[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 97.857 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-04 22:33
Ramon schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:38:
[...]

Hoe lang wacht je? kan op sommige configuraties lang duren.
Heb al een keer een paar (lees 5) uur gewacht, maar geen vooruitgang, nog geen mm op de progressbar.

Muis kan ik wel altijd bewegen, en de 'puntjes' blijven ook bewegen.

Bios reset heb ik ook al geprobeerd, tevens schijf formatteren en nieuwe partitie aanmaken.

[ Voor 22% gewijzigd door Skevdude op 12-01-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 18:58
Me installatie staat nu al paar minuten op 79%..
Soms hoor ik geluidjes van laden. voor de rest blijven de stippeltjes heen en weer gaan.
op laagste snelheid gebrand.
Dan maar opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-04 12:42
ErikRo schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:37:
[...]

Toevallig dat viel me vandaag ook op, dacht dat het aan iets anders lag. Hij is wel 5 x afgebroken
Ik heb er al een report van gemaakt, in gebrekkig engels. Dus vroeg ik me af hebben ze er ook iets aan als ik het gewoon in het Nederlands doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmarchal
  • Laatst online: 05-05 18:01
Ik gebruik momenteel windows 7 op mijn laptop maar ik moet zeggen dat de stabiliteit mij behoorlijk tegen valt. Ik heb het nu al meerdere malen gehad dat de gehele 'explorer' niet meer reageert op klikken van de muis. Ik kan nog wel alt+tab gebruiken om open programma te benaderen en kan daar dan ook nog in werken. Maar ik kan niks meer met windows zelf, zelfs uitschakelen werkt niet (sluimerstand dan weer wel).
Ik krijg niet eens een melding dat er iets is vastgelopen, alleen werken ho maar (alsof er een masker zit voor alles wat met de explorer te maken heeft.

||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 17:27
Heb een probleem in combinatie met Left 4 Dead. Het geluid gaat altijd zeer zacht wanneer Left 4 Dead open staat. Heb even gespiekt in de volume mixer en daar staat Left 4 Dead onder de Applications met een soundlevel van 3. Heb het aangepast maar zodra ik het spel terug in ging dan ging het geluid weer laag. Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat deze applicatie het volume niet kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
stefanmarchal schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:43:
Ik gebruik momenteel windows 7 op mijn laptop maar ik moet zeggen dat de stabiliteit mij behoorlijk tegen valt. Ik heb het nu al meerdere malen gehad dat de gehele 'explorer' niet meer reageert op klikken van de muis. Ik kan nog wel alt+tab gebruiken om open programma te benaderen en kan daar dan ook nog in werken. Maar ik kan niks meer met windows zelf, zelfs uitschakelen werkt niet (sluimerstand dan weer wel).
Ik krijg niet eens een melding dat er iets is vastgelopen, alleen werken ho maar (alsof er een masker zit voor alles wat met de explorer te maken heeft.
Hhm raar, heb ik geen last van. Hoe oud is die laptop? en heb je al een reinstall geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
TheVMaster schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:11:
[...]

Toevallig ben ik hier net mee bezig. Onder Vista (weet ik nog) moest je hem als Admin draaien anders vlieg je eruit...
En, nog gelukt?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 05-05 01:49
wontcachme schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:26:
Quick launch = map aanmaken, links in pleuren en taakbalk, rechtermuisknop, toolbars, nieuwe toolbar
Dat werkt inderdaad, echter staat de "quick launch" dan aan de rechterkant, niet links, zoals ik het altijd had.
Deze computer = rechtermuisknop bureablad, personalize en dan 2e van boven links
Bedankt :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Snowwie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:49:
[...]

Dat werkt inderdaad, echter staat de "quick launch" dan aan de rechterkant, niet links, zoals ik het altijd had.

[...]

Bedankt :)
`lock the taskbar' uitzetten en dan naar links verplaatsen. Zoals het al jaren in windows gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 15:13
Volgens mij nog niet genoemd,

als Firefox 3 in compatibiliteitsmodus voor Vista wordt gedraaid dan 'klopt' de skin weer (geen lijnen tussen de werkbalken zoals in Vista)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-05 22:45
stefanmarchal schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:43:
kill explorer.exe en start explorer.exe dan opnieuw op (in taskmanger). Dat werkt meestal wel.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:23
Jorisfighter schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:41:
[...]

Ik heb er al een report van gemaakt, in gebrekkig engels. Dus vroeg ik me af hebben ze er ook iets aan als ik het gewoon in het Nederlands doe?
Lijkt me niet meeste MS programeurs zijn engels ;) De vertaling naar het nederlands is niets meer dan een taal schilletje over de programatuur heen ;)

Gewoon je report in engels opmaken. Zorg er wel voor dat het lees baar is.

Heb net 3 raportjes opgesteld.

1 ivm Hibernate. Na hibernate kan ik mijn PC totaal niet meer aan krijgen
1 ivm bij Default Location kan ik na een manual focus op een label veld. iop TAB drukken dan kom ik moor in het adres balk, en moet ik weer helemaal omlaag tabben. Niet echt handig ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ik het treeview hier gebruik met IE8 dan loopt heel het OS vast:
http://www.ing.nl/samenvo...tbank/algemeen/index.aspx

Zelfs CTRL+ALT+DEL is niet meer mogelijk:
Afbeeldingslocatie: http://pics.dieben-online.net/error_windows7.PNG

Ben er nog niet in geslaagd om een bugmelding te versturen, aangezien ik mijn beta (en key) van MSDN heb. Dat account wordt niet geaccepteerd omdat het geen toestemming heeft ofzo..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Anoniem: 190494 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:44:
[...]

Wat al gemeld is, is Vista compatabiliteitsmodus. Wat ook werkt (volgens iemand op FTD forum) is niet kruisje rechtsboven gebruiken maar links bovenin programma en dan aflsluiten.
Heb beide geprobeerd maar dit lost het bij mij helaas niet op, ook kwam ik er net achter dat na het rebooten van mijn pc alle gegevens in FTD waren gewist, moest opnieuw een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Ook moest ik volledig opnieuw updaten en was me watchlist gewist. Kortom bij mij werkt FTD nog verre van ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:52
Jorisfighter schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:41:
[...]

Ik heb ook al een rapport gemaakt in het engels. Wat namelijk nog MEER opvalt
is de website www.novatv.nl deze doet vaak het systeem direct laten crashen of in elk geval
de iexplorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Angeluskamps schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:27:
[...]

Ik zeg niet dat het nodig is. Ik zeg dat het zo gemaakt is dat je standaard de administrator word.
En dat idee moet je loslaten ;)
Bij installeren maak je namelijk een account aan met je eigen naam die automatisch de administrator is
Errr.. nee, dat is een account zonder Admin rechten. Die worden pas toegekend op het moment dat jij met UAC een prompt krijgt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
To_Tall schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:53:
[...]

Lijkt me niet meeste MS programeurs zijn engels ;) De vertaling naar het nederlands is niets meer dan een taal schilletje over de programatuur heen ;)

Gewoon je report in engels opmaken. Zorg er wel voor dat het lees baar is.

Heb net 3 raportjes opgesteld.

1 ivm Hibernate. Na hibernate kan ik mijn PC totaal niet meer aan krijgen
1 ivm bij Default Location kan ik na een manual focus op een label veld. iop TAB drukken dan kom ik moor in het adres balk, en moet ik weer helemaal omlaag tabben. Niet echt handig ;)
Ja oke klopt, maar het had ook kunnen zijn dat ze het naar microsoft nederland doorstuurde ofzo. Maar ik maak het wel gewoon in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
Mgear schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:55:
[...]

Ik heb ook al een rapport gemaakt in het engels. Wat namelijk nog MEER opvalt
is de website www.novatv.nl deze doet vaak het systeem direct laten crashen of in elk geval
de iexplorer.
Ik heb tot nu toe al mijn rapporten in het engels gemaakt. Maar gebruik jij IE of FF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

GJtje schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:41:
[...]
MS zal ook eens geen afhankelijkheden bouwen.
Je zou ook eens beter kunnen kijken naar wat voor geëmuleerde hardware VirtualPC nou eigenlijk aanbiedt voordat je een dergelijke opmerking maakt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Anoniem: 120725 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:51:
[...]

`lock the taskbar' uitzetten en dan naar links verplaatsen. Zoals het al jaren in windows gaat :)
Right..... :) Dat soort basis dingetjes vergeet je soms zo snel. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Snowwie op 12-01-2009 23:04 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb in windows xp een partitie gemaakt en verder helemaal niks gedaan en daarna gewoon de Windows 7 dvd erin en Windows 7 geinstalleerd. Boot ik xp denkt xp dat hij C: is en boot ik Windows 7 denkt Windows 7 dat hij C: is.
Nu vroeg ik me af, stel ik wil enkel Windows 7 gebruiken, ik neem aan dat ik niet gewoon de xp partitie kan verwijderen? Heb dat een keer met ubuntu gedaan en ik kon totaal niet meer booten doordat mijn MBR gesloopt was. Hoe moet ik dat wel doen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
Tsurany schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:04:
Ik heb in windows xp een partitie gemaakt en verder helemaal niks gedaan en daarna gewoon de Windows 7 dvd erin en Windows 7 geinstalleerd. Boot ik xp denkt xp dat hij C: is en boot ik Windows 7 denkt Windows 7 dat hij C: is.
Nu vroeg ik me af, stel ik wil enkel Windows 7 gebruiken, ik neem aan dat ik niet gewoon de xp partitie kan verwijderen? Heb dat een keer met ubuntu gedaan en ik kon totaal niet meer booten doordat mijn MBR gesloopt was. Hoe moet ik dat wel doen?
uuhh, dan kan je het beste run en dan msconfig doen en in de boot.ini de lijn van xp eruit halen en dan de partitie formateren. dan zou het goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jorisfighter schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:13:
[...]

uuhh, dan kan je het beste run en dan msconfig doen en in de boot.ini de lijn van xp eruit halen en dan de partitie formateren. dan zou het goed moeten gaan.
Nee dat zal niet gaan werken, voornamelijk omdat er geen xp lijn in staat :?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
Tsurany schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:14:
[...]

Nee dat zal niet gaan werken, voornamelijk omdat er geen xp lijn in staat :?
nee er staan partitie nummers in. Nu moet je ff goed kijken op welke partitie xp staat en deze verwijderen. als je de verkeerde hebt is dit later te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jorisfighter schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:16:
[...]

nee er staan partitie nummers in. Nu moet je ff goed kijken op welke partitie xp staat en deze verwijderen. als je de verkeerde hebt is dit later te herstellen.
Nee ook niet, wat ik heb staan is:
Windows 7 (C:\Windows) : Current OS; Default OS
En that's about it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
Tsurany schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:19:
[...]

Nee ook niet, wat ik heb staan is:
Windows 7 (C:\Windows) : Current OS; Default OS
En that's about it.
UUh, ja ik zie het nu ook.. heb je de windowsen op 2 partities of schijven staan? als je op 2 schijven hebt staan kan je proberen die met xp eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Crap,

Mijn geluidskaart (SB Live) scheurt als de bagger. Dit probleem had ik ook al met Vista. En voor de onboard audio van mijn moederbord (Asrock 4core1333 ViiV) zijn er ook nog geen Windows 7 drivers. Er komt welliswaar geluid uit mijn computer, maar het is nogal knetterend....

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jorisfighter schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:21:
[...]

UUh, ja ik zie het nu ook.. heb je de windowsen op 2 partities of schijven staan? als je op 2 schijven hebt staan kan je proberen die met xp eruit te halen.
Nope 2 partities, tis m'n laptop met maar 1 schijf erin. Wel gewoon boot menu met "oudere versie van windows" of iets wat er op neer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
Tsurany schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:22:
[...]

Nope 2 partities, tis m'n laptop met maar 1 schijf erin. Wel gewoon boot menu met "oudere versie van windows" of iets wat er op neer komt.
Als je niks aan boot.ini's veranderd zou ik gewoon de gok wagen. Er kan eigenlijk weinig fout gaan. En dat met ubuntu, Ik heb weinig verstand van ubuntu, maar het kan zijn daat ze daar anders met de bootloader omgaan. Ik dacht dat dit GRUB is en die kan je makkelijk aanpassen.

[ Voor 1% gewijzigd door Asjemenou op 12-01-2009 23:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[...]

En dat is dus je XP install.

Maar wat is nou precies je probleem, dat je niet weet hoe je die XP/previous version eruit krijgt?

bcdedit of EasyBCD ken je toch wel? :)

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 12-01-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
alt-92 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:25:
[...]

Maar wat is nou precies je probleem, dat je niet weet hoe je die XP/previous version eruit krijgt?

zijn probleem is, dat hij W7 als primary OS wil draaien en of hij gewoon de xp partitie kan formatteren. Omdat hij dat ook een keer heeft gedaan met ubuntu en daar ging het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 13:43

996

[...]

Ik ben spuit 11, sorry

[ Voor 8% gewijzigd door 996 op 12-01-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
996 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:28:
[...]

Dat bootmenu kun je bewerken met bcdedit.exe.
Maar daar gaat het net niet om ;) ff iets verder terug lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:58

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Hmm..het lijkt erop dat CallofDuty 4 het niet doet op WIndows 7 x64 :( eens ff proberen met in Vista Compatible mode.... Zelfs in Vista Compatible mode doet hij het niet. Onder Vista x64 was het geen probleem...

[ Voor 54% gewijzigd door TheVMaster op 12-01-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
TheVMaster schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:31:
Hmm..het lijkt erop dat CallofDuty 4 het niet doet op WIndows 7 x64 :( eens ff proberen met in Vista Compatible mode...
Draai je W7 virtueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Jorisfighter schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:28:
[...]

zijn probleem is, dat hij W7 als primary OS wil draaien en of hij gewoon de xp partitie kan formatteren. Omdat hij dat ook een keer heeft gedaan met ubuntu en daar ging het mis.
Inderdaad, dat wil ik. Ubuntu beviel mij niet, ik formateerde de partities en hopla, ik kwam windows niet meer in.
Jorisfighter schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:24:
[...]

Als je niks aan boot.ini's veranderd zou ik gewoon de gok wagen. Er kan eigenlijk weinig fout gaan. En dat met ubuntu, Ik heb weinig verstand van ubuntu, maar het kan zijn daat ze daar anders met de bootloader omgaan. Ik dacht dat dit GRUB is en die kan je makkelijk aanpassen.
Mjah vorige keer had ik dus geen mogelijkheid meer om windows op te starten.
alt-92 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:25:
[...]

Jup ik snap dat dat m'n XP install is, paar keer al uit geboot. Wat ik wil weten is dus of ik gewoon die XP partitie kan formateren en of iedereen dan gelukkig is, of moet ik daarvoor nog iets doen voordat het veilig kan? Want met Ubuntu ging het dus vreselijk mis. En nee, ik ken bcdedit of EasyBCD helaas niet.
Normaal zou ik zoiets zelf uitzoeken maar ik weet niet of Windows 7 hier hetzelfde mee omgaat als Windows Vista en ik denk misschien kan iemand het hier mij even snel vertellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 12-01-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
Tsurany schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:32:
[...]

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

[...]

Inderdaad, dat wil ik. Ubuntu beviel mij niet, ik formateerde de partities en hopla, ik kwam windows niet meer in.

[...]

Mjah vorige keer had ik dus geen mogelijkheid meer om windows op te starten.

[...]

Jup ik snap dat dat m'n XP install is, paar keer al uit geboot. Wat ik wil weten is dus of ik gewoon die XP partitie kan formateren en of iedereen dan gelukkig is, of moet ik daarvoor nog iets doen voordat het veilig kan? Want met Ubuntu ging het dus vreselijk mis. En nee, ik ken bcdedit of EasyBCD helaas niet.
Normaal zou ik zoiets zelf uitzoeken maar ik weet niet of Windows 7 hier hetzelfde mee omgaat als Windows Vista en ik denk misschien kan iemand het hier mij even snel vertellen.
Met je ubuntu geval had je de boel nog kunnen redden met je live-cd.

Maar nu on-topic:
Dit is windows en geen Linux, uit ervaring weet ik dat je xp er gewoon kan afgooien. je bootloader blijft hetzelfde. maar je kan xp niet meer in. Als je dat gedaan hebt moet je de bootloader gewoon ff bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 23:04

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Zijn er meer mensen die wat rare problemen hebben met IE8 onder Windows 7?

Als ik bepaalde links open in een nieuw tabje of een nieuw window gebeurt er niets... Hij lijkt te connecten en verder kun je wachten tot je een ons weegt.

Dat is voor mij het grootste probleem momenteel!
(plus dat de Window 7 installer mijn XP bootloader heeft overschreven en dat ik met geen enkele mogelijkheid (bcdedit/bootcfg/easybcd) XP meer opgestart krijg! >:) )

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285165

Ik krijg een kut errorcode 0xc00000e9, ik weet niet wat het is. Hoe kan ik het beste verhelpen? Ik heb een HP 530 Laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
adoy schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:39:
Zijn er meer mensen die wat rare problemen hebben met IE8 onder Windows 7?

Als ik bepaalde links open in een nieuw tabje of een nieuw window gebeurt er niets... Hij lijkt te connecten en verder kun je wachten tot je een ons weegt.

Dat is voor mij het grootste probleem momenteel!
(plus dat de Window 7 installer mijn XP bootloader heeft overschreven en dat ik met geen enkele mogelijkheid (bcdedit/bootcfg/easybcd) XP meer opgestart krijg! >:) )
Ik heb hier geen last van, gewoon ff reportje van maken en misschien is het in de volgende build verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
Anoniem: 285165 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:39:
Ik krijg een kut errorcode 0xc00000e9, ik weet niet wat het is. Hoe kan ik het beste verhelpen? Ik heb een HP 530 Laptop.
Wat heb je al geprobeerd? Is dit bij het installeren? Waar heb je de ISO vandaan? Op welke snelheid gebrand? We willen INFORMATIE! We kunnen je probleem ook niet ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tsurany schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:32:
En nee, ik ken bcdedit of EasyBCD helaas niet.
Wat is de overeenkomst tussen Vista en Windows 7, en wat is het verschil tussen die twee en XP? :)

offtopic:
Je weet het wel, kom op, je kan het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorisfighter schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:42:
[...]

Wat heb je al geprobeerd? Is dit bij het installeren? Waar heb je de ISO vandaan? Op welke snelheid gebrand? We willen INFORMATIE! We kunnen je probleem ook niet ruiken.
Op 3x snelheid gebrand, wel gedownload van nieuwsgroep omdat die van MS gewoon ronduit traag is. Kep verschillende instelling gewijzigd via BIOS, maar niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jorisfighter schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:37:
[...]

Met je ubuntu geval had je de boel nog kunnen redden met je live-cd.

Maar nu on-topic:
Dit is windows en geen Linux, uit ervaring weet ik dat je xp er gewoon kan afgooien. je bootloader blijft hetzelfde. maar je kan xp niet meer in. Als je dat gedaan hebt moet je de bootloader gewoon ff bewerken.
Jup ook gedaan uiteindelijk, maar was destijds op school en dan heb je niet alles voorhande.

Ontopic: Ik heb een booteditor thingy gedownload en nu zie ik inderdaad beide opties staan. Dus gewoon verwijderen, rebootje voor safety en dan partitie verwijderen nadat ik zeker weet dat ik alles gebackupped heb.

Bedankt voor de hulp!
alt-92 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:43:
[...]

Wat is de overeenkomst tussen Vista en Windows 7, en wat is het verschil tussen die twee en XP? :)

offtopic:
Je weet het wel, kom op, je kan het :P
Met XP krijg je er gratis koekjes bij en Vista niet? Ja ik weet, maar ik vraag het liever dan dat ik weer met een probleem zit. Ik kom er nu zelf wel uit, bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
Tsurany schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:46:
[...]

Jup ook gedaan uiteindelijk, maar was destijds op school en dan heb je niet alles voorhande.

Ontopic: Ik heb een booteditor thingy gedownload en nu zie ik inderdaad beide opties staan. Dus gewoon verwijderen, rebootje voor safety en dan partitie verwijderen nadat ik zeker weet dat ik alles gebackupped heb.

Bedankt voor de hulp!

[...]

Met XP krijg je er gratis koekjes bij en Vista niet? Ja ik weet, maar ik vraag het liever dan dat ik weer met een probleem zit. Ik kom er nu zelf wel uit, bedankt voor het meedenken!
Nou graag gedaan! En laat ff weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
Anoniem: 285165 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:46:
[...]

Op 3x snelheid gebrand, wel gedownload van nieuwsgroep omdat die van MS gewoon ronduit traag is. Kep verschillende instelling gewijzigd via BIOS, maar niks werkt.
Probeer hem nog een keer te branden maar dan nu op 2X, dit zijn tipische schrijffouten... dus net zolang opnieuw branden todat het wel lukt. En als het te lang op zich laat wachten moet je ff een andere ISO binnen halen. En oh ja welke build heb je van het internet geplukt?

[ Voor 0% gewijzigd door Asjemenou op 12-01-2009 23:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jorisfighter schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:48:
[...]

Nou graag gedaan! En laat ff weten of het gelukt is.
Jup zal wel morgen avond worden want ben nu te moe om bestanden veilig te stellen, wil niet een savegame verliezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 18:03

Ace

Happy Happy Joy Joy

Dacht gisteren even de optional updates te installeren (voor mijn video kaart en LAN). Videokaart ging goed maar simpele Realtek update zorgde ervoor dat beide NICs niet verder kwamen dan 10mbit half-duplex en ook geen IP adres meer uitgedeeld kregen.

Ook handmatig IP lukte niet. Dus terug gegaan naar vorige Restore Point, dat hielp ook niet. NICs ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd en alles werkte weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
Ace schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:51:
Dacht gisteren even de optional updates te installeren (voor mijn video kaart en LAN). Videokaart ging goed maar simpele Realtek update zorgde ervoor dat beide NICs niet verder kwamen dan 10mbit half-duplex en ook geen IP adres meer uitgedeeld kregen.

Ook handmatig IP lukte niet. Dus terug gegaan naar vorige Restore Point, dat hielp ook niet. NICs ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd en alles werkte weer :)
Tja dat kan ook. Heb je er al een report van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jorisfighter schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:50:
[...]

Probeer hem nog een keer te branden maar dan nu op 2X, dit zijn tipische schrijffouten... dus net zolang opnieuw branden todat het wel lukt. En als het te lang op zich laat wachten moet je ff een andere ISO binnen halen. En oh ja welke build heb je van het internet geplukt?
Of natuurlijk op een USB stick, wat perfect werkt :)

Start > Run > "diskpart" (zonder quotes)

list disk
#zoek het nummer van u usb stick
select disk "nummer hier" (zonder quotes)
clean
create partition primary
select partition 1
active
format fs=fat32
assign 
exit

En dan
xcopy d:\*.* /s/e/f e:\ 
Waar D de source is en E de destination :)

En dan booten vanaf die stick.

Waarom moet dat via diskpart? Omdat je alleen via diskpart een USB partitie op active kan zetten :)
Rob schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:04:
[...]

Even die van MS zelf downloaden, ik heb wel meer verhalen gehoord over het niet kunnen installeren van een nieuwsgroepen versie.
Stierenstront! Waarom zou dat niet gaan? Zolang de checksum overeenkomt is er niets aan het handje

[ Voor 18% gewijzigd door Snake op 13-01-2009 00:05 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Anoniem: 285165 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:46:
[...]

Even die van MS zelf downloaden, ik heb wel meer verhalen gehoord over het niet kunnen installeren van een nieuwsgroepen versie.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Anoniem: 251512 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:55:
[...]

Heb beide geprobeerd maar dit lost het bij mij helaas niet op, ook kwam ik er net achter dat na het rebooten van mijn pc alle gegevens in FTD waren gewist, moest opnieuw een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Ook moest ik volledig opnieuw updaten en was me watchlist gewist. Kortom bij mij werkt FTD nog verre van ideaal.
Al geprobeerd opnieuw te installeren?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
:+
Nope....native op al m'n machines. Maar het is een Punkbuster probleem dat ik eruit gegooit wordt. Punkbuster geeft een Unknown Windws API function error. Overigens doet Battlefield 2 het wel, alleen zodra je op een punkbuster enabled server zit wordt je dus gekicked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124586

Heeft er al iemand gemerkt, dat je zomaar niet met Samba shares kan connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 124586 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:24:
Don't know..geen Samba hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even klein lijstje wat ik heb getest en hoe het werkt:
Guildwars - werkt zonder enkele problemen.
Roccat Kone drivers - werkt, maar bij boot blijft konedriver.exe toch een fout tegen.
realtek HD audio onboard - geluid werkte standaard, maar de settings window geeft fout dat het niet voor dit OS gemaakt is.
P35 Neo2 chipset drivers - werken niet. (Vista 64b drivers gebruikt), 1 van mijn USB hubs werkt dus nu niet.
X-fi xtrememusic - was al een ramp in Vista, nu nog steeds :+
Cabal online - fout in urlmon.dll. nog niet aan de praat gekregen. (lijkt IE8 probleem).
City of Heroes - werkte 1x, maar bij elke start van de game begint hij ruim 1GB opnieuw te downloaden. (file corrupt).

Van aantal weet ik niet of dit nu 64bit komt of toch door windows 7 zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2009 00:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
SinergyX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:26:
Even klein lijstje wat ik heb getest en hoe het werkt:
Guildwars - werkt zonder enkele problemen.
Roccat Kone drivers - werkt, maar bij boot blijft konedriver.exe toch een fout tegen.
realtek HD audio onboard - geluid werkte standaard, maar de settings window geeft fout dat het niet voor dit OS gemaakt is.
P35 Neo2 chipset drivers - werken niet. (Vista 64b drivers gebruikt), 1 van mijn USB hubs werkt dus nu niet.
Cabal online - fout in urlmon.dll. nog niet aan de praat gekregen. (lijkt IE8 probleem).
City of Heroes - werkte 1x, maar bij elke start van de game begint hij ruim 1GB opnieuw te downloaden. (file corrupt).

Van aantal weet ik niet of dit nu 64bit komt of toch door windows 7 zelf.
Ook alles in compatibility mode geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorisfighter schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:50:
[...]

Build 7000. En 2x snelheid heeft Nero niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Angeluskamps schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:33:
Ook alles in compatibility mode geprobeerd?
Jep, nouja, voor waar het mogelijk was. Grappig dat Windows update zelf komt met een nieuwe update voor de Roccat kone, update uit mei ofzo, terwijl ik al de oktober drivers heb.

Bij de ati drivers kreeg ik een update van 'prelease WDDM' ofzo?

[ Voor 49% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2009 00:42 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
SinergyX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:37:
[...]

Jep, nouja, voor waar het mogelijk was. Grappig dat Windows update zelf komt met een nieuwe update voor de Roccat kone, update uit mei ofzo, terwijl ik al de oktober drivers heb.
Hij doet hetzelfde met de ATI drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Laatst online: 03-02-2022
Anoniem: 124586 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:24:
Ik kan mijn samba shares gewoon benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-05 05:24

Appie

F1RST Racing

Snowwie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:21:
Crap,

Mijn geluidskaart (SB Live) scheurt als de bagger. Dit probleem had ik ook al met Vista. En voor de onboard audio van mijn moederbord (Asrock 4core1333 ViiV) zijn er ook nog geen Windows 7 drivers. Er komt welliswaar geluid uit mijn computer, maar het is nogal knetterend....
Ik heb eenzelfde issue, alleen bij mij krijg ik ook constant bsod's (total_management), welk alleen voorkomen als ik de driver installeer. Beetje jammer, ik gebruik dat ding alleen maar voor spdif (coax) throughput. Heb geprobeerd om een vista x64 driver te installeren, maar heeft niet geleidt tot het gewenste resultaat.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124586

Xerion404 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:44:
[...]

Ik kan mijn samba shares gewoon benaderen.
Dan moet je mij toch eens je configuratie doorgeven, want met mijn manuele smb.conf lukt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Appie schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:47:
[...]

Ik heb eenzelfde issue, alleen bij mij krijg ik ook constant bsod's (total_management), welk alleen voorkomen als ik de driver installeer. Beetje jammer, ik gebruik dat ding alleen maar voor spdif (coax) throughput. Heb geprobeerd om een vista x64 driver te installeren, maar heeft niet geleidt tot het gewenste resultaat.
Nu maar hopen dat creative wel de tijd neemt op een beetje goeie drivers neer te zetten, hopelijk hebben ze geleerd van vista :+

Inmiddels Cabal draaiend, run as Admin lijkt dus meeste van de problemen op te lossen.

Morgen weer verder testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasfilius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 11:32

thomasfilius

zappaeske strapatsen

Anoniem: 124586 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 01:14:
[...]

Dan moet je mij toch eens je configuratie doorgeven, want met mijn manuele smb.conf lukt het niet...
Mocht je van XP afkomen dan zit je probleem in Samba. Met de komst van Vista heeft wat aanpassingen gedaan in de protocollen die de shares afhandelen. Zo uit m'n hoofd heb je minimaal Samba 3 nodig, kan ook minder zijn, punt is in ieder geval: een te oude versie van Samba kan niet overweg met de Vista en waarschijnlijk dus ook niet met W7

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
SinergyX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:26:
Ga me niet vertellen dat die Soundblaster niet werkt onder 7?
Ik heb namelijk een redelijk geluidskaartje proberen te vinden voor een redelijke prijs welke door minstens Vista wordt ondersteund. Volgens de specs moet de X-FI Xtreme geluidskaart werken onder Vista. Heb het ding namelijk al besteld (en betaald)....tesamen met 8GB geheugen. :)

Tot op heden heb ik de volgende problemen:
- Soundblaster Live 24 bit - Doet het niet goed (uitgeschakeld)
- HP Psc 1210 scan software werkt niet :( (printer werkt zelf wel overigens).

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Snowwie schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 01:54:
[...]

Ik heb namelijk een redelijk geluidskaartje proberen te vinden voor een redelijke prijs welke door minstens Vista wordt ondersteund. Volgens de specs moet de X-FI Xtreme geluidskaart werken onder Vista. Heb het ding namelijk al besteld (en betaald)....tesamen met 8GB geheugen. :)

Gebruik gewoon de scanfunctie van 7 ?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Opvallend : windows media player gebruikt met regelmaat 50% cpu van een dual core bij het afspelen van een mp3. Dan zakt hij weer netjes naar 1-3%. Bijzonder vreemd.

edit :lijkt aan een aantal tabs in firefox te liggen met diverse content.

[ Voor 18% gewijzigd door HaseMike op 13-01-2009 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

Anoniem: 251512 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:55:
[...]

Dat kan liggen aan het feit dat FTD niet met admin rechten opstart, dus of dat doen of UAC helemaal uitzetten, of de datum/tijd op je pc staat niet goed.
Kijk anders even op het FTD forum, daar lopen ook wat topics over FTD op Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:46
@Snake: hoe doe je dat met je usb stick als je nog een gedeelte vrij wilt laten, dus hoe met 2 partities erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:59
Tsurany schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:04:
Staat de XP-partitie ook niet bij "Administrative Tools" > "Computer Management" > "Storage", daar had de XP partitie bij mij eerst ook geen letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 08:06

mickjuh

Good news everyone!

TheVMaster schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:15:
[...]

:+
Nope....native op al m'n machines. Maar het is een Punkbuster probleem dat ik eruit gegooit wordt. Punkbuster geeft een Unknown Windws API function error. Overigens doet Battlefield 2 het wel, alleen zodra je op een punkbuster enabled server zit wordt je dus gekicked.
Had ik ook last van bij Call of Duty 4. Heb nu een paar servers opgezocht zonder Punkbuster. Wel jammer. Maar had gelezen dat Punkbuster nog niets veranderd zolang het nog in beta blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207902

Iemand een manier om Visio2007Pro te laten werken onder Win7?

Lijkt niet te werken omdat ik de 64bit versie van Win7 heb, echter zou de Pro versie wel onder 64bits Vista moeten werken volgens MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 02-05 08:06

mickjuh

Good news everyone!

Anoniem: 207902 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:07:

Lijkt niet te werken omdat ik de 64bit versie van Win7 heb, echter zou de Pro versie wel onder 64bits Vista moeten werken volgens MS.
Als je de eigenschappen van de exe file van Visio erbij pakt en bij compatibility probeert of hij met NT ofzo werkt? Zeg maar iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207902

mickjuh schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:14:
[...]

Als je de eigenschappen van de exe file van Visio erbij pakt en bij compatibility probeert of hij met NT ofzo werkt? Zeg maar iets :)
Werkte ook niet.

Had met ISO buster de ISO uitgepakt en zo gestart, werkt dus niet. Mount ik de ISO met PowerISO dan werkt het wel? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes

Visio 2007pro werkt hier gewoon goed. Probeer anders in vista compatibility mode. Doet de installatie het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Ik moet er nog verder mee testen, diverse drivers etc, maar in Vista is het altijd een ramp gebleven om de 'orginele' kracht van de x-fi (inclusief dus de programma's) goed werkend te krijgen. Onder XP was dit nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Eh..wat is het probleem met Visio 2007 Professional? HIer werkt hij gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Vista 2007 Professional werkt hier ook, ik kon mijn moederboord utilities niet installeren, Probe/Suite, en drivers, maar alles werkte al.
Ati 8.12 W7 drivers ge-installerd, en werkte goed.
Ook gewoon even windows update uitgevoerd.

Voor de rest een benchmark gedaan, denk 4 FPS minder dan Vista, moet even kijken in de log straks, hoop dat ik beter presteer dan Vista.
Voor de rest lijkt het stabiel, geen problemen gehad, alleen bij installeren.

Ik laat wel meer weten nadat ik alles erop heb ge-installeerd, en het even goed test :)
Op me laptop trouwens werkt het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 18:15
Nadat ik in Windows Vista (Enterprise, SP1) telkens BSOD's kreeg bij het installeren van firewalls (ZoneAlarm, Symantec Endpoint Protection 11) nu dit maar eens geprobeerd in mijn Windows 7 omgeving. Zowieso wil Symantec Endpoint Protection alleen maar installeren als je eerst LiveUpdate installeert, opnieuw opstart en daarna pas de SEP software.

Als ik hier de firewall installeer, ook een BSOD aan het einde van de installatie... Als ik vervolgens SEP installeer zonder firewall, geen enkel probleem. Op een of andere manier blijft dit een conflict.... Meer mensen die hier last van hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:28
Er!k schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:00:
Nadat ik in Windows Vista (Enterprise, SP1) telkens BSOD's kreeg bij het installeren van firewalls (ZoneAlarm, Symantec Endpoint Protection 11) nu dit maar eens geprobeerd in mijn Windows 7 omgeving. Zowieso wil Symantec Endpoint Protection alleen maar installeren als je eerst LiveUpdate installeert, opnieuw opstart en daarna pas de SEP software.

Als ik hier de firewall installeer, ook een BSOD aan het einde van de installatie... Als ik vervolgens SEP installeer zonder firewall, geen enkel probleem. Op een of andere manier blijft dit een conflict.... Meer mensen die hier last van hebben???
Niet specifiek met deze software, maar hetzelfde met TrendMicro firewall.
Ook BSOD na een tijdje, kon zelfs het programma bijna niet openen of ik had een BSOD.
Lijkt iets mis te gaan als je extra firewall installeert. (ja, WIndows firewall stond uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
[...]

Is het de Xtreme Audio? Die behoort immers niet tot de echte X-Fi maar emuleert de X-Fi chip.

Over de ondersteuning, je bent hopelijk toch bekend met Creative Drivers? De drivers zijn één grote puinhoop. Het zou moeten werken op Vista (maar niet altijd zonder slag of stoot). Op Windows 7 werken de drivers ook als je Vista Compatibility aanzet bij de setup, maar of ze uiteindelijk perfect gaan draaien, neen. Nou ja bij mij draaien ze toch niet optimaal, maar daar is de beta dan ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
EDIT schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:07:
[...]

Niet specifiek met deze software, maar hetzelfde met TrendMicro firewall.
Ook BSOD na een tijdje, kon zelfs het programma bijna niet openen of ik had een BSOD.
Lijkt iets mis te gaan als je extra firewall installeert. (ja, WIndows firewall stond uit).
Raar, gooiende NIS2009 erop,Firewall/Antivirus enal, zonder enkel probleem, en het is en blijft beta, zie mijn argument op de W7 hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 18:15
Net ook nog even de bèta van Norton 360 geïnstalleerd onder Windows 7, deze doet het wel goed... Erg raar, te meer omdat ik in Vista dezelfde problemen heb.

Edit - SEP11 geeft ook een BSOD op symevent.sys... Zelf de virusscanner is dus nog niet helemaal geschikt voor Windows 7.

[ Voor 28% gewijzigd door Er!k op 13-01-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:54

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Er zit nu ook standaard een scherm-calibratie programmaatje in. Werkt erg simpel en heeft nog best een aardig resultaat vind ik.
Het zit ergens bij de schermresolutie of de schermafbeelding keuze.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Zover nog weinig bugs gemerkt en dergelijk, helemaal niet op me laptop.
Vandaag gaat me computer ermee aan de slag, kijken hoe dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Flying schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:08:
Is het de Xtreme Audio? Die behoort immers niet tot de echte X-Fi maar emuleert de X-Fi chip.

Over de ondersteuning, je bent hopelijk toch bekend met Creative Drivers? De drivers zijn één grote puinhoop. Het zou moeten werken op Vista (maar niet altijd zonder slag of stoot). Op Windows 7 werken de drivers ook als je Vista Compatibility aanzet bij de setup, maar of ze uiteindelijk perfect gaan draaien, neen. Nou ja bij mij draaien ze toch niet optimaal, maar daar is de beta dan ook voor.
Niet zozeer windows beta, dit is 100% creative. Pas maanden nadat Vista released was, kwam er een gewone gebruiker met de eerste 'volledig' werkende drivers. Gast in kwestie dan ook nog eens aanklagen, maar zelf lekker door huppelen op compleet flut drivers.

Het was ook pas na Vista dat ze eindelijk de console issue in windows XP (waar hij 'eigelijk' voor bestemd was) wisten op te lossen.

Vanavond nog even aan de slag met mijn touchscreen scherm, kijken hoe het werkt binnen Windows 7 :) (nu ik ook eindelijk een videokaart heb met dvi, hdmi en vga).

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:28
Eerder in dit topic werden problemen gemeld i.c.m. Punkbuster in PunkBuster enabled servers.
Ik heb dit net even getest (COD4 en COD5), maar heb dat probleem alleen bij COD4. COD5 werkt hier gewoon perfect.
Lijkt erop alsof met client versie A1407 (COD4) het verkeerd gaat. Met A1409 (COD5) werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 13:04
Ik heb de Beta sinds afgelopen zondag draaien en het bevalt me prima. Heb op m'n blog (zie sig) een post gemaakt over het hoe en wat.

Mijn huidige conclusies:
  • Comodo Internet Security werkt niet (64-bit). Meerdere FW's lijken dit probleem te hebben (rondgangetje Google en dit topic)
  • UAC is ontiegelijk verbeterd
  • Libraries werken best prima, maar hebben wat "gewenning" nodig
  • Nieuwe Taskbar werkt ook best prima
  • Search Indexer is verbeterd, geen "onnodig" geratel van je HD meer.
  • Boot time lijkt (gevoel) verbeterd.
Ben nog geen echte "problemen" tegengekomen, maar mocht dat gebeuren, dan laat ik het uiteraard weten :).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:38

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Kan ik de dvd zo booten en hem langs vista zetten ?
Of hoe kan ik het makkelijkste er een dualboot van maken ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:22:
Da's wat te simpel he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11-2024

werkt hier gewoon out og the box op win7 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:38

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

vandaar ook de 2e vraag he :
"Hoe maak ik er een dualboot van?" (op 1 disk :P )

Ben een beetje huiverig voor een upgrade......

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-01-2009 12:28 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:27:
[...]Ben een beetje huiverig voor een upgrade......
Niet bang zijn voor een upgrade, werkt hier uitstekend m.u.v. daemon tools maar dat is bekend. Als je die draait, deze eerst uninstallen voor je de upgrade gaat draaien. Maak met vista system backup een image van je boot partitie voor als je niet tevreden bent met de upgrade en vista wil terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz
  • Laatst online: 14-03 12:37

Silentuz

-_-

Tsurany schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:30:
Heb nooit Vista gebruikt maar na een hele avond zoeken snap ik nu eindelijk hoe het allemaal werkt en met name waarom Microsoft begonnen is met Live Essentials. Nu zit er standaard geen mail programma, geen kalender en geen contacten beheer in Windows 7 dus kan niemand nu klagen dat het belachelijk is dat de enige manier om Windows Mobile met Windows Vista/7 te synchroniseren is om Outlook 2007 aan te schaffen.
Vind het in ieder geval enorm idioot dat ik niet gewoon via Windows Mobile Device Center kan synchroniseren met Windows Live Mail, dat ik niet agenda kan overzetten van mijn telefoon of dat ik niet mijn contacten kan overzetten. Nee dit werkt allemaal niet zonder Outlook 2007.
Hoe heb je je Touch Pro gesynct gekregen? mij lukt het niet. En kan je ook al naar je files browsen in explorer? dat is me tot nu toe ook nog niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaseMike schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:32:
[...]
Niet bang zijn voor een upgrade, werkt hier uitstekend m.u.v. daemon tools maar dat is bekend. Als je die draait, deze eerst uninstallen voor je de upgrade gaat draaien. Maak met vista system backup een image van je boot partitie voor als je niet tevreden bent met de upgrade en vista wil terug zetten.
Precies, dat heb ik ook gedaan, daarna in place upgrade gedaan en al mijn software werkte gewoon, behalve Reason en Adobe Audition die opnieuw geinstalleerd moesten worden. Eerste MS OS waar ik goede ervaringen mee heb mbt een upgrade....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Een goedemiddag mede-tweakers,

Met veel plezier draai ik nu Windows 7, echter krijg ik het blauwe 'beruchte' blauwe scherm :( bij het kopieren van een grote hoeveelheid bestanden in combinatie met AVG?
Zijn hier meer mensen met deze nare gewoonte van 7 icm met AVG?
Met Kaspersky ging het kopieren van dezelfde bestanden van HDD A naar (externe) HDD B wel goed.
Nu probeer ik, met een schone installatie en AVG, mijn bestanden van HDD B naar mijn QNAP 209 PRO II te kopieren en krijg ik iedere keer blauwe schermen.
Het blauwe schem krijg ik na ongeveer 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:22:
Nee, je moet het volgende doen met een partitiebeheerder (bv. Paragon Partition Magic)

1. Resize Vista partitie zodat er meer dan 20GB "Unallocated Space" is voor Windows 7.
2. Start op met de Windows 7 dvd.
3. Bij partitiebeheer moet je de Unallocated Space selecteren.
4. Maak een nieuwe partitie
5. Installeer Windows 7.

Maar je kan ook upgraden zonder veel problemen hoor.
q2no schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:41:
Een goedemiddag mede-tweakers,

Met veel plezier draai ik nu Windows 7, echter krijg ik het blauwe 'beruchte' blauwe scherm :( bij het kopieren van een grote hoeveelheid bestanden in combinatie met AVG?
Zijn hier meer mensen met deze nare gewoonte van 7 icm met AVG?
Met Kaspersky ging het kopieren van dezelfde bestanden van HDD A naar (externe) HDD B wel goed.
Nu probeer ik, met een schone installatie en AVG, mijn bestanden van HDD B naar mijn QNAP 209 PRO II te kopieren en krijg ik iedere keer blauwe schermen.
Het blauwe schem krijg ik na ongeveer 10 minuten.
Zeker dat die BSOD ligt aan AVG met Windows 7 ?
Lijkt mij eerder brakke hardware, of wat waarschijnlijker is: een slechte driver.

[ Voor 40% gewijzigd door Petervanakelyen op 13-01-2009 12:47 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
PFf..het topic gaat echt hard...we kunnen verder in deel 3 -> [Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan kan deze wel dicht.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.

Verkrijgbaarheid van de beta staat in de openingspost vermeld.

Voor discussie/meldingen over het downloaden van Windows 7 en het krijgen van een key graag deze zaken hier posten.

Vragen om keys worden verwijderd!