BSOD probleem Ati Radeon HD.... en 4GB RAM

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 13:35
Naar aanleiding van het Algemeen Ati nieuwsdiscussie topic waarin een probleem over de nieuwste radeons vanaf de HD2900XT wil ik graag weten wie er nog meer problemen mee heeft?
Astennu schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:35:
Tis geen nieuws het is een probleem. Niet iedereen heeft er last van die ook 4x1 GB of 2x2GB gebruiken. Dus hoort niet in een nieuws topic kwijt. Je mag er best een melding van maken en het in een ander topic verder bespreken maar het over en weer overleg over wat de oplossing kan zijn hoort hier niet thuis.
Ik ben namelijk ook één van de ongelukkigen met dit probleem. Ik heb ook een pc met 4x1GB en regelmatig dat ik een BSOD krijg. Ik had eerst een HD2900XT en eigenlijk extra voor dit probleem een HD3870 gekocht maar deze heeft er ook last van. Pc is non oc-ed en draait vista 64 bit.

Soms knippert het scherm 1x zwart en zegt daarna beeldschermstuurprogramma hersteld of zoiets (zit op werk nu) en soms knippert hij een paar keer achter elkaar en krijg dan een BSOD.

Er waren nog meer mensen met dit probleem maar heeft er ook iemand een oplossing voor? De nieuwste Catalyst drivers lossen het niet op in ieder geval.

Het heeft te maken met ATIKMDAG.SYS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 11:28

Apoca

Array Technology Industry

Ik heb een dik jaar lang zonder problemen een CF HD2900XT setup gehad in combinatie met 4 x 1GB op 3 verschillende mobo's ( stock en OC ), en nu loopt het weer zonder problemen met een CF HD4850 setup.

Het kan ook best een onderling driver probleem zijn, waardoor de ATi drivers der uit knallen. Creative drivers hadden vroeger ook problemen met 4GB setups. Dat gaf ook de raarste fouten, vooral op X64.

[ Voor 33% gewijzigd door Apoca op 21-07-2008 12:29 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
apoca, gebruik jij vista 64bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10
Ik weet gewoon dat 4x1 GB een ramp is. Heb ik ook gehad en het is niet zo maar stabiel te krijgen. Intel moederborden vinden dit gewoon echt niet leuk. Op 800 MHz CL5 gaat het wel maar daar boven krijg je gewoon problemen. Dit had niets met de video kaart te maken puur de pc. Want haal ik er 2x1 GB uit was alles helemaal stabiel.

Nu met 2x2GB is het ook perfect stabiel. 4x1GB op intel systemen = no go als je het boven 800 MHz CL5 wilt draaien. Heb het ooit even stabiel gehad op 1066 MHZ CL5 maar een week later was het moederbord (X38) Dood.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 09-05 11:28

Apoca

Array Technology Industry

Ik heb wel 64Bit Ultimate als dual boot op de pc staan ja, maar als ik eerlijk ben gebruik ik het alleen voor games in DX10. In mijn beleving loopt XP wat fijner, maar das persoonlijk. Op mijn vorige pc heb ik wel altijd X64 gehad met CF HD2900XT. En geloof me de drivers daarvoor zijn nog slechter :/
Astennu schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:30:
Ik weet gewoon dat 4x1 GB een ramp is. Heb ik ook gehad en het is niet zo maar stabiel te krijgen. Intel moederborden vinden dit gewoon echt niet leuk.
Ieder zijn ding, maar ik heb der nog nooit problemen mee gehad. Ook niet als ik buiten de specs draai.

[ Voor 42% gewijzigd door Apoca op 21-07-2008 12:46 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Hier is een tijdje geleden ook een topic over geweest. Die begon in eerste instantie met een NVIDIA kaart. Maar deze problemen doen zich dus ook voor bij ATI kaarten. Ik ondervind zelf momenteel ook af en toe de crashes die jij aangeeft (met een HD2400Pro), bij mij resulteert het 9 van de 10 keer in een BSOD.

Zie ook: [Vista SP1] Verschillende BSOD's zonder bevestiging*
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1300946/

Het knipperen (en aangeven dat het stuurprogramma hersteld is) en het zo nu en dan compleet crashen met een bluescreen (bij ATI over atikmdg) is dus niet echt ATI gerelateerd (het lijkt meer een Vista bug). Vervelende van het probleem is dat het niet constant is. Ik heb nog steeds geen aanwijsbare reden kunnen vinden.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
.Gertjan. schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:33:
Hier is een tijdje geleden ook een topic over geweest. Die begon in eerste instantie met een NVIDIA kaart. Maar deze problemen doen zich dus ook voor bij ATI kaarten. Ik ondervind zelf momenteel ook af en toe de crashes die jij aangeeft (met een HD2400Pro), bij mij resulteert het 9 van de 10 keer in een BSOD.

Zie ook: [Vista SP1] Verschillende BSOD's zonder bevestiging*
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1300946/

Het knipperen (en aangeven dat het stuurprogramma hersteld is) en het zo nu en dan compleet crashen met een bluescreen (bij ATI over atikmdg) is dus niet echt ATI gerelateerd (het lijkt meer een Vista bug). Vervelende van het probleem is dat het niet constant is. Ik heb nog steeds geen aanwijsbare reden kunnen vinden.
Klopt helemaal, ik kan er zo een maand geen last van hebben en dan in één dag een keer of 3. Mijn geheugen en processor loopt gewoon standaard. Geheugen is 667Mhz. Ik heb volgens mij een keer iets gelezen over een mogelijke oplossing, dit moest wel in veilige modus, dacht iets van een register setting maar weet het niet meer precies en kan het ook niet vinden.

Het is volgens mij een beveiliging van windows die je uit kunt schakelen. Kent iemand deze oplossing en heeft iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Ik weet gewoon dat 4x1 GB een ramp is. Heb ik ook gehad en het is niet zo maar stabiel te krijgen. Intel moederborden vinden dit gewoon echt niet leuk. Op 800 MHz CL5 gaat het wel maar daar boven krijg je gewoon problemen. Dit had niets met de video kaart te maken puur de pc. Want haal ik er 2x1 GB uit was alles helemaal stabiel.

Nu met 2x2GB is het ook perfect stabiel. 4x1GB op intel systemen = no go als je het boven 800 MHz CL5 wilt draaien. Heb het ooit even stabiel gehad op 1066 MHZ CL5 maar een week later was het moederbord (X38) Dood.
Ik kan dat niet beamen. Ik heb een Gb P35c met 4 x 1 Gb Crucial Ballistix 6400 (D9GMH), en dat draait ook met strakkere timings/snellere FSB prima. Al moet ik zeggen dat ik hem eigenlijk bij gewoon gebruik op "defaults" heb staan.

Al met al heb ik dus een systeem wat vatbaar zou zijn voor deze bug: Ik heb een Ati kaart, een intel-systeem met 4 x 1 Gb en ik gebruik mijn TV als 2e scherm (op 1080p). Omdat ik momenteel "in de markt" ben voor een 4850/4870 en over denk te gaan op Vista 64-bits (eventueel met dual-boot), ben ik benieuwd naar nieuws over deze bug/rare fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

wiene schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:46:
[...]

Klopt helemaal, ik kan er zo een maand geen last van hebben en dan in één dag een keer of 3. Mijn geheugen en processor loopt gewoon standaard. Geheugen is 667Mhz. Ik heb volgens mij een keer iets gelezen over een mogelijke oplossing, dit moest wel in veilige modus, dacht iets van een register setting maar weet het niet meer precies en kan het ook niet vinden.

Het is volgens mij een beveiliging van windows die je uit kunt schakelen. Kent iemand deze oplossing en heeft iemand dit al geprobeerd?
Klopt, dat heb ik ook ergens gelezen. Dan kan je de wachttijd van windows die hij mag gebruiken aanpassen. Dan blijft hij langer wachten op de grafische kaart.

Probleem is dat er bijvoorbeeld tips zijn als "volledig opnieuw installeren van de drivers","draaien op 1 reepje geheugen", "terugklokken van het systeem" die zouden kunnen werken. Je systeem draait dan inderdaad soms een hele tijd goed, maar kan daarna weer net zo hard uit de bocht knallen (terwijl hij misschien ook goed had blijven draaien zonder de aanpassing)...

Iedere keer als mijn schermen nu knipperen wordt ik al panisch en ga ik als een gek proberen al mijn spul op te slaan. Zo gaat een beetje het vertrouwen in je PC weg (en je dure Vista licentie)... :/

Misschien hebben onze componenten overeenkomsten?
Mobo: Asus p5vd2-vm se (zit geloof ik een VIA chipset op)
Proc: Core 2 Duo E2180
Geheugen: Kinston 2GB (2x 1GB) @ 667Mhz
HDD: 250GB WD (verbonden via SATA) (draait windows)
HDD2: 320GB (weet merk niet meer) (verbonden via IDE)
Graphics: Asus Ati Radeon HD2400Pro 256MB
DVD: Samsung Spinpoint (SATA II)
Schermen: 2 via D-SUB aansluiting (waarvan 1 via verloopje van DVI -> D-SUB)

Verder gaat alles zoals audio en netwerk via het moederbord en draait alles op originele instellingen, dus geen overclocking.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpokyVS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 17:21
Heb hier een 4870, i.c.m. 2GB RAM op Vista Ultimate 64bit, en ik krijg ook regelmatig, doch totaal willekeurig, BSOD's met atikmdag.sys als boosdoener.

Volgens mij ligt het grotendeels aan Vista, want ik heb XP Pro x64 een tijdje gedraaid, zonder BSOD's.

-edit-
Mijn configuratie;
Mobo: MSI P45 NEO2-FR
Proc: intel Core 2 Duo E8400
Geheugen: 2x1GB PC6400 Kingston CL 5.0
Hdd: Samsung Spinpoint HD753LJ 750GB
Graphics: Sapphire Radeon HD4870 512MB
DVD: Samsung SH-203N
Schermen: 1 oude monitor + tv op s-video
Extra: Creative X-Fi ExtremeAudio

[ Voor 39% gewijzigd door SpokyVS op 21-07-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Mijn Specs:

Mobo: Asus P5B Deluxe (zonder WIFI)
Proc: intel Core 2 Duo E6600
Geheugen: 4x1GB PC5300 Kingston Valueram 667Mhz
Hdd: 3x Seagate barracuda 320GB geen raid SATAII
Graphics: Radeon HD3870 (Voorheen 2900XT gaf dezelfde problemen)
DVD: volgens mij samsung ben op het werk dus kan niet kijken
Schermen: 2x DVI maar meestal 1xDVI en 1x Svhs (TV)
Extra: Hauppage PVR150 die alleen werkt als ik memory remap uitzet en dus maar 2,8GB geheugen heb.

Rest ook alles via mobo en geen overclock. Ik speel geen spellen dus het probleem komt dus alleen voor in windows.

Drivers ook al geprobeerd. Volledig verwijderd etc. maar helpt ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door wiene op 21-07-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 22:01
heeft iedereen met problemen het al bij ATi gemeld?
wel zo handig lijkt me!
:)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Puppetmaster schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:34:
wel zo handig lijkt me!
Ik in ieder geval nog niet, heb het een beetje druk de laatste tijd, misschien dat een andere tweaker het even kan doen met vermelding naar dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10
wel zo handig lijkt me!
Dat vroeg ik me ook al af. Gewoon melding van maken dan kunnen hun er ook wat aan gaan doen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Hier ook 4x1 gb met vista ult.64bit.
In het begin had ik er ook veel last van, (met vista), maar nu eigenlijk maar sporadisch.

Waar het precies aan ligt?weet ik ook niet.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 08:01

CaDje

Framedrops for life

Ik heb hetzelfde probleem met m'n 8800GTX, er is niet echt een oplossing voor, en er zit volgens mij ook niet echt een constante factor in.

Het ligt bij mij trouwens niet aan Vista. In Vista krijg ik een melding "nvlddmkm driver has stopped working but has recovered successfully" met daarop meteen een BSOD. In XP loopt het spel gewoon vast.

Ik heb al heel wat forums af gezocht en er zijn veel mensen die dit probleem hebben (vooral veel mensen met een Geforce 8 serie).

Dat het aan een intel chipset zou liggen lijkt me sterk, mensen met een nvidia chip hebben er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

wiene schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:14:
Mijn Specs:

[..]

Rest ook alles via mobo en geen overclock. Ik speel geen spellen dus het probleem komt dus alleen voor in windows.

Drivers ook al geprobeerd. Volledig verwijderd etc. maar helpt ook niet.
Tijdens spelen is het mij vreemd genoeg nog nooit overkomen (even afkloppen). Soms hoef ik nieteens iets te doen, dan staat hij op de desktop en gaat hij daar compleet over de zeik... Heb wel eens het vermoeden gehad dat het misschien met de schermbeveiliging te maken kon hebben, als hij uit de schermbeveiliging (scherm uit bij mij) komt dan lijkt het of het vaker gebeurt, dit kan uiteraard ook toeval zijn.

Drivers verwijderen heb ik ook gedaan. Ook al het catalyst control center eruit gelaten.
wel zo handig lijkt me!
Niet bij ATI, ik schiet hem wel iedere keer naar Microsoft toe als het kan... Zal binnenkort eens een bugreport richting ATI doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 21:46
4Gb ram wordt hier door verschillende mensen als schuldige aangewezen. Hebben jullie ook geprobeert met 3Gb of 2Gb om te kijken of het daadwerkelijk alleen optreedt in combinatie met 4Gb? Daarnaast worden hier zowel intel als nvidia chipset genoemd, maar zijn er ook gevallen bekend met een amd chipset? Lijkt me ook interessant om te te weten.

Ik heb zelf een Asus 4870, met Asus moederbord (AMD 780G chipset), 2 x 2Gb ram (default settings: 800Mhz, CL5) en een Phenom X4 9750 (95 watt) met windows vista ultimate 64 bits. Ik heb deze problemen gelukkig nog niet ervaren.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Flying Dutchman schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:50:
[...]
4Gb ram wordt hier door verschillende mensen als schuldige aangewezen.
[...]
2 x 2Gb ram
Lezen:

4 x 1 schijnt meer het probleem te zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Ik heb vorige week vrijdag het probleem bij de supportdesk van ATI gemeldt.
Kreeg Italie aan de telefoon :-) Ze hebben er een call van aangemaakt en zouden er mee aan de slag gaan. Ik heb ze duidelijk alle ins en outs verteld. Ben al 3 weken bezig met het probleem te onderzoeken.
Maar mogelijk heb ik gisteren de oplossing gevonden.

Zelf heb ik gisteren een begin gemaakt in het ATI videoplanken topic. En na een hoop ophef over wel of niet posten daar heeft iemand handig een nieuw topic aangemaakt :-)

Het ligt niet aan het geheugen. Eerst had ik Kingston reepjes 2x2GB. Ik heb getest met 1x2GB maar dat gaf geen verbetering.
Daarna geheugen omgewisseld voor Corsair maar dat maakt verder niets uit.
Wat ook niet uitmaakt;
Energysaver, virusscanner, beeldschermdrivers, videodrivers (vanaf 8.5, 8,6, 8.6+hotfix, DNA8.6, 8.7 etc.) Temperatuur maakt ook niet uit van het systeem. Loopt al vast na een koude start.
3D of 2D applicaties maakt niet uit.

Wat wel heeft gewerkt: Framework .NET 3.5 geinstalleerd. _/-\o_
Iemand kwam aan met Framework opnieuw installeren. Dat gaat zeer lastig onder vista. Maar een update installeren die niet via autoupdate wordt geinstalleerd gaat wel.
Sinds ik gisterenavond die update heb gedaan heb ik geen vastlopers meer gehad. Ben nu een nieuwe installatie aan het uitvoeren van Vista want ik heb zoveel zitten klooien en proberen dat het een beetje een zooitje is geworden.

Dus als iemand ook eens wil testen. Dotnetfx35

ps. deze week komen de 8.7 drivers uit. Denk niet dat het probleem daarmee is opgelost.

Hopelijk heb ik deze niet meer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Anoniem: 100386 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:01:
[...]

Lezen:

4 x 1 schijnt meer het probleem te zijn ...
Lezen... ;)
.Gertjan. schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:58:
[...]
Geheugen: Kinston 2GB (2x 1GB) @ 667Mhz
Bij 2 GB treedt het dus ook op... En zoals genoemd wordt in het topic wat ik in mijn eerste post helpt het draaien op 1 reepje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Harold_S schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:16:

Wat wel heeft gewerkt: Framework .NET 3.5 geinstalleerd. _/-\o_
Iemand kwam aan met Framework opnieuw installeren. Dat gaat zeer lastig onder vista. Maar een update installeren die niet via autoupdate wordt geinstalleerd gaat wel.
Sinds ik gisterenavond die update heb gedaan heb ik geen vastlopers meer gehad. Ben nu een nieuwe installatie aan het uitvoeren van Vista want ik heb zoveel zitten klooien en proberen dat het een beetje een zooitje is geworden.

Dus als iemand ook eens wil testen. Dotnetfx35

ps. deze week komen de 8.7 drivers uit. Denk niet dat het probleem daarmee is opgelost.

Hopelijk heb ik deze niet meer nodig ;)
Dat je inmiddels 1 dag goed draait betekent niet dat het opgelost is. Mijn machine draait soms ook dagen zonder problemen terwijl ik er niets voor hoef te doen.

Wel knap als het aan .NET zou liggen... Ik weet dat het Catalyst Control Center .NET 2.0 nodig heeft, maar CCC heb ik in mijn huidige instellingen niet eens op mijn machine staan. Ik draai alleen de driver... En het lijkt me sterk dat de driver afhankelijk is van .NET.

En een nieuwe driver zou misschien helpen, maar inmiddels overleeft het probleem al enkele versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.Gertjan. schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:37:
[...]

Dat je inmiddels 1 dag goed draait betekent niet dat het opgelost is. Mijn machine draait soms ook dagen zonder problemen terwijl ik er niets voor hoef te doen.

Wel knap als het aan .NET zou liggen... Ik weet dat het Catalyst Control Center .NET 2.0 nodig heeft, maar CCC heb ik in mijn huidige instellingen niet eens op mijn machine staan. Ik draai alleen de driver... En het lijkt me sterk dat de driver afhankelijk is van .NET.

En een nieuwe driver zou misschien helpen, maar inmiddels overleeft het probleem al enkele versies.
Naja, het kan natuurlijk ook aan iets liggen wat door .NET wordt meegeinstalleerd. Zo wordt met .NET 3.0 bijvoorbeeld Vista's EVR (DXVA2) meegeinstalleerd, zodat dat ook werkt op XP. Aan zo'n meegeinstalleerd pakket/feature kan het natuurlijk ook liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-05 15:18
Ik hoop het kan het nu niet proberen omdat ik aan het werk ben.
Zal het zodra ik thuis ben proberen en kijken of ik daarna ook nog kan posten.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Anoniem: 100386 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:43:
[...]

Naja, het kan natuurlijk ook aan iets liggen wat door .NET wordt meegeinstalleerd. Zo wordt met .NET 3.0 bijvoorbeeld Vista's EVR (DXVA2) meegeinstalleerd, zodat dat ook werkt op XP. Aan zo'n meegeinstalleerd pakket/feature kan het natuurlijk ook liggen ;)
Mmm zit eigenlijk wel iets in... Gezien het feit dat veel dingen in Windows lekker in elkaar zitten gevlochten kan een update voor .Net per ongeluk iets goed zetten... Ik zal er eens naar kijken. Hoewel ik verwacht dat de update er bij mij al op staat omdat op mijn pc ook Visual Studio 2008 draait (welke .NET 3.5 SDK gebruikt)...

Maar proberen kan geen kwaad hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Framework .net 3.5 lijkt te werken. net een half uur grid gespeeld zonder problemen.
Ga nu even Cod 4 doen (daar liep hij meer vast) kijken wat hier uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Bij mij geeft de installatie alleen de optie om .NET 3.5 te herstellen (dus hij staat inderdaad reeds op mijn machine vanwege Visual Studio). Eens kijken of dat dit het probleem oplost... Ben bang van niet, want Visual Studio staat er al lang op en ik heb ook al lang last van de bluescreens (voor SP1 was het helemaal erg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:11

Grozno

acts without consequence!

Het ligt niet puur aan 4Gb RAM geheugen, ik heb namelijk 3. Daarbij heb ik echter wel alle bankjes vol en gebruik ik 2 monitoren. De bekende vastloper heb ik sporadisch, maar ze zijn wel begonnen sinds ik mijn 2e monitor aan sloot.
Zou het kunnen liggen aan het gebruiken van 2 verschillende monitoren?

Specs:
Giga-byte P35 DS3R
C2D E6750 @ 3.2Ghz
2x1 Gb Kingston PC6400 CL4
2x512 Mb Kingston PC6400 CL4
Ati Radeon 3870 @ 850 / 1201

Vista Ultimate 32-bit

20" Samsung 206BW @ 1680 x 1050
17" LG flutdinges @ 1280 x 1024

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 10:26
Heb/had ook problemen tijdens het booten van windows vista ultimate x64 met een HD4850 van Sapphire. De BSOD's hadden allemaal een verwijzing naar de Ati driver en zonder de driver heb ik geen problemen. Met driver kreeg ik in 50% van de boot's een BSOD.

Ik stond gisteren op het punt de kaart RMA te sturen maar toch nog besloten de bios van mijn mobo te updaten van F5 naar F7 bios. Ben imiddels voor de 6e keer achtereen in windows gekomen zonder BSOD, dus het probleem lijkt nu opgelost, of in ieder geval minder. Ik zal straks nog een paar keer booten om er zeker van te zijn.

Mijn specs:
- Gigabyte EP45-DS5
- Intel Q9450
- Spahhire HD4850 512MB DDR3
- 620W Coolermaster M620 Real Power
- 8GB PC6400 OCZ 4-4-4-15 DDR2 @ 2.1v
- 4 x Samsung Spinpoint 1TB in Raid5
- 1 x Samsung Spinpoint 640GB voor OS
- Windows Vista Ultimate x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
hmz toch weer een crash gehad met frameworks 3.5 . maar het is wel een stuk minder atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Grozno schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:56:
Het ligt niet puur aan 4Gb RAM geheugen, ik heb namelijk 3. Daarbij heb ik echter wel alle bankjes vol en gebruik ik 2 monitoren. De bekende vastloper heb ik sporadisch, maar ze zijn wel begonnen sinds ik mijn 2e monitor aan sloot.
Zou het kunnen liggen aan het gebruiken van 2 verschillende monitoren?

Specs:
Giga-byte P35 DS3R
C2D E6750 @ 3.2Ghz
2x1 Gb Kingston PC6400 CL4
2x512 Mb Kingston PC6400 CL4
Ati Radeon 3870 @ 850 / 1201

Vista Ultimate 32-bit

20" Samsung 206BW @ 1680 x 1050
17" LG flutdinges @ 1280 x 1024
toon volledige bericht
Ik heb er ook 2 monitoren aanhangen (22" Philips TFT en een 17" Dell TFT). En mijn bankjes zitten ook beide vol. Voordat SP1 uit kwam heb ik een hele tijd een van mijn schermen afgekoppeld gelaten. Toen kwamen de crashes niet voor. Als beide schermen erop hingen voordat SP1 erop stond liep de hele handel kei vaak vast.

Na SP1 leek het een heel eind opgelost. Maar dat was slechts een illusie, het trad minder op maar de problemen waren nog wel aanwezig.
waslijn schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:11:
Ik stond gisteren op het punt de kaart RMA te sturen maar toch nog besloten de bios van mijn mobo te updaten van F5 naar F7 bios. Ben imiddels voor de 6e keer achtereen in windows gekomen zonder BSOD, dus het probleem lijkt nu opgelost, of in ieder geval minder. Ik zal straks nog een paar keer booten om er zeker van te zijn.
Mijn BIOS is geupdate naar de laatste versie (dit moest ik doen omdat mijn moederbord mijn CPU niet herkende). Omdat het niet constant gebeurt en je het ook niet kan reproduceren denk je na 2 a 3 reboots dat het werkt. Maar uiteindelijk gaat het alsnog mis.
Sporedd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:30:
hmz toch weer een crash gehad met frameworks 3.5 . maar het is wel een stuk minder atm
Mijn PC klapte ongeveer 10 minuten na de Framework 3.5 update eruit met een mooie BSOD :')

Iedere keer als er weer een topic over dit probleem langskomt hoop ik een oplossing te vinden, maar er komt helaas nooit echt een oplossing naar voren... Maar "gelukkig" ben ik niet de enige met deze ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Laatst online: 07-05 22:16
ik had het zelfde probleem, mijn oplossing is, CCC eraf gooien, en ATItraytools of atitool installeren om de opties in te stellen, en klaar ben je, geen BSOD meer gehad since then.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:18
Ik heb ook het probleem dat mijn Windows Vista crasht op de ati drivers.
Ook heb ik het probleem dat mijn Windows hangt op het moment dat ik mijn pc opstart. Ik zie dan wel mijn desktop, en icoontjes maar mijn muis beweegt niet. Meestal is dit op te lossen door te resetten.

Volledige specs:

Gigabyte P35-DS4
Core2Duo E6750
4x1GB Kingston HyperX DDR2-800
MSI 4850
Antec NeoHE Power (500 Watt)
Windows Vista Ultimate x64

Mijn monitor is een Iiyama 19" tft, en 2e scherm is een Samsung 32" hd ready tv.

Heb zojuist .NET 3.5 framework erop gezet, evenals de 8.7 drivers van ATI.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Edit:

Helaas, beide problemen komen nog steeds voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Ritchie op 21-07-2008 21:59 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

!GN!T!ON schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:59:
ik had het zelfde probleem, mijn oplossing is, CCC eraf gooien, en ATItraytools of atitool installeren om de opties in te stellen, en klaar ben je, geen BSOD meer gehad since then.
Ik heb de drivers compleet eraf gegooid via remove software. Vervolgens ook in veilige modus de videokaart drivers volledig eraf gegooid.

Daarna de Driver only package van ATI gedownload en erop gezet, maar dit hielp in mijn geval helaas niet.

Hoelang geleden heb je jouw beschreven aanpassing gedaan? Draait je systeem enkele dagen goed, of al enkele weken/maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Laatst online: 07-05 22:16
draait nu alweer ~9 dagen 22 uur per dag zonder BSOD, voor mij lag het toch echt aan CCC

specs:

3780
2GB ram
dual samsung 205bw (20 inch)
vista 32bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:19
Ik moet wel met CCC aan de slag aangezien er geen ATITool of Ati Tray Tool nog werkt met de 4xxx serie.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

!GN!T!ON schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:21:
draait nu alweer ~9 dagen 22 uur per dag zonder BSOD, voor mij lag het toch echt aan CCC

specs:

3780
2GB ram
dual samsung 205bw (20 inch)
vista 32bit
Mmm dat klinkt hoopgevend. Toch nog maar een keer proberen de hele handel eraf te gooien en dan zonder CCC te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
Sinds eergisteren geen problemen meer gehad. En toch staat er CCC bij mij gewoon op.
Dus kleine kans dat het aan CCC zou liggen.

Ik durf nou alleen niet meer 8.7 te installeren nu het eindelijk stabiel draait.
Is een driverinstall terug te draaien met systeemherstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Harold_S schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:13:
Sinds eergisteren geen problemen meer gehad. En toch staat er CCC bij mij gewoon op.
Dus kleine kans dat het aan CCC zou liggen.

Ik durf nou alleen niet meer 8.7 te installeren nu het eindelijk stabiel draait.
Is een driverinstall terug te draaien met systeemherstel?
Ik heb ook wel eens enkele dagen geen last. Dan kan ik er gewoon mee doen wat ik wil. En dan ineens klapt hij er meerdere keren per dag uit... Dus dat hij enkele dagen goed draait is niet echt een garantie.

Dacht na een wijziging ook dagen lang dat het eindelijk was opgelost. En een paar dagen later klapte hij er iedere dag wel een paar keer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
.Gertjan. schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:19:
[...]

Ik heb ook wel eens enkele dagen geen last. Dan kan ik er gewoon mee doen wat ik wil. En dan ineens klapt hij er meerdere keren per dag uit... Dus dat hij enkele dagen goed draait is niet echt een garantie.

Dacht na een wijziging ook dagen lang dat het eindelijk was opgelost. En een paar dagen later klapte hij er iedere dag wel een paar keer uit.
ben zeer verdrietig, na 2,5 dag zonder problemen net 2 keer achter elkaar een vastloper. Dit enkele minuten na een reboot :'( .
Nu de pc wat langer aanstaat na de derde reboot werkt het het weer goed... 8)7
Eerst de pc een paar minuutjes niet gebruikt (lunch is ook belangrijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Harold_S schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:17:
[...]

ben zeer verdrietig, na 2,5 dag zonder problemen net 2 keer achter elkaar een vastloper. Dit enkele minuten na een reboot :'( .
Nu de pc wat langer aanstaat na de derde reboot werkt het het weer goed... 8)7
Eerst de pc een paar minuutjes niet gebruikt (lunch is ook belangrijk ;) )
*kuch* told you ;)

Dit maakt het fixen/analyseren van de problemen niet makkelijk. Het probleem treedt echt zonder enkele aanwijsbare reden op... Gedurende al mijn crasher was er eingenlijk niet 1 ding wat het zelfde was (behalve het feit dat er een crash was en het dezelfde pc was)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
.Gertjan. schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:43:
[...]

*kuch* told you ;)

Dit maakt het fixen/analyseren van de problemen niet makkelijk. Het probleem treedt echt zonder enkele aanwijsbare reden op... Gedurende al mijn crasher was er eingenlijk niet 1 ding wat het zelfde was (behalve het feit dat er een crash was en het dezelfde pc was)...
Bij mij dus ook willekeurig, ik kan geen ding aanwijzen waarom het wel of niet gebeurd. Alleen dat ik vista 64 bit en 4 GB geheugen heb en dat het in Vista zelf gebeurd soms zelfs als ik niks doe. En ik heb ook een tv en monitor eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
Het is bij mij altijd wel in de eerste 5 minuten nadat ik mijn pc heb opgestart.
Als de pc even loopt, dan slaat hij ook de rest van de tijd niet meer vast/uit/op tilt.
Snel dit berichtje typen want die minuten zijn nog niet voorbij :)
Misschien type monitor?? Samsung930BF??
Versie van Vista....Ultimate?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 16:16
Heb zelf een soortgelijk probleem met een HD4870,

Bij het opstarten van het systeem, nog tijdens de post gaat systeem spontaan uit, en vervolgens weer aan waarna systeem normaal doorstart.

Vervolgens in Vista geen enkel probleem, kan echt alles draaien hier, 3dmark06 op full zonder problemen enige is dat ik 1x in Command and Conquer Tiberium Wars wat artifacts heb gehad, verder niks bijzonders. Maar waneer ik Gears of Wars speel klapt het spel er na 15 a 20 minuten uit. Eerst een hickup in de audio, vervolgens valt monitor op stand by.
Ik krijg verder geen melding of niks Alles blijft gewoon hangen en alleen reset helpt.

Nu twijfel ik of ik het probleem heb zoals hierboven genoemd met de drivers of dat het iets anders is.

Heb een 520watt voeding (3 19amp 12v lijnen) van Cooler Master en dat zou volgens ATI genoeg moeten zijn. Verder niks bijzonders in het systeem, CPU is een E8400. En als de voeding het probleem is zou ik toch meer problemen moeten hebben met oa 3d mark of andere spellen?

Wellicht is de VGA kaart zelf defect (Sapphire 4870) of toch iets defect in de voeding, of toch een driver probleem? Maar dan vind ik het vreemd dat tijdens de post het systeem eerst uit en dan weer aan gaat.

Edit: Blijkbaar brakke voeding want inmiddels heeft de 5 dagen oude Cooler Master het begeven. Gevalletje DOA dus.

[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 22-07-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik weet gewoon dat 4x1 GB een ramp is.
offtopic:
Oh? Ik draai 4x 1GB op een P965 en dat draait stabiel in de meest rare combinatie die je je maar voor kunt stellen. Namelijk 2x MDT PC5300 @ PC6400, 1x Kingston PC6400 en 1 reepje waar zowel mijn BIOS als CPU-z niet wijs uit worden wat het nu eigenlijk is en aangezien er geen stikkers op zitten en de chips onbedrukt zijn weet ik het ook niet. Ik heb nog nooit crashes gehad die niet direct terug te voeren waren op een fout in een programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreameR86
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05 09:29
Ik kan stellen dat ik het probleem niet heb.

Mijn specs:
AMD Athlon 64 X2 AM2 5000+
2x2GB Patriot geheugen DDR6400 (4.4.4.12 @ 2.2V)
Asus M3AH - H/HDMI Met amd 780G chipset
Ati Radeon HD3870 (Ati Catalyst 8.6)
Onboard Realtek audio.
Vista Business 64 Bit (zonder .Net 3.5)

Misschien ligt het ergens in de combinatie intel systeem en ati kaarten.

Dat hoeft natuurlijk niet te maken dat de hardware niet samen wil, maar eerder iets software matigs.

Uiteraard is het maar wat geblaat, maar misschien dat iemand er wat mee kan, aangezien (bijna) iedereen die antwoordt een intel systeem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
al met al hebben we nog steeds geen oplossing. mijn systeem is glodnieuw met een phenom processor.

Iemand de nieuwe drivers al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54295

Sporedd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:32:
al met al hebben we nog steeds geen oplossing. mijn systeem is glodnieuw met een phenom processor.

Iemand de nieuwe drivers al geprobeerd?
Gisteren even de beta drivers geprobeerd maar dat was echt een ramp, om de haverklap BSOD's. Na het verwijderen van alle drivers weer 8.6 teruggezet waarna de BSOD's uitbleven maar na een half uur wel het signaal weer wegviel.

Ook het installeren van .NET framework 3.5 heeft niet geholpen.

Ik wil liever niet in de bios van mijn kaart gaan rommelen (zoals iemand in [Ati HD4850] Signaal valt weg & BSOD error voorstelde) omdat dan de RMA vervalt. Of is dat niet zo?

Iemand enig idee op welke datum de echte release van de nieuwste drivers is?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 54295 op 22-07-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpokyVS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 17:21
Anoniem: 54295 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:58:
[...]

Iemand enig idee op welke datum de echte release van de nieuwste drivers is?
Hij is er al.
http://tweakers.net/meuktracker/18123/ati-catalyst-87.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

ScreameR86 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:31:
Ik kan stellen dat ik het probleem niet heb.

Mijn specs:
AMD Athlon 64 X2 AM2 5000+
2x2GB Patriot geheugen DDR6400 (4.4.4.12 @ 2.2V)
Asus M3AH - H/HDMI Met amd 780G chipset
Ati Radeon HD3870 (Ati Catalyst 8.6)
Onboard Realtek audio.
Vista Business 64 Bit (zonder .Net 3.5)

Misschien ligt het ergens in de combinatie intel systeem en ati kaarten.

Dat hoeft natuurlijk niet te maken dat de hardware niet samen wil, maar eerder iets software matigs.

Uiteraard is het maar wat geblaat, maar misschien dat iemand er wat mee kan, aangezien (bijna) iedereen die antwoordt een intel systeem gebruikt.
toon volledige bericht
Mmmm daar zou een verband tussen kunnen zitten. Dan zouden de drivers die bij windows zitten niet goed zijn, want voor mijn chipset/mobo of processor heb ik namelijk niets geinstalleerd.

Ik heb inderdaad een Pentium erin hangen (C2D E2180).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
Zojuist met de nieuwe 8.7 drivers weer een vastloper gehad. Ditmaal zonder CCC geinstalleerd.

Heeft iemand het probleem met een andere versie dan Vista Ultimate?

[ Voor 27% gewijzigd door Harold_S op 22-07-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harold_S schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:44:
Zojuist met de nieuwe 8.7 drivers weer een vastloper gehad. Ditmaal zonder CCC geinstalleerd.

Windows Vista Business 32bit SP1

Vanavond maar eens de officiele 8.7 drivers proberen maar ik heb weinig hoop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Harold_S schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:44:

Home Premium x64 NL + SP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
In het andere topic had ik gemeld dat ook ik problemen (BSOD's) ondervond met mijn nieuwe Spahhire HD4850. Na een paar avonden flink rotzooien heb ik mijn problemen weten op te lossen met een biosupdate van het moederbord. Zonder deze update had ik ongeveer in 50% van de gevallen last van een BSOD tijdens het booten van Vista. Na de biosupdate ondervond ik met de megeleverde Ati drivers freezup's van Vista. Vervolgens heb ik een complete herinstallatie van Vista gedaan en ditmaals de 8.6 Hotfix drivers van Ati gebruikt, tot nu toe heb ik geen BSOD meer gehad en heb ik zelfs een halfuurtje de demo van COD4 gedraaid.

Mijn systeemspecs:

- Gigabyte EP45-DS5 (was bios F5, geupdate naar F7)
- Intel Q9450
- Sapphire HD4850 512MB
- 4x2GB OCZ Titanium PC6400 DDR2 ram, nu nog op 5-5-5-18@2v
- 4x1TB Samsung Spinpoint F1 in Raid5
- 1x640GB Samsung Spinpoint F1 voor OS

Het krijgen van BSOD's met als referentie de Ati driver, kan dus ook andere oorzaken hebben dan een slechte driver of een kapotte videokaart. Ik ben allang blij dat mijn probleem opgelost is, maar ik ben bang dat de BSOD's verschillende oorzaken kan hebben en daardoor zeer lastig is op te lossen. In ieder geval veel succes met het oplossen van de problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

waslijn schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:34:
In het andere topic had ik gemeld dat ook ik problemen (BSOD's) ondervond met mijn nieuwe Spahhire HD4850. Na een paar avonden flink rotzooien heb ik mijn problemen weten op te lossen met een biosupdate van het moederbord. Zonder deze update had ik ongeveer in 50% van de gevallen last van een BSOD tijdens het booten van Vista. Na de biosupdate ondervond ik met de megeleverde Ati drivers freezup's van Vista. Vervolgens heb ik een complete herinstallatie van Vista gedaan en ditmaals de 8.6 Hotfix drivers van Ati gebruikt, tot nu toe heb ik geen BSOD meer gehad en heb ik zelfs een halfuurtje de demo van COD4 gedraaid.

Mijn systeemspecs:

- Gigabyte EP45-DS5 (was bios F5, geupdate naar F7)
- Intel Q9450
- Sapphire HD4850 512MB
- 4x2GB OCZ Titanium PC6400 DDR2 ram, nu nog op 5-5-5-18@2v
- 4x1TB Samsung Spinpoint F1 in Raid5
- 1x640GB Samsung Spinpoint F1 voor OS

Het krijgen van BSOD's met als referentie de Ati driver, kan dus ook andere oorzaken hebben dan een slechte driver of een kapotte videokaart. Ik ben allang blij dat mijn probleem opgelost is, maar ik ben bang dat de BSOD's verschillende oorzaken kan hebben en daardoor zeer lastig is op te lossen. In ieder geval veel succes met het oplossen van de problemen!
toon volledige bericht
Hoe lang draait het stabiel? Kun je ons op de hoogte houden. Maar als een BIOS update de oplossing zou zijn wordt ik niet blij, mijn BIOS is up-to-date... Het kan ook zo zijn dat oude drivers de boel verziekt hebben, maar om nu mijn Windows opnieuw te installeren...

Dit hele verhaal zou voor een simpele thuisgebruiker de pret van zijn nieuwe machine meteen verpesten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
.Gertjan. schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:02:
[...]

Hoe lang draait het stabiel? Kun je ons op de hoogte houden. Maar als een BIOS update de oplossing zou zijn wordt ik niet blij, mijn BIOS is up-to-date... Het kan ook zo zijn dat oude drivers de boel verziekt hebben, maar om nu mijn Windows opnieuw te installeren...

Dit hele verhaal zou voor een simpele thuisgebruiker de pret van zijn nieuwe machine meteen verpesten...
Het is een compleet nieuw systeem, heb hem pas een week in huis. Ben de hele tijd bezig geweest om te proberen het systeem stabiel te krijgen. Sinds gisteren avond leek het systeem eindelijk stabiel te draaien, heb toen maar een uur kunnen draaien. Vandaag draait het systeem ruim 3 uur stabiel, dat is veel langer dan eerder deze week mogelijk was na installatie van Ati drivers. Ik weet dat het nog te vroeg is om te juichen, maar het is tot nu toe al een grote stap voorwaarts. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

waslijn schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:13:
[...]

Het is een compleet nieuw systeem, heb hem pas een week in huis. Ben de hele tijd bezig geweest om te proberen het systeem stabiel te krijgen. Sinds gisteren avond leek het systeem eindelijk stabiel te draaien, heb toen maar een uur kunnen draaien. Vandaag draait het systeem ruim 3 uur stabiel, dat is veel langer dan eerder deze week mogelijk was na installatie van Ati drivers. Ik weet dat het nog te vroeg is om te juichen, maar het is tot nu toe al een grote stap voorwaarts. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik wil je pret niet bederven, maar ik denk dat je inderdaad een beetje voorbarig bent. Mijn PC staat soms ook een hele dag te draaien zonder probleem. Spellen spelen (HL2 / TF2), internetten, muziek... Geen probleem. Maar andere dagen hoef ik er maar naar te kijken en hij schuift al over de zeik.

Het systeem wordt in ieder geval niet te warm... Want tijdens gamen zou hij dan zeker uit de bocht moeten vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 09:45
Om ook mijn bijdrage maar te leveren:

De volgende specs:
Asus P5E64 WS Evolution (Intel X48)
Asus EAH4870 512mb
2x 1GB OCZ DDR3 op 1333mhz
met een 19" Philips TFT via DVI
en Vista Ultimate 64

Chipset drivers geinstalleerd en de HD4800 hotfix. Dat is de enige driver die bij mij zonder problemen werkt. Ik dacht heel even dat het probleem aan de PCIe (al dan niet 2.0) ondersteuning lag, maar dat is niet het geval volgens mij. Aangezien het op verschillende platformen plaats vindt, denk ik eerlijk gezegt aan software (BIOS, OS) probleem.

Misschien iets met memory remapping? Die doet ook iets met de PCI adressering. Ik heb 1 keer kapot geheugen gehad en dat waren ook willekeurige BSOD. Dan weer in game, dan weer met niks doen. Dan een paar dagen goed, dan weer BSOD bij de vleet. Dus de problemen zouden kunnen duiden op een memory probleem en als het memory remapping zou zijn, zou ook verklaren waarom een eventuele BIOS update zou werken......

[ Voor 5% gewijzigd door R.E. op 23-07-2008 10:01 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Ik durf eigenlijk geen bios update meer te doen nadat het mis ging bij dit moederbord zonder dat ik zelf iets fout deed en een RMA heb moeten doen.

Ik heb nu memory remap uitstaan dus maar 2,8GB geheugen. Maar volgens mij ligt het daar niet aan omdat ik dat al eens vaker heb gehad en dacht dat ik toen ook wel eens de bekende BSOD heb. Bij mij komt het met opstarten overigens nooit voor alleen tijdens niks doen of werken in Vista 64bit. (HomePremium)

Met SP1 is het wel zeker verminderd dus het kan gewoon aan Vista liggen. Ik heb nu wel soms een week mijn computer aan zonder problemen.

Overigens heb ik wel vaker problemen gehad tijdens het afspelen van video, ik weet bijna zeker dat specifiek te maken heeft met 2 schermen aangesloten hebben maar net als de meesten weet ik niks zeker omdat ik het probleem niet kan reproduceren als ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

R.E. schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:59:

Misschien iets met memory remapping? Die doet ook iets met de PCI adressering. Ik heb 1 keer kapot geheugen gehad en dat waren ook willekeurige BSOD. Dan weer in game, dan weer met niks doen. Dan een paar dagen goed, dan weer BSOD bij de vleet. Dus de problemen zouden kunnen duiden op een memory probleem en als het memory remapping zou zijn, zou ook verklaren waarom een eventuele BIOS update zou werken......
Lijkt me sterk eigenlijk. Want het gaat steeds om de zelfde fout. Dus het is niet echt willekeurig (het moment van optreden wel, maar de error niet). En voorafgaand aan de crash klapt de videodriver er eerst een aantal keer (zacht) uit en kan volgens windows hersteld worden (na een paar keer komt de BSOD).

Dit doet me enigzins aan een bug denken die ik vroeger wel eens had met mijn ATI radeon 9000 mobility. Die ging soms tijdens gamen uit de bocht met een BSOD die een melding gaf dat de video driver in een loop is blijven hangen.
wiene schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:24:
Ik durf eigenlijk geen bios update meer te doen nadat het mis ging bij dit moederbord zonder dat ik zelf iets fout deed en een RMA heb moeten doen.

Ik heb nu memory remap uitstaan dus maar 2,8GB geheugen. Maar volgens mij ligt het daar niet aan omdat ik dat al eens vaker heb gehad en dacht dat ik toen ook wel eens de bekende BSOD heb. Bij mij komt het met opstarten overigens nooit voor alleen tijdens niks doen of werken in Vista 64bit. (HomePremium)

Met SP1 is het wel zeker verminderd dus het kan gewoon aan Vista liggen. Ik heb nu wel soms een week mijn computer aan zonder problemen.

Overigens heb ik wel vaker problemen gehad tijdens het afspelen van video, ik weet bijna zeker dat specifiek te maken heeft met 2 schermen aangesloten hebben maar net als de meesten weet ik niks zeker omdat ik het probleem niet kan reproduceren als ik dat wil.
SP1 hielp mij ook. Voor SP1 kon ik eigenlijk niet met 2 schermen draaien. Ik weet niet of ik mapping aan heb staan, maar mijn systeem heeft maar 2 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het gehad met deze kaart. Ook met de nieuwste drivers is hij er gisteren een paar keer uitgeklapt met een BSOD dat refereert aan de ATI driver als boosdoener. Triest dat een product op de markt wordt gebracht zonder fatsoenlijke software/driver ondersteuning.

Ik ga hem retourneren en ruilen voor een nvidia 8800 GT, dan maar iets minder performance maar wel een stabiel systeem (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
.Gertjan. schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:39:
Lijkt me sterk eigenlijk. Want het gaat steeds om de zelfde fout. Dus het is niet echt willekeurig (het moment van optreden wel, maar de error niet). En voorafgaand aan de crash klapt de videodriver er eerst een aantal keer (zacht) uit en kan volgens windows hersteld worden (na een paar keer komt de BSOD).
Dat hij eerst een paar keer klapt om vervolgens een BSOD te geven was volgens mij een voorzorgsmaatregel van Vista. Ik meen dat ergens gelezen te hebben een keer. Na 3x of zo een herstart poging stopt Vista ermee.

Ik snap alleen niet dat sommigen nog tijd hebben om te saven tussendoor. Op het moment dat het bij mij voorkomt hangt mijn systeem dusdanig dat ik soms misschien een seconde heb om mijn muis te verplaatsen laat staan iets aan te klikken, vroeger liet ik programma's gewoon open staan maar tegenwoordig is dat niet verstandig. Het extra scherm(TV) uitschalen is mij veel te omslachtig omdat ik best vaak video kijk via de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
Anoniem: 54295 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:52:
Ik heb het gehad met deze kaart. Ook met de nieuwste drivers is hij er gisteren een paar keer uitgeklapt met een BSOD dat refereert aan de ATI driver als boosdoener. Triest dat een product op de markt wordt gebracht zonder fatsoenlijke software/driver ondersteuning.

Ik ga hem retourneren en ruilen voor een nvidia 8800 GT, dan maar iets minder performance maar wel een stabiel systeem (hoop ik).
Ik zit er ook aan te denken al heb ik net wel weer AssassinsCreed zitten spelen zonder problemen.
Als alles het doet, dan doet ie het ook bere goed en gaat het de rest van de dag ook niet meer fout.
Wat ik al zei, het is altijd in de eerste 10 minuten ellende.
Je zou tijdelijk XP kunnen draaien totdat er een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Anoniem: 54295 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:52:

Denk dat je dan van een koude kermis thuis komt... NVIDIA vertoont de zelfde problemen. Een stukje terug heb ik een linkje geplaatst naar een topic over een probleem wat hier op lijkt, maar wat een NVIDIA betreft. Maar dat topic is snel omgedoopt tot een algemeen topic ipv NVIDIA only.

En volgens mij gebeurt het niet alleen met HD kaarten van ATI, maar ook met de andere kaarten van ATI. En het lijkt er tot nu toe erg op dat Vista de boosdoener is. Zeker ook omdat NVIDIA met vergelijkbare problemen te maken heeft. En omdat SP1 de problemen wel verminderd heeft, maar niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 08:01

CaDje

Framedrops for life

.Gertjan. schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:56:
[...]

