![]() |
Disclaimer |
Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc. In de komende dagen/weken zal ik het starttopic verder uitbreiden, het is me nu net even te laat |
Introductie |
Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een beta versie. In eerste instantie zat er een download limiet van 2.5 Miljoen aan de Windows 7 Beta ISO, maar die dat limiet is (tijdelijk) verdwenen zoals je op het Windows Team Blog kunt lezen. |
Hoe download ik de beta? |
Je kunt de beta eenvoudig downloaden via de officiele Windows 7 Beta downloadpagina die je hier vindt. |
Wat is hot in Windows 7? |
Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links : • Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver) • Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen) |
Applicaties die (nog) niet werken |
Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij. • Deamon-Tools • Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie) |
Applicaties die met een aanpassing wel werken |
Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd! • Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit • Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier? |
Patches en updates |
De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!). • MP3 Fix (32-bit) • MP3 Fix (64-bit) • KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta |
Vorige delen |
De vorige delen waren: • [rml]Windows 7 ervaringen topic [/rml] |
En hoe zit het met Windows Server 2008 R2? |
Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht: • [rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml] |
Created by TheVMaster |
[ Voor 85% gewijzigd door TheVMaster op 13-01-2009 11:00 . Reden: Applicaties die (nog) niet werken toegevoegd ]