MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Een grotere markt om je OS te verkopen?Angeluskamps schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:28:
[...]
Als het prima draait inderdaad, maar waarom zou je een nieuw besturingssysteem gaan baseren op systemen van 4 jaar oud?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hmm, een bestaande kernel upgraden lijkt mij eigenlijk wel vooruitgang. Anders schieten ze echt geen moer op met bijv. Linux. Ik weet niet of jij vooruitgang alleen ziet in iets totaal nieuws, maar dingen als de nieuwe taakbalk, themas, die aero peek e.d. zijn behoorlijk innovatief en vernieuwend. Dat we doordraaien op de zelfde kernel als XP/Vista (eigenlijk zelfs windows 95 and back) maakt niks uit als die alle vernieuwingen gewoon aan kan.Angeluskamps schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:28:
[...]
Als je voorruit gang wilt boeken dan moet je naar voren kijken en niet terug.
merk daar niks van hoor ati 4670,4Gb ram windows vista en 7 x64... laatste drivers.Thijs_O schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:59:
Inmiddels draai ik alweer bijna twee weken Windows 7 en moet zeggen dat er een ding is waarvan ik toch wel baal: de 'grote' driverfout van ATi waardoor de combinatie 64-bit OS (zowel Vista als W7), een ATi kaart (of iig diens brakke drivers..) en 4GB geheugen fataal is. Hier hebben heel erg veel mensen last van en de oorzaak zit hem duidelijk in de ATi drivers, atimkdag.dll knalt er steeds uit resulterende in ofwel een BSOD ofwel Windows die nog op tijd de driver kan recoveren. Maargoed, ik baal ervan dat dit probleem in Windows 7 blijkbaar nog steeds aanwezig is, ook met de WDDM1.1 drivers.. had gehoopt dat men dat somehow wellicht had gefixt.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
De uitslovers bij ATI hebben zelfs een speciale windows 7 catalyst driver gemaaktGijs007 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:36:
[...]
merk daar niks van hoor ati 4670,4Gb ram windows vista en 7 x64... laatste drivers.
http://tweakers.net/meukt...alyst-windows-7-beta.html
yup werkt prima hier ga binnenkort dat wddm 1.1 es benchmarken zou toch 50% minder geheugen gebruiken of zo?Svennetjee schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:39:
[...]
De uitslovers bij ATI hebben zelfs een speciale windows 7 catalyst driver gemaakt![]()
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
En het is nog eens een erge goede driver ookSvennetjee schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:39:
[...]
De uitslovers bij ATI hebben zelfs een speciale windows 7 catalyst driver gemaakt![]()
voor de aero interface ja...Gijs007 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:43:
[...]
yup werkt prima hier ga binnenkort dat wddm 1.1 es benchmarken zou toch 50% minder geheugen gebruiken of zo?
niet in games dus
Kan ik niet over oordelen, heb een 8800GT. Maar de ForceWare 185.20 driver met ambient occlusion werkt hier ook primatjtristan schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:44:
[...]
En het is nog eens een erge goede driver ook, voor de verandering.
Ik zeg dan ook niet dat Windows 7 niet vernieuwend is... We hadden het over het 32bit vs 64 bit verhaal.Svennetjee schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:35:
[...]
Hmm, een bestaande kernel upgraden lijkt mij eigenlijk wel vooruitgang. Anders schieten ze echt geen moer op met bijv. Linux. Ik weet niet of jij vooruitgang alleen ziet in iets totaal nieuws, maar dingen als de nieuwe taakbalk, themas, die aero peek e.d. zijn behoorlijk innovatief en vernieuwend. Dat we doordraaien op de zelfde kernel als XP/Vista (eigenlijk zelfs windows 95 and back) maakt niks uit als die alle vernieuwingen gewoon aan kan.
Nee Windows 7 is meer dan welkom hier:) Ziet er allemaal weer wat mooier uit en werkt ook nog eens hartstikke snel:)
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ik draai het als main OS, maar al mijn bestanden staan op een externe hardeschijf. Ook staat Windows 7 op een aparte partitie en staat Vista nog op een andere partitie geïnstalleerd.Caneezy schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:00:
Wie draait hier Windows 7 als main OS, en zou het aanraden om mee te testen voor verschillen?
Oops 2 posts achter elkaar zie ik nu, was niet de bedoeling.
[ Voor 7% gewijzigd door MrBlueEyes op 12-01-2009 18:09 ]
Ik zou de gok echter niet nemen om Windows 7 als enige OS te draaien.
Net als de poster boven mij heb ik ook mijn data op een aparte schijf staan + een backup op een externe schijf. Hierdoor is het risico dat ik loop dus ook niet erg groot. Met een uurtje heb je er weer een nieuwe installatie op staan als dat nodig mocht zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door DMN op 12-01-2009 18:12 ]
Freude am Fahren
Ik vond hem heerlijk snel, geen problemen.
Alles wat ik installeerde ging prettig en snel, en het ziet er mooi uit.
Zelf ben ik het een beetje beu met Vista stijl, zo standaard en lelijk, en ik heb opeens rare troep ge-installerd ( is er zomaar bij gekomen )
Dus ik dacht misschien even als maijn OS, om te testen. je kan daarna toch weer Vista erop pleuren wat ik niet erg vind
ik gebruik het als main OS op me laptop zonder xp of vista er naast, wel een xp in vmware gedaan omdat sommige pda's de rom niet willen update vanuit win 7.Caneezy schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:00:
Wie draait hier Windows 7 als main OS, en zou het aanraden om mee te testen voor verschillen?
ben voor de rest best wel tevreden zeker ook omdat het pas beta fase zit.
Heb af en toe alleen een hekel aan het wachten voordat ie opgestart is. dit duurt bij mij soms gewoon een sec of 10-20. 'k draai de 64 bit versie
Wat voor rare troep bedoel je?Caneezy schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:12:
[...] en ik heb opeens rare troep ge-installerd ( is er zomaar bij gekomen )
10-20 seconden dat je laptop is opgestart? dan heb je niks te klagen lijkt mij.corhortensius schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:13:
[...]
ik gebruik het als main OS op me laptop zonder xp of vista er naast, wel een xp in vmware gedaan omdat sommige pda's de rom niet willen update vanuit win 7.
ben voor de rest best wel tevreden zeker ook omdat het pas beta fase zit.
Heb af en toe alleen een hekel aan het wachten voordat ie opgestart is. dit duurt bij mij soms gewoon een sec of 10-20. 'k draai de 64 bit versie
Windows stuur programma pakket van een raar merk, Railket ofso.
En dan is er allemaal catalyst control troep bij gekomen, lighting en dergelijk
Anoniem: 218213
hoe heb je die vista taalbalk gekregen?Caneezy schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:41:
[afbeelding]
Hier SS ( wat rood is is opeens erbij gekomen.
Ik zie in ieder geval de drivers (rechtsonders), die horen daar.Caneezy schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:41:
[afbeelding]
Hier SS ( wat rood is is opeens erbij gekomen.
Verder inderdaad een zooi Catalyst-dingen. Waar die Office-dingen vandaan komen, ik heb geen flauw idee.
Ik heb dat al paar keer verteld, in ieder geval gisteravond nogAnoniem: 218213 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:43:
[...]
hoe heb je die vista taalbalk gekregen?
Even terugzoeken in dit topic
edit:
anandus in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
dit bedoel je toch?

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 12-01-2009 18:46 ]
Anoniem: 114616
GastAnoniem: 218213 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:43:
[...]
hoe heb je die vista taalbalk gekregen?
Ik vroeg me al af waarom het in het Nederlands wasAnoniem: 114616 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:47:
[...]
GastBeter kijken. Dat is Vista :W
Edit:
Ow, ik begrijp het, hij denkt dat dit een Vista-thread is
Ofzo?
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 12-01-2009 18:49 ]
Anoniem: 286523
just my 2 cents
Iets anders. In Windows 7 is Firefox mijn standaard browser. Wanneer ik in Windows Live Messenger (ik denk versie 2009, in ieder geval de versie afkomstig van download.live.com) mijn mail opvraag, start Windows 7 netjes Firefox op. In Vista wordt er altijd Internet Explorer opgestart (ook al is Firefox de default browser). Misschien kan het ook liggen aan de nieuwere messenger versie... Ik heb deze nog niet in Vista uitgeprobeerd
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 286523 op 12-01-2009 18:55 ]
Anoniem: 218213
ja die bedoelde ik inddanandus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:44:
[...]
Ik zie in ieder geval de drivers (rechtsonders), die horen daar.
Verder inderdaad een zooi Catalyst-dingen. Waar die Office-dingen vandaan komen, ik heb geen flauw idee.
[...]
Ik heb dat al paar keer verteld, in ieder geval gisteravond nog
Even terugzoeken in dit topic
edit:
anandus in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
dit bedoel je toch?
[afbeelding]
Ik heb Nokia PC Suite sinds build 6801 al probleemloos werkend op W7. Wat je moet doen is het volgende:kavorka schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:06:
[...]
Hier lukt het ook niet. Melding dat ik "insufficient privileges" zou hebben op één of andere folder
- Trek de installer (Nokia_PC_Suite_7_1_18_0_eng_web) uit elkaar met bijvoorbeeld Universal Extractor.
- Installeer de Connectivity Cable Driver (CCD) en de PC Connectivity Solution (PCCS).
- Installeer daarna PC Suite zelf.
Dat deden ze met Vista ook door zwaardere eisen te stellen en dat leverde een shitload aan kritiek op, dus zullen ze zichzelf nu niet nogmaals in de vinger snijden.Anoniem: 286523 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:51:
Wel ik ben toch nog steeds geneigd om te zeggen dat de nieuwe Windows 7 best enkel in 64bit uitkomt. Men kan XP of Vista 32bit parallel blijven ondersteunen voor diegenen die met hardware zitten zonder 64bit drivers. Ik ben voor vooruitgang en dan mag men eens een grote drastische stap nemen (in dit geval enkel 64bit). 4GB begint nu echt wel standaard te worden, zowel in laptops als in desktops. Tegen de tijd dat Windows 7 uitkomt zal een gekochte computer 4GB of meer aan RAM bezitten.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Bij het afsluiten/herstarten van Windows blijft die twee van de drie keer hangen. Hij geeft dan aan dat er nog wat programma's moeten worden afgesloten, met de vraag of je hier op wilt wachten of de afsluiting wilt forceren. Het rare is alleen dat de lijst van de programma's die nog afgesloten moeten worden leeg is. Er gebeurd dus helemaal niks en blijft daar dus op hangen. Dit schermpje kan je zelf handmatig afsluiten, alleen werkt de shutdown/restart functie niet meer. Er gebeurd helemaal niks en dus moet ik zelf de reset knop indrukken.
Iemand soortgelijke ervaringen?
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
http://blogs.technet.com/...e-for-windows-7-beta.aspx
RSAT voor Win7
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Hier draai ik het als main OS, nog haast geen problemen tegengekomen. Deze lossen zichzelf op. Zo deed ik een uninstall van Skype en werd het gepinde icoon onderaan onverwijderbaar, maar na een reboot was die weg.Caneezy schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:00:
Daarnaast kan ik, ondanks dat ik administrator ben, geen FULL ACCESS tot bepaalde systeemmappen krijgen! Ik kan hierdoor bijvoorbeeld niet de map /Windows/Web/Wallpapers deleten.. Lijkt me toch geen cruciale map..

ik heb het dan over me internet explorer deze is ook wel beta maar onder xp starte deze wel snel opAngeluskamps schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:23:
[...]
10-20 seconden dat je laptop is opgestart? dan heb je niks te klagen lijkt mij.
windows zelf start gewoon snel
Dat is hier al een keer gepasseerd denk ik. Maar je kan de messenger in Vista compabiliteits modus draaien dan gaat hij naar de tray!nl.mark schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:27:
Is het iemand al gelukt om Live Messenger in de systemtray te krijgen? Bij mij blijft hij hardnekkig op de startbalk staan..
Daarnaast kan ik, ondanks dat ik administrator ben, geen FULL ACCESS tot bepaalde systeemmappen krijgen! Ik kan hierdoor bijvoorbeeld niet de map /Windows/Web/Wallpapers deleten.. Lijkt me toch geen cruciale map..
Daarmee wordt er verkomen dat je jouw systeem om zeep helpt, je maakt zowiezo toch ergens een fout als je daar bestanden en mappen gaat verwijderen, of je moet _extreem_ goed opletten. Command line tools als takeown en cacls doen hier wonderen, maar ik raad je het af...nl.mark schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:27:
Control Panel\Clock, Language, and Regioncverkooyen schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:32:
Misschien een stomme vraag maar hoe stel ik de klok in in 24 uur notatie ipv 12 uurs notatie?
[ Voor 17% gewijzigd door TaraWij op 12-01-2009 19:34 ]
Leukalt-92 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:22:
Ik was vanochtend aangenaam verrast door het Directory Services team:
http://blogs.technet.com/...e-for-windows-7-beta.aspx
RSAT voor Win7Dat scheelt een boel voor mij, eindelijk serieus testen
houd ons up to date!
CLock kan ik al niet vinden in control panel?TaraWij schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:33:
[...]
Daarmee wordt er verkomen dat je jouw systeem om zeep helpt, je maakt zowiezo toch ergens een fout als je daar bestanden en mappen gaat verwijderen, of je moet _extreem_ goed opletten. Command line tools als takeown en cacls doen hier wonderen, maar ik raad je het af...
[...]
Control Panel\Clock, Language, and Region
Edit: gevonden, bedankt!
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Non taken
Toevallig ben ik hier net mee bezig. Onder Vista (weet ik nog) moest je hem als Admin draaien anders vlieg je eruit...bornin7ty2 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:09:
BF2 krijg ik niet aan de gang, althans niet in multiplayer modus. Punkbuster gooit me er om uiteenlopende redenen uit. BF2.exe draai ik als admin maar baat niet.
Wel een minpuntje, flash voor firefox 64 (shiretoko) krijg ik niet aan de praat, iemand een tip?
En verder een ergernisje: Hoe zet ik die stomme circel die ik telkens om mijn pointer komt als ik rechtermuisknop doe?
(ik gebruik wel een wacom tablet, dus het zou daar mee te maken kunnen hebben)
Anoniem: 100904
Werkte voor mij prima, WEI ging van 3.0 naar 5.6
Klopt maar die vlieger lijkt nu niet op te gaan. Ook in vista compatibility wil het niet.TheVMaster schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:11:
[...]
Toevallig ben ik hier net mee bezig. Onder Vista (weet ik nog) moest je hem als Admin draaien anders vlieg je eruit...
Non taken
Is de videokaart misschien nog verbonden aan je TV? Dan ziet W7 je TV als primair beeldscherm. Even loskoppelen tijdens het installeren.SinergyX schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:06:
Inmiddels poging 5 voor installatie, de ene keer start hij tot het zwarte scherm met rechtsonderin de beta informatie, andere keer krijg ik foutmelding dat de setup niet van starten. Poging 6 dan maar
Oh oke! Excuus.. Had gezocht op messenger, live, 2009, etc. maar kon niets vinden! Is het gewoon kwestie van rechtermuisknop op de .exe klikken, Windows Vista compatible en dan oke en opnieuw starten?lembregtse schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:29:
[...]
Dat is hier al een keer gepasseerd denk ik. Maar je kan de messenger in Vista compabiliteits modus draaien dan gaat hij naar de tray!
Ad-ons werken niet onder thunderbird. Winamp wil niet shuffe. Last fm plugin werk ook niet. Niet elke gadget werkt.(Nee heb ze niet allemaal geprobeerd)
Verder heb ik ruzie met media player. Krijg het niet voor elkaar dat hij muziek afspeel. Maar dat ga ik morgen wel verder uitzoeken.
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
De Vista 2.14 (64) drivers gingen er zonder problemen op.bornin7ty2 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 08:07:
IK heb een driver probleempje, De Realtek HD audiodrivers willen niet installeren. Heb de 64Bits vista drivers geprobeerd maar geen sjoege. Hoe is dit bij jullie gegaan. Is trouwens een Asus P5W DH Deluxe mobo.
En waar ik maar slecht aan kan wennen is de snelkoppeling naar desktop rechtsonder, kunnen we die niet naar links tweaken?
Ja.nl.mark schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:26:
[...]
Oh oke! Excuus.. Had gezocht op messenger, live, 2009, etc. maar kon niets vinden! Is het gewoon kwestie van rechtermuisknop op de .exe klikken, Windows Vista compatible en dan oke en opnieuw starten?
Vind het trouwens wel ergelijk, ook door anderen al opgemerkt, dat het afsluiten van een vastlopend programma niet echt lekker gaat in W7, ook niet als je het proces killt. Moet dan toch wel vaak rebooten om het te fixen. Da's wel een gemis, maargoed, het is een beta.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Ik heb bijvoorbeeld deze tutorial gevolgt, maar is voor build 6801, echter lijkt deze niet (meer) te werken in build 7000. Bij de eerste stap (takeown) ga ik al fout, en krijg ik een foutmelding, dat ik geen eigenaars privileges heb op explorer.exe.
Nou vroeg ik mij af, of jullie misschien een manier weten om de Superbar te activeren in build 7000?
Verder vind ik met Google alleen 'how to's' om een dergelijke toolbar in Windows XP en / of in Windows Vista te krijgen, maar daar heb ik voor Windows 7 weer niks aan.
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2009 20:49 ]
als ik in safemode boot krijg ik ook gewoon op mijn PC scherm de melding dat setup niet kan voltooien en gaat rebooten.Crest schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:24:
[...]
Is de videokaart misschien nog verbonden aan je TV? Dan ziet W7 je TV als primair beeldscherm. Even loskoppelen tijdens het installeren.
Nu maar bezig met de iso opnieuw te downloaden, schiet niet echt op
(eerst een gare dvd brander, 5 dvd'tjes kwijt, daarna goeie, maar verkeerde programma, 2 dvdtjes, alles goed druk ik stomgenoeg op cancel, 1dvd. Per saldo, DVD nr 10 gaat het worden
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
In windows 7 is de superbar toch standaard al aan? Dat zijn die grote iconen onderaan. Heb je wel build 7000?GJtje schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:47:
Heeft iemand van jullie in de public beta de Superbar reeds aan de gang gekregen?
Ik heb bijvoorbeeld deze tutorial gevolgt, maar is voor build 6801, echter lijkt deze niet (meer) te werken in build 7000. Bij de eerste stap (takeown) ga ik al fout, en krijg ik een foutmelding, dat ik geen eigenaars privileges heb op explorer.exe.
Nou vroeg ik mij af, of jullie misschien een manier weten om de Superbar te activeren in build 7000?
Verder vind ik met Google alleen 'how to's' om een dergelijke toolbar in Windows XP en / of in Windows Vista te krijgen, maar daar heb ik voor Windows 7 weer niks aan.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Eh, die superbar is standaard geactiveerd in build 7000.GJtje schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:47:
Heeft iemand van jullie in de public beta de Superbar reeds aan de gang gekregen?
edit: spuit 11

Rechtsonder in beeld staat Build 7000, dus dat zal dan wel.wontcachme schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:53:
In windows 7 is de superbar toch standaard al aan? Dat zijn die grote iconen onderaan. Heb je wel build 7000?
Ah, dat wist ik dus niet, dan zal ik het niet kunnen gebruiken denk ik, omdat ik Windows 7 build 7000 draai vanuit Virtual PC. Of ik doe wat verkeerd, maar wat?EDIT schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:54:
Eh, die superbar is standaard geactiveerd in build 7000.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2009 21:05 ]
De Last.fm plugin werkt hier anders perfect. Hij herkende WMP12 meteen en sindsdien draait hij als een zonnetje. Misschien moet je even kijken of hij überhaupt wel aangevinkt staat in WMP.ikkes schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:35:
(...) Last fm plugin werk ook niet. (...)
PS5 PSN: UnrealKazu
Heb op m'n pc W7 draaien, op m'n laptop XP en op de pc van m'n vader ook XP.
Ik wou via m'n laptop wat bestanden overzetten naar de W7 pc, en hij gaf steeds aan "beperkte verbindingsmogelijkheden e.d." zelfde probleem had m'n vader. Na een paar keer herstarten bleef dit probleem aanwezig. Met W7 had ik nergens last van, ging zelfs het Ipadres renewen e.d. maar zelfs hierna had hij gewoon normaal verbinding met m'n netwerk.
Nadat ik m'n router had gereset was alles weer in orde. Verder is het natuurlijk geen groot iets, en heeft het niks met W7 te maken, maar het is wel apart(iig voor mij
Last fm werkt niet in winamp en media player krijg ik nog niet aan de gang.Kazu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:00:
[...]
De Last.fm plugin werkt hier anders perfect. Hij herkende WMP12 meteen en sindsdien draait hij als een zonnetje. Misschien moet je even kijken of hij überhaupt wel aangevinkt staat in WMP.
Moet er wel bij zeggen dat ik al jaren alleen winamp gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door ikkes op 12-01-2009 21:14 ]
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
Ok, nog wat wennen, maar het voelt opzich best 'vista vertrouwd'. Nog wat drivers binnenslepen en (trage download) AVG en we gaan aan de gang. Wat wel irriteer is die text-selecteer->menu icoontje, beetje te aanwezig met live blog, live email etc. Maar de translate functie is ronduit super
Aangezien mijn vorige vista installatie nog erg vers was, heb ik windows 7 als main OS geinstalleerd. Soort van verplichting het goed te testen (qua games en gebruik), gaat nog leuk worden de komende dagen
Oh, heel die patch van corrupte mp3's vergeten

Als er btw een programma klaar is met downloaden, kreeg je in vista meteen vol die veiligheids venster voor je neus, nu komt er netjes zo'n schild in de taakbalk die minimaal om aandacht roept. Beter dan in vista
[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 12-01-2009 21:25 ]
Anoniem: 251512
klopt, ik had gisteren precies hetzelfdeChills schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:14:
Net weer een probleem ontdekt in Windows 7: ik had de computer aan staan maar was even 2 uur de deur uit; de computer is blijkbaar in automatisch in slaapstand gegaan. Na bewegen van de muis ging de computer weer aan maar het beeldscherm bleef op standby staan, ook nadat ik de power knop uit en weer aan had gezet. (Beta beta beta... ja ik weet het)
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Ja...in die VirtualPC heb je geen goede video ondersteuning (net zoals in VMWare overigens).GJtje schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:59:
[...]
Rechtsonder in beeld staat Build 7000, dus dat zal dan wel.
[...]
Ah, dat wist ik dus niet, dan zal ik het niet kunnen gebruiken denk ik, omdat ik Windows 7 build 7000 draai vanuit Virtual PC. Of ik doe wat verkeerd, maar wat?
Haha, ik ook. Geen reportje van gemaakt, dacht dat het aan mn computer lag. Blijkbaar dus niet.
FTD moet je draaien in Vista compatabiliteitsmodus.Anoniem: 251512 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:25:
Heb een bugje gevonden, weet niet of het al gemeld is heb even snel door het topic heen gescrolled. Als je FTD opstart wordt deze standaard onderin de balk weergeven, echter als je het programma afsluit blijft deze in de balk staan. Het klikken op Close this Window, of eventueel Unpin this program from the taskbar hebben geen effect. Pas na het rebooten van het systeem is het icoon van de taakbalk verdwenen. Bij andere programma's onder vind ik dit probleem niet.
Edit: Dat zijn dus dingen die je wel kan reporten e.d. maar het zijn de developers van de software in kwestie die dat moeten fixen.
[ Voor 10% gewijzigd door Thijs_O op 12-01-2009 21:34 ]
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Inderdaad, die wel. tnx man.Crest schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:37:
[...]
De Vista 2.14 (64) drivers gingen er zonder problemen op.
Non taken
Dat schijnt geforceert te kunnen worden lees ik net. Helaas niet op mijn 82852/82855, maar ja, dat verwacht je ook nietTheVMaster schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:33:
[...]
Ja...in die VirtualPC heb je geen goede video ondersteuning (net zoals in VMWare overigens).
MS zal ook eens geen afhankelijkheden bouwen.Barkrukhenkie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:39:
Dat schijnt geforceert te kunnen worden lees ik net. Helaas niet op mijn 82852/82855, maar ja, dat verwacht je ook niet.
Als ik je zo lees, is Aero dus nodig voor Superbar?
Nee voor de superbar heb je geen Aero nodig. Superbar werkt gewoon bij mij. De functionaliteit is alleen iets beperkter; zonder Aero zijn er geen voorbeeldvensters/thumbs.GJtje schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:41:
[...]
MS zal ook eens geen afhankelijkheden bouwen.
Als ik je zo lees, is Aero dus nodig voor Superbar?Zou ik echt dikke onzin vinden, als je het mij vraagt.
Anoniem: 190494
Wat al gemeld is, is Vista compatabiliteitsmodus. Wat ook werkt (volgens iemand op FTD forum) is niet kruisje rechtsboven gebruiken maar links bovenin programma en dan aflsluiten.Anoniem: 251512 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:25:
Heb een bugje gevonden, weet niet of het al gemeld is heb even snel door het topic heen gescrolled. Als je FTD opstart wordt deze standaard onderin de balk weergeven, echter als je het programma afsluit blijft deze in de balk staan. Het klikken op Close this Window, of eventueel Unpin this program from the taskbar hebben geen effect. Pas na het rebooten van het systeem is het icoon van de taakbalk verdwenen. Bij andere programma's onder vind ik dit probleem niet.
Dit probleem heb ik niet, ik heb wel gehad dat het programma uit mijn systray was maar nog wel aan stond. Maar op het moment staat hij gewoon in mijn systray wanneer hij geminimaliseerd is.Anoniem: 251512 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:25:
Waarom zouden ze moeite doen? Alle computers draaien Aero. Je moet wel echt ver teruggaan in de tijd wil je een systeem hebben wat het niet ondersteund, incl. on-board kaartjes.GJtje schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:41:
[...]
MS zal ook eens geen afhankelijkheden bouwen.
Als ik je zo lees, is Aero dus nodig voor Superbar?Zou ik echt dikke onzin vinden, als je het mij vraagt.
Alleen als je hem virtueel draait kan het zo zijn dat Aero niet word ondersteund. Echter, dat is alleen voor testwerk bedoeld. Waarom zou MS moeite gaan steken (lees man uur), voor iets wat nauwelijks word gebruikt. Ze zullen in de specs wel zetten dat minimaal een Intel GMA950 verplicht is.
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 12-01-2009 21:52 ]
ik had een soortgelijk probleem. Mijn toetsenbord en muis werkten na een slaapstandje niet meer. Ik heb via de powerknop van mijn laptop de laptop opnieuw in slaapstand gezet, en hierna werkte alles weer goed.Chills schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:14:
Net weer een probleem ontdekt in Windows 7: ik had de computer aan staan maar was even 2 uur de deur uit; de computer is blijkbaar in automatisch in slaapstand gegaan. Na bewegen van de muis ging de computer weer aan maar het beeldscherm bleef op standby staan, ook nadat ik de power knop uit en weer aan had gezet. (Beta beta beta... ja ik weet het)
Dit probleem heb ik ook wel eens gehad in Vista. Zoals eerder vermeld was dit op te lossen door het systeem weer in slaapstand te gooien.Chills schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:14:
Dan komt hij al tot leven als het toetsenbord beweegt. In xp heb ik dat niet en in de bios staat die optie ook niet aan.
Het is puur een Win7 kwestie. Maar hoe los je dat op, ik heb me al suf gezocht naar opties, maar niets te vinden.
Voor de rest werkt eigenlijk alles.
btw werken jullie allemaal als administartor of maken jullie een lager account aan en werken vanuit daar? Ik zelf wekr met "gebruiker=admin". Toch makkelijker.
[ Voor 25% gewijzigd door ErikRo op 12-01-2009 22:19 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik ook, zo werk je meestal in Windows. In Linux niet. Maarja Windows is eigenlijk zo gemaakt dat de hoofdgebruiker de administrator is.ErikRo schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:17:
Als mijn computer in de slaapstand gaat (S3) dus geen hibernate.
Dan komt hij al tot leven als het toetsenbord beweegt. In xp heb ik dat niet en in de bios staat die optie ook niet aan.
Het is puur een Win7 kwestie. Maar hoe los je dat op, ik heb me al suf gezocht naar opties, maar niets te vinden.
Voor de rest werkt eigenlijk alles.
btw werken jullie allemaal als administartor of maken jullie een lager account aan en werken vanuit daar? Ik zelf wekr met "gebruiker=admin". Toch makkelijker.
[ Voor 5% gewijzigd door Chills op 12-01-2009 22:26 ]
Ik werk sinds de lancering van Vista (en nu dus 7) als normale gebruiker. Het is absoluut niet nodig in Windows om admin te zijn. In Vista al niet, maar nu zeker in 7 al helemaal niet.Angeluskamps schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:21:
[...]
Ik ook, zo werk je meestal in Windows. In Linux niet. Maarja Windows is eigenlijk zo gemaakt dat de hoofdgebruiker de administrator is.
Ik ben er zeker niet ontevreden over.
Wat ik wel mis, is een Quick Launch Toolbar, normaliter dump ik daar altijd mijn programma's in. Helaas is deze optie verdwenen, dus daar moet een alternatief voor komen. Ook de classic view optie is er niet meer, dus geen "deze computer" op het bureaublad (of ik moet er overheen gekeken hebben). Voor de rest loopt alles aardig. Email, Virusscanner, MSN, Firefox, het werkt goed...
Ik werk met een lager account(standard account) en als ik administratorrechten nodig heb ik geef ik gewoon mijn administratorpass in.ErikRo schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:17:
[ Voor 29% gewijzigd door usr101 op 12-01-2009 22:26 ]
Computer kan nog wel op bureaublad. Staat wel ergens bij display properties en anders gewoon rechte rmuisknop op het icoon (bijv. in startmenu) en dan 'show on desktop'. Dat kan met meer van zulke iconen.Snowwie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:24:
Windows 7 draait inmiddels, en is ook geactiveerd.
Wat ik wel mis, is een Quick Launch Toolbar, normaliter dump ik daar altijd mijn programma's in. Helaas is deze optie verdwenen, dus daar moet een alternatief voor komen. Ook de classic view optie is er niet meer, dus geen "deze computer" op het bureaublad (of ik moet er overheen gekeken hebben). Voor de rest loopt alles aardig. Email, Virusscanner, MSN, Firefox, het werkt goed...
Quick launch = map aanmaken, links in pleuren en taakbalk, rechtermuisknop, toolbars, nieuwe toolbarSnowwie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:24:
Windows 7 draait inmiddels, en is ook geactiveerd.
Deze computer = rechtermuisknop bureablad, personalize en dan 2e van boven links
Ik zeg niet dat het nodig is. Ik zeg dat het zo gemaakt is dat je standaard de administrator word. Bij installeren maak je namelijk een account aan met je eigen naam die automatisch de administrator is geen een "normale" gebruiker die op het idee komt nog een account aan te maken om die dan te gaan gebruiken.PWM schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:23:
[...]
Ik werk sinds de lancering van Vista (en nu dus 7) als normale gebruiker. Het is absoluut niet nodig in Windows om admin te zijn. In Vista al niet, maar nu zeker in 7 al helemaal niet.
Iemand een idee?
Het gaat om een Acer Travelmate 290d met 1Gb geheugen
[ Voor 7% gewijzigd door Skevdude op 12-01-2009 22:36 ]
En nog iets, schrijven jullie de feedback in het engels of nederlands?
Toevallig dat viel me vandaag ook op, dacht dat het aan iets anders lag. Hij is wel 5 x afgebrokenJorisfighter schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:34:
Ik draai W7 nu al een tijdje en moet zeggen dat ik eigenlijk nog geen problemen ben tegengekomen. Het enige "probleem" wat ik had, was als ik een uitzending op www.uitzendinggemist.nl ging kijken, dat hij dan stopte na 5 min ofzo. Ik moest dus weer opnieuw op play drukken. Meer mensen hier last van?
En nog iets, schrijven jullie de feedback in het engels of nederlands?
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Chills schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:23:
Betreft het toetsen bord of andere apparaten werkt het als in Vista > Control panel > System > Device Manager > Keybord > Properties > Power Management > Vinkje "Allow this device to wake the computer" uitzetten
Hoe lang wacht je? kan op sommige configuraties lang duren.Skevdude schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:33:
Ik heb ook een raar probleem. Ik probeer Windows 7 op mijn laptop te installeren maar de installatie blijft steeds hangen bij 'completing installation'. Ik heb me al rot gezocht op google maar kan niks vinden. In XP met Vmware heb ik geen problemen, maar clean install gaat elke keer mis. Heb al 2 images met 2 dvd's geprobeerd maar helpt allemaal niet.
Iemand een idee?
Het gaat om een Acer Travelmate 290d met 1Gb geheugen
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Heb al een keer een paar (lees 5) uur gewacht, maar geen vooruitgang, nog geen mm op de progressbar.Ramon schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:38:
[...]
Hoe lang wacht je? kan op sommige configuraties lang duren.
Muis kan ik wel altijd bewegen, en de 'puntjes' blijven ook bewegen.
Bios reset heb ik ook al geprobeerd, tevens schijf formatteren en nieuwe partitie aanmaken.
[ Voor 22% gewijzigd door Skevdude op 12-01-2009 22:42 ]
Soms hoor ik geluidjes van laden. voor de rest blijven de stippeltjes heen en weer gaan.
op laagste snelheid gebrand.
Dan maar opnieuw proberen?
Ik heb er al een report van gemaakt, in gebrekkig engels. Dus vroeg ik me af hebben ze er ook iets aan als ik het gewoon in het Nederlands doe?ErikRo schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:37:
[...]
Toevallig dat viel me vandaag ook op, dacht dat het aan iets anders lag. Hij is wel 5 x afgebroken
Ik krijg niet eens een melding dat er iets is vastgelopen, alleen werken ho maar (alsof er een masker zit voor alles wat met de explorer te maken heeft.
||
Hhm raar, heb ik geen last van. Hoe oud is die laptop? en heb je al een reinstall geprobeerd?stefanmarchal schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:43:
Ik gebruik momenteel windows 7 op mijn laptop maar ik moet zeggen dat de stabiliteit mij behoorlijk tegen valt. Ik heb het nu al meerdere malen gehad dat de gehele 'explorer' niet meer reageert op klikken van de muis. Ik kan nog wel alt+tab gebruiken om open programma te benaderen en kan daar dan ook nog in werken. Maar ik kan niks meer met windows zelf, zelfs uitschakelen werkt niet (sluimerstand dan weer wel).
Ik krijg niet eens een melding dat er iets is vastgelopen, alleen werken ho maar (alsof er een masker zit voor alles wat met de explorer te maken heeft.
En, nog gelukt?TheVMaster schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:11:
[...]
Toevallig ben ik hier net mee bezig. Onder Vista (weet ik nog) moest je hem als Admin draaien anders vlieg je eruit...
Non taken
Dat werkt inderdaad, echter staat de "quick launch" dan aan de rechterkant, niet links, zoals ik het altijd had.wontcachme schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:26:
Quick launch = map aanmaken, links in pleuren en taakbalk, rechtermuisknop, toolbars, nieuwe toolbar
BedanktDeze computer = rechtermuisknop bureablad, personalize en dan 2e van boven links
Anoniem: 120725
`lock the taskbar' uitzetten en dan naar links verplaatsen. Zoals het al jaren in windows gaatSnowwie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:49:
[...]
Dat werkt inderdaad, echter staat de "quick launch" dan aan de rechterkant, niet links, zoals ik het altijd had.
[...]
Bedankt
als Firefox 3 in compatibiliteitsmodus voor Vista wordt gedraaid dan 'klopt' de skin weer (geen lijnen tussen de werkbalken zoals in Vista)
/dev/null
Dit topic is gesloten.
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.
Verkrijgbaarheid van de beta staat in de openingspost vermeld.
Voor discussie/meldingen over het downloaden van Windows 7 en het krijgen van een key graag deze zaken hier posten.
Vragen om keys worden verwijderd!