Het Cowon S9 ervaringentopic | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inhoudsopgave• Inleiding• Specs • Pics en video's • Reviews • Links • Overige | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inleiding | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De Cowon S9 is een opvallende PMD. Zo op het eerste oog lijkt het een gewone (strak vormgegeven) portrait-mode PMD. Het is echter zo dat de S9 een curved design heeft. Iets minder fancy gezegd betekent dat ie krom staat, net als een banaan. Maar deze opvallende designkeuze is nog niet alles wat deze S9 noemenswaardig maakt. Features die eruit springen zijn een prachtig AMOLED-scherm, Bluetooth, ondersteuning voor ondertitelingen, flash utilities en een accelerometer. Stuk voor stuk innovatieve features. Daarnaast hebben we hier natuurlijk te maken met een Cowon. Dat wil zeggen; uitstekende codecsupport, geluidskwaliteit, geluidscustomizability, een geweldige batterijduur en randfeatures zoals FM-radio, UMS, etc. Verder heeft Cowon zijn interface een nieuw likje verf gegeven, waarschijnlijk om mee te kunnen komen met de steeds flashy wordende interfaces in PMD-land. Al met al lijkt het er dus op dat Cowon weer geprobeerd heeft om zijn imago als topfabrikant hoog te houden. Opvallend is wel dat de S9 een SDHC-slot moet ontberen. Vreemd, want dit is een zeer gewilde feature en Cowon heeft dit wel op zijn O2 en D2 geïmplementeerd. Jammer genoeg is het apparaat ook slechts in 16GB te verkrijgen. Maar wie geen behoefte heeft aan sloten gigabytes zal hier weinig last van ondervinden. De S9 is te verkrijgen in twee kleuren (chrome black en titanium black) en retail'd voor $200 (8GB) en $240 (16GB). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pics en video's | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PicsVideo'sVideo-review van Generationmp3 Video-review van Enzoten (ABI) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reviews | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
• Anything But iPod • Engadget • Dapreview UserreviewsZarkov in "Geruchten en nieuws over PMD's"Pantalaimon|A in "Het Cowon S9 ervaringentopic" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Links | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
• Productsite • Guidelines for prolonging battery life • Video coderen voor je PMD: Tips en trucs • Pricewatch: 8GB & 16GB • Nog aan te vullen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Overige | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voor aan- of opmerkingen mag gemailed worden naar Deze topicstart is gemaakt door RoD | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mooie OP
.
Blijft een geweldig apparaat, ik wacht op de 32 GB versie en een hopelijk lage Engelse pond
.

Blijft een geweldig apparaat, ik wacht op de 32 GB versie en een hopelijk lage Engelse pond

Ik weet van niks. Je zou mogen verwachten dat er direct een 32GB versie van zou verschijnen. Dit is dus niet het geval. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze dan na een week oid alsnog met een 32GB versie komen. Hij zal er wel moeten komen, uiteindelijk, maar ik verwacht hem niet snel.
Cowon Duitsland zegt dat de 32GB versie in ieder geval gepland staat
.

Apart dat ie daar wel vermeld staat. Ik heb verder niets kunnen vinden 

Ook op iAudiphile gaan de geruchten dat de 32GB-versie in het eerste kwartaal verwacht wordt. Cowon heeft gereageerd dat ze nog niet weten wanneer deze versie uitkomt (en daarmee eigenlijk bevestigd dat hij in de planning staat).
Geweldige speler, helaas kan ik me deze nog niet naar mezelf toe verantwoorden, aangezien ik nog een prima D2 heb... anders...!
Geweldige speler, helaas kan ik me deze nog niet naar mezelf toe verantwoorden, aangezien ik nog een prima D2 heb... anders...!
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Anoniem: 179526
Ik wacht ook met smart op de 32 gb chrome edition!
Heb behoorlijk wat research gedaan wat beftreft deze PMD en er zijn wel wat nadelen te noemen..
- Geen H.246 support.
- UserInterface niet meest logische.
- Bluetooth aanwezig, zonder filetransfer optie.
maar de voordelen daarentegen, wauw.
Ik vind de prijs/kwaliteitverhouding (import dan hè) relatief gezien echt uniek.
Heb behoorlijk wat research gedaan wat beftreft deze PMD en er zijn wel wat nadelen te noemen..
- Geen H.246 support.
Ik vind de prijs/kwaliteitverhouding (import dan hè) relatief gezien echt uniek.
Je bedoelt H.264Anoniem: 179526 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 06:29:
- Geen H.246 support.

Hoezo?- UserInterface niet meest logische.
Dat kun je imo geen nadeel noemen. Bluetooth is een voordeel, weinig spelers hebben het... en dan is lichtelijk jammer dat er geen filetransfer plaats kan vinden.. maar dat maakt het nog geen echt nadeel imo.- Bluetooth aanwezig, zonder filetransfer optie.
Ik kan niet zeggen dat ik de user interface nu onlogisch vindt. Net als elke andere user interface is het even wennen maar ik vond bijvoorbeeld de user interface van de d2 verwarrender.Anoniem: 179526 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 06:29:
- Geen H.246 support.
Ik denk dat ik de user interface van de S9 binnen 2 minuten volledig door had.
Er zijn wel een paar van die opties dat ik heb waarom dat nu weer? Zoals eigenlijk die hele g-sensor. Muziek speel ik altijd verticaal af en films altijd horizontaal en deze functionaliteit is dus overbodig, maar ik kan het mij voorstellen dat anderen dit niet denken.
Video's wil je in landscapemode, dus dan is zo'n G-sensor wel handig. Of een bepaalde applicatie.. of je wilt landscape surfen.. Bij PMD's die een wat meer complexere functionaliteit hebben kan ik het me best voorstellen dat je af en toe wilt switchen.
Overigens is de interface van de S9 ook skinnable, dus mocht het je niet bevallen pas je het gewoon aan
Overigens is de interface van de S9 ook skinnable, dus mocht het je niet bevallen pas je het gewoon aan

Ja, maar wil je films ooit wel eens niet in landscape modus afspelen, ik gezien de vorm van de s9 niet in ieder geval. Idem voor surfen eigenlijk, als ik zou surfen op de S9 dan zou ik dat waarschijnlijk in alle gevallen in de landscape modus doen. Ik geloof ook wel dat er genoeg spelers zijn waarvoor het wel handig is, maar voor de S9 is het meer een gimmick die vaker onhandig is dan handig.RoD schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:32:
Video's wil je in landscapemode, dus dan is zo'n G-sensor wel handig. Of een bepaalde applicatie.. of je wilt landscape surfen.. Bij PMD's die een wat meer complexere functionaliteit hebben kan ik het me best voorstellen dat je af en toe wilt switchen.
Hoewel ik het wel prettig vindt dat de speler het scherm omdraait als je de speler 180 graden roteert en dat alles dus altijd met de juiste kant naar boven staat.
Het skinnen van de interface vindt ik ook fantastisch, ik heb in middels de standaard skins al vervangen door een Memento achtige skin die er een stuk leuker uitziet.
Landscape-mode is horizontaal hè? Default is dus portrait-mode. Volgens mij haal je ze door elkaar namelijk. Zo niet, begrijp ik je niet 

Ligt het nou aan mij of lijkt deze bruin te zijn?
Hij ziet er zo stijlvol uit... je zou 'm bijna opeten.
Toch ga ik pas voor een nieuwe PMD als ik mijn telefoon er ook voor uit de deur kan doen en ze wat in prijs gaan zakken (vaak zijn de devices met meer opslag in verhouding belachelijk duur).
Sorry 'k was een beetje vaag, te snel getypt tijdens de luchpauze. Wat ik bedoelde te zeggen is dat elke applicatie eigenlijk een optimale weergave heeft. Muziek verticaal (portrait) en films, surfen .e.d. horizontaal (landscape). De G-sensor zorgt er dus eigenlijk alleen maar voor dat je af en toe dus in de verkeerde modus zit. Horizontaal als je een mp3'tje wilt luisteren en veritcaal als je een film wilt kijken.RoD schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:47:
Landscape-mode is horizontaal hè? Default is dus portrait-mode. Volgens mij haal je ze door elkaar namelijk. Zo niet, begrijp ik je niet
De bruine kleur van de het plaatje hier recht boven is trouwens de Cowon Titanium versie, die heeft een iets donkere, doffe kleur plastic op de zijkant zitten.
De bouwkwaliteit van het ding is trouwens wel fantastisch, ultra licht en toch voelt hij ontzettend sterk aan.
RoD; en gelijk heb je.
IYO.
Ik daarentegen denk dat Cowon de plank mis heeft geslagen door bij de release-firmware geen filetransfer mogelijkheden aan te bieden. Nu nog een gat in de markt, het spreekt dus veel mensen aan en hardwarematig kàn de S9 het gewoon.
Dat het een aanzienlijk wat duiten meer kost begrijp ik, maar zo hadden ze wel een sterk front gevormd tegen de P2/P3 van Samsung die file transfer wel ondersteunen.
Ik heb mijn kennis van de S9 vooral van forums, nog niet bij winkels wezen kijken.
Maar er word dus veel geklaagd over de UI. Maar als jullie medelanders anders beweren..
verklaar ik hierbij dat er niets mee is.
Heb klakkeloos 'H.246' overgenomen ook haha.
Wel jammer van dat laatste.. had graag wat bluray .mkv'tjes erop afgespeeld.
Check 'm hieronder:

Voor de gelukkige mensen die 'm al bezitten heb ik een vet thema gevonden! imo dan.

Download links. (onderaan pagina)

Ik daarentegen denk dat Cowon de plank mis heeft geslagen door bij de release-firmware geen filetransfer mogelijkheden aan te bieden. Nu nog een gat in de markt, het spreekt dus veel mensen aan en hardwarematig kàn de S9 het gewoon.
Dat het een aanzienlijk wat duiten meer kost begrijp ik, maar zo hadden ze wel een sterk front gevormd tegen de P2/P3 van Samsung die file transfer wel ondersteunen.
Ik heb mijn kennis van de S9 vooral van forums, nog niet bij winkels wezen kijken.
Maar er word dus veel geklaagd over de UI. Maar als jullie medelanders anders beweren..
verklaar ik hierbij dat er niets mee is.

Heb klakkeloos 'H.246' overgenomen ook haha.

Wel jammer van dat laatste.. had graag wat bluray .mkv'tjes erop afgespeeld.
Dat was hij al. Bij de officiële presentatie van de S9.en daarmee eigenlijk bevestigd dat hij in de planning staat
Check 'm hieronder:

Voor de gelukkige mensen die 'm al bezitten heb ik een vet thema gevonden! imo dan.

Download links. (onderaan pagina)
Vraagje voor de eigenaren van de S9: kan het menu ook in het Chinees worden gezet? Iemand een idee waar ik de speler in een normale winkel kan bezichtigen? Dixons / Mediamarkt?
Thanks
Thanks

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Ik denk dat de S9 wel in het Chinees kan worden ingesteld, als ik door de talen lijst scroll dan kom ik een stuk of 6 talen tegen in voor mij onbegrijpelijke aziatisch ogende karakters. Waaronder een die twee keer voorkomt. (chinees en versimpeld chinees?)ck2000nl schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:14:
Vraagje voor de eigenaren van de S9: kan het menu ook in het Chinees worden gezet? Iemand een idee waar ik de speler in een normale winkel kan bezichtigen? Dixons / Mediamarkt?
Thanks
De speler is te bezichtingen in de mediamarkt, daar hebben ze volgens mij alleen de 8 gb titanium versie.
Mediamarkt Groningen in ieder geval wel!( niet alle winkels schijnen hem te hebben/mp3 spelers uit te stallen.Zarkov schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:01:
[...]
Ik denk dat de S9 wel in het Chinees kan worden ingesteld, als ik door de talen lijst scroll dan kom ik een stuk of 6 talen tegen in voor mij onbegrijpelijke aziatisch ogende karakters. Waaronder een die twee keer voorkomt. (chinees en versimpeld chinees?)
De speler is te bezichtingen in de mediamarkt, daar hebben ze volgens mij alleen de 8 gb titanium versie.
Heb er vandaag ook eventjes een mee gespeelt( kon er nog niet zoveel mee. Stond nog zeer weinig op

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Zojuist ben ik uit nieuwsgierigheid even naar de Mediamarkt gegaan om eens naar de S9 te kijken (en voelen).
Eerste indruk:
Hij doet het niet
Nadat een medewerker hem met een nietje had gereset deed hij het perfect. De stroom was er na/tijdens het laden opeens vanaf gegaan, waar hij blijkbaar gevoelig op reageerde.
In zo'n winkel is het uitproberen natuurlijk niet zo ontspannen en uitgebreid, toch vindt ik het een goede eigenschap dat je ze kan uitproberen. Nu kan ik niet zeggen dat ik veel ervaring heb met touchscreen, de bediening gaat makkelijk en soepel. Het wennen aan de bediening valt wel mee. De menuknoppen etc zitten op logische plekken en inderdaad, na 2 minuten ben je al aan de bediening gewent. Aangezien er nog maar 1 nummer op stond kan ik helaas nog niet zeggen hoe het bladeren door de mappen werkt. Bovenop de speler zitten trouwens nog de play/pause, volume en reverse/forward knoppen. Hierdoor is het gelukkig mogelijk om de speler lekker in je broekzak te laten zitten als je een van deze veelgebruikte knoppen wilt gebruiken. De g-sensor doet er soms even 2 seconden over, maar soms ook een halve. Als je een filmpje gaat kijken maakt dat eigenlijk niets uit.
Op internet bij winkels als mp3spelers.nl en mp3shop.nl staan de 8 en 16GB versies er voor 230 en 280 euro op. Dat zijn op zich geen te dure prijzen voor zo'n mooi spelertje vindt ik, ook al zijn de verschillen met het kopen vanuit de VS groot. Voor 200 euro heb je er eentje van 16gb vanuit de VS binnen. Gelukkig is er Mediamarkt, die er tussenin gaat zitten. Daar kosten ze 190 (8GB) en 240(16GB). Dat is een groot verschil, 40 euro, met de winkels op internet. De 32 GB versie heeft de Mediamarkt nog niet en die kunnen ook nog niet vertellen wanneer ze die wel krijgen.
Dit spelertje gaat waarschijnlijk mn iAudio 5 eindelijk vervangen, ookal doet hij het nog goed. Echter wacht ik nog een paar maandjes. Dan is de 32GB er vast wel, de prijs gezakt en mn nieuwe studie begonnen, zodat ik er optimaal gebruik van kan maken
Eerste indruk:
Hij doet het niet

Nadat een medewerker hem met een nietje had gereset deed hij het perfect. De stroom was er na/tijdens het laden opeens vanaf gegaan, waar hij blijkbaar gevoelig op reageerde.
In zo'n winkel is het uitproberen natuurlijk niet zo ontspannen en uitgebreid, toch vindt ik het een goede eigenschap dat je ze kan uitproberen. Nu kan ik niet zeggen dat ik veel ervaring heb met touchscreen, de bediening gaat makkelijk en soepel. Het wennen aan de bediening valt wel mee. De menuknoppen etc zitten op logische plekken en inderdaad, na 2 minuten ben je al aan de bediening gewent. Aangezien er nog maar 1 nummer op stond kan ik helaas nog niet zeggen hoe het bladeren door de mappen werkt. Bovenop de speler zitten trouwens nog de play/pause, volume en reverse/forward knoppen. Hierdoor is het gelukkig mogelijk om de speler lekker in je broekzak te laten zitten als je een van deze veelgebruikte knoppen wilt gebruiken. De g-sensor doet er soms even 2 seconden over, maar soms ook een halve. Als je een filmpje gaat kijken maakt dat eigenlijk niets uit.
Op internet bij winkels als mp3spelers.nl en mp3shop.nl staan de 8 en 16GB versies er voor 230 en 280 euro op. Dat zijn op zich geen te dure prijzen voor zo'n mooi spelertje vindt ik, ook al zijn de verschillen met het kopen vanuit de VS groot. Voor 200 euro heb je er eentje van 16gb vanuit de VS binnen. Gelukkig is er Mediamarkt, die er tussenin gaat zitten. Daar kosten ze 190 (8GB) en 240(16GB). Dat is een groot verschil, 40 euro, met de winkels op internet. De 32 GB versie heeft de Mediamarkt nog niet en die kunnen ook nog niet vertellen wanneer ze die wel krijgen.
Dit spelertje gaat waarschijnlijk mn iAudio 5 eindelijk vervangen, ookal doet hij het nog goed. Echter wacht ik nog een paar maandjes. Dan is de 32GB er vast wel, de prijs gezakt en mn nieuwe studie begonnen, zodat ik er optimaal gebruik van kan maken

@Pantalaimon: bij welke MM ben je geweest? Die in Zwolle heeft de 16 GB niet, en volgens het systeem moet ie 279.- gaan kosten. Toen ik zei dat dat de adviesprijs is, begon die gast me raar aan te kijken
De 8 GB kost overigens 189.-

De Mediamarkt in Utrecht. 'k moet er wel bij zeggen dat ze op dat moment nog maar 1 16GB versie hadden liggen.ck2000nl schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:22:
@Pantalaimon: bij welke MM ben je geweest? Die in Zwolle heeft de 16 GB niet, en volgens het systeem moet ie 279.- gaan kosten. Toen ik zei dat dat de adviesprijs is, begon die gast me raar aan te kijkenDe 8 GB kost overigens 189.-
Vandaag de 16gb versie opgehaald in combinatie met nieuwe Shure E210 dopjes. Dit is mijn eerste Cowon speler, heb altijd iRiver gehad dus het was eventjes wennen. Menu werkt erg inventief alleen vond ik het lastig om bepaalde menu's te bedienen. Dit komt vooral omdat er submenu's zijn die 'verborgen' zijn en met 'flip' knop zichtbaar worden. Op die manier was voor mij vooral het bladeren door de mapjes en files vrij lastig. Heb je dit eenmaal door dan werkt het prima.
Gelijk ook de firmware geupdate naar 2.07, op mijn speler stond de 2.02 versie. Wat wel positief opviel wat dat de software al op Nederlands ingesteld stond en dat het uberhaubt verkrijgbaar is.
Geluidskwaliteit is op zich goed al moet ik nog veel instellen zodat het optimaal is, equalizer is erg uitgebreid helemaal met de BBE software en allerlei andere features. Standaard dopjes uiteraard niet gebruikt omdat ik zelf de Shure dopjes gebruik.
Scherm is echt prachtig, bijzonder heldere kleuren en video's worden probleemloos afgespeeld. Radio werkt ook prima met een goede ontvangst. Wat wel opviel is dat de bolle achterkant van de speler mat plastic is en niet glimmend zoals op de foto's te zien is. Kan misschien wel komen omdat ik de titanium versie heb en niet de chromen.
Al met al zeer tevreden al zal het juist instellen van de equaliser wel wat tijd vergen. Gelukkig kan je zelf 4 eigen settings toevoegen en er zijn zat presets aanwezig.
Gelijk ook de firmware geupdate naar 2.07, op mijn speler stond de 2.02 versie. Wat wel positief opviel wat dat de software al op Nederlands ingesteld stond en dat het uberhaubt verkrijgbaar is.
Geluidskwaliteit is op zich goed al moet ik nog veel instellen zodat het optimaal is, equalizer is erg uitgebreid helemaal met de BBE software en allerlei andere features. Standaard dopjes uiteraard niet gebruikt omdat ik zelf de Shure dopjes gebruik.
Scherm is echt prachtig, bijzonder heldere kleuren en video's worden probleemloos afgespeeld. Radio werkt ook prima met een goede ontvangst. Wat wel opviel is dat de bolle achterkant van de speler mat plastic is en niet glimmend zoals op de foto's te zien is. Kan misschien wel komen omdat ik de titanium versie heb en niet de chromen.
Al met al zeer tevreden al zal het juist instellen van de equaliser wel wat tijd vergen. Gelukkig kan je zelf 4 eigen settings toevoegen en er zijn zat presets aanwezig.
[Voor 7% gewijzigd door Black-Hole op 23-01-2009 21:21]
Even afwachten, ik heb er eentje besteld via advancedmp3players.co.uk. De 16 Gb versie kostte me daar 220 euro incl. verzenden terwijl ik 'm in NL (tentijde vd kerst) nergens kon vinden voor minder dan 280 euro en was ie ook nog vaak niet op voorraad. Zodoende dat ik me niet meer de moeite had genomen om nog eens in NL te kijken toen ik 'm eind vorige week besteld had.
Welke versie is dit nou? De Titanium of de Chrome? Die glimmende achterkant is mooier dan een doffe imo.

[Voor 4% gewijzigd door eswa op 25-01-2009 00:32]
De titanium is het niet, die is dof. Volgens de site van Cowon is echter de chrome ook dofeswa schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:30:
[...]
Welke versie is dit nou? De Titanium of de Chrome? Die glimmende achterkant is mooier dan een doffe imo.

"Playback time 3 Approx. 55 hours"
Hoeveel blijft daar van over als er 320kbps mp3 danwel lossless spul wordt afgespeeld en de EQ aan staat?
Lijkt me wel leuk dingetje trouwens
Heb nu een D2 4GB White.
Hoeveel blijft daar van over als er 320kbps mp3 danwel lossless spul wordt afgespeeld en de EQ aan staat?
Lijkt me wel leuk dingetje trouwens

Heb nu een D2 4GB White.
[Voor 18% gewijzigd door Raven op 25-01-2009 17:40]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Voor de mensen die foto's op volle glorie willen bezichtigen op hun S9 amOLED schermpie:
http://www.anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=39065

http://www.anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=39065

Ik weet het niet, heb er nog geen concrete ervaringen van gelezen. Maar lijkt mij dat er bij een rating van 55 uur nog wel voldoende overblijft als je 320kbps meuk af gaat spelen. Ik zou me er zelf geen zorgen over maken.Raven schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:39:
"Playback time 3 Approx. 55 hours"
Lijkt me wel leuk dingetje trouwens![]()
Heb nu een D2 4GB White.
Ik heb mp3shop.nl gemaild, en die wisten mij te vertellen dat de Chrome versie rond 13 februari te verwachten valt. Over een 32gb versie wisten ze nog niks...
Jaja, ik ben ook een trotse eigenaar van de S9, wat een heerlijk ding, ik heb hem voor 190 euries gehaald. Maar is iAudiophile bij juliie ook offline? Want ik wil graag skins downloaden maar ik weet maar een site en dat is iAudiophile en die is dus down.
Die is stuk inderdaad. Even afwachten, en anders even een site-admin daar contacteren. Hier hebben wij verder niet zoveel mee te maken, en kunnen er ook niks aan doen 

Klopt, maar misschien lag het aan mij, bedankt voor de snelle reactie. En ik moet toegeven, wat een héérlijk ding is die S9 

Ik zoek een screenprotector voor mijn Cowon S9, maar kan ik gewoon een standaard 3.3 inch kopen of heb je echt speciaal een nodig voor de S9? En weet iemand misschien een link voor een screen protector of een ander mooi hoesje?
niet alle 3,3" zullen passen omdat de lengte en de breete ook moeten kloppen. Als die hetzelfde zijn als de afmetingen van het schrem moet het gewoon erop kunnen.
Klopt. Je moet dus kijken naar een 16:9 verhouding, met een diagonaal van 3,3".
Het schijnt dat het scherm van de S9 gemaakt is door Corning. Schijnt van een zeer degelijke kwaliteit te zijn (ze maken ook "nuclear shielded glass").
Of zoals ze het zelf zeggen:
Of zoals ze het zelf zeggen:
Corning’s Gorilla glass is an environmentally friendly, thin-sheet glass, which, upon chem-strengthening, provides device manufacturers with a highly durable, scratch-resistant, liquid crystal display (LCD) display cover for high-end mobile devices, touch-screen devices, and applications where high strength and reliability are required.
Ja ik heb een filmpje gezien, echt met sleutels erover heen maar geen één kras, hoe kan het dan dat ik al de eerste krasjes zie komen terwijl mij S9 alleen in mijn zak zit, zelfs mijn oordopjes zijn apart.
geen spam ofzo maar probeer invisible shield eens ?
het is echt fantastisch, ik kan krassen wat ik wil met m'n sleutels maar er komt geen kras op
maar ik heb toch op 1 of ander manier een kras erop (niet van m'n sleutels) en ik krijg een nieuwe toegestuurd voor 1 cent vanwege hun garantie
het is echt fantastisch, ik kan krassen wat ik wil met m'n sleutels maar er komt geen kras op

maar ik heb toch op 1 of ander manier een kras erop (niet van m'n sleutels) en ik krijg een nieuwe toegestuurd voor 1 cent vanwege hun garantie
Ik kreeg net een mailtje van mp3shop.nl
Nou de 32gb versie nog...De Cowon iAudio S9 16 GB Chrome Black is op voorraad. Bestelt u op werkdagen voor 22:00 uur met creditcard, iDEAL of onder rembours, dan verzenden wij het product nog dezelfde dag.
Yep en een verdomd goeie en uitgebreideMitashi schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:47:
Wat is een Invisibleshield precies? een screenprotector achtig ding?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
En hoe duur kost de verzending daarvan dan? Ik zie ook een protector die om de hele S9 gaat, maar die heb ik niet nodig.
Ik stel voor dat je dat zelf even uitzoekt. Ten eerste gaat dit topic niet over het bestellen van Invisibleshields, en daarnaast is dit prima zelf uit te vinden door even bij de desbetreffende shop te kijken, danwel de vraag daar neer te leggenMitashi schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:47:
En hoe duur kost de verzending daarvan dan? Ik zie ook een protector die om de hele S9 gaat, maar die heb ik niet nodig.

vraagje.. welke converter (en de configuratie) gebruiken jullie om .mkv bestanden om te zetten voor de S9?
En hoelang duurt dat gemiddeld?
merci.
merci.
Is H264 support iets dat dmv firmware op een later tijdstip nog beschikbaar zou kunnen komen? En zo ja, is hierover al iets bekend? Ik zou graag wat x264 mkv's van tv series (712x480) willen kunnen afspelen.
Ik stel voor dat je eerst even zelf wat uitprobeert en dan eventueel nog eens hier specifieke vragen stelt. Het is hier geen helpdeskAnoniem: 179526 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 03:43:
vraagje.. welke converter (en de configuratie) gebruiken jullie om .mkv bestanden om te zetten voor de S9?
merci.

Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Cowon is wel vrij goed met firmware updates, maar als ze deze codec hadden willen ondersteunen, hadden ze dat wel vanaf het begin gedaan. Het is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen, maar ik acht de kans klein.-Moondust- schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 00:22:
Is H264 support iets dat dmv firmware op een later tijdstip nog beschikbaar zou kunnen komen? En zo ja, is hierover al iets bekend? Ik zou graag wat x264 mkv's van tv series (712x480) willen kunnen afspelen.
[Voor 41% gewijzigd door RoD op 03-03-2009 00:29]
Cowon heeft in Japan een nieuwe Chrome Black versie gereleased. Deze lijkt ook echt donkerzwart te zijn, in plaats van het halfgrijze ding wat hier te krijgen is. Wel mooi imo. Jammer dat het een limited edition schijnt te zijn.
Ik heb vandaag ook maar een S9 gehaald met 16 gig. Pracht ding maar toch wat vragen. Ik heb vroeger een X5 gehad daar was ik helemaal gek van maar de UI liet het wat afweten vond ik. Toen maar een ipod genomen en dan kom je toch van een koude kermis thuis qua sound! Geen echte customizable EQ etc.
Maar wat me nou wel opvalt ik dat de S9 volgens mij niet zo hard kan als de X5/ipod. Ik wil graag als ik acoustic muziek hoor kunnen genieten van de prachtsound van de S9 maar niet mensen om me heen moeten horen. Hij staat nu al op volume40 en dat is zijn max. Als EQ heb ik gekozen voor BB Mach3Bass, mp3 quality is 192kbps. Ik gebruik in-ears van Denon (acoustic).
Is er een mogelijkheid om het volume omhoog te gooien of is 40 echt zijn max. Of is er mss iemand hier met een S9 met de perfecte USER eq setting?
alvast bedankt!
Maar wat me nou wel opvalt ik dat de S9 volgens mij niet zo hard kan als de X5/ipod. Ik wil graag als ik acoustic muziek hoor kunnen genieten van de prachtsound van de S9 maar niet mensen om me heen moeten horen. Hij staat nu al op volume40 en dat is zijn max. Als EQ heb ik gekozen voor BB Mach3Bass, mp3 quality is 192kbps. Ik gebruik in-ears van Denon (acoustic).
Is er een mogelijkheid om het volume omhoog te gooien of is 40 echt zijn max. Of is er mss iemand hier met een S9 met de perfecte USER eq setting?
alvast bedankt!
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Is het misschien mogelijk om een Amerikaanse firmware te installeren? Die hebben doorgaans geen volumebeperking.
Net de USA update gedaan maar kan nog steeds niet hoger dan 40...RoD schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:36:
Is het misschien mogelijk om een Amerikaanse firmware te installeren? Die hebben doorgaans geen volumebeperking.
Zet alle geluidsmodificerende opties eens uit, en gebruik de stock-oordopjes. Hoor je dan verschil? Zo niet dan denk ik dat ie simpelweg niet harder kan.
(Hardop denkend:) Misschien is MP3Gain een oplossing?cypress3d schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:32:
Ik heb vandaag ook maar een S9 gehaald met 16 gig. Pracht ding maar toch wat vragen. Ik heb vroeger een X5 gehad daar was ik helemaal gek van maar de UI liet het wat afweten vond ik. Toen maar een ipod genomen en dan kom je toch van een koude kermis thuis qua sound! Geen echte customizable EQ etc.
alvast bedankt!
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
geen idee ik zal het eens proberen. Ik heb nog tegen een probleem aangelopen. Ben nu deze middag bezig te S9 een beetje onder de knie te krijgen maar ik kan toch echt sommige albums niet goed erop krijgen. Zo krijg ik bijv bij 1 album 1 liedje van het album in een andere map met dezelfde naam, hij herkent hem dus niet als 1 cd zeg maar. En bij een ander album staat een nr 10 op nr1 dus niet op de goede volgorde. Ik heb mp3tag al gepobeerd en in de verkenner van de pc ziet hij hem gewoon goed, maar op de S9 niet. Ik vind dit wel een drama zeg, de ipod mag dan minder goed klinken hij pakt wel alle cd's goed bijelkaar...Raven schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:20:
[...]
(Hardop denkend:) Misschien is MP3Gain een oplossing?
EDIT: opgelost...
Pracht ding! gelukkig ook een manier gevonden om het geluid op te schroeven

[Voor 6% gewijzigd door cypress3d op 09-03-2009 22:43]
De regio-instellingen instellen op alles behalve EUROPA.. correct?cypress3d schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:40:
Pracht ding! gelukkig ook een manier gevonden om het geluid op te schroeven
Volgens mij had de EU een aantal jaar geleden beperkingen ingesteld op de max. volume van audio-apparaten.
Ik heb trouwens op http://cowons9.hyves.nl/ de hulp gevonden waar ik naar zocht.
De video converter (freeware) heet 'SUPER' en is werkelijk waar een parel van een programma.
Downloaden:
www.erightsoft.com/SUPER.html
Instellingen:
http://img8.imageshack.us/img8/7607/76965324.png
Ik geloof dat het een Franse wet was, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.Anoniem: 179526 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:12:
[...]
De regio-instellingen instellen op alles behalve EUROPA.. correct?
Volgens mij had de EU een aantal jaar geleden beperkingen ingesteld op de max. volume van audio-apparaten.
Daar wil ik nog wel even aan toevoegen dat het wel zo handig is om het aantal fps tussen bronbestand en eindbestand gelijk te houden. Check dat dus eerst even bij het bronbestand en pas het vervolgens in de instellingen aanIk heb trouwens op http://cowons9.hyves.nl/ de hulp gevonden waar ik naar zocht.
De video converter (freeware) heet 'SUPER' en is werkelijk waar een parel van een programma.
Downloaden:
www.erightsoft.com/SUPER.html
Instellingen:
http://img8.imageshack.us/img8/7607/76965324.png

Ik ben mijn USBkabel misschien nu al kwijt. In ieder geval wil ik er wel meer dan 1 hebben. Waar kan je zo'n ding kopen in Nederland? Heb al bij de grote mp3shops gekeken in Nederland, maar geen van allen hadden ze zo'n kabel los.
Misschien niet helemaal on-topic, maar ik kon het gister toch niet laten om de S9 16GB Chrome aan te schaffen bij Mediamarkt Arena. Hij lag er namelijk voor maar 199.- Heb het aan 2 verkopers gevraagd en die bevestigden de prijs
Ze hebben er nog een flinke vooraad van in de gesloten vitrine...dus sla uw slag
On-topic: iemand de ultieme geluidsinstellingen voor popmuziek?

On-topic: iemand de ultieme geluidsinstellingen voor popmuziek?

De ultieme geluidsinstellingen zijn nogal afhankelijk van je oordopje, je oren en je smaak, dus kan niemand voor jou zeggen wat dat is.
Cowon doet mee met de widget-hype in hun nieuwste beta-firmware. Ziet er wel leuk uit moet ik zeggen.
Indrukwekkend lijstje met verbeteringen en fixes ook trouwens:
Indrukwekkend lijstje met verbeteringen en fixes ook trouwens:
Erg netjes. Wie probeert het?Added function
- Added Widget support.
- Support WMV7, WMV8 codec and ASF file.
- Added pitch correction function when adjust playback speed of video files.
- Added full screen mode in TV-out mode.
- Support Unicode (UTF-8) and color tags for subtitles.
- Added a function to pick wallpaper pictures in picture mode.
- Added function of hiding controller in picture viewer.
- Added option of entering passkey(PIN code) to connect Bluetooth.
Improved function
- Improved function of playback next or previous songs by dragging right or left screen in Music mode.
- Improved Browser scrolling.
- Fixed to delete music files only in music folder.
- Improved method of recognizing ID3 Tags in Music library mode.
- Improved to play some of irregular MP3 files that didn’t play properly.
- Fixed the error that some lyrics, which made by LDB 2.0, stopped working.
- Improved to support some movie files that were not supported.
- Fixed the error that document viewer skips a line in text irregularly.

jammer van die nutteloze widgets, had liever playlist support gezien en bestands overdracht via bleutooth.
maar ben wel benieuwd zal vanmiddag eens even upgraden naar 1.10
maar ben wel benieuwd zal vanmiddag eens even upgraden naar 1.10
Wordt er bij een firmware update van de S9, net als bij de D2, het volledige flashgeheugen geleegd? Thanks.
Ik ben opzoek naar echt goede bekabeling voor tussen mijn Unison Research hybride versterker en de S9! Ik gebruik nu een minijack-rood/wit tulp van van goedkope kwaliteit. Zijn er goede kabels te krijgen hiervoor en zo ja welke merken en hoe duur. Maar het belangrijkste, merk je ook echt verschil in kwaliteit/sound of is dat onzin?
En nog iets, ik heb veel albums erop staan nu maar hoe stel je de S9 in dat hij bijv automatisch naar het volgende album gaat zodra een is afgelopen? Nu begint hij steeds weer bij hetzelfde album van voren af aan.
En nog iets, ik heb veel albums erop staan nu maar hoe stel je de S9 in dat hij bijv automatisch naar het volgende album gaat zodra een is afgelopen? Nu begint hij steeds weer bij hetzelfde album van voren af aan.
[Voor 24% gewijzigd door cypress3d op 16-03-2009 14:44]
Discussies over kabels zul je hier niet vinden. Ik denk dat je daarvoor in AUD moet zijn, daar lopen wel wat draadjes over bekabeling.
@NITRORC: Waarom vind je die widgets nutteloos? Vind je uberhaubt widgets nutteloos of werkt het gewoon niet lekker? Beetje uitleg zou ik wel interessant vinden
@NITRORC: Waarom vind je die widgets nutteloos? Vind je uberhaubt widgets nutteloos of werkt het gewoon niet lekker? Beetje uitleg zou ik wel interessant vinden

Neen.ck2000nl schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:53:
Wordt er bij een firmware update van de S9, net als bij de D2, het volledige flashgeheugen geleegd? Thanks.
Leuke bèta update, kijk uit naar de officiële release!
Zo, vandaag heb ik ook de S9 mogen ontvangen, het is de Chrome(Titanium black) geworden, geen blingbling voor mij 
Het is een mooi apparaat, en dat mogen ze best wel showen als je de verpakking open maakt, hij zit echt onderin. Maar goed, na heel even gegluurd te hebben op de pc aangesloten en bestanden erop gezet. Dat lijkt hij veel sneller te doen dan de iAudio 5, zijn broertje die nu werkloos op mn bureau ligt. Persoonlijk ben ik geen touchscreen liefhebber, echter past deze soort van bedienen goed bij de S9. Het werkt goed, makkelijk en op een manier dat duidelijk maakt dat knoppen ouderwets zijn. Met touchscreen kan je meer. Cowon heeft echter ook begrepen dat je niet alles met touchscreen wilt en hoeft doen. De volume en vooruit/achteruit knoppen zitten er nog steeds op, dat is wel zo handig en snel. Over de beeldkwaliteit heb ik me verbaasd. De kwaliteit lijk beter te zijn dan als je op een oude beeldbuis tv een film kijkt. Alles, ook ondertiteling is goed te zien. Door de speler een kwartslag te kantelen gaat het beeld automatisch in breedbeeld over, wat ook soepel gaat (<1sec). Een andere feature wat soepel werkt zijn die nieuwe widgets, voor degene die het willen gaan gebruiken.
Echter heb ik ook wat minpuntjes op te merken, zoals:
- de USB aansluiting is vreemd.
- bij bv de iAudio 4 en 5 waren er veel dingen in te stellen, bij de S9 lijken het er minder te zijn, bijvoorbeeld:
- als er via de mediabibliotheek iets gezocht wordt(op genre/naam/...) vindt hij alles goed, alleen sorteert hij de nummers op alfabet, en speelt hij het ook zo af. Aangezien veel albums die ik luister conceptalbums zijn waarbij de nummers een bepaalde volgorde hebben, is dat vervelend. Dit is op te lossen door gewoon ouderwets door de mappen te bladeren.
Verder wat opmerkingen: mp3shop.nl leverde een gratis beschermschild erbij. Het zit wel goed stevig maar beschermt alleen de achterkant en zijkanten (anders is het natuurlijk onpraktisch met een touchscreen
). Waarom je hem dikker wilt maken om de achterkant te beschermen is voor mij een vraag. Maargoed, daarom zou hij wel gratis zijn 
In vergelijking met de iAudio5 moet het volume iets harder, echter (icm Shure e4's) is het niet gezond om hem dan hoger dan 15/40 te zetten in mijn geval.
Conclusie: goede speler voor een goede prijs.

Het is een mooi apparaat, en dat mogen ze best wel showen als je de verpakking open maakt, hij zit echt onderin. Maar goed, na heel even gegluurd te hebben op de pc aangesloten en bestanden erop gezet. Dat lijkt hij veel sneller te doen dan de iAudio 5, zijn broertje die nu werkloos op mn bureau ligt. Persoonlijk ben ik geen touchscreen liefhebber, echter past deze soort van bedienen goed bij de S9. Het werkt goed, makkelijk en op een manier dat duidelijk maakt dat knoppen ouderwets zijn. Met touchscreen kan je meer. Cowon heeft echter ook begrepen dat je niet alles met touchscreen wilt en hoeft doen. De volume en vooruit/achteruit knoppen zitten er nog steeds op, dat is wel zo handig en snel. Over de beeldkwaliteit heb ik me verbaasd. De kwaliteit lijk beter te zijn dan als je op een oude beeldbuis tv een film kijkt. Alles, ook ondertiteling is goed te zien. Door de speler een kwartslag te kantelen gaat het beeld automatisch in breedbeeld over, wat ook soepel gaat (<1sec). Een andere feature wat soepel werkt zijn die nieuwe widgets, voor degene die het willen gaan gebruiken.
- bij bv de iAudio 4 en 5 waren er veel dingen in te stellen, bij de S9 lijken het er minder te zijn, bijvoorbeeld:
- als er via de mediabibliotheek iets gezocht wordt(op genre/naam/...) vindt hij alles goed, alleen sorteert hij de nummers op alfabet, en speelt hij het ook zo af. Aangezien veel albums die ik luister conceptalbums zijn waarbij de nummers een bepaalde volgorde hebben, is dat vervelend. Dit is op te lossen door gewoon ouderwets door de mappen te bladeren.
Verder wat opmerkingen: mp3shop.nl leverde een gratis beschermschild erbij. Het zit wel goed stevig maar beschermt alleen de achterkant en zijkanten (anders is het natuurlijk onpraktisch met een touchscreen

In vergelijking met de iAudio5 moet het volume iets harder, echter (icm Shure e4's) is het niet gezond om hem dan hoger dan 15/40 te zetten in mijn geval.
Conclusie: goede speler voor een goede prijs.
Mooie mini-review 
Wat bedoel je met "de USB aansluiting is vreemd"?

Wat bedoel je met "de USB aansluiting is vreemd"?
@RoD: de connector die in de S9 gaat is afwijkend. Hij is niet zo 1 2 3 los te koop...
Vraagje over de S9: hoe wis ik in 1 keer de Favorites list? Of zie ik een optie over het hoofd?
Vraagje over de S9: hoe wis ik in 1 keer de Favorites list? Of zie ik een optie over het hoofd?

[Voor 39% gewijzigd door ck2000nl op 20-03-2009 09:22]
Ik neem aan dat je bedoelt: de usb-aansluiting is niet standaard. Het is inderdaad weer zo'n proprietary-ding, en accessoires van Cowon zijn in Nederland nou eenmaal moeilijk te krijgen.Pantalaimon|A schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:31:
Wellicht heb je de tracknummers verkeerd ingesteld in de id3-tags? Als die er niet zijn, sorteert het apparaat op alfabet. Daar heb ik ook al last van gehad: toen de tracknummers gefixt waren, werden de nummers op tracknummer gesorteerd.- als er via de mediabibliotheek iets gezocht wordt(op genre/naam/...) vindt hij alles goed, alleen sorteert hij de nummers op alfabet, en speelt hij het ook zo af. Aangezien veel albums die ik luister conceptalbums zijn waarbij de nummers een bepaalde volgorde hebben, is dat vervelend. Dit is op te lossen door gewoon ouderwets door de mappen te bladeren.
Simpel antwoord: dat kan helaas niet. Heel irritant eigenlijk, dat vergt veel handwerk.ck2000nl schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:18:
[Voor 63% gewijzigd door roland83 op 11-04-2009 12:43. Reden: meer nuttige info erbij, kon niet 2 berichten in 1 keer quoten]
Tot nu toe ben ik heel blij met mijn Cowon S9 16 GB Chrome, het is nog meer en nog mooier dan ik in mijn hoofd had ingebeeld!
Alleen ik wil hem even formatteren om van de mappenstructuur die Mediamonkey in Music heeft gemaakt af te komen, hoe doe ik dit? Ik heb al geprobeerd om de reset knop ingedrukt te houden, om een system menu te krijgen, die is er niet, geprobeerd om reload defaults te doen (grr dit was het niet maar heeft wel mijn EQ en BBE settings gewist, wou ze nog ff opschrijven
), en gegoogled en op ABI gekeken, niet echt iets duidelijks gevonden.
Dus kan iemand mij zeggen hoe ik mijn player formateer?
Alleen ik wil hem even formatteren om van de mappenstructuur die Mediamonkey in Music heeft gemaakt af te komen, hoe doe ik dit? Ik heb al geprobeerd om de reset knop ingedrukt te houden, om een system menu te krijgen, die is er niet, geprobeerd om reload defaults te doen (grr dit was het niet maar heeft wel mijn EQ en BBE settings gewist, wou ze nog ff opschrijven

Dus kan iemand mij zeggen hoe ik mijn player formateer?
Alles over muziek, productie, mastering en de soft/hardware die erbij komt kijken: Mastermusicproduction.com | DJ Aquinox Soundcloud
Waarom wil je de speler formatteren? Waarom haal je niet gewoon de muziek inclusief bijbehorende structuur eraf?
Ik heb graag het idee weer met een 'schone' player te beginnen en ik vind hem een beetje sloom opstarten laatste tijd dus dat lost ook dan wss weer op.
Na FW 2.10 hebben ze alweer nieuwe:
"Like the title says, the Korean site now has 1.20 and 3.20 updates available. You can download the 1.20 update yourself.
As far as I can tell, there are some bug fixes, but the main addition is a notepad app.
Add
- Add notepad (Note that the touch of a power outage in the detailed writing is difficult.)
- Add widgets feature a multi-screen
- Add a widget transparent clock
Improvements
- APE and the other part of your music mode, error correction
- Some high-definition video playback performance
- Some with a bad frame to improve the handling of movie files
- DMB mode instability phenomena in the jet to improve the volume change effects
"
van ABI
FYI 1.20 is nieuwer dan 2.10 en 3.20 is alleen voor koreaanse gebruikers.
linkje: http://download.cowon.com/data/C08/S9/S9_1.20.zip
Na FW 2.10 hebben ze alweer nieuwe:
"Like the title says, the Korean site now has 1.20 and 3.20 updates available. You can download the 1.20 update yourself.
As far as I can tell, there are some bug fixes, but the main addition is a notepad app.
Add
- Add notepad (Note that the touch of a power outage in the detailed writing is difficult.)
- Add widgets feature a multi-screen
- Add a widget transparent clock
Improvements
- APE and the other part of your music mode, error correction
- Some high-definition video playback performance
- Some with a bad frame to improve the handling of movie files
- DMB mode instability phenomena in the jet to improve the volume change effects
"
van ABI
FYI 1.20 is nieuwer dan 2.10 en 3.20 is alleen voor koreaanse gebruikers.
linkje: http://download.cowon.com/data/C08/S9/S9_1.20.zip
[Voor 75% gewijzigd door superaki op 13-04-2009 22:40]
Alles over muziek, productie, mastering en de soft/hardware die erbij komt kijken: Mastermusicproduction.com | DJ Aquinox Soundcloud
En tegelijkertijd met die firmware update hebben ze ook een 32GB versie aangekondigd 

Woei, de 32GB versie is uitgebracht in Korea. De verwachtingen zijn dat wij in mei aan de beurt zijn.
bron
Enige minpunt van de S9 vind ik zelf dat ik x264 mkv's er niet op kan afspelen en conversie dus noodzakelijk is. Wat dat betreft overweeg ik ook nog de Samsung P3. Nu heb ik me in de conversie nooit zo erg verdiept, maar als er programma's beschikbaar zijn die met 1 druk op de knop een mkv om kunnen zetten naar een formaat dat de S9 wel afspeelt, moet ik er misschien niet zo zwaar aan tillen.
bron
Enige minpunt van de S9 vind ik zelf dat ik x264 mkv's er niet op kan afspelen en conversie dus noodzakelijk is. Wat dat betreft overweeg ik ook nog de Samsung P3. Nu heb ik me in de conversie nooit zo erg verdiept, maar als er programma's beschikbaar zijn die met 1 druk op de knop een mkv om kunnen zetten naar een formaat dat de S9 wel afspeelt, moet ik er misschien niet zo zwaar aan tillen.
.mkv-support is nogal zeldzaam. De Cowon iAudio O2 is een van de weinigen die het af kan spelen. En er zijn inderdaad converteerprogramma's. Ik denk dat SUPER wel wat voor je kan doen.
Wat een geweldig apparaat de S9. Ik heb hem nu een aantal weken in mijn bezit (16GB, chroom/zwart). Ik ben net terug van vakantie waar ik hem ongeveer 18 uur in totaal heb gebruikt, zonder opladen, om voornamelijk serie's te bekijken maar ook om muziek te beluisteren. Toen de accu bijna leeg was weer mijn D2 aangezet
om verder muziek te luisteren. Ideaal apparaat de S9, prima aankoop.
Jammer is wel dan dat binnenkort de 32GB versie uitkomt, die ik graag wilde kopen... Kunt niet alles hebben hè.
@ -Moondust-
Video's/films converteer ik altijd met de bijgeleverde converter tool van Cowon, JetAudio en dan het Convert Video onderdeel. Als het programma draait werkt het uitstekend, maar hij loopt wel eens vast als ik sommmige dingen ernaast doe of als ik sommige extra functies gebruik (dus lang niet altijd). Je kunt hier heel makkelijk .mkv's mee omzetten naar goed tot perfect beeld en geluid voor de S9. Je stelt in welk Cowon apparaat je hebt, welke kwaliteit je de video en audio wilt en je wacht totdat ie klaar is, ideaal. Veel beter dan het programma SUPER, IMO.
Het programma iLove wat ik gebruikte voor mijn Cowon D2 werkte heel goed voor de D2 maar iLove heeft geen ondersteuning voor de S9 jammer genoeg.
Met JetAudio kan je ook makkelijk ondertiteling inbakken bij je video, alhoewel dat niet nodig is bij de S9 (omdat hij ook aparte .srt bestanden kan uitlezen). 1080p HD films in .mkv formaat convert ik met mijn 3,6 GHz geclockte Intel Core 2 Duo E6600 (stock 2,4 GHz) met een factor 1,1 (dus voor 1 uur film 54 minuten nodig om te converteren). DVD rips doet ie meestal met een factor 5 als ik het goed heb.
Output format bij het converteren staat op "COWON O2/S9: Auto High Quality" wat voor mij voldoende kwaliteit is. Het verschilt dan wel hoeveel MB je video wordt. Zo heb ik een complete film van 1,5 uur in 640MB maar ook eentje van 1,5 uur in 600MB.
@ Superaki (en andere geïnteresseerden)
Op de website van Cowonglobal.com staat firmware versie 2.20.
Ik heb 'm al op mijn S9 staan en werkt weer goed, altijd leuk zo'n kladblokje voor de S9
(miste hem al ten opzichte van mijn D2).
BTW, waar zijn de versies 2.11 tot en met 2.19 gebleven? 2.20 is niet zo'n grote sprong voorwaarts vind ik, 2.09 naar 2.10 vond ik groter. Maarjah, leve de Cowon support!
P.s. Ik ben bezig om een productreview voor hier op tweakers te maken en probeer ook tips erin te zetten waar ik veel aan heb gehad, makkelijk voor als je al een eigenaar van de S9 bent.

Jammer is wel dan dat binnenkort de 32GB versie uitkomt, die ik graag wilde kopen... Kunt niet alles hebben hè.
@ -Moondust-
Video's/films converteer ik altijd met de bijgeleverde converter tool van Cowon, JetAudio en dan het Convert Video onderdeel. Als het programma draait werkt het uitstekend, maar hij loopt wel eens vast als ik sommmige dingen ernaast doe of als ik sommige extra functies gebruik (dus lang niet altijd). Je kunt hier heel makkelijk .mkv's mee omzetten naar goed tot perfect beeld en geluid voor de S9. Je stelt in welk Cowon apparaat je hebt, welke kwaliteit je de video en audio wilt en je wacht totdat ie klaar is, ideaal. Veel beter dan het programma SUPER, IMO.
Het programma iLove wat ik gebruikte voor mijn Cowon D2 werkte heel goed voor de D2 maar iLove heeft geen ondersteuning voor de S9 jammer genoeg.
Met JetAudio kan je ook makkelijk ondertiteling inbakken bij je video, alhoewel dat niet nodig is bij de S9 (omdat hij ook aparte .srt bestanden kan uitlezen). 1080p HD films in .mkv formaat convert ik met mijn 3,6 GHz geclockte Intel Core 2 Duo E6600 (stock 2,4 GHz) met een factor 1,1 (dus voor 1 uur film 54 minuten nodig om te converteren). DVD rips doet ie meestal met een factor 5 als ik het goed heb.
Output format bij het converteren staat op "COWON O2/S9: Auto High Quality" wat voor mij voldoende kwaliteit is. Het verschilt dan wel hoeveel MB je video wordt. Zo heb ik een complete film van 1,5 uur in 640MB maar ook eentje van 1,5 uur in 600MB.
@ Superaki (en andere geïnteresseerden)
Op de website van Cowonglobal.com staat firmware versie 2.20.
Ik heb 'm al op mijn S9 staan en werkt weer goed, altijd leuk zo'n kladblokje voor de S9

BTW, waar zijn de versies 2.11 tot en met 2.19 gebleven? 2.20 is niet zo'n grote sprong voorwaarts vind ik, 2.09 naar 2.10 vond ik groter. Maarjah, leve de Cowon support!
P.s. Ik ben bezig om een productreview voor hier op tweakers te maken en probeer ook tips erin te zetten waar ik veel aan heb gehad, makkelijk voor als je al een eigenaar van de S9 bent.
[Voor 8% gewijzigd door WhiteRaver op 17-04-2009 18:14. Reden: extra info/aanpassingen]
Graag gedaan.
ik ken iemand met een O2 en speelt zelden MKV af, enkel als ze met h.264 Baseline profile zijn geencodeert ofzo maar blu-ray rips of tv shows zoals op internet is no-goRoD schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:27:
.mkv-support is nogal zeldzaam. De Cowon iAudio O2 is een van de weinigen die het af kan spelen. En er zijn inderdaad converteerprogramma's. Ik denk dat SUPER wel wat voor je kan doen.
[Voor 5% gewijzigd door chim0 op 19-04-2009 09:13]
Dank voor de info RoD, WhiteRaver en chimo. Ik ben een heel stuk wijzer geworden en ga voor de S9 met 32GB zodra deze uit is. De Sennheiser IE-8's liggen hier al te wachten op hun nieuwe baasje. :-)
Daar zul je een goede combi aan hebben, de versterker in de S9 is echt goed. En je hebt wat aan de eq-instellingen, al vraag ik me af in hoeverre je die wilt gebruiken met een IE8. Ik heb zelf overigens een IE7, die is al megagoed.-Moondust- schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:16:
De Sennheiser IE-8's liggen hier al te wachten op hun nieuwe baasje. :-)
Ik heb overigens toch nog een vraagje: hebben jullie al geprobeerd om de S9 aan een stereo-installatie te hangen? Ik heb bij diverse stereo's gemerkt dat het volume van de S9 erg laag is. Bijvoorbeeld vergeleken met een iPod, moet ik het volume van de stereo flink omhoog schroeven wil hetzelfde mp3'tje op de S9 hetzelfde volume krijgen van de iPod.
Anoniem: 269877
Iedereen die een Cowon S9 heeft gekocht, moet eigenlijk ook even een bezoekje brengen aan iaudiophile.net. Erg fijne site, speciaal gemaakt voor de Cowon spelers. Elke speler heeft weer zijn eigen subforum (en dus ook de S9), waardoor het lekker overzichtelijk is.
Op deze site zijn onder andere vele UCI's te vinden, waaronder ook die van een gebruiker genaamd Claw, een grote aanwinst voor de S9 community. Zijn UCI maakt het namelijk mogelijk om je S9 nog meer te customizen. Zo kan je een grotere album art instellen, custom achtergronden voor de browser en radio e.d., kleuren van menu's veranderen en nog veel meer. Sinds kort is er zelfs de mogelijkheid om meerdere playlists bouwen! Zeker de moeite waard om even te downloaden! -> http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=26623
Let er wel op dat deze toegevoegde instellingen te vinden zijn onder Utilities, bij de calculator enz.
Op deze site zijn onder andere vele UCI's te vinden, waaronder ook die van een gebruiker genaamd Claw, een grote aanwinst voor de S9 community. Zijn UCI maakt het namelijk mogelijk om je S9 nog meer te customizen. Zo kan je een grotere album art instellen, custom achtergronden voor de browser en radio e.d., kleuren van menu's veranderen en nog veel meer. Sinds kort is er zelfs de mogelijkheid om meerdere playlists bouwen! Zeker de moeite waard om even te downloaden! -> http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=26623
Let er wel op dat deze toegevoegde instellingen te vinden zijn onder Utilities, bij de calculator enz.
klopt, dat begreep ik ook van iemand die hem een paar dagen heeft gehad maar die hem terug heeft gebracht. vond het qua prijs/prestatie niet waard, veel te duur voor wat je krijg wat beter kan met andere spelers. ik denk dat cowon's een beetje overhyped zijn en veel te duur. hij gaat nu een samsung P3 proberen, hopenlijk is deze beter want daar zit ik momenteel een beetje op te azen.roland83 schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:38:
[...]
Ik heb bij diverse stereo's gemerkt dat het volume van de S9 erg laag is.
Het volumeprobleem waar ik zelf over begon heb ik na wat onderzoek opgelost. In Frankrijk is bedacht dat mp3-spelers niet meer een hoog volume mogen weergeven, wat dus ook in de S9 is verwerkt.
Als je bij het installeren van firmware kiest voor "Non-European Union" in plaats van "European Union" kan de speler daarna veel harder. I.c.m. Sennheiser IE 7 oorverdovend hard eigenlijk
Als je bij het installeren van firmware kiest voor "Non-European Union" in plaats van "European Union" kan de speler daarna veel harder. I.c.m. Sennheiser IE 7 oorverdovend hard eigenlijk

Anoniem: 241650
Hoi , Heb sinds een paar dagen ook de S9 ,16Gb ,als ik de laatste firmware binnen haal en uitpak zijn dit BIN bestanden mn PC 9 (en ik ...) kunnen hier niks mee ,hoe ga ik hier mee om om deze firmware toch op m n S9 te zetten, Willem
ik gok kopieren naar de root van de speler en via settings firmware upgrade?Anoniem: 241650 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:50:
Hoi , Heb sinds een paar dagen ook de S9 ,16Gb ,als ik de laatste firmware binnen haal en uitpak zijn dit BIN bestanden mn PC 9 (en ik ...) kunnen hier niks mee ,hoe ga ik hier mee om om deze firmware toch op m n S9 te zetten, Willem
Pak deze bestanden gewoon uit in de root van je Cowon S9. De firmware wordt dan automatisch geupgrade wanneer je de speler weer aanzetAnoniem: 241650 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:50:

Anoniem: 300344
Hoi
ben nieuw hier..^^
Ik heb heel wat gezocht naar info over de Cowon s9 32gb
Het volgende gevonden:
www.pixmania-pro.be Cowon s9 32GB prijs 280,63 EXCLUSIEF BTW leverbaar : 06/05/2009
Ik zelf kan amper wachten.
ben nieuw hier..^^
Ik heb heel wat gezocht naar info over de Cowon s9 32gb
Het volgende gevonden:
www.pixmania-pro.be Cowon s9 32GB prijs 280,63 EXCLUSIEF BTW leverbaar : 06/05/2009
Ik zelf kan amper wachten.
280,63 ex. BTW? Hoeveel is de BTW in .be dan? In het geval van 19%, is dat ongeveer 350.-? Best prijzig...
De directe link is overigens:http://www.pixmania-pro.b...ur-mp3-32-go-s9-tita.html
De directe link is overigens:http://www.pixmania-pro.b...ur-mp3-32-go-s9-tita.html
Niet normaal duur als je vergelijkt met chinese spelers die rond de 100 dollar kosten voor een 8gb en rond de 120 dollar voor een 16gb en vaak hetzelfde kunnen of zelfs meer. Wel een branded speler kopen dan, zoals Onda of RAmos, zijn prima spelers.
Prima spelers, wellicht, maar de S9 is toch wel even een klasse apart, imo. Duur, ja.. maar dan heb je ook wel een van de beste spelers in het segment, met super geluid en top-notch features zoals AMOLED, Bluetooth, en dat soort zaken.
Of heb jij een vergelijkbare speler met vergelijkbare kwaliteit en een lagere prijs gespot?
Of heb jij een vergelijkbare speler met vergelijkbare kwaliteit en een lagere prijs gespot?

I'm with RoD. Tuurlijk zijn er goedkopere spelers chimo, maar ik wil wedden dat ze niet de kwaliteit hebben van Cowon (geluid, beeld, ondersteuning, bouw, batterij).
Weer iets leuks van Cowon om mee te spelen, firmware versie 2.30b.
Ik heb 'm net geïnstalleerd en de vernieuwingen zijn zeker leuk. Spelletje wat met de g-sensor werkt + gelijktijdig muziek = goed vermaak. Coverflow is verdwenen en daar is een betere cover art overzicht voor in de plaats gekomen (ik moet toch echt eens al mijn muziek met cover art gaan samenvoegen). Schudden voor volgend nummer is een leuke gimmick maar meer niet jammer genoeg.
Hulde weer voor Cowon
!
Weer iets leuks van Cowon om mee te spelen, firmware versie 2.30b.
Ik heb 'm net geïnstalleerd en de vernieuwingen zijn zeker leuk. Spelletje wat met de g-sensor werkt + gelijktijdig muziek = goed vermaak. Coverflow is verdwenen en daar is een betere cover art overzicht voor in de plaats gekomen (ik moet toch echt eens al mijn muziek met cover art gaan samenvoegen). Schudden voor volgend nummer is een leuke gimmick maar meer niet jammer genoeg.
Hulde weer voor Cowon

Graag gedaan.
Het is allemaal kwestie van persoonlijke smaak denk ik. Nogmaals, ik zit veel op fora over chinese mp4 spelers en heb er zelf ook een aantal gehad, tuurlijk het is niet helemaal vergelijkbaar met de kwaliteit van een Samsung bijv. maar toch, de bouwkwaliteit van bijv. Onda is echt super vind ik, voelt solide en degelijk aan, heb hem een paar keer hard laten vallen en niks aan de hand.
Iemand op dat forum die ook helemaal into chinese mp4 spelers is en toch de gok wilde wagen voor de dure S9 heeft hem gekocht maar heeft hem meteen teruggebracht, hij vond het geld niet waard voor wat het kon en volume zou heel laag zijn, geen goed geluid, touch screen was het net niet etc.. Dus daarom zeg ik, het is persoonlijk denk ik wat jij goede geluidskwaliteit vind. Plus, dit is een review van 1 persoon dus ja dat zegt ook niet alles maar die gozer is aardig into die dingen dus ik vertrouw hem wel. Ik zou best willen maar voor drie keer minder kan je een degelijke touch screen speler kopen met gewoon goed geluid. Heb nu zelf een Nationite OS-81 met Sennheiser CX 300 oordopjes en het geluid is super.
Binnenkort komen (hoop ik) interessante chipsets uit van o.a. Rockchips en Texas Instruments (Davinci) die nog hogere resolutie videos (ook h.264/MKV) ondersteunen, de chinese mp4 speler markt is booming maar dit gaat ene beetje offtopic want het gaat hier om de Cowon S9. Ik heb hem trouwens wel een keer in m'n handen gehad en de behuizing is wat plastic achtig en voelt toch een beetje goedkoop en licht aan
Iemand op dat forum die ook helemaal into chinese mp4 spelers is en toch de gok wilde wagen voor de dure S9 heeft hem gekocht maar heeft hem meteen teruggebracht, hij vond het geld niet waard voor wat het kon en volume zou heel laag zijn, geen goed geluid, touch screen was het net niet etc.. Dus daarom zeg ik, het is persoonlijk denk ik wat jij goede geluidskwaliteit vind. Plus, dit is een review van 1 persoon dus ja dat zegt ook niet alles maar die gozer is aardig into die dingen dus ik vertrouw hem wel. Ik zou best willen maar voor drie keer minder kan je een degelijke touch screen speler kopen met gewoon goed geluid. Heb nu zelf een Nationite OS-81 met Sennheiser CX 300 oordopjes en het geluid is super.
Binnenkort komen (hoop ik) interessante chipsets uit van o.a. Rockchips en Texas Instruments (Davinci) die nog hogere resolutie videos (ook h.264/MKV) ondersteunen, de chinese mp4 speler markt is booming maar dit gaat ene beetje offtopic want het gaat hier om de Cowon S9. Ik heb hem trouwens wel een keer in m'n handen gehad en de behuizing is wat plastic achtig en voelt toch een beetje goedkoop en licht aan

Anoniem: 300344
Ik vermoed dat hij gewoon spijt had iets te kopen voor dat soort geld.
Ik wil de Cowon S9 32gb ter vervanging van mij toch al "bejaarde" Archos Gmini 500 30 GB.
De speler moet op zijn minst 30 GB hebben, en wat ik zo allemaal gelezen heb, is er 95% lof voor deze speler.
Er word ook nog eens flink getimmerd aan de firmware (wat ik van mijn ouwe archos niet kan zeggen).
En ja, hij is duur. Alle spelers die pas uit zijn, zijn zo wie zo duur. Ik kan niet wachten en zal hem meteen bestellen zo gauw die in NL voorradig is.
06/05/2009.....duurt nog zooooo lang..^^
Ik wil de Cowon S9 32gb ter vervanging van mij toch al "bejaarde" Archos Gmini 500 30 GB.
De speler moet op zijn minst 30 GB hebben, en wat ik zo allemaal gelezen heb, is er 95% lof voor deze speler.
Er word ook nog eens flink getimmerd aan de firmware (wat ik van mijn ouwe archos niet kan zeggen).
En ja, hij is duur. Alle spelers die pas uit zijn, zijn zo wie zo duur. Ik kan niet wachten en zal hem meteen bestellen zo gauw die in NL voorradig is.
06/05/2009.....duurt nog zooooo lang..^^
Vraagje aan de gebruikers, de speler ondersteund file transfer onder linux. Is dit voldoende om muziek op het apparaat te zetten zodat de S9 het daarna kan afspelen?
Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!
@evaarties
Ja, er is geen speciaal programma nodig om de muziek te laten afspelen op de S9. Alhoewel ik het niet specifiek onder Linux heb geprobeerd werkt het prima onder Windows met Windows verkenner (zelfde principe). Het is wel makkelijk om alles onder het mapje 'Music' te plakken zodat je het wat makkelijker terug kan vinden.
Ja, er is geen speciaal programma nodig om de muziek te laten afspelen op de S9. Alhoewel ik het niet specifiek onder Linux heb geprobeerd werkt het prima onder Windows met Windows verkenner (zelfde principe). Het is wel makkelijk om alles onder het mapje 'Music' te plakken zodat je het wat makkelijker terug kan vinden.
[Voor 35% gewijzigd door WhiteRaver op 03-05-2009 02:26]
Graag gedaan.
Getver, da's lastig. Ik wilde ook graag een 'reserve-USB-kabel', en bovendien wilde ik graag een 'line-in-kabel' kopen, zodat ik een microfoon op het ding aan kan sluiten. Ik wil namelijk graag een lezing waar ik binnenkort bij ben opnemen. Ik ben bang dat dat toch minder goed wordt als ik de S9 gewoon met z'n 'rug' en microfoontje naar boven op tafel leg, en degene die de lezing geeft misschien een beetje heen en weer loopt tijdens het spreken.roland83 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:38:
de usb-aansluiting is niet standaard. Het is inderdaad weer zo'n proprietary-ding, en accessoires van Cowon zijn in Nederland nou eenmaal moeilijk te krijgen.
Ik heb zo'n klein stereo-reversmicrofoontje, dat zou ik kunnen gebruiken in combinatie met de S9 in de borstzak van de spreker, maar dan moet ik wel een line-in-kabel en een verloopstukje hebben. Ik begrijp nu dus dat ik zoiets niet gewoon maar even bij de Mediamarkt kan gaan kopen....
Dank voor de waarschuwing!
Laura
Overigens, ik heb mijn 'Cowon iAudio S9 16 GB Titanium Black' (zoals de mp3shop hem noemt, ik begrijp uit berichten elders dat het geen iAudio is, maar goed) sinds wo. 29 april, 4 dagen dus. Ik heb er al een paar uur mee geklooid en vooral naar geluisterd.
Mijn ervaringen (tot nu toe):
Laura
Mijn ervaringen (tot nu toe):
- Beeldscherm en userinterface: ziet er PRACHTIG uit.
Ik vind de userinterface niet zo heel makkelijk werken, want de ene keer moet je op iets dubbeltikken, de andere keer maar één keer, dus soms klik ik twee keer en ben ik dan net weer te ver, en moet ik weer terug. Bijvoorbeeld als ik muziek wil afspelen, en ik doe dat via de browser, en het bovenste item in een map is per ongeluk een jpg ipv een muziekbestand. Dan klik ik daar dus per ongeluk op, en dan zit ik in de plaatjes-bekijk-modus. Ik moet dan helemaal opnieuw beginnen vanaf het startscherm, om opnieuw in die muziekmap te komen (een sub-sub-submap van de map 'music'.)
Ook klik ik er nog wel eens net naast, ook in een sterk ingezoomde modus, kennelijk heb ik vrij lompe vingers... (Ik ben gewend aan een Palm M505, dus op zich kan ik best met een klein touchscreen omgaan, maar goed, die werkt dan weer met zo'n pennetje of met mijn nagels, i.p.v. met mijn vingers, dus toch anders.)
Maar het werkt wel vrij intuïtief en snel.
Het liefst zou ik trouwens gewoon meteen in de muziek-modus opstarten, i.p.v. in het main menu, want de overige opties (calculator, video, notepad, foto's, etc.) ga ik denk ik nauwelijks gebruiken, het gaat mij om de muziek. - Geluid: zoals ik al in veel reviews gelezen heb: fantastisch!!! Heel warm, mooie diepe bas, helder hoog, en toch ook heel duidelijk in het midden, waar veel apparatuur het laat afweten. Een vette bas hebben zoveel apparaten, want dat maakt meteen indruk, maar het midden laten ze dan maar zitten. Dit apparaat klinkt echt heel goed, ik hoor alles; details die ik anders lang niet altijd hoor.
Ik heb er overigens een Sennheiser PX100 koptelefoon bij gekocht, dus ik weet niet hoe de S9 met zijn eigen oordopjes klinkt, die heb ik niet eens geprobeerd. (Want ik vind die oordopjes altijd heel vervelend zitten, en ik heb gelezen in reviews, vooral op mp3shop.nl, dat ze niet zo best klinken.)
Ik lees hier dat als je hem harder dan het maximum wil zetten, je hem niet op 'Europe' moet instellen, maar ik heb de mijne nog wel op 'Europe' staan en heb er helemaal geen last van, speel tot nog toe muziek op maximaal volume 20. Ik hoor dan nog wel wat omgevingsgeluiden, maar dat wil ik ook, want ik gebruik hem voornamelijk op de fiets, en dan is dat veiliger. Maar ik hoor de muziek heel goed op dat volume! - Uiterlijk en knopjes: prima, echt heel goed vind ik. Hij ziet er mooi uit, is wel wat aan de grote kant, maar qua beeldscherm is dat juist fijn, dus toch ook precies goed, en de knopjes aan de bovenkant werken makkelijk. Wel is het me al een paar keer gebeurd dat ik het apparaat vergrendeld heb, en hem dan per ongeluk uit zet als ik hem alleen maar wil 'unlocken'. Maar goed, dat went vast wel.
- Minpuntje: het klepje naar de usb-aansluiting vind ik nogal lastig. Je ziet dat tegenwoordig veel bij dit soort kleine apparaatjes (dus ook mobiele telefoons en smartphones e.d.), maar ik vind het een eng gevoel om zo'n klepje te openen. Het voelt alsof het maar een paar keer mee gaat, en dan afbreekt. En bovendien zit het klepje een klein beetje in de weg als ik de usb-kabel er in wil steken.
Laura
Hoi, nog even een vraagje:
(Ik kan het op iAudiophile niet vinden, maar misschien zoek ik niet op de juiste manier.)
Alvast bedankt,
Laura
Weet iemand of dat makkelijk te regelen valt?ik schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:48:
Het liefst zou ik trouwens gewoon meteen in de muziek-modus opstarten, i.p.v. in het main menu, want de overige opties (calculator, video, notepad, foto's, etc.) ga ik denk ik nauwelijks gebruiken, het gaat mij om de muziek.
(Ik kan het op iAudiophile niet vinden, maar misschien zoek ik niet op de juiste manier.)
Alvast bedankt,
Laura
Anoniem: 269877
Dat is ongeveer te regelen met de UCI van Claw. Ga naar zijn user settings (Utilities -> User Settings) en daarna naar System. Zet daar Auto-Play on Start op yes en klaar ^^ Met deze instelling kom je echter niet meteen in het muziekscherm, hij speelt alleen je muziek meteen af. Dat is dus waarschijnlijk niet wat je zoekt.lauriertje schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:58:
Hoi, nog even een vraagje:
[...]
Weet iemand of dat makkelijk te regelen valt?
Alvast bedankt,
Laura
Maar het is geen moeite om je daar even aan te melden en om deze instelling te vragen. Ik weet zeker dat hij dat wel kan fixen. Heb ik ook gedaan met een andere instelling die ik graag wilde hebben (picture browser, dubbelklik voor de originele grootte van een afbeelding), en een paar dagen later was het mogelijk

Link: http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=26623