Ik wil hier mijn ervaring vertellen over het over zetten van DVD na de cowon s9.
Ik heb een hoop forums nagelopen, en het klonk allemaal wat ingewikkeld.
Zelfs het programma Jetaudio is niet zo makkelijk bovendien geeft het bij mij een fout melding als het begint de vob files te converteren. Als het succesvol zou zijn zit je nog met een flink aantal vob->.avi bestanden en dat voor een film.
ff voor de duidelijkheid dit gaat over een dvd gekocht door ons en geen geripte download.
Het voor mij makkelijkse manier is het volgende:
Rip de dvd met hd decryptor na de HardDisk, (hoofd film, met of zonder ondertitling, met of zonder engelse taal)
In mijn geval, hoofdfilm only, geen ondertitteling, engels ac5.1.
Als dit gedaan is gebruik ik PocketDivXEncoder om de vob's in een .avi te zetten.
Duurde ongeveer 45 minuten met ons systeem. Meteen getest, resultaat fingerlickig good.
Ik moet nog experimenteren met het aantal bitrate, om dit moment is de avi uhm best groot
Maar ik vermoed dat als je de Bitrate flink omlaag zet, de grote van het bestand ook omlaag gaat, tuurlijk heeft dat ook een negatieve resultaat op het beeld kwaliteit. In hoever dit daadwerkelijk te zien is op het relatieve kleine scherm van de Cowon s9 moet je maar zelf zien.
Ik denk dat de manier die ik gevonden het makkelijkst is, zelfs ik kan het en dat zegt veel
Een vraag:
Hebben de mensen hier ervaring met max en minimum bitrates in combinatie met de Cowon s9?
[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 15-07-2009 12:15 ]