SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja letterlijk op zwart; zodra je iets doet was UAC interventie vereist, zoals regedit, gaan (in mijn geval) beide beeldschermen ruim een seconde op zwart, en wordt vervolgens dat UAC venster getoond (dus, venstertje, en de rest van het beeld 'greyed out')... zodra op 'Yes' of 'No' wordt gedrukt, kijk ik weer een seconde tegen een zwart scherm aan.anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:27:
[...]
Goed punt, zeg!
[...]
Hier is-ie nog nooit op 'zwart' gegaan.
Hoe moet ik dat voor me zien? Net als bij Vista?
Ja, ik gebruik het start menu ook, maar gewoon winkey-> 'dow'->enter, dan ben ik er ookTsurany schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:27:
[...]
Hoe ik het doe is die mappen in het startmenu zetten, ik gebruik zelf recent geopent niet dus sleep ik zulke mappen naar het start menu toe, misschien handig als tijdelijke oplossing?
En hoef ik het niet op mijn start menu te pinnen, want dan zou ik de muis moeten pakken om iets uit het start menu te kiezen
Maar je kan dan toch gewoon je eigen quick launch maken?Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:30:
[...]
Ja klopt, meerdere keren klikken dus.
Heel mooi hoor die nieuwe functionaliteit, maar waarom moet het nou weer Quick Launch vervangen? Laat het gewoon lekker erin zitten maar zet het default uit (zoals altijd al). Dan kan iedere aap die het fijn vind gewoon lekker quick launch inschakelen en zo z'n veelgebruikte shortcuts bij elkaar hebben.
1 koppeling per programma is gewoon veel te weinig, zeker als je ziet wat programma's tegenwoordig allemaal kunnen.
(Mapje, shortcuts erin, en toevoegen als toolbar. show title en show text uit en klaar
Edit:
Hier even snel eentje gemaakt met google Chrome erin als concept of proof

Als je dan ook nog alles unpinned, small icons aanzet, never combine enzo, dan krijg je zoiets:

Oldskooler dan dit kan ik het niet krijgen volgens mij
[ Voor 53% gewijzigd door anandus op 10-01-2009 23:42 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Top, bedankt voor de tip. Toch weer twee seconden meer productiviteit per UAC melding.Tsurany schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:30:
[...]
Ga even naar UAC settings en zet hem een stapje lager. Standaard verlaagt hij de achtergrond brightness, zet je hem een stap lager doet hij dat niet. Misschien heeft hij hier een driver conflict oid waardoor hij bij jou op zwart gaat.
Verwijderd
Je had in Vista zeker UAC uit staan? Want daar was het hetzelfde. (Niet handig om het uit te zetten maar goed).Sgreehder schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:25:
- UAC stoort niet door de frequentie, maar door de manier waarop; het scherm gaat simpelweg op zwart voordat het schermpje komt, en doet dit ook nog even als je het schermpje wegklikt; het zal niet meer dan een seconde zijn, maar het is vrij vreemd (en behoorlijk storend)... videokaart is een 8800GT met drivertjes via Windows Update.
Kwestie van secure desktop uitzetten via de GP editor, exact zoals bij Vista. Dan is UAC ineens een super handige en compleet niet storende functie. (Alleen niet zo extreem veilig meer als met de secure desktop, maar in mijn ogen is het verschil echt minimaal)
Edit:
Dit klopt niet, in Windows 7 kun je het gewoon via een slider doen, dus hoef je de GP editor niet meer in!
Gewoon bij UAC setting dim your desktop uitzetten via de slider. Goed bezig MS!
Overigens mag van mij de glare ook minder, het maakt de titel in de taskbar bijna onleesbaar.
Ander lastig puntje is dat mute niet meer sticky is. In alle voorgaande versies van Windows was de mute sticky, als je mute aan had staan bleef ie mute totdat je em weer van mute afhaalt. Nu in Windows 7 is ie mute, maar zodra ik de volume regeling aanraak gaat ie weer van mute af. Op zich handig, alleen zit bij mijn laptop de mute knop op een vervelende plaats voorop waardoor ik eenvoudig per ongeluk aan de volume knop kom.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 23:48 ]
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Nee UAC was aan, maar daar ging het beeldscherm niet op zwart.Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:32:
[...]
Je had in Vista zeker UAC uit staan? Want daar was het hetzelfde. (Niet handig om het uit te zetten maar goed).
De voortgangsbalkjes in de taakbalk zijn een leuke toevoeging; bijvoorbeeld tijdens het downloaden of het kopieren.
[ Voor 16% gewijzigd door Sgreehder op 10-01-2009 23:49 ]
Dat is zelfs onder Vista nog zo zag ik laatst, dus waarom zou dat opeens in Windows 7 niet meer zijn?
Wel is het een verborgen map overigens.
* X is de driveletter.
[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 10-01-2009 23:51 ]
En bedankt voor de tip om Live Messenger in Vista compatibiliteit te draaien, nu zit hij mooi in de systray
PS5 PSN: UnrealKazu
Zet de laatste drivers van Nvidia meuk: Nvidia Geforce 181.20 whql er op. Die werken prima.[b][message=31326019,noline]
Mijn problemen tot nu toe:
- UAC stoort niet door de frequentie, maar door de manier waarop; het scherm gaat simpelweg op zwart voordat het schermpje komt, en doet dit ook nog even als je het schermpje wegklikt; het zal niet meer dan een seconde zijn, maar het is vrij vreemd (en behoorlijk storend)... videokaart is een 8800GT met drivertjes via Windows Update.
- lettertype render probleempjes met IE8 (vrij fors ook af en toe)
- Ik weet niet of het weer IE8 is, maar tekstvakjes werken niet intuitief meer; achter de regel klikken zorgt er helaas niet voor dat de cursor op deze regel komt te staan. Vreemd?
Graag gedaanEDIT schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:52:
Dank je wel voor die eigengemaakte quickstart balk
Als je boven het WMP-icoontje hangt krijg je de player-functiesKazu schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:53:
WMP12 ziet er tot dus ver goed uit, hier en daar wat verbeteringen. Vooral de preview functie is een leuke toevoeging. Alleen jammer dat ze nog geen taskbar miniplayer plugin hebben, zo gebruik ik m'n WMP altijd namelijk.
[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 10-01-2009 23:55 ]
Krijg nou watanandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:55:
Als je boven het WMP-icoontje hangt krijg je de player-functies
Elke keer ontdek je weer wat nieuws, het is net een besturingssysteem vol met paaseieren
Bedankt!
PS5 PSN: UnrealKazu
Of heeft iemand een andere mening hierover?
Mij lukt het ook niet gesharede mappen te benaderen vanaf mijn media player (Freecom MG-35). Blijft zeggen dat hij geen gesharede mappen kan vinden op de pc. Homegroup en password heb ik al uitgezet en guest accounts alle rechten gegeven op de mappen, maar dit mocht helaas niet baten. Iemand anders nog een idee?ieperlingetje schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:46:
Heeft iemand al gedeelde shares kunnen bereiken onder xp of NAS schijven ? Enkel vista pc wordt hier gevonden, en de werkgroep vindt hij al helemaal niet.
Jij ook al een reportje over het zelfde. Mooi die ingebouwde feedback functie.bartju schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:46:
in vmware heb ik geen aerode windows presentation index of hoe het ook heet kan niet kwalificeren. Ik heb al een reportje gedaan.
Denk dat daar veel gebruik van gemaakt gaat worden. Kunnen ze mooi van al die gebruikers de ervaringen verwerken in de nieuwe build
Dit is afaik géén Windows 7 beperking maar VMWare beperking. VMWare maakt een virtuele PC aan met vrij lage specificaties op sommige gebieden, waaronder de VGA. VMWare biedt geenDirectX[/b]-versnelling waardoor je Aero niet kan gebruiken. De prestatie-berekenfunctie probeert ook DirectX aan te spreken voor het testen van de videokaartcapaciteit en dat werkt dus logischerwijs ook niet. Ik kwam hierachter tijdens het draaien van W7 beta 69XX onder VMWare. De enige manier waarop het zou kunnen werken is door via een remote client in te loggen op je W7-virtuele machine maar dit is mij toen niet gelukt.NielsHarley schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:34:
[...]
Jij ook al een reportje over het zelfde. Mooi die ingebouwde feedback functie.
Denk dat daar veel gebruik van gemaakt gaat worden. Kunnen ze mooi van al die gebruikers de ervaringen verwerken in de nieuwe build
In short: Beperking van VMWare, niet van Windows 7.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Het is nu een mediacenter met MediaPortal; aangesloten op mijn TV via DVI-DVI en op mijn reciever via spdif.
Doel is om Homegroup te testen eigenlijk, kijken hoe dat in elkaar steekt. En gewoon omdat ik eigenlijk toch wel een windows reinstall wil.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
512GB gaat wel goedkomen.
@ Saturnus:
Niet om je hoop te bederven Saturnus maar van wat ik had begrepen is de kans om een gratis licentie te krijgen enkel voor een select aantal betatesters die al veel eerder via Microsoft Connect in de beta zijn gekomen. Connect is weliswaar openbaar toegankelijk maar er is een (invite only) insidegroup van developers e.d. die in een ander betatraject zitten (met o.a. scenario's die ze moeten testen) en díe maken kans op een key mits ze een bug rapporteren van een bepaald level, dus niet 'Bug! Een woord is verkeerd gespeld!'.. oh, hier heb je je key.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Workstation 6.5 zou wél DirectX-versnelling hebben geloof ik.Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:38:
[...]
Dit is afaik géén Windows 7 beperking maar VMWare beperking. VMWare maakt een virtuele PC aan met vrij lage specificaties op sommige gebieden, waaronder de VGA. VMWare biedt geenDirectX[/b]-versnelling waardoor je Aero niet kan gebruiken. De prestatie-berekenfunctie probeert ook DirectX aan te spreken voor het testen van de videokaartcapaciteit en dat werkt dus logischerwijs ook niet. Ik kwam hierachter tijdens het draaien van W7 beta 69XX onder VMWare. De enige manier waarop het zou kunnen werken is door via een remote client in te loggen op je W7-virtuele machine maar dit is mij toen niet gelukt.
In short: Beperking van VMWare, niet van Windows 7.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hij gaat goed lopen zonder Aero. Met weet ik niet.Tsurany schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:40:
Denken jullie dat Windows 7 goed zal draaien op slechts 512GB geheugen? Ik heb namelijk een oude Shuttle waar nu 512mb in zit en hier wil ik dan wel 1GB in steken indien het niet lukt. 2GB is echter geen optie aangezien een van de geheugenbankjes defect is. Er zit wel een X2 4200+ in dus dat zal geen probleem zijn. Ook zit er een 7600GT in.
Het is nu een mediacenter met MediaPortal; aangesloten op mijn TV via DVI-DVI en op mijn reciever via spdif.
Doel is om Homegroup te testen eigenlijk, kijken hoe dat in elkaar steekt. En gewoon omdat ik eigenlijk toch wel een windows reinstall wil.
Ik gebruikte WS6.5 en kreeg het nog niet werkende, terwijl ik (meen ik) ook het VMWare Tools-pakket had geinstalleerd. Had toen echter meerdere virtuele systemen lopen dus ik weet het niet met zekerheid. Anders kan het installeren van Tools wellicht uitkomst bieden. Wat mensen ook kunnen proberen: run 'dxdiag' binnen je W7-VM en kijk of DirectX actief is.Raven schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:42:
[...]
Workstation 6.5 zou wél DirectX-versnelling hebben geloof ik.
Ah...op die manier. Dat klinkt ook best logisch. Jammer.Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:42:
@ Saturnus:
Niet om je hoop te bederven Saturnus maar van wat ik had begrepen is de kans om een gratis licentie te krijgen enkel voor een select aantal betatesters die al veel eerder via Microsoft Connect in de beta zijn gekomen. Connect is weliswaar openbaar toegankelijk maar er is een (invite only) insidegroup van developers e.d. die in een ander betatraject zitten (met o.a. scenario's die ze moeten testen) en díe maken kans op een key mits ze een bug rapporteren van een bepaald level, dus niet 'Bug! Een woord is verkeerd gespeld!'.. oh, hier heb je je key.
Workstation is de enige vmware versie met 3D supportRaven schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:42:
[...]
Workstation 6.5 zou wél DirectX-versnelling hebben geloof ik.
Hierbij een screenshot van mijn settings en de 3D support directx 9.0c word gesupport
Vmware workstation versie 6.5.1

Helaas met deze settings (oh en in vmware natuurlijk ook de tools installeren) nog geen werkende aero of windows experience index die goed werkt.
[ Voor 6% gewijzigd door NielsHarley op 11-01-2009 00:53 ]
Tis voornamelijk omdat MediaPortal vrij zwaar kan zijn (full-hd afspelen voornamelijk), weet niet in hoeverre hij gestript minder recources gebruikt dan Windows XP.Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:42:
@ Tsurany:
512GB gaat wel goedkomen.Nee, ik denk dat het wel te doen is, probeer services e.d. te strippen en dan moet het lukken. Of Mediaportal ook super gaat lopen is eventjes afwachten (met TV e.d.) maar ik denk dat het moet lukken.
Aero maakt in principe niet uit aangezien hij dus enkel MediaPortal hoeft te draaien.Saturnus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:44:
[...]
Hij gaat goed lopen zonder Aero. Met weet ik niet.
Normaal zou ik zeggen ik probeer het gewoon, maar dualboot is niet echt een optie op dit moment en mediaportal goed werkend tweaken kan nogal een ramp zijn soms. Dus mocht het niet werken ben ik toch al snel een uur of 5 kwijt om te herstellen naar de huidige status en dat zou zonde zijn. Ik zou het op prijs stellen als mensen hun ervaringen kunnen posten. En anders zal ik het volgende week proberen, morgen eerst flink schaatsen
Dat is dus 2 juli, maar dat is inderdaad ook absoluut geen augustus.anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:59:
[...]
Misschien Amerikaanse notatie voor de datum?
Of het is inderdaad gewoon fout
Volgende zaken ook nog geprobeerd:kavorka schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:28:
[...]
Mij lukt het ook niet gesharede mappen te benaderen vanaf mijn media player (Freecom MG-35). Blijft zeggen dat hij geen gesharede mappen kan vinden op de pc. Homegroup en password heb ik al uitgezet en guest accounts alle rechten gegeven op de mappen, maar dit mocht helaas niet baten. Iemand anders nog een idee?
- guest account op on
- firewall uit
- media sharing on
- password proteced sharing uit
- alle rechten gegeven aan iedereen op een gesharede map
Toch kan ik de map nog steeds niet benaderen. Zie ik iets over het hoofd?
Ja daar ben ik ook erg over te spreken, ziet er zeer strak uit.Sgreehder schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:48:
[...]
Nee UAC was aan, maar daar ging het beeldscherm niet op zwart.
De voortgangsbalkjes in de taakbalk zijn een leuke toevoeging; bijvoorbeeld tijdens het downloaden of het kopieren.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Misschien ergens in het register?Snake schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:15:
Weet iemand een manier om Winkey+E niet te laten starten in de libraries maar ergens anders?
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer ofzo?
[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 11-01-2009 01:26 ]
Mobile Device Center is volgens mij de opvolger van activesync. Ik zou proberen of Mobile Device Center als werkt onder Windows 7. Lijkt mij wel maar is goede test. En anders als feedback naar Microsoft sturen:)Tsurany schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:29:
Ik wil mijn HTC Touch Pro synchroniseren met Outlook, in ieder geval mijn contacts als backup, maar standaard herkend hij de telefoon niet. Voor XP is er Active Sync, voor Vista Mobile Device Center. Moet ik voor Windows 7 dan gewoon Mobile Device Center downloaden? Of is er een andere manier van communicatie?
Jup maar ik lees overal dat Windows 7 weer Device Stage heeft, wat weer anders zou werken. Nu vroeg ik me af hoe ik dat dan installeer.NielsHarley schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:33:
[...]
Mobile Device Center is volgens mij de opvolger van activesync. Ik zou proberen of Mobile Device Center als werkt onder Windows 7. Lijkt mij wel maar is goede test. En anders als feedback naar Microsoft sturen:)
Kan vanaf de Microsoft site geplukt worden.
3dm05> 34096
cpu > 31011
3dm06> 25684
sm2.0 > 10055
sm3.0 > 12269
cpu > 7081
Vantage > P17971
gpu > 16673
cpu > 23451
windows 7 64bit ulti >>ati windows 7 driver
3dm05> 33508
cpu > 31944
3dm06> 25212
sm2.0 > 11979
sm3.0 > 12269
cpu > 6884
Vantage > P16984
gpu > 15405
cpu > 24526
Drivers voor windows 7 zijn wat minder.
edit:3dm06 toegevoegd
[ Voor 21% gewijzigd door Bullus op 11-01-2009 02:01 ]
|2600k|Asus 290|
Ja, lijkt alsof het DX9/DX10 gedeelte niet helemaal optimaal is.
(3DMark05 is DX8 toch?)
Toen ik mijn telefoon inplugde was daar automagisch WMDC.Tsurany schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:29:
Ik wil mijn HTC Touch Pro synchroniseren met Outlook, in ieder geval mijn contacts als backup, maar standaard herkend hij de telefoon niet. Voor XP is er Active Sync, voor Vista Mobile Device Center. Moet ik voor Windows 7 dan gewoon Mobile Device Center downloaden? Of is er een andere manier van communicatie?
Ik weet niet of het al was, maar hidden, of dat-ie het gedownload had.
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 11-01-2009 01:46 ]
Ik weet niet welke telefoon jij gebruikt maar waarschijnlijk word jouw telefoon wel ondersteund door de standaard Device Center en mijn telefoon niet. Las op internet dat meerderen met deze telefoon merkten dat hij niet ondersteund werd.anandus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:44:
[...]
Toen ik mijn telefoon inplugde was daar automagisch WMDC.
Ik weet niet of het al was, maar hidden, of dat-ie het gedownload had.
Wat is overigens het beste Daemon Tools alternatief op het moment? En dan bedoel ik dus een programma met de zelfde simpliciteit/minimaliteit.
Denk eerder 7 februari..dat is de 30 dagen testperiode.Donderbij schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:52:
[...]
Dat is dus 2 juli, maar dat is inderdaad ook absoluut geen augustus.
Heb mijn versie nog niet geregistreerd en daar staat expires 2-7-2009 0:59
Gebruik nu http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html. Werkt prima. Zat alleen eerst te zoeken naar de drive in explorer, maar die zie je pas als je een iso mount.Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:48:Wat is overigens het beste Daemon Tools alternatief op het moment? En dan bedoel ik dus een programma met de zelfde simpliciteit/minimaliteit.
[ Voor 8% gewijzigd door MichelatNL op 11-01-2009 01:55 ]
PowerISO.Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:48:
Kwam er net achter dat W7 standaard de gehele Users directory shared, dus Public (wat ook zo was ingesteld, dus vrij logisch) maar ook $Username. Vervelend want daar staan zat documenten in die ik niet met iedereen in het netwerk wil delen. Gelukkig relatief snel achter gekomen, maar vind het toch een vervelend iets. Hebben jullie dat ook? Zoja, dan ga ik het eventjes reporten.
Wat is overigens het beste Daemon Tools alternatief op het moment? En dan bedoel ik dus een programma met de zelfde simpliciteit/minimaliteit.
Ligt denk ik aan hoe je tijd ingesteld is. Bij mij staat er:MichelatNL schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:49:
[...]
Denk eerder 7 februari..dat is de 30 dagen testperiode.
Heb mijn versie nog niet geregistreerd en daar staat expires 2-7-2009 0:59
Expires 7/2/2009 12:59 AM.
Dus dat is Amerikaanse stijl, juli.
[ Voor 23% gewijzigd door Donderbij op 11-01-2009 01:56 ]
Mijn telefoon is een oude. Uit 2003, HTC Tornado.Tsurany schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:47:
[...]
Ik weet niet welke telefoon jij gebruikt maar waarschijnlijk word jouw telefoon wel ondersteund door de standaard Device Center en mijn telefoon niet. Las op internet dat meerderen met deze telefoon merkten dat hij niet ondersteund werd.
ClonedriveThijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:48:
Of je moet 'virtual sheep' aanzettenMichelatNL schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:54:
[...]
Gebruik nu http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html. Werkt prima. Zat alleen eerst te zoeken naar de drive in explorer, maar die zie je pas als je een iso mount.

Duurde ook even tot ik dat doorhad
[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 11-01-2009 01:56 ]
Jup dat heb ik ook, hij shared idd standaard de Users directory. Slaat imo nergens op want so shared hij ook al je desktop snelkoppelingen en dergelijken.Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:48:
Kwam er net achter dat W7 standaard de gehele Users directory shared, dus Public (wat ook zo was ingesteld, dus vrij logisch) maar ook $Username. Vervelend want daar staan zat documenten in die ik niet met iedereen in het netwerk wil delen. Gelukkig relatief snel achter gekomen, maar vind het toch een vervelend iets. Hebben jullie dat ook? Zoja, dan ga ik het eventjes reporten.
Hmm raar, mijn telefoon is dus niet standaard ondersteund. Later maar eens naar kijken.anandus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:54:
[...]
Mijn telefoon is een oude. Uit 2003, HTC Tornado.
Overigens heb ik het share-issue aan Microsoft gereport. Denk dat dat nogal wat dubieuze situaties kan opleveren als iedereen vrij toegang heeft tot elkaar's documenten en persoonlijke bestanden. Had zelf gelukkig alleen een beperkt aantal niet bijster interessante Messenger-logs erin staan maar zou niet bij geweest zijn als al mijn documenten e.d. daar stonden.
Normaal moet je eerst venster verkleinen, nu hoef dat niet meer.Je kunt gewoon met de muis ergens in de bovenbalk meteen het venster slepen.automatisch wordt ie dan verkleind.
In de icoontjes in de taakbalk kun je ook dezelfde programma 2x openen.(shortcut openen)
|2600k|Asus 290|
En hebben meer mensen die WLM2009 in Vista Compatabiliteitsmodus het probleem dat de Now Playing functionaliteit binnen WLM2009 vanuit WMP12 niet meer werkt? Ik vraag me af of dit komt door de ingeschakelde compatabiliteitsmodus of dat het een Windows 7-perikel is.
EDIT: Meer mensen bij wie, op je bureaublad, RMB > Gadgets niks doet? Ik kan geen Gadgets o.i.d. toevoegen..?
[ Voor 11% gewijzigd door Thijs_O op 11-01-2009 02:16 ]
Jup hier ook, terwijl het eerst wel kon. Raar.Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:11:
EDIT: Meer mensen bij wie, op je bureaublad, RMB > Gadgets niks doet? Ik kan geen Gadgets o.i.d. toevoegen..?
Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:11:
Weet iemand trouwens hoe je kan instellen dat bij de WMP12 'Now Playing' modus (dus die nieuwe compacte modus) de controls gewoon aanwezig blijven? Ipv verdwijnen na een paar seconden?
En hebben meer mensen die WLM2009 in Vista Compatabiliteitsmodus het probleem dat de Now Playing functionaliteit binnen WLM2009 vanuit WMP12 niet meer werkt? Ik vraag me af of dit komt door de ingeschakelde compatabiliteitsmodus of dat het een Windows 7-perikel is.
Dan heb je UAC op zijn laagst staan. Standje hoger en het werkt weerTsurany schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:16:
[...]
Jup hier ook, terwijl het eerst wel kon. Raar.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
En ja, je kan wel zeggen dat ik UAC toch niet uit moet schakelen maar ik krijg nu alweer gelijk een melding dat een programma (Xfire) toestemming moet hebben bij het opstarten en blablabla. Niet echt om vrolijk van te worden. Nouja, bug die hopelijk snel gefixt wordt.

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3GHz, 4GB RAM, nVidia GTX260 CORE216
[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Hendro op 11-01-2009 02:34 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Als je pay-server hebt haal hem uit de newsgroepen, heb je er ook nog reparatie bestanden bij. En zorg dat je van microsoft een key krijgt. Is de makkelijkste optie denk ikFaris schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:28:
Heeft iemand een idee waarom download onderbreekt bij ongeveer 200MB!!?
Je kan ook gewoon de vista sidebar installeren. Heb ik tenminste wel gedaan, aangezien ik die balk toch wel fijn vondThijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:27:
Nog echt ook. Wat belachelijk.![]()
En ja, je kan wel zeggen dat ik UAC toch niet uit moet schakelen maar ik krijg nu alweer gelijk een melding dat een programma (Xfire) toestemming moet hebben bij het opstarten en blablabla. Niet echt om vrolijk van te worden. Nouja, bug die hopelijk snel gefixt wordt.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
De installatie duurde maar 27 minuten, netjes. Ook rebooten gaat snel, alhoewel ik dat (zie verder deze post) toch niet vaak doe. Heb er totaal geen spijt van Windows Vista achterwege te hebben gelaten, alhoewel Windows Vista op zich ook een erg goed systeem is. (Als je Windows 7 buiten beschouwing houdt en Windows Vista met eerdere versies vergelijkt)
Dat probleem ligt bij de developers van Xfire, niet bij Windows 7. Ze starten namelijk hun update checker met administratieve rechten, jouw gebruiker rechten geven op die map of zetten dat die niet moet updaten lost het probleem zo op volgens mij.Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:27:
Nog echt ook. Wat belachelijk.![]()
En verder kan je nog altijd _zoals het tegenwoordig hoort_ slaapstand gebruiken en dan hoef je niet Xfire af te sluiten en op te starten. (Log off, Log on, easy) Slaapstand gebruikt niet zoveel stroom, je computer staat zo af en volgende keer ben je werkklaar _in enkele seconden_.
Gebruik het hier constant, "shut down" en "restart" zijn hier uit den boze,
en "hibernate" is voor als het echt nodig is.
[ Voor 39% gewijzigd door elevator op 11-01-2009 09:32 ]
Uitleg situatie:
- Grub geinstalleerd en functionerend
- Twee sata harde schijven (80 en 640 gb)
- Op 80 gb staat xp pro, op (deel van) 640 staat 7
- Bootmgr van windows 7 oorspronkelijk geinstalleerd op hd van 80 gb. Dit is de eerste rare actie van microsoft?
- Na tweede installatie van windows 7 staat bootmgr nu op de juiste harde schijf, na wat gekloot met sata kabels en bios. De bootmgr van eerste installatie staat echter nog op de xp schijf.
- Deze bootmgr op hd van 80 gb niet meer te verwijderen. Permission TrustedInstaller problemen. Hierdoor start altijd windows 7, terwijl ik xp aanroep.
Wat heb ik al geprobeerd:
- allerlei hard removal software
- mounten in linux
- file renames
- command prompt deletes (als admin)
- proces opzoeken dat controle heeft over TrustedInstaller (niet gevonden)
De grote vraag is dus eigenlijk: Hoe krijg ik windows XP weer werkend met zijn boot.ini (xp dus) omdat bootmgr (vista / 7) nu voorrang krijgt.
Bij voorbaat dank
Het probleem ligt zeker bij Xfire en dat al véél langer (sinds de vroege Vista beta's) maar het was slechts een voorbeeld, ik kom wel vaker UAC tegen, ook als ik het niet wil. En dan kan ik wel overal exceptions toevoegen, maar dan kan ik het ook gewoon uitschakelen wat ik dan liever doe. Ik vind het tof dat ze het vernieuwd hebben allemaal, maar ik vind het minder tof dat iedereen nu ineens bij UAC zweert en het niet meer snapt wanneer iemand UAC zou willen uitschakelen. Als computerguru heb ik totaal niet de behoefte aan die tool aangezien hij ook onder Vista (toch zeker een half jaar gebruikt) nooit een melding heeft gegeven waar ik echt wat aan heb gehad. Dus ik zit er niet op te wachten, klaar.TaraWij schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:41:
[...]
Dat probleem ligt bij de developers van Xfire, niet bij Windows 7. Ze starten namelijk hun update checker met administratieve rechten, jouw gebruiker rechten geven op die map of zetten dat die niet moet updaten lost het probleem zo op volgens mij.
En verder kan je nog altijd _zoals het tegenwoordig hoort_ slaapstand gebruiken en dan hoef je niet Xfire af te sluiten en op te starten. (Log off, Log on, easy) Slaapstand gebruikt niet zoveel stroom, je computer staat zo af en volgende keer ben je werkklaar _in enkele seconden_.
Gebruik het hier constant, "shut down" en "restart" zijn hier uit den boze,
en "hibernate" is voor als het echt nodig is.
Overigens vind ik je opmerking dat de slaapstand nou eenmaal is iets "wat tegenwoordig zo hoort" onzin. Ja, het wordt veel gepromoot door de computerontwikkelaars en ja, het is ongetwijfeld zuiniger geworden. Echter, ik zit er niet op te wachten. Sowieso niet omdat het stroom slurpt. Geen idee hoeveel maar op jaarbasis ongetwijfeld toch wel weer meer dan een paar euro. Maar ook omdat het voor mij verder niet zoveel toegevoegde waarde heeft. Over het algemeen boot ik 1 a 2 keer per dag mijn systeem en dat duurt 40 seconden. Kan ik prima mee leven. Bovendien is alles dan weer leeg (geheugen e.d.) en hoewel dat tegenwoordig vast niet zoveel meer uitmaakt is het gevoelsmatig wel iets wat mijn voorkeur heeft. De HTPC beneden gebruikt slaapstand (Vista) en na een paar weekjes gebruikt (dat zijn aardig wat boots) merk ik wel dat-ie een verse 'koude' boot kan gebruiken.
Maargoed, ben er nu wel tevreden mee. Vista sidebar hoef ik juist niet, ik gebruik de gadgets op mijn LCD-TV (2e monitor) zodat ik daar af en toe een blik op kan werken voor relevante info.
Lijkt me niet zo'n rare actie moest dat de master schijf zijn die eerst in de boot volgorde staat.Omabeatle schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:46:
- Dit is de eerste rare actie van microsoft?
Denk niet dat dit zo de bedoeling is, je kan hiervoor beter de commando's fixboot en fixmbr voor gebruiken vanuit de Windows XP Recovery Environement op de Windows XP installatie CD. (Kijk eerst even met parameter /? wat ze doen)Omabeatle schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:46:
- Deze bootmgr op hd van 80 gb niet meer te verwijderen. Permission TrustedInstaller problemen. Hierdoor start altijd windows 7, terwijl ik xp aanroep.
Wat jij probeert te doen is het verwijderen van de bootloader waar naar verwezen wordt in de boot sector. Dit gaat geen veranderingen brengen aan de MBR en de boot sector zelf. (Waardoor er naar iets verwijderd wordt verwezen in plaats van NTLDR van XP)
Het is mogelijk toegang te bemachtigen over de boot mappen, maar die heb je hier niet voor nodig. (Everyone permissies of iets dergelijk instellen via de commando takeown en cacls, in respectievelijke volgorde, uiteraard moet je weer eerst even de parameters uitzoeken.)
UAC is er voor het beveiligen tegen virussen en dergelijke die proberen administratieve acties uit te voeren, er zijn heel wat minder meldingen in Windows 7 en als je jouw computer normaal gebruikt (surfen, word, ...) zou je er haast geen moeten tegenkomen. Het uitschakelen is zeker _niet_ aan te raden aangezien je hiermee de virtualisatie per gebruiker uitschakeld, Internet Explorer (en alles daarop gebaseerd) uit Protected Mode haalt en dan nog eens het gevaar op virussen. Hoe bepaal je dan immers dat een van je applicaties niet bezig is met administratieve dingen te doen?Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:50:
[...]
Het probleem ligt zeker bij Xfire en dat al véél langer (sinds de vroege Vista beta's) maar het was slechts een voorbeeld, ik kom wel vaker UAC tegen, ook als ik het niet wil. En dan kan ik wel overal exceptions toevoegen, maar dan kan ik het ook gewoon uitschakelen wat ik dan liever doe. Ik vind het tof dat ze het vernieuwd hebben allemaal, maar ik vind het minder tof dat iedereen nu ineens bij UAC zweert en het niet meer snapt wanneer iemand UAC zou willen uitschakelen. Als computerguru heb ik totaal niet de behoefte aan die tool aangezien hij ook onder Vista (toch zeker een half jaar gebruikt) nooit een melding heeft gegeven waar ik echt wat aan heb gehad. Dus ik zit er niet op te wachten, klaar.![]()
Overigens vind ik je opmerking dat de slaapstand nou eenmaal is iets "wat tegenwoordig zo hoort" onzin. Ja, het wordt veel gepromoot door de computerontwikkelaars en ja, het is ongetwijfeld zuiniger geworden. Echter, ik zit er niet op te wachten. Sowieso niet omdat het stroom slurpt. Geen idee hoeveel maar op jaarbasis ongetwijfeld toch wel weer meer dan een paar euro. Maar ook omdat het voor mij verder niet zoveel toegevoegde waarde heeft. Over het algemeen boot ik 1 a 2 keer per dag mijn systeem en dat duurt 40 seconden. Kan ik prima mee leven. Bovendien is alles dan weer leeg (geheugen e.d.) en hoewel dat tegenwoordig vast niet zoveel meer uitmaakt is het gevoelsmatig wel iets wat mijn voorkeur heeft. De HTPC beneden gebruikt slaapstand (Vista) en na een paar weekjes gebruikt (dat zijn aardig wat boots) merk ik wel dat-ie een verse 'koude' boot kan gebruiken.
Het is inderdaad een pak zuiniger geworden dan in de oude tijd, en het enigste nadeel is dat het stroom slurpt, hier hangen dan ook weer kosten aan. Maar voor die enkele eurotjes vind ik het wel waard als je ziet welke voordelen je krijgt, het neemt volgens mij veel minder stroom in dan dat je intensief moet booten. Zo zijn de efficiente voordelen: Binnen een drietal seconden kunnen werken, niet wachtten op het laden van hedendaagse applicaties, webpaginas die anders niet meer in de cache zouden zitten, je moet na de boot niet wachtten tot alle applicaties weer gestart zijn.
Een leeg geheugen is hier helemaal geen voordeel. (Non-used memory = Wasted memory) Het geheugen vullen kost tijd, dit omdat de harde schijf nog steeds het traagste component is van je computer. Dit is ook een reden waarom veel pagen het systeem drastisch vertraagd. Hier heb ik liever een half tot heel geheugen die zorgt dat ik efficient zonder te wachten op dingen kan werken. Het is natuurlijk wel aangeraden om eens tweewekelijks/maandelijks te rebooten of iets in die aard, voor de eventueele memory leaks en dergelijke.
Als je elke dag boot verlies je 8 uur op een jaar, in die 8 uur verdien je heus wel genoeg om je slaapstand mee te betalen. ( Op rekenkundige en theoretische wijze, in de praktijk gaat dit weer iets moeilijker.
[ Voor 58% gewijzigd door TaraWij op 11-01-2009 03:12 ]
Bij mij werkte het direct. Dus geen idee waarom het niet lukt bij jou.Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 03:06:
Hoe krijg ik CloneDrive werkende onder W7?Na installatie en reboot zie ik wel het BD-station maar een image mounten lukt niet, er gebeurt dan niks. Gaat om ISO files. Moet ik nog ergens een specifieke instelling wijzigen?
Ik druk gewoon rechtermuisknop op de bd-station en doe mount en dan klink ik de image aan.
Misschien werkt de iso zelf niet?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Dank je voor dit snelle antwoord en goede uitleg. Deze oplossing is ook al de revue gepasseerd vanavond. Hier loop ik echter tegen een ander probleem aan. De windows setup start keurig op. Repair wil hij ook nog wel, maar als ik dan in de recovery console wil komen vraagt hij echter om een wachtwoord voor de administrator. Deze heb ik nooit ingevoerd dus de enige optie is om het leeg te laten. Deze optie is jammer genoeg niet geldig...Denk niet dat dit zo de bedoeling is, je kan hiervoor beter de commando's fixboot en fixmbr voor gebruiken vanuit de Windows XP Recovery Environement op de Windows XP installatie CD. (Kijk eerst even met parameter /? wat ze doen)
Verwijderd
The module "winhttp.dll" was loaded but the
entry-point DllRegisterServer was not found.
Make sure that "winhttp.dll" is a valid DLL or OCX file
and then try again.
Als test heb ik hetzelfde bestand maar dan van Vista in de system32-map geplaatst maar de foutmelding blijft. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Heb ook dit commando uit de MSI gesloopt maar dan installeert de boel helemaal niet.
Je kan eens met Process Monitor van SysInternals kijken wat er precies gebeurd als je hem opent op I/O vlak. Verder kan je nog altijd de Compatibility Troubleshooter gebruiken en CloneDrive zijn exe bestanden op Windows Vista compatibilteit zetten.Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 03:06:
Hoe krijg ik CloneDrive werkende onder W7?Na installatie en reboot zie ik wel het BD-station maar een image mounten lukt niet, er gebeurt dan niks. Gaat om ISO files. Moet ik nog ergens een specifieke instelling wijzigen?
http://www.howtogeek.com/...o-image-in-windows-vista/
Misschien dat de alternatieven die hier staan een oplossing bieden?
Verder nog:
WIN+1-9 zoals bij Quick Launch functioneren nog.
CTRL+Click opent een nieuwe instantie bij bvb browsers.
SHIFT+Rightclick opent de oude menu stijl, met maximize en dergelijke.
Er bestaan tools voor om de wachtwoord van de Administrator te wijzigen, hier ga ik echter niet verder op in.Omabeatle schreef op zondag 11 januari 2009 @ 03:14:
[...]
Dank je voor dit snelle antwoord en goede uitleg. Deze oplossing is ook al de revue gepasseerd vanavond. Hier loop ik echter tegen een ander probleem aan. De windows setup start keurig op. Repair wil hij ook nog wel, maar als ik dan in de recovery console wil komen vraagt hij echter om een wachtwoord voor de administrator. Deze heb ik nooit ingevoerd dus de enige optie is om het leeg te laten. Deze optie is jammer genoeg niet geldig...Ik heb de rest van de mogelijke wachtwoorden ook geprobeerd, maar deze werken ook niet.
Je kan ook eens proberen om de Windows XP entry met een of andere GUI tool vanuit Windows 7 toe te voegen. (bcdedit oid, ik vermoed dat ze nog hetzelfde als Vista gebruiken)
Probeer eens op http://bug.gd/, gewoon de volledige error of een stuk er uit (zonder winhttp.dll)Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 03:14:
Mmm, heb een probleem met de installatie van Kerio Outlook Connector. Tijdens de installatie wordt het commando regsvr32 winhttp.dll uitgevoerd. Hierop loopt de installatie vast en wordt alles teruggedraaid. Zelf dit commando uitvoeren levert inderdaad de volgende foutmelding op:
The module "winhttp.dll" was loaded but the
entry-point DllRegisterServer was not found.
Make sure that "winhttp.dll" is a valid DLL or OCX file
and then try again.
Als test heb ik hetzelfde bestand maar dan van Vista in de system32-map geplaatst maar de foutmelding blijft. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Heb ook dit commando uit de MSI gesloopt maar dan installeert de boel helemaal niet.
Dit lijkt dan op een I/O foutmelding die onderdrukt wordt, Process Monitor gebruiken dus.Angeluskamps schreef op zondag 11 januari 2009 @ 03:13:
[...]
Bij mij werkte het direct. Dus geen idee waarom het niet lukt bij jou.
Ik druk gewoon rechtermuisknop op de bd-station en doe mount en dan klink ik de image aan.
[ Voor 53% gewijzigd door TaraWij op 11-01-2009 03:26 ]
Dat was hem, ik dubbelklikte gewoon op de ISO's ipv op die manier te mounten. Bedankt, werkt nu prima!Angeluskamps schreef op zondag 11 januari 2009 @ 03:13:
[...]
Bij mij werkte het direct. Dus geen idee waarom het niet lukt bij jou.
En @ TomWij:
As said blijft wel/niet UAC gebruiken een persoonlijke keus. Je noemt wel virussen e.d. maar ik heb al jaren geen serieus virus op m'n PC gehad. En ik gebruik geen virusscanner. En nu denk je wellicht: 'oh maar je hebt wel virussen, je weet het alleen niet!'. Nou, als die bestaan, virussen die niet lastig zijn, waarvan je niet weet dat ze er zijn, die geen reclamespam met zich meebrengen en die niks slopen.. dan trek ik me er weinig aan.
Overigens heb ik net geprobeerd te suspenden, maar dat ging niet lekker. Hij ging in standby maar toen hij daar uitkwam kreeg ik een mooi zwart scherm en gingen zowel monitor als LCDTV op 'geen signaal' modus. Na een harde reboot ging-ie Windows resumen wat ook nog eens lang duurde. Oftewel, het werkt sowieso niet lekker. Nadat hij uiteindelijk dan uit standby was gekomen (en het was geen gewone reboot omdat ik nog steeds alle vensters open had) kreeg ik ironisch genoeg weer die Xfire melding, omdat die me had uitgelogd. Ironisch.
Gebruik nu Kaspersky trail versie, maar is vet irritant.Elke x die popup die verschijnt dat het een trail is,zelfs onder het benchmarken!
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
Helaas, kan weinig vergelijkbare problemen vinden. Winhttp.dll komt helemaal niet voor, voor andere dll's worden oplossingen geboden die weinig met mijn probleem te maken hebben.TaraWij schreef op zondag 11 januari 2009 @ 03:18:
Probeer eens op http://bug.gd/, gewoon de volledige error of een stuk er uit (zonder winhttp.dll)
Gebruik al heel lang Avast. Licentie voor home edition is gratis. De gratis versie van AVG is ook prima trouwens.Bullus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 03:31:
Welke antivirus gebruiken jullie of werken op W7?
Gebruik nu Kaspersky trail versie, maar is vet irritant.Elke x die popup die verschijnt dat het een trail is,zelfs onder het benchmarken!
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 03:34 ]
Net omdat er op de meeste systemen UAC draait gaan ze het naar die richting toe ook niet schrijven, geen virus scanner heb ik ook lange tijd gedaan. Het werkt als je af en toe eens handmatig scant of tools als HijackThis en Autoruns (SysInternals) gebruikt. Virussen doen altijd wel iets lastig, je systeem vertragen, paswoorden stelen en zo voort. Misschien wordt jouw systeem wel gebruikt als bot zonder dat je het merkt. Het blijft uiteraard een persoonlijke keuze, het compleet uitschakelen is hetzelfde als je rolluik snachts niet omlaag doen en de voor en achterdeuren weid open te zetten, je kan eventueel ook nog eens huissleutels en dure dingen in het zicht leggen. Immers, als iemand toegang krijgt tot jouw bank account dan maken die paar euro's voor die slaapstand weinig uit.Thijs_O schreef op zondag 11 januari 2009 @ 03:27:
[...]
Dat was hem, ik dubbelklikte gewoon op de ISO's ipv op die manier te mounten. Bedankt, werkt nu prima!
En @ TomWij:
As said blijft wel/niet UAC gebruiken een persoonlijke keus. Je noemt wel virussen e.d. maar ik heb al jaren geen serieus virus op m'n PC gehad. En ik gebruik geen virusscanner. En nu denk je wellicht: 'oh maar je hebt wel virussen, je weet het alleen niet!'. Nou, als die bestaan, virussen die niet lastig zijn, waarvan je niet weet dat ze er zijn, die geen reclamespam met zich meebrengen en die niks slopen.. dan trek ik me er weinig aan.
Overigens heb ik net geprobeerd te suspenden, maar dat ging niet lekker. Hij ging in standby maar toen hij daar uitkwam kreeg ik een mooi zwart scherm en gingen zowel monitor als LCDTV op 'geen signaal' modus. Na een harde reboot ging-ie Windows resumen wat ook nog eens lang duurde. Oftewel, het werkt sowieso niet lekker. Nadat hij uiteindelijk dan uit standby was gekomen (en het was geen gewone reboot omdat ik nog steeds alle vensters open had) kreeg ik ironisch genoeg weer die Xfire melding, omdat die me had uitgelogd. Ironisch.
Je moet geen suspend/standby/hibernation maar sleep (slaapstand) doen, verder dien je de laatste WHQL driver te gebruiken om degelijke support te hebben. Een LCDTV (onze toch) kan wel eens even nodig hebben om het HDMI signaal terug te krijgen, hoe jouw monitor is weet ik niet. Dat Xfire die controle doet bij het inloggen is gewoon dom. Het minste dat je internet verbinding even weg valt krijg je hetzelfde voor. (Veroorzaakt overbodige load en verkeer, zeker als je niet binnen het draadloos bereik zit)
Merk op: Het kan zijn dat je de S1/S3 support moet aanzetten in de BIOS of dat er apparaten zijn. Met het commando powercfg kan je ook heel wat dingen oplossen van je slaapstand. Zo is "-device_query wake_armed", "-waketimes" handig om uit te zoeken of iets je computer mogelijk uit slaapstand kan halen, "-lastwake" handig om uit te zoeken hoe de laatste sleep modus was. (De eventlog kan hier ook baat bij geven)
http://www.computerperfor...vista/vista_hibernate.htm helpt je misschien op weg, merk ook op dat ik het over sleep heb en niet hibernate.
[ Voor 6% gewijzigd door TaraWij op 11-01-2009 03:44 ]
Verwijderd
Tnx, heb ff AVG 8.0 geinstalledVerwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 03:33:
[...]
[...]
Gebruik al heel lang Avast. Licentie voor home edition is gratis. De gratis versie van AVG is ook prima trouwens.
|2600k|Asus 290|
[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 11-01-2009 05:06 ]

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3GHz, 4GB RAM, nVidia GTX260 CORE216
In tegenstelling tot Crysis is Windows 7 bij deze test wel iets langzamer.
[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Hendro op 11-01-2009 05:38 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
De edit knop zeker ook niet?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Meer mensen die dit hebben, of is dit gewoon standaard behavior voor Windows 7?
Norton internet security 2009 werkt uistekend op W7, is het m.i. op het moment 1 van de beste paketten op security gebied. Geen vergelijk met zijn voorgangers.Bullus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 03:31:
Welke antivirus gebruiken jullie of werken op W7?
Is standaard, maar wel even wennen ja. Als je een bericht hebt, wordt de achtergrond van die twee poppetjes oranje. Heb al een paar berichten gemist hierdoor.MRED schreef op zondag 11 januari 2009 @ 07:59:
Valt me nu pas: Als ik bijvoorbeeld Windows Live Messenger minimaliseer, wordt er geen icoon in de systemtray geplaatst, maar blijft het programma gewoon op de taakbalk staan.
Meer mensen die dit hebben, of is dit gewoon standaard behavior voor Windows 7?

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 11-01-2009 08:39 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Verwijderd
Je moet messenger dan ook in vista compatibility mode zetten, dan komt tie gewoon weer netjes in de system tray te staan.PD2JK schreef op zondag 11 januari 2009 @ 08:37:
[...]
Is standaard, maar wel even wennen ja. Als je een bericht hebt, wordt de achtergrond van die twee poppetjes oranje. Heb al een paar berichten gemist hierdoor.(geluid/popups staan bij mij altijd uit)
Er is een grote kans dat ik nu WEL ga upgraden (XP->W7)
Enige wat ik nog voor elkaar moet zien te krijgen is dat de Basic theme een ander kleurtje krijgt.
Ik draai veel dualscreen films en dat zorgt ervoor dat de normale themes de hele tijd aan/uit/aan/uit/aan gaan.
Zeer vervelend , dus basic nodig (maar die is weer FUGLY).
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Werkt idd... thnx!Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 09:32:
[...]
Je moet messenger dan ook in vista compatibility mode zetten, dan komt tie gewoon weer netjes in de system tray te staan.
Verwijderd
Probeer de installer eens te draaien in Vista-compatibility modus, heeft bij mij ook gewerkt bij enkele drivers van mijn Acer-laptop (Launch Manager).anthony68 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 04:49:
mijn scanner canon lide 20 driver voor vista werkt ook niet iemand oplossing?? of driver??
http://download.live.com/
Ik heb eerder aangegeven hoe je een quick launch kan maken.
anandus in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

Verwijderd
Prima tip!Ryatzu schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:36:
Ik raad iedereen gelijk rating te doen bij system properties, daardoor zal windows op basis van je systeem eigenschappen de visuele effecten passed voor jouw systeem aan of uit zetten.
Het ziet er bij nu nog wat gelikter uit
Het ziet er inderdaad een stuk 'vernieuwender' uit
ik denk dat de persoon in kwestie standaard bedoeldeanandus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:53:
[...]
Ik heb eerder aangegeven hoe je een quick launch kan maken.
anandus in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
[afbeelding]
Ik draai hem nu een paar dagen en moet zeggen dat het erg stabiel en snel voelt.
Ik ben nog geen dingen tegengekomen eigenlijk, drivers stuur ik echt niet in, ze weten welke drivers ze meeleveren dus terug melden dat ze het doen heeft wat mij betreft weinig zin.
Standaard komt hij bij mij wel in de System Tray maar in dat uitklapbaar menu, als je dan daar op customize drukt kan je er voor kiezen dat het icoontje standaard in de system tray terecht komt.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 09:32:
[...]
Je moet messenger dan ook in vista compatibility mode zetten, dan komt tie gewoon weer netjes in de system tray te staan.
Ik heb zelf problemen met flash, recenste versie geinstalleerd maar zowel een installer cd als windows live messenger zeuren dat ik niet de nieuwste versie van flash heb. Die installer cd kan ik dus ook niet gebruiken. Iemand een idee?
[ Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 11-01-2009 11:14 ]
Hier nog steeds lockup; in safemode moet ik in msconfig MSN uit de startup halen.... anders loopt het boeltje vast.2Ryatzu schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:44:
Mensen, download niet msn los, gebruik deze link speciaal voor windows 7:
http://download.live.com/
Je kan de bestemming van Explorer uit de quicklaunch aanpassen door de snelkoppeling aan te passen. De snelkoppeling staat inanandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:20:
[...]
Ik had dat ook al gesubmit, dat-ie automatisch naar libraries gaat (in mijn geval moet-ie naar downloads, welke in libraries staat, maar is toch een klikje meer).
Ook dat er maar 1 linkje naar een Verkenner kan is jammer.
Overigens, komen er een hele rits aan frequent bezocht locaties in de jumplist te staan, dus via daar is het alsnog te doen.
Zo ga ik nu naar (in dit geval) downloads:
[afbeelding]
Maar dat moet dus makkelijker kunnen
%appdata%\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar
Open de properties van Windows Explorer en voeg dit toe aan de snelkoppeling
/n, /e, %userprofile%\downloads
Voor winkey+E weet ik niet hoe ik dat aan moet passen. In deze regkey kan ik het niet vinden.anandus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:21:
[...]
Misschien ergens in het register?
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer ofzo?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Standaard? Ik snap niet?MSoft06 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:04:
[...]
ik denk dat de persoon in kwestie standaard bedoelde
Wil je met me trouwen?Pinobigbird schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:25:
[...]
Je kan de bestemming van Explorer uit de quicklaunch aanpassen door de snelkoppeling aan te passen. De snelkoppeling staat in
%appdata%\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar
Open de properties van Windows Explorer en voeg dit toe aan de snelkoppeling
/n, /e, %userprofile%\downloads
[ Voor 55% gewijzigd door anandus op 11-01-2009 11:29 ]
Verwijderd
Het is nog gekker geworden, de intel GMA3100 haalt nu 4.1 terwijl de ATI HD3200 op 3.5 blijft steken.Nou da's raar, m'n MA78GM-S2H mobo met HD3200 (WDDM 1.1)) met 4850e processor, 2 GB ddr 800 geheugen haalt een Windows Experience Index score van 3,5 voor aero maar m'n P5KPL-MA (GMA3100) mobo met 5200E processor en 2GB ddr 800 geheugen haalt een score van 3,4 voor aero. Ik had verwacht dat de ATI gpu een stuk beter dan de Intel zou zijn. Als je nou nagaat dat de minimum aanbevolen score 3,3 is en het maximaal haalbare 7,9.
Weer zo'n typisch Microsoft-Intel 1-2tje.
Processor manufacturer: Intel
Processor model: Mobile Pentium III Processor-M
Clock speed: 0.75 GHz
RAM installed: 256 MB
Wireless LAN: 802.11b Mini-PCI card
Hard drive size: 20 GB
Graphics processor: Trident Video Accelerator CyberBlade XP Ail
Graphics RAM: 16 MB
Display diagonal size: 12.1 in
Dimensions (W x H x D): 28.9x1.91x22.9 cm
Weight: 1.21 kg
Om de zoveel minuten blijft ie gewoon hangen en kan ik hem alleen nog maar uitzetten. Power settings al geprobeerd alles op max performance en met lader erin en toch blijven hangen. Maar terug naar XP Prof.
Wat me wel opviel dat de batterijduur minder was dan onder XP bij volle oplading. Maar verder werkte Windows 7 prima.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Niet zo gek dat dat niet soepel werkt toch? Verbaast me wel dat je het nog wel hebt kunnen installeren met 256MB?aveenhuysen schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:47:
Helaas heb ik Windows 7 toch moeten verwijderen van een Toshiba Portege 2000:
Processor manufacturer: Intel
Processor model: Mobile Pentium III Processor-M
Clock speed: 0.75 GHz
RAM installed: 256 MB
Wireless LAN: 802.11b Mini-PCI card
Hard drive size: 20 GB
Graphics processor: Trident Video Accelerator CyberBlade XP Ail
Graphics RAM: 16 MB
Display diagonal size: 12.1 in
Dimensions (W x H x D): 28.9x1.91x22.9 cm
Weight: 1.21 kg
Om de zoveel minuten blijft ie gewoon hangen en kan ik hem alleen nog maar uitzetten. Power settings al geprobeerd alles op max performance en met lader erin en toch blijven hangen. Maar terug naar XP Prof.
Wat me wel opviel dat de batterijduur minder was dan onder XP bij volle oplading. Maar verder werkte Windows 7 prima.
Je zou je geheugen kunnen upgraden naar 1GB, denk dat ie dan een stuk soepeler zal lopen
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
1) Wireless valt weg voor een aantal seconden om de zoveel tijd
2) Geluid is Brak met hoofdletter B. Zijn er al creative x64 drivers voor windows 7 om te testen? Ik heb een SB Audigy SE. Mijn geluid valt soms totaal weg, en regelmatig klinkt het als "storing"
De rest is top, echt
[ Voor 12% gewijzigd door Brian op 11-01-2009 11:56 ]
Settings:
Personalization: Ease of Access Theme - Windows 7 Basic
Taskbar and Start Menu Properties: Taskbar buttons - Combine when taskbar is full
Bug:
Taskbar previews on mouse over show black boxes instead of previews
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verwijderd
(Intel Pro Wireless 3945 abg)
Dit topic is gesloten.
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.
Verkrijgbaarheid van de beta staat in de openingspost vermeld.
Voor discussie/meldingen over het downloaden van Windows 7 en het krijgen van een key graag deze zaken hier posten.
Vragen om keys worden verwijderd!