Ik heb gewoon $ergens een map aangemaakt die ik quicklaunch heb genoemd. Deze gewoon volproppen met shortcuts naar wat je wilt (dus gewoon normale shortcuts, zoals we al jaren doen (dus ook evt. extra parameters etc).Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:10:
[...]
Heel simpel, zo'n quick launch zoals je liet zien waarbij ik 2 shortcuts naast elkaar heb. De ene shortcut moet de ene VPN verbinding inbellen, de andere shortcut de andere VPN verbinding.
Kun je me helpen? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
Dan rechtermuisklik op de taakbalk->Toolbars->New Toolbar, en dan navigeren naar de map quicklaunch die je net hebt aangemaakt.
Deze toolbar komt helemaal rechts naast het klokje, maar die kan je gewoon verplaatsen (vergeet niet het vinkje voor 'lock the taskbar' weg te halen), en verder rechtermuisklik op de quicklaunch toolbar om text en titles uit te vinken en dan heb je een quicklaunch als altijd.
Als je ook nog, zoals ik eerder had aangegeven, zo'n 'Show Desktop' erbij gooit, en de rest unpinned, dan heb je gewoon een normale XP taakbalk
(Ook 'combine when full in de taakbalk properties, en small icons aanzetten).
Edit:
Sterker nog, volgens mij kan je gewoon de quicklaunch map (als die in een map zit, ja toch?) van XP kopiëren naar Win7, en mits de paden goed staan (en je de dingen überhaupt geïnstalleerd hebt), houd je gewoon dezelfde quicklaunch
Gok ik (niet geprobeerd)
Edit2:
Of je doet gewoon dit (is hetzelfde als mijn eerste alinea, basically, maar dan heeft windows de moeite al voor je gedaan
http://msmvps.com/blogs/m...ndows-7-quick-launch.aspx
Edit3:
Desalniettemin zou ik toch proberen te wennen aan de nieuwe 'quick launch', gewoon omdat het echt stukken beter werkt, imho (maar dat komt omdat ik In Love ben met jumplists
Nee, echt niet. Wacht maar tot je het ziet, het feit dat een mouse-over het scherm even naar voren haalt is echt heel fijnHoveren en dan klikken is bijna erger dan 2x klikken aangezien je dan gewoon zit te wachten.
Het feit dat je eerst ziet wat je kiest is echt een stuk productiever, imho.
[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 11-01-2009 22:57 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu