaar ? Dat is dus exact wat ik wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:06:
[...]

Oke en dan betaal je dus ook niet het lidmaatschap voor het tweede jaar ? Dat is dus exact wat ik wil doen.
Klopt! Maar mocht je pas na 12 maanden opzeggen dan betaal je dus nog wel de 13e maand vanwege de opzegtermijn. Er volgt dan wel een verrekening en terugbetaling van de al afgeschreven jaarbijdrage van het 2e jaar door ICS. Dus wel even in de gaten houden, maar gaat meestal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:37
nee hoor doe al jaren elk jaar gratis geld en na 11 maanden opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
De gratis AMEX Gold card met 10k Flying Blue punten cadeau is na 3/4 jaar weer binnen. Makkelijke manier om elk jaar minimaal zo'n 20.000 FB punten te krijgen doordat ik mijn vriendin via AMEX ook een gratis kaart voor 1 jaar kan aanbieden. En zo doen we steeds haasje over, heeft zij na verloop van tijd ook weer 20k :) En dan zegt een van ons hem weer op voordat de 170 euro per jaar na het gratis jaar gaat lopen.
Heb de referral ook al aan een aantal collega's gegeven, die nu hetzelfde doen met hun partner. 8)

Heeft iemand nog een goede suggestie om extra omzet op mijn AMEX Gold FB credit card te genereren?
Ik betaal mijn vluchten er al mee, omdat er een vlucht en bagage vertragingsverzekering op zit ( als die zoek is, mag je na 4 uur voor XXX bedrag aan nieuwe spullen kopen met de kaart).
Incidenteel een restaurant, en elektronische aankopen.

In het buitenland hoor ik wel eens over manufactured spending, kan zoiets ook in NL?
Bij genoeg punten kan ik een retourtje Business Class naar de states met KLM doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Stinger_Ventura op 29-04-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:31:
De gratis AMEX Gold card met 10k Flying Blue punten cadeau is na 3/4 jaar weer binnen. Makkelijke manier om elk jaar minimaal zo'n 20.000 FB punten te krijgen doordat ik mijn vriendin via AMEX ook een gratis kaart voor 1 jaar kan aanbieden. En zo doen we steeds haasje over, heeft zij na verloop van tijd ook weer 20k :) En dan zegt een van ons hem weer op voordat de 170 euro per jaar na het gratis jaar gaat lopen.
Heb de referral ook al aan een aantal collega's gegeven, die nu hetzelfde doen met hun partner. 8)

Heeft iemand nog een goede suggestie om extra omzet op mijn AMEX Gold FB credit card te genereren?
Ik betaal mijn vluchten er al mee, omdat er een vlucht en bagage vertragingsverzekering op zit ( als die zoek is, mag je na 4 uur voor XXX bedrag aan nieuwe spullen kopen met de kaart).
Incidenteel een restaurant, en elektronische aankopen.

In het buitenland hoor ik wel eens over manufactured spending, kan zoiets ook in NL?
Bij genoeg punten kan ik een retourtje Business Class naar de states met KLM doen.
In hoeverre kan je de standard amex gold cards ook aan een bedrijf koppelen? Want wij zitten met ons bedrijf nog niet aan de +1M omzet waarmee we voor AMEX FB Zakelijk in aanmerking komen, maar gezien het aantal clouddiensten dat we afnemen (AWS, Google Apps, Salesforce, Atlassian), gaat er toch iedere maand een heel leuk bedrag over mijn zakelijke VISA. Daarover punten / miles krijgen zou leuk zijn, aangezien we ook veel vliegen, dus goedkoper vliegen/upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Sander schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:49:
[...]

In hoeverre kan je de standard amex gold cards ook aan een bedrijf koppelen? Want wij zitten met ons bedrijf nog niet aan de +1M omzet waarmee we voor AMEX FB Zakelijk in aanmerking komen, maar gezien het aantal clouddiensten dat we afnemen (AWS, Google Apps, Salesforce, Atlassian), gaat er toch iedere maand een heel leuk bedrag over mijn zakelijke VISA. Daarover punten / miles krijgen zou leuk zijn, aangezien we ook veel vliegen, dus goedkoper vliegen/upgrades.
Geen idee, maar ik kan me voorstellen dat als je een " particulieren" AMEX Gold aanvraagt, dat je daaraan gewoon je zakelijke rekening kan koppelen? Staat die op jou naam, maar rekent af op de zaak.
Lees wel vaker dat mensen hun Google Adwords campagnes er mee afrekenen, en daarbij tienduizenden punten per maand sparen.
Amex zal niet controleren lijkt mij of jij iets voor de het bedrijf aanschaft, of voor jezelf. Zolang je maar uitgeeft en netjes je rekening betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, dat is een leuke. Ik regel mijn primaire bankzaken met mijn Britse HSBC rekening (logisch gezien mijn woonlocatie en werk), maar heb altijd mijn ING rekening in NL aangehouden, inclusief Mastercard creditcard. Die heb ik op reis ook bij me als backup voor de VISA van mijn HSBC rekening.

Maar dus al lang niet gebruikt, en toen ik net even op Mijn ING inlogde voor een betaling, zag ik staan dat de creditcard nog steeds niet geactiveerd was. Huh? Welke creditcard? Gelijk de Mastercard er maar eens bijgepakt, en die was al van 06/2014 verlopen :X . Maar ik kan me echt niet herinneren een nieuwe gehad te hebben, en alhoewel ik slordig kan zijn, dat ben ik meestal niet met geldzaken.

ING Alarmlijn gelijk maar gebeld om 02.45 NL tijd 's nachts, me geidentificeerd, aangegeven dat ik me niet kan herinneren de nieuwe kaart ooit ontvangen te hebben. Kijkt hij in de bestanden, staat mijn oude adres (verhuisd in 2013) nog bij de creditcard. Netjes mijn adres gewijzigd, krijg al sinds 2013 al mijn bankspullen op het nieuwe adres, maar de creditcard administratie wordt dus niet standaard gewijzigd :X

Goed, vriendelijk en netjes geholpen, adres wordt aangepast en ik krijg een nieuwe toegestuurd. De kosten die daar normaal aan verbonden zijn worden niet in rekening gebracht, is me verzekerd. Toch iets om aan te denken als je verhuisd :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een CC via de rabo verkregen (zakelijk) omwille diensten zoals Cloudflare, en inschrijvingen te kunnen doen in o.a de UK.

Tja. Een simpelere interface heb je bij de rabobank niet (Inloggen in zakelijk > Credit cards en dan daar een 2 a 3 tal regels met transacties / omschrijving :+

Qua rente is deze vast op 16.5% volgens mij, nooit naar gekeken. Ook die zijn aftrekbaar voor mij. Vind het jammer dat veelal van die diensten geen gebruik (meer) maken van zoal Paypal, welk toch een wereldwijd betaalmiddel is (zeker op ebay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 03:12:
Hm, dat is een leuke. Ik regel mijn primaire bankzaken met mijn Britse HSBC rekening (logisch gezien mijn woonlocatie en werk), maar heb altijd mijn ING rekening in NL aangehouden, inclusief Mastercard creditcard. Die heb ik op reis ook bij me als backup voor de VISA van mijn HSBC rekening.

Maar dus al lang niet gebruikt, en toen ik net even op Mijn ING inlogde voor een betaling, zag ik staan dat de creditcard nog steeds niet geactiveerd was. Huh? Welke creditcard? Gelijk de Mastercard er maar eens bijgepakt, en die was al van 06/2014 verlopen :X . Maar ik kan me echt niet herinneren een nieuwe gehad te hebben, en alhoewel ik slordig kan zijn, dat ben ik meestal niet met geldzaken.

ING Alarmlijn gelijk maar gebeld om 02.45 NL tijd 's nachts, me geidentificeerd, aangegeven dat ik me niet kan herinneren de nieuwe kaart ooit ontvangen te hebben. Kijkt hij in de bestanden, staat mijn oude adres (verhuisd in 2013) nog bij de creditcard. Netjes mijn adres gewijzigd, krijg al sinds 2013 al mijn bankspullen op het nieuwe adres, maar de creditcard administratie wordt dus niet standaard gewijzigd :X

Goed, vriendelijk en netjes geholpen, adres wordt aangepast en ik krijg een nieuwe toegestuurd. De kosten die daar normaal aan verbonden zijn worden niet in rekening gebracht, is me verzekerd. Toch iets om aan te denken als je verhuisd :)
Eerder iets voor de ING om in hun systemen of procedures te wijzigen imo. :X als jij alles doorgegeven hebt aan je bank is het toch logisch dat je dat voor al je diensten doet? Je wil nooit voor je bankrekening verhuizen maar voor je CC niet lijkt mij. :P als je nou een aparte CC bij een andere aanbieder hebt, sure dan moet je dat apart regelen, maar als je alle diensten bij de ING afneemt moet dat toch in een keer te regelen zijn inplaats van dat je alle afdelingen apart langs moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 09:20

Dr0ppFTW

Never be clever

Ik heb zojuist mijn Amex Green card opgezegd en moet zeggen dat dit in ieder geval super soepel verloopt bij ze. Ik zag dat ze een gratis camera geven als je nu een kaart aanvraagt dus ik dacht even vragen of ik die camera kan bemachtigen anders zeg ik op (want dat was ik eigenlijk al van plan).

Helaas geen camera of andere offers, ik was het blijkbaar niet waard om te behouden 11500~ punten opgebouwd in zo'n 3 jaar.

Wisten jullie trouwens dat ze geen maximaal limiet hebben daar, dat is soms handig en soms niet, maar ik kan je in ieder geval vertellen dat het best snel opbouwt naar boven de 2500 euro zolang er maar geen automatisch incasso van ze storneert. Het probleem met AMEX is alleen dat ze niet overal geaccepteerd worden.

Verder hebben ze een zeer sterke fraude afdeling en klantenservice. (Ik heb er zelf ook een half jaartje gewerkt).

Ik raad ze dus zeker aan als de extra's van de kaart nodig hebt of graag wilt gebruiken. Ik haal van mijn punten nu bijvoorbeeld een bol.com cadeaukaart van 50 euro (€11.500,- naar 50 ftw). Dat is toch leuk.

Ik weet nog niet waar ik een nieuwe kaart ga aanvragen, ik een combinatie van betrouwbaar, limiet (minimaal 2500) en goedkoop. Ik bankier bij ABN met een studentenpakket maar hun studentencreditcard heeft weer maar een limiet van 500 euro, verder heb ik nog niet alle andere opties bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dr0ppFTW schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:07:
Ik raad ze dus zeker aan als de extra's van de kaart nodig hebt of graag wilt gebruiken. Ik haal van mijn punten nu bijvoorbeeld een bol.com cadeaukaart van 50 euro (€11.500,- naar 50 ftw). Dat is toch leuk.
Over je voorbeeld van gebruik van MR punten, dit is niet het meest efficient, aangezien je nu slechts 0.5c per punt krijgt. Je moet toch zeker >1c per punt kunnen halen (via airline transfer partner bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 05:16

Stewie!

Keen must die!

Luchtvaartmaatschappijen hebben de benodigde punten ook weer omhoog gegooid, is vaak een dure keuze waarbij je tienduizenden of zelfs meer dan 100.000 punten nodig hebt voor een ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 09:20

Dr0ppFTW

Never be clever

ehoutgast schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:27:
[...]

Over je voorbeeld van gebruik van MR punten, dit is niet het meest efficient, aangezien je nu slechts 0.5c per punt krijgt. Je moet toch zeker >1c per punt kunnen halen (via airline transfer partner bijvoorbeeld).
Ja, dat zal vast, maar ik heb natuurlijk niks aan airline punten die ik niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Stewie! schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:45:
Luchtvaartmaatschappijen hebben de benodigde punten ook weer omhoog gegooid, is vaak een dure keuze waarbij je tienduizenden of zelfs meer dan 100.000 punten nodig hebt voor een ticket.
Met 4.500 avios heb je al een one-way met BA (<650km uit mn hoofd)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 05:16

Stewie!

Keen must die!

Een ticket van enkele tientjes elders?
Ik vlieg bijna nooit die korte afstanden, maar business tatl is in punten bijna niet meer te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Stewie! schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:51:
Een ticket van enkele tientjes elders?
Ik vlieg bijna nooit die korte afstanden, maar business tatl is in punten bijna niet meer te betalen.
Die paar tientjes hangt er natuurlijk vanaf op welke termijn je je ticket wil boeken. En je moet natuurlijk wel de sweet spots uitzoeken van de verschillende programma's. Ik zou zelf inderdaad niet zo snel een award ticket TATL boeken, maar binnen een sector kost een business class oneway met Miles+Bonus (geen AmEx partner) bijvoorbeeld maar 21k, en die sectoren kunnen best groot zijn (Azie, Oceanie).

Het voordeel van MR punten zit voornamelijk in de flexibiliteit die het je geeft.

[ Voor 6% gewijzigd door ErnstH op 11-05-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:38:
Eerder iets voor de ING om in hun systemen of procedures te wijzigen imo. :X als jij alles doorgegeven hebt aan je bank is het toch logisch dat je dat voor al je diensten doet? Je wil nooit voor je bankrekening verhuizen maar voor je CC niet lijkt mij. :P als je nou een aparte CC bij een andere aanbieder hebt, sure dan moet je dat apart regelen, maar als je alle diensten bij de ING afneemt moet dat toch in een keer te regelen zijn inplaats van dat je alle afdelingen apart langs moet?
Ja, dat is ook mijn mening. Maar niet mijn probleem ;) . Ik meld het hier voor het geval iemand anders het ook heeft :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

gambieter schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:53:
[...]

Ja, dat is ook mijn mening. Maar niet mijn probleem ;) . Ik meld het hier voor het geval iemand anders het ook heeft :p
Herken ik, maar dan met een bankpas. Was al jaren verlopen. En zonder werkende bankpas kon ik mijn adres niet wijzigen. Adres was door ING op 'onbekend' gezet nadat de post telkens retour was gekomen. Een briefje sturen naar het adres van mijn andere ING-rekening was een denkstap te veel, blijkbaar.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Stewie! schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:45:
In mijn ervaring valt dat wel mee als je flexibel bent. Vorig jaar met KLM voor 20k FB punten naar Dubai gevlogen met KLM in Maart. Die punten had ik met mijn Amex FB gold card gespaard
Nu is het zelfs 10k punten naar Dubai en Doha! Omdat ze bij de FB Promo Awards 50% korting geven.

Omdat ik als FB AMEX Gold kaarthouder aan mijn vriendin (en vrienden/collega's etc) een 1 jarig gratis Amex Gold card kan geven met allebei 10k aan extra punten, kunnen we dat al snel vliegen.

Daarnaast is het handig om " one way' tickets te boeken als award met miles. Anders zit je bij KLM aan een retourtje vast voor meer geld.
Nu kan je er met (relatief) weinig kosten voor kiezen om vrijdag avond naar je bestemming te vliegen voor een weekendje weg, en zondag avond weer terug met Transavia (die tegenwoordig ook FB miles inruilen voor award tickets). Zodat je de beste vluchten kan kiezen, zonder da het de hoofdprijs kost. >:)

Aanrader als je af en toe via KLM/Transavia een vlucht maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 11-09 14:18
Heb laatst een chargeback uit laten voeren voor mijn ANWB Visa Gold. Ging niet echt zonder slag of stoot, omdat de tegenpartij bij verre de meest bureaucratische en trage organisatie is die ik ooit heb gezien. Dit leidde er toe dat het een half jaar duurde voordat ik aan de door hun gestelde procedures had voldaan om mijn terug te krijgen. Heb de tientallen mails die ik ben de tegenparij heb uitgewisseld geinventariseerd en op een zo duidelijk mogelijke manier doorgestuurd naar ICS. In eerste instantie was mijn chargeback afgewezen, omdat het te lang geleden zou zijn. In reactie daarop heb ik geprobeerd het te gooien op aankoop/lever/internet/reisgarantie (het was een buitenlandse treinreis, aangekocht via internet) en toen kon het ineens wel. Vrij vaag allemaal, vond ik.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

HarmoniousVibe schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:23:
Heb laatst een chargeback uit laten voeren voor mijn ANWB Visa Gold. Ging niet echt zonder slag of stoot, omdat de tegenpartij bij verre de meest bureaucratische en trage organisatie is die ik ooit heb gezien. Dit leidde er toe dat het een half jaar duurde voordat ik aan de door hun gestelde procedures had voldaan om mijn terug te krijgen. Heb de tientallen mails die ik ben de tegenparij heb uitgewisseld geinventariseerd en op een zo duidelijk mogelijke manier doorgestuurd naar ICS. In eerste instantie was mijn chargeback afgewezen, omdat het te lang geleden zou zijn. In reactie daarop heb ik geprobeerd het te gooien op aankoop/lever/internet/reisgarantie (het was een buitenlandse treinreis, aangekocht via internet) en toen kon het ineens wel. Vrij vaag allemaal, vond ik.
Deutsche Bahn?
Want daar lig ik ook mee in de clinch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 11-09 14:18
icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:50:
[...]

Deutsche Bahn?
Want daar lig ik ook mee in de clinch.
Nope, Gatwick Express / Southern Railways / Thameslink (Engeland).

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ics heeft nu een interessante actie.
Samsung Galaxy Tab A 2016 (7.0) cadeau bij aanvraag Visa World Card:

https://www.worldcard.nl/...paign=Zomer16Samwebportal

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:43
psy schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:47:
Ics heeft nu een interessante actie.
Samsung Galaxy Tab A 2016 (7.0) cadeau bij aanvraag Visa World Card:

https://www.worldcard.nl/...paign=Zomer16Samwebportal
Zeker niet verkeerd; tov hun standaard aanbieding (1e jaar gratis á €36,50 + 50€ credit = 86,50) krijg je nu een tablet van 150€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb (omdat ik nogal veel voor mijn werk reis) twee creditcards. Eén MasterCard (Bijenkorf) en een VISA (Knab/Qander).

Weet iemand of er voor die 2e ook een (IOS) app is? Ik vind de Bijenkorf CC app best fijn, daarmee zie ik in het buitenland vrijwel direct een overzicht van betalingen. Voor de VISA card moet ik echt inloggen op de site van Qander, behoorlijk 2011...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrits
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-08 11:37
Ik ben van plan om mijn Neteller account op te zeggen, maar heb er nog €5,- staan. Geld overboeken naar een bankrekening gaat pas vanaf €18,- en dan zou er €7,50 (!) in rekening worden gebracht.

Is er hier iemand die dezelfde service gebruikt? Transfer tussen accounts is namelijk al mogelijk vanaf €4,50 en is met een fee van %1. Dan doen we fifty-fifty. Liever delen met een Tweaker, dan het cadeau te doen aan Neteller :-)

Laat maar weten via PB.

edit: Opgelost door er Steam-tegoed van te kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chrits op 27-05-2016 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:03
Chrits schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:49:
Ik ben van plan om mijn Neteller account op te zeggen, maar heb er nog €5,- staan. Geld overboeken naar een bankrekening gaat pas vanaf €18,- en dan zou er €7,50 (!) in rekening worden gebracht.

Is er hier iemand die dezelfde service gebruikt? Transfer tussen accounts is namelijk al mogelijk vanaf €4,50 en is met een fee van %1. Dan doen we fifty-fifty. Liever delen met een Tweaker, dan het cadeau te doen aan Neteller :-)

Laat maar weten via PB.
Kun je niet gewoon beter iets van 5 euro kopen bij Amazon.de ofzo? :) (of ergens anders waar ze creditcards accepteren)

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 26-05-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Def1ant schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:59:
[...]

Zeker niet verkeerd; tov hun standaard aanbieding (1e jaar gratis á €36,50 + 50€ credit = 86,50) krijg je nu een tablet van 150€
Het is dat ik al aan de actie van €50 credit al heb meegedaan. Het is dus heel erg interessant om elk jaar naar een andere creditcard maatschappij te stappen die de meeste korting(cadeaus) geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrits
oohh schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:37:
[...]

Kun je niet gewoon beter iets van 5 euro kopen bij Amazon.de ofzo? :) (of ergens anders waar ze creditcards accepteren)
"oohh"..
Ik heb er Steam-tegoed van gekocht. Zou mijn reactie het liefst verwijderen, maar wie weet is er in de toekomst nog iemand zo dom als ik. Thanks, @oohh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:24:
[...]

Het is dat ik al aan de actie van €50 credit al heb meegedaan. Het is dus heel erg interessant om elk jaar naar een andere creditcard maatschappij te stappen die de meeste korting(cadeaus) geeft.
Als je de voorwaarden leest zie je dat ze je 159 in rekening brengen als je binnen 1 jaar na ontvangst tablet overstapt. Oftewel je bent sowieso wat kosten kwijt voor de kaart, die redelijk hoog liggen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 11:35
Chrits schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:49:

Laat maar weten via PB.
Misschien kan je met Transferwise oid het geld overboeken naar je rekening? Moet je even zoeken naar een coupon zodat je 1e transfer gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrits
Pajaras schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:31:
[...]

Misschien kan je met Transferwise oid het geld overboeken naar je rekening? Moet je even zoeken naar een coupon zodat je 1e transfer gratis is.
Was al opgelost door er Steam tegoed van te kopen. Ik heb een edit toegevoegd aan mijn bericht voor de duidelijkheid. Toch bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 22:16
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:30:
[...]

Als je de voorwaarden leest zie je dat ze je 159 in rekening brengen als je binnen 1 jaar na ontvangst tablet overstapt. Oftewel je bent sowieso wat kosten kwijt voor de kaart, die redelijk hoog liggen imo.
Je bent dus 91 euro in 2 jaar kwijt voor een creditcard. Hoop geld.

Bij ING is het 17 euro in het jaar.
https://www.ing.nl/partic...ard/index.html#tab=kosten

Maar als je dit vergelijkt met andere, is dat dan duurder?
Of wat is de reden dat ING 3x zo goedkoop een creditcard kan aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Joostje123 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:29:
Of wat is de reden dat ING 3x zo goedkoop een creditcard kan aanbieden?
Een van de redenen zal denk ik zijn dat je alleen maar een cc kunt krijgen als je daar ook een betaalrekening hebt, en dat is ook niet gratis. Daarnaast moet er ook nog minimaal 650 euro per maand op die rekening binnenkomen. Je kunt niet voor de show een rekening openen om er een tientje op te parkeren en er verder nooit meer naar omkijken.

[ Voor 23% gewijzigd door grun93 op 27-05-2016 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Let op dat je volgens eerdere reacties na exact 1 jaar ontvangst van kado ook kunt overstappen. Dan betaal je alleen nog de kaart kosten voor de eerste maand van het betaalde jaar. De gratis jaar betaal je dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

[...]

Sorry hoor maar dat is gezeur.

Zoals gezegd kan je meteen na dat eerste jaar opzeggen. Dan heb je 36,50 betaald. Stel dat daar nog een paar euro bijkomen zeg totaal een dikke 40 euro. Je hebt wel een tablet ontvangen die je in nieuwstaat makkelijk via Vraag en Aanbod weer kan verkopen. Moet wel heel gek lopen wil je daar niet minstens 100 euro voor vangen. Dan heb je nog steeds 60 euro winst.

Dan maken die "kosten" helemaal niks uit.
Joostje123 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:29:
[...]
Je bent dus 91 euro in 2 jaar kwijt voor een creditcard. Hoop geld.
Dat klopt dus niet. Gewoon jaarbijdrage betalen van 36,50.

[ Voor 13% gewijzigd door psy op 27-05-2016 15:11 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik ga al jaren voor de cadeau's die je bij de creditcards krijgt, elke keer op mijn naam en daarna die van mijn vriendin. Om het jaar hebben wij dus een gratis kaart, vaak met 50 a 75,- tegoed erop. Dus dat kost je helemaal niks, je gaat er alleen maar op vooruit.

Deze actie bij ICS kost je nu wel een keer geld, maar krijg je dus wel een tablet voor terug.

Met mijn ervaring kan ik je vertellen dat je wel op de dag precies moet opzeggen, anders betaal je dus het aantal dagen dat je de kaart langer hebt gehad, uiteraard naar evenredigheid en niet het jaarbedrag. De opzegtermijn is één maand.

Omdat ik al een tablet heb, ben ik deze keer voor American Express gegaan. Daar is de kaart ook het eerste jaar gratis, maar krijg je er een JBL Flip 3 speaker bij of een Sony action cam. Moet je wel de eerste maand 250,- besteden, maar dat haalt iedereen met benzine/boodschappen en eventueel wat online bestellingen.

https://www.americanexpress.com/nl/

Ik heb met de klantenservice gespreken, je kunt ook binnen één jaar opzeggen. Mocht je eraan twijfelen, bel ze op en laat het ze bevestigen per e-mail. Gewoon gratis cadeau's wat ze uitdelen :)

PS: Helaas zijn er maar weinig maatschappijen in Nederland, waarmee ICS de grootste is. Was dus blij dat American nu ook een keer aan het uitdelen is gegaan _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door NeoMe op 28-05-2016 21:53 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik zie de tablet actie bij ICS niet?

Ik zie ook een prijs van 150 voor het eerste jaar American Express Gold trouwens.
Zie hem al, alleen via referrals.

[ Voor 14% gewijzigd door chronoz op 29-05-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:41
FreakNL schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:42:
Ik heb (omdat ik nogal veel voor mijn werk reis) twee creditcards. Eén MasterCard (Bijenkorf) en een VISA (Knab/Qander).

Weet iemand of er voor die 2e ook een (IOS) app is? Ik vind de Bijenkorf CC app best fijn, daarmee zie ik in het buitenland vrijwel direct een overzicht van betalingen. Voor de VISA card moet ik echt inloggen op de site van Qander, behoorlijk 2011...
Nope, er is geen app voor je Visa van Knab/Qander. Alleen een (vrij waardeloze) (mobiele-)website.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 14 ... 94 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1