Denk dat je dan van een koude kermis thuis komt... NVIDIA vertoont de zelfde problemen. Een stukje terug heb ik een linkje geplaatst naar een topic over een probleem wat hier op lijkt, maar wat een NVIDIA betreft. Maar dat topic is snel omgedoopt tot een algemeen topic ipv NVIDIA only.

En volgens mij gebeurt het niet alleen met HD kaarten van ATI, maar ook met de andere kaarten van ATI. En het lijkt er tot nu toe erg op dat Vista de boosdoener is. Zeker ook omdat NVIDIA met vergelijkbare problemen te maken heeft. En omdat SP1 de problemen wel verminderd heeft, maar niet opgelost.
Nvidia heeft idd dezelfde problemen, het lijkt er zelfs op dat Nvidia meer problemen heeft dan Ati.
Ik heb het probleem zelf met een 8800GTX. De meeste mensen hebben dezelfde problemen in vista en xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CaDje schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:57:
[...]

Nvidia heeft idd dezelfde problemen, het lijkt er zelfs op dat Nvidia meer problemen heeft dan Ati.
Ik heb het probleem zelf met een 8800GTX. De meeste mensen hebben dezelfde problemen in vista en xp.
Mmmm dan zou er dus ergens iets mis moeten zijn gegaan in een of andere windows update. Het lijkt me sterk dat NVIDIA en ATI de zelfde driver/hardware vergissing maken...

Zelf ben ik ook tegen andere rare dingen aangelopen in Vista, zoals bijvoorbeeld een video kaart die onder vista vertikt om beeld te geven terwijl XP dat wel weer deed...

Al met al raar en ook niet echt de bedoeling. Je koopt een PC en een OS en je verwacht er gewoon mee te kunnen werken. Stel je voor dat je een reis ofzo aan het boeken bent en je pc besluit iets heel anders te doen terwijl je je betaling aan het afronden bent... Lekker dan...

Zo krijgen mensen toch geen vertrouwen in de hele boel? Microsoft timmert dan wel aan de weg voor Vista en XP, maar het lijkt erop dat dit soort dingen toch roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
hmz k zal maar is een dualboot gaan installeren dan kijken of ik er onder xp ook last van heb. Heb tegenwoordig ook weer regelmatig dat hij er uit klapt.

Wow daarentegen blijft het wel gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Memory Remap disabled maakt niks uit, gisteren weer een keer mijn beeldschermstuurprogramma hersteld zie ik nu ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

wiene schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:55:
Memory Remap disabled maakt niks uit, gisteren weer een keer mijn beeldschermstuurprogramma hersteld zie ik nu ik thuis ben.
Alleen hersteld melding of ook daadwerkelijk een BSOD?

Mijn PC begon net ook weer een zwart scherm te vertonen, maar kon zich wel "succesvol" herstellen (geen BSOD joepie :/)...

Wordt inmiddels al zenuwachtig als ik een zwart scherm krijg... (ook voor games laden/UAC)... Houdt steeds mijn hart vast of ik mijn werk weer kwijt ben (gelukkig ben ik een fan van control+s)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hmm toch even een duit in het zakje doen. Ik had ook video vastlopers en rare BSOD's met de volgende config:

8800GTX + P5K + E6750 en dan 4 x 1GB Corsair CL4 800MHz (2.1V)

Continue gezeik en gezever mee en ik kwam er maar niet achter wat het was, werd er 100% gestoord van om een systeem te hebben dat wanneer het maar zin had op zijn bek ging.

Draai nu XP SP3 + 174.74 beta (had ook de 174.74 whql met vista geprobeerd, geen oplossing) = no problem in 2 weeks.

* Cassius verfoeit Vista

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115173

Ik heb het probleem ook met een ati4850 kaart. Bij mij zijn de problemen begonnen nadat ik een aantal updates van vista64 geinstalleerd heb en mijn audigy2 kaart drivers heb geupdate. Omdat ik alles achter elkaar gedaan heb kan ik niet zeggen of de vista updates ervoor iets tussen zitten of de creative drivers.
Het 1ste wat ik ga proberen is mijn mobo bios updaten (MSI P7N, NVidia chipset) en de chipset drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cassius schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:08:
Hmm toch even een duit in het zakje doen. Ik had ook video vastlopers en rare BSOD's met de volgende config:

8800GTX + P5K + E6750 en dan 4 x 1GB Corsair CL4 800MHz (2.1V)

Continue gezeik en gezever mee en ik kwam er maar niet achter wat het was, werd er 100% gestoord van om een systeem te hebben dat wanneer het maar zin had op zijn bek ging.

Draai nu XP SP3 + 174.74 beta (had ook de 174.74 whql met vista geprobeerd, geen oplossing) = no problem in 2 weeks.

* Cassius verfoeit Vista
Ik heb inmiddels ook het idee dat het misschien beter is om terug naar XP te gaan, maar gezien het feit dat ik mijn Vista gekocht heb (geen zin in WGA geneuzel en vond dat Vista beter was voor nieuwe hardware zoals 64bit en directx 10) vind ik het zonde om een XP licentie erbij te moeten kopen omdat Vista het gewoon vertikt om te fatsoenlijk te werken. En XP illegaal draaien vind ik ook niets, heb je een "duur"/nieuw systeem moet je om de zoveel dagen de boel hacken om te zorgen dat het weer werkt.

Wil gerust betalen voor een OS, maar heb er spijt van dat ik flink wat geld voor een licentie heb betaald voor een OS wat niet eens fatsoenlijk mijn videokaart + 2 beeldschermen kan aansturen... :(

Een PC moet stabiel zijn. Als ik een brief type of een reis boek moet ik niet mijn adem in willen houden in de hoop dat de PC het nog even 5 minuten volhoudt tot ik klaar ben. Ik denk ook niet dat het goed is als hij tijdens het verwerken van data op de schijf eruit klapt met een BSOD.

Net klapte hij eruit tijdens het verwijderen van een map... 5x knipperen, ploep: BSOD... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-04 18:15
Gisteren zijn hier nieuwe pc componenten geleverd. Hieruit is het volgende systeem ontstaan:
- Gigabyte GA-EP45-DS3 (was bios F5, geupdate naar F7A)
- Intel E8400
- Sapphire HD4850 512MB
- 4x1GB G.E.I.L Black Dragon PC6400 DDR2 ram met CAS4
- 500GB Samsung schijfje
- Windows Vista Business x64 SP1

In eerste instantie had ik ook veel crashes, blue en black screens of death. Door de mensen hier zijn de crashes echter drastisch terug gedrongen. Dankje! Soms had ik een BSOD en vervolgens ging de pc zich meerdere malen rebooten. Zodra het laadbalkje van Vista weg was en het inlog scherm naar voren getoverd moest worden, spontane reboot. Dit kon ik dan alleen oplossen door op te starten met de last working config optie in vista.

Na het updaten van de bios, SP1 installeren, 8.7 driver van ATI en .net 3.5 te installeren was het toch een hele 12 uur rustig. Tot 12.00 precies, blue screen. De problemen zijn dus niet zo erg meer als in het begin, echter houd ik ook mijn adem in als er een zwart scherm komt. Zoals de posters hiervoor melden, de problemen komen zeer sporadisch voor.

Omdat er 4GB geheugen in zit, krijg je dan geen problemen met memory mapping in winxp 32 bit? (ik weet dat XP niet het gehele geheugen benut etc. echter kunnen door de hoeveelheid dan niet toch nog problemen ontstaan?).
Zonde van de licentie....

Koeling is het hier in iedergeval ook niet, er is een gewone ventilator op geplaatst (met de kast open), en er zijn extra ventilatoren geplaatst. Het lijkt aan vista te liggen, zodra er SP1 op kwam waren de crashes beduidend minder. Ook de update van het Gigabyte mobo lieten de crashes minder voor komen. Dus ik gok, vista of ati hebben bugs. (aangezien nvidia kaarten het ook hebben lijkt me Vista de boosdoener).

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
.Gertjan. schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:32:
[...]

Alleen hersteld melding of ook daadwerkelijk een BSOD?

Mijn PC begon net ook weer een zwart scherm te vertonen, maar kon zich wel "succesvol" herstellen (geen BSOD joepie :/)...

Wordt inmiddels al zenuwachtig als ik een zwart scherm krijg... (ook voor games laden/UAC)... Houdt steeds mijn hart vast of ik mijn werk weer kwijt ben (gelukkig ben ik een fan van control+s)..
Bij mij hierbij ook geen BSOD maar volgens mij is dat toeval, heb dit in het verleden wel meegemaakt meen ik.

Ik zal .Net 3.5 en de nieuwste catalyst ook eens draaien dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
wiene schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:26:
[...]

Bij mij hierbij ook geen BSOD maar volgens mij is dat toeval, heb dit in het verleden wel meegemaakt meen ik.

Ik zal .Net 3.5 en de nieuwste catalyst ook eens draaien dit weekend.
Het zal vast verbeteren maar opgelost is het er niet mee.
Nu net bij het booten weer vast.
Het valt me wel op dat wanneer de pc eenmaal even draait (5 minuten) dat het ook niet meer fout gaat de rest van de dag.

Hebben jullie diezelfde ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Harold_S schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:21:
[...]

Het zal vast verbeteren maar opgelost is het er niet mee.
Nu net bij het booten weer vast.
Het valt me wel op dat wanneer de pc eenmaal even draait (5 minuten) dat het ook niet meer fout gaat de rest van de dag.

Hebben jullie diezelfde ervaring??
Nope. Die van mij kan een hele dag draaien terwijl mijn vriendin er op zit te werken. Als ik dan thuis kom en ff iets ga doen (na het eten ofzo) klapt hij er ook wel eens uit.

Sterker nog, bij mij klapt hij er bijna nooit in de eerste 5 minuten uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Frank.S schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:32:
Gisteren zijn hier nieuwe pc componenten geleverd. Hieruit is het volgende systeem ontstaan:
- Gigabyte GA-EP45-DS3 (was bios F5, geupdate naar F7A)
- Intel E8400
- Sapphire HD4850 512MB
- 4x1GB G.E.I.L Black Dragon PC6400 DDR2 ram met CAS4
- 500GB Samsung schijfje
- Windows Vista Business x64 SP1

In eerste instantie had ik ook veel crashes, blue en black screens of death. Door de mensen hier zijn de crashes echter drastisch terug gedrongen. Dankje! Soms had ik een BSOD en vervolgens ging de pc zich meerdere malen rebooten. Zodra het laadbalkje van Vista weg was en het inlog scherm naar voren getoverd moest worden, spontane reboot. Dit kon ik dan alleen oplossen door op te starten met de last working config optie in vista.

Na het updaten van de bios, SP1 installeren, 8.7 driver van ATI en .net 3.5 te installeren was het toch een hele 12 uur rustig. Tot 12.00 precies, blue screen. De problemen zijn dus niet zo erg meer als in het begin, echter houd ik ook mijn adem in als er een zwart scherm komt. Zoals de posters hiervoor melden, de problemen komen zeer sporadisch voor.

Omdat er 4GB geheugen in zit, krijg je dan geen problemen met memory mapping in winxp 32 bit? (ik weet dat XP niet het gehele geheugen benut etc. echter kunnen door de hoeveelheid dan niet toch nog problemen ontstaan?).
Zonde van de licentie....

Koeling is het hier in iedergeval ook niet, er is een gewone ventilator op geplaatst (met de kast open), en er zijn extra ventilatoren geplaatst. Het lijkt aan vista te liggen, zodra er SP1 op kwam waren de crashes beduidend minder. Ook de update van het Gigabyte mobo lieten de crashes minder voor komen. Dus ik gok, vista of ati hebben bugs. (aangezien nvidia kaarten het ook hebben lijkt me Vista de boosdoener).

Just my 2 cents
toon volledige bericht
Lijkt sprekend op de problemen die ik had, een blauw scherm voor het loginscherm. Na de biosupdate van mijn Gigabyte mobo heb ik tot op heden geen problemen meer gehad. Inmiddels 3 avonden op rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115173

Bij mij lijkt het opgelost als ik met een andere gebruiker inlog op de pc en dan Lotro opstart (in lotro had ik het bijna direct). Nu rest nog de vraag, wat is er anders tussen de verschillende gebruikers.

Wat mij in dit topic opvalt is dat er verschillende problemen aangekaart worden die toch wel afwijken van wat de oorspronkelijke vraag was, zoals oa boot problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Anoniem: 115173 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:21:
Bij mij lijkt het opgelost als ik met een andere gebruiker inlog op de pc en dan Lotro opstart (in lotro had ik het bijna direct). Nu rest nog de vraag, wat is er anders tussen de verschillende gebruikers.

Wat mij in dit topic opvalt is dat er verschillende problemen aangekaart worden die toch wel afwijken van wat de oorspronkelijke vraag was, zoals oa boot problemen.
Of die problemen geheel anders zijn weet ik zonet nog niet. Wat ik er zo uit begrijp hebben de mensen die direct bij boot eruit klappen exact de zelfde problemen (een aantal keer knipperen en dan een crash met dezelfde melding). Dus het lijkt erop dat ze dezelfde problemen hebben, zeker omdat tot nu toe nog niemand het voor elkaar heeft gekregen om het te reproduceren. Dus of het nu na 30 minuten, 2 uur of direct na boot begint maakt volgens mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

STOP: 0x0000000A (0x11B4A56D, 0x0000001c, 0x00000001, 0x81f03336)

deze error heb ik in mijn bsod staan.

na wat gegoogle op deze site uit gekomen

http://www.geekswhoknow.c...rql_not_less_or_equal.htm

hieruit maak ik op dat mijn probleem iets met mijn geheugen te maken heeft.
Of met drivers die niet samen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Sporedd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:35:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

STOP: 0x0000000A (0x11B4A56D, 0x0000001c, 0x00000001, 0x81f03336)

deze error heb ik in mijn bsod staan.

na wat gegoogle op deze site uit gekomen

http://www.geekswhoknow.c...rql_not_less_or_equal.htm

hieruit maak ik op dat mijn probleem iets met mijn geheugen te maken heeft.
Of met drivers die niet samen werken.
Dit kan ook duiden op slechte drivers.

Maar dit is niet het probleem waar het hier in dit topic om gaat volgens mij.... De errors die optreden bij de beschreven bug hebben het over een andere error code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
Het gaat hier om de ATIKMDAG.SYS meldingen. BSOD na 1 minuut, 5 minuten of een half uur.
De pc loopt vast op willekeurige momenten.
Videodriverproblemen dus van de 4870 en mogelijk ook de 4850 mogelijk in combinatie of veroorzaakt door het besturingssysteem Windows Vista.

Nou heb ik zelf ATI Control Center eens niet geinstalleerd nadat ik de 8.7 drivers heb geinstalleerd.
En hij is in het begin nog 1 keer vastgelopen en daarna niet meer. :?
Hopen dat het zo nog even doorgaat en dat de pc het nu goed blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Harold_S schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 07:45:
Het gaat hier om de ATIKMDAG.SYS meldingen. BSOD na 1 minuut, 5 minuten of een half uur.
De pc loopt vast op willekeurige momenten.
Videodriverproblemen dus van de 4870 en mogelijk ook de 4850 mogelijk in combinatie of veroorzaakt door het besturingssysteem Windows Vista.

Nou heb ik zelf ATI Control Center eens niet geinstalleerd nadat ik de 8.7 drivers heb geinstalleerd.
En hij is in het begin nog 1 keer vastgelopen en daarna niet meer. :?
Hopen dat het zo nog even doorgaat en dat de pc het nu goed blijft doen.
Bij 8.6 heeft het bij mij niet geholpen om de CCC weg te laten. Ik kreeg ook zonder CCC af en toe crashes (had wel het idee dat het iets minder was geworden).

Als het allemaal zo willekeurig plaats vindt zou je bijna gaan denken dat ze met iets van een timestamp de mist in gaan ofzo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:04
Sinds vorige week het volgende systeem samengesteld:

Thermaltake Desktop Case DH 102 ATX, No PSU, 7” LCD (zwart)
AMD Athlon 4850e 2.5GHz 1MB 45W AM2 Box
Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G, SATA2 RAID, VGA
Hauppauge WinTV-HVR-1300 PCI Stereo
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
Linksys PCI Adapter WMP54G WLAN 54Mbit
Lite-On DVD-/+/RAM LH-20A1S 20x/20x/12x Bulk (zwart)
Samsung 500GB SATA300 16MB, HD502IJ
Scythe Processor Koeler Ninja Mini AMD & Intel
Thermaltake Desktop Case DH 102 ATX, No PSU, 7” LCD (zwart)
Zalman Powersupply ZM-360B-APS 360W

De ati drivers die bij het moederbord aanwezig waren werken na mijn idee redelijk goed.
Echter toen is deze wilde update naar 8.7 omdat ik problemen ondervindt met het programma IMON
voor het touchscreen ( dit programma start erg sloom op en blijft ook erg sloom na opstarten waardoor het systeem amper nog reageert, als ik iets aan wil klikken in het menu duurt het zeker 30 sec voordat hij hierop reageert.) Zodoende wilde ik de driver update.

Echter na het updaten krijg ik zoals ik lees bij andere mensen hier een blauw scherm bij het opstarten.

Heb ook al op het ATI forum gekeken en hier zijn ook mensen met het zelfde probleem:
http://forums.amd.com/gam...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

Zijn er mensen die al een oplossing hebben ontdekt?

ik draai momenteel XP pro sp2
heb windows ook al een keer opnieuw geinstalleerd en geupdate tot sp3 maar hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 11:27
Nadat ik Vista 64 bit geinstalleerd had op mijn M2A-VM samen met in totaal 6 gb geheugen, kreeg ik in vista allemaal strepen in beeld met 3 keer knipperen en reboot.

NU ben ik weer terug naar 32 bit Vista en 4 GB geheugen maar nu knippert mijn scherm af en toe alleen nog maar, ik heb nog geen BSOD gezien. Iemand al wat meer lich top het probleem kunnen krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

tspawn schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:36:
Nadat ik Vista 64 bit geinstalleerd had op mijn M2A-VM samen met in totaal 6 gb geheugen, kreeg ik in vista allemaal strepen in beeld met 3 keer knipperen en reboot.

NU ben ik weer terug naar 32 bit Vista en 4 GB geheugen maar nu knippert mijn scherm af en toe alleen nog maar, ik heb nog geen BSOD gezien. Iemand al wat meer lich top het probleem kunnen krijgen ?
Inmiddels is mijn systeem weer een heel stuk rustiger. Ik ben nog niet over naar de nieuwste catalyst drivers (zit zelf nog op 8.6 zonder CCC geloof ik). Zo af en toe gaat hij wel even op zwart (1 a 2 keer per avond) maar kan windows de boel toch nog recht houden. Kan dus zijn dat er ergens een windows update tussen heeft gezeten die de problemen op zijn minst verlicht heeft... (gezien het feit dat SP1 de problemen verminderde en ook NVIDIA deze elende heeft lijkt het dus meer een OS bug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
Ben een aantal weken redelijk verlost geweest van het probleem. Maar afgelopen week lijkt het weer in alle hevigheid terug te zijn.
En dit altijd de eerste 10 minuten. Daarna geen enkel probleem meer.

Ik heb ergens gelezen dat er problemen zijn met de displaydrivers. Ik heb dan een 930BF van Samsung. Maar zijn hier ook nog meerdere mogelijkheden in te kiezen mbt de drivers??
Ik zou dat wel eens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 11:27
tspawn schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:36:

Heb er maar een 8800GS in geknald en de problemen zijn opgelost, toch erg vreemd. Het is nu dat het niet uitkomt om me systeem weer opnieuw te installeren met vista 64 bit. Maar ik ben wel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupelo20
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 23:07
Gelukkig ben ik niet de enigste het is om gek van te worden.

Ook ik heb al het nodige geprobeerd ik zit dit nu te typen terwijl mijn systeem net 5 minuten geleden weer onderuit ging.
Alles up to date ook de bios drivers 8.8 beta brengt ook geen oplossing.
Ik raak zo langzamerhand het vertrouwen in de hardware fabrikanten kwijt zowel NVIDIA als ATI.
Tevens vind ik dat Microsoft de drivers eens niet zo snel het whql certificaat moet geven en de fabrikanten moet ondersteunen in het maken van stabiele drivers.

Het is nu een race om de snelste kaart en driver support ho maar.
waar blijft bijvoorbeeld powerplay ondersteuning etc maar het belangrijkste vind ik stabiliteit.

Ik was net bezig met een installatie van COD4 en hup halverwege zwart scherm fans gaan harder draaien en ja hoor een spontane reboot.

Error reporting schuift het op ATI af maar ik zie nu geen "stopped responding' meldingen meer.

Ook met 8GB geeft het het dezelfde fouten. maar het valt niet te reproduceren en dat maakt het lastig.
Gisteren stond mijn pc de hele dag aan en geen error gezien. vanochtend al 3 keer gehad dat mijn systeem onderuit ging.

Frustrerend Crossfire uitschakelen helpt niet ik ga zometeen de memory remapping in mijn BIOS eens uitzetten kijken of dat helpt.

Ik houd jullie op de hoogte en anders maar terug naar de 8.6 hotfix waarmee ik weinig tot geen problemen had.

Ik heb nu zelfs een minime installatie met een verse Vista Ultimate 64bit Office en een antivirus pakketje en nog gaat ie over de flos.

[ Voor 0% gewijzigd door tupelo20 op 09-08-2008 13:33 . Reden: typo's eruit gehaald ]

I have not failed, I only found 123 ways that won't work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupelo20
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 23:07
Ik krijg net een released update van ASUS EAH 4870 via windows update in vista 64bit die gisteren is vrijgegeven, weet iemand wat dat ding doet?

Ik installeer hem in de hoop dat het het probleem oplost.
raar want ik heb namelijk 2 sapphire kaarten.

Omdat alle kaarten reference zijn zal dit ook wel op de sapphire's werken.

Ik post mijn bevinden zodra ik iets meer weet

EDIT: De update installed niet ik krijg een error code onder de 8.6 hotfix versie
Straks na het boodschappen doen eens 8.7 installeren en opnieuw proberen.

Ik heb zojuist de debug tools gedownload en ben nu bezig de symbol set voor Vista SP1 binnen te trekken.

Dan ga ik eens rondneuzen in de dmp files die bij BCCode 117 worden aangemaakt kijken of ik wat wijzer wordt

.......to be continued

[ Voor 35% gewijzigd door tupelo20 op 11-08-2008 00:20 ]

I have not failed, I only found 123 ways that won't work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Harold_S schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:45:
Ben een aantal weken redelijk verlost geweest van het probleem. Maar afgelopen week lijkt het weer in alle hevigheid terug te zijn.
En dit altijd de eerste 10 minuten. Daarna geen enkel probleem meer.

Ik heb ergens gelezen dat er problemen zijn met de displaydrivers. Ik heb dan een 930BF van Samsung. Maar zijn hier ook nog meerdere mogelijkheden in te kiezen mbt de drivers??
Ik zou dat wel eens willen proberen.
Toevallig heb ik ook 2x een 930BF erop zitten, maar geen idee of het wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19547

Net zo als vele hier heb ik ook last van TDR's. Dit probleem schijnt al heel lang te bestaan en steeds meer mensen krijgen er last van.

Ik volg al een half jaar dit http://www.driverheaven.n...-responding-error-49.html forum
Waar onzettend veel mensen dit probleem hebben en proberen samen tot een oplossing te komen.

Er zit ook een medewerker van ATI bij die probeert dit probleem op te lossen.
Het is niet alleen een ATI probleem. Ook Nvidia heeft hier last van maar dan komt het naar voren door een nvidia display driver.

Dit is overigens al bij Nvidia bekend en dit is hun "statement:
http://forums.nvidia.com/...cbbbac10f&showtopic=31913

Tips die bij mij hielpen, was het onderclocken van geheugen, dus zo'n 10% langzamer laten draaien. Aero van vista uitschakelen, DEP uitschakelen.
Met name het iets langzamer laten draaien van de vga kaart zowel van het geheugen als de core clock.

Zowel ATI, NVIDIA en Microsoft zijn bezig om dit probleem te onderzoeken.
Zelf heb ik een dual boot Vista/XP en heb ik in XP geen problemen.

Het vervangen van je mobo, geheugen, voeding is ook zonde van je tijd aangezien het daar niet aan zal liggen.

Er zijn mensen in dit topic: http://www.driverheaven.n...-responding-error-49.html forum
die al tot 3x toe hun moederbord en videokaart hebben vervangen zonder succes..

Het is een giga K*T probleem wat hopelijk een keer opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Nou weet ik zeker dat memory remap disable niks uitmaakt. Net weer een BSOD gehad terwijl systeem minstens 2 weken non stop heeft gelopen met 2,8 GB ipv 4. Ik wou gewoon even een internet explorer sluiten en toen....vasthangen, zwart beeld paar keer zwart knipperen en toen weer de bekende BSOD. Wat me opviel is dat bij de eerste keer zwart scherm de muis wel te zien was beweegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

* Anoniem: 233180 meld zich hier ook bij de ongelukkigen

Sinds ik mijn nieuwe Sapphire HD4870 heb, had ik Vista 64bits Ultimate op m'n pc gezet Specs trouwens hier. En vanaf de eerste dag had ik al te maken met verschillende crashes en BSOD's dagelijks (ik schat zo'n stuk of tien per dag).

Als ik in m'n systeemlog kijk, zie ik telkens de volgende twee zaken terugkeren:

- Video Harware Error (met BCCode: 117)
- Shut Down Unexpectedly (dus BSOD, met BCCode: 116)

Na enkele dagen de update naar SP1 gedaan, maar het probleem blijf consistent.

Nu is mijn vraag hier of het nut heeft dat ik de kaart terugstuur naar de winkel om garantie te claimen?
Zal het probleem met een andere kaart misschien opgelost zijn? Of zal ik er blijven mee zitten. Iedereen die er ervaring mee heeft weet hoe frustrerend dit probleem hier is. Crashes vooral ingame, maar hier ook gewoon voor hij kan booten of zelfs gewoon tijdens het surfen..

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedStar
  • Laatst online: 06-05 12:31
Heb hetzelfde probleem. Heb hier 2x een: 2900 xt 512, 2 x 2 gig ram 800, E6700, Asus P5K staan met alle bij een dual screen setup.
Nu doet het probleem zich regelmatig voor, de ene keer meerdere keren per dag en soms een maand totaal niet. Het is nogal irritant als je ergens mee bezig bent en ik save tegenwoordig dus ook als een gek 8)7

Nu reeds een andere monitor aangeschaft voor de tweede pc. Heeft nu 2 keer een Samsung Syncmaster 20 inch. De vorige setup en van de andere pc is een Syncmaster 20 inch + Iiyama 17 inch.
De bsod's zijn compleet weg op de pc met de zelfde monitoren en doet zich nog regelmatig voor op de pc met 2 verschillende resoluties.

De problemen zijn compleet weg gegaan op de pc nadat de andere monitor vervangen is door een identieke monitor en hij nu op de zelfde resolutie zit.

Verder is het precies hetzelfde, drivers flippen en met wat geluk komt hij nog terug of het scherm flikkert een paar keer en BSOD.

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het probleem hier op één enkele monitor (22"). Maar toch zou ik graag weten of er mensen waren die hun kaart RMA hebben gestuurd, en een andere hebben gekregen waarmee hun probleem opgelost werd..

Ik heb namelijk niet de intentie om hier elke dag een half uur tot een uur te moeten verspillen aan crashes en reboots, laat staan data die je niet kunt saven etc etc .. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Niet online
waslijn schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:03:
[...]

Lijkt sprekend op de problemen die ik had, een blauw scherm voor het loginscherm. Na de biosupdate van mijn Gigabyte mobo heb ik tot op heden geen problemen meer gehad. Inmiddels 3 avonden op rij.
Bij mij exact dezelfde situatie. Een BSOD vlak voordat het vista inlogscherm zou komen. In het changelog van het bios voor mijn moederbord (GA-EP45-DS3 met 2x2GB) stond "Fix VGA compatibility issues". Dat was wel hoopgevend. :) Na de biosupdate lijkt het probleem te zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

DIt zou te maken moeten hebben met de 4 GB in VISTA 32

Ik heb het zelfde. Er is een update hiervoor te halen bij Microsoft. Voordat ik hier bij kan, klapt ie er telkens uit, dus nu alles weer aan installeren met enkel 2GB in het MB geprikt en later 2 GB er weer bij plaatsen als alles geinstalleert is (Dit is de officiële MS workaround)

Ben nog bezig, dus het resultaat blijft nog even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een oplossing zou ik wel appreciëren :)

Alhoewel ik hier heb probleem heb met 4GB (4x1) in Vista 64 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenneej
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08-2024
Heren,

Ik had soortgelijk problemen op mijn nieuwe computer, het probleem lag bij mij, bij mijn moederbord (Gigabyte P45 DS3R) standaard werd deze geleverd met firmware F5. Nu is bij F6 een VGA fix toegevoegd door ATI, ik ben zelf overgegaan naar F9f en toen waren bij mij alle problemen met BSOD's over. Ik draai Vista Business 64bit met 8GB intern geheugen.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste