Stinger_Ventura schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:04:
[...]
20 a 25k per maand ? Dan nog is dit nog niet genoeg als ik de buitenlandse fora mag geloven.
Zie daar spendings van plus 1 mio per jaar, voor meerdere jaren langs komen, en ze er actief om vragen bij amex. Maar geen uitnodiging voor de amex centurion! Realiseer me dat dat er markt anders kan zijn, en weet niet wat de treshold in Nederland is.
In Nederland is dat voldoende. In Amerika wordt al jaren geklaagd dat geen nieuwe kaarten uitnodigingen worden uitgegeven. Voor de Centurion kan je je niet aanmelden, je wordt uitgenodigd. Ik kan me niet voorstellen dat discrete beroemdheden net hoog uitgave patroon bij hotels en luchtvaart de kaart niet krijgen. De twintigers en dertigers die een goede levensstijl hebben is een ander verhaal. Ik was denk ik 27 toen ik de zwarte kaart kreeg. En ik ken nog vijf ondernemers die rond die leeftijd zijn en toen de kaart kregen. Zij geven allemaal grote bedragen zakelijk uit.
Als het zakelijk en privé goed gaat zal de kaart wel met je levensstijl meegroeien. De voordelen zitten namelijk vooral privé en in zakelijk comfort. Dus als je veel reist, dan is dat wat luxer en comfortabeler. Er zijn ook wat nep voordelen. Bijvoorbeeld de Schaap & Citroen gift Cards van 1000 euro bij besteding van 5000 euro. Ik onderhandel zelf meer korting dan die 20% en Schaap & Citroen weigert de gift card als betaalmethode als je zelf ook korting onderhandelt. Hier maken ze elke keer een slechte beurt en Centurion doet daar niets mee. Een ander zogenaamd voordeel is de pricing bij reizen die je via Centurion boekt. Je boekt zelf goedkoper en sneller via internet. Onder de voordelen van Centurion is nooit de beste prijs. Het voordeel is wel de beste kamer, beschikbaarheid en upgrades. Zo kan je een grote suite krijgen terwijl je de gewone kamerprijzen betaald. Wil je de goedkoopste kamer, dan boek je die zelf via internet goedkoper. De Centurion upgrades zijn vaak direct bevestigd dus als je een bepaalde suite wilt boeken kan je ernaar vragen en dan regelen zij het voor je, je weet dan direct of het mogelijk is (beschikbaarheid is) en of de suite dan tegen de normale en lagere kamerprijzen is.
In Nederland begrijpt ook niemand de zwarte kaart. Vrijwel alle grote voordelen die op Nederland betrekking hadden zijn vervallen zonder bericht. Bijvoorbeeld de gegarandeerde beschikbaarheid in bepaalde ster restaurants. Is vervallen zonder bericht. In Amerika is de kaart ook uitgekleed doordat de grote loyaliteit programma's eruit gehaald zijn. Nederlanders zijn geen credit card land. Een Black card reputatie heb je dus niet laat staan dat iemand hem herkent. Soms zegt een meisje in de bediening iets over dat de kaart zo raar voelt of "hij gaat er bijna niet in" maar herkennen gebeurde nooit.
De enige grote voordelen zijn:
- persoonlijke account manager die je kan mailen of bellen om zaken voor je te laten regelen
- hoogste status Hilton en andere Airlines en hotel programma's
- alle verzekeringen bij autohuur kosteloos inclusief
- FHR hoogste status, upgrades en late check out bijna overal tot 16:00 of 18:00 bij hotels
- erkenning bij hotel check-in: upgrades en cadeautjes. Als ik vrouw en kind meeneem komt er vrijwel altijd een cadeautje voor de baby en bloemen voor mijn vrouw
- huwelijksreizen; die kunnen netjes regelen
- soms leuke events waar je via Centurion naartoe kan
- voorrang bij leuke concertkaarten. Ik zit regelmatig op rij 1 door AMEX presale
- partner en familie kaart. Je krijgt drie Black Cards; privé, zakelijk en vrouw. En 7 platinum kaarten voor familie/vrienden. Ook de Black card voor de vrouw is van titanium.
- vip service op Schiphol. Je wordt met de auto tot onder het vliegtuig gebracht en stapt rustig in. Privé lounge. Nooit wachten in de drukke terminal tussen de andere zwetende reizigers. Privé security en bediening.
- meet en Greet elders: je wordt opgehaald bij het vliegtuig en met golf autootje naar de douane en bagage gebracht.
- Privium plus voor jezelf en Privium basic voor de vrouw.
- priority pass lounge toegang. Nog nooit gebruikt
- gratis entree voor de familie bij AMEX Centurion lounges. Die zijn perfect. Goede douches, keuken, bar, bediening en daarbij de voordelen dat AMEX werknemers daar zaken voor je regelen. Bijvoorbeeld auto of hotel, of vlucht omboeken.
Als je dus niet veel reist is het zonde van het geld. Reis je veel, dan raad ik hem iedereen aan. Kom je veel in de USA dan kan ik het van harte aanbevelen. Hier gaan mensen op de foto met je omdat je een Black card hebt. Inclusief bijpassende service in restaurant en hotel.
[
Voor 7% gewijzigd door
Stewie! op 10-08-2015 13:30
]