• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-01 17:44
Was wel een B-merk voeding, een A-merk zou het in principe wel aankunnen. Volumeregeling over Bluetooth vind ik ook erg jammer. Ik plug namelijk altijd mijn Bluetooth-headset in m'n stereo, en dan vind ik het fijn als ik dan draadloos m'm muziek uitzoek, afspeel, en het volume aanpas.

MVG, Frank

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Changelog voor de nieuwe beta-firmware:
Added the typist feature that is a notepad with a keyboard.
Improved receiving quality, compatibility, and performance of Bluetooth.
Support gapless playback in lossless music files (WAV, FLAC, APE, and LOSSLESS WMA) and OGG files.
Support M3U.
Support AVI files that are damaged.
Fixed the error that frame color wasn’t changed in document mode.
Fixed some minus operation error in calculator.
Support Thai.
support M3U

Functionality that recognizes M3U files that are created in PC.
M3U folder will be created in 'playlist' from the top menu of browser when you copy .m3u files in COWON S9.
COWON S9 recognizes up to 400 M3U files.
COWON S9 recognizes up to 400 lists in M3U.
ONLY support extended M3U.
Gapless in lossless music files :o Zo mag ik het zien _O_

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 300344

Nou ik ben ook dan maar in het diepe gesprongen.
Ik heb de Cowon s9 32GB Black Titanium besteld bij bestekeus.nl , met een beetje
geluk volgende week binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankK800i
@ RoD:
Je loopt een beetje achter vriend ;)
Recumbo schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:45:
Ik heb sinds vandaag ook een s9. Heel fijn. Firmware geupdate naar 2.30b. En na nog wat googelen kwam ik er achter dat er een nog nieuwere firmware is.

http://www.iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=29172

Hier wordt doorgelinkt naar cowon. Hier zijn vast wel ervaringsdeskundigen die weten wat ze doen. Ik durf dat (nog) niet aan. :?
frankK800i schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:42:
Edit: Firmware 2.31b ook internationaal gereleased! Kijk op Cowonglobal.com. Typist werkt (nu nog) alleen in de standaard thema's.

MVG, Frank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Frank, de changelog was hier nog niet gepost, en die is best het vermelden waard. Je ziet niet vaak dat een speler gapless ondersteunt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 308715

Vraagje, is de S9 te beheren met iTunes?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankK800i
@ RoD.
Heb je inderdaad gelijk in.

[Voor 39% gewijzigd door frankK800i op 04-07-2009 14:14]

MVG, Frank

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 308134

@Shizly: Ik heb het even voor je geprobeerd, maar lukte niet. Ben geen held met iTunes en vind het een vervelend programma, dus het zegt niet alles dat het me niet lukt.
Ik vind de S9 trouwens geweldig, alleen twee enorme minpunten: Ik vind het ontbreken van een speaker een enorm gemis. Ik weet dat ze vaak crappy zijn, maar bij podcasts maakt het niet echt uit hoe het klinkt, en zeker 's avonds vind ik gewoon op de bank liggen met niks in mijn oren. Ook voor in bed zou het fijn zijn als er een speaker in zou zitten. Nu heb ik er een unknown merk speakerset bij gekocht, maar omdat de draad daarvan nogal kort is maakt dat het besturen van het apparaatje nogal moeilijk.
Een ander punt is de Flash: Ik vind het geweldig dat het ondersteund wordt, maar krijg het niet voor elkaar om muziek af te spelen als ik flash gebruikt. Iemand een idee of dat op een of andere manier kan of gepatched zal worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sompie1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-05 09:58
voor itunes te gebruiken moet je een programmatje hebben itunes agent (wat gratis is) en moet je je s9 op msc zetten zodat hij wordt herkend als een usb stick

Acties:
  • 0Henk 'm!

Even een vraagje: Waarom zou je iTunes willen gebruiken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 196662
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Shizly heeft misschien een Mac of koopt nummers op iTunes. Anders zie ik het ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Je hoeft hier geen dagboek bij te houden over je bestelling ;) Reageer aub inhoudelijk.

[Voor 90% gewijzigd door RoD op 07-07-2009 17:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 11:37
Mijn bevindingen, dusver, met de 2.31b firmware is erg goed :) De verschillen die ik tot nu toe gemerkt heb is de quicklist die er nu ook is bij video (of ik was scheel). Vind ik zozeer niet echt een pluspunt want het zit met mijn grote vingers alleen maar in de weg. Het hele gapless gebeuren werkt erg prettig, tot dusver geen problemen daarmee. Verder merk ik echt dat de browser aanzienlijk sneller werkt. Geen lichte haperingen meer als je in een lijst van ~1000 nummers een zwiep over het scherm geeft. Met de 2.30 firmware zag ik al snel haperingen waardoor het scrollen wat moeilijker gaat. Nu loopt alles lekker smooth :)

Cowon is heel goed bezig qua muziekformaten op de S9, nu maar hopen dat ze hem nog wat meer videoformaten kunnen laten ondersteunen (such as mp4, iig AVC oid) _/-\o_

één is geen, twee is één

Anoniem: 287419

Ik heb even een vraag over de video files icm de S9. Stel ik heb een video in een .mkv container. Nu wil ik deze op de S9 zetten. Omdat deze .mkv niet ondersteund moet ik hem op de een of andere manier converten naar een wel te herkennen formaat. a) welk formaat, met welke codec moet ik gebruiken en b) wat is hier een handig programma voor?
alvast dank
:)
@ Sppon,
Ik zal mezelf even quoten:
WhiteRaver schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:56:
<knip> Video's/films converteer ik altijd met de bijgeleverde converter tool van Cowon, JetAudio en dan het Convert Video onderdeel. Als het programma draait werkt het uitstekend, maar hij loopt wel eens vast als ik sommmige dingen ernaast doe of als ik sommige extra functies gebruik (dus lang niet altijd). Je kunt hier heel makkelijk .mkv's mee omzetten naar goed tot perfect beeld en geluid voor de S9. Je stelt in welk Cowon apparaat je hebt, welke kwaliteit je de video en audio wilt en je wacht totdat ie klaar is, ideaal. Veel beter dan het programma SUPER, IMO.
Het programma iLove wat ik gebruikte voor mijn Cowon D2 werkte heel goed voor de D2 maar iLove heeft geen ondersteuning voor de S9 jammer genoeg.

Met JetAudio kan je ook makkelijk ondertiteling inbakken bij je video, alhoewel dat niet nodig is bij de S9 (omdat hij ook aparte .srt bestanden kan uitlezen). 1080p HD films in .mkv formaat convert ik met mijn 3,6 GHz geclockte Intel Core 2 Duo E6600 (stock 2,4 GHz) met een factor 1,1 (dus voor 1 uur film 54 minuten nodig om te converteren). DVD rips doet ie meestal met een factor 5 als ik het goed heb.
Output format bij het converteren staat op "COWON O2/S9: Auto High Quality" wat voor mij voldoende kwaliteit is. Het verschilt dan wel hoeveel MB je video wordt. Zo heb ik een complete film van 1,5 uur in 640MB maar ook eentje van 1,5 uur in 600MB. <knip>
Je kon voor deze vraag uiteraard ook makkelijk de zoek functie gebruiken. B)
Wackoz schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:50:
Mijn bevindingen, dusver, met de 2.31b firmware is erg goed :) De verschillen die ik tot nu toe gemerkt heb is de quicklist die er nu ook is bij video (of ik was scheel). Vind ik zozeer niet echt een pluspunt want het zit met mijn grote vingers alleen maar in de weg. <knip>
Jij was scheel :+ ? Dat zat er toch altijd al op (zie video review uit de startpost @5m50sec)? Ik vind het ook niet makkelijk, gebruik het nooit, net zoals de quicklist bij muziek...

Als je trouwens nieuwe firmware download van cowonglobal en erop zet, wordt dan de EU/Non-EU instellingen weer hersteld? Ik heb het gevoel dat sinds update van firmware 2.30 naar 2.31b het volume zachter is. Ik zal hem nog weer eens herstellen naar Non-EU, kijken wat het doet. Heeft het ook nut om de firmware van cowonamerica te downloaden zodat de S9 standaard op Non-EU staat?

De laatste tijd heb ik soms last van iets raars. Als ik de S9 ontgrendel en direct het scherm wil laten oplichten door even snel (< 0,1 seconden) de aan/uit/hold switch naar links te schuiven gaat hij direct uit (in sleep mode in mijn geval), dit gebeurt alleen als ik het heel snel doe en dan nog niet altijd. Zal dit een hardware of software probleem zijn? Iemand anders hier ook last van/ervaring mee?

Graag gedaan.

• Wackoz
Ja, scheel dat ik het nooit opgemerkt heb :+

Ik heb hem pas geupgrade dan naar 2.31b en daarvoor nog van 2.09 naar 2.30 en hij is nooit van de non-EU stand af gegaan.

Over dat sleep-mode probleem:
Misschien kun je bij instellingen>systeem kijken of sleep mode aanstaat? M'n S9 heb ik nu even niet voor handen maar ik heb die optie wel uitstaan en kan nogsteeds de sleep mode gebruiken via de software aan-uit knop (ook door het schuifje 'lang' naar links te houden). Als ik het scherm even laat oplichten dan gaat hij niet direct naar sleep-mode, dus misschien een optie?

één is geen, twee is één

*knip* commentaar graag via mail of DM.

Ontopic:

Ik heb hem gisteren binnen gekregen.
Toen ik de doos opende schrok ik toch wel ff..wat is tie klein. (Zal wel aan mij liggen ben mijn kolos gewend, Archos Gmini500)
Meteen opgeladen en nieuwste FW erop gezet, makkelijker dan makkelijk. Ik heb ergere dingen gezien.
Tuurlijk al verschillende dingen uitgeprobeerd, radio, video (40 minuten zitten copieren :) ), pictures, muziek.
De radio is gewoon perfect, geluid fantastisch, video vloeiend en de kleuren spatten werkelijk uit het scherm,
pictures (veel klachten gehoord over het zoomen jagging edges etc) maar de jpg's die ik er op zetten werden mooi ingezoomd en nog snel ook.
Over het algemeen zeer tevreden. Toch zijn er nog wat min punten.
1) Muziek, pictures en video werken niet met mappen. Je kunt wel browser kiezen en zo navigeren maar is toch omslachtig.
2) Zelfs met mijn slanke fingertjes toets ik wel eens verkeerd :)

Zoals vele voor mij al hebben verteld, de menu is wel wennen maar zal wel snel wennen, ik kon al snel met het apparaat over weg op een aantal mini icoontjes na.

Ik zal een meer detaileerder reviewplaatsen namate ik meer met de Cowon heb gewerkt.

[Voor 13% gewijzigd door RoD op 09-07-2009 16:05]

• sompie1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-05 09:58
muziek video en foto's werken wel met mappen als je wilt hoor je moet gewoon op mappen klikken

• Niet online
Anoniem: 300344 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:46:
1) Muziek, pictures en video werken niet met mappen. Je kunt wel browser kiezen en zo navigeren maar is toch omslachtig.
1) Op het hoogste niveau van de library heb je een map "folders".
2) In de library rechts onder op "Flip" duwen en dan krijg je een zoombalkje. Zo kan je de idd kleine lijntjes vorgroten.
Wackoz schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 06:37:
<knip> Over dat sleep-mode probleem:
Misschien kun je bij instellingen>systeem kijken of sleep mode aanstaat? M'n S9 heb ik nu even niet voor handen maar ik heb die optie wel uitstaan en kan nogsteeds de sleep mode gebruiken via de software aan-uit knop (ook door het schuifje 'lang' naar links te houden). Als ik het scherm even laat oplichten dan gaat hij niet direct naar sleep-mode, dus misschien een optie?
Misschien heb ik mijzelf niet helemaal duidelijk gemaakt. Het is niet iets wat zo hoort te werken, ik kan het probleem ook bijna nooit reproduceren. De S9 staat ingesteld dat hij op standby moet gaan i.p.v. helemaal uit, maar dat is niet het probleem. Het probleem is dat wanneer ik de hardware matige aan/uit/hold switch voor <0,1 seconde naar links schuif de S9 al op standby gaat i.p.v. >2 seconden de switch in te houden... Dit terwijl ik alleen maar het scherm wil laten oplichten. Dit heb ik misschien nog maar 10x gehad maar ik vraag me toch af of andere mensen dit hebben meegemaakt. Oké, 'probleem' is een groot woord als ik er nu zo weer over nadenk.
Anoniem: 300344 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:46:
<knip> 1) Muziek, pictures en video werken niet met mappen. Je kunt wel browser kiezen en zo navigeren maar is toch omslachtig.

Zoals vele voor mij al hebben verteld, de menu is wel wennen maar zal wel snel wennen, ik kon al snel met het apparaat over weg op een aantal mini icoontjes na. <knip>
Ik gok erop dat de reacties die je hierop hebt gekregen de goede antwoorden zijn en daarmee beantwoord je je goed aangegeven punt. Het menu/de GUI is niet helemaal logisch, oftewel even wennen.

[Voor 4% gewijzigd door WhiteRaver op 09-07-2009 23:19. Reden: <knip> <knip> [url] [url]]

Graag gedaan.

Dankjewel wist niet dat je zelfs in de library kon zoomen.
Zullen vast meer dingen zijn die ik niet weet. :)
Moet nog veel uitzoeken, covers, playlists.
Oja m3u files tot 400 titles, laat ik nu net 498 titles in de mijne hebben. ;)
Anoniem: 196662 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:22:
[...]

1) Op het hoogste niveau van de library heb je een map "folders".
2) In de library rechts onder op "Flip" duwen en dan krijg je een zoombalkje. Zo kan je de idd kleine lijntjes vorgroten.
@ sompie1
I stand corrected, je hebt groot gelijk. Weer wat erbij geleerd

@WhiteRaver
Je hebt gelijk het menu was niet direct duidelijk, maar daat het ik tweakers voor :o

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 300344 op 10-07-2009 14:21]

Anoniem: 224713

hallo ik heb een vraag. ik wil deze s9 kopen maar ik zag dat het uitgangsvermogen 29mw is. ik had een d2 waar staat dat het uitgangsvermogen 79mw is. Gaat deze nu nog wel hard?/ Ik hou wel van ff lekker knallen in mijn oren?? Wie kan me er iets over vertellen? marco

sorry ik heb ff terug gelezen en zag op pagina 5 dat je moet instaleren met non europien, dan kan het geluid hard. Iemand hier verder ervaring mee??

• RoD
  • Niet online
Het geluid kan hard genoeg om je oren mee te beschadigen. Aangezien je dat lijkt te ambiëren, zit je dus wel goed.

ok, bedankt. Het is natuurlijk niet de bedoeling om mijn oren te beschadigen maar ik sluit nog wel eens een externe box aan en dat kan dan tegen vallen. Had laats voor een vriendin een creative gekocht en die was dus ook al begrensd maar dat viel erg tegen, vooral omdat je het omgeving geluid nog kon horen, daar zit ik niet echt op te wachten, heb inmiddels de s9 besteld dus ben erg benieuwd.

• Wackoz
De S9 op volume 40 wil je ook niet tevaak meemaken hoor. Op die manier heb ik de standaard oortjes bijna laten bezwijken (waarschijnlijk een driver opgeblazen) ;) De meeste oortjes (van een beetje kwaliteit) hebben een hoge gevoeligheid waardoor normaal muziek luisteren zonder omgevingsgeluid al goed te doen is op bijvoorbeeld volume 25 :)

één is geen, twee is één

Ik kan je mijn ervaring vertellen, thuis gebruik ik een koptelefoon, dan zet ik de s9 op 29/30
en als ik het vergeet terug te zetten en gebruik mijn dopjes moet ik als de bliksem de dopjes van mijn oren rukken..zo luid/hard is het dan. Ik vermoed dus dat het ook aan de koptelefoon/dopjes kan liggen.
Op het werk sluit ik hem ook weleens aan een externe 2way box set (wel met interne versterker) geen problemen met HARD. :)

IK vermoed dat mensen die klagen dat de volume niet hoog genoeg is, al een gehoor beschadiging hebben.

@amem
Je zult geen spijt hebben van je aankoop van de s9.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 300344 op 10-07-2009 19:46]

• Niet online
De decibelbeveiliging afhalen en op maximum zetten is eigenlijk echt al overdreven als je hem met oortjes gebruikt. Als omgevingsgeluid nog te veel stoort zijn er veel gezondere oplossingen ^^

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:01
Ik zag net dat advancedmp3players een omwisselactie heeft, je kan 60 pond korting krijgen op de 32GB s9 als je een oude x5 (kapotte mag ook) inwisselt. Krijg je ook nog een hoesje gratis bij.

Ik heb helaas alleen een oude M3l, maar misschien zijn er mensen die er wel voordeel van kunnen krijgen? (Het lijkt me trouwens alleen interessant als je een kapotte x5 hebt liggen..)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 193393

Heb even een vraagje over de kwaliteit van de fotos

Heb mijn fotos geresized en gecropped naar 272x480 , jpg kwaliteit op 100% en op mijn pc zien ze er perfect uit.
Als ik ze dan op de S9 bekijk , dan valt me op, als je heel goed kijkt, dat er op het scherm op sommige delen van de foto heel lichte blokvorming is. Hebben anderen ook deze ervaring?

Anoniem: 193393 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:54:
Heb even een vraagje over de kwaliteit van de fotos

Heb mijn fotos geresized en gecropped naar 272x480 , jpg kwaliteit op 100% en op mijn pc zien ze er perfect uit.
Als ik ze dan op de S9 bekijk , dan valt me op, als je heel goed kijkt, dat er op het scherm op sommige delen van de foto heel lichte blokvorming is. Hebben anderen ook deze ervaring?
Ik zet mijn foto's/plaatjes altijd onbewerkt op de Cowon en geen last van blokjes/vervormingen.Ze bljven dan ook mooi als je gaat inzoomen. Alleen oppassen voor progressive jpg's.

Anoniem: 179526

Ik zet mijn foto's/plaatjes altijd onbewerkt op de Cowon en geen last van blokjes/vervormingen.
Ze bljven dan ook mooi als je gaat inzoomen. Alleen oppassen voor progressive jpg's.
1. Wat zijn "progressive jpg's" ?

2. Heb de foto's rechtstreeks van mijn Canon spiegelreflex gekopieerd naar de S9... blokjes en pixels als een malle. :/

• RoD
  • Niet online
Anoniem: 179526 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:42:
[...]

Kijk hier eens: Wikipedia: JPEG
2. Heb de foto's rechtstreeks van mijn Canon spiegelreflex gekopieerd naar de S9... blokjes en pixels als een malle. :/
Probeer ze eens te converteren naar een "simpele" jpg met een kleine resolutie om te zien of het dan wel werkt.

Anoniem: 179526 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:42:
[...]

1 Plaatjes die in delen word opgebouwd en niet in een keer. Bij een snelle pc zie je het verschil bijna niet.

2 Ik het geen probleem hier, zijn ze soms in enorme resoluties?

RoD schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:45:
[...]

Kijk hier eens: Wikipedia: JPEG

[...]

Probeer ze eens te converteren naar een "simpele" jpg met om te zien of het dan wel werkt.
In een eerdere post kon je lezen dat hij her eerst " een kleine resolutie" had gebruikt de exacte Cowon scherm resolutie. En dat was het kijken niet waard.

• RoD
  • Niet online
Dat is gek, want bij een grotere resolutie zie je niets extra's. Het scherm kan niet meer weergeven dan het aantal pixels dat ie heeft. Wellicht dat de boel niet netjes omgezet is naar een kleinere resolutie?

• RoD
  • Niet online
Modbreak:Posts over het coderen van video zijn verplaatst naar Video coderen voor de Cowon iAudio S9 :)

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-05 00:21
Heeft er ook iemand ervaringen met cases/tasjes voor de s9?
Hoe is de orginele case van Cowon qua gebruik?
Weet er ook iemand of er tasjes met een riemclip zijn voor de s9; ik kan ze namelijk niet vinden op internet.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
jenk schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:24:
Heeft er ook iemand ervaringen met cases/tasjes voor de s9?
Hoe is de orginele case van Cowon qua gebruik?
Weet er ook iemand of er tasjes met een riemclip zijn voor de s9; ik kan ze namelijk niet vinden op internet.
Noreve heeft altijd mooie cases vind ik. Opzich bij de D2 is de standaard case ook prima te doen. Maar bij de S9 weet ik niet. Maar bij zo'n duur apparaat hoort stiekem ook een goed hoesje icm een invisible shield(aangezien er altijd wel zand ergens zit.... tussen je hoesje en het apparaat en dan bekrast hij zo snel :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• jenk
als ik foto's van de noreve voor de s9 bekijk, lijkt het dat bepaalde knoppen niet meer toegankelijk zijn als het klepje dicht zit.
Dit lijkt me niet handig.
Eigenlijk zoek ik een hoesje of tasje voor de S9 die ik aan mijn broek of riem kan vastmaken, zoals je ze ook voor de gsm hebt. (weet namelijk niet waar ik hem moet laten als ik zonder jas op de fiets zit)
Verder vraag ik me af of een invincible shield nodig is omdat het scherm toch krasbestendig is? (als je de filmpjes op youtube ziet wel)

[Voor 11% gewijzigd door jenk op 16-07-2009 23:55]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
jenk schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:53:
als ik foto's van de noreve voor de s9 bekijk, lijkt het dat bepaalde knoppen niet meer toegankelijk zijn als het klepje dicht zit.
Dit lijkt me niet handig.
Eigenlijk zoek ik een hoesje of tasje voor de S9 die ik aan mijn broek of riem kan vastmaken, zoals je ze ook voor de gsm hebt. (weet namelijk niet waar ik hem moet laten als ik zonder jas op de fiets zit)
Verder vraag ik me af of een invincible shield nodig is omdat het scherm toch krasbestendig is? (als je de filmpjes op youtube ziet wel)
Dat krasbestendigheid gaat alleen voor het scherm ja, maar rondom kan het ook nog krassen of slijten. Houd daar ook rekening mee. Kost je maar 25 dollar zonder verzendkosten. Om je hele apparaat extreem goed te beschermen vind ik dat geen geld :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• jenk
wat bedoel je met hoesje; ik neem aan het tasje.
Of bedoel je een hoesje om de S9 en dan nog in een tasje?

• Wackoz
Het scherm krast ook heerlijk hoor in je broekzak ;) Daar mocht ik met mijn eigen ogen achter komen. Heb nu een stuk of ~10 flinterdunne haarscheurtjes op het scherm (willekeurige plekken) die je alleen ziet als je hem in het licht houd. Mja dan nog, het blijft vervelend. Een cover is dan ook wel aangeraden als je hem gewoon 'gebruikt' zoals je zo'n ding hoort te gebruiken 8)7

Ik weet niet of je de Titanium black of de chrome editie hebt? Bij de Chrome is het zeer aan te raden een full cover hoesje te nemen (oid), aangezien die randen slijten als hell. De Titanium black is vrij stevig moet ik zeggen. Doffe randen en zelfs na flink wrijven over m'n vloer, 2 weken lang als een votje mee in m'n broekzak is er nogsteeds geen krasje te bekennen op de zijkant/achterkant :)

één is geen, twee is één

LOL Ik heb nog steeds de scherm folie er opzitten, en die blijft ook tot ik kan besluiten welke tasje ik neem.
Ik had ook liefst eentje die je aan je riem kon hangen, als ik een rok draag heb ik geen zakken. :)
Touchdomex schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:40:
Noreve heeft altijd mooie cases vind ik. Opzich bij de D2 is de standaard case ook prima te doen. Maar bij de S9 weet ik niet. Maar bij zo'n duur apparaat hoort stiekem ook een goed hoesje icm een invisible shield(aangezien er altijd wel zand ergens zit.... tussen je hoesje en het apparaat en dan bekrast hij zo snel :'(
Ik was heel te vrede met de archo's tasje/hoesje hoe je het wilt noemen, het had een voetje achter zodat tie op de tafel kan staan onder een hoek. Ik gebruikte altijd dat klepje/voet om hem in mijn riem te steken. En zoiets zoek ik nu ook voor de S9. Alleen op de meeste foto's staat nooit de achterkant op en beschrijvingen zijn erg sumier.

• Niet online
Anoniem: 300344 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:26:
als ik een rok draag heb ik geen zakken. :)
Zelfs een PMD discrimineert :o

Misschien kan je op een site van gsmhoesjes eens rondkijken. Er bestaan vast wel al gsm's die ongeveer die vorm hebben en die een clip hebben.
Ik hou er nog steeds het origineel plakkertje op en gaat nu toch al 2 maand in m'n zak mee. Als het ooit eens loskomt, plak ik er wel een nieuwe screen protector op :)

Anoniem: 247370

Anoniem: 300344 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:26:
LOL Ik heb nog steeds de scherm folie er opzitten, en die blijft ook tot ik kan besluiten welke tasje ik neem.
Ik had ook liefst eentje die je aan je riem kon hangen, als ik een rok draag heb ik geen zakken. :)

[...]

Ik was heel te vrede met de archo's tasje/hoesje hoe je het wilt noemen, het had een voetje achter zodat tie op de tafel kan staan onder een hoek. Ik gebruikte altijd dat klepje/voet om hem in mijn riem te steken. En zoiets zoek ik nu ook voor de S9. Alleen op de meeste foto's staat nooit de achterkant op en beschrijvingen zijn erg sumier.
Ik heb een hoesje van javoedge. De flip leather case. Die kun je aan je riem hangen, of gewoon aan je broek of rok.

• jenk
Die javoedge zit er wel mooi uit, alleen vraag ik me af of je nog bij de toetsen voor harder , zachter, pauze en voor of achteruit kunt als het klepje dicht zit of moet je dan steeds het klepje openen?

Anoniem: 157478

Hoe is het scherm eigenlijk in vergelijking met de d2. die heeft 16 miljoen kleuren, deze een amoled scherm. Hoe is het kijken op zo'n scherm, mbt zonlicht enzo?

ik zoek namelijk een vervanger voor mijn g3, al vraag ik me af of cowon de hogere prijs nog wel rechtvaardigt.

ik neig nu meer naar samsung p3 oid.

• RoD
  • Niet online
Het scherm is zeker een stuk mooier. Sowieso geldt voor AMOLED dat het een stuk beter is dan traditioneel LCD. Het schijnt echter wel een stuk slechter te lezen zijn in vol zonlicht. Het is denk ik persoonlijk of je daar last van gaat hebben.

Het scherm moet je gewoon zien om te geloven, ik vermoed dat het zelfs de goedkopere TFT desktop schermen doet verbleken.

Ook dit scherm is even slecht als alle andere schermen in de felle zon. Ik kan hem vergelijken met de Archos gmini 500 met een "normale" tft scherm, als de zon echt schijnt is het ook amper te zien.
RoD schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:12:
Het scherm is zeker een stuk mooier. Sowieso geldt voor AMOLED dat het een stuk beter is dan traditioneel LCD. Het schijnt echter wel een stuk slechter te lezen zijn in vol zonlicht. Het is denk ik persoonlijk of je daar last van gaat hebben.

• jenk
Dit hoort hier niet, zie PMD Beleid

[Voor 79% gewijzigd door RoD op 18-07-2009 20:53]

Anoniem: 247370

jenk schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:51:
Die javoedge zit er wel mooi uit, alleen vraag ik me af of je nog bij de toetsen voor harder , zachter, pauze en voor of achteruit kunt als het klepje dicht zit of moet je dan steeds het klepje openen?
Bediening gaat prima met het klepje dicht. De middelste toets kun je goed voelen als je met je vinger over de bovenkant voelt, dus als je daar iets naast druk dan kun je je volume harder zetten of achteruit gaan. Als je op de uiterste uiteinden drukt, dan kun je het volume zachter of vooruit gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jenk
Rod ik weet niet hoe ik je persoonlijk kan mailen om iets te vragen, vandaar maar op deze manier.
Je haalt mijn reactie weg omdat die in een ander forum onderdeel hoort maar ik wil een persoonlijke vraag stellen aan tomaatje dus mijn vraag in een ander forum zetten geeft me niet de garantie dat tomaatje het dan leest.
Verder weet ik ook niet hoe ik de vraag direct aan tomaatje kan stellen, anders had ik dat wel gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vihaio
  • Laatst online: 05-06 15:16
offtopic:
Direct aan RoD stellen kan doorhem een Direct message (http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif) te sturen. Dan moet je dat wel eerst aanzetten door bij je voorkeuren het vakje achter "Direct messages" aan te zetten. Ook kan je zijn emailadres vinden in zijn profiel. Bij Tomaatje kan dat alleen niet, omdat hij zijn DM functie niet aangezet heeft, en zijn mailadres niet zichtbaar is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jenk
Duidelijk; bedankt, ik heb het aangepast.

• Phalanxz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09-2018
Hey,

Ik denk erover een cowon S9 32gb aan te schaffen, heb de laatste jaren alleen iPods gebruikt, en ben gewend aan het gebruik van afspeellijsten.
Nu zou ik willen weten van iemand die er ervaring mee heeft of ik de S9 kan synchroniseren met bijvoorbeeld Winamp? Gebruik nu nog iTunes, maar wil overstappen op een programma waar ik zelf afspeellijsten in kan maken, en wil deze dan ook toegankelijk hebben op de S9.
Lijkt me voor een mp3speler vrij logisch dat dit kan, maar heb gelezen dat de S9 uberhaupt geen afspeellijsten ondersteunt en alleen een favorites lijst heeft?
Als dit zo is zou het toch een enorm minpunt voor me zijn.

Hoop dat jullie me duidelijkheid kunnen verschaffen, alvast bedankt,
Bart

• RoD
  • Niet online
De S9 is UMS, en Winamp kan met UMS-apparaten overweg. Dusja, dat moet gewoon lukken. Ik weet overigens niet wat voor afspeellijsten je wilt maken, maar m3u-support zit er vanaf firmwareversie 2.31b in.

• Phalanxz
Okay, das goed nieuws :)
Ik weet hoe ik m3u lijsten maak in winamp, maar ben er nieuw mee, ik krijg dan dus een los m3u bestand?
is er dan een speciale plek waar ik die op de S9 moet laten zodat ze in een onderdeel 'playlists' (als zoiets op de S9 zit, ik heb hem nog niet) komen te staan?

wederom alvast bedankt :)

• RoD
  • Niet online
Ik vond hier nog een lijstje met software waarmee je m3u-playlists kunt maken :)

Wat betreft de playlists zelf.. m3u's zijn eigenlijk simpelweg textfiles. Je selecteert de nummers die je in de playlist wilt (dus je selecteert de nummers die op je S9 staan met Winamp), dan laat je de playlist maken, en krijg je een m3u-file, wat eigenlijk een soort tekstfile is. Die zet je dan op de speler, denk ik zo. En dan is het een kwestie van afspelen.

• Phalanxz
Bedankt voor de snelle respons en info :)
Ga ik nu maar is met winamp aan de slag, en denk dat ik mezelf binnenkort zo'n S9 cadeau doe. Lijkt me toch wel een erg leuk dingetje :)
Is vast het overstappen van iPod/iTunes waard

• Wackoz
Is zeker het overstappen waard :)

Ik gebruik de m3u functionaliteit totaal niet. Heb maar 1 playlist met hooguit 30 nummers omdat ik zo'n rare ben die meestal een nummer toch maar half afluistert en dus 9/10 keer bezig ben met scrollen door de browser (wat met de 2.31b firmware toch echt veel beter werkt dan voorheen).

Wel heb ik vanochtend iets vreemds gemerkt. De speelstand staat altijd gewoon op alles herhalen en ik merkte dat hij er na een nummer gewoon stopte ipv doorging. Gaf hem nog even de tijd (30 seconde) en keek toen op het display. Was dus gewoon gestopt met spelen, terwijl er nog ~400 nummers na kwamen. Zal dit in de loop van de week vaker uitproberen, aangezien het niet aan het nummer ligt (speelde voorheen gewoon door).

één is geen, twee is één

• RoD
  • Niet online
De iPod is wmb geen concurrent voor de S9. De S9 blaast de iPod op alle mogelijke vlakken weg. Maar dat is dan weer slechts mijn mening.

In ieder geval, de S9 is er tegenwoordig ook in het wit. Mooi :9

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 07:04

spacer

SAP nerd

RoD schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:47:
De iPod is wmb geen concurrent voor de S9. De S9 blaast de iPod op alle mogelijke vlakken weg. Maar dat is dan weer slechts mijn mening.

In ieder geval, de S9 is er tegenwoordig ook in het wit. Mooi :9
Ziet er inderdaad mooi uit. Op het advanced mp3 players forum zegt men dat ze de witte niet gaan leveren.
Ben benieuwd wat andere Europese leveranciers gaan doen.

• RoD
  • Niet online
Cowon heeft een tweede beta van de 2.31-firmware.
* Support gapless playback in MP3 files.
* Improved DivX3 playback performance and hours of continuous playback.
* Fixed the error that audio synchronization was not working properly when some AVI 2.0 files are searched in 0 second.
* Fixed the error that some files display frame rate incorrectly.
* Fixed the error that audio plays faster than video in some video files.
* Fixed date created of DMB, DAB, and recording files.
Gapless playback voor mp3! :o Erg netjes _O_

Download hier.
Dankje RoD,
Heb gelijk de 2.31b2 firmware geïnstalleerd en even de gapless mp3 toevoeging getest... Dit vind ik niet gapless, je hoort toch net die fractie van een seconde dat hij switch naar het volgende nummer. In Windows Media Player 11 heb ik dit niet en daar wordt wel gapless naar het volgende nummer geswitched. Doe/heb ik nu iets fout of werkt het gewoon (nog) niet goed? Gapless betekend toch dat de overgang tussen nummers niet te horen is qua pauze/stilte?

Nog weer even terugkomen op iets wat ik al eerder vroeg.
Het probleem is dat de S9 soms ineens uitgaat in plaats van dat alleen het scherm oplicht nadat ik de hold knop snel naar links schuif. Dat is wanneer ik heel snel net tegen links aantik en dan de schuif loslaat, dan gaat hij uit, wat ik dus niet wil en ook niet zo hoort (denk ik).
Heeft nog iemand anders dit probleem of kan het nabootsen? Nu wordt het een beetje irritant dat hij dat doet.

Graag gedaan.

• RoD
  • Niet online
Misschien is het zo gapless mogelijk. Mp3 is namelijk niet berekend op gapless playback. Ik weet echter niet hoe het hier precies zit.

[Voor 5% gewijzigd door RoD op 25-07-2009 02:53]

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:01
Misschien wat interessante achtergrondinformatie over gapless playback en mp3's uit de FAQ van de rockbox firmware :
Does Rockbox support gapless playback?
The answer to this question is a qualified "Yes."

MP3s were not designed to be played back gaplessly; this is a limitation inherent in the MP3 format. MP3 stores data in frames that contain 1152 samples (48/44.1/32 kHz sample frequency) or 576 samples (24/22.05/16/12/11.025/8 kHz sample frequency). Since the length of a song rarely corresponds exactly to a whole number of frames, MP3 encoders "pad" the end of the final frame in the song with additional samples. Unfortunately, most MP3 encoders do not store any information indicating what is padding and what is supposed to be part of the song. Thus, it is impossible for an MP3 decoder to play back an MP3 file gaplessly with two exceptions: (1) LAME 3.90.1 and higher stores information about the exact file length in the header (the LAME tag), thus allowing us to calculate which parts of the final frame are padding and to disregard those samples on playback. (2) LAME and maybe other encoders allow to encode an album in a way that the song ends are slightly shifted to end up exactly on frame boundaries (the LAME -nogap method; the shift is max. 1/2 frame length, i.e. usually not noticeable). These files can be played gapless regardless whether the player handles the LAME tag or not.

Note that some MP3 players implement a pseudo-gapless playback using one of a couple of methods of cheating. Some players which claim to be gapless will actually do a very short crossfade between the end of one song and the beginning of the next. Other players cut off any zero data (or near zero data) in the final frame of an MP3. This method, which is sometimes referred to as "gap detect" or "gap delete," is not truly gapless, because (1) is it not accurate, and (2) it will cut off silence that is supposed to be at the end of a track. "Gapless" will play back MP3s of a CD the way the mastering engineer intended it to be; "gap detect" or "gap delete" will not. For example, if the mastering engineer decided to put a 2-second gap between one song and another on a CD, true gapless playback will retain that 2-second gap, whereas gap detect or gap delete will not. Rockbox uses gapless playback, not gap detect or gap delete.

What does all this mean? Basically, Rockbox will play back LAME-encoded MP3s either gaplessly or very nearly gaplessly. However, MP3s encoded with other encoders will play back with a small but noticeable gap.
Misschien is dit ook wat er bij jou speelt? Kortom : hoe heb je de mp3's gemaakt? en wat voor gapless ondersteunt de S9?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackoz
Nou, dan knal ik die 2e bèta er ook maar op. Tot zover geen problemen gehad met de 1e versie, echter nogsteeds jammer dat hij gewoon volledig ondersteunde videoformaten af en toe niet pakt.

Om nog even terug te komen op het scherm:
Ik heb de afgelopen weken aardig wat uurtjes buiten gezeten en film gekeken. In de zon maar ook in de schaduw. Meestal kun je het beeld nog goed volgen, als de scènes maar helder/licht genoeg zijn. Zodra de film zich in het donker/nacht afspeelt word het een heel ander verhaal. Zelfs met mijn hand er boven in de schaduw is het gewoon bar slecht te doen. Ook binnen (overdag that is) vind ik het maar mager. 'S nachts is het dan weer wel goed en duidelijk te zien, maar het lijkt me niet te bedoeling dat je overdag geen films zou kunnen kijken ofzo :P

Voor de rest een prima schermpje, alleen dus echt slecht als het om donkere scènes gaat. Het scherm glanst ook iets teveel om echt goed film te gaan kijken naast een raam ofzo. Dan is het net een spiegel. Zeker met al die vette poten erop niet echt prettig. Het is dus maar waar je hem voornamelijk voor gebruikt. Voor muziek/foto's is het schermpje echt mooi, hier zal de AMOLED technologie ook wel een hand in hebben. Met films, ongeacht de helderheid, is het gewoon zonde dat dat zo magertjes is.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jenk
Ben nu ongeveer 2 weken in het bezit van de S9 en begin er steeds meer plezier van te krijgen.
In het begin moest ik wennen aan de bediening maar kan dat nu met mijn ogen dicht.
Nu ben ik bezig om hem naar mijn voorkeuren in te stellen en dat valt nog niet mee.
De achtergrond heb ik kunnen veranderen evenals de iconen; alleen heb ik nog het volgende probleem:
Als ik naar muziek ga zie ik de mp3 liedjes met hun cover (plaatje) en zie ze eveneens in de quicklist; maar zodra ik de S9 een kwartslag draai, zie ik meestal maar 1 cover terwijl ik ze van alle liedjes wil zien.
In het begin was dit ook zo, totdat ik met mp3tag aan de gang ging om de covers in de tags te zetten; hierna werkte het niet meer? ( ik had eerst losse jpg's met dezelfde naam als de liedjes, maar las ergens dat dat niet hoefde)
Ook dit weer terugdraaien helpt niet.
Ik heb al gekeken op iaudiophile.net en er waren er meer met problemen met covers, maar een duidelijk antwoord stond er niet bij.

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 21:57
Heb mijn 32GB S9 ook maar besteld :) Was nog even aan het twijfelen over de Sony X-1000 series (vergelijkbare audio quality), maar ik vond de S9 uiteindelijk toch een betere keus, met name ook vanwege FLAC support en het grotere display.

Overigens heb ik hier nog niemand erover gehoord dat H264 wel degelijk mogelijk is op deze player, je moet alleen een beetje oppassen met je encoder settings. Er lopen wat threads over op iAudiophile.

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:27
Ik verwacht morgen mijn 8 GB S9, ben benieuwd hoe hij gaat klinken t.o.v mijn vorige speler (Ipod Touch). Het hele aanpasbare UI wordt steeds interessanter hoe meer ik lees, voornamelijk vanwege het feit dat ze deze zo hebben opgebouwd dat je voor elke situatie een UI kan kiezen die bij jouw het beste past (hoofd menu, video afspelen, muziek afspelen etc).

• Wackoz
Ik heb een tijdje lopen kutte met een UI (claws ofzo?) maar na 10 minuten had ik alles zo erg verneukt dat ik het er maar weer afsmeet :P Alle iconen waren verdwenen in andere mapjes enz. Je kan er wel veel mee aanpassen maar dat vind ik het toch niet waard, dan download ik liever een 'all-ready made' UI, stukken simpeler. Ik denk dat je nog verrast staat van de geluidskwaliteit. Met FLAC en WAVjes is het verschil veel groter (logisch) maar ook met mp3tjes merk je het wel. Uiteraard zijn goede doppen wel aan te raden ;)

H264 heb ik nog niet werkend gekregen. Sowieso moet ik die video formaten nog is nazoeken want ik meen ergens gelezen te hebben dat mpegjes ook zou moeten kunnen, is me nog niet gelukt.

één is geen, twee is één

• Lukin
Ik ga in eerste instant denk ik gewoon de standaard UI gebruiken om ermee bekend te raken. Wat betreft oordopjes heb ik het redelijk beperkt gehouden vanwege het budget. Op aanraden van iemand uit het iaudiophile forum heb ik een sennheiser CX500 besteld ter vervanging van mijn oude mx500 set voor 30e incl verzendkosten.

Ik zit alleen nog even te twijfelen of ik gelijk al een case moet aanschaffen. Het scherm schijnt stofdeeltjes en zand erg irritant te vinden terwijl de grotere objecten weinig zorgen wekken.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat zijn eigenlijk nog de nadelen / slechte dingen van de Cowon S9?

• Wackoz
Pff daar zeg je me wat...

Persoonlijk vind ik dat:
- EQ ook mogelijk had moeten zijn op de FM-radio
- Het hold knopje had anders opgelost kunnen worden
- meer ondersteunde videoformaten, such as mp4
- Betere album-art ondersteuning in 'landscape' mode
- Een diashow kunnen bekijken van 'liggende' plaatjes ipv dat ze gewoon rechtop getoond worden

Maargoed, het zijn allemaal kleine dingetjes. Het gros kan ook veranderd worden met bijvoorbeeld een nieuwe firmware dus wie weet wat er nog komt.

@ Lukin:

Als je hem in je broekzak gaat doen (eigenlijk best logisch) dan kan je beter iets van een bescherming voor het schermpje nemen. Mijn S9 begint een kras(jes) festijn te worden op het display. Het scherm mag dan nog zo sterk zijn, tegen stof kan het erg slecht. Voor zover ik weet heb ik ook geen middagen in de zandbak doorgebracht dus zand zit er niet in mijn zakken, hooguit dan onzichtbare stofdeeltjes die mini-krasjes veroorzaken ofzo :?

één is geen, twee is één

• Lukin
Hmm dan moet ik dat toch maar even een case aanschaffen dan, zo te zien zijn ze niet al te duur gelukkig, maar goed toch weer wat extra kosten. Ik ben nu bijna (nou ja.. beetje overdreven...) evenveel kwijt aan accescoires (cx500, AC to USB adapter, case) dan aan de speler zelf. :+

[Voor 5% gewijzigd door Lukin op 28-07-2009 09:31]

• Kanarie
  • Laatst online: 13:55

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

pimpimmers schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 06:08:
Wat zijn eigenlijk nog de nadelen / slechte dingen van de Cowon S9?
- Interface is niet zo gebruiksvriendelijk/logisch als een iPod.
- Albumart word slecht geresized (pixelated bij vergrotingen, geen bilinear/bicubic downsizing bij verkleining)
- Foto's worden slecht geresized (zelfde probleem als bij album art)
- Scherm is prachtig bij gebruik binnen en in het donker, maar minder fijn buiten
- Knopjes voelen wat gammel aan.

Ik ben vrij kritisch op m'n MP3 spelers, maar al m'n kritiekpunten op de S9 vind ik eigenlijk onbelangrijk. Zeker gezien de pluspunten t.o.v. m'n vorige speler, een iPod Nano 4th gen.

+ Geluidskwaliteit
+ Ondersteunde audioformaten
+ Ondersteunde videoformaten
+ Ingebouwde radio ipv met een extra radio-remote accessoire
+ Fatsoenlijke headphone output voor full-size headphones
+ Ingebouwde recorder voor opname van radio of mic

The skyline was beautiful on fire. All twisted metal stretching upwards. Everything washed in a thin orange haze.

• Lukin
- Interface is niet zo gebruiksvriendelijk/logisch als een iPod.
Dat kan deels worden afgevangen door het gebruik van custom UI's zoals de Ipod Touch Music UIC variant toch? Maar goed standaard hoor ik dat het best wel wennen is, vooral het dubbelklik gebeuren lijkt me wenen.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Lukin schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:41:
[...]

Dat kan deels worden afgevangen door het gebruik van custom UI's zoals de Ipod Touch Music UIC variant toch? Maar goed standaard hoor ik dat het best wel wennen is, vooral het dubbelklik gebeuren lijkt me wenen.
Die iPod music UI is inderdaad wel mooi/fijn, maar die verergert weer het resize probleem van album art.

The skyline was beautiful on fire. All twisted metal stretching upwards. Everything washed in a thin orange haze.

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:47
Ik zit sterk tussen de Cowon S9 en de Samsung P3 te twijfelen, ik neig echter sterk naar de Cowon. Wat me enigszins tegenhoudt is dat deze niet zo scratch proof is zoals er wordt 'beweerd'. Ik heb nog niet gekeken hoe de Samsung zich hierin verhoudt, maar ik ben dus min of meer genoodzaakt als ik vaak films etc wil kijken erop om een screenprotector te nemen.

Mijn vraag hierop is daarom wanneer ik de keuze maar om Cowon aan te schaffen is het dan verantwoorde keuze om gelijk een screenprotector aan te schaffen (vaak via USA moet), of is enkel opslaan in je rugtas voldoende om niet irritante krasjes te krijgen, die het kijkgenot in de middag storen?

• Lukin
Ik zou zeggen dat je dat wel het beste kan doen, maar importeren hoeft echt niet,

zie: http://www.mp3spelers.nl/index/product?id=539

voor een aardige leren omhulsel voor een leuke prijs.

• jenk
ik ben in het bezit van die case en een extra screenprotector en ze bevallen alletwee goed.

• frankK800i
Heeft er iemand ervaring met de Cowon S9 silicon case? Dan doel ik vooral op de mogelijkheid voor het gebruiken van de knoppen.

Laat maar. (Review, heeft idd openingen.)

[Voor 23% gewijzigd door frankK800i op 31-07-2009 20:41]

MVG, Frank

• Wackoz
Als ik het goed zie heeft die geen bescherming voor het display? Dat is juist het enige onderdeel waar ik wat op zou doen. De rest kan echt wel wat hebben. Mijn Titanium black heeft nergens krassen, behalve ontiegelijk veel op het display..

De achterkant van zo'n ding boeit me ook totaal niet, moet je voor de gein is kijken naar een ipod touch ofzo, is na een tijdje gebruiken niks meer van over :P

Bij de Chrome editie kan ik me er iets bij voorstellen, die zijkanten kunnen wel lekker krassen.

één is geen, twee is één

Je kan het hoesje dat bij de EP-830 geleverd wordt gebruiken, dat heb ik tenminste gedaan de laatste weken. Was op vakantie, en wilde toch wel een case hebben in verband met diefstal (Vergat mijn Zen wel eens in de auto, dan is het tot beter om hem in een case te hebben) en krassen door zand etc. Heb er nog geen krassen op zitten, en past bijna perfect, alleen de onderkant is niet beschermd.
Verder enorm tevreden met dit ding, de batterij is echt geweldig, alleen zijn de video's buiten niet echt te zien. Dat is jammer, want binnen zitten met het weer dat het in zuid -Frankrijk was is ook niks.

• Finwe
Heb de S9 nu een goede week en verbaas me nog steeds over de geluidskwaliteit, heb er Shure SE530 doppen op. Hiervoor had ik een iPhone 2G, je zou denken dat de marktleider op het gebied van portable muziekspelers wel fatsoenlijke kwaliteit levert, maar dan heb je het toch mis. Het verschil is toch zeer duidelijk hoorbaar wat mij betreft.

Verder heerlijk dat ik niet iTunes hoef te starten maar gewoon mn mappen-structuur kan syncen zonder moeilijk doen...

• Lukin
Finwe schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:49:
Heb de S9 nu een goede week en verbaas me nog steeds over de geluidskwaliteit, heb er Shure SE530 doppen op.
Damn, dat zijn top doppen, 400 euro (of import?) voor een setje vindt ik nogal wat aan de prijzige kant. Leveren ze echt gigantisch veel kwaliteit op t.o.v. de "cheap" setjes zoals de CX500?

• Finwe
Lukin schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:53:
[...]

Damn, dat zijn top doppen, 400 euro (of import?) voor een setje vindt ik nogal wat aan de prijzige kant. Leveren ze echt gigantisch veel kwaliteit op t.o.v. de "cheap" setjes zoals de CX500?
Mmmm gekocht in de US toen de koers heel goed stond (juli 2008), kwam neer op ongeveer 290 euro, daarvoor kon ik ze niet laten liggen :) Ervoor heb ik verschillende doppen gehad, CX400, v-moda vibe duo, EX71...de SE530 geeft echt wel een duidelijk hoorbare verbetering, maar of je dat 400 euro waard vindt is voor iedereen persoonlijk denk ik. Ik zou ze voor 300 euro zeker weer kopen...

Nu heb ik ook zo het idee dat ze pas echt tot hun recht komen op de Cowon S9, ik zal mijn CX400 er weer eens instoppen :)

Anoniem: 313357

Hoi,

Heb net de cowon S9 gekocht, en wil heel graag films kijken op mijn S9, kan iemand mij
vertellen hoe ik dat stap voor stap moet doen ?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 313357 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:30:
Hoi,

Heb net de cowon S9 gekocht, en wil heel graag films kijken op mijn S9, kan iemand mij
Sleur en pleur.

De S9 kan niet alle formaten aan, maar xvid en mp3 geluid is bijv. geen probleem.

Anoniem: 313357 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:30:
Wat heb je al geprobeerd en gevonden?
In de TS staat er een link naar o.a. dit: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs.
Nog makkelijker is om dit topic door te lezen: Video coderen voor de Cowon iAudio S9.

Graag gedaan.

Anoniem: 309077

Zijn er problemen bekend met FLAC 2007 tags en Cowon S9? S9 herkent tracknummers en albumtitel niet van 1 CD, enige verschil met anderen is FLAC 2007 compressie.

Anoniem: 166294

Momenteel gebruik ik een creative zen x-fi maar ik ben zwaar aan het overwegen een nieuwe te kopen. Mijn oog viel haast onmiddellijk op de cowon S9. Iemand die met beide spelers (m'n oude en deze cowon) ervaring heeft?

• Wazza
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 11:25
Na een poosje rondkijken naar mp3 spelers heb ik nu zelf ook gisteren de S9 besteld, de 8 GB versie.

Nu begin ik toch wel een klein een beetje te twijfelen of ik niet beter voor de 16 GB versie had kunnen gaan, maar ik vond de 16 GB toch wel net iets te duur, maar ik wil uiteraard ook niet in ruimtegebrek komen.

Wat ik wel een beetje vervelend vind is dat hij pas morgen binnen komt, aangezien bij Mp3shop stond dat wanneer een product voor 22:00 besteld werd hij morgen afgeleverd word.

Nu maar hopen dat hij daadwerkelijk morgen binnenkomt aangezien ik zondag op vakantie ga en hem dan absoluut wel wil hebben.

Als ik om wat voor reden morgen niet het pakket aan kan nemen, dan kan je hem toch gewoon ophalen bij het postkantoor?
En dan niet van die fratsen dat ze hem pas maandag weer komen brengen? |:(

• Anakha
  • Laatst online: 07:28
Wazza schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:37:
Als ik om wat voor reden morgen niet het pakket aan kan nemen, dan kan je hem toch gewoon ophalen bij het postkantoor?
En dan niet van die fratsen dat ze hem pas maandag weer komen brengen? |:(
TNT biedt een pakketje eerst twee keer aan. Als je beide keren (dus in jouw geval zaterdag en maandag) niet thuis bent, kun je het pakketje vanaf dinsdag om 13:00 ophalen bij het postkantoor. Morgen zelf ophalen gaat je niet lukken, dus als je zeker wilt weten dat je nieuwe S9 mee kan op vakantie, kun je 't beste morgen de hele dag op de stoep voor de deur gaan zitten wachten tot het busje van TNT voorrijdt.

Als je nu denkt dat je beter binnen kunt wachten, lees dan dit topic even door.

• RoD
  • Niet online
Ontopic aub. TNT en het verzendproces heeft niets met dit topic van doen.

• Wackoz
Wazza schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:37:
Na een poosje rondkijken naar mp3 spelers heb ik nu zelf ook gisteren de S9 besteld, de 8 GB versie.

Nu begin ik toch wel een klein een beetje te twijfelen of ik niet beter voor de 16 GB versie had kunnen gaan, maar ik vond de 16 GB toch wel net iets te duur, maar ik wil uiteraard ook niet in ruimtegebrek komen.
Ik zelf heb ook de 8Gb versie en je moet gewoon kijken wat je ermee gaat doen. Als je het ding alleen als film device gaat gebruiken (wat door de grootte en de helderheid van het scherm goed te doen is) dan vind ik persoonlijk de 32Gb versie zelfs nog wat te klein, echter gebruik je hem zoals ik (gemengd muziek en film) dan is het goed te doen. Ik kijk er vooral series op en daar heb ik zo'n ~2Gb ruimte voor aangezien ik al tegen de 6Gb aan muziek erop heb staan. Momenteel kijk ik een serie (Oz) waarvan 1 aflevering 350mb groot is. Dat valt voor een aflevering van bijna een uur per stuk reuze mee. Het ligt er ook heel erg aan met wat voor resolutie je download. Ik probeer altijd direct gewoon middel/lage kwaliteit te downloaden (als in resoluties dichtbij die van de S9) en in AVI files waardoor afleveringen van willekeurige series schommellen tussen de 175 en 350Mb.

Dat is uiteraard goed te doen. Mocht je er toch meer 2-3 grote films op willen zetten dan ben je genoodzaakt de boel te gaan converten. Dus een strakke bitrate aanhouden, kleine goede codec kiezen (such as H264) enz enz. Echter is hier een heel topic over: Video coderen voor de Cowon iAudio S9 ;)

OT: met de 8Gb kom ik nog nèt geen ruimte tekort. Stiekem had ik ook liever de 16Gb gehaald uiteindelijk (future proof) maar dit is met kleine videobestanden gewoon goed te doen :)

één is geen, twee is één

• Sefyu
  • Laatst online: 10:07
Voor de mensen die met deze speler met H264 willen spelen raad ik MeGUI aan:

http://sourceforge.net/projects/megui/

Het is gratis en zeer gevanceerd(niet geschikt voor beginners dus).

Anoniem: 269877

Nieuwe firmware is uit: Firmware 2.41

JetEffect 3.0 * Added Reverb sound effects: Reverb effect gives you feeling of real circumstance.
* Added 9 presets: total 39 presets.

Maestro
Feel the Wind
Mild Shore
Crystal Clear
Reverb Room
Reverb Club
Reverb Stage
Reverb Hall
Reverb Stadium

* It is possible to apply EQ filter, BBE, Stereo Enhance, and Reverb at the same time.

- Improved touch sensitivity
- Improved MP3 gapless playback
- Fixed the error of gapless playback in some OGG files
- Improved playback of OGG files
- Fixed the error of tags in some FLAC files
- Fixed the displaying error in some video files
- Support video files that contains PCM audio codec.
Dankje voor de informatie Diviant.
Gaan we weer met de rare manier van tellen bij Cowon. Zoveel is er niet veranderd tussen 2.31b2 en 2.41.
Ik heb gelijk firmware 2.41 geïnstalleerd en uitgeprobeerd. De toevoegingen hebben voor mij geen toegevoegde waarde, behalve "Improved touch sensitivity". Maar hier merk ik geen verschil mee vergeleken met vorige firmwares, dit kan ook komen omdat ik de laatste tijd de S9 minder gebruik en er niet zoveel op let.

Die nieuwe presets zijn ook wel weer leuk maar ik houd het op de "Normal" preset.

"Improved MP3 gapless playback", iets wat ikzelf niet belangrijk vind (luister bijna alleen maar 'nummers' van 1 uur). Maar zoals ik eerder dat al had aangegeven is het nog steeds niet perfect gapless. Het komt er wel heel dicht in de buurt, dat zeker, maar nog niet helemaal. Als ik het vergelijk met mijn Cowon D2 en HTC Hero is de overgang tussen nummers bij de S9 zeker goed, maar nog niet zo smooth/gapless als in Windows Media Player 12.
Och ja, just my 2 cents...

Graag gedaan.

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee