BSOD probleem Ati Radeon HD.... en 4GB RAM

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 08:29
Crysis al geprobeerd? :*)

Die gaf bij onmiddellijk ellende. En COD 5 (WaW) kan ik er ook wat van. Zelf TR underworld krijgt het voor mekaar- nou net echt een loodzware game.

Deze games draaien geloof ik niet zo goed op de s3 trio (zelfs niet de PCI-E versie...)

[ Voor 44% gewijzigd door jipjo op 31-01-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 21:36

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

jipjo schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:26:
Crysis al geprobeerd? :*)

Die gaf bij onmiddellijk ellende. En COD 5 (WaW) kan ik er ook wat van. Zelf TR underworld krijgt het voor mekaar- nou net echt een loodzware game.

Deze games draaien geloof ik niet zo goed op de s3 trio (zelfs niet de PCI-E versie...)
Crysis draai ik niet, dus die zal geen problemen geven. ;) Maar de meeste problemen ontstonden bij mij veelal bij een onbelast systeem, wanneer ik rustig wat muziek luisterde of zat te browsen. tot nu toe draait alles met de 9.1 drivers stabiel, ook wanneer ik een spel speel zoals Fifa 2009.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 13:35
OkselFris schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:34:
Hmm ik ben nu toch aan het duimen dat de 9.1 drivers het probleem oplost. tot nu toe zijn de recovers en BSOD weg gebleven. toch wel fijn om weer eens mee te maken hoe fijn een stabiele pc kan zijn. |:(
En als het toch terug komt ga ik met grote tegenzin een herinstallatie uitvoeren, en anders vliegt die kaart de deur uit. ga ik wel terug naar een S3 Trio ofzo ;) uit de tijd dat het allemaal nog stabiel kon zijn en dit soort crashes door software/hardware leveranciers als adnormaal werden beschouwd.
Een herinstallatie zou ik niet meer overwegen.

Ik heb het gedaan, alles volledig op de schop zoals je hebt kunnen lezen. Nieuwe mobo firmware. Schone Vista SP1 slipstream erop, alles nieuwste drivers. Alle overbodige hardware eruit.

Ik denk dat ik 8.12 drivers heb.

Ik heb in een maand tijd toch alweer 3 BSOD gehad. Tot ergernis nu mijn externe scherm maar uitgeschakeld en bij iedere film weer aanzetten :(.

BSOD's komen bij mij alleen voor als ik vrijwel niks doe. Beetje surfen, filmpje opzetten...Met booten of spellen geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289807

Ik volg dit topic nu al geruime tijd. Oomdat ik denk dat mijn probleem nu is opgelost mezelf toch maar even geregistreerd om te reageren.

Precies een jaar geleden kocht ik het volgende systeem:

Moederbord: Asus P5K
Geheugen: 2x 1024MB
Videokaart: ati3870
2 beeldschermen (17 inch en 22 inch)

Vanaf dag 1 had ik al problemen, zowel tijdens de installatie van Windows (zowel Vista64 als XP Pro32), bij normaal gebruik en bij het gamen. Ook ik had last van zwarte schermen en BSOD's. Elke maand heb ik mijn drivers geupdate en eenmaal mijn bios geupdate, maar het probleem bleef. Iedere dag had ik er wel last van!
Afgelopen maand was 3 BSOD's per dag geen uitzondering meer :/

Tot eind vorige week (dat denk ik tenminste). Toen heb ik namelijk mijn bios geupdate (+ ati driverversie 9.1). En tadáá, het probleem lijkt gewoon opgelost in het niets *O*

Ik weet alleen niet of het nu aan het moederbord of aan de drivers van ati lag (ik gok zelf op het eerste). Maar goed, ik vond het wel even het vermelden waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 18:30
Net sinds bijna een maand weer een recovery gehad.. ik dacht echt dat het verholpen was. Maar ja, wel een nieuw record voor mij, een maand zonder recovery ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

OkselFris schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:34:
Hmm ik ben nu toch aan het duimen dat de 9.1 drivers het probleem oplost. tot nu toe zijn de recovers en BSOD weg gebleven. toch wel fijn om weer eens mee te maken hoe fijn een stabiele pc kan zijn. |:(
En als het toch terug komt ga ik met grote tegenzin een herinstallatie uitvoeren, en anders vliegt die kaart de deur uit. ga ik wel terug naar een S3 Trio ofzo ;) uit de tijd dat het allemaal nog stabiel kon zijn en dit soort crashes door software/hardware leveranciers als adnormaal werden beschouwd.
Ati zegt ook dat het opgelost zou moeten zijn
Resolved Issues for the Windows Vista Operating
System
This section provides information on resolved issues in this release of the ATI
Catalyst™ Software Suite for Windows Vista. These include:
• With some ATI Radeon adapters and Windows Vista 64 systems with more
than 4 GB of system memory the display driver may fail to load and report a
code 43 error
Ik heb alleen geen 4gb systeem, dus ik wacht er heel even mee. Ook staat er dat het alleen is opgelost voor de 64bit versie.

Ik heb nu met 8.12 geen problemen, dus ik laat hem lekker zo staan tot er meer mensen met 9.1 zijn die hem lekker vinden draaien. dan ga ik ook 9.1 proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 06-02-2009 02:13 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Laatst online: 05-05 13:35
M3rcury schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 02:12:
[...]

Ati zegt ook dat het opgelost zou moeten zijn

[...]

Ik heb alleen geen 4gb systeem, dus ik wacht er heel even mee. Ook staat er dat het alleen is opgelost voor de 64bit versie.

Ik heb nu met 8.12 geen problemen, dus ik laat hem lekker zo staan tot er meer mensen met 9.1 zijn die hem lekker vinden draaien. dan ga ik ook 9.1 proberen.
Dat is misschien voor mij wel interessant. Ga in het weekend maar eens 9.1 installeren dan en hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 17:41

WoutF

Hoofdredacteur
Ik draai 9.1 sinds hij uit is, en heb nog geen VPU recovery/bsod gehad. Voorheen kreeg ik ze bijna elke dag.
*afklopt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik had chrashes in desktop modus als ik dualscreen mode aan heb, met 1 vga en 1 dvi bij windows vista 32bit. En sinds de installatie van de 9.1 driver EN hydravision. Heb ik geen driver chrashes meer gehad en ook geen bsod's. Dus voor mensen die dit probleem ook hebben met dualscreen modus, probeer het uit. Ik heb geen idee wat het nou is, Hydravision of de 9.1 driver, maar ik laat het iig lekker staan zoals het staat :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 02-05 21:36

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Nou ik mag nu toch wel zeggen dat 9.1 de problemen heeft opgelost. Na de installatie van deze drivers zo stabiel als een huis. kortom ik blijf voor eeuwig op deze driver zitten. _/-\o_

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
Dan ben ik de enige (??) bij wie het juist erger wordt? Of spelen er 2 problemen door elkaar op dit forum? Ik heb het in elke GAME (nooit in rust of internet ofzo). COD 5 spant de kroon,
Crysis is nummer 2 maar ook TR Underworld geeft deze crash. Met 8.11 is het te doen. met 9.1 absoluut niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

wiene schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:18:
[...]

Dat is misschien voor mij wel interessant. Ga in het weekend maar eens 9.1 installeren dan en hou jullie op de hoogte.
Ik ga dus ook maar 9.1 proberen. Gister voor het eerst sinds lange tijd weer een BSOD'tje gehad -O-

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:16

Grozno

acts without consequence!

jipjo schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:07:
Dan ben ik de enige (??) bij wie het juist erger wordt? Of spelen er 2 problemen door elkaar op dit forum? Ik heb het in elke GAME (nooit in rust of internet ofzo). COD 5 spant de kroon,
Crysis is nummer 2 maar ook TR Underworld geeft deze crash. Met 8.11 is het te doen. met 9.1 absoluut niet..
Er lopen 2 problemen door elkaar heen. Het lijkt er op dat de desktop crashes met de 9.1 driver opgelost zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door Grozno op 09-02-2009 13:26 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137382

Je bent echt niet de enige.
Ook bij mij gebeurt het met de grootste regelmaat dat wanneer ik een willekeurig spel op start het gelijk gevolgd wordt door een BSOD.
Spellen spelen is eigenlijk onmogelijk geworden maar voor de rest werkt alles gewoon naar behoren.
Ik zit me wel eens af te vragen of dit een conflict is tussen Intel en AMD?
Als ik naar het gemiddelde probleemgeval kijk dat zitten de meesten met een Intel CPU, Intel chipset en AMD grafische kaart in combinatie met 2 of 4 repen geheugen.
Of gebeurt het ook in combinatie met een AMD CPU en chipset?
Of een Intel CPU en chipset en een nVidia grafische kaart?

Heb inmiddels alle driver-versies al geprobeerd maar het geen enkele versie leidt tot een oplossing.
Ook een schone installatie niet evenals de, naar men zegt, zo stabiele Windows 7 testversie.

In mijn geval gaat het dus om een:

Intel Core2Duo E6750
Foxconn P35AP-S moederbord
4 x 1 GB Kingston PC6400 geheugen
PEAK Radeon HD4850
Besturingssysteem is Windows Vista Premium 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 18:58
ATi is gewoon zeer minder geworden in de driver updates, lossen de fouten niet op terwijl ze het zeggen, en waardoor BSODS ontstaan en dergelijk.
Zelf zou 8.12 en 9.1 performance prestaties geven waar niks van blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
  • Laatst online: 01-04 20:14
Ik heb nog steeds BSOD's met 9.1.
specs 4GB emmory, Vista x64 en een Radeon 4850 met 1GB memory. Tot nu toe zo'n 1x per dag met een systeem dat 24/7 aanstaat. Als je het mij vraagt heeft het iets met powersaving te maken, want tot nu toe zijn alle bluesreens gebeurd terwijl de pc al een poosje niet echt gebruikt werd en de screensaver al geruime tijd vervangen was door geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Niet online
Ja er zijn hier meerdere oorzaken die voor dezelfde problemen/foutmeldingen zorgen. En de titel van dit topic klopt ook niet echt meer. Aangezien ze ook chrashen zonder 4gb ram.

Anyhow het helpt mss om te weten dat je de volgende op kunt lossen: Voor chrashes op de desktop met windows aero en dualscreen mode schijnt ATI driver 9.1 te helpen . Voor vrijwel directe chrashes ingame heeft het waarschijnlijk iets te maken met Powerplay. Heb je een Sapphire kaart dan weet ik dat er daarvoor een nieuwe bios is. OC versies hebben soms ook problemen, terug clocken naar standaard waarden wil soms het probleem omzeilen. En heb je wat anders mag je zelf gaan spelen en hier en daar wat van de 'mogelijke' oplossingen uitproberen.

Wat alleen jammer is is dat niet iedereen zegt onder welke omstandigheden zijn pc crash(t)(de) (ingame/desktop/etc.) Waardoor het allemaal een beetje chaotisch wordt. (hint :X )

Succes iig

edit@ToAoM als je denkt dat het aan de powersaving settings ligt heb je het dan ook al uitgeprobeerd? gewoon monitor handmatig uitzetten en de settings zo zetten dat de monitor niet door de graka uitgeschakeld wordt ofzoiets?
@Caneezy, tis heel erg klote dat je kaart het niet doet zoals het hoort uiteraard maar zoals jij wss ook weet geeft windows van die vage foutmeldingen en ook nog dezelfde foutmeldingen voor verschillende problemen. En aangezien de kaarten van tegenwoordig zo complex zijn is het vaak erg lastig door de bomen het bos te zien. En een oplossing is ook misschien wat lastiger te vinden. Desondanks heeft Nvidia ook erg veel 'dezelfde problemen' dus is het niet alleen ati die steeds slechter wordt. Oplossingen komen/zijn er echter wel. Zoals de dualscreen crashes die vrijwel opgelost zijn met de nieuwe driver.

[ Voor 24% gewijzigd door Vesper64 op 09-02-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Geweldig, ode aan 9.1! Alle BSODs zijn weg!

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

DM.Aram schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:49:
Geweldig, ode aan 9.1! Alle BSODs zijn weg!
Heb van de week ook 9.1 erop gezet, nog geen BSODs gehad, wel vond Vista (of de ati drivers) het nodig om mijn resoluties te verknallen, kreeg een van mijn monitoren niet in de goede resolutie (moest 1680x1050 zijn, maar ik kon alleen 1440x? en 1600x1200 kiezen).

Na een keertje de drivers verwijderen en opnieuw installeren lukte het me wel. Het ziet er in ieder geval wel hoopgevend uit, maar in de changelogs staat niets over het oplossen van de bug.

We zullen zien...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Ik heb dan ook eerst alles verwijderd om vervolgens clean 9.1 te installeren! Alles werkte meteen, ik merk wel dat het opstarten tot Vista-logon scherm iets langer duurt, maar dat heb ik er wel voor over.

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
9.2 geeft ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 01:56
Mijn ervaring:

Draai al een jaar lang met een DFI DK P45 T2RS+ en 2x1GB OCZ Flex PC9600 @ 1200MHz.
Eerst me een HD4850 en sinds twee maanden met twee HD4870's. Systeem draait als een zonnetje verder.

Heb vorige een tweede setje van 2x1GB OCZ Flex PC9200 op te kop kunnen tikken (Erg goede aanbieding bij Komplett.nl). Na het lezen van dit topic was ik toch beetje huiverig geworden. Begreep dat 4x1GB nogal wat problemen gaf. (Los van het feit dat 4x1GB nogal een zware load geeft op de chipset, in mijn geval een P45)

Eergister het 2x1GB PC9200 setje erbij geprikt (wat overigens gewoon ook op PC9600 met standaard voltage draait )... en.... het werkt. Nergens last van. :)

Kort samengevat;
CPU: Intel E8600 @ 9.5x474 (4:5)
Mobo: DFI DK P45 T2RS+
Ram: 4x1GB OCZ Flex PC9600 @ 1200MHz (5-5-5-15).

OS: Windows XP 32-bit (ziet maar 3GB, boeit verder niet)
Drivers: Cat 9.2

Dus in mijn geval kan ik niet vergelijken met eerdere drivers, maar Cat 9.2 werkt verder prima.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveran
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik vraag me af of ik dit probleem ook heb.

Mijn Systeem
Gigabyte EP45C-DS3R met bios F5.
Intel Core 2 Duo E6600
HIS Radeon 4700 1gb
2x2 GB OCZ Platinum 1066 geheugen
Windows Vista 32bit (ja, ik weet dat ik x64 nodig heb)
Xilence 550 Watt

Sinds mijn nieuwe moederbord heb ik al een paar keer een BSOD gehad, maar dat was nauwelijks, en wellicht omdat ik heb geoverclocked. Dit was met Transcend 800 mhz (2 x 1GB) geheugen. Vervolgens heb ik mijn nieuwe geheugen gekregen. Die loop ik nu, met mijn hele systeem op standaard instellingen. Sindsdien heb ik echter last van heel veel BSOD's. In ieder geval eentje elk uur, maar sommige al binnen 5 minuten na het opstarten. Eerst had ik er nooit last van als ik GTA 4 ging spelen, maar wel als ik bijvoorbeeld een simpel divx'je van het Net ging streamen. Ook spelletjes als Openttd trekt hij niet lang. Nu heb ik mijn geheugen van 1066 naar 800 MHZ gezet, maar dit helpt niet.
Vlak na het krijgen van mijn nieuwe mobo heb ik de 9.1 drivers van ati gedownload. Echter, omdat ik mijn 22" scherm ga opdelen, heb ik laatst Hydravision gedownload. Die herkende telkens mijn ati driver niet, en na herinstallatie van die driver doet die het eindelijk. Sindsdien is de BSOD ellende begonnen. Ik denk dat ik Hydravision eraf gooi, en driver herinstalleren.Kijken of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Lijkt me eerder iets met het geheugen. Bios resetten, mss kijken naar auto setings van het mobo. Verschillende snelheden/timings proberen. Voltage verhogen naar stabiele veilige waarden.

Er zijn idd meerdere problemen hier aan de gang.
-Black Screens, vaak geheugenproblemen.
-Hydravision, dual screen setup, vaak driver/instellingen gerelateerd. Bedenk dat chipset drivers even belangijk zijn.
-Catalyst driver recovery, wijst ook naar drivers, weer ook chipsetdrivers, maar ook instellingen. V-sync, mss powersaving settings Vista of XP (niet bekend mee). ATi tray tool, geen fijne versie bijv.

Edit:
Als het met 2 DIMMs wel werkt en met 4 niet dan ligt het probleem iig daar en kun je proberen wat dingen lager in te stellen. Natuurlijk ook bios update moederbord niet vergeten.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 28-02-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveran
Ik weet dus nog niet zeker of het aan het geheugen ligt, maar ik heb een schone install van Vista gedaan, waarna ik 9.2 erop gezet heb. Tot dusver geen problemen meer. Ik heb Hydravision nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:09
Vandaag weer beetje zitten rommelen met dit probleem alles geprobeerd vanaf 8.7 tot 9.2 en hij blijft bij mij overal crashen, ik ben van de week begonnen met Warhammer online en hier doet ie het gemiddeld om het half uur :S Zit af en toe ook wel is een sessie tussen waarmee ik een uur of 4 nergens last van heb. Begin zo langzamerhand toch weer te neigen naar een nvidia kaart... Was een leuk uitstapje naar Ati maar die driverproblemen verzieken het aardig

Systeem is btw:

e6600 @ 2.8 GHZ(op 2.4 ghz geeft hij dezelfde problemen)
2x 2GB DDR2 800MHZ
Asus P5Q Pro
Ati Radeon x4870 512 MB
Windows Vista Ultimate 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ik moet zeggen dat mijn pc de laatste tijd geen last meer heeft van BSOD's. Draai 9.1 al een tijd (deze keer met het control center erbij) en ik heb nog geen last gehad van BSOD's. Gamen gaat nog steeds goed (nooit last van gehad en mijn kaart heeft het ECHT zwaar bij het gamen :')) en nu krijg ik ook geen vastlopers meer terwijl ik in windows (de desktop) zit.

Klopt snel even op een stuk hout

@Verxx: De meesten hebben last van crashen terwijl de kaart niet belast wordt. Dat je crashes krijgt in games kan aan de games liggen of aan het feit dat de kaart te heet wordt.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291543

Ook ik heb last van mijn ati drivers in vista.
Even ter info, het gaat dan om een laptop, met 4Gb ram en een Ati Mobility Radeon 3470.

Tijdens spellen (speel ik maar weinig maar toch) heb ik er eigenlijk geen last van, maar wel binnen de normale windows omgeving (alleen desktop of dekstop + bijv dvd afspelen/3dsmax/photoshop)

Nu wil ik best nieuwe drivers proberen, maar op de ati site kan ik geen drivers vinden voor deze specifieke kaart (staat er gewoon niet bij).

Weet iemand of hier nog drivers voor moeten komen of dat ik gewoon de laatste "totaalpackage" kan nemen met deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Anoniem: 291543 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:43:
Ook ik heb last van mijn ati drivers in vista.
Even ter info, het gaat dan om een laptop, met 4Gb ram en een Ati Mobility Radeon 3470.

Tijdens spellen (speel ik maar weinig maar toch) heb ik er eigenlijk geen last van, maar wel binnen de normale windows omgeving (alleen desktop of dekstop + bijv dvd afspelen/3dsmax/photoshop)

Nu wil ik best nieuwe drivers proberen, maar op de ati site kan ik geen drivers vinden voor deze specifieke kaart (staat er gewoon niet bij).

Weet iemand of hier nog drivers voor moeten komen of dat ik gewoon de laatste "totaalpackage" kan nemen met deze kaart?
Probeer gewoon eens de catalyst drivers. De 34xx serie is gewoon nog een serie die gesuppord wordt dus misschien heb je geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291543

.Gertjan. schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:32:
[...]

Probeer gewoon eens de catalyst drivers. De 34xx serie is gewoon nog een serie die gesuppord wordt dus misschien heb je geluk.
Op de amd site valt te lezen dat er geen driver support is voor de radeon mobility producten, is er dan geen verschil tussen catalyst/drivers voor desktop kaarten en catalyst/drivers voor mobility (notebook) kaarten?

- edit -
Ik zie net dat de catalyst versie 9.2 is, ik zat naar de driver versie te kijken (das 8.47) dus nieuwere catalyst gaat hem niet worden denk ik? of zijn er ook nieuwe, lossen drivers te vinden?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 291543 op 16-03-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
Blijkbaar hebben steeds minder mensen last cq heeft iedereen het opgegeven. Ik baal nog net zo: 9.4 geeft geen verbetering (integendeel!). DIt wordt dus denk ik niet opgelost. Wat heb je aan je mooie 4870 als je er nauwelijks mee kunt gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:24

tozzke

aka tozzert

ik had dus niet het probleem dat hij in games crashte, maar gewoon als hij stond te idlen of als je een spel/programma afsloot.
Ik kreeg dan 2 of 3 keer de melding dat de videodriver niet meer reageerde oid (geel driehoekje met uitroeptekentje onderin tray), gevolgd door een BSOD.
Sinds ik 9.1 (8.573.0.0) draai, heb ik nergens meer last van, ook niet met de dualmonitor setup (19" crt @ 1600x1200 naast 22" @ 1680x1050)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ik moet zeggen dat inderdaad een tijdje geleden een update is uitgebracht die de idle crashes heeft opgelost. Het is een tijd rustig. Tijdje geleden heb ik een andere Ati kaart gekocht (de 2400pro is een 4670 geworden) en heb een complete reinstall van mijn systeem gedaan en moet zeggen dat ik nog steeds geen problemen heb.

Dus ik denk dat het probleem waar het topic over ging inmiddels is opgelost (door ATI of door MS). Hoewel er misschien nog mensen zijn die tijdens gamen problemen hebben, maar daar is dit niet het juiste topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Laatst online: 09-05 16:59
dit is mijn systeem:
Moederbord: MSI P45 NEO-F
processor: Intel Core 2 Duo E8400
Geheugen: Kingston 4GB (2x2)
Videokaart: MSI Radeon HD4850 512mb

ik had ook bsod(atikmdag.sys) bij ongeveer alle games die ik opstart.
probleem is nu volledig verholpen door bios te flashen naar de nieuwste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

Hebben mensen ook problemen met 8GB RAM? (4x2GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb zelf in ieder geval het probleem nog steeds, ook met 2GB ram (2x1GB). Het lijkt erop alsof het wel minder problemen zijn,

Problemen vinden nog steeds plaats bij het draaien van Folding@Home, al hoewel het zonder F@H ook op treed. Tijdens het gamen absoluut niet.

