Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:31
Joosie200 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:59:
DKB heb ik ook al jaren als back-up.
Ik gebruik DKB eigenlijk primair. Vooral om buiten de eurozone zonder transactiekosten geld op te kunnen nemen. Ideaal!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:49
Tijdens vakantie eind maart op Curacao heb ik mijn Bijenkorf Card (=Mastercard) van ICS 1 keer gebruikt in een supermarkt. Dat was ook de laatste keer aangezien de leverancier van de betaalautomaat (MCB Bank) alle creditcardtransacties standaard meteen omzet van de lokale valuta ANG naar USD. Hierdoor is er dus 2x een omrekening (ANG>USD>EUR) in plaats van alleen ANG naar EUR, waardoor het uiteindelijk met ICS af te rekenen bedrag hoger uitkomt. Bij pinpassen speelt dit probleem niet. De rest van de vakantie dus alleen met mijn ING betaalpas betaald. Helaas toen kennelijk geskimd, krijg binnen een week een nieuwe ING-pas. Ik blijk trouwens niet de enige te zijn. Ben benieuwd of mijn BijCard uiteindelijk ook geskimd blijkt te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672303

U123456 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:35:
Tijdens vakantie eind maart op Curacao heb ik mijn Bijenkorf Card (=Mastercard) van ICS 1 keer gebruikt in een supermarkt. Dat was ook de laatste keer aangezien de leverancier van de betaalautomaat (MCB Bank) alle creditcardtransacties standaard meteen omzet van de lokale valuta ANG naar USD. Hierdoor is er dus 2x een omrekening (ANG>USD>EUR) in plaats van alleen ANG naar EUR, waardoor het uiteindelijk met ICS af te rekenen bedrag hoger uitkomt. Bij pinpassen speelt dit probleem niet. De rest van de vakantie dus alleen met mijn ING betaalpas betaald. Helaas toen kennelijk geskimd, krijg binnen een week een nieuwe ING-pas. Ik blijk trouwens niet de enige te zijn. Ben benieuwd of mijn BijCard uiteindelijk ook geskimd blijkt te zijn!
Als ik in het buitenland betaal met mijn MasterCard wordt er soms gevraagd of ik in de lokale valuta wil betalen of in een andere. Je moet dan eigenlijk altijd gewoon kiezen voor de lokale valuta. De omrekenfactor is altijd zo ongunstig, dat kost je echt teveel geld.

Ik las hierboven ergens dat iemand vroeg of er in Nederland ook cashback programma's zijn voor cardhouders. Dat is er wel voor MasterCard; ik maak er veel gebruik van. Via de website haalmeeruitjecard kan je cashback sparen als je via die site naar een andere site gaat. Je krijgt dan een % (afhankelijk of je een standaard card of een premium card hebt) terug in de vorm van cashback. Als je minimaal € 5,- hebt gespaard kan je dit over laten maken naar de cardrekening. Ik heb laatst een hotel geboekt van iets meer dan € 600,- via booking. Kreeg ik bijna € 25,- cashback. Toch mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nickk93 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:01:
Ik ben begonnen met forex bij xm.com en die kunnen kostenloos de winst overboeken naar een creditcard, maar bij de Rabobank is het volgens mij niet mogelijk om vervolgens dat geld weer op te nemen, dus ik zat erover te denken, aangezien ik nog student ben, een rekening bij DKB te openen.

Nu ben ik erachter gekomen dat zij alleen nog klanten uit Duitstalige landen accepteren. Ik heb in het verleden al geprobeerd een rekening te openen bij Consors bank, ivm de 10 cent per kaarttransactie, maar daar ben ik afgewezen.

Heeft iemand ervaringen met Comdirect, aangezien zij ook buitenlanders accepteren. Ik heb er geen problemen mee om naar Duitsland te rijden, maar dan moet er wel een redelijke kans zijn dat het wat oplevert.
Je kan een positief saldo op je RaboCard wel opnemen. Je kunt natuurlijk gewoon uitgaven doen die eerst van het positieve saldo afgaan of je moet even bellen met hun creditcardafdeling. Zij kunnen het positieve saldo op je Rabobank betaalrekening storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:53
Anoniem: 672303 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:47:
[...]
Als ik in het buitenland betaal met mijn MasterCard wordt er soms gevraagd of ik in de lokale valuta wil betalen of in een andere. Je moet dan eigenlijk altijd gewoon kiezen voor de lokale valuta. De omrekenfactor is altijd zo ongunstig, dat kost je echt teveel geld.
Het is niet mogelijk om op Curacao in de lokale valuta (ANG) te betalen met een Nederlandse creditcard (wel met een lokale creditcard zoals de Kompa Leon). De Antilliaanse gulden is gekoppeld aan de Amerikaanse dollar (vaste koers, 1 ANG = 1,78 USD), waardoor je prima af kan rekenen in USD. Tenzij de winkelier zijn eigen koers heeft bedacht...

[ Voor 3% gewijzigd door Spixo op 10-05-2015 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Dat laatste is dan kennelijk het geval bij de Zaanse grootgrutter op Curacao of diens bankier. Even de koers berekenen aan de hand van het bonnetje: 28.76 ANG / 16.44 USD = 1.74939172749. Scheelt wel heel veel met de hierboven genoemde vaste koers van 1.78 USD, vandaar mijn creditcard maar verder niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Zojuist in de mail een aankondiging van de Mastercard van ICBC bank Amsterdam. Na veel zoeken ben ik er achter dat die 24 euro per jaar kost, met een koersopslag van 1,35% bij betaling in vreemde valuta. Dat heeft dus niet veel zin.

Ook was er een aankondiging van de ICBC Maestro kaart voor 36 euro per jaar. Ik verwacht dat die ook niet populair gaat worden voor die prijs. Gelukkig is de Unionpay kaart en de IBAN betaalrekening nog wel gratis, en die gebruik ik wel eens in Azië.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Napsju schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:17:
[...]

Ik gebruik DKB eigenlijk primair. Vooral om buiten de eurozone zonder transactiekosten geld op te kunnen nemen. Ideaal!
Hoe heb je die aan kunnen vragen? Heb je een adres in Duitsland?

Ik heb onlangs bij Consorsbank een gratis Girokonto + Credit Card proberen aan te vragen.
Reden: Betaalbaar geld opnemen buiten de eurozone.

Enkele dagen na identificatie via PostIdent al afgewezen (ogenschijnlijk een standaard brief). Het zou kunnen omdat ze van mij geen Schufa-score kunnen opvragen.

Consorsbank staat wel bekend als een bank die buitenlandse klanten accepteert. DKB doet dit niet meer. Comdirect wel, die zal ik binnenkort proberen. Maar deze is helaas iets minder gunstig dan DKB.

[ Voor 4% gewijzigd door SvMp op 20-05-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Dit topic staat vol met berichten over de DKB (zoekfunctie), en ook dat DKB tegenwoordig enkel nog rekeningen aan Duitstaligen verstrekt. Een nieuwe rekening aanvragen gaat dus niet meer.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:26
Toch jammer, bij de bijenkorfcard gaan de punten een stuk minder opleveren voor betalingen buiten de bijenkorf...
http://www.debijenkorf.nl/wijzigingen-punten

Voorheen 5 euro per 400 euro uitgaven, nu 2,50 per 500 euro uitgaven.

[ Voor 8% gewijzigd door hv08 op 26-05-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:45
Hmm, dus het gaat van 1,2% cashback naar 0.5% cashback. Dat is behoorlijk jammer, daarvoor heeft het voor mijn veel minder zin om zoveel mogelijk met dat ding te betalen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
En hij is ook niet meer gratis als je genoeg uitgeeft. Hij wordt sowieso wel duurder (16.50 + 9 voor partner ipv 12.50 + 6.25).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-07 18:57

mb1

Scheer en foppen VISA card heeft vooralsnog 5 / 1% spaartegoed.
En is het eerste jaar gratis!

[ Voor 20% gewijzigd door mb1 op 26-05-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Napsju schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:23:
Dit topic staat vol met berichten over de DKB (zoekfunctie), en ook dat DKB tegenwoordig enkel nog rekeningen aan Duitstaligen verstrekt. Een nieuwe rekening aanvragen gaat dus niet meer.
Behalve als je in Duitsland woont :p
Ik ga er maar eens eentje aanvragen :Y)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:11

FreakNL

Well do ya punk?

hv08 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:21:
Toch jammer, bij de bijenkorfcard gaan de punten een stuk minder opleveren voor betalingen buiten de bijenkorf...
http://www.debijenkorf.nl/wijzigingen-punten

Voorheen 5 euro per 400 euro uitgaven, nu 2,50 per 500 euro uitgaven.
De jaarlijkse bijdrage gaat ook van 12.50 naar 16.50.

Tja, in 1 jaar tijd overgestapt van Mastercard (Rabo) naar Visa (KNAB) naar Mastercard (Bijenkorf).. Heb de VISA kaart van KNAB nog steeds, die Bijenkorf kaart was als extra kaart bedoeld (veel buitenland).. Hou hem denk ik wel, vind de app ook wel fijn en ook de webinterface is veel beter dan die bij de VISA kaart van KNAB (die ik nu nauwelijks meer gebruik, is meer backup)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Iemand nog goede tips voor spaarprogramma? Mag ook buitenlands (wel euro) als je het vanuit NL kunt aanvragen.

Anders maar naar de euroclix kaart. Levert net zoveel (weinig) op als de nieuwe Bijenkorf kaart. Bij 30k uitgaven die ik in een jaar heb gedaan ongeveer 150 EUR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja lekker de bijenkorf, ook mooi dat ze zeggen dat het "iets" veranderd (noem het zelf wel een gigantische aanpassing). Toch jammer was een prettige kaart.

Maar weer mijn amex gaan gebruiken dan(indien het geaccepteerd wordt), tenzij iemand anders nog een voorstel heeft voor een andere kaart waar je punten mee kunt sparen?

Welke Amex kaart is overigens het beste? Heb nu de flying blue gold, maar die aanvullende reisverzekering geldt alleen als je met de kaart boekt (wat ik meestal niet doe). Denk er zelf over om over te stappen op een standaard gold card ivm de airport lounge toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Heb ook even contact gezocht met ICS over die flinke versobering van de Bijenkorf kaart. Er was niks aan te doen. Heb dus wel even mijn onvrede geuit, en was volgens de medewerker ook niet de eerste.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Ik heb ze vandaag ook gebeld en gevraagd naar de alternatieven :) Veel konden ze helaas niet doen. Het is in Nederland treurig gesteld met cashback mogelijkheden.

[ Voor 42% gewijzigd door hv08 op 27-05-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
..Die er niet zijn, toch?

(punten sparen, laag jaartarief)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vanmiddag werd ik onverwacht gebeld door de Rabobank; of ik zojuist een aankoop had gedaan bij medsonline.com (als ik het goed verstond). Toen ik daar negatief op antwoordde vroeg de beste dame of ik afgelopen maand bij hotels.com en expedia.com wat aankopen had gedaan, ook niet.

Direct is vervolgens mijn kaart geblokkeerd en ik krijg een nieuwe opgestuurd. Op 10 mei zijn er diverse betalingen gedaan, die ik zelf niet gedaan heb. Ik heb dit niet direct gezien omdat mijn CC rekening slechts enkele tientjes was (wat ook in lijn was met mijn verwachting). De bedragen waren namelijk direct ook weer gecrediteerd aan mijn CC rekening.

Uiteindelijk vraag ik mijzelf waar ze de gegevens hebben bemachtigd. Ik betaal vaak via PayPal en verder staan er maar op weinig sites mijn CC gegevens. Ben overigens wel blij met de dienstverlening van de Rabobank \ Mastercard in deze, als hadden ze de verdachte handelingen op 10 mei wel eerder kunnen ontdekken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Nahja. Ben ik net twee weken overgestapt op de Bijenkorfcard lees ik dit.. Wanneer gaat die nieuwe regeling in? Kansloos dit zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:45
3 augustus

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zo te zien blijft (voor mij) de Bijenkorfcard nog steeds de goedkoopste credit card die niet door Lasercards is uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
Voor de dubbeltjes-omdraaiers wellicht interessant: ANWB Visa Card is eerste jaar gratis en dan ontvang je ook nog 25 euro bestedingstegoed. Mocht je de kaart niet opzeggen na het eerste jaar dan betaal je na dat gratis eerste jaar 12 euro p.j.

(NB: Je moet overigens wel al ANWB-lid zijn)

[ Voor 25% gewijzigd door Valorian op 28-05-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Haha dubbeltjes omdraaiers :) afgelopen jaar 30k uitgegeven met de Bijenkorf kaart. Dat is 375 euro Bijenkorf tegoed. In de nieuwe situatie nog maar 150... Plus de kosten gaan omhoog. Nogal een verschil helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
hv08 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:54:
Haha dubbeltjes omdraaiers :) afgelopen jaar 30k uitgegeven met de Bijenkorf kaart. Dat is 375 euro Bijenkorf tegoed. In de nieuwe situatie nog maar 150... Plus de kosten gaan omhoog. Nogal een verschil helaas.
Ik doelde niet zozeer op de reacties over de bijenkortkaart hoor ;) .. Meer dat ik de ANWB-brief kreeg en dus zag dat daar 25 euro mee te 'verdienen' valt. Daar ga ik zelf geen formulier voor invullen, maar wellicht zijn er wel mensen die dat wel interessant vinden. Ik moest daarbij vooral ook denken aan mensen in het spaar-topic die 3x per jaar van rekening veranderen bij een saldo van < 10.000 euro om zo een paar tientjes rentevoordeel binnen te slepen.

Dat bijenkorf verhaal klinkt wel goed, jammer dat ik het niet wist voor deze wijziging in ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Valorian schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:47:
(NB: Je moet overigens wel al ANWB-lid zijn)
En daar zit een deel van de kosten in verborgen. Idem met gratis credit cards bij een betaalpakket. Als je de prijs van het lidmaatschap of het betaalpakket meerekent, dan is het opeens een dure kaart.

Als je anders toch al ANWB-klant zou zijn dan is het uiteraard een interessant aanbod.

[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 28-05-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-07 09:48
Aangezien ik zelf een half jaar in het buitenland studeer, mijn vriendin Bulgaars is (en ik vaak in Bulgarije ben) en veel van mijn aankopen CC afhankelijk zijn, toch maar op zoek gegaan naar een (pre-paid) CC kaart. Aangezien ik student ben, kom ik niet aan de netto inkomens die verschillende aanbieders eisen.

Daarop ben ik bij de volgende 2 kaarten uit gekomen:

Mastercard, 15,- jaarlijkse bijdrage
https://prepaid.yourmastercard.nl/
of
Skrill, 10,- jaarlijkse bijdrage
https://www.skrill.com/en...ontrol/?promo_id=16259635

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tv3eBrZ.png

Zelf gaat mijn voorkeur al uit naar de Classic Prepaid van Mastercard, aangezien daar meerdere verzekeringen bij zitten (onder andere luchtvaart), en kosten over het algemeen lager zijn (behalve opwaardering van de kaart & aanschaf).

Zijn er andere Tweakers die ervaring hebben met deze kaart, of een beter alternatief kunnen voorstellen?

Aangezien dit mijn eerste (prepaid)CC word, en nog nieuw in het wereldje ben, wil ik graag valkuilen etc. voorkomen etc.

Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:53
kanem0chi schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:28:
Aangezien ik zelf een half jaar in het buitenland studeer, mijn vriendin Bulgaars is (en ik vaak in Bulgarije ben) en veel van mijn aankopen CC afhankelijk zijn, toch maar op zoek gegaan naar een (pre-paid) CC kaart. Aangezien ik student ben, kom ik niet aan de netto inkomens die verschillende aanbieders eisen.

of

[afbeelding]

Zelf gaat mijn voorkeur al uit naar de Classic Prepaid van Mastercard, aangezien daar meerdere verzekeringen bij zitten (onder andere luchtvaart), en kosten over het algemeen lager zijn (behalve opwaardering van de kaart & aanschaf).

Zijn er andere Tweakers die ervaring hebben met deze kaart, of een beter alternatief kunnen voorstellen?

Aangezien dit mijn eerste (prepaid)CC word, en nog nieuw in het wereldje ben, wil ik graag valkuilen etc. voorkomen etc.

Hou er rekening mee dat verzekeringen vaak alleen geldig zijn op producten die je hebt betaald met je creditcard. Een luchtvaartverzekering dekt dus alleen wanneer je het vliegticket hebt geboekt met je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
Spixo schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:30:
[...]

Hou er rekening mee dat verzekeringen vaak alleen geldig zijn op producten die je hebt betaald met je creditcard. Een luchtvaartverzekering dekt dus alleen wanneer je het vliegticket hebt geboekt met je kaart.
Yes, het gaat voornamelijk om vliegtickets, hotels (reserveringen) en soms normale betalingen (In zweden gebruiken ze veel CC's en kan soms alleen contant of met CC betaald worden).

Wat is jouw advies/voorkeur wat betreft de twee kaarten?

[ Voor 6% gewijzigd door kanem0chi op 31-05-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Spixo schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:30:
[...]

Jaren geleden Skrill gehad, toen nog Moneybookers, maar toendertijd overgestapt naar 3V omdat het Nederlands was. Op zich wel tevreden over Skrill.

Heb tegenwoordig Mastercard Classic Prepaid. Voordeel is dat je een app hebt (nadeel is dat dat het enige is) en dat je aankopen gewoon verzekerd zijn, net zoals bij de niet-prepaid versie (als ik het goed begrepen heb).

Ik heb via ING overigens ook gewoon een studenten creditcard, veel banken bieden zoiets aan studenten ook aan. Dit weekend aanvraag ingediend voor de NN creditcard, ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

[ Voor 12% gewijzigd door rr7r op 31-05-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
rr7r schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:37:
[...]

Jaren geleden Skrill gehad, toen nog Moneybookers, maar toendertijd overgestapt naar 3V omdat het Nederlands was. Op zich wel tevreden over Skrill.

Heb tegenwoordig Mastercard Classic Prepaid. Voordeel is dat je een app hebt (nadeel is dat dat het enige is) en dat je aankopen gewoon verzekerd zijn, net zoals bij de niet-prepaid versie (als ik het goed begrepen heb).

Ik heb via ING overigens ook gewoon een studenten creditcard, veel banken bieden zoiets aan studenten ook aan. Dit weekend aanvraag ingediend voor de NN creditcard, ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
Met andere woorden suggereer je dat bent overgestapt vanwege de betere voorwaarden + app etc?

Ik zat net bij de ING voorwaarden en kosten te bekijken, maar die zijn in vergelijking tot de Classic Prepaid kaart van Mastercard een stuk hoger? (ik heb geen ING, toch benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
kanem0chi schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:45:
[...]

Met andere woorden suggereer je dat bent overgestapt vanwege de betere voorwaarden + app etc?

Ik zat net bij de ING voorwaarden en kosten te bekijken, maar die zijn in vergelijking tot de Classic Prepaid kaart van Mastercard een stuk hoger? (ik heb geen ING, toch benieuwd)
Ontvang je nog studiefinanciering (leenrecht telt ook)? Zo ja, vaak biedt je eigen bank voor een gekort bedrag een creditcard aan met 1000 euro bestedingsruimte als student. Welke bank zit je?

Niet direct de voorwaarden tov Skrill, maar ik heb ook een Cash Passport van GWK, met US$ als valuta, maar die valt net als Skrill onder Brits recht. Daarom heb ik die opgezegd en ben ik naar Mastercard Classic Prepaid gegaan. 3V is Visa en heb ik ook nog, maar biedt dacht ik geen verzekering. Maar doorgaans gebruik ik de card van ING, tenzij ik een bestellingtje plaats in het buitenland, zoals Amazon, voelt voor mij iets veiliger. Anders zou ik inderdaad de Mastercard Classic nemen ivm verzekering en Nederlands recht.

[ Voor 30% gewijzigd door rr7r op 31-05-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
rr7r schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:48:
[...]

Ontvang je nog studiefinanciering (leenrecht telt ook)? Zo ja, vaak biedt je eigen bank voor een gekort bedrag een creditcard aan met 1000 euro bestedingsruimte als student. Welke bank zit je?

Niet direct de voorwaarden tov Skrill, maar ik heb ook een Cash Passport van GWK, met US$ als valuta, maar die valt net als Skrill onder Brits recht. Daarom heb ik die opgezegd en ben ik naar Mastercard Classic Prepaid gegaan. 3V is Visa en heb ik ook nog. Maar doorgaans gebruik ik de card van ING, tenzij ik een bestellingtje plaats in het buitenland, zoals Amazon, voelt voor mij iets veiliger.
Nog 1 jaar studiefinanciering en genoeg leenrecht :). Ik zit bij de Rabobank, maar sta op het punt om over te stappen naar Triodos bank. Daarnaast kon ik niet zo 1, 2, 3 bij Rabobank vinden of dit ook bij Rabobank kan.

Als ik bijv. de ING jongeren CC vergelijk met de Prepaid Classic kaart, dan zijn de ING kosten veel hoger ( ik ben vaak, ongeveer 2 keer per maand in het buitenland )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
kanem0chi schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:58:
[...]

Nog 1 jaar studiefinanciering en genoeg leenrecht :). Ik zit bij de Rabobank, maar sta op het punt om over te stappen naar Triodos bank. Daarnaast kon ik niet zo 1, 2, 3 bij Rabobank vinden of dit ook bij Rabobank kan.

Als ik bijv. de ING jongeren CC vergelijk met de Prepaid Classic kaart, dan zijn de ING kosten veel hoger ( ik ben vaak, ongeveer 2 keer per maand in het buitenland )
https://www.rabobank.nl/p...ieren.betalen.creditcards

Onder het kopje Bestedingslimiet:
Rabo StudentenPakket € 1.000 per maand

Onder het kopje Kenmerken:
Voor klanten met een Rabo DirectPakket, Rabo BasisPakket, Rabo StudentenPakket of Rabo TotaalPakket.

[ Voor 8% gewijzigd door rr7r op 31-05-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
rr7r schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:01:
[...]

https://www.rabobank.nl/p...ieren.betalen.creditcards

Onder het kopje Bestedingslimiet:
Rabo StudentenPakket € 1.000 per maand

Onder het kopje Kenmerken:
Voor klanten met een Rabo DirectPakket, Rabo BasisPakket, Rabo StudentenPakket of Rabo TotaalPakket.
Thnx!

Na het eventjes vergeleken te hebben met de Classic Card, ga ik toch voor de Classic Card, aangezien het de buitenlandse valuta's, exchange rates etc. allemaal lager zijn. En met alleen wat vliegtickets en hotel reserveringen etc. geen 'volwaardige' Credit Kaart nodig. Eerst dit maar eens een jaartje uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Het iemand ervaring met het gebruik van creditcards in Afrika? Over 2 maanden ga ik op safari naar Zuid-Afrika/Botswana/Namibië. In Zuid-Afrika verwacht ik geen problemen, maar het gaat meer om Botswana/Namibië waar je je debitcard bijna niet kunt gebruiken. Wij nemen 2 Mastercards mee. Nu hoor ik wisselende reacties van mensen. De één zegt dat ook Mastercard niet over geaccepteerd wordt en dat je een VISA-creditcard moet meenemen. De ander zegt echter weer dat ze geen problemen hebben gehad met hun Mastercard. Is er hier iemand die ervaring heeft met het meenemen van een Mastercard naar Afrika? Ter info, onze Mastercards zijn van ING en Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
In Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland hebben wij vorig jaar gewoon contant geld opgenomen (DKB zonder koersopslagen :+ ). Werkte prima, en geldautomaten zijn overal. Binnenkort ga ik ook naar Namibië en Botswana. Zal daar toch niet heel anders zijn dan in Lesotho of Swaziland?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
Qua acceptatie maakt het trouwens niets uit waar je een Mastercard vandaan hebt. Niemand die naar het kleurtje of banklogo kijkt. Het enige voordeel is dat je nu 2x een aparte limiet hebt en dat wanneer er één gestolen wordt of zo, je nog steeds met de andere kunt betalen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoals je zelf al aangeeft is ZA iig geen probleem daar wordt je mastercard bijna overal geaccepteerd. Voor mijn gevoel werd visa het meest geaccepteerd in Mozambique, maar weet niet of dat een indicatie is voor borswana, namibie.

Ik zou gewoon geld pinnen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
Volgens mij is het in veel van die landen "geld is geld" toch? In ieder geval wel in Zimbabwe waar we ook nog een dag heengaan. Dus of het nou Afrikaanse randen zijn, Botswaanse Pula's of Euro's, ze zullen ze in veel gevallen toch wel accepteren denk ik. Maar is het verstandig om ook nog een VISA-card te nemen of zal Mastercard wel voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaviddeVogel schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:12:
Het iemand ervaring met het gebruik van creditcards in Afrika? Over 2 maanden ga ik op safari naar Zuid-Afrika/Botswana/Namibië. In Zuid-Afrika verwacht ik geen problemen, maar het gaat meer om Botswana/Namibië waar je je debitcard bijna niet kunt gebruiken. Wij nemen 2 Mastercards mee. Nu hoor ik wisselende reacties van mensen. De één zegt dat ook Mastercard niet over geaccepteerd wordt en dat je een VISA-creditcard moet meenemen. De ander zegt echter weer dat ze geen problemen hebben gehad met hun Mastercard. Is er hier iemand die ervaring heeft met het meenemen van een Mastercard naar Afrika? Ter info, onze Mastercards zijn van ING en Rabobank.
Ik heb even voor je gekeken op www.betaleninhetbuitenland.nl. Dit is een website van de Rabobank waar je de betaalmogelijkheden per land kan bekijken. Botswana heeft zowel voor MasterCard als Visa een zeer beperkte acceptatie. Ik zou daarom voor de zekerheid nog een Visa aanvragen, dan zit je altijd goed. ING heeft geen Visa, Rabobank alleen bij het RiantPakket (GoldCard). Je zou kunnen kijken naar een bankonafhankelijke Visa op www.worldcard.nl van ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
DaviddeVogel schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:12:
Pinnen ging vrij goed in Windhoek en Swakopmund, credit cards weet ik niet meer... We hadden zowel Mastercard als Visa mee, en dollars en euro's. Een groot deel van de accomodaties geboekt en betaald vanuit Windhoek zelf (o.a. Etosha en Desert Camp bij Sossusvlei) waardoor we onderweg helemaal niet zoveel betalingen hoefden te doen. Volgens mij was de NAD gelijk aan de Rand, en was idd allebei prima.
offtopic:
Namibië was geweldig trouwens, prachtig land!

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
elessar schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:58:
[...]

Pinnen ging vrij goed in Windhoek en Swakopmund, credit cards weet ik niet meer... We hadden zowel Mastercard als Visa mee, en dollars en euro's. Een groot deel van de accomodaties geboekt en betaald vanuit Windhoek zelf (o.a. Etosha en Desert Camp bij Sossusvlei) waardoor we onderweg helemaal niet zoveel betalingen hoefden te doen. Volgens mij was de NAD gelijk aan de Rand, en was idd allebei prima.
offtopic:
Namibië was geweldig trouwens, prachtig land!
Eigenlijk wil ik het vooral voor Botswana weten. In Namibië zitten we maar 3 nachten en dan ook alleen in het uiterste noord-oosten (dat aanhangsel), dus niet in Windhoek of Swakopmund. Maar het is denk ik gewoon het verstandigste om zoveel mogelijk geld te pinnen waar het kan en zoveel mogelijk contant te betalen, ook ivm creditcardfraude. We zitten bijna uitsluitend in wildparken (slapen in tentje op de auto) en komen bijna alleen in de bewoonde wereld om voorraden in te slaan en te tanken. Een VISA-card aanschaffen brengt ook weer extra kosten met zich mee... Lastig.. Lastig... :)
offtopic:
Botswana zal toch ook wel mooi zijn neem ik aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Wanneer je ANWB lid bent, krijg je het 1e jaar €25 tegoed erbij. http://www.anwb.nl/creditcard/anwbvisacard

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

kanem0chi schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:28:

of

[afbeelding]

Kun je geen studenten CC bij je bank krijgen? Die krijg ik zelfs met 0 officieel inkomen. :P wel maar 1k bestedingslimiet maar kan bij storten als ik meer uit wil geven. Heb een tijdje zo'n prepaid ding gebruikt maar telkens als ik hem nodig had stond er weer niet genoeg geld op.

Edit: laat maar, spuit 11, is allang gezegd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:44
Gisteren de ICS CC van mijn vrouw weer opgezegd en weer een nieuwe ICS kaart op mijn naam afgesloten. Op deze manier toch al 2 Ray Bans en dan nu een tabje gekregen, leuke acties hebben die mensen van ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-07 10:36
Toch leuk inderdaad om die cards te vergelijken. Altijd gebruik gemaakt van de 'standaard' card bij het betaalpakket van ABN, daar dan ook nog een een extra card aangevraagd voor partner.

Nu toch maar eens gebruik gemaakt van de 'aanbieding' van de ANWB, een jaar de goldcard gratis, met 7,50 bestedingstegoed. Binnenkort toch op vakantie en daar waarschijnlijk een huurauto, dan is zo'n eigen-risico verzekering erg handig ;-) . En ook automatisch een extra card. Klopt inderdaad dat je wel lid moet zijn van de ANWB, je kunt tegenwoordig ook als 'partner' voor 'niks' lid worden, zodoende ook deze card kunnen aanvragen.

Volgend jaar maar weer eens kijken of dat nog steeds zo goed bevalt :) .

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:18
Omdat ik deze herfst naar de VS ga en de vooruitzichten voor de euro niet geweldig zijn, wil ik nu alvast wat dollars stashen tegen de huidige koers. Nu zijn er twee opties: een USD prepaid creditcard van Skrill (2,49% exchange rate) of een prepaid creditcard van WeSwap (exchange rate van maximaal 1,4% en minimaal 1%). Zijn er mensen die ervaring hebben met WeSwap? :) Het idee achter WeSwap is vrij simpel: je swapt jouw euro's tegen dollars met andere WeSwap gebruikers.

[ Voor 14% gewijzigd door Safaci op 04-06-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Dollars pinnen bij de GWK op Schiphol? Kies de koers van je bank (niet die woekerkoers van het GWK zelf) en je hebt de koers van vandaag.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 11:01
Dollars pinnen bij GWK (of welke andere valuta) is vaak een stuk duurder dan gewoon je pas in de US in de gleuf prikken en te pinnen in USD (dus NIET op convert to Euro klikken).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Vaak, zoals ook bij de ABN op Schiphol het geval is. Bij GWK is dat een ander verhaal. Ik heb het onlangs zelf gedaan met de DKB Visa kaart en kreeg transactiekostenloos de koers van de dag.

Reken maar na:

Belegdatum28.03.2015
Wertstellung30.03.2015
Betrag-259,26 EUR
Ursprünglicher Betrag-280,00 USD
Umrechnungskurs 1,08
UmsatzbeschreibungTVX Schiphol 4Netherlands

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 23:18
Dollars pinnen op Schiphol is geen optie, omdat ik voor een vrij lange periode naar de VS ga. Dus ik ben voornamelijk op zoek naar digitale oplossingen. :) Ik kan natuurlijk ook hopen dat de koers dan weer stabiel is, maar het zou balen zijn als de euro dan de pariteit heeft bereikt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ik moet zeggen dat 1,08 ook al geen pretje is hoor ;-)
Ballebek schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:48:
Dollars pinnen bij GWK (of welke andere valuta) is vaak een stuk duurder dan gewoon je pas in de US in de gleuf prikken en te pinnen in USD (dus NIET op convert to Euro klikken).
Dat is zelfs duurder, omdat vrijwel alle banken in de US een extra opslag rekenen van enkele dollars per transactie. In New York heb ik alleen de TD bank kunnen vinden waar geen extra kosten berekend worden. Daarna de Wegmans supermarkt, waar ze ook geldautomaten hebben staan die slechts een dollar per keer rekenen. De rest varieert tussen de 2,50-5 dollar per keer.

[ Voor 86% gewijzigd door Napsju op 04-06-2015 13:16 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
--weg--

[ Voor 98% gewijzigd door Napsju op 04-06-2015 13:16 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robbierzz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:28:
Toch leuk inderdaad om die cards te vergelijken. Altijd gebruik gemaakt van de 'standaard' card bij het betaalpakket van ABN, daar dan ook nog een een extra card aangevraagd voor partner.

Nu toch maar eens gebruik gemaakt van de 'aanbieding' van de ANWB, een jaar de goldcard gratis, met 7,50 bestedingstegoed. Binnenkort toch op vakantie en daar waarschijnlijk een huurauto, dan is zo'n eigen-risico verzekering erg handig ;-) . En ook automatisch een extra card. Klopt inderdaad dat je wel lid moet zijn van de ANWB, je kunt tegenwoordig ook als 'partner' voor 'niks' lid worden, zodoende ook deze card kunnen aanvragen.

Volgend jaar maar weer eens kijken of dat nog steeds zo goed bevalt :) .
Ik hoorde inderdaad de reclame van de ANWB over hun creditcard. Overigens zijn al hun Cards van ICS. Die hebben bijna overal wel een vinger in de pap. Overigens heeft ICS zelf vaak ook interessante aanbiedingen, bijvoorbeeld € 50,- tegoed. Opvallend is altijd dat ze hun Visa's redelijk pushen ten opzichte van MasterCard. Op hun eigen website vind je niet eens hun MasterCards, daarvoor moet je naar yourmastercard.nl. Ze verdienen er waarschijnlijk meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Probeerde bij Knab een creditcard voor mezelf aan te vragen, maar ze weigeren mijn aanvraag, omdat ik weiger de gegevens (inclusief haar salaris, wat ik niet eens weet, omdat het zelfs mij geen reet interesseert) van mijn vriendin (waarmee ik enkel samenwoon en niet mee ben getrouwd, noch een samenlevingscontract heb) in de overeenkomst op te nemen. Wat een idioten.

Iemand enig idee of ze bij de SNS ook zo moeilijk doen? Dan ga ik namelijk overstappen. Heb ze al gemaild, maar de ervaring leert dat de antwoorden op die vragen niet altijd even betrouwbaar zijn.

Ben net overgestapt naar Knab en was best tevreden, maar ben hier nu helemaal klaar mee. Die aanvraagprocedure van de creditcard verliep sowieso al heel stroef en nu ze eindelijk de aanvraag in behandeling hebben genomen na een paar maanden, krijg je dit. Dan maar weer overstappen dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 05-06-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:18:
Probeerde bij Knab een creditcard voor mezelf aan te vragen, maar ze weigeren mijn aanvraag, omdat ik weiger de gegevens (inclusief haar salaris, wat ik niet eens weet, omdat het zelfs mij geen reet interesseert) van mijn vriendin (waarmee ik enkel samenwoon en niet mee ben getrouwd, noch een samenlevingscontract heb) in de overeenkomst op te nemen. Wat een idioten.

Iemand enig idee of ze bij de SNS ook zo moeilijk doen? Dan ga ik namelijk overstappen. Heb ze al gemaild, maar de ervaring leert dat de antwoorden op die vragen niet altijd even betrouwbaar zijn.

Ben net overgestapt naar Knab en was best tevreden, maar ben hier nu helemaal klaar mee. Die aanvraagprocedure van de creditcard verliep sowieso al heel stroef en nu ze eindelijk de aanvraag in behandeling hebben genomen na een paar maanden, krijg je dit. Dan maar weer overstappen dus.
Dat is bij welke creditcard aanvraag zo ;). Enig alternatief is de zogenaamde prepaid creditcard. Ik heb er zelf ook een van Neteller. Die werkt altijd prima en is de goedkoopste die je kan vinden. Visa word wereldwijd echter meer geaccepteerd dan mastercard. Mocht dat een probleem voor je zijn dan kan je altijd nog kijken naar de 3V card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb nu formulier gekregen van SNS. Daarop hoef ik in ieder geval geen inkomensgegevens van mijn vriendin in te vullen en ze hoeft ook niet mee te tekenen. Daar willen ze het enkel weten als de kaart wordt aangevraagd op een gezamenlijke rekening.

Maar volgens jou moet je dus altijd minimaal de naam van je vriendin (of vriend) opgeven? Waarom is dat? Ze staat immers niet garant voor de aankopen die ik doe via mijn cc.

[ Voor 85% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 06-06-2015 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 08:33:
Heb nu formulier gekregen van SNS. Daarop hoef ik in ieder geval geen inkomensgegevens van mijn vriendin in te vullen en ze hoeft ook niet mee te tekenen. Daar willen ze het enkel weten als de kaart wordt aangevraagd op een gezamenlijke rekening.

Maar volgens jou moet je dus altijd minimaal de naam van je vriendin (of vriend) opgeven? Waarom is dat? Ze staat immers niet garant voor de aankopen die ik doe via mijn cc.
De reden waarom je bij Knab zoveel gegevens moet aanleveren is omdat Laser Cards de creditcard uitgeeft. Zij geven alleen Cards uit met een gespreid betalen faciliteit. De Card van Knab is een doorlopend krediet, ook al staat er standaard ingesteld dat je maandelijks 100% betaalt via automatische incasso. Je kunt het met één druk op de knop aanzetten zonder verdere beoordeling (hebben ze bij de aanvraag al gedaan). Als je aanvraag wordt goedgekeurd wordt de limiet van de Card bij het BKR geregistreerd. Dit is dus alleen het geval als je je uitgaven gespreid KAN terugbetalen. Log maar eens in in je Knab omgeving en klik op Creditcard Aanvragen:

Wat moet je weten over de Knab Visa Card?
Omdat je de mogelijkheid hebt tot gespreid betalen, is je creditcardaanvraag bij Laser Cards een kredietaanvraag. Deze aanvraag wordt door Laser Cards getoetst.

SNS biedt de optie tot Gespreid Betalen ook aan, maar niet standaard. Je zult hierbij hoogstens een salarisstrook moeten aanleveren. De creditcards van ICS worden tegenwoordig ook niet meer standaard als krediet verstrekt (www.worldcard.nl en www.yourmastercard.nl).

Daarnaast lees ik best wat klachten over de Visa van Knab / Laser Cards. Vooral het laatste bedrijf staat niet echt goed bekend.

Ik heb zelf ook rekeningen bij Knab, maar ik heb via ICS een MasterCard Black, want ik heb geen zin in een creditcard die bij het BKR wordt geregistreerd. Helaas liep ik dus ook tegen die idiote beoordeling aan, waardoor ik heb bedankt voor die Card.

Laat het Knab ook vooral weten hoe je erover denkt. Heb ik ook gedaan. Ze zijn er al van op de hoogte.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 672303 op 06-06-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001

Stewie!

Keen must die!

Dat komt omdat er families zijn waar men structureel schulden niet aflost. De verplichtingen gaan dan van de een naar de ander. Bijvoorbeeld bij UPC steeds een nieuw abo afsluiten en doen alsof de wanbetaler er niet meer woont. Of dus krediet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Stewie! schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:49:
Dat komt omdat er families zijn waar men structureel schulden niet aflost. De verplichtingen gaan dan van de een naar de ander. Bijvoorbeeld bij UPC steeds een nieuw abo afsluiten en doen alsof de wanbetaler er niet meer woont. Of dus krediet afsluiten.
Banken zijn gewoon slecht in het beoordelen van kredietrisico. Tophypotheken op 2 inkomens met LTV 125% tegen een laag hypothecair tarief was jarenlang geen probleem, maar een CCtje kennelijk dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Atomsk schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 00:18:
Wanneer je ANWB lid bent, krijg je het 1e jaar €25 tegoed erbij. http://www.anwb.nl/creditcard/anwbvisacard
Zit ik ook aan te denken als ANWB lid, maar kan bij m'n bank (ING) ook een creditcard nemen. Zit daar nog verschil in? Dat het met een creditcard van de bank waar je ook klant bent misschien gunstigere voorwaarden zijn o.i.d.?

Heb overigens ook zo'n 3V prepaid ding gekocht, jaar geleden ofzo. Die gebruikte ik om af en toe apps aan te schaffen in de Apple App Store. Maar doe er nu niks meer mee, dus er zal wel wat van het tegoed zijn afgesnoept zoals hierboven ook al werd genoemd.

Heb overigens wel eens gehad dat er 2x €1,95 was afgeboekt door Apple, een 'testtransactie'. Hierdoor had ik onvoldoende saldo om de app nog aan te schaffen 8)7 , of ik zou eerst weer moeten opwaarderen met minstens 20 euro. Maar via de mail gevraagd of die testtransacties weer teruggeboekt konden worden waar snel op werd gereageerd. Op zich is zo'n prepairdcard wel een prima oplossing dus, voor zulk soort dingen. We willen binnenkort echter ook buiten Europa op vakantie, dan heb ik liever een 'echte' creditcard.

Bestel ook veel op eBay (bijna wekelijks wel meuk uit China), wellicht is het voordeliger om daar ook met creditcard te betalen i.p.v. PayPal? (omdat die een slechtere wisselkoers hanteert zodat ze er zelf aan verdienen). En voor dure aankopen (cameralens o.i.d.) is een creditcard door de goede verzekeringsvoorwaarden ook wel handig.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 30-06-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 17:25
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:18:
Probeerde bij Knab een creditcard voor mezelf aan te vragen,
Knab zijn een stelletjes zeikerds in mijn ervaring. Zal wel door het Aegon-DNA komen ;) Ik blijf er na gezeur ver vandaan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
ThinkPadd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:20:
[...]

Zit ik ook aan te denken als ANWB lid, maar kan bij m'n bank (ING) ook een creditcard nemen. Zit daar nog verschil in? Dat het met een creditcard van de bank waar je ook klant bent misschien gunstigere voorwaarden zijn o.i.d.?
Dat zul je zelf moeten uitzoeken. Een kaart is een kaart, maar de voorwaarden, rentepercentages en verzekeringen zouden best wel eens kunnen verschillen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:43
True, maar over het algemeen gezien? Heeft het dan voordelen om een creditcard te nemen bij de bank waar je zit, of kan je net zo goed een reseller zoals ANWB nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 17:25
Er is geen magisch voordeel aan het hebben van een kaart bij je bank, alle eventuele voordelen staan in de voorwaarden ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Laatst online: 00:11
ThinkPadd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:20:
[...]

Heb overigens ook zo'n 3V prepaid ding gekocht, jaar geleden ofzo. Die gebruikte ik om af en toe apps aan te schaffen in de Apple App Store. Maar doe er nu niks meer mee, dus er zal wel wat van het tegoed zijn afgesnoept zoals hierboven ook al werd genoemd.

Heb overigens wel eens gehad dat er 2x €1,95 was afgeboekt door Apple, een 'testtransactie'. Hierdoor had ik onvoldoende saldo om de app nog aan te schaffen 8)7 , of ik zou eerst weer moeten opwaarderen met minstens 20 euro. Maar via de mail gevraagd of die testtransacties weer teruggeboekt konden worden waar snel op werd gereageerd. Op zich is zo'n prepairdcard wel een prima oplossing dus, voor zulk soort dingen. We willen binnenkort echter ook buiten Europa op vakantie, dan heb ik liever een 'echte' creditcard.

Bestel ook veel op eBay (bijna wekelijks wel meuk uit China), wellicht is het voordeliger om daar ook met creditcard te betalen i.p.v. PayPal? (omdat die een slechtere wisselkoers hanteert zodat ze er zelf aan verdienen). En voor dure aankopen (cameralens o.i.d.) is een creditcard door de goede verzekeringsvoorwaarden ook wel handig.
ik denk dat het verschil voornamelijk zit in het type Mastercard/Visa en de aanvullende voorwaarden en verzekeringen. Zie zo snel dat je bij de ANWB creditcardrente ontvangt boven de € 500,- en bij ING zie ik dat zo snel niet.

Wat betreft je laatste punt kan je bij betalingen in andere valuta met je creditcard via Paypal kiezen om PP de omrekenkoers te laten bepalen of dat je dat via je creditcardmaatschappij laat doen. Dat laatste is vaak goedkoper. Vorige maand scheelde mij dat bij een betaling in Zweedse kronen zo'n € 10,-. PP kwam op € 330 uit, terwijl ik uiteindelijk € 320 op mijn rekeningafschrift zag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07 07:40
ThinkPadd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:35:
True, maar over het algemeen gezien? Heeft het dan voordelen om een creditcard te nemen bij de bank waar je zit, of kan je net zo goed een reseller zoals ANWB nemen?
Ik zou een cc van de bank nemen. Om de simpele reden dat je altijd wel een bankrekening hebt, of die nu van de ING is of van een andere, dus ook een relatie met die bank gedurende de rest van je leven.

Daarentegen is de relatie met de ANWB veel losser. Stel dat je je auto weg doet, vanwege een leasebak van de zaak, of ouderdom oid, dan heeft het ook geen zin meer om ANWB lid te blijven. Dat betekent ook automatisch het verlies van je cc. Eventuele schulden moeten per direct in een keer terugbetaald worden. Soms komt dat niet zo goed uit als er nog een groot bedrag openstaat... Zolang je de cc wilt houden, zul je dus ook automatisch lid moeten blijven van de ANWB, waarmee eventuele voordeeltjes weer teniet gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-07 21:13
Goed punt, maar omgekeerd gaat ook op. Ben al een aantal keren van bank veranderd, en heb nog steeds dezelfde ANWB visa card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Redenen waarom ik geen ABN AMRO creditcard heb genomen (Mastercard), maar een Bijenkorfcard (eveneens Mastercard):
-Hoger standaard bestedingslimiet bij de Bijenkorfcard;
-Tegoed sparen bij de Bijenkorf bij iedere besteding boven de 2 euro. Dit is niet mogelijk bij de ABN AMRO creditcard

Bij de ABN AMRO zou ik de creditcard 'gratis hebben gehad' (lees zit verdisconteerd in het hogere tarief wat je bij ABN betaalt tov een bank waar je geen creditcard neemt), terwijl ik voor de Bijenkorfcard 15 euro of iets dergelijks per jaar moest betalen.

De voordelen wegen mijns inziens veel zwaarder dan de bijdrage per jaar. Vandaar dat ik niet heb gekozen voor een creditcard van mijn bank.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
wilmundo schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:02:
Redenen waarom ik geen ABN AMRO creditcard heb genomen (Mastercard), maar een Bijenkorfcard (eveneens Mastercard):
-Tegoed sparen bij de Bijenkorf bij iedere besteding boven de 2 euro. Dit is niet mogelijk bij de ABN AMRO creditcard

Bij de ABN AMRO zou ik de creditcard 'gratis hebben gehad' (lees zit verdisconteerd in het hogere tarief wat je bij ABN betaalt tov een bank waar je geen creditcard neemt), terwijl ik voor de Bijenkorfcard 15 euro of iets dergelijks per jaar moest betalen.

De voordelen wegen mijns inziens veel zwaarder dan de bijdrage per jaar. Vandaar dat ik niet heb gekozen voor een creditcard van mijn bank.
Jammer alleen dat per aug dat hele spaarprogramma wordt versoberd. Ik ben overgestapt op euroclix, zelfde percentage spaarsaldo als nieuwe Bijenkorf kaart (betalingen binnen de Bijenkorf daargelaten) maar dan gewoon als geld op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Hoe is het eigenlijk met de afronding van punten bij de Euroclix kaart? Als je een aankoop van 9,98 euro doet, krijg je dan gewoon 0 punten zoals dat ook bij de Bijenkorf kaart het geval is bij een aankoop van 1,98 euro (huidige voorwaarden, voor versobering)?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Laatst online: 20-07 11:05
wilmundo schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:02:

Ik heb zelf jarenlang een betaal- en spaarrekening (heet nu een Privé Pakket) lopen bij ABN-AMRO. Ik zou graag wel een "gratis" Mastercard willen hebben voor o.a. aankopen bij webshops. Echter is mijn inkomen te laag, dus ik kom zeer waarschijnlijk niet in aanmerking voor de CC. Prima, snap ik. Ik ben arm. :+

Ik betaal nu dus € 3,25 per maand voor een ABN-AMRO Privé Pakket met gratis creditcard... maar dan zonder creditcard.

Maar er is ook een Prepaid Mastercard Classic voor € 14,95 per jaar. Uitgegeven door ICS, een dochteronderneming van ABN-AMRO. Het zou dan een mooi gebaar zijn om zo een kaart kosteloos aan te bieden aan armoedzaaiers mensen als ik.

Zo een Prepaid Mastercard Classic vind ik de beste prepaid creditkaart vergeleken met andere prepaidaanbieders (Neteller, 3V, Skrill) gezien de 180 dagen aankoopverzekering, reisverzekering, fraudepreventie, service van ICS, enz... (Met die € 0,95 transactiekosten per storting heb ik geen moeite.)

Ik zit er nu dus aan te denken om naar SNS te gaan. Je betaalt daar niet de hoofdprijs als rekeninghouder en je krijgt nog rente op je betaalrekening ook! Scheelt een paar tientjes per jaar vergeleken met mijn situatie nu maar het gaat me ook meer om het idee... Geen CC bij SNS? Jammer dan. Die heb ik nu ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Shmoopy op 01-07-2015 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 21:26

icecreamfarmer

en het is

Shmoopy schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 05:46:
[...]

Ik heb zelf jarenlang een betaal- en spaarrekening (heet nu een Privé Pakket) lopen bij ABN-AMRO. Ik zou graag wel een "gratis" Mastercard willen hebben voor o.a. aankopen bij webshops. Echter is mijn inkomen te laag, dus ik kom zeer waarschijnlijk niet in aanmerking voor de CC. Prima, snap ik. Ik ben arm. :+

Ik betaal nu dus € 3,25 per maand voor een ABN-AMRO Privé Pakket met gratis creditcard... maar dan zonder creditcard.

Maar er is ook een Prepaid Mastercard Classic voor € 14,95 per jaar. Uitgegeven door ICS, een dochteronderneming van ABN-AMRO. Het zou dan een mooi gebaar zijn om zo een kaart kosteloos aan te bieden aan armoedzaaiers mensen als ik.

Zo een Prepaid Mastercard Classic vind ik de beste prepaid creditkaart vergeleken met andere prepaidaanbieders (Neteller, 3V, Skrill) gezien de 180 dagen aankoopverzekering, reisverzekering, fraudepreventie, service van ICS, enz... (Met die € 0,95 transactiekosten per storting heb ik geen moeite.)

Ik zit er nu dus aan te denken om naar SNS te gaan. Je betaalt daar niet de hoofdprijs als rekeninghouder en je krijgt nog rente op je betaalrekening ook! Scheelt een paar tientjes per jaar vergeleken met mijn situatie nu maar het gaat me ook meer om het idee... Geen CC bij SNS? Jammer dan. Die heb ik nu ook niet.
De limiet is toch dynamisch :? Kunnen ze die niet voor je verlagen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
hv08 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:20:
[...]
Jammer alleen dat per aug dat hele spaarprogramma wordt versoberd. Ik ben overgestapt op euroclix, zelfde percentage spaarsaldo als nieuwe Bijenkorf kaart (betalingen binnen de Bijenkorf daargelaten) maar dan gewoon als geld op te nemen.
Napsju schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:55:
Hoe is het eigenlijk met de afronding van punten bij de Euroclix kaart? Als je een aankoop van 9,98 euro doet, krijg je dan gewoon 0 punten zoals dat ook bij de Bijenkorf kaart het geval is bij een aankoop van 1,98 euro (huidige voorwaarden, voor versobering)?
Iemand?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Ik heb hem net, maar naar wat ik begrijp regelen ze dit 1x per maand met euroclix. Je kunt ook nergens kijken tussentijds hoeveel punten je hebt gespaard die maand, wat wel kan bij de Bijenkorf kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Laatst online: 20-07 11:05
icecreamfarmer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:36:
[...]

De limiet is toch dynamisch :? Kunnen ze die niet voor je verlagen?
De bestedingslimiet is dynamisch, niet de voorwaarden om een kaart aan te vragen.
Ook op deze "echte" creditcard is het mogelijk om een positief saldo op te bouwen. Daar krijg je rente over uitbetaald. Geen idee hoeveel, maar het is vast meer dan de 0,0 % die ik nu op de betaalrekening krijg. ;)
Artikel 12. Bestedingslimiet
12.1. Wij stellen de bestedingslimiet van uw Card vast. U mag niet meer uitgeven of opnemen dan deze bestedingslimiet. Een bedrag dat eventueel boven de bestedingslimiet uitkomt, moet u onmiddellijk aan ons terugbetalen. Wij mogen de bestedingslimiet met onmiddellijke ingang wijzigen.
12.2. Als u een positief saldo heeft op uw Card, kunt u de bestedingslimiet plus het positieve saldo uitgeven of opnemen.
12.3. Voor de Hoofd en Extra Card(s) geldt één gezamenlijke bestedingslimiet. Alleen de houder van een Hoofd Card mag de bestedingslimiet wijzigen.
Om een creditcard aan te kunnen vragen, moet u minimaal het volgende inkomen hebben:

•Credit Card: € 1.150,- netto per maand

•Credit Card voor studenten: € 500,- netto per maand

•Gold Card: € 1.250,- netto per maand
Bron: https://www.abnamro.nl/nl...reditcards/kenmerken.html

[ Voor 0% gewijzigd door Shmoopy op 03-07-2015 18:31 . Reden: spaties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik moest vandaag £12 betalen aan Barclaycard, omdat mijn saldo £402 was op een kredietlimiet van £400.

De meeste transacties werden gelukkig wel geweigerd, wel jammer dat de transactie die ervoor zorgde dat ik £2 boven mijn kredietlimiet kwam, niet geweigerd werd. Ik had geen idee van Over Credit Limit Charges, omdat dat volgens mij in Nederland niet zoveel voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chronoz schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:58:
Ik moest vandaag £12 betalen aan Barclaycard, omdat mijn saldo £402 was op een kredietlimiet van £400.

De meeste transacties werden gelukkig wel geweigerd, wel jammer dat de transactie die ervoor zorgde dat ik £2 boven mijn kredietlimiet kwam, niet geweigerd werd. Ik had geen idee van Over Credit Limit Charges, omdat dat volgens mij in Nederland niet zoveel voorkomt.
Hebben we in Nederland niet echt inderdaad. Wat erop lijkt is een hoger rentetarief voor roodstaan op het moment dat je meer rood staat dan je kredietlimiet toelaat.

Over het algemeen doet een merchant altijd eerst een autorisatie op de CC voordat je als het ware hebt afgerekend. Als de kredietlimiet van de Card de aankoop niet toestaat dan wordt de transactie in de regel geweigerd. Indien je incasso's op je Card hebt kan ik mij voorstellen dat je daarmee iets gemakkelijker over de limiet gaat. Ik vind 12 pond wel een fors bedrag op zo'n kleine overstand, maar daar zullen ze hun geld wel aan verdienen aan dat soort kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Shmoopy schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 05:46:
[...]

Weet iemand waar onderstaande goed voor is bij de kaarten van ICS? Geldt óók voor de prepaid variant overigens.

Als de Overeenkomst beëindigd is of uw Card
geblokkeerd is:) moet u – als wij daarom vragen – uw Card in vieren
knippen en aan ons terugsturen. Stuurt u uw Card
dan niet terug dan moet u een boete betalen. Deze
boete is € 25,- voor iedere dag dat wij uw Card te
laat ontvangen. Het totaal aan boetes zal nooit
hoger zijn dan € 1.000,-. Als wij meer schade hebben
geleden dan € 1.000,- dan mogen wij het bedrag dat
boven de boetes uitkomt ook op u verhalen.

https://prepaid.yourmaste...cd_av_17_04_13_zonder.pdf (art. 2.7d, Algemene Voorwaarden)

Er geldt overigens geen termijn, dus 10 jaar na dato mogen ze dit ook nog vragen. Moet je dus je hele leven vervallen creditcards van ICS bewaren indien dit artikel van toepassing. :+

[ Voor 7% gewijzigd door rr7r op 04-07-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:44

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Boilerplate voorwaarde om misbruik zo veel mogelijk tegen te gaan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-07 21:13
rr7r schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 09:46:
[...]

Er geldt overigens geen termijn, dus 10 jaar na dato mogen ze dit ook nog vragen. Moet je dus je hele leven vervallen creditcards van ICS bewaren indien dit artikel van toepassing. :+
Dat zal meevallen, een card heeft standaard al een houdbaarheidsdatum, na die datum is de card dus geblokkeerd en gaat het hele verhaal al niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
dcl! schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:09:
[...]

Dat zal meevallen, een card heeft standaard al een houdbaarheidsdatum, na die datum is de card dus geblokkeerd en gaat het hele verhaal al niet meer op.
Dat staat er niet, integendeel, er staat "Als de Overeenkomst beëindigd is". Het artikel is juist van toepassing na beëindiging van de overeenkomst, wat dus ook n.a.v. het vervallen van de kaart kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Weet iemand waar onderstaande goed voor is bij de kaarten van ICS? Geldt óók voor de prepaid variant overigens.

Als de Overeenkomst beëindigd is of uw Card
geblokkeerd is:) moet u – als wij daarom vragen – uw Card in vieren
knippen en aan ons terugsturen. Stuurt u uw Card
dan niet terug dan moet u een boete betalen. Deze
boete is € 25,- voor iedere dag dat wij uw Card te
laat ontvangen. Het totaal aan boetes zal nooit
hoger zijn dan € 1.000,-. Als wij meer schade hebben
geleden dan € 1.000,- dan mogen wij het bedrag dat
boven de boetes uitkomt ook op u verhalen.

https://prepaid.yourmaste...cd_av_17_04_13_zonder.pdf (art. 2.7d, Algemene Voorwaarden)

Gek gedoe.

25 boete per dag te laat ontvangen, maar niet stellen binnen wanneer ze het ontvangen moeten hebben dus die boete ook nooit hard kunnen maken. Sowieso is het raar dat ze denken nog iets te kunnen verhalen als de overeenkomst beëindigd is.

Volgens mij is dit meer een geval, mocht er fraude zijn met een verlopen of geblokkeerde kaart, dan moet de klant kunnen aantonen die kaart nog in bezit te hebben. Maar goed, dat staat er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 07:55

Airpower

Feel the Power!

En ook de euroclix creditcard wordt versoberd...
Vanwege een Europese richtlijn ten aanzien van creditcard tarieven (de zogenaamde interchange), zijn we helaas genoodzaakt om het aantal Clix te verlagen dat je met de EuroClix MasterCard kunt verdienen.

Op dit moment spaar je nog automatisch 0,5% (4 Clix per € 10) wanneer je aankopen doet met deze Card. Per 1 september 2015 zullen we dit aantal echter bijstellen naar 0,25% (1 Clix per € 5). Je hoeft hier zelf niets voor te doen, deze wijziging wordt vanaf de bovengenoemde datum automatisch doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Hmm, dan hoef ik daar ook niet naar over te stappen. De Bijenkorf kaart vind ik wel een fijne app hebben. Iets wat de Euroclix kaart niet heeft.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06
[...]

Waarschijnlijk om te voorkomen dat men nog transacties met de CC uit gaat voeren die onder de zogenaamde 'floor limit' zitten. Zie Wikipedia: Floor limit
Dit zijn dan transacties die niet electronisch gebeuren, maar op de 1980 style, dmv een afdruk van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Napsju schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:54:
Hmm, dan hoef ik daar ook niet naar over te stappen. De Bijenkorf kaart vind ik wel een fijne app hebben. Iets wat de Euroclix kaart niet heeft.
Dezelfde app (de normale ics app), alleen dan zonder de puntenstand die je kunt opvragen :)

Verder wel balen, ben net over :)

[ Voor 5% gewijzigd door hv08 op 08-07-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Zijn er in Nederland ook credit cards waarbij valuta-omwisseling gratis is? Geen conversie van 1,5 of 3% extra.

In Engeland heb je de Halifax Clarity, wat een hele leuke kaart is voor op vakantie.
This card carries no foreign exchange 'loading fee' or transaction fee anywhere in the world and charges nothing for cash withdrawals.

Read more: http://www.thisismoney.co...winner.html#ixzz3fVQTVKQq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-07 16:22
chronoz schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:16:
Zijn er in Nederland ook credit cards waarbij valuta-omwisseling gratis is? Geen conversie van 1,5 of 3% extra.

In Engeland heb je de Halifax Clarity, wat een hele leuke kaart is voor op vakantie.

[...]
SNS vraagt een vast bedrag van €0,15 per transactie met buitenlandse valuta, geen percentage.
Scheelt dus flink bij grotere bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
remcoboy1479 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:40:
[...]

SNS vraagt een vast bedrag van €0,15 per transactie met buitenlandse valuta, geen percentage.
Scheelt dus flink bij grotere bedragen.
Het lijkt erop dat je verplicht een SNS bankrekening moet hebben om deze creditcard te mogen aanvragen.

[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 13-07-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:48
Had het volgens mij hier nog niet zien langskomen, maar er is een actie met de Mastercard Classic waar je €50 cadeau krijgt. Zie hier: https://www.yourmastercar...ercard-classic/aanvragen/

Even snel de belangrijkste actievoorwaarden:
U ontvangt € 50,- tegoed wanneer u tussen 1 mei en 30 september 2015 een MasterCard Classic aanvraagt en uw aanvraag goedgekeurd is.

Bij ontvangst van de Card staat het tegoed van € 50,- reeds op uw Card en kunt u dit tegoed direct wereldwijd besteden bij alle MasterCard Acceptanten.

Wanneer het tegoed van € 50,- niet binnen 90 dagen na ontvangst van de Card wordt besteed, vervalt het tegoed. Contant geldopnamen gelden niet als gebruik van uw MasterCard.

De jaarlijkse bijdrage van de MasterCard Classic bedraagt € 20,- per jaar.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-07 16:22
U123456 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:30:
[...]
Het lijkt erop dat je verplicht een SNS bankrekening moet hebben om deze creditcard te mogen aanvragen.
Dat is vaak met creditcards van banken idd. Doordat ik wil gaan sparen bij Zwitserleven, waarbij stortingen van/naar SNS direct verwerkt zijn, kan ik ook snel bij spaargeld indien nodig. Een betaalrekening is zo aangemaakt en heeft voor mij zo genoeg voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remcoboy1479 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:39:
[...]

Dat is vaak met creditcards van banken idd. Doordat ik wil gaan sparen bij Zwitserleven, waarbij stortingen van/naar SNS direct verwerkt zijn, kan ik ook snel bij spaargeld indien nodig. Een betaalrekening is zo aangemaakt en heeft voor mij zo genoeg voordelen.
Voor zover ik weet heb je bij SNS geen realtime
inzicht in je CC uitgaven. Je krijgt geloof ik 1x per maand een papieren rekeningoverzicht. Je kunt de CC ook niet in de app raadplegen dacht ik. Big no go for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb sinds gisteren de American Express (FB) Platinum card.

Hierbij zit ook een concierge service waar ze beloven alles voor je te regelen wat je wil (behalve sex en drugs). Iemand hier ervaring mee?

Ik lees op Amerikaanse sites fantastische voorbeelden van zaken die ze regelen voor je, maar weet niet hoe in het NL zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 10:43
Ik heb mijn ANWB card opgezegd en nu een ING card omdat ik die ook mooi in de ING app kan gebruiken. Bevalt prima. Maar is het voor een vakantie naar de USA ook aan te raden een 2e backup cc mee te nemen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 08:58
PWM schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:08:

Hierbij zit ook een concierge service waar ze beloven alles voor je te regelen wat je wil (behalve sex en drugs). Iemand hier ervaring mee?

Ik lees op Amerikaanse sites fantastische voorbeelden van zaken die ze regelen voor je, maar weet niet hoe in het NL zit.
Ik vrees dat je teleurgesteld gaat worden. Mijn ervaring is dat hun service hier gelimiteerd is

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
PWM schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:08:

Ik zou zeggen, laat het ons weten wat jouw Nederlandse ervaringen zijn :)
Pagina: 1 ... 10 ... 93 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1