We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Anoniem: 157478
Wat is dan de lvertijd? Wat is de goedkoopste site?
Ik zag een link van amazon, dat scheelt toch bijna 100e
voor de 16gb zal het iets minder zijn, maar even goed een flink verschil!
Anoniem: 326033
Kijk voor de zekerheid ook eens op mp3player.de.Anoniem: 157478 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:30:
Hm, kan je momenteel beter importeren ofniet?
Wat is dan de lvertijd? Wat is de goedkoopste site?
Ik zag een link van amazon, dat scheelt toch bijna 100e
voor de 16gb zal het iets minder zijn, maar even goed een flink verschil!
Ik ben ook heel lang van plan geweest om deze speler te kopen maar ik ben uiteindelijk voor de Sony X1060 gegaan. Hij klinkt imo muzikaler, bezit een intuïtievere menustructuur en heeft ook een veel sterkere bouwkwaliteit. De batterij-autonomie is wel een stuk minder (30 uur muziek) en hij ondersteunt ook geen FLAC. Wel WAV trouwens. 320 kb/s mp3 op de X klinkt alvast veel beter dan FLAC op mijn vorige speler (Cowon i7). Ik ben heel tevreden van de X. Maar ik ben er van overtuigd dat de S9 mits een goede partner (liefst een laid-back klinkende hoofdtelefoon of IEM) ook fantastisch geluid weet te produceren. Mijn Westone UM3X (meer forward sound) past duidelijk beter bij de X. Het loont dus zeker de moeite om vooraf even stil te staan bij de hoofdtelefoon of IEM die je bij je speler zal gebruiken.
Anoniem: 337857
Na het aanzetten en voor "music" te hebben gekozen , krijg ik links bovenin een groene pijl die bewegend naar de bibliotheek map wijst ,als ik wil afspelen gebeurt er niets ,als ik dan op het bibliotheek icoon tik dan krijg ik alle mappen te zijn ,als ik op 1 van die mappen klik loopt hij vast en moet ik via de achterzijde resetten om hem weer aan de praat te krijgen .
Ook lijkt er geen muziek meer op te staan als ik dit via de S9 bekijk ,maar al ik hem aan mn PC hang zie ik alle mappen en muziek , ook kan ik dan alles afspelen via de pc.
Ik heb de S9 op mn PC los gekoppeld zonder hardware veilig te verwijderen,heb in mn haast de kabel er gelijk uit getrokken .
Ben bang dat dit een fatale geheugen beschadiging is ? Hoe fataal is dit is hij echt "overleden" of heeft iemand een oplossing.
Zit er in Nederland nog een Cowon importeur/ technische dienst kan in de handleiding of op het www niets vinden .
Iemand een i
Koppelen aan een PC en dan formatteren. Het is geen hardwarematige geheugenbeschadiging, alleen een beschadiging van het bestandssystem.Anoniem: 337857 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:12:
Heb problemen met mn S9 .
Na het aanzetten en voor "music" te hebben gekozen , krijg ik links bovenin een groene pijl die bewegend naar de bibliotheek map wijst ,als ik wil afspelen gebeurt er niets ,als ik dan op het bibliotheek icoon tik dan krijg ik alle mappen te zijn ,als ik op 1 van die mappen klik loopt hij vast en moet ik via de achterzijde resetten om hem weer aan de praat te krijgen .
Ook lijkt er geen muziek meer op te staan als ik dit via de S9 bekijk ,maar al ik hem aan mn PC hang zie ik alle mappen en muziek , ook kan ik dan alles afspelen via de pc.
Ik heb de S9 op mn PC los gekoppeld zonder hardware veilig te verwijderen,heb in mn haast de kabel er gelijk uit getrokken .
Ben bang dat dit een fatale geheugen beschadiging is ? Hoe fataal is dit is hij echt "overleden" of heeft iemand een oplossing.
Zit er in Nederland nog een Cowon importeur/ technische dienst kan in de handleiding of op het www niets vinden .
Iemand een i
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
IK zou via Bluetooth filmpjes vanop mijn Xowon op mijn TV willen afspelen.
Kan dat en hoe doe ik dat dan ?
Mijn Cowon heeft de TV al ontdekt en omgekeerd maar verder is er niets mogelijk vanuit de Cowon !!
Iemand een suggestie ?
Niet via Bluetooth, maar (los verkrijgbare) kabel.Beuna schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:31:
Ik een Cowon S9 32 Gb en een plasmascherm LG50 PS8000.
IK zou via Bluetooth filmpjes vanop mijn Xowon op mijn TV willen afspelen.
Kan dat en hoe doe ik dat dan ?
Mijn Cowon heeft de TV al ontdekt en omgekeerd maar verder is er niets mogelijk vanuit de Cowon !!
Iemand een suggestie ?
Wat een geluid
De menustructur is een beetje wennen, mar ik had het me veel erger voorgesteld.
Enige wat ik nu wel heb is dat 'ie bij Xvid's met ondertiteling (.srt) de laatste zin laat staan tot er een nieuwe getoond moet worden. Ik heb overigens firmware 2.50 erop staan.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Dat van die .srt is een bug sinds 2.50. Als je terug gaat naar 2.41 zal je hier geen last meer van hebben.Willybubba schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:26:
Na een paar dagen moet ik zeggen: jullie hebben gelijk
Wat een geluid
De menustructur is een beetje wennen, mar ik had het me veel erger voorgesteld.
Enige wat ik nu wel heb is dat 'ie bij Xvid's met ondertiteling (.srt) de laatste zin laat staan tot er een nieuwe getoond moet worden. Ik heb overigens firmware 2.50 erop staan.
Edit: Versie 2.51 released. .srt probleem nog niet opgelost! Converteer je subtitles naar .smi, en je hebt er geen last meer van. Klik
Changelog:
- MainMenu1 - Moved location of the power button.
- MainMenu2 - Added power and music playback buttons.
- MainMenu3 - Improved speed.
- Fixed the error that auto turn off is not working properly in some situation.
- Fixed some errors at hold status in Videos mode.
- Fixed the display error of some subtitles in Videos mode.
- Fixed the error in music playback with some files that contain irregular album art.
- Fixed the error in music playback with some FLAC files that contain irregular tags.
- Fixed the error that some widget setting was not saved correctly after turning off system.
[ Voor 42% gewijzigd door frankK800i op 23-01-2010 15:32 ]
MVG, Frank
Dit verhelpt in ieder geval niet het probleem met de .srt ondertiteling die in beeld blijft staan terwijl de ondertiteling eigenlijk moet verdwijnen. Jammer, het probleem blijft dus nog bestaan (bij mij althans).frankK800i schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:13:
- Fixed the display error of some subtitles in Videos mode.
De toevoeging van wat er wordt afgespeeld, in het 2e menu, is wel een leuk detail. Let trouwens op met het updaten dat in het 2e menu alles weer naar standaard volgorde wordt gezet. In het 3e menu, de widgets, blijft wel alles goed staan.
Graag gedaan.
Waardeloos gewoon, had nu wel eens eindelijk een oplossing verwacht!
Kan echt haast niet wachten hierop.
Vervelend dat het niet is opgelost, raar dat juist nieuwe firmware een bug veroorzaakt, maar om het nou waardeloos te noemen... Cowon heeft namelijk wel meer dan 10 keer nieuwe firmware gereleased, die soms ook grote veranderingen gaven. (bijv. lossless, gapless enz.)jenk schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:43:
bij mij is bij 2.51 het probleem met de ondertiteling ook niet opgelost.
Waardeloos gewoon, had nu wel eens eindelijk een oplossing verwacht!
MVG, Frank
Als dat niet zo is,hebben ze het dus niet goed getest en dat vind ik dus waardeloos omdat ik deze functie veel gebruik bij mijn S9.
Iemand die het niet gebruikt, heeft er dus geen last van en maakt het dus niet zo veel uit of het werkt of niet.
[ Voor 34% gewijzigd door jenk op 22-01-2010 19:31 ]
[ Voor 8% gewijzigd door jenk op 23-01-2010 11:15 ]
Het geluid klinkt echt super lekker op mijn Ultimate Ears Super.Fi 4.
De besturing (2 keer ergens op duwen) is wel even wennen.
Want bij de eerste installatie voor taal selectie drukte ik net mis op Duits en dat pakte hij wel in 1 keer.
De G-sensor is vrij traag viel me op en werkt eerder tegen dan met je mee.
Maar eens kijken of ik thema's kan vinden voor de speler. Degene die bij versie 2.51 zit is niet echt super. De standaard zwarte werkt wel gewoon goed. Vrij logisch.
(Mainmenu's):
Claw's UI. Hier kan je werkelijk alles mee aanpassen. Bij opstarten thema lijkt alles normaal, maar als je dan naar Utilities > User Settings gaat, is alles aan te passen.
Aero Ultimate G2. Ziet er goed uit, er is veel aan te passen, is redelijk snel en heeft veel opties.
D.Touch. Prachtig thema, werkt alleen nog een beetje langzaam.
Paper. Gebaseerd op Zune HD. Ook een heel mooi thema.
(Music):
Dark eVolution. Van dezelfde maker als Aero Ultimate G2. Zeer snel, heeft veel opties en is overzichtelijk.
Gloss. Ziet er prachtig uit.
Piano. Van dezelfde maker als Paper.
Asurada's Music UI. Overzichtelijk met een grote album art. Heeft ook een (minder mooi/handig) mainmenu.)
(Video):
Asurada's Video UI.
(Browser):
Klaus' Browser. Deze browser is overzichtelijker, mooier, handiger en SNELLER dan de standaard. Heeft onder andere de optie om te zorgen dat je maar één keer ergens op hoeft te drukken om het te laten afspelen. Heeft ook een horizontale modus die overigens uit te zetten is. Beschikt ook over preview en jukebox modus. Bij de preview (alleen horizontaal, pictures) modus wordt het scherm in tweeen gesplits, met aan een kant de lijst van bestanden, en aan de andere kant een preview modus. Bij de jukebox modus (zowel verticaal, als horizontaal. Verticaal = klein balkje extra onderaan, horizontaal = in tweeen gesplits.) zie je de artiest en het nummer wat je aan het spelen bent, alsmede de album art. Ook werken de knoppen nu niet als 'browser' knoppen, maar als 'muziek' knoppen. Als je op volume + drukt, gaat het volume dus omhoog, en selecteer je niet een bestand.
(Picture viewer):
Klaus' edit van Claw's picture viewer. Sneller en meer opties dan de oorspronkelijke.
------------------
Al deze thema's zijn op iaudiophile.net te vinden. Zet de bestanden in je system\flash UI folder op je cowon S9.
Correcte namen:
Mainmenu1.swf (2 en 3 zijn ook mogelijk)
Music.swf
movie.swf
browser_total.swf
Meer uitleg over de namen, en alle thema's en nog meer zijn te vinden op de volgende pagina:
UCI Themes Index - Iaudiophile.net
MVG, Frank
Ik moet zeggen dat ik die paper echt heel erg relaxed vind. Ziet er fantastisch uit.
Wellicht dat ik een tussen theme ga gebruiken. Op dit moment alle bovenstaande (alleen degene die ik mooi vond) geinstalleerd.
- Sorteert/neem ie ze mee in de muziek database?
- Laat ie ID tags zien?
- Laat ie album art zien?
Dit, omdat het op veel spelers nog steeds niet ondersteund wordt. Met mp3's werkt bovenstaand allemaal maar met FLAC niet.
Anoniem: 287428
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 287428 op 26-01-2010 22:31 ]
Doe ik iets fout in echosub? (kan toch niet moeilijk wezen)
MVG, Frank
Converteer ik ze met srt2smi, dan werken ze wel goed?
Heel vreemd.
Anoniem: 83496
Ik vroeg mij af of het nog steeds een goed idee is om op dit moment een S9 te kopen of dat jullie wellicht zeggen: "Ik zou wachten, want Cowon heeft een nieuw model aangekondigd."?
Tevens vroeg ik mij af of er naast zijn media afspeel mogelijkheden ook een kalender/organiser functie op het apparaat zit of misschien is dit mogelijk via 3rd party software voor de S9?
Ik zit al een tijdje te kijken naar een apparaatje waarmee ik veel zaken in 1 kan krijgen, maar zonder concessies te doen aan geluidskwaliteit voor audio.
Het zou fijn zijn om bijvoorbeeld documenten te kunnen lezen met de S9 en een kalender functie te hebben voor het maken van afspraken.
Weten jullie of dit (al dan niet met 3rd party software) mogelijk is?
En tot slot, kan je PDF bestanden lezen op het apparaatje?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 83496 op 10-02-2010 14:47 ]
De S9 doet audio en video erg goed, maar is niet echt geschikt als een soort van PDA.Anoniem: 83496 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:24:
...
Ik zit al een tijdje te kijken naar een apparaatje waarmee ik veel zaken in 1 kan krijgen, maar zonder concessies te doen aan geluidskwaliteit voor audio.
Het zou fijn zijn om bijvoorbeeld documenten te kunnen lezen met de S9 en een kalender functie te hebben voor het maken van afspraken.
...
Voor de PDF bestanden, is er een zeer goede omweg beschikbaar, waardoor je toch de bestanden kan lezen: How-to. Hierbij word het .pdf bestand omgezet naar een .swf flash movie, waarbij er mogelijkheid is tot inzoomen en scrollen. Zeer goed dus. De organiser zit niet standaard op de S9. Wel is Ftaka (degene die D.Touch, een UCI, schrijft) bezig met een sync optie met Outlook:Ftaka's post in deze thread (pg. 22)
MVG, Frank
Dit kan voor zover ik weet niet.Anoniem: 83496 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:24:
En tot slot, kan je PDF bestanden lezen op het apparaatje?
Ik lees geruchten over een 'J3' model dat wellicht de S9 gaat vervangen? Sommige bronnen vermelden zelfs dat dit model in deze lente al zal komen?
Ik zou alvast de nieuwste firmware binnenhalen, en mooie/handige UI's en flash apps bekijken op iaudiophile en anythingbutipod, daarmee krijg je er nog meer plezier van.
Zoals gezegd heb ik een Zen X-Fi die nu vervangen gaat worden door de S9. Hoewel ik de Zen nog steeds voor sporten (MTB) zal gebruiken omdat deze nix weegt, hij klein is en in een speciale armband past.
De S9 wordt de speler voor dagelijks / werk gebruik. Ik reis veel, dus een apparaatje dat goed zijn werk doet in het video/audio segment is de hoofdzaak voor de aanschaf.
Tevens heb ik een hoop Comics in digitaal formaat en ik heb al een programmaatje gevonden waarmee je redelijk gemakkelijk je digitale strips kan lezen op de S9.
Ook zal hij gebruikt worden als document viewer (PDF -> SWF) voor kleine documenten i.v.m. werk.
Toch zo een all-round apparaatje dat hopelijk zijn reputatie waar gaat maken voor mij.
Ik heb gekozen voor de 32gb versie omdat ik verwacht veel met video te doen en ik denk dat ik dan zeker deze ruimte kan gebruiken. Ik heb em bij Pixmania besteld; een van de weinige aanbieders die de 32gb versie heeft. Oh en het is de Titanium versie. Als het goed is komt hij met de DPD in de komende 3 dagen.
Er zitten bij de Pixmania aanbieding 'headphones' maar er staat verder niet bij welk type dat is. Maar aangezien er apart bij staat dat er headphones bij geleverd worden neem ik aan dat het niet de standaard buds zijn. Hoe dan ook, ik zal voorlopig de Creative Ep-830s gebruiken die ik bij mijn Zen kreeg. Ben redelijk tevreden over het geluid in deze dopjes.
Zodra er weer wat geld is zal ik waarschijnlijk eens investeren in een high-end oortelefoon.
Care to share the program?Anoniem: 83496 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:13:
Tevens heb ik een hoop Comics in digitaal formaat en ik heb al een programmaatje gevonden waarmee je redelijk gemakkelijk je digitale strips kan lezen op de S9.
Ben namelijk wel geinteresseerd in dat programmatje voor de S9.
http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?p=270222
Mensen lijken wat problemen met de 2.0 versie te hebben. 1.55 werkt wel.
Je kan de comics NIET in .CBR lezen. Je moet alle aparte JPG files uitpakken die in het .CBR bestand zitten (het cbr bestand is eigenlijk gewoon een ge-rename-de zip file).
Daarnaast is het aan te raden alle JPG's in formaat aan te passen zodat ze beter passen bij de resolutie van de S9. IrfanView is hier een handig programmaatje voor waarbij je meteen een hele rits bestanden tegelijk kan aanpassen in formaat.
Een oplossing voor strips met het verhaal op 2 pagina's is er nog niet echt. Elke pagina wordt apart behandeld.
Ik heb de S9 nog niet, dus ik ga af van wat de mensen zeggen in het draadje. Met wat gepruts kan je redelijk comfortabel je comics lezen, aldus dit draadje.
Mocht je het proggie al kennen en je vind het nix, dan ga ik me zorgen maken.
EDIT: heeft iemand nog een advies v.w.b. een setje hi-end in-ears? Ik luister voornamelijk naar Rock en hou van een vol diep geluid. Ik zou niet verder willen gaan dan 50 - 75 euro. (Dus met high-end bedoel ik natuurlijk in verhouding tot de prijs. ;-) )
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 83496 op 17-02-2010 23:41 ]
Mijn vrouw heeft voor 20 euro Skullcandies gekocht, en is daar heel blij mee.
Ze geeft toe dat mijn UE's beter zijn, maar ze is blij met die van haar.
Audioboeken in mp3 formaat.
Is dat nog goed te doen op de S9? Ik heb zelf een aantal audioboeken in mp3 formaat. Meerdere bestanden voor 1 boek. Het zou wel lekker zijn als ik een resume functie zou hebben. Want dat doet de S9 niet. De iPod daarentegen doet dit wel. Ook als je wat anders gaat doen op dat ding en weer de audioboek opent. Hij gaat dan verder waar hij gebleven was.
Hmm, ik zie net een bookmark optie in het menu.
Dat kan werken. Zeker omdat ik voor een audiobook wat meer tijd neem om dit aan te zetten.
[ Voor 54% gewijzigd door Arunia op 18-02-2010 09:51 ]
Ik heb een paar cursussen op MP3 en mijn ervaring is dat je bij audioboeken veel meer je best moet blijven doen om de informatie tot je te krijgen dan wanneer je leest of kijkt naar een boek/presentatie. Je raakt toch snel afgeleid als je niet in het donker in bed ligt ofzo.
Dit komt wellicht omdat de mens voor 80% zijn informatie visueel bepaald.
Ik ben persoonlijk geen fan van audioboeken, maar ieder zijn meug.
Als de bookmark inderdaad werkt dan is het apparaatje zelf prima geschikt voor audioboeken.
EDIT2: Er wordt onderscheid gemaakt tussen 'resume' en 'autoplay'. Resume, dus het onthouden van de plek in een MP3 en van daar uit verder spelen, zat volgens intimi al vanaf het begin verscholen in de settings van het apparaat. Default stond het alleen UIT.
Er is wel wat twijfel of het er nu al vanaf dag 1 in zat of niet op iaudiophile.net. Maar mocht je de setting niet vinden en je hebt een firmware ouder dan v2.50/51 dan zou ik upgraden.
Autoplay, dus het automatisch verder spelen als je de S9 aan zet, is toegevoegd met een custom UI van Claw.
De creative EP-830s die ik al heb gaan voor 40 euro over de toonbank. Het is het topmodel van ze bij veel winkels. Het mooie aan de ZEN X-Fi was dat ze hierbij gebundeld zaten en ik ben nooit ontevreden geweest over de demping van extern geluid en de geluidskwaliteit. Alleen het loopgeluid en trillen van de snoertjes komt hard door, dat is wel een nadeel.
Andere dopjes moeten dus iig een beter comfort geven dan de Creatives anders vind ik het de investering niet waard, maar ik ben ook weer niet zo'n audiofiel dat ik gerust honderden euro's lap voor een setje in-ears.
Sennheiser CX-400 II zien er ook interessant uit. Ik had 200s hiervoor, maar die vond ik erg dof en leeg klinken.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 83496 op 18-02-2010 11:09 ]
Bovenstaande had ik gelijk in. Dus bookmarking is beter.
Overigens ben ik zelf ook meer van het lezen van boeken. Vooral degenen die me heel erg interesseren.
Nu heb ik een audioboek die ik wel wil "lezen", maar niet specifiek in boekvorm. Die luister ik dan tijdens het afwassen.
Thanks voor de info trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 18-02-2010 12:03 ]
http://www.head-direct.com/product_detail.php?p=38
Ik luister zoals ik zei voornamelijk naar Rock, Classic Rock en Hardrock. Uiteraard zijn de gitaar tonen hierin het belangrijkst, maar een diepe bas v.w.b. basdrum en bas gitaar vind ik erg lekker.
Voldoen deze plugs hieraan ondanks het label 'lichte bas'?
EDIT: Heeft iemand ervaring met de Klipsch Image S4 buds? Deze lijken een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben en geven een vollere bass-response t.o.v. de RE0's?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 83496 op 18-02-2010 17:50 ]
MVG, Frank
Nou dat is nu juist wat ik probeer te achterhalen. Ik gebruik mijn mp3 speler eigenlijk alleen voor tijdens reizen, sporten en soms als ik in bed lig.
Thuis gebruik ik mijn stereoset.
Ik heb al een setje Creative EP-830s die me bevalt. Deze zijn los 40 euro.
De grote vraag is nu of de extra kosten voor bijvoorbeeld een setje Klipsch S4 of UE SuperFi 5's te verantwoorden is. Tijdens gebruik in het 'stadsleven' heb je natuurlijk een boel interferentie van omgevingsgeluiden. Kan je dan nog wel het ultieme verschil horen dat de duurdere setjes geven t.o.v. de goedkopere, of komt dat alleen naar voren in een studio omgeving?
Mijn oog is gevallen op OF de S4's OF de Super Fi 5's, maar ik wil alleen het extra geld uitgeven als dit ook echt een verbetering geeft in de boven gegeven omstandigheden. Anders is het zonde geld.
Ik moet zeggen dat mijn UE's best goed dempen. Tuurlijk hou je last van interferentie, maar de metro hoor ik niet meer. Dat scheelt een hoop.
Anoniem: 326033
Een dure MP3-speler kopen en vervolgens niet willen investeren in kwalitatieve dopjes is een grote fout imo. Dat is vergelijkbaar met een dure stereoversterker kopen van 2000 euro om die dan vervolgens aan merkloze PC-speakertjes van 20 euro aan te sluiten. De S4 en de SF5 zijn allebei goeie keuzes. Qua geluid ontlopen ze elkaar wellicht niet veel, maar de S4 zijn volgens mij een stuk comfortabeler. Dit laatste is uiteraard een individuele kwestie. Het voordeel van deze soort in-ears is dat een groot deel van het omgevingsgeluid weggefilterd wordt waardoor je veel beter naar muziek kunt luisteren dan met conventionele dopjes. Je hoeft ze dan ook minder luid te zetten. Het loont echt de moeite om hier wat tijd en geld aan te besteden. Al is het in het begin wel even wennen aan het gevoel dat er iets in je gehoorgang zit. Na een weekje ben je dat echter helemaal gewend en wil je niets anders meer.Anoniem: 83496 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:54:
Hey Frank,
Nou dat is nu juist wat ik probeer te achterhalen. Ik gebruik mijn mp3 speler eigenlijk alleen voor tijdens reizen, sporten en soms als ik in bed lig.
Thuis gebruik ik mijn stereoset.
Ik heb al een setje Creative EP-830s die me bevalt. Deze zijn los 40 euro.
De grote vraag is nu of de extra kosten voor bijvoorbeeld een setje Klipsch S4 of UE SuperFi 5's te verantwoorden is. Tijdens gebruik in het 'stadsleven' heb je natuurlijk een boel interferentie van omgevingsgeluiden. Kan je dan nog wel het ultieme verschil horen dat de duurdere setjes geven t.o.v. de goedkopere, of komt dat alleen naar voren in een studio omgeving?
Mijn oog is gevallen op OF de S4's OF de Super Fi 5's, maar ik wil alleen het extra geld uitgeven als dit ook echt een verbetering geeft in de boven gegeven omstandigheden. Anders is het zonde geld.
De vraag is alleen of het geld waard is om nog een stap hoger te gaan.
Waar kan je trouwens die foam dopjes kopen en zijn dat universele foam dopjes voor elke in-ear?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 83496 op 19-02-2010 21:55 ]
Heeft iemand ervaringen hier met de Westone 3?
Hij is geleverd met firmware v2.41. Nadat hij aan de lader heeft gezeten om de laatste 15% batterij ook vol te laden heb ik hem direct een upgrade gegeven naar v2.51.
Nu de wondere wereld van de UCI's betreden en kijken welke menu systeem mij het beste bevalt... Spannend!
EDIT:
Wat een fantastisch beeld en geluid zeg!
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 83496 op 22-02-2010 23:14 ]
Verder geven ze een supergeluid, zeker in combinatie met m'n S9
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Anoniem: 314824
Ik luister ook veel metal/hardrock. Ik gebruik nu de Klipsch Custom 3 earplugs....in een woord geweldig (wel even de tijd geven om in te spelen). Deze zijn min of meer voor rockmuziek gemaakt, dus een mooie volle strakke basweergave. Je voelt ze ook helemaal niet zitten in je oren, je vergeet ze gewoon. Ik heb ze via een Amerikaanse website besteld, en behoorlijk goedkoper dan hier. Bij interesse stuur ik de link wel.Anoniem: 83496 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:44:
Thanks voor de tip, maar veel reviews vertellen dat de bas bij deze earphones nogal licht is (net als bij veel Shures in die prijsklasse). Ik hou van een vol geluid en weet eigenlijk niet goed wat men met 'lichte bas' bedoeld.
Ik luister zoals ik zei voornamelijk naar Rock, Classic Rock en Hardrock. Uiteraard zijn de gitaar tonen hierin het belangrijkst, maar een diepe bas v.w.b. basdrum en bas gitaar vind ik erg lekker.
Voldoen deze plugs hieraan ondanks het label 'lichte bas'?
EDIT: Heeft iemand ervaring met de Klipsch Image S4 buds? Deze lijken een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben en geven een vollere bass-response t.o.v. de RE0's?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 314824 op 24-02-2010 17:24 ]
Ik ben er erg tevreden mee. Na 2 dagen bijkans non-stop gespeeld te hebben komt de bas nu lekker door. De pasvorm is nog wel even zoeken, maar het geluid is prachtig natuurlijk en helder met een volle bas.
Zullen ook wel goed zijn, zijn weer een nieuwer type.Anoniem: 83496 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:43:
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb inmiddels de Klipsch S4's aangeschaft.
Ik ben er erg tevreden mee. Na 2 dagen bijkans non-stop gespeeld te hebben komt de bas nu lekker door. De pasvorm is nog wel even zoeken, maar het geluid is prachtig natuurlijk en helder met een volle bas.
Anoniem: 289407
maar aangezien je hem besteld hebt kun je het toch sowieso proberen
Ik ga best voorzichtig met al m'n spullen om dus geweld heeft hij nooit gezien en is normaal mee omgegaan.
S9 bezitters weten dat de power on/off switch, rechts onder een beetje weerstand geeft als je hem schuift of in de hold positie zet. Echter, na het aanzetten van m'n S9 gisteren knapte er blijkbaar iets intern; nu zit er totaal geen weerstand er meer aan, gebeurt er ook niks.
Het voelt letterlijk aan, alsof aan die schuifknop er binnen in dan weer een stukje plastic zat die omhoog stak en tegen een interne gedeelte aantikte voor de on/off of hold. Een beetje heel erg "goedkoop" om het zo maar te zeggen deze constructie ..
Enfin, op gegoogled, blijken al eerdere problemen mee te zijn, ook met een Cowon A2 die daar wel eens last van zou hebben en op de weinige plekken waar ik hits heb met google zoals de welbekende iAudiphile lees je dramatishe berichten over hoe slecht de service van Cowon is; met name die in Europa
Officieel gezien op de websites van cowon international tref ik totaal niks aan, geen eens een support adress, of stuur het "hier" adress, of een telefoon nummer.
Cowon USA heb ik begin van de avond opgebeld en die verwijzen me naar mijn lokale retailer; m.a.w waar ik hem gekocht heb. Dat is in mijn geval BOL.COM (daar zag ik echt een goede deal voor die S9 staan, waren zeker de laatste want toen was hij niet meer in stock) en ik gok niet dat BOL.COM dit terug neemt na een half jaar.
Via iAudiphile las ik dat men uit Italie, UK en Zwitserland gewoon contact opnamen met Cowon Frankfurt, die blijkbaar ook bestaat (totaal geen spoor van via Cowon international maargoed)
Ik heb dus ook via de (Duitse) E-form op hun website een support request in het Engels verstuurd, dus is het even daarop afwachten.
Maar ik wilde hier wel zowieso.
1. Mijn verhaal kwijt; want mijn ervaring kan mischien iemand anders in de toekomst tijd en moeite besparen
2. Vragen of er mensen zijn die ervaring hier hebben met dezelfde probleem en/of hun S9 terug hebben moeten sturen ? Zo ja wat was de procedure en hoe ging dat ?
Tot die tijd is het maar afzonderen met m'n W980 "Walkman phone" ... brr.
En dit ook net op de dag nadat ik m'n zinnen had gezet op zo'n portable versterker die je vaak bij iAudiphile langs ziet komen
Inderdaad, zoals al ge-replied was hoef je geen filmpjes te converteren.Anoniem: 289407 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:44:
Heb ook deze mp3 speler besteld (bij mp3shop.de). Hoeveel kleiner wordt een film in 420p (de standaard film resolutie) na het converteren naar de juiste resolutie? (480x272).
Sterker nog, als je gewoon goede 480P of zelfs 720P XVID's download (denk aan scene BR rips)
Dan kopieer ik deze letterlijk 1:1 naar m'n S9 zijn video folder en hij speelt het perfect en strak af; wat nou transcoden :-) ?
Wel transcode ik Youtube filmpjes. Mijn primaire browser is Chrome; maar als ik een Youtube fillmpje naar m'n S9 wil overzetten gebruik ik Firefox met Youtube HD Suite (een grease monkey script) om de FLV's te downloaden en de gratis: Any video converter om het dan om te zetten naar Xvid (Bitrate 1500/Audio 160 resolutie gewoon 480x272) - zelfs op een oude brakke X2 3800+ op 2.2 ghz gaat het voor 10 minuten video i in een rappe <2 minuten tempo ; goed te doen dus !
[ Voor 12% gewijzigd door Lukin op 01-03-2010 21:29 ]
Grappig, ik kwam gisternacht ook terecht op de site van EBS Benelux nadat ik cowon.nl had ingetikt.Lukin schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:28:
Je eigen retailer heeft vaak een adres waar dit soort dingen naar opgestuurd moeten worden en die het dan verder afhandelen. Mijn S9 is nu al een week stuk en ik heb een adres gekregen van mijn leverancier, dit adres is van EBS benelux.
Krijg je een forward naar : http://www.tu-and-tu.com/ wat precies dezelfde website is als http://www.ebs-benelux.com/
Ik zal Bol.com wel even mailen maar ik durf te wedden dat die helemaal niks weten; daarnaast zal ik nog even kijken of ik in contact kan komen met EBS.
Dit probleem heb ik ook! precies hetzelfde, het schuifje geeft geen weerstand meer, heb ik ff mazzel dat de garantie pas over 2 weken verlooptlithiumangel schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:11:
Na ruim een half jaar intens te hebben genoten van m'n 16GB Cowon S9 deed ik gisteren de teleurstellende ontdekking dat de power switch gewoon stuk is gegaan.
Ik ga best voorzichtig met al m'n spullen om dus geweld heeft hij nooit gezien en is normaal mee omgegaan.
S9 bezitters weten dat de power on/off switch, rechts onder een beetje weerstand geeft als je hem schuift of in de hold positie zet. Echter, na het aanzetten van m'n S9 gisteren knapte er blijkbaar iets intern; nu zit er totaal geen weerstand er meer aan, gebeurt er ook niks.
Het voelt letterlijk aan, alsof aan die schuifknop er binnen in dan weer een stukje plastic zat die omhoog stak en tegen een interne gedeelte aantikte voor de on/off of hold. Een beetje heel erg "goedkoop" om het zo maar te zeggen deze constructie ..
Enfin, op gegoogled, blijken al eerdere problemen mee te zijn, ook met een Cowon A2 die daar wel eens last van zou hebben en op de weinige plekken waar ik hits heb met google zoals de welbekende iAudiphile lees je dramatishe berichten over hoe slecht de service van Cowon is; met name die in Europa
1. Mijn verhaal kwijt; want mijn ervaring kan mischien iemand anders in de toekomst tijd en moeite besparen
2. Vragen of er mensen zijn die ervaring hier hebben met dezelfde probleem en/of hun S9 terug hebben moeten sturen ? Zo ja wat was de procedure en hoe ging dat ?
Tot die tijd is het maar afzonderen met m'n W980 "Walkman phone" ... brr.
En dit ook net op de dag nadat ik m'n zinnen had gezet op zo'n portable versterker die je vaak bij iAudiphile langs ziet komen
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 287428 op 01-03-2010 21:41 ]
Daar was ik dus ook al bang voor; dat ook al laat ik dit fixen het probleem over X periode weer terug komt *zucht*Anoniem: 287428 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:38:
[...]
Dit probleem heb ik ook! precies hetzelfde, het schuifje geeft geen weerstand meer, heb ik ff mazzel dat de garantie pas over 2 weken verloopt
Beetje jammer dit van Cowon. Goed, ik zou zeggen gewoon snel achter aan gaan zodat je hem nog kan laten repareren.
MVG, Frank
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 314824 op 02-03-2010 14:30 ]
In welk scherm? In het picture scherm staat er een driekwart cirkel, links van de cirkel waarmee je de foto draait. Als je hierop drukt, zie je dat deze cirkel 'onderbroken' word, en is de G-sensor uitgeschakeld. In het muziek scherm kan dit ook, volgens mij is dit het meest rechter icoon in één van de twee velden (flip). Bij video is het ook mogelijk. Maar je kan dus niet, in zijn algemeenheid de g-sensor uitschakelen.Anoniem: 314824 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:29:
Weet iemand hoe en of je het scherm vast kan zetten, dus dat het niet meer kantelt ? Ik vind het zwaar irritant als je het niet wilt. Ik kan het nergens vinden bij instellingen oid.
MVG, Frank
Mooi, alleen zal ik ze toch wel omzetten om ruimte te besparen. Moet ook maar even kijken en lezen wat mogelijk is met h.264 en in de toekomst wellicht x.264.lithiumangel schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:24:
[...]
Inderdaad, zoals al ge-replied was hoef je geen filmpjes te converteren.
Sterker nog, als je gewoon goede 480P of zelfs 720P XVID's download (denk aan scene BR rips)
Dan kopieer ik deze letterlijk 1:1 naar m'n S9 zijn video folder en hij speelt het perfect en strak af; wat nou transcoden :-) ?
Wel transcode ik Youtube filmpjes. Mijn primaire browser is Chrome; maar als ik een Youtube fillmpje naar m'n S9 wil overzetten gebruik ik Firefox met Youtube HD Suite (een grease monkey script) om de FLV's te downloaden en de gratis: Any video converter om het dan om te zetten naar Xvid (Bitrate 1500/Audio 160 resolutie gewoon 480x272) - zelfs op een oude brakke X2 3800+ op 2.2 ghz gaat het voor 10 minuten video i in een rappe <2 minuten tempo ; goed te doen dus !
Ook heb ik even gekeken naar een andere user interface op iaudiophiles maar was niet echt onder de indruk. Wel heb ik alvast een pack gedownload met 400 flash games die dus gratis zijn. Zijn de gratis games in het algemeen van een redelijke kwaliteit (voor de s9 in dit geval) of niet vergelijkbaar met die van de Ipod.
En geloof me; als je een tijdje met de standaard UI's hebt gewerkt, ben je daarna blij dat er zoiets bestaat als Dark eVolution, Klaus' Browser, Aero Ultimate, D.Touch, Asurada's video UI enz.
MVG, Frank
Dat is wat ik bedoelde, ik kon het niet vinden.....dank je!frankK800i schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:04:
[...]
In welk scherm? In het picture scherm staat er een driekwart cirkel, links van de cirkel waarmee je de foto draait. Als je hierop drukt, zie je dat deze cirkel 'onderbroken' word, en is de G-sensor uitgeschakeld. In het muziek scherm kan dit ook, volgens mij is dit het meest rechter icoon in één van de twee velden (flip). Bij video is het ook mogelijk. Maar je kan dus niet, in zijn algemeenheid de g-sensor uitschakelen.
Versie 2.52!
http://www.cowonglobal.co...bmenu=support&category=27
Het zijn geen interessante updates.
[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 03-03-2010 13:56 ]
Gridlock (Bordspel = Rush Hour)Anoniem: 287428 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:11:
Gold miner is de beste game voor de S9 vind ik. (beter dan de gemiddelde ipodcrap) daarnaast vind ik ook squidswim en[dat ene spel waarmee je blokjes moet schuiven in een vierkant zodat het blauwe blokje naar de andere kant kan] is ook geniaal, die slaat ook je progress op
MVG, Frank
Eh, mp3-speler.de bestaat helemaal niet?Anoniem: 289407 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:34:
sorry voor de off-topic maar na afgelopen zondag de s9 bij mp3-speler.de besteld te hebben nog steeds geen bevestigingsmail over de verzending. Betaalde 18 euro voor de verzending en de levertijd was 2-3 dagen. Of zijn ze hier wel vaker trager dan wordt aangegeven?
Denk dat je sowieso beter voor dit soort dingen in het Shopping forum terecht kan. Overigens zou ik als ik jou was gewoon even een mailtje naar ze sturen (tenminste, ik gok dat je een typefoutje in het websiteadres hebt gemaakt)
Bedankt; ik had gewoon gedacht dat Bol.com daar na de initiele 14 "inspectie" dagen die hun hanteren niks meer met de produkt doen kwa afhandeling van garantie (hun website is niet helemaal duidelijk over garantie)frankK800i schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:38:
Je kan je Cowon S9 gewoon opsturen naar Bol.com (uiteraard met voorgaand contact). Jij hebt bij hun iets gekocht, en zij zijn verantwoordelijk voor een deugdelijk product. Zij kunnen je MP3-speler doorsturen naar Cowon, die het repareert, en terugstuurd. Dan moet bol.com het weer naar jou toe sturen. Jij hebt dus helemaal niks met cowon te maken.
Na een telefoontje waarbij ik alleen het bestel nummer hoefde door te geven blijkt dat hun inderdaad de eindverantwoording houden.
Als gevolg daarvan krijg ik een RMA formulier op de e-mail met instructies over het verzenden.
Echter kan het 2-4 weken voor ik hem terug krijg; jammer, dan ga ik net op vakantie en is die S9 wel fijn om mee te nemen maar het is even niet anders. Het word tenminste wel netjes afgehandeld.
Gewoon niet; S9 ondersteunt geen h.264; nooit gedaan, en zal het ook nooit doen.Anoniem: 289407 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:15:
[...]
Mooi, alleen zal ik ze toch wel omzetten om ruimte te besparen. Moet ook maar even kijken en lezen wat mogelijk is met h.264 en in de toekomst wellicht x.264.
Ik bedoel het is al 2 jaar nadat hij op de markt is gebracht.
Geloof me, ik heb de S9 al zo'n 8 maanden in bezit en de default interface word je gauw beu van.Anoniem: 289407 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:15:
Ook heb ik even gekeken naar een andere user interface op iaudiophiles maar was niet echt onder de indruk. Wel heb ik alvast een pack gedownload met 400 flash games die dus gratis zijn. Zijn de gratis games in het algemeen van een redelijke kwaliteit (voor de s9 in dit geval) of niet vergelijkbaar met die van de Ipod.
Het is even zoeken, en uit proberen wat voor jou het beste is. Maar er zijn wel degelijk veel betere alternatieven dan de default.
Zelf heb ik een mix-match approach gedaan.
Klaus Browser (a.k.a Cube browser V2) is veel strakker, maar voornamelijk sneller dan de default interface.
Ik gebruik voor de music page Piano, wat heel mooi en elegant is (imo
[ Voor 39% gewijzigd door lithiumangel op 06-03-2010 10:20 ]
Wellicht wordt het dan tijd dat je deze undocumented feature eens gaat bekijkenlithiumangel schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:11:
Gewoon niet; S9 ondersteunt geen h.264; nooit gedaan, en zal het ook nooit doen.
Ik bedoel het is al 2 jaar nadat hij op de markt is gebracht.
h.264 wordt prima ondersteund, zij het dat je wel de juiste instellingen moet gebruiken.
http://iaudiophile.net/forums/forumdisplay.php?f=98
Kijk maar eens rond in dat forum (bijvoorbeeld dit topic: http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=27630).
Anoniem: 349034
Iemand enig idee hoe dat kan?
Bij sommige merken/types schijnt de S9 niet aan te geven dat de batterij aan het laden is en dat is nou net wat ik wel wil zien.
Ook las ik ergens dat de lader minimaal 1A moet zijn om snel te laden?
MVG, Frank
Het is dat ik niet op vakantie ga of iets dergelijks anders baal je wel mooi. Nu blijf ik gewoon mijn oude Iaudio u2 gebruiken maar heb geen zin om nog weken te wachten.
sommige shops zijn een beetje vervelend. Ik had ooit bij 4mp3 een sansa clip en cx400 dopjes gekocht, 2 weken niks, geen updates of wat dan ook, chat functie op site gebruikt, je raadt het, volgende dag binnenAnoniem: 289407 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:42:
Ik wacht trouwens nog steeds op mijn s9. Besteld bij mp3-player.de. Verzendklaar in 2-3 dagen volgens hun site op moment van bestelling. Die status is nooit gewijzigd na mijn bestelling van ruim 2 weken geleden. Na mail van mijn kant vorige week een reactie van mp3-player.de dat ik nog even geduld moest hebben want hij kan op elk moment binnen komen.
Het is dat ik niet op vakantie ga of iets dergelijks anders baal je wel mooi. Nu blijf ik gewoon mijn oude Iaudio u2 gebruiken maar heb geen zin om nog weken te wachten.
contact opnemen dus@
Heb een stel FLACjes met prima ID3 tags, maar zodra ik ze op de S9 zet kan ik ze alleen vinden door naar Folders te gaan en dan handmatig de FLACjes aan te tippen.
Artist/album unknown etc.
Daar had ik met een aantal FLAC bestanden op firmware versie 2.50 ook last van, maar na een upgrade naar 2.52 werden deze wel goed gescant.PolluxDKB schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:42:
Hoe zet ik er fatsoenlijk muziek op?
Heb een stel FLACjes met prima ID3 tags, maar zodra ik ze op de S9 zet kan ik ze alleen vinden door naar Folders te gaan en dan handmatig de FLACjes aan te tippen.
Artist/album unknown etc.
Raar....Dear Hendrik
Thank you for using COWON S9.
I am sorry to tell you that COWON S9 is supporting .smi only. But we will remind you as our future opportunities.
If you have further questions, feel free to ask us again.
Thanks again for using the customer support at cowonglobal.com.
Regards,
COWON
[ Voor 5% gewijzigd door HendrikN op 17-03-2010 13:55 ]
Ze hebben srt nooit officieel ondersteund, maar dit probleem is idd wel pas ontstaan bij een van de laatste updates. Hij gooit trouwens ook af en toe een paar foute tekens door de ondertitels heen met srt.HendrikN schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:54:
Ik heb gisteren het Q&A formuliertje ingevuld op de cowon-site n.a.v. het SRT-probleem (de laatste zin blijft steeds staan), krijg ik vandaag al (dat wel) de volgende reactie:
[...]
Raar....
Anoniem: 351264
ik heb een vraag en ik zou heel dankbaar zijn als iemand van jullie mijn vraag zou beantwoorden
: sony NWZ-X1050 heeft Digitale ruisonderdrukking ,handmatige instellingen voor ruisonderdrukking voor uw omgeving: in de bus, het vliegtuig, de trein of op kantoor, # Clear Audio-technologieën reproduceren geluid dat uiterst getrouw is aan het origineel, voor een spetterende luisterervaring
# Clear Stereo en Clear Bass produceren een nauwkeurig en helder geluid en filteren geluidsvervorming weg bij elk volume
# DSEE herstelt geluidskwaliteit die tijdens de bestandscompressie verloren is gegaan voor hoge frequenties die zo dicht mogelijk bij de originele opname liggen
heeft Cowon s9 ook zulke dingen? ???
groeten!.
Nu heb ik hier en daar in dit topic al het een en ander voorbij zien komen over alternatieve GUI's. Wellicht is het handig om deze alternatieven ook op te nemen in de first post van dit topic, zodat deze eenvoudig teruggevonden kunnen worden.
MVG, Frank
Anoniem: 103571
http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=29367
Heb nog niet veel geprobeerd maar gebruik nu Aero Ultimate G2 voor main, Dark Evolution voor music en Klaus Browser (aka Cube Browser 2) als browser. Erg mooi en smooth allemaal.
Grappig heb sinds kort dezelfde setup op mijn S9. Klaus browser werkt zo relax,fiets heel vaak dus moet dan met 1 hand
snel handelingen plegen. n de Aero G2 heeft lekker veel instel mogelijkheden zelfde geldt voor Dark evolution.
Ook net een bluetooth headset gehaald dus ben nu volop aan het genieten, alleen jammer dat je geen radio meer kan beluisteren wel een minpunt imo.
Als ik jullie was zou ik Aero Ultimate G2 eraf gooien, en Aero VTX erop zetten. Aero VTX is de opvolger van AU G2, en biedt meer opties en is sneller. Ook ziet het er (imo) beter uit. Ik gebruik zelf ook Dark eVolution en Klaus' Browser. Vooral de nieuwe EQ Settings vind ik erg fijn.
MVG, Frank
Anoniem: 103571