Specs zijn verder een E8400 op 3.6, Gigabyte P45 mobo en een Gigabyte 4850 passief. Met Catalyst 8.12, 9.1 en 9.3 zijn er problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300525

Toch wel een zeer typische situatie. Veel "oplossingen" op het internet werken lang niet bij iedereen.
Zo ook bij mij. Ik draai een dual-boot systeem met Windows Vista 32-bit en Windows 7 Beta.
Win Vista x86 blijft, wat ik ook probeer, problemen geven. Wel minder sinds de driver updates van ati.
Maar wat ik dus raar vind, is dat ik in Win 7 Beta geen enkel probleem gehad met de ati kaart.
Bij mij werkt in principe een Beta versie van OS beter dan een al "geservice-packed" OS.

Ik probeer toch wel zo snel mogelijk aan Win 7 te komen.

Mijn problemen zijn het uitvallen van de ati-driver (atikmdg) in het bureaublad en de soms daarop volgende BSOD's.

Overigens is ook raar dat er GEEN BSOD's volgen sinds ik de file(s) ATIKMDG.sys eraf heb geflikkerd.
Dus er moet iets met die file aan de hand zijn. Wel blijft het uitvallen bestaan, maar dat is voor mij beter dan een totale harde reset.

Nu ga ik de 9.1 Driver set van ATI proberen en hoop ik toch eigenlijk wel dat het probleem WEG is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*update*

Misschien wel handig om te vermelden wat voor systeem ik gebruik:

Dell Studio 17 Notebook
Intel C2D T9400 @ 2.53 GHz
ATI Mobility Radeon HD3650
4 GB Ram
2x320 Gb HDD's
Standaard beeldscherm (in de laptop natuurlijk) @ 1440x900
1x 22" Samsung Syncmaster 226BW 1440x900

overigens geen flauw idee wat voor een moederbord er precies inzit. Een Dell ding...
ik gebruik de 22" ook op 1440x900 i.v.m. een programma dat conflicten geeft met 2 verschillende resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300562

Ghostface9000 schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:00:
dit is mijn systeem:
Moederbord: MSI P45 NEO-F
processor: Intel Core 2 Duo E8400
Geheugen: Kingston 4GB (2x2)
Videokaart: MSI Radeon HD4850 512mb

ik had ook bsod(atikmdag.sys) bij ongeveer alle games die ik opstart.
probleem is nu volledig verholpen door bios te flashen naar de nieuwste versie
Dit was eigenlijk ook mijn situatie, met dank aan de mensen hier op 't forum voor het aanraden van een BIOS flash _/-\o_ heb ik het probleem gereduceerd tot de kleine pop-ups.
Voor de BIOS update kampte ik met 2-12 blue screens per dag, met de welbekende 0x116 stopcode en verwijzing naar atikmdag.sys . Nu heb ik alleen nog *last* van de 2 seconden black-outs in combinatie met de "Het beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld" pop up.
Deze krijg ik op totaal onwillekeurige momenten, dus ook tijdens het gamen. Gelukkig speel ik vrijwel altijd WoW op Windowed Mode.

Mijn specs:
MSI P45 Neo-F ,Retail
Intel Dual Core E8400
ATi Radeon Club3D HD4850
Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 640GB
Kingston KVR800D2N5K2/4G,4096MB
VX550 Corsair, 550W voeding
Samsung Syncmaster T220, 22"

Ook ik ben van plan zo snel mogelijk Windows 7 te gaan gebruiken op dual boot. Dat wordt waarschijnlijk nog 9 dagen wachten :).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 300562 op 29-04-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1 dag later...nog geen enkele melding gehad. Draai wel met AERO, maar een aantal andere beeldopties uit.
ATI driver 9.1 geïnstalleerd zonder CCC. Hopen maar dat die meldingen weg blijven, want ik neem veel en vaak muziek op. Dan kan ik die zwaar irritante meldingen (pop-ups) er niet bij hebben.

@ MajestyZ: Idd nog 9 dagen wachten op de RC. Mag ik vragen waarom je de Beta niet gedownd hebt?
Draait als een tierelier!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meestal draait ie 2-3 dagen na het opnieuw installeren van de drivers perfect. Juich niet te vroeg!

De Beta downloaden was er een beetje bij ingeschoten destijds. Ik heb in ieder geval wel een key om RC1 te activeren, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet er (helaas) alles van. Gisteren had ik sinds een week of 3 OPEENS weer zo'n wazige pop-up.
Maar nu sinds die driver install "nog niet". Over een maand ofzo kan hij er opeens weer uit vliegen.

Ik zie wel. Misschien is het met de nieuwe Vista SP2 wel verholpen!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die versie is volgens mij al downloadbaar, maar de veranderingen zijn echt minimaal. Ik denk dat het niet veel oplost, maar tijd zal het vertellen. Eerst maar eens naar Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor...daar was de melding alweder. In win 7 dus gewoon niet. Hoe apart.
De RTM en RC zijn beschikbaar van SP2. Maar goed, het kan zijn dat de "echte" release toch nog wel even op zich laat wachten en misschien wat kleine opgeloste schoonheidsfoutjes bevat (hoop ik tenminste).

We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens ben ik wel blij dat hij geen BSOD meer geeft. Ik was bezig in Adobe Premiere en hij werkte gewoon door. Dat is natuurlijk al een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://downloads.guru3d.c...4-WHQL-download-2257.html

Dit is een link naar een update voor bepaalde Intel chipsets. Nadat ik SP2 voor Vista geïnstalleerd heb, heb ik deze update ook maar geïnstalleerd. Bij mij heeft deze update de PCI-E en RAM gedeeltes veranderd.
Ik ben benieuwd of dit wat uit gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Het is een paar maanden geleden dat ik hier gepost heb, maar helaas is sinds dit weekend de welbekende driver-stopped-responding-but-has-recovered melding terug bij mij. Op 25 april heb ik de laatste windows updates geinstalleerd, en vandaag een aantal updates voor MS Office. Morgen maar eens kijken of uninstallen helpt..

Heb dit weekend en vandaag in totaal 5 meldingen gehad, daarvoor in 3 maanden misschien 3 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeer zeer zeer raar vind ik dat als ik Aero uitzet, ik geen enkel probleem ervaar.
Als ik Aero aanzet, komen er in 2 dagen (tot nu toe) minimaal 2 meldingen. Ik heb na de instal
van de Ati 9.1 driver, het bestand atikmdag.sys van het systeem verwijderd (nadat ik weer een BSOD kreeg)en sindsdien 8 meldingen gekregen (driver-stopped-responding-but-has-recovered). Allemaal met Aero "aan".
Aero "uit" en geen enkel probleem meer. Hoe vaag is dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-05 07:31
Ik heb dus ook al een half jaar hier last van. Heb al een keer mijn moederbord omgeruild wegens een ander defect, dat lijkt me niet het probleem. Ik dacht toen dat het aan mijn geheugen lag, memtest gedaan en alles was oke volgens memtest. Toen dacht ik dat het aan mijn videokaart ligt, die is nu bij Gistron voor onderzoek omdat dat ding 100c in load wordt, maar ik heb dus nu een andere ATI kaart er in zitten, een medion 740xl, en ik krijg nog steeds drivercrashes op willekeurige momenten tijdens het gamen.

Wat is nu het probleem? Naar aanleiding van deze pagina:
http://support.amd.com/us...pondingerrormessages.aspx
zou ik zeggen dat het motherboard-memory compatibility zou zijn, wat mag ik daar onder verstaan? Ik heb geen ander DDR2 geheugen beschikbaar om het te proberen.. Zou het kunnen zijn dat het met een andere instelling of zoiets verholpen is?

Specs:
Asus P5kC
Thermaltake Toughpower 600W
Intel core 2 duo e8500 @3.16
2x 2gb OCZ Reaper (PC6400)
Asus HD4850
Windows Vista Ultimate 32-bit (Met de nieuwste ati drivers)

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten00 op 05-05-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In Windows 7 RC1 heb ik nergens last meer van.

Specs:
Moederbord: MSI P45 Neo-F ,Retail
Processor: Intel Dual Core E8400 @ 3GHZ
Videokaart: ATi Radeon Club3D HD4850
Harde Schijf: Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 640GB
Geheugen: Kingston 800MHz, DDR2, PC6400, 4GB *2x2GB*
Voeding: VX550 Corsair
Behuizing: Antec Nine Hundred
OS: Windows 7 RC1 build 7100 / Windows Vista Basic 64 bit in Dual Boot

@ Maarten00, Motherboard-memory compatibility zou een kern van waarheid in kunnen zitten. Maar ik heb ander geheugen geprobeerd in mijn pc en het probleem bleef. Ik zit eerder te denken aan bepaalde moederborden. Ik zie vaak de Asus P5k voorbijkomen en de P45 van MSI ook. De mensen die een MSI P45 Neo hebben kunnen het probleem voor het grootste deel oplossen door BIOS drivers te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Anoniem: 300525 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 01:32:
Toch wel een zeer typische situatie. Veel "oplossingen" op het internet werken lang niet bij iedereen.
Zo ook bij mij. Ik draai een dual-boot systeem met Windows Vista 32-bit en Windows 7 Beta.
Win Vista x86 blijft, wat ik ook probeer, problemen geven. Wel minder sinds de driver updates van ati.
Maar wat ik dus raar vind, is dat ik in Win 7 Beta geen enkel probleem gehad met de ati kaart.
Bij mij werkt in principe een Beta versie van OS beter dan een al "geservice-packed" OS.

Ik probeer toch wel zo snel mogelijk aan Win 7 te komen.

Mijn problemen zijn het uitvallen van de ati-driver (atikmdg) in het bureaublad en de soms daarop volgende BSOD's.

Overigens is ook raar dat er GEEN BSOD's volgen sinds ik de file(s) ATIKMDG.sys eraf heb geflikkerd.
Dus er moet iets met die file aan de hand zijn. Wel blijft het uitvallen bestaan, maar dat is voor mij beter dan een totale harde reset.

Nu ga ik de 9.1 Driver set van ATI proberen en hoop ik toch eigenlijk wel dat het probleem WEG is. |:(
Die melding heb ik dus ook vaak genoeg, kun je die file er dus gewoon afgooien. Heeft dat nog nadelen voor het een of het ander of kan ik hem beter hernoemen zodat ik hem nog terug kan zetten ?
Krijg wel eens een melding, eigenlijk alleen als ik een film kijken op mijn lcd via DVI>HDMI en als msn aanstaat.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
Anoniem: 300562 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:27:
In Windows 7 RC1 heb ik nergens last meer van.

Specs:

@ Maarten00, Motherboard-memory compatibility zou een kern van waarheid in kunnen zitten. Maar ik heb ander geheugen geprobeerd in mijn pc en het probleem bleef. Ik zit eerder te denken aan bepaalde moederborden. Ik zie vaak de Asus P5k voorbijkomen en de P45 van MSI ook. De mensen die een MSI P45 Neo hebben kunnen het probleem voor het grootste deel oplossen door BIOS drivers te updaten.
Ik heb in de hoop van m'n problemen af te zijn ook Windows 7 geïnstalleerd, maar het probleem blijft bij mij. Kan ik ook proberen om m'n bios te updaten, of zal dit toch niets uithalen? Heb zoiets namelijk nog nooit gedaan, en ga het natuurlijk niet proberen als het sowieso niets zal uithalen, omdat het naar wat ik soms lees best een probleem kan worden als je het verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is er voor de Asus borden een erg handige tool om je BIOS mee te updaten.

Raar dat ie bij jou 't zelfde probleem geeft, dat lijkt eigenlijk meer op een defecte kaart. Tot zover heb ik nog niemand gevonden die 't probleem ook in Windows 7 heeft.

Krijg je gewoon dezelfde melding: "beeldscherm besturingsprogramma werk niet meer en is gestopt"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
Ik krijg in 7 de melding dat het beeldschermstuurprogramma ati radeon family is gestopt, in vista krijg ik de melding dat atimkdag is gestopt. Maar die melding krijg ik inderdaad ja, voor zover als ik gemerkt heb alleen in games, heb het niet uitvoerig kunnen testen omdat ik niet echt veel game, en zeker niet in 7. Maar ik had hetzelfde probleem nog steeds met een andere videokaart. Een Ati x700 gaf in Vista dezelfde problemen heb het niet in 7 kunnen testen, dus ik denk dat ik toch binnenkort maar even ga proberen om mijn moederbord te updaten. Ik geloof dat het kan met asus EZflash, ik ga het even opzoeken en proberen. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm oké. "Heb het niet uitvoerig kunnen testen omdat ik niet echt veel game", dat betekent dus dat het alleen voorkomt bij het gamen, niet? Je zou AtiTool nog kunnen testen om te kijken of het alleen voorkomt bij zware belasting.

Succes met het updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05 13:55

the mod man

iets van beeldmaker

Ik heb het topic eerder gezien maar vond het het niet waard te posten... nu doe ik het toch maar.
Onder windows xp en windows 7 heb ik hier nog nooit last van gehad... Heb een hd4850 en 4GB ddr2

Vanaf catalyst 8 ongveer heb ik de hd4850 en heb alle versie's gehad (iets met tweaker zijn O-) )

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
Ja, het komt ook alleen voor tijdens het gamen, volgens mij is het nog nooit gewoon op m'n desktop voorgekomen. Wel wanneer ik bijvoorbeeld een spel op de achtergrond had draaien, maar die even geminimaliseerd had om even iets op te zoeken ofzo. Volgens mij heb ik het ook wel eens bij bijv youtube filmpjes gehad.. Ik heb zojuist mijn bios geupdate, ik hoop dat dat m'n probleem verhelpt.

EDIT: Helaas, nog steeds hetzelfde probleem :( Ik weet niet meer wat ik er mee aan moet, ik denk dat ik er een keer ander geheugen in ga doen en dan zien of ik hetzelfde probleem houd..

[ Voor 19% gewijzigd door Maarten00 op 15-05-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NeoMe schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:30:
[...]

Die melding heb ik dus ook vaak genoeg, kun je die file er dus gewoon afgooien. Heeft dat nog nadelen voor het een of het ander of kan ik hem beter hernoemen zodat ik hem nog terug kan zetten ?
Krijg wel eens een melding, eigenlijk alleen als ik een film kijken op mijn lcd via DVI>HDMI en als msn aanstaat.
Nou ja, ik dacht, hij geeft die file als foutmelding, dus als ik hem eraf werp geeft hij dan nog steeds die file als foutmelding?
Potverdikkie zeg, 8)7 opeens geen bluescreens meer. Wel nog die andere melding, maar dat vind ik niet zo erg. Het gaat er mij om dat ik geen muziek-file-corrupptie ("FL" van Fruityloops) krijg door zo'n lullige :( VISTA fout.
Dus dat probleem is dan dus opgelost. _/-\o_
Maar goed, ik heb na het verwijderen van die file geen last van bijverschijnselen als het gaat om andere programma's, maar ik moet zeggen, ik draai ook geen zware grafische toepassingen op die laptop.

Overigens heb ik Windows 7 RC1 draaien op dit moment en heb ik werkelijk helemaal NERGENS meer last van.
Alle problemen die ik gehad heb met Vista zijn weg. Errug lekker dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg de pop ups alleen tijdens zware grafische toepassingen, zojuist Need For Speed Undercover getest en daarbij komt het zo'n 2x per dag voor. Dit alleen bij Vista Basic 64 bit.

Moet de partitie van Windows 7 nog ietsjes groter maken zodat er wat meer op kan, haha.
Langzaam maar zeker worden er steeds meer applicaties W7 compatible! Alleen jammer van de Logitech Mouse Drivers.. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
Maarten00 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:11:
Ja, het komt ook alleen voor tijdens het gamen, volgens mij is het nog nooit gewoon op m'n desktop voorgekomen. Wel wanneer ik bijvoorbeeld een spel op de achtergrond had draaien, maar die even geminimaliseerd had om even iets op te zoeken ofzo. Volgens mij heb ik het ook wel eens bij bijv youtube filmpjes gehad.. Ik heb zojuist mijn bios geupdate, ik hoop dat dat m'n probleem verhelpt.

EDIT: Helaas, nog steeds hetzelfde probleem :( Ik weet niet meer wat ik er mee aan moet, ik denk dat ik er een keer ander geheugen in ga doen en dan zien of ik hetzelfde probleem houd..
Het probleem dat jij beschrijft is bij gaming dit is niet het probleem dat in deze thread bedoelt wordt. Het probleem dat in deze thread beschreven wordt gaat hem over het feit dat als e PC niets aan het doen is, de driver eruit knalt. Aangezien het bij jou onder belasting is denk ik eerder aan faulty memory of gfx kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 17:54

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Onder Windows 7 heb ik er ook last van. Heb mijn huidige setup nu 6 dagen en met de standaard drivers van Windows 7 die meekwamen (4800 family WDDM1.0) nergens last van gehad, maar toen via Windows Update WDDM 1.1 geinstalleerd en sindsdien is de ellende begonnen. Daarna nog 9.5 geinstalleerd maar gisteren onder een fijn multiplayerpotje Civilization IV BTS (RoM mod) liep hij gewoon 2x vast waarvan 1x met BSOD.

Ga vanavond nog maar eens proberen die eerste driver terug te zetten en hopen dat dat werkt en CCC er ook eens uitgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mightybunny schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:08:
[...]

Het probleem dat jij beschrijft is bij gaming dit is niet het probleem dat in deze thread bedoelt wordt. Het probleem dat in deze thread beschreven wordt gaat hem over het feit dat als e PC niets aan het doen is, de driver eruit knalt. Aangezien het bij jou onder belasting is denk ik eerder aan faulty memory of gfx kaart.
Dat is niet waar, het gaat hier om beide problemen. Er zijn al mensen geweest die het probleem tijdens gamen hadden en na het vervangen van hun kaart er nog steeds last van hadden. Ik krijg het ook alleen tijdens gamen, op mijn pc. Op de pc van mijn broer (met XP!) draait de kaart probleemloos.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 300562 op 20-05-2009 16:33 . Reden: Aanpassing zin. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ankhie schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:09:
Onder Windows 7 heb ik er ook last van. Heb mijn huidige setup nu 6 dagen en met de standaard drivers van Windows 7 die meekwamen (4800 family WDDM1.0) nergens last van gehad, maar toen via Windows Update WDDM 1.1 geinstalleerd en sindsdien is de ellende begonnen. Daarna nog 9.5 geinstalleerd maar gisteren onder een fijn multiplayerpotje Civilization IV BTS (RoM mod) liep hij gewoon 2x vast waarvan 1x met BSOD.

Ga vanavond nog maar eens proberen die eerste driver terug te zetten en hopen dat dat werkt en CCC er ook eens uitgooien.
WOW, dat is geen goed nieuws. Ik heb tot dusver NERGENS last van met Win7. Ook niet met die nieuwe WDDM 1,1 Drivers van ATI. In Windows Vista wil het bij mij in ieder geval nogal uitmaken of ik Aero aan of uit heb staan.
Als Aero uitstaat, heb ik NERGENS last van. Het lijkt wel of de driver bepaalde toepassingen van Win Vista Aero niet kan verwerken ofzo.
Nu denken mensen natuurlijk dat het daar niet aan ligt, want er zo'n ook al een aantal mensen die er last van hebben in Win XP. Maar ik denk dat die mensen toch ergens anders last van hebben.
Als bij mij Aero uit staat :'( , heb ik helemaal geen driver problemen meer. En de laptop draait nog sneller ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mightybunny schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:08:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, omdat hij met Windows 7 nergens last van heeft. Kapotte hardware is het dus niet.

Man, man, man, man, wat een *****problemen. Echt, je koopt een G L O E D N I E U W E Dell laptop en het eerste wat hij doet als hij geïnstalleerd is, is een BSOD geven. En gewoon sinds dat moment nog niet echt een oplossing hebben. Behalve dan dat bij mij het "Aero uitzetten" heeft geholpen. Maar ik las dat dat ook niet bij iedereen werkt. Lucky me 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Anoniem: 300525 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:01:
[...]

WOW, dat is geen goed nieuws. Ik heb tot dusver NERGENS last van met Win7. Ook niet met die nieuwe WDDM 1,1 Drivers van ATI. In Windows Vista wil het bij mij in ieder geval nogal uitmaken of ik Aero aan of uit heb staan.
Als Aero uitstaat, heb ik NERGENS last van. Het lijkt wel of de driver bepaalde toepassingen van Win Vista Aero niet kan verwerken ofzo.
Nu denken mensen natuurlijk dat het daar niet aan ligt, want er zo'n ook al een aantal mensen die er last van hebben in Win XP. Maar ik denk dat die mensen toch ergens anders last van hebben.
Als bij mij Aero uit staat :'( , heb ik helemaal geen driver problemen meer. En de laptop draait nog sneller ook.
Ik heb inmiddels de Windows 7 driver teruggezet welke Microsoft zelf leverde via Windows Update (WDDM 1.1) maar wel icm CCC en gisteren even zitten testen met Counter-Strike (waar hij in eerste instantie ook 2x VPU recovery deed) en dit keer nergens last van gehad. Aero heb ik ook gewoon aangehouden omdat ik die juist zo heerlijk vind werken in W7. En gezien gamen hier gemiddeld 2x per week een avondje met vrienden gebeurt (Civ IV & Sacred 2) en voor de rest vooral gewerkt wordt met muziek opnemen, films kijken en de standaard dingen ben ik ook niet van plan het uit te zetten. Je verwacht toch dat je Core i7 systeem gewoon moet werken :)

Zal vanavond eens kijken met Civilization IV BTS en hopen dat hij dat nu wel goed doet (mits we niet te verstrikt blijven zitten in recording) en dan laat ik het hier wel even horen. De Catalyst 9.5 drivers zijn voor mij in elk geval een no-go, dat was wel duidelijk. Bovendien merkte ik dat de performance van de WDDM 1.1 driver ook nog eens beter is dan Catalyst 9.5 in Sacred 2, Civilization IV & Counter-Strike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ankhie schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 10:29:
[...]

Ik heb inmiddels de Windows 7 driver teruggezet welke Microsoft zelf leverde via Windows Update (WDDM 1.1) maar wel icm CCC en gisteren even zitten testen met Counter-Strike (waar hij in eerste instantie ook 2x VPU recovery deed) en dit keer nergens last van gehad. Aero heb ik ook gewoon aangehouden omdat ik die juist zo heerlijk vind werken in W7. En gezien gamen hier gemiddeld 2x per week een avondje met vrienden gebeurt (Civ IV & Sacred 2) en voor de rest vooral gewerkt wordt met muziek opnemen, films kijken en de standaard dingen ben ik ook niet van plan het uit te zetten. Je verwacht toch dat je Core i7 systeem gewoon moet werken :)

Zal vanavond eens kijken met Civilization IV BTS en hopen dat hij dat nu wel goed doet (mits we niet te verstrikt blijven zitten in recording) en dan laat ik het hier wel even horen. De Catalyst 9.5 drivers zijn voor mij in elk geval een no-go, dat was wel duidelijk. Bovendien merkte ik dat de performance van de WDDM 1.1 driver ook nog eens beter is dan Catalyst 9.5 in Sacred 2, Civilization IV & Counter-Strike.
Ik heb nog steeds nergens last van gehad. Ik heb een game-PC, een muziek-Laptop en een administratie-Studio-Hybrid. Op deze drie PC's heb ik in Vista (SP1) problemen gehad. Op alle drie de PC's staat inmiddels Win7 en alle problemen zijn weg.
Voor mij kan het niet duidelijker. Overigens had ik het over de Aero in Win Vista. Als ik die uitzet heb ik geen last meer van die driver-popup. Win7 is idd lekker met die Aero. Ik werk er sneller mee in ieder geval.
Het is natuurlijk nog maar een RC, maar ik vind het wel raar dat WDDM drivers beter zijn dan een WHQL driver set.
Geeft nog maar weer eens duidelijk weer hoe lastig het is voor ontwikkelaars om goede, stabiele drivers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Tot zover goed nieuws. Sinds ik de WDDM 1.1 drivers heb teruggezet heb ik geen crashes meer gehad en geen last van VPU recoveries. Noch bij Sacred 2, noch bij Counter-Strike, noch bij Civilization IV.
Het lijkt er dus op dat het in de drivers van ATi zelf zit en de standaard Windows 7 drivers de stabielste zijn. Overigens draait CCC bij mij nog steeds en Aero uiteraard ook.

Mocht ik nog crashes krijgen dan laat ik het wel even weten, maar tot nu toe alles soepel (ivm 2-3-4x op een avond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ik heb sinds gister ook Windows 7 er op staan en tot nu toe nog geen vpu recoveries gehad. Ik heb met windows update de wdm 1.1 geinstalleerd en daarna de laatste 9.5 drivers van Ati. Weet eigenlijk niet of dat veel uitmaakt maar tot nu toe geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
ankhie schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:52:
Tot zover goed nieuws. Sinds ik de WDDM 1.1 drivers heb teruggezet heb ik geen crashes meer gehad en geen last van VPU recoveries. Noch bij Sacred 2, noch bij Counter-Strike, noch bij Civilization IV.
Het lijkt er dus op dat het in de drivers van ATi zelf zit en de standaard Windows 7 drivers de stabielste zijn. Overigens draait CCC bij mij nog steeds en Aero uiteraard ook.

Mocht ik nog crashes krijgen dan laat ik het wel even weten, maar tot nu toe alles soepel (ivm 2-3-4x op een avond).
Toch interessant.. Ik ga ook maar eens proberen om die ati drivers er dan af te gooien en die gebruiken.. En als het probleem echt bij de hardware ligt zal het waarschijnlijk het geheugen zijn, omdat ik met een andere kaart precies hetzelfde probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Even een update van mij :)

Een dag nadat ik gepost had dat Windows 7RC het bij mij vlekkeloos deed, kreeg ik weer een driver crash.

Vervolgens ging ik weer een format doen, maar nu zonder de WDM1.1 ati drivers die windows update aanbiedt maar gewoon de drivers van de ati site gehaald. Sindsdien draait het nu 3 weken 100% stabiel, zonder 1 crash _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik had t zelfde probleem met mn hd4870, bleef dr maar uit knallen op de desktop, maar tijdens stresstesten no problem. blijkbaar is dr wat mis met de default 2d speeds en/of het heen-en weer switchen daaarnaar (wat ie de hele tijd doet, iedere keer als in n venster open of de muis beweeg met aero aan, vind de kaart het nodig om naar 3d speeds te knallen terwijl de belasting minder dan 1% is, en na n tijdje (kan n kwartier zijn, kan n uur zijn) --> drivers hersteld, of gewoon n harde crash met n lichtblauw scherm zonder letters

voor mij was de oplossing ATT installeren, en n overclock van 1 mhz instellen, zodat ie niet meer terugvalt naar 2d speeds.
iig, kaart draait nu stable, al een paar weken, win 7 x64 met 2x2gb, p35 bordje, no problem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
AlexanderB schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 17:12:
ik had t zelfde probleem met mn hd4870, bleef dr maar uit knallen op de desktop, maar tijdens stresstesten no problem. blijkbaar is dr wat mis met de default 2d speeds en/of het heen-en weer switchen daaarnaar (wat ie de hele tijd doet, iedere keer als in n venster open of de muis beweeg met aero aan, vind de kaart het nodig om naar 3d speeds te knallen terwijl de belasting minder dan 1% is, en na n tijdje (kan n kwartier zijn, kan n uur zijn) --> drivers hersteld, of gewoon n harde crash met n lichtblauw scherm zonder letters

voor mij was de oplossing ATT installeren, en n overclock van 1 mhz instellen, zodat ie niet meer terugvalt naar 2d speeds.
iig, kaart draait nu stable, al een paar weken, win 7 x64 met 2x2gb, p35 bordje, no problem :)
Dacht dat ik in deze thread gelezen had dat er een bios update was die dit probleem oploste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzoverschoor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 23:46
Maarten00 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:05:
Ik heb dus ook al een half jaar hier last van. Heb al een keer mijn moederbord omgeruild wegens een ander defect, dat lijkt me niet het probleem. Ik dacht toen dat het aan mijn geheugen lag, memtest gedaan en alles was oke volgens memtest. Toen dacht ik dat het aan mijn videokaart ligt, die is nu bij Gistron voor onderzoek omdat dat ding 100c in load wordt, maar ik heb dus nu een andere ATI kaart er in zitten, een medion 740xl, en ik krijg nog steeds drivercrashes op willekeurige momenten tijdens het gamen.

Wat is nu het probleem? Naar aanleiding van deze pagina:
http://support.amd.com/us...pondingerrormessages.aspx
zou ik zeggen dat het motherboard-memory compatibility zou zijn, wat mag ik daar onder verstaan? Ik heb geen ander DDR2 geheugen beschikbaar om het te proberen.. Zou het kunnen zijn dat het met een andere instelling of zoiets verholpen is?

Specs:
Asus P5kC
Thermaltake Toughpower 600W
Intel core 2 duo e8500 @3.16
2x 2gb OCZ Reaper (PC6400)
Asus HD4850
Windows Vista Ultimate 32-bit (Met de nieuwste ati drivers)
Maarten00, kijkend naar je geheugen........weet niet welke voltage op je DDR2 heb staan, maar deze chips "2x 2gb OCZ Reaper (PC6400)" hebben tussen de 2.1-2.2voltage nodig......en standaard geef je bord tussen de 1.5-1.7voltage.............dit gaf bij een vriend van me ook een erg groot probleem, want hij kreeg bij elk spel een blauw scherm en/of een restart na zo'n 30 mins.....

[ Voor 13% gewijzigd door renzoverschoor op 14-06-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
renzoverschoor schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:02:
[...]

Maarten00, kijkend naar je geheugen........weet niet welke voltage op je DDR2 heb staan, maar deze chips "2x 2gb OCZ Reaper (PC6400)" hebben tussen de 2.1-2.2voltage nodig......en standaard geef je bord tussen de 1.5-1.7voltage.............dit gaf bij een vriend van me ook een erg groot probleem, want hij kreeg bij elk spel een blauw scherm en/of een restart na zo'n 30 mins.....
Ik heb hier nooit iets aan veranderd, ook nog nooit gedaan eerlijk gezegd. Dus ik zou kunnen proberen om het voltage van het geheugen op 2.1v te zetten? Ik neem aan dat ik dit in de bios kan aanpassen.

Edit: Heb het al gevonden, stomme onoverzichtelijke bios.. Zet ik een optie op manual, en dan expandeert het menu recht onder die optie, maar ook helemaal onderaan, lekker handig 8)7

Ok.. Heb het dus veranderd nu, nog steeds hetzelfde probleem :'( :'(

[ Voor 45% gewijzigd door Maarten00 op 15-06-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273970

Wedden dat allang bekend is WAAR de fout zit bij de ontwikkelaars, maar dat ze braaf hun waffel dichthouden omdat waarschijnlijk ALLE apparatuur van de laatste jaren te pas en te onpas (random) failed en dit een berg claims zou opleveren.

Kaarten omruilen, mobo's omruilen, mem omruilen, etc etc etc... allemaal no luck.

Wat een stelletje kneuzen zeg. Platbranden al die leasebakken van die eikels zodat ze niet meer naar huis kunnen, hebben ze wat extra tijd om dit probleem op te lossen. Ik pak ati, wie Nvidia? En wie gaat onze vrienden van msi, asus, gigabyte e.d. ff aanpakken? Microsoft ook meteen maar doen dan? Damn... dat wordt veel aanmaakblokjes kopen.... :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Anoniem: 273970 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:45:
Wedden dat allang bekend is WAAR de fout zit bij de ontwikkelaars, maar dat ze braaf hun waffel dichthouden omdat waarschijnlijk ALLE apparatuur van de laatste jaren te pas en te onpas (random) failed en dit een berg claims zou opleveren.

Kaarten omruilen, mobo's omruilen, mem omruilen, etc etc etc... allemaal no luck.

Wat een stelletje kneuzen zeg. Platbranden al die leasebakken van die eikels zodat ze niet meer naar huis kunnen, hebben ze wat extra tijd om dit probleem op te lossen. Ik pak ati, wie Nvidia? En wie gaat onze vrienden van msi, asus, gigabyte e.d. ff aanpakken? Microsoft ook meteen maar doen dan? Damn... dat wordt veel aanmaakblokjes kopen.... :-P
Right... :/

Jij bouwt zeker geen software? Het vinden van problemen in software is best lastig omdat je met veel verschillende variabelen te maken hebt (en dan bedoel ik variabele niet in de vorm van een variabele binnen je code). Er is nog steeds niet vastgesteld dat het in de software zit! Er zijn veel te veel verschillende situaties waar problemen optreden (en precies dezelfde situaties waar het wel goed gaat). Inmiddels is gebleken dat (iig het probleem dat de boel in windows zonder load crashed) optreed in zowel XP als Vista, zowel 32 als 64 bit, bij verschillende series kaarten en bij kaarten van verschillende fabrikanten, bij 4 GB of meer, maar ook bij minder dan 4 GB. Bij sommige werkt het wel en bij sommige niet. In de meeste gevallen helpt het omwisselen van de kaart niet, in sommige gevallen werkt een reinstall niet.

Ik heb een tijdje geleden mijn 2400pro vervangen voor een 4670 en sindsdien loopt alles lekker (na de vervanging meteen een fresh install gedaan van Vista x64). Ik moet het even afkloppen, maar tot nu toe nog geen problemen ondervonden met driver crashes. Ook heb ik een hele tijd geleden voor iemand een HD2600XT in een PC gezet en daar heb ik ook geen noemenswaardige problemen mee ondervonden.

Ik vraag me verder ook af wat je met je (imo kort door de bocht) post wil bereiken? Grappig om te lezen dat ze de leasebakken in de fik moeten steken, maar verder schiet je er niets mee op. Software issues oplossen vereist ook input van gebruikers, dus heb jij je bug report al ingestuurd naar ATI of Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat voor mij het probleem eindelijk opgelost was, had al tijden geen "beeldschermbesturingsprogramma reageert niet en is.. " gehad. Maar wanneer ik America's Army 3.0 speel begint 't weer, bah!

Ik vraag me af of het switchen van videokaart helpt, naar bijvoorbeeld een GTX275.

Specs once again:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Laatst online: 08-05 21:36
Anoniem: 300562 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:56:
Ik dacht dat voor mij het probleem eindelijk opgelost was, had al tijden geen "beeldschermbesturingsprogramma reageert niet en is.. " gehad. Maar wanneer ik America's Army 3.0 speel begint 't weer, bah!

Ik vraag me af of het switchen van videokaart helpt, naar bijvoorbeeld een GTX275.

Specs once again:

Enkele personen met een MSI-moederbord (waaronder mezelf) hebben het probleem kunnen oplossen met een BIOS-update, misschien moet je dat eens proberen? (mocht je dat nog niet geprobeerd hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets verder terug is te lezen wat ik al heb gedaan om het proberen op te lossen, daar valt de BIOS update onder. Maar toch bedankt.

Ik weet gewoon niet meer wat ik er mee aan moet. Binnenkort ga ik America's Army 3.0 even installeren op Windows 7 en even kijken hoe het daar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Laatst online: 09-05 16:59
Anoniem: 300562 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:56:

Specs once again:

Heb zelfde systeem als jou en probleem is verholpen door een bios flash naar de nieuwste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
Heb m'n computer teruggebracht naar Gistron. Probleem was volgens hen gevonden en opgelost, nieuwe videokaart er in. Dit keer geen asus maar een MSI 4850. Maar had net al een crash op m'n bureablad, dus volgens mij is het probleem alleen maar erger geworden. Symptomen zijn wel veranderd, en mischien dat het probleem bij mij nu opgelost is als ik bijv aero uitschakel of de CCC niet installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Laatst online: 14-02 07:06
Ik heb het de laatste tijd ook redelijk vaak voor dat m'n hd4850 ermee stopt.

Bij de eerste malen dat het voorkwam brandde het rode lichtje van overtemp protect. Maar dat is nu niet het geval. De laatste keer was er geen enkel signaallampje, maar ik kreeg een groen (?) scherm.

Mijn computer had daarvoor de hele nacht aangestaan de dag ervoor zwaar gegamed zonder problemen. Ik was gewoon rustig aan het werk en dan ineens een groen scherm.
Gelukkig bestaat de herstel functie van Chrome, en automatisch opslaan van bestanden.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Way2Evil
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik heb dit probleem ook met mijn HD 5870.
Is er al een oplossing voor, ik hoorde dat ze er mee bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
Ik weet dat ik een oud topic nu bump, maar mijn probleem is voor zover ik weet opgelost. Het bleek dus dat mijn geheugen(OCZ Reaper DDRII 800MHZ 2x2GB) problemen opleverde in combinatie met mijn moederbord (Asus P5KC). Deze conclusie zijn mensen in dit topic al vaker toe gekomen volgens mij, maar voor de mensen die het dus nog niet wisten: dit was bij mij de oplossing. De crashes kwamen bij mij alleen voor tijdens het gamen, dus niet op het bureaublad.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste