Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dit was met een ICS Bijenkorf kaart.
En per transactie een incasso is niet mogelijk, enkel 1x per maand. Je kunt eventueel wel zelf tussendoor laten incasseren, maar waarom zou je dit willen?
[ Voor 19% gewijzigd door hv08 op 10-09-2014 17:34 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Als je het tijdelijk wilt doen door geld over te maken kan dat.fsfikke schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:27:
Heet iemand hier ervaring met het tijdelijk verhogen van het limiet bij ICS? Ik weet dat je het kan doen door geld over te maken naar je CC, maar de verwerking hiervan vanaf Rabobank duurt altijd een paar dagen. Weet iemand of het ook telefonisch snel te regelen is?
Twee jaar terug waren we in de hectiek te laat met geld overboeken naar de CC

Kortom: overgemaakt, overschijving toegezonden, zelfde dag nog in orde gemaakt. Enkele dagen later was het inderdaad netjes verwerkt alsof er niets gebeurd was.
Anoniem: 567735
Als je limiet niet voldoende is maar je wel geld beschikbaar hebt, bijvoorbeeld. Af en toe moet ik meer dan mijn maandlimiet uitgeven voor het werk, dan laat ik tussentijds incasseren of ik schrijf zelf over.hv08 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:33:
En per transactie een incasso is niet mogelijk, enkel 1x per maand. Je kunt eventueel wel zelf tussendoor laten incasseren, maar waarom zou je dit willen?
In theorie zou je na elke uitgave het bedrag zelf kunnen overschrijven
[ Voor 20% gewijzigd door hv08 op 10-09-2014 19:17 ]
Nog steeds ben ik zeer tevreden met mijn blauwe ICS VISA world card. Kost me maar 15 euro per jaar omdat ik ooit een PaySquare kaart heb genomen voor 15 euro per jaar. PaySquare is een paar jaar geleden over genomen door ICS, en de kosten zijn gelijk gebleven. Enige nadeel: Die 2% koersopslag bij transacties in vreemde valuta valt me tegen. Heeft iemand daar een betaalbare oplossing voor?
Lekker!
Ok dat klinkt goed! Dank jeBastiaan schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:35:
[...]
Als je het tijdelijk wilt doen door geld over te maken kan dat.
Twee jaar terug waren we in de hectiek te laat met geld overboeken naar de CCIn zo verre dat we de dag erna vlogen naar de VS en een paar dagen na aankomst de beschikking zouden hebben over wat we extra gestort hebben (en dat hadden we op voorhand nodig vanwege de dure (huwelijks) reis, omdat we het minimale limiet op de CC gebruiken). We hebben contact met ICS gezocht, probleem voorgelegd, en zij gaven aan dat als we de overschrijving konden laten zien, zij het limiet tijdelijk verhoogden totdat het geld ook op de CC was bijgeschreven.
Kortom: overgemaakt, overschijving toegezonden, zelfde dag nog in orde gemaakt. Enkele dagen later was het inderdaad netjes verwerkt alsof er niets gebeurd was.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Stuk praktischer ivm downloaden van bankstatements. Per transactie dan zie heb ik het slechts mijn bankrekening alle info, maandelijks dan moet ik ze bij ICS downloaden (als dat al kan?). Meer gedoe iig, maar kennelijk kan het niet anders.hv08 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:33:
Anoniem: 91634
Had een account aangemaakt, geld opgestort maar doordat iets verschil zit in naam van mijn rekening en wat bij hun bekend is willen ze mijn geld niet op de kaart zetten, tenzij ik voor 14 euro per jaar de plus kaart bij hun afneemt. Doe niet dan storten ze geld over 3 weken terug al zo automatische email.
Ook had ik per ongeluk keer 3x verkeerd wachtwoord ingetikt waardoor niet meer kan inloggen. Meerdere keren om account reset gevraagd maar tot dag van nu blijft stil.
Ook heb ik ze gevraagd of ze geld nu al terug willen storten gezien nogal klaar met hun ben, maarook daarop tot nu toe geen reactie behalve dan de automatische emails.
Dus waarom kunnen ze niet gewoon mijn emails benatwoorden?
Vindt zelf nogal naar internet fraude ruiken en ik zit daardoor aan te denken om misschien maar aangiften te doen tegen dat bedrijf?
Maar hier meer mensen die ervaring hebben met My Wire Card?
En over de geweigerde overschrijving, heb je daar met hun contact over op genomen? Een NL bank schrijft meestal over op naam met initialen, terwijl mijn kaart is geregistreerd op mijn volledige naam. Een mailtje heen en weer met een screenie van mijn online overschrijving was voldoende om hem er gewoon door heen te krijgen (en met de volgende overschijving had ik dit probleem niet meer, dus ze fixen het wel permanent). Ook hier weer de tip, even een belletje want dat is echt veel sneller.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ik wilde graag een xbox controller kopen, en ik zag dat deze op amazon.de deze maar 30 euro is (En ik weet dat je boven 25 gratis verzending hebt.)
Echter zag ik iets staan over een aanbieding dat je een amazon.de VISA card kan krijgen, als ik het goed begrijp met €30 euro tegoed en het eerste jaar gratis, en het tweede jaar 19,99. Wat je ook nog kan stop zetten voor het nieuwe jaar begint.
Nu leek het me al een tijd een prima idee om eens een visa kaart aan te schaffen, kom vaak iets tegen wat ik niet kan kopen omdat ik geen creditcard heb. En nu klinkt dit wel als een prima aanbod. Maar misschien iets te mooi om waar te zijn? En daarnaast kan ik ook vrijwel geen duits, dus het kan zijn dat ik of google translate het verkeerd begrijpt...
Is er iemand die dit gedaan heeft of weet wat die actie precies inhoud, en of ik het goed begrijp dat ik dus, wanneer ik die kaart aanschaf eigenlijk die controller erbij krijg, en ook nog de mogelijkheid heb om het op te zeggen voor het tweede jaar begint?
Alvast hartelijk dank
Alexander
[ Voor 34% gewijzigd door Deveon op 22-09-2014 13:06 ]
er gaat dus gelijk 36.50 vanaf dus je houd netto 38.50 kado tegoed over en je mag niet binnen een jaar opzeggen want dan kan er 75 euro in rekening worden gebracht.Deveon schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:04:
Of je neemt gewoon een Nederlandse VISA met 75 euro tegoed voor 36,50 per jaar (je zit er niet aan vast).
Dus je hoeft niet ver te gaan voor goedkoop en dan hoef je de kleine lettertjes ook niet in het Duits te lezen.
Vorig jaar had ik een Mastercard het eerste jaar gratis + 50 euro tegoed bij ICS. Deze is inmiddels zonder problemen weer opgezegd.
Of misschien gewoon bij zavvi bestellen. Goede prijs (22.15,-) en heb je ook geen credit card nodig:
http://www.zavvi.nl/games...-controller/10240506.html
Ik was er ook al mee bezig met die controllersDDarkForce schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:12:
Onderstaande alleen nuttig als je een 360 controller zoekt:
Of misschien gewoon bij zavvi bestellen. Goede prijs (22.15,-) en heb je ook geen credit card nodig:
http://www.zavvi.nl/games...-controller/10240506.html
Overigens gebruik ik een Skrill prepaid mastercard. Dat kost 10 euro per jaar en je kan niet rood staan
[ Voor 46% gewijzigd door gekke-gerrit op 22-09-2014 19:19 ]
Ook bij een normale kaart kan je kiezen dat je geen "gespreid betalen" wil (dus: alles iedere maand 100% betalen, en dus geen rente!)
Deze ruimte is te huur!
Kosten zijn op het fysiek verzenden (10 euro) van jouw 'echte/plastic' creditcard (3 jaar geldig volgens mij), 0 euro. Eerste virtuele creditcard is gratis, bij vervanging kost het wel 3 euro volgens mij. Geld kan je met Ideal (gratis) storten en meestal is het binnen 2 uur op jouw rekening,
[ Voor 4% gewijzigd door Exor op 22-09-2014 19:36 ]
Anoniem: 318025
Niet meer helaas.Anoniem: 318025 schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:38:
Als je gratis echte visa kaart wilt dan kun je ook een aanvragen bij DKB, die laten ook buitenlanders toe.
Geld die 500/jaar voor bij de Gamma of tellen bestedingen overal ook?Barrycade schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:10:
Die van de Gamma is 15 euro per jaar of gratis als je meer dan 500 euro besteed per jaar. En je krijgt er in eerste instantie 20 euro waarde bon bij.
Dus je hoeft niet ver te gaan voor goedkoop en dan hoef je de kleine lettertjes ook niet in het Duits te lezen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Moet je daarvoor geen lid zijn van de ANWB (vanaf 15 euro p/j)?rimave schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:37:
ANWB creditcard kost ook geen drol: 12 euro per jaar.
Tevens bied ABN en Knab een "gratis" creditcard bij je betaalrekening van 5 euro p/j.
[ Voor 16% gewijzigd door Deveon op 23-09-2014 16:35 ]
In totaal.. Je hoeft geen euro bij de Gamma uit te gevenBrent schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:34:
Geldt die 500/jaar voor bij de Gamma of tellen bestedingen overal ook?
Uitstekend. Kan geen verdere voorwaarden/kosten vinden op de Gamma-website. Weet jij meer?eggda schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:37:
[...]
In totaal.. Je hoeft geen euro bij de Gamma uit te geven
Anoniem: 483276
€17? Ik betaal €12,50 per jaar voor mijn CC bij de ING?rimave schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:37:
ANWB creditcard kost ook geen drol: 12 euro per jaar. Is van ICS card, daar waar ook de Bijenkorf en Gamma kaart van zijn. Bovendien is de bank vaak ook goedkoper met een cc. Bij de ING is hij 17 euro.
Dan ben je student zeker? Dan is hij goedkoper. Als ik heb wil bij mijn oranje pakket dan kost ie 17,40 per jaar.Anoniem: 483276 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:51:
[...]
€17? Ik betaal €12,50 per jaar voor mijn CC bij de ING?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Die zijn er ook niet. Ik heb 'm al een jaar of 4 en bij afsluiten krijg je ook voor 20 euro cadeaubonnen bij de Gamma.Brent schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:51:
Uitstekend. Kan geen verdere voorwaarden/kosten vinden op de Gamma-website. Weet jij meer?
Rood staan zal toch wat kosten? En gebruik buitenland (limieten), vreemde valuta om maar wat te noemen. Als je dat weet ben ik benieuwd!eggda schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:56:
[...]
Die zijn er ook niet. Ik heb 'm al een jaar of 4 en bij afsluiten krijg je ook voor 20 euro cadeaubonnen bij de Gamma.
Die hebben korting/spaar-programma's.
NopeBrent schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:39:
En kost betalen in het buitenland nog iets?
Vergeleken met de creditcard die je via je bank kunt krijgen zijn dergelijke klantencreditcards duur in het gebruik door de hoge rente die je betalen moet als je rood staat. Als je de discipline hebt om je schuld meteen binnen de rentevrije periode te betalen, dan kan het wel voordelig zijn door de shopkorting. Ik meen dat die periode 10 dagen is.Brent schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:38:
Iemand hier ervaring met de Gamma Visa? Gratis als je meer dan 500 euro per jaar besteed. Ben er alleen nog niet uit of dat bij Gamma moet zijn of nietSowieso kan ik geen overzicht van de kosten vinden, of de voorwaarden. Ben benieuwd hoe goed hij werkt in het buitenland.
In het buitenland is het gewoon een Visa card en je kunt er vrijwel overal mee betalen.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
Anoniem: 483276
Ben inderdaad student. Wist niet dat hij dan goedkoper is.rimave schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:56:
[...]
Dan ben je student zeker? Dan is hij goedkoper. Als ik heb wil bij mijn oranje pakket dan kost ie 17,40 per jaar.
Dat de kaart duur is voor wat wij er mee doen, tja, dat zal kloppen. Voor ons is het een "handig" ding om te hebben.
Bedenk me net dat mijn vrouw 'm tegenwoordig gebruikt voor haar werk, om de parkeerkosten zo veel mogelijk mee te betalen. Zo krijgt ze heel makkelijk een overzicht van de betaalde gelden, wat makkelijker terugvragen is.
Jammer genoeg moet je hier Belg voor zijn
- XBOX Live (en aanschaffen in het buitenland ivm voordeel USD)
- Vakantie, mocht je in het buitenland zijn en je pinpas werkt om wat voor reden dan ook niet
Nu heeft Mastercard een actie waarbij je 50 euro krijgt op je kaart en ANWB heeft een visakaart waar je 12,50 euro gratis krijgt.
Mijn gevoel zegt dat ik voor de mastercard moet gaan, aangezien mastercard/visa vrijwel overal geaccepteerd wordt, maar wat zijn jullie ervaringen?
Overigens zie ik dat de actie van mastercard t/m 30 september loopt en de kaart binnen die periode aangevraagd en geaccepteerd moet zijn. Denk niet dat dat hem gaat worden
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Ik zou nooit een kaart nemen waarbij ik niet bij iedere koop punten verzamel, kijk naar iets als de Bijenkorf Card nemen, of de Van der Valk kaart.Beerkeeper schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:20:
Mijn gevoel zegt dat ik voor de mastercard moet gaan, aangezien mastercard/visa vrijwel overal geaccepteerd wordt, maar wat zijn jullie ervaringen?
Als je wat meer/hogere omzetten hebt is een AMEX misschien ook interessant, maar daar moet je haast wel een VISA bij hebben omdat de AMEX niet overal geaccepteerd wordt.
Mijn ervaring is toch nog steeds dat in enkele Afrikaanse en Aziatische landen VISA toch nog steeds King is en MasterCard vooral geaccepteerd wordt in de geciviliseerdere gebieden.Beerkeeper schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:20:
Maar dit zijn dan dus wel echt uitzonderingslanden waar ik schat dat de gemiddelde NL'er niet zo vaak zal komen.
Ik schat dat de gemiddelde Nederlander bijna nooit een punt tegen gaat komen waar ze wel VISA accepteren en geen MC (met hooguit als enige uitzondering Gambia wat de laatste jaren in opkomst schijnt te zijn)
Enige eis is dat er maandelijk minstens 1000 euro binnen moet komen, anders is het 13 euro per kwartaal.
Iemand ervaring mee? In zelfs in het Nederlands beschikbaar.
V-Pay is eigenlijk het zelfde als Maestro maar dan van een andere 'brand'. Je krijgt er bij ING LU naast de V-Pay betaalkaart een Cyber-Visa bij wat zo iets is als een 16 cijferig nummer, CVC code en vervaldatum. Geen plastic en dus zijn toonbankbetalingen met deze 'Visa' niet mogelijk.
Lekker!
VPay is geen creditcard maar een debit card net zoals Maestro. Alleen dan van VISA ipv dat Eurocard/Mastercard erachter zit. Da's dus geen CC.Brent schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:31:
Met vpay creditcard (Visa, maar niet helemaal?).
(Afaik werken ze wel in alle apparaten waar Maestro ook werkt, maar alleen in Europa.)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Hebben jullie goede ervaringen met hun retentie desk? Kon 50€ tegoed krijgen als ik het jaarbedrag van 175€ betaal samen met 20k FB Miles. Was me de moeite niet waard.
American Express vraagbaak
Dank voor je input en info over Vpay. Op zich voor mij geen probleem, gezien ik hem tot nu toe toch eigenlijk alleen via internet gebruik. Maar die 1000 euro is wel een beetje lastig, ik zou het tussen rekeningen kunnen rondpompen, maarja, das ook weer zowat
Heb persoonlijk geen ervaringen met hun retentie desk maar als ik het goed begrijp kreeg jij het aanbod van 20K FB miles plus 50e tegoed als je nog een jaar lid bleef? Lijkt me behoorlijk rendabel. Met die 20k FB miles alleen al kun je een leuk ticket boeken!Stinger_Ventura schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 07:51:
Gratis gold card (voor 1 jaar) opgezegd. Heb afgelopen jaar redelijk wat geld er mee uitgegeven, o.a. buiten Europa en vliegtickets.
Hebben jullie goede ervaringen met hun retentie desk? Kon 50€ tegoed krijgen als ik het jaarbedrag van 175€ betaal samen met 20k FB Miles. Was me de moeite niet waard.
Ja, blijkbaar wel. Tja, rot voor de Nederlanders hierBrent schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:39:
[...]
Jammer genoeg moet je hier Belg voor zijn
[ Voor 15% gewijzigd door daffie82 op 28-10-2014 20:16 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
[ Voor 99% gewijzigd door zessen op 28-10-2014 20:35 ]
Waar kun je deze afsluiten?daffie82 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:38:
Ik heb een VISA kaart voor 5 euro per jaar met een cash back van 3% op elke online aankoop. Met een maximum van 150 euro cashback per jaar ofzoiets. En ja, ik geloofde het eerst ook niet, maar het is wel zo. Heb het al een half jaar zonder enig probleem
Zoals al gemeld hier : beobank (enkel voor Belgen)
Ik kreeg netjes de card, vervolgens was het niet mogelijk om via de instructies de card te activeren. Hun website crashte steeds en de button waarmee het moest kunnen was niet eens aanwezig. Vervolgens opgebeld en ze hebben hem vanuit hun kant geactiveerd.
Daarna moest ik 'Verified By Visa' activeren. Dat lijkt goed te gaan. Tot je bij de laatste stap bent. Dan krijg je een foutmelding. Ik probeerde het een dag later nog een keer. Een foutje kan natuurlijk altijd. Weer mis. Ok, de week er op dan. Weer mis.
Ik bel ze op met de vraag wat is er mis? Ik probeer het al een week. Het antwoord was: Heeft u pas een week last? Haha het systeem ligt er al zeker twee weken uit. Probeer het volgende week nog maar eens een keer. Dat heb ik dus gedaan. Nog steeds geen succes.
Maar ik heb die card wel nodig. Ik probeer dus een vliegticket te boeken. Daar had ik geen Verified by Visa voor nodig. Betaling geweigerd, cc is niet in orde huh? Bellen met Lasercard wat is er loos? Ja dat kan, probeer het later nog eens, misschien heeft u uw naam verkeerd ingevuld. Zucht...weer proberen na een uur. Ticket niet meer verkrijgbaar. Maar gelukkig kon ik op een andere dag. Betaling weer geweigerd. Bellen met Lasercard. Ja dat klopt meneer, deze betaling gaat ook door het VBV systeem. Probeert u het eens via een reisbureau. Ja dat is leuk, maar daar kan ik mijn Frequent Flyer Card niet gebruiken en dan is mijn ticket 150 Euro duurder.
Wie gaat dat betalen. Antwoord: Wij niet, wij zijn niet verantwoordelijk voor het systeem. Pardon? Ik neem een product van jullie af, en niet van een ICT bedrijf dat zijn zaakjes niet op orde heeft. Als ik een auto koop en de banden zijn niet in orde ga ik naar de dealer en niet naar de bandenfabriek.
Jullie leveren een wanproduct, het werkt niet en het kost mij geld om het probleem op te lossen. Is dat een normale gang van zaken? Ja meneer, wij zijn niet verantwoordelijk. Mijn reactie was dat als je een product verkoopt dat je niet kan ondersteunen en waar je geen verantwoordelijkheid voor wilt dragen je misschien iets anders moet gaan doen werd als volkomen bizar beschouwd. Ik heb de verbinding maar verbroken.
Heel Nederland staat op zijn kop als er een bank even een uurtje niet bereikbaar is, maar Visa / Lasercard kan blijkbaar weken lang het halve systeem plat gooien
Zucht...was ik maar bij Master Card gebleven
[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 04-11-2014 16:14 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Weet ik, ik had hem via de INGNapsju schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:43:
MasterCard geeft geen kaarten uit, enkel banken.
Als ik dat alles zo lees, ben ik toch geneigd de schuld eerder bij Laser te zoeken dan bij Visa. Ooit wel eens een product op afbetaling gehad en dat liep ook al zo moeizaam via Laser.Ortep schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:41:
Ik heb sinds kort een Visa card via Laser.
Nu heb ik een Visacard via ICS en ben daar tevreden over. Activeren was ook zo gepiept.
Lasercard claimt dat de hele wereld er last van heeft. Maar dat kan ik me het me niet voorstellen. Lasercard is echt het meest klantonvriendelijke bedrijf wat ik ooit aan de lijn heb gehad. Ze doen niet eens een poging om te helpen of mee te denken.grun93 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:03:
[...]
Als ik dat alles zo lees, ben ik toch geneigd de schuld eerder bij Laser te zoeken dan bij Visa.
Standaard antwoord: Is niet ons probleem, we zijn niet verantwoordelijk
Precies, dat is ook mijn ervaring.Ortep schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:08:
Standaard antwoord: Is niet ons probleem, we zijn niet verantwoordelijk
ICS is toch geen bankNapsju schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:43:
MasterCard geeft geen kaarten uit, enkel banken.
https://www.icscards.nl/abnamro/ics/over-icsICS is een zelfstandige dochtermaatschappij van ABN AMRO Bank (Nederland) NV. In 2005 nam European Merchant Services het acquiring deel van ICS over.
Lekker!
Ben zeer tevreden over mijn cc van ICS (VISA). Komen vaak in China en daar werkt het perfect. Ook veel beter geaccepteerd dan MC.
Wat ik dan absoluut niet begrijp....Lasercard, what-the-fuck? Waarom ga je met zo'n onbekend bedrijf in zee, daar begrijp ik dus echt helemaal niets vanOrtep schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:41:
Ik heb sinds kort een Visa card via Lasercard. Wat een drama is dat zeg, ik heb er gruwelijke spijt van dat ik mijn Master Card heb weg gedaan.
Ik kreeg netjes de card, vervolgens was het niet mogelijk om via de instructies de card te activeren. Hun website crashte steeds en de button waarmee het moest kunnen was niet eens aanwezig. Vervolgens opgebeld en ze hebben hem vanuit hun kant geactiveerd.
Daarna moest ik 'Verified By Visa' activeren. Dat lijkt goed te gaan. Tot je bij de laatste stap bent. Dan krijg je een foutmelding. Ik probeerde het een dag later nog een keer. Een foutje kan natuurlijk altijd. Weer mis. Ok, de week er op dan. Weer mis.
Ik bel ze op met de vraag wat is er mis? Ik probeer het al een week. Het antwoord was: Heeft u pas een week last? Haha het systeem ligt er al zeker twee weken uit. Probeer het volgende week nog maar eens een keer. Dat heb ik dus gedaan. Nog steeds geen succes.
Maar ik heb die card wel nodig. Ik probeer dus een vliegticket te boeken. Daar had ik geen Verified by Visa voor nodig. Betaling geweigerd, cc is niet in orde huh? Bellen met Lasercard wat is er loos? Ja dat kan, probeer het later nog eens, misschien heeft u uw naam verkeerd ingevuld. Zucht...weer proberen na een uur. Ticket niet meer verkrijgbaar. Maar gelukkig kon ik op een andere dag. Betaling weer geweigerd. Bellen met Lasercard. Ja dat klopt meneer, deze betaling gaat ook door het VBV systeem. Probeert u het eens via een reisbureau. Ja dat is leuk, maar daar kan ik mijn Frequent Flyer Card niet gebruiken en dan is mijn ticket 150 Euro duurder.
Wie gaat dat betalen. Antwoord: Wij niet, wij zijn niet verantwoordelijk voor het systeem. Pardon? Ik neem een product van jullie af, en niet van een ICT bedrijf dat zijn zaakjes niet op orde heeft. Als ik een auto koop en de banden zijn niet in orde ga ik naar de dealer en niet naar de bandenfabriek.
Jullie leveren een wanproduct, het werkt niet en het kost mij geld om het probleem op te lossen. Is dat een normale gang van zaken? Ja meneer, wij zijn niet verantwoordelijk. Mijn reactie was dat als je een product verkoopt dat je niet kan ondersteunen en waar je geen verantwoordelijkheid voor wilt dragen je misschien iets anders moet gaan doen werd als volkomen bizar beschouwd. Ik heb de verbinding maar verbroken.
Heel Nederland staat op zijn kop als er een bank even een uurtje niet bereikbaar is, maar Visa / Lasercard kan blijkbaar weken lang het halve systeem plat gooien
Zucht...was ik maar bij Master Card gebleven

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat moet je aan mijn bank vragen. Het enige wat ik zag was Visa en wat daar achter of voor zit maakt me geen ruk uitpsy schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:44:
[...]
Wat ik dan absoluut niet begrijp....Lasercard, what-the-fuck? Waarom ga je met zo'n onbekend bedrijf in zee, daar begrijp ik dus echt helemaal niets van
Dit is ook de reden dat ik alleen CC's wil van een zelf uitgevende instantie als ICS of American Express.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Alleen de grotere hotelketens accepteren ze, maar bv een restaurant (buiten de fastfood ketens om) accepteerd m niet.
Dus op dienstreizen moet ik continue mijn eten met mijn privé Visa of MasterCard gebruiken. Wat het declaratieproces een drama maakt.
Bedrijf is wel ok, maar mag ook wel als je weet hoeveel commissie ze opstrijken per transactie.
Die commissie is vervelend omdat het de acceptatie vertraagd, maar de membership rewards zijn toch geweldig? TVs, iPhones, reiskoffers, allemaal leuke dingen te krijgen.
Allemaal relatief. Het gaat erom wat je ervoor terugkrijgt. Bij VISA en MC kan je geen puntjes sparen dus krijg je ook weinig waarde voor je geld: het is gewoon een betere versie van de pinpas.
[ Voor 95% gewijzigd door Stewie! op 06-11-2014 16:03 . Reden: Prijsverhoging 8)7 ]
Ik reis voornamelijk in Europa en onze te bezoeken vestigingen zitten vrijwel altijd buiten de hoofdsteden of in Oost Europa. Dus steden en gebieden waar AMEX reizigers (relatief) niet zo vaak komen. En dan is het soms redelijk puzzelen om een restaurant te vinden waar ze wel je kaart accepteren (buiten het hotel restaurant).
Maar daarom ben ik blij dat ik evengoed VISA en MC heb, zodat ik niet te veel met contant geld hoef te doen.
Maar ik zou 'm niet zo snel Prive nemen.
"Het bedrag dat je met je creditcard hebt uitgegeven wordt via een automatische incasso één keer per maand van je studentenrekening afgeschreven. Het is niet mogelijk om gespreid te betalen."
https://www.abnamro.nl/nl...creditcard/kenmerken.html
[ Voor 4% gewijzigd door Bart op 06-11-2014 22:35 ]
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Over het hoofd gezien, bedankt. Dan laten we het maar zo.Bart schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:33:
Bij een studenten credit card is het niet mogelijk om gespreid te betalen (en terecht ook wat mij betreft).
"Het bedrag dat je met je creditcard hebt uitgegeven wordt via een automatische incasso één keer per maand van je studentenrekening afgeschreven. Het is niet mogelijk om gespreid te betalen."
https://www.abnamro.nl/nl...creditcard/kenmerken.html
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 3k per jaar maar ik hoop geen 250 euro per maand aan kosten. Anyway, er zijn dus ook prima cashback mastercards zoals de bijenkorf card. Ik heb die zelf en het enige nadeel is dat ik me lid voel van een soort sekte met memberkoopavonden en cardholdergangbangs.Stewie! schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:01:
Mijn American express kaart kost 2500 3000 Euro. Per jaar.
Allemaal relatief. Het gaat erom wat je ervoor terugkrijgt. Bij VISA en MC kan je geen puntjes sparen dus krijg je ook weinig waarde voor je geld: het is gewoon een betere versie van de pinpas.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
De ABN was vroeger wellicht een stuk soepeler wat dit betreft. Ik kon ook zonder problemen de roodstand op mijn rekening verhogen van 1000 naar 2500 terwijl ik alleen studiefinanciering en een bijbaantje als inkomen had.
Ik ben helemaal tevreden met mijn kaart. Enige minpunt tot nu toe is dat je betwiste transacties schriftelijk moet doorgeven.
3k kan wel maar dan is het waarschijnlijk een Centurion kaart.MrAngry schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:59:
[...]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 3k per jaar maar ik hoop geen 250 euro per maand aan kosten. Anyway, er zijn dus ook prima cashback mastercards zoals de bijenkorf card. Ik heb die zelf en het enige nadeel is dat ik me lid voel van een soort sekte met memberkoopavonden en carholdergangbangs.
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Met mijn MC (via Bijenkorf) spaar ik dus wel punten. Daardoor krijg ik meer terug dan wat ik voor de kaart betaal en dat kan aardig oplopen.Stewie! schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:01:
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Dat is toch een beetje willekeur, ik had iets van 12k in een jaar (al jaren lang) maar ze konden me maximaal een deel van het bedrag teruggeven. Dus ik ben over op de Bijenkorf kaart. Moet nog 120k fb Miles uitgeven nu...Chief-XL schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:28:
Ik heb denk ik een cc van vrijwel iedere aanbieder: Mastercard, Visa, Amex..... Ik gebruik Amex het vaakst ivm FB miles. Visa en Mastercard kosten mij niets (werk) en Amex ook niet: als je genoeg besteedt (paar k per jaar) dan moet je ze even bellen als je ziet dat ze de kosten in rekening brengen. Ik heb tot nu toe altijd een terugstorting van de kosten gekregen
Inderdaad, dat heb ik gezegd, maar kreeg eenmalig 50 terug van de 75 en jaar erop zou dat al niet meer kunnen. Hij loopt nu nog tot april, maar gebruik hem eigenlijk niet meer. Die FBB ga ik maar aan iets onzinnigs bestedenChief-XL schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:41:
Bij 12k/jr is het gewoon alle kosten terug, klaar. Heb je ze ook gezegd dat als ze de kosten niet terugboeken je de kaart opzegt? Overigens werkt hun online overzichten en met name hun app prima.
Online overzichten van ING Mastercard vind ik verschrikkelijk overigens.
Jawel, de credit card kost 3000 euro per jaar. Je krijgt er ook veel (gemak) voor terug: Wikipedia: CenturionkaartMrAngry schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:59:
[...]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 3k per jaar maar ik hoop geen 250 euro per maand aan kosten. Anyway, er zijn dus ook prima cashback mastercards zoals de bijenkorf card. Ik heb die zelf en het enige nadeel is dat ik me lid voel van een soort sekte met memberkoopavonden en cardholdergangbangs.
Voor de puntjes sparen gebruik ik ook nog een groene amex met 2x punten in het buitenland. Centurion biedt slechts 1.5 punt per euro.
[ Voor 12% gewijzigd door Stewie! op 07-11-2014 11:47 ]
Heb de Platinum en per jaar ook een redelijke omzet (over de 15k), misschien zijn ze genegen om wat te doen. Op zich haal ik het geld er wel uit trouwens, 8 segmenten en de verzekering op huurauto's is al een behoorlijke besparing.
Aanbod dat ik kreeg was 20k Miles of 50€ retour ( van de 175€ per jaar)
Paar jaar geledem mijn (1ste jaar gratis) AMEX FB silver card verlengt voor gratis 25k Miles en dan wel de 75€ jaarlijkse bijdrage.
Had met mijn huidige uitgave patroon toch wel verwacht dat ze me wat grager wilden houden.
Nog een keer bellen op de valreep?
American Express vraagbaak
Interessant! Is dat wat je er voor terug krijgt je 3000 euro waard? Ik lees wat over reserveren in restaurants etc., maar veel van die dingen kan je ook zelf doen, bv als je een secretaresse hebt laten doen. Bovendien zitten veel van de genoemde toko's nooit vol. Zo kan je elke benefit op de lijst afgaan en je afvragen ofdat je er wel echt wat aan hebt. Ik vind het echt schrikbarend veel namelijk. Verder geen afgunst of onbegrip, maar als ik 2 ton per jaar zou binnen harken dan nog zou ik het laten om zo'n kaart aan te schaffen. Gewoon een stukje met je poten in de klei staan oid denk ik.Stewie! schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:46:
[...]
Jawel, de credit card kost 3000 euro per jaar. Je krijgt er ook veel (gemak) voor terug: Wikipedia: Centurionkaart
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
De kaart is alleen op uitnodiging verkrijgbaar en kent een jaarlijks en eenmalig tarief van € 3.000. De uitnodiging wordt alleen verstuurd aan houders van een American Express Platinum kaart met de hoogste kredietwaardigheid, een persoonlijk jaarlijks inkomen van meer dan 180.000 euro, een jaarlijks bestedingspatroon van meer dan 500.000 euro en een vlekkeloos betalingsverleden.
Wow, inkomen is tot daar aan toe, maar 500.000 per jaar uitgeven met je creditcard
Dat hou je niet erg lang vol met een inkomen van 180 000. Na bijna 4 maanden is je jaarinkomen op.hv08 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:11:
een persoonlijk jaarlijks inkomen van meer dan 180.000 euro, een jaarlijks bestedingspatroon van meer dan 500.000 euro en een vlekkeloos betalingsverleden.
Wow, inkomen is tot daar aan toe, maar 500.000 per jaar uitgeven met je creditcard
Of je moet geld van pappa hebben geërfd en dat ben je er doorheen aan het jagen
[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 08-11-2014 12:01 ]
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1