BSOD probleem Ati Radeon HD.... en 4GB RAM

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Vandaag GTA IV in de bus gekregen en ik krijg de ene recovery na de andere tijdens het spelen. In Windows en andere spellen lijkt het goed te gaan. Kunnen we een GTA-hotfix van ATi verwachten?

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:14

Grozno

acts without consequence!

Ik heb een oplossing gevonden voor mijn variant van dit probleem.

Ik heb namelijk 3Gb in mijn PC zitten, met dus alle slots vol.
Oude Lay-out:
------------------- Slot 1
512 Mb
------------------- Slot 2
1024 Mb
------------------- Slot 3
512 Mb
------------------- Slot 4
1024 Mb

Nieuwe Lay-out:
------------------- Slot 1
1024 Mb
------------------- Slot 2
512 Mb
------------------- Slot 3
1024 Mb
------------------- Slot 4
512 Mb

En het draait nu als een tiet, blijkbaar dus iets met geheugen adressering...
Misschien dat dit jullie nog op ideëen brengt.

Specs:
  • Gigabyte P35-DS3R
  • Intel Core 2 Duo E6750 @ 3.2 Ghz
  • Sapphire Ati Radeon HD3870 @ 850 / 1151 (8.11)
  • 3Gb Kingston HyperX 800Mhz RAM
  • Samsung Syncmaster 206BW @ 1680 x 1050
  • LG Flatron L1718S @ 1280 x 1024
  • Windows Vista Ultimate 32-bits

[ Voor 19% gewijzigd door Grozno op 06-12-2008 02:04 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Hoe lang draait dit al zonder problemen? Ik heb namelijk ook alweer een tijdje geen BSOD gehad (en ik heb niets veranderd, niet eens een nieuwe driver).

Geheugen timing zou een probleem kunnen zijn, maar ik vraag me af of dat ook zo is als je 2 reepjes gebruikt die uit de zelfde verpakking komen. In mijn computer zit een setje Kingston (2x 1GB) die uit het zelfde doosje kwamen. Ze raden altijd aan om geheugen van het zelfde type te gebruiken, dus ik neem aan dat uit de zelfde batch helemaal perfect moet zijn :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Ik had het dus ook (Club3D ATI 4870 1 Gig), tijdens games stoppen... ff wachten en crash (met bekende windows melding) en soms ook wel dat hij wel door ging maar even later toch alsnog crashte.
Ik heb nu de standaard ATI koeler vervangen door een Accelero Twin Turbo koeler (merk Arctic Cooling) en laat deze volg gas (12 volt) draaien en het probleem is helemaal over. Binnenkort ff op 7 volt testen.

Duidelijk gevalletje van niet toereikende koeler van de ATI dus.......

Dus het advies: vervang je videokaartkoeler.

Ik kan nu eindelijk weer uren (zwaar) 3D-gamen zonder problemen. Een verademing! :9 :P :9

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 12:37
Ik heb na wat problemen met mijn pc, moederbord kapot & harddisk dood, eindelijk mijn pc in elkaar kunnen zetten en nu krijg ik dus steeds VPU recover problemen bij Fallout 3 en 3dmark06 (gebeurt elke keer bij laatste test, het sneeuw landschap).

Mijn systeem specs:
MSI X48c platinum
Intel core2 duo e8400 (E0) op stock
Club-3D HD4870OC 512MB
2x2GB kingston ddr2-800 cl5,5,5,12 op (2x333)666MHz
samsung spinpoint hd753j
Corsair 750Watt voeding

Ik heb het probleem op Windows Vista (zonder SP1) Business en windows XP SP3, met de nieuwste directx9.0c. Catalyst versie8.10 en 8.11 geprobeerd in windows XP. Alleen catalyst 8.11 geprobeerd in Vista.
Memtest86+ 5uur gedraaid zonder fouten. Heb geprobeerd de fan op 100% te laten draaien via CCC.
VPU recover uitschakelen hielp ook niet, dan liep de pc gewoon vast.

Bij mijn vorige installatie (met kapotte HD en mobo) had ik dit probleem niet, maar toen had ik een HD4870 van club-3D die niet overklokt was (verkeerd geleverd). Kan het aan de clocksnelheden liggen of waarschijnlijk niet. En kan ik atitool nog steeds gebruiken om mijn videokaart zwaar te belasten en dus te testen of hij wel stabiel is of is daar iets beters voor?

Mvg,

Bart Kersbergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

PeepPeepPeep schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:04:

Werd je kaart ook te warm? Heb je dat wel eens gemeten? Mijn kaart is passief gekoeld en die wordt niet echt warm. Jij hebt het er ook over dat het tijdens het gamen gebeurt, maar de meeste in dit topic (inclusief ik) hebben er juist last van dat het gewoon tijden het werken in windows (of windows gewoon idle) gebeurt.

Lijkt mij heel sterk dat de videokaart hier warm van wordt. Zoveel spannends gebeurt er niet.

@BartKers: Jij geeft ook aan problemen te hebben tijdens het gamen, maar daar heeft de rest hier dus juist geen probleem mee. Ik kan mijn kaart flink aan het werk zetten in HL2 of Team Fortress 2 zonder dat mijn pc vast loopt (en dan heeft mijn kaart het echt zwaar en is er echt niet meer snelheid meer uit te halen). Terwijl hij het schijnbaar wel moeilijk vindt om Windows + Firefox te weergeven.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

.Gertjan. schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:48:
[...]

Hoe lang draait dit al zonder problemen? Ik heb namelijk ook alweer een tijdje geen BSOD gehad (en ik heb niets veranderd, niet eens een nieuwe driver).

Geheugen timing zou een probleem kunnen zijn, maar ik vraag me af of dat ook zo is als je 2 reepjes gebruikt die uit de zelfde verpakking komen. In mijn computer zit een setje Kingston (2x 1GB) die uit het zelfde doosje kwamen. Ze raden altijd aan om geheugen van het zelfde type te gebruiken, dus ik neem aan dat uit de zelfde batch helemaal perfect moet zijn :)
Voor de verandering had was bij mij het probleem tamelijk ernstig. De PC wou niet normaal booten en ik kreeg al crashes tijdens het browsen in FIrefox.
Nu draait mijn PC al anderhalve week zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37334

.Gertjan. schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:38:
[...]

Dual monitor verdenk ik ook al vanaf het begin. Voordat SP1 kwam was mijn machine niet stabiel te krijgen met 2 beeldschermen (een 1680x1050 en een 1280x1024). Tot SP1 uitkwam heb ik dus ook helaas met 1 scherm moeten draaien. Toen eigenlijk geen fouten meer gehad. Af en toe geprobeerd om met 2 schermen te werken, maar dat gaf vrijwel direct problemen.
Ik sluit me hierbij aan, ik heb 2 maanden geleden mijn 2e monitortje van de 4870 af gehaald (1024x768), en heb ik nooit meer last gehad (8.10). (nu 1x 1280x1024). Onlangs overgeschakeld naar 8.11, nog niets gehad.

* Anoniem: 37334 duimt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Sinds ik 8.11 heb krijg ik juist dit probleem, netjes wachten tot 8.12 komt en dan kijken of het opgelost is. Anders terug naar 8.10 want toen had ik nergens problemen mee, ik krijg alleen geen blauw scherm. Het scherm knippert een paar keer, en wordt daarna zwart. Soms kun je gewoon doorgaan en doet ie het weer en soms blijft ie zwart.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ik geloof dat ik zelfs nog op 8.9 zit. Zo af en toe is het een tijd rustig. Afgelopen week had ik er eigenlijk vrij weinig last van (terwijl de PC toch iets vaker aan stond dan normaal).

Maar vanavond klapte de hele boel er toch weer vrolijk uit met een mooie BSOD... Zou het zwaar klote vinden als ik mijn 2de scherm zou moeten missen... Beetje vreemd als je niet met 2 schermen zou mogen werken van ATI. Zet er dan ook geen 2 uitgangen op :')

Vind het vooral sneu voor mijn vriendin. Is ze net bezig met het schrijven van een document voor haar opleiding klapt de PC eruit... Ik kan me voorstellen dat voor een non IT-er het toch erg irritant is (dus ook mensen die gewoon een kaart kopen alleen om te gamen en verder geen klap om computers geven).

Voordeel is wel dat ze door de crashes goed backups heeft leren maken en geregeld de save knop gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb ook de TV van de computer afgehaald (dus alleen nog mijn monitor aangesloten) en alles werkt(te) perfect!

Heb 4 dagen geen BSOD gehad en voorheen had ik het toch wel om de 3 dagen. Dus je hebt best kans dat dit een oplossing is...

Heb het echter niet langdurig kunnen testen! Kreeg van sinterklaas een xbox 360. Toen wilde ik vrolijk Mpeg4 tjes gaan streamen, klapte media-player network sharing er de hele tijd uit ! Ik heb het gehad met vista en heb inmiddels XP 32 bit geinstaleerd.. alles loopt/streamt perfect. Nog geen 2de monitor eraan gehad, dus weet niet of het een Vista probleem was..

Als iemand zin heeft kan die persoon de
http://tweakers.net/nieuws/57186/nieuwe-build-windows-7-lekt-uit.html
instaleren en kijken of het probleem dan nog bestaat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-06 22:47
had dus een systeem samengesteld voor een maat, met een HD4850,maar die gaf dus in vista allemaal BSODjes... windows xp prof 32 bit gaf de oplossing..

nu zelf een HD4870 1gb aangeschaft ipv mijn 8800 gts 320mb en ik heb tot nu toe nog een BSOD gehad...hij werkt tot nu toe perfect... 8)7

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 12:37
.Gertjan. schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:14:
@BartKers: Jij geeft ook aan problemen te hebben tijdens het gamen, maar daar heeft de rest hier dus juist geen probleem mee. Ik kan mijn kaart flink aan het werk zetten in HL2 of Team Fortress 2 zonder dat mijn pc vast loopt (en dan heeft mijn kaart het echt zwaar en is er echt niet meer snelheid meer uit te halen). Terwijl hij het schijnbaar wel moeilijk vindt om Windows + Firefox te weergeven.
Ik heb mijn probleem op kunnen lossen door mijn core 10 MHz te onderclocken. Hij kreeg artifacts bij 795 en 800MHz. Bij 790MHz werkt hij wel goed. Jammer dat hij niet op stock kan draaien. Wordt maar weer terug sturen vrees ik :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:34

duhtje

blabla

Ik sluit me ook gedeeltelijk bij de genoemde problemen aan.

Specs:
Club3d HD4870 OC
MSI P45 Platinum
D2 4GB 800-444 XTC Tita K2 OCZ (2x2GB)
Intel E8500
MS Vista Home Premium 64 bits
1 monitor: iiyama B2403WS

Onder Vista blijft mijn systeem met regelmaat hangen of krijg ik zelfs een foutmelding (hardware). Meeste spellen kan ik nog geen minuut spelen voordat de boel ermee ophoudt. Maar ook gewoon in Windows wil hij er wel eens mee ophouden. Heb het moederbord geupdate, alsmede Windows en de chipsetdrivers, maar het mocht niets helpen (catalyst 8.11). Via zo'n temperatuurmeter gemerkt dat mijn grafische kaart nauwelijks warmer werd, het crashen had hier dan ook niets meer te maken.
Al met al was de pc in Vista dus niet erg bruikbaar... heb er dan ook XP (32 bits) naast geïnstalleerd en daar heb ik na zo'n 500 uur nog geen enkele probleem geconstateerd, alles werkt soepeltjes en zonder ellende. Vermoed dan ook dat het een driverprobleem is van mijn grafische kaart (/moederbord) onder Vista en zeker geen defect in de hardware.
Ben erg benieuwd of ze dit probleem gaan oplossen. Heb namelijk goed geld betaald voor Windows Vista en vind het erg vervelend dat ik er geen gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Net toch weer een crash :(

PC heeft de hele nacht rustig z'n ding staan doen, ik start 's ochtends Firefox op en boem! BSOD...
Het opstarten gaat echter wel nog steeds prima.

* Grozno ziet een patroon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Grozno schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:55:
Net toch weer een crash :(

PC heeft de hele nacht rustig z'n ding staan doen, ik start 's ochtends Firefox op en boem! BSOD...
Het opstarten gaat echter wel nog steeds prima.

* .Gertjan. ziet een patroon...
Als je patroon met FireFox heeft te maken kan ik dat bij deze meteen ontkrachten. Ik heb een tijdje firefox gemeden, maar toen ook last van crashes gehad. Ik krijg ook crashes als er niet eens een browser aan staat.

Dacht zelf een tijdje aan WinAmp, maar daar ligt het ook niet aan omdat ik die al een hele tijd niet meer gebruikt, maar de crashes zijn gebleven.

• jipjo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 08:29
joepie catalyst 8.12! Installeren en... meer last dan ooit tevoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

jipjo schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:52:
Ik nog niet * klopt af * Hoop dat ik er geen last van ga krijgen, heb wel meteen 8.12 erop gezet.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 10:49
NeoMe schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:04:
[...]

Ik nog niet * klopt af * Hoop dat ik er geen last van ga krijgen, heb wel meteen 8.12 erop gezet.
In de kerstvakantie ga ik mijn langverwachte format doen. Ik kan helaas niet testen waar het aan ligt als het daarna fatsoenlijk werkt.

Wat ga ik doen:
- Bios update (draai nog op een oude omdat het één keer is mislukt bij dit moederbord, niet mijn schuld)
- 2 seagate harddisks krijgen een firmware update.
- c:\ gaat RAID 1 draaien (iemand stripe/block size tips voor vista?)
- uiteraard nieuwste catalyst drivers.

Verder laat ik het syteem ongewijzigd. Kaarten blijven in dezelfde slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

jipjo schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:52:
JEeeeeee,

Ik heb er wel opgezet, maar nog niet gedraait daarmee (gisteravond gewoon mijn pc uitgegooit na de instal)

Hoop dat het een keer ophoudt.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
wiene schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:51:
[...]

In de kerstvakantie ga ik mijn langverwachte format doen. Ik kan helaas niet testen waar het aan ligt als het daarna fatsoenlijk werkt.

Wat ga ik doen:
- Bios update (draai nog op een oude omdat het één keer is mislukt bij dit moederbord, niet mijn schuld)
- 2 seagate harddisks krijgen een firmware update.
- c:\ gaat RAID 1 draaien (iemand stripe/block size tips voor vista?)
- uiteraard nieuwste catalyst drivers.

Verder laat ik het syteem ongewijzigd. Kaarten blijven in dezelfde slots.
probeer dan meteen windows XP prof erop te zetten... en laat ons weten of dat nou geholpen heeft... want tot nu toe is dat de enige oplossing/workaround die ik kan bedenken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Ewivis schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:03:
[...]

probeer dan meteen windows XP prof erop te zetten... en laat ons weten of dat nou geholpen heeft... want tot nu toe is dat de enige oplossing/workaround die ik kan bedenken..
Dat vind ik juist geen oplossing, ik heb niet voor niets Vista 64 bit gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 14:28

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik heb een enkele freeze gehad met Vista 64 bit met gebruik van 8.12, maar heb er ook een paar met XP gehad. Nu kan het ook zijn dat mijn twee harde schijven gaar zijn, want als ik met HDTune ga kijken hebben ze allebei de zelfde fout en de bootschijf met XP en Vista heeft een reallocated sector count fout (2x Samsung F1 640GB).

Krijgen jullie altijd een BSoD, of een systeemfreeze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
wiene schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:07:
[...]

Dat vind ik juist geen oplossing, ik heb niet voor niets Vista 64 bit gekocht.
snap ik wel, het is ook meer een workaround... kijk ik heb er zelf geen last van, zeg alleen dat windows xp uitkomst biedt :) wat je daarmee doet mag je zelf weten natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:59

tozzke

aka tozzert

ik heb een dualmonitor setup (1 CRT en een WS TFT) en ik heb ook dit probleem (¿gehad?).
- Core2 Quad Q9400
- 4GB RAM
- HD4850 1GB
- Asus P5Q-E
- Windows Vista Ultimate 64bit

Ook al vanalles geprobeerd, drivers zonder CCC, biosupdate, weet-ik-veel-wat.
Tot ik eergisteren iets las over drivers voor je monitor. Meteen op zoek gegaan voor drivers voor m'n CRT (TFT waren geen drivers voor te vinden) zodat hij niet meer als "Algemeen PnP-beeldscherm" in apparaatbeheer staat, maar als het merk en type welke het daadwerkelijk is.

Vooralsnog geen melding en/of BSOD meer gehad, maar mischien juich ik te vroeg.

te vroeg gejuicht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172214

PeepPeepPeep schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:04:
Ik had het dus ook (Club3D ATI 4870 1 Gig), tijdens games stoppen... ff wachten en crash (met bekende windows melding) en soms ook wel dat hij wel door ging maar even later toch alsnog crashte.
Ik heb nu de standaard ATI koeler vervangen door een Accelero Twin Turbo koeler (merk Arctic Cooling) en laat deze volg gas (12 volt) draaien en het probleem is helemaal over. Binnenkort ff op 7 volt testen.

Duidelijk gevalletje van niet toereikende koeler van de ATI dus.......

Ik kan nu eindelijk weer uren (zwaar) 3D-gamen zonder problemen. Een verademing! :9 :P :9
Ik heb hetzelfde probleem: krijg de ATIKMDAG Windows melding dat het stuurprogramma gestopt is... Uitsluitend wanneer ik games speel. Het gaat aan het begin even goed, daarna krijg ik de ene na de andere melding totdat de weergave ook nog eens wordt vernaggeld. Ik kan me niet voorstellen dat het wat anders is dan een koelingsprobleem.... Overigens heb ik ook een ATI 4870 1 Gig kaart (niet overgeklokt), met de 8.12 drivers.

Waarom is de standaard kaartfan ontoereikend? Dat vind ik echt heel raar. Ik zit er niet op te wachten om de fan te moeten vervangen, maar ik betwijfel of ik daar onderuit kom.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 15:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je kunt ook eens proberen je fanspeed wat omhoog te zetten. Als het helpt heb je een goede indicatie waar het mis gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 14-12-2008 17:04 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, maar ik weet niet hoe ik dat doe. De fan is aangesloten op de videokaart zelf. Kan dat dan middels de bios? Ik heb een P5Q-E moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273970

.Gertjan. schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:14:
[...]

Werd je kaart ook te warm? Heb je dat wel eens gemeten? Mijn kaart is passief gekoeld en die wordt niet echt warm. Jij hebt het er ook over dat het tijdens het gamen gebeurt, maar de meeste in dit topic (inclusief ik) hebben er juist last van dat het gewoon tijden het werken in windows (of windows gewoon idle) gebeurt.

Lijkt mij heel sterk dat de videokaart hier warm van wordt. Zoveel spannends gebeurt er niet.

Ik vrees dat er in dit topic nu teveel mensen zijn die het "zomaar" (no offense, iedereen probeert natuurlijk echt van alles voordat ie gaat "zeuren" op een forum, I understand that) melden bij vage problemen waardoor een range aan issues door elkaar heen gaan lopen. Ik vraag me ook af of de nieuwe posters ook alle 18 pagina's doorgelezen hebben?

Ik zou voor dit soort dingen graag een "subforum" zien bij gebrek aan betere inspiratie.... ehm... een ander systeem in elk geval: in een soort verkennerstijl / boomstructuur met selectievakjes, aand e hand waarvan je door in de boomstructuur vinkjes te zetten bij hardware/software (daar moet wel een gigadatabase achter hangen maar in wezen staat die al online bij sites als deze dus moet te doen zijn) steeds dieper in de boom komt en op die manier jouw specifieke issue recreeert aan de hand van die antwoorden. Daar kan je ene teller aan hangenen dan kan je heel makkelijk en heel precieszien wie welkeproblemen heeft en hoe die precies tot stand zijng ekomen en ook wat er allemaal geprobeerd is. Daar aan het einde kan dan een soort topic komen te hangen waarin mensen datgene kunnen bespreken. Dan is het veld veel opgeruimder en gerichter.

Ja, het zal veel werk zijn om op te zetten maar wel een ongeevenaard systeem als je het mij vraagt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Anoniem: 273970 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 01:10:
[...]

Ik vrees dat er in dit topic nu teveel mensen zijn die het "zomaar" (no offense, iedereen probeert natuurlijk echt van alles voordat ie gaat "zeuren" op een forum, I understand that) melden bij vage problemen waardoor een range aan issues door elkaar heen gaan lopen. Ik vraag me ook af of de nieuwe posters ook alle 18 pagina's doorgelezen hebben?

Ik zou voor dit soort dingen graag een "subforum" zien bij gebrek aan betere inspiratie.... ehm... een ander systeem in elk geval: in een soort verkennerstijl / boomstructuur met selectievakjes, aand e hand waarvan je door in de boomstructuur vinkjes te zetten bij hardware/software (daar moet wel een gigadatabase achter hangen maar in wezen staat die al online bij sites als deze dus moet te doen zijn) steeds dieper in de boom komt en op die manier jouw specifieke issue recreeert aan de hand van die antwoorden. Daar kan je ene teller aan hangenen dan kan je heel makkelijk en heel precieszien wie welkeproblemen heeft en hoe die precies tot stand zijng ekomen en ook wat er allemaal geprobeerd is. Daar aan het einde kan dan een soort topic komen te hangen waarin mensen datgene kunnen bespreken. Dan is het veld veel opgeruimder en gerichter.

Ja, het zal veel werk zijn om op te zetten maar wel een ongeevenaard systeem als je het mij vraagt. :)
Ik moet je zeker gelijk geven. Veel mensen zien dit topic als ze zoeken op Radeon HD en bluescreen en die posten dan hun probleem erin.

Als je Radeon eruit knalt onder Games dan lijkt mij dat je in veel gevallen al aan de koeling kunt denken. Het hoort in ieder geval niet in dit topic thuis.

Aanvankelijk heb ik dit topic gestart met de essentie om de BSOD die zonder noemenswaardige reden op komt zetten op te lossen. Dus gewoon tijdens desktop gebruik. We zijn er eigenlijk al achter dat het in de meeste gevallen aan een multimonitor setup met verschillende resoluties ligt waar we voorheen nog dachten dat het iets met 4GB ram was (topic titel). Helaas door de totale willekeurigheid is het tot nu toe niemand gelukt te achterhalen wat nu het probleem is. Maar daar gaat dit topic dus over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Vreemd ik heb tot nu toe wel echter minder crashes, namelijk die ene die ik hier nog gemeld heb, tot nu toe.
Draai inmiddels ook 8.12, het lijkt allemaal aardig goed te gaan.

Wat ik me nog af vroeg gebruiken de mensen met crashes hier ook nog andere PCI-kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Grozno schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:57:
Vreemd ik heb tot nu toe wel echter minder crashes, namelijk die ene die ik hier nog gemeld heb, tot nu toe.
Draai inmiddels ook 8.12, het lijkt allemaal aardig goed te gaan.

Wat ik me nog af vroeg gebruiken de mensen met crashes hier ook nog andere PCI-kaarten?
Nope. Alles zit op mijn moederbord.

Ik heb wel een PC voor iemand gebouwd waarin een PCI kaart zit (een MSI tv kaart) en die vertoont geen problemen: HD2600XT, verder vrijwel het zelfde als mijn PC: Windows Vista x64, 2GB Kingston (2x 1gb), Intel E2180 (alles normaal), asus mobo (wel een iets andere serie).

Die pc vertoont geen problemen, maar die heeft slechts 1 monitor eraan hangen (daarom heb ik nogsteeds het vermoeden dat het aan dual screen ligt).

Misschien moeten we uit de topic titel het stukje 4GB Ram weghalen. Inmiddels is bewezen dat de zelfde problemen zich voordoen op andere geheugen configuraties (waaronder mijn 2x 1GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
.Gertjan. schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:05:
[...]
Misschien moeten we uit de topic titel het stukje 4GB Ram weghalen. Inmiddels is bewezen dat de zelfde problemen zich voordoen op andere geheugen configuraties (waaronder mijn 2x 1GB)
Misschien vervangen door Vista inderdaad. Volgens mij maakte 32 of 64 bit niks uit toch? ik heb 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Het vreemde is dan dan ik met twee verschillende monitoren nu geen problemen meer heb, nu nog uit vinden waarom dat nu niet meer is...

* Grozno kruist ondertussen wat vingers...

Ik ben het ook met Hotdoggie eens. Er kunnen natuurlijk heel veel specifieke problemen optreden, dat is het leuke van een pc ;) Daarom is het m.i. niet zo vreemd dat de problemen binnen deze topic wat variëren.
Zo'n "boomstructuur" kan dan wellicht uitkomst bieden, maar is volgens mij nogal wat werk om op te zetten.

Anyway, ik ben er inmiddels achter dat de oorzaak van mijn probleem de koeling is. Niet van de videokaart zelf, maar van de kast. Tijd voor wat extra casefans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:35
Ervaar de problemen in dit topic ook.

Heb een twin turbo op mijn 4850 zitten en mijn systeem viel bij elk spelletje uit. Na één dag kwam ik erachter dat er één VRM koelblokje los zat :X . Dit gefixed en toen ging het al beter. Maar nog steeds de melding dat het beeldschermstuurprogramma is hersteld. Ik heb het idee dat het met mijn 4 gb geheugen te maken heeft. (4x 1GB Corsair XMS46400C4) Ik heb dit overigens ook gehad met een 3850 en is ontstaan toen ik 2 GB erbij heb geprikt. Het enige wat ik kan bedenken wat wellicht een probleem is dat ik in slot A 2x Single sided en slot B 2x double sided geheugen heb (oud en nieuw geheugen). In het boekje lees ik verder dat er bij 4 reepjes geheugen concessies worden gedaan m.b.t. kloksnelheid en latency.

Als ik prime95 draai met de remap functie aan in de bios, krijg ik altijd een error op 2 cores van mijn q6600. Zet ik de remap functie uit, blijft het draaien op 4 cores. Dit vind ik zeer vreemd. Memtest geeft overigens geen errors.

De software van asus zegt verder dat MB temperatuur te hoog is (47 graden begint het te piepen (Asus P5KR)), maar heb niet het idee dat dit een gevaarlijke temperatuur is.

Processor heeft verder extra koeling, heb een grote kast (chieftec) en een Coolermaster 520 watt. Dus qua temperatuur zou het goed moeten zitten, heb ook al eens een keer een kamerventilator erop gezet. Maar toen kreeg ik ook de bekende error tijdens 3dmark.

Ik zou graag willen weten of meerdere mensen met prime95 dezelfde ervaringen hebben met een quadcore en 4 x1 GB geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Nou .. ik mag ook achteraan aansluiten lijkt het wel.

Ik heb dus VPU Recover errors. Waarbij ik af en toe terug in de game kom, en af en toe een bsod krijg op ati2dvag.dll (niet atikmdag dus).

In GRID, UT3, TDU, enz.

Ik heb al vanalles geprobeerd. Reepje geheugen er uithalen (van 4GB naar 2GB), pagefile uitzetten, in bios alles op standaard danwel safe zetten, geheugenvoltage verhogen, handmatig fanspeed van de videokaart op 100% forceren. Niks helpt. Gamen gaat gewoon niet zo. Na een paar minuten knalt ie naar een VPU recover.

Ik heb al tig keer de videodriver uninstalled, drivercleaner in safe mode gedraaid, en vers driver herinstalled.

CPU en MEM stock en SPD, of overklokt maakt ook niks uit.

Kaart: Club3D HD4870OC 1GB
Driver: Catalyst 8.12
Mobo: Asus P5W DH Deluxe
CPU: E6600
PSU: Antec NeoPower 480W
Slechts 1 monitor: Dell 3007WFP

Alle Windows Updates. Nieuwste bios. Enz.

De temps zijn prima. Hij wordt niet te heet. Ook heb ik mijn stroommeter er tussen gehangen en daaraan zie ik dat ik nog ruim vermogen over heb op de voeding. Onder full load met Orthos en 3DMark06 kom ik amper aan de 300W ingaand. Die tests kan ik trouwens uren samen laten draaien zonder fouten. Zelfs furmark op extreme burn loop er bij .. geen errors. Maar ga ik gamen.. bam.

Heeft iemand nog tips?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 21-12-2008 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:34

duhtje

blabla

Mijn probleem (zie 7 december) is nu weer opgelost. Heb Catalyst 8.12 geïnstalleerd op mijn systeem en daarnaast van MSI een nieuwe BIOS update gevonden. Draai nu al zeker zo'n 25 uur zonder een enkele BSOD of foutmelding. Ook tijdens het gamen geen vastlopers meer. Heb dus geen idee of het door die nieuwe catalyst of door mijn BIOS update komt dat de boel nu wel goed werkt. Zou ook aan Windows Vista en mijn schijf van 1 TB gelegen kunnen hebben. In de change log stond namelijk dat met deze BIOS ook schijven van 1 TB ondersteund worden (al had ik daar geen directe problemen mee). Hoe dan ook, ik ben weer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629 schreef op zondag 21 december 2008 @ 07:03:
Nou .. ik mag ook achteraan aansluiten lijkt het wel.

Ik heb dus VPU Recover errors. Waarbij ik af en toe terug in de game kom, en af en toe een bsod krijg op ati2dvag.dll (niet atikmdag dus).

In GRID, UT3, TDU, enz.

Ik heb al vanalles geprobeerd. Reepje geheugen er uithalen (van 4GB naar 2GB), pagefile uitzetten, in bios alles op standaard danwel safe zetten, geheugenvoltage verhogen, handmatig fanspeed van de videokaart op 100% forceren. Niks helpt. Gamen gaat gewoon niet zo. Na een paar minuten knalt ie naar een VPU recover.

Ik heb al tig keer de videodriver uninstalled, drivercleaner in safe mode gedraaid, en vers driver herinstalled.

CPU en MEM stock en SPD, of overklokt maakt ook niks uit.

Kaart: Club3D HD4870OC 1GB
Mobo: Asus P5W DH Deluxe
CPU: E6600
PSU: Antec NeoPower 480W
Slechts 1 monitor: Dell 3007WFP

Alle Windows Updates. Nieuwste bios. Enz.

De temps zijn prima. Hij wordt niet te heet. Ook heb ik mijn stroommeter er tussen gehangen en daaraan zie ik dat ik nog ruim vermogen over heb op de voeding. Onder full load met Orthos en 3DMark06 kom ik amper aan de 300W ingaand. Die tests kan ik trouwens uren samen laten draaien zonder fouten. Zelfs furmark op extreme burn loop er bij .. geen errors. Maar ga ik gamen.. bam.

Heeft iemand nog tips?
Wat zijn de temps die je haalt? Ik ben erachter gekomen dat dit mogelijk nogal van invloed kan zijn op het al dan niet verschijnen van de meldingen... Zelf krijg ik de atikmdag-melding met regelmaat als de temperatuur rond de 70-75 graden is (ASUS HD4870 1GB met Catalyst 8.12 en Mobo Asus P5Q-E)... Echter, wanneer ik de kast openzet, blijft de temperatuur van de videokaart rond de 60 graden en verschijnt de melding niet. Dit temperatuurverschil is niet bepaald groot, maar heeft blijkbaar toch invloed...

Ik ga me er nog verder in verdiepen, het enige spel wat ik momenteel speel is GTA IV. Ik ben benieuwd wat er met andere spellen gebeurt. Sowieso overweeg ik om een andere (stillere) fan op mijn kaart te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal nog eens een rondje met logging draaien. En een keer met de kast open. Maar ik denk echt niet dat het aan de temps ligt. Met kast dicht heb ik betere flow dan open.

Wel heb ik al gemerkt dat wanneer ik de kaart terugklok naar default 4870 speeds, hij het wel lijkt te doen. De kaart die ik heb is standaard overklokt af-fabriek op 800/925. Op 750/900 werkt ie dus wel. Gewoon met fanspeed op automatisch, en dan komt ie amper aan de 75% snelheid.

Dus of de kaart is niet lekker, of mijn voeding is net te zwak. Wat vreemd is aangezien ik op de stroommeter zie dat ik nog een watt of 200 over heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 22-12-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:53
Ik heb het probleem ook een paar keer gehad, en hoop niet dat warmte het probleem is. Ik wilde een stille PC, dus heb ik een Gigabyte 4850 passief erin gezet. Met kast dicht houd ik hem netjes (stressed) op 70 graden. Met redelijk beroerde airflow overigens, maar met kast open schiet die richting de 100 :P

Ik heb gelezen (ergens in dit topic) dat Catalyst Control Center (CCC) roet in het eten kan gooien. Ik heb er vanochtend nog even mee getest, nadat die 's nachts 1 of 2x is uitgevallen. Zodra ik hem probeer terug te clocken, geeft die een 'failed', en niet veel later loopt mijn PC vast. Nu heb ik mijn PC vandaag lekker laten lopen draaien zonder CCC, en dat doet die prima. Nu weet ik mijn temperatuur niet precies, maar ik verwacht niet dat die opeens heel erg veel veranderd is.Een snelle controlle zegt 69 in ieder geval.

Ik zal mijn PC vanavond nog lekker laten draaien zonder catalyst, met full load (Folding@Home GPU-client en SeventeenOrBust om de cpu-load op te vullen). Ik laat nog wel weten wat eruit komt.

Voor de volledigheid de rest van de specs:
Grafische kaart: Ati HD4850 (Gigabyte GV-R485MC-1GH, voorheen Asus Nvidia 8500GT)
CPU: E8400 (eerder een E2180). Met Scythe Mugen erop.
Mobo: P5K SE
Ram: 4x 1GB Kingston PC6400, cl5 zo uit mijn hoofd (eerder 2x 1GB)
Voeding: Antec 360W
Kast: Antec 4480B. 1 120mm fan achter de cpu, 1 80/92mm fan in de voeding, verder geen airflow
Monitor: Samsung 245B, 1 stuk

Voor de upgrade deed alles het perfect, maar er is genoeg veranderd ;) Ik wilde zelf ook nog mijn CPU wat overclocken (3.0->3.6 ofzo), maar op het moment ben ik blij als hij 100% stabiel draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

code:
1
2
GPU Temperature [°C]    Fan Speed [%]   GPU Load [%]    GPU Temp.(DISPIO) [°C]  GPU Temp.(MEMIO) [°C]   GPU Temp.(SHADERCORE) [°C]
71.0                    75              99              71.5                    79.0                    74.5

Dit is dus de max temp. Duidelijk zichtbaar in het log want de meting daarna is ineens een paar graden lager overal. VPU Recover op dat moment dus.

Maar met fan speed locked op 100% zijn de temps lager, maar blijft ie die errors geven.
Daarbij soms doet ie het al 2 seconden in een spel. Dan zijn de temps nog amper hoger.

Edit: oh ffs.

Kast open. Fan op 100% gelocked en dikke kamerfan op de kaart gericht. Nu komen de temps onder load niet boven de 60C uit.

Een uur GRID en UT3 gedaan zonder fouten. Zou het videogeheugen soms te warm worden?

Alleen .. op de snelheid van een stock 4870 loopt ie met kast dicht en zo dus goed. Dat beetje extra, wat af-fabriek dus is, mag toch niet dit gedrag opleveren?

Is het mogelijk dat met een voeding met meer vermogen de kaart op de hogere snelheid, en dus hogere temperatuur, wel stabiel loopt?

Edit2:

Met de kast open, maar geen kamerfan er op gericht, en fanspeed op auto, krijg ik ook de errors. Het element aan het eind van de kaart, die het stroomcircuit koel moeten houden, is erg heet. Er komt ook maar weinig lucht langs van het fannetje. Ik denk dat het probleem daar moet zoeken. Het lijkt gewoon niet afdoende te zijn voor de kaart.

Ik heb de kaart er ook uitgehad en alle koelblokken lijken goed contact te maken met alle chips e.d.

Alleen waarom kan ik dan met exact diezelfde kaart in dezelfde kast met dezelfde alles, wel uren furmark xstreme burn + orthos draaien? Maar UT3 of GRID enz knalt er uit.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 23-12-2008 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:02:
code:
1
2
GPU Temperature [°C]    Fan Speed [%]   GPU Load [%]    GPU Temp.(DISPIO) [°C]  GPU Temp.(MEMIO) [°C]   GPU Temp.(SHADERCORE) [°C]
71.0                    75              99              71.5                    79.0                    74.5

Dit is dus de max temp. Duidelijk zichtbaar in het log want de meting daarna is ineens een paar graden lager overal. VPU Recover op dat moment dus.

Maar met fan speed locked op 100% zijn de temps lager, maar blijft ie die errors geven.
Daarbij soms doet ie het al 2 seconden in een spel. Dan zijn de temps nog amper hoger.

Edit: oh ffs.

Kast open. Fan op 100% gelocked en dikke kamerfan op de kaart gericht. Nu komen de temps onder load niet boven de 60C uit.

Een uur GRID en UT3 gedaan zonder fouten. Zou het videogeheugen soms te warm worden?

Alleen .. op de snelheid van een stock 4870 loopt ie met kast dicht en zo dus goed. Dat beetje extra, wat af-fabriek dus is, mag toch niet dit gedrag opleveren?

Is het mogelijk dat met een voeding met meer vermogen de kaart op de hogere snelheid, en dus hogere temperatuur, wel stabiel loopt?

Edit2:

Met de kast open, maar geen kamerfan er op gericht, en fanspeed op auto, krijg ik ook de errors. Het element aan het eind van de kaart, die het stroomcircuit koel moeten houden, is erg heet. Er komt ook maar weinig lucht langs van het fannetje. Ik denk dat het probleem daar moet zoeken. Het lijkt gewoon niet afdoende te zijn voor de kaart.

Ik heb de kaart er ook uitgehad en alle koelblokken lijken goed contact te maken met alle chips e.d.

Alleen waarom kan ik dan met exact diezelfde kaart in dezelfde kast met dezelfde alles, wel uren furmark xstreme burn + orthos draaien? Maar UT3 of GRID enz knalt er uit.
Het enige wat ik kan bedenken is dat er andere gedeeltes op de chip worden gebruikt die gevoeliger zijn voor temperatuur of dat het geheugen veel intensiever wordt gebruikt bij games.
Ik ga het ook proberen te zoeken in mijn temperaturen dan maar, hoewel ik het wel vreemd vind. Aangezien veel mensen dikke overclocks behalen met alternatieve koeling en ik niet eens overclock. Wellicht maar weer de standaardkoeler er even op plaatsen die overigens wel die grijze dingen na de VRM koelt. (weet iemand daar iets vanaf?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt toch een koelingsprobleem te zijn... De temperatuurregistraties en fan vertrouw ik niet... Als ik langere tijd met de kast dicht speel, krijg ik na verloop van tijd foutmeldingen en nog later vreemde graphics. De temperatuur wordt echter nooit hoger dan 75 graden en de fan draait niet op 100%, aldus Catalyst. Feitelijk zou dit dus geen problemen mogen geven... Maar, met de kast open komt de temperatuur niet boven de 65 graden en kan ik blijven spelen zonder dat er problemen optreden.

Lastig, er kan natuurlijk ook nog wat anders te warm worden, zoals de CPU. Alleen, kan dat resulteren in deze problemen? Ik denk dan eerder aan een BSOD.

En tjonge HlpDsk, waar jij tegenaan loopt valt ook weinig chocola van te maken. Volgens mij zit er op die overgeclockte ATI een betere koeling, is het niet? Ik heb er nu een standaardfan opzitten, maar wou deze sowieso al vervangen voor een stillere. En nu heb ik een extra reden, hoewel het maar afwachten is of dit het probleem zal oplossen.

Ik bedenk me trouwens dat de fan wordt gereguleerd door de videokaart zelf, dus op basis daarvan wordt de registratie ook gedaan. Wellicht gaat daar (ook) iets mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal de chocolade dan eens nog vager maken:

Ik start net UT3 en nog in het inlogscherm krijg ik een VPU error. Dit was op 795 MHz bij 925. Dus GPU 5 MHz onderklokt. Fan op auto.

De temps zijn niet eens boven de 60 geweest in die paar seconden. Het leek eerst dus op een temperatuurprobleem maar dat is nu dus ook onwaarschijnlijk.

Ik snap er geen hout meer van.

Wederom edit 2:

Core 775. Mem 925. Dat is dus core 25 MHz onder fabriekswaarde en ram stock.
Fan op 100% locked. Net 3 kwartier UT3 zonder fouten gedaan.

Wat is dat toch ..

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 23-12-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:12
Een update van 'mijn problemen'.

Nog een spec'jes posten.

MSI HD4850 (quadpipe versie) videokaart
MSI P43 NEO-F moederbord
Intel E8400 processor
4GB RAM Kingston ValueRAM
Windows Vista Home Premium 64bit

Bij mij doet (deed?) het probleem zich alleen voor tijdens het booten, namelijk net wanneer had windows logo'tje moest verschijnen krijg (kreeg?) ik vaak een zwart scherm (voor een bepaalde tijd, als ik in de registry wat puzzel met de TDR-instellingen heeft dit een invloed op de duur hiervan), met dan een reboot om het nog eens te proberen. (soms een paar keer na elkaar, soms helemaal géén problemen)

Het probleem deed zich voor bij drivers 8.6, 8.8, 8.9, 8.10 & 8.11. De problemen waren het grootst onder 8.9 & 8.11 waarbij ik meestal een aantal reboots mocht zien (en de ATIKMDAG.error dan teruggevonden bij "probleemrapporten & oplossingen"). Nu bij 8.12 heb ik na enkele weken echter nog géén problemen ervaren. (hoewel ik niet durf uit te sluiten dat het nog terugkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er denk ik wel achter wat er bij mij mis gaat. Achterop de kaart zit een heatsinkje op de VRM. Die krijgt maar weinig airflow en wordt volgens mij te heet.

Ik moet 15 MHz terugklokken. Onderklokken dus. Om stabiel te kunnen gamen.

Terugbrengen kost zoveel tijd en geld dat ik min of meer verplicht ben deze onderklok te slikken. Tss.

Alhoewel het raar is dat het ook kan optreden na een paar tellen in een game. Dan is er nog echt geen grote temperatuurverhoging.

Verder crasht furmark wel degelijk op volledige snelheid, én op 15 MHz onderklokt, wanneer furmark is hernoemd. Dat zal voor 3DMark dan ook wel op gaan. Zeer slechte streken dit ..

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 27-12-2008 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gamen nog steeds geen problemen mee gehad. Gisteren even TeamFortress 2 zitten spelen zonder problemen. Wel heb ik woensdag 2x kort achter elkaar een crash gehad (binnen een uur). Beide keren terwijl ik niets aan het doen was. PC stond gewoon aan en ik zat met iemand aan een andere tafel te praten. Ondertussen zie ik het scherm een aantal keer knipperen om vervolgens met een blauw scherm de geest te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:59

tozzke

aka tozzert

ik heb het nu al dik een week geen bsod meer gehad, maar ik moet ook zeggen dat ik de 2e monitor (CRT) disabled heb.
Ik heb nog wel een paar keer zo'n geel driehoekje met uitroepteken in de taakbalk gezien, maar geen crash meer.

Al met al lijkt het bij mij dus te liggen aan de dual monitor setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mrsar schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:54:
ik heb ook een zelfde soort probleem,bij mij was het voornamelijk tijdens video's,dan ging het scherm knipperen,en daarna een bsod.
sinds 2 weken heb ik mijn 2e scherm uitstaan,en sindsdien heb ik het niet meer gehad.ik zal deze week weer mijn 2e scherm aanzetten om te kijken of het weer terug komt.
ik heb trouwens
gigabyte x38-ds5
ati HD3750 (sapphire passief gekoeld)
4GB ocz geheugen
sinds die tijd geen 2e scherm meer aangezet,en geen probleem meer gehad :/ dus het moet daar ergens aan liggen.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Precies dezelfde problemen gehad. Soms is het een tijdje weg maar bij herinstallatie of wijziging van driver zit je weer met de gebakken peren.
Met de kaart ben ik terug naar de winkel gegaan en deze omgeruild. Gezegd dat de kaart defect is ((Garantie)
Sinds mijn nieuwe exemplaar nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

mrsar schreef op zondag 28 december 2008 @ 21:53:
[...]

sinds die tijd geen 2e scherm meer aangezet,en geen probleem meer gehad :/ dus het moet daar ergens aan liggen.
Dat heb ik ook een tijdje gedacht, maar zonder tweede scherm kreeg ik op den duur ook weer crashen op de desktop.
Ook draai ik nu weer een tijd crash-vrij, vraag me niet waarom, terwijl mijn tweede scherm er wel aan hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
De oplossing van het probleem bij veel mensen:

http://www.warhammerallia...s/showthread.php?t=118448

Doe de truc met rivatuner om snel te ervaren of het juist is. Bij mij lijkt het iig te werken.

Lees ook waar het door komt. Het is dus zeker wel een bug in de firmware/ontwerp.

Zet even weg of het werkt hier!

Mijn computer is uiteindelijk één keer door 3dmark 2006 heen gekomen. Maar probeer het uit zou ik zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Nollekeuh op 06-01-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:11
Ik dacht dat het bij mij over was (driver stopped responding etc.) maar na iets minder dan twee weken zonder problemen heb ik gister 1 en vandaag 1 recovery gehad.

Ik probeer nu deze fix:

http://forums.amd.com/gam...id=105724&highlight_key=y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
@Nollekeuh ik heb bij andere Asus moederborden gezien dat de temp die uitgelezen wordt niet bij de northbridge zit, maar meer systemtemp is. Oa p45 moederborden, hier kwam ik achter toen ik mijn vingertjes verbrande aan de northbridge terwijl de tempsensor overal nog onder de 40C aangaf.

Heb je de pc overklokt?

Als het aan de vga ligt is het 9/10 keer driverprobleem is mijn ervaring, al is een niet goedzittend vrm blokje bj mij ook weleens voorgekomen.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 02-06 10:10
Deze fix was al opgemerkt lijkt mij?

http://support.ati.com/ic...nowledge&questionID=40671

After installing ATI Catalyst driver release 8.12 for two or more ATI Radeon HD ™ 4850 graphics cards in a system with ATI CrossFireX™ technology, the system restarts and halts on a black screen. The black screen occurs prior to the loading of the desktop for the Windows Vista 64-bit or Windows Vista 32-bit operating systems.

This issue ONLY occurs when two or more ATI Radeon HD 4850 graphic cards are installed in the system with ATI CrossFireX technology. One single ATI Radeon HD 4850 card will not encounter this issue.

Nu nog een fix voor mijn atikmdag probleem voor crossfire+vista+8gb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
Sander H schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:21:
Ik dacht dat het bij mij over was (driver stopped responding etc.) maar na iets minder dan twee weken zonder problemen heb ik gister 1 en vandaag 1 recovery gehad.

Ik probeer nu deze fix:

http://forums.amd.com/gam...id=105724&highlight_key=y
Helaas... werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Net weer eentje gehad, ik word er schijtziek van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klok voor de gein eens iets terug. 20 MHz of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
met ééntje zou ik nog blij zijn. Net COD 5 uitgespeeld. Zou je 6 uur over moeten doen.... Niet als je iedere minuut (Soms 5 keer achtereen) moet wachten op je driver. EN ik moest regelmatig na een vastloper agv hiervan met het level overnieuw beginnen. GEweldig spel mar ik ben nu blij dat het klaar is door dit gedoe.

Terugklokken helpt niet

Zucht.

[ Voor 4% gewijzigd door jipjo op 05-01-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Terugklokken heb ik ook al eens geprobeerd, hielp niet.

Het rare is dat ik meestal 1,5 tot 2 weken geen last heb, en dan ineens een paar dagen heb met 1 of 2 fouten per dag, en meestal nog in het weekend ook.

Dit maakt het testen van mogelijke oplossingen erg moeilijk aangezien het altijd willekeurig komt, en ik het op geen enkele manier kan reproduceren.

[ Voor 26% gewijzigd door Sander H op 05-01-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik heb er genoeg van, samen met dit probleem heb ik ook nog eens een office 2007 die wel eens vastloopt. De laatste tijd steeds vaker, die atikmdg krijg ik nu wat minder vaak maar blijft af en toe even zijn gezicht laten zien. Ik ga dan ook overmorgen een verse install doen van Vista, dat is even een avondje werk maar dan hoop ik dat het weer werkt. Deze install is nu 6 maanden oud, ik zit er wel intensief op maar hij is wel spyware en malware/virus vrij dus daar kan het niet aan liggen. Vers is altijd beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
http://www.repairyourpcno...as-stopped-responding.php

Ik heb nu de eerste fix die genoemd wordt (het verwijderen van hotfix "KB952287") gedaan. Soms krijg ik 2 weken geen recovery melding, dus het is weer afwachten of het werkt :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
enige wat helpt tot nu toe is voglens mij Windows XP Prof erop zetten. Maat van me heeft nu nergens last meer van en alles werkt als een tierelier...

Ik weet het... Het zou moeten werken met vista... maar dat doet het nu eenmaal niet... Dus dan is dit een mooie workaround aangezien Win XP nog steeds een prima OS is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:53
Ook met WinXP geeft het problemen. HlpDsK en ik hebben er ook last van namelijk, beide XP 32bit SP3

Ik heb het (bijna!) alleen maar als ik full load F@H-gpu client draai en intensief scroll in firefox (IE niet getest). Tijdens gamen heb ik er nooit last van gehad, ook niet als ik vergeten ben F@H-gpu af te sluiten en ga gamen (scheelt zo'n 25% fps, maar het draait).

Terugklokken werkt sowieso niet voor mij, het geheugen draait al op de laagste frequentie, als ik aan de klok zit geeft die per definitie een 'overclock unstable' oid.

Ik denk zelf dat het 'gewoon' een bug in het ontwerp is, wanneer er (te) hoog is geclocked, en alleen optreed in een specifieke volgorde van specifieke instructies het fout gaat. Het zou mijn problemen verklaren (alleen bij scrollen, wtf :P), het feit dat mensen aangeven dat het met terugclocken wel werkt (lagere frequentie, instructiesequence verloopt wel goed) of betere koeling (chip/transistors zijn koeler, kunnen net wat sneller werken). Bij dual screen zou, indien het een hardwarebug is, er vast ook wel een logische verklaring voor kunnen zijn.

Waarschijnlijk is het dan ook zo dat er voor iedereen een andere oplossing is. XP is geen vista, en een andere belasting voor je gpu waarbij jij nou *net* dat probleem niet hebt.

Ik heb de hoop maar opgegeven in ieder geval. Aangezien ik het probleem bijna nooit heb ga ik er niet moeilijk over doen. Het leidt bij mij ook 'maar' tot een VPU recover, en niet tot een BSOD. Zelfde probleem, betere errorhandling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:48

WoutF

Hoofdredacteur
Het probleem van 4x VPU recover + BSOD doet zich ook voor onder Windows 7 build 7000 ben ik achter :/ en dit maal op de 32bit versie, bij Vista kreeg ik het probleem onder de 64bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Powrskin schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:38:
@Nollekeuh ik heb bij andere Asus moederborden gezien dat de temp die uitgelezen wordt niet bij de northbridge zit, maar meer systemtemp is. Oa p45 moederborden, hier kwam ik achter toen ik mijn vingertjes verbrande aan de northbridge terwijl de tempsensor overal nog onder de 40C aangaf.

Heb je de pc overklokt?

Als het aan de vga ligt is het 9/10 keer driverprobleem is mijn ervaring, al is een niet goedzittend vrm blokje bj mij ook weleens voorgekomen.
Ik kan misschien stellen dat het met 8.11 minder gebeurd. PC overgeklokt of niet. Het maakt niet uit. Ik heb zoveel instellingen geprobeerd. Getest met memtest, prime95, extra koeling, onderklokken, HD getest. Ik ken mijn systeem nu en de instellingen en wat dat doet. Voeding zou geen probleem moeten zijn: Coolermaster M520. Ik weet dat dat nu goed zit. Het zou inderdaad gewoon met de drivers te maken kunnen hebben, dus vanuit AMD's kant. Met mijn 3850 had ik het ook. Na het bijplaatsen van 2 GB extra geheugen... het lijkt gewoon daar ergens mee te maken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 13:55
Ik had hetzelfde probleem wat jullie hebben.
Ik nam de initiatief, format, fresh install van Vista, reboot, Net framework naar 3.5, reboot, 8,12 package ge-installeerd, stuk of 10x reboot gedaan en het werkte, geen BSOD niks.

En toen maar al mijn apparatuur ge-installeerd.
Ik merk wel meer FPS hier en daar, maar komt ook omdat ik heb overgeclocked me beide kaarten.
Voor de rest vind ik ze ook niet echt echt stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Hier nog iemand die XP prof 32 bit erop gezet heeft.

Heb er continu 2 schermen aanhangen en al ruim 2 maanden geen BSOD meer gehad !!!!!

Natuurlijk wel een beetje van de zotte dat je omlaag moet in besturingssysteem om het probleem op te lossen!!!

Iemand de catylist drivers al aan de praat gekregen in windows 7? Ik heb een beta build van een maand gelezen draaien maar krijg alles in van die koeienletters.. De resolutie kan in niet instellen want de drivers zijn niet geinstaleerd. Als ik de drivers dan wil instaleren krijg ik de melding dat de software niet geschikt is voor windows 7!

Ik dacht dat windows 7 100% overweg zou kunnen met Vista applicaties :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Sander H schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:42:
http://www.repairyourpcno...as-stopped-responding.php

Ik heb nu de eerste fix die genoemd wordt (het verwijderen van hotfix "KB952287") gedaan. Soms krijg ik 2 weken geen recovery melding, dus het is weer afwachten of het werkt :Z
Exact 3 dagen volgehouden, net weer een recovery |:(

Hotfix maar weer installeren en de volgende 'fix' maar proberen dan. Anders ga ik wel weer terug naar XP.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander H op 08-01-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ik probeer nu het volgende:

http://forums.amd.com/dev...id=100142&highlight_key=y

Echter, ik kan in Vista in regedit nergens de genoemde keys vinden, ze beginnen bij mij allemaal met HKEY, nergens HKLM te vinden :?

[ Voor 3% gewijzigd door Sander H op 09-01-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sander H schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:37:

Echter, ik kan in Vista in regedit nergens de genoemde keys vinden, ze beginnen bij mij allemaal met HKEY, nergens HKLM te vinden :?
HK staat voor HKEY. Mag jij raden waar 'LM' voor staat :)
spoiler:
Wat dacht je van Local Machine?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Dom |:(

Volgende probleem, de keys die genoemd worden heb ik allemaal niet:
The TDR-related registry keys are located under HKLM\System\CurrentControlSet\Control\GraphicsDriv ers.
•TdrLevel: REG_DWORD. The initial level of recovery. The possible values are:
•TdrLevelOff (0). – Detection disabled.
•TdrLevelBugcheck (1) – Bug check on detected timeout, for example, no recovery.
•TdrLevelRecoverVGA (2) – Recover to VGA (not implemented).
•TdrLevelRecover(3) – Recover on timeout. This is the default value.
•TdrDelay: REG_DWORD. The number of seconds that the GPU is allowed to delay the preempt request from the scheduler. This is effectively the timeout threshold. The default value is 2.
•TdrDdiDelay: REG_DWORD. The number of seconds that the operating system allows threads to leave the driver. After a specified time, the operating system bug checks the system with the code VIDEO_TDR_FAILURE (0x116). The default value is 5.
•TdrTestMode: REG_DWORD: Internal test usage.
•TdrDebugMode: REG_DWORD: The debugging-related behavior of the TDR process.
•TDR_DEBUG_MODE_OFF (0) breaks to kernel debugger before the recovery to allow investigation of the timeout.
•TDR_DEBUG_MODE_IGNORE_TIMEOUT (1) ignores any timeout.
•TDR_DEBUG_MODE_RECOVER_NO_PROMPT (2) recovers without break into the debugger. This is the default value.
•TDR_DEBUG_MODE_RECOVER_UNCONDITIONAL (3) recovers even if some recovery conditions are not met (for example, recovers on consecutive timeouts).
Ik vind alleen een 'default' en een 'dxgkrnlversion'.

[ Voor 98% gewijzigd door Sander H op 09-01-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Ik heb nog iets ervaren:

als het één keer fout gaat. (error krijg) en ik installeer de drivers opnieuw, werkt het gewoon weer goed. Het lijkt erop dat de drivers corrupt raken. Als ik bijvoorbeeld aan het testen ben met overklokken, gaat het al snel een keertje fout. Het lijkt erop dat de bestanden van het stuurprogramma dan corrupt raken.

Kunnen andere mensen dit bevestigen? Werk overigens met 8.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Ik heb een reinstall gedaan en eindelijk mijn mobo firmware succesvol geupdate. Slipstream Vista 64Bit SP1 erop en de nieuwste ATI drivers.

Tot nu toe 2 weken alles vlekkeloos met extern scherm (TV) altijd aan op een andere resolutie dan de monitor. Veel videomateriaal geprobeerd en nog geen BSOD gehad.

Ik juich niet te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
wiene schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:41:
Ik heb een reinstall gedaan en eindelijk mijn mobo firmware succesvol geupdate. Slipstream Vista 64Bit SP1 erop en de nieuwste ATI drivers.

Tot nu toe 2 weken alles vlekkeloos met extern scherm (TV) altijd aan op een andere resolutie dan de monitor. Veel videomateriaal geprobeerd en nog geen BSOD gehad.

Ik juich niet te vroeg.
:( Te vroeg gejuicht.

Mijn pc is harstikke tip top in orde, bios update, vista eropnieuw op met SP1, alle nieuwste updates. Ik heb alle overbodige zooi zoals tv kaart enzo uit mijn computer gehaald.

Net onder het surfen op tweakers ...BSOD, muis bewegen hielp niet, dus reboot.

Ik weet het nu niet meer hoor. Aan de koeling ligt het zeker niet, mijn pc doet nooit iets buiten idle draaien, 12cm fans erin, scyte infinity. 600 Watt zalman voeding kan het ook niet zijn.

Het ligt hoogstwaarschijnlijk aan de 2 schermen en andere relotuties maar ik zou niet weten wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook, alleen kan ik 2 weken zonder problemen single screen draaien. Maar zodra ik dualscreen doe krijg ik het gezeik.. soms direct soms 1 dag niet maar in 3 dagen altijd wel een keertje. 9/10 herstelt het zich.. maar die ene 1/10e keer lukt dat niet. Je ziet dat vista 4a 5 pogingen doet om het te herstellen, en geeft dan een BSOD.

Ik was hier een poosje geleden al naar op zoek en heb op google 2 manieren gevonden het te voorkomen. Echter zijn dit voor mij geen oplossingen: 1e was geen dualscreen draaien.. en de andere was aero uitzetten. Iets wat beide hielp, 2 weken solo screen gedraait toen me pc. en met aero uit chrasde het ook niet voor 1 gehele week.

Heb de oplossingen die hier allemaal genoemd zijn even op een rijtje gezet. Alleen vraag ik me af of wel allemaal het zelfde probleem hebben. Sowieso hetzelfde symptoom, maar er zijn oplossingen die voor de een wel werken en voor de andere niet..

Ik kan iig met zekerheid zeggen dat mijne alleen maar chrashed als ik geen games doe, dus alleen op de desktop, tijdens het kijken van video, browsen, tekstverwerken en dat soort dingen. (maakt het niet minder irritant)

mijn systeem staat op me profiel, enige wat mss noemenswaardig is dat ik me 2 schermen (1tv en 1 19") aan heb gesloten met vga (tv) en dvi (19")

Anyway ik ga nu aan de slag met 'oplossingen' testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Vesper64 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:49:
Ik heb dit probleem ook, alleen kan ik 2 weken zonder problemen single screen draaien. Maar zodra ik dualscreen doe krijg ik het gezeik.. soms direct soms 1 dag niet maar in 3 dagen altijd wel een keertje. 9/10 herstelt het zich.. maar die ene 1/10e keer lukt dat niet. Je ziet dat vista 4a 5 pogingen doet om het te herstellen, en geeft dan een BSOD.

Ik was hier een poosje geleden al naar op zoek en heb op google 2 manieren gevonden het te voorkomen. Echter zijn dit voor mij geen oplossingen: 1e was geen dualscreen draaien.. en de andere was aero uitzetten. Iets wat beide hielp, 2 weken solo screen gedraait toen me pc. en met aero uit chrasde het ook niet voor 1 gehele week.

Heb de oplossingen die hier allemaal genoemd zijn even op een rijtje gezet. Alleen vraag ik me af of wel allemaal het zelfde probleem hebben. Sowieso hetzelfde symptoom, maar er zijn oplossingen die voor de een wel werken en voor de andere niet..

Ik kan iig met zekerheid zeggen dat mijne alleen maar chrashed als ik geen games doe, dus alleen op de desktop, tijdens het kijken van video, browsen, tekstverwerken en dat soort dingen. (maakt het niet minder irritant)

mijn systeem staat op me profiel, enige wat mss noemenswaardig is dat ik me 2 schermen (1tv en 1 19") aan heb gesloten met vga (tv) en dvi (19")

Anyway ik ga nu aan de slag met 'oplossingen' testen ;)
Zelfde problemen als jou. Heb hiervoor een 2900XT gehad en die deed hetzelfde in dit systeem, nu een HD3870

Aansluitingen DVI 1280x1024 en S-video 1024x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229096

Mhhm ik heb het probleem met atikmdag.sys sinds ik de club3d 4870 512 oc in mijn systeem heb draaien.
Ik had hiervoor de 2900xt en daar geen probleem mee.

specs:

e8400 @3.8
4x1gb Cosair 667 @844
vista64
asus maximus
dualscreen (2e scherm geeft soms vaag beeld als ik snel iets beweeg!!!)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 229096 op 22-01-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Laatst online: 06-06 17:05
ik heb het zelfde probleem gehad met dit systeem:

Moederbord: MSI P45 NEO-F
processor: Intel Core 2 Duo E8400
Geheugen: Kingston 4GB (2x2)
Videokaart: MSI Radeon HD4850 512mb
Case: Antec LifeStyle Sonata III + 500W voeding
Harde Schijf :Western Digital Caviar 250GB + Externe Hd 250GB
Scherm: Neovo Hw 22" Widescreen
besturingssysteem: vista ultimate 64 bit

Alle games crashten met bsod atikmdag.sys als gevolg
Ik heb zowat alles geprobeerd en niets die werkte mijn laatste hoop was een bios flash van het moederbord naar de nieuwste versie (1.70 dacht ik zo )
En nu ben ik al een week verlost van de blue screens ik denk dat mijn probleem hier mee opgelost is en ik hou jullie op de hoogte

grtz

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostface9000 op 24-01-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
hoe flash je (veilig) je bios? heb een hd4870 512 OC club3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ik heb 15 dagen geleden het volgende gedaan:

http://www.driverheaven.n...error-50.html#post1207829
I have had this problem since I bought a new notebook with vista business 32bit pre-installed, in August 2008. My video card is radeon 3470. Have read through this thread and tried a number of solutions, none so far worked, until I tried this:
1. install driver sweeper (by guru3d.com)
2. install radeon 8.12 stand alone driver, without ccc, do not reboot yet
3. disable anti-virus, user account control, internet access
4. go to device manager, expand display adapters, right click "ATI Radeon HD 3400 series", click uninstall, and windows should automatically use its own video driver
5. run driver sweeper, and clean up radeon driver
6. check again, 2 files are still there and not removed by the program
7. go to the directory containing the 2 files, and rename them to *.bak
8. go to device manager and install radeon driver (right click the device, install driver, browse my computer for driver software, let me pick...., have disk, browse, select c:\ati\support\8-12_vista32_dd_72275\packages\drivers\ display\LH_INF\CL_72275.inf, select 3400 series, done
(can't remember step 8 clearly.... the device initially is not listed in device manager, I think I had to select scan for hardware changes or something so that it appears again. Also that I had reboot the computer somewhere in between these 8 steps, not sure if that is significant. And that it may not be necessary to disable anti-virus or internet.....but I did so)

Someone has posted a similar solution before, though it didn't worked previously. Perhaps it's because I didn't notice that the driver removal tool didn't remove all the files. So I renamed the remaining files myself.
I uses Aero, and dual screen. Previously it happens anytime, even when I am not doing anything. So far it's more than 2 weeks, and there is no blue screen, no recovery message. I guess the problem is solved.
Sindsdien geen GPU recovery meer gehad.. *klopt op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
jipjo schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:27:
hoe flash je (veilig) je bios? heb een hd4870 512 OC club3D
Vertel me eerst even welk moederbord je hebt dat is belangrijker :)
Vervolgens kan ik je weer verder helpen.
En ik weet niet zeker of jou problemen hiermee zullen opgelost zijn hoor maar het is het proberen waard.
bij mij was het in ieder geval de oplossing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
Asus P5Q L Pro. Maar doet dat er toe als je een videokaart - bios wil flashen? Of hebben ze het hier over het bios van het moederbord- dat lukt mij zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
Ik heb het inderdaad over bios van het moederbord ja, Ik weet niet of er voor die kaart zelf een nieuwe bios beschikbaar is denk het niet eigenlijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Ik had het ook over moederbord flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
Sander H schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:37:

Heb het idee dat deze toch wat doet. Met 8.11 in ieder geval minder last.

Bizar dat het zo simpel zou zijn(?) Een register settinkje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
8.12 heeft mijn probleem niet opgelost en ik kreeg na verloop van tijd weer een dagelijkse BSOD bij het booten.

Ik heb echter (naar Ghostface9000 z'n voorbeeld, ik heb namelijk een zeer vergelijkbare setup, de BIOS'en van de MSI P45 Neo-F en MSI P43 NEO-F zijn ook compleet gelijk aan elkaar) de BIOS geflasht naar de laatste versie en géén last meer gehad van BSOD's bij het booten de laatste dagen.

Setup nog eens:

MSI P43 NEO-F
E8400
MSI HD4850 Quadpipe
2x2GB Kingston ValueRAM 800
WD6400AAKS (640GB Western Digital HDD)
Antec Earthwatts 500 (EA-500D)
Antec Sonata III
Windows Vista Home Premium 64-bit

Ik heb goede hoop deze keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
Het probleem lijkt bij mij nu ook echt wel opgelost te zijn.
'k Ben nu bijna 2 weken verlost van de blue screens, dus ik denk niet dat deze nog terug zullen komen
@Docho: Blij dat ik je kunnen helpen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-06 21:34
@ Ghostface9000 en Docho: Zou ik mogen weten hoe jullie je BIOS hebben geflasht? Door middel van de MSI Live Updater Utility of met USB bootstick?

Ik ben namelijk ook gebruiker van de MSI P45 NEO-F, met dagelijkse BSOD’s tijdens het gamen.

Setup nogmaals:

Moederbord: MSI P45 Neo-F ,Retail
Processor: Intel Dual Core E8400 @ 3.6ghz Scythe Mugen (31C idle, 41C @ load)
Videokaart: ATi Radeon Club3D HD4850 (33C idle, 51C load)
Harde Schijf: Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 640GB
Geheugen: Kingston 800MHz, DDR2, PC6400, 4GB *2x2GB*
Voeding: VX550 Corsair
Behuizing: Antec Nine Hundred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
Frank!in schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:11:
@ Ghostface9000 en Docho: Zou ik mogen weten hoe jullie je BIOS hebben geflasht? Door middel van de MSI Live Updater Utility of met USB bootstick?

Ik ben namelijk ook gebruiker van de MSI P45 NEO-F, met dagelijkse BSOD’s tijdens het gamen.

Setup nogmaals:

Moederbord: MSI P45 Neo-F ,Retail
Processor: Intel Dual Core E8400 @ 3.6ghz Scythe Mugen (31C idle, 41C @ load)
Videokaart: ATi Radeon Club3D HD4850 (33C idle, 51C load)
Harde Schijf: Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 640GB
Geheugen: Kingston 800MHz, DDR2, PC6400, 4GB *2x2GB*
Voeding: VX550 Corsair
Behuizing: Antec Nine Hundred
Ik heb dat gedaan met de "MSI HQ Forum USB Flashing Tool". Hier is een link naar de uitleg hoe het werkt: http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=116721.0. (Je moet wel eerst een account aan maken voor het forum). Persoonlijk vond ik het zeer gemakkelijk op deze manier en het lijkt me ook veilig te zijn. Die "MSI Live Updater Utility " vertrouw ik overgens voor géén haar.

Tot nu toe géén BSOD's meer gehad na de BIOS flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
ik heb het gewoon in windows zelf gedaan met Msi Live Update 3 omdat ik helemaal geen ervaring heb met flashen. Dit leek mij de simpelste manier (Sommige mensen zeggen wel dat het niet zo veilig is dus doe het op eigen risico)
http://global.msi.eu/inde...tml&name=liveupdate3_step
Je hebt ook soortgelijk systeem als wij, Dus ik denk dat je problemen hiermee ook wel zullen opgelost zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Ghostface9000 op 28-01-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ghostface9000 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:21:
Het probleem lijkt bij mij nu ook echt wel opgelost te zijn.
'k Ben nu bijna 2 weken verlost van de blue screens, dus ik denk niet dat deze nog terug zullen komen
@Docho: Blij dat ik je kunnen helpen heb ;)
Bij mij ook. sinds mijn laatste bericht (dus na de install van ccc 8.12 halverwege december) er totaal geen last meer van gehad :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Bij mij is het inmiddels opgelost. Het lag eraan dat het moederbord niet lekker werkt met 4 reepjes geheugen. Omgeruild voor 2x 2048. Werkt als een zonnetje. Ogenschijnlijk leek het geheugen iedere keer fouten te geven, maar dit was dus i.c.m. een falende northbridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
M3rcury schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:09:
Bij mij ook. sinds mijn laatste bericht (dus na de install van ccc 8.12 halverwege december) er totaal geen last meer van gehad :)
Raar ccc 8.12 veranderde helemaal niks bij mij, maar ja ik ben blij dat ik er vanaf ben :)
was nogal een vervelend probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Iemand al last gehad van atikdmag.sys error met de nieuwe 9.1 ati drivers ?
Hopelijk is het nu over en uit met die onzin, zal wel melden mocht het gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Sander H schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:53:
Ik heb 15 dagen geleden het volgende gedaan:

http://www.driverheaven.n...error-50.html#post1207829

[...]

Sindsdien geen GPU recovery meer gehad.. *klopt op tafel.
Even een update: 3 weken zonder recovery o.i.d, nog nooit voorgekomen sinds ik Vista heb :o

Denk dat ik de 9.1 drivers maar even links laat liggen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sander H op 29-01-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb, hoewel dat nog niks zegt uiteraard, nog geen enkele problemen gehad met de nieuwe 9.1 drivers :) Heb overigens ook eens Hydravision uitgeprobeerd. Kijken of dat helpt. (gezien het feit dat ik het alleen heb met dualscreens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
9.1: en het was weer als vanouds. (Beeldschermadapter is hersteld weetikveel). Terug naar 8.11 en het was grotendeels over. Toen sloeg de twijfel toe: heb ik dat niet te snel gedaan?

Weer een keer 9.1 en hup -wederom die ellende. Dus nu voorlopig: 8.11. Nothing else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 21:11

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Hmm ik ben nu toch aan het duimen dat de 9.1 drivers het probleem oplost. tot nu toe zijn de recovers en BSOD weg gebleven. toch wel fijn om weer eens mee te maken hoe fijn een stabiele pc kan zijn. |:(
En als het toch terug komt ga ik met grote tegenzin een herinstallatie uitvoeren, en anders vliegt die kaart de deur uit. ga ik wel terug naar een S3 Trio ofzo ;) uit de tijd dat het allemaal nog stabiel kon zijn en dit soort crashes door software/hardware leveranciers als adnormaal werden beschouwd.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste