Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:15
Stewie! schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:47:
Heeft iemand ervaring met de ING Platinum Limited Edition card (https://www.ing.nl/privat...n-platinumcard/index.html) ? Dat lijkt weer iets nieuws, waarbij ze een premium segment willen aanspreken.

24/7 toegang tot een persoonlijke assistent van Mastercard voor het uitbesteden van uw evenement, toegang tot exclusieve restaurants, kaartjes voor concerten of (sport)evenementen. Lees hier meer over wat uw assistent voor u kan betekenen.
Kosteloos toegang tot meer dan 550 airport lounges wereldwijd. Ontvlucht de chaos van het vliegveld en geniet van een comfortabele wachttijd. Voor zowel vakanties als voor zakelijke doeleinden is dit een ideaal begin van uw reis. Lees hier meer.
Als Limited edition Platinumcardhouder geeft ING Unlimited u voorrang bij speciale Private Banking events. U wordt hiervoor persoonlijk uitgenodigd.

Met de Limited edition Platinumcard heeft u:
Tot 1 januari 2018 exclusief en kosteloos toegang tot ING Unlimited
De mogelijkheid om uw limiet te verhogen tot €50.000
Alle mogelijkheden van de reguliere Platinumcard:
- Veilig betalen: in de winkel en online
- Aankoopverzekering: 365 dagen
- Inzicht in uw uitgaven in de App
- Dekking eigen risico autoverhuur
- Gespreid of in één keer betalen
- Geen eigen risico bij fraude, verlies of diefstal
- GeldTerugService
- Bagage-, vluchtvertragings- en hulpverleningsverzekering.
- Exclusieve extra’s zoals Priceless Specials (lees hier meer)
De kosten voor de Limited edition Platinumcard blijven gelijk aan de kosten voor uw huidige Platinumcard, namelijk €45,50 per jaar.
Je kunt 'm niet zelf aanvragen zo te zien:
"De Limited edition Platinumcard is een eenmalige uitgave en is uitgegeven aan een kleine groep Private Banking klanten. Het is daarom niet mogelijk de Limited edition Platinumcard aan te vragen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00
Stewie! schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:47:
Heeft iemand ervaring met de ING Platinum Limited Edition card (https://www.ing.nl/privat...n-platinumcard/index.html) ? Dat lijkt weer iets nieuws, waarbij ze een premium segment willen aanspreken.
Heeft zo te zien vergelijkbare opties als de MC Black die via ICS wordt aangeboden: https://www.yourmastercard.nl/creditcards/mastercard-black/

Beide zullen wel op dezelfde "Concierge service lijn" uitkomen?

Voor die 5 tientjes per jaar zou ik hem zeker overwegen, maar als je al AMEX Platinum (of Centurion) hebt/bent, dan lijkt die me geen toegevoegde waarde te bieden.
Daarnaast is die zo te zien alleen voor ING Private Banking klanten beschikbaar, dat verklaard ook de lage prijs omdat die al in een betaalpakket hangt.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebia schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:04:
[...]

Ik had ook niks meer gehoord, dus ze van de week maar een belletje gegeven. Wat bleek, één van de 'bewijsstukken' die ik moest insturen was niet helemaal volledig. Inderdaad mijn fout, niet goed gelezen. Ware het niet dat die jongen zegt "ja daar heb begin van de maand een email over gehad". Ik kijken in mijn mailbox, maar helemaal niks dus.

Goed, vandaag alsnog de betreffende stukken opgestuurd. Inderdaad krijg je dat standaard bericht van 15 werkdagen, maar ik mag nu toch hopen dat ik voor eind volgende week mijn kaart in de bus heb.
Heb jij je Card onderhand al binnen? Ik kreeg gisteren (!) pas de bevestiging dat de aanvraag is goedgekeurd. Ze hebben wel netjes meegedacht want ik wilde m'n huidige ICS CC vervangen door een exemplaar van VISA met vPay. Op m'n salarisstrook staat echter een datum uit dienst omdat ik over ga stappen naar een andere werkgever. Eigenlijk konden ze hem daarom niet akkoord geven (proeftijd enz). Maar het kon wel als ze direct m'n huidige CC zouden vervangen door de nieuwe. Prima oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
SquareOne schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:55:
[...]

Je kunt 'm niet zelf aanvragen zo te zien:
"De Limited edition Platinumcard is een eenmalige uitgave en is uitgegeven aan een kleine groep Private Banking klanten. Het is daarom niet mogelijk de Limited edition Platinumcard aan te vragen."
Ik kan mij een interview in een blad/krant herinneren waar Stewie als millionair onder de 30 in stond. Best kans dat hij tot die groep behoort :)

Vraagje: momenteel heb ik nog de Rabo studentenkaart, destijds met een limiet €1,000 gestart en dit is ondertussen €5,000 geworden. Ik heb geen salaris en alles ging gewoon via een automatische check na het inloggen op de website. Ik maak eens in de zoveel tijd winst van mijn bedrijfsrekening (eenmanszaak) over op deze privérekening, dus het lijkt mij dat het systeem van Rabobank vond dat ik genoeg inkomsten had om mij zo'n limiet te geven. Er staat altijd genoeg op de rekening om de automatische incasso aan het einde van de maand te voldoen, het is dus geen afbetaling in xx maanden. Geen idee of dit als krediet bij het BKR staat.

Is er een betere creditcard waar ik als iemand met een variabel inkomen kan aanvragen? Ik doe namelijk best veel transacties met buitenlandse valuta. Ook vlieg ik regelmatig en boek ik hotels (privé, niet zakelijk).

edit: De Visa World Card (https://www.worldcard.nl/) gevonden. Kan ik aanvragen als student/freelancer. Enig idee wat voor bewijs gevraagd gaat worden? Als netto maandinkomen zou ik dan ik mijn inkomen 2015 / 12 in vullen.
Voordat ik dat definitief doe ga ik wel eerst de voorwaarden vergelijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Martijn19 op 29-07-2016 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

EQJim schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:35:
Amex gebruik ik persoonlijk vooral voor Paypal en de Jumbo in het dorp. Dan gaat het toch redelijk vlot met de miles.
Ik gebruik mijn cc eigenlijk niet in NL, meestal omdat de kosten er bij komen.
Is dit bij Jumbo niet zo?
En klopt mijn beeld nog dat er extra kosten bijkomen in de NL?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:07
jeanj schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:13:
[...]

Bij de jumbo kan je gewoon betalen zonder extra kosten. De extra kosten worden door Jumbo zelf namelijk betaald. Bij de meeste tankstations kun je ook Amex wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Martijn19 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 07:06:
[...]

Ik kan mij een interview in een blad/krant herinneren waar Stewie als millionair onder de 30 in stond. Best kans dat hij tot die groep behoort :)

[...]
Stewie! in "Financiële onafhankelijkheid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
jeanj schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:13:
[...]

Zoals Krijn zegt, geen bijkomende kosten. Die zijn voor de verkoper. Indirect wordt alles natuurlijk verrekend met de eindklant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Mijn Euroclix Mastercard werkt in ieder geval bij de Hema, Lidl, Boons, Emte, Gamma, IKEA, McDonalds, AH op Schiphol en Eindhoven airport en alle benzinestations prima.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn19 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 07:06:
[...]

Vraagje: momenteel heb ik nog de Rabo studentenkaart, destijds met een limiet €1,000 gestart en dit is ondertussen €5,000 geworden. Ik heb geen salaris en alles ging gewoon via een automatische check na het inloggen op de website. Ik maak eens in de zoveel tijd winst van mijn bedrijfsrekening (eenmanszaak) over op deze privérekening, dus het lijkt mij dat het systeem van Rabobank vond dat ik genoeg inkomsten had om mij zo'n limiet te geven. Er staat altijd genoeg op de rekening om de automatische incasso aan het einde van de maand te voldoen, het is dus geen afbetaling in xx maanden. Geen idee of dit als krediet bij het BKR staat.

Is er een betere creditcard waar ik als iemand met een variabel inkomen kan aanvragen? Ik doe namelijk best veel transacties met buitenlandse valuta. Ook vlieg ik regelmatig en boek ik hotels (privé, niet zakelijk).

edit: De Visa World Card (https://www.worldcard.nl/) gevonden. Kan ik aanvragen als student/freelancer. Enig idee wat voor bewijs gevraagd gaat worden? Als netto maandinkomen zou ik dan ik mijn inkomen 2015 / 12 in vullen.
Voordat ik dat definitief doe ga ik wel eerst de voorwaarden vergelijken.
Als ik het zo snel zie moet je als student iemand garant laten staan die voldoet aan de gewone inkomensvoorwaarden, verder lijken er geen verdere voorwaarden aan te zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:31
Heb bij mastercard gewoon opgegeven dat ik zzp'er ben en een geschat bruto jaarinkomen opgegeven. Geen controle of bewijs nodig, werd zo geaccepteerd voor een kaart met 2500 euro ruimte.
Zodra ze snappen dat je altijd op tijd betaalt komen ze met aanbiedingen voor duurdere kaarten met meer bestedingsruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 06:29:
[...]

Heb jij je Card onderhand al binnen? Ik kreeg gisteren (!) pas de bevestiging dat de aanvraag is goedgekeurd.
Nope. Ik heb ze de nieuwe gegevens toegestuurd, maar geen nieuw bericht gehad. Ik als ik eind volgende week nog niks hoor dan bel ik ze wel even opnieuw. Die kaart zelf is eigenlijk overbodig, en de aanbieding loopt volgens mij nog, en uiterste datum waarop je de kaart moest gebruiken zodat je de tablet kreeg was geloof ik begin oktober toch? Ik neem aan dat het voor die tijd wel rond is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:52:
Heb bij mastercard gewoon opgegeven dat ik zzp'er ben en een geschat bruto jaarinkomen opgegeven. Geen controle of bewijs nodig, werd zo geaccepteerd voor een kaart met 2500 euro ruimte.
Zodra ze snappen dat je altijd op tijd betaalt komen ze met aanbiedingen voor duurdere kaarten met meer bestedingsruimte.
Ja... Dat heb ik vorige maand gedaan, zo'n nieuwe card aangevraagd nadat ik een aantal aanbiedingen daarvoor had gekregen. Leek me wel handig voor de vakantie. Huidige limiet is niet heel hoog en heb altijd op tijd betaald.

Heej, mijn huidige cc werkt ineens niet meer. Ik bellen: Ja we hebben een herberekening gedaan vanwege uw aanvraag, en u komt vanwege de nieuwe regels niet meer in aanmerking voor een creditcard, dus de uwe is afgesloten.

En bedankt.

:( :'( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:08
dragon2 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 21:36:
Heej, mijn huidige cc werkt ineens niet meer. Ik bellen: Ja we hebben een herberekening gedaan vanwege uw aanvraag, en u komt vanwege de nieuwe regels niet meer in aanmerking voor een creditcard, dus de uwe is afgesloten. En bedankt.
De tijden zijn wel veranderd kennelijk. Toen Nederlanders nog nauwelijks creditcards hadden en Visa hier voet aan de grond probeerde te krijgen, gaven ze die dingen vrijwel aan iedereen die erom vroeg. Bijvoorbeeld aan alle ANWB leden met een Wegenwacht abo, waaronder ik. De redenatie zal wel geweest zijn: als je lid bent van de wegenwacht, heb je ook een auto en ben je rijk. Rijk genoeg om je een card te geven tenminste. Verder was er geen enkele inkomenscheck, er werd niet eens naar je inkomen gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

grun93 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 07:40:
Rijk genoeg om je een card te geven tenminste. Verder was er geen enkele inkomenscheck, er werd niet eens naar je inkomen gevraagd.
Zo werd bij Visa ook je limiet door de jaren heen ongevraagd geupgrade, ook zonder inkomenscheck of iets anders. Vermoedelijk wel op basis van je uitgave patroon & je betaalhistorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 21:45
O ja, heel irritant was dat, ongevraagd deden ze dat. Had ik een keer een aankoop gedaan van meer dan 2k wordt gelijk je limiet maar opgetild met een duizendje meer.

Overigens vind ik visa/anwb nog steeds opdringerig om maar kaarten te slijten, iedere keer reclame om maar te upgraden en een partnercard etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

grun93 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 07:40:
[...]

De tijden zijn wel veranderd kennelijk. Toen Nederlanders nog nauwelijks creditcards hadden en Visa hier voet aan de grond probeerde te krijgen, gaven ze die dingen vrijwel aan iedereen die erom vroeg.
Politieke klimaat is natuurlijk wel veranderd. Al die kredietregelingen zonder controle of mensen het financieel kunnen bolwerken worden steeds meer als een probleem gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:10
Nieuws van de Revolut Card:
You can now top-up your Revolut account using most credit cards! Download Revolut 2.7 from the Apple App or Google Play store to link your credit card in the ‘Top Up’ section of our App. For now we’re accepting MasterCard and Visa credit cards; American Express isn’t supported just yet.

Supporting credit cards is expensive for us. We’re working on bringing these costs down, but for now we have to charge a small 1% fee to top-up with a credit card.
Door een CC te gebruiken kun je nu snel tegoed op je Revolut zetten.
Geen haast? Dan heeft een bankoverschrijving nog steeds de voorkeur vanwege de extra 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Zerobase schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:43:
Sinds kort niet meer.

Ik heb begin Juni een ticket geboekt, toen werkte het nog.

Als je nu met paypal betaalt krijg je de opmerking dat via paypal niet met een amex kaart betaald kan worden. Andere credit cards werken nog wel.

[...]
Ik heb vorige week nog betaald met PayPal (i.c.m. mijn AMEX kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Dan hebben ze het nog niet dicht gezet.

Van de KLM website:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/14n20eo.png
TheVMaster schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:35:
[...]

Ik heb vorige week nog betaald met PayPal (i.c.m. mijn AMEX kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
U123456 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:27:
Nieuws van de Revolut Card:
[...]
Door een CC te gebruiken kun je nu snel tegoed op je Revolut zetten.
Geen haast? Dan heeft een bankoverschrijving nog steeds de voorkeur vanwege de extra 1%.
Revolut-ionair idee: gebruik direct je credit card i.p.v. er je Revolut mee op te waarderen. :P Ik zie het nut hiervan niet zo, tenzij je bijv. de afboekingen van bepaalde "entertainment" websites niet op je gewone credit card overzicht wil hebben staan. :+

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Koersopslagen bij transacties in vreemde valuta zijn bij Revolut 0%, terwijl dat bij de meeste NL creditcards toch al snel 2% is. Bij een groot bedrag scheelt het dus, al heb je dan dus geen aankoopverzekering meer.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:20:
Koersopslagen bij transacties in vreemde valuta zijn bij Revolut 0%, terwijl bij de meeste NL creditcards toch al snel 2% is. Bij een groot bedrag scheelt het dus, al heb je dan dus geen aankoopverzekering meer.
Meeste dingen die je koopt in het buitenland geld die aankoopverzekering toch niet op: ATM withdrawals, eten, drinken, hotel, vliegtickets etc. ;)

2% is wat ze zeggen. Vaak nog hidden fees door express een verkeerde wisselkoers te hanteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Whatson op 01-08-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Op die vliegtickets juist weer wel! Daar heb ik al drie keer een chargeback voor in moeten dienen, met succes! (Faillissementen SkyEurope, Air Lituanica en SkyWise South Africa)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:53:
[...]

Op die vliegtickets juist weer wel! Daar heb ik al drie keer een chargeback voor in moeten dienen, met succes! (Faillissementen SkyEurope, Air Lituanica en SkyWise South Africa)
Die zijn dan ook weer makkelijker in euro's af te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Napsju schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:20:
Koersopslagen bij transacties in vreemde valuta zijn bij Revolut 0%, terwijl dat bij de meeste NL creditcards toch al snel 2% is. Bij een groot bedrag scheelt het dus, al heb je dan dus geen aankoopverzekering meer.
Staar je niet blind op de "koersopslag". Ze vertellen er namelijk niet bij wat ze als wisselkoers hanteren. Er zijn zoveel bronnen om een wisselkoers te bepalen en dan ook nog eens welke kant van de markt (bid/ask).
Het blijft allemaal ondoorzichtig voor mij.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat vertellen ze wel:
Our rates mirror the Spot Interbank exchange rate. The interbank market is the top-level foreign exchange market where banks exchange different currencies. It is a wholesale market through which most currency transactions are channeled and, as such, offers the best possible exchange rate available. This spot interbank exchange rate typically beats that of banks and other consumer foreign exchange services by 3-5%.

[ Voor 27% gewijzigd door Zr40 op 02-08-2016 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Ik heb dat afgelopen jaar vergeleken en het klopt. Betere rates dan mijn Rabopas.
Dat overmaken via de CC zie ik dan idd weer niet zitten behalve als je cashgeld uit de muur wil trekken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:24
Napsju schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:17:
Mijn Euroclix Mastercard werkt in ieder geval bij de Hema, Lidl, Boons, Emte, Gamma, IKEA, McDonalds, AH op Schiphol en Eindhoven airport en alle benzinestations prima.
Bij de Lidl staat alleen aangegeven dat met V-pay en Maestro cards betaald kan worden. Werkt een credit card dan blijkbaar ook? Zonder dat het aangegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Kwestie van proberen, toch?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
ter info : de Revolut Card wordt niet geaccepteerd in de apple store. Ik wou er mij Apple Music van betalen en dat deed die niet. Nader onderzoek bleek uit dat Apple controleert waar de card is uitgegeven. De Card is in Engeland uitgegeven dus accepteren ze hem niet. Alleen creditcards die in Nederland uitgegeven zijn worden geaccepteerd. typisch weer Apple :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Ik heb de visa world card 19 juli aangevraagd. De week erop de card ontvangen en zsm geactiveerd en er iets mee betaald. Afgelopen maandag kreeg ik een email dat ik de tablet kon aanvragen. Deze is nu onderweg. Gaat allemaal best rap dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:04
kees_1 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:46:
[...]

Bij de Lidl staat alleen aangegeven dat met V-pay en Maestro cards betaald kan worden. Werkt een credit card dan blijkbaar ook? Zonder dat het aangegeven is.
Ik kan bevestigen dat overal waar je normaal kan pinnen ook VPAY kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
kees_1 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:46:
[...]

Bij de Lidl in ieder geval wel. Bevestiging via het Twitter-account van Lidl:
@LidlNederland: @VraagAlexNL bij al onze Nederlandse winkels kun je inderdaad met VISA en Mastercard betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Bobo221 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:49:
[...]

Ik kan bevestigen dat overal waar je normaal kan pinnen ook VPAY kunt gebruiken.
VPay (VISA) is de tegenhanger van Maestro (Mastercard) voor debit kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
Whatson schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:40:
[...]

VPay (VISA) is de tegenhanger van Maestro (Mastercard) voor debit kaarten
Er zijn ook Visa creditcards die ook V-Pay hebben (er staat dan ook een V-Pay logo op). Dan kun je zeker overal betalen.

Net getest: De Revolut mastercard werkt bij de Lidl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
kees_1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:48:
[...]

Er zijn ook Visa creditcards die ook V-Pay hebben (er staat dan ook een V-Pay logo op). Dan kun je zeker overal betalen.

Net getest: De Revolut mastercard werkt bij de Lidl.
Lidl accepteert altijd Visa en Mastercard ;) Maar daar zit de kracht van Revolut niet. De kracht van Revolut is betalen in andere valuta zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:03
Zojuist brief van ICS (Zakelijk) ontvangen, vanaf 1 augustus geldt de aflevergarantie enkel bij betalingen direct aan de verkoper. Via PayPal niet meer dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe VISA World Card heeft inderdaad het vPay logo op de kaart gedrukt. Echt ideaal want hij wordt nu overal geaccepteerd. Op plaatsen waar VISA ook wordt geaccepteerd kan je op de terminal kiezen voor VISA of vPay. Maakt voor de doorbelasting niet uit voor mij als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Wat kan een BKR notering (niet eens negatief) toch een drama zijn voor een creditcard aanvraag!
Heb ooit een koophuis gehad, en deze lening is uiteindelijk door NHG betaald.

Hierdoor heb ik dus een BKR notering die 7 jaar blijft staan.
Alle aanvragen voor een creditcard worden geweigerd omdat ik een notering heb bij BKR.

Bij navraag bij BKR blijkt dat dit geen "showstopper" hoeft te zijn.
Helaas gaat tegenwoordig alles automatisch, en de banken kunnen niets voor me doen.

Revolut heb ik ook inmiddels,
maar heb toch liever via me eigen bank een CC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47

Stewie!

Keen must die!

Vandaag kreeg ik ik mijn account manager op visite, hij nam deze kaart mee. Zat tussen aanvraag en uitlevering plusminus 2 weken. Het is een proef van ING om een luxere credit card met lifestyle services in de markt te zetten. In dit geval 1.5 jaar een kosteloze test. De kaart heeft standaard 20.000 euro limiet en kan op verzoek direct op 50.000 worden gezet. Voor mijn gevoel een tegenhanger van de Amex Platinum, al zal ING misschien de wens hebben de Centurion kaarthouders aan te trekken.

De doos:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/13872971_10153926098316676_7028921647935797936_n.jpg?oh=4a2a77db75a13c98dd73c3485863226d&oe=5820EC93&__gda__=1481922181_e531bedace270968435e523604bc0e9d

Voordelen:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/13882133_10153926098321676_5048607263154042972_n.jpg?oh=107c6e9699d23ae8eb905fa68ba4782a&oe=5826CB02&__gda__=1478409575_f3d6733809ae3e4778f343f0966c25de

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xlf1/v/t1.0-9/13886291_10153926098376676_6344455223252039531_n.jpg?oh=9ff18bb5210a7dabf59079784cad26a9&oe=58538111&__gda__=1478821038_730cdaf0a9ab5fb49dd3dfdbe3fbf847

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/13873082_10153926098386676_2990529639578478989_n.jpg?oh=17198b06b593f063c4adcea4530a4843&oe=58566B74&__gda__=1481833249_8635f630749275afafebd81fdea8cfeb

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/13886953_10153926098436676_7332678166113347084_n.jpg?oh=9f06f996eb3c008351e733dc51dde413&oe=581140C7&__gda__=1478721745_4823aad487d6c20fc6aee13335de72a3

De kaart heeft oranje zijkanten waardoor deze ook in de portemonnee herkenbaar is in de ING huisstijl.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xta1/v/t1.0-9/13879241_10153926098446676_8365086890981868025_n.jpg?oh=f6a5fbdf98e3d79fc96022fdb9656c1f&oe=58501CE8&__gda__=1478273701_a386871d654d1ce79020e139550da14c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gambieter schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:50:
Kocht gisteren een servertje bij Dell met de creditcard, keek in het online overzicht van HSBC en zag een £1150 Virgin Atlantic afschrijving die zeer zeker niet van miij is. Gelijk gebeld en een dispute opgestart, bn benieuwd hoe dat gaat verlopen. Mijn eerste problematische afschrijving in 20 jaar als CC-houder.

CC is ook gelijk geblokkeerd. Had nog maar 6 maanden te gaan voor een nieuwe...
Op de papieren afschrift stond de naam van de ticketkoper. Daar kan ik wel hard maken dat ik dat niet ben :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

maar nog niets van gehoord? want hier gaan dat soort dingen altijd wel snel,meestal hebben ze mij al gebeld voordat ik zelf door heb dat er iets niet goed zat.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• C6DL
Hoe is jullie ervaring met Revolut en aankopen van 500+ euro bij bedrijven die ook een adrescheck doen bij de CC ?

Kleine aankopen heb ik geen probleem mee
maar zodra ik iets groters wil kopen heb ik zeer regelmatig dat de webshop geen verificatie kan uitvoeren op mijn revolut creditcard / adres.
Alles klopt in Revolut .. maar toch lijkt het me logisch dat het niet werkt omdat je "live" je gegevens aan kan passen in de revolut app.. met een echte CC kan dit nooit.

Hoe kijken jullie hier tegenaan

• Napsju
Hier exact de zelfde ervaringen met Revolut en grotere bedragen. Ik kocht onlangs online in de UK voor 366 GBP en dat wilde ook al niet door een failed address check. Die transactie heeft toen nog twee weken 'pending' gestaan en kon ik dus niks met dat geld. Ook Paypal krijg ik niet aan Revolut gekoppeld.

Lekker!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Dat is wel een serieus nadeel van een prepaid card bij grote online aankopen dan. Ik ben nog niet begonnen met Revolut voor grote bedragen, omdat ik de aankoopverzekering niet wil missen, maar de gunstige wisselkoersen maken het wel erg aantrekkelijk om het toch eens te proberen. Maar als adres checks mislukken en je saldo weken wordt geblokkeerd is het al minder leuk. Bij een creditcard is het alleen maar je bestedingslimiet, maar bij Revolut is het toch je eigen geld waar je niet bij kan.

Hebben jullie al eens contact gehad met de klantenservice van Revolut?

• Whatson
  • Niet online
Napsju schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:05:
Hier exact de zelfde ervaringen met Revolut en grotere bedragen. Ik kocht onlangs online in de UK voor 366 GBP en dat wilde ook al niet door een failed address check. Die transactie heeft toen nog twee weken 'pending' gestaan en kon ik dus niks met dat geld. Ook Paypal krijg ik niet aan Revolut gekoppeld.
Ben je ook verified in de revolut app? Onder 'identity' staat dat.

• Napsju
Ja.

Lekker!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik had de American Express Green card aangevraagd (i.c.m. de Sony Action cam-actie).
In de voorwaarden stond dat je in de eerste maand € 250 (meen ik) moest uitgeven.
Dit had ik niet gedaan (inmiddels wel) en tot mijn verrassing werd van de week de action cam (HDR-AS20) afgeleverd.
Verwacht er niet te veel van, maar het is toch een leuke gadget (incl. underwater case).
Overigens vind ik de site van AMEX zeer beroerd, daar werkt ICS toch een heel stuk prettiger.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mrsar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:52:
maar nog niets van gehoord? want hier gaan dat soort dingen altijd wel snel,meestal hebben ze mij al gebeld voordat ik zelf door heb dat er iets niet goed zat.
Ze hebben gebeld en gezegd dat de verkoper 60 dagen heeft om aan te tonen dat ik het gekocht heb. Ik verwacht niet dat er nog wat gaat volgen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

gambieter schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:14:
[...]

Ze hebben gebeld en gezegd dat de verkoper 60 dagen heeft om aan te tonen dat ik het gekocht heb. Ik verwacht niet dat er nog wat gaat volgen ;)
ah ok,ja dan regelen ze het lekker onderling,zolang het maar niet op jou kaart blijft staan :P

Had het paar maanden terug nog dat ik een belletje kreeg "meneer U bent vast niet in de VS" euh nope, ok we sturen een nieuwe kaart op :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mrsar schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:18:
ah ok,ja dan regelen ze het lekker onderling,zolang het maar niet op jou kaart blijft staan :P
Precies. Ik heb gelijk een credit gekregen na het aanmaken van het dispute, en op het bankafschrift (lang level papier, ik zag dat niet in het overzicht), staat de naam van een Engelse vrouw aan de andere kant van het land ;)

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Stewie! schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:39:
Vandaag kreeg ik ik mijn account manager op visite, hij nam deze kaart mee. Zat tussen aanvraag en uitlevering plusminus 2 weken. Het is een proef van ING om een luxere credit card met lifestyle services in de markt te zetten. In dit geval 1.5 jaar een kosteloze test. De kaart heeft standaard 20.000 euro limiet en kan op verzoek direct op 50.000 worden gezet. Voor mijn gevoel een tegenhanger van de Amex Platinum, al zal ING misschien de wens hebben de Centurion kaarthouders aan te trekken.
Dat op verzoek direct op een dermate hoger bedrag gezet worden zal wel met een korreltje zout genomen dienen te worden. Daarvoor dienen doorgaans wel wat documenten (contract, afschriften etc) opgestuurd te worden of men vraagt om een downpayment.

• C6DL
Whatson schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:47:
[...]

Ben je ook verified in de revolut app? Onder 'identity' staat dat.
Ook hier verified.

Eigenlijk heb je dus niets aan Revolut i.c.m grotere bedragen / address verificaties :(
Heel jammer 8)7

• U123456
Napsju schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:05:
Ook Paypal krijg ik niet aan Revolut gekoppeld.
Zojuist mijn Revolut bevestigd in mijn Paypal account. Het kan dus wel. Kreeg daarna van Paypal een mededeling in beeld die inhield dat mijn bestedingslimiet met deze kaart was opgeheven. Nog geen grote of kleine uitgaven gedaan om het te testen. Heb even niks nodig .... :)

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Mijn ervaring met de prepaid credit card van neteller is heel goed.
Geen verplichtingen, geen maandelijke/jaarlijkse fee.
Oké, de conversie van valuta daar houden ze wat aan over en een kleine fee bij het bijschrijven, maar ik ben er bijzonder blij mee.

• U123456
Fawn schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:31:
Mijn ervaring met de prepaid credit card van neteller is heel goed.
Geen verplichtingen, geen maandelijke/jaarlijkse fee.
Oké, de conversie van valuta daar houden ze wat aan over en een kleine fee bij het bijschrijven, maar ik ben er bijzonder blij mee.
Toch wel wat nadelen t.o.v. Revolut:
Fees:
Free to pay in shops, restaurants, or online
3.39% foreign exchange fee
10 EUR shipping and handling fee
1.75% cash withdrawal fee
bron: https://www.neteller.com/en/fees

Voor gebruik buiten de Eurozone voor mij persoonlijk minder aantrekkelijk dan Revolut.

Maar wanneer je:
- kiest voor een Neteller account in EUR
- per overboeking geld stort in EUR (iDeal kost 1%)
- alleen in EUR afrekent
- geen geld uit een ATM trekt
dan kun je inderdaad voor een tientje klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Zelf gebruik ik mijn creditcard alleen voor online aankopen bij bijv Amazon. Dan is het niet nodig om een fysieke kaart te ontvangen (virtueel kan ook) en dan vallen de tien euro kosten ook weg.
Hou je alleen een 1℅ fee over bij storten met ideal en de foreign currency fee (indien van toepassing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Simpel: je krijgt waarvoor je betaald. Wanneer je bij een hotelboeking voor de laagste prijs gaat, heb je ook vaak geen "gratis" annuleringsmogelijkheid. Vergeet ook niet de extra tijd die je kwijt bent met ervoor zorgen dat het saldo hoog genoeg is, gemiste rente (al is dat momenteel niet erg relevant), etc. Goedkoop = minder gemak en meer tijd kwijt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Wren schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Dat op verzoek direct op een dermate hoger bedrag gezet worden zal wel met een korreltje zout genomen dienen te worden. Daarvoor dienen doorgaans wel wat documenten (contract, afschriften etc) opgestuurd te worden of men vraagt om een downpayment.
Denk niet dat Stewie hoeft te bewijzen dat hij het kan betalen ;) Die kaart is echt alleen voor de selected few. Het is voor hem gewoon een keuze of hij een nog hoger limiet wil. Dacht ook gelezen te hebben dat hij ook een Amex Centurion kaart heeft, die hebben in principe geen limiet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Whatson op 13-08-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ook die hebben een limiet! Maar dat is vaak gekoppeld aan de(zakelijke) kredietwaardigheid of bankgaranties zodra de limiet grotere hoogtes bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Toch handig zo'n Mastercard. Kan me voorstellen dat je er af en toe wel tegenaan loopt dat Amex niet wordt geaccepteerd, waar de concierge service of PA ook niet bij kan helpen. Of stuurt de Centurion service dan een koerier naar je toe die voor je afrekent?

Ik heb zakelijk een Amex, die gebruik ik vooral voor online subscriptions, events, licenties, hosting etc. Bij bedrijven in de US kan ik er overal wel mee betalen.

Verder gebruik ik hem voor benzine in de zakelijke auto. Een tijdje terug stond ik in een uithoek van het land diep in de reserve, kon nog 2 km rijden. Uiteindelijk een onbemande budgetpomp gevonden die het niet deed met Amex, toen moest ik eerst zoeken naar de pincode van de zakelijke pinpas.

[ Voor 5% gewijzigd door Canaria op 13-08-2016 16:20 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ik heb met de Centurion service meegemaakt dat zij een bestelling in orde brachten en de logistiek hebben geregeld, bij winkels die geen Amex ondersteunen. Misschien dat ze de koerier dan extra hebben betaald om in de winkel af te rekenen.

Je zal in ieder geval nooit zelf worden lastig gevallen om iets nog af te rekenen als je het via de "Centurion Relationship Manager" regelt. Maar ik heb ook wel meegemaakt dat ze de winkelier de CC gegevens zelf doorgeven, via de telefoon.

Het is echt een kaart voor de luxe dingetjes, voor de rest is het gewoon een betaalkaart net als alle andere.

[ Voor 17% gewijzigd door Stewie! op 14-08-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
U123456 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:24:
[...]
Zojuist mijn Revolut bevestigd in mijn Paypal account. Het kan dus wel. Kreeg daarna van Paypal een mededeling in beeld die inhield dat mijn bestedingslimiet met deze kaart was opgeheven. Nog geen grote of kleine uitgaven gedaan om het te testen. Heb even niks nodig .... :)
Hoe dan? Ik krijg 't niet voor elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VoSb67iU0Ja85AWSCdBNVNJR/full.png

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Het is mij net ook gelukt om mijn Revolut kaart aan Paypal te koppelen. In eerste instantie lukte het niet, maar ik was vergeten dat ik in de security settings e-commerce transacties had geblokkeerd. Paypal probeert natuurlijk een bedrag van je kaart te halen, maar Revolut blokkeert die transactie dan. Grappig is dat je dan ook een pushbericht krijgt dat een transactie is geblokkeerd, omdat e-commerce transacties niet zijn toegestaan door de gebruiker.

Heb jij toevallig ook die beveiliging aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Napsju schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:59:
[...]

Hoe dan? Ik krijg 't niet voor elkaar.
[afbeelding]
Okay, jij loopt al vast op de 1e stap (CC koppelen).
Is het adres wat je in de koppel-fase bij Paypal kan kiezen exact gelijk aan je gegevens bij Revolut? Misschien ligt het daar aan.
Als je de CC koppeling voor elkaar hebt, dan op de afbeelding van de bewuste CC drukken. Je krijgt dan de optie om de CC te bevestigen d.m.v. een code via je CC betalingsoverzicht. Er wordt dan 1 GBP afgeschreven en daarna weer teruggestort. Bij Revolut is dit zichtbaar in de app dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 13:29
Wren schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Even los van de private banking/centurion klanten: als je bij Amex een goede klant bent met regelmatige uitgaves en een betrouwbaar betalingsgedrag, dan is er best veel mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kees_1
U123456 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:59:
[...]

Okay, jij loopt al vast op de 1e stap (CC koppelen).
Is het adres wat je in de koppel-fase bij Paypal kan kiezen exact gelijk aan je gegevens bij Revolut? Misschien ligt het daar aan.
Als je de CC koppeling voor elkaar hebt, dan op de afbeelding van de bewuste CC drukken. Je krijgt dan de optie om de CC te bevestigen d.m.v. een code via je CC betalingsoverzicht. Er wordt dan 1 GBP afgeschreven en daarna weer teruggestort. Bij Revolut is dit zichtbaar in de app dus.
Let verder ook op dat de standaard PayPal currency converter uit staat. Anders gaat elke betaling via GBP ook als je iets in Euro betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Whatson schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:18:
[...]

Denk niet dat Stewie hoeft te bewijzen dat hij het kan betalen ;) Die kaart is echt alleen voor de selected few. Het is voor hem gewoon een keuze of hij een nog hoger limiet wil. Dacht ook gelezen te hebben dat hij ook een Amex Centurion kaart heeft, die hebben in principe geen limiet ;)
Dat doet Amex je graag geloven: Dat er geen limiet op zit. Of zoals ze het ook wel noemden:"Geen vastgestelde bestedingslimiet" Ik heb wel wat ervaring met Centurion en daar werkte het zo dat je in principe mocht uitgeven met de kaart wat je wilde maar dat je het geld wel gewoon moest voorstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
zeef schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:31:
[...]

Even los van de private banking/centurion klanten: als je bij Amex een goede klant bent met regelmatige uitgaves en een betrouwbaar betalingsgedrag, dan is er best veel mogelijk.
Dat klopt zeker, als je elke maand een beetje meer uitgeeft met je kaart en alle afschrijvingen kunnen zonder problemen geïncasseerd worden dan groeit je bestedingslimiet behoorlijk. Mis je een keer een betaling dan kan dat echter wel aardig kelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stewie! schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:37:
Ik heb met de Centurion service meegemaakt dat zij een bestelling in orde brachten en de logistiek hebben geregeld, bij winkels die geen Amex ondersteunen. Misschien dat ze de koerier dan extra hebben betaald om in de winkel af te rekenen.

Je zal in ieder geval nooit zelf worden lastig gevallen om iets nog af te rekenen als je het via de "Centurion Relationship Manager" regelt. Maar ik heb ook wel meegemaakt dat ze de winkelier de CC gegevens zelf doorgeven, via de telefoon.

Het is echt een kaart voor de luxe dingetjes, voor de rest is het gewoon een betaalkaart net als alle andere.
Dat is natuurlijk top maar waar volgens mij op gedoeld werd is: als jij zelf aan het shoppen bent en je loopt een winkel binnen waar ze geen Amex blijken te accepteren, moet je dan jezelf redden of lost centurion dat dan ook op? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Bij winkels waar je niet met AMEX kan betalen kan je niet zomaar binnen lopen om met AMEX te betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Klopt het dat het absoluut onmogelijk is om als Nederlander een American Express van een ANDERE airline aan te vragen?
Ik heb namelijk eens goed gekeken naar de verschillende airline allianties en ontdekt dat ik met Star Alliance het meest ga vliegen komende jaren. Ik wil nu graag Miles, Awards, Euros en alles gaan sparen. Echter wel met een American Express kaart van een Star Alliance airline (bijv Lufthansa).
Ik heb me al een uur sufgezocht en kan nergens vinden hoe ik een dergelijke Amex aanschaf. Volgens mij ben ik gewoon verplicht of een non-airline Amex aan te schaffen, maar dan spaar ik dus ook geen miles of een Flying Blue, waar ik niet mee ga vliegen!

Het voordeel van de Amex kaart is dat ik dan ook gespaarde miles en awards kan schuiven naar de airline (binnen de alliantie) waarmee ik dan ga vliegen. Bijv gespaarde Lufthansa miles kan ik schuiven naar Singapore Airlines.

Maar een dergelijke kaart aanschaffen is dus onmogelijk omdat we in FlyingBlueland leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Jazco2nd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:09:
Volgens mij ben ik gewoon verplicht of een non-airline Amex aan te schaffen, maar dan spaar ik dus ook geen miles of een Flying Blue, waar ik niet mee ga vliegen!

Het voordeel van de Amex kaart is dat ik dan ook gespaarde miles en awards kan schuiven naar de airline (binnen de alliantie) waarmee ik dan ga vliegen. Bijv gespaarde Lufthansa miles kan ik schuiven naar Singapore Airlines.

Maar een dergelijke kaart aanschaffen is dus onmogelijk omdat we in FlyingBlueland leven?
Het is wel degelijk mogelijk om met een 'gewone' AMEX-kaart membership rewards punten te sparen en die over te boeken naar SIA Krisflyer:
Singapore KrysFlyer

5 Membership Rewards punten = 4 KrisFlyer mijlen

Geschatte tijd voor overdracht:
4 tot 10 dagen

Een overboeking naar deze partner is mogelijk vanaf 1600 Punten
Link: http://catalogue.membersh...l/viewPartnerOverview.mtw

[ Voor 8% gewijzigd door U123456 op 15-08-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Klopt het dat het absoluut onmogelijk is om als Nederlander een American Express van een ANDERE airline aan te vragen?
Ik heb namelijk eens goed gekeken naar de verschillende airline allianties en ontdekt dat ik met Star Alliance het meest ga vliegen komende jaren. Ik wil nu graag Miles, Awards, Euros en alles gaan sparen. Echter wel met een American Express kaart van een Star Alliance airline (bijv Lufthansa).
Ik heb me al een uur sufgezocht en kan nergens vinden hoe ik een dergelijke Amex aanschaf. Volgens mij ben ik gewoon verplicht of een non-airline Amex aan te schaffen, maar dan spaar ik dus ook geen miles of een Flying Blue, waar ik niet mee ga vliegen!

Dat is nu eenmaal de partner die ze hebben uitgekozen. Het is voor jou dus de bedoeling dat je een land vindt die een Amex kaart heeft die verbonden is met Star Alliance (of in ieder geval aan 1 van de airline partners). Dat, of je neemt een reguliere Amerikaanse kaart waarbij je de Membership Rewards kan inwisselen voor de door jou gewenste punten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

3V, populair bij mensen die maar af en toe een creditcard gebruiken (of een voucher welke handig is als je alleen online aankopen doet) of die een creditcard zonder schulden willen, stopt.

Klanten van 3V hebben gisteren deze mail ontvangen:
Onderwerp: Informatie over de beëindiging van uw 3V account.

Amsterdam 15 Augustus 2016
View this email in your browser
De uitgifte van 3V Cards, 3V vouchers en de VISA shopping card wordt beëindigd, deze producten vervallen per 1 november 2016.

Geachte $voornaam $achternaam (ja hier stond wel mijn naam :P),

Met ingang van 1 september 2016 stopt de uitgifte van 3V Cards, 3V vouchers en de VISA shopping card. Tot 10 september 2016 kunt u de producten in uw bezit nog activeren en tot 1 november 2016 nog gebruiken.

Op 1 november 2016 vervallen alle producten, vanaf die datum kunt u met deze producten geen transacties meer verrichten. Wel kunt u na 1 november via 3V het saldo op uw product laten overmaken naar uw bankrekening.

3V start medio september met een nieuw product: de pay2d

Wat betekent dit voor u?

Het saldo op uw 3V Card, 3V voucher en VISA shopping card kunt u tot 1 november 2016 op de normale manier blijven gebruiken. Zorg ervoor dat het saldo op uw kaart of voucher volledig besteed is op 1 november 2016 of maak het saldo op uw product voor 1 november over naar uw eigen bankrekening.Daarna kunt u de kaart of voucher niet meer gebruiken.
U kunt er voor kiezen om het nieuwe product, de pay2d card, af te nemen. Indien u hier voor kiest, krijgt u de kaart GRATIS aangeboden. Het eventuele restant saldo op uw product kan gratis over worden gezet naar het nieuwe product. Dit aanbod geldt ook na 1 november 2016.
Indien u geen nieuw product wenst te ontvangen, kunt u het saldo van uw product op uw bankrekening gestort krijgen door de klantenservice van 3V te bellen (na 1 november 2016). U kunt het saldo ook zelf overmaken via uw online account (tot 1 november 2016).
3V blijft verantwoordelijk voor de afhandeling van uw resterende saldo , ook na 1 november 2016.

Heeft u nog vragen?
Neemt u gerust contact op met de helpdesk van 3V via het e-mailadres: vragen@3vcard.nl

Met vriendelijke groet,

3V Benelux B.V.
Dreigend onderwerp, een verhaal dat ik *snel* geld moet verplaatsen, "pay2d" wat geen link is en de links verwijzen naar domeinen http://us14.campaign-archive1.com/ en http://3vcard.us14.list-manage.com/ in plaats van 3vcard.nl of visa.nl. Kortom:

SCAM!!! Nee wacht, tis echt waar! 8)7 Voor meer informatie.. Euhm.. Die is er op 3vcard.nl ook niet. Waar dan wel? Facebook natuurlijk.
Het bericht is waar!
Met ingang van 1 september 2016 stopt de uitgifte van 3V Cards, 3V vouchers en de VISA shopping card. Tot 10 september 2016 kunt u de producten in uw bezit nog activeren en tot 1 november 2016 nog gebruiken zoals u gewend bent.
Op 1 november 2016 vervallen alle producten, vanaf die datum kunt u met deze producten geen transacties meer verrichten. Wel kunt u na 1 november via 3V het saldo op uw product laten overmaken naar uw bankrekening.
3V start medio september met een nieuw product: de pay2d
Vanaf woensdag 17 Augustus kunt u voor meer informatie terecht op de website pay2d.nl. Half september kunnen er virtuele cards worden uitgegeven en vanaf begin oktober ook weer de fysieke cards. De pay2d card wordt zowel een VISA als een V PAY card daarmee kunt u dus straks bijna overal betalen!
Kaarthouders die nu een actieve 3V card hebben, kunnen GRATIS een nieuwe pay2d card aanvragen.
Ah, mooi, op naar pay2d.nl. Hmm, vanaf morgen pas. Ach, er staat vandaag vast ook al wat info op. Zal toch wel?
pay2d.nl is bezet.
Een andere domeinnaam registreren bij Hostnet?
Maar.. Wat is dat pay2d dan? Kan je dat ook weer bij Primera kopen? Kan je zonder kosten je geld op je rekening terug laten storten? Hoe lang zal een kaart bij pay2d geldig zijn? Deze kennis is uitsluitend te vergaren.. Via Facebook comments! :7
Vanaf woensdag op de website pay2d.nl mogelijkheid tot voorregistratie! Klantenservice is maandag tot en met vrijdag van 9 tot 5 ook telefonisch bereikbaar. Vanaf begin Oktober ook weer bij Primera in de winkel.
Je hebt wel nog tot 1 november de tijd om gewoon betalingen te doen met de kaart. En nog 6 jaar de tijd om zonder kosten saldo terug te boeken naar je bankrekening. In de voorwaarden staat dat we 60 dagen van te voren bericht zullen geven, wettelijk is de verplichting 30 dagen en we doen het nu met 75 dagen.....
je kan gratis een nieuwe kaart krijgen voor pay2d, deze is dan weer 5 jaar geldig. Voor alle terugboekingen vanaf 15 augustus (10.00 uur CET) worden geen terugboekingskosten meer berekend. Groet 3V
Laat ik het zo zeggen: een goede voorbereiding is het halve werk. 3V heeft nog een heel werk op te knappen.

3V was een handige kaart voor wie maar zeer incidenteel een creditcard nodig had. Wat zijn nu goede alternatieven hiervoor? Van pay2d weten we nog nagenoeg niks dus of dat een alternatief is valt nog niet te zeggen. Na deze stuntelige actie twijfel ik ook of ik wel naar pay2d wil.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11
Ben dus niet de enige die dacht aan een scam.
terugboekingen vanaf 15 augustus (10.00 uur CET) worden geen terugboekingskosten meer berekend
Kon ik dus ook niet vinden. Kom nooit op Facebook. Bedankt dat je dit hier hebt neergezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
Zo, dat ziet er wel heel erg onprofessioneel uit.... Echt belachelijk dat ze een mailing de deur uit doen terwijl de site nog niet eens live is :) Zet er dan een placeholder op "per xx is hier meer info te vinden".

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FvdM
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:06:
3V was een handige kaart voor wie maar zeer incidenteel een creditcard nodig had. Wat zijn nu goede alternatieven hiervoor?
3V is de enige betaalbare debit card die door Apple wordt geaccepteerd en geen idiote ICS aanvraagprocedure heeft. Verder ook handig voor online diensten die je niet met je persoonsgegevens vertrouwd, omdat het elke naam en adres combi accepteert bij de betalingsverificatie zoals '1' als woonplaats. Ik ben dan ook erg geïnteresseerd in een goed alternatief.

Bedankt voor de extra informatie, ik twijfelde ook aan de echtheid. Erg knullig van ze. (ABN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39

Is het een vereiste van AMEX dat je een woon en/of postadres hebt in Duitsland (voor die SA Amex) en/of inkomen moet hebben in dat land?

Ik weet niet (meer) of dat nodig is. Als je eenmaal een bepaalde Amex hebt uit een land dan kan je het postadres makkelijk wijzigen naar een ander land (heb ik nl vaker gedaan) en hoef je ook geen inkomensgevens te laten zien. Maar goed, dat is een 2e orde probleem want je 1e probleem is de initiele aanschaf. Bel ze gewoon even (naar het nummer van de SA, niet Amex FB)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Chief-XL schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 07:24:
[...]

Is het een vereiste van AMEX dat je een woon en/of postadres hebt in Duitsland (voor die SA Amex) en/of inkomen moet hebben in dat land?

Ik weet niet (meer) of dat nodig is. Als je eenmaal een bepaalde Amex hebt uit een land dan kan je het postadres makkelijk wijzigen naar een ander land (heb ik nl vaker gedaan) en hoef je ook geen inkomensgevens te laten zien. Maar goed, dat is een 2e orde probleem want je 1e probleem is de initiele aanschaf. Bel ze gewoon even (naar het nummer van de SA, niet Amex FB)
adres niet, maar je moet wel een bankrekening in dat land hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:34
Ik denk dat dit een goed alternatief is, ook een betrouwbaar bedrijf: https://www.yourmastercar...cards/mastercard-prepaid/

Verder heb je natuurlijk nog een aantal andere prepaid/debit cards: http://www.creditcard-ver...cards/prepaid-creditcard/

Tip: Viabuy mijden!
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:06:
3V, populair bij mensen die maar af en toe een creditcard gebruiken (of een voucher welke handig is als je alleen online aankopen doet) of die een creditcard zonder schulden willen, stopt.

Klanten van 3V hebben gisteren deze mail ontvangen:

[...]

Dreigend onderwerp, een verhaal dat ik *snel* geld moet verplaatsen, "pay2d" wat geen link is en de links verwijzen naar domeinen http://us14.campaign-archive1.com/ en http://3vcard.us14.list-manage.com/ in plaats van 3vcard.nl of visa.nl. Kortom:

SCAM!!! Nee wacht, tis echt waar! 8)7 Voor meer informatie.. Euhm.. Die is er op 3vcard.nl ook niet. Waar dan wel? Facebook natuurlijk.

[...]

Ah, mooi, op naar pay2d.nl. Hmm, vanaf morgen pas. Ach, er staat vandaag vast ook al wat info op. Zal toch wel?

[...]

Maar.. Wat is dat pay2d dan? Kan je dat ook weer bij Primera kopen? Kan je zonder kosten je geld op je rekening terug laten storten? Hoe lang zal een kaart bij pay2d geldig zijn? Deze kennis is uitsluitend te vergaren.. Via Facebook comments! :7

[...]

[...]

[...]

Laat ik het zo zeggen: een goede voorbereiding is het halve werk. 3V heeft nog een heel werk op te knappen.

3V was een handige kaart voor wie maar zeer incidenteel een creditcard nodig had. Wat zijn nu goede alternatieven hiervoor? Van pay2d weten we nog nagenoeg niks dus of dat een alternatief is valt nog niet te zeggen. Na deze stuntelige actie twijfel ik ook of ik wel naar pay2d wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

"Jaarlijkse Card-bijdrage is slechts € 17,50"

Of meer:
Voor het gebruik van de MasterCard Classic betaalt u € 20,- per jaar.
Bij 3V betaalde je €10 voor een kaart die 4 jaar geldig is. Mocht je zoals ik 2-3 betalingen per jaar doen dan is die mastercard vrij prijzig.
Verder heb je natuurlijk nog een aantal andere prepaid/debit cards: http://www.creditcard-ver...cards/prepaid-creditcard/

Tip: Viabuy mijden!

[...]
https://www.dbcardservice.com/prijzen
Addertjes:
• "Jaarbijdrage €9,50 per jaar." (bij 3V €10 per 4 jaar)
• Veel geniepiger: "Inactiviteit bedrag per maand (na 90 dagen van inactiviteit) €5,00". Bij 3V heb je ook inactiviteitskosten, maar die gaan pas na 15 maanden lopen en dan trekken ze €1,50 per maand eraf in plaats van €5.
• Ronduit schandalig: "Terugboeking van DB Card naar Bankrekening € 19,00"
• "Max. opladen per dag DB Card € 300,-" Onhandig, mocht je een aanbieding zien voor één dag en het product kost €325 dan kan je het dus niet kopen. Bij 3V kan je €2500 per jaar opladen. (die limiet heeft DB overigens ook)

https://www.money2gocard.nl/tarieven
Kaartprijs – online verkoop € 24.95 / Kaartprijs - winkel € 14.95
Verlengen van kaart – online verkoop € 19.95 per jaar / Verlengen van kaart – winkel € 12.95 per jaar
Kosten indien kaart niet wordt gebruikt gedurende drie opeenvolgende maanden € 2.50 per maand
Saldo terugstorten op Nederlandse bankrekening € 10.00

Beter dan dbcardservice, maar niet geweldig..

https://www.gwktravelex.n...d-card/kosten-en-limieten
Aanschafkosten €14,95
Inactieviteitskosten na 12 maanden: €3,50/maand

Hoe lang de kaart geldig is en wat een vernieuwing kost is niet duidelijk.

Paysafecard: dit is een voucher denk ik? Tarieven/kosten kan ik niet duidelijk vinden op de website.

https://www.skrill.com/en/prepaid-mastercard/
10 EUR annual fee***

Informatie lijkt me wat summier, dus of dit echt de enige kosten zijn?

https://www.neteller.com/en/fees
€10 aanschafkosten. Inactiviteit onbekend, geldigheidsduur onbekend. Ik vind dit niet duidelijk.

Het zal wel duidelijk zijn dat ik geen fan van creditcards ben, de enige reden dat ik een 3V heb is omdat sommige winkels gewoon niks anders accepteren. :|

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 17-08-2016 13:42 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mij leek Revolut eigenlijk een hele logische stap voor de 3V'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Weet iemand of met amex geld kan storten op je cc? Ik kan dit nergens terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:04
wrstylo schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:44:
Weet iemand of met amex geld kan storten op je cc? Ik kan dit nergens terugvinden
Yes, dat kan. Rekeningnummer staat op de maandafrekening. Maar je kan nooit meer storten dan dat je AMEX verschuldigd bent, oftewel positief staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Rub147 op 17-08-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

sambalbaj schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:42:
Mee eens, is voor niets.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Mij ook, maar ik denk dat voor veel 3V-klanten het argument van 'anoniem' kunnen betalen zwaarder zal wegen dan de voordelen van Revolut.

Ondertussen is er wel tekst over het stoppen van 3V op hun website te lezen:
De uitgifte van 3V Cards, 3V vouchers wordt beëindigd, deze producten vervallen november 2016.

Met ingang van 1 september 2016 wordt gestopt met de uitgifte van 3V Cards, 3V vouchers. Tot 15 september 2016 kunt u de producten in uw bezit nog activeren, gebruiken en kunt u ook zelf het saldo dat op uw product staat overmaken naar uw bankrekening.

Op 1 november 2016 vervallen alle producten. Vanaf die datum kunt u met deze producten geen transacties meer verrichten. Wel kunt u na 1 november via 3V het saldo op uw product laten overmaken naar uw bankrekening.

3V start medio september met een nieuw product: pay2d 3V biedt alle klanten gratis de mogelijkheid om het saldo over te zetten naar dit nieuwe product. Dit aanbod geldt uiteraard ook na 1 november 2016.
.

[ Voor 58% gewijzigd door U123456 op 17-08-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Rub147 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

Yes, dat kan. Rekeningnummer staat op de maandafrekening. Maar je kan nooit meer storten dan dat je AMEX verschuldigd bent, oftewel positief staan.
Dat is wat ik bedoelde (positief staan). Bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvdM
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bij Revolut kan je alleen opwaarderen met een andere card of bankoverschrijving. Dus is er alsnog een andere debit/creditcard nodig of anders een dag wachten. Voor 3V kan je met iDeal opwaarderen en staat het binnen 20 minuten in je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Ik heb sinds afgelopen voorjaar een mastercard via de rabo.
De betaalpakketten werden omgegooit en na wat snuffelen kwam ik er achter dat ik door
m'n lopende pakket te houden ik er een "gratis" CC bij kreeg.

De limiet is standaard niet zo heel ruim ( 1000 ) maar voor de kleine
dingen die ik er mee doe ( af en toe eens een amazon koop of een andere webshop die geen paypal wil )
voldoet het prima.
Ben er tot nu toe erg tevreden mee en aangezien de uitgaven aan het einde van elke maand automatisch worden betaald is de verleiding om 'wild' te gaan shoppen ook niet al te groot.

Ik ga in september 2 weken naar Japan , heb geen specifieke plannen om m'n CC daar te gebruiken
( neem altijd vrij veel cash mee ) maar voor een noodgeval zou het nog wel eens een uitkomst kunnen zijn :)

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38
Ik heb juist een klein beetje cash voor een noodgeval en gebruik die kaart voor alles op vakantie. Ik snap de aarzeling niet zo.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
shicomm schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:25:

Ik ga in september 2 weken naar Japan , heb geen specifieke plannen om m'n CC daar te gebruiken
( neem altijd vrij veel cash mee ) maar voor een noodgeval zou het nog wel eens een uitkomst kunnen zijn :)
Japan is dan ook nogal een cash land, CC's kunnen wel, maar dan in de grotere winkels en hotels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
In Japan gewoon gebruik maken van de ATM's van Citibank om Yens te pinnen. Dat werkt prima met elke Maestro/Master/Visa kaart. Ga zeker niet met Euro's lopen en al helemaal niet Yens in NL kopen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MrAngry schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:46:
Ik heb juist een klein beetje cash voor een noodgeval en gebruik die kaart voor alles op vakantie. Ik snap de aarzeling niet zo.
Ik gebruik de kaart op vakantie voornamelijk voor de grote uitgaven: Hotels, autohuur en brandstof. Kleinere uitgaven liever cash. Reden is dat CC toch een vertrouwenskwestie blijft, je hoeft alleen naam, nummer en veiligheidscode maar over te schrijven. Hoe minder mensen die kaart fysiek in handen krijgen hoe kleiner het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theUgly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Niet verwacht van 3V :(

Weet iemand een alternatief prepaid CC om met contact geld vouchers te kopen?

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Napsju schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:59:
In Japan gewoon gebruik maken van de ATM's van Citibank om Yens te pinnen. Dat werkt prima met elke Maestro/Master/Visa kaart. Ga zeker niet met Euro's lopen en al helemaal niet Yens in NL kopen.
Als ik al moet pinnen dan kan dat alleen nog maar bij postkantoren ; alle andere opties zijn weggevallen sinds een paar jaar ( niemand wil de maestro kosten meepakken heb ik vernomen ... )
In bijna alle gevallen ben ik voor m'n yennen meer kwijt als ik daar ga pinnen i.p.v. groot inkopen op voorhand ( betere koers bij grote transactie ineens.. )

I live in darkness , i exist in the shadow

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

downtime schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:08:
[...]

Ik gebruik de kaart op vakantie voornamelijk voor de grote uitgaven: Hotels, autohuur en brandstof. Kleinere uitgaven liever cash. Reden is dat CC toch een vertrouwenskwestie blijft, je hoeft alleen naam, nummer en veiligheidscode maar over te schrijven. Hoe minder mensen die kaart fysiek in handen krijgen hoe kleiner het risico.
Dat hebben banken héél snel door hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:08
theUgly schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:31:
Weet iemand een alternatief prepaid CC om met contact geld vouchers te kopen?
Hier worden een aantal vergeleken. De GWK Travelex card kun je in ieder geval opwaarderen met cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:26

Punten van de Nederlandse AMEX Green Card kan je overschijven naar SA. Is misschien ook een optie.

Hmm, is al genoemd zie ik net :z

[ Voor 56% gewijzigd door s_schimmel op 19-08-2016 19:35 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 94 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1