Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 20:50
Iemand ervaring met video kijken buiten in het zonnetje?
Op dit moment twijfel ik tussen deze en de D2+.
Wil deze voornamelijk voor beeld gebruiken en zo af en toe een mp3tje.

[ Voor 51% gewijzigd door Lisabella op 18-08-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 13:08
Al eerder opgemerkt door andere gebruikers, het is eigenlijk niet te doen. Als je alleen maar day-light scene films kijkt ofzo kan het nog nèt, maar ik had liever 10 extra helderheid standen gehad dan de huidige 6. Hoe mooi AMOLED ook is, op de S9 is in de zon (eigenlijk al een beetje in de schaduw) met video een ware no-go.

Het scherm echter is wel aanzienlijk groter dan die van een D2. Dat was de grootste reden dat ik voor de S9 koos ipv een D2. Echter is dat natuurlijk persoonlijk. Denk overigens dat de D2 niet heel veel beter zal zijn buiten in de zon. Welke PMD wel eigenlijk? Degene met een mat scherm hebben wel een voordeel maar in de zon wordt het altijd minder ;)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 20:50
bedankt voor de info.....nog even goed over nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Laatst online: 09:51
En wat is het geworden?

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:21
Ikzelf zit sterk te overwegen tussen deze en de opkomende M1 van Samsung, deze zal 4 september 'geïntroduceerd' worden aan europese publiek in IFA 2009.

Eventueel als je nog twijfelt het waard om hierop te wachten.

Anoniem: 316882

Ben hier nog niet echt een tip tegen gekomen om de volume limiet voor Europa op te heffen. Heb ik die gemist met de search functie en is deze post overbodig, mijn excuses...

Hoe dan ook, ik heb een aantal maanden geleden een S9 in de US gekocht. Vond het volume inderdaad erg laag. Als je de S9 instelt voor Europa dan neemt het volume tussen de 30 en de 40 niet meer toe. Dit ivm met de wetgeving. Dit is echter simpel te omzeilen.

Dit ben ik tegen gekomen op een forum :

- sluit je S9 aan op de pc
- ga naar de map System
- ' param ' file deleten
- S9 ontkoppelen van de pc
- S9 uit- en weer aanzetten
- nu ben je weer bij het oorspronkelijke beginscherm
- 1 kies je taal, maakt niet uit 2 GEEN Europa kiezen 3 radio zone kiezen, dit maakt ook niet uit

en voila! Weg is de volume limiet.

Be ready to be blown away!
cypress3d schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:32:
Ik heb vandaag ook maar een S9 gehaald met 16 gig. Pracht ding maar toch wat vragen. Ik heb vroeger een X5 gehad daar was ik helemaal gek van maar de UI liet het wat afweten vond ik. Toen maar een ipod genomen en dan kom je toch van een koude kermis thuis qua sound! Geen echte customizable EQ etc.

Maar wat me nou wel opvalt ik dat de S9 volgens mij niet zo hard kan als de X5/ipod. Ik wil graag als ik acoustic muziek hoor kunnen genieten van de prachtsound van de S9 maar niet mensen om me heen moeten horen. Hij staat nu al op volume40 en dat is zijn max. Als EQ heb ik gekozen voor BB Mach3Bass, mp3 quality is 192kbps. Ik gebruik in-ears van Denon (acoustic).

Is er een mogelijkheid om het volume omhoog te gooien of is 40 echt zijn max. Of is er mss iemand hier met een S9 met de perfecte USER eq setting?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Bij de installatie van Software 2.41 moest je zo ei zo alles opnieuw instellen. En het probleem is al meerdere keren (met oplossing) langsgekomen in dit forum hoor...

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Nu je het zegt, ik ga die 2.41 er maar is opgooien! Ziet er aardig uit die changes:

*JetEffect 3.0
*Added Reverb sound effects: Reverb effect gives you feeling of real circumstance.
* Added 9 presets: total 39 presets:
  • Maestro
  • Feel the Wind
  • Crystal Clear
  • Reverb Room
  • Reverb Club
  • Reverb Stage
  • Reverb Hall
  • Reverb Stadium
* Improved touch sensitivity
* Improved MP3 gapless playback.
* Fixed the error of gapless playback in some OGG files.
* Improved playback of OGG files.
* Fixed the error of tags in some FLAC files.
* Fixed the displaying error in some video files.
* Support video files that contains PCM audio codec.

Ik ga hem zo is uitproberen want dat beloofd veel. Ben wel benieuwd wat ze nou bedoelen met verbetere touch sensivity. Ik vind het touchscreen persoonlijk gevoelig genoeg.. mja.. we'll see.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:31
Zijn er nog meer mensen die vinden dat de usbkabel aan de kant van de S9 er moeilijk ingaat?
Begin me er steeds meer aan te ergeren; moet steeds de case en de koptelefoon verwijderen omdat ik hem er anders haast niet inkrijg.
Had liever gehad dat het een mini usb aansluiting was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Tja daar stem ik mee in. Het kabeltje vond ik in het begin ook zeer ruk. Denk ook niet dat hij het langer dan een jaar uithoud. De connector heeft een vreemd bochtje en het is echt een iel stekkertje. Mja ik probeer altijd direct te zien hoe hij er in moet aan het zwarte vlakje op de achterkant. Dan gaat het nog wel. Maar ik heb ben wel is ~1 minuut bezig geweest om een fucking stekker in de s9 te proppen...

Ook dat klepje ervoor vind ik ietwat overdreven, alhoewel ik me geen andere plek voor de connector kan bedenken...

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196662

Heb er nog geen enkele keer problemen mee gehad, je mag het gewoon niet willen forceren.

Anoniem: 300344

Zoals ik in een eerdere post van mij vertelde zocht ik een case/hoesje voor de cowon s9.
Aan gezien ik veel rokken draag moest het een riemclip of iets dergelijks hebben.
Zoals altijd waren de webshops wat dat betreft niet duidelijk. Eigenlijk zijn er maar twee leren cases/hoesjes voor de cowon.
Een onbekende merk (zo een heb ik een keer voor mijn Archos gmini 500 gehaald, kwaliteit minder)
en een bekende merk, Norêve.

Ik ben na de website van Noreve gegaan en wat blijkt de Norêve Tradition Leather Case Cowon iAudio S9 komt MET riemclip. Mogen de webshops wel vermelden vind ik.
Helaas overal out of stock.
Na twee maanden eindelijk binnen, en het is een pracht stuk, pure kwaliteit de mensen daar hebben er echt overal aan gedacht (bijna, maar daar kom ik later op terug)

De cowon glijd er makkelijk in, aan beide kanten zijn openingen gemaakt,aan een kant voor volume en de andere kant het aan en uit knopje.
de flap word dicht gehouden door een magneet strip, de afwerking van het leer en naden is gewoon prachtig.
Als de flap dicht is kan niks het scherm aanraken en hoef ik de S9 niet meer te vergrendelen (wel makkelijk voor volume aanpassing).
Het bevestgen van die clip is idieal, schroefje op de achter kant los schroeven een verhoogde ring met een meegeleverde schroef vast zetten...clip over ring schuiven tot je een klik hoor,en het zit vast.
Zelfs wanneer je hem aan je broekriem (bij mij rok) vast klemt kun je de hele case/hoesje nog rond draaien. Handig als je even na de knopjes wilt kijken of moeilijk vindt.

Het geheel geeft een stevige en toch elegante indruk, ik ben zeer tevreden en kan deze Norêve Tradition Leather Case Cowon iAudio S9 iedereen aanraden. Voor de "zwaardere" gebruikens kun je bij Noreve een metalen clip bestellen, maar de meegeleverde kunstof versie is stevig, al zal de tijd leren hoe het zich houd.

Voor mij is er maar een klein min puntje, als je de Cowon op je pc wilt aansluiten moet je hem uit de case/hoes halen aangezien er geen opening is voor de usb connectie.

Voor de rest, halen, een must voor de Cowon S9.

22-09-2009:
update
Zorg ervoor dat de schroef waarmee je de clip bevestigd goed vast zit, je merkt het als je de tas draait dat je de kliks voelt. Ook dat je de clip zelf aan je zij bevestigd anders kan het gebeuren dat je onbedoelt op de rand van de clip drukt en daarmee de release activeerd..^^

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 300344 op 22-09-2009 15:50 ]

• frankK800i
@ Mitsumi:
Je kan ook met vergrendeling van het touchscreen gewoon volume aanpassen hoor.
Ga naar instellingen > systeem. Hier staat iets als vergrendeling. Als je daarop drukt kan je kiezen uit geheel of alleen aanraakscherm. Kies je voor alleen aanraakscherm, dan kan je alle toetsen tijdens de vergrendeling nog gewoon gebruiken.

MVG, Frank

frankK800i schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:56:
@ Mitsumi:
Je kan ook met vergrendeling van het touchscreen gewoon volume aanpassen hoor.
Ga naar instellingen > systeem. Hier staat iets als vergrendeling. Als je daarop drukt kan je kiezen uit geheel of alleen aanraakscherm. Kies je voor alleen aanraakscherm, dan kan je alle toetsen tijdens de vergrendeling nog gewoon gebruiken.
Weer wat nieuws geleerd, maar toch is het handiger als het in een case/hoesje zit, veel makkelijker en minder kans op beschadiging. Heb ook voor het eerst de glas protectie afgehaald. Kijkt wat beter..^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179526

Mijn S9 is kaduuk.

(sliderknop veert niet meer, linkervolumeknop ingedeukt)

nu ben ikzelf 50% zelf verantwoordelijk voor de opgelopen schade, de rest verwijt ik cowon.

Maar anyway, heb mijn S9 geimporteerd vie eBay afgelopen Mei... zit nu met de volgende kwestie:

Cowon US verwijst mij door naar Cowon UK.

Cowon UK verwijst mij door naar Cowon US.

Nu moet ik erbij zeggen dat ik er de afgelopen weken neit echt achteraan ben gaan zitten maar misschien weet iemand een simpele manier? Een adresje ofzo?

Of moet alles officieel via de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarom haal ik niet zo snel iets van ebay, je weet het nooit hoe het met garanties in elkaar zit.
Bummer dat je het nu zo lang zonder moet doen. Helaas weet ik niks, je kunt het bij een authorized dealer proberen, geen idee welke. Het zal je waarschijnlijk veel geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321162

Hoi allen,

Heb laatst de S9 32 gb besteld en hij bevalt uitstekend. Heb alleen 1 vraagje: als je bijvoorbeeld een filmpje hebt gekeken onthoudt hij waar je bent gebleven zodat je de volgende keer vanaf dat punt weer verder kan gaan kijken.

Nu luister ik veel mp3-bestanden van 1,5 uur en stop ik weleens na 20 min met luisteren. Als ik de S9 dan weer aanzet onthoudt hij niet het "stoppunt" van de vorige keer, zodat ik weer opnieuw begin met het afspelen van de mp3. Ik weet, je kan gewoon doorscrollen naar waar je bent gebleven...

Maar om dat constant te onthouden lijkt me een beetje maf. Ik weet toevallig bij mijn oude Cowon (M5) wel zo'n onthoudfunctie had bij het afspelen van mp3's, daarom vind ik het raar dat het bij de S9 er niet opzit (of ik ben er nog niet achter dat het er opzit...)

Weet iemand hier meer van?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@ Bernieo,
Er zit een optie in het menu daarvoor, standaard staat hij uitgeschakeld voor muziek en ingeschakeld voor video.
Ga naar "Settings" > "Muziek" > "Hervatten" > "Aan". Nu moet de S9 het onthouden. Dit kon je trouwens ook terugvinden in de handleiding.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 21:41

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Heeft er iemand al een mooie houder gevonden voor de S9, voor in de auto?

Ik heb Brodit laatst een mailtje verzonden, maar die hebben er geen en zijn het ook niet van plan.

Zo'n lelijke knijphouder is niets voor mij. Zijn te dik en de afwerking is bij altijd lelijk.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 13:47
WhiteRaver schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:23:
@ Bernieo,
Er zit een optie in het menu daarvoor, standaard staat hij uitgeschakeld voor muziek en ingeschakeld voor video.
Ga naar "Settings" > "Muziek" > "Hervatten" > "Aan". Nu moet de S9 het onthouden. Dit kon je trouwens ook terugvinden in de handleiding.
Is er ook de mogelijkheid dat hij meteen weer begint te spelen als je de S9 aanzet? Dit deed mijn Samsung T10 wel. Vind het namelijk nogal handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
artie16 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:06:
[...]

Is er ook de mogelijkheid dat hij meteen weer begint te spelen als je de S9 aanzet? Dit deed mijn Samsung T10 wel. Vind het namelijk nogal handig ;)
Voor zover ik weet zit die functie er niet op. Wel zou je de sleep-modus kunnen gebruiken ipv de echte 'uitstand'. Als je hem dan in sleep zet terwijl je in de muziek player bent hoef je hem alleen maar te ontgrendelen en op play te drukken. Hij kan ruim 350 uur op die stand-by mode staan voor hij leeg is dus het vreet geen stroom. Je zal er in de praktijk ook weinig van merken dat hij leegraakt door in de slaapstand te staan.

Ik vergeet wel eens om hem uit te zetten in de video-mode waardoor dus alleen het scherm zwart is maar hij eigenlijk nog aanstaat. Nou dat heb ik geweten. Na een nachtje slapen was hij mooi leeg. Nu gebruik ik hem elke ochtend een paar uur intensief dus dat was minder. Ligt niet aan de player, meer aan mezelf omdat ik die auto-uit en sleep haat. Dan zit hij ver opgeborgen in m'n jaszak, kom ik er na een gesprek achter dat ik hem er op de fiets weer helemaal uit kan halen om m'n muziek aan te zetten, no thanks.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online
artie16 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:06:
[...]
Wat Wackoz zegt is een goeie maar er zijn volgens mij ook skins of costum made Music screens die wel direct beginnen met afspelen als de S9 wordt gestart. Moet je even op iAudiophile.net kijken. Ik weet dat het er is, maar hoe het precies moet en werkt weet ik niet.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik ben normaal niet van het steeds opnieuw vragen van een vraag, maar maak voor deze vraag dan maar een uitzondering:

Is er iemand die een beetje netter houder voor de S9 weet? Knijphouder is voor mij een no-go

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287428

Is er ook de mogelijkheid dat hij meteen weer begint te spelen als je de S9 aanzet? Dit deed mijn Samsung T10 wel. Vind het namelijk nogal handig
Je kunt ook een bestand bookmarken, dan ga je naar je bookmarks en klik je op de zojuist gemaakte bookmark en hij begint vanaf dat punt. Je kunt zo veel bookmarks maken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Ginz schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:55:
Ik ben normaal niet van het steeds opnieuw vragen van een vraag, maar maak voor deze vraag dan maar een uitzondering:

Is er iemand die een beetje netter houder voor de S9 weet? Knijphouder is voor mij een no-go
Als je geld teveel hebt:

Klik

Voor een euro of 37 ofzo verwisseld hij van baasje. Vind het opzich geen lelijk ding. Ben er even vlug doorheen gelopen maar gezien de titel verwacht ik niet dat het een knijphouder is :)

Had nog de intentie verder te zoeken maar meer kwam ik ook niet echt tegen. Wel een hoop professionele car mounts maar dat blijven knijp gevallen (stevig). Die dingen worden gewoon vaker verkocht omdat ze zo universeel zijn. Moet wel zeggen dat de gemiddelde mount van 15 euro vaak toch te plastiek en breekbaar overkomt maar er is genoeg uit het buitenland te importeren dat wel degelijk stevig is.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Heb vanmorgen mijn Cowon S9 Titanium Black 8GB binnengekregen, heb er al wat video en muziek opgezet maar nog te weinig tijd gehad om er echt uitgebreid op in te kunnen gaan. Maar toch...wat een geluid komt er uit dit apparaatje zeg! Niet te geloven, apple eat my dust! Mijn Ipod classic (die ik overigens al een tijdje van de hand heb gedaan) kan hier met geen mogelijkheid aan tippen. Ik heb nog geen reviews op tweakers geschreven maar ga dit zeker doen als ik dit apparaatje een tijdje in gebruik heb, maar voor nu ben ik echt super tevreden met deze PMP!

Scherm is trouwens ook om van te likkebaarden, al moet ik zeggen dat de resolutie me ietwat tegenvalt...het amoled display maakt echter een hoop goed

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Waarom valt de resolutie je tegen? Ik ben juist blij dat het niet zo'n ipod touch resolutie geworden is. 480 bij 272 ziet er imo veel mooier uit dan lange koppen kijken bij 480 bij 320. Het scherm mag dan krasgevoeliger zijn dan van dat glazen plaatje van een ipod het ziet er velen male mooier uit. Ook heeft de helderheid minder invloed op de accuduur dan bijvoorbeeld bij de touch.

Mja waar je de krassen van piepkleine stofdeeltjes op je S9 krijgt krijgen al die ipod-spiegel gebruikers een mooie geschaafde achterkant door hem enkele keren op tafel te leggen :P

Dus tip: koop een cover of zo'n beschermlaagje voor op het scherm. Ik heb ze hier liggen maar uit laksheid vergeet ik telkens er een op te doen. Bij mij is het in feite toch al 'te laat' vanwege de krasjes op m'n scherm maar ik raad het iedereen aan. Ben overigens wel blij dat ik voor de titanium ben gegaan ipv de chroom versie aangezien dat weer punten zijn waar je van die lekkere krassen op kunt krijgen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben opzich redelijk voorzichtig met het ding, maar ben wel van mening dat alle PMD's/telefoons/whatever toch wel een soort van degelijkheid moeten hebben wat betreft het simpelweg 'normaal' meenemen in je broekzak. Het is niet voor niets portable. Toch zie ik keer op keer dat zelfs dat teveel gevraagd is en krassen zijn snel gemaakt...

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

had de firmware al gezien ja! Update already done!

@ Wackoz: begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het schermpje prachtig. Maar ik heb nogal hoge kwaliteitseisen en ik kan de pixels op normale afstand al van elkaar onderscheiden, neemt echter niet weg dat het voor jou inderdaad helemaal niet storend hoeft te zijn. Het zit mij ook niet dermate dwars dat ik 'm weer terug zou sturen, heb gister Sleepless in Seattle op het apparaatje gekeken (ik weet het typische vrouwenfilm maar had 'm nog nooit gezien) en dat beviel me prima.

Ik heb trouwens bij de S9 een gratis shield gekregen die er al omheen zit, maar normaal ben ik niet zo van de hoesjes en protectors, vind wat gebruikerssporen wel wat hebben. Op het scherm is dat natuurlijk een no-go maar beschadigingen op dat gorilla glas zie ik niet zo gauw gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Guumuus schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:35:
had de firmware al gezien ja! Update already done!

@ Wackoz: begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het schermpje prachtig. Maar ik heb nogal hoge kwaliteitseisen en ik kan de pixels op normale afstand al van elkaar onderscheiden, neemt echter niet weg dat het voor jou inderdaad helemaal niet storend hoeft te zijn. Het zit mij ook niet dermate dwars dat ik 'm weer terug zou sturen, heb gister Sleepless in Seattle op het apparaatje gekeken (ik weet het typische vrouwenfilm maar had 'm nog nooit gezien) en dat beviel me prima.

Ik heb trouwens bij de S9 een gratis shield gekregen die er al omheen zit, maar normaal ben ik niet zo van de hoesjes en protectors, vind wat gebruikerssporen wel wat hebben. Op het scherm is dat natuurlijk een no-go maar beschadigingen op dat gorilla glas zie ik niet zo gauw gebeuren...
Dat Gorilla glas beschermt je wel mooi tegen stanley-messen, maar niet tegen minieme zandkorreltjes...

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

true, maar ik ben altijd zuinig op m'n spullen en gebruik de speler vooral binnenshuis (hoe gek het ook klinkt) en als 'ie mee op avontuur gaat zit 'ie altijd in de binnenzak van m'n jas...maar goed aftakeling van apparatuur, zowel buiten- als binnenwerk is toch niet helemaal te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Weer wat ontdekt;

Sinds firmware 2.41, maar ook met de nieuwe 2.50 (mooie veranderingen btw) heb ik het probleem dat wanneer ik van de music player naar de fm-radio ga het volume veel zachter word. Moeilijk om uit te leggen maar wanneer ik dus overga op de radio dan blijft het volume gewoon op dezelfde stand staan (bijv 25 of 30) echter is het geluid ongeveer 2 keer zo zacht.

Het maakt niet uit of ik, zoals meestal het geval is, 2 uur muziek luister voordat ik switch, of slechts 20 seconde luister en dan over ga op radio. Pas wanneer ik de speler helemaal uitgezet heb (sleep mode helpt niet) en weer aangooi klopt het volume op de radio weer. Dus dan is volume 30 ook echt stukken harder en op het goede niveau (zelfde als bij de muziekspeler).

Meer mensen met dit gare probleem? Heb het nou al een week en aangezien ik elke ochtend bijna 2 uur luister en dan overga begin ik me eraan te ergeren :P

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online
@ Wackoz,
Nu ik ook firmware versie 2.50 erop heb staan probeerde ik jou probleem na te bootsen maar bij mij gaat het zoals het zou horen. Met het schakelen van eigen muziek naar de radio blijft het geluidsniveau hetzelfde, dus geen veranderingen komen daarin voor zoals jij ze beschrijft. Zelf gebruik ik trouwens nooit de radio functie. Misschien een kleine bug die niet bij iedereen voorkomt? Zoals ik blijkbaar de enige ben met dit probleempje.

Nog even over de nieuwe interface sinds firmware versie 2.50: heel mooi hoor. De widgets zijn IMHO nu eindelijk goed uitgewerkt (alhoewel ik het op mijn HTC Hero beter vind werken). Zelf heb ik hem op thema 2 staan met de grote knoppen, ziet er lekker, ehm tjah wat is het, modern uit.

En wat betreft krassen op het scherm en voorzichtigheid, ik gebruik hem kaal zonder ook maar iets eromheen of erop en heb nog maar een aantal mini krasjes welke totaal niet opvallen tijdens het gebruik. De behuizing daarentegen zit vol met krassen (leuk die hoogglans en "chromen" rand :D ).

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wackoz schreef op maandag 09 november 2009 @ 06:48:
Weer wat ontdekt;

Het maakt niet uit of ik, zoals meestal het geval is, 2 uur muziek luister voordat ik switch, of slechts 20 seconde luister en dan over ga op radio. Pas wanneer ik de speler helemaal uitgezet heb (sleep mode helpt niet) en weer aangooi klopt het volume op de radio weer. Dus dan is volume 30 ook echt stukken harder en op het goede niveau (zelfde als bij de muziekspeler).

Meer mensen met dit gare probleem? Heb het nou al een week en aangezien ik elke ochtend bijna 2 uur luister en dan overga begin ik me eraan te ergeren :P
versterk je je mp3'tjes met een programma voordat je ze erop zet ?
welke bestanden luister je naar. Heb je goed fm ontvangst (niet alle doppen hebben een goed fm ontvangst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Bedankt voor alle reacties :)

Ik heb meer dan prima fm-ontvangst, geen storingen niks. Ik sta ook stil wanneer ik overga op de radio en zodra ik dan de speler uit en aan gooi heb ik dus wel prima volume terwijl het niveau niet verschoven is. Ik heb dit ook is geprobeerd om van video naar radio te switchen en heb daarbij hetzelfde probleem!

Ik luister eigenlijk alleen maar naar mp3 bestanden met een bitrate tussen de 128 en 256 kbit/sec. Ze zijn geen van allen versterkt omdat dat simpelweg niet nodig is met het vermogen wat de S9 heeft.

Voorbeeld: Ik luister muziek, favo nummer, goed hard op bijv niveau 36. De fm-radio had normaliter als eigenschap (dus voor firmware 2.31b2) van zichzelf zelfs een stukje luider te zijn dan de mp3tjes op dat niveau.

Nu laat ik hem op 36 staan en ga ik van muziek (spelend of niet) naar het menu, en zo naar de fm-radio. Dan hoor ik dat dat toch echt bijna 2 keer zo zacht is en ik hem rustig op volume 40 kan zetten. Andere doppen en/of koptelefoon helpt niets. Ik sta dan nogsteeds op de zelfde plek en als ik dan reboot (uit>aan) en dan de fm-radio open dan krijg ik directe gehoorbeschadiging door het gigantische geluid wat er uitkomt zetten.

Dus met ontvangst kan het niets te maken hebben, het lijkt gewoon alsof het chipje in mijn s9 gaar aan het worden is ofzo :S Nou is het dus te verhelpen door de speler uit en weer aan te gooien maarja, dat is ook niet echt handig

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online
Misschien dat Cowon er een antwoord op heeft? En anders de firmware (of oudere firmware) er nog eens opnieuw opzetten (als dat überhaupt al mogelijk is)?

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Laatst online: 11:31
Ik heb ook een probleem met versie 2.50.
Als ik een willekeurige film met een losse ondertiteling bekijk (srt file) dan blijft de ondertiteling hangen tot de volgende zin begint.
Als ik naar versie 2.41 terug flash, heb ik dit probleem niet meer.
Heeft iemand anders ook dit probleem?
Lijkt me dat er toch wel veel bugs in de 2.50 versie zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Jup! merkte ik ook op laatst bij een film. Dacht eerst dat het aan het srt bestand lag maar dat is inderdaad een bug. Misschien maar even een gezamelijk mailtje naar cowon sturen ofzo als nog meer mensen het hebben?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Dacht idd ook eerst. Ik had bij de laatste paar films een verkeerde ondertiteling, dus had ik even met een Time Shift funcite in Echosub gefixt. Dacht dat het aan Echosub lag, maar ligt dus aan de S9.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Ik heb inmiddels een Q&A geopend op de cowon global site met daarin de opmerking over de subtitles en (uiteraard) mijn eigen probleempje met de fm-radio. Heb het in na-middag-moe-en-hongerig engels getypt dus ze pakken d'r maar een woordenboek bij :P

Krijg ook het idee dat ze zelf niet zo best engels schrijven/spreken dus dat maakt niet echt uit.

Achja keek de meeste films toch wel zonder subs dus zo'n probleem is het niet. Buiten de bugs die af en toe verschijnen blijf ik de support van Cowon helemaal top vinden! Veel beter dan support van Sony op de walkman serie bijvoorbeeld (nooit een nieuwe firmware uitbrengen etc). Dan neem ik die paar foutjes wel voor lief :)

één is geen, twee is één

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Heb nu een week een Cowon S9. Het is als vervanging voor mijn Archos Gmini 500, die het uiteindelijk zo goed als begeven heeft (na 3 jaar ofzo :P).

Moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben. Echt een top ding is het. :) Het is even uitvogelen hoe de userinterface precies in elkaar steekt, vooral wat iedere icon betekent, maar daarna werkt het dan ook wel goed.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
@ Wackoz:
Support is zeker goed te noemen ja. Het punt is echter dat de support voor firmware die jij zou fijn vind, de paar foutjes die jij voor lief neemt hoort op te lossen.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuna
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09-2023
Externe luidsprekers.
De iPod kan rechtstreeks op diverse types van handige, kleine en grote luidsprekers aangesloten worden. Kan ik dit ook met de Cowon S9 , m.a.w. het toestel gewoon in of op zo'n stel boxen plaatsen die de iPod ook gebruikt ?

[ Voor 5% gewijzigd door Beuna op 15-11-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Beuna schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:53:
Externe luidsprekers.
De iPod kan rechtstreeks op diverse types van handige, kleine en grote luidsprekers aangesloten worden. Kan ik dit ook met de Cowon S9 , m.a.w. het toestel gewoon in of op zo'n stel boxen plaatsen die de iPod ook gebruikt ?
Als die boxen bluetooth of een line-in hebben.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Ik zou idd niet proberen om hem op een ipod aansluiting te proppen ;) zal je sowieso niet lukken vanwege het klepje. Heb het altijd al stom gevonden dat er een gigantisch aanbod is voor die iprullen maar niet voor andere, succesvolle, spelers. Ik denk dat je de S9 toch wel daarbij mag betrekken. Voor een groot bedrijf als bijv Logitech zou het ook geen ramp zijn als ze eens een grappige dockje maakte met een leuk stel speakertjes voor de S9. Mocht het dan toch niet in de smaak vallen dan hebben ze nog geen probleem, gezien het feit dat ze talloze andere producten maken.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

En ik heb in mijn wanhopige poging tot het zoeken van een carmount/holder Cowon zelf maar eventjes een mailtje verzonden....

Logische dat er voor de S9 niet zoveel verkrijgbaar is als voor een willekeurige iPod, maar ik kan werkelijkwaar helemaal niet anders dan een knijphouder en die éne van eBay vinden. Een knijphouder is absoluut niet wat ik wil en die ene houder van eBay is ansich wel mooi, maar is een beetje aan de prijzige kant voor alleen maar een houder. Als er een 3,5mm jack aansluiting aan dat onderkant had gezeten, had ik `m zeker gekocht.

Ik ben benieuwd wat ze te melden hebben. En ik denk dat mocht Cowon iets hebben, dat er hier mogelijk wel meer geïnteresseerde zijn? Of heb ik dat mis?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Laatst online: 15:36
Ik wil graag binnenkort een S9 met 32GB aanschaffen maar ik kan geen winkels vinden die um verkopen. Alleen de 8GB en 16GB versies zie ik op de websites. Waar is de 32GB versie gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Pixmania heeft `m op voorraad, volgens hun site. Wel een beetje prijzig.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
De S9 32Gb is ook voor 259 dollar te krijgen via Amazon.

Dan komt hij dus wel uit het buitenland maar je kan voor garantie volgens mij ook gewoon terecht bij Cowon direct. Iig een stuk goedkoper dan hier in Nederland (als je er een vind) :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Laatst online: 15:36
Ik ga um wel uit het buitenland halen, want de beschikbaarheid in Nederland is echt belabberd. Onbegrijpelijk overigens. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326033

Wackoz schreef op woensdag 18 november 2009 @ 06:59:
De S9 32Gb is ook voor 259 dollar te krijgen via Amazon.

Dan komt hij dus wel uit het buitenland maar je kan voor garantie volgens mij ook gewoon terecht bij Cowon direct. Iig een stuk goedkoper dan hier in Nederland (als je er een vind) :)
Interessante aanbieding! Als je via Amazon bestelt moet je dan nog btw betalen in je eigen (Europees) land? Dat is wel belangrijk om weten als je zoiets wil doen. ;)

• Beuna
Ik heb net mijn S9 32 Gb ontvangen van Iceware. Gisteren besteld, vandaag gekregen + interessante prijs. Voor de rest weet ik niet veel van die firma qua service enz... Hopelijk heb ik ze niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuna
Probleem met geluidsterkte.

Mijn FM radio gaat 2* zo luid dan mijn mp3-tjes. Zeer vervelend wanneer je van je mp3 naar radio gaat, dat wordt dikwijls heftig verschieten. Hoe kan dit verholpen worden ?
Ik meende gelezen te hebben dat Wacko net het omgekeerde had !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Beuna schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:19:
Probleem met geluidsterkte.

Mijn FM radio gaat 2* zo luid dan mijn mp3-tjes. Zeer vervelend wanneer je van je mp3 naar radio gaat, dat wordt dikwijls heftig verschieten. Hoe kan dit verholpen worden ?
Ik meende gelezen te hebben dat Wacko net het omgekeerde had !
Wikipedia: Loudness war

Radiostations spelen alles nog harder af dan de originele CD's.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuna
Vraagje over foto's bekijken :

Het is mogelijk via diavoorstelling de foto's automatisch na elkaar te bekijken, maar het is blijkbaar niet mogelijk dat in landscape-mode te doen, juist ?

In de versie 2.41 heb ik na FLIP in de pictures-mode 3 toetsen onderaan. De middelste is pauze, waar dienen de linkse en rechtse voor ?

Is het mogelijk om de S9 op een TV aan te sluiten om foto's te bekijken ? Ik geloof van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Jawel, er zijn losse TV-out kabel te verkrijgen...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
@ Beuna;

Radiostations sturen hun signaal idd een stuk harder weg. Mijn probleem begon vanaf firmware 2.41. Het is echter raar dat ik daar de enige bij ben. Cowon gaf in hun reactie aan mij aan dat ik mijn s9 maar helemaal moest formateren en dan de firmware er opnieuw op moesten. Maargoed, ik wacht wel 1 of 2 firmwares af. Dan kan ik daarna alsnog kijken :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuna
@ Ginz

Als je een film wilt bekijken vanuit de S9 op je TV (met de 3 gekleurde kabeltjes) kan je vanuit de S9 niets meer besturen. Kan je dat dan wel wanneer je foto's wilt bekijken ?
Welke uitgang heeft die kabel om op TV aan te sluiten om er foto's mee te kunnen bekijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik heb zelf geen persoonlijke ervaring met zo'n kabel, kan je er dus niet mee helpen.

Voor foto's is het dezelfde kabel, lijkt mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shop/images/products/S9TVOUT/S9TVOUTmainsmall.jpg

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247370

Wackoz schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:58:
@ Beuna;

Radiostations sturen hun signaal idd een stuk harder weg. Mijn probleem begon vanaf firmware 2.41. Het is echter raar dat ik daar de enige bij ben. Cowon gaf in hun reactie aan mij aan dat ik mijn s9 maar helemaal moest formateren en dan de firmware er opnieuw op moesten. Maargoed, ik wacht wel 1 of 2 firmwares af. Dan kan ik daarna alsnog kijken :)
Hoe heb je de eq instellingen staan? Als ik bij de voorinstellingen naar user 1, 2, 3 of 4 ga en ik zet alle nivo's op -12, dan klinkt de muziek ook veel zachter dan de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Eq staat redelijk ver open moet ik zeggen. BBE op 10, Mach3bass op 4 en de graphic eq schommelt een beetje, elk frequentie slider staat toch zeker wel tussen de 3 en 6.

Het is gewoon een feit dat de radio harder is. Zo merk ik dat ook bij onze autoradio, als je een cd luistert is het geluid zachter dan bij de radio.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Wackoz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:12:
Ik heb inmiddels een Q&A geopend op de cowon global site met daarin de opmerking over de subtitles en (uiteraard) mijn eigen probleempje met de fm-radio. Heb het in na-middag-moe-en-hongerig engels getypt dus ze pakken d'r maar een woordenboek bij :P

Krijg ook het idee dat ze zelf niet zo best engels schrijven/spreken dus dat maakt niet echt uit.

Achja keek de meeste films toch wel zonder subs dus zo'n probleem is het niet. Buiten de bugs die af en toe verschijnen blijf ik de support van Cowon helemaal top vinden! Veel beter dan support van Sony op de walkman serie bijvoorbeeld (nooit een nieuwe firmware uitbrengen etc). Dan neem ik die paar foutjes wel voor lief :)
Heb je nog antwoord over deze kwesties gekregen?

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Jazeker, alhoewel ik me een beetje afgescheept voel met een standaard antwoord:
quote: Cowon
Dear Frank

Thank you for using COWON S9.

I recommend you to format the device and reinstall the latest firmware.

If you have further questions, feel free to ask us again.
Thanks again for using the customer support at cowonglobal.com.

Regards,

COWON
En mijn orginele vraag was:
The new Firmware 2.50 for the Cowon S9 brings two new good looking themes. Unfortunately it brings some new problems to. First a regular one, which is confirmed by more users. If you randomly take a video file and put an .srt next to it in de S9 (2.50 firmware) you will notice that the subtitles stay after the text has been said. It won't go away till the next phrase comes up.

I also got a problem which isn't confirmed by other people and it seems te happen that I am the only one with it. When i listen to mp3 music in the music player i set the S9 on a decent volume everyting is just fine. But, after i listened some music, i let the music play and switch to the menu where i click on the fm-radio. The volume level is exactly the same (for example: 30) but the sound itself isn't as loud. Normaly the FM-radio in my country is even a bit more louder then the music-player but now it is almost twice as soft as it use to be.

The funny part is, that when i turn the player off and on again and click on the fm-radio again, it's fine. No problems with the loudness at all.

So my point is: When the player is on and i listen to some music, set the volume, and then turn over to the fm-radio it's way less loud than it should be. The problem is solved when i reboot the music player.

Since no one with a S9 has a problem like mine, i figured you might know what it is
Mijn vraag mocht dan wel in bagger engels gesteld zijn, had toch wel verwacht op een betere verklaring. Kan me namelijk niet voorstellen dat het apparaat formateren en de firmware er opnieuw opzetten voldoende zal zijn. Trouwens, bedenk ik me nu, dan raak ik dus ook al die system mappen kwijt enz?

Kan het me niet permitteren om dat nu te doen aangezien ik hem morgen weer hard nodig heb maargoed...

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196662

Dat is nu eenmaal de oplossing die voor het meeste aantal problemen goed is. Daarom is het ook standaard in de ICT en voelt het foutief als afgewimpeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik ben ook van plan een S9 aan te schaffen...,

Alleen ik zoek (de) goedkoopste sites waar ik deze kan aan schaffen...
Weet iemand zo'n site?

PS: Je hoeft me niet te wijzen op de pricewatch van Tweakers, die heb ik allang doorgespit, eigenlijk zoek ik buitenlandse sites...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Waarom zoek je een buitenlandse site?

Als op Amazon.com gekeken? Ergens hier boven heb ik een keer een linkje naar de 32GB uitvoeren gegeven die omgerekend minder dan 200 euro uitkomt. Dat is natuurlijk zonder invoerrechten, verzendkosten etc.... maar dat is misschien wel een interessante voor jou....

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Kheb zo'n gevoel dat dat nog wat goedkoper is, lijkt mij tenminste...

Maar anders bestel ik hem wel bij mp3leader, daar is hij nu het goedkoopst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2012-
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2019
Kijk eens bij http://myworld.ebay.de/cowon-germany/

Vorige week de S9 gekocht bij Cowon Germany, 32gb voor 219,- euro excl 5,90 verz. kosten.
Was een 7 dagen Demo maar zat nieuw in doos. Werd na betaling een dag later geleverd via UPS.
Ik zie hem er nu niet meer bij staan maar houd deze aanbieder in de gaten. :)

• Roark
  • Laatst online: 11-02-2024
Via Amazon US is niet echt een goed idee:
De speler staat er wel mooi voor 260 USD,
Maar voordat ik op bestel klik komt het bedrag "iets" hoger:
Order Total: EUR 286,70 - waaron 25 for shipping en 75 aan import fees

Daarna van Amazon UK proberen te bestellen;
Krijg ik het bericht: We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination.

Ik ga nog even verder kijken maar anders wordt het toch Pixmania - jammer zo`n groot verschil tussen de prijzen per land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2012-
:) De CowonS9 32 GB is beschikbaar (rechtstreeks uit Korea) via E-Bay voor ongeveer 200 EURO
(+10$ verzend kosten)
:) De Cowon S9 16GB wordt aangeboden voor 165 EURO (+10$ verzend kosten)

Heb al een S9 Skin en een S9 video kabel bij deze aanbieder gekocht en was binnen 2 weken bezorgd als gift
Afbeeldingslocatie: http://www.cowonglobal.com/product_wide/COWONS9/images/cowon_S9/overvw/overvw_001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2012-
Afbeeldingslocatie: http://www.swftools.org/header.jpg

Een Open Source Tool om PDF's om te zetten in Flash SWFTOOLS . Je moet wel geduld hebben bij grote pdf's met veel bladzijden.

Als de pdf's niet te gecompliceerd zijn dan kunnen ze zonder problemen worden omgezet naar .swf
Daarna zijn ze leesbaar op de Cowon S9
(De touch knopjes om te bladeren en te zoomen zijn wel een beetje klein op de S9 maar na een beetje oefenen lukt dit wel)

Mocht de S9 toch vastlopen bij het viewen van de pdf's . Even de S9 resetten. En een andere PDF proberen...

[ Voor 12% gewijzigd door 2012- op 28-12-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2012-
Ginz schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:05:
Ik heb zelf geen persoonlijke ervaring met zo'n kabel, kan je er dus niet mee helpen.

Voor foto's is het dezelfde kabel, lijkt mij.

[afbeelding]
Je kunt alleen video bekijken met de AV kabel. (geen foto slideshow)
Dit werkt alleen als je de player in de landscape stand houd en je onderin het symbool met het pijltje naar een externe monitor aanklikt.

Wat me wel leuk lijkt is om er een Pico projector met av ingang op aan te sluiten .
Heeft iemand hier al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337575

......

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 337575 op 29-12-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2012- schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:21:
:) De CowonS9 32 GB is beschikbaar (rechtstreeks uit Korea) via E-Bay voor ongeveer 200 EURO
(+10$ verzend kosten)
:) De Cowon S9 16GB wordt aangeboden voor 165 EURO (+10$ verzend kosten)

Heb al een S9 Skin en een S9 video kabel bij deze aanbieder gekocht en was binnen 2 weken bezorgd als gift
[afbeelding]
en wat met de radio functie als je er eentje in korea besteld...
is de fm functie ginder dezelfde dan hier of kan je de radio hier helemaal niet gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:39
Ik ben van plan om deze speler aan te schaffen ik heb alleen 2 kleine vraagjes:

1. Kan je gewoon via de windows verkenner muziek toevoegen aan de speler of heb je een apart programma nodig?

2. Is het mogelijk om de muziek te sorteren op mappen zoals ze op de HD staan? Bij veel muziek zijn namelijk mijn tags niet goed ingevuld en anders ben ik daar weer zo een tijd mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Groentenman schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:01:
Ik ben van plan om deze speler aan te schaffen ik heb alleen 2 kleine vraagjes:

1. Kan je gewoon via de windows verkenner muziek toevoegen aan de speler of heb je een apart programma nodig?

2. Is het mogelijk om de muziek te sorteren op mappen zoals ze op de HD staan? Bij veel muziek zijn namelijk mijn tags niet goed ingevuld en anders ben ik daar weer zo een tijd mee bezig?
1. Ja.
2. Ja.
Anoniem: 337575 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:51:
[...]
en wat met de radio functie als je er eentje in korea besteld...
is de fm functie ginder dezelfde dan hier of kan je de radio hier helemaal niet gebruiken??
Je kan een regio kiezen bij de FM tuner (Europe/US/Asia) etc dus ik denk dat hij wel zal gaan werken.

[ Voor 27% gewijzigd door Lukin op 30-12-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:37
Ikzelf heb op dit moment de oudere iPod Nano van mijn vrouw. Zij heeft een nieuwe gekocht en ik had alleen een grote Archos Gmini 500. Mijn manier van muziek luisteren tegenwoordig is gewoon verbinden met Winamp en die lijst automatisch overzetten naar de speler.
De iPod heeft 4 GB aan geheugen ik zit zelden over de 2 heen.
Voor mij is in mijn ogen de 8 GB versie voldoende.
Filmpjes heb ik de archos voor aangezien die een groter scherm heeft, foto's interesseren me niet enzovoorts.
Voor mij moet gewoon de geluidskwaliteit wat betreft mp3's goed zijn.
De kwaliteit van de iPod vind ik vrij slecht. Ik heb Ultimate Ears SuperFi 4's, maar de iPod kraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Vanochtend begonnen aan mijn zoektoch naar een nieuwe mp3 speler, ter vervanging van mijn 1st gen iPod shuffle. Aangezien die het toch 6 jaar heeft weten vol te houden, vond ik tijd voor iets groters en beters deze keer. Hoewel ik eerst vooral geïnteresseerd was in een Nano, begon ik extra video mogelijkheden ook toch ook wel te waarderen.
Eenmaal de Cowon s9 tegengekomen, was ik vrijwel direct verkocht. Wat een machtig apparaatje! Voldoet aan de belangrijkste eis: hoge muziekskwaliteit, en daarnaast is hij ook nog eens top met video, heeft een hoog gadget gehalte en ziet hij er strak uit!
Direct maar even besteld, online bij Dixons waar ie nu in de opruiming is(niet perse de goedkoopste manier, maar wel fijn idee ivm garantie).
Hopelijk morgen binnen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een vraag betreft het opladen van mijn cowon s9 32GB..

aangezien ik een volledige leek :$ ben aangaande mp3 of multimediaspelers even een vraag..
heb vandaag mijn cowon aangekregen die ik via de eerder vermelde link in korea besteld heb.
alles op èèn week tijd geleverd. ik heb echter 2 kleine opmerkingen er zit geen handleiding bij (gedownload via internet) en in de box zit ook geen adapter om hem via de netstroom op te laden.
dus heb ik even gekeken bij mp3 shop om bij hen een USB adaptor te bestellen.
het gaat meer bepaald om de veripart thuislader adapter USB black.
wanneer ik de lijst aanklik voor welk toestel deze adaptor geschikt is zie ik dat hij maar gaat tot de cowon sp 16GB..
nu is mijn vraag kan ik met deze adaptor ook mijn 32GB opladen zo ja is hij dan op dezelfde 3u (wordt aangegeven) tijd opgeladen of duurt het toch enige tijd langer..
ik hoop van jullie kenners een sluitend antwoord te krijgen.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zit er een USB aansluiting op die lader? Zo ja, dan kan het gewoon.
USB is een standaard namelijk met daarbij behorende stroom en spanning.

Het lijkt me dat MP3shop gewoon geen 32GB kent en deze er dus niet bij heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey dat was snel :)

er zit idd een USB aansluiting op..
bedankt voor je reactie..
kga hem dadelijk bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Bij de S9 zit sowieso geen thuis lader inderdaad. Had er best bijgekund voor de prijs moet ik zeggen, want die dingen kosten echt niets om te maken. Er staat ergens aangegeven dat je hem maar met een lader van max 500 mA op mag laden, echter kan ik rustig mijn 1A (1000mA) lader erop gooien zonder problemen.

Zoals Arunia al aangeeft, een willekeurige usb-lader zou altijd moeten werken :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die 1A is de maximum load wat de lader kan geven. Niet wat er standaard uitgepompt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:39
Mijn HTC HD2 USB lader is 5v en 1A, even ervan uitgaande dat dit ook een maximum is zou ik deze toch gewoon kunnen gebruiken hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Je kan gewoon elke universele USB-lader gebruiken. Dat is nou juist het voordeel van zo'n standaard.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2012-
Ik ben nu ongeveer 3 weken in het bezit van de S9 met 32gb. En hij maakt zijn naam inderdaad waar...
"The ultimate mp3 player" :) Je bent alleen even een paar dagen bezig om de bediening goed onder de knie te krijgen. Maar als je de werking éénmaal doorhebt is hij eigenlijk best makkelijk te bedienen. Alleen de shuffle functie van alle mp3´s is even lastig instellen. Als je muziek bestanden echter onder het mapje Music in folders hebt geplaatst kun je op de S9 deze map selecteren mbv de symbolen.

De geluidskwaliteit is subliem te noemen en je hebt zoveel mogelijkheden bij de geluids instellingen (Jeteffect 3.0) die je kan customizen, dat je alleen daar al een avondje aan kan besteden.
Er zijn 4 user presets die je kan instellen en opslaan + nog ongeveer 25 voorgedefinieerde presets.
Geen enkel andere mp3 speler kan hier aan tippen...

Met behulp van de Jetaudio (gratis te downloaden bij Cowon) kun je gemakkelijk via de verkenner bestanden converteren en verzenden naar de S9. Ook kun je een albumhoes gemakkelijk toevoegen door met je rechter muis een aantal mp3´s te selecteren en een via Jetaudio de tag te edditen. Via het tabje Picture kun je dan gemakkelijk een jpg van de albumhoes toevoegen aan de mp3's. Ook kun je op deze manier lyrics toevoegen.

Nog een Tip: Mocht het bestandssysteem (FAT32) ooit een keer corrupt raken bv doordat je hem per ongeluk verwijderd uit de USB poort terwijl hij nog wat aan het wegschrijven is. Het gevolg hiervan kan zijn (En dat heb ik zelf ervaren) dat de inhoud van de mappen niet meer goed door de speler wordt weergegeven.
Een reset via het knopje aan de achterkant helpt dan ook niet meer.

Geen paniek. Alle media bestanden even kopiëren naar naar je harddisk en daarna kun je hem gewoon formatteren via de verkenner of via systeembeheer. Als je hem daarna weer opstart zet hij automatisch de systeemmappen weer terug. Kopieer daarna je bestanden weer naar de S9 in de juiste mapjes et voila. Alles wordt weer correct weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
frankK800i schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:09:
Je kan gewoon elke universele USB-lader gebruiken. Dat is nou juist het voordeel van zo'n standaard.
Het kan aan mij liggen maar het lijkt erop dat je nooit een Cowon S9 in je handen hebt gehad. Er zit namelijk helemaal geen standaard USB aansluiting op maar een eigen formaat van Cowon zelf. Mogelijk dat je in de war met een D2 bent maar op de S9 passen geen universele USB laders (ik ga er dan vanuit dat met uinverseel, laders bedoelt worden met een mini of micro USB aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:07
regmaster schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:09:
[...]

Het kan aan mij liggen maar het lijkt erop dat je nooit een Cowon S9 in je handen hebt gehad. Er zit namelijk helemaal geen standaard USB aansluiting op maar een eigen formaat van Cowon zelf. Mogelijk dat je in de war met een D2 bent maar op de S9 passen geen universele USB laders (ik ga er dan vanuit dat met uinverseel, laders bedoelt worden met een mini of micro USB aansluiting).
Alle universele USB-laders die ik in mijn handen gehad heb, hebben in de stekker een reguliere USB-aansluiting, waar je de USB-kabel inplugt. Daar doe je dus de meegeleverde USB-kabel van de S9 in, waarna het prima werkt. Het kan zijn dat er ook 'universele' USB-laders zijn, waarbij de USB-kabel niet los ingeplugt kan worden, maar dat lijkt me erg onpraktisch en niet erg universeel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
regmaster schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:09:
[...]

Je bedoelt dat ik niet in het bezit ben van een Cowon S9 16 gb titanium black gekocht voor 190 (actie) bij bol.com met firmware 2.50 en claw's UI, d.touch, aero ultimate g2, dark evolution, klaus's browser en klaus picture's viewer?
De USB kant van de kabel kan gewoon in elke universele USB lader zoals Anakha al zegt.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Wow :*)

Vrijdag speler binnen gekregen, wat een ding! Niets dan lof erover. Echt fenomenale geluidskwaliteit! Heb gewoon muziek waarbij ik nieuwe dingen hoor! En dat scherm is ook echt om van te smullen, prachtige kleuren en in combinatie met de totale kijkhoek ideaal om in de trein een serietje te kijken. De UI en besturing is wel evenwennen, maar lukt al aardig. Begin nu een beetje door te lezen op het iaudiophile forum, waar je overspoeld wordt door alternatieve UI's en andere handigheden.
Ben nu ook aan het kijken naar de bescherming en accesoires voor mijn S9. Sowieso wil ik de lederen hoes, zou de screen protector dan nog nodig zijn? Ben van plan de speler altijd in een jaszak te houden. Zou eventueel nog een goedkopere screenprotector kunnen kopen dan, schrok namelijk wel van de prijzen. Inclusief tv-out loopt dit grapje dan zo totaal op €300,- uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324128

Ik heb hem vandaag ook maar besteld. Ik ga hem gebruiken met een Sennheiser IE8 hoofdtelefoon, dus ik ga ervan uit dat het allemaal wel goed klinkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

cooolkast schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:37:
Wow :*)

Vrijdag speler binnen gekregen, wat een ding! Niets dan lof erover. Echt fenomenale geluidskwaliteit! Heb gewoon muziek waarbij ik nieuwe dingen hoor! En dat scherm is ook echt om van te smullen, prachtige kleuren en in combinatie met de totale kijkhoek ideaal om in de trein een serietje te kijken. De UI en besturing is wel evenwennen, maar lukt al aardig. Begin nu een beetje door te lezen op het iaudiophile forum, waar je overspoeld wordt door alternatieve UI's en andere handigheden.
Ben nu ook aan het kijken naar de bescherming en accesoires voor mijn S9. Sowieso wil ik de lederen hoes, zou de screen protector dan nog nodig zijn? Ben van plan de speler altijd in een jaszak te houden. Zou eventueel nog een goedkopere screenprotector kunnen kopen dan, schrok namelijk wel van de prijzen. Inclusief tv-out loopt dit grapje dan zo totaal op €300,- uit :o
Ik heb zelf de D2 en de S9, de D2 had ik eerst ook een hoesje, dit ben ik na verloop van tijd minder gaan gebruiken omdat hij daar nog dikker van wordt. Dit gebruik ik nu niet meer, hij is nu al meer dan een jaar hoesjesloos. Maar toch zitten er geen krassen op het scherm. Je moet ervoor zorgen dat je speler alleen in een zak zit, zonder sleutels ! !
Mijn S9 heeft ook geen hoesje, omdat ik na het zien van dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=5Z_h3UAPDVY
Ook mijn S9 heeft geen krassen op het scherm. Alleen een paar kleintjes op de zijkant.

over de TV kabel, bij de D2 is dit een lage resolutie, ik weet niet hoe dit bij de S9 is. Maar daar zou ik nog even goed naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Misschien ben ik wel heel erg blind, maar ik hoor jullie over software waarmee je de mp3tjes op de speler zet.
Is het gewoon mogelijk om de mp3tjes op de speler zelf te zetten via de verkenner?
Of moet je speciaal software geinstalleerd hebben staan?
Misschien dat er anders wel een plugin is om dit via Winamp te doen zoals ik nu met de iPod doe. Dat zou ook wel lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Je kan het idd. gewoon met verkenner doen. Hij wordt gewoon als mass storage device herkent.

En over hoesjes of bescherming. Dat vind ik zelf idd. ook redelijk onnodig. Dat ding kan best wel wat hebben, daar hoef je niet zo bang voor te zijn.

Ik had eerst een Archos Gmini 500 waarvoor ik ook een leren hoesje had. Na een tijdje gebruikte ik die ook niet meer, maar de Archos bleef nog steeds onbeschadigd. Ik heb daarom bij de S9 maar besloten om vanaf het begin geen hoesje te gebruiken, omdat dat toch niet echt nodig blijkt te zijn. Gewoon normaal mee omgaan, dan gebeuren er ook geen gekke dingen mee. ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Michali op 11-01-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

brilsmurfffje schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:02:
[...]

Ik heb zelf de D2 en de S9, de D2 had ik eerst ook een hoesje, dit ben ik na verloop van tijd minder gaan gebruiken omdat hij daar nog dikker van wordt. Dit gebruik ik nu niet meer, hij is nu al meer dan een jaar hoesjesloos. Maar toch zitten er geen krassen op het scherm. Je moet ervoor zorgen dat je speler alleen in een zak zit, zonder sleutels ! !
Mijn S9 heeft ook geen hoesje, omdat ik na het zien van dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=5Z_h3UAPDVY
Ook mijn S9 heeft geen krassen op het scherm. Alleen een paar kleintjes op de zijkant.

over de TV kabel, bij de D2 is dit een lage resolutie, ik weet niet hoe dit bij de S9 is. Maar daar zou ik nog even goed naar kijken.
Goed om te horen dat het met de stevigheid wel goed zit. Eigenlijk vind ik 'm zo ook mooi slank en handig, zonde om er dan zo'n dikke hoes om te doen dan. Ga nog wel even kijken naar de screenprotector van Cowon zelf. Ook al ga ik er fatsoenlijk mee om, wil ik qua scherm toch liever het zekere voor het onzekere :)

Die resolutie is wel belangrijk van de kabel. Wil gewoon max output hebben, echt als mediacenter voor m'n tv. Anders koop ik wel een tv-out kabel voor de helft voor m'n laptop, en sleep ik gewoon wat meer mee. Iemand hier ervaring mee? Op Cowon forums nog niet zo gauw iets kunnen vinden.

http://www.anythingbutipod.com/forum/showthread.php?p=432002
Dit topic aldaar wel gevonden, met wat semi theoretisch geneuzel uit de tvout. Lijkt erop dat het wel een dikke resolutie is. Wel benieuwd naar dat HD gedeelte dat minder lijkt. Ben wel op zoek naar DVD kwaliteit ivm beamer/hdtv.

[ Voor 9% gewijzigd door cooolkast op 11-01-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Iaudiophile.net

Dat linkje dat je poste staat het toch duidelijk uitgelegd:
S9 Max tv out resolution: 720x480 (Standard DVD resolution)

Reasons:

1) The S9 only scales video down to 480x272 when playing movies on its own screen. If you are sending the video to your tv it will dump out whatever resolution the movie is encoded to.

2) The player itself can handle playback of 800x600 but it will be very choppy when sending it to the tv.. to much load on the s9 processor.

3) Besides the choppy video... The s9 uses a composite cable to connect with your tv. A composite cable is only capable of displaying a resolution of 720x480... Just a side note standard TV's only have a display resolution of 640x480. The unique thing about the 720x480 resolution is that when DVD's were first created there really was no way of utilizing any of those extra pixels... but with an HD tv you can .

The Downside...
The s9 does not handle HD tv's well. Almost all standard dvd players now have upscaling... this helps fill in extra pixels on HD TVs to help increase picture quality. Since the s9 does not have this option your movies will look a little grainy on an HD display.... still way better than the D2 (320x240...YUCK)
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Zo.

dankzij de postitieve verhalen hier heb ik ook zojuist een 16Gb Titanium Black besteld ter vervanging van m'n Creative Zen 8 Gb (niet dat die dood is, maar de batterij gaat erg hard tegenwoordig en de toetsen werken niet helemaal 100% lekker meer), zou morgen moeten arriveren. Ben heeeeel benieuwd.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je zal niet teleurgesteld zijn, alleen de bediening kan in het begin wennen zijn. Maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door het geluid, de accu en het scherm.
Ook kan je op Iaudiophile.com custom UI downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Heb hem zelf nu al tijdje, ben er nog steeds super tevreden mee. Ik gebruikte eerst alleen de standaard EQ presets, maar begin nu wel te merken dat ik toch graag zelf de touwtjes in handen neem. En met dit dingetje ben je dan helemaal aan het juiste adres. Heerlijke apparaat, ben echt zo blij dat ik deze gekozen heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey
ik rip via windows media player mijn muziek op mijn s9 zonder afbeelding van de cd..is het ook mogelijk die mee op mijn player te zetten??
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste