[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 97.852 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_main_banner_deel_2.jpg
Disclaimer

Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.
In de komende dagen/weken zal ik het starttopic verder uitbreiden, het is me nu net even te laat :+

Introductie

Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een beta versie.
In eerste instantie zat er een download limiet van 2.5 Miljoen aan de Windows 7 Beta ISO, maar die dat limiet is (tijdelijk) verdwenen zoals je op het Windows Team Blog kunt lezen.

Hoe download ik de beta?

Je kunt de beta eenvoudig downloaden via de officiele Windows 7 Beta downloadpagina die je hier vindt.

Wat is hot in Windows 7?

Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)

Applicaties die (nog) niet werken

Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Deamon-Tools
• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
Applicaties die met een aanpassing wel werken

Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?

Patches en updates

De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit)
MP3 Fix (64-bit)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

Vorige delen

De vorige delen waren:

[rml]Windows 7 ervaringen topic [/rml]

En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster
Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 85% gewijzigd door TheVMaster op 13-01-2009 11:00 . Reden: Applicaties die (nog) niet werken toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Een frisse doorstart. :) Hopelijk blijven die steeds terugkerende vragen nu 's achterwege. In deel 1 melden een paar mensen wel dat hun key niet wordt geaccepteerd. Hopelijk is dat een tijdelijk probleem. Wil er niet na installatie pas achterkomen dat ik met een erg beperkte testperiode zit opgescheept. Welterusten allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:42
Windows 7 Ultimate x64 beta performance benchmark vergelijking
Door Sir_Hendro

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/bench_3dmark.jpg
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3GHz, 4GB RAM, nVidia GTX260 CORE216

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/bench_crysis.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/bench_gta4.jpg

SuperPi Mod 1.5 Scores (1M test):
Windows 7 Ultimate x64 beta: 17.226 sec
Windows Vista Ultimate x64: 17.834 sec
Windows XP Professional x86: 17.031 sec

[ Voor 105% gewijzigd door Sir_Hendro op 12-01-2009 04:52 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:17

13art

Moderator Mobile
Zit nog steeds erg te twijfelen of ik Windows 7 over Vista heen zal zetten.
Maar na berichten over dat Windows 7 je mp3's kan beschadigen, en na gehoord te hebben van mn broertje dat zijn wireless card niet ondersteund werd, toch maar even besloten de verdere berichten af te wachten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:46
Zou als ik jou was of in een virtual pc zetten of in een multiboot ;) over vista heen is zeker niet aan te raden!

edit: uit de officieele faq:

Please don't...

Don’t install the Beta on your primary home or work computer. Microsoft is not responsible for downtime stemming from the Windows 7 Beta.

[ Voor 46% gewijzigd door bartju op 10-01-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Die heb ik...
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:06:
Zit nog steeds erg te twijfelen of ik Windows 7 over Vista heen zal zetten.
Maar na berichten over dat Windows 7 je mp3's kan beschadigen, en na gehoord te hebben van mn broertje dat zijn wireless card niet ondersteund werd, toch maar even besloten de verdere berichten af te wachten.
Dat MP3 probleem is opgelost, als je build van MS hebt gedownload, zit de fix er al in.
Zo niet, is hij wel ergens te downloaden...

Over die WLAN kaart:
Bij de meeste mensen werken hun WLAN kaartjes al out of the box, dat is bij mij niet anders.
Ik zou het gewoon proberen.

Maar niet installeren over Vista. Installeer op een aparte partitie, of in VMWare, maar niet over Vista...
gerbenp schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:20:
Er zijn geen keys meer, ik kopieer en plak de link in IE, krijg niks :(
Volgens mij wel, ik krijg namelijk nog steeds dezelfde error "Check back in the next bussiness day", als ik de site bezoek...
gerbenp schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:22:
Error
The site is currently experiencing technical difficulties, please check back in the next business day.
Krijg ik als error, of zijn de keys toch al op? :(
Zou jij de Topicstart even willen lezen ?
Daar staat namelijk duidelijk in vermeld dat die melding normaal is.

Maar na een tijdje refreshen, krijg ik soms opeens Live Search te zien.
Hebben nog mensen dit ?

[ Voor 29% gewijzigd door Petervanakelyen op 10-01-2009 09:28 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:21:Maar niet installeren over Vista. Installeer op een aparte partitie, of in VMWare, maar niet over Vista...
In tegenstelling tot populair belief, is dit geen enkel probleem en werkt als een zonnetje. Hier heb ik vista 64 -> windows 7 upgrade gedaan zonder problemen. Alleen daemon tools werkt niet, maar dat is bekend en te vervangen door een concurrent.

Dus niet bang zijn, dvd erin en upgraden na 1-2 uurtjes is alles voor elkaar.

Ook zijn de keys nog niet op, er zitten gewoon 100.000+ mannetjes te pf5-en. Wat geduld helpt.

[ Voor 8% gewijzigd door HaseMike op 10-01-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:49
Ganondorf_875 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:37:
[...]

Volgens mij kan je inderdaad de beta al installeren en later de key toevoegen.
PS: mijn key is net binnengedruppeld dankzij dat programma! :)
Leuk, veel plezier ermee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:55
Zo weer even een poging gewaagd om Windows Update aan de praat te krijgen en wat denk je, hij doet het gewoon, waajoo :P

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@TheVMaster
Mooie start topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk, en nieuw topic.
Hulde, VMaster :)

Even een reply uit het vorige topic meepakken:
Inmiddels geinstalleerd (64-bit). Tijdens installatie accepteerde hij de key niet, later in Windows zelf wel. Maar nu werkt het Updaten niet, evenals de online aanvullingen van Help and Support. Zal wel met elkaar te maken hebben. Wel vervelend opzich, maar neem aan dat dat aan de servers van Microsoft ligt oid. :?
Volgens mij heeft dat online Help tot nu toe niet echt gewerkt.
Ze zullen wel nog bezig zijn met het schrijven ervan enzo.
Overigens nieuw t.o.v. de geleakte build 7000 32-bit van een paar weken terug: ik maakte een partitie aan voor W7 (primair, 100gb) en toen kwam er een melding dat hij een reserve-partitie moest maken voor de volledige functionaliteit van W7, ofzo. Deze reservepartitie werd 200mb en is nu de Actieve partitie. Is verborgen maar zichtbaar via Computermanagement. Anderen die dit ook opmerkten?
1. Het is dezelfde build als paar weken terug.
2. Toen werd ook al die 200Mb partitie aangemaakt.
Schijnt enerzijds een security-feature te zijn om bepaalde virussen af te vangen, anderzijds zit er, geloof ik, dat hele startup-repair gedoe op.

En nu even dit topic bijlezen met een lekker bakje koffie ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piderman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-04 11:49
Nou ik had me een beta bemachtigd. In VirtualBox maar eens geinstalleerd, ziet er wel grappig uit. De calculator heeft een 'programmer mode' waar je het getal ook binair ziet, en de startbalk is veranderd.

De snelstart knoppen veranderen in normale venster-switch knoppen als het programma draait. Heb nog niet uit kunnen vinden hoe je nou twee keer hetzelfde programma kan starten, want bij een reboot kreeg ik "Fatal: could not read from boot medium" :(

Nou ja volgende keer beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:46
Spike1506 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:47:
Heb ik eindelijk een key, wilt Windows Seven niet installeren via VMware en Virtual PC..
Hij mist telkens een file genaamd install.wim en heb de ISO al 2 keer gedownload in IE en Google Chrome..
heb ik ook :( waar dat aan ligt is heel simpel. Je hebt een 64 bit versie gedownload he? die wil je installeren in een vpc in een windows 32 bit versie? dat gaat niet lukken :( heb zelfde probleem, maar vmware geeft een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
piderman schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:54:
De snelstart knoppen veranderen in normale venster-switch knoppen als het programma draait. Heb nog niet uit kunnen vinden hoe je nou twee keer hetzelfde programma kan starten
Zoals gezegd: Shift+klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-04 21:44
Weet niet wat de MD5 hash moet zijn maar de waarde die ik heb is: 5892ce02c13624bb1a0c26cfb9160ebf
bartju schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:55:
[...]

heb ik ook :( waar dat aan ligt is heel simpel. Je hebt een 64 bit versie gedownload he? die wil je installeren in een vpc in een windows 32 bit versie? dat gaat niet lukken :( heb zelfde probleem, maar vmware geeft een error.
Heb de 32bits versie gedownload en installeer hem op een 32bits systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 16:05
[...]

Maar in de VMware Manual (6.0/6.5) staat dat het mogelijk is om 64 bits besturingssystemen te draaien onder een host met een 32 bits besturingssysteem maar niet of dat ook voor windows 7 geldt.

En ik kan in dat C4C (in Firefox) helemaal geen custom optie vinden, Oh heb het gevonden, zit onder de tabbladen, niet in de add-on zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Johandmc op 10-01-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Er is nog hoop hoor! Heb net ook mijn key gehad (64 bit)! Na een half uur met C4C.

Welke firewall gebruiken jullie trouwens? Want sygate werkte al niet op vista maar nu werkt symantec endpoint niet op windows 7 :(

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Spike1506 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:00:
[...]

Weet niet wat de MD5 hash moet zijn maar de waarde die ik heb is: 5892ce02c13624bb1a0c26cfb9160ebf
Zoals Redhead in het vorige topic schreef:
Hashes, zoals gepost op de MSDN website

Windows 7 Beta (x86) - DVD (English)

File Name: en_windows_7_beta_dvd_x86_x15-29073.iso
Date Posted (UTC): 12/22/2008 2:41:15 PM
SHA1: 6071184282B2156FF61CDC5260545C078CCA31EE
ISO/CRC: AABA5A48

(MD5 hash:F9DCE6EBD0A63930B44D8AE802B63825, niet vanaf MSDN, maar zelf genereerd na controle dat de SHA1 en CRC corect waren)

===============================================

Windows 7 Beta (x64) - DVD (English)

File Name: en_windows_7_beta_dvd_x64_x15-29074.iso
Date Posted (UTC): 12/30/2008 4:26:48 PM
SHA1: E09FDBC1CB3A92CF6CC872040FDAF65553AB62A5
ISO/CRC: 8E2FAD39

(MD5 hash: nog niet binnen)

Xiled schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:03:
Er is nog hoop hoor! Heb net ook mijn key gehad (64 bit)! Na een half uur met C4C.

Welke firewall gebruiken jullie trouwens? Want sygate werkte al niet op vista maar nu werkt symantec endpoint niet op windows 7 :(
Wat is er mis met de Windows firewall?
(Ik ben nieuwsgierig naar de redenen om een externe firewall te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38
[...]

VmWare heeft VT support nodig in de bios om 64bit guests te draaien op een 32bit host OS

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:05:
[...]
Zoals Redhead in het vorige topic schreef:

[...]

[...]
Wat is er mis met de Windows firewall?
(Ik ben nieuwsgierig naar de redenen om een externe firewall te gebruiken)
Ik vind het fijn om apps te kunnen blocken. Ook die van microsoft zelf (services en iexplorer). Ook moet ik eerlijk toegeven dat ik de nieuwe firewall niet zo goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
die lui van VM-Ware zijn natuurlijk nog druk bezig met F5'en om een key te bemachtigen opdat ze kunnnen gaan testen met Windows 7 zodat het werkt in VM-Ware. :7

Voorts krijg ik de indruk dat MS tegenmaatregelen neemt wbt het verversen van de pagina, na een x-aantal keren wordt ik eruit geknikkerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Xiled schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:06:
[...]

Ik vind het fijn om apps te kunnen blocken. Ook die van microsoft zelf (services en iexplorer). Ook moet ik eerlijk toegeven dat ik de nieuwe firewall niet zo goed begrijp.
Ga eens naar start menu en typ 'firewall' in.
Kies dan 'Windows Firewall with Advanced Security'.

Ik denk dat je dan bij de outbound rules wel het een en ander in kan stellen? :)
Is dat wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:13:
[...]
Ga eens naar start menu en typ 'firewall' in.
Kies dan 'Windows Firewall with Advanced Security'.

Ik denk dat je dan bij de outbound rules wel het een en ander in kan stellen? :)
Is dat wat je zoekt?
Klopt dat ik al gevonden :) Maar ik kan specifiek internet explorer of windows update blocken? Ik heb al alle rules weggegooid maar dan kan ik nog vrolijk internetten :/

Ik vond sygate en endpoint juist zo simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Xiled schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:19:
[...]

Klopt dat ik al gevonden :) Maar ik kan specifiek internet explorer of windows update blocken? Ik heb al alle rules weggegooid maar dan kan ik nog vrolijk internetten :/
Iexplore wordt juist als voorbeeld gegeven ;)
Rechts 'new rule', het spreek allemaal voor zich.

En internetten lukt dan echt niet meer :P

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1zgbal0.png

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 10-01-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:24:
[...]
Iexplore wordt juist als voorbeeld gegeven ;)
Rechts 'new rule', het spreek allemaal voor zich.

En internetten lukt dan echt niet meer :P

[afbeelding]
Ik heb het denk ik verkeerd uitgelegd! Maar ik wil dus als een programma connectie wil maken met het internet een pop up krijgen met block of allow. Bijvoorbeeld als ik in cmd ping www.google.nl doe dan wil ik dus een pop up krijgen met block of allow.

Ik weet niet of de windows firewall dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Modbreak:Reacties over keys en downloads aub plaatsen in [Windows 7] Download en key krijgen perikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
@Elevator:
Thanks, kan dit topic weer wat inhoudelijker worden :)

Xiled schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:28:
[...]

Ik heb het denk ik verkeerd uitgelegd! Maar ik wil dus als een programma connectie wil maken met het internet een pop up krijgen met block of allow. Bijvoorbeeld als ik in cmd ping www.google.nl doe dan wil ik dus een pop up krijgen met block of allow.

Ik weet niet of de windows firewall dit kan?
Oh, dat weet ik niet, of-ie om een popup kan vragen. Volgens mij niet.
offtopic:
Maar bij een goed ingestelde Firewall hoef je toch ook niet met popups te werken?

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 10-01-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Amrit schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:15:
[...]

idd, we zijn nerds die in plaats van lekker buiten in het zonnetje te lopen zitten te F5'en om zonder vergoeding een nieuw OS van de rijkste man van de wereld te gaan testen :')
Lol _/-\o_
Ryatzu schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:24:
TIP VAN DE DAG!!!!

Haal de x64 bit key! Die is makkelijker te krijgen en werkt bij het activeren van je x32 versie!

Yes joepie!
Dat is al vaker vermeld, hoor ;)
Staat zelfs in de TS...

[ Voor 58% gewijzigd door elevator op 10-01-2009 11:44 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:31:
@Elevator:
Thanks, kan dit topic weer wat inhoudelijker worden :)

[...]
Oh, dat weet ik niet, of-ie om een popup kan vragen. Volgens mij niet.
offtopic:
Maar bij een goed ingestelde Firewall hoef je toch ook niet met popups te werken?
Ik wil vooral die pop ups hebben omdat als ik een onbekend bestand uitvoer ik wel de controle wil hebben over wat ie gaat versturen...

maar dan moet ik maar wachten op een nieuwe versie van symantec endpoint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb de 64bit versie gedownload, heb een key en wil hem nu installeren. ik maak nu een aparte partitie op m'n laptop en ik neem aan dat ik hem gewoon kan installeren en dat dual boot automatisch gemaakt word? Draai er nu standaard 32bit XP Professional op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243975

Even een vraagje: wat is het nadeel van een crack gebruiken kun je dan gepakt worden of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:12
Tsurany schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:42:
Ik heb de 64bit versie gedownload, heb een key en wil hem nu installeren. ik maak nu een aparte partitie op m'n laptop en ik neem aan dat ik hem gewoon kan installeren en dat dual boot automatisch gemaakt word? Draai er nu standaard 32bit XP Professional op.
Inderdaad, de dual boot wordt automatisch gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:42:
Ja, qua dualboot is het met Windows 7 hetzelfde als met Vista.
Anoniem: 243975 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:56:
Even een vraagje: wat is het nadeel van een crack gebruiken kun je dan gepakt worden of...?
Waarom zou je een crack gebruiken? De beta kan je 120 dagen zonder key gebruiken :)
Aegir81 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:02:
[...]

Van het Windows 7 blog:

Due to very heavy traffic we’re seeing as a result of interest in the Windows 7 Beta, we are adding some additional infrastructure support to the Microsoft.com properties before we post the public beta. We want to ensure customers have the best possible experience when downloading the beta, and I’ll be posting here again soon once the beta goes live. Stay tuned! We are excited that you are excited!
Dat is toch al een oud bericht?
Ik zou aan dat radio-'nieuws' niet al te zwaar tillen in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Het kan aan mij liggen, maar ik krijg nu via Windows Update wel optional updates maar de essentiële updates zoals de MP3Fix blijven uit?:S

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:05:
[...]
Ja, qua dualboot is het met Windows 7 hetzelfde als met Vista.
Aegir81 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:58:
[...]

Inderdaad, de dual boot wordt automatisch gemaakt.
Top, dan ben ik gerustgesteld!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Heeft iemand al ondetussen de optie gevonden waarmee je weer je Windows XP partitie zichtbaar maakt in Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Misschien in de start post toevoegen welke updates en patches er al beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286523

Ik heb eindelijk Windows 7 64bit kunnen installeren en activeren op mijn laptop (een Dell M1330, 4GB RAM en de gewraakte 8400M GS). De duur van de installatie heb ik niet getimed, in ieder geval was het binnen de 15 minuten gepiept, wat ik behoorlijk snel vind.
Het was zeer prettig dat de benodigde AHCI drivers voor mijn SATA drive er al ingebakken zaten (geen gefriemel met usb-sticks of vlite-achtige toestanden). Nagenoeg alles werkte out-of-the-box, de NVIDIA driver werd netjes automatisch geïnstalleerd door Windows Update. De enige driver die ik manueel heb moeten installeren, is die voor mijn vingerafdrukscanner. Gelukkig werkte de de driver voor Vista 64bit zonder problemen.
De MP3-fix wilde maar niet verschijnen in Windows Update (ik heb de ISO van microsoft zelf gedownload, geen illegale toestanden). Mijn vriend google leidde me naar de juiste site: 32bit en 64bit (beiden van microsoft site).
Nadat alles correct geïnstalleerd heb ik mijn performance index laten bepalen, deze gaf 4,1 (overigens net hetzelfde resultaat als in Vista 64bit). Mijn eerste indrukken:
  • Vlotte werking, alles reageert snel
  • De nieuwe taakbalk is mooi en handig (mits aero aanstaat)
  • Als je over het icoontje van draadloze netwerken gaat hangen met je muis, krijg je direct een overzicht van de beschikbare netwerken (erg handig, al is dit duidelijk van Ubuntu overgenomen ;) ).
  • Het libraries concept spreekt me erg aan, dit is een soort verbeterde 'Mijn documenten'.
  • [mierenneuk] De animatie van het ronde start menu icoontje vind ik niet mooi afgewerkt: als ik er met mijn muis over ga hangen en het bolletje oplicht, is de rand nogal troebel. [/mierenneuk]
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat mijn Windows Vista 64bit SP1 installatie net zo vlot werkt als Windows 7 64bit. Mij hoor je dan ook niet klagen over Vista. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Windows 7 een soort Vista Second Edition is: hier en daar wat aanpassingen onder de motorkap en wat veranderingen aan de GUI. In ieder geval is deze beta van Windows 7 al erg geslaagd. Dat belooft voor de final release. :)

Ik heb nog enkele vragen voor jullie:
  • Zijn er mensen die deze BETA al zo erg vertrouwen dat ze hem als hun main os gaan gebruiken?
  • Heeft er iemand al ervaring met virusscanners en Windows 7? Kan ik bijvoorbeeld zonder problemen AVG draaien?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 286523 op 10-01-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/windows_7.png

:+
[quote]Anoniem: 286523 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:43:
• Zijn er mensen die deze BETA al zo erg vertrouwen dat ze hem als hun main os gaan gebruiken?Ik draai hem nu anderhalve week als main OS, maar het is en blijft een beta!
[q]• Heeft er iemand al ervaring met virusscanners en Windows 7? Kan ik bijvoorbeeld zonder problemen AVG draaien?AVG werkt hier helemaal als een zonnetje :)

[ Voor 77% gewijzigd door anandus op 10-01-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:14
Sir_Hendro schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:38:
Heeft iemand al ondetussen de optie gevonden waarmee je weer je Windows XP partitie zichtbaar maakt in Windows 7?
Dual boot installeren werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:43:
[afbeelding]

:+

[...]
Ik draai hem nu anderhalve week als main OS, maar het is en blijft een beta!

[...]
AVG werkt hier helemaal als een zonnetje :)
Bedankt! Ik denk dat ik hem ook als hoofd os ga gebruiken, al laat ik mijn Vista partitie voorlopig staan. Ik beloof dat ik niet zal huilen als de BETA mijn laptop in de soep zou draaien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sir_Hendro schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:38:
Ga naar Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Storage -> Diskmanagement -> rechtermuisklikken op de partitie en activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:45
Na een uurtje prutsen heb ik alle hardware ed aan de praat gekregen, incl Creative Xfi drivers ed. Bij de Vista beta was ik na een paar minuten al gek geworden van alle beveilingellende (nooit meer aangeraakt), maar 7 bevalt mij een stuk beter :) Gebruik de 64 bits versie en de snelheid lijkt goed te zijn.

De komende dagen maar eens kijken hoe het systeem overeind blijft bij normaal gebruik :) Grootste minpunt is trouwens het niet echt werken van Google Chrome; begon dat toch wel een fijne browser te vinden...

Dit werkt om Google Chrome aan de praat te krijgen: http://www.blogsdna.com/1...dows-7-64-bit-version.htm .

[ Voor 12% gewijzigd door Trenchdog op 10-01-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
cverkooyen schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:48:
[...]

Dual boot installeren werkt niet?
Jawel maar als ik Windows 7 gestart heb zie ik mijn Windows XP hdd niet in my computer terwijl Windows 7 de schijf wel ziet. Hij houdt hem alleen verborgen ofzo. Ik zoek dus nu al heel lang naar een optie 'do not hide other drivers with operating system' ofzo. Echter kan ik nergens zoiets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik heb een probleempje met Media Center in Windows 7.

Mijn play/pause/back/volgende/vorige -knoppen werken allemaal niet op mijn Logitech Harmony 555.

Ik heb Debounce uitgezet in het register, ook de afstandsbediening opnieuw geflashed.
Wanneer ik de trialversie van IntelliRemote installeer werkt het wel naar behoren, echter heb ik geen zin om 20USD te betalen voor iets wat zonder zou moeten werken.

De afstandsbediening werkt prima in Vista Media Center.

Iemand suggesties?

@Sir_Hendro: Ik zie gewoon mijn partitie op een andere schijf waar XP op geinstalleerd is. Ik kan ook bij al mijn documenten en andere bestanden op die schijf zonder daarvoor iets te moeten instellen. Raar probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door pauldegroot op 10-01-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sir_Hendro schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:52:
[...]

Jawel maar als ik Windows 7 gestart heb zie ik mijn Windows XP hdd niet in my computer terwijl Windows 7 de schijf wel ziet. Hij houdt hem alleen verborgen ofzo. Ik zoek dus nu al heel lang naar een optie 'do not hide other drivers with operating system' ofzo. Echter kan ik nergens zoiets vinden.
Wat is het juiste probleem: XP niet zichtbaar in boot manager of XP niet zichtbaar als je in Windows 7 zit? In het laatste geval check mijn post hierboven en heb je de partitie al een driveletter gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188713

Sir_Hendro schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:52:
[...]

Je hebt je antwoord allang gekregen, rechtermuisknop op computer -> manage -> disk management -> rechtermuisknop op XP partitie, assign drive letter oid, en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277688

he ik weet niet of het iemand is opgevallen.
Gisteren iso windows7 x64 gedownload key geinstalleerd, maar na check met winver geeft hij aan dat hij op
7-2-2009 verloopt. ik dacht dat hij 120 dagen geldig en dat je hem daarna 2 nog 2 keer kon verlengen. dit is dus maar 30 dagen?
weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188713

Volgens mij heb je tot Augustus met deze key ofzo. Waar jij het over hebt, dat 2x verlengen dat was de rearm truc, voor als je geen key had, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 277688 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:03:
Gisteren iso windows7 x64 gedownload key geinstalleerd, maar na check met winver geeft hij aan dat hij op
7-2-2009 verloopt. ik dacht dat hij 120 dagen geldig en dat je hem daarna 2 nog 2 keer kon verlengen. dit is dus maar 30 dagen?
weet iemand hoe dat zit?
Klopt, 30 dagen en 2 keer verlengen is in totaal 120 dagen :)
Anoniem: 188713 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:06:
Volgens mij heb je tot Augustus met deze key ofzo.
Tot 1 juli, had ik begrepen.
Edit: Ik heb 2 juli 2009 staan :)

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 10-01-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Anoniem: 188713 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:01:
[...]

Je hebt je antwoord allang gekregen, rechtermuisknop op computer -> manage -> disk management -> rechtermuisknop op XP partitie, assign drive letter oid, en klaar ben je.
Nee daar had ik gisteren allang naar gekeken. Hij staat er gewoon netjes maar ik kan niks doen met die schijf alsof Windows 7 hem uit veiligheid ontoegankelijk maakt. Kijk maar je kan er niks mee doen:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/windows7_probleem.jpg

Vaag eh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eerste indruk is dat het bijzonder snel werkt. Installatie van de x64 versie in een VM (VMware 6 onder Vista x64 Ultimate) was bij mij dik onder de 20 minuten! Alles ging soepel, geen enkel probleem met de keyactivatie.

Enige probleem dat ik tot nu toe heb gevonden is dat Google Chrome niet werkt.

--
Edit: Ik heb ook een hidden partitie; heb in Vmware een nieuwe VM aangemaakt met 50gb harddisk. Bij mij is de hidden (system) partitie 200mb. Zal wel iets nieuws zijn, ofzo?

[ Voor 23% gewijzigd door Helsie op 10-01-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:08:
[...]

Nee daar had ik gisteren allang naar gekeken. Hij staat er gewoon netjes maar ik kan niks doen met die schijf alsof Windows 7 hem uit veiligheid ontoegankelijk maakt. Kijk maar je kan er niks mee doen:

[afbeelding]
Ik zie het probleem niet? Je kan toch een drive letter toewijzen? :?
Hij is al active.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik ben wel benieuwd naar de reden waarom er nog een 32-bits versie is, tegenwoordig is alles toch wel 64-bits? En het is niet alsof je Windows 7 op een Pentium 4 of Core Duo / Core Single wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243975

Sir_Hendro schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:08:
[...]

[afbeelding]

Vaag eh ;)
Als je hem een drive letter toewijst dan zie je hem weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:11:
Ik ben wel benieuwd naar de reden waarom er nog een 32-bits versie is, tegenwoordig is alles toch wel 64-bits?
Omdat er nog niet genoeg fatsoenlijke 64-bit drivers zijn denk ik.
Daarbij zijn er nog een hele hoop mensen die minder dan 4Gb geheugen hebben, zoals ik, waarbij 64-bit dus helemaal nog niet nodig is.
En het is niet alsof je Windows 7 op een Pentium 4 of Core Duo / Core Single wilt draaien.
Waarom niet? :?
Alles met 1Ghz of hoger is prima voor Win7

Ik heb Google Chrome gedownload en geïnstalleerd, maar hier doet-ie het volgens mij prima?

Wat doet er niet bij de mensen waar Chrome het niet lekker doet?

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 10-01-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:09:
[...]
Ik zie het probleem niet? Je kan toch een drive letter toewijzen? :?
Hij is al active.
Ik begrijp zijn probleem ook niet goed... Bij mij werkte het door ze te activeren en er een lettertje aan te geven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:13:
[...]
Daarbij zijn er nog een hele hoop mensen die minder dan 4Gb geheugen hebben, zoals ik, waarbij 64-bit dus helemaal nog niet nodig is.

[...]
Waarom niet? :?
Alles met 1Ghz of hoger is prima voor Win7

Ik heb Google Chrome gedownload en geïnstalleerd, maar hier doet-ie het volgens mij prima?

Wat doet er niet bij de mensen waar Chrome het niet lekker doet?
Het browser scherm blijft leeg... Settings instellen gaat wel prima. Ik kreeg ook melding bij het opstarten dat er problemen bekend waren, maar die heb ik genegeerd. Heb al wel netjes een feedback form ingevuld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Oke sorry ik zit een beetje lomp te doen 8)7

Ik had verwacht dat Win7 alles goed zou doen en aangezien hij ook meteen als actief werd gezet zoals het hoorde zat ik niet op de drive letter op te letten. Dus ik zit me hier kapot te zoeken en blijkt hij inderdaad geen drive letter te hebben. ZUCHT!!! Ik had daar al 1000x gekeken maar ik heb dat gewoon niet gezien. What's wrong with me.... it's so obvious!! 8)7

Naja sorry voor mij lompigheid, het werkt... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
@Hierboven:
You live and learn ;)
Helsie schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:14:
[...]

Het browser scherm blijft leeg... Settings instellen gaat wel prima. Ik kreeg ook melding bij het opstarten dat er problemen bekend waren, maar die heb ik genegeerd. Heb al wel netjes een feedback form ingevuld. ;)
Heb je de 32bits of de 64bits versie van Win7?

Hier de 32bits, in ieder geval.
Geen meldingen whatsoever, de versie hiervandaan gevist:
http://www.google.com/chrome

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/21e56p3.jpg

wat voor (fout?)melding geeft-ie dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:18:
@Hierboven:
You live and learn ;)

[...]
Heb je de 32bits of de 64bits versie van Win7?

Hier de 32bits, in ieder geval.
Geen meldingen whatsoever, de versie hiervandaan gevist:
http://www.google.com/chrome

[afbeelding]

wat voor (fout?)melding geeft-ie dan? :)
64bits. Geen foutmelding, alleen het bekende 'er zijn bekende problemen met deze applicatie'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61921

Misschien is deze vraag al vaker langsgekomen, maar ik kon het zo snel niet terugvinden.

Kan ik de 64 bit versie ook installeren op mijn pc met 'maar' 2 Gb geheugen? Of vraagt de 64 bit minimaal om 4 Gb geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Helsie schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:19:
[...]

64bits. Geen foutmelding, alleen het bekende 'er zijn bekende problemen met deze applicatie'. ;)
Dan zal het denk ik liggen aan het feit dat het een 64bits-versie is :)
Anoniem: 61921 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:21:
Misschien is deze vraag al vaker langsgekomen, maar ik kon het zo snel niet terugvinden.

Kan ik de 64 bit versie ook installeren op mijn pc met 'maar' 2 Gb geheugen? Of vraagt de 64 bit minimaal om 4 Gb geheugen?
Je kan het wel doen, maar je schiet er gewoon niets mee op :P
(Je merkt er pas echt iets van bij $Gb of meer, afaik)
En zoals je hierboven leest heb je ook nog een vergrote kans op compatibiliteitsproblemen.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 10-01-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik had het al 'gelearned' alleen soms worden mensen wat laks en kijken ze niet verder dan hun neus lang is of zou het komen doordat ik gisteren als een zombie tot 05:00 achter de pc hing. Any how, tijd voor een kop koffie ik ben nog steeds half gaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:22:
[...]
Yep, maar werkt prima in Vista x64, dus het zou aangenaam zijn als ze dat ook in 7 bewerkstelligen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61921

anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:22:
[...]

[...]
Je kan het wel doen, maar je schiet er gewoon niets mee op :P
(Je merkt er pas echt iets van bij $Gb of meer, afaik)
En zoals je hierboven leest heb je ook nog een vergrote kans op compatibiliteitsproblemen.
Okee, dank je voor je antwoord. Dan hou ik het bij de 32bits versie die ik al heb draaien en als een speer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
vraagje hoe zet ik aero aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:13:
[...]
Maar is met 64-bits je OS niet sneller?

Ik had liever gezien dat ze het net als OS X Leopard hadden gedaan. Daar merk je er niks van, of je OS nou 32 of 64 bits is. Je stopt gewoon de OS X Leopard installatie-DVD in je computer, en afhankelijk van je processor installeert hij automatisch de goede versie. Alle applicaties en drivers doen het op zowel 32- als 64-bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Anoniem: 277688 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:03:
weet iemand hoe dat zit?
Amerikaanse Datum notatie ;), het is dus omgedraait.

[ Voor 44% gewijzigd door tjtristan op 10-01-2009 14:03 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:30
Ik heb na lang proberen mijn key binnen maar helaas kan ik hem nergens downloaden lol. Hij slaat steeds vast na 70 mb!

edit: in internet explorer loopt hij wel door opera niet ;)

[ Voor 21% gewijzigd door jostefa op 10-01-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zorg dat je de performance test doet (ik geloof bij sytsem properties ofzo), zodat Windows kan checken of je Aero aankan. als dat gedaan is, gaat het vanzelf aan :)
Edit:
Start-> 'check y' intoetsen->'check your computers Windows Experience Index base score' selecteren :)
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:02:
[...]
Maar is met 64-bits je OS niet sneller?
Nope, niet zolang er nog geen echt dedicated 64bit software voor is.
Ik had liever gezien dat ze het net als OS X Leopard hadden gedaan. Daar merk je er niks van, of je OS nou 32 of 64 bits is. Je stopt gewoon de OS X Leopard installatie-DVD in je computer, en afhankelijk van je processor installeert hij automatisch de goede versie. Alle applicaties en drivers doen het op zowel 32- als 64-bits.
Tja, voor Apple is het ook een stuk makkelijker met de hele beperkte rits drivers en apps :)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 10-01-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
Hij draait hier, iemand trucjes om hem nog lekker stabiel te laten lopen op 1 GB RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
gerbenp schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:06:
Hij draait hier, iemand trucjes om hem nog lekker stabiel te laten lopen op 1 GB RAM?
Draait-ie niet stabiel bij jou? :?
Dan zou ik eerder even memtest uitvoeren ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277688

anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:06:
[...]
Klopt, 30 dagen en 2 keer verlengen is in totaal 120 dagen :)

[...]
Tot 1 juli, had ik begrepen.
Edit: Ik heb 2 juli 2009 staan :)
ok
waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd 7-2-2009 las ik als 7 februari 2009 , maar je begint dus met de maand dan is het inderdaad 2 juli 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:07:
[...]
Draait-ie niet stabiel bij jou? :?
Dan zou ik eerder even memtest uitvoeren ofzo :P
Jawel, hij draait bij het begin altijd best wel snel, ma naar een uurtje of 2 begint 'ie al een beetje te rotten, waarmee kan ik de memtest doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 277688 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:08:
[...]

ok
waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd 7-2-2009 las ik als 7 februari 2009 , maar je begint dus met de maand dan is het inderdaad 2 juli 2009
Overigens heb ik in de kleine letters 1 augustus gelezen. Dus zal voorlopig nog wel goed zitten.
gerbenp schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:10:
[...]

Jawel, hij draait bij het begin altijd best wel snel, ma naar een uurtje of 2 begint 'ie al een beetje te rotten,
Wat bedoel je met 'rotten'? Crashen programma's enzo? BSOD's?
waarmee kan ik de memtest doen?
Memtest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:12:
[...]
Overigens heb ik in de kleine letters 1 augustus gelezen. Dus zal voorlopig nog wel goed zitten.

[...]
Wat bedoel je met 'rotten'? Crashen programma's enzo? BSOD's?

[...]
Memtest ;)
Dat hij dan al een beetje traag wordt.. en het ram wordt dan al meteen in een klap meteen wat voller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
gerbenp schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:16:
[...]

Dat hij dan al een beetje traag wordt.. en het ram wordt dan al meteen in een klap meteen wat voller..
Dat het ram volgaat hoort-ie inderdaad te doen, daar wordt je computer namelijk sneller van.

Je zou even in de performance monitor kunnen kijken na 2 uur wat nou je resources vreet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:26

BM

Moderator Spielerij
Ben tot nu toe 2 (kleine) dingen tegen gekomen die niet goed werken.
Zodra ik een key heb maar eens doorsturen naar MS :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BM schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:24:
Ben tot nu toe 2 (kleine) dingen tegen gekomen die niet goed werken.
Zodra ik een key heb maar eens doorsturen naar MS :)
Welke dingetjes precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Waarom werkt het downloaden niet. Zijn er nog andere links / sites waar je de 32 bit kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
1 is waarschijnlijk een compatibility issue van het programma zelf. Die word niet (goed) zichtbaar in de taskbar (window preview laat leeg scherm zien, terwijl alt-tab erheen wel werkt). Na afsluiten van programma blijft icon op taskbar op actief staan, alsof het programma nog wel draait. Lijkt me dat windows dat moet kunnen detecteren :)

Andere heeft te maken met customize taskbar, waarbij de OK button in sommige (reproduceerbare) situaties niet doet wat ie moet doen (althans, wat ik verwacht ;)). Is misschien wel exact volgens spec, maar dan vind ik die raar, dus ook de moeite wel om te melden :P
jostefa schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:30:
Waarom werkt het downloaden niet. Zijn er nog andere links / sites waar je de 32 bit kan downloaden?
Gewoon van usenet af halen, en straks een keer een key proberen te krijgen :)

[ Voor 16% gewijzigd door BM op 10-01-2009 14:32 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
BM schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:31:
Gewoon van usenet af halen, en straks een keer een key proberen te krijgen :)
heb je een link van een nzb of waar staat hij want had er 1 gedownload via usenet maar dat is een niet legale om het zo maar te zeggen hoef je dus geen key in te voeren en is al geactiveerd, ik wil gewoon met mijn key hem gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
jostefa schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:34:
[...]

heb je een link van een nzb of waar staat hij
Ik vrees dat je dit niet mag vragen op dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 16:24
Ik raad iedereen gelijk rating te doen bij system properties, daardoor zal windows op basis van je systeem eigenschappen de visuele effecten passed voor jouw systeem aan of uit zetten.

Het ziet er bij nu nog wat gelikter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Ook niet als het betreft om een legale download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ryatzu schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:36:
Ik raad iedereen gelijk rating te doen bij system properties, daardoor zal windows op basis van je systeem eigenschappen de visuele effecten passed voor jouw systeem aan of uit zetten.

Het ziet er bij nu nog wat gelikter uit :)
En de snelste manier om er te komen:
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:05:
Start-> 'check y' intoetsen->'check your computers Windows Experience Index base score' selecteren :)
Tevens de snelste manier om aan het nieuwe start menu te wennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27
Ik heb een Dell D505 met Pentium M 1,5Ghz en maar 512 Mb Ram en kwa snelheid heb ik echt niet te klagen, werkt super ondanks het weinige geheugen. Een groot probleem echter is wel de Intel 855GM grafische chip. Hiervoor zijn geen drivers voorzien, wat resulteert in een f*cked-up 256 kleuren-beeld :(
Voor de nieuwsgierigen, de oplossing is het handmatig installeren van de vista-driver in Device Manager, de driver vinden jullie hier terug. Een groot nadeel hiervan is wel dat ik bij het opstarten op F8 moet drukken om in "Disable driver signing enforcement"-mode te starten, want anders wordt de vista driver verwijderd en terug de brakke standaard VGA driver geïnstalleerd. Iemand een ideetje hoe ik standaard in deze modus kan starten, dus zonder altijd op F8 te moeten drukken?

[ Voor 0% gewijzigd door tweak_master op 10-01-2009 14:40 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:37:
[...]
En de snelste manier om er te komen:

[...]
Tevens de snelste manier om aan het nieuwe start menu te wennen ;)
Ik vind die optie al sinds Vista helemaal geweldig :)
Zo relaxed, gewoon paar letter intikken, enter, en klaar. Erg fijn. Ook de makkelijkste manier om dat gigantische configuratiescherm niet meer door te hoeven :P

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
tweak_master schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:39:
Een groot nadeel hiervan is wel dat ik bij het opstarten op F8 moet drukken om in "Disable driver signing enforcement"-mode te starten, want anders wordt de vista driver verwijderd en terug de brakke standaard VGA driver geïnstalleerd. Iemand een ideetje hoe ik standaard in deze modus kan starten, dus zonder altijd op F8 te moeten drukken?
Probeer dit eens:
Turn off Digital Driver Signing Check in Vista:

1. Create a shortcut on the desktop to cmd.exe
(this recipe explains how to create a shortcut if you don’t know how)

2. Right-click on the shortcut and select Run as administrator

3. When the command window opens, type or paste the following and press ENTER:

Bcdedit.exe /set nointegritychecks ON

4. Reboot and then try installing the driver.
Is wel voor Vista, maar denk dat het weinig anders zou zijn :)

PS. Dat was de eerste hit op google :P

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 10-01-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:41:
[...]
Probeer dit eens:

[...]
Is wel voor Vista, maar denk dat het weinig anders zou zijn :)

PS. Dat was de eerste hit op google :P
Hehe, heb er inderdaad ook al op gegoogled en dit geprobeerd. Ik heb nog zo'n commando gevonden, nl. :
bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS. Dit leek te werken maar bij de volgende keer dat ik herstartte werd m'n driver weer verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-05 21:09
Ook ik ben een beetje aan spelen met Windows 7 64-bit en kom de volgende punten tegen:

- Winamp kan ik niet installeren: "Winamp has stopped working" Dit probleem had ik ook al met Build 6801 en ook met de diverse Beta's van Vista. Onder Vista 64-bit werkt Winamp echter probleemloos.

- Nokia PC Suite 7.1 kan niet geinstalleerd worden; Tevens wordt mijn Bluetooth dongle niet goed herkent. In Device Manager wordt echter wel mijn Nokia N82 herkend.

- Picasa 3 herkent niet de libraries op andere partities die ik aan mijn "Afbeelding Librarie" heb toegevoegd: hij herkent dus alleen de hoofdmap in mijn standaard gebruikers account.

- Niet direct gerelateerd aan Windows 7 maar toch: Internet Explorer 8 geeft diverse websites niet goed weer (wel in Compabiliteits modus)

- Prestatie index geeft in vergelijking met Vista 64-bit een hele andere waarde over mijn harde schijf: (dit zou te maken kunnen hebben dat ik de drivers van mijn moederbord niet kan installeren onder Windows 7)

Windows Vista: Score 5.6 voor de harde schijf
Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/7466/vista64bitgy1.jpg

Windows 7: Score 2.9 voor de harde schijf
Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/5140/seven64bitrt3.jpg

Toch werkt deze Beta verder wel naar mijn zin en ben er goed over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 16:24
Jep, ik ben ook zeer te vreden.
Zelf ga ik windows 7 gebruiken om te testen of het aardig werkt als ik ga programmeren.
En of het ook efficienter is, want er zijn aardig wat leuke vernieuwingen hoe je bepaalde beelden op je scherm wilt hebben.

Sleep bijvoorbeeld maar eens een IE windows helemaal naar rechts of links ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Chills schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:49:
Ook ik ben een beetje aan spelen met Windows 7 64-bit en kom de volgende punten tegen:

- Winamp kan ik niet installeren: "Winamp has stopped working" Dit probleem had ik ook al met Build 6801 en ook met de diverse Beta's van Vista. Onder Vista 64-bit werkt Winamp echter probleemloos.
Heb ik vaker gehoord, ik heb geen problemen met Winamp gehad. Misschien Vista-compatability proberen ofzo?

Draai je 32- of 64-bit?
[...]
- Prestatie index geeft in vergelijking met Vista 64-bit een hele andere waarde over mijn harde schijf: (dit zou te maken kunnen hebben dat ik de drivers van mijn moederbord niet kan installeren onder Windows 7)
Ik denk inderdaad dat dat aan de drivers ligt :)

Edit:
Je cpu is ook lager, maar je hebt wel de max voor je graphics :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 10-01-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 28-04 13:14
Heeft iemand de public beta al kunnen installeren in VMware?
Ik hoorde dat daar problemen mee waren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ryatzu schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:51:
Sleep bijvoorbeeld maar eens een IE windows helemaal naar rechts of links ;)
Tipje: dat werkt met alle schermen ;)
Tevens te realiseren met keyboard kwam ik net achter
- Winkey-Left: half scherm maximaliseren links
- Winkey-Right: half scherm maximaliseren recths
- Winkey-Up: scherm totaal maximaliseren

Zelfde dus als je ze met je muis naar links/rechts/boven sleept :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
filenox schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:55:
Heeft iemand de public beta al kunnen installeren in VMware?
Ik hoorde dat daar problemen mee waren? :)
Volgens mij vooral met de 64-bits versie op 32-bits OS'en, maar ik weet het fijne er ook niet van.
Probeer het eens zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 28-04 13:14
Ga ik doen (ben 'm nog aan het downloaden), de download van gisterenavond was corrupt :( ;)
Maar extra informatie kan nooit kwaad :)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.

Verkrijgbaarheid van de beta staat in de openingspost vermeld.

Voor discussie/meldingen over het downloaden van Windows 7 en het krijgen van een key graag deze zaken hier posten.

Vragen om keys worden verwijderd!