Zoals ik in een eerdere post van mij vertelde zocht ik een case/hoesje voor de cowon s9.
Aan gezien ik veel rokken draag moest het een riemclip of iets dergelijks hebben.
Zoals altijd waren de webshops wat dat betreft niet duidelijk. Eigenlijk zijn er maar twee leren cases/hoesjes voor de cowon.
Een onbekende merk (zo een heb ik een keer voor mijn Archos gmini 500 gehaald, kwaliteit minder)
en een bekende merk, Norêve.
Ik ben na de website van Noreve gegaan en wat blijkt de Norêve Tradition Leather Case Cowon iAudio S9 komt MET riemclip. Mogen de webshops wel vermelden vind ik.
Helaas overal out of stock.
Na twee maanden eindelijk binnen, en het is een pracht stuk, pure kwaliteit de mensen daar hebben er echt overal aan gedacht (bijna, maar daar kom ik later op terug)
De cowon glijd er makkelijk in, aan beide kanten zijn openingen gemaakt,aan een kant voor volume en de andere kant het aan en uit knopje.
de flap word dicht gehouden door een magneet strip, de afwerking van het leer en naden is gewoon prachtig.
Als de flap dicht is kan niks het scherm aanraken en hoef ik de S9 niet meer te vergrendelen (wel makkelijk voor volume aanpassing).
Het bevestgen van die clip is idieal, schroefje op de achter kant los schroeven een verhoogde ring met een meegeleverde schroef vast zetten...clip over ring schuiven tot je een klik hoor,en het zit vast.
Zelfs wanneer je hem aan je broekriem (bij mij rok) vast klemt kun je de hele case/hoesje nog rond draaien. Handig als je even na de knopjes wilt kijken of moeilijk vindt.
Het geheel geeft een stevige en toch elegante indruk, ik ben zeer tevreden en kan deze Norêve Tradition Leather Case Cowon iAudio S9 iedereen aanraden. Voor de "zwaardere" gebruikens kun je bij Noreve een metalen clip bestellen, maar de meegeleverde kunstof versie is stevig, al zal de tijd leren hoe het zich houd.
Voor mij is er maar een klein min puntje, als je de Cowon op je pc wilt aansluiten moet je hem uit de case/hoes halen aangezien er geen opening is voor de usb connectie.
Voor de rest, halen, een must voor de Cowon S9.
22-09-2009:
update
Zorg ervoor dat de schroef waarmee je de clip bevestigd goed vast zit, je merkt het als je de tas draait dat je de kliks voelt. Ook dat je de clip zelf aan je zij bevestigd anders kan het gebeuren dat je onbedoelt op de rand van de clip drukt en daarmee de release activeerd..^^
[
Voor 6% gewijzigd door
Anoniem: 300344 op 22-09-2009 15:50
]