Bron?tjtristan schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:00:
[...]
Er zijn maar 10 keys die Microsoft heeft vrijgegeven, iedereen gebruikt dus dezelfde keys, behalve mensen die er erg vroeg bij waren aangezien ze toen nog wel gegenereerde keys uitdeelde.
Om te zien waar al je geheugen aan wordt besteed moet je eens een kijkje nemen bij de task manager -> tabje performance -> Resource Monitor. Ik weet niet of dit al in Vista zat maar persoonlijk vind ik het erg handigStoney3K schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:20:
[...]
Memory footprint is wat zwaar (1,1GB) maar daar is geloof ik 1GB van om applicaties te precachen.
[...]
Windows 7 Beta 64-bit Product Key
7XRCQ-RPY28-YY9P8-R6HD8-84GH3
RFFTV-J6K7W-MHBQJ-XYMMJ-Q8DCH
482XP-6J9WR-4JXT3-VBPP6-FQF4M
JYDV8-H8VXG-74RPT-6BJPB-X42V4
D9RHV-JG8XC-C77H2-3YF6D-RYRJ9
Windows 7 Beta 32-bit Product Key
6JKV2-QPB8H-RQ893-FW7TM-PBJ73
TQ32R-WFBDM-GFHD2-QGVMH-3P9GC
GG4MQ-MGK72-HVXFW-KHCRF-KW6KY
4HJRK-X6Q28-HWRFY-WDYHJ-K8HDH
QXV7B-K78W2-QGPR6-9FWH9-KGMM7
Die van jou zit er vast wel tussen, niet?
Nee hoor. Mijn key zit er niet tussentjtristan schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:44:
[...]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Waarschijnlijk heb je een van deze keys
edit: te laat7XRCQ-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
RFFTV-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
D9RHV-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
482XP-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
6JKV2-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
TQ32R-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
GG4MQ-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
MXMDP-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
4HJRK-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
QXV7B-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
[ Voor 9% gewijzigd door bartju op 11-01-2009 17:50 ]
Dan was je net iets eerder, nu delen ze alleen nog die 10 uit.
Verwijderd
Sjips, geen unieke key voor mij. Jammer, ik heb echt honderden keren geprobeerd, en toen ik eindelijk door kwam heb ik dus één van deze tien gekregen.tjtristan schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:44:
[...]
[Windows 7] Download en key krijgen perikelen , staan de nodige replies en vrijwel iedereen heeft een van de keys die in het topic gepost zijn.
Die resource monitor zat al wel in Vista, maar ik geloof dat de knop in de taskmanager er toen nog niet was.Svennetjee schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:31:
[...]
Om te zien waar al je geheugen aan wordt besteed moet je eens een kijkje nemen bij de task manager -> tabje performance -> Resource Monitor. Ik weet niet of dit al in Vista zat maar persoonlijk vind ik het erg handig
Erg handig om te zien wat programmas nu precies gebruiken idd
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Misschien wel handig als de verwachte releasedatum van de final ook in de startpost staat.
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Ik heb sinds vandaag Windows 7 draaien op een Duron 1400 @ 1050Mhz, 1GB ram en een Radeon 9600XT. Draait allemaal verbazingwekkend soepel. Enige wat ik ben tegengekomen is dat IE8 nog niet helemaal lekker werkt, het begon te flippen (bleef hangen en crashde) toen ik Firefox wou downloaden
. Verder toen ik de radeon drivers van Windows Update downloadde werd het scherm 2x voor 10seconden lang zwart, zonder aankondiging, dus ik schrok wel ff. Maar dat is een klein slordigheidje.
Verder vind ik de nieuwe taskbar nog ff wennen maar ik denk dat ik heel tevreden met Windows 7 ga zijn.
Verder vind ik de nieuwe taskbar nog ff wennen maar ik denk dat ik heel tevreden met Windows 7 ga zijn.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Het flikkerende scherm is heel normaal, dat heb ik tot nu toe nog nooit anders gezien. Of het nou via de Windows Update gaat of via drivers van de website van de fabrikant, het is doodnormaal dat het beeld daarbij even flikkert, immers hij installeert de videokaart. Dat heb ik ook bij Vista en ook bij XP gehad. Geen bug whatsoever dus.Ramon schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:30:
Ik heb sinds vandaag Windows 7 draaien op een Duron 1400 @ 1050Mhz, 1GB ram en een Radeon 9600XT. Draait allemaal verbazingwekkend soepel. Enige wat ik ben tegengekomen is dat IE8 nog niet helemaal lekker werkt, het begon te flippen (bleef hangen en crashde) toen ik Firefox wou downloaden. Verder toen ik de radeon drivers van Windows Update downloadde werd het scherm 2x voor 10seconden lang zwart, zonder aankondiging, dus ik schrok wel ff. Maar dat is een klein slordigheidje.
Mooi om te horen dat het op zo'n oud systeem nog soepel draait trouwens.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Verwijderd
Was er niet heel vroeg bij maar mijn keys zitten niet in het hierboven genoemde rijtje.
Voor de mensen die meerdere instances van hetzelfde programma apart op hun taakbalk willen: dit is heel makkelijk aan te zetten in de properties van de taakbalk middels de optie "taskbar buttons". Dan kun je dat op "combine when taskbar is full" zetten zoals in Vista en XP of op "never combine" zodat wellicht de taakbalk hoger wordt als deze te vol wordt. Hoveren blijft dan overigens mogelijk. Als bonus wordt de naam van het venster ook weer als vanouds weergegeven. Het is allemaal even wennen maar uiteindelijk is er alleen maar functionaliteit bijgekomen, óók voor de zakelijke gebruiker.
Voor de mensen die meerdere instances van hetzelfde programma apart op hun taakbalk willen: dit is heel makkelijk aan te zetten in de properties van de taakbalk middels de optie "taskbar buttons". Dan kun je dat op "combine when taskbar is full" zetten zoals in Vista en XP of op "never combine" zodat wellicht de taakbalk hoger wordt als deze te vol wordt. Hoveren blijft dan overigens mogelijk. Als bonus wordt de naam van het venster ook weer als vanouds weergegeven. Het is allemaal even wennen maar uiteindelijk is er alleen maar functionaliteit bijgekomen, óók voor de zakelijke gebruiker.
Zit ook op Win7 omdat ik toch een formatje nodig had. Werkt echt goed, nog een paar kleine bugs maar daar is mee te leven. Enige ding dat ik vervelend vind is de taskbar icm wlm/msn. Ik heb nu altijd een stack van msn ipv alleen de convo window (ik gebruik msgplus voor tabbed chat). In deze stack zit dan mijn display picture (?
), mijn gewone wlm window en de convo window. Ik kan msn niet naar de tray sturen want [X] sluit hem gewoon af. Heeft iedereen dit?
//Ik weet dus dat je kan doen wat in de post hierboven staat, maar ik vind de nieuwe taskbar wel erg fijn voor andere programmas.
//Ik weet dus dat je kan doen wat in de post hierboven staat, maar ik vind de nieuwe taskbar wel erg fijn voor andere programmas.
[ Voor 12% gewijzigd door Ilya op 11-01-2009 18:40 ]
Dat gebeurt ook gewoon in Vista als je een gpu-driver via WU downloadt.Ramon schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:30:
Ik heb sinds vandaag Windows 7 draaien op een Duron 1400 @ 1050Mhz, 1GB ram en een Radeon 9600XT. Draait allemaal verbazingwekkend soepel. Enige wat ik ben tegengekomen is dat IE8 nog niet helemaal lekker werkt, het begon te flippen (bleef hangen en crashde) toen ik Firefox wou downloaden. Verder toen ik de radeon drivers van Windows Update downloadde werd het scherm 2x voor 10seconden lang zwart, zonder aankondiging, dus ik schrok wel ff. Maar dat is een klein slordigheidje.
Ik kreeg de volgende links om keys te generen:
32-bit: https://www.microsoft.com...win7-32/enus/default.aspx
64-bit: https://www.microsoft.com...win7-64/enus/default.aspx
32-bit: https://www.microsoft.com...win7-32/enus/default.aspx
64-bit: https://www.microsoft.com...win7-64/enus/default.aspx
Coïtus ergo sum
Het is idd geen bug, maar ik schrok vanmiddag toch ook wel ffThijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:37:
[...]
Het flikkerende scherm is heel normaal, dat heb ik tot nu toe nog nooit anders gezien. Of het nou via de Windows Update gaat of via drivers van de website van de fabrikant, het is doodnormaal dat het beeld daarbij even flikkert, immers hij installeert de videokaart. Dat heb ik ook bij Vista en ook bij XP gehad. Geen bug whatsoever dus.
Was updates aan het downloaden (Office geinstalleerd) en daar zaten dus ook videodrivers bij. Als dan ineens tijdens het internetten het beeld op zwart gaat schrik je wel ff
Maar vind het allang mooi dat sinds vista er geen reboot meer voor nodig is
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Ha grappig! Als ik nu opnieuw een key aanvraag dan krijg ik er eentje van deze.tjtristan schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:44:
[...]
is het hier al gelukt om via windows 7 een printer te delen met windows vista? mij lukt het namenlijk niet, vista ziet hem wel, hij zegt dat het uitprinten gelukt is, maar ik zie niks op windows 7, iemand een idee?
[ Voor 46% gewijzigd door devhouse op 11-01-2009 19:00 ]
Dat het normaal is en dat het via de ATi downloads ook gebeurt weet ik, maar bij de ATi drivers krijg je altijd een melding van "your screen may flicker during installation blabla" dus dan ben je gewaarschuwd. Nu was ik dat niet, vandaar dat ik schrok.Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:37:
[...]
Het flikkerende scherm is heel normaal, dat heb ik tot nu toe nog nooit anders gezien. Of het nou via de Windows Update gaat of via drivers van de website van de fabrikant, het is doodnormaal dat het beeld daarbij even flikkert, immers hij installeert de videokaart. Dat heb ik ook bij Vista en ook bij XP gehad. Geen bug whatsoever dus.
Mooi om te horen dat het op zo'n oud systeem nog soepel draait trouwens.Heb je wel genoeg speling voor andere programma's e.d.?
Heb je nog verzoeknummers van programma's die je wil weten?
Iig firefox draait behoorlijk, al zou ik het niet als primaire machine gebruiken daarvoor ben ik teveel verwend met dual core en gigabytes aan ram
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Vanmiddag ook maar eens een poging gewaagd. Eigenlijk zonder bijzondere reden heb ik in de eerste instantie gekozen voor de 64bit versie, maar hoewel de installatie bijzonder soepel verliep en bijna alle hardware zonder problemen herkend werd, was er toch 1 probleem; de touchpad van mijn inspiron 1720 werkte wel, maar zonder scroll-functie. Na een tijdje gezocht te hebben zonder resultaat heb ik de 32bit versie maar naast geinstalleerd op een andere partitie.
Bij de 32bit versie werkte de touchpad wel zonder problemen. Verder vormt 32bit ook geen beperking ivm de 3gb ram in de inspiron, maar toch zou ik graag de 64bit versie volledig werkend willen krijgen.
Ik heb voor de ALPS touchpad gezocht naar Vista x64 drivers en o.a. die van HP, Toshiba modellen met ALPS touchpad geprobeerd, maar zonder succes. Ook de Synaptics drivers voor x64 die voor sommige Dell laptops wel eens blijken te werken heb ik tevergeefs geprobeerd. Iemand een goede tip?
Bij de 32bit versie werkte de touchpad wel zonder problemen. Verder vormt 32bit ook geen beperking ivm de 3gb ram in de inspiron, maar toch zou ik graag de 64bit versie volledig werkend willen krijgen.
Ik heb voor de ALPS touchpad gezocht naar Vista x64 drivers en o.a. die van HP, Toshiba modellen met ALPS touchpad geprobeerd, maar zonder succes. Ook de Synaptics drivers voor x64 die voor sommige Dell laptops wel eens blijken te werken heb ik tevergeefs geprobeerd. Iemand een goede tip?
Freude am Fahren
Oke ik heb nu 1 irritant probleem wat er voor zorgt dat ik het niet op mijn desktop kan zetten; mijn telefoon word absoluut niet herkend. Ik heb een Touch Pro en op XP gaat het prima via active sync en op mijn laptop ging het ook prima via active sync. Maar zodra ik hem aan windows 7 wil hangen weigert hij hem te herkennen, in Device Stage ziet hij hem als een onbekend apparaat en met Windows Mobile Device Center weigert hij hem ook te herkennen of drivers te installeren. Dus ik kan niet contacten syncen of bestanden uitwisselen met Windows 7, erg irritant.
Niet toevallig iemand die een oplossing weet?
Niet toevallig iemand die een oplossing weet?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hoeveel geheugen verbruikt-ie als je Firefox draait (oftewel schaalt het geheugengebruik goed)? Werkt Aero goed? Heb je met die config ook XP gebruikt (ik gok van wel) en zo ja, voelt W7 slomer aan? Ben wel benieuwd hiernaar omdat ik overweeg om Windows 7 te installeren op een systeem met vergelijkbare configuratie: Athlon 2600+, Radeon 9600Pro en 2GB ram. Hoop dat het door die extra GB ram nog wel goed wil lopen. Het moet vooral niet langzamer voelen dan XP, aangezien het niet voor mezelf is.Ramon schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:00:
[...]
Dat het normaal is en dat het via de ATi downloads ook gebeurt weet ik, maar bij de ATi drivers krijg je altijd een melding van "your screen may flicker during installation blabla" dus dan ben je gewaarschuwd. Nu was ik dat niet, vandaar dat ik schrok.
Heb je nog verzoeknummers van programma's die je wil weten?
Iig firefox draait behoorlijk, al zou ik het niet als primaire machine gebruiken daarvoor ben ik teveel verwend met dual core en gigabytes aan ram
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Verwijderd
Heel simpel, zo'n quick launch zoals je liet zien waarbij ik 2 shortcuts naast elkaar heb. De ene shortcut moet de ene VPN verbinding inbellen, de andere shortcut de andere VPN verbinding.
Kun je me helpen? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
Tenminste, ik kan het wel voor elkaar krijgen via rasdial, maar das niet zoals het hoort.
Wel even hoveren boven een progje op de taskbar en zien wat erin staat, niet zo uitgebreid als in Windows 7 natuurlijk maar wel de preview zelf.[...]
In Vista had je dat niet hoor
Hoveren en dan klikken is bijna erger dan 2x klikken aangezien je dan gewoon zit te wachten.En dat Aero Peek is echt heel, héél, erg handig, als je over zo'n minischermpje mouse-overt, brengt het eventjes het betreffende scherm naar voren. Heel fijn om even snel iets terug te lezen, of te kijken waar je was
Als je 2 keer klikken onacceptabel vind, dan vind je dat helemaal fijn, want je hoeft niet eens te klikken
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 19:10 ]
Verwijderd
Vandaag ook even de 64-bit versie van Windows 7 geprobeerd. Draait lekker vlot en eigenlijk direct zonder problemen alles geinstalleerd.
De nieuwe taskbar is wel even wennen, ik gebruik hem zelf aan de linkerkant van mijn beeld. Dat werkt erg prettig, met de gadgets aan de recterkant van mijn scherm is het bureaublad erg netjes en opgeruimd. Heb wel een 22" inch scherm waardoor je die ruimte goed kan benutten.
Hier en daar ben ik wel wat 'tegenvallers' tegengekomen
Ik zou het persoonlijk erg prettig vinden om de optie 'Vista Taskbar' terug te vinden, of bijv. de Vista GUI zoals dat ook kon bij Vista en XP (win98 look)..
De nieuwe taskbar is wel even wennen, ik gebruik hem zelf aan de linkerkant van mijn beeld. Dat werkt erg prettig, met de gadgets aan de recterkant van mijn scherm is het bureaublad erg netjes en opgeruimd. Heb wel een 22" inch scherm waardoor je die ruimte goed kan benutten.
Hier en daar ben ik wel wat 'tegenvallers' tegengekomen
En heeft het nog meerwaarde als je een unieke key hebt? Afgezien van de 'ik was er als eerste'-patsfactor natuurlijktjtristan schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:44:
[...]
<snip>
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:50:
[...]
Zou er een voordeel zijn als je een echt unieke key hebt gekregen?
Ja. Microsoft weet precies met wie (Live ID) ze te maken hebben. Wie weet krijg je een vette beloning als je een krankzinnige bug vindt.Stoney3K schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:15:
[...]
En heeft het nog meerwaarde als je een unieke key hebt? Afgezien van de 'ik was er als eerste'-patsfactor natuurlijk
[ Voor 27% gewijzigd door Saturnus op 11-01-2009 19:16 ]
Iemand hier die Windows 7 icm fingerprintreader gebruikt ? Ik krijg het niet voor elkaar om mezelf in te loggen met een fingerprint 
Wellicht dat iemand anders hier het wel werkend heeft gekregen
Edit: Never mind, het werkt als een zonnetje na nogmaals 1 restart
Wellicht dat iemand anders hier het wel werkend heeft gekregen
Edit: Never mind, het werkt als een zonnetje na nogmaals 1 restart
[ Voor 15% gewijzigd door MSoft06 op 11-01-2009 19:18 ]
Heb wel een printer netwerk verbinding kunnen maken met XP Pro en Win 7tom.keim schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:53:
is het hier al gelukt om via windows 7 een printer te delen met windows vista? mij lukt het namenlijk niet, vista ziet hem wel, hij zegt dat het uitprinten gelukt is, maar ik zie niks op windows 7, iemand een idee?
hmmm ik heb een klein probleempje...
Als ik met mediacenter eerder op vista-mc opgenomen materiaal probeer te bekijken, loopt dat na enkele seconden vast, het beeld stopt gewoon. Met in w7-mc opgenomen dingen gebeurd dit niet, en wmp12 speelt het filmpje ook gewoon af.
mp3patch geinstalleerd, maar helpt niks... iemand ideeen?
Als ik met mediacenter eerder op vista-mc opgenomen materiaal probeer te bekijken, loopt dat na enkele seconden vast, het beeld stopt gewoon. Met in w7-mc opgenomen dingen gebeurd dit niet, en wmp12 speelt het filmpje ook gewoon af.
mp3patch geinstalleerd, maar helpt niks... iemand ideeen?
Wat ik alleen niet kan vinden is het icoontje dat links onder bij XP ook staat ( bureaublad weergeven )
Iemand enig iedee waar ik deze kan vinden in Win 7
[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 11-01-2009 19:39 ]
uiterst rechts-onder... dat vlakjeAlbert020 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:37:
Wat ik alleen niet kan vinden is het icoontje dat links onder bij XP ook staat ( buroblad weergeven )
Helemaal rechts naast het klokje, ik kon het ook niet vindenAlbert020 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:37:
Wat ik alleen niet kan vinden is het icoontje dat links onder bij XP ook staat ( buroblad weergeven )
Uiteraard was Dark weer sneller
[ Voor 5% gewijzigd door MSoft06 op 11-01-2009 19:39 ]
Ahhhhhh okeeJ dan, bedankt, die hebben goed verstopt man !!!!! pffffMSoft06 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:39:
[...]
Helemaal rechts naast het klokje, ik kon het ook niet vinden
Uiteraard was Dark weer sneller![]()
Ik heb hem inmiddels geinstalleerd onder boot camp op m'n Macbook Pro...
alles werkt perfect!
moet zeggen dat MS een stukje dichterbij Apple komt met Windows 7.
het voelt allemaal wat "lichter" aan dan bij Vista.
en voor een Beta is het heel stabiel.
Maar zodra ik m'n macbook opnieuw opstart in OSX Leopard... weet ik weer waarom ik voor apple heb gekozen
Voor mij is Mac OSX Leopard nog steeds het mooiste/beste OS tot nu toe.
alles werkt perfect!
moet zeggen dat MS een stukje dichterbij Apple komt met Windows 7.
het voelt allemaal wat "lichter" aan dan bij Vista.
en voor een Beta is het heel stabiel.
Maar zodra ik m'n macbook opnieuw opstart in OSX Leopard... weet ik weer waarom ik voor apple heb gekozen
RMK op icoon taskbar en in venster klik op calculator zo veel je wil hebbenVerwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:36:
Maar ik gebruik bijvoorbeeld regelmatig calc om snel ff wat dingetjes uit te rekenen. Dan moet ik toch wel heel veel fratsen uithalen om 2x calc te krijgen waar dat via de Quick Launch 2x klikken was.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan, simpelweg geen volwaardige vervanger.
Verwijderd
Dat is toch ook 2x klikken?WinnieXX schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:52:
[...]
RMK op icoon taskbar en in venster klik op calculator zo veel je wil hebben
Ik weet niet of het al gepost is, ik kon het niet vinden, ik zit met een probleemje.
In vista kreeg je altijd een UAC popup als je iets aan het systeem wou aanpassen (zoals een folder naam van een start menu folder). Door de nieuwe UAC in W7 krijg ik die niet meer. Echter kan ik nu folders in het start menu ook niet meer verplaatsen of de naam ervan wijzigen,
weet iemand hoe dit wel kan zonder UAC uit te zetten of op het hoogste niveau te zetten?
In vista kreeg je altijd een UAC popup als je iets aan het systeem wou aanpassen (zoals een folder naam van een start menu folder). Door de nieuwe UAC in W7 krijg ik die niet meer. Echter kan ik nu folders in het start menu ook niet meer verplaatsen of de naam ervan wijzigen,
weet iemand hoe dit wel kan zonder UAC uit te zetten of op het hoogste niveau te zetten?
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Quick launch is verborgen, maar niet weg.
Mijn monitor wordt aangestuurd met 59 hertz in plaats van 60. 60 is wel in te stellen, maar dit wordt niet bewaard
.
Mijn monitor wordt aangestuurd met 59 hertz in plaats van 60. 60 is wel in te stellen, maar dit wordt niet bewaard
Interessant: als het je vooral om de look & feels gaat, kan je alles ook in Windows XP krijgen.
Nee, sorry maar dat komt toch echt niet in de buurt.Jazco2nd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:04:
Interessant: als het je vooral om de look & feels gaat, kan je alles ook in Windows XP krijgen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Op zich is het best een redelijke style voor xp, het lijkt wel.. Maar de vraag is of je xp nog wilt gebruiken nu de beta van win7 uit is, het werkt heerlijkTsurany schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:09:
[...]
Nee, sorry maar dat komt toch echt niet in de buurt.
OMG begint dat gezever weer...Jazco2nd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:04:
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Waarom zou iemand de looks van een andere OS over willen nemen, ik kan dat nooit zo begrijpen.Jazco2nd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:04:
Alsof de looks alleen de verandering was van Windows 7, ik kom eigenlijk steeds meer features tegen die wel handig zijn.
Tja ik heb dan een dualboot gemaakt met XP en Win 7Svennetjee schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:17:
[...]
Op zich is het best een redelijke style voor xp, het lijkt wel.. Maar de vraag is of je xp nog wilt gebruiken nu de beta van win7 uit is, het werkt heerlijk
Maar denk dat ik alleen nog maar Win 7 ga gebruiken, het werkt echt goed
Verwijderd
Sorry maar dit is spijkers op laag water zoeken.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:10:
Hoveren en dan klikken is bijna erger dan 2x klikken aangezien je dan gewoon zit te wachten.

Weet iemand hoe je o.a. de SM Bus controller aan de gang krijgt? De Intel INF Upadte utility wil niet werken onder Windows 7... Al een feedback reportje gemaakt maar is toch wel fijn als ik alle vraagtekens kwijt ben in mn device manager
Hey, dat is helemaal niet oudThijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:37:
[...]
Mooi om te horen dat het op zo'n oud systeem nog soepel draait trouwens.Heb je wel genoeg speling voor andere programma's e.d.?
Dit is oud...
Op die eerste draait het best goed, nu met een GeForce 7600GS.
Ik gebruik altijd Firefox 3, want IE8 gaat me net iets te langzaam om te starten.Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:09:
[...]
Hoeveel geheugen verbruikt-ie als je Firefox draait (oftewel schaalt het geheugengebruik goed)? Werkt Aero goed? Heb je met die config ook XP gebruikt (ik gok van wel) en zo ja, voelt W7 slomer aan? Ben wel benieuwd hiernaar omdat ik overweeg om Windows 7 te installeren op een systeem met vergelijkbare configuratie: Athlon 2600+, Radeon 9600Pro en 2GB ram. Hoop dat het door die extra GB ram nog wel goed wil lopen. Het moet vooral niet langzamer voelen dan XP, aangezien het niet voor mezelf is.
Aero werkt prima, ik kan alles gebruiken.
Ik heb XP in dual boot, en als je een aantal tweaks doorvoert op de Windows 7, draait het even vlot.
Het systeem dat je noemt mag geen enkel probleem hebben met Windows 7, want 2GB RAM zorgt voor een behoorlijke performance boost (je kan Superfetch gebruiken, bv.)
De GPU zou Aero ook goed moeten kunnen draaien, want het wordt al ondersteund vanaf een Nvidia GeForce 4, en die is ouder dan je ATI kaart.
Als het niet voor jezelf is, zou ik wel de optie 'Combine when taskbar is full' aanzetten, dat vinden meeste mensen leuker.
Weet je zeker dat je Windows 7 maar 64MB RAM wilt gunnenVerwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:43:
[...]
Mooi projectje! Ik ben wel eens nieuwsgierig in hoeverre het geheugenverbruik van Windows 7 schaalt met het geïnstalleerde geheugen. Poging 1 met p3 draaide goed zei je. Zou je misschien eens de 512MB RAM eruit kunnen hallen en er een latje van bvb 64MB RAM in steken? (ik denk wel dat je Windows 7 eerst met 512MB RAM moet installeren daar het anders niet wil werken).
/me Petervanakelyen zoekt naar Windows 7 ready 64MB SDRAM latje...
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ook niet onder compatibility mode?Svennetjee schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:43:
Weet iemand hoe je o.a. de SM Bus controller aan de gang krijgt? De Intel INF Upadte utility wil niet werken onder Windows 7... Al een feedback reportje gemaakt maar is toch wel fijn als ik alle vraagtekens kwijt ben in mn device manager
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Verwijderd
Sorry, maar ik heb het dus over werken met een PC, niet ff lekker een beetje aan de hobby.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:36:
[...]
Sorry maar dit is spijkers op laag water zoeken.Dat hoveren gaat hier heel vloeiend. Wat ik overigens wel leuk zou vinden is een manier om de mini-vensters iets groter te maken zodat je net kunt lezen wat er staat.
Als je echt aan het werk bent is het zeer frustrerend om te zitten wachten totdat een popup eens een keer naar voren komt ook al is dat maar een halve sec.
In Vista en alles ervoor: 0 sec (je kon direct klikken)
In Windows 7: .5 sec
Dat is dus achteruitgang en helemaal geen spijkers op laag water zoeken.
Juist in deze beta fase moet je flink kritisch zijn, nu is er nog tijd om alles te veranderen.
Ik vind het juist positief dat we over dit soort kleine details praten. We hebben het hier wel over een allereerste beta, dus nog niet eens een RTM. Toch zie je nergens verhalen over slechte compatibiliteit of slechte performance zoals we dat bij Vista wel hadden.
Windows 7 zit gewoon heel erg goed in elkaar, het voelt super stabiel en erg snel. Dan mogen we toch ook wel wat verwachten van de nieuwe UI.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 20:52 ]
Wel eens geprobeerd om te klikken op zo een icoontje? Dan komen die venstertjes ookVerwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:50:
[...]
Als je echt aan het werk bent is het zeer frustrerend om te zitten wachten totdat een popup eens een keer naar voren komt ook al is dat maar een halve sec.
[...]

Tuurlijk was ik dat vergeten
[ Voor 18% gewijzigd door Svennetjee op 11-01-2009 20:54 ]
1 ding kom ik nog niet uit, of het mogelijk is weet ik ook niet
Maar ik wil mijn outlook express adres boek inporteren in Windows live mail
Het lukt me alleen niet, iemand een idee of dit kan
*** Edit ***
Het is al gelukt !!!
Maar ik wil mijn outlook express adres boek inporteren in Windows live mail
Het lukt me alleen niet, iemand een idee of dit kan
*** Edit ***
Het is al gelukt !!!
[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 11-01-2009 20:56 ]
de zip versie downloaden en vanuit device manger naar het uitgepakte mapje wijzen...Svennetjee schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:43:
INF Update utility werkt nu goed, maar daar is de volgende vraag
Overal waar ik Notepad++ (5.1.3) heb geinstalleerd krijg ik als ik right click op een bestand de optie om het te bewerken met notepad++, maar die mis ik in het menuutje @ windows 7.. Iemand een idee hoe ik dat fix?
Ik denk inderdaad ook dat het wel goed gaat draaien maar het moet vooral niet veel trager aan voelen dan XP. Het is voor mijn vader en die zal sowieso wel wat meer aanpassingstijd nodig hebben. Hij klaagt nu over het feit dat zn PC wat 'oud' aanvoelt dus ik hoop dat hij met een nieuw en qua looks veel moderner dan XP uitziend OS als Windows 7 weer wat meer het idee heeft dat zijn systeem 'snel' aanvoelt. Maar dan moeten er natuurlijk geen major performanceverschillen zijn.Petervanakelyen schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:45:
[...]
Hey, dat is helemaal niet oud
Dit is oud...
Op die eerste draait het best goed, nu met een GeForce 7600GS.
[...]
Ik gebruik altijd Firefox 3, want IE8 gaat me net iets te langzaam om te starten.
Aero werkt prima, ik kan alles gebruiken.
Ik heb XP in dual boot, en als je een aantal tweaks doorvoert op de Windows 7, draait het even vlot.
Het systeem dat je noemt mag geen enkel probleem hebben met Windows 7, want 2GB RAM zorgt voor een behoorlijke performance boost (je kan Superfetch gebruiken, bv.)
De GPU zou Aero ook goed moeten kunnen draaien, want het wordt al ondersteund vanaf een Nvidia GeForce 4, en die is ouder dan je ATI kaart.
Als het niet voor jezelf is, zou ik wel de optie 'Combine when taskbar is full' aanzetten, dat vinden meeste mensen leuker.
Tjonge ik ben helemaal gaar van al het inlezen van win7 en nu weer dit gevonden nog maar 6 blz te gaan en ik heb al vierkante ogen
Alvast een vraag, ik ben denk ik verkeerd begonnen. Ik he namelijk win7 geinstalleerd, account "gebruiker" gebruikt en zet nu alles over en die komen onder dit account. Nu zie ik dat hij admin rechten heeft.
Ik vermoed dat ik als gebruiker=admin beter een nieuw "standaard" account had kunnen aanmaken en alles daaronder installeren cq vanuit daar werken? En dat ik nu verkeerd bezig ben? ik heb ook al geen uac gezien en die zorgde volgens mij voor extra veiligheid.
Alvast een vraag, ik ben denk ik verkeerd begonnen. Ik he namelijk win7 geinstalleerd, account "gebruiker" gebruikt en zet nu alles over en die komen onder dit account. Nu zie ik dat hij admin rechten heeft.
Ik vermoed dat ik als gebruiker=admin beter een nieuw "standaard" account had kunnen aanmaken en alles daaronder installeren cq vanuit daar werken? En dat ik nu verkeerd bezig ben? ik heb ook al geen uac gezien en die zorgde volgens mij voor extra veiligheid.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
2x klikken dus!Svennetjee schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:53:
[...]
Wel eens geprobeerd om te klikken op zo een icoontje? Dan komen die venstertjes ookKost je idd misschien 0.5 seconden, maar who cares? Ze hebben niet voor niets alt + tab uitgevonden...
Zou lekker worden als MS meer dingen die met 1 klik konden alleen nog met 2 kliks mogelijk maakt. Moet je eens ff voorstellen hoeveel je dan moet klikken, krijg je onderhand RSI van.
Bij mij wel. Heb je wel de nieuwste?Svennetjee schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:43:
@TRRoads
I agree, het kan makkelijker
QUICK start was er niet voor niks.. 
En verder heb ik denk ik de oplossing gevonden voor iedereen die zn Vista drive niet zag (ik zag hem vanaf het begin af aan wel). Je kent de instelling bij mapopties wel waar je verborgen bestanden kunt weergeven, daar hebben ze nu verborgen bestanden en schijven van gemaakt. Dus als je die aanzet (dat je wel alles kunt zien) ben ej volgensmij van de problemen af..
EDIT: en daaronder staat ook nog een checkbox met 'Hide empty drives in the computer folder', lijkt me dat de meesten die ook uit willen hebben
I agree, het kan makkelijker
En verder heb ik denk ik de oplossing gevonden voor iedereen die zn Vista drive niet zag (ik zag hem vanaf het begin af aan wel). Je kent de instelling bij mapopties wel waar je verborgen bestanden kunt weergeven, daar hebben ze nu verborgen bestanden en schijven van gemaakt. Dus als je die aanzet (dat je wel alles kunt zien) ben ej volgensmij van de problemen af..
EDIT: en daaronder staat ook nog een checkbox met 'Hide empty drives in the computer folder', lijkt me dat de meesten die ook uit willen hebben
[ Voor 14% gewijzigd door Svennetjee op 11-01-2009 21:15 ]
Direct klikken kan nog steeds, als je de taskbar buttons op never comnbine set.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:50:
[...]
Sorry, maar ik heb het dus over werken met een PC, niet ff lekker een beetje aan de hobby.
Die halve second vertraging bij het hooveren moet er wel in zitten anders zou elk item openklappn als je er al op komt, terwijl je misschien wel met je muis naar een ander item "onderweg" bent.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Heb ik gedaan, zie nu de drives van mijn cardreader ook, maar blijfSvennetjee schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:14:
@TRRoads
I agree, het kan makkelijkerQUICK start was er niet voor niks..
de drive waar Win_XP opstaat dus NIET zien . . .. ?
Wat voor werk doe jij dan? Want je komt nogal zeurderig over, dat hooveren gaat trouwens ook enorm snel ook zonder er direct op te klikken.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:05:
[...]
2x klikken dus!
Zou lekker worden als MS meer dingen die met 1 klik konden alleen nog met 2 kliks mogelijk maakt. Moet je eens ff voorstellen hoeveel je dan moet klikken, krijg je onderhand RSI van.
Want hoe wil jij "werken" als het enige is wat je doet het wisselen tussen vensters?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ivm. downloads en keys:
1) De key kreeg ik meteen zonder refreshen - dus er zijn er nog. Ik spreek over de 64-bit versie.
2) Download via Usenet - duurde bij mij minder dan 10 minuten. De MS servers zijn nog steeds traag.
1) De key kreeg ik meteen zonder refreshen - dus er zijn er nog. Ik spreek over de 64-bit versie.
2) Download via Usenet - duurde bij mij minder dan 10 minuten. De MS servers zijn nog steeds traag.
Net de 64bit geinstalleerd, draait prima op mij C2D T5500, 2gb, GF7600 256Mb, 2x 80 in raid0.
Ik heb nooit gewerkt met vista, dus misschien dat ik dat daarom niet weet: Hoe zet ik aero aan, of hoe kan ik zien of het al aanstaat?
Ik heb nooit gewerkt met vista, dus misschien dat ik dat daarom niet weet: Hoe zet ik aero aan, of hoe kan ik zien of het al aanstaat?
Sinds mijn Windows 7 installatie, kan ik niet meer bij mijn Windows XP Pro 32 bit install.
Beiden staan op 1 harddisk (van de 3). Ik heb een nieuwe partitie gemaakt voor windows 7, tijdens de installatie is dit vanzelf de C schijf geworden. In windows 7 heb ik de oude windows XP partitie weer actief gemaakt en een nieuwe driveletter (X) toegekend (ik kan er ook gewoon in bladeren etc. werkt prima). Maar ik krijg geen bootloader bij het opstarten. Mijn boot.ini ontbreekt, heb al wat dingen geprobeerd maar daarmee krijg ik het niet werkend.
Kan iemand met win XP en Win 7 naast elkaar draaiend zijn boot.ini showen?
Beiden staan op 1 harddisk (van de 3). Ik heb een nieuwe partitie gemaakt voor windows 7, tijdens de installatie is dit vanzelf de C schijf geworden. In windows 7 heb ik de oude windows XP partitie weer actief gemaakt en een nieuwe driveletter (X) toegekend (ik kan er ook gewoon in bladeren etc. werkt prima). Maar ik krijg geen bootloader bij het opstarten. Mijn boot.ini ontbreekt, heb al wat dingen geprobeerd maar daarmee krijg ik het niet werkend.
Kan iemand met win XP en Win 7 naast elkaar draaiend zijn boot.ini showen?
Mensen even een waarschuwing van mijn kant, ik heb vandaag een aantal uur lopen spelen met Windows 7 en toch even weer opgestart in Vista met de volgende vervelende resultaten:
- Vista starte niet normaal op en ging eerst de harde schijf controleren op fouten (Overigens niks gevonden)
- Ik heb Vista en Windows 7 op de zelfde schijf onder hun eigen partitie geinstalleerd: mijn bestanden staan op een andere schijf. Ik moest bij een aantal mappen "Take ownership" doen omdat ik de bestanden niet mocht bewerken. Ik had in Windows 7 bv. "Documenten" op de andere schijf toegevoegd aan de Librarie "Documents"
- Bij een aantal mp3 bestanden die ik in Mediaplayer 12 had afgespeeld zijn de Tags niet meer leesbaar: dit terwijl ik wel de patch hiervoor heb geintalleerd. (Windows6.1-KB961367-x64)
Je ziet dat Aero aanstaat doordaat bijvoorbeeld de Taskbar doorzichtig is.Gumball schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:30:
Net de 64bit geinstalleerd, draait prima op mij C2D T5500, 2gb, GF7600 256Mb, 2x 80 in raid0.
Als je met je rechtermuisknop op het bureaublad klikt en Personalize klikt, kan je thema's uitkiezen. Die Windows Themes die je ziet staan, zorgen er automatisch voor dat Aero aangaat, als je natuurlijk een kaart hebt die het ondersteund.
Kan iemand mij wat uitleg geven over het hele nieuwe Live Essentials gebeuren? Want er is nu Windows Live Mail en er is een live kalender en een live contacten beheer, nu vroeg ik me af hoe goed dit samen kan werken met windows mobile.
Ik kan namelijk nu mijn telefoon wel syncen met Outlook 2007 en de agenda, email en contacten heen en weer sturen maar er is nu geen mogelijkheid om dat te doen met Windows Live Mail en dus ook met live calendar en live contacts?
En is er uberhaupt een contacts manager in Windows 7? Want ik kan hem nergens terug vinden maar zie het ook niet bij de Live Essentials staan.
Ik kan namelijk nu mijn telefoon wel syncen met Outlook 2007 en de agenda, email en contacten heen en weer sturen maar er is nu geen mogelijkheid om dat te doen met Windows Live Mail en dus ook met live calendar en live contacts?
En is er uberhaupt een contacts manager in Windows 7? Want ik kan hem nergens terug vinden maar zie het ook niet bij de Live Essentials staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 11-01-2009 21:36 ]
Verwijderd
Je bent hier niet de enige met een (fulltime) baan.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:50:
Sorry, maar ik heb het dus over werken met een PC, niet ff lekker een beetje aan de hobby.
Dat is dus achteruitgang en helemaal geen spijkers op laag water zoeken.
Juist in deze beta fase moet je flink kritisch zijn, nu is er nog tijd om alles te veranderen.
Ik vind het juist positief dat we over dit soort kleine details praten. We hebben het hier wel over een allereerste beta, dus nog niet eens een RTM. Toch zie je nergens verhalen over slechte compatibiliteit of slechte performance zoals we dat bij Vista wel hadden.
Windows 7 zit gewoon heel erg goed in elkaar, het voelt super stabiel en erg snel. Dan mogen we toch ook wel wat verwachten van de nieuwe UI.
Maar, zoals ik eerder zei kun je het groeperen van tabs nog steeds gewoon uitschakelen. Dus als je nog zo graag een taakbalk vol met tabs wilt dan is dat gewoon mogelijk...
Zorg ff dat je system rating(windows experience index) hebt gedaan, zodra je dat gedaan hebt word aero aangezet als je systeem het aan kan(jou systeem kan dat).Gumball schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:30:
Het uiterlijk is niet veranderd sinds de WEI heb gedraaid. Score was een 3, dit zou liggen aan mijn HD, wat overigens vreemd is, met raid0. de rest heeft allemaal 4.9!Angeluskamps schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:37:
[...]
Zorg ff dat je system rating(windows experience index) hebt gedaan, zodra je dat gedaan hebt word aero aangezet als je systeem het aan kan(jou systeem kan dat).
Hoe kan je dat weten?Sjah schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:40:
System rating is bij mij nooit uitgevoerd, en toch staat Aero aan.
Gewoon ik herken het, je kan bijv. boven een tab op de taakbalk gaan staan, dan verschijnt er zo een mooi preview-venster. Of je doet Winkey-tab en er komt een mooi roterend geheel.Als je nooit Vista hebt gebruikt, zegt je dat misschien weinig.
[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 11-01-2009 21:48 ]
Heb je deze wel weer actief gemaakt en een nieuwe driveletter toegewezen?Albert020 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:22:
[...]
Heb ik gedaan, zie nu de drives van mijn cardreader ook, maar blijf
de drive waar Win_XP opstaat dus NIET zien . . .. ?
Dit doe je in Control Panel > Administrative tools > Computer Management > Storage > disk management
Verwijderd
Heeft iemand VMWare Player/Workstation al OP Windows 7 geinstalleerd? Werkt dit naar behoren? Ik wil graag een Windows XP VM laten draaien onder Windows 7 maar Virtual PC werkt niet lekker onder 7.
Hmm, ik kom nu een vreemd probleem tegen. Omdat ik W7 geinstalleerd heb vanuit vista heeft ie denk ik alleen de bootmgr op de C: partitie (Vista) aan gepast. Wanneer ik boot vanaf de andere schijf (geen partitie) krijg ik iets van 'No bootmgr found, press ctrlaltdel to restart'. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Nu kan ik alleen Windows 7 of Vista opstarten door het kies OS schermpje van de ene schijf.. Ik wil eigenlijk gewoon boot schijf 1 = Vista boot schijf 2= W7
Na wat geklooi met m'n Wireless LAN driver is het me toch gelukt Windows 7 draaiend te krijgen! Draait nu als een zonnetje
Voor de mensen met een Abit AirPace Wi-Fi wireless kaart, download niet de standaard drivers van de Abit website deze geven je een BSOD
Gelukkig gebruit de AirPace een algemen Atheros chipset dus kan je die drivers gebruiken wie wel werken
Je moet echter wel de *.inf aanpassen in de laatste driver (of je download gewoon de versie van deze pagina: http://blog.cymen.org/tag/abit-airpace/). Bij het installeren van de driver voor je Wi-Fi kaart doe je gewoon bladeren "et voilla".
Enigste puntje is dat de Airpace erkent word als een "Atheros AR5007EG", ach als ie het maar doet niet waar?
Voor de mensen met een Abit AirPace Wi-Fi wireless kaart, download niet de standaard drivers van de Abit website deze geven je een BSOD

Gelukkig gebruit de AirPace een algemen Atheros chipset dus kan je die drivers gebruiken wie wel werken
Je moet echter wel de *.inf aanpassen in de laatste driver (of je download gewoon de versie van deze pagina: http://blog.cymen.org/tag/abit-airpace/). Bij het installeren van de driver voor je Wi-Fi kaart doe je gewoon bladeren "et voilla".
Enigste puntje is dat de Airpace erkent word als een "Atheros AR5007EG", ach als ie het maar doet niet waar?
Bedankt, ik heb aeroSjah schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:45:
Gewoon ik herken het, je kan bijv. boven een tab op de taakbalk gaan staan, dan verschijnt er zo een mooi preview-venster. Of je doet Winkey-tab en er komt een mooi roterend geheel.Als je nooit Vista hebt gebruikt, zegt je dat misschien weinig.
Verwijderd
Yep, VMware 6.5.0 Workstation draait hier samen met VMware player 2.5.0 prima.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:46:
Heeft iemand VMWare Player/Workstation al OP Windows 7 geinstalleerd? Werkt dit naar behoren? Ik wil graag een Windows XP VM laten draaien onder Windows 7 maar Virtual PC werkt niet lekker onder 7.
Voor een eerste beta vind ik het ook goed meevallen.
Maar ik heb wel de indruk dat windows 7 nogal heel gevoelig is voor BSOD's indien er niet de 100% juiste netwerkdriver op wordt gezet.
Ik had eerst eens via dat lijstje dat je kan krijgen de chipset geselecteerd i.p.v. via windows update te gaan en bij het minste dat ik iets netwerkgerelateerd deed buiten browsen kreeg ik een BSOD.
Het nare eraan was dat deze overdroeg naar volgende reboots tot ik eens in safe modus startte.
Na een reinstall en via windows update een andere driver binnen te halen werkt het als een zonnetje.
Maar ik heb wel de indruk dat windows 7 nogal heel gevoelig is voor BSOD's indien er niet de 100% juiste netwerkdriver op wordt gezet.
Ik had eerst eens via dat lijstje dat je kan krijgen de chipset geselecteerd i.p.v. via windows update te gaan en bij het minste dat ik iets netwerkgerelateerd deed buiten browsen kreeg ik een BSOD.
Het nare eraan was dat deze overdroeg naar volgende reboots tot ik eens in safe modus startte.
Na een reinstall en via windows update een andere driver binnen te halen werkt het als een zonnetje.
Windows 7 bevalt me prima na enkele dagen testen, aangezien mn XP install aan een vernieuwing toe was gebruik ik nu windows 7 beta even als hoofdsysteem, bevalt het niet dan reinstall ik XP wel
. Bijna alles deed het out of the box, alleen de WLAN (nieuw N-kaartje van 1 week oud), onboard sound en Creative Audigy II moest ik los aanleveren. Ook dat werkt nu als een zonnetje.
Het is en blijft een testversie, maar wel eentje die me doet overwegen om straks over te stappen. Ik ben een die-hard fan van Windows NT/2K en ben destijds overgestapt omdat Win2K niet overweg kon met mijn Nforce 4 bord. Sindsdien vind ik XP best te pruimen maar alles nieuwer dan dat (Vista dus
) was allergieopwekkend. Traag!
Direct een puntje genoemd wat windows 7 (tot nu toe
) niet is, het start redelijk rap op. Ook de UAC zit niet echt in de weg. Alle drivers die XP/Vista zijn worden gepakt, het meeste geld ook voor de software (behalve Mcafee). De rest krijg ik met wat kunst en vliegwerk wel voor elkaar.
Toch nog wat kritische puntjes (al is dat niet zozeer op windows 7 maar op de externe support gok ik
): Nogal wat storingen in het geluid, i.c.m. WLAN/LAN. Elke keer als het WLAN eruit gaat (is hier op de rand van het bereik niet zeldzaam) dan gaat er een ruis over het geluid heen. Interrupt problemen? 
Ow, en nog 1 no-go: Live! messenger op windows 7. Tenminste, het werkt wel, maar dat ding slurpt zonder iets te doen 60% processorcapaciteit weg hier! (Opteron 185), en dat vind Cn'C niet leuk en dus blijft de proc op 100% draaien
. De proc is sowieso de zwakke broeder in mijn config, score 5.4 en dat is het laagste (de graka doet iets van 7 geloof ik, maar is dan ook een 4850
).
Maar goed, tot nu toe een vooral positieve ervaring, zeker voor het feit dat het slechts een beta is
.
Het is en blijft een testversie, maar wel eentje die me doet overwegen om straks over te stappen. Ik ben een die-hard fan van Windows NT/2K en ben destijds overgestapt omdat Win2K niet overweg kon met mijn Nforce 4 bord. Sindsdien vind ik XP best te pruimen maar alles nieuwer dan dat (Vista dus
Direct een puntje genoemd wat windows 7 (tot nu toe
Toch nog wat kritische puntjes (al is dat niet zozeer op windows 7 maar op de externe support gok ik
Ow, en nog 1 no-go: Live! messenger op windows 7. Tenminste, het werkt wel, maar dat ding slurpt zonder iets te doen 60% processorcapaciteit weg hier! (Opteron 185), en dat vind Cn'C niet leuk en dus blijft de proc op 100% draaien

Maar goed, tot nu toe een vooral positieve ervaring, zeker voor het feit dat het slechts een beta is
[ Voor 4% gewijzigd door SleutelMan op 11-01-2009 22:30 ]
Ik heb Windows 7 beta op mijn oude Athlon 2600 met Radeon 9500 Pro en 1 GB RAM geïnstalleerd. Mijn eerste indruk is dat het strakker en sneller loopt dan Vista.
Als ik de Catalyst drivers voor mijn ATI kaart installeer krijg ik het CCC niet geïnstalleerd. Het is geen optie van de installatie procedure. De drivers had ik al via de Windows Update verkregen. Heeft iemand het CC geïnstalleerd gekregen?
Als ik de Catalyst drivers voor mijn ATI kaart installeer krijg ik het CCC niet geïnstalleerd. Het is geen optie van de installatie procedure. De drivers had ik al via de Windows Update verkregen. Heeft iemand het CC geïnstalleerd gekregen?
Hmm...hier geen last van. 'k gebruik ook Notepad++ en kan hem gewoon via right-click een file laten openen...Svennetjee schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:57:
INF Update utility werkt nu goed, maar daar is de volgende vraagOveral waar ik Notepad++ (5.1.3) heb geinstalleerd krijg ik als ik right click op een bestand de optie om het te bewerken met notepad++, maar die mis ik in het menuutje @ windows 7.. Iemand een idee hoe ik dat fix?
Vreemd, ik heb geen een van die problemen. Audigy SE pakt hij prima, WLAN-N kaartje ook (Linksys). Ook 0 problemen met windows live messenger alhoewel ik die 2009 versie niet zo heel geweldig vind, maar das een ander verhaal.
Heel grappig, mijn Systeem:Sjah schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:40:
System rating is bij mij nooit uitgevoerd, en toch staat Aero aan.
Pentium 4 - 2,8 Ghz
ATI Radeon X1300 pro 256 MB
1024 MB DDR Geheugen
160 GB HDD
Krijg hier een System rating: 3.7
Systeem is bijna net zo snel als XP en werkt lekker snel
Zie alleen wel dat hij 684 MB geheugen gebruikt, heb dan ook 5 tabbladen van IE openstaan
plus Windows Live en alles wat op de achtergrond draait, maar al met al is hij goed snel en stabiel
Echt een hele vooruitgang qua Vista........
Windows 7 64bit versie hier ook perfect draaiend..
AMD 5200 x2
Asus 8600gt magic
4gb geheugen
Is er nou ook een optie om de taal te veranderen in Nederlands ?
Elke keer als ik doe change display language gaat hij naar de Windows update.....
AMD 5200 x2
Asus 8600gt magic
4gb geheugen
Elke keer als ik doe change display language gaat hij naar de Windows update.....
Net Symantec Endpoint Protection 11 MR4 geprobeert te installeren maar de setup stopt er halverwege mee met de melding setup was interrupted net als bij MR3... helaas. Dan ga ik toch maar voor AVG.Powershell schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:26:
[...]
werkt MR4 niet dan(ja dies ook al uit
)
AVG 8.0 werkt perfect onder Win 7Fraggler schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:18:
[...]
Net Symantec Endpoint Protection 11 MR4 geprobeert te installeren maar de setup stopt er halverwege mee met de melding setup was interrupted net als bij MR3... helaas. Dan ga ik toch maar voor AVG.
*** Edit***
Overgens de installatie van Adobe Reader 9.0 duurde erg lang, maar werkt wel goed.........
[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 11-01-2009 22:26 ]
Enigste nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat het draaiwieltje van mijn volume niet werkt op mijn laptop. Verder veel sneller dan Vista (Aero was daar niet echt te gebruiken). Taskbar is even wennen maar maakt een goede indruk.
Eerste indruk is dat het energie verhaal klopt. Bij 100% stond er 2 uur vermeld. Vista was dat 1u 40 min ofzo
Eerste indruk is dat het energie verhaal klopt. Bij 100% stond er 2 uur vermeld. Vista was dat 1u 40 min ofzo
De Lightscribe software versie 1.17.90.1 van www.lightscribe.com wil ook niet installeren.
Hier ook geen succes met PCsuite. Alle truken geprobeerd van de compatibility assistent, maar no go.
Hier ook geen succes met PCsuite. Alle truken geprobeerd van de compatibility assistent, maar no go.
Nee het is een beta, dus dan worden alleen een paar grote talen ondersteund.Herr Flicker schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:18:
AMD 5200 x2
Asus 8600gt magic
4gb geheugen
Wat denk je nou zelf? Dat er al een language pack is voor NL op een beta?Herr Flicker schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:18:
AMD 5200 x2
Asus 8600gt magic
4gb geheugen
confirmed, die had ik net ter test even draaien (voordat ik met wat gepruts Sophos Anti-virus aan de praat kreeg
Geen enkel probleem hier hoor:EricJH schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:04:
Ik heb Windows 7 beta op mijn oude Athlon 2600 met Radeon 9500 Pro en 1 GB RAM geïnstalleerd. Mijn eerste indruk is dat het strakker en sneller loopt dan Vista.

Nog iets wat ik al ergens anders had gepost

OpenTTD werkt dus ook onder Windows 7
prima in de zin van 'aero glass' werkt ook?Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:51:
[...]
Yep, VMware 6.5.0 Workstation draait hier samen met VMware player 2.5.0 prima.
of werkt aero glass niet in 6.5.0?
Want in 6.0.5 (de versie die ik heb) werkt het namelijk niet
Heb nooit Vista gebruikt maar na een hele avond zoeken snap ik nu eindelijk hoe het allemaal werkt en met name waarom Microsoft begonnen is met Live Essentials. Nu zit er standaard geen mail programma, geen kalender en geen contacten beheer in Windows 7 dus kan niemand nu klagen dat het belachelijk is dat de enige manier om Windows Mobile met Windows Vista/7 te synchroniseren is om Outlook 2007 aan te schaffen.
Vind het in ieder geval enorm idioot dat ik niet gewoon via Windows Mobile Device Center kan synchroniseren met Windows Live Mail, dat ik niet agenda kan overzetten van mijn telefoon of dat ik niet mijn contacten kan overzetten. Nee dit werkt allemaal niet zonder Outlook 2007.
Vind het in ieder geval enorm idioot dat ik niet gewoon via Windows Mobile Device Center kan synchroniseren met Windows Live Mail, dat ik niet agenda kan overzetten van mijn telefoon of dat ik niet mijn contacten kan overzetten. Nee dit werkt allemaal niet zonder Outlook 2007.
Verwijderd
Niemand een idee waarom het commando regsvr32 winhttp.dll een foutmelding geeft? Is misschien wel een érg specifiek probleem maar het belemmert hier wel de installatie van Kerio Outlook Connector. Heb me al wezenloos gezocht maar kan niets vinden.
Natuurlijk is die er, alleen niet openbaar. Of dacht je dat MS die even snel na de release in elkaar zet?Ackermans1973 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:27:
Wat denk je nou zelf? Dat er al een language pack is voor NL op een beta?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 22:34 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.
Verkrijgbaarheid van de beta staat in de openingspost vermeld.
Voor discussie/meldingen over het downloaden van Windows 7 en het krijgen van een key graag deze zaken hier posten.
Vragen om keys worden verwijderd!
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.
Verkrijgbaarheid van de beta staat in de openingspost vermeld.
Voor discussie/meldingen over het downloaden van Windows 7 en het krijgen van een key graag deze zaken hier posten.
Vragen om keys worden verwijderd!