Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 300344

Ik heb nu nog een webwinkel gevonden, heb er helaas nog nooit van gehoord:

http://www.numericshop.be...d_menu=46&Id_sous_menu=51

Cowon iAudio S9 32GB Black Titanium 319€ incl (in voorraad)

Ik denk dat ik nog ff wacht op een wat bekender website.

Nog geen enkel in nederland.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 300344 op 04-05-2009 10:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lauriertje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02-2022
Dank je wel!
Ik ga het zeker uitproberen!
Ik heb nu wel het apparaat zo ingesteld dat hij in de 'sleep'-stand gaat i.p.v. echt uit als je hem met het schuifknopje uitzet, dat scheelt ook al. Als ik hem dan weer aan zet start hij ook niet met het main menu op, maar daar waar ik gebleven was.

Nou, ik moet eerst nog maar wat meer uitproberen en op dat iaudiophile-forum lezen.
Maar eerst op vakantie!
Naar een concert van Judge Smith! Live is ook leuk, ter afwisseling van luisteren naar mijn Cowon S9.

Laura

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 16:59
Als iemand nog een goedkope Londense winkel weet waar de Cowon afgehaald kan worden, dan kan ik er eentje meenemen. Wellicht kunnen we ook een gezamenlijke powerbuy houden bij advancedmp3players.co.uk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 07:04

spacer

SAP nerd

-Moondust- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:44:
Als iemand nog een goedkope Londense winkel weet waar de Cowon afgehaald kan worden, dan kan ik er eentje meenemen. Wellicht kunnen we ook een gezamenlijke powerbuy houden bij advancedmp3players.co.uk.
Ben wel voor zo'n inkoopactie bij amp3. Goede winkel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sompie1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-05 09:58
Die inkoopactie zie ik ook wel ziiten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
We doen op GoT niet aan inkoopacties. Regel dat dus svp buiten GoT om :)

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07-2021
Net in het bezit van de 16 GB versie; PRACHTIG!!!

Alleen krijg ik het niet voor elkaar om albumhoezen in beeld te krijgen. In het albumoverzicht leidt dit tot veel muzieknootjes..... Liever had ik dan de naam van het album gezien. Vreemd genoeg lukt het bij enkele albums wel. Iemand een idee om dit te fixen?
Verder was ik al vrolijk de speler aan het instellen om er later achter te komen dat je voor een wat harder geluid voor Non European moet kiezen. Bij een firmware update zie ik nergens de optie om dit in te stellen, tips?

groet

• RoD
  • Niet online
Ik denk dat die files simpelweg geen album-art hebben. Voeg die dus even toe waar mogelijk. Zijn wel programma'tjes voor. Ik denk dat een Google search je daar wel mee kan helpen :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 05:39
Ik gebruik MP3TAG, werkt super!

http://www.mp3tag.de/en/

• MrUnderdude
dank voor de snelle reacties, ik heb wel bij mijn albums een hoes als jpeg maar die herkent hij dus niet. Overigens staan ze dan af en toe weer wel in de quick list??

Mp3tag heb ik al eens bezocht maar eerlijk gezegd leek me dat nogal een moeilijk proggie, moet dan niet alles handmatig, of kan je dan hele albums tegelijk bewerken?

Ik ga even een filmpje kijken op dit verder briljante apparaat

• ck2000nl
  • Laatst online: 15-05 11:28
@jopwelling: Misschien een hele domme opmerking: heb je de JPG ook "cover.jpg" genoemd?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• MrUnderdude
superaki schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:14:

Dus kan iemand mij zeggen hoe ik mijn player formateer?
staat op blz 40 van de gebruiksaanwijzing, lijkt mij ook wel wat; kan je gelijk de instelling op Non European zetten. Levert ws harder geluid op.

[Voor 19% gewijzigd door MrUnderdude op 13-05-2009 21:23]

• MrUnderdude
ck2000nl schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:40:
@jopwelling: Misschien een hele domme opmerking: heb je de JPG ook "cover.jpg" genoemd?
Ik zit nu op mijn werk en kan het dus even niet checken, IK HOOP HET!!

Verklaart echter niet waarom sommige tracks van een album dan ineensa wel een cover laten zien.

Ik ga als ik thuis ben aan de bak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackBozzz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 17:25
Als je in de directory van je album een jpg zet als cover ziet de Cowon dit alleen als de cover voor het album. Probleeem is waarschijnlijk dat niet iedere song in de tag een albumcover heeft staan. Daarom geeft de Cowon dit ook niet weer. Je moet via b.v. MP3Tag aan iedere song het album cover (of een andere willekeurige jpg) toevoegen. Dit kan heel simpel in MP3Tag: je selecteert alle songs van het album en links onderaan klik je dan op het plaatje voor de cover. Dan kun je een album cover toevoegen voor alle songs, vervolgens opslaan (aan de tags van iedere song wordt dan het album cover toegevoegd) en klaar.... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
JackBozzz schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:55:
Als je in de directory van je album een jpg zet als cover ziet de Cowon dit alleen als de cover voor het album. Probleeem is waarschijnlijk dat niet iedere song in de tag een albumcover heeft staan. Daarom geeft de Cowon dit ook niet weer. Je moet via b.v. MP3Tag aan iedere song het album cover (of een andere willekeurige jpg) toevoegen. Dit kan heel simpel in MP3Tag: je selecteert alle songs van het album en links onderaan klik je dan op het plaatje voor de cover. Dan kun je een album cover toevoegen voor alle songs, vervolgens opslaan (aan de tags van iedere song wordt dan het album cover toegevoegd) en klaar.... :)
Idd, supersimpel. Browse naar de map van het gewenste album, CTRL + A, links op dat logo met rechtermuis Add cover... en klaar is Kees!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrUnderdude
Ik heb dit tot in de late uurtjes zitten doen en voor veel van mijn albums werkt dit. Voor enkele echter krijg ik dan een foutmelding. Ik loop ook tegen het probleem aan dat ik sommige albums niet in het "albumhoes overzicht" te zien krijg. Die moet ik dan in de lijst met tracks opzoeken?? Misschien komt dit omdat ik meerdere albums tegelijk naar de Cowon sleep. Ga morgen alles er weer eens af halen en dan opnieuw 1 voor 1.
Ik hoop ook nog op een oplossing voor het volume van de Cowon. Met Mp3gain vervormt de boel voor mijn gevoel nogal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lauriertje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02-2022
jopwelling schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:59:
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om albumhoezen in beeld te krijgen. In het albumoverzicht leidt dit tot veel muzieknootjes..... Liever had ik dan de naam van het album gezien. Vreemd genoeg lukt het bij enkele albums wel. Iemand een idee om dit te fixen?
Ik had dat de eerste dagen ook.
Ik had verwacht dat het genoeg zou zijn om een jpg in de folder met de muziekbestanden te stoppen, maar dat is het niet. Het plaatje moet in de mp3-tags (ID3, zie Wikipedia: ID3) zijn opgenomen.

Dat kan je bijvoorbeeld heel makkelijk doen met het programma mp3tag (http://www.mp3tag.de/en/).
Links onderin zie je een plaatje, dat wordt voor het geselecteerde nummer gebruikt als 'album art'.
Als je erop klikt met je rechtermuisknop kun je het wijzigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrUnderdude
Begin nu wel wat gefrustreerd te raken; albumhoezen toevoegen lukt nu 9 van de 10 x goed maar ik heb een nieuwe bijzonderheid; als ik albums toevoeg in de map Music verdwijnen hele albums. Ik vind ze dan terug in bv het album van Mathilde Santing. Daar staan dan ineens 100 nummers van verschillende albums. Ik snap er weinig van. Als ik dan met Mp3tag de boel probeer te herstellen of na te kijken kom ik niet echt verder. Heel irritant, ik snap werkelijk niet waardoor dit komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
jopwelling schreef op maandag 18 mei 2009 @ 09:59:
Begin nu wel wat gefrustreerd te raken; albumhoezen toevoegen lukt nu 9 van de 10 x goed maar ik heb een nieuwe bijzonderheid; als ik albums toevoeg in de map Music verdwijnen hele albums. Ik vind ze dan terug in bv het album van Mathilde Santing. Daar staan dan ineens 100 nummers van verschillende albums. Ik snap er weinig van. Als ik dan met Mp3tag de boel probeer te herstellen of na te kijken kom ik niet echt verder. Heel irritant, ik snap werkelijk niet waardoor dit komt.
Sync je het met iets? Ik heb zoiets gezien met iTunes waarbij ie alles dubbel erop zette 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 19:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Volgens deze site zou het toch voldoende moeten zijn om in een folder een bestand cover.jpg te hebben ipv tags: http://www.anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=42905

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
Hey, weet waar ik net achter kom? Ben de nieuwe CD van Eminem op m'n mp4 speler aan het kopieren en hij liet geen album art zien. Ik opnieuw met mp3tag alles gedaan, nog steeds niks. Bleek ik dubbele covers te hebben, dan komt er in mp3tag ook te staan 1/2 en 2/2. Oplossing is alles selecteren, covers verwijderen, saven, weer alles selecteren, weer covert verwijderen en weer saven tot alle covers verwijderen zijn. Dan nieuwe cover selecteren en saven. Misschien heb jij dit ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrUnderdude
Helaas, ik kom er niet uit. Sommige albums komen gewoon bij elkaar in een map. Het zijn overigens meestal albums die ik ook niet met mp3tag goed kan bewerken omdat de database van het programma het betreffende album niet kan vinden.
Ik stop er voor vandaag mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
jopwelling schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:31:
Helaas, ik kom er niet uit. Sommige albums komen gewoon bij elkaar in een map. Het zijn overigens meestal albums die ik ook niet met mp3tag goed kan bewerken omdat de database van het programma het betreffende album niet kan vinden.
Ik stop er voor vandaag mee.
Mja dan is er toch iets niet goed met je tags vrees ik. Bij mij laat ie alles keurig netjes zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrUnderdude
chimo schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:04:
[...]
Mja dan is er toch iets niet goed met je tags vrees ik. Bij mij laat ie alles keurig netjes zien.
ik denk het ook, maar zoals ik al zei; ik kan met mp3tag niet alle cd's in de databas terugvinden en dan kan ik er dus kennelijk ook niet de juiste tags aan hangen.
Ik raak wel steeds meer bedreven in het werken met mp3tag dus dat geeft hoop. Een paar albums zoek ik dan wel op in de lijst met atiesten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrUnderdude
Volume aanpassen; staat in de handleiding pasina 40; Verwijder het bestand PARAM.CFG in de systeemmap. De speler kan dan worden ingesteld op buiten de EU.

Acties:
  • 0Henk 'm!
jopwelling schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:08:
Volume aanpassen; staat in de handleiding pasina 40; Verwijder het bestand PARAM.CFG in de systeemmap. De speler kan dan worden ingesteld op buiten de EU.
Kijk dat moest ik nog even doen, wist niet precies hoe. Bedankt jopwelling!
Zaterdag had ik de S9 nog aangesloten op een Sony dolby surround set en toen kon het geluid niet heel luid zonder de Sony op het maximale volume te zetten. Gelukkig zit er een goede EQ op en kun je die waarden nog wel allemaal omhoog gooien maar dat wil je liever ook niet altijd doen. Nu heb ik 'm dus mooi op Non-European gezet en houd hem daar ook op.
Kleine kanttekening aan deze tussentijdse wijziging is dat je standaard instellingen weer worden hersteld. Gelukkig worden de scores bij het Hunter spel niet gewist 8) .

Graag gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
jopwelling schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:46:
[...]

ik denk het ook, maar zoals ik al zei; ik kan met mp3tag niet alle cd's in de databas terugvinden en dan kan ik er dus kennelijk ook niet de juiste tags aan hangen.
Ik raak wel steeds meer bedreven in het werken met mp3tag dus dat geeft hoop. Een paar albums zoek ik dan wel op in de lijst met atiesten
Ik heb trouwens geen S9 maar een cheapass chinese touchscreen speler en daar werkt alles dus dan moet het op zo'n dure S9 zeker werken!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 11:12
morgen ga ik een paar dagen naar Rome, ik wil graag mijn s9 meenemen. Ik heb net geupdate naar de nieuwe update 2.30. Nu kan ik hem opstarten en dan loopt ie vcast zodra ik wat indruk. net de vorige update erop gezet en nog steeds gekloot. Nu haal ik alle data van de s9 en dan wil ik hem formatten, maar wel veilig! Hoe doe je dit precies? Het zou fijn zijn als dit nog lukt voor morgen want ik wil wel een muziekje mee...

bedankt alvast >:)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-01 17:44
Als ik een S9 importeer uit de UK, kan ik dan de nederlandse taal (desnoods via software-upgrade) instellen?

Edit: Is de 32 GB ook in NL te koop, of alleen in de UK?

[Voor 23% gewijzigd door frankK800i op 21-05-2009 20:21]

MVG, Frank

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 23:49

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Geen probleem.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Le-Go
  • Laatst online: 23-10-2009
JackBozzz schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:55:
Enkele dagen in het bezit van de S9 16 GB, zeer tevreden over geluidskwaliteit.
Gisteren firmware V2.30 Beta gedownload.
Tijdje geleden alle wma-songs voorzien van een cover via Mp3tag (versie v2.43),daarna voor alle zekerheid alles ook op een usb-stick gezet,alle covers worden getoond via wmp 11,usb-stick,ook op S9 via windows-verkenner maar wanneer ik de S9 afzonderlijk gebruik worden meerdere covers niet getoond,de songs zitten allemaal in 1 album dus geen problemen met meerdere albums,begrijp niet hoe dit kan, tips ?

Alvast bedankt !!!

• chim0
Le-Go schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:21:
[...]

Enkele dagen in het bezit van de S9 16 GB, zeer tevreden over geluidskwaliteit.
Gisteren firmware V2.30 Beta gedownload.
Tijdje geleden alle wma-songs voorzien van een cover via Mp3tag (versie v2.43),daarna voor alle zekerheid alles ook op een usb-stick gezet,alle covers worden getoond via wmp 11,usb-stick,ook op S9 via windows-verkenner maar wanneer ik de S9 afzonderlijk gebruik worden meerdere covers niet getoond,de songs zitten allemaal in 1 album dus geen problemen met meerdere albums,begrijp niet hoe dit kan, tips ?

Alvast bedankt !!!
Check of je geen dubbele covers hebt. Dat heb ik een keer gehad, dan was het nummer al getagged met een cover en deed ik er ook nog eens cover bovenop en liet m'n speler geen cover zien. Je kan het zien in Mp3tag, links bij het cover plaatje, dan staat er 1/2 en 2/2. Selecteer alles en Remove cover, saven en weer alles selecteren en weer Remove cover totdat ze weer leeg zijn. Nu kun je de juiste covers opnieuw toevoegen en saven.

Met Mp3tag heb je trouwens geen losse JPEG's nodig in dezeflde map. Dus gewoon Add cover en opslaan, klaar. Ideaal!

• Le-Go
  • Laatst online: 23-10-2009
@chimo: bedankt voor je snelle reactie,heb geen dubbele covers,heb dit gelezen in je vorige berichtjes
en gecontroleerd,heb wel gehoord dat er problemen kunnen voordoen met album-covers ivm de
versie van Mp3tag maar dat kan volgens mij niet de oorzaak zijn omdat ze in wmp11 tevoorschijn
komen.
Ik heb voor elke song een andere cover, met Add cover ga ik er vanuit dat elke song dezelfde cover
heeft of zie ik dat verkeerd ?

Wat ook vervelend is dat je telkens op de stop/pause toets moet drukken om de volgende/vorige track te laten horen,met de desbetreffende toetsen kan men enkel versneld vooruit/terugspoelen in dezelfde track,bij mijn vorige cowon i7 kon dat wel.

• MrUnderdude
cypress3d schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:14:
morgen ga ik een paar dagen naar Rome, ik wil graag mijn s9 meenemen. Ik heb net geupdate naar de nieuwe update 2.30. Nu kan ik hem opstarten en dan loopt ie vcast zodra ik wat indruk. net de vorige update erop gezet en nog steeds gekloot. Nu haal ik alle data van de s9 en dan wil ik hem formatten, maar wel veilig! Hoe doe je dit precies? Het zou fijn zijn als dit nog lukt voor morgen want ik wil wel een muziekje mee...

bedankt alvast >:)
probeer eerst eens een reset (achter op het apparaat) kijk verder op blz 40 van de handleiding (formateren). Het klinkt eigenlijk eerder alsof je een corrupte file op de cowon hebt gezet. Vreemd film bestand of zo?

• MrUnderdude
.

[Voor 144% gewijzigd door MrUnderdude op 23-05-2009 13:17]

• MrUnderdude
Is het eigenlijk normaal dat alle albumhoezen in de Picture-map staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ard-jan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik heb zojuist een Cowon S9 16gb besteld... ben heel benieuwd... ik was alleen even benieuwd welke games hij ondersteund..?

Acties:
  • 0Henk 'm!
jopwelling schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:24:
Is het eigenlijk normaal dat alle albumhoezen in de Picture-map staan?
Echt de picture map (zie je ze ook als je via de verkenner van je computer erin kijkt?) of de optie pictures in het menu die standaard naar de 'map' pictures gaat? Wat je in die 'map' pictures ziet is gewoon een verzameling van alle foto bestandjes van je S9. Ik heb er ook albumart tussen staan terwijl die niet in de echte map pictures staat.
ard-jan schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:54:
Ik heb zojuist een Cowon S9 16gb besteld... ben heel benieuwd... ik was alleen even benieuwd welke games hij ondersteund..?
Flash games, maar dan niet alles. Grote en loge flash games zijn gewoon niet lekker te spelen (niet soepel of doen het überhaupt niet) en bijna geen enkel flash spel is goed te spelen (IMO) omdat de besturing niet is aangepast voor de S9. Sommige flash games leveren ook vastlopers op.
Ik heb genoeg aan het spel Hunter wat er vanaf firmware versie 2.30 bijzit, geniaal verslavend! Na vele pogingen is 22 seconden mijn hoogste score in level 5 (wie heeft meer? :P )

Gewoon even nieuwsgierig: zijn er al wat (bekende) Nederlandse (web)winkels die de 32GB te koop hebben staan?

Graag gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankK800i
Na lang zoeken dit gevonden.

MVG, Frank

• Johnny1st
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik kom er in dit topic op eerste gezicht niet iets over tegen, maar wat mij tegenvalt is de schrijf/lees snelheid van het flash geheugen van deze speler! 4,5 tot 5 MB /sec, hebben jullie dat ook? En hoe voller hij komt hoe langzamer hij wordt. Is dit gebruikelijk?
Dankje frankK800i, de S9 is dus ook in Nederland te verkijgen, maar 337 euro is niet bepaald goedkoop voor 32GB :X IMO. Op Amazon.co.uk staat hij voor omgerekend 307 euro wat nog duur is vergeleken met 200 euro voor een 16GB... Och ja, ik ben toch al voorzien, hoef ik daar in ieder geval geen keuze tussen te maken.

@ Johnny1st,
Ik zit ook rond de 5MB/s en vind het wel normaal, mijn Cowon D2 doet hetzelfde en naar een SDHC Class 4 kaartje in de D2 doet Windows ongeveer 4MB/s (duh). Die snelheid is dus heel normaal voor een Flash geheugen speler. Ik had ook ooit een iRiver H10 20GB (HDD mp3-speler) en daar ging het iets sneller (dacht ik).
Oftewel ik weet niet hoeveel jij er van verwacht en waar jij het mee vergelijkt?

Graag gedaan.

• RoD
  • Niet online
Tsja je moet een flashspeler niet met een HDD-speler vergelijken. HDD is nou eenmaal sneller.

• Johnny1st
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05-2021
@ Whiteraver, bedankt voor je reactie, maar ik had persoonlijk gehoopt, en ook verwacht (gezien de prijs van de speler) dat de snelheden iets hoger zouden liggen, vergeleken met bijvoorbeeld mijn USB stick OCZ rally2 4GB die schrijft op max. 15 MBps, nou had ik die snelheid niet verwacht, wel gehoopt, maar iets ertussenin, zoals bijvoorbeeld 8 of 9 MBps.
Ik vergeleek dus de snelheid met een USB stick of een SD card, maar misschien is dit niet reeel? Ik ben niet zo thuis in het verschil in techniek die erachter zit. het is naar mijn idee allebei flash geheugen.

Anoniem: 300344

Ik heb verschillende gevonden www.bestekeus.nl 305 euro is het goedkoopste tot nu toe
http://www.bestekeus.nl/p...k_Titanium-pId-58901.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 196662
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik ben toch voor de16GB gegaan hoewel de 32GB er al was. Ik zie persoonlijk niet in waarom ik meer muziek of film zou meenemen dan de batterij het kan uithouden. En 16GB of 32GB is toch niet genoeg om alles mee te nemen, kiezen moet zowiezo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankK800i
Anoniem: 196662 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:56:
Ik ben toch voor de16GB gegaan hoewel de 32GB er al was. Ik zie persoonlijk niet in waarom ik meer muziek of film zou meenemen dan de batterij het kan uithouden. En 16GB of 32GB is toch niet genoeg om alles mee te nemen, kiezen moet zowiezo.
Als je bijv. 3 weken op vakantie gaat, kan je wel opladen, maar niet de muziek verwisselen. Kiezen moet idd toch, maar je kan wel de helft meer kiezen. ;)

MVG, Frank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Mja niet van toepassing voor mij eigenlijk. Ga nooit zolang op vakantie en ik neem die dingen nooit mee op lange vakantie, stoort het genot van rust een beetje. En ik vind het ook niet zo erg om meerdere malen naar een goed lied te luisteren.

• ard-jan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-02-2022
ik heb hem binnen! prachtig stukje hardware! zeker aan te raden! het scherm is erg scherp en helder. het geluid is briljant! enige 'minpuntje', (had ik zelf vergeten rekening mee te houden) er zit geen speakertje in.. tevens is hij erg licht, ik vind hem hierdoor zeker niet goedkoop aanvoelen. en wat erg handig is dat de Cowon S9 over hardware knoppen beschikt zodat je niet perse via de touch interface hoeft te werken.

• ck2000nl
@ard-jan: ik heb er een X Mini II speakertje bij gekocht...werkt prima!!

• sompie1
Hier is het topic niet voor bedoeld, en het komt nogal spammerig over. Doe dus maar niet.

[Voor 81% gewijzigd door RoD op 12-06-2009 17:49]

• sompie1
Waarom wordt mijn bericht verwijderd er vroeg iemand waar je hem goedkoop kon kopen en ik gaf hem het adres waar ik hem heb gekocht voor maar 284.95€ (hier de link voor de Belgen onder ons eerst het land veranderen) vind ik niets spam aan sorry als dit spam is

[Voor 47% gewijzigd door sompie1 op 12-06-2009 20:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 261494

roland83 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:41:
Het volumeprobleem waar ik zelf over begon heb ik na wat onderzoek opgelost. In Frankrijk is bedacht dat mp3-spelers niet meer een hoog volume mogen weergeven, wat dus ook in de S9 is verwerkt.

Als je bij het installeren van firmware kiest voor "Non-European Union" in plaats van "European Union" kan de speler daarna veel harder. I.c.m. Sennheiser IE 7 oorverdovend hard eigenlijk ;)
Hoe bedoel je bij het installeren? Ik heb namelijk de firmware van www.cowon.com afgehaald, maar heb nergens een optie gekregen om te kiezen tussen Non-European Union/European Union.

Kan ik dit in het menu ook nog gewoon aanpassen? of moet ik nu opnieuw de firmware update eroverheen gooien. Heb momenteel versie 2.30.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 261494 op 14-06-2009 20:28]

• sompie1
Zoals Jopwelling al heeft gezegd je moet je S9 in msc modus zetten zodat je computer hem herkent als een flash drive. hierna moet je het bestandje PARAM.CFG in de system map verwijderen. Als je nu je S9 terug opnieuw start gaat hij vragen non-eu or eu en dan kies je non-eu. Nu gaat hij veel luider.

• frankK800i
Hoe vergrendel/ontgrendel je de S9 eigenlijk?

MVG, Frank

frankK800i schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:44:
Hoe vergrendel/ontgrendel je de S9 eigenlijk?
Are you kidding' me? Rechts onderop zit de aan/uit knop die je ook naar rechts kunt schuiven om de S9 te vergrendelen. In het midden is ontgrendeld, naar links 1 keer snel is S9 aan of als hij al aanstaat scherm aan/uit.
Zie hiervoor de handleiding op pagina 16.

[Voor 17% gewijzigd door WhiteRaver op 15-06-2009 17:20]

Graag gedaan.

Anoniem: 306261

sompie1 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 06:30:
Zoals Jopwelling al heeft gezegd je moet je S9 in msc modus zetten zodat je computer hem herkent als een flash drive. hierna moet je het bestandje PARAM.CFG in de system map verwijderen. Als je nu je S9 terug opnieuw start gaat hij vragen non-eu or eu en dan kies je non-eu. Nu gaat hij veel luider.
Precies zo gedaan, maar kom nog steeds niet verder dan 40. wel de taal op NL staan maar dat zal het punt toch niet zijn? Heb overigens firmware 2.30 erop staan.

En dit is mijn eerste bericht hier op tweakers! *O*

groet ptc

• frankK800i
@ Whiteraver, vraagje voorafgaande aan de koop ;)

MVG, Frank

• sompie1
Het klopt dat je niet voorbij 40 kan maar als je het bestandje verwijderd hebt mp3 speler hebt herstart en daarna non-eu hebt gekozen gaat hij gewoon harder maar het max vol is nog steeds 40 maar hij gaat harder hoor
Ah ja, daar dacht ik pas later aan frankK800i. Maar nu is het hopelijk wel duidelijk :*) .

Over het volume, wat sompie1 zegt, hij blijft maar tot 40 gaan maar het is zeker luider. Ik gok dat de Non-EU zo'n 25% luider is dan de EU instelling.
Wel een kanttekening, volgens mij hebben sommige mensen dit echt nodig voor gewone oordoppen omdat ze 'm anders veel te hard hebben staan. Hier ben ik absoluut geen voorstander van, ik zie het ook bij wat vrienden van mij die hun mp3-speler constant en overal (vooral op de fiets) op het hoogste volume hebben staan.
Ehm, laat verder ook maar zitten, nu moet ik niet de heiligste gaan spelen :p .

Edit: @ ptc_ace,
Welkom op GoT! 8)
De taal kan gewoon op Nederlands blijven staan en met elke firmware kan hetzelfde trucje worden gedaan (zie de handleiding op pagina 40).
P.s. groeten hoeven niet op een forum.

[Voor 19% gewijzigd door WhiteRaver op 15-06-2009 23:01]

Graag gedaan.

Anoniem: 306261

ok dan, bedankt voor de info (ff wennen om berichten te sturen zonder afsluiting, ook bedankt voor die tip)

• Niet online
Ik gebruik hem in combinatie met een Sennheiser PXC450 en een iBasso D2. Volume van de S9 kan ik gewoon op 20 laten en de D2 staat dan meestal nog niet op maximum volume. Met enkel de Sennheiser zet ik hem gewoon op 30.
Dus koop goeie oortje/hoofdtelefoon en je moet de mensen niet storen met veel geluid en je eigen trommelvliezen ook niet ^^

edit: Hij staat overigens op non-eu. Geen idee hoe hij op de gelimiteerde instelling klinkt.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 196662 op 16-06-2009 20:05]

• frankK800i
Nog een vraagje voorafgaande aan de koop:
Als je een nummer hebt met een gigantisch lange titel (ID3)(ja, ik mijn nummers hebben lange titels), en het niet volledig op het scherm kan worden weergeven, hoe lost de cowon dit dan op? Met zo'n techniekje dat de letters langzaam verdwijnen/in beeld komen (weet de naam ff niet). Of gewoon het 'tekstvakje' wat groter maken?

MVG, Frank

@ frankK800i,
Hij scrolt heen en weer, een beetje zoals Pong :+ . Dus als hij aan het begin of eind is gaat hij direct terug, ik dacht dat er aan de snelheid nog kon worden geknutseld in de instelling maar ik zie het zo niet staan... Zie je daarvan niks terug in de video reviews van de S9 zoals in de TS?
Als je trouwens een nummer opzoekt (browser) kun je wel de tekst grote aanpassen van net leesbaar klein tot overdreven koeienletter groot en ook hier scrolt de tekst heen en weer als het er niet oppast.

Nog over het volume, misschien interessant voor iemand.
Ikzelf gebruik de Sennheiser CX300 met het volume op 17 als ik aan het fietsen ben (1 oordopje in of course) en op 14 als ik op kantoor zit (ook 1 oordopje in). Ergens anders waar het kan (trein) gebruik ik beide oordopjes en ga tot maximaal 25. Dit zonder extra EQ of andere 'geluidsverbeterende' functies en natuurlijk allemaal op de non-EU instellingen.

Graag gedaan.

Anoniem: 306841

Hey guys,

ik zit serieus te overwegen om een 16 of 32GB versie van het apparaatje te halen. Ik luister voornamelijk 320kbit mp3's en wil 'em ook zeker voor video's gebruiken. Surfen etc. boeit me allemaal niet zo.

Ik zit echter ook sterk te twijfelen: Voor 60 euro meer (16GB versie) of 60 euro minder (32GB versie) heb je een Nokia 5800. Neem je daar een 55 euro dure 16GB SD-kaart bij, en je hebt alles-in-een :)

Mijn vraag is dus: waarom toch een S9? Is het de geluidskwaliteit? Het scherm? Besturing? Het lijkt me zo irritant om twee apparaten bij te hebben.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

+ Geen boete als je in de auto je S9 bedien en de politie haalt je aan de kant.
+ Zelf aan te passen UI's
+ Native ondersteuning voor Ogg en Flac
+ Lichter en platter dan een 5800
+ Beter scherm dan een 5800

- Geen Mini of Micro-USB aansluiting, maar een propietaire aansluiting
- Geen verwisselbaar geheugen of MicroSD slot

-

@ Freakingdonkey,
Wat Ginz aangeeft zijn hele goede en belangrijke voor- en nadelen. Zelf ben ik niet bekend met een Nokia 5800, maar ik weet bijna wel zeker dat de S9 (met goede oordopjes) betere geluidskwaliteit heeft. Ik weet niet hoe het zit met de accuduur van de 5800 maar meestal kan je niet een lange dag muziek luisteren met je telefoon, waar je dus wel met de S9 2 volle dagen muziek kunt luisteren (of 10 uur video). Nadeel daar weer van is, wat jij ook al aangeeft, dat je met 2 apparaten zit. Ik heb daar absoluut geen probleem mee, telefoon in de rechter broekzak en de mediaspeler in de linker.

Als je de mogelijkheid hebt kun je het beste live de 5800 en de S9 proberen, met goede oordopjes en je eigen muziek!

Wat betreft dit:
Ginz schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:09:
+ Geen boete als je in de auto je S9 bedien en de politie haalt je aan de kant.
Goeie, nog nooit aan gedacht, alhoewel ik (bijna) nooit met oordopjes in de auto zit en zelf een handsfree in de auto heb... Veel mensen denken wel dat het een telefoon is. Een keer in het ziekenhuis zei al iemand tegen mij dat ik mijn 'telefoon' uit moest doen 8)7 .
_Eigen_ conclusie: _ik_ zou absoluut een S9 halen omdat ik er een hekel aan heb als de accu van mijn mobiel leeg is en omdat ik weet wat voor geweldig apparaat het is.

[Voor 6% gewijzigd door WhiteRaver op 19-06-2009 17:33]

Graag gedaan.

• frankK800i
Excuses voor alle vragen die ik hier stel, maar ik heb er nog één.
Als je via Bluetooth muziek luisterd, en je hebt je equalizer aan staan (willekeurige setting), worden de aanpassingen van de equalizer dan als het ware 'geïntegreerd" in de stream of niet? M.a.w. werkt de equalizer i.c.m. met Bluetooth? Ik heb een SE HBH-DS200 en i.c.m. met m'n K800i kan je geen equalizer settings gebruiken, maar ik denk dus dat dat aan mijn K800i ligt...

MVG, Frank

Anoniem: 306841

Ik heb ook nog een vraagje. Van alle filmpjes en comments die ik zie, valt mij op dat de telefoon in cover art-mode nogal lagt.

Gaat dit over met een firmware update of issie gewoon niet krachtig genoeg? Dit is bij een Touch namelijk niet het geval.

• sompie1
je kan je eq gebruiken met bluetooth

• Wackoz
  • Laatst online: 11:37
Sinds vanmiddag ben ook ik de trotse eigenaar van een 8Gb Titanium Black S9 :)

Gisterenavond rond 19:00 besteld bij Mp3shop.nl en nu al binnen. Heb er ook maar direct een Bluetooth koptelefoon bijgedaan, geen idee of het wat is eigenlijk. 'T is de Jabra 620s nogwat zo uit mijn hoofd. Kwaliteit ervan moet ik nog mee gaan maken aangezien hij eerst een flinke poos aan de prik moet hangen.

Eerste indruk S9: Wauw!, kleiner dan ik had gedacht. 'T ging echter al wel leuk mis bij de eerste keer opstarten. Iets te grote vingers betekend direct hele instellingen verneukt op een andere taal :P Heb ik later dan maar aangepast in het menutje. Ik heb hem ook maar direct op Non-EU gezet, geen idee hoeveel het uitmaakt maar ik luister muziek graag hard O-)

De standaard oortjes zijn, zoals verwacht, echt te ruk voor woorden. Dat deden ze bij mijn Sony, 2 jaar terug voor ~140 euro toch echt wel beter (luxere in-ears bijgeleverd). Maargoed, ik dus dat ene standaard nummertje afspelen. Allereerst merkte ik vrij weinig van de EQ, maar dat lag meer aan de oortjes. Vervolgens maar is volume opengegooid en jezus dat heb ik geweten. Rond de ~35 bereik je met die standaard krengen een soort van pijnpunt. Boven de 35 plegen die oortjes ook bijna zelfmoord als je hoort wat voor oversturing er dan in de muziek komt.

Vooralsnog, een vlugge conclusie:

Ik vind het op het eerste oog een stylish en wijs ding. De formaten aan audio die hij af kan spelen voldoen prima. Ik had echter wel graag MP4 AVC (H264) terug willen zien tussen de video formaten. Een mp4 is veel kleiner dan bijvoorbeeld en Avi. Mijn Sony walkman NWZ-A815 (2gb) kan dit al wel en nog aardig goed ook.

Het moet nog blijken of deze Cowon ook superieur qua audio is aan mijn sony, omdat die toch wel aardig wat techniek erin heeft zitten. Zodra ik een vorm van Ultrabass in mijn walkman omhoog gooi zorgt hij voor anti-clip bescherming boven volume 20 (van de 30). Dit heb ik nog niet terug gevonden in de S9. De sony gaat dan wel minder hard, maar ervarings gewijs weet ik dat het geluid daar -altijd- puur zuiver, duidelijk en met voldoende bas is zonder dat je zelf de EQ gigantisch moet vervormen.

Achja, we zullen zien. Heb er ook direct Firmware 2.30 opgeknald (stond 2.09 op). Is alvast een hele verbetering die widgets enz :)

Het is nu wachten totdat m'n Bluetooth headset een keer opgeladen is, wat doet dat kreng daar toch lang over :o

EDIT:

Kwaliteit van de headset is wel te doen. EQ gaat ook netjes mee over Bluetooth, echter vind ik het volume wel aan de lage kant. Dit moet je op de headset zelf regelen en op het hoogste niveau is het nog erg zacht. Zeker met equalizer aan, zonder (op 'normal') is het geluid nog wel het hardst. Heb het idee dat het versterkertje te klein is aangezien de speakertjes toch wel van redelijk grote zijn. Afstand tot speler kan zeker de 10 meter halen mits er geen magnetron/muur/irritante moeder tussen zit :)

Foto gemaakt met crappy Samsung U900

EDIT2: Laatste first-day ervaring:
Batterij is wel erg snel op de helft zeg.. denk in totaal 4 uurtjes gespeeld, half uurtje video en een beetje gekut en hij is nog maar halfvol :? Moet de accu nog inwerken ofzo?

[Voor 35% gewijzigd door Wackoz op 20-06-2009 20:54]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankK800i
@ Wackoz:

"The S9 uses a Lithium polymer ion battery. It does not really matter when the battery is charged and it profits from frequent loading cycles."

"the players battery indicator is not really accurate and should therefore not be taken too seriously"
Bron

[Voor 28% gewijzigd door frankK800i op 21-06-2009 12:22]

MVG, Frank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ck2000nl
De S9 gaat snel leeg, omdat je Bluetooth gebruikt. Verder is het volume via een bluetooth headset inderdaad een stuk zachter dan met een fysieke aansluiting op de S9.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackoz
@ hierboven;

denk dat dat het moet zijn ja, snapte al niet hoe de S9 ooit ook maar in de buurt van de 40 uur zou komen :P

Wel een paar keer gehad dat hij bijna leeg was en zichzelf dan maar 'goodbye' zei. Hij was dan nog zeker weten niet leeg dus misschien een buggy achtig iets.

Moet nog even spelen met de equalizer want de standaard mogelijkheden zijn, ondanks de vele soorten, wel erg voorspelbaar. Simpelgezegd: Je hebt wel overdreven bas of je hebt het niet. Heb al wel ontdekt dat die User eq's erg uitgebreid zijn dus dat wordt even een uurtje prutsen.

Voor de mensen die bluetooth nogal is gebruiken: enig idee wat ik qua accuduur mag verwachten? Volgens mij gaat mijn headset op deze manier langer mee dan de mp3-speler :P (~10 uur).

één is geen, twee is één

• Niet online
Heb dit weekend een review geschreven over de Sennheiser PXC450 in combinatie met de S9 voor de mensen die ervaringen zoeken.

En luid volume, video en bluetooth is inderdaad een goeie manier om geen 40u gebruik te halen. Op een gemiddelde dag kijk ik anderhalf uur video en luister 9uur muziek. Batterij gaat daarbij nooit onder de helft.
Bij video zet ik helderheid op 5 en bij muziek terug op 1. Volume staat ook nooit volledig open.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

WhiteRaver schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:24:
Wat betreft dit:

[...]

Goeie, nog nooit aan gedacht, alhoewel ik (bijna) nooit met oordopjes in de auto zit en zelf een handsfree in de auto heb... Veel mensen denken wel dat het een telefoon is. Een keer in het ziekenhuis zei al iemand tegen mij dat ik mijn 'telefoon' uit moest doen 8)7 .
_Eigen_ conclusie: _ik_ zou absoluut een S9 halen omdat ik er een hekel aan heb als de accu van mijn mobiel leeg is en omdat ik weet wat voor geweldig apparaat het is.
Voor de duidelijkheid, ik heb de S9 middels een weggewerkt kabeltje aangesloten op mijn autoradio. Maar afentoe wil ik wel eens van album wisselen en dan moet ik `m natuurlijk bedienen (nummer vooruit en achteruit gaat trouwens fantastische door de hardbuttons aan de bovenkant). En aangezien het vasthouden van je telefoon zelfs al tot een boete kan leiden, heb ik speciaal apart een MP3 speler gekocht, gezien die niet binnen die wet valt.

Ik zit dus niet met een koptelefoontje in de auto. Volgens mij kan je daarvoor weer wel een boete krijgen, aangezien je de omgeving dan minder goed kan horen. Zelfs als je je stereo hard aan heb staan, hoor je nog wel een auto of vrachtwagen langs je rijden. En volgens mij hoor je dat niet met een headsetje in (zeker met een in-ear)

Heb trouwens vrijdag ook nog een S9 16GB voor mijn vader bij BOL.com besteld (€ 199,-). Normaal gesproken geef ik nooit cadeautjes op zijn verjaardag, omdat ik nooit iets weet. Als ik dan opeens wel iets weet, koop ik het gewoon voor hem. Dat vaderdag er toevallig ook aan zat te komen, was toeval.

Wel grappig dat ik toen ik gister bij mijn vader was en mijn S9 liet zien, hij bevestigde dat hij er ook wel een zou willen (had `m toen al besteld :P) en toen zei hij dat ik het natuurlijk niet voor vaderdag had moeten doen, want doen zou hij volgende vaderdag ook wat gaan verwachten..... _/-\o_

Het is dat de verzending een dag vertraagd was (door TNT), anders had ik `m wel op vaderdag gegeven.

[Voor 20% gewijzigd door Ginz op 22-06-2009 12:06]

-

• sompie1
Vandaag iets ontdekt. Mijn vader heeft een ipod met de bijhorende oplader en ik dacht waarom niet eens mijn S9 proberen te opladen met deze lader en het werkt perfect. je kan natuurlijk elke oplader gebruiken maar de output moet wel 1A zijn met 500mA laad hij denk ik niet goed op.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Stel jij nou dat een iPod oplader gewoon in de aansluiting van de S9 past en dat `ie gewoon oplaad?

-

• sompie1
nee de ipod oplader is een usb oplader en je kan je usb draad van je cowon er gewoon insteken maar normaal werkt de ipod oplader alleen maar met ipod en niet met ander mp3-spelers.
ik dacht dat dit misschien wel handig zijn voor mensen met een ipod lader thuis

• Wackoz
Is het niet gewoon een standaard ding met 230 naar 5 volt met een 'speciaal apple logo!1!!' erop?

Zou me niks verbazen als Apple zoiets stoms voor 30 euro verkoopt ofzo... Meestal is het gewoon standaard.. Als er een gewone usb aansluiting opzit dan staat er sowieso 5 volt op. Aangezien de S9 ook gewoon via je usb poort op je pc op te laden is (waar in een best-case situatie maximaal 500mA opstaat) zal hij het ook moeten doen met iets minder. Bij de specificaties staat ook dat hij op 500mA er 5 uur over doet om op te laden en bij 1A ongeveer 3 uur. Kan goed kloppen, aangezien er op mijn front usb poorten maar iets van 300 tot 450 mA staat (2,5" externe hdd's + hubjes vreten stroom) en hij er toch zeker 6 uur over doet om vol te raken :)

één is geen, twee is één

• sompie1
ik had het probleem ook met mijn vorige mp3-speler (zen x-fi) hij lade op met de ipod oplader maar niet met een universele usb charger en die gaf maar 500mA en had nu juist hetzelfde met de cowon dus er zal een verschil zijn denk ik dan

• Wackoz
Heb de S9 nu sinds zaterdag en ga er niet echt voorzichtig mee om dus was is aan het kijken naar hoesjes... Touchscreen is redelijk sterk heb ik gezien bij die test van ABI. Vroeg me echter af of mensen ervaringen hadden qua krassen op de achterkant. Nou is het geen ipod, die 10 stofdeeltjes op tafel verder, al 50 krassen heeft, maar ik denk dat het niet lang zal duren. Heb wel de Titanium Black (matte kleur) dus dat helpt al, echter houd ik hem toch graag een beetje mooi zonder er overdreven moeilijk mee te doen. Sleutels stop ik meestal niet (vlak) naast de speler, maar de eerste bijna-val ervaring op onze plavuizen heeft hij al meegemaakt na 4 dagen.

in het kort: Beschadigen de achterkant en/of zijkanten nou erg snel bij die titanium black? Is het het geld waard om daar iets voor te kopen?

één is geen, twee is één

• Niet online
Ik heb geen krassen en ik vermoed ze ook niet snel. Is van die harde plastiek waar je met metaal moet op schrapen om kleine krasjes te kunnen maken. Maakt het ding ook alleen maar groter.
Als bij mij de screen protector die er standaard opzit afvalt, zal ik een andere overkleven. Verder niet van plan iets te doen.

• sompie1
op iaudiophile hebben ze ontdekt dat je scherm niet rap krast door een mes maar dat je wel krasjes krijgt door je mp3-speler in je broekzak te steken waar vaak zand of andere kleine deeltje inzitten. Dit zand geeft zeer kleine krasjes dus een screen-protector is handig als je hem veel op zak gaat dragen

• Wackoz
Vlak na je post poetste ik m'n schermpje en toen kwam het naar voren... Een stuk of 15 kleine krasjes (sommige bijna 10mm). Moet dus idd gekomen zijn van het in mijn zak hebben zitten. Heb er constant op gelet dat hij niet naast sleutels ligt, geen telefoon + mp3 in één zak combo etc etc. Op tafel nog redelijk voorzichtig mee geweest...

Damn, balen zeg.. :|

Reden dat ik eerder voor een hoesje zou gaan dan voor een screenprotector is dat die plastic onzin dingen altijd zo ruk zitten. Zal ook wel aan mij liggen mja.. Denk dat het scherm dan nog ruwer aanvoelt ofniet? Wat voor screenprotector (soort, type blabla) kan ik het beste naar kijken?

Eigenlijk is het dus al te laat maarja... :(

Best absurd eigenlijk. Hele fijne zandkorreltjes zorgen voor tering veel krassen, maar wees niet bang!! Prik gerust een vorkje mee in de S9 :P

[Voor 9% gewijzigd door Wackoz op 24-06-2009 17:26]

één is geen, twee is één

• frankK800i
Je moet je scherm ook niet schoonpoetsen hé. Alleen met microvezel, niet gewoon even met je T-Shirt.
Best absurd eigenlijk. Hele fijne zandkorreltjes zorgen voor tering veel krassen, maar wees niet bang!! Prik gerust een vorkje mee in de S9
Gelukkig houden de meeste tweakers, net als de Cowon S9, niet van een berg zand in hun zak.

MVG, Frank

• Wackoz
Ik denk ook niet dat het zand geweest is, maar eerder gewoon stofdeeltjes.. Geen idee hoe ik aan zand in m'n broekzak moet komen. Blijft natuurlijk kut, maarja. Binnenkort dan maar is een protector bestellen.. Gelukkig zijn dat soort krasjes niet direct te zien en voel je ze ook niet. Na 1 dag gebruiken is mijn S9 meer vingerafdruk dan afleesbaar scherm dus :P

één is geen, twee is één

• Niet online
Elk scherm dat in mijn zak gaat, krijgt er een plastiekje over. Anders krijg je dus gegarandeerd binnen de week krassen ^^

Gewoon microvezeldoekje nemen, scherm mooi afkuisen. Eventueel doekje licht bevochtigen.
Daarna een random screen protector over doen maar zorgen dat er geen stofje op het scherm ligt. Van merk gewoon niet het goedkoopste nemen. Die blijven er makkelijk een 2 tal jaar ophangen.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 196662 op 25-06-2009 07:46]

• frankK800i
Vandaag voor mijn verjaardag de Titanium 16 GB gekregen! Wat een prachtig ding zeg, ik ben er nu al verliefd op. Heb voor de 16 en niet voor de 32 GB gekozen om een aantal redenen (in volgorde van belangrijk)
- 100 euro extra voor 16 flashgeheugen is van de gekke
- Ik vind het geen fijn idee om met een apparaat van 300 € rond te lopen (diefstal, beschadinginen, verloren)
- 300 euro is veel geld.

AMOLED scherm is fantastisch, nog nooit zo'n mooi scherm gezien, design is zeker ook mooi. Het apparaat is lekker licht en klein. Sommigen vinden dat goedkoop aanvoelen, ik normaal ook, maar op de een of andere manier bij de S9 niet. Alleen de interface is even wennen. Wat ik vooral in het begin wennen vond is het feit dat je het touchscreen én de toetsen moet gebruiken.

P.S. In de NL handleiding staat een knullig foutje onder het kopje "veiligheid"
waar het lcd-scherm uw ogen niet overbelast.
_/-\o_

En als ik vragen mag, welke EQ settings gebruiken jullie/vinden jullie fijn?

[Voor 13% gewijzigd door frankK800i op 25-06-2009 13:53]

MVG, Frank

• Wackoz
Ik ben een beetje aan het spelen geweest met een user setting. Heb nog niet de ideale combinatie gevonden dus tot die tijd voldoet de 'dance' EQ bij mij wel :) Het merendeel van mijn muziek (wat toch tot de hardere soorten behoord gok ik zo) heeft veel aan een goede, iig strakke bas. Met mijn in-ears erbij klinkt het iig lekker :)

Jammer dat vanochtend de rechter kant ervan overleden is :(

één is geen, twee is één

• Niet online
frankK800i schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:22:
En als ik vragen mag, welke EQ settings gebruiken jullie/vinden jullie fijn?
Ik gebruik Headphone 1 (klein verschil tussen 1, 2 en 3). Hardware is een iBasso D2 en Sennheiser PXC450. Muziekgenres zijn alles behalve de hevige zaken waar meer bass dan andere instrumenten in zit.

• frankK800i
Laat maar. (Hier stond een domme vraag)

[Voor 152% gewijzigd door frankK800i op 26-06-2009 12:57]

MVG, Frank

• Wackoz
Heerlijk, net m'n salaris is goed uitgegeven, overlijden dus m'n doppen... Ik gebruik m'n S9 elke dag trouw en dan zijn goede oortjes toch echt wel een must. Die f*cking tering dingen die erbij zitten klinken niet en zitten voor geen meter (pijne oren van die rotharde randen). Nu moet ik nog zeker een maand wachten (iig tot ~20 juli) voordat ik überhaupt doppen zou kunnen kopen en ik ben benieuwd hoe ik dat vol ga houden :P

Overigens vreemd hoe het kan dat maar 1 oortje overleed en daarna de andere pas kwam. Is het mogelijk dat ze zo snel doodgaan door overbelasting? Luister de muziek toch altijd wel vrij hard. Een enkele keer (als ik er ff niet bij kan) hoort daar een nummer vol oversturing bij. Nou waren het geen dure in-ears en ze kunnen over het algemeen wel wat hebben (vol vermogen van m'n Dateq mixer = oversturing, hielden ze makkelijk vol).

Blijft jammer...

Nog gefeliciteerd frankK800i ;)

één is geen, twee is één

• frankK800i
Wackoz schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:20:
Nog gefeliciteerd frankK800i ;)
Dankjewel
je mag wel frank zeggen hoor ;)

Als ik mijn S9 een minuut niet gebruikt, lijkt het wel alsof hij zichzelf uitschakeld. Als ik muziek ofzo luister, gebeurd dat natuurlijk niet, maar als ik hem een minuut laat liggen zonder dat hij wat doet, reageerd hij niet meer op de knoppen, en niet meer op het scherm. Kan je dit omzeilen/uitschakelen?

MVG, Frank

• Wackoz
Jazeker, Door even naar het instellingen scherm te gaan, dan op een tabladje 'klok' of tijd te drukken, en vervolgens het 3e/laatste tablad te kiezen. Hier kun je de 'slaap' stand instellen maar ook de 'auto-uit'. Die optie staat standaard aan dus die kun je naar wens op 10-20-30 minuten zetten :) Ikzelf heb de auto-uit op 'niet' staan en de slaapstand op 10 minuten. Mocht ik hem vergeten uit te zetten.

één is geen, twee is één

• Recumbo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 22:45

Recumbo

Kening Lear

Ik heb sinds vandaag ook een s9. Heel fijn. Firmware geupdate naar 2.30b. En na nog wat googelen kwam ik er achter dat er een nog nieuwere firmware is.

http://www.iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=29172

Hier wordt doorgelinkt naar cowon. Hier zijn vast wel ervaringsdeskundigen die weten wat ze doen. Ik durf dat (nog) niet aan. :?

• superaki
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-05-2018
@ wackoz met FW 2.30 kan je h.264 afspelen, maar niet alle. Er zijn guides die beschrijven welke en hoe.
Nieuwe firmware is uit: 1 en 3.31, welke oa de bluetooth verbinding verbetert en gapless toevoegt.

Alles over muziek, productie, mastering en de soft/hardware die erbij komt kijken: Mastermusicproduction.com | DJ Aquinox Soundcloud

• Vihaio
  • Laatst online: 05-06 15:16
Recumbo schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:45:
Ik heb sinds vandaag ook een s9. Heel fijn. Firmware geupdate naar 2.30b. En na nog wat googelen kwam ik er achter dat er een nog nieuwere firmware is.

http://www.iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=29172

Hier wordt doorgelinkt naar cowon. Hier zijn vast wel ervaringsdeskundigen die weten wat ze doen. Ik durf dat (nog) niet aan. :?
Daar hoef je toch geen ervaringsdeskundige voor te zijn? Als je die site even door een vertaalmachine haalt, en naar de plaatjes kijkt, kan er bijna niks mis gaan. Het zijn een paar erg eenvoudige stappen.

• Wackoz
superaki, ik denk niet dat je mij bedoeld ;)

Zoals Vihaio al aangeeft, gewoon ever door een babelfish vertaler heen jassen ofzo. Persoonlijk wacht ik liever totdat ik gewoon van de Cowonglobal site (amerikaanse) de firmware kan downloaden. Dan staat er gewoon duidelijk wat er veranderd is enz. Ik draai zelf ook 2.30 (zonder de bèta, is volgens mij nieuwer?) en die is gewoon stabiel. Hij doet alles waar ik hem voor gebruik, verder nergens problemen mee dus waarom zou ik upgraden? Tuurlijk, als die firmware gewoon straks beschikbaar is (zonder hakkie-takkie taal) dan haal ik hem binnen maar tot die tijd houd ik het lekker hierbij :)

één is geen, twee is één

• frankK800i
Wackoz schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:19:
Jazeker, Door even naar het instellingen scherm te gaan, dan op een tabladje 'klok' of tijd te drukken, en vervolgens het 3e/laatste tablad te kiezen. Hier kun je de 'slaap' stand instellen maar ook de 'auto-uit'. Die optie staat standaard aan dus die kun je naar wens op 10-20-30 minuten zetten :) Ikzelf heb de auto-uit op 'niet' staan en de slaapstand op 10 minuten. Mocht ik hem vergeten uit te zetten.
Bedankt, is inderdaad de oplossing. Vond het alleen logischer als ze het onder het kopje 'Scherrm' of 'Systeem' hadden gezet. Maar ja, het is nu opgelost.

Recumbo schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:45:
Ik zou in ieder geval upgraden naar 2.30. Staat gewoon op cowonglobal.com, en is geen beta.

Ik heb alleen een probleem met Bluetooth. Ik zal even de situatie schetsen voordat ik de S9 had.
SE HBH-DS200 i.c.m. Se K800i. Kan op de HBH met het lang indrukken van de afspeelknop het volume omlaag/omhoog. Dit kan natuurlijk ook gewoon met de volumetoetsen op mijn K800i. Nu met de S9, werkt de volumeregling door middel van de afspeelknop op de HBH wel, maar volumeregeling over Bluetooth (op mijn S9) kan niet. Is dit een compatibiliteitsprobleem? Is het op te lossen? Of heeft het er mee te maken, dat als je via Bluetooth luistert, er ook nog geluid komt uit je oordopjes die in je S9 zitten?

Edit: Kan dus gewoon niet...

Edit: Firmware 2.31b ook internationaal gereleased! Kijk op Cowonglobal.com. Typist werkt (nu nog) alleen in de standaard thema's.

Edit 3: Lekker is dat zeg... Wilde vanmiddag even m'n S9 opladen, doe ik per ongeluk de verkeerde kant van de usb aansluiting in m'n usb-poort (de 'rare' aansluiting dus). Hoor ik een knalletje, en ruik ik een geur van een verbrand iets. PC was ook uitgevallen. Haal meteen de stroom van m'n PC eraf, en schroef hem open. Wat blijkt: PSU naar de klote... Heb nog geluk gehad dat m'n mobo en/of proc. niet zijn doorgebrand. Of dat m'n HDD het had begeven door mogelijke piekspanningen en dergelijke...

[Voor 64% gewijzigd door frankK800i op 30-06-2009 15:11]

MVG, Frank

• Wackoz
Goede PSU dan? Mijn front usb-poort heb ik ook gesloopt mbv mijn multi-meter (soort van kortsluiting) maar dan valt m'n pc toch echt niet uit.. Laat staan dat er een ander onderdeel kapot is.

Volume regelen op de S9 zelf gaat idd niet met bluetooth. Vind ik persoonlijk erg jammer omdat mijn Jabra BT620s van zichzelf al niet zo'n knaller is. Nu moet m'n headset het miezerige signaaltje zelf ook nog is gaan versterken. Achja, eigenlijk heb ik toch 60 euro door de plee gespoeld met dat ding, gebruik hem zelden. Voornamelijk omdat de ontvangst niet echt lekker is en de geluidskwaliteit stukken beter had gekund.

[Voor 9% gewijzigd door Wackoz op 01-07-2009 21:59]

één is geen, twee is één

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee