[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 98.080 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is er ook al een manier gevonden om netwerk-locaties te indexeren in Windows 7?
Nu kan ik wel lokale mappen & schijven toevoegen, maar ik wil een netwerkwap toevoegen aan een library :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
Ramon schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:51:
[...]

Niet zo gek dat dat niet soepel werkt toch? Verbaast me wel dat je het nog wel hebt kunnen installeren met 256MB?

Je zou je geheugen kunnen upgraden naar 1GB, denk dat ie dan een stuk soepeler zal lopen ;)
Sorry had de details zo over gekopieerd van de Toshiba site, maar er zit 512 MB in en een harde schijf van 40 GIG (dezelfde als in een Ipod). Het werkte allemaal perfect behalve als ie bleef hangen dan kon je alleen nog maar de power knop indrukken. Jammer. Misschien toch een driver issue of ergens een powersave setting. Vind de powersave settings nogal behoorlijk uitvoerig. Iets minder opties had ook gemogen. Had hem nu op full performance met oplader erin en toch bleef ie hangen. Het is misschien een oud beestje en niet zo snel maar met een accuduur van (met extra accu) bijna 4 uur en het lichte gewicht geweldig laptopje. En met een resolutie van 1024 x 768 prima vergeleken met een netbook op 1024 x 600 en ja kon hem ook op de kop ticket voor 35 euro met alles erbij en laptop tas en infrarood muis!!!! :) :) :)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:09
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:56:
Welke draadloze netwerkkaart heb je? Bij mij werkt de draadloze netwerkverbinding juist stabieler en sneller...
(Intel Pro Wireless 3945 abg)
Ik gebruik de WUSB54GC van linksys, USB WLAN adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:49
Waarom maakt iedereen een snell start menu net als windows xp en vista :S
Gewoon een programma slepen naar de balk in windows 7 en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Brian schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:05:
[...]

Ik gebruik de WUSB54GC van linksys, USB WLAN adapter.
Hier is ook iemand waarbij de Linksys-adapter niet lekker werkt:
Simon Verhoeven in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
Ik weet niet of het aan de driver ligt of misschien een instelling ofzo.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Ryatzu schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:06:
Waarom maakt iedereen een snell start menu net als windows xp en vista :S
Gewoon een programma slepen naar de balk in windows 7 en klaar.
Omdat dat anders is ;) Programma's worden dan gepind op de taskbar en dan worden die icons ook gebruikt om aan te geven wanneer een programma draait. Quick launch en de taskbar zijn standaard gecombineerd.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:25:
[...]

Je kan de bestemming van Explorer uit de quicklaunch aanpassen door de snelkoppeling aan te passen. De snelkoppeling staat in
%appdata%\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar

Open de properties van Windows Explorer en voeg dit toe aan de snelkoppeling
 /n, /e, %userprofile%\downloads

[...]

Voor winkey+E weet ik niet hoe ik dat aan moet passen. In deze regkey kan ik het niet vinden.
Kudos voor jou _/-\o_ . Hier was ik ook al een tijdje naar op zoek.
Verder: bij mij werd ook de Users folder standaard geshared. Dit heb ik opgelost door: rechtermuisknop op de map Users -> Properties -> Sharing -> Advanced Sharing... -> Vinkje weg bij 'share this folder'.
Het hele homegroup-gedoe vind ik persoonlijk minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tom.keim schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:52:
weet iemand of microsoft binnenkort een nederlands language pack uitbrengt?
Voor een BETA, reken er maar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:55
RedHat schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:22:
[...]

Hier nog steeds lockup; in safemode moet ik in msconfig MSN uit de startup halen.... anders loopt het boeltje vast.2
Ik had hetzelfde voor maar heb de oplossing gevonden. Ik heb een intel 855GM grafische chip, dewelke nog geen goede drivers heeft, en waarschijnlijk wel nooit zal krijgen :( Hoogstwaarschijnlijk hangt je boeltje ook vast als je een video probeert af te spelen, test maar eens uit ;) Je kan dit oplossen door de hardware acceleratie uit te zetten: RMK desktop -> screen resolution -> advanced settings -> troubleshoot -> change settings , en dan zet je de slider op 2/5 (hoger hing de mijne zich vast). Good luck :) Nadeel nu is wel geen D3D-acceleratie, dus de meeste screen-savers zoals bubbels enz werken niet meer. Deze echter lieten de boel bij mij ook crashen na korte tijd dusja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Pinobigbird schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:25:
Voor winkey+E weet ik niet hoe ik dat aan moet passen. In deze regkey kan ik het niet vinden.
Ik kan het ook niet vinden.

Hmmm.. ik vermoed dat het hardcoded is in Explorer.exe.
Waarschijnlijk zou je met een resourcehacker het kunnen veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik doe nu al een maand ofzo mee, vanaf build 6801, en ben nog steeds vol lof over Windows 7.

Het draait vlotjes op de meeste computers hier in huis, en heb het voor de lol geïnstalleerd op echt extreem oude hardware.

Poging 1:

Pentium III 1.13GHz, 512MB RAM, Asus TUSL2-C, GeForce 2 MX.

Draaide prima eigenlijk, de CPU werd alleen veel belast, want ik had geen drivers voor m'n GeForce 2.
Er zit nu een GeForce 7600GS in, en nu draait het prima, met Aero.

Wel grappig, mijn GPU heeft evenveel RAM ter beschikking als de rest van het systeem.

Poging 2:

Intel Celeron 1GHz, 256MB RAM, SiS630.

Draaide redelijk, heb wel classic themes enzo gebruikt, alle grafische dingen stonden compleet uit, en dat zorgde soms voor problemen.

Poging 3:

Intel Celeron 366 @ 550MHz, Asus P2B-F, 256MB RAM, Intel 440BX, Intel 740.

Draaide vreselijk, maar was toch verbaasd dat het werkte.

Poging 4:

Intel Pentium I 233MHz, Compaq Server Mobo, 128MB EDO RAM, onboard graphics.

Draaide wel, nadat ik zowat alle onderdelen had verwijderd uit DVD, maar CPU zat de hele tijd op 20%, zelfs als ik niets deed, en bijna alle services waren gestopt.

Maar het draaide !
Internet Explorer 8 openen: 6 minuten :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Brian schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:54:
Ik heb "slechts" twee problemen

1) Wireless valt weg voor een aantal seconden om de zoveel tijd
2) Geluid is Brak met hoofdletter B. Zijn er al creative x64 drivers voor windows 7 om te testen? Ik heb een SB Audigy SE. Mijn geluid valt soms totaal weg, en regelmatig klinkt het als "storing"

De rest is top, echt :)
Je kunt de laatste Soundblaster X-Fi x64 Vista drivers gebruiken, installeren in compatibility mode. werkt hier prima.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

Speedmaster

Make my day...

Zo,

Ik heb even een feedback gegeven op het volgende probleem:

Desktop met W7
Laptop met XP Pro
Beide in de zelfde homegroup gezet.

Sharing in advanced sharing connections als volgt aangepast voor home en Public:

netwerk discovery on
file and printersharing on
public foldersharing off
media sharing default
password protection OFF
homegroup connections allow

Wanneer ik nu save doe moet ik me af en aanmelden.
na dit gedaan te hebben staat de password protection weer ON

wederom password protection op OFF gezet en na een log off/ log on werkt het nu wel en kan ik zonder password verbinding maken vanaf mij XP machine.
blijkbaar zit in het rijtje aanpassingen er 1 die de boel verstierd en password protection weer aan zet.
kost een aantal hoofdbrekers voor je dit gevonden hetb en weer uitgezet hebt maar dan werkt het ook.
MS, foutje bedankt.
HH tweakers, doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:23:
Ik doe nu al een maand ofzo mee, vanaf build 6801, en ben nog steeds vol lof over Windows 7.

Het draait vlotjes op de meeste computers hier in huis, en heb het voor de lol geïnstalleerd op echt extreem oude hardware.

Poging 1:

Pentium III 1.13GHz, 512MB RAM, Asus TUSL2-C, GeForce 2 MX.

Draaide prima eigenlijk, de CPU werd alleen veel belast, want ik had geen drivers voor m'n GeForce 2.
Er zit nu een GeForce 7600GS in, en nu draait het prima, met Aero.

Wel grappig, mijn GPU heeft evenveel RAM ter beschikking als de rest van het systeem.

Poging 2:

Intel Celeron 1GHz, 256MB RAM, SiS630.

Draaide redelijk, heb wel classic themes enzo gebruikt, alle grafische dingen stonden compleet uit, en dat zorgde soms voor problemen.

Poging 3:

Intel Celeron 366 @ 550MHz, Asus P2B-F, 256MB RAM, Intel 440BX, Intel 740.

Draaide vreselijk, maar was toch verbaasd dat het werkte.

Poging 4:

Intel Pentium I 233MHz, Compaq Server Mobo, 128MB EDO RAM, onboard graphics.

Draaide wel, nadat ik zowat alle onderdelen had verwijderd uit DVD, maar CPU zat de hele tijd op 20%, zelfs als ik niets deed, en bijna alle services waren gestopt.

Maar het draaide !
Internet Explorer 8 openen: 6 minuten :+
Mooi projectje! Ik ben wel eens nieuwsgierig in hoeverre het geheugenverbruik van Windows 7 schaalt met het geïnstalleerde geheugen. Poging 1 met p3 draaide goed zei je. Zou je misschien eens de 512MB RAM eruit kunnen hallen en er een latje van bvb 64MB RAM in steken :P ? (ik denk wel dat je Windows 7 eerst met 512MB RAM moet installeren daar het anders niet wil werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:51
Chills schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:49:
Windows Vista: Score 5.6 voor de harde schijf
[afbeelding]

Windows 7: Score 2.9 voor de harde schijf
[afbeelding]

Toch werkt deze Beta verder wel naar mijn zin en ben er goed over te spreken.
ja dat heb ik ook mijn barracuda's van 500GB in raid 0 halen bij vista 5.9 met en zonder drivers.

in windows 7 nog maar 3.0 met en zonder drivers(heb ze met compatibility geïnstalleerd)
denk dat het komt omdat de partitie voor windows 7 aan het einde van de platters zit?
of microsoft heeft iets aangepast...

verder is mijn ram geheugen score van 4.8 naar 5.5 gegaan.
en de gpu is ook omhoog gegaan.

ik ga dat wddm 1.1 nog effe benchmarken kijken of er veel verschil is met windows vista.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 09:25
DennusB schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:58:
Is er ook al een manier gevonden om netwerk-locaties te indexeren in Windows 7?
Nu kan ik wel lokale mappen & schijven toevoegen, maar ik wil een netwerkwap toevoegen aan een library :(
Ja, ik had ergens gelezen als je een netwerkpad niet kan includen dat je Windows Search 4.0 moest installeren op de doelcomputer. Ik heb dan ook maar even de proef op de som genomen en het werkt gewoon nu :+ . Je moet wel de indexering laten voltooien op de doelcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:38
Mijn ervaringen tot nu:

Heb die nieuwe Kaspersky die aanbevolen wordt door Windows 7 maar heb al een aantal keren gehad dat alles spontaan bleef hangen, na het uitzetten van Kaspersky liep het systeem weer verder.
Symantec Endpoint protection 11 MR3 die we hier in het hele netwerk hebben draaien installeert helaas nog niet op Windows 7.
Welke ervaringen hebben jullie met virusscanners en Windows 7?

Wat ik wel echt super vind is hoe er met multi monitors wordt omgegaan! In Windows Vista had ik altijd problemen met het aansluiten van een extern scherm op mn laptop (na iedere reboot,standby, hibernate alles opnieuw instellen.. soms meer dan 5keer het extra scherm moeten detecteren voordat er beeld op komt)
Windows 7 heeft hier geen enkele moeite mee, start ik op zonder extern scherm, perfect! sluit ik het externe scherm aan, meteen beeld en op de juiste reso, koppel ik het extern scherm af, meteen beeld op de laptop met de juiste reso!

Ook de manier waarop alle schermen zich gedragen bevalt me erg goed! (slepen van een window naar boven is maximaliseren, slepen naar links of rechts is resizen zodat er 2 schermpjes langs elkaar passen.)
De nieuwe taakbalk is ook erg vet, wel even wennen.

Wireless werd ook meteen herkent, kreeg meteen na de setup van windows (nog voor het aanmelden) een scherm om te connecten met mijn wireless.

Een hoop vervelende standaard settings bij Vista zijn nu ook standaard anders ingesteld: Shutdownknop in startmenu staat standaard op shutdown en niet hibernate, UAC is veel minder irritant aanwezig.
Opstarten gaat ook redelijk snel, na het aanmelden duurt het wel redelijk lang voordat de desktop verschijnt.
Veel applicaties en drivers die onder Vista werkten werken gewoon ook in Windows 7

Voor mij nog geen nadelen of irritaties met Windows 7!

[ Voor 65% gewijzigd door Marsman83 op 11-01-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Miguel schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:58:
[...]

Ja, ik had ergens gelezen als je een netwerkpad niet kan includen dat je Windows Search 4.0 moest installeren op de doelcomputer. Ik heb dan ook maar even de proef op de som genomen en het werkt gewoon nu :+ . Je moet wel de indexering laten voltooien op de doelcomputer.
Indeed, het is nog niet helemaal af. Maar daar is het een beta voor ;)
At this point, libraries only support indexed locations. There are ways around this (if you add it via WMP it will get added to your library, but it will severely degrade the Explorer libaries experience).

If the network share is on a Windows PC, you can install Windows Search 4 on it and index the share on the server side. Then your Win7 machine will be able to remotely query that index to provide the full rich libraries experience.

Another option that works for any network share is to use the Offline Files feature, which creates a local cache of the files that will always be indexed.
Leuk die offline files. Met mijn x Tb aan NAS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggler schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:59:
Heb die nieuwe Kaspersky die aanbevolen wordt door Windows 7 maar heb al een aantal keren gehad dat alles spontaan bleef hangen, na het uitzetten van Kaspersky liep het systeem weer verder.
Symantec Endpoint protection 11 MR3 die we hier in het hele netwerk hebben draaien installeert helaas nog niet op Windows 7.
Ikzelf heb Kaspersky Internet Security 2009 gebruikt op Win7 x64, en dat was een drama!
Elke keer dat ik opstartte kreeg ik allemaal blauwe schermen e.d.

Draai nu Norton Internet Security 2009 en ik wist niet dat Symantec het nog kon, maar het is wel een redelijk slank programma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Draai hier Eset NOD32 3.0.672.0 64bit Vista install op Windows 7 en nog geen enkel probleem mee gehad.

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
AVG werkt hier helemaal prima, overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik had ook de aanbevolen Kaspersky trail geinstalled, maar heb tot nu toe 3 freezes gehad.Enige oplossing was de reset knop. Freezes had ik allen toen ik gewoon aan het surfen was. Of dat samenhangt met Kaspersky, i don't know.

Nu heb ik AVG en nog geen freezes gehad.....

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Bullus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:10:
[...]

Ik had ook de aanbevolen Kaspersky trail geinstalled, maar heb tot nu toe 3 freezes gehad.Enige oplossing was de reset knop. Freezes had ik allen toen ik gewoon aan het surfen was. Of dat samenhangt met Kaspersky, i don't know.

Nu heb ik AVG en nog geen freezes gehad.....
Ik ga AVG ook maar eens proberen, hopelijk gaat Symantec snel aan de slag voor een nieuwe versie van Endpoint Protection 11, hier ben ik inmiddels erg tevreden over sinds ze versie MR3 uitgebracht hebben (eerste versies waren drama).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
Fraggler schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:13:
[...]

Ik ga AVG ook maar eens proberen, hopelijk gaat Symantec snel aan de slag voor een nieuwe versie van Endpoint Protection 11, hier ben ik inmiddels erg tevreden over sinds ze versie MR3 uitgebracht hebben (eerste versies waren drama).
werkt MR4 niet dan :? (ja dies ook al uit ;) )

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Powershell schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:26:
[...]

werkt MR4 niet dan :? (ja dies ook al uit ;) )
WOW dat wist ik nog niet eens! Ga hem gelijk proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Miguel schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:58:
[...]

Dat werkt inderdaad. Is alleen lastig als je je data op zo'n apparaatje hebt staan :+
Afbeeldingslocatie: http://www.easy-tecs.com/abilder/con2nas.jpg

Voor muziek kun je via WMP nog wel netwerkmappen toevoegen, dan komen ze gewoon in de library te staan.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein puntje waar ik me toch aan stoor is dat bij het kijken op bijvoorbeeld uitzendinggemist de stream er op de zoveel minuten uitklapt. Dit in zowel IE als in FF. Enig idee waar deze fout in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17

Gaitman

The Real One

Helaas gaat Aero onder VMware Workstation niet werken. Van http://communities.vmware.com/thread/187056 gehaald
quote: user
Few days ago I tried the new windows 7 (build 7000) on workstation version 6.5.1.It works great, only thing I miss is aero...
I see the latest workstation supports DX 9.0c now so is it possible to enable Aero on it?
My host OS is XP so enabling it trough remote control or something like that is not possible.
I thought there was a workaround for vista in the past, so maybe also for the beta 1 of windows 7?
quote: MOD
Areo on Workstation is still not posible as you need SSM3 and the Virtual Hardware only supports SSM2 at the moment

[...]
quote: user
Thanks!

Any idea when this will be supported?
quote: MOD
I would not expect until the next major release of Workstation or maybe Fusion, the hosted products tend to get the newest features and then they are put in the Enterprise level hardware once the kinks have been ironed out

Remember it does require a lot of work in the Virtual hardware drivers to get new features working.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:09:
AVG werkt hier helemaal prima, overigens :)
Aggelopen 2 weken de gratis versie van Avira gedraait, ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 08:42
Vraagje: hoe krijg ik onderstaande foto voor elkaar? Mij is het nog niet gelukt.

Zo zou het moeten werken: "Instead of a taskbar icon, Preview Desktop is enabled by mousing over a new glass rectangular area that's found in the very lower rightmost of the screen; it's to the right of the system clock in the taskbar."

Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/win7/win7_beta_review_02.jpg

Edit: Ik ben er al achter: het werkt alleen als je een scherm/programma niet volledig over het beeld hebt verdeeld. Bij volledige vulling werkt het niet. :D

[ Voor 17% gewijzigd door Chills op 11-01-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Chills schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:35:
Vraagje: hoe krijg ik onderstaande foto voor elkaar? Mij is het nog niet gelukt.

Zo zou het moeten werken: "Instead of a taskbar icon, Preview Desktop is enabled by mousing over a new glass rectangular area that's found in the very lower rightmost of the screen; it's to the right of the system clock in the taskbar."

[afbeelding]
Zoals er uitgelegd wordt, mouse-over boven dat dingetje rechtsonder.
Of winkey+spatie :) (vind ik persoonlijk makkelijker)
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:30:
Klein puntje waar ik me toch aan stoor is dat bij het kijken op bijvoorbeeld uitzendinggemist de stream er op de zoveel minuten uitklapt. Dit in zowel IE als in FF. Enig idee waar deze fout in zit?
Ik weet het niet? Je hebt WMPplugin voor FF geïnstalleerd?
Ik heb verder geen problemen met streams.

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 11-01-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Laatst online: 05-08 14:09
Ik krijg het door over het glazen icoontje te hoveren en vervolgens over de "popup" die je dan krijgt te hoveren.

@edit: check waar die muis is in je screenshot ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Brian op 11-01-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:36:

[...]
Ik weet het niet? Je hebt WMPplugin voor FF geïnstalleerd?
Ik heb verder geen problemen met streams.
Ja, ik heb de plugin gedownload. Afspelen van video die fysiek aanwezig is is natuurlijk geen probleem, maar ik snap niet waarom de stream er af en toe uit springt. Ik heb dan wel geen snel internet, maar het werkte in XP wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:42:
[...]

Ja, ik heb de plugin gedownload. Afspelen van video die fysiek aanwezig is is natuurlijk geen probleem, maar ik snap niet waarom de stream er af en toe uit springt. Ik heb dan wel geen snel internet, maar het werkte in XP wel.
Misschien wordt je netwerkadapter af en toe 'gereset' zonder dat je het doorhebt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

Speedmaster

Make my day...

anandus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:43:
[...]
Misschien wordt je netwerkadapter af en toe 'gereset' zonder dat je het doorhebt ofzo?
Haal het vinkje eens weg bij powermanagement van je netwerkkaartje.

allow the computer to turn off this device to save power

[ Voor 9% gewijzigd door Speedmaster op 11-01-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bevalt prima tot nu toe met 1 grote uitzondering : Soms hangt de explorer of een ander programma en die laat zich dan niet meer verwijderen, ook niet met de task manager en "kill process". Het enige wat dan nog helpt is de pc opnieuw opstarten.

Da's jammer want als dit zo 2x per dag doorgaat komt vista er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Smarty_6000 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:08:
[...]

Draai hier Eset NOD32 3.0.672.0 64bit Vista install op Windows 7 en nog geen enkel probleem mee gehad.
Ik kreeg met die versie blauwe schermen dat werken praktisch niet mogelijk was. Misschien is het dan een bepaalde driver in combinatie met een antivirus systeem dat de tdx.sys error geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
HaseMike schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:57:
Da's jammer want als dit zo 2x per dag doorgaat komt vista er weer op.
Waarop, op je beta test-machine? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Ik ben net weer terug naar Vista. De dock is leuk, maar voor de rest heb ik niet echt zulke verbeteringen gemerkt dat ik het wilde blijven gebruiken. Daarnaast lijkt Vista sneller te werken voor mij (ik zal één van de weinigen zijn), misschien dat dat aan 32 bit Vista VS 64 bit Windows 7 ligt?

Toch mooi om te weten dat ik niet zo snel hoef over te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 08:42
1 functie die ik vaak gebruikte in Vista werkt helaas niet onder Windows 7: Start knop > zoeken: als ik een website wou opstarten toetste ik bv. 'tw' in om Tweakers.net op te starten. Echter in Windows 7 worden de zoekresultaten van de favorieten niet getoond.

Nog een nadeel: ik heb steeds de neiging om de naam Windows 7 helemaal uit te typen i.p.v. te verwijzen naar alleen ' 7 '. Meer mensen last van ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:45:
[...]

Haal het vinkje eens weg bij powermanagement van je netwerkkaartje.

allow the computer to turn off this device to save power
Ik heb het uitgevinkt, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Overigens heb ik voor de netwerkkaart al een update gehad voordat ik er video op heb afgespeeld via een stream. De netwerkkaart zou nu iig niet mogen uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb win7 onderzocht en omdat ik een hoop drivers niet kan vinden voor vista speel ik er nu alleen mee in duel boot.
- aero vindt ik mooi
- snelheid is ook goed
- rating is 3,4 erg laag
ga proberen deze opties te verbeteren
maar van xp naar win7 is nog bij mij niet haalbaar;
problemen;
videokaart niet herkent
printer niet herkent
scanner niet herkent
soundcarts niet herkent
mp3 spelen niet af in media player error
videokaart niet herkent door winmedia
upgrade niet mogelijk
min 16gbyte
geen snelmenu
help niet altijd duidelijk
veel via omwegen
-
voordelen
installatie via netwerk
snel opstarten
mooi desktop

conclusie blijf gewoon xp draaien en win7 testen en proberen helemaal naar mijn smaak te zetten

mooi aero
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:12:
ik heb win7 onderzocht en omdat ik een hoop drivers niet kan vinden voor vista speel ik er nu alleen mee in duel boot.
- aero vindt ik mooi
- snelheid is ook goed
- rating is 3,4 erg laag
ga proberen deze opties te verbeteren
maar van xp naar win7 is nog bij mij niet haalbaar;
problemen;
videokaart niet herkent
printer niet herkent
scanner niet herkent
soundcarts niet herkent
mp3 spelen niet af in media player error
videokaart niet herkent door winmedia
upgrade niet mogelijk
min 16gbyte
geen snelmenu
help niet altijd duidelijk
veel via omwegen
-
voordelen
installatie via netwerk
snel opstarten
mooi desktop

conclusie blijf gewoon xp draaien en win7 testen en proberen helemaal naar mijn smaak te zetten

mooi aero
:)
WTF... Welke exotische hardware heb je dat al die dingen niet gevonden worden? Snelmenu komt niet meer terug in elk geval, mp3 werkt hier gewoon, en de help? Wie kijkt er ooit in de help :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
anandus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:01:
[...]
Waarop, op je beta test-machine? :?
Op de pc natuurlijk. Ik draai de beta's van windows gewoon als hoofd O.S. Ging bij vista ook prima. Bij W7 zoals geschreven ook uitstekend behalve het eerder vermelde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
wontcachme schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:14:
[...]

WTF... Welke exotische hardware heb je dat al die dingen niet gevonden worden?
Dat zit ik me ook af te vragen :P
Snelmenu komt niet meer terug in elk geval
Of kan je zelf bouwen :)

Dat mp3's niet werken zonder geluidskaartdrivers lijkt mij logisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:34
Iemand nog een link waar ik full speed kan downloaden?
Via guru3d en microsoft gaan de snelheden van 1.2mb/s spontaan naar 100kb/s en lager.
Vervolgens stijgen ze niet meer, duurt mij dus te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Pinobigbird

doesn't share food!

Chills schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:04:
1 functie die ik vaak gebruikte in Vista werkt helaas niet onder Windows 7: Start knop > zoeken: als ik een website wou opstarten toetste ik bv. 'tw' in om Tweakers.net op te starten. Echter in Windows 7 worden de zoekresultaten van de favorieten niet getoond.

Nog een nadeel: ik heb steeds de neiging om de naam Windows 7 helemaal uit te typen i.p.v. te verwijzen naar alleen ' 7 '. Meer mensen last van ? ;)
Dat is wel een groot nadeel van de naam "Windows 7". Zoeken naar informatie over 7 wordt daardoor ook bemoeilijkt. Een zoekquery als "Windows 7 change winkey" levert veel links op naar Vista gerelateerde onderwerpen, en niet naar specifiek 7.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gaitman schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:32:
Helaas gaat Aero onder VMware Workstation niet werken. Van http://communities.vmware.com/thread/187056 gehaald

[...]

[...]

[...]

[...]
Hmm, jammer. Geduld hebben dus :P

offtopic:
Laat ze die geëmuleerde/gesimuleerde(?) 440BX eens vervangen, mis de mogelijkheid om te booten van USB.
Op http://communities.vmware.com zijn er, naast mij, nog wel heel wat meer die jaren geleden hier al topics over maakten...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
wontcachme schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:14:
[...]

WTF... Welke exotische hardware heb je dat al die dingen niet gevonden worden? Snelmenu komt niet meer terug in elk geval, mp3 werkt hier gewoon, en de help? Wie kijkt er ooit in de help :+
In een ander topic dat hij heeft gemaakt vertelt hij dat hij een Fx5700 heeft, dan zal de rest van het systeem ook wel uit die tijd komen. Overigens vind ik het dan nog knap, want mijn Ensoniq AudioPCI geluidskaart werkte zelfs onder Windows 7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
TaraWij schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:41:
En verder kan je nog altijd _zoals het tegenwoordig hoort_ slaapstand gebruiken en dan hoef je niet Xfire af te sluiten en op te starten. (Log off, Log on, easy) Slaapstand gebruikt niet zoveel stroom, je computer staat zo af en volgende keer ben je werkklaar _in enkele seconden_.

Gebruik het hier constant, "shut down" en "restart" zijn hier uit den boze,
en "hibernate" is voor als het echt nodig is. :)
Als mijn pc gaat slapen en ik hem weer wakker maak, dan staat de ventilator van mijn moederbord meteen weer op 100%, terwijl hij in de bios op 50% staat. Op de een of andere manier onthoudt windows dit niet. Dat is niet zo prettig. Iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 03:06:
Hoe krijg ik CloneDrive werkende onder W7?:S Na installatie en reboot zie ik wel het BD-station maar een image mounten lukt niet, er gebeurt dan niks. Gaat om ISO files. Moet ik nog ergens een specifieke instelling wijzigen?
Ik had dit ook. Hij wilde wel mounten en sommige ISO's wilde hij ook nog wel laden, maar installeren lukte dan weer niet. Daarom had ik PowerISO gedownload, deze pakte wel al mijn ISO's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
Ditmar schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:19:
Iemand nog een link waar ik full speed kan downloaden?
Via guru3d en microsoft gaan de snelheden van 1.2mb/s spontaan naar 100kb/s en lager.
Vervolgens stijgen ze niet meer, duurt mij dus te lang.
Dat probleem had ik met vista en heb ik met windows 7 nu ook nog, downloadsnelheden zijn een stuk lager. Hij start bij mij rond de 800KB/s en zakt binnen een paar seconden naar 100KB/s en komt nooit meer boven de 200KB/s uit.
ik heb dit overigens alleen bij het direct downloaden via http, via usenet / torrents heb ik geen problemen en haal ik snelheden van 1600KB/s
Waar het probleem precies inzit weet ik niet, maar ik denk dat het te maken heeft met mijn onboard netwerkkaart in m'n gigabyte P35-DQ6.
Zowel nieuwere drivers van gigabyte en microsoft verhelpen dit probleem niet.
Workaround is voor mij het downloaden van de bestanden via m'n laptop (windows XP) deze haalt wel een veel hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een stomme vraag vaniemand die binnenkortook op de w7 trein springt: was w7 nou het platform waarvan het de bedoeling was dat het meer toegespitst was op cloud computing? En dan denk ik dat dat zo is in de vorm van meer "live services" die nauwer geintegreerd zijn op w7? Of is het de bedoeling dat de opvolger van w7 (naam???) dat naar een nieuw niveau gaat tillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand anders ook problemen met flash? Ik kan sommige dingen niet doen, msn geeft foutmeldingen en ik kan mijn HTC cd niet starten omdat die zegt dat ik geen goede flash versie heb. De check site zegt wel dat ik de meest recente versie heb 10.nogwat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humolezer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 00:57
Sicko schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:39:
[...]

Dat probleem had ik met vista en heb ik met windows 7 nu ook nog, downloadsnelheden zijn een stuk lager. Hij start bij mij rond de 800KB/s en zakt binnen een paar seconden naar 100KB/s en komt nooit meer boven de 200KB/s uit.
ik heb dit overigens alleen bij het direct downloaden via http, via usenet / torrents heb ik geen problemen en haal ik snelheden van 1600KB/s
Waar het probleem precies inzit weet ik niet, maar ik denk dat het te maken heeft met mijn onboard netwerkkaart in m'n gigabyte P35-DQ6.
Zowel nieuwere drivers van gigabyte en microsoft verhelpen dit probleem niet.
Workaround is voor mij het downloaden van de bestanden via m'n laptop (windows XP) deze haalt wel een veel hogere snelheid.
Hier hetzelfde probleem.. Het begint aan 1Mb/sec en zakt naar 80Kb/sec. Ik download via een draadloze USB dongle en met IDM. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 08:32
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:40:
even een stomme vraag vaniemand die binnenkortook op de w7 trein springt: was w7 nou het platform waarvan het de bedoeling was dat het meer toegespitst was op cloud computing? En dan denk ik dat dat zo is in de vorm van meer "live services" die nauwer geintegreerd zijn op w7? Of is het de bedoeling dat de opvolger van w7 (naam???) dat naar een nieuw niveau gaat tillen?
Aangezien w7 gewoon voortborduurt op de kernel van vista vrees ik dat je het over toekomstmuziek hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

iemand enig idee om onder windows7 strokeit goed te laten werken??? het is ondertussen een tool waar ik niet meer zonder kan, en het wil maar niet werken onder windows7 en dan met name in Internet Explorer 8.

ook gezocht naar andere tools, maar geen enkel kan tippen aan strokeit :(

Afbeeldingslocatie: http://www.borism.net/wp-killer/images-big/strokeit.png

ok gevonden. UAC uitschakelen did the trick

[ Voor 7% gewijzigd door SYQ op 11-01-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:40:
Nouja, een hoop programma's zijn eruit gelaten, en worden onder het mom van 'Live Essentials' aan de man gebracht.
Maar écht cloud computer is er nog niet, en bestaat ook niet echt, Google Docs daargelaten.

Imho is het op het moment meer een trendy catchy term (net als Web2.0 toendertijd) dan dat je er nu echt nog iets van moet verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel zeker dat de Quick Launch weer terug komt hoor.

De nieuwe taskbar is echt heel erg mooi en handig, maar het is simpelweg geen volwaardige vervanger voor de Quick Launch. De Quick Launch moet dus nog aanwezig zijn tot dit probleem is opgelost. Aangezien de Quick Launch een van de meestgebruikte features is kan ik me niet voorstellen dat Microsoft het eruit laat zonder een volwaardige vervanger te leveren.

Dingen die niet kunnen met de huidige taskbar die wel konden met Quick Launch:

- Meerdere koppelingen naar verschillende acties van 1 programma, dit is echt killing, je kunt niet direct linken naar meerdere folders, meerdere netwerkschijven, meerdere internet pagina's etc.

- Snelkoppeling naar VPN of dial-up verbinding
- Snelkoppeling naar remote desktop (laat staan meerdere remote desktops)
- Snelkoppeling naar de desktop (Dat zit nu wel zo ingeprogrammeerd in de hoofden van mensen dat een dingetje rechts geen vervanger is)
- Combinatie van shortcut keys op een enkele shortcut
- Programma's meerdere malen starten die dat niet zelf eenvoudig kunnen. Heb je bijvoorbeeld IE er staan dan kun je gewoon CTRL-N drukken voor een nieuwe instantie. Maar ik gebruik bijvoorbeeld regelmatig calc om snel ff wat dingetjes uit te rekenen. Dan moet ik toch wel heel veel fratsen uithalen om 2x calc te krijgen waar dat via de Quick Launch 2x klikken was.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan, simpelweg geen volwaardige vervanger.

Maar de nieuwe taskbar zou natuurlijk gewoon compatible kunnen zijn met de Quick Launch, simpelweg een deel niet gebruiken waar de Quick Launch staat net zoals dat nu het geval is in Vista en alle voorgaande versies. Door het default uit te schakelen zullen mensen de nieuwe taskbar uitproberen maar kunnen de mensen die het nodig hebben het gewoon gebruiken.

Microsoft begreep ooit dat je ook moet denken aan mensen die werken met hun PC. Dat is de reden waarom je tabbed browsing bijvoorbeeld kunt uitschakelen in IE. Voor mensen die thuis een beetje lekker browsen is tabbed browsing geweldig. Maar als je aan het werkt bent en je wil snel van een applicatie naar een bepaalde webpagina dan moet je 2x klikken, 1x om IE naar voren te halen en 1x om de juiste tab naar voren te halen. Zonder tabs staat de pagina gewoon direct in de taskbar en is het dus 1x klikken of zelfs via een simpele alt-tab.

Dit soort gedrag is extreem belangrijk als je UI wil hebben waarmee efficient gewerkt kan worden. Als mensen continu 2 of meer keer moeten klikken waar 1x genoeg had kunnen zijn gaan mensen extreem traag worden.

Dus MS: Heel leuk al die fancy features die fijn zijn voor thuisgebruikers. Ik ben ook een thuisgebruiker dus ik vind het alleen maar goed. Maar zorg AJB dat er ook gewerkt kan worden met de PC en ik geen RSI krijg omdat ik 100 menu's door moet klikken voordat ik bij het programma ben wat ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:12:
UAC wil je dus echt niet uitschakelen.

Geen dan het programma gewoon default admin rechten, dan kun je UAC aan laten maar werkt het oude gare progje nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
@TomWij & Thijs_O
Om even terug te komen op jullie discussie van vannacht... (Rond TaraWij in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D...")
Vermoedelijk bedoelen jullie de stand-by ('sleep') want slaapstand is de vertaling voor hibernate en dat staat (in grote lijnen) gelijk aan een RAM dump naar de HDD die weer wordt terug gezet bij het starten van de PC (Windows in dit geval). Na het 'hibernaten' is je PC gewoon uit en gebruikt/verbruikt geen stroom meer in tegenstelling tot stand-by/sleep.

Zonet eens Virtual PC geprobeert in plaats van VMware Server. Loopt voorals nog een stuk slechter. Opstarten is zeker sneller (< 5minuten vs. ~20 minuten voor VMware) maar daarna is hij zo traag als het maar kan terwijl je in VMware lekker bezig kan, praktisch zonder haperingen.
Net na het installeren van Virtual Machine Additions en de bijbehorende restart een BSOD na het laden van Windows. Hij is automatisch naar een herstelpunt gegaan en nu ga ik weer rebooten om te kijken of er weer een BSOD volgt.
Heb ik iets gemist in de opzet voor Virtual PC of kan VMware gewoon beter met mijn relatief zeer :+ trage PC omgaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:36:
[...]

Geen dan het programma gewoon default admin rechten, dan kun je UAC aan laten maar werkt het oude gare progje nog steeds goed.
Wat is er dan zo geweldig aan UAC? :')

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SYQ schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:12:
Ik zou dan een mailtje sturen aan de makers van dat programma dat ze hun programma goed regelen mbt rechten en dergelijke :)
Ik weet wel zeker dat de Quick Launch weer terug komt hoor.

De nieuwe taskbar is echt heel erg mooi en handig, maar het is simpelweg geen volwaardige vervanger voor de Quick Launch. De Quick Launch moet dus nog aanwezig zijn tot dit probleem is opgelost. Aangezien de Quick Launch een van de meestgebruikte features is kan ik me niet voorstellen dat Microsoft het eruit laat zonder een volwaardige vervanger te leveren.
Maar wat heeft de Quick Launch wel, dat de pinned items op de taakbalk niet hebben?
Daarbij, afaik, stond in XP en Vista de quick launch default uit, dat zal vast wel een reden hebben :)
Dingen die niet kunnen met de huidige taskbar die wel konden met Quick Launch:

- Meerdere koppelingen naar verschillende acties van 1 programma, dit is echt killing, je kunt niet direct linken naar meerdere folders, meerdere netwerkschijven, meerdere internet pagina's etc.
Dát is juist het hele punt van die nieuwe 'quick launch', maar je moet wennen dat je jumplists gebruikt
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/25tvlv4.jpg

Of je moet een oldskool quiklaunch maken, zoals k al eerder liet zien :)
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/20ic4nn.jpg
- Snelkoppeling naar VPN of dial-up verbinding
- Snelkoppeling naar remote desktop (laat staan meerdere remote desktops)
- Snelkoppeling naar de desktop (Dat zit nu wel zo ingeprogrammeerd in de hoofden van mensen dat een dingetje rechts geen vervanger is)
Heb je het überhaupt geprobeerd? :?
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/34ecihh.jpg

Voor Show Desktop vind ik overigens winkey+D (of winkey+M) een stuk sneller werken.

Edit:
En de oude manier van 'Show Desktop' werkt ook:
Paste following code in Notepad and save the file with name "Show Desktop.scf" (including quotes):

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
En die dan toevoegen aan de taakbalk :)
- Combinatie van shortcut keys op een enkele shortcut
Deze volg ik niet :)
- Programma's meerdere malen starten die dat niet zelf eenvoudig kunnen. Heb je bijvoorbeeld IE er staan dan kun je gewoon CTRL-N drukken voor een nieuwe instantie. Maar ik gebruik bijvoorbeeld regelmatig calc om snel ff wat dingetjes uit te rekenen. Dan moet ik toch wel heel veel fratsen uithalen om 2x calc te krijgen waar dat via de Quick Launch 2x klikken was.
Shift-klik?
En zo kan ik nog wel ff doorgaan, simpelweg geen volwaardige vervanger.
I beg to differ, het is de quicklaunch plus de jumplists :)
Microsoft begreep ooit dat je ook moet denken aan mensen die werken met hun PC. Dat is de reden waarom je tabbed browsing bijvoorbeeld kunt uitschakelen in IE. Voor mensen die thuis een beetje lekker browsen is tabbed browsing geweldig. Maar als je aan het werkt bent en je wil snel van een applicatie naar een bepaalde webpagina dan moet je 2x klikken, 1x om IE naar voren te halen en 1x om de juiste tab naar voren te halen. Zonder tabs staat de pagina gewoon direct in de taskbar en is het dus 1x klikken of zelfs via een simpele alt-tab.
Dát lijkt mij nou juist het hele punt van Aero Peek ;)
Je hóeft maar 1keer te klikken én je kan snel zien wat er in die tabs/programma's staan :)
Afbeeldingslocatie: http://ieblog.members.winisp.net/images/Win7_paul_1.png

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 11-01-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Kun je overigens met de cd-key ook een herinstallatie doen? Blijft de key dan nog geldig? Heb woensdag een nieuwe videokaart binnen en ga gelijk de schijf even opschonen en opnieuw installeren. Maar kan ik mijn key dan nog gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:20
Iets vreemd, ik kan windows mail niet vinden
Moet ik deze appart downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Albert020 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:46:
Ja, downloads.live.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
mickjuh schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:45:
Kun je overigens met de cd-key ook een herinstallatie doen? Blijft de key dan nog geldig? Heb woensdag een nieuwe videokaart binnen en ga gelijk de schijf even opschonen en opnieuw installeren. Maar kan ik mijn key dan nog gebruiken?
Jawel, zelfs op verschillende PC's.

Virtual PC faalt voor de tweede maal. :w

[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 11-01-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind overigens Windows Live Mail uitstekend werken. Heb er nu zowel hotmail, gmail als mijn TU account op, wat ik ook in Thunderbird heb. Daarnaast is er 1 minpuntje als je Google Calender wil gebruiken in Windows Live Mail, omdat je calendars voor in je Windows Live moet toevoegen via calendar.live.com en je deze in Windows Live Calendar niet kunt editten. In Thunderbird kan dit wel, maar dan moet je weer een extra plugin downloaden. Voorlopig gebruik ik op de ene PC TB en op de andere WLM, maar WLM valt me nu iig 100% mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:41:
[...]

Misschien onder andere het idee dat niet alle programma's als admin runnen? Iets met security..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
MensionXL schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:41:
[...]

Nu kun je d'r zo'n triest huilsmilie achter zetten, maar vraag me af wat je punt is.
MS is (eindelijk) serieus bezig om hun OS veiliger te maken, is het kennelijk weer niet goed. In W7 heb je d'r amper nog last van, maar nog is het nog steeds niet goed.

Als MS niks aan beveiliging doet, is het ook niet goed. Ik begin een circeltje te zien hier...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:52:
[...]

Misschien onder andere het idee dat niet alle programma's als admin runnen? Iets met security..
Daarom wil ik het dus juist uit hebben. Ik heb nog nooit op 'No' oid geklikt bij UAC ;)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Keej ga ik dan ff doen, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBashir
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 17:58
Albert020 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:46:
Dat klopt, de live essentials zijn losgekoppeld van het OS. Dus ff naar http://download.live.com

Edit: spuit 11 :P

[ Voor 3% gewijzigd door DrBashir op 11-01-2009 16:01 ]

D3: SuHwak-2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
mickjuh schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:45:
Er zijn maar 10 keys die Microsoft heeft vrijgegeven, iedereen gebruikt dus dezelfde keys, behalve mensen die er erg vroeg bij waren aangezien ze toen nog wel gegenereerde keys uitdeelde.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
Saturnus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:40:
@TomWij & Thijs_O
Om even terug te komen op jullie discussie van vannacht... (Rond TaraWij in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D...")
Vermoedelijk bedoelen jullie de stand-by ('sleep') want slaapstand is de vertaling voor hibernate en dat staat (in grote lijnen) gelijk aan een RAM dump naar de HDD die weer wordt terug gezet bij het starten van de PC (Windows in dit geval). Na het 'hibernaten' is je PC gewoon uit en gebruikt/verbruikt geen stroom meer in tegenstelling tot stand-by/sleep.
Ik doel op/gebruik de gewone sleepmodus ja. Hibernaten sowieso niet. En mijn moederbord staat ook netjes op S3 dus dat is het probleem niet. De reden dat terugkomen uit standby bij mij niet goed werkt (geen beeld) zal wel met de WHQL drivers te maken hebben. Ik draai hier met de standaard drivers die Windows bij mij ATi HD4850 geeft en daar zal de oorzaak wel in zitten. Maargoed, ik vind dat het gewoon een persoonlijke voorkeur blijft, en aangezien het hier op dit moment nog niet zo lekker werkt gebruik ik het niet. :)

Overigens herhaal ik mijn vraag van vannacht nog eventjes in de hoop dat iemand het oppikt en weet ('s nachts lezen minder mensen dit lijkt me ;) ): Kan je instellen dat je bij WMP12 in de Now Playing modus (dus dat vernieuwde kleine scherm) altijd die controlbuttons e.d. hebt? Normaal verdwijnen ze na een tijdje, en dat vind ik nogal onhandig. :P

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:44:
[...]
[...]
Maar wat heeft de Quick Launch wel, dat de pinned items op de taakbalk niet hebben?
Daarbij, afaik, stond in XP en Vista de quick launch default uit, dat zal vast wel een reden hebben :)
Ja Quick Launch staat altijd al uit omdat het voor thuisgebruikers niet zo heel erg boeiend is en de mensen die het wel boeiend vinden dat vinkje om het aan te zetten wel weten te vinden.
[...]
Dát is juist het hele punt van die nieuwe 'quick launch', maar je moet wennen dat je jumplists gebruikt
[afbeelding]
2x klikken dus, onacceptabel.
Of je moet een oldskool quiklaunch maken, zoals k al eerder liet zien :)
[afbeelding]
Hoe doe je dat dan? Ik krijg het echt niet voor elkaar om bijvoorbeeld 2 VPN verbindingen naast elkaar te krijgen dat als ik op de ene klik hij de ene gaat bellen en op de andere de andere. Waarbij klikken dus gewoon 1x klikken is op het juiste icoon, geen doorkliks, hovers of whatever.
[...]
Heb je het überhaupt geprobeerd? :?
[afbeelding]
Ja, maar dat lukt dus niet.
Voor Show Desktop vind ik overigens winkey+D (of winkey+M) een stuk sneller werken.
Ik ook, maar soms is het ook wel ff handig om het met de muis te doen.
Edit:
En de oude manier van 'Show Desktop' werkt ook:

[...]
En die dan toevoegen aan de taakbalk :)
Handig!
[...]
Shift-klik?
Hmmm dat zou acceptabel zijn.
[...]
Dát lijkt mij nou juist het hele punt van Aero Peek ;)
Je hóeft maar 1keer te klikken én je kan snel zien wat er in die tabs/programma's staan :)
[afbeelding]
Ja maar dat werkt dus ff niet bij mij, ik krijg alleen een donker grijs vlak. Overiges had je dit in Vista natuurlijk ook al gewoon door te hoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Probeer eens middelste muisknop (scrollwieltje) ;)

Op de rest van je issues heb ik nog geen antwoord :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06 16:33
Net Windows 7 naast Vista Premium geïnstalleerd. Eerste indruk: handige functies, zoals altijd terugkeren naar bureaublad door vaste knop rechtsonderin de taakbalk, snel switchen van bureaubladachtergrond en resolutie en handige groepering van programma's in de taakbalk. Wat wel even wennen is trouwens.

Verder vind ik de Windows Verkenner echt super gemaakt, dit is wat ik heel graag had gezien in Vista. Veel overzichtelijker, met handige favorieten (zoals downloads) en direct aparte gedeeltes voor film, muziek, documenten en afbeeldingen. Veel intuïtiever.

Heb wel een vraagje: is het met de nieuwste updates nodig om de MP3-fix nog te installeren?

[ Voor 7% gewijzigd door Thanatos op 11-01-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb het in het vorige topic ook al een keer gevraagd, maar geen respons. Ik wil windows 7 op mijn tweede pc installeren. Hebben meer mensen er last van dat ze niet kunnen booten vanaf de dvd? Ik krijg een:

error code 5 cannot boot from cd.

Direct nadat de dvd wil booten na de bios en POST.
Ik heb dit zowel met x86 als x64. Googlen hierop levert niks op (alleen oplossing voor win xp dat je van diskettes moet booten, maar die zijn er niet voor vista/win7). Ook als ik hem op usb-stick zet start de installatie niet op deze pc (wel op een andere pc).
Ik heb 2 verschillende dvd-spelers geprobeerd en meerdere keren gebrand (van verschillende download-sources). Op een andere pc booten die dvd's wel gewoon.
Ik heb dus het idee dat er een conflict is met mijn moederbord/bios. Specs:
- MSI K8T NEO moederbord (uit 2004) met AMI bios (nieuwste versie)
- Athlon 64 socket 754 3200
- 2GB
- S-ATA HD
- IDE DVD

Vista installeert wel gewoon. Op een andere laptop (uit 2003) met AMI bios krijg ik ook deze foutmeldingen, dus ik heb vermoedens dat dit echt met het bios te maken heeft.

Dus mijn vraag is of er meer mensen zijn die win7 op een oudere pc (2003/2004) met AMI-bios hebben geinstalleerd en dat de dvd daar wel op boot?

overigens heb ik win7 wel op een omslachtige manier draaien, door eerst winxp te installeren en dan win7 vanuit winxp er clean overheen installeren. Echter wil ik hem even opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:09:
2x klikken dus, onacceptabel.

[...]

Ja maar dat werkt dus ff niet bij mij, ik krijg alleen een donker grijs vlak. Overiges had je dit in Vista natuurlijk ook al gewoon door te hoveren.
Het werkt gewoon door te hoveren hoor. Je opent met shift-klik gewoon een lading aan Firefox instanties, je hovered over de Firefox icon in de taakbalk, en krijg thumbnails van alle windows te zien. Als je over de thumnails hovered, krijg je een peek te zien, en dan hoef je maar 1x te klikken ;)
Verder is het handiger dan de oude manier; als je bijvoorbeeld heel veel MSDN vensters open hebt staan, kon je uit de vorige taakbalk nooit meteen de juiste kiezen omdat de URL's allemaal op dezelfde manier beginnen. Met de huidige peek kun alles snel en makkelijk openen door je muis een beetje te bewegen, en maar 1x te klikken :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er al mensen geexperimenteerd met Remote Desktop? Hierbij doel ik op zogenaamde 'hack' die er bij XP, zodat je met 2 accounts kan inloggen, 1 remote account en 1 lokale account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

[...]

gedaan wat je zei, en het werkt hoewel omslachtig maar ben tevreden.. tnx
en hoezo gare progje, alleen omdat ie zo oud is??? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:57:
[...]

Daarom wil ik het dus juist uit hebben. Ik heb nog nooit op 'No' oid geklikt bij UAC ;)
BM schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:57:
[...]

Nu kun je d'r zo'n triest huilsmilie achter zetten, maar vraag me af wat je punt is.
MS is (eindelijk) serieus bezig om hun OS veiliger te maken, is het kennelijk weer niet goed. In W7 heb je d'r amper nog last van, maar nog is het nog steeds niet goed.

Als MS niks aan beveiliging doet, is het ook niet goed. Ik begin een circeltje te zien hier...
Ik ben het eens met BM. Misschien is het voor jou niet direct nuttig, maar UAC zorgt nou eenmaal wel voor een betere security, iets wat toch echt wel nodig is voor de meeste windows gebruikers. Verder blijft security nog altijd je eigen verantwoordelijkheid, als jij op 'ja' drukt en daardoor spyware op je pc installeert is het jouw probleem, maar UAC voorkomt in ieder geval dat zulke software zich stiekem in de achtergrond installeert omdat het niet genoeg rechten heeft. Dat rechtvaardigt in mijn ogen UAC zeker wel.

Natuurlijk is het mogelijk om UAC uit te schakelen, net zoals het in Linux mogelijk is om alles als root te doen. Echter is het vanuit een security oogpunt niet slim en dien je wel rekening te houden met de gevolgen van een dergelijke keuze.

Wat jij doet moet je natuurlijk zelf weten, maar dat maakt extra beveiliging als UAC, zeker niet meteen een gedrocht, al helemaal niet in Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
SYQ schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:19:
[...]

gedaan wat je zei, en het werkt hoewel omslachtig maar ben tevreden.. tnx
Nee, gaar omdat ie kennelijk admin rechten nodig heeft. Voor 99% van de programmas zou dat echt niet nodig hoeven te zijn.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:17:
Hebben er al mensen geexperimenteerd met Remote Desktop? Hierbij doel ik op zogenaamde 'hack' die er bij XP, zodat je met 2 accounts kan inloggen, 1 remote account en 1 lokale account.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, naar de mogelijkheid van concurrent remote desktop sessions in 7. Voor zowel XP als Vista waren er hacks voor nodig. Ik snap niet dat dit niet een standaard feature is in Windows.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:20:
[...]

[...]

Ik ben het eens met BM. Misschien is het voor jou niet direct nuttig, maar UAC zorgt nou eenmaal wel voor een betere security, iets wat toch echt wel nodig is voor de meeste windows gebruikers. Verder blijft security nog altijd je eigen verantwoordelijkheid, als jij op 'ja' drukt en daardoor spyware op je pc installeert is het jouw probleem, maar UAC voorkomt in ieder geval dat zulke software zich stiekem in de achtergrond installeert omdat het niet genoeg rechten heeft. Dat rechtvaardigt in mijn ogen UAC zeker wel.

Natuurlijk is het mogelijk om UAC uit te schakelen, net zoals het in Linux mogelijk is om alles als root te doen. Echter is het vanuit een security oogpunt niet slim en dien je wel rekening te houden met de gevolgen van een dergelijke keuze.

Wat jij doet moet je natuurlijk zelf weten, maar dat maakt extra beveiliging als UAC, zeker niet meteen een gedrocht, al helemaal niet in Windows 7.
Ik vind het ook een goede toevoeging hoor, veel mensen doen dingen zonder er bij na te denken of te kijken naar wat ze doen. Maar de opmerking die langskwam van 'dat wil je niet uit zetten'; dat bepaal ik zelf wel, ik ben een gebruiker die weet waar hij mee bezig is, en klik dat ding toch altijd weg (net zo als heel veel tweakers denk ik ;) ). Voor de gewone huis, tuin en keuken gebruiker zou ik het wel aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:47:
[...]

Jawel, zelfs op verschillende PC's.

Virtual PC faalt voor de tweede maal. :w
Heb je wel de laatste versie van virtual pc met de laatste additions? Hier draait windows 7 prima in VPC, redelijke perfomance en geen issues
http://blogs.msdn.com/jma...itions-for-win7-beta.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Zijn er hier mensen die ook DU-Meter gebruiken? Het lijkt bij mij verkeerde up- en download snelheden te weergeven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb even een DualBoot gemaakt Van me huidige Win XP en Win 7
De installatie veriep veder heel smooth, en alle drivers voor,
me hardware waren ook gelijk na de installatie gevonden.
Het ziet er veder goed uit en draait echt veel beter dan Vista

Heb deze nu draaien op:

Pentium 4 - 2,8 Ghz
ATI Radeon 1300 Pro 256 MB
1024 MB Gebeugen
160 GB HDD

Krijg een hardware cijfer van: 3.7

Btw, hoelang mag deze Win 7 getest worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Chester schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:28:
Zijn er hier mensen die ook DU-Meter gebruiken? Het lijkt bij mij verkeerde up- en download snelheden te weergeven :?
Welke versie heb je? Als je hiervoor XP gebruikte moet je overstappen naar DU Meter 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
MarcoC schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:36:
[...]
Welke versie heb je? Als je hiervoor XP gebruikte moet je overstappen naar DU Meter 4.0.
Ah, ik gebruikte 3.5. Wist niet dat 4 er al was. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:25:
[...]

Heb je wel de laatste versie van virtual pc met de laatste additions? Hier draait windows 7 prima in VPC, redelijke perfomance en geen issues
http://blogs.msdn.com/jma...itions-for-win7-beta.aspx
Dat zou het best kunnen zijn...nee van het bestaan van die SP voor Virtual PC wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat lukt niet?
Handig!
Np :)
In Vista had je dat niet hoor ;)

En dat Aero Peek is echt heel, héél, erg handig, als je over zo'n minischermpje mouse-overt, brengt het eventjes het betreffende scherm naar voren. Heel fijn om even snel iets terug te lezen, of te kijken waar je was :)
Als je 2 keer klikken onacceptabel vind, dan vind je dat helemaal fijn, want je hoeft niet eens te klikken :P

Edit:
Vanaf 2:00 ongeveer:
SYQ schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:19:
[...]
Basically: Ja :P
Ik weet niet hoe oud-ie is, maar Vista is al 2 jaar uit (ofzo), dus ze hebben alle tijd gehad voor een update om de rechten goed te fixen :)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 11-01-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte reactie, aangezien ik het pas net heb draaien: top!

Het beste product sinds Windows 2000 de wereld in kwam. Snelle installatie en het ziet er prima uit. Enige waar ik nog naar moet kijken is de taskbar, of me dat bevalt. Maar zo op het eerste gezicht prima. Draai op een AMD AthlonX2 met 2 GB RAM en het draait me verbazend snel. Vista Home Premium was een stuk trager in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Hèhè, eindelijk op Windows 7! De uiteindelijke installatie viel eigenlijk nog wel mee :9

Eerste indruk: goed!

Start soepel op, werkt goed, out-of-the-box werkt bijna alles, die aero peek is handig, taskbar is veel beter nu, noem maar op :P

En zit de mp3-fix al in de customer preview? Ik krijg hem namelijk niet bij windows update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben er ook wel tevreden over de installatie is al een pak sneller dan vista, gevoelsmatig lijkt het hier af en toe te schokken , vooral met wisselen van tabs , maar dat kan ook aan de nvidia driver liggen natuurlijk, alleen nu nog een manier vinden om die taalbalk icons kleiner te krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:08:
ben er ook wel tevreden over de installatie is al een pak sneller dan vista, gevoelsmatig lijkt het hier af en toe te schokken , vooral met wisselen van tabs , maar dat kan ook aan de nvidia driver liggen natuurlijk, alleen nu nog een manier vinden om die taalbalk icons kleiner te krijgen >:)
Properties->Use small icons :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Svennetjee schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:00:
Hèhè, eindelijk op Windows 7! De uiteindelijke installatie viel eigenlijk nog wel mee :9

Eerste indruk: goed!

Start soepel op, werkt goed, out-of-the-box werkt bijna alles, die aero peek is handig, taskbar is veel beter nu, noem maar op :P

En zit de mp3-fix al in de customer preview? Ik krijg hem namelijk niet bij windows update..
Je kunt 'm voor de zekerheid ff los downloaden. Staan volgens mij wel wat linkjes in dit topic, of anders in de vorige :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Mijn PC was onvrijwillig "voorzien" van een rootkit dus ik heb maar even een reinstall gedraaid... wat goed uitkwam omdat de Windows 7 beta dit weekend van start ging.

Performance verbaast me zeker. Met mijn Core 2 Q6600 gaat alles (bijna) zo vlot als op een OSX-machine, en de vloeiendheid van de interface is zeker verbeterd t.o.v. Vista. Memory footprint is wat zwaar (1,1GB) maar daar is geloof ik 1GB van om applicaties te precachen.

Games heb ik (nog) niet getest, zal ik zo even doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:52
Windows 7 beviel me prima, helaas nu al aan een herinstall toe omdat ik @random BSOD kreeg (waarin ik waarschijnlijk zelf schuldig ben wegens het uitproberen van al mijn drivers op mijn Sony Vaio notebook).

Voor mijn gevoel werkt het allemaal een stuk sneller, en ondanks dat de nieuwe taakbalk even wennen is bevalt ie al prima. :)

/dev/null

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.

Verkrijgbaarheid van de beta staat in de openingspost vermeld.

Voor discussie/meldingen over het downloaden van Windows 7 en het krijgen van een key graag deze zaken hier posten.

Vragen om keys worden verwijderd!