Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Die 500.000 euro jaarlijkse uitgaven klopt niet helemaal, misschien dat dat tegenwoordig de minimum is, maar een aantal jaar geleden nog niet. Zodra je eenmaal de Centurion hebt vervalt die minimale uitgavegrens ook, ik heb daar nog nooit iemand over gehoord. De voordelen in de kaart zitten hem in de persoonlijke 'accountmanager' en de extra voordeeltjes.
[ Voor 8% gewijzigd door Stewie! op 08-11-2014 14:31 ]
Heb nog een mailtje gestuurd en gevraagd of ik als Nederlander geen kaart kon krijgen.Zelfs dat ik naar België wil komen om alles te regelen. Maar nee hoor, ik moet gedomicileerd Belg zijn.Brent schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:39:
[...]
Jammer genoeg moet je hier Belg voor zijn
Aan je ervaring te zien zit je wel in de top 1% van Nederland
American Express vraagbaak
Je krijgt een virtuele en plastic kaart (alleen 10,- verzendkosten), geen stortingskosten met Ideal (staat er binnen 5 min op).
Ik heb 'm ondertussen bijna 4 jaar en nooit problemen mee gehad,
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Lekker!
Volgens mij is dat bij andere creditcards niet anders. Ik had een keer mijn bankpas thuis laten liggen. Toen ik met mijn volle kar bij de kassa van de supermarkt stond (waar niet met creditcard betaald kon worden) heb ik met mijn Visa even wat geld opgenomen bij de geldautomaat in de winkel. Kostte ook minimaal 4 euro.Napsju schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:28:
maar liefst 4 euro opnamekosten geldautomaat
Zijn hier zzp'ers met een zakelijke creditcard? Ik ben er nog niet aan toegekomen, ook omdat ik nog geen jaar ingeschreven sta bij de KvK, bij Visa en American Express een vereiste. Maar nu kan ik die resterende maanden ook nog wel wachten.
De creditcard is bedoeld voor zakelijke uitgaven zoals internetbestellingen in het buitenland, hotels, reizen etc.
Privé heb ik zowel Visa, American Express als Mastercard, waarbij ik eigenlijk alleen Visa gebruik, maar zakelijk kunnen de voordelen anders zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen.
[ Voor 36% gewijzigd door Canaria op 10-11-2014 02:06 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Hoe heb je die gekregen?Napsju schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:28:
Nadeel van Neteller is het ontbreken van aankoopgarantie, geen spaarprogramma, maar liefst 4 euro opnamekosten geldautomaat en vooral de hoge koersopslagen (2,95%) bij betaling in vreemde valuta. Mijn DKB.de (gratis) en Bijenkorf Mastercard (slechts 12,50 euro p.j.) bevallen mij prima.
Ik had hem ook aangevraagd heel de handel doorlopen kreeg ik via de email een generiek bericht dat ik geweigerd was maar niet het hoe en waarom.
Overigens lees ik hier veel over amx maar dat wordt in NL toch maar beperkt geaccepteerd?
Verder nu een rabocard omdat je die toch voor niets krijgt bij het totaalpakket (wat ik nodig heb vanwege het goedkope pinnen in het buitenland).
Zijn daar nog alternatieven voor? Zou graag een visa willen hebben.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Heb 9 maanden een Amex gehad, maar die werd vrijwel overal in Nederland geaccepteerd. Ik merkte daarin nauwelijks verschil met mijn Rabocard. Ik zeg er meteen bij dat ik 'm voornamelijk voor internetaankopen heb gebruikt en niet zo zeer bij restaurants e.d.. Overigens had ik de Amex via Flying Blue van KLM zodat ik ook Miles kreeg voor mijn bestedingen met de credit card.icecreamfarmer schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:11:
Overigens lees ik hier veel over amx maar dat wordt in NL toch maar beperkt geaccepteerd?
Ik heb de Amex wel de deur uitgedaan, maar dat was enkel omdat ie nogal bijdroeg aan mijn eetverslaving.
[ Voor 19% gewijzigd door voske op 10-11-2014 13:25 ]
Be yourself, no matter what they say ...
Niet mijn ervaring. Ik gebruik hem voor hotels en vluchten, maar verder bijna nergens geaccepteerd in Amsterdam & Oslo.voske schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:21:
[...]
Heb 9 maanden een Amex gehad, maar die werd vrijwel overal in Nederland geaccepteerd. Ik merkte daarin nauwelijks verschil met mijn Rabocard. Ik zeg er meteen bij dat ik 'm voornamelijk voor internetaankopen heb gebruikt en niet zo zeer bij restaurants e.d.. Overigens had ik de Amex via Flying Blue van KLM zodat ik ook Miles kreeg voor mijn bestedingen met de credit card.
offtopic:
Ik heb de Amex wel de deur uitgedaan, maar dat was enkel omdat ie nogal bijdroeg aan mijn eetverslaving.
Dat bedoel ik idd je ziet overal visa en mastercard logo's maar geen amex.creator1988 schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:36:
[...]
Niet mijn ervaring. Ik gebruik hem voor hotels en vluchten, maar verder bijna nergens geaccepteerd in Amsterdam & Oslo.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Vroeg me af wie je was gezien je kaart maar je hebt het goed voor elkaarStewie! schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:27:
Heeft gewoon met de kosten te maken. Normale hotels accepteren het gewoon, je moet wel om de zakenreiziger te bedienen. Een hostel in Oslo of Amsterdam zal het niet accepteren want daar betalen klanten niet zo snel met een dure credit card. Vliegtuigmaatschappijen en drukbezochte restaurants accepteren de kaart ook altijd.
Grappig hoe dingen kunnen lopen.
Anoniem: 567735
Napsju schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:28:
Mijn DKB.de (gratis) [...] bevallen mij prima.
Heel de handel doorlopen? Ik heb hem eind 2012 ook aangevraagd en kreeg hem zonder problemen, had ook de Duitse M&M en heb nu nog steeds de Duitse Hilton CC. Heb mijn identiteit daarvoor steeds in Duitsland per Postindent laten vaststellen.icecreamfarmer schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:11:
[...]
Hoe heb je die gekregen?
Ik had hem ook aangevraagd heel de handel doorlopen kreeg ik via de email een generiek bericht dat ik geweigerd was maar niet het hoe en waarom.
Overigens ook met de DKB betaalrekening prima ervaringen, hele goede aanvulling op mijn Nederlandse bank, en nu met IBAN kun je ook steeds meer incasso's via een Duitse rekening laten lopen.
Ik kreeg hem ook niet, en dat was volgens mij zo'n beetje in dezelfde periode. Kreeg na een paar dagen een telefoontje uit Duitsland en de eerste vraag was of ik misschien iemand had moeten betalen om een aanvraag in te dienen? Volgens die man van de bank kregen ze enorm veel aanvragen van dubieuze figuren die de rekening wilden gebruiken voor belastingontduiking en/of witwassen ofzo. 't Was een heel verhaal en misschien heb ik niet alle Duitse woorden begrepen. Toen ik zei dat ik hem voor inkopen wilde gebruiken zei hij dat ie genoeg wist en hing op, twee dagen een kort briefje dat de aanvraag afgekeurd was. Ik kreeg de indruk dat ze 'einkaufen' geen goede reden meer vinden omdat je tegenwoordig probleemloos ook met je Nederlandse betaalpas in Duitse winkels kunt pinnen, tenminste vlak over de grens (doe ik vaak) wel.Anoniem: 567735 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:49:
Heel de handel doorlopen? Ik heb hem eind 2012 ook aangevraagd en kreeg hem zonder problemen
Aanvraag kopieen opgestuurd naar Duitsland en dan vervolgens via de email een generieke afwijzing.Anoniem: 567735 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:49:
[...]
[...]
Heel de handel doorlopen? Ik heb hem eind 2012 ook aangevraagd en kreeg hem zonder problemen, had ook de Duitse M&M en heb nu nog steeds de Duitse Hilton CC. Heb mijn identiteit daarvoor steeds in Duitsland per Postindent laten vaststellen.
Overigens ook met de DKB betaalrekening prima ervaringen, hele goede aanvulling op mijn Nederlandse bank, en nu met IBAN kun je ook steeds meer incasso's via een Duitse rekening laten lopen.
Vraag ik om meer informatie krijg ik het zelfde.
En juist om de jouw genoemde redenen wilde ik er ook een.
Lekker!
Ik ben bang dat ze hun policy veranderd hebben dan.Napsju schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:28:
Inderdaad. Gewoon de hele handel begin 2011 doorlopen en nog steeds tevreden klant. Mij hebben ze toen ook telefonisch benaderd en ik heb ze toen eerlijk verteld waarvoor ik de rekening wilde hebben. In Nederland zijn er namelijk geen banken meer waar je zonder kosten en koersopslagen geld op kan nemen in niet-euro landen. Ik reis namelijk nogal veel buiten de euro landen en dat werd blijkbaar als valide rede gezien.
Komend half jaar zit mijn vriendin in berlijn dan zal ik het eens vanuit haar adres doen.
Als dit goed werkt keil ik de rabo er gewoon uit met hun achterlijke tarieven.
Dat klopt.icecreamfarmer schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:09:
[...]
Ik ben bang dat ze hun policy veranderd hebben dan.
https://www.deutscheskonto.org/en/dkb-foreigners/
Alleen Duitstalige landen komen nog in aanmerking.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Anoniem: 267124
Naast de amex green een simpele mastercard voor de gevallen dat amex niet geacepteerd wordt.. De acceptatie graad van amex in nl is inderdaad matig, maar prima bij hotels, restaurants etc.
Amex is wel enigzins arrogant met termen als amex onwaardige winkeliers maar dat maakt het ook wel weer mooi
Anoniem: 567735
Ik moet mijn eigen uitspraak bijstellen: ik heb de DKB-rekening eind 2010 aangevraagd, niet eind 2012. Net voor de jaarwisseling had ik alles in huis (ik weet dat nog, want er was een actie: 1000 Miles-and-More punten voor een foto terwijl je geld opnam bij een geldautomaat in het buitenland).Anoniem: 567735 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:49:
Heel de handel doorlopen? Ik heb hem eind 2012 ook aangevraagd en kreeg hem zonder problemen, had ook de Duitse M&M en heb nu nog steeds de Duitse Hilton CC.
Geen telefoontje gekregen, niets. Zal wel voor de grote fraudes geweest zijn dan
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 12-11-2014 01:37 ]
Maar waarom melden ze dat dan niet wanneer je als land NL invult maar laten ze je het hele proces doorlopen?Brent schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:54:
[...]
Dat klopt.
https://www.deutscheskonto.org/en/dkb-foreigners/
Alleen Duitstalige landen komen nog in aanmerking.
Het meest irritante is nog wel dat ze de reden van afwijzing ook niet benoemen.
Zijn jullie weleens gebeld door jullie cc-verstrekker? Ik doe weleens op internet uitgaven die als 'vreemd' bestempeld zouden kunnen worden, maar ik ben nooit gebeld wegens vreemde transacties o.i.d. Meerdere malen al vliegtickets besteld, veel kleine aankopen achter elkaar op Chinese sites etc. Ik heb een Mastercard van ICS via de ABN.
Dat is het maffe: niet door mijn Nederlandse kaarten (Amex, Master, Visa). Wel voor mijn buitenlandse kaarten. Die in NL zijn max gold, in buitenland platinum. Weet niet of dat iets uitmaakt maar lijk mij van niet. Ik heb het idee dat de NL maatschappijen er veel minder kort op zitten tov buitenland maar dat is mijn ervaring.Sefyu schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:23:
Interessant verhaal over die Centurion-kaart hierboven!
Zijn jullie weleens gebeld door jullie cc-verstrekker? Ik doe weleens op internet uitgaven die als 'vreemd' bestempeld zouden kunnen worden, maar ik ben nooit gebeld wegens vreemde transacties o.i.d. Meerdere malen al vliegtickets besteld, veel kleine aankopen achter elkaar op Chinese sites etc. Ik heb een Mastercard van ICS via de ABN.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Hi !Sefyu schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:23:
Interessant verhaal over die Centurion-kaart hierboven!
Ja ik ben wel eens gebeld door mijn CC verstrekker door "vreemde" bewegingen op mijn CC. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik in Duitsland woon en hier het aantal cc's groter is als in Nederland.
Ik had 3 transacties achter elkaar moeten doen van 200 euro, 10 minuten later werd ik gebeld of het wel klopt omdat het van verschillende IP-adressen zou komen e.d. Top Service dus
Ik heb een Visa normaal, Mastercard Gold en nog een normale Mastercard. Eigenlijk wordt alleen de Mastercard Gold gebruikt. Ik kan geld opnemen of natuurlijk betalen met alle kaarten.
Ik heb bij alle kaarten ingesteld dat 100% aan het einde van de maand belast wordt.
Ik word soms wel door ICS gebeld als ik kort op elkaar grote online bestellingen doe (>2k)Sefyu schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:23:
Ja vaak zat. Als je dingen doet die niet binnen je normale uitgavenpatroon passen, zoals opeens een grote transactie in 't buitenland, kun je een belletje verwachten.Sefyu schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:23:
Zijn jullie weleens gebeld door jullie cc-verstrekker?
Bij m'n ING MC is dat alleen nog met card-present transacties gedaan (in winkels), AMEX heeft me eens een mail gestuurd of ik hen wilde bellen (wtf-je right there imo) aan de hand van transacties via internet.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
2 x nadat ik single way vluchten door Azië boekte.
1 x nadat er fraude met mijn kaart is gepleegd.
Bij die vluchten zaten ze er zeer kort op, enkele minuten na het afronden van de (online) boeking. Dat fraude geval kan ik niet bepalen.
Vergelijkbare transacties met MC ICS hebben we niets over gehoord. Mijn vriendin haar (vorige) MC ICS kaart is wel eens een keer misbruikt in de VS, nadat we daar op vakantie waren. Heel vreemd, want we letten altijd heel goed op onze kaarten ( mee lopen aar het automaat, pincode afschermen etc). ICS was toen heel rap en ontdekte zelf de fraude.
Iemand ervaring of je na het opzeggen nog een keer gebruik kunt maken van deze actie?
Je blijft een Nederlander
Anoniem: 267124
1x poging tot fraude gehad en daar keurig van op de hoogte gesteld tevens ook een keer een nieuwe kaart gekregen omdat er een inbraak was gepleegd bij een restaurant waar de kaart gebruikt was (door mij)
Al met al keurig, vergis je ook niet in de macht van deze maatschappijen!
Anders toch je partner/vader/moeder/buurvrouw enz.r.e.s schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:15:
Vorig jaar gebruik gemaakt van de actie van VISA world card ( 1 jaar gratis + 50 euro tegoed).
Iemand ervaring of je na het opzeggen nog een keer gebruik kunt maken van deze actie?
Je blijft een Nederlander![]()
1 keer gehad, maar dat was terwijl ik telefonisch tickets aan het boeken was. Heel vervelend, want dan kan je ook niet bevestigen. Eerste ticket ging prima, tweede werd geweigerd. Daardoor andere CC moeten gebruiken.-d- schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:08:
Krijg 1-2 x per maand mailtje van AMEX met verdachte transactie. Gaat allemaal automatisch, krijg ze vaak binnen een paar minuten na online aankoop. Bel ik ze altijd op (geen wachttijden, goed call center) om transactie te bevestigen en klaar. Vind het wel prima dat ze er op letten.
Doen jullie zakelijke uitgaven zoals bijvoorbeeld bij Dell ook via AMEX?Stewie! schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:23:
Het is een privee kaart dus je zal er weinig zakelijke uitgaven op zien.
Merkte dat het sparen va Flying Blue miles de afgelopen periode toch best vlot is gegaan, o.a. doordat ik ook gratis FB Gold cards aan familie/vrienden en kennissen kon geven.
Zo kun je een leuke hoeveelheid puntjes sparen:)Napsju schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:49:
Maakt dat wat uit dan?
Anoniem: 483276
Lekker!
Dat red ik dus ook niet elk jaar.Napsju schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:38:
Er zijn wel Nederlandse kaarten verkrijgbaar die bij minimale besteding van 500 euro per jaar gratis zijn. Ik geloof de Gamma kaart via Lasercards.
Ja door ICS toen ik voor mijn werk in de VS was waar ik ook een postadres had. Ik had bij wat Amerikaanse webwinkels dingen besteld. Dat was nog lastig aangezien de meeste webwinkels niet leveren indien het afleveradres in een ander land is dan het uitgifteland van de creditcard.Sefyu schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:23:
Ik werd midden in de nacht (plaatselijke tijd) gebeld, nadat ik op een aantal sms'jes niet had gereageerd.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik heb al even een ING Platinum card maar de deal met Accor is afgelopen en dat was ooit voor mij de reden deze card te kiezen (los van dat ik eigenlijk alleen nog Radisson en NH hotels bezoek).
[ Voor 24% gewijzigd door Uberprutser op 29-11-2014 22:44 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Die had ik al eens aangevraagd, vroegen om mijn inkomen en daar ging het helaas mis (aangezien dat slechts enkele honderden euro's in de maand is van een bijbaan + stufi) toch bedankt voor de tips maar ik denk niet dat er een goed alternatief is voor de eerder genoemde gratis visa met 100 bestedingslimiet in mijn situatie.Fr33z schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:32:
wat dacht je van de visa card van ICScards, nu jaar gratis + 50 euro extra. Gewoon na een jaar opzeggen (of niet)
https://prepaid.yourmastercard.nl/
Lekker!
Ik heb een ANWB Visacard aangevraagd toen ik nog student was en er is mij nooit gevraagd naar inkomensgegevens. Misschien die eens proberen? Moet je wel lid zijn/worden van de ANWB.Anoniem: 483276 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:59:
[...]
Die had ik al eens aangevraagd, vroegen om mijn inkomen en daar ging het helaas mis (aangezien dat slechts enkele honderden euro's in de maand is van een bijbaan + stufi) toch bedankt voor de tips maar ik denk niet dat er een goed alternatief is voor de eerder genoemde gratis visa met 100 bestedingslimiet in mijn situatie.
Hij vroeg om een gratis kaart. ANWB lidmaatschap plus de VISA kaart zou volgens hun site € 27 per jaar kosten. Wel goedkoop maar zeker niet gratis.Appelflap600 schreef op zondag 30 november 2014 @ 10:57:
Ik heb een ANWB Visacard aangevraagd toen ik nog student was en er is mij nooit gevraagd naar inkomensgegevens. Misschien die eens proberen? Moet je wel lid zijn/worden van de ANWB.
Anoniem: 595319
Bij ICS ANWB Gold en ABN AMRO zakelijk creditcards is het tegenwoordig realtime, de webpagina's dan. Alleen de apps zijn nog niet realtime.Anoniem: 595319 schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:58:
Zowel met de zakelijke rabocard en prive rabocard kan ik via de Rabobank App uitgaves bijhouden (datum, bedrag en beschrijving). Het is niet realtime, zit ongeveer 1 dag verschil tussen maar je bestedingsruimte op de kaart is altijd wel actueel.
Lekker!
Anoniem: 634794
Is het aanvragen van die DKB Visa kaart moeilijk of valt dat wel mee? Want het is natuurlijk geen Nederlandse bank maar een Duitse bank.
Volgens dit topic krijgen Nederlanders de dkb kaart niet meer helaas. Anders had ik hem ook aangevraagd. Je zou het echter kunnen proberen, als ik het zo lees was het aanvragen niet heel moeilijk als je een beetje suite beheerst qua telefoongesprek en voor de rest heb je Google translate.Anoniem: 634794 schreef op zondag 30 november 2014 @ 20:14:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de DKB Visa kaart? Ik heb online namelijk gelezen dat je daarmee zonder extra kosten geld kan opnemen in het buitenland, en de kosten van deze krediet kaart zouden ook 0,00 zijn.
Is het aanvragen van die DKB Visa kaart moeilijk of valt dat wel mee? Want het is natuurlijk geen Nederlandse bank maar een Duitse bank.
Dat was inderdaad eerst bij ABN AMRO ook, alleen zag je toen de reserveringsruimte en niet specifiek voor welke transactie er geld was afgehouden. Dat viel mij ook tegen bij ICS, zie Klippy in "Ervaringen met creditcards"Napsju schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:20:
Dat mocht ook wel een keer bij ICS, want in de tijd van mijn VISA kaart via PaySquare (2008) werden de reserveringen al weergegeven in de online omgeving. Toen PaySquare overgenomen werd door ICS en ik een ICS kaart kreeg was dat wel even wennen.
Zover ik kon opmaken uit hun bericht is het nu bij alle ICS kaarten zo, tenminste ook bij mijn ABN AMRO Gold.MrJames schreef op zondag 30 november 2014 @ 15:47:
[...]
Bij ICS ANWB Gold en ABN AMRO zakelijk creditcards is het tegenwoordig realtime, de webpagina's dan. Alleen de apps zijn nog niet realtime.
Nu de apps nog, was ook niet echt meer van deze tijd...
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ze accepteren sinds juli geen niet-Duitsers meer...Anoniem: 634794 schreef op zondag 30 november 2014 @ 20:14:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de DKB Visa kaart? Ik heb online namelijk gelezen dat je daarmee zonder extra kosten geld kan opnemen in het buitenland, en de kosten van deze krediet kaart zouden ook 0,00 zijn.
Oh dat is vreselijk jammer danBrent schreef op zondag 30 november 2014 @ 20:32:
[...]
Ze accepteren sinds juli geen niet-Duitsers meer...
Lekker!
Klopt, geen permanent gratis visa's meer dus lijkt het voor ons Nederlanders.Anoniem: 634794 schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:22:
Nee had ik inderdaad nog niet gedaan, maar nu is het mij helemaal duidelijk en moet je dus in Duitsland wonen wil je een DKB account kunnen aanvragenIn iedere geval bedankt voor de hulp.
Mogen die voorwaarden wel volgens de EU?Anoniem: 634794 schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:22:
Nee had ik inderdaad nog niet gedaan, maar nu is het mij helemaal duidelijk en moet je dus in Duitsland wonen wil je een DKB account kunnen aanvragenIn iedere geval bedankt voor de hulp.
Nou en of. Hier in Frankrijk vraagt elke bank om bewijs van Frans adres, bewijs van Frans looncontract en de laatste 3 loonstroken als je een rekening opent. Om te beginnen. M.a.w., dat mag. Wat niet mag is je op basis van de paspoort weigeren, maar op basis van je adres wel, of je financiele gesteldheid, etc etc.pacificocean schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:05:
[...]
Mogen die voorwaarden wel volgens de EU?
Of je kan ook nog eens korting krijgen in restaurants e.d. als je betaalt met creditcard.
Is er in NL ook zoiets? De enige die een soort van spaarprogramma heeft is volgens mij de Bijenkorf kaart?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat iemand geweigerd wordt op basis van zijn adres toont nog niet aan dat het mag van de EU. Of zijn er ook adressen binnen Frankrijk die geweigerd worden?Brent schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:39:
[...]
Nou en of. Hier in Frankrijk vraagt elke bank om bewijs van Frans adres, bewijs van Frans looncontract en de laatste 3 loonstroken als je een rekening opent. Om te beginnen. M.a.w., dat mag. Wat niet mag is je op basis van de paspoort weigeren, maar op basis van je adres wel, of je financiele gesteldheid, etc etc.
Je mag niet discrimineren op basis van nationaliteit. Dat is de EU regel. Verder mag een bank je wel weigeren om andere redenen, zolang die maar niet wettelijk als discriminatoir zijn vastgelegd. Bijvoorbeeld een bepaald adres hebben of een bepaalde taal spreken, of er gewoon geen zin in hebben, dat mag dus allemaal wel.pacificocean schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:36:
[...]
Dat iemand geweigerd wordt op basis van zijn adres toont nog niet aan dat het mag van de EU. Of zijn er ook adressen binnen Frankrijk die geweigerd worden?
In Nederland zijn we wat meer van de geest van de wet, elders, hoe meer zuidelijk of oostelijk is mijn ervaring, is het de letter die men belangrijk vind. Jammer, maar helaas.
Al kunnen Nederlanders ook uitstekend muggenziften
[ Voor 9% gewijzigd door Brent op 03-12-2014 13:10 ]
Ik zou het persoonlijk niet weten, maar eerlijk gezegd is dat iets waar ik me niet druk om kan maken. Ik ben overigens ook een keer afgewezen bij de ING Bank in Belgie, want daar kun je ook een gratis bankrekening krijgen en die wou ik destijds openen.pacificocean schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:05:
[...]
Mogen die voorwaarden wel volgens de EU?
[ Voor 70% gewijzigd door Señor Sjon op 15-12-2014 11:41 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 15-12-2014 11:42 ]
Maximaal 0,3% kosten voor acceptanten.
Dus gaan onze credit cards een stuk duurder worden om hun inkomsten op peil te houden? Neemt de acceptatie toe? Worden de prijzen in de winkels goedkoper? Ik gok: 2x Ja 1x Nee
[ Voor 7% gewijzigd door Theswitch op 17-12-2014 20:57 ]
1x ja, 2x nee...Theswitch schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:56:
De creditcard wereld kan nu wel eens flink gaan veranderen komende tijd,
Maximaal 0,3% kosten voor acceptanten.
Dus gaan onze credit cards een stuk duurder worden om hun inkomsten op peil te houden? Neemt de acceptatie toe? Worden de prijzen in de winkels goedkoper? Ik gok: 2x Ja 1x Nee
Want creditcard maatschappijen zullen dan kritischer worden wie ze gaan accepteren aangezien kleine transacties (voor hun) slecht lonend gemaakt gaan worden...
Een 99 cent voor tablet-game levert dan max 0,3 cent op en daarvoor moet je wel een hele betaalinstallatie in het leven houden.
Dan is een cc die gebruikt wordt voor kleding van 300 euro per keer een stuk aantrekkelijker.
Maar sowieso, wat heeft de overheid met de kosten creditcard gebruik te maken?
Buiten Nederland en omstreken is het het standaard betaalmiddel. Net zoals dat de overheid verbood geld te heffen voor je PIN dus (jaren terug moesten we ook een kwartje oid extra betalen als je onder de x gulden pinde).Gomez12 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:17:
Maar sowieso, wat heeft de overheid met de kosten creditcard gebruik te maken?
Ik vind een creditcard heel erg handig en zoi graag meer acceptanten zien. Maar aan de andere kant ia het vooral luxe, want mijn creditcard los ik aan het eind van de maand volledig af (student) en ik gebruik hem voornamelijk op internet of als ik vergeten ben geld van mn spaarrekening te halen.Brent schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:23:
[...]
Buiten Nederland en omstreken is het het standaard betaalmiddel. Net zoals dat de overheid verbood geld te heffen voor je PIN dus (jaren terug moesten we ook een kwartje oid extra betalen als je onder de x gulden pinde).
Als die tarieven (nu een paar procent?) omlaag gaan en er meer acceptanten komen ben ik bang dat veel mensen zich in de schulden gaan werken, iets wat in bijvoorbeeld Amerika ook al de normaalste zaak van de wereld is. Ik ben er niet bang voor dat het mij overkomt, maar sluit niks uit; ik merk wel dat je het geld sneller uitgeeft omdat je minder overzicht hebt en het niet gelijk van je saldo af gaat.
Wel, je hebt ook gewoon debit versies van CCs (Electron), of credit CCs die direct afschrijven. Dit is de norm is bijna heel Europa. Niet bepaald een luxe dus.oohh schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:10:
[...]
Ik vind een creditcard heel erg handig en zoi graag meer acceptanten zien. Maar aan de andere kant ia het vooral luxe, want mijn creditcard los ik aan het eind van de maand volledig af (student) en ik gebruik hem voornamelijk op internet of als ik vergeten ben geld van mn spaarrekening te halen.
Als die tarieven (nu een paar procent?) omlaag gaan en er meer acceptanten komen ben ik bang dat veel mensen zich in de schulden gaan werken, iets wat in bijvoorbeeld Amerika ook al de normaalste zaak van de wereld is. Ik ben er niet bang voor dat het mij overkomt, maar sluit niks uit; ik merk wel dat je het geld sneller uitgeeft omdat je minder overzicht hebt en het niet gelijk van je saldo af gaat.
Als de winst per klant minder wordt, heb je juist meer klanten nodig om dezelfde winst te kunnen behouden lijkt me. Dus minder kritisch. Of niet?Gomez12 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:17:
Want creditcard maatschappijen zullen dan kritischer worden wie ze gaan accepteren aangezien kleine transacties (voor hun) slecht lonend gemaakt gaan worden... Een 99 cent voor tablet-game levert dan max 0,3 cent op en daarvoor moet je wel een hele betaalinstallatie in het leven houden.
Volgens mij ook minder kritisch. Want als de omzet per klant daalt, moet je meer klanten hebben voor dezelfde omzet. Dus gaan de prijzen omlaag én/of komen er meer acceptanten.grun93 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 04:41:
[...]
Als de winst per klant minder wordt, heb je juist meer klanten nodig om dezelfde winst te kunnen behouden lijkt me. Dus minder kritisch. Of niet?
Ervaringen:
voordelen
• online overzicht is makkelijk en 'direct' up-to-date
• elke euro = 1 flying blue mile. Afh. van bestedingspatroon levert dat toch wel weer een mooi aantal miles op (waar ik met de CC van de ING niets terugkreeg). Bij afsluiten gelijk 5k miles erbij en 4 qualifying flights, waardoor ik gelijk in Silver zit bij het flying blue programma
• paar waardebonnen (Hertz - zal ik wel niet gebruiken - en KLM)
• gratis reis- en annuleringsverzekering
nadeel
• AMEX wordt niet overal geaccepteerd, maar eigenlijk valt het me behoorlijk mee: bij grotere ketens (V&D, Bijenkorf, Pearle) gaat het eigenlijk altijd goed. Vooral bij kleinere winkel(ketens) (bv. AH to go) werkt deze kaart niet. grootste nadeel is dat je in NL vaak niet duidelijk kan zien of de kaart wél of niet aangenomen wordt, waardoor je soms een andere kaart moet trekken als hij geweigerd wordt
• ondanks alle voordelen zijn de kosten zijn normaal waarschijnlijk iets te hoog (EUR 160/jaar), maar met een invite eerste jaar gelukkig gratis
In het kort: jaartje aanzien en kijken of ze na een jaar een beter offer dan de 160 euro/jaar hebben, en dan houdt ik hem wellicht wel aan.
Voorheen gebruikte ik steeds de ING CC (gratis bij wereldbetaalpakket). Deze blijft erbij omdat Mastercard toch wat beter geaccepteerd is, maar bij voorkeur wordt deze dus niet gebruikt omdat je er geheel geen 'beloning' in zit.
[ Voor 17% gewijzigd door droogmand op 22-12-2014 19:09 ]
Met de kerst kom ik weer terug naar NL en wil een extra CC aanvragen. Zit te kijken voor een VISA of een AMEX naast de Mastercard CC die ik al heb. Zoals ik hierboven lees dat ICS niet up-to-date is en onoverzichtelijk is, neig ik toch voor een AMEX te gaan. Kan het altijd voor een jaar gratis aankijken d.m.v een invite.
@droogmand: Wordt bij AMEX het verschuldigde bedrag automatisch van je rekening afgehaald of moet je het zelf per maand overmaken? En wat is de termijn waar je dit binnen moet voldoen? Heb nu al een paar keer de AMEX doorgespit, maar ik kan het niet zo 1,2,3 vinden of ik kijk er overheen.
R.D50
Wat is niet up-to-date en onoverzichtelijk?rvd50 schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:01:
Ik zit nu al een tijd in Stockholm en vind het heerlijk dat je hier echt bijna alles met pin of met CC kan betalen. Dat is toch wel een groot gemis in Nederland.
Met de kerst kom ik weer terug naar NL en wil een extra CC aanvragen. Zit te kijken voor een VISA of een AMEX naast de Mastercard CC die ik al heb. Zoals ik hierboven lees dat ICS niet up-to-date is en onoverzichtelijk is, neig ik toch voor een AMEX te gaan. Kan het altijd voor een jaar gratis aankijken d.m.v een invite.
@droogmand: Wordt bij AMEX het verschuldigde bedrag automatisch van je rekening afgehaald of moet je het zelf per maand overmaken? En wat is de termijn waar je dit binnen moet voldoen? Heb nu al een paar keer de AMEX doorgespit, maar ik kan het niet zo 1,2,3 vinden of ik kijk er overheen.
Een transactie staat max binnen een minuut op de lijst.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
R.D50
Wat ik verder handig vind van ICS, is dat je makkelijk wat extra aflossing kunt doen als je wat meer uitgegeven hebt dan de bedoeling was. Dan komt het aan het eind van de mand niet als zo'n big bang.
Amex heeft daarentegen weer fijnere spaarprogramma's waarmee je voor allerlei dingen kunt sparen. Meestal gebruik ik visa voor aankoop van tastbare spullen (vanwege de langere aankoopgarantie) en amex voor digitale dingen, diensten en tickets enzo
/(bb|[^b]{2})/
Bij mij wordt maandelijks het gehele openstaande bedrag automatisch afgeschreven - wel zo makkelijk. Ik zou eigenlijk niet weten of er een max termijn is of wat de andere mogelijkheden zijn.rvd50 schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:01:
[..]
Edit: toch maar even gekeken, bij het maandafschrift staat:
Waaruit ik meen te begrijpen dat je tot het volgende rekenafschrift (een maand) hebt om te voldoen.Om kosten te vermijden moeten uw betalingen aan ons uiterlijk door ons ontvangen zijn op de op uw rekeningafschrift vermelde datum en in ieder geval vóór de datum van uw volgende rekeningafschrift.
[ Voor 24% gewijzigd door droogmand op 23-12-2014 20:58 ]
Waar in NL woon jijrvd50 schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:01:
Ik zit nu al een tijd in Stockholm en vind het heerlijk dat je hier echt bijna alles met pin of met CC kan betalen. Dat is toch wel een groot gemis in Nederland.
Ik kan hier alles met pasjes betalen op snoepautomaten na.
Pinnen in NL een gemis? Ik pin tegenwoordig alles (als ik niet met mijn mastercard CC kan betalen of dat dit extra kost)rvd50 schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:01:
Dat je weinig met CC kan betalen in NL klopt wel, en dat is inderdaad best een gemis.
Anoniem: 483276 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:55:
[...]
Pinnen in NL een gemis? Ik pin tegenwoordig alles (als ik niet met mijn mastercard CC kan betalen of dat dit extra kost)
Dat je weinig met CC kan betalen in NL klopt wel, en dat is inderdaad best een gemis.
Ik doelde meer op het betalen met CC in Nederland. Daarentegen: je kan in NL veel met pinpas betalen dat klopt, maar ik woon in Zweden en hier kan je echt alles pinnen. Enkele voorbeelden: entree bij een club en ook de garderobe heeft een pin (jas ophangen kan al gauw 3-4 euro kostenicecreamfarmer schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:45:
[...]
Waar in NL woon jij
Ik kan hier alles met pasjes betalen op snoepautomaten na.

Wat me ook opvalt is dat je hier al je pinpas/CC in het apparaat kan steken en je pincode kan intoetsen, terwijl de cashiere nog bezig is met je producten te scannen. Als hij/zij klaar is, verschijnt het totale bedrag en hoef je enkel nog op OK te drukken, wat de doorstroom bij de kassa merkbaar versnelt.
R.D50
Ik kreeg bij een opzegging na een maand of 4 van een andere kaart van ICS (ASN credit card) netjes naar rato het bedrag terug. Ik denk dat je even in de voorwaarden moet kijken van de World Card of ze even e-mailen.Aliene schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:38:
Iemand ervaring met het opzeggen van de World Card van ICS? Ik had hem genomen vanwege de 50 euro bonus en hij is per half februari 2014 ingegaan. Maar heb er een aantal dingen voor een vakantie eind februari mee betaald, dus ik kan m denk ik niet opzeggen? Ik vind het ook wel een fijnere cc dan degene van mijn bank, maar ik vind 37,5 eigenlijk te veel. Als ik hem per half maart opzeg, betaal je dan toch nog de hele bijdrage? Of doen ze dat ook per maand?
[ Voor 5% gewijzigd door hv08 op 30-12-2014 15:53 ]
Bedankt! Zal volgende week inderdaad wel even bellen of mailen.hv08 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:53:
[...]
Ik kreeg bij een opzegging na een maand of 4 van een andere kaart van ICS (ASN credit card) netjes naar rato het bedrag terug. Ik denk dat je even in de voorwaarden moet kijken van de World Card of ze even e-mailen.
Ah, het staat zelfs gewoon in de AV dat ze per maand terugbetalen.
[ Voor 7% gewijzigd door Aliene op 30-12-2014 16:05 ]
https://itunes.apple.com/...card-app/id938685951?mt=8
Werkt goed!
Lekker!
Bedankt voor het melden, gelijk even installeren.Napsju schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:18:
Er is nu ook voor Bijenkorf card houders een app:
https://itunes.apple.com/...card-app/id938685951?mt=8
Werkt goed!
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1