Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699209

NeoMe schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:51:
Ik ga al jaren voor de cadeau's die je bij de creditcards krijgt, elke keer op mijn naam en daarna die van mijn vriendin. Om het jaar hebben wij dus een gratis kaart, vaak met 50 a 75,- tegoed erop. Dus dat kost je helemaal niks, je gaat er alleen maar op vooruit.

Deze actie bij ICS kost je nu wel een keer geld, maar krijg je dus wel een tablet voor terug.

Met mijn ervaring kan ik je vertellen dat je wel op de dag precies moet opzeggen, anders betaal je dus het aantal dagen dat je de kaart langer hebt gehad, uiteraard naar evenredigheid en niet het jaarbedrag. De opzegtermijn is één maand.

Omdat ik al een tablet heb, ben ik deze keer voor American Express gegaan. Daar is de kaart ook het eerste jaar gratis, maar krijg je er een JBL Flip 3 speaker bij of een Sony action cam. Moet je wel de eerste maand 250,- besteden, maar dat haalt iedereen met benzine/boodschappen en eventueel wat online bestellingen.

https://www.americanexpress.com/nl/

Ik heb met de klantenservice gespreken, je kunt ook binnen één jaar opzeggen. Mocht je eraan twijfelen, bel ze op en laat het ze bevestigen per e-mail. Gewoon gratis cadeau's wat ze uitdelen :)

PS: Helaas zijn er maar weinig maatschappijen in Nederland, waarmee ICS de grootste is. Was dus blij dat American nu ook een keer aan het uitdelen is gegaan _/-\o_
American Express heeft het recht om de waarde van het welkomstcadeau, zoals aangegeven in deze actievoorwaarden, bij u in rekening te brengen indien u binnen 1 jaar, nadat u de Kaart heeft ontvangen, de Kaart opzegt.
Hoewel het nog steeds top is. Eentje aangevraagd, dus dank je voor de tip 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 15:47
Hoe zit het met de dekking wereldwijd van de american express kaarten? Heb altijd het idee dat je met Visa werkelijk overal terecht kan maar american express niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:03
RevQ schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:26:
Hoe zit het met de dekking wereldwijd van de american express kaarten? Heb altijd het idee dat je met Visa werkelijk overal terecht kan maar american express niet?
Verenigde staten en europa redelijk.
Je kan wel met 1 VISA kaart de wereld over, maar niet alleen met een AMEX.

Gewoon beide nemen, en gebruik maken van de aanmeld bonussen _/-\o_

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 13:44
psy schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:09:
[...]

Sorry hoor maar dat is gezeur.

Zoals gezegd kan je meteen na dat eerste jaar opzeggen. Dan heb je 36,50 betaald. Stel dat daar nog een paar euro bijkomen zeg totaal een dikke 40 euro. Je hebt wel een tablet ontvangen die je in nieuwstaat makkelijk via Vraag en Aanbod weer kan verkopen. Moet wel heel gek lopen wil je daar niet minstens 100 euro voor vangen. Dan heb je nog steeds 60 euro winst.

Dan maken die "kosten" helemaal niks uit.

[...]

Dat klopt dus niet. Gewoon jaarbijdrage betalen van 36,50.
Huh?
Las ergens 1ste jaar 36,50 en 2de jaar 51 euro.

En staat toch ook in de actievoorwaarden dat je 2 jaar de creditcard moet gebruiken?

En waar bestel je die tablet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ga al jaren voor de cadeau's die je bij de creditcards krijgt, elke keer op mijn naam en daarna die van mijn vriendin. Om het jaar hebben wij dus een gratis kaart, vaak met 50 a 75,- tegoed erop. Dus dat kost je helemaal niks, je gaat er alleen maar op vooruit.
Ik wissel ook regelmatig van creditcards omdat dit veel voordeliger is. Moet zeggen dat ik eigenlijk wel naar een AMEX goldcard wil overstappen aangezien ik alles met mijn creditcard koop wat geen extra toeslag heeft en je dan spaart per uitgegeven euro. De bonus Awardmiles compareren de jaarlijkse bijdrage het eerst jaar.

Helaas zit ik nu alleen "vast" aan mijn ABN Goldcard. Zodra ik deze opzeg vervalt namelijk de aankoopverzekering (365 dagen). Het is wel jammer dat de AMEX zo een korte aankoopverzekering heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 31-05-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

Joostje123 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:03:
[...]

Huh?
Las ergens 1ste jaar 36,50 en 2de jaar 51 euro.

En staat toch ook in de actievoorwaarden dat je 2 jaar de creditcard moet gebruiken?

En waar bestel je die tablet dan?
https://www.icscards.nl/i...g-visa-world-card-samsung

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Opzeggen doe je niet meteen, maar na elf maanden. Dan heb je niks met voorwaarden te maken, is mij verteld door de klantenservice zelf.

Je kunt dus niet meteen opzeggen alvast voor over een jaar, dat bedoelen ze daarmee.

Je bent dus één jaar kosten kwijt aan de tablet, na één jaar per maand opzegbaar.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Je kunt na 1 jaar gewoon opzeggen en dan betaal je 1 jaar en een beetje. Je kunt ook na 11 maanden opzeggen.

[quote]Indien u binnen een jaar na ontvangst van de Samsung Tab A 2016 (7.0) de World Card opzegt, kan ICS u € 159,- in rekening brengen. [/quoteEen beetje oppassen met deze regel, maar ze waren bij mij gewoon wel netjes toen ik mijn kaart een paar maanden geleden op had gezegd.

Alleen vond ik ze met afhandeling van betwiste creditcard transacties echt aanzienlijk minder goed dan American Express, maar die zijn ook helden daarmee.

[ Voor 13% gewijzigd door chronoz op 31-05-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Deveon schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:25:
[...]

Helaas zit ik nu alleen "vast" aan mijn ABN Goldcard. Zodra ik deze opzeg vervalt namelijk de aankoopverzekering (365 dagen). Het is wel jammer dat de AMEX zo een korte aankoopverzekering heeft.
Vervalt die verzekering zodra je de kaart opzegt? Je hebt immers wel al op voorhand betaald voor 1 jaar verzekering.
Ik wil binnenkort ook m'n ICS Gold card opzeggen wegens de hoge kosten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:09:
[...]

Vervalt die verzekering zodra je de kaart opzegt? Je hebt immers wel al op voorhand betaald voor 1 jaar verzekering.
Ik wil binnenkort ook m'n ICS Gold card opzeggen wegens de hoge kosten.
Dat heeft ICS mij zo uitgelicht ja. Het betreft bij mij wel de ABN Goldcard, mogelijk dat het verschilt.

Overigens heb ik mijn VISA wel is binnen het eerste jaar opgezegd ondanks dat van de actie (50 euro tegoed) toen niet mocht. Die voorwaarde passen ze eigenlijk alleen toe om misbruik te voorkomen. Het was volgens de klantenservice geen probleem aangezien ik mijn creditcard "normaal" gebruikte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Op 24 april heb ik met mijn Revolut kaart op Schiphol 160 USD opgenomen bij Travelex in de aankomsthal. Het klepje van de geldautomaat opende, de rolletjes begonnen te rollen maar er kwam geen geld. Wel een bonnetje. Geld werd ook afgechreven van mijn saldo. Ik heb gelijk een chargeback aan laten maken via de chat in de Revolut app. Nu 47 dagen later is het geld weer terug. Het heeft veel te lang geduurd, maar gelukkig is het geld terug!

In Peru wilde ik een rekening in een restaurant betalen met Revolut. We hadden voor 52 PEN gegeten. Er werd echter 62,40 PEN afgeschreven. Gelukkig heb ik het pinbonnetje (duidelijk 52 PEN) bewaard en op basis van dit bonnetje hebben ze de afschrijving binnen een dag gecorrigeerd.

Al met al gaat er nog al eens wat mis, maar dat valt Revolut niet te verwijten. Ik vind het een fijne dienst!

[ Voor 30% gewijzigd door Napsju op 11-06-2016 17:35 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457250

Napsju schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:31:
...
In Peru wilde ik een rekening in een restaurant betalen met Revolut. We hadden voor 52 PEN gegeten. Er werd echter 62,40 PEN afgeschreven. Gelukkig heb ik het pinbonnetje (duidelijk 52 PEN) bewaard en op basis van dit bonnetje hebben ze de afschrijving binnen een dag gecorrigeerd.

Al met al gaat er nog al eens wat mis, maar dat valt Revolut niet te verwijten. Ik vind het een fijne dienst!
Ik heb afgelopen week 2x iets vergelijkbaars meegemaakt: 2x iets betaald op internet met Paypal (gekoppeld aan mijn Revolut card. Beide bedragen zijn gewoon in euro's. Op Revolut zag ik dat ze omgewisseld in ponden zijn en dan intern weer omgewisseld in euro's. Het gevolg is dat de afgeschreven bedragen in Revolut +/- 4% hoger liggen, dat terwijl ik een bevestiging van Paypal heb met de "gewone" bedragen.
Kan ik dat bij Revolut aankaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Nu online
Even een chat openen en navraag doen kan geen kwaad, toch?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Napsju schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:37:
Even een chat openen en navraag doen kan geen kwaad, toch?
Zojuist via de chat aangegeven van de extra conversie naar GBP en v.v. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura

Omdat ik al een tablet heb, ben ik deze keer voor American Express gegaan. Daar is de kaart ook het eerste jaar gratis, maar krijg je er een JBL Flip 3 speaker bij of een Sony action cam. Moet je wel de eerste maand 250,- besteden, maar dat haalt iedereen met benzine/boodschappen en eventueel wat online bestellingen.

https://www.americanexpress.com/nl/

Ik heb met de klantenservice gespreken, je kunt ook binnen één jaar opzeggen. Mocht je eraan twijfelen, bel ze op en laat het ze bevestigen per e-mail. Gewoon gratis cadeau's wat ze uitdelen :)
Bij de AMEX Flying Blue Gold card krijg je ook de JBL Bluetooth speaker, inclusief 10k aan FB punten en de kaart is het eerste jaar gratis. Viel me zojuist op, toen ik mijn zus een Amex FB Gold gaf met mijn FB gold card :)

Beter dan de 30 euro tegoedbon voor een Hertz Car rental, die ze eerst hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Stinger_Ventura schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:46:
[...]

Bij de AMEX Flying Blue Gold card krijg je ook de JBL Bluetooth speaker, inclusief 10k aan FB punten en de kaart is het eerste jaar gratis. Viel me zojuist op, toen ik mijn zus een Amex FB Gold gaf met mijn FB gold card :)

Beter dan de 30 euro tegoedbon voor een Hertz Car rental, die ze eerst hadden :)
Die bon krijg je er ook nog bij kan ik je vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

[...]

Wat koop je daar voor?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
10k FB miles koop je een KLM Economy ticket naar Dubai.
Wil je in de business class naar Dubai, dan kost je dat nu 20k aan FB punten.

Een FB account kan je binnen een paar minuten op klm.nl aanvragen, en dat nummer geef je op bij je Amex aanvraag.
Mijn 10 k aan miles werden al na 1 maand op mijn FB account bijgeschreven, plus natuurlijk nog de punten die ik krijg van Amex omdat ik met de kaart betaal.

[ Voor 32% gewijzigd door Stinger_Ventura op 16-06-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12
Stinger_Ventura schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:19:
[...]
10k FB miles koop je een KLM Economy ticket naar Dubai.
Wil je in de business class naar Dubai, dan kost je dat nu 20k aan FB punten.
Enkele reis, tijdens een actie, op een hele specifieke datum dan...? Ik heb vorige maand 20k miles moeten betalen voor een retourje naar Linkoping, en voor een retourtje NY deze zomer moet ik nu 62k betalen.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Tom Paris schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:42:
[...]

Enkele reis, tijdens een actie, op een hele specifieke datum dan...? Ik heb vorige maand 20k miles moeten betalen voor een retourje naar Linkoping, en voor een retourtje NY deze zomer moet ik nu 62k betalen.
We gaan een beetje oftopic.
Maar dit zijn de Promo awards van FB: https://www.flyingblue.com/promo-awards.ht
Op dit moment is een enkeltje business 20k, retour 40k naar dubai. Hangt erg van de bestemming af wat de prijs in FB miles is.
Ik spaar met mijn amex gold vooral om als er een goede deal voorbij komt, daar gebruik van te kunnen maken. Of met KLM ergens heen (of terug) te kunnen vliegen met een award enkeltje betaald met miles, en dan de andere vlucht bijvoorbeeld met een low cost carrier te pakken. Dan kan ik vliegen op de tijden dat het mij uitkomt, zonder dat ik aan KLM vast zit met een retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:15
Ik heb ook AMEX aangevraagd.
Nog iemand die toevallig weet of na aanvraag referren ook zin heeft en iemand die zin heeft om mij te referren? --> PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:43
[...]

Bij de AMEX Flying Blue Gold card krijg je ook de JBL Bluetooth speaker, inclusief 10k aan FB punten en de kaart is het eerste jaar gratis.
Op de site van Amex wordt nergens het eerste jaar gratis genoemd of kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Wally2002 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:23:
[...]

Op de site van Amex wordt nergens het eerste jaar gratis genoemd of kijk ik ergens overheen?
Kan kloppen, ik zag het toen ik een referral gaf aan mijn zus voor een gratis Amex Gold Card. Als je proof wil, dan kan ik je er eentje toesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-05 15:29
Anoniem: 457250 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:53:
[...]

Zojuist via de chat aangegeven van de extra conversie naar GBP en v.v. We wachten af.
Al iets terug gehoord? Ik maak namelijk net het volgende mee:
Aankoop gedaan bij Ebay in USD, vervolgens met Revolut Card betaald. Transactie is in opdracht van Ebay afgehandeld door Paypal, dus zonder Paypal inlog of koppeling.

Resultaat: het bedrag in USD komt met 4,4% opslag al omgerekend in GBP in de Revolut app terecht. Omrekening GBP -> EUR gaat wel goed. Gelukkig gaat het om een klein bedrag.

