[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 98.083 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:13
Ryatzu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:20:
Jep, ik ben zelfs al van plan om gelijk een nieuwe computer of desktop-laptop te gaan kopen als windows 7 uit is. Zal wel een zepto worden aangezien zij ook zonder windows leveren, neem aan dat windows 7 niet gelijk beschikbaar zal zijn voor laptop op de release date. Als dat wel zo is,....toppie :)
OEMs krijgen meestal eerder volgens mij. Zodat ze al systemen kunnen gaan maken met W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DeX schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:26:
Iemand al bekend met de mogelijke naamgeving van Windows 7.
Windows 7 is idd de officiële naam, is geloof ik in oktober bekend gemaakt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ryatzu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:22:
Er komt zowiezo nog wel een beta, aangezien nog niet alle features erin zitten, zoals Winsf (geupgrade NTFS).
Winfs komt er niet in te zitten :+
anandus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:28:
[...]
Windows 7 is idd de officiële naam, is geloof ik in oktober bekend gemaakt?
uhhu...

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 12-01-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:50
Oeps, typo, WinfsMail
Meer informatie:
Wikipedia: WinFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Niet? Dat vind ik zeer jammer.

Edit:: ja ik zie het al, het is gecancelled >.<

[ Voor 12% gewijzigd door Ryatzu op 12-01-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

Word WinFS eerst al voor Vista gecanceled... en nu 2 jaar verder hebben ze het nog niet af...

Die developers zouden eens met Microsoft Project moeten gaan werken.. PLANNEN!!

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06 16:33
Sir_Hendro schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 04:28:
Windows 7 Ultimate x64 beta performance benchmark vergelijking
Door Sir_Hendro

[afbeelding]
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3GHz, 4GB RAM, nVidia GTX260 CORE216

[afbeelding]

[afbeelding]

SuperPi Mod 1.5 Scores (1M test):
Windows 7 Ultimate x64 beta: 17.226 sec
Windows Vista Ultimate x64: 17.834 sec
Windows XP Professional x86: 17.031 sec

Nah, valt mij nog tegen. In slechts één geval sneller dan Vista. Maar goed, Beta, okee, ik weet het. Trouwens, die downloadlink in de TS werkt niet meer. Hij start wel, maar stopt na een paar minuten. Jammer, want ik wil de 64-bits versie proberen en de officiële site van Microsoft werkt ook niet meer. In IE verandert de website als ik de downloadknop aanklik in een zoekpagina van Microsoft Live Search, in Firefox start de download niet eens (maar dat was met de 32-bits versie ook al zo). Vage boel! Is het iemand überhaupt gelukt om met Firefox de download via de MS-site te starten?

[ Voor 21% gewijzigd door Thanatos op 12-01-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Heb ik wat gemist tijdens de installatie met het aanmaken van een useraccount?
Het useraccount welke ik heb aangemaakt tijdens de installatie is lid van de administrator groep.
Ik dacht dat je standaard een normaal useraccount aanmaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Via de link in de ts is het me gelukt om hem te starten, maar na 130MB dacht hij al klaar te zijn :? Nu via torrent gedownload en hopelijk werkt dat wel goed. Ga hem zo eens eerst uitproberen in VMWare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Thanatos schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:46:
[...]

Nah, valt mij nog tegen. In slechts één geval sneller dan Vista. Maar goed, Beta, okee, ik weet het.
Daarbij is de 64bits-versie nog niet helemaal lekker (al verdenk ik de drivers daarvan), op 32bits zie je een stuk beter het verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
JanW schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:53:
Via de link in de ts is het me gelukt om hem te starten, maar na 130MB dacht hij al klaar te zijn :? Nu via torrent gedownload en hopelijk werkt dat wel goed. Ga hem zo eens eerst uitproberen in VMWare.
Zelfde probleem hier. Is dat downloaden via een torrent wel veilig? Ik bedoel... ik download zelf van alles en nog wat via torrents, maar in dit geval heb ik toch mijn bedenkingen omdat het programma ook gewoon via de officiële kanalen is te downloaden (of althans, te downloaden is geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
Bij mij haakte de download ook telkens na paar min af. 100 soms 200 Mb.

Heb nu Windows 7 kunnen downloaden via de link. dmv een download manager. Stopt de download? Dan pakt hij deze vanzelf weer op als de download weer beschikbaar is.

Hmm hier win7 via VMware Fusion draaien alleen pakt hij AERO niet. nah. Vanavond maar op m'n PC installeren :)

[ Voor 19% gewijzigd door To_Tall op 12-01-2009 13:17 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Thanatos schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:03:
[...]

Zelfde probleem hier. Is dat downloaden via een torrent wel veilig? Ik bedoel... ik download zelf van alles en nog wat via torrents, maar in dit geval heb ik toch mijn bedenkingen omdat het programma ook gewoon via de officiële kanalen is te downloaden (of althans, te downloaden is geweest).
Persoonlijk zou ik de officiële kanalen nemen, voor je het weet wordt er troep in zo'n torrent gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Sgreehder schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:44:
[...]

Welnee, Vista is een volwaardige opvolger. Windows 7 is niet voor niets zo stabiel, het is een iteratie op Vista.

Ik vind de verschillen zelfs wat irritant. Neem het vlakje naast de klok in de taakbalk; nu moet je alle icoontjes toestemming geven er in te staan.
Dat vind ik juist superhandig. Krijg ik tenminste niet van die kansloze icoontjes die mijn taakbalk vervuilen (en die ik dus nooit gebruik, maar wel opgestart moeten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:57
To_Tall schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:12:

Heb nu Windows 7 kunnen downloaden via de link. dmv een download manager. Stopt de download? Dan pakt hij deze vanzelf weer op als de download weer beschikbaar is.

Hmm hier win7 via VMware Fusion draaien alleen pakt hij AERO niet. nah. Vanavond maar op m'n PC installeren :)
Zo ver ik gelezen hebt doet Aero het niet op vmware, bij mij deed hij het ook niet, maarja heb win7 nu toch naast Vista staan.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Ik heb hem zelf via een torrent gedownload. MD5 klopt maar de DVD boot niet en de setup kan ik ook niet starten vanuit windows.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
anandus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:18:
[...]
Persoonlijk zou ik de officiële kanalen nemen, voor je het weet wordt er troep in zo'n torrent gedaan.
usenet zeker via ftd is goed te vertrouwen. Daar heb ik ze ook allemaal gedownload en werken goed.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
treative schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:23:
Ik heb hem zelf via een torrent gedownload. MD5 klopt maar de DVD boot niet en de setup kan ik ook niet starten vanuit windows.
dan is er toch iets niet goed
overnieuw downloaden, of mischien branden fout gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ryatzu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:27:
[...]

Het helpt idd vaak als je de DVD op lagere snelheid brandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
anandus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:28:
[...]
Het helpt idd vaak als je de DVD op lagere snelheid brandt
Ja, en altijd verify after burning, zodat hij controleert of de data overeenkomt met de iso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Hij werkt nu idd weer, moest hem alleen wel persé met IE downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Ik weet niet ofhet in Vista ook al zo was, maar ik vind het wel een gemis dat het startmenu en het Control Panel niet in de overzichtelijke klassieke weergave kunnen, als in XP.

Ik zie eigenlijk geen enkel voordeel in het gebruiken van W7 boven XP, Internet doet het, ik heb een desktop, office doet het en media-toepassingen heb ik nog niet geprobeerd, maar misschien verwacht ik gewoon te veel? Afgezien van eyecandy waar ik geen waarde aan hecht is het hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Zwaare programma's werken sneller bij mij in windows 7, daar doe ik het voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

BM

Moderator Spielerij
Kul schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:33:
Ik weet niet ofhet in Vista ook al zo was, maar ik vind het wel een gemis dat het startmenu en het Control Panel niet in de overzichtelijke klassieke weergave kunnen, als in XP.
Configuratiescherm kan gewoon in oude modus? Zit ergens een optie 'show all items' oid.
Ik zie eigenlijk geen enkel voordeel in het gebruiken van W7 boven XP, Internet doet het, ik heb een desktop, office doet het en media-toepassingen heb ik nog niet geprobeerd, maar misschien verwacht ik gewoon te veel? Afgezien van eyecandy waar ik geen waarde aan hecht is het hetzelfde..
Een reden zou kunnen zijn dat over een tijdje de ondersteuning voor XP gewoon ten einde loopt :)
Dan kun je natuurlijk prima bij XP blijven, maar bugfixes zal dan flink minder worden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je hoeft in win7 het Control Panel ook niet meer te gebruiken.
Gewoon start->keyword typen :)

En klassieke startmenu zit er niet meer in, maar dat is ook redelijk outdated en omslachtig, imho :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 12-01-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruik het nu al de hele dag op school en het werkt zeker beter dan XP, nergens problemen mee tot nu toe, behalve dat Device Stage niet werkt en shares benaderen vanuit XP nogal lastig is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Ryatzu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:27:
[...]

Alles ging goed, ook de verificatie. Moet gewoon een andere downloaden. (weer een uur wachten :O )

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
Inmiddels draai ik alweer bijna twee weken Windows 7 en moet zeggen dat er een ding is waarvan ik toch wel baal: de 'grote' driverfout van ATi waardoor de combinatie 64-bit OS (zowel Vista als W7), een ATi kaart (of iig diens brakke drivers..) en 4GB geheugen fataal is. Hier hebben heel erg veel mensen last van en de oorzaak zit hem duidelijk in de ATi drivers, atimkdag.dll knalt er steeds uit resulterende in ofwel een BSOD ofwel Windows die nog op tijd de driver kan recoveren. Maargoed, ik baal ervan dat dit probleem in Windows 7 blijkbaar nog steeds aanwezig is, ook met de WDDM1.1 drivers.. had gehoopt dat men dat somehow wellicht had gefixt. :(

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ackermans1973 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:26:
De Lightscribe software versie 1.17.90.1 van www.lightscribe.com wil ook niet installeren.

Hier ook geen succes met PCsuite. Alle truken geprobeerd van de compatibility assistent, maar no go.
Hier lukt het ook niet. Melding dat ik "insufficient privileges" zou hebben op één of andere folder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Thijs_O schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:59:
Inmiddels draai ik alweer bijna twee weken Windows 7 en moet zeggen dat er een ding is waarvan ik toch wel baal: de 'grote' driverfout van ATi waardoor de combinatie 64-bit OS (zowel Vista als W7), een ATi kaart (of iig diens brakke drivers..) en 4GB geheugen fataal is. Hier hebben heel erg veel mensen last van en de oorzaak zit hem duidelijk in de ATi drivers, atimkdag.dll knalt er steeds uit resulterende in ofwel een BSOD ofwel Windows die nog op tijd de driver kan recoveren. Maargoed, ik baal ervan dat dit probleem in Windows 7 blijkbaar nog steeds aanwezig is, ook met de WDDM1.1 drivers.. had gehoopt dat men dat somehow wellicht had gefixt. :(
Ik heb daar nog niets van gemerkt.

4 gig. 4870 en x64

Draai het sinds vrijdag dus wellicht moet het nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb zelf ook last van die atikmdiag bug op vista x64 maar op windows 7 nog geen last van gehad. Ik gebruik niet de WDDM drivers omdat die veel bugs geven met photoshop met de opengl rendering. De vista x64 drivers 8.12 werken prima met photoshop en de rest van de OS. Als je problemen hebt kun je die gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij lukt het met een download manager zelfs niet. De x64 versie heb ik paar dagen geleden over nacht kunnen downloaden, volledig. De x86 versie stopte op 350mb. Dagen erna nog een paar keer geprobeerd maar telkens stopte die op 12% of op 16%. Vandaag nog eens geprobeerd, na 228mb stopte die weer. Met of zonder download manager, maakt niet uit. Met die download manager stopte hij op 16%, heb dan hele namiddag laten staan maar 's avonds was die nog altijd niet verder..

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:26:
[...]

Bij mij lukt het met een download manager zelfs niet. De x64 versie heb ik paar dagen geleden over nacht kunnen downloaden, volledig. De x86 versie stopte op 350mb. Dagen erna nog een paar keer geprobeerd maar telkens stopte die op 12% of op 16%. Vandaag nog eens geprobeerd, na 228mb stopte die weer. Met of zonder download manager, maakt niet uit. Met die download manager stopte hij op 16%, heb dan hele namiddag laten staan maar 's avonds was die nog altijd niet verder..

Iemand tips?
torrent.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard, maar toch iets liever van een officiële bron dan zo'n torrent site's waar vaak wel wat fake stuff tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb nu al 2 pogingen gedaan om de officiele iso te downloaden. En het gekke is dat ik altijd tot het einde kom maar hij blijft hangen bij : een paar seconden resterend. Ik wacht nog paar uur en ga dan maar op usenet over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
shappie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:41:
Ik heb nu al 2 pogingen gedaan om de officiele iso te downloaden. En het gekke is dat ik altijd tot het einde kom maar hij blijft hangen bij : een paar seconden resterend. Ik wacht nog paar uur en ga dan maar op usenet over...
64bit
http://findfiles.com/list...db=Both&match=All&search=

32bit
http://findfiles.com/list...db=Both&match=All&search=

ik had ook problemen met de 32bit ... even op de bovenste link kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Lees niemand de waarschuwing onderaan? :?
"Voor discussie/meldingen over het downloaden van Windows 7 en het krijgen van een key graag deze zaken hier posten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:12
kavorka schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:06:
[...]

Hier lukt het ook niet. Melding dat ik "insufficient privileges" zou hebben op één of andere folder :(
Daarna heb ik toch echt nog een post geplaatst.......

:+

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Moet er verder nog geregistreerd worden bij MS na installatie van Win.7?

[ Voor 5% gewijzigd door hosee op 12-01-2009 14:51 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hosee schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:50:
Moet er verder nog geregistreerd worden bij MS na installatie van Win.7?
Registreren bij MS niet, wel activeren met een key (welke je via MS krijgt, dat dan wel :P ).

Je kan het ook gewoon 120 dagen gebruiken zonder te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44

BramT

Rule #1

Sorry, je bedoeld niet "overzichtelijk" maar dat je er aan gewend bent. Het verouderde controlpanel is niet overzichtelijk. Het nieuwe is overzichtelijk: alle veelgebruikte items staan per categorie getoond, de rest is met 1 extra klik te vinden. En jouw veelgebruikte controlpanel-acties worden ook nog 's apart bijgehouden. En kan je het dan nog niet vinden, gebruik dan het zoeken rechtsboven: die werkt helemaal prima want zoekt ook nog 'contextgevoelig'.
(NFI, maar ik vind het gewoon zoooo jammer als mensen in dat oude gebeuren blijven hangen...)

Gisteren de 32bit van W7 geinstalleerd en ik ben op slag 'over'. Alles stabiel en snel, geen enkel probleempje gehad. Verreweg de beste beta ooit van MS. :)

Wat nu wel echt "modder op de vlaggeshuit" begint te worden zijn de zwaar verouderde kopiëer- en downloadwindows. Bij Vista zijn ze wat opgelukt, maar het is nog steeds knullig dat het ding niet fatsoenlijk de snelheid of resterende tijd kan weergeven.

De taakbalk is ook super. Hoewel ik bang ben dat er straks weer hordes mensen zijn die gaan lopen roepen om de 'classic' versie.... ;(

PS.
Ik heb de ISO gisteren gewoon kunnen downloaden van de MS website mbv firefox en een of andere JAVA-downloadmanager. Ook de key kreeg ik zonder morre.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door BramT op 12-01-2009 15:02 ]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Nutral schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:22:
Ik heb zelf ook last van die atikmdiag bug op vista x64 maar op windows 7 nog geen last van gehad. Ik gebruik niet de WDDM drivers omdat die veel bugs geven met photoshop met de opengl rendering. De vista x64 drivers 8.12 werken prima met photoshop en de rest van de OS. Als je problemen hebt kun je die gewoon installeren.
Hmm okay, dan ga ik dat eens proberen. Sowieso heb ik ook nog dualmonitor en dat blijkt altijd al het probleem (lees: frequentie des BSODs) te vergroten. Maargoed, ben benieuwd of gewone drivers een oplossing bieden.

@ Agent-X:

Het is ook heel erg onduidelijk om de oorzaak vast te pinnen. Een vriend van me heeft vrijwel exact dezelfde configuratie als mij (alleen een ander moederbord zo ongeveer, zelfde mem, cpu en gpu) en die heeft nog nooit ergens last van gehad.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BramT schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:55:
Wat nu wel echt "modder op de vlaggeshuit" begint te worden zijn de zwaar verouderde kopiëer- en downloadwindows. Bij Vista zijn ze wat opgelukt, maar het is nog steeds knullig dat het ding niet fatsoenlijk de snelheid of resterende tijd kan weergeven.
Wel, hoor. En relatief accuraat ook (voor een Windows :P )
(dat dingetje 'more information')
De taakbalk is ook super. Hoewel ik bang ben dat er straks weer hordes mensen zijn die gaan lopen roepen om de 'classic' versie.... ;(
Jij hebt vast dit topic niet gevolgd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
anandus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:51:
[...]
Registreren bij MS niet, wel activeren met een key (welke je via MS krijgt, dat dan wel :P ).

Je kan het ook gewoon 120 dagen gebruiken zonder te activeren.
De key heb ik en gebruikt tijdens installatie, dat moet dan voldoende zijn?

Ik heb gisteren per toeval een window ontdekt waar werd gemeld dat ik nog een x-aantal dagen had om mij te registreren, vandaar deze vragen maar ik weet verdomd niet meer waar ik die melding kan vinden.. :X

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Denk niet dat microsoft nog het zal veranderen, de taakbalk.
Ze hebben wel wat beters te doen, bugs fixen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hosee schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:01:
[...]

De key heb ik en gebruikt tijdens installatie, dat moet dan voldoende zijn?
yups
Ik heb gisteren per toeval een window ontdekt waar werd gemeld dat ik nog een x-aantal dagen had om mij te registreren, vandaar deze vragen maar ik weet verdomd niet meer waar ik die melding kan vinden.. :X
Start->winver intypen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001

BramT

Rule #1

hosee schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:01:
[...]Ik heb gisteren per toeval een window ontdekt waar werd gemeld dat ik nog een x-aantal dagen had om mij te registreren, vandaar deze vragen maar ik weet verdomd niet meer waar ik die melding kan vinden.. :X
ControlPanel, en dan rechtsboven zoeken op "activate" ofzoiets. Dan vind je het meteen ;)

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

BramT schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:55:Wat nu wel echt "modder op de vlaggeshuit" begint te worden zijn de zwaar verouderde kopiëer- en downloadwindows. Bij Vista zijn ze wat opgelukt, maar het is nog steeds knullig dat het ding niet fatsoenlijk de snelheid of resterende tijd kan weergeven.
Dat ding is juist zo accuraat als de pest. Als jij iets gaat kopieren, en je blijft zelf met je tengels af van het toetsenbord, en de virusscanner gaat niet opeens zijn dagelijkse rondje doen, dan klopt hij op de seconde ;)

Probleem is gewoon dat de HD in gebruik is, en dan weer niet, en dan weer wel, en dan een beetje, en dan heel veel. Dit is niet iets wat Windows kan veranderen, of je moet willen dat je computer op slot gaat tijdens het kopieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik snap niet waarom MS windows7 niet gewoon alleen 64 bits uitbrengt. Ik bedoel, Alle pc's die nu verkocht worden zijn sowieso 64bits, natuurlijk sluit je een kleine groep mensen buiten, maar je haalt een hoop extra compatibiliteit die je nodig hebt weg voor je systeem weg. Als ik in mijn omgeving kijk heeft alleen 1 zus nog een 32bits pc. Maar die kan nog jaren prima vooruit met XP. Verder zijn de meesten al aan 2e 64bits pc toe. (eerste was dan de AMD 64 3000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Okasha schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:11:
Ik snap niet waarom MS windows7 niet gewoon alleen 64 bits uitbrengt. Ik bedoel, Alle pc's die nu verkocht worden zijn sowieso 64bits, natuurlijk sluit je een kleine groep mensen buiten, maar je haalt een hoop extra compatibiliteit die je nodig hebt weg voor je systeem weg. Als ik in mijn omgeving kijk heeft alleen 1 zus nog een 32bits pc. Maar die kan nog jaren prima vooruit met XP. Verder zijn de meesten al aan 2e 64bits pc toe. (eerste was dan de AMD 64 3000)
als ik lees hoe Win7 64bit het doet zijn er nog redelijk veel software- en driverproblemen :)

Daarbij is volgens mij het percentage mensen met 4Gb of meer echt minimaal, dus er is ook gewoon nog geen behoefte voor 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Okasha schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:11:
En niet alle software werkt in 64 bits.
Zelf ga ik wel de 64 bits versie halen als ik gelijk een nieuwe laptop neem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
DivxLover schreef op maandag 12 januari 2009 @ 00:04:
[...]

Wilde mij ook niet lukken, totdat ik uit de TEMP map het MSI bestand ervoor haalde, in 7 inlogde als admin en daar de installatie deed. Daarna nog even terwijl je nog admin bent de rechten voor je "normale gebruiker" aanpassen en snel weer uitloggen en als gewone gebruiker heb ik zojuist m'n eerste LightScribe weer gebrand.

Het is even aanklooien, mar je hebt er dan wel een mooie taakbalk voor terug. Ik heb wel de feedback er over naar MS gesturd natuurlijk, maar het zal uiteindelijk HP zijn die een nieuwe versie van LightScribe uit moet brengen. En tja, HP en nieuwe software ondersteunen......ik heb er uit de overgang naar XP en Vista nog een kater aan over gehouden.
Alleen ben ik al ingelogd als administrator.

Welk MSI bestand zou ik moeten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 07:55
Thijs_O schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:59:
Wellicht dat deze officiele beta drivers van ATI iets kunnen verhelpen ?
(moet je wel de juiste videokaart hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer er alleen nog maar 64-bits versies van Windows uitkomen, alle moeite die in 32-bits drivers worden gestoken overgeheveld kan worden naar de 64-bits divisie.

Ik denk dat het nog niet eens zo'n slecht idee zou zijn, al is het alleen maar als voorbereiding op de toekomst.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:09
Zijn er niet meer mensen waarbij het geluid (Creative Audigy SE) echt EXTREEM vervormd? Zo erg dat het gewoon niet hoorboor is wat er nu precies gebeurt.Ik wil dit echt graag oplossen omdat ik erg tevreden over Windows 7 ben op dit moment. :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Brian op 12-01-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Zolang er nog pc/notebooks met 3gb of minder worden verkocht zal het nog wel effe duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eigenlijk al tevreden met Vista, dus ik heb eigenlijk geen "WOW" eravaring zoals mensen dat blijkbaar wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:22:
Ik was eigenlijk al tevreden met Vista, dus ik heb eigenlijk geen "WOW" eravaring zoals mensen dat blijkbaar wel hebben.
Ja ligt eraan, het ziet er mooi uit allemaal.
Het gaat mij om de functionaliteit, ik kan nu veel sneller werken dankzij de nieuwe taakbalk.
De feature om twee "windows" te splitsen op het scherm is echt mega handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kazu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:19:
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer er alleen nog maar 64-bits versies van Windows uitkomen, alle moeite die in 32-bits drivers worden gestoken overgeheveld kan worden naar de 64-bits divisie.

Ik denk dat het nog niet eens zo'n slecht idee zou zijn, al is het alleen maar als voorbereiding op de toekomst.
Voor nieuwe zaken wel. Maar al mijn "oudere" hardware kan ik dan weggooien :) Of ze zouden alles met terugwerkende kracht moeten doen. Ik heb bijvoorbeeld een degelijke scanner en printer waar geen x64 drivers voor zijn. Ook mijn eSata insteekkaart slikt alleen 32-bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik ben ook een heel tevreden Vista gebruiker, maar Win7 geeft mij toch echt wel nog regelmatig die WOW ervaring. Het zijn misschien niet de meeste wereldschokkende, maar er zitten veel kleine geinigheidjes in die me toch een WOWtje geven.

Grootste WOW was toch wel dat het geheugengebruik een stuk minder is in Win7 dan met Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja hetzelfde hier, het is een prima upgrade van vista maar ook niet meer dan dat. Denk dat veel mensen hier nog vanuit xp komen en voor het eerst kennis maken met vista in de vorm van windows 7. Vista heeft een, zeer onterecht, slechte naam. Ja het draait niet lekker op een celeron met 1gb geheugen, maar kom op zeg voor 250 euro heb je tegenwoordig al een zeer rappe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 19:28
Ik dacht de beta + unieke key tot augustus meeging? Als ik winver bekijk staat er bij mij het volgende "Evaluation copy. Expires 2/07/2009 0:59". 7 Februari 2009? Volgende maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

Flying schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:35:
Ik dacht de beta + unieke key tot augustus meeging? Als ik winver bekijk staat er bij mij het volgende "Evaluation copy. Expires 2/07/2009 0:59". 7 Februari 2009? Volgende maand?
of 2 juli?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:19
Heb ik ook, bij mij is de datum echter 7/2/2009, en als dat de Engelse telling is dan zal het wel 2 juli zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Laatst online: 24-06 14:35
Ackermans1973 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:26:
[...]

Grootste WOW was toch wel dat het geheugengebruik een stuk minder is in Win7 dan met Vista.
Ik denk dat met moderne besturingssystemen dat niet zozeer een indicator is. Bovendien staat mijn meter op 1,49 / 4 GB; met weinig draaiende (Steam, Norton, etc.)... niet bijzonder overtuigd op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Sepiroth schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:17:
[...]

Wellicht dat deze officiele beta drivers van ATI iets kunnen verhelpen ?
(moet je wel de juiste videokaart hebben)
Heb een HD4850 maar de installatie loopt steeds vast zodra ik op 'Install' heb gedrukt in de Catalyst Manager. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryatzu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:24:
[...]

Ja ligt eraan, het ziet er mooi uit allemaal.
Het gaat mij om de functionaliteit, ik kan nu veel sneller werken dankzij de nieuwe taakbalk.
De feature om twee "windows" te splitsen op het scherm is echt mega handig.
True, dat had ik ook met mijn Vista > XP > Vista cyclus.

Toen ik van XP naar Vista ging dacht ik: "Mwah, geinige interface, maar verder... :/ "
Toen ging ik van XP naar Vista en dacht ik: "Hm, ik mis toch de fonts, hmm, ik mis toch de zoekfunctie... hm ik mis toch ... "

Dus ging ik weer terug. Misschien zal dat ook gaan met W7. "Hm, ik mis toch mijn Aero peek."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Registratie: November 2002

ikkes

In diepe rouw

Probleem met folders is inderdaad opgelost. Bedankt voor de tips.
Krijg alleen geen ad-ons werkent onder thunderbird. Ook bijlagen opslaan werkt niet lekker.Kan namelijk maar 1 dingt tegelijk opslaan en als een mailtje er bijvoorbeeld 3 heeft moet ik dus 3 keer opslaan.

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sgreehder schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:39:
[...]

Ik denk dat met moderne besturingssystemen dat niet zozeer een indicator is. Bovendien staat mijn meter op 1,49 / 4 GB; met weinig draaiende (Steam, Norton, etc.)... niet bijzonder overtuigd op dat gebied.
Dat is inderdaad wel zonde. Maar ik ga ervanuit dat dat gewoon voller loopt na een tijdje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:39:
[...]
True, dat had ik ook met mijn Vista > XP > Vista cyclus.

Toen ik van XP naar Vista ging dacht ik: "Mwah, geinige interface, maar verder... :/ "
Toen ging ik van XP naar Vista en dacht ik: "Hm, ik mis toch de fonts, hmm, ik mis toch de zoekfunctie... hm ik mis toch ... "

Dus ging ik weer terug. Misschien zal dat ook gaan met W7. "Hm, ik mis toch mijn Aero peek."
Jep, mijn klasgenoten vroegen altijd waarom ik telkens me pc opnieuw installeerde.
Zelfde antwoord dus, xp is sneller, maar ik mis de functionaliteit van vista.......
Dus ja zit nu gewoon weer met vista op me hoofd pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Kazu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:19:

Ben ik het mee eens. Mijn laptop en pc hebben beiden 64bit versie van Windows 7 erop staan. Nieuwe pc's ondersteunen ook allemaal 64 bit en 64 bit is niet alleen nodig voor meer geheugen de processor is zelf ook 64 bit he. Daarnaast kan je 32 bit programma's nog wel gebruiken alleen 32bit drivers niet.

Voor de hardware van de laatste 2 jaar zijn ook alllemaal wel 64 bit drivers voor uit. Dan moet je die oude printer of webcam maar eens vervangen jammer dan, je koopt ook een nieuwe pc dus waarom ook geen nieuwe randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Angeluskamps schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:49:
[...]

Ben ik het mee eens. Mijn laptop en pc hebben beiden 64bit versie van Windows 7 erop staan. Nieuwe pc's ondersteunen ook allemaal 64 bit en 64 bit is niet alleen nodig voor meer geheugen de processor is zelf ook 64 bit he. Daarnaast kan je 32 bit programma's nog wel gebruiken alleen 32bit drivers niet.

Voor de hardware van de laatste 2 jaar zijn ook alllemaal wel 64 bit drivers voor uit. Dan moet je die oude printer of webcam maar eens vervangen jammer dan, je koopt ook een nieuwe pc dus waarom ook geen nieuwe randapparatuur.
Maar behalve het feit 'dat het kan' en dat je 4Gb of meer kan gebruiken zie ik écht niet in waarom ik zo moeilijk zou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
anandus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:51:
[...]
Maar behalve het feit 'dat het kan' en dat je 4Gb of meer kan gebruiken zie ik écht niet in waarom ik zo moeilijk zou doen?
Voor jou nu misschien. Maar als Microsoft eind van dit jaar begin volgend jaar met Win7 komt met alleen een 64 bit versie dan stimuleerd dat bedrijven om alles 64 bit te houden. Bij steeds meer pc's krijg je veel geheugen om dat het goedkoop is en de processor efficiënter gebruikt kan worden lijkt mij.
Voor oudere pc's is het natuurlijk nog wel aardig een 32bit versie, maarja dan ken je net zo winXP of desnoods Vista gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Angeluskamps schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:54:
[...]

Voor jou nu misschien. Maar als Microsoft eind van dit jaar begin volgend jaar met Win7 komt met alleen een 64 bit versie dan stimuleerd dat bedrijven om alles 64 bit te houden. Bij steeds meer pc's krijg je veel geheugen om dat het goedkoop is en de processor efficiënter gebruikt kan worden lijkt mij.
Voor oudere pc's is het natuurlijk nog wel aardig een 32bit versie, maarja dan ken je net zo winXP of desnoods Vista gebruiken.
Er zijn gewoon nog heel weinig programma's en games die iets hebben aan 4Gb.
Dus ook geen noodzaak om 64bits te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vind dit erg handig? maar Microsoft is toch de enige die dit eigelijk mag vrijgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:58:
Ja ik vind dit erg handig? maar Microsoft is toch de enige die dit eigelijk mag vrijgeven?
waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zijn er hier al mensen die Windows7 hebben getest op een SSD; ben benieuwd of het dan _nog_ sneller aanvoelt. bijvoorbeeld op deze vrij goedkope ssd: productreview: OCZ Solid Series SATA II 2.5" SSD 30GB review door Bjornmeijer935

Zit er zelf over na tedenken om een 60gb variant aanteschaffen voor een dualboot 7 & vista64. virtueel draait hier Win7 64bits als een trein onder VMware workstation :*)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:51:
[...]
Maar daar zit het hem nu juist in: als alle energie in 64bit gestoken wordt, zal '64bit gebruiken' niet meer gelijk staan aan 'moeilijk doen' omdat het dan standaard is geworden. Je argument dat 32bit zogezegd 'nodig' is voor systemen met minder dan 4GB RAM gaat niet op: dergelijke systemen kunnen zonder problemen 64bit OSsen draaien. Het probleem van de niet-compatibele oudere software kan met virtuele machines opgelost worden.
De toekomst is zonder twijfel 64bit, waarom zou je nog moeite steken in 32bit (ik spreek hier over mainstream, niet over eventuele nichemarkten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
DeX schreef op maandag 12 januari 2009 @ 08:16:
[...]

Windowskey + D = the key
Weet ik maar soms wil je nou eenmaal met 1 hand naar je desktop.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bornin7ty2 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:05:
[...]

Weet ik maar soms wil je nou eenmaal met 1 hand naar je desktop.
Het lukt mij aardig om WinKey+D met 1 hand in te drukken hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Heb net de TS beetje bijgewerkt en heb de 'hoe krijg ik een beta-key' handleiding eruit gesloopt aangezien je de key nu gewoon bij Microsoft zelf kan krijgen.

Mochten mensen nog aanvullingen hebben -> DM :)

[ Voor 46% gewijzigd door TheVMaster op 12-01-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
PWM schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:07:
[...]

Het lukt mij aardig om WinKey+D met 1 hand in te drukken hoor :P
bornin7ty2 heeft vast met vuurwerk gespeeld afgelopen jaarwisseling :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:03:
[...]

Maar daar zit het hem nu juist in: als alle energie in 64bit gestoken wordt, zal '64bit gebruiken' niet meer gelijk staan aan 'moeilijk doen' omdat het dan standaard is geworden. Je argument dat 32bit zogezegd 'nodig' is voor systemen met minder dan 4GB RAM gaat niet op: dergelijke systemen kunnen zonder problemen 64bit OSsen draaien. Het probleem van de niet-compatibele oudere software kan met virtuele machines opgelost worden.
De toekomst is zonder twijfel 64bit, waarom zou je nog moeite steken in 32bit (ik spreek hier over mainstream, niet over eventuele nichemarkten)?
De nieuwe windows server 2008 r2 is er zelfs alleen nog in 64bits :) maar opzich is het best logisch dat er van windows7 een 32bits versie is. Namelijk bijvoorbeeld EEE pc's en celerons.

Alles wat ik hier heb staan wat 64bits aan kan en een herinstallatie nodig heeft is/gaat ook direkt naar 64bits . Bevalt prima!

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Laatst online: 30-08 12:32
Het is inderdaad 2 juli ;)

Maar wat mij dan weer verbaasd, is als ik de software license manager naar boven haal, ie zegt dat ik hem nog mag gebruiken tot 2 augustus 2009..

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/3140/slmgrlt2.png

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/3095/winveryq8.png

Zal ik even een feedback berichtje sturen? Kun je plaatjes toevoegen als bijlage aan je feedback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed
  • Laatst online: 22-01-2024
Even wat anders...

Iemand al geprobeert om W7 op een oudere laptop (jaartje of 5 a 6 oud) te zetten?

Heb hier nog 1 liggen met 1,8 GHz, 512 MB RAM en ATI 9600 (64 MB).

Aero gaat misschien niet werken ;) , maar volgens mij zou het toch kunnen...

AMD Ryzen 9 7900 X # Gigabyte B650 Gaming X # MSI Ventus OC RTX2060 # Corsair 32GB 5600 EXPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Geen 5 of 6 jaar oud hier, maar 3,5 jaar oud..

Pentium M 2,0 Ghz, 1024 MB RAM, ATI Mobile x600. Werkt gewoon zo soepel als XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Crashed schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:35:
Even wat anders...

Iemand al geprobeert om W7 op een oudere laptop (jaartje of 5 a 6 oud) te zetten?

Heb hier nog 1 liggen met 1,8 GHz, 512 MB RAM en ATI 9600 (64 MB).

Aero gaat misschien niet werken ;) , maar volgens mij zou het toch kunnen...
Jep, zou moeten werken, wel zonder Aero ja maar dat moet denk geen probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed
  • Laatst online: 22-01-2024
SoaDmaggot schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:37:
Geen 5 of 6 jaar oud hier, maar 3,5 jaar oud..

Pentium M 2,0 Ghz, 1024 MB RAM, ATI Mobile x600. Werkt gewoon zo soepel als XP
Ah okay... 1024 MB RAM vind mijn mobo op 1 of andere manier niet zo cool, maar als hij net zo soepel draait als XP dan ga ik vanavond nog aan de slag :)

AMD Ryzen 9 7900 X # Gigabyte B650 Gaming X # MSI Ventus OC RTX2060 # Corsair 32GB 5600 EXPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 18:48
Tja het expires dus in Juli. Wat ik beetje gek vind...in April ofzo zou de RC weleens kunnen komen, daarin kunnen dan suggesties van de beta feedback nog in. Maar wat voor zin heeft het nog om na die RC, als de beta nog geldig is, Feedback in te sturen? Kan me niet voorstellen dat ze na de RC nog veel veranderen vanwege Feedback.... :?

En die mensen die zeggen dat je geen 32 bits had moeten hebben: die fabrikanten moeten toch voor Vista 32 bit ontwikkelen, en dat loopt ook wel op 7, dus waarom geen 32bit, zou zonde zijn van het reservoir drivers. De volgende Windows wordt 64bit only.
Ryatzu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:40:
[...]

Jep, zou moeten werken, wel zonder Aero ja maar dat moet denk geen probleem zijn :)
aero kan toch op die dx9 kaart?Of is 64mb het probleem?

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 12-01-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Svennetjee schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:26:
[...]

Het is inderdaad 2 juli ;)

Maar wat mij dan weer verbaasd, is als ik de software license manager naar boven haal, ie zegt dat ik hem nog mag gebruiken tot 2 augustus 2009..

[afbeelding]

[afbeelding]

Zal ik even een feedback berichtje sturen? Kun je plaatjes toevoegen als bijlage aan je feedback?
Volgens mij had microsoft zelf al gezegt dat het 2 augustus was, een bug dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Laatst online: 30-08 12:32
Ryatzu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:41:
[...]

Volgens mij had microsoft zelf al gezegt dat het 2 augustus was, een bug dus. :)
Ok, dankje, dan ga ik even een reportje sturen. Weet iemand of je, en zo ja hoe dan, je plaatjes mee kutn sturen met een feedback report?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Svennetjee schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:42:
[...]

Ok, dankje, dan ga ik even een reportje sturen. Weet iemand of je, en zo ja hoe dan, je plaatjes mee kutn sturen met een feedback report?
Geen idee, anders gewoon de linkjes erbij zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:12
Ackermans1973 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:17:
[...]

Alleen ben ik al ingelogd als administrator.

Welk MSI bestand zou ik moeten zoeken?
LSH.MSI

Denk er wel even om dat we het niet hebben over elevated rights, oftwel iets uitvoeren "als admin", maar echt in je inlogscherm (en dus in heel Windows) DE adminaccount actief hebben.

--> Klik op de Start knop, in de Search programs and Files box type je: secpol.msc. Let op: je moet de .msc extensie er echt bij vermelden.
--> Ga naar Local Policy, Security Options
--> Dubbelklik Accounts: Administrator account status en zet die op "enable".

[ Voor 41% gewijzigd door DivxLover op 12-01-2009 16:55 ]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Svennetjee schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:42:
[...]

Nee dat kan niet, is ook wel begrijpelijk anders krijgen ze een enorme berg aan plaatjes mee, alleen tekst is ook makkelijker door te nemen/ordenen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:03:
[...]

Volgens mij draai je nu de zaken om :P
Voor computers met minder dan 4Gb, en dat zijn er heel veel is het niet nodig om 64bits te draaien.
Plus het feit dat alles wat ouder is dan, pak 'm beet, 3 jaar niet meer gebruikt kan worden, omdat daar geen drivers voor zijn (en die gaan hardwarefabrikanten ook echt niet uitbrengen).

Jij stelt een forse breuk met het verleden voor (en het waarom heb je mij nog steeds niet uitgelegd, behalve de 4Gb-grens), waardoor een hoop apparaten en software het in een keer niet meer doen.
Een hoop fabrikanten en gebruikers zien dat gewoon niet zitten.

Tuurlijk kan ik op mijn 1Gb-computer 64bit draaien, maar dat is net zoiets als glimmende velgen op een lelijk eendje doen. Het is stoer, maar je schiet er niets mee op :P

Ik ga pas over op 64bit als:
• Ik 4Gb of meer geheugen heb
• Al mijn devices fatsoenlijke 64bit-drivers hebben

Zolang dat het geval niet is, zie ik echt nul komma nul voordeel, alleen maar potentiele incompatibiliteit-nadelen.
Kijk, als 64bits bijv sneller zou zijn dan 32bits, dan zou ik er anders over denken, maar tot nu toe heb ik niets overtuigends in die richting gezien.

offtopic:
Over het feit dat Server R2 alleen 64bits is, hoe moet dat dan met bijvoorbeeld oude tapestreamers of scuzzy-kaarten, qua drivers?

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 12-01-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
anandus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:00:
[...]
(en die gaan hardwarefabrikanten ook echt niet uitbrengen).
Beste zin van je betoog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Laatst online: 30-08 19:47
Mijn idee was dan ook niet om die breuk te creëren om de 4GB grens, maar meer om de snelheidswinst die je krijgt als je overstapt op 64-bit. Als ik hier naar kijk is het toch zeker geen lelijke eendje met glimmende velgen? Dan is het meer een opgevoerd lelijk eendje met glimmende velgen :+

Ontkracht me gerust waar nodig trouwens

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
anandus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:00:
[...]
Volgens mij draai je nu de zaken om :P
Voor computers met minder dan 4Gb, en dat zijn er heel veel is het niet nodig om 64bits te draaien.
Plus het feit dat alles wat ouder is dan, pak 'm beet, 3 jaar niet meer gebruikt kan worden, omdat daar geen drivers voor zijn (en die gaan hardwarefabrikanten ook echt niet uitbrengen).

Jij stelt een forse breuk met het verleden voor (en het waarom heb je mij nog steeds niet uitgelegd, behalve de 4Gb-grens), waardoor een hoop apparaten en software het in een keer niet meer doen.
Een hoop fabrikanten en gebruikers zien dat gewoon niet zitten.

Tuurlijk kan ik op mijn 1Gb-computer 64bit draaien, maar dat is net zoiets als glimmende velgen op een lelijk eendje doen. Het is stoer, maar je schiet er niets mee op :P

Ik ga pas over op 64bit als:
• Ik 4Gb of meer geheugen heb
• Al mijn devices fatsoenlijke 64bit-drivers hebben

Zolang dat het geval niet is, zie ik echt nul komma nul voordeel, alleen maar potentiele incompatibiliteit-nadelen.
Kijk, als 64bits bijv sneller zou zijn dan 32bits, dan zou ik er anders over denken, maar tot nu toe heb ik niets overtuigends in die richting gezien.

offtopic:
Over het feit dat Server R2 alleen 64bits is, hoe moet dat dan met bijvoorbeeld oude tapestreamers of scuzzy-kaarten, qua drivers?

Als je hardware gebruikt die 3/4 jaar oud is, is er ook geen nut een OS wat over een jaartje uitkomt te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Angeluskamps schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:13:
[...]

Als je hardware gebruikt die 3/4 jaar oud is, is er ook geen nut een OS wat over een jaartje uitkomt te gaan gebruiken.
En dat nut is er voor jou wel? Jij kan net zo goed prima xp op je soeperdoepermega-setje doen,toch? Ook voor die mensen met die oude systemen geldt dezelfde reden als voor jou om 7 te gebruiken: nieuwsgierig en geil naar het nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kazu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:11:
[...]

Mijn idee was dan ook niet om die breuk te creëren om de 4GB grens, maar meer om de snelheidswinst die je krijgt als je overstapt op 64-bit.
Zoals ik zei, ik ben nog geen overtuigende benchmarks* en dergelijke tegengekomen die de snelheidswinst goed aantonen.
64bit wordt pas sneller bij grote hoeveelheden data, iets wat in mijn geval (desktopgebruiker en casual gamer) dus niet opgaat. Sterker nog, 64bit is soms dan langzamer dan 32bit. Zeker als de software 32bits is (vanwege het WoW-systeem).

Als je hardcore videomontage of 3D-rendering doet, dan is het vast sneller, maar voor de mensen thuis is het in de praktijk even snel (en als je pech hebt dus langzamer) dan 32 bit.

* Deels omdat sommige benchmarks er nog niet in 64-bits varianten zijn 8)7
Angeluskamps schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:13:
[...]

Dat slaat dus als een tang op een varken.
Waarom zou je Windows 7 niet op een relatief oud systeem draaien?
Als het prima draait, why not :)

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 12-01-2009 17:19 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.

Verkrijgbaarheid van de beta staat in de openingspost vermeld.

Voor discussie/meldingen over het downloaden van Windows 7 en het krijgen van een key graag deze zaken hier posten.

Vragen om keys worden verwijderd!