Sinds vanmiddag ben ook ik de trotse eigenaar van een 8Gb Titanium Black S9
Gisterenavond rond 19:00 besteld bij Mp3shop.nl en nu al binnen. Heb er ook maar direct een Bluetooth koptelefoon bijgedaan, geen idee of het wat is eigenlijk. 'T is de Jabra 620s nogwat zo uit mijn hoofd. Kwaliteit ervan moet ik nog mee gaan maken aangezien hij eerst een flinke poos aan de prik moet hangen.
Eerste indruk S9: Wauw!, kleiner dan ik had gedacht. 'T ging echter al wel leuk mis bij de eerste keer opstarten. Iets te grote vingers betekend direct hele instellingen verneukt op een andere taal

Heb ik later dan maar aangepast in het menutje. Ik heb hem ook maar direct op Non-EU gezet, geen idee hoeveel het uitmaakt maar ik luister muziek graag hard
De standaard oortjes zijn, zoals verwacht, echt te ruk voor woorden. Dat deden ze bij mijn Sony, 2 jaar terug voor ~140 euro toch echt wel beter (luxe
re in-ears bijgeleverd). Maargoed, ik dus dat ene standaard nummertje afspelen. Allereerst merkte ik vrij weinig van de EQ, maar dat lag meer aan de oortjes. Vervolgens maar is volume opengegooid en jezus dat heb ik geweten. Rond de ~35 bereik je met die standaard krengen een soort van pijnpunt. Boven de 35 plegen die oortjes ook bijna zelfmoord als je hoort wat voor oversturing er dan in de muziek komt.
Vooralsnog, een vlugge conclusie:
Ik vind het op het eerste oog een stylish en wijs ding. De formaten aan audio die hij af kan spelen voldoen prima. Ik had echter wel graag MP4 AVC (H264) terug willen zien tussen de video formaten. Een mp4 is veel kleiner dan bijvoorbeeld en Avi. Mijn Sony walkman NWZ-A815 (2gb) kan dit al wel en nog aardig goed ook.
Het moet nog blijken of deze Cowon ook superieur qua audio is aan mijn sony, omdat die toch wel aardig wat techniek erin heeft zitten. Zodra ik een vorm van Ultrabass in mijn walkman omhoog gooi zorgt hij voor anti-clip bescherming boven volume 20 (van de 30). Dit heb ik nog niet terug gevonden in de S9. De sony gaat dan wel minder hard, maar ervarings gewijs weet ik dat het geluid daar -altijd- puur zuiver, duidelijk en met voldoende bas is zonder dat je zelf de EQ gigantisch moet vervormen.
Achja, we zullen zien. Heb er ook direct Firmware 2.30 opgeknald (stond 2.09 op). Is alvast een hele verbetering die widgets enz
Het is nu wachten totdat m'n Bluetooth headset een keer opgeladen is, wat doet dat kreng daar toch lang over
EDIT:
Kwaliteit van de headset is wel te doen. EQ gaat ook netjes mee over Bluetooth, echter vind ik het volume wel aan de lage kant. Dit moet je op de headset zelf regelen en op het hoogste niveau is het nog erg zacht. Zeker met equalizer aan, zonder (op 'normal') is het geluid nog wel het hardst. Heb het idee dat het versterkertje te klein is aangezien de speakertjes toch wel van redelijk grote zijn. Afstand tot speler kan zeker de 10 meter halen mits er geen magnetron/muur/irritante moeder tussen zit
Foto gemaakt met crappy Samsung U900
EDIT2: Laatste first-day ervaring:
Batterij is wel erg snel op de helft zeg.. denk in totaal 4 uurtjes gespeeld, half uurtje video en een beetje gekut en hij is nog maar halfvol

Moet de accu nog inwerken ofzo?
[
Voor 35% gewijzigd door
Wackoz op 20-06-2009 20:54
]