Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:05
Naast de betaal ervaring, nu voor het eerst een hele fijne punten ervaring met mijn Amex FB Gold card.

We hebben voor 89,- een retourvlucht met KLM geboekt naar Dubai van de punten die ik gespaard heb.
Als Amex FB card holder kan ik mij vrienden een gratis Gold Card geven, en we ontvangen daar beide 10k aan miles voor.
Door de gratis kaart binnen het jaar op te zeggen, als de ander er net weer een heeft. Krijgen we zo makkelijk miles om mee te vliegen. Ik heb haar net weer een uitnodiging gestuurd , en volgend jaar keren we het weer om :)

[ Voor 3% gewijzigd door Stinger_Ventura op 18-01-2015 19:09 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 08:00
Stinger_Ventura schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:08:
Naast de betaal ervaring, nu voor het eerst een hele fijne punten ervaring met mijn Amex FB Gold card.

We hebben voor 89,- een retourvlucht met KLM geboekt naar Dubai van de punten die ik gespaard heb.
Als Amex FB card holder kan ik mij vrienden een gratis Gold Card geven, en we ontvangen daar beide 10k aan miles voor.
Door de gratis kaart binnen het jaar op te zeggen, als de ander er net weer een heeft. Krijgen we zo makkelijk miles om mee te vliegen. Ik heb haar net weer een uitnodiging gestuurd , en volgend jaar keren we het weer om :)
vraagje hierover, hoeveel award miles had je nodig voor die vlucht? via de site van KLM kan ik dat alleen bekijken als ik inlog maar ben geen Flying Blue-member dus kan hetniet opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Fr33z schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:12:
[...]

vraagje hierover, hoeveel award miles had je nodig voor die vlucht? via de site van KLM kan ik dat alleen bekijken als ik inlog maar ben geen Flying Blue-member dus kan hetniet opzoeken
Onzin, http://www.flyingblue.com/spend-miles.html#milesFinder

Directe link vanaf de KLM site.

Overigens gebruik ik ook al jaren naar volle tevredenheid de Amex FB kaart - handige toevoeging is dat als je de Amex kaart gebruikt om je ticket te betalen (AF/KLM) je nu óók level miles krijgt - en die tellen weer mee voor je status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
Sanction schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:09:
[...]

Onzin, http://www.flyingblue.com/spend-miles.html#milesFinder

Directe link vanaf de KLM site.

Overigens gebruik ik ook al jaren naar volle tevredenheid de Amex FB kaart - handige toevoeging is dat als je de Amex kaart gebruikt om je ticket te betalen (AF/KLM) je nu óók level miles krijgt - en die tellen weer mee voor je status.
dankjewel, vreemd dat ik deze zelf niet tegenkwam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Een vraagje over AMEX:

Ik kan nergens vinden hoe de limiet op AMEX wordt vastgesteld. Wel sites waarop staat dat er geen limiet is, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik een week na aanvraag bijvoorbeeld een BMW X5 zou kunnen betalen met AMEX ;)

Ik zou de kaart (ik denk aan een - instap - Flying Blue of Green) willen gebruiken als 'backup' naast VISA, met name voor transacties waarbij borg etc wordt gereserveerd (autohuur, hotel).
Dan is 'geen limiet' wel erg handig, omdat die borg in eerste instantie wel ten koste gaan van de uitgavenruimte maar uiteindelijk niet in rekening gebracht wordt (wanneer je alles een beetje heel houdt tenminste).
Ik ben niet van plan om 'm structureel te gaan gebruiken, dus aan een eventuele limiet als 'het gemiddelde van je maandelijkse bestedingen + 20%' oid heb ik niets in dit verband.

Mijn vraag is dus: geldt op AMEX kaarten werkelijk geen limiet, of wanneer er toch wel een limiet is, hoe wordt die vastgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:52

Stewie!

Keen must die!

Je limiet is ongeveer de hoogste maandafrekening van de afgelopen 6 maanden + 50%.
Voor precieze bedrag kan je ze bellen. Uiteraard heeft elke kaart een limiet, zelfs de Centurion heeft een limiet die gebaseerd is op je uitgaven patroon, je vermogen en de zekerheden die je stelt (zoals bankgarantie als je een paar ton limiet zou willen). Je betaalhistorie is overigens het belangrijkste; betaal je niet op tijd dan is je krediet minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helder, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Dat is het prettig van Amex, huur je een keer een auto, dan zit je niet meteen aan het limiet van je credit card!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Stewie! schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:52:
Je limiet is ongeveer de hoogste maandafrekening van de afgelopen 6 maanden + 50%.
Dat snap ik niet. Dus als ik 6 maanden lang maar € 100 per maand ermee besteed, en die maandelijks afreken, dan is mijn limiet maar € 150? Makes no sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

De minimale limiet zal natuurlijk iets hoger liggen dan dat, maar ga niet uit van duizenden euro's. De maximale limiet is flexibel zoals ik omschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:24

Mx. Alba

hen/die/zij

AMEX zou voor mij niet zo handig zijn. Werkt in Vietnam heel beperkt / beperkend. ;) VISA daarentegen gaat als de brandweer. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Voor wie nog een jaar een gratis AMEX wil hebben met daarbij 4000 (Silver) of 10000 (Gold) extra miles (afhankelijk van de bestedingen in de eerste 3 maanden). Ik kreeg deze actielink van American Express opgestuurd: *knip* referrals doen we niet aan.

[ Voor 34% gewijzigd door Krisp op 28-01-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

downtime schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:50:
[...]

Dat snap ik niet. Dus als ik 6 maanden lang maar € 100 per maand ermee besteed, en die maandelijks afreken, dan is mijn limiet maar € 150? Makes no sense.
Dat betwijfel ik. :P zelfs mijn studenten mastercard van de ING heeft een bestedingslimiet van €1.000 en daar heb ik nooit gegevens voor opgegeven. Een beetje AMEX zal dat dan ook wel minimaal hebbben (if not more)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Iemand ook ervaringen met de rabo goldcard?
Die heeft een betere verzekering en is op visa basis beschikbaar.

Ik krijg daar de kosten namelijk niet voor gevonden als je het totaalpakket hebt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 20:47
icecreamfarmer schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:45:
Iemand ook ervaringen met de rabo goldcard?
Die heeft een betere verzekering en is op visa basis beschikbaar.

Ik krijg daar de kosten namelijk niet voor gevonden als je het totaalpakket hebt.
Die zit alleen bij het RiantPakket. Zie https://www.rabobank.nl/p...kketten/rabo_riantpakket/
Het Rabo RiantPakket is een exclusief betaalpakket voor personen met een maandelijks bruto (gezins)inkomen van meer dan € 6.000 of een vrij besteedbaar vermogen van meer dan € 80.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
U123456 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:43:
Voor wie nog een jaar een gratis AMEX wil hebben met daarbij 4000 (Silver) of 10000 (Gold) extra miles (afhankelijk van de bestedingen in de eerste 3 maanden). Ik kreeg deze actielink van American Express opgestuurd: [mbr]*knip* referrals doen we niet aan.[/]
edit: Sorry, hierbij de directe link.
Echter wel voor 2500 miles i.p.v. 4000: https://www.americanexpre.../flying-blue-silver-card/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 19:11
Modbreak:*knip* Ook vragen om een refferal is niet toegestaan.

[ Voor 84% gewijzigd door Krisp op 30-01-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 10:57
Modbreak:*knip* Ook vragen om een refferal is niet toegestaan.

[ Voor 76% gewijzigd door Krisp op 30-01-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door Krisp op 30-01-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
*knip*

[ Voor 104% gewijzigd door Krisp op 30-01-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 23:40
2 vragen waar ik nog niet het antwoord op heb gevonden.

1. Zijn er eigenlijk credit cards waar je cashback mee krijgt (dus echt een percentage geld terug). Ik zie dat namelijk overal in de wereld, maar heb het in NL nog niet gezien.

2. zijn er credit cards die ook een reisverzekering hebben? Ik had een doorlopende reisverzekering, maar op een gegeven moment denk ik dat het toch voordeliger en makkelijker is om een goede credit card te nemen die nog wat andere voordeeltjes met zich mee brengt.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:03
justice strike schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:58:

1. Zijn er eigenlijk credit cards waar je cashback mee krijgt (dus echt een percentage geld terug). Ik zie dat namelijk overal in de wereld, maar heb het in NL nog niet gezien.

2. zijn er credit cards die ook een reisverzekering hebben? Ik had een doorlopende reisverzekering, maar op een gegeven moment denk ik dat het toch voordeliger en makkelijker is om een goede credit card te nemen die nog wat andere voordeeltjes met zich mee brengt.
1. Niet naar mijn weten. Ik ken alleen spaarprogramma's.

2. met de Flying Blue card van AMEX heb je een reisongevallen verzekering. Lees wel goed de voorwaarden

Rabo Riant pakket is niet echt goedkoop.5.80 per maand. Dat is wel incl 1 creditcard

/edit
Even bij ING gekeken. Royaalpakket incl 2 passen en 2 Platinum Creditcards kost je ook 16.25/kwartaal

[ Voor 6% gewijzigd door Chief op 30-01-2015 11:00 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online

1. De bijenkort kaart geeft je cashback, die je wel in de Bijenkorf moet spenderen. Maar wellicht kun je het artikel later terugbrengen? :)
2. American Express Gold Premium Cover (en ik neem aan ook Platinum) heeft een doorlopende reisverzekering dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Bij Amex heb je die reisverzekering en cashback via de membership rewards op vrijwel elke kaart. Is niet superveel, klein percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:57
Die reisverzekering is wel een beetje aangepast de laatste tijd, je moet je reis namelijk tegenwoordig met de amex betalen anders geldt de reisverzekering niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Wat ik echt heel raar vond is dat ik van de ING zomaar uit het niets een creditcard toegestuurd kreeg. Met dan een zin erbij. Wil je activeren ga naar de site.

Das lekkere business. Er staat namelijk nergens dat de kaart 17 euro nog wat per jaar kost. Dat je 14% rente betaald over je bedrag dat je in de min staat. Mensen worden gewoon verlijd om extra kosten te maken voor het betalen. Een rare en bijna louche gang van zaken. imho

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Stewie! schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:40:
Bij Amex heb je die reisverzekering en cashback via de membership rewards op vrijwel elke kaart. Is niet superveel, klein percentage.
hoeveel is het ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Zelf waardeer ik 1 amex punt ongeveer op 1 cent (dus ~ 1% cashback), maar het hangt er natuurlijk vanaf waar je ze voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
1 procent is netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:35
Maasluip schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:25:
Ik heb ook een Rabocard en ook volgens mij is daar geen direkt overzicht mogelijk.
Mij boeit me dat ook absoluut niet. Ik weet wat ik met mijn creditcard betaal en aan het begin van de maand krijg ik mijn overzicht wel. Is meer dan voldoende.
Moet dit topic niet eens dicht en opnieuw worden gestart? Rabocard is tegenwoordig o.a. via de app "live" te volgen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ING ook trouwens, is praktisch real-time.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:42
Ik heb een ING card. Gebruik m vooral op vakanties in niet euro landen, en soms voor Internet aankopen.

Laatst kwam ik er achter dat er standaard een 180-dagen aankoopverzekerong ingebouwd zit. Daarom mijn MacBook a 2000 euro ook maar met creditcard betaald. Kost me geen cent extra en als ie nu gestolen wordt of ik gooi er een glas cola overheen zit ik relatief safe. Moet je natuurlijk wel zorgen dat het bedrag vervolgens eind v/d maand afgeschreven wordt van je betaal rekening, anders ga je logischerwijs rente betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij grote bedragen maak ik 't vaak alvast over naar m'n cc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Valorian schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:21:
Ik heb een ING card. Gebruik m vooral op vakanties in niet euro landen, en soms voor Internet aankopen.

Laatst kwam ik er achter dat er standaard een 180-dagen aankoopverzekerong ingebouwd zit. Daarom mijn MacBook a 2000 euro ook maar met creditcard betaald. Kost me geen cent extra en als ie nu gestolen wordt of ik gooi er een glas cola overheen zit ik relatief safe. Moet je natuurlijk wel zorgen dat het bedrag vervolgens eind v/d maand afgeschreven wordt van je betaal rekening, anders ga je logischerwijs rente betalen.
Wel goed opletten dan. Bij de ING staat in de voorwaarden dat je het eerst bij diefstal de ING moet melden en dan pas bij de politie (om maar even iets geks te noemen) :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

... en dat voor zaken zoals computers en smartphones een laag maximumbedrag verzekerd is.

[edit]
Valt mee: alleen voor mobiele telefoons geldt een maximum van €250 per gebeurtenis. Voor laptops geldt gewoon het normale maximumbedrag van €2000 per gebeurtenis.

[ Voor 49% gewijzigd door Canaria op 31-01-2015 00:19 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:43
Mx. Alba schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:03:
AMEX zou voor mij niet zo handig zijn. Werkt in Vietnam heel beperkt / beperkend. ;) VISA daarentegen gaat als de brandweer. :D
heb 2 visa's en 1 amex centurion card ( black card sub )
Maar die amex werkt echt enkel in hotels zowat... #$%kaart als je t mij vraagt..
Waarom is dit ? ze vragen teveel centjes aan de detaillisten.. klaar.

heb nog een 3e ( meteen de enige persoonlijke ) visa kaart, wat mij ergert is dat ik opteer voor een directe debit... om debiele debit rentes te voorkomen uiteraard, maar alsnog wordt het pas aan het einde van de maand af geschreven.... terwijl ik expliciet heb gevraagd, en fiat verkregen mondeling dat dit niet zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:30
sdk1985 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 00:11:
Wel goed opletten dan. Bij de ING staat in de voorwaarden dat je het eerst bij diefstal de ING moet melden en dan pas bij de politie (om maar even iets geks te noemen) :9 .
Waarom is dat raar? Bij diefstal is het belangrijkste om de kaart zo snel mogelijk te blokkeren, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:24

Mx. Alba

hen/die/zij

Patientzero schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 02:01:
[...]

heb 2 visa's en 1 amex centurion card ( black card sub )
Maar die amex werkt echt enkel in hotels zowat... #$%kaart als je t mij vraagt..
Waarom is dit ? ze vragen teveel centjes aan de detaillisten.. klaar.

heb nog een 3e ( meteen de enige persoonlijke ) visa kaart, wat mij ergert is dat ik opteer voor een directe debit... om debiele debit rentes te voorkomen uiteraard, maar alsnog wordt het pas aan het einde van de maand af geschreven.... terwijl ik expliciet heb gevraagd, en fiat verkregen mondeling dat dit niet zou zijn..
Aan het einde van de maand is standaard en dan betaal je geen rente. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:39

mb1

Ik had altijd een Harense Smid Visa kaart waarmee je 1% van je bestedingen (5% over alle Harense Smid aankopen) spaart als tegoed.
Deze kaart was altijd 100% gratis incl de partnerkaart, indien je aan het eind van de maand tenminste het gehele tegoed in eens laat incasseren.
Dit heeft mij de laatste jaren leuke gadgets opgeleverd, het laatste is geweest een nieuwe ASUS RT-AC68U router gekocht van mijn 2014 spaartegoed :)

Nu gaat de Harense Smid over in de BCC en stopt Visa met deze kaart.

Ik heb nu een Scheer en Foppen Visa kaart aangevraagd zelfde condities echter alleen na 1e jaar een jaarlijkse kaartbijdrage van €17,95.
Wel leuk is 2x een waarde bon bijgesloten van 10% tegoed op de eerste aankoop (eigen en partnerkaart).

Ik betaal gewoon alles wat maar mogelijk met m'n Visa kaart, brandstof, uit eten, vakantie en internetaankopen. elk kwartaal valt er zo op deze manier hier wel een tegoedbon van gemiddeld €40 in de bus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 06:17:
[...]

Waarom is dat raar? Bij diefstal is het belangrijkste om de kaart zo snel mogelijk te blokkeren, lijkt me.
}:O
Lees effe de context man. Het gaat niet om diefstal van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 225757 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:09:
Lees effe de context man. Het gaat niet om diefstal van de kaart.
OK, I stand corrected. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
sdk1985 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 00:11:
[...]

Ah, goed om te weten. Ben niet van plan mijn macbookje te laten jatten, maar als het gebeurd denk je er inderdaad niet aan om eerst de creditcard maatschappij in te lichten en dan pas de politie ;)

Voor mij is de aankoopverzekering overigens meer een 'baat het niet dan schaadt het niet' gevalletje, de creditcard heb ik toch al en als het je zelf vervolgens niets extra's kost dan is het mooi meegenomen. Valt me mee dat de meeste winkels er geen problemen mee hebben trouwens, die moeten vervolgens toch door mijn keuze een paar procent afdragen aan de creditcardmaatschappij.

Groet,
Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Cost of doing business. Overigens is contact geld en pinnen ook niet gratis. Buiten Nederland is cc gebruik heel normaal. Op wintersport betaal ik er ook de boodschappen a 16 euro mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote:

sdk1985 reageerde hierop op zaterdag 31 januari 2015 @ 00:11:
Ik heb eea nagezocht, maar dit haal ik niet uit de polisvoorwaarden Aankoopverzekering.
Kan je aangeven hoe je tot deze stelling bent gekomen?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 225757 op 03-02-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Anoniem: 225757 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:44:
[...]

Ik heb eea nagezocht, maar dit haal ik niet uit de polisvoorwaarden Aankoopverzekering.
Kan je aangeven hoe je tot deze stelling bent gekomen?
http://www.ing.nl/Images/...tinumcard_tcm7-106310.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt kennelijk de tekst
Wij vergoeden de schade die u lijdt door misbruik van
uw creditcard bij fraude, verlies of diefstal volledig, als
er geen sprake is van fraude, opzet en grove nalatigheid
van uw kant. Én als u de fraude, het verlies of de diefstal
direct na ontdekking bij ons meldt en vervolgens aangifte
doet bij de politie.
Die tekst gaat over verlies van de kaart zelf, niet over schade / verlies aan een met de kaart gekocht product. En daar ging de post over waarop je reageerde. ;)

Bovendien leidt ik er geen volgtijdelijkheid uit af, maar slechts de plicht om verlies zsm bij zowel ING als bij de politie te melden.
Melden bij de ING zal overigens doorgaans sneller zijn dan aangifte doen bij de politie (bellen is 5 minuten, afspraak voor aangifte is 5 dagen ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Anoniem: 225757 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:08:
[...]

[...]

Die tekst gaat over verlies van de kaart zelf, niet over schade / verlies aan een met de kaart gekocht product. En daar ging de post over waarop je reageerde. ;)

Bovendien leidt ik er geen volgtijdelijkheid uit af, maar slechts de plicht om verlies zsm bij zowel ING als bij de politie te melden.
Melden bij de ING zal overigens doorgaans sneller zijn dan aangifte doen bij de politie (bellen is 5 minuten, afspraak voor aangifte is 5 dagen ofzo).
Ah, dat is een ander verhaal. Vond het al een merkwaardige 'regel' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Anoniem: 225757 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:08:
[...]

[...]

Het woord vervolgens geeft dat wel aan. Wat jij eruit haalt had beschreven moeten worden met het woord tevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdk1985 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:24:
[...]

Het woord vervolgens geeft dat wel aan. Wat jij eruit haalt had beschreven moeten worden met het woord tevens.
Taalkundig heb je helemaal gelijk. Toch denk ik niet dat je in de problemen komt wanneer om 12.00 uur je card gejat wordt, je om 12.05 aangifte doet en om 12.10 de diefstal bij de ING meldt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Anoniem: 225757 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:48:
[...]

Taalkundig heb je helemaal gelijk. Toch denk ik niet dat je in de problemen komt wanneer om 12.00 uur je card gejat wordt, je om 12.05 aangifte doet en om 12.10 de diefstal bij de ING meldt... :)
Nee dat denk ik ook niet... :P . Gelukkig heb je 99 van de 100 keer geen discussies met bedrijven waarbij de voorwaarden nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
sdk1985 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:24:
[...]

Niet helemaal met je eens, er staat "schade door misbruik van uw creditcard", en de zin erna refereert daar weer aan. Als je nieuwe laptop gestolen wordt terwijl he hem al in je bezit hebt heeft dat niets met misbruik van je creditcard te maken ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Deze topic is voor mij bijzonder waardevol gebleken. Via m'n privépakket bij ABN kan ik 'kosteloos' een Mastercard krijgen. Toch heb ik gekozen voor een Bijenkorf Card, aangezien ik dan Bijenkorf tegoed kan sparen bij iedere uitgegeven euro.

Inmiddels heb ik gemerkt dat het aanvragen van Yellowbrick voordelen kan meebrengen, mits in bezit van een Mastercard. Via onderstaande link heb ik bv. Yellowbrick gratis kunnen aanvragen, waarbij ik geen transactiekosten hoef te betalen voor de eerste tien parkeertransacties. Deze aanbieding geldt eigenlijk alleen voor ABN Mastercard houders, maar via m'n Bijenkorf card is het ook gelukt.

https://www.icscards.nl/abnamro/aanbiedingen/yellowbrick

Nu heb ik de indruk gekregen dat sommigen er een sport van hebben gemaakt om zoveel mogelijk uitgaven met de creditcard te doen, waar doorgaans via andere betaalmethoden zou zijn betaald. Dit met het oog op het aan de creditcard gekoppeld loyaltyprogramma. Dit is mede de aanleiding om een bericht te plaatsen:

Is het ook mogelijk om maandelijkse rekeningen (bv. telefoonabonnement, zorgverzekering e.d., you name it) met creditcard te betalen? Mijn indruk is dat dit de normaalste zaak van de wereld is in the US of A aangezien mensen deelnemen aan diverse loyaltyprogramma's, dan wel cashback krijgen bij betaling van rekeningen e.d.

Wie betaalt er rekeningen via cc en kan je aangeven hoe dat in z'n werk gaat? Ik ben heel benieuwd. Als rekeningen toch betaald moeten worden, kan ik er net zo goed iets mee sparen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Vodafone Zakelijk ondersteunt betaling via credit card bijvoorbeeld. Sommige supermarkten ondersteunen het ook al, maar waar je in de VS je ene credit card rekening met de andere credit card kan betalen, zitten we in Nederland toch wat conservatiever. Dat gaat pas veranderen zodra de lage transactiekosten door Europa op worden gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Dank voor jouw (eerdere) reactie(s). Dat conservatieve heb ik wel gemerkt ja. Voor zover ik weet, kan je alleen bij Dirk v/d Broek met creditcard betalen (toeslag 50 cent). Weet je uit het hoofd welke andere supermarkten dit zijn?

Mooiste zou zijn als je geen toeslag/addtionele transactiekosten hoeft te betalen, maar dat is helaas lang niet overal het geval. Niet alleen bij supermarkten, maar ook bij webshops. Hoogste toeslag die ik tot nu toe heb gezien is via Mycom, namelijk 2,95. Daarentegen is het dan weer fijn als je bij bepaalde webshops (mijn voorlopige ervaring: Toplenzen, Coolblue, Bol.com, Travelbags) geen transactiekosten hoeft te betalen.

Heb je enig idee hoe de transactiekosten zijn opgebouwd in Nederland? Is het doorgaans een percentage van de desbetreffende transactie of zijn het absolute kosten?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Dit is een percentage plus minimum fee. Plus de extra kosten bij fraude, chargebacks, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
wilmundo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:37:
Mooiste zou zijn als je geen toeslag/addtionele transactiekosten hoeft te betalen, maar dat is helaas lang niet overal het geval.
Tsja, het spaarprogramma bij de kaart moet ergens vandaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Dank voor de toelichting, Stewie!

@RemcoDelft: Toch verwacht ik dat transactiekosten gaandeweg minder vaak zullen worden doorberekend aan de klant.

[ Voor 49% gewijzigd door wilmundo op 11-02-2015 18:23 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Ik betaal zo veel mogelijk met de creditcard:

- Brandstof
- kledingwinkels accepteren dit ook altijd wel
- Ikea
- drogist
- net nog een beker koffie in de Efteling :)
- Paypal koppelen zodat je daar ook creditcard betalingen mee doet
- opticien
- parkeergarage
- onderhoud auto
- online sowieso alles
- zakelijke dingen die ik voorschiet

Ik heb ik 7 maanden zo'n 22.500 uitgegeven met de Bijenkorf card, dus punten sparen gaat hard :)

[ Voor 12% gewijzigd door hv08 op 11-02-2015 20:53 ]

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
wilmundo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:14:

Is het ook mogelijk om maandelijkse rekeningen (bv. telefoonabonnement, zorgverzekering e.d., you name it) met creditcard te betalen? Mijn indruk is dat dit de normaalste zaak van de wereld is in the US of A aangezien mensen deelnemen aan diverse loyaltyprogramma's, dan wel cashback krijgen bij betaling van rekeningen e.d.

Wie betaalt er rekeningen via cc en kan je aangeven hoe dat in z'n werk gaat? Ik ben heel benieuwd. Als rekeningen toch betaald moeten worden, kan ik er net zo goed iets mee sparen.
Ik heb een tijdje in België gewoond en daar kon ik mijn energierekening van Nuon via de CC betalen. In Nederland ben ik dat nog niet tegengekomen. Eigenlijk zou ik dat hier ook wel graag willen :Y

Telefoonkosten doe ik al via de CC, al is dat geen abonnement (wat duurder zou zijn voor mij, maar dat is een andere discussie ;) ).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Stewie! schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:26:
Vodafone Zakelijk ondersteunt betaling via credit card bijvoorbeeld. Sommige supermarkten ondersteunen het ook al, maar waar je in de VS je ene credit card rekening met de andere credit card kan betalen, zitten we in Nederland toch wat conservatiever. Dat gaat pas veranderen zodra de lage transactiekosten door Europa op worden gelegd.
Hoewel dat conservatieve best wat nadelen heeft vind ik het wel goed dat je niet de ene CC kan betalen met de andere CC. Dat zorgt er alleen maar voor dat mensen het ene gat dichten met het andere gat.

• wilmundo
  • Niet online
@hv08, dank voor je suggesties. PayPal heb ik inmiddels ook gekoppeld aan de cc al ben ik benieuwd wanneer ik nu nog gebruik zal maken van PayPal. Wellicht aankopen via eBay in gevallen waarin ik m'n cc gegevens niet zou willen overleggen? Als ik iets betaal via PayPal en het is gekoppeld aan m'n Bijenkorf card, bouw ik daarmee ook punten op?

Nu je de kaart al een maand of 7 gebruikt, wat zijn de voor- en nadelen wat jou betreft van deze kaart?

Zelf heb ik namelijk de meest uitgebreide versie van de doorlopende reisverzekering van ABN. Dat kostte mij in 2014 bijna 70 euro (dit jaar moet ie nog afgeschreven worden). Ik vraag mij af of ik een cc kan nemen die dezelfde voorwaarden van mijn huidige reisverzekering kan aanbieden (met eventuele extra's, bv verlengde aankoopverzekering waar ik nu 8 euro p/j voor betaal bij de Bijenkorfcard). Is er iemand die hier uitgebreid naar heeft gekeken?

@yodeluxe: wellicht zijn er Tweakers die bepaalde rekeningen wel voldoen met cc als particulier (zakelijk zullen er ongetwijfeld meer voordelen zijn zoals het eerder genoemde voorbeeld van Vodafone). Ik wacht de reacties met belangstelling af.

@lars1216: Ik denk dat iedereen waakzaam moet blijven om vooral geen gat te laten ontstaan. Maar dat is en blijft eigen verantwoordelijkheid.

[ Voor 3% gewijzigd door wilmundo op 12-02-2015 16:07 ]

Flickr

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Anoniem: 483276 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:37:
Hoewel dat conservatieve best wat nadelen heeft vind ik het wel goed dat je niet de ene CC kan betalen met de andere CC. Dat zorgt er alleen maar voor dat mensen het ene gat dichten met het andere gat.
Kwestie van opnemen bij de ene kaart, en dat doorstorten naar de andere kaart!

Í
wilmundo schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:05:
@hv08, dank voor je suggesties. PayPal heb ik inmiddels ook gekoppeld aan de cc al ben ik benieuwd wanneer ik nu nog gebruik zal maken van PayPal. Wellicht aankopen via eBay in gevallen waarin ik m'n cc gegevens niet zou willen overleggen? Als ik iets betaal via PayPal en het is gekoppeld aan m'n Bijenkorf card, bouw ik daarmee ook punten op?

Nu je de kaart al een maand of 7 gebruikt, wat zijn de voor- en nadelen wat jou betreft van deze kaart?

Zelf heb ik namelijk de meest uitgebreide versie van de doorlopende reisverzekering van ABN. Dat kostte mij in 2014 bijna 70 euro (dit jaar moet ie nog afgeschreven worden). Ik vraag mij af of ik een cc kan nemen die dezelfde voorwaarden van mijn huidige reisverzekering kan aanbieden (met eventuele extra's, bv verlengde aankoopverzekering waar ik nu 8 euro p/j voor betaal bij de Bijenkorfcard). Is er iemand die hier uitgebreid naar heeft gekeken?

@yodeluxe: wellicht zijn er Tweakers die bepaalde rekeningen wel voldoen met cc als particulier (zakelijk zullen er ongetwijfeld meer voordelen zijn zoals het eerder genoemde voorbeeld van Vodafone). Ik wacht de reacties met belangstelling af.

@lars1216: Ik denk dat iedereen waakzaam moet blijven om vooral geen gat te laten ontstaan. Maar dat is en blijft eigen verantwoordelijkheid.
Dat dat eigen verantwoordelijkheid is ben ik het tot in zekere mate mee eens. Echter is er niks mis mee om mensen te beschermen tegen zichzelf op sommige vlakken in mijn ogen.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

wilmundo schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:05:

Hier ben ik ook benieuwd naar.

• hv08
De Bijenkorf kaart is goedkoop en na 2 jaar gratis (als je minimaal 7.5k per jaar uitgeeft). Daarnaast wordt MasterCard overal wel geaccepteerd als er een credit card gebruikt kan worden. In Nederland in ieder geval wel.

Heb ook al jaren (8 uit mijn hoofd) een amex maar ga ik toch maar eens opzeggen. Daar zit ook een reisverzekering bij, maar die is zodanig aangepast dat deze alleen geldig is als je de reis boekt met de amex.

Ook heb ik een ING MasterCard want die zit gratis in het pakket, al een jaar of 15.

Ik heb in 15 jaar creditcards nog nooit iets gebruikt van extra aankoopverzekeringen oid.

Edit 24 februari: Zo, net mijn Flying Blue punten uitgegeven aan bol.com bonnen, had nog 123.000 punten, dus dat is mooi 300 euro aan bol.com bonnen. Van de week even de American Express kaart opzeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door hv08 op 24-02-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:15

Oxigeon

En zo is dat!

Ik ga dit jaar op vakantie naar de US of A. Nu is eigenlijk mijn vraag of ik uit de voeten kan met een American Express Flying Blue card... De Entry edition :P.

Er staat veel op internet dat veel bedrijven in Amerika deze kaart niet accepteren. Is dit waar? Of moet ik op zoek naar een andere credit card? Ik heb op dit moment geen CC tot mijn beschikking. Ik wil ook niet met een limiet zitten van €1500,- per maand. Want ben bang dat me 3 weken Amerika me meer gaan kosten dan dat bedrag.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Als het alleen voor die vlucht is heeft het geen extra waarde; die kaarten zijn er vooral voor mensen die veel vliegen. Heb zelf een Gold variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

hv08 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:18:
De Bijenkorf kaart is goedkoop en na 2 jaar gratis (als je minimaal 7.5k per jaar uitgeeft). Daarnaast wordt MasterCard overal wel geaccepteerd als er een credit card gebruikt kan worden. In Nederland in ieder geval wel.
Alleen wel een stevige koersopslag:
Betaalt u met uw Card in een andere valuta dan de Euro? Dan betaalt u wel de kosten voor het wisselen naar Euro's. ICS rekent een koersopslag van 1,85% voor landen binnen de Europese Unie waar de Euro geen wettig betaalmiddel is. Voor transacties in landen buiten de Europese Unie rekent ICS een koersopslag van 2%.
Ben nog steeds op zoek naar een niet-bankgebonden kaart waarbij de koersopslag in vreemde valuta redelijker is, maar helaas nog niet gevonden.

Tips zijn uiteraard meer dan welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53

Barrycade

Through the...

Oxigeon schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:12:
Ik ga dit jaar op vakantie naar de US of A. Nu is eigenlijk mijn vraag of ik uit de voeten kan met een American Express Flying Blue card... De Entry edition :P.

Er staat veel op internet dat veel bedrijven in Amerika deze kaart niet accepteren. Is dit waar? Of moet ik op zoek naar een andere credit card? Ik heb op dit moment geen CC tot mijn beschikking. Ik wil ook niet met een limiet zitten van €1500,- per maand. Want ben bang dat me 3 weken Amerika me meer gaan kosten dan dat bedrag.
Visa wordt in de USA het meeste geaccepteerd (hoewel sommige ook geen Europese Visa accepteren).
Marstercard werkt bijna ook overal.

AMEX wordt wel in Motels en zo en waarschijnlijk ook wel in de supermarkt geaccepteerd, maar kleinere barretjes enzo niet.

Qua limiet: je kan meestal geld op je kaart storten vooraf.
Dit bedrag telt dan niet mee als credit.
Dus stel dat je er 2500 op stort dan heb je dus 4000 ruimte op je kaart. En je krijgt er meestal ook nog wat rente over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Oxigeon schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:12:

kies voor visa of mastercard,en eigenlijk allebei.
bedenk je dat als je autohuur doet en ook de motels/hotels met je cc doet er allerlei tijdelijke reserveringen op komen (al kan je de borg bij hotel ook met cash doen), hier moet je wel rekening mee houden daar het soms enkele dagen duurt voordat dit eraf is en je daardoor bv net niet de autohuur borg kan betalen zoals een vriendin van me had gemerkt :P

Je kan ook gewoon pinnen in de VS hoor,dus daar zou ik gewoon de dagelijkse dingen mee betalen.houd er rekening mee dat pinnen geld kost bij de automaat dus pin gelijk een leuk bedrag (en draag dit niet bij elkaar ;) )
ik trek meestal iets van 500 dollar of meer per keer eruit en gebruik mijn CC's vooral voor vluchten/autohuur/hotels(borg)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Ik wil toch nog doorvragen over het betalen van rekeningen en facturen met een cc.

Denkbeeldige situatie: ik heb een factuur ad € 1.000,- gekregen die ik moet voldoen. Ik word vriendelijk verzocht om dit bedrag binnen een bepaald termijn over te maken via internetbankieren.

Nu wil ik dit bedrag betalen via cc, om gebruik te maken van een rewardprogramma. Kan ik dan € 1.000 overmaken naar m'n cc en het via m'n ccaccount overmaken naar degene die de factuur heeft uitgereikt?

Iemand hier ervaring mee? Sinds ik m'n cc heb, wil ik namelijk zoveel mogelijk betalen met m'n cc, dus ook facturen en rekeningen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

wilmundo schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:19:
Ik wil toch nog doorvragen over het betalen van rekeningen en facturen met een cc.

Denkbeeldige situatie: ik heb een factuur ad € 1.000,- gekregen die ik moet voldoen. Ik word vriendelijk verzocht om dit bedrag binnen een bepaald termijn over te maken via internetbankieren.

Nu wil ik dit bedrag betalen via cc, om gebruik te maken van een rewardprogramma. Kan ik dan € 1.000 overmaken naar m'n cc en het via m'n ccaccount overmaken naar degene die de factuur heeft uitgereikt?

Iemand hier ervaring mee? Sinds ik m'n cc heb, wil ik namelijk zoveel mogelijk betalen met m'n cc, dus ook facturen en rekeningen.
Het is allemaal afhankelijk van de ontvangende partij. Een gewone bankoverschrijving kan je sowieso niet zomaar uitvoeren. Om een creditcard te gebruiken moet de ontvangende partij een payment-processor zoals Buckaroo hebben of PayPal.

Het is net zo eenvoudig als omgekeerd, stel iemand is jou een bedrag schuldig en komt met z'n creditcard aan, dan kan je er ook weinig mee ;)

Die processors berekenen meestal instapkosten, een maandelijkse fee en een bedrag per transactie. Dan gaat er ook nog een keer iets van 1.5% provisie vanaf voor Visa/MC. Dus bedrijven die niet afhankelijk zijn van creditcard-betalingen zullen dat niet ze snel aanbieden.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 27-02-2015 17:50 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:42:
[...]

Het is allemaal afhankelijk van de ontvangende partij. Een gewone bankoverschrijving kan je sowieso niet zomaar uitvoeren. Om een creditcard te gebruiken moet de ontvangende partij een payment-processor zoals Buckaroo hebben of PayPal.

Het is net zo eenvoudig als omgekeerd, stel iemand is jou een bedrag schuldig en komt met z'n creditcard aan, dan kan je er ook weinig mee ;)

Die processors berekenen meestal instapkosten, een maandelijkse fee en een bedrag per transactie. Dan gaat er ook nog een keer iets van 1.5% provisie vanaf voor Visa/MC. Dus bedrijven die niet afhankelijk zijn van creditcard-betalingen zullen dat niet ze snel aanbieden.
Late reactie, maar dank voor jouw toelichting. Het is nu helemaal helder!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand ervaring met de creditcard van Nationale Nederlanden? Vandaag aangevraagd omdat hij het eerste jaar gratis is en je 25 euro credit krijgt. Tweede jaar betaal je dan wel 20 euro voor de creditcard (en je moet hem een jaar lang houden) maar dat is alsnog 5 euro cadeau.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
hv08 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:18:

Ook heb ik een ING MasterCard want die zit gratis in het pakket, al een jaar of 15.
Dit is niet helemaal correct. Er is ook een 'uitgekleed' pakket van ING met eigenlijk als enige echte grote verschil dat daar géén creditcard bij zit. Dat pakket kost iets meer dan 4 euro ipv 9 euro per kwartaal. Dit betekent dat je creditcard dus eigenlijk gewoon een kleine 20 euro per jaar kost ;)

Ik heb hem ook trouwens, die ING mastercard. Gebruikte hem voorheen alleen op vakantie en voor internet aankopen. Kwam er laatst achter dat er ook een aankoopverzekering ingebouwd zit, inclusief eigen stommiteiten (laten vallen producten, etc.) de eerste 6 maanden. In het kader van baat het niet dan schaadt het niet gooi ik nu alle dure producten (macbook, etc.) via de cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Valorian schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:11:
[...]

Dit is niet helemaal correct. Er is ook een 'uitgekleed' pakket van ING met eigenlijk als enige echte grote verschil dat daar géén creditcard bij zit. Dat pakket kost iets meer dan 4 euro ipv 9 euro per kwartaal. Dit betekent dat je creditcard dus eigenlijk gewoon een kleine 20 euro per jaar kost ;)

Ik heb hem ook trouwens, die ING mastercard. Gebruikte hem voorheen alleen op vakantie en voor internet aankopen. Kwam er laatst achter dat er ook een aankoopverzekering ingebouwd zit, inclusief eigen stommiteiten (laten vallen producten, etc.) de eerste 6 maanden. In het kader van baat het niet dan schaadt het niet gooi ik nu alle dure producten (macbook, etc.) via de cc.
Volgens mij hebben ze ooit een fout gemaakt ofzo (heb ze al sinds studententijd 17 jaar geleden) want ik betaal 4.30 per kwartaal voor de rekening en creditcard. Ik heb beide inmiddels opgezegd en de amex ook. Nu alleen nog een Bijenkorf mastercard en bankrekening bij de Rabo (persoonlijk) en asn bank (gezamenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Tsurany schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:59:
Iemand ervaring met de creditcard van Nationale Nederlanden? Vandaag aangevraagd omdat hij het eerste jaar gratis is en je 25 euro credit krijgt. Tweede jaar betaal je dan wel 20 euro voor de creditcard (en je moet hem een jaar lang houden) maar dat is alsnog 5 euro cadeau.
Kijk ook naar de tarieven wanneer je betalingen in buitenlandse valuta doet. Daar wordt je nog wel eens mee genaaid bij de goedkopere cc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik blijf van mening dat de Bijenkorf kaart zich wel terug verdient door de punten die je er mee spaart. Kost maar € 12,50 per jaar.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
ik wil graag een positieve ervaring melden over de aankoopverzekering van de ABN mastercard:
heb een gloednieuwe Moto G in het water (toilet ja...) laten vallen, formuliertje ingevuld op hoop van zegen en ik kreeg een week later bericht dat ze de telefoon minus eigen risico van 50 euro vergoeden :)

had nooit verwacht dat dit eronder zou vallen, maar niks dan lof voor ABN/ICS dus op dit vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Ik merkte dat sinds kort meer filialen van de Jumbo Supermarkten ook American Express Cards aanpakken. Bij de Jumbo bij mij in de buurt was tot nu toe alleen VISA / Mastercard mogelijk. Leuk voor het sparen van KLM Flying Blue Miles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Dat ze überhaupt creditcards accepteren is al heel wat. Veel grote supermarktketens doen dit helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
hv08 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:54:
Dat ze überhaupt creditcards accepteren is al heel wat. Veel grote supermarktketens doen dit helemaal niet.
Volgens Jumbo zelf bieden ze die service vooral in jumbo's in toeristische gebieden en in de grensstreek. Eerst even navragen lijkt me het beste, alvorens je karretje te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Laatst online: 15-02-2023
vinden jullie het normaal dat ICS bij het aanvragen van een creditcard je gevoelige persoonlijke informatie (adres, identiteitsbewijs, bankrekening) op een onveilige manier van je wil hebben?
Namelijk als onversleutelde pdf bijlagen in één e-mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

izegrin schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:52:
vinden jullie het normaal dat ICS bij het aanvragen van een creditcard je gevoelige persoonlijke informatie (adres, identiteitsbewijs, bankrekening) op een onveilige manier van je wil hebben?
Nee, niet zo heel erg normaal, een beveiligde website lijkt me de ideale manier zolang encrypted email voor 99% van het publiek geen haalbare kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:37

Zenix

BOE!

Rabobank heeft nu de RaboCard als standaard bij studentenpakket, inplaats van de BaseCard.
Nu hebben studenten dus wel weer 180 dagen verzekering :) voor dezelfde prijs.
https://www.rabobank.nl/p...d-vervangt-rabo-basecard/

[ Voor 21% gewijzigd door Zenix op 08-03-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

izegrin schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:52:
Normaal? Ja, veilig? Nee :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:15
Ik heb het is gewoon een ics visa met nn logo

[ Voor 8% gewijzigd door saharoen op 08-03-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Tot mijn verbazing heeft mijn vrouw het vandaag voor elkaar gekregen om af te rekenen met de creditcard bij de plaatselijke Plus supermarkt. Geen idee of dat voor alle Plus supermarkten geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hier pakt de Jumbo CC's, zelfs Amex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666583

Ik heb momenteel een MasterCard van de Rabobank, nu zag ik dat zij via haalmeeruitjecard.nl cashback acties houden. Deze werken echter niet in combinatie met kortingscodes. Heeft iemand misschien ervaring met een andere cashback website die dit wel doet? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34
Per 27 juni 2015 gaat de koersopslag voor het gebruik van de ING creditcard in vreemde valuta omhoog van 1.35% naar 1.50%. Op deze manier wordt de Bijenkorf card nog aantrekkelijker. De koersopslag is in principe 2%, maar door het sparen van punten (800 euro uitgeven in vreemde valuta = 10 euro korting) is de koersopslag effectief maar 0.75%.

[ Voor 3% gewijzigd door Tiuri op 30-04-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:15
[/quote]
[quote]
ik heb NN card en gewoon ics card met extra verzekering. Ik heb al goede ervaringen met ics vandaar card genomen (toen geen geld toe ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-06 13:06
Ik ben begonnen met forex bij xm.com en die kunnen kostenloos de winst overboeken naar een creditcard, maar bij de Rabobank is het volgens mij niet mogelijk om vervolgens dat geld weer op te nemen, dus ik zat erover te denken, aangezien ik nog student ben, een rekening bij DKB te openen.

Nu ben ik erachter gekomen dat zij alleen nog klanten uit Duitstalige landen accepteren. Ik heb in het verleden al geprobeerd een rekening te openen bij Consors bank, ivm de 10 cent per kaarttransactie, maar daar ben ik afgewezen.

Heeft iemand ervaringen met Comdirect, aangezien zij ook buitenlanders accepteren. Ik heb er geen problemen mee om naar Duitsland te rijden, maar dan moet er wel een redelijke kans zijn dat het wat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
DKB gebruik ik al jaren, maar ook die aanvraag liep niet vanzelf. Er zijn meer mensen op GoT met een DKB konto. Consors en Comdirect bleek onmogelijk. ING.lu is nog wel een mogelijkheid, maar dat aanbod is niet meer zo sterk als het was.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-06 13:06
Napsju schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:38:
DKB gebruik ik al jaren, maar ook die aanvraag liep niet vanzelf. Er zijn meer mensen op GoT met een DKB konto. Consors en Comdirect bleek onmogelijk. ING.lu is nog wel een mogelijkheid, maar dat aanbod is niet meer zo sterk als het was.
Bij ING.lu is het voor mij niet mogelijk een creditcard aan te vragen. Ik heb nog wel een gratis rekening, aangezien ik nog onder de 25 ben.

Kan iemand me wat meer vertellen over de aanvraag bij DKB? Is er iemand die dit recent nog voor elkaar heeft gekregen?

Of nog andere opties voor een rekening met gratis Visa-kaart in euro's? Maar wel iets wat online of met een autorit van ongeveer een uurtje te openen is (België of Duitsland dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik vraag elk jaar om en om met mijn partner een nieuwe creditcard aan. Vaak zijn er acties, eerste jaar gratis + €50,- tegoed. Met andere woorden, wij betalen nooit voor zo'n kaart en gebruiken hem ook amper. Soms een online aankoop en hij gaat mee op vakantie just-in-case.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Napsju schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:38:
DKB gebruik ik al jaren, maar ook die aanvraag liep niet vanzelf. Er zijn meer mensen op GoT met een DKB konto.
Ik heb het twee jaar geleden geprobeerd, maar dat kostte een hoop moeite en uiteindellijk werd de aanvraag afgekeurd.

Eerst online een aanvraagformulier ingevuld, en die uitgeprint. Ze wilden zekerheid hebben omtrent mijn identiteit (wat ik best begrijp). Je moest per se naar een lokale advocaat voor verificatie, het mocht geen notaris zijn. Waarom is me nooit duidelijk geworden, misschien is dat een verschil tussen die functies in Duitsland en Nederland. Dus ik belde een rondje advocaten en die vonden dat allemaal maar een vreemd verzoek. Tenslotte was ik het zat en ben naar de grens gereden en bij het eerste de beste Duitse postkantoor heb ik dat formulier en m'n paspoort laten zien. Twee weken later werd ik opgebeld door de DKB en vervolgens mag je dan in je beste Duits uitleggen waarom je graag een konto wilt. Daar zal ik dan wel een foutje gemaakt hebben, of verkeerd begrepen, want twee dagen later kreeg ik een briefje van twee regels waarin de aanvraag afgekeurd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
DKB heb ik ook al jaren als back-up. Met zo'n kleine bestedingslimiet van weinig nut, maar ach het is leuk om alvast een Duitse cc en pinpas te hebben. Mocht het er ooit van komen dat ik in DLD neerstrijk dan hoef ik dat niet meer te regelen! Ik was er met mijn aanvraag nog op tijd bij dat ze toestonden dat je met een bevestiging van je lokale bankfiliaal + gas/water/licht rekening kon aantonen te wonen waar je aangaf te wonen. Aanvraagformulier naar Duitsland gestuurd plus bewijzen. Drie weken later telefonisch gebeld met enkele vragen in het Duits. Die taal ben ik niet echt machtig dus ik had mij voorbereid. Wat in mijn beste Duits gerept over het goedkoper kunnen shoppen in China en Amerika. Twee weken later beide passen in huis, weken later de bijbehorende codes.
Pagina: 1 ... 9 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1