Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300344

Topicstarter
Modbreak:Dit topic is afgeplitst van Het Cowon S9 ervaringentopic

Ik wil hier mijn ervaring vertellen over het over zetten van DVD na de cowon s9.

Ik heb een hoop forums nagelopen, en het klonk allemaal wat ingewikkeld.
Zelfs het programma Jetaudio is niet zo makkelijk bovendien geeft het bij mij een fout melding als het begint de vob files te converteren. Als het succesvol zou zijn zit je nog met een flink aantal vob->.avi bestanden en dat voor een film.

ff voor de duidelijkheid dit gaat over een dvd gekocht door ons en geen geripte download. :)

Het voor mij makkelijkse manier is het volgende:

Rip de dvd met hd decryptor na de HardDisk, (hoofd film, met of zonder ondertitling, met of zonder engelse taal)
In mijn geval, hoofdfilm only, geen ondertitteling, engels ac5.1.
Als dit gedaan is gebruik ik PocketDivXEncoder om de vob's in een .avi te zetten.
Duurde ongeveer 45 minuten met ons systeem. Meteen getest, resultaat fingerlickig good.
Ik moet nog experimenteren met het aantal bitrate, om dit moment is de avi uhm best groot ;) 1.1 gb
Maar ik vermoed dat als je de Bitrate flink omlaag zet, de grote van het bestand ook omlaag gaat, tuurlijk heeft dat ook een negatieve resultaat op het beeld kwaliteit. In hoever dit daadwerkelijk te zien is op het relatieve kleine scherm van de Cowon s9 moet je maar zelf zien.

Ik denk dat de manier die ik gevonden het makkelijkst is, zelfs ik kan het en dat zegt veel :)

Een vraag:
Hebben de mensen hier ervaring met max en minimum bitrates in combinatie met de Cowon s9?

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 15-07-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:06
Ik gebruik voor het omzetten van mijn dvd's/films/mkv's altijd SUPER. In het geval van een dvd zet ik eerst alle .vob bestanden om naar één avi. Gaat allemaal geheel automatisch en duurt nooit langer dan 30-35 minuten (afhankelijk van dvd op de pc, of nog te rippen). Nadat ik er een avi of WMV bestand van heb gemaakt open ik het in SUPER waar ik tot in het detail de bitrate in kan stellen. Nou weet ik zelf ook zo goed als niets over een goede verhouding tussen bitrate en resolutie, dus ik kijk dat altijd even aan per film. Dat gaat erg makkelijk door te dubbelklikken op het naar-het-progsel-gesleepte videobestand. Er opent zich dan dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/2739/printscreensuper.jpg

Daar staat op wat de standaard resolutie van de file is, het aantal fps, en ook de bitrate van zowel de video als de audio. Aan de hand van die gegevens kies ik altijd een bitrate. Aangezien de resolutie drastisch lager word dan van het standaard bestand (720x576 van dvd naar s9 480x272) kan de bitrate ook een stuk lager. Een maximum bitrate heb ik niet gevonden (die zoek ik ook maar niet op met mijn 8Gb S9) maar als minimum bij die resolutie is het denk ik verstandig om rond de 600 te blijven (inclusief audio). Overigens denk ik niet dat een bitrate van ~400-500 een probleem zal zijn. Op zo'n schermpje zie je dat nauwelijks, waarschijnlijk nog wel het meest in donkere scènes.

Ik heb bij mijn vorige mp3/mp4 vaak Allok video to Mp4 oid gebruikt, dat werkte opzich ook prima maar was meer voor de leek. Het progsel werkte met standaard formaten voor bepaalde spelers en je kon maar bar weinig instellen. SUPER werkt, bij mij iig, precies goed :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook SUPER maar voor mij vind ik het veel te ingewikkeld. Ik wil ook zo min mogelijk programma's gebruiken.
Minder dan hd decryptor, and PocketDivXEncoder kom ik niet. :)
Wackoz schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:14:
Ik gebruik voor het omzetten van mijn dvd's/films/mkv's altijd SUPER.

Een maximum bitrate heb ik niet gevonden (die zoek ik ook maar niet op met mijn 8Gb S9) maar als minimum bij die resolutie is het denk ik verstandig om rond de 600 te blijven (inclusief audio).
Bitrate 600? :+ In PocketDivXEncoder had ik 2500, kan dus heel wat vanaf, geen wonder van de 1.2 gb .avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179526

SUPER is nogal traag als je 'm vergelijkt met Mediacoder.
Mijn ervaring. Meer info op http://cowons9.hyves.nl/forum

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/6552/22809172.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

@ Iz-N-Gra
Over dat Mediacoder, ik heb het ook geprobeerd en ik vind het net zoals SUPER niet voldoende om Cowons' eigen software, JetAudio, ervoor te laten staan. Proberen mensen dat überhaupt wel eens uit of gaan ze direct op zoek naar een alternatief converteer programma?
Algemeen vraagje, wie gebruikt welke convert software voor video's en waarom? Of mag ik dat niet in dit topic vragen? Zo nee, niet op reageren alstublieft.

Voor de geïnteresseerden, ik heb eindelijk een review van de Cowon S9 gemaakt en op Tweakers geplaatst.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Ik heb gekeken wat er verder nog bij JetToys staat maar dat is nou niet iets om vrolijk van te worden. De videoconverter die erbij zit kan best aardig videotjes omzetten, ziet er verder ook prima uit, ware het niet dat ik de resolutie met geen mogelijkheid kan wijzigen. Blijkbaar vind dat ding het voldoende om voor een 02/S9 de resolutie 480x198 te doen, terwijl ik gewoon het hele beeldscherm, native, vol wil hebben. Voor de rest zag het eruit als een net stukje software. Redelijk wat geautomatiseerd waardoor het gebruiksvriendelijk over komt. De video converter to avi is totaal niet handig in mijn ogen. Tuurlijk als je geen avi file hebt en je wilt hem af kunnen spelen dan is het een optie, maar ik doe dat omzetten liever tegelijkertijd met het resizen van de film enz.

Voor de rest zat er niks aan software (voor video dan) bij de speler? Of bedoel je wat anders?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

JetToys?
Blijkbaar vind dat ding het voldoende om voor een 02/S9 de resolutie 480x198 te doen, terwijl ik gewoon het hele beeldscherm, native, vol wil hebben.
Komt omdat hij de verhoudingen van het bron bestand blijft aanhouden. Jij wilt gaan oversizen of zwarte balken erin zetten?
De video converter to avi is totaal niet handig in mijn ogen.
Wat bedoel je hiermee? Dat JetAudio alleen naar avi kan omzetten is lastig?
ik doe dat omzetten liever tegelijkertijd met het resizen van de film enz
Van DVD direct naar afspeelbaar formaat voor de S9? Met welk programma kan je dan direct een hele DVD in 1 avi bestand zetten en laten afspelen door de S9? Dat moet ik eigenlijk nog hebben.
Voor de rest zat er niks aan software (voor video dan) bij de speler? Of bedoel je wat anders?
Nee klopt, het video converteer gedeelte is zeer beperkt, maar voor mij voldoende om mkv of te grote avi bestanden om te zetten naar afspeelbare bestanden.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kunt eens PocketDivxEncoder proberen. daar kun je je vids mee resizen en aan batch converteren doen.
Ik gebruik dit voor al mijn films. het is jammer je niet met het zelfde programma een dvd kunt rippen. Moet je nog twee programma's gebruiken voor een dvd. Een avi is een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Ja, is een mapje onder Jetaudio wat staat in 'alle programma's'. Daar staat een videoconverter in die bijgeleverd was op het cdtje.
Komt omdat hij de verhoudingen van het bron bestand blijft aanhouden. Jij wilt gaan oversizen of zwarte balken erin zetten?
Ik vind het totaal niet erg (zeker niet op zo'n schermpje) dat het iets uit verhouding is. De verhouding is 16:9 voor films, echter gaat het apparaatje maar tot 272 hoog en dan moet dat niet nog kleiner worden door zwarte balken ;) Uiteraard kun je hem met de speler zelf ook uitrekken maar daar wordt het alleen maar lelijker op. Ik zorg er liever voor dat hij het video bestand direct naar de goede resolutie resized (als hij toch al bezig is).
Wat bedoel je hiermee? Dat JetAudio alleen naar avi kan omzetten is lastig?
Nee, ik doel erop dat er 2 soorten video converters bij geleverd worden. Video converter en Video to avi. Aangezien de eerste voor mij afvalt ging ik naar de 2e kijken, echter kan deze alleen de extensie omzetten en doet er verder niets mee dus die valt ook af.
Alhoewel ik sterk het idee krijg dat jij iets anders bedoeld/gebruikt dan ik
Van DVD direct naar afspeelbaar formaat voor de S9? Met welk programma kan je dan direct een hele DVD in 1 avi bestand zetten en laten afspelen door de S9? Dat moet ik eigenlijk nog hebben.
Volgens mij zou WinAvi wel is een kanshebber kunnen zijn voor jou. Ik rip eigenlijk -nooit- mijn dvd's behalve als het niet anders kan. Bijna alles wat ik heb staan kan ik zo downloaden, dus waarom rippen? Tuurlijk zijn er moraalridders die gewoon hun dvdtjes rippen, en r-spect for that, maar ik voel me niet schuldig om gewoon een digitale kopie te downloaden van de film. Oftewel, ik maak 9 van de 10 keer die hele stap van het extra rippen (dus een extra progsel) niet. Ik hoef alleen maar een programmatje te hebben dat de film omzet naar een avi met de resolutie 480x272. That's all. Vaak zijn de bestanden van zichzelf al avi's en knal ik ze er zo op. Helaas heeft dat als groot nadeel dat de films vaak ~1Gb per stuk zijn, en dan houd je maar erg weinig ruimte over op een 8Gb S9 (waarvan 4Gb al vol met muziek staat) :+
Nee klopt, het video converteer gedeelte is zeer beperkt, maar voor mij voldoende om mkv of te grote avi bestanden om te zetten naar afspeelbare bestanden.
Ik zal zo is kijken naar Jetaudio zelf (denk dat je daarop doelt qua converteren). Opzich zoek ik geen ander programma meer om films mee om te zetten maar ik geef het een kans :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196662

Ik zet avi's er gewoon op en meestal werken ze direct. Anders start ik even virtualsub op en zet het snel om. Als het van een dvd moet komen rip ik hem en zet hem om met AutoGK, makkelijker gaat bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

@ Mitsumi-Girl
Werkt PocketDivxEncoder niet hetzelfde als SUPER en Mediacoder? Met die batch convert kan ik ook meerdere video bestanden (vooral dus .vob) bestanden in 1 voegen (daar gaat het mij om in ieder geval)? Zal het eens proberen.

@ Wackoz
Nu zie ik JetToys staan 8)7 . Over het programmatje "Video Converter" heb ik het de hele tijd ja, normaal ga ik via JetAudio ernaar toe (dus vandaar dat ik de JetToys map niet ken, kijk bijna nooit in het start menu).
Wackoz schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:28:
Ik vind het totaal niet erg (zeker niet op zo'n schermpje) dat het iets uit verhouding is. De verhouding is 16:9 voor films, echter gaat het apparaatje maar tot 272 hoog en dan moet dat niet nog kleiner worden door zwarte balken ;) Uiteraard kun je hem met de speler zelf ook uitrekken maar daar wordt het alleen maar lelijker op. Ik zorg er liever voor dat hij het video bestand direct naar de goede resolutie resized (als hij toch al bezig is).
Ah zo, ik denk er nooit bij na dat mensen een film uit verhouding willen zien (resolutie gewijs dan). Dan heb ik nog liever zwarte balken erbij.
Nee, ik doel erop dat er 2 soorten video converters bij geleverd worden.
Ook best krom ja dat er bijna 2 dezelfde soort programma's worden bijgeleverd en niet alles in 1 wordt verwerkt... Zie nu pas dat het bestaat, omdat ik dus net pas in het mapje JetToys heb gekeken :+ .
Maar ik heb het dus over "Video Converter" de hele tijd (die in het mapje JetToys staat of via het JetAudio programma te bereiken is).

WinAvi ga ik eens uitproberen. Ikzelf heb een aantal dvd's die bijna niet te vinden zijn om te downloaden, dvd's van hardstyle feesten namelijk. Daarom wil ik graag dvd's kunnen omzetten om het te bekijken op mijn S9.

@ Rizon
Dank u, nog meer programma's om te proberen :p .

Gelukkig heb ik vakantie om het allemaal te testen. 8)

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WhiteRaver schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:19:
Dank u, nog meer programma's om te proberen :p .
AutoGK heb je snel gezien hoor.
1) .IFO selecteren
2) Uitvoerbestand kiezen
3) Geluidspoor selecteren en eventueel subs
4) Kiezen hoe groot het mag worden
5) Taak toevoegen en op start klikken :)

Als je met opzet kleinere bestandjes wil door op de resolutie van S9 te converteren, kan je het ook gewoon instellen. Het gebruikt de command line van VirtualDub om alles om te zetten en het is multithreaded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Zo ik heb eens die programma's (kort) uitgeprobeerd, hierbij mijn bevindingen van de geteste programma's. :Y)
PocketDivxEncoder werkt helemaal niet goed hier op Windows 7 build 7100 64-bit, veel knoppen vallen buiten de vensters en de instelmogelijkheden vallen ook een beetje tegen.
WinAvi werkt goed om dvd's naar een goed formaat voor de S9 te krijgen, die ga ik nog verder testen. Jammer dat het programma onstabiel is. Hij is 3x vastgelopen voordat ik een werkbaar avi bestandje van de dvd eruit kreeg, dit kwam waarschijnlijk omdat ik wat simpele dingen wou doen tijdens het omzetten.
Virtualsub kom ik niet echt uit, waarschijnlijk heb ik er te snel doorheen gekeken maar ik zie zo niet waar je makkelijk de instellingen kan veranderen. Is dit programma niet meer bedoelt om ondertiteling in een avi te embedden of om ondertiteling te maken voor video's?
AutoGK moet ik nog even verder laten pruttelen op een video. Maar dat van het invoegen van het IFO bestand van de dvd werkt wel goed, hij herkent dan de gehele hoofdfilm, dankje Rizon.

Ik blijf Video Converter van Cowon/JetAudio/JetToys het makkelijkste/beste vinden om opgeslagen films om te zetten (mpg, avi, mkv, enz.) en klein te houden qua MB's. Als AutoGK dvd's kan omzetten naar werkbare avi's voor de S9 is dat mijn vaste programma daarvoor. Maar ieder voor zich natuurlijk wat hij/zij gebruikt. Dank u allen voor de aanraders.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WhiteRaver schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:39:
Virtualsub kom ik niet echt uit, waarschijnlijk heb ik er te snel doorheen gekeken maar ik zie zo niet waar je makkelijk de instellingen kan veranderen. Is dit programma niet meer bedoelt om ondertiteling in een avi te embedden of om ondertiteling te maken voor video's?
VirtualDub is zowat de alleskunner voor converteren van media maar je moet het allemaal zelf instellen. Als je het vaak wil doen, is het zeker de moeite om VirtualDub te leren gebruiken. Voor occasioneel gebruik is het makkelijker om programma's met wizards te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor VirtualDub (en andere programma's) heb ik een keer een tutorial geschreven voor PMD's, zie: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee helemaal niet hetzelfde, en ja je kunt meerdere vob's in een avi of whatever zetten...geen probleem

[quote]WhiteRaver schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:19:
@ Mitsumi-Girl
Werkt PocketDivxEncoder niet hetzelfde als SUPER en Mediacoder? Met die batch convert kan ik ook meerdere video bestanden (vooral dus .vob) bestanden in 1 voegen (daar gaat het mij om in ieder geval)? Zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 22:04
Ik ben ook begonnen met het converteren van enkele filmpjes voor mijn (16gb) S9. Mij gaat het met name om liveconcerten, dus video's met veel zwart. Ik gebruik het programma Dvdfab, met een mobile-uitbreiding. Daarmee kan je van een dvd direct een filmpje maken dat werkt op de S9. Ik gebruik deze instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/4407/filmpjeinstellingen.th.jpg
Ik heb mijn instellingen als standaard opgeslagen,dus waar boven in beeld "generic.default" staat, staat normaal "generic.avi.xvid.mp3". Ik heb tot nu toe op aanraden elders op fora gebruik gemaakt van een bitrate van 600, maar toen ik vannacht een concertje ging kijken, zag ik toch dat er veel vlekken in het beeld zaten. Dus nu ga ik het met 1000 als bitrate proberen.
Mijn vraag is nu of ik veel ruimte (mb's) kan besparen door h264 te kiezen? En welke instellingen (mkv/avi) moet ik daarna daarmee gebruiken (omdat ik las dat met de nieuwe firmwre dat wel ondersteund wordt, mits je het goed verpakt)? En kan je dan met een lagere bitrate ongeveer dezelfde kwaliteit krijgen? Of is het meer trial and error?
Ow en for the record: Maakt een framerate van 24 of 23,976 iets uit? En win je nou echt veel kwaliteit als je 2-pass laat coderen?
En als iemand nog instellingen ziet staan waarmee ik mb's kan besparen zonder zichtbaar kwaliteitsverlies, hoor ik het ook graag :-) Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat betreft de framerate.. het is het best om die gewoon gelijk te houden aan het bronbestand. Scheelt mbt sync-issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Ok, ik ben om, ik heb nu eindelijk wat meer geprobeerd :X . Ik ga alleen nog maar naar de H.264 codec in AVI container gebruiken. Zelfde kwaliteit als met Xvid alleen veel kleinere bestanden (of betere kwaliteit met zelfde aantal MB's). Op het moment gebruik ik Mediacoder met ongeveer de settings die Iz-N-Gra aangeeft (dankje Iz-N-Gra).
Alleen ik zit nog met 1 (voor mij heel irritant) probleem, de aspect-ratio klopt niet. De output video is in Windows gewoon goed qua aspect-ratio (vervormd niet) maar op de S9 trekt ie het beeld naar de hoeken, ook als je de 2 andere opties probeert van beeldvullend of origineel... Ik zie vast iets over het hoofd, maar wat?
De output video heb ik al op een resolutie van 640x368 gehad (draait soepel op de S9 btw) en toen de 3 opties geprobeerd om de video aan te passen op de S9 maar dat mocht ook niet baten.
Zelf ga ik nog wel even verder proberen, maar toch, wie heeft er tips of de oplossing hiervoor? Er zit vast een instelling in Mediacoder om dat aan te passen, misschien met "Crop" of "Aspect Ratio"?

[ Voor 4% gewijzigd door WhiteRaver op 28-07-2009 09:54 ]

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De resolutie van de S9 is 480x272. Deel dat door elkaar, en je krijgt 1,76. Deel 640x368 door elkaar en je krijgt 1,74. Dat komt dus niet helemaal overeen.

Wat ik zou doen is gewoon de native resolutie van de S9 pakken. Scheelt weer qua grootte van de files, en je hebt toch geen baat bij grotere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

RoD schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:47:
De resolutie van de S9 is 480x272. Deel dat door elkaar, en je krijgt 1,76. Deel 640x368 door elkaar en je krijgt 1,74. Dat komt dus niet helemaal overeen.

Wat ik zou doen is gewoon de native resolutie van de S9 pakken. Scheelt weer qua grootte van de files, en je hebt toch geen baat bij grotere resoluties.
Ik moet echt leren mezelf beter te formuleren... Met de native resolutie van de S9, 480x272, heb ik het ook al geprobeerd maar hetzelfde probleem. Ik wilde er alleen maar bij vermelden dat het op de resolutie 640x368 hetzelfde was. Wacht even, op 640x368 lijkt de vervoming wel iets minder dan op 480x272 (bronbestand is trouwens 512x348). Bij dit bestand kan ik de resolutie wel gelijk laten maar bij HD films moet ik toch een resolutie selecteren. Moet ik dan elke keer kijken naar de bron resolutie en daarop de output resolutie op aanpassen of toch op 480x272 houden en dan iets anders instellen?

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hangt ook een beetje van de converter af. Sommige converters kunnen netjes croppen, dus dan zou je alles zonder problemen naar de native resolutie om moeten kunnen zetten. Overigens heeft het natuurlijk geen zin om je resolutie op te hogen tov het bronbestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Je hebt helemaal gelijk RoD, het was ook maar om even uit te proberen.
Maar ik ben er nu eindelijk uit. 't Is eigenlijk ook te makkelijk voor woorden. Bij het tabblad "Picture" (Ik praat nog steeds over het programma MediaCoder) heb ik bij de optie "Crop" het op "Expand to fit" gezet. Nu krijg ik mooie zwarte balkjes aan weerszijden en zie de video in de goede aspect ratio. Resolutie gewoon nog op 480x272 gehouden natuurlijk.
Scheelt weer een berg MB's die ik kan benutten met andere video's of muziek :P .

Graag gedaan.

Pagina: 1