Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
rimave schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:57:
Ik heb mijn ANWB card opgezegd en nu een ING card omdat ik die ook mooi in de ING app kan gebruiken. Bevalt prima. Maar is het voor een vakantie naar de USA ook aan te raden een 2e backup cc mee te nemen?
Ik zou er niet speciaal een extra voor aanvragen. Eventueel kan je tijdelijk je limiet omhoog zetten als je veel aankopen gaat doen.

Als je ook nog een pinpas mee neemt (cash opnemen kan gewoon bij een Maestro automaat) zit je sowieso veilig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:27
In de USA kun je ook bij veel winkels ook gewoon met Maestro betalen. Denk wel aan de extra koersopslag (maar dat is met een CC niet anders) en de aankoopverzekering die je dan dus niet hebt.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

PWM schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:08:
Ik heb sinds gisteren de American Express (FB) Platinum card.

Hierbij zit ook een concierge service waar ze beloven alles voor je te regelen wat je wil (behalve sex en drugs). Iemand hier ervaring mee?

Ik lees op Amerikaanse sites fantastische voorbeelden van zaken die ze regelen voor je, maar weet niet hoe in het NL zit.
ik heb eerder in dit topic hier over geschreven. Ik gebruik de persoonlijkere variant van de conciërge service (Centurion). Het is soms heel goed. Andere keren moet je het uitschrijven en doen ze het nog fout. Ik regel veel zelf. Bijvoorbeeld restaurant reserveringen: soms zeggen zij dat het vol is. Ik bel dan zelf maar naar het restaurant en door twee minuten te kletsen krijg ik wel een tafeltje. Dan stuur ik ze altijd even een foto van het gezelschap om ze te laten zien dat mij het wel lukt. Negen van de tien keer lukt het AMEX niet om een volgeboekt restaurant te boeken, ondanks het programma dat ze hiervoor hadden dat er altijd een tafel gereserveerd was. Opeens was de beschikbaarheid alleen als je voor tien uur reserveert. Dat past totaal niet in het karakter van de kaart en levensstijl.

Verder prutsen ze met hotelreserveringen. Via de site van het hotel is altijd goedkoper. Scheelt tientjes. Maar via AMEX heb ik 18:00 check-out, $100-250 restaurant credit en $100 spa credit, early checkin en flinke kamer upgrades naar mooie suites. Four Seasons checkin is standaard de vraag of we willen upgraden naar presidential suite.

Ik zit nu ook op het vliegveld. Reis door AMEX geboekt. Gewoon gemakkelijk. Via AMEX ben ik platinum of president bij de autohuur, hotel en vliegmaatschappijen. Platinum AMEX heeft dat voordeel in mindere mate ook. Bij Hertz autohuur krijg je de Porsche mee, bij hotels erkennen ze de status van de kaart ook. Je valt met jouw plat ook in FHR en dat is in Amerika echt handig.

[ Voor 63% gewijzigd door Stewie! op 29-07-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Owja en als je de keuze krijgt bij een geld automaat om de conversie door de automaat te laten doen of je eigen bank zou ik altijd je eigen bank kiezen (betalen in de locale currency dus)

Mijn ervaring is dat je dan de gunstigste koers krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
GrooV schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:26:
Mijn ervaring is dat je dan de gunstigste koers krijgt
Klopt. DKB waarschuwt daar ook voor.
https://www.dkb.de/info/kostenfalle-umrechnung/

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ICS zeurt al jaren om een upgrade van mijn Visa Gold, dat heb ik nu maar gedaan. Eerste jaar Platinum voor de halve prijs en daarnaast €25 tegoed op de kaart. Daarmee is de kaart goedkoper dan de kaart die ik nu heb. Door de uitgebreide reisverzekering kon ik ook m'n doorlopende reisverzekering opzeggen.

Mijn Visa is de kaart die ik het vaakst gebruik, verder heb ik nog twee Mastercards (Bijenkorf en ABN Amro), een American Express Gold en een American Express Business Green op naam van mijn bedrijf. Ben over alle kaarten eigenlijk wel tevreden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:08
PWM schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:08:
Ik heb sinds gisteren de American Express (FB) Platinum card.

Hierbij zit ook een concierge service waar ze beloven alles voor je te regelen wat je wil (behalve sex en drugs). Iemand hier ervaring mee?

Ik lees op Amerikaanse sites fantastische voorbeelden van zaken die ze regelen voor je, maar weet niet hoe in het NL zit.
Uit interesse, beaal je de volle prijs? Of hebben ze je een mooie aanbieding gedaan om een platinum te nemen?
Heb er ook veel over gelezen maar vraag me af of het de prijs tussen de gold en platinum waard is in echte geld waarde.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@stewie, Wat betaal je met die AMEX kaart voor koersopslag bij een vreemde valuta?

Ik zit met mijn gold card ruim aan de 3% (mijn mastercard doet 1,95% bijvoorbeeld) en gebruik hem dan ook haast nooit. Ik vroeg mij af of ze voor betere klanten de koersopslag ook verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Is allemaal hetzelfde helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Canaria schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:49:
ICS zeurt al jaren om een upgrade van mijn Visa Gold, dat heb ik nu maar gedaan. Eerste jaar Platinum voor de halve prijs en daarnaast €25 tegoed op de kaart. Daarmee is de kaart goedkoper dan de kaart die ik nu heb. Door de uitgebreide reisverzekering kon ik ook m'n doorlopende reisverzekering opzeggen.

Mijn Visa is de kaart die ik het vaakst gebruik, verder heb ik nog twee Mastercards (Bijenkorf en ABN Amro), een American Express Gold en een American Express Business Green op naam van mijn bedrijf. Ben over alle kaarten eigenlijk wel tevreden.
Reisverzekering geldt toch alleen als je mer CC hebt betaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Klopt

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Stinger_Ventura schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:12:
[...]

Uit interesse, beaal je de volle prijs? Of hebben ze je een mooie aanbieding gedaan om een platinum te nemen?
Heb er ook veel over gelezen maar vraag me af of het de prijs tussen de gold en platinum waard is in echte geld waarde.
Ik heb het een jaartje geprobeerd. Alleen als je echt veel van je amex gebruik maakt en veel reist heb je er wat aan. Gezien mijn levensfase met minder reizen ben ik daarom weeer terug naar gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Stinger_Ventura schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:12:
[...]

Jaartje volle mep, ik kan hem declareren. Daarna ga ik wel kijken wat ik doe en of ik wat ga proberen.

De reden dat ik hem nu zakelijk kan declareren is doordat ik zoveel tickets nu ga boeken + autoverzekeringen nodig heb, die 600,- goedkoper is dan wat de zakelijke verzekeringen zouden kosten. Aangezien we 3 weken aan 1 stuk doorreizen is onze standaard zakelijke reisverzekering niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672303

Ik heb een MasterCard Black en een American Express Green. De MasterCard heeft ook een vergelijkbare conciërgeservice, maar ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt. Twijfel eerlijk gezegd of ik hem nog lang ga aanhouden, want ook al is de kaartbijdrage (€ 204,-) veel lager dan de Cards van AMEX, ik haal het er niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Canaria schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:49:

ICS pust inderdaad behoorlijk de Visa. Op hun directie website kan je ook alleen maar onder "producten" hun Visa Cards vinden. Nergens vind ik de MasterCards, behalve op een aparte site. De MC zijn veelal goedkoper. Behalve de MasterCard Black t.o.v. de Visa Platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Eerste voordeel van Amex Platinum in ieder geval gehad. Bleek meteen Hertz 5 Star Gold member te zijn. En laat ik nou net 3x een auto moeten huren voor een zakelijke trip in Amerika.

Ook op vakantie in Italie dus meteen lol van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Bij de Centurion kaart ben je direct in de presidents circle van Hertz en Avis. De CDP korting code die daarbij hoort geeft twee klasse upgrades en korting. Ik moet zeggen dag de korting die toegezegd wordt vaker uitkomt op hogere prijzen dan als ik direct via de NL site een auto boek. Alleen omdat alle verzekeringen er kosteloos bij zitten en de twee klasse upgrades, dat het nog zin heeft. Die CDP code wordt overigens niet gecontroleerd en werkt dus ook met de platinum AMEX ;) In Amerika heeft Hertz ook gewoon Porsches en Ferraris dus die hebben we ondertussen allemaal al eens gereden. Is toch net een iets andere Vegas ervaring in een California dan in een suburban.

Er is ook nog een hoger niveau bij Hertz: Platinum. Daar wordt de auto voorgereden bij de terminal IPV dat je hem ophaalt. De gold service is overigens ook fijn: je kan dan de auto instappen en wegrijden, hoeft niet langs een balie, contract ligt al in de auto klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zag dat ik nu elke keer 1 klasse upgrade krijg en 1 keer in het jaar een 2 klasse upgrade kan vragen.

Probleem is dus wel dat het op basis van beschikbaarheid is. Nou is dat in de US geen probleem met die wagenparken, maar als ik op vakantie in Italie ben hoogzomer is het wel een beetje link om er op te gokken.

Overigens is mijn kaart al geblokkeerd na een week wegens te hoge uitgaven (zit op 18.000,- deze maand). Blijkbaar was dat iets te gortig voor een eerste keer.
Stewie! schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:11:
Er is ook nog een hoger niveau bij Hertz: Platinum. Daar wordt de auto voorgereden bij de terminal IPV dat je hem ophaalt. De gold service is overigens ook fijn: je kan dan de auto instappen en wegrijden, hoeft niet langs een balie, contract ligt al in de auto klaar.
Eerste keer een keer melden zag ik. Krijg je van Hertz nog een aparte kaart, of herkennen ze de status aan de hand van de Platinum kaart?

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 07-08-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Je moet je er zelf voor opgeven. Kan je AMEX laten doen als je ze belt. Je krijgt gewoon een eigen pasje en nummer van Hertz. Idem voor hotel ketens en vliegtuigmaatschappijen. Overal moet je je eerst aanmelden. Via AMEX, dan zorgen zij dat het elk jaar verlengd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:12:
Ik zag dat ik nu elke keer 1 klasse upgrade krijg en 1 keer in het jaar een 2 klasse upgrade kan vragen.

Probleem is dus wel dat het op basis van beschikbaarheid is. Nou is dat in de US geen probleem met die wagenparken, maar als ik op vakantie in Italie ben hoogzomer is het wel een beetje link om er op te gokken.
Met huurauto's loont het zich altijd om de klasse te boeken die je minimaal zou willen rijden. Mogelijke upgrades zijn dan leuke extra's. Kijk anders ook even naar Sixt, die hebben naar mijn mening vaak een wat meer 'premium' wagenpark.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Sixt doet ook status match. Dus je hertz status nemen zij over, je stapt dan direct bovenin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb nog nooit een Creditcard gehad, aangezien ik dacht het nooit nodig had te hebben. Maar afgelopen vakantie kon ik een aantal tickets niet met iDeal of PayPal betalen en was een Creditcard noodzakelijk, dus heb ik eventjes de ING creditcard van mijn zusje geleend.
Ik dacht er aan om ook een ING Creditcard aan te vragen, die heeft wel een fraude verzekering maar voor de rest verzekerd die niet veel zie ik. Als ik bijvoorbeeld naar de Bijenkorf Card kijk, zie ik dat die veel meer verzekerd. Zoals vluchtvertraging verzekering en bagage verzekering. Dat was wel van pas gekomen bij mijn afgelopen vakantie, aangezien mijn bagage vertraagd was. Daarnaast spaar je ook nog punten voor korting. Ik zie niet zo snel voordelen om een ING Creditcard te nemen ipv een Bijenkorf Card. Of zie ik iets over het hoofd? Ik ben niet van plan om in de min te gaan staan enzo en het is de bedoeling om de Creditcard te gebruiken voor zaken waarbij het niet anders kan. Maar aangezien ik punten kan sparen met de Bijenkorf kaart, dan zal ik waarschijnlijk sneller geneigd zijn om die te gebruiken, als dat geen extra kosten met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:38
xileS schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 01:16:
Ik heb nog nooit een Creditcard gehad, aangezien ik dacht het nooit nodig had te hebben. Maar afgelopen vakantie kon ik een aantal tickets niet met iDeal of PayPal betalen en was een Creditcard noodzakelijk, dus heb ik eventjes de ING creditcard van mijn zusje geleend.
Ik dacht er aan om ook een ING Creditcard aan te vragen, die heeft wel een fraude verzekering maar voor de rest verzekerd die niet veel zie ik. Als ik bijvoorbeeld naar de Bijenkorf Card kijk, zie ik dat die veel meer verzekerd. Zoals vluchtvertraging verzekering en bagage verzekering. Dat was wel van pas gekomen bij mijn afgelopen vakantie, aangezien mijn bagage vertraagd was. Daarnaast spaar je ook nog punten voor korting. Ik zie niet zo snel voordelen om een ING Creditcard te nemen ipv een Bijenkorf Card. Of zie ik iets over het hoofd? Ik ben niet van plan om in de min te gaan staan enzo en het is de bedoeling om de Creditcard te gebruiken voor zaken waarbij het niet anders kan. Maar aangezien ik punten kan sparen met de Bijenkorf kaart, dan zal ik waarschijnlijk sneller geneigd zijn om die te gebruiken, als dat geen extra kosten met zich meebrengt.
Mocht je een creditcard overwegen, gewoon de kaart van de Bijenkorf nemen. Hij is goedkoper dan die van de ING. Ook heb ik al meer dan tien jaar prima ervaringen met International Card Services (de uitgever van de Bijenkorfkaart (en van vele andere cards)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Stewie! schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:06:
Idem voor hotel ketens en vliegtuigmaatschappijen.
Volgens mij zit dat bij de AMEX Platinum niet. Daar staat alleen de Hertz status benoemd, verder geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Dan hebben ze het flink uitgekleed met twee jaar terug. Maar goed, je besteed 18k deze maand op de platinum? Als je rond de 20-25 gemiddeld zit krijg je aan het einde van het jaar misschien wel de uitnodiging voor de Black card/Centurion. Vooral als je veel hotel en vliegtickets op de kaart zet lukt dat aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:05
rclahsen schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:24:
[...]

Mocht je een creditcard overwegen, gewoon de kaart van de Bijenkorf nemen. Hij is goedkoper dan die van de ING. Ook heb ik al meer dan tien jaar prima ervaringen met International Card Services (de uitgever van de Bijenkorfkaart (en van vele andere cards)).
Wanneer je veel betalingen buiten de Eurozone doet dan is de koersopslag van creditcards iets om rekening mee te houden, naast het verschil in jaarlijkse kaartbijdrage. Daarnaast kent de ING Betaalpas (Maestro) een lagere koersopslag van 1%.
ING Card:
Wilt u met uw creditcard in vreemde valuta betalen, dan betaalt u een zogeheten 'koersopslag'. Dat betekent dat de wisselkoers wordt verhoogd met 1,50%.
Bijenkorf Card:
ICS rekent een koersopslag van 1,85% voor landen binnen de Europese Unie waar de Euro geen wettig betaalmiddel is. Voor transacties in landen buiten de Europese Unie rekent ICS een koersopslag van 2%.
Daar staat tegenover dat je bij de Bijenkorf Card 0,5% terug ontvangt in de vorm van bijpunten.

[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 09-08-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Zijn er mensen hier met ervaring met Mastercard Black?

Ik heb zo'n 4 jaar met veel plezier de bijenkorf card gebruikt (+/- 20k€ per jaar) maar omdat nu het spaar-regime versoberd is ben ik eens rond aan het kijken voor iets anders. Ik heb een AmEx Corporate van mijn werk, dus ik wil persoonlijk eigenlijk wel bij MC blijven. Hierdoor heb ik wat spreiding tbv. card-acceptatie.

Ik moet zeggen dat als je objectief vergelijkt, de bijenkorf card eigenlijk heel goedkoop is, voor €16,50 per jaar. Dus deze zoektocht is nog niet zo makkelijk.

Opties:
1: De bijenkorf card blijven gebruiken, helaas zonder het mooie puntensysteem nu
2: Ik kan mijn rabocard weer gaan gebruiken, voordeel is 1,5% koersopslag tov. de 2% die ICS rekent
3: Mastercard Black

De Black card is €204 per jaar, maar daar zit wel een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij. Deze heb ik nu bij de Rabo lopen tegen €10,50/maand. Als ik die opzeg scheelt dat dus €126.
€204 - €16,50 (kosten BKcard) - €126 = €61,50.

Dus voor €61,50 per jaar heb ik de concierge service en de lounge access (+ een coole zwarte creditcard in mijn portemonnaie). Ik lees heel gemixte reviews op internet over de lounge access en de concierge service, dus of het de €61,50 waard is weet ik niet.

Ik denk dat ik die Black card gewoon een jaar ga proberen.

Weet iemand trouwens hoe het zit met je credit? Ik ben op dit moment voor 10k€ approved bij ICS voor de BKcard. Als ik naar de Black card ga en een limiet van 10k€ aanvraag, kom ik dan misschien in de problemen omdat die 10k€ van de BKcard misschien nog bij BKR geregistreerd staat?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:28

_Arthur

blub

JackBol schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:48:
omdat die 10k€ van de BKcard misschien nog bij BKR geregistreerd staat?
Die 10K staat alleen geregistreerd als je een gespreid-betalen faciliteit op je BKcard hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

_Arthur schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:54:
[...]

Die 10K staat alleen geregistreerd als je een gespreid-betalen faciliteit op je BKcard hebt.
Ik heb die gespreid betalen functionaliteit destijds wel aangevraagd maar ik heb de betaalwijze altijd op 100% per maand laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:28

_Arthur

blub

JackBol schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:00:
Ik heb die gespreid betalen functionaliteit destijds wel aangevraagd maar ik heb de betaalwijze altijd op 100% per maand laten staan.
Dat tweede is natuurlijk mooi. Maar die 10K staat dus wel bij het BKR geregistreerd. Zal dus afhankelijk zijn van je loon of men je bij de nieuwe kaart nogmaals 10K limiet/krediet kan/wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Wanneer je bankiert bij Knab is de Visa creditcard geheel gratis, ook geen debetrente wanneer je maandelijks alles aflost. Loopt wel via een externe partij, LaserCards, maar ben er erg tevreden over.

Online staat altijd het actuele overzicht van je uitgaven en LaserCards biedt een erg goede service wanneer je opgelicht wordt. Meegemaakt dat een webshop na betaling moeilijk ging doen over de verzending en ze hebben binnen 2 dagen de betaling gecrediteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Stewie! schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:51:
Dan hebben ze het flink uitgekleed met twee jaar terug. Maar goed, je besteed 18k deze maand op de platinum? Als je rond de 20-25 gemiddeld zit krijg je aan het einde van het jaar misschien wel de uitnodiging voor de Black card/Centurion. Vooral als je veel hotel en vliegtickets op de kaart zet lukt dat aardig.
20 a 25k per maand ? Dan nog is dit nog niet genoeg als ik de buitenlandse fora mag geloven.
Zie daar spendings van plus 1 mio per jaar, voor meerdere jaren langs komen, en ze er actief om vragen bij amex. Maar geen uitnodiging voor de amex centurion! Realiseer me dat dat er markt anders kan zijn, en weet niet wat de treshold in Nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

_Arthur schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:24:
[...]

Dat tweede is natuurlijk mooi. Maar die 10K staat dus wel bij het BKR geregistreerd. Zal dus afhankelijk zijn van je loon of men je bij de nieuwe kaart nogmaals 10K limiet/krediet kan/wil geven.
Het plan is om de BKcard op te zeggen.
Dus feitelijk veranderd er dus niets aan mijn krediet situatie. Ik weet alleen niet of er een overgangsperiode is of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 21:11

icecreamfarmer

en het is

JackBol schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:48:
Zijn er mensen hier met ervaring met Mastercard Black?

Ik heb zo'n 4 jaar met veel plezier de bijenkorf card gebruikt (+/- 20k€ per jaar) maar omdat nu het spaar-regime versoberd is ben ik eens rond aan het kijken voor iets anders. Ik heb een AmEx Corporate van mijn werk, dus ik wil persoonlijk eigenlijk wel bij MC blijven. Hierdoor heb ik wat spreiding tbv. card-acceptatie.

Ik moet zeggen dat als je objectief vergelijkt, de bijenkorf card eigenlijk heel goedkoop is, voor €16,50 per jaar. Dus deze zoektocht is nog niet zo makkelijk.

Opties:
1: De bijenkorf card blijven gebruiken, helaas zonder het mooie puntensysteem nu
2: Ik kan mijn rabocard weer gaan gebruiken, voordeel is 1,5% koersopslag tov. de 2% die ICS rekent
3: Mastercard Black

De Black card is €204 per jaar, maar daar zit wel een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij. Deze heb ik nu bij de Rabo lopen tegen €10,50/maand. Als ik die opzeg scheelt dat dus €126.
€204 - €16,50 (kosten BKcard) - €126 = €61,50.

Dus voor €61,50 per jaar heb ik de concierge service en de lounge access (+ een coole zwarte creditcard in mijn portemonnaie). Ik lees heel gemixte reviews op internet over de lounge access en de concierge service, dus of het de €61,50 waard is weet ik niet.

Ik denk dat ik die Black card gewoon een jaar ga proberen.

Weet iemand trouwens hoe het zit met je credit? Ik ben op dit moment voor 10k€ approved bij ICS voor de BKcard. Als ik naar de Black card ga en een limiet van 10k€ aanvraag, kom ik dan misschien in de problemen omdat die 10k€ van de BKcard misschien nog bij BKR geregistreerd staat?
toon volledige bericht
Die reisverzekering geldt ook als je niet via de kaart betaald?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
PWM schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:43:
[...]

Volgens mij zit dat bij de AMEX Platinum niet. Daar staat alleen de Hertz status benoemd, verder geen.
Je krijgt ook status bij Carlton, Hilton, Avis, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

icecreamfarmer schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:33:
[...]

Die reisverzekering geldt ook als je niet via de kaart betaald?
Reiskosten, verlies van bagage, medische zaken etc. wel.
Alleen de aankoopbescherming en autohuur gelden indien betaald met de card.

https://www.yourmastercar...pdiensten-world-black.pdf

Eigenlijk is deze doorlopende reisverzekering het enige waardevolle van de black card. Die Lounge Access en Concierge blijken waardeloos te zijn, als je de reviews op Internet mag geloven.

[ Voor 18% gewijzigd door JackBol op 10-08-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Stinger_Ventura schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:04:
[...]

20 a 25k per maand ? Dan nog is dit nog niet genoeg als ik de buitenlandse fora mag geloven.
Zie daar spendings van plus 1 mio per jaar, voor meerdere jaren langs komen, en ze er actief om vragen bij amex. Maar geen uitnodiging voor de amex centurion! Realiseer me dat dat er markt anders kan zijn, en weet niet wat de treshold in Nederland is.
In Nederland is dat voldoende. In Amerika wordt al jaren geklaagd dat geen nieuwe kaarten uitnodigingen worden uitgegeven. Voor de Centurion kan je je niet aanmelden, je wordt uitgenodigd. Ik kan me niet voorstellen dat discrete beroemdheden net hoog uitgave patroon bij hotels en luchtvaart de kaart niet krijgen. De twintigers en dertigers die een goede levensstijl hebben is een ander verhaal. Ik was denk ik 27 toen ik de zwarte kaart kreeg. En ik ken nog vijf ondernemers die rond die leeftijd zijn en toen de kaart kregen. Zij geven allemaal grote bedragen zakelijk uit.

Als het zakelijk en privé goed gaat zal de kaart wel met je levensstijl meegroeien. De voordelen zitten namelijk vooral privé en in zakelijk comfort. Dus als je veel reist, dan is dat wat luxer en comfortabeler. Er zijn ook wat nep voordelen. Bijvoorbeeld de Schaap & Citroen gift Cards van 1000 euro bij besteding van 5000 euro. Ik onderhandel zelf meer korting dan die 20% en Schaap & Citroen weigert de gift card als betaalmethode als je zelf ook korting onderhandelt. Hier maken ze elke keer een slechte beurt en Centurion doet daar niets mee. Een ander zogenaamd voordeel is de pricing bij reizen die je via Centurion boekt. Je boekt zelf goedkoper en sneller via internet. Onder de voordelen van Centurion is nooit de beste prijs. Het voordeel is wel de beste kamer, beschikbaarheid en upgrades. Zo kan je een grote suite krijgen terwijl je de gewone kamerprijzen betaald. Wil je de goedkoopste kamer, dan boek je die zelf via internet goedkoper. De Centurion upgrades zijn vaak direct bevestigd dus als je een bepaalde suite wilt boeken kan je ernaar vragen en dan regelen zij het voor je, je weet dan direct of het mogelijk is (beschikbaarheid is) en of de suite dan tegen de normale en lagere kamerprijzen is.

In Nederland begrijpt ook niemand de zwarte kaart. Vrijwel alle grote voordelen die op Nederland betrekking hadden zijn vervallen zonder bericht. Bijvoorbeeld de gegarandeerde beschikbaarheid in bepaalde ster restaurants. Is vervallen zonder bericht. In Amerika is de kaart ook uitgekleed doordat de grote loyaliteit programma's eruit gehaald zijn. Nederlanders zijn geen credit card land. Een Black card reputatie heb je dus niet laat staan dat iemand hem herkent. Soms zegt een meisje in de bediening iets over dat de kaart zo raar voelt of "hij gaat er bijna niet in" maar herkennen gebeurde nooit.

De enige grote voordelen zijn:
- persoonlijke account manager die je kan mailen of bellen om zaken voor je te laten regelen
- hoogste status Hilton en andere Airlines en hotel programma's
- alle verzekeringen bij autohuur kosteloos inclusief
- FHR hoogste status, upgrades en late check out bijna overal tot 16:00 of 18:00 bij hotels
- erkenning bij hotel check-in: upgrades en cadeautjes. Als ik vrouw en kind meeneem komt er vrijwel altijd een cadeautje voor de baby en bloemen voor mijn vrouw
- huwelijksreizen; die kunnen netjes regelen
- soms leuke events waar je via Centurion naartoe kan
- voorrang bij leuke concertkaarten. Ik zit regelmatig op rij 1 door AMEX presale
- partner en familie kaart. Je krijgt drie Black Cards; privé, zakelijk en vrouw. En 7 platinum kaarten voor familie/vrienden. Ook de Black card voor de vrouw is van titanium.
- vip service op Schiphol. Je wordt met de auto tot onder het vliegtuig gebracht en stapt rustig in. Privé lounge. Nooit wachten in de drukke terminal tussen de andere zwetende reizigers. Privé security en bediening.
- meet en Greet elders: je wordt opgehaald bij het vliegtuig en met golf autootje naar de douane en bagage gebracht.
- Privium plus voor jezelf en Privium basic voor de vrouw.
- priority pass lounge toegang. Nog nooit gebruikt
- gratis entree voor de familie bij AMEX Centurion lounges. Die zijn perfect. Goede douches, keuken, bar, bediening en daarbij de voordelen dat AMEX werknemers daar zaken voor je regelen. Bijvoorbeeld auto of hotel, of vlucht omboeken.

Als je dus niet veel reist is het zonde van het geld. Reis je veel, dan raad ik hem iedereen aan. Kom je veel in de USA dan kan ik het van harte aanbevelen. Hier gaan mensen op de foto met je omdat je een Black card hebt. Inclusief bijpassende service in restaurant en hotel.

[ Voor 7% gewijzigd door Stewie! op 10-08-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

ehoutgast schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:51:
[...]

Je krijgt ook status bij Carlton, Hilton, Avis, etc.
Weet je het zeker? Ook bij AMEX Flying Blue Platinum? Dan ga ik nu bellen :p
Stewie! schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:20:- vip service op Schiphol. Je wordt met de auto tot onder het vliegtuig gebracht en stapt rustig in. Privé lounge. Nooit wachten in de drukke terminal tussen de andere zwetende reizigers. Privé security en bediening.
Doe je dat veel? Doe ook wel eens, maar alleen als je echt een strak schedule hebt. Normaal doe ik gewoon

- Valet Parking
- Even hapje en laatste mail in Privium lounge
- Door Privium controle
- Blaadje halen en naar de gate

Die VIP Service is wel wat sneller, maar als ik alleen reis zie ik de meerwaarde niet heel erg.

[ Voor 56% gewijzigd door PWM op 10-08-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Het is gratis, ze dragen je koffer, halen je boarding pass, er staan twee beveiligers alleen voor jou en je stapt bij het vliegtuig uit op een tijdstip naar keuze (voordat de rest in stapt, nadat iedereen zit of willekeurig) en catering is op maat. Tevens niet één krantje maar elke krant en berg tijdschriften. Geen enkel nadeel dus waarom ook niet? ;-)

Overigens als je de flying blue kaart hebt, dan heb je een stuk minder hotel loyaliteit programma's en geen membership rewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:53
PWM schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:49:

Weet je het zeker? Ook bij AMEX Flying Blue Platinum? Dan ga ik nu bellen :p
Volgens de website niet, maar hoor graag of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben nu wel een beetje confuus.

Begrijp ik nou goed dat je met de AMEX Platinum kaart direct bepaalde status kan krijgen bij airlines, terwijl ik bij AMEX Flying Blue Platinum eerst moet sparen?

Krijg je bijvoorbeeld met AMEX Platinum al direct een bepaalde status bij KLM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:14:
Ik ben nu wel een beetje confuus.

Begrijp ik nou goed dat je met de AMEX Platinum kaart direct bepaalde status kan krijgen bij airlines, terwijl ik bij AMEX Flying Blue Platinum eerst moet sparen?

Krijg je bijvoorbeeld met AMEX Platinum al direct een bepaalde status bij KLM?
Voor de Flying Blue kaart weet ik niet zeker hoe het zit met hotel/autohuur status, maar wat betreft de normale Platinum kaart dan krijg je zeker Carlton/Hilton/Avis/Hertz/etc status. let wel, je krijgt geen airline status. Met de Flying Blue kaart krijg je wel een aantal qualifying flights, afhankelijk van je kaart niveau (ik meen 8 met platinum, maar niet zeker), dus dat helpt wel enigszins om eerder status te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

JackBol schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:55:
[...]
Eigenlijk is deze doorlopende reisverzekering het enige waardevolle van de black card. Die Lounge Access en Concierge blijken waardeloos te zijn, als je de reviews op Internet mag geloven.
Hoezo dat?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Stewie! schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:20:
[...]

Als je dus niet veel reist is het zonde van het geld. Reis je veel, dan raad ik hem iedereen aan. Kom je veel in de USA dan kan ik het van harte aanbevelen. Hier gaan mensen op de foto met je omdat je een Black card hebt.Inclusief bijpassende service in restaurantt en hotel.
Wel jammer dat ze het pas zien als je al aan het betalen bent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Je kan de reservering via AMEX laten lopen. In Nederland was dan bij bepaalde restaurants dat je even de keuken in mocht, champagne kreeg aangeboden bij binnenkomst, etc. In Amerika gaan ze iets verder. Ook wat herkenning als je nog eens terugkomt.

Bij het gemiddelde restaurant heb je er inderdaad helemaal niets aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Stewie! op 11-08-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

De lounges waar je in mag zijn crappy lounges en alles wat de congierge voor je regelt kan je zelf goedkoper regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:15
[...]

Als je dus niet veel reist is het zonde van het geld. Reis je veel, dan raad ik hem iedereen aan. Kom je veel in de USA dan kan ik het van harte aanbevelen. Hier gaan mensen op de foto met je omdat je een Black card hebt. Inclusief bijpassende service in restaurant en hotel.
Hoelang was je al AMEX member en heb je lang moeten nadenken over het aanbod? Ik heb nu 3 jaar een AMEX kaart en doe zakelijk veel inkopen bij bijvoorbeeld Dell. Dan gaat het best hard en het heeft er voor gezorgd dat ik afgelopen jaren al wat leuke reisjes heb kunnen doen in business/first die voor mij normaal gesproken financieel niet realistisch zouden zijn.

amex voegt voor mij dus echt wat toe maar hoop stiekem nog een keer een black card invité te mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Ik had drie jaar de groene kaart en daarnaast gold en platinum gehad als tweede kaart. Ook met Centurion was de groene kaart beter: twee membership rewards per euro in het buitenland besteed.

Volgens mij moest je platinum hebben om naar de zwarte kaart over te kunnen stappen. Dat kan ook een mythe zijn. Net als het besteedpatroon: Als je veel reist pas je beter in het profiel dan als je alleen zakelijke uitgaven doet. Voor zaken was ik destijds al tientallen nachten per jaar in hotels, altijd huurauto en verre vliegreis erbij.

De invite zelf is leuk. Eerst wordt je gevraagd. Als je dan ja zegt krijg je daarna een zwarte luxe doos met de kaarten van titanium, luggage tags en alle welkomst documentatie en voordelen, lidmaatschappen erbij. De koerier die het bezorgde ging die dag nog tien mensen blij maken. Zijn leuke bezoekjes.

[ Voor 53% gewijzigd door Stewie! op 11-08-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Heb AMEX even gebeld over mijn limitiet. Er word gezegd dat je vooraf geen vastgesteld limiet hebt, maar dat is dus niet helemaal waar. Je begint ergens rond de 5000,-. Als je veel gebruikt en op tijd betaald gaat dat naar 9000,-, 15.000,- en 20.000,-.

Ik heb dus een 15k limiet, maar de stekker ging er pas uit toen ik 18k had uitgegeven deze maand. Heb net het afschrift gehad, als ik die betaal ga ik dus automatisch naar 20k limiet. En zo bouw je hem rustig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Je limiet gaat ook weer omlaag als je minder uitgeeft. Ze kunnen ook vooruit betalingen vragen als je ver boven de limiet besteed. Wil je structureel een hoog limiet, dan kan daar een garantstelling of bankgarantie aan gekoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:24
Vorige maand een DKB Hilton kaart aangevraagd. Gewoon geaccepteerd. Met maar lieft EUR 9.000 bestedingslimiet, terwijl ik mijn salaris daar niet laat storten.
En die 10.000 punten is toch weer een gratis overnachting in een goedkoper hotel (handig voor de USA), dan heb ik de kaart-kosten er wel uit en met de Gold veel gratis upgrades (en denk ook eens aan status-matching voor andere hotelketens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
[...]

Voor de Centurion kan je je niet aanmelden, je wordt uitgenodigd. Ik kan me niet voorstellen dat discrete beroemdheden net hoog uitgave patroon bij hotels en luchtvaart de kaart niet krijgen.
Dat heb ik gelezen. Mensen ( de 1%) ziet de kaart vooral mijn inziens als status symbool dat ze tot die groep (of de 0,1% groep) behoren!
Vragen over waar je dan je kaart moet gebruiken ( dure resorts) en hoe ( uitgave voor sieraden). Alles om maar in aanmerking te komen voor een centurion!
Blijkbaar is in nederland de drempel " relatief" laag als je als 27 jarige met een hoog (zakelijk) reispatroon een centurion krijgt. Ook de jaarlijkse bijdrage zijn per jaar verschillend. Weet niet wat in NL is, maar in Zwitserland iets van 3000 of zelf 5000 euro per jaar, waarvan een gedeelte je terug krijgt in coupons.

Lijkt me leuk om er gebruik van te maken, niet voor de status maar voor de toegevoegde waarde. Aan de andere kant heb ik er geen honderde euro's per jaar voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

De jaarbijdrage is 3000 euro, dus als platinum al te duur is lukt het met Centurion nooit. Die coupons zijn waardeloos. In Nederland zijn ze praktisch niet te gebruiken omdat de winkelier (Schaap en Citroen) telkens willekeurige voorwaarden stelt zodat ze geen verlies maken en alleen list price willen verkopen, geen aanbieding en bepaalde merken uitsluiten.

Extra geld uitgeven om in aanmerking te komen voor de Centurion zou ik niet aanraden. In de US zie je dat veel. Tenminste... dat beweren velen. Als je op Flyertalk forums leest hoe ver men gaat voor Centurion...

Ik denk dat ze verder kijken dan puur veel reizen. Anders valt elke zakelijke reiziger eronder. In het Centurion magazine (heeft geen naam, gewoon zwarte kaft) stond een tijdje terug dat de gemiddelde zwarte kaarthouder 50+ is, man, 2,5 huis gemiddeld, 2-3 auto's en een jaarinkomen van een paar ton en net worth van miljoenen+. In Nederland zijn er best veel IT ondernemers die daaraan voldoen, alleen is de leeftijd de helft van het gemiddelde.

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoe kan een Creditcard een status symbool zijn? Laat je dan je Creditcard aan iedereen zien :? Mijn CC zit in mijn Secrid (zijn er Tweakers die die niet gebruiken?) verborgen, en komt er uit voor een betaling. Daarna, gaat ie er weer in :+

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Bestaan er nog creditcards waarbij je je afbetaling in termijnen kan doen? Ben niet zo heel erg op de hoogte met die dingen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Xtr3me4me schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:35:
Bestaan er nog creditcards waarbij je je afbetaling in termijnen kan doen? Ben niet zo heel erg op de hoogte met die dingen.
Ja dat kan, maar reken op 14% nominale jaarrente. Dus niet echt interessant.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

JackBol schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:47:
[...]

Ja dat kan, maar reken op 14% nominale jaarrente. Dus niet echt interessant.
Auwww beetje a la wehkamp manier dus! Dure ongein

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:31:
Hoe kan een Creditcard een status symbool zijn? Laat je dan je Creditcard aan iedereen zien :? Mijn CC zit in mijn Secrid (zijn er Tweakers die die niet gebruiken?) verborgen, en komt er uit voor een betaling. Daarna, gaat ie er weer in :+
Volgens mij zijn een hoop mensen die op dingen als Instagram graag patsen met alles waarmee te patsen valt. Dus een Centurion zal daar ook wel onder vallen :p
En over de Secrid, ik vind het een beetje een aluhoedjes gehalte hebben. Ik heb zo veel NFC pasjes in m'n portemonnee (stuk of 10), good luck om daarvan een specifieke kaart succesvol uit te lezen.

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:35:
Als je een AF/KLM Amex hebt kun je de tickets in drie termijnen afbetalen - zonder rente.

• xileS
  • Niet online
rclahsen schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:24:
[...]

Ik dacht er zelf ook aan om de Bijenkorf creditcard te nemen, niet omdat die goedkoper is dan die van de ING. Dat scheelt niet veel (ING is 17,40 en Bijenkorf is 16,50). Maar de Bijenkorf kaart lijkt veel meer voordelen te bieden, dus het zou dan niet zo logisch zijn om dan voor de ING kaart te kiezen.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sanction schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:29:
[...]

Als je een AF/KLM Amex hebt kun je de tickets in drie termijnen afbetalen - zonder rente.
Euhm wat is AF/KLM Amex? (KLM als vlieg maatschappij?)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Xtr3me4me schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:31:
[...]

AF = Air France
KLM = KLM

Deze kaart wordt bedoeld:
https://www.americanexpre...t/flying-blue-silver-card

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:31:
[...]

Air France/KLM, American Express.

https://www.americanexpre...rd7&card=card8&card=card5

• JackBol
  • Niet online

JackBol

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:31:
Als je een creditcard hebt die eenmalig 5000 dollar kost en vervolgens 2500 dollar per jaar kost en dan ook nog minimaal 250.000 ermee moet besteden dan is dat wel degelijk een status symbol. Het laat zien dat je rijk bent.

[ Voor 13% gewijzigd door Deveon op 13-08-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-04 11:33
Zijn de Bijenkorf punten ook in een filiaal te besteden bij aankoop van een andere cadeaubon zoals Bol? Koop zelf amper/niet bij Bijenkorf namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Nee je kan met punten geen cadeaubonnen kopen.

Net trouwens een vervelende aanvaring gehad met de ICS Bijenkorf kaart klantenservice.
Ik heb sinds 1 januari al meer dan 10k uitgegeven. En nu hebben ze 3 augustus het puntensysteem omgegooid. In het nieuwe systeem zou ik dus diamond zijn.

Nu heb ik zojuist een aankoop gedaan bij de bijenkorf en daarbij slechts 1 punt per euro gekregen (ipv. de verwachtte 1,4 punten). Na een belletje met de 'klanten'-service blijkt dat er pas op 1 september gemeten gaat worden of je in aanmerking komt voor de diamond card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JackBol schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:55:
[...]

Reiskosten, verlies van bagage, medische zaken etc. wel.
Alleen de aankoopbescherming en autohuur gelden indien betaald met de card.

https://www.yourmastercar...pdiensten-world-black.pdf

Ik heb ook de MasterCard Black. Eigenlijk alleen doen voor de reisverzekering, waar ik nog nooit gebruik van heb gemaakt. Die conciërge service schijnt niet echt heel tof te zijn. Je moet geloof ik ook eerst door de klantenservice van ICS heen voordat je bij the real deal aankomt.

Ik zit er zwaar over te twijfelen om hem eventueel op te zeggen. Het is visueel een mooie Card maar ik ga niet eens veel op reis en de bijdrage van € 204,- is best fors. Misschien is de BKcard een optie voor mij, maar ik spaar ook punten met mijn AMEX. Dat is ook 1 punt per euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
Stewie! schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:02:
Je limiet gaat ook weer omlaag als je minder uitgeeft. Ze kunnen ook vooruit betalingen vragen als je ver boven de limiet besteed. Wil je structureel een hoog limiet, dan kan daar een garantstelling of bankgarantie aan gekoppeld worden.
An sich zou ik een harde limiet ook wel handig vinden, want dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Ik heb de limiet overigens nooit bereikt (hoogste rekening was 13K).

Ik zit er wel sterk over te denken om weg te gaan bij amex. Ik geef ~60K per jaar uit, waarvan 2/3e in niet-euro, en met die koersopslagen van amex kost dat serieus veel geld. Op een bedrag van 4892 SEK (530 euro ofzo), rekenen ze 12 euro wisselkoerscommissie. Omgerekend naar 40K is dat bijna 1000 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ja, ben ook wel geschrokken van de wisselkoers. Had een rekening van USD 8500,- en daar ging even 170,- commisie op, op een koers van 1,09 (die op dat moment 1,113 was).

Dat is dus nog een keer 100,-.

Kijk, je kan commissie berekenen, of je kan een gunstige wisselkoers voor je bedrijf houden. Beide is een beetje teveel van het goed, 270,- weggepist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:05
De 2,3% koersopslag van American Express is niet eens de hoogste. Bij de kaarten van Lasercards is de koersopslag zelfs 2,5%. Zoals de Gamma VISA Card, Knab Visa Card en Scheer & Foppen Card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ga ze morgen bellen. Heb nog een rekening liggen voor 9000,- die met CC betaald moet worden (of cheque :p ). Prima als ze de opslag doen, maar dan wil ik een (gedeeltelijke) credit van die 600,- membership die ik nu heb betaald. Anders ga ik voor zijn US trip (de hele maand oktober) wel een kaart zoeken die betere koersen hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bij de ING en ICS (vanaf de Gold ) betaal je een acceptabelere 1.5% bovenop de gehanteerde wisselkoers. Als je die voor erbij neemt heb je de kaartbijdrage van €50 er al snel weer uit :p

Hier in Duitsland betaal je trouwens maar 2% bij Amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Zojuist met ICS gesproken over de Bijenkorf card.

Dat product word steeds minder interessant. Ik heb vanaf 1 januari 15k+€ uitgegeven op de kaart.
Sinds 3 augustus is het punten-regime versoberd. Ik had verwacht dat ik direct naar Diamond zou gaan, echter is het meetmoment pas na 1 maand. Dat betekent dat je pas 3 september naar Diamond gaat.

Bij Diamond krijg je overigens een nieuwe kaart opgestuurd met nieuwe verval- en CVC-informatie.
Kan je dus bij alle websites waar je credit card on file is je gegevens wijzigen.
En volgend jaar dus weer, als je weer terug valt naar Silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Het maakt toch niks meer uit welk niveau je zit, aangezien je niet meer punten buiten de bijenkorf krijgt en daarnaast het lidmaatschap nog steeds geld kost?

Vanaf wanneer beginnen ze met meten trouwens 3 augustus op 0 en dan als je 30k besteed naar diamond?

Wat betreft de Amex koersopslag ik had het idee dat als ik het uitrekende het meer neerkwam op 2,9% dan 2,3% bij amex. Betaal dus ook alleen rekeningen in euro's met amex.

ING card wordt nu wel interessanter dan de bijenkorf card voor betalingen die niet in euro's zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

StephaN900 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:03:
Het maakt toch niks meer uit welk niveau je zit, aangezien je niet meer punten buiten de bijenkorf krijgt en daarnaast het lidmaatschap nog steeds geld kost?

Vanaf wanneer beginnen ze met meten trouwens 3 augustus op 0 en dan als je 30k besteed naar diamond?

Wat betreft de Amex koersopslag ik had het idee dat als ik het uitrekende het meer neerkwam op 2,9% dan 2,3% bij amex. Betaal dus ook alleen rekeningen in euro's met amex.

ING card wordt nu wel interessanter dan de bijenkorf card voor betalingen die niet in euro's zijn :)
Ik geef best veel geld binnen de bijenkorf uit, dus op zich nog wel interessant voor mij.
De kosten zijn 16,50 per jaar (duurder dus dan mijn Rabocard).

Meetpunt begint trouwens vanaf 1-1-2015.
€7.500+ ga je naar Diamond
€30.000+ ga je naar Black Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@JackBol: ik heb vorige week ook contact gehad met de klantenservice van de Bijenkorfcard. Ik kom in beginsel ook in aanmerking voor zo'n Diamond kaart. Helaas moet ik net als jij nog even wachten totdat ik daadwerkelijk de nieuwe kaart toegestuurd krijg.

Een up- of downgrade van de Bijenkorcard heeft niet alleen gevolgen voor het aantal punten dat je opbouwt bij besteding bij de Bijenkorf. Het heeft ook gevolgen voor een eventuele cashback via www.haalmeeruitjecard.nl, aangezien er doorgaans 2 percentages gelden: voor Silver en voor Diamond (Black).

@Stewie!: Ik merk dat ik anecdotes rondom de Centurion card met belangstelling lees. Dank hiervoor en ook voor jouw veelal constructieve bijdrage.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
PWM schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:36:
Ik ga ze morgen bellen. Heb nog een rekening liggen voor 9000,- die met CC betaald moet worden (of cheque :p ). Prima als ze de opslag doen, maar dan wil ik een (gedeeltelijke) credit van die 600,- membership die ik nu heb betaald. Anders ga ik voor zijn US trip (de hele maand oktober) wel een kaart zoeken die betere koersen hanteert.
Let wel even op dat AMEX een van de weinige is die (redelijk) transparant zijn kosten inzichtelijk maakt.
Bij andere credit card aanbieders (ICS) zitten de kosten in de wisselkoers verwerkt.
Toen ik buitenlandse transacties deed lag de AMEX koers niet heel erg ver van de spot-prijs in de desbetreffende valuta af.
Des al niet te min, zijn de totale kosten wel hoger dan bij ICS.

Bij AMEX trouwens meerdere keren retention offers gekregen, die best de moeite waard waren. Ben benieuwd hoe ze je dan als klant gaan behouden als je 9000 met 1 transactie wil betalen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:53
Met alle respect maar 9000 euro is peanuts voor een bedrijf als AMEX.

[ Voor 6% gewijzigd door iRobert op 17-08-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

bacardicoconut schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:16:
Met alle respect maar 9000 euro is peanuts voor een bedrijf als AMEX.
Het ging om 9000k ;)

Overgens kost acquisitie meer dan retentie in de regel, dus ik verwacht zeker wel dat ze een aanbod zullen maken als je weg wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
JackBol schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:10:
[...]

Ik geef best veel geld binnen de bijenkorf uit, dus op zich nog wel interessant voor mij.
De kosten zijn 16,50 per jaar (duurder dus dan mijn Rabocard).

Meetpunt begint trouwens vanaf 1-1-2015.
€7.500+ ga je naar Diamond
€30.000+ ga je naar Black Diamond
Ok ja inderdaad dan is het wel interressant, ik kom er alleen om punten uit te geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:44
De kaart van de Bijenkorf is nu niet meer handig voor mij. 2,50 sparen per 500 euro gaat niet snel genoeg. Zit nu te twijfelen of ik dan maar voor de S&F kaart zal gaan. Dan spaar je 5,- per 500. Ik kom alleen nooit in die winkel :)

Jammer dat je bij de Gamma kaart niet kunt sparen zoals bij S&F

[ Voor 12% gewijzigd door alwind op 18-08-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Je vergeet dat je waarschijnlijk veel meer dan €500 uit geeft om aan die €2,50 aan puntwaarde te komen. Elke transactie wordt naar beneden afgerond. Een transactie van €14,99 levert dus slechts twee punten op.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Napsju schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:43:
Je vergeet dat je waarschijnlijk veel meer dan €500 uit geeft om aan die €2,50 aan puntwaarde te komen. Elke transactie wordt naar beneden afgerond. Een transactie van €14,99 levert dus slechts twee punten op.
Volgens mij gebeurt die afronding alleen in de weergave van punten per transactie. Achter de schermen wordt het wel precies bijgehouden. Na twee transacties van €14,99 zou je 5 punten moeten hebben.

Als ik bij mij de omlaag afgerond weergegeven punten optel kom ik op 1811 punten uit, maar ik heb er 1851.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Ik heb er 1 van de ING, zat bij mijn betaalpakket.
Gebruik hem alleen voor online aankopen. Denk dat ik nooit meer dan 50 euro in de min sta op dat ding dus ik gebruik dat ding ook niet als verkapt doorlopend krediet. Misschien daarmee ook geen doorsnee CC gebruiker...
Geen klachten. Ondanks dat ik bij de bank zit met de meeste storingen. Or so they say.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 19-08-2015 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 80487 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 00:34:
Denk dat ik nooit meer dan 50 euro in de min sta op dat ding dus ik gebruik dat ding ook niet als verkapt doorlopend krediet. Misschien daarmee ook geen doorsnee CC gebruiker
In NL ben je daarmee gewoon een doorsnee CC gebruiker. Wij lenen niet graag en zeker niet als de rente op die lening zo hoog is als bij een credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53
downtime schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 01:42:
[...]

In NL ben je daarmee gewoon een doorsnee CC gebruiker. Wij lenen niet graag en zeker niet als de rente op die lening zo hoog is als bij een credit card.
Je leent dan ook helemaal niet tegen die hoge rente als je gewoon netjes elke maand het hele saldo wat je hebt uitgegeven voldoet.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik heb een ABN kaart, die zat gewoon bij mijn pakket gratis in. Kan max 1000 "rood" staan en betaal dat automatisch gewoon elke maand. Ik gebruik hem eigenlijk alleen als ik wat moet bestellen of boeken wat enkel met een CC kan (geen ideal) mogelijk. Of als het om dure apparatuur gaat zoals een tv, extra verzekering is dan wel handig :)

Heb ook de app geïnstalleerd zodat ik netjes kan zien wat ik rood sta en waar de betalingen heen gaan.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 80487 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 00:34:
Ik heb er 1 van de ING, zat bij mijn betaalpakket.
Gebruik hem alleen voor online aankopen. Denk dat ik nooit meer dan 50 euro in de min sta op dat ding dus ik gebruik dat ding ook niet als verkapt doorlopend krediet. Misschien daarmee ook geen doorsnee CC gebruiker...
Hoe ziet die doorsnee cc gebruiker er volgens jou uit dan? Mensen die geen besef van geld hebben en een cc met een limiet van 5k gelijk stellen aan een loonsverhoging van 5k? :p

Dat beeld lijkt bij veel Nederlanders die geen cc hebben te bestaan 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 20-08-2015 12:23 ]

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Bij Amex Centurion is een nieuw benefit: Shangri-La Golden Circle Diamond. Volgens mij is de benefit van 1 nacht per jaar gratis ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alwind schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:02:
De kaart van de Bijenkorf is nu niet meer handig voor mij. 2,50 sparen per 500 euro gaat niet snel genoeg. Zit nu te twijfelen of ik dan maar voor de S&F kaart zal gaan. Dan spaar je 5,- per 500. Ik kom alleen nooit in die winkel :)

Jammer dat je bij de Gamma kaart niet kunt sparen zoals bij S&F
Verdiep je alleen wel even goed in de aanbieder van de S&F en de Gamma Card. Dat is namelijk Laser Cards en die hebben een vrij bedroevende reputatie. Kijk maar eens op hun website, dat ziet er al onprofessioneel uit. Ze hebben geen app en al hun creditcards zijn allemaal standaard met een gespreide betaling (lees: hoe je ook terugbetaald ze worden altijd bij BKR geregistreerd als lening).

Ik heb zelf een aanvraag gedaan voor de Bijenkorf Card. Als die wordt goedgekeurd gooi ik mijn MasterCard Black eruit.

Het spaarsysteem van AMEX is ook niet heel lonend. Een cadeaubon van 25,- van Douglas kost je 5500 punten. Je krijgt 1 punt per 1 euro..,...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 672303 op 21-08-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Anoniem: 672303 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:02:
[...]

Verdiep je alleen wel even goed in de aanbieder van de S&F en de Gamma Card. Dat is namelijk Laser Cards en die hebben een vrij bedroevende reputatie. Kijk maar eens op hun website, dat ziet er al onprofessioneel uit. Ze hebben geen app en al hun creditcards zijn allemaal standaard met een gespreide betaling (lees: hoe je ook terugbetaald ze worden altijd bij BKR geregistreerd als lening).

Ik heb zelf een aanvraag gedaan voor de Bijenkorf Card. Als die wordt goedgekeurd gooi ik mijn MasterCard Black eruit.

Het spaarsysteem van AMEX is ook niet heel lonend. Een cadeaubon van 25,- van Douglas kost je 5500 punten. Je krijgt 1 punt per 1 euro..,...
25 euro tegoed bij de Bijenkorf sparen kost je (bij aankopen buiten de Bijenkorf, waar je hem toch het meest voor zult gebruiken)... 5000 euro :) Scheelt niet zoveel dus. En dan heb je ook nog nadeel van afrondingen, dus in praktijk zit je ook wel op die 5500. Fijn, dat nieuwe programma van ze... En de kaart is ook niet meer gratis als je veel uitgeeft zoals in het verleden.

Ik ben maar naar de Euroclix kaart over, maar dat is ook slecht na de laatste aanpassing. Maar je krijgt iig gewoon cash en daarmee is de kaart tenminste gratis als je genoeg uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
Anoniem: 672303 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:02:
[...]

Amex punten zijn vooral interessant om in te wisselen voor hotels of vluchten. Voor 50000 punten heb je een vlucht in Etihad's first class apartment (normaal rond de 6000euro). Of boek een KLM ticket in de promo awards dan vlieg je voor ~30000 punten in business naar Amerika.

De producten aangeboden in de Amex shop zijn inderdaad niet interessant. Ik geloof dat je ook punten kan inwisselen voor cash. 50 euro voor 5000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
basprofessional schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:55:
[...]

Amex punten zijn vooral interessant om in te wisselen voor hotels of vluchten. Voor 50000 punten heb je een vlucht in Etihad's first class apartment (normaal rond de 6000euro). Of boek een KLM ticket in de promo awards dan vlieg je voor ~30000 punten in business naar Amerika.

De producten aangeboden in de Amex shop zijn inderdaad niet interessant. Ik geloof dat je ook punten kan inwisselen voor cash. 50 euro voor 5000 punten.
Dat is interessant en dan ben ik benieuwd waar je die aanbiedingen tegen komt? Door amex heb ik zo'n 100k+ punten in mijn FB account staan. Ik struin elke maand de (promo) awards af, maar het beste dat ik ben tegen gekomen en heb gedaan is voor 40k punten RT in economy naar Dubai. En dat was een promo award met 50% korting.
Business class is er amper, af en toe zie ik premium economy voor 120k. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Jaren geleden zag ik dat soort aanbiedingen ook, veel punten gespaard in paar jaar en tot de conclusie komen dat het behoorlijk was uitgekleed en ik veel minder kon qua vluchten met mijn 120k punten dan paar jaar ervoor. Toen maar bol.com bonnen gekocht en amex opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:46:
[...]

Dat is interessant en dan ben ik benieuwd waar je die aanbiedingen tegen komt? Door amex heb ik zo'n 100k+ punten in mijn FB account staan. Ik struin elke maand de (promo) awards af, maar het beste dat ik ben tegen gekomen en heb gedaan is voor 40k punten RT in economy naar Dubai. En dat was een promo award met 50% korting.
Business class is er amper, af en toe zie ik premium economy voor 120k. 8)7
Het zijn wel enkeltjes die ik benoem.
Etihad First Class appartment is enkel te boeken via de reguliere AMEX die imo sowieso interessanter is dan de FB AMEX.

Zelf haal ik altijd goede inspiratie voor award tickets via ikvliegveel.com of flyertalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
basprofessional schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:45:
[...]

Het zijn wel enkeltjes die ik benoem.
Etihad First Class appartment is enkel te boeken via de reguliere AMEX die imo sowieso interessanter is dan de FB AMEX.

Zelf haal ik altijd goede inspiratie voor award tickets via ikvliegveel.com of flyertalk.
Heeft regular Amex ook een aanbieding voor een gratis kaart 1 jaar lang? Reden dat dat ik in een paar jaar tijd zo'n 200k punten heb gespaard binnen Flying Blue is door de "referral carrousel" die we elk jaar weer doen in ons huishouden :*) gratis 20k+ punten per jaar per persoon.
Ik ken de 2 fora, en mij is 30k business naar de States niet opgevallen de afgelopen 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben vorig jaar met mijn gezin van 4 retour naar Florence gevlogen (errug duur in Zomer) in Premium Economy voor 80.000 punten. Dat stond, als ik die zou boeken via de site, ongeveer gelijk aan EUR 1300,-.

50k retour naar US in economy lukt ook wel, business zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Af en toe komen er goede PromoAwards voorbij, begin dit jaar nog 60.000 of 80.000 punten voor een retour Business met KLM naar Chicago of Dallas. Laatste paar maanden zijn de PromoAwards matig. Ik denk dat men meer stunt buiten de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hv08 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:18:
[...]

25 euro tegoed bij de Bijenkorf sparen kost je (bij aankopen buiten de Bijenkorf, waar je hem toch het meest voor zult gebruiken)... 5000 euro :) Scheelt niet zoveel dus. En dan heb je ook nog nadeel van afrondingen, dus in praktijk zit je ook wel op die 5500. Fijn, dat nieuwe programma van ze... En de kaart is ook niet meer gratis als je veel uitgeeft zoals in het verleden.

Ik ben maar naar de Euroclix kaart over, maar dat is ook slecht na de laatste aanpassing. Maar je krijgt iig gewoon cash en daarmee is de kaart tenminste gratis als je genoeg uitgeeft.
Hoe bevalt die Euroclix kaart verder dan? Moet je dan ook al die verrotte onderzoeken doen en op websites klikken enzo? Ik heb er wel even snel naar gekeken, maar het ziet er allemaal zo goedkoop uit..
Pagina: 1 ... 11 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1