Op dit moment is de transactie nog pending, ik wacht even tot het definitief is. Soms regelt het zich vanzelf: ik had vorige maand een declined transactie met de Revolut Card bij een bemand INA benzinestation in Bosnië die als gelukte transactie wel in de app stond. De dag erna was deze transactie automatisch verdwenen en was het saldo weer kloppend. De volgende tankbeurt (bij Gazprom :) ) ging wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Mogelijke oplossing voor de omrekening? Nog niet zelf getest:
- https://www.paypal-commun...717/highlight/true#M16696

[ Voor 83% gewijzigd door U123456 op 18-06-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Bij PayPal heb je gewoon de mogelijkheid om te kiezen of je PayPal wilt gebruiken voor de conversie of je CC rates, bij het betalen. Als je CC selecteert is er niks aan de hand. (Dit is niet de standaard optie, dat is PayPal)

[ Voor 4% gewijzigd door Whatson op 18-06-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whatson schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:59:
[...]

Bij PayPal heb je gewoon de mogelijkheid om te kiezen of je PayPal wilt gebruiken voor de conversie of je CC rates, bij het betalen. Als je CC selecteert is er niks aan de hand. (Dit is niet de standaard optie, dat is PayPal)
Hij stond inderdaad op PayPal conversie, zojuist aangepast naar creditcard conversie. De chat met Revolutie wijst op niets uit: zij zeggen niets te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 18:35
Revolut staat bekend om de goede conversie rates die ze hanteren. Maar dan moet je bij Paypal wel er voor kiezen om de creditcard de conversie te laten doen. Geef je aan dat Paypal dit moet regelen, bewust dan wel onbewust, dan krijg je de rates van Paypal. En die zijn over het algemeen al slechter dan die van de standaard creditcards, laat staan Revolut.

Revolut kan daar dan niets meer aan doen. Zij krijgen het bedrag zo door van Paypal. Hetzelfde verhaal geldt trouwens ook voor sommige geldautomaten in het buitenland, waar je als 'service' het opnamebedrag in Euro's kan omzetten. Nooit doen, want je betaalt je blauw aan de conversie rates die ze hanteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 23:28
Wally2002 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:23:
[...]

Het was even zoeken maar ik heb het gevonden, het is tijdens het invullen van de aanvraag die een introducee gaat ontvangen te lezen, heb er even een screenshot van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/iAy2u68iEVrG0bR2aHLCwn2M/thumb.png (klik voor groot)

Hier de volledige voorwaarden die bij de actie horen: https://www.americanexpre...rds/Actievoorwaarden.html

Echt een prima actie, door de miles die je ontvangt en de Bluetooth speaker twv €109 die best goed schijnt te zijn, naast de gratis kaart! Als iemand een uitnodiging wil, pm maar. ;)

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 25-05 20:55
Ron!n schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:11:
[...]

Het was even zoeken maar ik heb het gevonden, het is tijdens het invullen van de aanvraag die een introducee gaat ontvangen te lezen, heb er even een screenshot van gemaakt:

[afbeelding] (klik voor groot)

Hier de volledige voorwaarden die bij de actie horen: https://www.americanexpre...rds/Actievoorwaarden.html

Echt een prima actie, door de miles die je ontvangt en de Bluetooth speaker twv €109 die best goed schijnt te zijn, naast de gratis kaart! Als iemand een uitnodiging wil, pm maar. ;)
Jammer, mijn kaart net vorige week binnen gekregen...helaas, volgend jaar nieuwe kansen :+

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Anoniem: 457250 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:09:
Hij stond inderdaad op PayPal conversie, zojuist aangepast naar creditcard conversie. De chat met Revolut wijst op niets uit: zij zeggen niets te kunnen doen.
Hier ook maar even de settings aangepast. Overigens kun je alleen bij MasterCard of Visa de conversie wijzigen naar Bill me in the currency listed on the seller’s invoice’. Met AMEX gaat het bij Paypal altijd al in de oorspronkelijke valuta en tegen de wisselkoersen van AMEX. ;)

Hier de stappen om dat te veranderen vanuit je (Nederlandstalige) Paypal profiel:
Instellingen > Betalingen > Vooraf goedgekeurde betalingen > Beschikbare betaalbronnen instellen > MasterCard of Visa creditcard XXXX-XXXX-XXXX-XXXX > Omrekeningsopties
> Stuur mij een factuur in de valuta van de verkoper

[ Voor 31% gewijzigd door U123456 op 28-07-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVE91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 00:42
Ron!n schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:11:
[...]

[afbeelding] (klik voor groot)

Deze aanbieding is alleen geldig voor het introduceren van nieuwe kaarthouders.* als de aanvraag van de introducé voor 14 juni 2015 is goedgekeurd. De extra punten worden 4 weken na afloop van de actieperiode bijgeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
NVE91 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:24:
[...]

Deze aanbieding is alleen geldig voor het introduceren van nieuwe kaarthouders.* als de aanvraag van de introducé voor 14 juni 2015 is goedgekeurd. De extra punten worden 4 weken na afloop van de actieperiode bijgeboekt.
hmm, nee, deze is echt nu geldig, of doel je op dat deze actie alleen voor nieuwe kaarthouders is? In de huidige voorwaarden die ik ook hierboven link staat:
Welke periode kunt u meedoen met de Actie?
De Actie loopt van 9 mei 2016 tot en met 13 juli 2016 (hierna: “Actie Periode”). Alleen kaartaanvragen gedaan tijdens deze periode komen in aanmerking om mee te doen met de Actie.
En nieuwe kaarthouders slaat op dat je de afgelopen 6 maanden geen Flying Blue AMEX op jouw naam mag hebben gehad.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVE91
Ron!n schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:25:
[...]

hmm, nee, deze is echt nu geldig, of doel je op dat deze actie alleen voor nieuwe kaarthouders is? In de huidige voorwaarden die ik ook hierboven link staat:

[...]

En nieuwe kaarthouders slaat op dat je de afgelopen 6 maanden geen Flying Blue AMEX op jouw naam mag hebben gehad.
Wanneer ik kies introduceer een vriend om mijn mobiel zie ik het staan.

Tevens is de kaart alleen gratis voor de introducee. Bij kaart aanvragen is alleen de silver card gratis twv 75 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Nu online
NVE91 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:42:
[...]

Tevens is de kaart alleen gratis voor de introducee. Bij kaart aanvragen is alleen de silver card gratis twv 75 euro
Zover ik weet/kan zien kan je de Gold versie ook gratis krijgen voor een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Revolut voegt contactless toe voor nieuwe creditkaarten:
http://revolutapp.tumblr....rev-it-welcome-to-revolut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:03
Mocht iemand een introductielinkje nodig hebben voor Amex: laat maar weten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tuvow op 23-06-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
NVE91 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:42:
[...]

zoals ik hierboven in het screenshot en de voorwaren toon is dit niet zo, de Goldcard is met referral linki gratis: *knip geen referral links!*

[ Voor 25% gewijzigd door Rukapul op 26-06-2016 22:02 ]

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chobo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-04-2024
De ABN CC kan je toevoegen aan je ABN app, dan zie je zo goed als live je betalingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:42
Die Amex deal is wel leuk, maar op hoeveel plekken kan je tegenwoordig Amex gebruiken in Nederland?
Nog steeds zo weinig als ik in mijn hoofd heb, of zijn er wel mogelijkheden tot uitgaves hier :P

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 20:00
Amex gebruik ik persoonlijk vooral voor Paypal en de Jumbo in het dorp. Dan gaat het toch redelijk vlot met de miles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Mijn creditcard is een week geleden "goedgekeurd".
Maar nog niet binnen, via ICSCards besteld hoelang duurt dat normaal gesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Kodess schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:52:
Die Amex deal is wel leuk, maar op hoeveel plekken kan je tegenwoordig Amex gebruiken in Nederland?
Nog steeds zo weinig als ik in mijn hoofd heb, of zijn er wel mogelijkheden tot uitgaves hier :P
Onlangs de rekening van een onderhoudsbeurt van mijn auto afgerekend met een aan Paypal gekoppelde AMEX. De plaatselijke Euromaster pakt namelijk géén creditcards aan, via de landelijke website wel Paypal. Ook wat uitgaven bij IKEA gedaan. Soms plakken restaurants en winkels trouwens alleen een VISA / Mastercard sticker op hun deur, terwijl ze ook AMEX aanpakken. Kwestie van voorkeur. Hoewel de kosten voor het accepteren van AMEX dalen, CCV rekent 1,9%, een pinbetaling kost echter slechts € 0,055 per transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Joostje123 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:40:
Maar nog niet binnen, via ICSCards besteld hoelang duurt dat normaal gesproken...
Heb vorige week een nieuwe CC via ASN besteld.
Zaterdag (!!) bevestiging gekregen dat m'n aanvraag is goedgekeurd, dinsdag de CC ontvangen.
Dus niet direct bij ICSCards besteld, maar die regelen volgens mij verder wel alles voor ASN. Lijkt me dat je CC al onderweg/ontvangen had moeten zijn.....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander0105
  • Laatst online: 14:43
Ron!n schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:42:
[...]

zoals ik hierboven in het screenshot en de voorwaren toon is dit niet zo, de Goldcard is met referral linki gratis: *knip geen referral links!*
Werkt prima, aanvraag net gedaan :*)

[ Voor 34% gewijzigd door Rukapul op 26-06-2016 22:03 ]

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Joostje123 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:40:
Ook hier vorige week deze kaart aangevraagd en goedgekeurd.
Maar nog niets mogen ontvangen via de post.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ik heb hem vandaag ontvangen na 9 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 26-05 18:35
Ik denk niet dat jullie je al te veel zorgen moeten maken wanneer het wat langer duurt voordat de creditcard binnen is. Het is nu vlak voor de zomerperiode en waarschijnlijk zijn er veel meer personen die nog snel een kaart willen bestellen. En dan heb ik het niet eens specifiek over Nederland, want voor heel Europa is het weer vakantietijd en ze worden waarschijnlijk op een paar centrale plekken gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672303

Wanneer je geen card van je eigen bank aanvraagt, zit je 9 van de 10 keer bij ICS Cards. Ze geven zo veel creditcards uit (vaak allemaal dezelfde MasterCards met een andere look).. Of het nou de ANWB, Bijenkorf, ASN of EuroClix card is. Het is allemaal hetzelfde. ICS vind ik niet bijzonder snel. Ik heb hun EuroClix MasterCard. Die werkt overigens prima en ik vind hun online omgeving + app ook allemaal prima werken. Ik doe alles via de app eerlijk gezegd sinds je sinds enige tijd ook je rekening kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EQJim schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:35:
Amex gebruik ik persoonlijk vooral voor Paypal en de Jumbo in het dorp. Dan gaat het toch redelijk vlot met de miles.
Leuke deal, maar ik vind de acceptatie zo slecht.. Echt.
Ik heb een Blue Card en een Green Card gehad. Ik liep echt te leuren met het ding. Inderdaad voor PayPal en grote webwinkels zoals Bol.com was hij bruikbaar. Maar AMEX is hopeloos verouderd ten opzichte van de concurrentie. Hun online omgeving ben ik niet kapot van, hun app vind ik simpel. Die heeft ik geloof vorig jaar een update gehad en daarvoor jaren geleden.

Daarnaast hadden ze eerder American Express Avenue waar je accepterende bedrijven kon opzoeken. Die hebben ze maanden geleden al uit de lucht gehaald omdat de site niet meer up to date was. Er zou een nieuwe versie komen. Geloof er niks van, want er is nog steeds geen spoor van een nieuwe site. Ik belde toen met de klantenservice omdat ik met een grote groep mensen uit eten ging (ik betaalde de rekening). De medewerker gaf als tip om Google op te gaan.. Ze bevestigde dat het restaurant AMEX accepteerde. Je raadt het al.. Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Daarnaast betaal je vaak meer aan transactiekosten (0,5 tot 1% meer) bij amex, wat je toch vrij vaak tegenkomt bij webshops, reisorganisaties, etc.

M.a.w. bij een modaal inkomen, zonder veel reizen en hotels, ben je denk ik beter uit met een Mastercard of Visa. Die BT speaker weegt daar niet tegenop.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Ik zou denk ik ook niet dat ik op lange termijn een FB AMEX Gold zou behouden, als dit niet meer gratis zou zijn. De €170 is het voor mij ook niet waard.

Maar met dit soort acties, waar je FB miles cadeau krijgt en de mogelijkheid hebt om ze eenvoudig te sparen, met daarnaast nu ook een bluetooth speaker gratis die best goed schijnt te zijn, is er echt geen creditcard die interessanter is. Ik heb er een goedkope VISA worldcard en een gratis Mastercard van Revolut bij, dan heb je alles afgedekt.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb Amex als backup omdat ik al een paar keer met geblokkeerde MasterCard heb gezeten en je, vooral in het buitenland, erg afhankelijk van je CC bent voor hotels en autoverhuur. En hotels en autoverhuurders accepteren bijna allemaal Amex dus is het een prima backup. Als ik maar één CC had dan zou ik nooit voor Amex kiezen. Acceptatie van Visa en MasterCard is gewoon vele malen beter, zeker in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Ohja, nu je dat zegt over autohuur, toen ik laatst een middenklasse auto huurde werd er een Block van €2000 op mijn Visa kaart geplaatst, waardoor ik nauwlijks bestedingsruimte over had. Als ik alleen die kaart had gehad kan dat wel een probleem zijn, zeker als de huur langer dan 2 weken duurt.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Nu online
Een autorisatie van €2000? Waar was dat dan? Ik heb al zo veel auto's gehuurd over de hele wereld, maar meer dan €500 is die autorisatie echt nooit geweest. Extra verzekeringen of reduced excess neem ik nooit.

Twee weken geleden heb ik nog een Hyundai Sonata gehuurd in Baku, Azerbaijan. Een autorisatie van €180.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Vorige week heeft de Europese bank Number26 een investering gekregen van 40 miljoen dollar.1 Dit zorgt waarschijnlijk ook voor verdere uitbreiding van hun huidige acht naar meer Europese landen komende tijd. Hopelijk zit bij de volgende ronde Nederland er ook bij.

Ik woon zelf in Duitsland en heb er dus al even van gebruik kunnen maken en ze hebben veel dingen goed voor elkaar; de tarieven zijn meestal gratis en ze hebben veel innovatieve functies. De creditcard is een debitcard maar werkt tot nu toe overal. Ze geven hier in Duitsland naast de CC een Maestro aan hun klanten, ik verwacht dat ze dat in Nederland ook gaan doen mochten ze daar lanceren omdat je op veel plaatsen in NL toch nog niet met Mastercard kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Napsju schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:38:
[...]

Een autorisatie van €2000? Waar was dat dan? Ik heb al zo veel auto's gehuurd over de hele wereld, maar meer dan €500 is die autorisatie echt nooit geweest. Extra verzekeringen of reduced excess neem ik nooit.

Twee weken geleden heb ik nog een Hyundai Sonata gehuurd in Baku, Azerbaijan. Een autorisatie van €180.
Dat kan erg wisselen per maatschappij en aan de mood van de medewerker. Sommigen blocken een vors bedrag, anderen checken alleen of het limiet toereikend is. Laatst bij Bo-Rent een dag een busje gehuurd voor €50, daar kreeg ik een block van bijna €1500 :F . Tijdje daarvoor bij Avis een S400L voor een week en daarbij blockden ze alleen de huurprijs van ongeveer €1300. Bij Sixt wisselt het, vaak doen ze de dubbele huurprijs, maar soms willen ze bij XDAR (S-Klasse/7 serie etc) opeens wel eens €2600 of bij XLAN (verlengde S/7) zelfs €4000 reserveren.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Napsju schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:38:
[...]

Avant Car in Dubrovnik voor een Hyundai Tucson voor 12 dagen, vond het ook nogal overdreven.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699209

Ron!n schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:24:
Ohja, nu je dat zegt over autohuur, toen ik laatst een middenklasse auto huurde werd er een Block van €2000 op mijn Visa kaart geplaatst, waardoor ik nauwlijks bestedingsruimte over had. Als ik alleen die kaart had gehad kan dat wel een probleem zijn, zeker als de huur langer dan 2 weken duurt.
Een lage limiet op een Credit Card is sowieso onhandig. De standaard limiet van 2500,- voldoet voor een normale consument al niet. Boek maar eens twee vliegtickets en een hotel voor een weekje weg en je zit al over je tegen je maximum aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
TheodoorDG schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:48:
Vorige week heeft de Europese bank Number26 een investering gekregen van 40 miljoen dollar.1 Dit zorgt waarschijnlijk ook voor verdere uitbreiding van hun huidige acht naar meer Europese landen komende tijd. Hopelijk zit bij de volgende ronde Nederland er ook bij.

Ik woon zelf in Duitsland en heb er dus al even van gebruik kunnen maken en ze hebben veel dingen goed voor elkaar; de tarieven zijn meestal gratis en ze hebben veel innovatieve functies. De creditcard is een debitcard maar werkt tot nu toe overal. Ze geven hier in Duitsland naast de CC een Maestro aan hun klanten, ik verwacht dat ze dat in Nederland ook gaan doen mochten ze daar lanceren omdat je op veel plaatsen in NL toch nog niet met Mastercard kunt betalen.
Persoonlijk vind ik debit cards niks: moet je altijd in de gaten houden of er wel voldoende saldo op staat + de extra handeling van geld overboeken naar je kaart, voordat je het weer kunt uitgeven. Prima wanneer je strikt controle wil houden over je budget en wanneer je precies weet hoeveel je uit gaat geven. Even de restaurantrekening voorschieten voor vrienden kun je er echter niet mee.

Ik vraag me ook af wat je met Maestro moet, wanneer je al een bankpas hebt...

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Atomsk schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:32:
[...]

Maestro zorgt ervoor dat je stukje plastic überhaupt ergens werkt behalve alleen bij de geldautomaat van je eigen bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Niet online
Atomsk schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:32:
[...]

Persoonlijk vind ik debit cards niks: moet je altijd in de gaten houden of er wel voldoende saldo op staat + de extra handeling van geld overboeken naar je kaart, voordat je het weer kunt uitgeven. Prima wanneer je strikt controle wil houden over je budget en wanneer je precies weet hoeveel je uit gaat geven. Even de restaurantrekening voorschieten voor vrienden kun je er echter niet mee.

Number26 is een volledige bank, je krijgt er ook een IBAN-nummer bij. Je kunt dus direct je salaris naar je rekening storten en dat zowel met Mastercard als Maestro uitgeven. Je kunt uiteraard ook rood staan mocht het echt een keer nodig zijn, maximaal tot 2000 euro tegen 8.9 procent per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
TheodoorDG schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:45:
[...]

Number26 is een volledige bank, je krijgt er ook een IBAN-nummer bij. Je kunt dus direct je salaris naar je rekening storten en dat zowel met Mastercard als Maestro uitgeven. Je kunt uiteraard ook rood staan mocht het echt een keer nodig zijn, maximaal tot 2000 euro tegen 8.9 procent per jaar.
Ik vind het business model heel nobel van bunq (kostendekkend, onafhankelijk, geen geld verdienen met geld), maar zodra Number26 de grens oversteekt zijn ze klaar.

NB. Number26 is géén volledige bank, maar een soort payment provider. Leunen op bank licentie van Wirecard Bank AG, en je bank tegoeden worden ook bij Wirecard gestald.

[ Voor 12% gewijzigd door Whatson op 27-06-2016 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Niet online
Tot nu toe denk ik dat bunq nog redelijk kan concurreren. Voordat Number26 hier is kan het nog wel even duren, ze leveren inderdaad geld in op iedere rekening dus ze limiteren hun uitbreiding ook als dat nodig is, en ik verwacht niet dat ze plannen hebben om lokale betaalstandaarden als iDeal willen ondersteunen.
Ook zakelijke rekeningen kan Number26 niet zomaar aanbieden zonder Nederlandse vestiging, daar moeten ze denk ik koppelingen voor hebben met onder andere de KvK.

Overigens mag iDeal mag wat mij betreft weer verdwijnen; het zou handig zijn als online betaalstandaarden in ieder geval Europees zijn en het liefst gewoon wereldwijd

[ Voor 24% gewijzigd door TheodoorDG op 27-06-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
TheodoorDG schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:45:
[...]

Ok, dan heeft het wel zin natuurlijk. Wanneer ze goedkoper zijn en hetzelfde seviceniveau bieden als ABN-AMRO met de app, dan is het wellicht interessant om over te stappen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Weet iemand nog een maatschappij waar ik een CC kan aanvragen met een 2500 euro limiet?
Wordt telkens afgewezen bij ICS vanwege een BKR notering.

Ik had ooit een huis, is verkocht, NHG heeft dit kwijtgescholden, maar de CC maatschappij zie alleen maar de notering en zegt meteen een NEE..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Moet het per sé een credit card met kredietfaciliteit zijn? Ook zonder gespreid betalen is dat het geval.

Op een debit card (zoals Revolut) kan je zo veel storten als je zelf wilt en dat is dan ook effectief de limiet.

[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 29-06-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb afgelopen week via Facebook contact gezocht met Number26. Helaas heb ik daar bevestigd gekregen dat er momenteel geen plannen zijn om uit te breiden naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Laatst online: 27-05 22:30
Ik ben opzoek naar een nieuwe cc voor incidenteel gebruik; beetje online en parkeren. Zijn er acties, buiten die van Amex, die interessant zijn? Zoek eigenlijk gewoon een VISA maar omdat ik hem.zo weinig gebruik wil ik er jaarlijks niet teveel voor betalen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

629110

Lees het topic even door er zijn op dit moment genoeg gratis actie's als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:15
Djeen84 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:11:
Ik ben opzoek naar een nieuwe cc voor incidenteel gebruik; beetje online en parkeren. Zijn er acties, buiten die van Amex, die interessant zijn? Zoek eigenlijk gewoon een VISA maar omdat ik hem.zo weinig gebruik wil ik er jaarlijks niet teveel voor betalen. Iemand tips?
Ik zou eerst eens bij je eigen bank kijken, die willen nog wel eens een aanbieding hebben. Ook uit eigenbelang natuurlijk, hoe meer producten ze aan je kwijt kunnen, des te kleiner wordt de kans dat je overstapt naar een andere bank. Mijn bank, de ASN bank, heeft nu een aanbieding voor het eerste jaar 50% korting, dat is 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
-een visaworldcard van worldcard.nl voor 36.50 per jaar met een gratis samsung tablet.
-een mastercard. Eerste jaar gratis, met 25 euro cadeau. Na het eerste jaar 20 euro per jaar

Een kaart van je eigen bank is meestal goedkoper dan 20 euro per jaar. Meestal heb je dan wel een mastercard ipv een visa.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Laatst online: 27-05 22:30
Bedankt mensen, had wel terug gelezen maar werd een beetje tureluurs van Amex en koersen e.d.

Nogmaals dank, zal de ING eens peilen wat ze willen aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 17:14
Ik zit momenteel ook bij Number26 en het bevalt mij prima (ook DU inwonend)!
Persoonlijk geen behoefte aan een CC. Debit bevalt prima; kan precies bijhouden hoeveel er in en eruit gaat. Ook de app werkt als een zonnetje. Ook super dat er geen eigenlijk geen tarieven gehanteerd worden en de optie er is voor een maestro kaart. Ik heb deze zelf niet, zit bij ASN met Maestro, maar tot nu heb ik niets dan lof over N26.

(Voor het werk heb ik een Visa CC van HSBC, noodzakelijk kwaad, maar als het zou kunnen zou ik zo overstappen naar 100% gebruik van mijn N26 Debit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Niet online
Anoniem: 672303 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 10:45:
[...]

Ik heb afgelopen week via Facebook contact gezocht met Number26. Helaas heb ik daar bevestigd gekregen dat er momenteel geen plannen zijn om uit te breiden naar Nederland.
Er zijn inderdaad nog geen concrete plannen of een lanceerdatum voor Nederland specifiek, maar zover ik weet is de intentie om uiteindelijk naar heel Europa uit te breiden er zeker nog wel. De nieuwe investering is ook pas net binnen, dus hopelijk komt er binnen een aantal weken meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuusGeruk
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-12-2016
Weet iemand hoe het zit met het aanvragen van een credit card als je een tijdelijke baan hebt? Ik ben net klaar met mijn studie en begin binnenkort bij mijn oude stagebedrijf. Echter heb ik op eigen verzoek maar een contract tot en met 31 december, aangezien ik daarna wil gaan reizen. Ik heb wel al een prepaid credit card van Skrill, maar daar kun je (volgens mij) geen auto mee huren. Met name daarom wil ik graag een echte credit card.

Ik vroeg me dus af of iemand hier ervaring mee heeft of anderszins een antwoord voor me heeft. Als het niet mogelijk is moet ik namelijk snel nog even een studenten credit card van ING aanvragen, als dat niet al te laat is. Alleen die heeft een bestedingslimiet van 'maar' 1.000 euro.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb gebruik willen maken van die actie waarbij je een Samsung Tab bij ontvangt. Mijn aanvraag werd afgewezen omdat ik een tijdelijk contract heb via het uitzendbureau. Pas als je in fase B belandt qua uitzendwerk accepteren ze jouw aanvraag.

Mijn studentencreditcard van de ING was zo geregeld met overleggen van een studentnummer. Wel vroegen ze aan mij mijn vermoedelijke afstudeerdatum + bewijs van inschrijving aan de universiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuusGeruk
Bedankt voor je antwoord. Bij mij is het niet via een uitzendbureau, zou dat nog verschil maken? Ik weet ook eerlijk gezegd niet wat het verschil is tussen fase B en (gok ik) fase A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Nu online
GuusGeruk schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:41:
Weet iemand hoe het zit met het aanvragen van een credit card als je een tijdelijke baan hebt? Ik ben net klaar met mijn studie en begin binnenkort bij mijn oude stagebedrijf. Echter heb ik op eigen verzoek maar een contract tot en met 31 december, aangezien ik daarna wil gaan reizen. Ik heb wel al een prepaid credit card van Skrill, maar daar kun je (volgens mij) geen auto mee huren. Met name daarom wil ik graag een echte credit card.

Ik vroeg me dus af of iemand hier ervaring mee heeft of anderszins een antwoord voor me heeft. Als het niet mogelijk is moet ik namelijk snel nog even een studenten credit card van ING aanvragen, als dat niet al te laat is. Alleen die heeft een bestedingslimiet van 'maar' 1.000 euro.

Alvast bedankt!
Bij American Express (Flying Blue) vroegen ze wel om een indicatie van het loon en waar je werkt, maar geloof niet dat ze dat nagevraagd hebben. Al denk ik dat je meer aan een Visa/Mastercard hebt qua acceptatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuusGeruk
krijn1985 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:58:
[...]

Bij American Express (Flying Blue) vroegen ze wel om een indicatie van het loon en waar je werkt, maar geloof niet dat ze dat nagevraagd hebben. Al denk ik dat je meer aan een Visa/Mastercard hebt qua acceptatie.
Dat klinkt niet echt als een strenge controle. Maar inderdaad, Mastercard of Visa lijkt me praktischer.

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval, ik ga het gewoon proberen en zie wel of het lukt. Mocht iemand nog iets toe te voegen hebben, hoor ik dat uiteraard graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Hoe werken de American Express voordelen eigenlijk...
Ik heb net bij Hertz gekeken naar de kosten van een auto huren.
Daarna met mijn Amex kortingscode, en toen werd de auto 30 euro duurder....
Waarom zou ik dan ooit mijn kortingscode gebruiken?

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 09:21

Stewie!

Keen must die!

Hertz heeft zeer ondoorzichtige prijzen. Bij hen maakt het al verschil uit op welke domeinnaam extensie je hun site bezoekt. Hertz.nl versus .com

Tot slot kan je CDP code ook voordelen bevatten. Met mijn AMEX zit elke verzekering inclusief in de autohuur bijvoorbeeld. Vaak is de verzekering anders duurder dan de auto.

[ Voor 37% gewijzigd door Stewie! op 14-07-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kocht gisteren een servertje bij Dell met de creditcard, keek in het online overzicht van HSBC en zag een £1150 Virgin Atlantic afschrijving die zeer zeker niet van miij is. Gelijk gebeld en een dispute opgestart, bn benieuwd hoe dat gaat verlopen. Mijn eerste problematische afschrijving in 20 jaar als CC-houder.

CC is ook gelijk geblokkeerd. Had nog maar 6 maanden te gaan voor een nieuwe...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Stewie! schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:19:
Hertz heeft zeer ondoorzichtige prijzen. Bij hen maakt het al verschil uit op welke domeinnaam extensie je hun site bezoekt. Hertz.nl versus .com

Tot slot kan je CDP code ook voordelen bevatten. Met mijn AMEX zit elke verzekering inclusief in de autohuur bijvoorbeeld. Vaak is de verzekering anders duurder dan de auto.
Hm ik ben er denk ik achter.

Met de Amex korting code krijg je niet de optie 'Betaal Nu'.
Zonder de code kan je meteen betalen wat veel voordeliger is.
Ook zijn de verzekeringen die je krijgt gewoon hetzelfde met en zonder kortingcode, als je maar je Amex gebruikt voor de betaling.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Heb vorige maand (de 20ste geloof ik) zowel een Visa als een Amex kaart aangevraagd voor de gratis goodies. (Kon een nieuwe tablet wel goed gebruiken)

Hoe dan ook, de Amex kaart was binnen een weekje rond, heb er reeds 250 mee uitgegeven, en kreeg gisteren al de Sony Action Cam in de bus terwijl ik de eerste rekening nog moet krijgen.

Echter, VISA vroeg een paar dagen na de aanvraag nog een kopie van salarisstrook en een bewijs van de afschrift van mijn huur. Beiden een dag later toegezonden, maar nu zit ik dus al drie weken op te wachten. Heb d'r al een mail overheen gestuurd, maar nog steeds niks. Ik denk dat ze het druk hebben. Anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 19:56
ebia schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:38:
Heb vorige maand (de 20ste geloof ik) zowel een Visa als een Amex kaart aangevraagd voor de gratis goodies. (Kon een nieuwe tablet wel goed gebruiken)

Hoe dan ook, de Amex kaart was binnen een weekje rond, heb er reeds 250 mee uitgegeven, en kreeg gisteren al de Sony Action Cam in de bus terwijl ik de eerste rekening nog moet krijgen.

Echter, VISA vroeg een paar dagen na de aanvraag nog een kopie van salarisstrook en een bewijs van de afschrift van mijn huur. Beiden een dag later toegezonden, maar nu zit ik dus al drie weken op te wachten. Heb d'r al een mail overheen gestuurd, maar nog steeds niks. Ik denk dat ze het druk hebben. Anderen hier ook last van?
Wellicht is het enige willekeur. Toevallig heb ik ook beide kaarten aangevraagd. Alleen wil het feit dat ik geen problemen had met aanvraag bij VISA en daar het cadeau al van heb maar juist van Amex nog niets ontvangen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb al een tijdje mijn creditcard gekoppeld aan mijn PayPay en doe vaak online betalingen met PayPal (met creditcard als betalingsmiddel). PayPal heeft dit jaar nog het voordeel, dat ze retourkosten (max 12x) vergoeden. En meeste creditcards hebben altijd 180 dagen Aankoopverzekering, maar geld deze aankoopverzekering ook als je het via PayPal (terwijl het bedrag wel van je CC gaat) hebt betaald? Of zal de CC maatschappij je verwijzen naar PayPal?

Ik heb trouwens nog nooit van de aankoopverzekering gebruik gemaakt, maar het klinkt handig. Bijvoorbeeld als je net nieuwe mobiel stuk valt. Geen idee of het in praktijk ook zo makkelijk geregeld is.

/edit
Bedankt voor uw e-mail over de Aankoopverzekering.

De producten die u via PayPal met uw Card betaalt zijn, vallen inderdaad ook gewoon onder de dekking van de Aankoopverzekering.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
International Card Services BV

[ Voor 19% gewijzigd door xileS op 21-07-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ebia schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:38:
Hetzelfde verhaal hier. Ik heb direct de benodigde documenten opgestuurd op 13 juli. Nog steeds geen enkele reactie. Heb jij al antwoord op je e-mail gehad? Ik kreeg trouwens wel een automatisch antwoord waarin een reactie binnen 15(!) werkdagen wordt beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Anoniem: 672303 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:57:
[...]

Hetzelfde verhaal hier. Ik heb direct de benodigde documenten opgestuurd op 13 juli. Nog steeds geen enkele reactie. Heb jij al antwoord op je e-mail gehad? Ik kreeg trouwens wel een automatisch antwoord waarin een reactie binnen 15(!) werkdagen wordt beloofd.
Ik had ook niks meer gehoord, dus ze van de week maar een belletje gegeven. Wat bleek, één van de 'bewijsstukken' die ik moest insturen was niet helemaal volledig. Inderdaad mijn fout, niet goed gelezen. Ware het niet dat die jongen zegt "ja daar heb begin van de maand een email over gehad". Ik kijken in mijn mailbox, maar helemaal niks dus.

Goed, vandaag alsnog de betreffende stukken opgestuurd. Inderdaad krijg je dat standaard bericht van 15 werkdagen, maar ik mag nu toch hopen dat ik voor eind volgende week mijn kaart in de bus heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 10:18
American Express card heb ik volgens mij zo'n twee weken na het aanvragen ontvangen (27 juni aangevraagd denk ik). Ik was even bang dat de aanvraag afgewezen zou worden omdat ik mijn nieuwe adres had doorgegeven. De gemeente had wat moeite met het verwerken van m'n verhuizing (pas een week na het ontvangen van de creditcard doorgevoerd). :P

Ben benieuwd wanneer ik m'n cadeau ontvang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
In het verleden een Amex FB silver gehad en recent via een collega een referral voor een Amex FB Gold kaart gekregen en de kaart aangevraagd.

De kaart had ik na twee weken in huis.

De JBL flip-3 is van de week binnengekomen. Zodra je in de eerste maand na activatie E 250,- of meer met de kaart heb uitgegeven wordt deze automatisch verstuurd. De 10000 award miles zijn nog niet bijgeschreven, dat duurt nog even volgens mij.

Heb de kaart gekoppeld aan oa paypal. Handig als webwinkels geen Amex maar wel paypal accepteren. Bij KLM werkt deze truc voor Amex alleen niet meer.

Als je bij Bol.com of Zalando gaat bestellen: Ga daar naartoe via http://earnonline.flyingblue.com. Vang je extra award punten bovenop de punten die je al krijgt als je betaalt met Amex.

De extra 'qualifying flights' die je ieder jaar krijgt als je de gold kaart hebt is leuk meegenomen, maar als je zoals ik niet veel vliegt in één jaar dan heb je er weinig aan. Ik ga net FB silver halen, puur op aantal gevlogen miles, niet op aantal vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:43
Hier dezelfde ervaringen met de aanvraag van de Amex FB: de kaart met zo'n twee weken in huis. De welkoms-award miles worden pas bij het verschijnen van het eerste rekeningoverzicht bijgeschreven. De Flip 3 wordt inderdaad automatisch (zonder verder bericht) verstuurd via PostNL als je voldoet aan de vereisten m.b.t. uitgaven. De extra qualifying flights werden direct bij uitgave van de kaart al bijgeschreven op m'n flying blue account.

Overigens is de Amex kaart een zogenaamde 'chargecard', in tegenstelling tot de creditcards van Visa en Mastercard (via ICS). Die laatsten kennen meestal een gespreid betalen faciliteit en een vast kredietbedrag waar minimale aflossingen voor noodzakelijk zijn, waardoor men toch net wat meer info/bewijs wil hebben over inkomen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wally2002 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:37:
Overigens is de Amex kaart een zogenaamde 'chargecard', in tegenstelling tot de creditcards van Visa en Mastercard (via ICS). Die laatsten kennen meestal een gespreid betalen faciliteit en een vast kredietbedrag waar minimale aflossingen voor noodzakelijk zijn, waardoor men toch net wat meer info/bewijs wil hebben over inkomen e.d.
Tegenwoordig zijn alle creditcards van ICS (en dat zijn er nogal wat) ook chargecards. Gespreid Betalen moet je apart aanvragen:

Wanneer u uitgaven doet met uw World Card, World Card Gold of World Card Platinum dient u het openstaande saldo altijd binnen drie weken na de datum van het rekeningoverzicht volledig terug te betalen. Het kan natuurlijk voorkomen dat dit niet gelegen komt. Voor die situaties is er de Gespreid Betalen Faciliteit. Hiermee bepaalt u zelf of u een openstaand saldo in één keer terugbetaalt of in termijnen. Er wordt alleen rente in rekening gebracht wanneer u uw rekening (een keer) gespreid terugbetaalt. U kunt de Gespreid Betalen Faciliteit aanvragen, zodra u uw Card in uw bezit heeft.

AMEX heeft geen vooraf getoond bestedingslimiet. Echter, achter de schermen zijn er wel maximale bedragen die jij persoonlijk met je Card kan uitgeven. Als je echt een grote aankoop gaat doen adviseren ze je om ook even te bellen. Je bestedingslimiet wordt ruimer naar mate je de Card langer in bezit hebt en je netjes je rekeningen betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVE91
Zerobase schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 06:51:
In het verleden een Amex FB silver gehad en recent via een collega een referral voor een Amex FB Gold kaart gekregen en de kaart aangevraagd.

De JBL flip-3 is van de week binnengekomen. Zodra je in de eerste maand na activatie E 250,- of meer met de kaart heb uitgegeven wordt deze automatisch verstuurd. De 10000 award miles zijn nog niet bijgeschreven, dat duurt nog even volgens mij.

Heb de kaart gekoppeld aan oa paypal. Handig als webwinkels geen Amex maar wel paypal accepteren. Bij KLM werkt deze truc voor Amex alleen niet meer.

Als je bij Bol.com of Zalando gaat bestellen: Ga daar naartoe via http://earnonline.flyingblue.com. Vang je extra award punten bovenop de punten die je al krijgt als je betaalt met Amex.

De extra 'qualifying flights' die je ieder jaar krijgt als je de gold kaart hebt is leuk meegenomen, maar als je zoals ik niet veel vliegt in één jaar dan heb je er weinig aan. Ik ga net FB silver halen, puur op aantal gevlogen miles, niet op aantal vluchten.
Sinds wanneer werkt paypal niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Sinds kort niet meer.

Ik heb begin Juni een ticket geboekt, toen werkte het nog.

Als je nu met paypal betaalt krijg je de opmerking dat via paypal niet met een amex kaart betaald kan worden. Andere credit cards werken nog wel.
NVE91 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 03:12:
[...]

Sinds wanneer werkt paypal niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuidoHS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-12-2020
Zerobase schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:43:
Sinds kort niet meer.

Ik heb begin Juni een ticket geboekt, toen werkte het nog.

Als je nu met paypal betaalt krijg je de opmerking dat via paypal niet met een amex kaart betaald kan worden. Andere credit cards werken nog wel.

[...]
Dit komt omdat KLM en AmEx al van zichzelf samenwerken zonder tussenkomst van PayPal. Je krijgt ook extra voordelen als je er met je AmEx betaalt zoals extra miles en gratis gespreid betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Bij KLM komt er altijd nogal wat kosten bij voor creditcard.Kan je net zo goed met PayPal gekoppeld aan creditcard betalen toch. Behoud je dezelfde verzekeringen.

Behalve als je amex hebt, zijn de extra kosten misschien wel waard voor de extra punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 10:18
Zerobase schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 06:51:

Ik ben benieuwd wanneer ik m'n JBL ontvang. Ik zat twee weken geleden op € 250 aan uitgaven (net verhuisd). :P

Ook ik heb van AmEx m'n primaire betaalkaart gemaakt bij Paypal. Jammer dat AmEx maar 180 dagen aankoopverzekering heeft, in tegenstelling tot 365 dagen bij ANWB Visa Gold. Bij grote aankopen zal ik waarschijnlijk eerder naar m'n Visa card grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 23:06
Ik heb al jaren(8) de Amex FB gold card. Nu tegenwoordig iets van 150 a 170 euro per jaar.
De reden is vooral omdat ik onregelmatig veel reis en de verzekering erg relaxed is. Goede ervaring er mee. Maar sinds een paar jaar verzekeren ze alleen als je betaald hebt met Amex. (Was in het begin anders).
Ben verder goed te vrede over de kaart. Acceptatie niveau mag wat hoger zijn maar eigenlijk nooit echt veel problemen gehad. Al 2 vakanties gedeclareerd en prima afgehandeld.

Nu zitten kijken naar de VISA platinum card. Deze kaart is breder geaccepteerd, en iets goed koper. Daar bij zit ook verzekering maar dan hoeft het niet aangeschaft te zijn met de kaart zoals in heb gevonden.
Hoe zijn de ervaringen hier met reis verzekering etc bij VISA? Zijn die net zo makkelijk en goed als van Amex?

Voor mij is een doorlopende reis verzekering van belang voor de gehele familie. Als ik dat mee reken is de 150 euro bijdrage per jaar goed te verantwoorden.
Edit:
Die 150 euro is goed koper dan doorlopend verzekeren bij eigen bank.
Doorlopende reis verzekering met annuleren verzekering is ongeveer 21 euro per maand met korting.

[ Voor 8% gewijzigd door The Fatal op 25-07-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 09:21

Stewie!

Keen must die!

Heeft iemand ervaring met de ING Platinum Limited Edition card (https://www.ing.nl/privat...n-platinumcard/index.html) ? Dat lijkt weer iets nieuws, waarbij ze een premium segment willen aanspreken.

24/7 toegang tot een persoonlijke assistent van Mastercard voor het uitbesteden van uw evenement, toegang tot exclusieve restaurants, kaartjes voor concerten of (sport)evenementen. Lees hier meer over wat uw assistent voor u kan betekenen.
Kosteloos toegang tot meer dan 550 airport lounges wereldwijd. Ontvlucht de chaos van het vliegveld en geniet van een comfortabele wachttijd. Voor zowel vakanties als voor zakelijke doeleinden is dit een ideaal begin van uw reis. Lees hier meer.
Als Limited edition Platinumcardhouder geeft ING Unlimited u voorrang bij speciale Private Banking events. U wordt hiervoor persoonlijk uitgenodigd.

Met de Limited edition Platinumcard heeft u:
Tot 1 januari 2018 exclusief en kosteloos toegang tot ING Unlimited
De mogelijkheid om uw limiet te verhogen tot €50.000
Alle mogelijkheden van de reguliere Platinumcard:
- Veilig betalen: in de winkel en online
- Aankoopverzekering: 365 dagen
- Inzicht in uw uitgaven in de App
- Dekking eigen risico autoverhuur
- Gespreid of in één keer betalen
- Geen eigen risico bij fraude, verlies of diefstal
- GeldTerugService
- Bagage-, vluchtvertragings- en hulpverleningsverzekering.
- Exclusieve extra’s zoals Priceless Specials (lees hier meer)
De kosten voor de Limited edition Platinumcard blijven gelijk aan de kosten voor uw huidige Platinumcard, namelijk €45,50 per jaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Stewie! op 28-07-2016 00:48 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1