Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Ik snap eigenlijk niet waarom de S9 geen DAB Digital radio aan boord heeft..
Terwijl de D2+ daar vreemd genoeg wel wel over beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 09:09
Hoei, vandaag een S9 2ehands gekocht (via V&A), eens kijken of het wat is. Ik kom van een apple iPod Nano 2G af.

Tot nu toe vindt ik het synchroniseren en dergelijke van de muziekspeler makkelijker bij de Apple, maar heb nu MediaMonkey geinstalleerd die het ook goed lijkt te doen. Toch blijf ik nog features van iTunes missen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179526

Ahjoh, features missen? Het is gewoon sleepwerk.. mediamonkey voor de tags / albumart en gaan met die banaan zoveel valt er niet te missen toch?

De geluidskwaliteit compenseert een hoop, heeft ervoor gezorgd dat ik Apple de rug heb toegekeerd.. wat zitten er een baggerchips in die iPodjes..

Kwam handige tips tegen op http://cowons9.hyves.nl, een overzicht van alle firmware etc.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 179526 op 03-04-2010 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:02
Ik heb op dit moment Klaus browser en pic.viewer erop staan en ook Aero VTX en D.touch.
Overigens het nut van zowel Aero als D.touch tegelijk zie ik niet.
Vind zelf D.touch beter om te gebruiken.
Werkt gelijk een stuk lekkerder dan de originele firmware.
Cover op de hoofdpagina met play en voor/achteruit scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Arunia schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:31:
Ik heb op dit moment Klaus browser en pic.viewer erop staan en ook Aero VTX en D.touch.
Overigens het nut van zowel Aero als D.touch tegelijk zie ik niet.
Vind zelf D.touch beter om te gebruiken.
Werkt gelijk een stuk lekkerder dan de originele firmware.
Cover op de hoofdpagina met play en voor/achteruit scrollen.
Hey, thanks! Die D.touch is wel vrij briljant!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356450

Ik ben een groot muziekliefhebber, maar een ontzettende gadget/tweaker leek. Na lang dit topic te hebben gelezen, heb ik besloten om een COWON S9 aan te schaffen. Nu heb ik echter een paar vragen i.v.m. het apparaat instellen/customizen.

-Ik lees dus dat je het best UCI kan downloaden (ik lees veel over de Aero VTX, DARK evo, KLaus browser). Nu heb ik echter zo'n pack gedownload, maar hoe moet ik zo'n pack openen? Mijn laptop gaf aan dat ik WINZIP moest downloaden, maar dat kostte weer geld.

-Ik heb ook iets over mediamonkey gelezen. Zelf staat al mijn muziek op WINamp. Is het alsnog handiger om media monkey te downloaden en daar al mijn muziek op te zetten? Of kan ik ook prima Winamp gebruiken. Ik wil namelijk wel graag overal de coverart erbij hebben.

-moet ik verder nog aan dingen denken? Ik heb al wel de nieuwste firmware erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je kunt een zip bestand in Windows gewoon openen in de verkenner. Zo niet, kun je gratis 7zip downloaden. Deze opent zips en nagenoeg alles wat geen zip is.

Je kunt de UCI's in de map "System/Flash UI" zetten.
Dan worden ze automatisch geopent. Zorg er wel voor dat bijvoorbeeld mainmenux.swf mainmenu1.swf is. Anders moet je menu's gaan wisselen totdat de goede geopent is. Dit geldt voor d.touch bijvoorbeeld.

Ikzelf heb de coverart in de mp3tjes zitten. Ik zet eigenlijk handmatig de mp3's op de speler, maar ben nu aan het kijken of ik dit makkelijk met Winamp kan doen. MediaMonkey heb je niet perse nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus zo'n hele pack van UCI's gedownload en heb Aero, dark evo en klaus geopend. Nu staan er echter al als ik op het mapje van Aero VTX klik al zo'n 11 bestanden onderverdeeld in meerdere mapjes zoals "open lite" en "v1.00". Nu heb ik gezocht naar het bestand dat "mainmenuX " heette (waar er 2 van waren) en heb de naam veranderd in "mainmenu1.swf". Toen heb ik deze geplaatst onder "System/flash UI", maar toen ik m'n S9 aanzette was er helemaal niks veranderd.
Daarna heb ik het nog met het andere bestandje dat "mainmenuX" heette hetzelfde geprobeerd, maar was er nog steeds niets veranderd. Ik heb ook nog geprobeerd om de bestanden die bij de "mainmenuX" bestand stonden (zoals: avtx_lock, avtx_main etc.) erbij te voegen, maar dat hielp ook niks.
Heb hetzelfde geprobeerd bij DARK EVO (heb deze "music.swf" genoemd) maar daar gebeurde ook vrij weinig.

Wat doe ik nu precies fout? Maakt het misschien uit dat ik eerst de naam van het bestand verander en het dan pas het in de cowon paste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Even een plaatje van mijn S9:
Inhoud Cowon S9

Ikzelf draai:
D.touch als hoofd menu.
Dark Evolution voor muziek.
Pictureviewer (Klauss) voor plaatjes.
Klauss Cube browser (versie 2) voor de browser vanwege het enkel klikken om iets te openen.

D.touch moet je hernoemen.

Vergeet trouwens niet dat je moet wisselen van menu (standaard zijn er 3 in de Cowon) wanneer je hiervoor een andere had gebruikt. Mainmenu1, Mainmenu2 en Mainmenu3 staan voor die verschillende menu's. Je kunt er dus meerdere draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 23-04-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 10:37

lithiumangel

Tuurlijk !

Enkele weken geleden had ik een post geplaatst m.b.t. hulp voor de garantie afhandeling bij Cowon.
Is gebleken dat ik gewoon bij bol.com kon aankloppen (waar ik hem destijds gekocht had)
Enfin, netjes opgestuurd, reperatie zou 4-6 weken duren.

Krijg ik vandaag het volgende mailtje:

Onlangs heeft u uw onderstaande artikel uit uw bestelling met bestelnummer 7712787220 ter reparatie aangeboden. Artikel - iAudio Cowon S9 16 GB - Titanium
Na onderzoek is gebleken dat uw artikel helaas niet meer gerepareerd kan worden. Om deze reden storten wij het door u betaalde bedrag op uw rekening terug. Houdt u hierbij rekening met een maximale verwerkingstijd van drie weken.

hahaha lekker dan, mijn probleem was harstikke basic .. de power switch deed het niet; de unit zelf doet het voor de rest perfect als je hem via USB powered,loskoppelt en het scherm aanraakt.
Echter omdat het power schuifje vast stond in de "zet het scherm uit" modus had ik daar nog niks aan.

Ik gok dat hun moeite hadden om hem terug naar Cowon te sturen.
Nouja, in dit geval krijg ik alsnog m'n geld terug maar heeft het enorm veel tijd gekost (en vraag ik me af of het niet beter was om zelf bij Cowon duitsland dit terug te sturen)
Wel kan ik kijken of ik die nieuwe Cowon ergens vandaan kan bestellen; bijna dezelfde specs als de S9 alleen een nieuw jasje en hopelijk een verbeterde power switch; want ik had al in me achterhoofd de gedachte liggen dat het mischien ooit weer een keer stuk kon gaan.

Nou, hopen dat ze snel dat geld overmaken want ik moet toch echt fatsoenelijk geluid weer hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287428

Lol dat probleem had ik dus ook.. heb een nieuwe S9 gekregen :) gek zeg dat zo'n basaal probleem niet op te lossen valt :p van mij hadden ze ook even mogen wachten en tegen een meerprijs mij een J3 mogen geven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Count me in as a brandnew owner.

Ik vrees dat ik heel wat te lezen heb in dit topic. Vooralsnog ben ik blij dat ik weet hoe ik hem aan kan zetten en ik wat flac's kan overzetten en de rest zie ik wel. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:51
lithiumangel schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:07:
Enkele weken geleden had ik een post geplaatst m.b.t. hulp voor de garantie afhandeling bij Cowon.
Is gebleken dat ik gewoon bij bol.com kon aankloppen (waar ik hem destijds gekocht had)
Enfin, netjes opgestuurd, reperatie zou 4-6 weken duren.

Krijg ik vandaag het volgende mailtje:

Onlangs heeft u uw onderstaande artikel uit uw bestelling met bestelnummer 7712787220 ter reparatie aangeboden. Artikel - iAudio Cowon S9 16 GB - Titanium
Na onderzoek is gebleken dat uw artikel helaas niet meer gerepareerd kan worden. Om deze reden storten wij het door u betaalde bedrag op uw rekening terug. Houdt u hierbij rekening met een maximale verwerkingstijd van drie weken.

hahaha lekker dan, mijn probleem was harstikke basic .. de power switch deed het niet; de unit zelf doet het voor de rest perfect als je hem via USB powered,loskoppelt en het scherm aanraakt.
Echter omdat het power schuifje vast stond in de "zet het scherm uit" modus had ik daar nog niks aan.

Ik gok dat hun moeite hadden om hem terug naar Cowon te sturen.
Nouja, in dit geval krijg ik alsnog m'n geld terug maar heeft het enorm veel tijd gekost (en vraag ik me af of het niet beter was om zelf bij Cowon duitsland dit terug te sturen)
Wel kan ik kijken of ik die nieuwe Cowon ergens vandaan kan bestellen; bijna dezelfde specs als de S9 alleen een nieuw jasje en hopelijk een verbeterde power switch; want ik had al in me achterhoofd de gedachte liggen dat het mischien ooit weer een keer stuk kon gaan.

Nou, hopen dat ze snel dat geld overmaken want ik moet toch echt fatsoenelijk geluid weer hebben :)
Hopen, dat ik gewoon een nieuwe krijg... Heb precies hetzelfde ook bij bol.com

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb nu zo'n twee weken een S9 (16GB). Gister ben ik met het muziekscherm Flow aan de slag gegaan. Het 'now playing'-scherm vind ik niet geweldig, maar het gaat mij om de fantastische albumart-browser. Nadeel: hij kan niet overweg met ID3-tags. Gister bij alle albums een cover.jpg toegevoegd (met dank aan MediaMonkey). Nu moet ik de bestandsnamen nog aanpassen (beginnend met een tracknummer) om de nummers in de goede volgorde te krijgen. Het levert dus wat werk op, maar als hij het eenmaal doet ziet het er fantastisch uit.

v.a. 2:19 is de albumart-browser in beeld.
[YouTube: http://www.youtube.com/v/yuianNOUIyc&hl=nl_NL&fs=1&]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ziet er echt netjes uit. Ikzelf heb alle mp3's voorzien van een plaatje, dus niet een cover.jpg.
Wellicht dat ik dit alsnog ga doen vanwege de Dune die ik beneden heb staan en dat ik dan de mogelijkheid heb om covers te zien op de tv. Maar goed, van latere zorg. Ben nog steeds voor "singles" ofwel losse nummers iets van een cover aan het bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een tijdje geleden hier gevraagd hoe je UCI's op een cowon S9 moet zetten. Arunia heeft zelfs een plaatje van zijn Cowon S9 erop gezet (bedankt daarvoor), maar het is me nog steeds niet gelukt. En ik heb echt geen idee wat ik fout doe.

Dit is wat ik doe:
1)Ik download via http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=29367 de volgende UCI's:
-D touch (hoofdmenu)
-Dark Evo (muziek)
-Klaus Browser (browser)

2) Ik klik "alles uitpakken aan" bij alle UCI's

3) vervolgens plaats ik de bestanden in de map System/Flash UI. (Er komt trouwens niet automatisch ".swf" achter mijn bestanden te staan, dus als ik naam van de bestanden verander dan zet ik bij elk bestand er zelf .swf achter).

4) Dan verander ik de namen van de bestanden:

Dark evo (3 bestanden):
de_wpedit = de_wpedit.swf
lock = lock.swf
music = music.swf

Dtouch (2 bestanden)
dtouch_utilities = dtouch_utilities.swf
mainmenuX = mainmenu1.swf

Klaus browser
browser_total = browser_total.swf

Ik heb dus achter elk bestand .swf gezet en dan heb ik van mainmenuX, mainmenu1.swf van gemaakt.

5) Ik koppel de Cowon s9 los en zet hem vervolgens aan. En vervolgens is er niks veranderd. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik Dtouch zou moeten herkennen. Maar mijn muziek is in elk geval geen Dark Evo. Als ik tussen de verschillende menu's wissel krijg ik een menu met balken onder elkaar en een menu met een kop koffie.

Wat doe ik nou precies verkeerd? Vergeet ik iets? Moet ik misschien iets doen met dat klein cd'tje wat bij de verpakking zat inbegrepen? Of moet ik niet .swf erachter zetten?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 356450 op 14-05-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:59
Pimzm schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:08:
Ik heb nu zo'n twee weken een S9 (16GB). Gister ben ik met het muziekscherm Flow aan de slag gegaan. Het 'now playing'-scherm vind ik niet geweldig, maar het gaat mij om de fantastische albumart-browser. Nadeel: hij kan niet overweg met ID3-tags. Gister bij alle albums een cover.jpg toegevoegd (met dank aan MediaMonkey). Nu moet ik de bestandsnamen nog aanpassen (beginnend met een tracknummer) om de nummers in de goede volgorde te krijgen. Het levert dus wat werk op, maar als hij het eenmaal doet ziet het er fantastisch uit.

v.a. 2:19 is de albumart-browser in beeld.
[video]
Dat ziet er idd fantastich uit maar helaas zag ik nog wel bestandsnamen i.p.v. ID tags bij het tweede album geloof ik, of toen je terug ging. En als je album art gewoon embed met mp3tag, werkt het dan nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
"3) vervolgens plaats ik de bestanden in de map System/Flash UI. (Er komt trouwens niet automatisch ".swf" achter mijn bestanden te staan, dus als ik naam van de bestanden verander dan zet ik bij elk bestand er zelf .swf achter). "

Zet even bij in Windows Verkenner bij Extra > Mapopties 'extensies voor bekende bestandsextensies verbergen' uit. Miss staat er nu 2x .swf.

Weet je zeker dat je de bestanden in de goede map zet? het moet zijn:
X:\System\FlashUI

Dus NIET in de onderliggende 'SOL' folder!

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja het lag uiteindelijk aan die .swf (het stond er dus 2x). Bedankt voor alle snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb mediamonkey gedownload en al mijn muziek in de bibliotheek gezet. Ik heb ook bij elk album de album cover erbij gezet. Nu krijg ik echter op mijn Cowon niet bij elke album de cover art.

Hoe voeg ik bij elk album een cover.jpg toe? Ik heb bijna alle albums de cover art van google gehaald en het daarna bij media monkey toegevoegd (maar toch krijg ik op mijn Cowon dus niet overal de cover art).

Dan heb ik ook nog een probleem als ik Flow download. Ik krijg geen .swf bestanden als ik de download uitpak en als ik de 2 uitgepakte bestanden op mijn cowon zet krijg ik gewoon weer de basic musicplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Bij Flow moet je heel precies de instructies volgen... Je moet de 2 bestanden volgens mij in dezelfde map op je PC zetten, en de .exe dan laten draaien. Vervolgens worden er automatisch folders en Flash files op je Cowon S9 gemaakt... Maar voor de precieze instructies moet je toch even naar iaudiophile.net. Zelf vind ik Flow niet zo fantastisch, en heb al mijn Album Arts in de ID3-Tag gezet m.b.v. MP3TAG. Ik gebruik Dark Evolution, wat ik veel fijner vind, en meer mijn smaak is. Snel met Album Arts kunnen werken, zoals in Flow, zou ik fantastisch vinden, maar de uitwerking van Flow vind ik niet zo goed... Het design is totaal niet mijn smaak. Wil je goed met die cover.jpg's kunnen werken, moet je voor elke artiest/album een folder maken binnen X:/Music. Hierin moet je dan de cover.jpg's zetten.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik ben aan het zoeken naar een vervanger voor mijn Creative Zen V en wil daarbij onder andere een mp3 speler hebben die ik kan blijven beluisteren terwijl hij via een USB adapter aan het stopcontact hangt. Mijn oog was hiervoor al op een D2+ gevallen, maar die kan kennelijk alleen afspelen aan het stopcontact als er een Cowon USB adapter gebruikt wordt, welke natuurlijk niet meegeleverd wordt met de D2+. Ik was daarom dan ook benieuwd of de S9 wel af te luisteren is met een willekeurige USB adapter, aangezien er bij een S9 kennelijk ook geen USB adapter standaard meegeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Laatst online: 11:31
Mijn S9 met een philips usb lader doet het niet tijdens het laden; ik krijg een scherm met "battery charging"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:52

13art

Moderator Mobile
Moet zeggen dat ik de opvolger van de S9, de J3, toch wel erg sjeik er vind uitzien (De wit met zwarte dan)....
Niet van die rondingen en een uitbreidingsslot zijn voor mij toch wel de belangrijkste pluspunten. Hopelijk komt hij een beetje vlot beschikbaar zodat ik hem nog voor mn vakantie (is pas in augustus) kan aanschaffen. Zal een mooie vervanger zijn voor mn D2 (met D2+ firmware) denk ik zo :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Op iAudephile hebben ze het menu e.d. geport van de J3 naar de S9. Man, die S9 is nog nooit zo snel geweest. Zo lijkt het althans en het ziet er best goed uit. Vaag dat de S9 zo'n slecht menu heeft van Cowon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Met mijn merkloze USB-lader doet mijn Cowon het wel gewoon... Je moet alleen pas de boel aansluiten, als je Cowon al aanstaat...

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Volgens mij kun je hem aansluiten en tijdens het laden ook gewoon met het schuifje aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Laatst online: 11:31
Heb het nog een keer met mijn phillips usb lader geprobeerd en als hij al aan staat en ik doe de usb-lader in het stopcontact, dan kan ik hem gewoon blijven gebruiken.
Staat hij uit met de usb-lader aangesloten en probeer ik hem dan aan te zetten, dan gaat dat niet.
Weet dus nu een manier om hem te gebruiken tijdens het laden. perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zojuist een Cowon J3 32GB besteld....
Is geloof ik nog geen topic over hier op GoT dus even denken of ik daar een topic over ga maken. Speler is nog niet te verkrijgen in Nederlandse webshops, ook op de global site van Cowon staat hij ook nog niet, dus denk dat er maar weinig mensen er van op de hoogte zijn.... Dus denk dat zo'n topic nog niet zoveel toegevoegde waar heeft.... Tenzij er wel behoefte voor is natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:40
Mwa, Pixmania heeft hem bijvoorbeeld al. Hoewel die officieel in Frankrijk zit, denk ik dat je dat ook wel als 'Nederlandse' shop mag beschouwen. Ik zit zelf te twijfelen over de aanschaf van een J3, ondanks dat mijn S9 het eigenlijk nog prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De Nederlandse importeur van Cowon in Failiet, dus ik denk niet dat we hem snel hier zullen zien :+
Dit was de website en tevens webshop van de importeur:
http://tweakers.net/shopreview/2286/mp3spelers-punt-nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als ik een S9 had weet ik ook niet wat ik zou doen. Zoveel verschil zit er niet in. De J3 is wat platter, heeft een langere accutijd en mogelijkheid tot uitbreiden van geheugen door middel van een geheugenkaartje en dan heb je het wel gehad.

Zelf vind ik de J3 mooier dan de S9 en aangezien ik de S9 niet had (had een D2) gegaan voor de 32GB variant van de J3 (geheugen zal dus niet snel uitgebreid hoeven worden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
De J3 is een mooi apparaat, en er is nu ook eigenlijk geen goede reden meer om een S9 te kopen. (Behalve prijs/beschikbaarheid). Als je al een S9 hebt, zou ik hem gewoon blijven gebruiken, maar als je een nieuwe MP3 nodig hebt, koop dan de J3. Wat jammer is, is dat de firmware niet echt verbeterd is t.o.v. de S9 (behalve grafisch)... Nog steeds geen Flash 8, MP4-playback enzovoort.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
l3art schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:32:
Als ik een S9 had weet ik ook niet wat ik zou doen. Zoveel verschil zit er niet in. De J3 is wat platter, heeft een langere accutijd en mogelijkheid tot uitbreiden van geheugen door middel van een geheugenkaartje en dan heb je het wel gehad.

Zelf vind ik de J3 mooier dan de S9 en aangezien ik de S9 niet had (had een D2) gegaan voor de 32GB variant van de J3 (geheugen zal dus niet snel uitgebreid hoeven worden ;))
Dat zijn allemaal belangrijke punten maar belangrijker vindt ik de bouw kwaliteit van de aan/uit knop. Op mijn S9 is deze al een keer stuk gegaan waardoor ik een nieuwe toegestuurd kreeg en nu vertoont deze ook al keuren op dit gebied. Als de J3 dit beter heeft aangepakt dan heeft deze bij mij, ondanks een wat duurdere prijs, een veel grotere voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
frankK800i schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:46:
De J3 is een mooi apparaat, en er is nu ook eigenlijk geen goede reden meer om een S9 te kopen. (Behalve prijs/beschikbaarheid). Als je al een S9 hebt, zou ik hem gewoon blijven gebruiken, maar als je een nieuwe MP3 nodig hebt, koop dan de J3. Wat jammer is, is dat de firmware niet echt verbeterd is t.o.v. de S9 (behalve grafisch)... Nog steeds geen Flash 8, MP4-playback enzovoort.
Tja de recensies zijn een beetje wisselend wat sommige punten betreft. Ook wel al gelezen dat de interface van de J3 een stukje soepeler loopt dan bij de S9...

Hoe komen ze by the way aan die namen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Geen idee hoe ze aan de namen komen, en om op Lukin te reageren: volgens mij heeft de J3 een hold-knop en geen switch meer. De interface van de J3 loopt niet alleen soepeler op de J3, maar ook op de S9. (downloadbaar op iaudiophile.net). Een tip dus om te downloaden. Bij mij is die switch inderdaad ook kapot gegaan... Had hem gekocht bij bol.com, en weer waren ze te lui om het te repareren. Maargoed, ik krijg nu mijn geld terug (wat even gedoe was, produt was in prijs gestegen), en heb weer een nieuwe besteld... Krijg die volgende week. Heb alleen wel 8 weken erop moeten wachten.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
frankK800i schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:46:
Het spijt me hoor, maar MP4/H.264 wordt prima ondersteund ;)
Op dit moment op mijn S9 gewoon een aantal mp4 filmpjes in H.264 beeld en AAC geluid. SMI subtitles er bij, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
EDIT schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:24:
[...]

Het spijt me hoor, maar MP4 wordt prima ondersteund ;)
Op dit moment op mijn S9 gewoon een aantal mp4 filmpjes in H.264 beeld en AAC geluid. SMI subtitles er bij, werkt perfect.
MP4 wordt niet prima ondersteund. Sommige MP4 files spelen wel, maar een groot deel toch niet. Het staat (daarom) ook niet in de officiële specificaties. Als MP4 wel volledig werd ondersteund, zou het miss (tezamen met andere dingen) voor sommigen de overstap naar de J3 waard zijn.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
EDIT schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:24:
[...]

Het spijt me hoor, maar MP4 wordt prima ondersteund ;)
En waarmee heb je die omgezet dan? Misschien dat dat een verklaring kan opleveren waarom de ene het wel doet en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Op iaudiophile.net staan een aantal tips hoe je de MP4 moet converteren om het afspeelbaar te maken. In ieder geval speelt het geen MP4's zonder video af (ook al doe je het met de videospeler). Ik raad je aan daar te kijken. Soms (met heel veel mazzel) hoef je MP4's zelfs niet te converteren...

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Gewoon het standaard programma van Cowon, die Jetaudio converter. Instellingen: MP4 container met AVC/H.264 beeld en AAC geluid (190 kb/s).
Zolang de bitrate onder de 1,5 Mbit/s blijft en de resolutie ook klopt werkt het hier gewoon. Dat vind ik behoorlijk goede ondersteuning, of je zou moeten zeggen dat xvid/divx ook niet ondersteund wordt door de S9, omdat die ook afhaakt bij een bitrate van 2+ Mbit/s

[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 03-06-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Denk dat ik iLove ga gebruiken....
XMedia Recode is ook een programma met veel mogelijk heden (tip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Movie player:
File format AVI, WMV, ASF
Video codec 1 Xvid SP/ASP, WMV9 SP/MP. Divx 3/4/5
Video resolution 480x272, 30 fps (recommended)
Audio codec MPEG1 Layer 1/2/3, WMA
Subtitle SMI
Playback time 2 Approx. 11 hours.
Zo. Finita. Basta. MP4 wordt niet officieel ondersteund. Zoals eerder gezegd, soms draaien ze wel, maar het wordt gewoon niet ondersteunds. Xvid wordt wel ondersteund...

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Je leest ook gewoon niet wat ik typ hè :X
Die officiële ondersteuning interesseert me geen bal, zo wordt srt ondertiteling officieel ook niet ondersteund, maar werkt het wel gewoon.
Er zit zoals ik al eerder zei voor zover ik kan zien weinig verschil in de ondersteuning van XviD en H.264. Beide hebben simpelweg hun maximale bitrates, hun maximale resoluties. Dat deze bij XviD iets hoger liggen (voor zover ik heb opgemerkt dus maximaal 2 mbit/s) dan bij H.264 (1,5 Mbit/s) en de resoluties iets anders zijn (DVD resolutie versus native schermresolutie), doet helemaal niets af aan de ondersteuning. Officieel niet, maar het werkt gewoon. Zo. Finita. Basta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Zo. Finita. Basta.
Alleen voor dit einde geef ik je al gelijk! :p. Goed, we kunnen nog gaan discussieren over wat 'ondersteund' nou precies is, maar het is duidelijk. Trouwens, hopelijk krijg ik vandaag m'n nieuwe S9 weer!

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

frankK800i schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:57:
Geen idee hoe ze aan de namen komen, en om op Lukin te reageren: volgens mij heeft de J3 een hold-knop en geen switch meer. De interface van de J3 loopt niet alleen soepeler op de J3, maar ook op de S9. (downloadbaar op iaudiophile.net). Een tip dus om te downloaden. Bij mij is die switch inderdaad ook kapot gegaan... Had hem gekocht bij bol.com, en weer waren ze te lui om het te repareren. Maargoed, ik krijg nu mijn geld terug (wat even gedoe was, produt was in prijs gestegen), en heb weer een nieuwe besteld... Krijg die volgende week. Heb alleen wel 8 weken erop moeten wachten.
Heb ook 8 weken moeten wachten voor Bol.com mijn geld terug gaf' ze konden hem niet repareren ..
Gewoon niet de moeite gedaan om naar Cowon te sturen. (power/hold switch stuk)
Ik ga overstappen op de J3, simpelweg omdat die switch er niet meer is; want ik gok dat hij weer na 6 maanden stuk zal zijn (en het is echt afzien om van een S9 af te stappen naar een walkman phone oid) . Daarnaast is die SDHC kaart uitbreiding handig als je lui bent en veel video erop wilt knallen. (al kwam ik altijd prima uit de voeten met een 16GB S9)

Alleen moet ik nog ff kijken waar ik ga hem halen; ik heb geen CC namelijk en pixmania FR heeft hem wel in stock maar stuurt hem niet naar NL .

UPDATE
Ben nu een trotse eigenaar van een 16GB Cowon J3 (Zwart) - zit nu muziek van m'n laptop te pompen ernaartoe terwijl ik terug rij naar Amsterdam. Gisteren zat ik op zowel Ebay als Marktplaats te zoeken en kwam een advertentie tegen van iemand die haar z.g.a.n J3 wou verkopen wegens financiele redenen.
Ik moet zeggen het eerste wat me opvalt is dat de doos bij lange na niet zo luxe is als die bij de S9.
Daarnaast krijg je er behalve een USB kabel er niks bij. Het zit verpakt in een soort cone achtige plastic doos die schuin omhoog gaat. Leuk voor op de display stand in de winkel maar ziet er klungelig uit.
Daarnaast een mini cd met software en de handleiding onderin.
Desondanks dat het een zwarte J3 is, zit er een witte Cowon branded USB kabel bij.
De aansluiting op de J3 is hetzelfde als op de S9 dus je hebt geen mini USB kabel comfort.

Eerste indruk: Hij valt zeker iets groter in de hand dan de S9, maar je houd hem ook wat prettiger vast als je een filmpje kijkt (scheelt niet veel hoor kwa comrfort) - menu's en Cowon's cover flow achtige library ? SUPER SNEL geen lag, helemaal niks aan het handje. En ik ben wel de claus browser gewent op de S9; maar dit is toch wel echt lekker rap. Als je muziek afspeelt terwijl je geen koptelefoon ingeplugged heeft gaat ie standaard over op de interne speakers; klinken best zuiver en beter dan wat er uit telefoons komt; maar nog niet echt hard gezet. Power on/hold knop is nu een druk knop. Geen schuifje. DIt is mooi want die S9 power knop wil nog weleens stuk gaan zelfs bij normaal gebruik. Nooit meer dit probleem dus!
File transfers duren wel wat langer dan ik op de S9 gewend bent; mischien ligt het aan de meegeleverde USB kabel ? Deze is 2x zo lang als het niet meer is dan de S9 kabe;l (die mooi zwart was en korter)

Goed ik zal er wat meer mee spelen in de loop van de dag.. Mischien open ik nog wel een officiele J3 topic voor zover hij er nog niet is ? :-)

[ Voor 41% gewijzigd door lithiumangel op 08-06-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Er is nog geen officieel Cowon J3 topic, dus openen! Als ji het niet doet, doe ik het wel! Bol.com haar verzending duurde lang, zag ondertussen op pixmania.nl de Cowon J3 voor 250 staan, dus heb annuleren gedrukt, en ga nu de J3 bestellen! Jippie!

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 29-05 00:16
brilsmurfffje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:32:
De Nederlandse importeur van Cowon in Failiet, dus ik denk niet dat we hem snel hier zullen zien :+
Coolblue verkoopt nog steeds Cowon, ook de J3 is nu op voorraad zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Er zal dan wel een nieuwe importeur gevonden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 29-05 00:16
Misschien, Coolblue heeft bij mijn weten altijd Cowon in zijn assortiment gehouden, ook toen de importeur overkop ging. Dus misschien hebben ze hun eigen ingangen bij de fabrikanten, ze verkopen tegenwoordig wel vaker unieke hardware daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

frankK800i schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:23:
Er is nog geen officieel Cowon J3 topic, dus openen! Als ji het niet doet, doe ik het wel! Bol.com haar verzending duurde lang, zag ondertussen op pixmania.nl de Cowon J3 voor 250 staan, dus heb annuleren gedrukt, en ga nu de J3 bestellen! Jippie!
Ik zal morgen begin van de avond een officiele Cowon J3 topic openen :-)
Batterij leven is asosciaal na 2 dagen 75% en dat is met veel beluisteren van FLAC, en nog eens een uur 480P xvid/AC3 filmpje gekeken.

Bij MP3shop.nl is hij inderdaad leverbaar zowel wit als zwart, beide in 8 of 16GB versie te verkrijgen.
http://www.mp3shop.nl/merk/36/cowon.html

Ik zit terug te kijken naar de foto's van de S9 en dat design is toch eigenlijk wat unieker dan de J3.
De J3 is meer een recht toe recht aan platte rechthoekige design; en deed menig collega denken dat het een nieuwe smartphone was dat op m'n buro lag. Maar laten we eerlijk zijn :-) Die extra batterij leven, net dat beetje meer snelheid en de Micro SD poortje doen het hem toch wel :-) (daarnaast is de J3 alsnog vrij chique)

Alvast een kleine tip voor degene die hem hopelijk deze week ook met de post meekrijgen.
De power button rechts onderin ? Kan je naar links uit sliden; zo krijg je dus de switch UI etc. options.
Zocht me hier een ongeluk naar :)

Goed niews is, is dat de UCI's voor de S9 gewoon op de J3 werken met uitzondering van Claws UI dat extra opties in het system menu geeft; waarschijnelijk moet ik kijken naar een ge-update versie wat ik tot nu toe niet heb gedaan. Maar Klaus Browser, Asurada style en enkele andere crowd favorites werken prima op de J3 via dezelfde methodiek. Daarnaast is net dat extra klein beetje snelheids verschil met het browsen; toch duidelijk merkbaar zelfs met de S9 UCI's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als het goed is kan ik morgen mijn J3 32gb wit ophalen bij het postkantoor :D
Ben erg benieuwd. Verwacht er veel van. Ook handig voor als ik naar Suriname ga later dit jaar, veel muziek luisteren, filmpje kijken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Waar heb je hem besteld? Mp3shop.nl of pixmania.nl? Of een andere winkel...

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Besteld bij export prive...
Maar nu in Nederland een 16gb verzie bestellen is goedkoper denk ik. Zeker met verzendkosten erbij.
Heb er nu wel een crystal case bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-07-2023
Heb hem ook sinds vandaag. Weet iemand of je de album art bij ''music'' weg kan halen? Zie liever mijn wallpaper namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm mijn J3 ligt nog altijd bij de douane volgens de track en trace. Al vanaf de 10de. Werken ook niet door daar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 21:36
Heeft iemand de J3 al uitvoerig getest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoop hem één dezer dagen te krijgen....
Kreeg brief van tnt dat ze de waarde niet konde bepalen en moest dus een formulier invullen.
Helaas want nu moet ik dus dik import kosten etc betalen. Maar goed geen zin om een boete te moeten betalen (en strafblad te krijgen) omdat ik dat formulier niet goed ingevuld zou hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kwam er nog een J3 topique? Ik zit er over te denken om deze te gaan bestellen. Al moet ik nog maar zien of de 32GB variant voor een redelijke prijs verkrijgbaar wordt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
32GB is vooralsnog alleen beschikbaar bij Export Prive voor zover ik weet. Maar goed heb ik hem besteld en moet dus gewoon gaan betalen. Mede ook denk ik omdat de customs declaration formulier niet duidelijk te lezen was... Maar goed het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 17:15
Hier nog iemand die wacht op zo'n topic :).
Ben erg benieuwd naar de ervaringen van de J3 van verschillende mensen. Ben zelf ook benieuwd naar de prijs van de J3 32GB. Heb nu de Cowon X5 60GB, en wil eigenlijk MEER ipv. minder ruimte. Met de J3 32GB + los 32GB SD kaartje = 64GB. Maar .. dat wordt bij elkaar opgeteld wel een erg hoog prijsje :'(

Waar ik erg benieuwd naar ben is de zoekfunctie. Ik hoop op een soort instant search, zoals Winamp dat doet. Soms heb je bijv. meerdere cd's van Coldplay, en wil je snel alles van Coldplay luisteren. Dat kan met Winamp heel snel, maar met bijv. de X5 is zoiets onmogelijk.
Iemand al ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Wolf3D schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:00:
Hier nog iemand die wacht op zo'n topic :).
Ben erg benieuwd naar de ervaringen van de J3 van verschillende mensen. Ben zelf ook benieuwd naar de prijs van de J3 32GB. Heb nu de Cowon X5 60GB, en wil eigenlijk MEER ipv. minder ruimte. Met de J3 32GB + los 32GB SD kaartje = 64GB. Maar .. dat wordt bij elkaar opgeteld wel een erg hoog prijsje :'(

Waar ik erg benieuwd naar ben is de zoekfunctie. Ik hoop op een soort instant search, zoals Winamp dat doet. Soms heb je bijv. meerdere cd's van Coldplay, en wil je snel alles van Coldplay luisteren. Dat kan met Winamp heel snel, maar met bijv. de X5 is zoiets onmogelijk.
Iemand al ervaring hiermee?
Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij de J3 veranderd is t.o.v. de S9 (volgens mij niet veel), maar bij de S9 kan je simpelweg naar alle nummers van 1 artiest luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Maar in tegenstelling kan je bij de J3 in de browser zoeken, wat bij de S9 niet kan. De J3 zoekt óók in onderliggende folders, in tegenstelling tot Claw's Browser op de S9.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

l3art schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:45:
32GB is vooralsnog alleen beschikbaar bij Export Prive voor zover ik weet. Maar goed heb ik hem besteld en moet dus gewoon gaan betalen. Mede ook denk ik omdat de customs declaration formulier niet duidelijk te lezen was... Maar goed het is niet anders.
Hmm, 259 euro + 7 euro verzendkosten voor de 32GB versie? En met screen protector en crystal casing erbij is een goede prijs. Maar jouw pakketje is dus door de douane onderschept...
Kun je bij hun niet de factuur aan laten passen, of gift vermelding op de doos laten zetten?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Als je voor Exportprive gaat, kijk dan ook even naar de Viliv P3!

€340 voor 32 GB. Dualboot Android & Windows. Wifi etc.

Kijk voor meer informatie op deze site (topic op iAudiophile.net) of op de officiële website.

Helaas hebben ze wel een Engelstalige website, maar staat de P3 daar nog niet op.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

l3art schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:20:
Besteld bij export prive...
Maar nu in Nederland een 16gb verzie bestellen is goedkoper denk ik. Zeker met verzendkosten erbij.
Heb er nu wel een crystal case bij gekregen.
Maar dan heb je 16GB ipv 32.. Dat is toch hoe dan ook goedkoper? :P
Voor de dubbele opslagruimte betaal je maar 30 euro (+ shipping) meer. Geen slechte deal lijkt me.

Ik sta op het punt om bij exportprive de 32GB J3 te bestellen, maar ik kan verdomd weinig recensies vinden over deze webwinkel. Hier op GoT kom ik alleen bij deze thread en de post van jou uit. Daarnaast bij de Cowon tablet topic. Is de boel daar een beetje te vertrouwen? Had er nog nooit eerder van gehoord namelijk.

EDIT: Crap.. Ik zie opeens dat ze 'm vannacht duurder hebben gemaakt:
Hij was gisteravond nog 259 en is nu 276 geworden.

LOL.. Verkeerd gekeken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ken. op 20-06-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Op Iaudiophile.net vertrouwen ze Export Prive wel...

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Nice! Heb net een 32GB J3 besteld. Lukte voor geen hol met die rare Paypal vervangers die ze daar gebruiken, maar na een mailtje die kant op werd ik gelijk opgebeld door een uiterst behulpzame Koreaan :D

Heb gelijk gevraagd of 'ie het pakketje als GIFT kan markeren. Hij zei hierop dat ze dat standaard doen en dat er nog nooit problemen mee zijn geweest in NL, maar l3art kan het tegendeel bewijzen I guess?

Zal mij benieuwen :)
Hoop dat 'ie voor mijn vakantie aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb gewoon dikke pech denk ik dat de customs decleration niet goed doorgedrukt was en dus niet goed te lezen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 21:36
Heb hier ook gisteravond de 32GB J3 besteld op exportprive.
Ben benieuwd ...

Volgens de shipping tekst. 3- 5 dagen ...

Iemand enig idee hoelang het werkelijk zal duren ?

[ Voor 23% gewijzigd door picardo op 24-06-2010 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Laatst online: 30-05 22:04
Is het niet eens tijd voor een J3 topic? Ik volg dit S9 topic al een tijdje, maar de laatste dagen gaat het alleen maar over de J3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik gebruik nog steeds op mijn S9 de J3 bestanden die te krijgen zijn op iaudiophiles.net
Ze hebben die van de nieuwe update ook staan. Ziet er goed uit, en ook best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

eswa schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:19:
Is het niet eens tijd voor een J3 topic? Ik volg dit S9 topic al een tijdje, maar de laatste dagen gaat het alleen maar over de J3...
->
lithiumangel schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:24:
[...]

Ik zal morgen begin van de avond een officiele Cowon J3 topic openen :-)
:?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
eswa schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:19:
Ik had hem 28 mei besteld en op 10 juni was hij bij de douane. Echter doordat de Customs Declarations formulier niet goed te lezen was en ik dus zelf moest gaan opgeven wat er in het pakket zat, heeft het langer geduurd en is de postbode vandaag voor het eerst aan de deur geweest (moet trouwens €71,72 betalen :S).
Mag dus hopen voor je dat het bij jou wel goed te lezen is en dat ze je pakketje gewoon door laten (op formulier staat System Case Broken, $19,00) anders kan het nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Modbreak:Kunnen we het hier over de S9 blijven hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hierbij dan ff snel geopend:

Het Cowon J3 ervaringen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364513

COWON S9 Firmware V1.53 (Standard) and V3.53 (DMB)

- UI response speed
- Some MP3, and OGG files, edit your fault
- Fix for some of the images coming out garbled
- Mono source error correction gaepriseu
- Flash content error correction for repeated play sound annadeon
- Part video subtitle Error Correction
- In certain cases, from the main menu at the top of three eye fixes to stop the clock
- A hyperlink in an electronic dictionary language dictionary selected error correction capabilities
Nu nog even wachten op de 2.xx versie. Hij schijnt echt een stuk sneller te zijn (mensen op iAudiophile roepen 5 keer sneller, maar dat moet je waarschijnlijk met een korreltje zout nemen) en de .ogg taggs werken weer zoals het hoort.
Fijn dat zo'n oude speler toch nog een beetje support krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Je kan de 1.53 versie gewoon installeren hoor.

Enige nadeel is dat je een icoontje erbij hebt (woordenboek), en dat je in typist een keertje moet klikken voordat je een QWERTY toetsenbord hebt.

De 3.53 moet je niet installeren. Deze kan je speler beschadigen.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat je 1.53 kan installeren, maar die 2 dagen wachten maakt me niet zoveel uit. Ik vind dat "Dictionary" icoontje nogal irritant omdat ik er toch niks aan heb, dus wacht iets langer.Het is een kleine irritatie, maar de oplossing is heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksnack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 04:50
Nee, dit past niet in dit topic.

[ Voor 88% gewijzigd door FeaR op 02-07-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Thread op iaudiophile.net.

Ook zou ik je aanraden hier naar te kijken

[ Voor 0% gewijzigd door frankK800i op 01-07-2010 12:39 . Reden: Link gefixt. ]

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Arunia schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:48:
Ik gebruik nog steeds op mijn S9 de J3 bestanden die te krijgen zijn op iaudiophiles.net
Ze hebben die van de nieuwe update ook staan. Ziet er goed uit, en ook best snel.
Wut? Explain? Welke bestanden?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
De J3 UI is gedecompiled, en daar zijn weer .swf bestanden van gemaakt, die ook als UCI op de S9 draaien... Klik. Voor aangepaste (bug- en launchervrije) J3 UCI's verwijs ik je naar hier.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-05 21:05
Is er iets mogelijk met een Cowon S9 en last.fm?

Een programmaatje dat kan scrobblen, of minstens de scrobble-data bijhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:59
Ik ben benieuwd welke User Interface jullie gebruiken. Op iaudiophile staan en er een heel hoop, maar ben benieuwd welke jullie het beste vinden.

Ik heb er eentje nodig iig waarmee je volume software matig aan kan passen want mijn volume knopje om m zachter te doen is stuk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb precies hetzelfde probleem, gebruik daarom Dark Evolution, door naar beneden te "swipen" kan je dan het volume omlaag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Oke thanks. Ja ik heb voorheen wel een goede UI gebruikt waarbij je ook volume aan kon passen, maar laatst alles weer terug naar default gedaan, even opnieuw beginnen. :)

Heb net die J3 UI op de S9 gezet en het werkt echt lekker! Overzichtelijk en reageert erg snel! Jammer alleen dat ik geen optie zie om volume lager te zetten. Zelfs niet in het Settings menu van de S9 zelf, of ik kijk er overheen.

En hoezo heb je hem niet laten repareren?
Mijn S9 heb ik bij bol.com besteld, weet niet eens meer wanneer maar denk wel 2 jaar geleden dus weet niet eens of er garantie op zit. En bol.com geeft ook aan dat je je product 4 tot 6 weken kwijt bent. Nou daar heb ik ook geen zin in :)

[ Voor 26% gewijzigd door voil op 01-07-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
En bol.com repareert niet, maar ze sturen je na 6 weken een mailtje dat je het aankoopbedrag terugkrijgt.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Nee oke, snap dat ze het niet repareren, maar dan zouden laten doen door een externe partij..

Het lijkt me niet dat je dat zo klaar kan zeggen? Dat je het geld van je aankoop bedrag terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiplash369
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-01 15:27
voil schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:13:
Ik ben benieuwd welke User Interface jullie gebruiken. Op iaudiophile staan en er een heel hoop, maar ben benieuwd welke jullie het beste vinden.

Ik heb er eentje nodig iig waarmee je volume software matig aan kan passen want mijn volume knopje om m zachter te doen is stuk. 8)7
Mijn Forward knopje was ook stuk die zat nl gejammed waardoor speler constant naar voren spoelde.
Had geen zin in reparatie toestanden , kan ook geen 4-6 weken zonder mijn s9 <3 .
Dus uiteindelijk mijn s9 zelf opgemaakt knopje gerepareerd en netjes weer dicht gemaakt. Was r een klein uurtje mee bezig , maar met als resultaat een perfect werkende s9. Daarna wel gelijk een siliconen hoes besteld, wil mijn s9 niet nog een keer open maken.

Gebruikte een tijdje wel een uci waarnee geluid software matig aangepast kon worden alleen vergeten welke.
Maar ben nu een fan van de J3 Interface lekker snel en simpel, soms ook Aero VTX vanwege vele instelmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Zelf het knopje gemaakt..dat klinkt goed! Is het moeilijk? Hoe heb je dit gedaan? Heb je een handleiding ergens? ;)

Ja ik kon eerst niet op de naam komen maar eerst had ik deze ook al, de Music UI Dark Evolution, wat Hurrdurr ook al zei. Deze heb ik nu weer in gebruik genomen, maar je merkt toch dat deze wat langzamer is dan die J3 remake. De ontwikkelaar van die J3 UI heeft die functie iig wel al op zijn lijstje staan, maar hoe lang dat gaat duren weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiplash369
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-01 15:27
Heb deze guide gebruikt: http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=28554.

Als je de knopjes wil repareren hoef je hem niet verder open te doen dan de 3e stap,
tenzij je je scherm wil schoonmaken ( stof verwijderen).
Bij mij was mijn forword knopje naar binnen gedrukt dus moest ik met een naald wat tegendruk leveren zodat
deze zijn originele positie weer kon aamnemen. In geval van jouw volume knopje zal het wel wat anders zijn
Het irritantste bij het open en dicht maken van de cowon zijn de zijkanten, deze moet je niet met te veel kracht eruit willen trekken anders kan je ze vervormen. Verder is de cowon best makkelijk open te maken , in vergelijking met mijn nokia e71 en verschillende ipods die ik al eerder heb opengemaakt.

Dus als je echt 2 linker handen bezit, heel voorzichtig zijn dat je niks kwijtraakt of nog meer kapot maakt.
Bij twijfel toch laten repareren, of zoals in mij geval een BH headset aanschaffen.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30407

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Oke die link ziet er goed uit.. gister had ik de schroefjes er gelijk uit gehaald al en geprobeerd de S9 los te maken, maar dat gaat nog lastiger dan gedacht, heb jij er speciale tools voor gebruikt?

Ja mijn S9 is op het steen gevallen buiten, en gelukkig alleen het volume - knopje stuk, dus waarschijnlijk moet ik iets met het veertje doen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
voil schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:29:
Nee oke, snap dat ze het niet repareren, maar dan zouden laten doen door een externe partij..

Het lijkt me niet dat je dat zo klaar kan zeggen? Dat je het geld van je aankoop bedrag terug krijgt?
Eigen ervaring... ;) Ze zeggen dat de externe partij helaas niet in staat is het product te repareren, en dat je daarom je aankoopbedrag terugkrijgt.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222229

Hallo,

Ik ben van plan om deze mp3 speler te kopen. Heb nu zo,n kleine i river maar op een geven moment heb te weinig liedjes. Ik fiets veel dus mijn vraak is eigenlijk

Hoe kan ik deze mp3 aan mijn nek hangen en hoe bedien ik hem dan ?? dus ik wil hem terwijl ik rijd gewoon kunnen bedienen met 1 hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337857

Heb deze S9 nu alweer een tijdje maar ben op mn vakantie de connectie / oplaad kabel kwijt geraakt , is er nog aan deze kabel te komen , geen idee hoe die aansluiting op mn S9 wordt genoemd , kom hen in div winkels nergens tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Deze: Link? Ik was hem ook kwijt geraakt op vakantie maar ik kon het ding zelfs in Akihabara niet vinden, hij is wel gigantisch duur :X

[ Voor 51% gewijzigd door Lukin op 22-07-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337857

Wel een duur kabeltje zeg ...

Schijnt dat deze kabel ook past en werkt en dat voor nog geen €7.

http://kabeltje.com/usb-a...5e417db808495d3c2e5c5acc8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Anoniem: 337857 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:04:
Wel een duur kabeltje zeg ...

Schijnt dat deze kabel ook past en werkt en dat voor nog geen €7.

http://kabeltje.com/usb-a...5e417db808495d3c2e5c5acc8
Helaas weet ik wel zeker van niet, het is echt een andere aansluiting. Het breedte verschil is al waarneembaar op de plaatjes. Qua accessoires is het gewoon dure hobby met Cowon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
Nieuwe firmware (2.53) is uit:

http://www.cowonglobal.co...=A02&no=286&bmenu=support

Release notes:
  • Improved overall speed of UI.
  • Fixed the playback error of some MP3 and OGG files.
  • Fixed the error that some images are not displayed correctly.
  • Fixed the error of gapless playback in mono audio files.
  • Fixed the error that sound was muted when flash contents were played repetitively.
  • Fixed the error of subtitles of some video files.
  • Fixed the error that clock was stopped in certain circumstance in Main Manu 3.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste