[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 98.076 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
BM schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:32:
In W7 even je XP partitie actief maken, en een driveletter toekennen, grote kans dat het daarna weer werkt
De XP partitie heeft al een drive letter toegekend en is ook al active ...
Ik vind het opzich zelf niet zo erg dat hij de bootloader niet aangepast heeft en XP opgenomen heeft maar normaal zou dit wel moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:06
Bij mij staat nu sinds de herinstallatie opeens Windows 7 2x in de bootloader. Kan ik zonder problemen gebruik maken van dat tooltje voor Vista waarmee die boatloader aangepast kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
EDIT schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:02:
Bij mij staat nu sinds de herinstallatie opeens Windows 7 2x in de bootloader. Kan ik zonder problemen gebruik maken van dat tooltje voor Vista waarmee die boatloader aangepast kan worden?
Ik zou op ja gokken.
In het anders niet een in notepad openbaar bestand dat je kan aanpassen?

Desktop rechtsonder:
[quote]This copy of Windows is not genuine.[/]
Normaal of niet? Zo nee, waar in vredesnaam vind ik actievatie/validatie?

Wtf datum stond op Augustus 2009...

[ Voor 18% gewijzigd door Saturnus op 10-01-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Helaas, voor zover ik weet is dat sinds Vista al niet meer het geval. Je kan wel handmatig met die bootnogwat.exe gaan lopen klooien, maar vind zo'n tooltje toch praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Woei! Logitech Setpoint 4.6 x64 had ik nog op mijn hdd staan en geinstalleerd maar die werkte niet. Net op de Logitech site 4.7 x64 gevonden en die werkt op Windows 7. Kan ik weer lekker mijn knoppies configureren! :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:55
Lol, net de nieuwe Live Messenger geprobeerd, plots hangt windows 7 gewoon vast bij het opstarten hiervan! Laatste versie van de site dan maar gehaald in het Engels, maar nog steeds gewoon een vastloper, doet niets meer! Bij het booten in save-modus werkt Live Messenger blijkbaar wel. Dus heb ik op die manier de optie moeten uitschakelen om samen met windows te starten...Toch maar een raar fenomeen :?

[ Voor 32% gewijzigd door tweak_master op 10-01-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Saturnus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:04:
[...]

Ik zou op ja gokken.
In het anders niet een in notepad openbaar bestand dat je kan aanpassen?

Desktop rechtsonder:

[...]

Normaal of niet? Zo nee, waar in vredesnaam vind ik actievatie/validatie?
Niet normaal nee, ik heb er geen last van. Heb je al een key ingevoerd..? :)

Tot nu toe geen problemen gehad met software (Logitech Setpoint, VLC, Windows Live Messenger, Kaspersky Antivirus). :D

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 10-01-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
SChief schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:12:
[...]

Niet normaal nee, ik heb er geen last van. Heb je al een key ingevoerd..? :)
Datum staat nu dus goed, maar valideren wil nog niet. Even booten dan maar.
Redelijke kans dat dit een reinstall moet worden omdat Windows denkt dat er met de datum gespeeld is...

Toch gelukt nu. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Saturnus op 10-01-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:42
Nog een positieve feature t.o.v. Vista: mijn interne geheugenkaart lezer laat alleen de drive zien als je er daadwerkelijk een geheugenkaartje in stopt. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat ik wel erg jammer vind, weet niet of dat ook al in Vista zat, maar het hele gedoe met Libraries, Homegroup, Favorites,... ik vind het allemaal erg storend want ik zal het ten eerste nooit gebruiken en ten tweede neemt het enkel layout ruimte in. Erg jammer dat je zulke dingen niet makkelijk kan uitschakelen.

Edit: Libraries en Homegroup kunnen met rechtsklikken en delete weg, Favorites niet.
Edit 2: Ze komen gewoon weer terug, wat waardeloos toch. Dit soort dingen vind ik gewoon echt jammer, een nieuw OS met een nieuwe layout maar wel met zulke dingen die dan toch net even storend zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 10-01-2009 19:32 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Ik had net problemen met het zelf instellen van een achtergrond. In plaats van dat hij die achtergrond liet zien werd het alleen maar zwart? Misschien na een reboot dat hij het wel doet? Maar nog meer mensen dit gehad?

Ook net weer even gekeken of ik Call of Duty 4 kon spelen. Liep erg goed, werd alleen telkens gekicked door punkbuster :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Laatst online: 03-02-2022
tweak_master schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:08:
Lol, net de nieuwe Live Messenger geprobeerd, plots hangt windows 7 gewoon vast bij het opstarten hiervan! Laatste versie van de site dan maar gehaald in het Engels, maar nog steeds gewoon een vastloper, doet niets meer! Bij het booten in save-modus werkt Live Messenger blijkbaar wel. Dus heb ik op die manier de optie moeten uitschakelen om samen met windows te starten...Toch maar een raar fenomeen :?
Ditzelfde had ik ooit in XP. Bleek uiteindelijk aan bepaalde codecs te liggen, nooit achergekomen welke. Tegenwoordig gebruik ik WLM niet meer, ik vind amsn veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
Tsurany schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:28:
Wat ik wel erg jammer vind, weet niet of dat ook al in Vista zat, maar het hele gedoe met Libraries, Homegroup, Favorites,... ik vind het allemaal erg storend want ik zal het ten eerste nooit gebruiken en ten tweede neemt het enkel layout ruimte in. Erg jammer dat je zulke dingen niet makkelijk kan uitschakelen.

Edit: Libraries en Homegroup kunnen met rechtsklikken en delete weg, Favorites niet.
Edit 2: Ze komen gewoon weer terug, wat waardeloos toch. Dit soort dingen vind ik gewoon echt jammer, een nieuw OS met een nieuwe layout maar wel met zulke dingen die dan toch net even storend zijn.
Misschien melden als bug? Als je ze kunt verwijderen lijkt me dat ze weg moeten blijven :)

Het principe van de libraries spreekt me wel aan trouwens. Alleen jammer dat je momenteel nog niet (via explorer) netwerkmappen kunt toevoegen aan een library, omdat deze enkel indexed locations accepteerd. Via WMP heb ik uiteindelijk wel mijn muziek van m'n NAS kunnen toevoegen, maar dit schijnt niet bevordelijk te zijn voor de snelheid van Explorer.

Hopelijk worden dit soort dingen nog wel aangepast :)

[ Voor 20% gewijzigd door BM op 10-01-2009 19:36 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
mickjuh schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:29:
Ik had net problemen met het zelf instellen van een achtergrond. In plaats van dat hij die achtergrond liet zien werd het alleen maar zwart? Misschien na een reboot dat hij het wel doet? Maar nog meer mensen dit gehad?
Achtergronden werken bij mij wel, maar ik wil een 4800x1600 wallpaper over al mijn monitoren spreiden, maar dit is geen optie :/

EDIT: Van Ultramon lijkt net als UltraMonTaskbar.exe ook UltraMonDesktop.exe gewoon te werken als ik deze los start, dus heb daarmee de wallpaper maar ingesteld.

[ Voor 15% gewijzigd door Xerion404 op 10-01-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BM schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:34:
[...]

Misschien melden als bug? Als je ze kunt verwijderen lijkt me dat ze weg moeten blijven :)

Het principe van de libraries spreekt me wel aan trouwens. Alleen jammer dat je momenteel nog niet (via explorer) netwerkmappen kunt toevoegen aan een library, omdat deze enkel indexed locations accepteerd. Via WMP heb ik uiteindelijk wel mijn muziek van m'n NAS kunnen toevoegen, maar dit schijnt niet bevordelijk te zijn voor de snelheid van Explorer.

Hopelijk worden dit soort dingen nog wel aangepast :)
Ik heb het idd gemeld aan ze, dat ik graag een optioneel systeem zou willen om het te kunnen verwijderen. Libraries zal ik misschien wel gebruiken, het idee is zeker mooi, maar op mijn desktop bijvoorbeeld (Windows 7 staat nu op laptop) zal ik het nooit gebruiken omdat ik daar geen muziek, foto's of films heb staan, daar heb ik een aparte media center pc voor. Homegroup spreekt me wel aan, enkel nu nog zien te regelen dat hij de XP computers nog ziet. Even daar naar googlen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Xerion404 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:35:
[...]

Achtergronden werken bij mij wel, maar ik wil een 4800x1600 wallpaper over al mijn monitoren spreiden, maar dit is geen optie :/
Ook eigen achtergronden? Had even een Ubuntu wallpaper geprobeerd. Eerst via Firefox met "set as wallpaper". Dat ging niet, toen werd hij dus zwart. Daarna via "Personalize" maar dat werktte ook niet. De standaard achtergronden werken hier verder wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:40:
[...]

Ik heb het idd gemeld aan ze, dat ik graag een optioneel systeem zou willen om het te kunnen verwijderen. Libraries zal ik misschien wel gebruiken, het idee is zeker mooi, maar op mijn desktop bijvoorbeeld (Windows 7 staat nu op laptop) zal ik het nooit gebruiken omdat ik daar geen muziek, foto's of films heb staan, daar heb ik een aparte media center pc voor. Homegroup spreekt me wel aan, enkel nu nog zien te regelen dat hij de XP computers nog ziet. Even daar naar googlen.
Verwijderen zal niet mogelijk zijn omdat het account gebonden is. Uitschakelen zou wel een goede toevoeging zijn.

Bug ed. melden doet iedereen neem ik aan gewoon via 'Send feedback?' Door middel van de licentie weet MS dan toch welke eindgebruiker (email) erachter zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
mickjuh schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:43:
[...]

Ook eigen achtergronden? Had even een Ubuntu wallpaper geprobeerd. Eerst via Firefox met "set as wallpaper". Dat ging niet, toen werd hij dus zwart. Daarna via "Personalize" maar dat werktte ook niet. De standaard achtergronden werken hier verder wel gewoon goed.
Via personalize werkt hier gewoon. Maar heb hem nu via UltraMonDesktop.exe ingesteld, zodat mijn wallpaper gestretched is over mijn 3 monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Saturnus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:44:
[...]

Verwijderen zal niet mogelijk zijn omdat het account gebonden is. Uitschakelen zou wel een goede toevoeging zijn.
Ja ik bedoel uitschakelen, verwijderen uit de lijst zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:55
Xerion404 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:29:
[...]

Ditzelfde had ik ooit in XP. Bleek uiteindelijk aan bepaalde codecs te liggen, nooit achergekomen welke. Tegenwoordig gebruik ik WLM niet meer, ik vind amsn veel fijner.
Inderdaad, nu je het zegt ben ik eens in die richting gaan zoeken. Als ik in windows media player een filmpje probeer af te spelen hangt ie zich ook op! Hetzelfde indien ik m'n systeem laat raten en hij bij het onderdeel media decoding komt. Zal dan wss wel ergens liggen aan de vista-videokaart driver die niet volledig compatible is en de grafische interface van de nieuwe Live Messenger.

[ Voor 6% gewijzigd door tweak_master op 10-01-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Net weer 2 rapportjes verstuurd
Windows 7 Build 7000 x64 driver experience

The following drivers have been testen on the x64 platform of Windows 7 beta 7000

nVidia Forceware Drivers
Version : 185.20
Platform : Vista x64
Status : Works excellent!
Info: no additional information

Creative Sound Blaster Audigy and X-Fi Driver package July 2008
File name : SBXF_PCDRV_LB_2_18_0004.exe
Info: no additional information

Logitech Setpoint (keyboard & mouse drivers)
File name : setpoint470_x64.exe
Version : 4.70
Info: Older drivers will not work (tested with version 4.60). Setpoint will be unable to launch when using drivers that are older then version 4.70
en
Benchmark experience on Windows 7 Build 7000 x64

3Dmark03
Version: 3.60
Status: Working
Description: Runs perfect!

3DMark05
Version: 1.30
Status: Not working
Description: Stopped working after the second cpu test, the upcoming test will not load.

3DMark06
Version: 1.10
Description: Fails to launch after installation. OpenAL is not working but seems to be correctly installed.
Error: 3DMark06.exe - System Error, The program can't start because OpenAL32.dll is missing from your computer. Try reinstalling the program to fix this problem.

3DMark Vantage
Version: 1.01
Status: Working
Description: Runs perfect!

Nurien Techdemo
Version 0.7
Description: Application fails to launch after installation. The program has stopped working message will appear.
Crash Dialog:
An error occured connecting to the Report Service:
The service failed to create a new report!
Call Stack:
Assertion failed: GNovodexSDK (File:D:\project\MStar\UE3merge\MStarClient_PhysX\Development\Src\Engine\Src\UnPhysLevel.cpp)
(line: 1597)

AquaMark 3
Version ?
Description: Application fails to launch after installation. Trying to run the executable shows a 'the program has stopped working' window immediately.
Hebben jullie vergelijkbare ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25
tom.keim schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:23:
helaas, adobe cs4 werkt niet in windows 7. Ik blijf dus nog even vista gebruiken...

[afbeelding]
Adobe CS4 hier zonder problemen geinstalleerd...

Gadgets werken alleen met UAC aan, kan gewoon op laagste stand.
Maarja dat moeten ze wel veranderen vind ik, zodra UAC uit staat kan je geen gadgets erg maf.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Sir_Hendro
Je verstuurt via 'Send feedback?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Saturnus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:04:
@Sir_Hendro
Je verstuurt via 'Send feedback?'
correct. Je kan gewoon wat info verzamelen in een document tot jij je rapport groot zat vind en dan klik je willekeurig ergens op Send Feedback en wijzig je de info in het venster. Ik doe het wel per categorie zoals benchmarks samen, drivers samen, games samen ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Wauw, de "play to" functie naar de xbox 360 is echt handig. Muziek, video etc direct door je 360 laten afspelen ipv op de pc.
Je moet de xbox 360 wel eerst verbinden als extender. Hierna komt in explorer en in Media player de extra optie "Play to Xbox 360 extender".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Avenger 2.0 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:47:
Wel grappig dat Windows 7 eigenlijk ver 6.1 is :P
Ik vermoed dat ze het wel 7 maken als het release tijd is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
CodeIT schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:08:
Wauw, de "play to" functie naar de xbox 360 is echt handig. Muziek, video etc direct door je 360 laten afspelen ipv op de pc.
Je moet de xbox 360 wel eerst verbinden als extender. Hierna komt in explorer en in Media player de extra optie "Play to Xbox 360 extender".
Ow daar moet ik nog even naar kijken.
Het viel me wel al op dat de Xbox 360 ook de nieuwe media center laat zien, die er best goed uitziet:)

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai sinds vandaag Windows 7 beta 1 X64 (build 7000). Het werkt allemaal prima, het enige dat me opvalt is dat mijn "Windows Experience Index" score terug is gegaan van 4.9 naar 3.0. Dit komt door de harddisk (haalt nou 3.0 ipv 5.3). Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen of is de classificatie veranderd?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:07:
[...]

correct. Je kan gewoon wat info verzamelen in een document tot jij je rapport groot zat vind en dan klik je willekeurig ergens op Send Feedback en wijzig je de info in het venster. Ik doe het wel per categorie zoals benchmarks samen, drivers samen, games samen ect.
Ok. :)
Tot nu toe heb ik gewoon alles wat ik vond direct verstuurd. Na versturen wordt blijkbaar niets (op je pc zelf) opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Nog een mooie functie in WMP12: de Preview functie: erg handig als je even stukje wilt horen...:
Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/2038/captureef9.png

[ Voor 44% gewijzigd door RamO op 10-01-2009 20:29 ]

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Saturnus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:18:
[...]

Ok. :)
Tot nu toe heb ik gewoon alles wat ik vond direct verstuurd. Na versturen wordt blijkbaar niets (op je pc zelf) opgeslagen.
Ik hou een txt file gereed in notepad waar ik al mijn bevindingen in noteer. Zodra ik klaar ben met testen rond ik het rapport af en copy / paste ik dat naar een feedback venster. Echter moet ik eens leren mijn rapporten goed door te lezen voor ik ze doorstuur want ik vond nog 3 typo's nadat ik het al verstuurd had en dat staat al slordig :P

Ondertussen Office 2003 erop gezet (vind ik fijner werken dan Office 2007) en dat werkt tot nu toe prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Sir_Hendro op 10-01-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Helsie schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:09:
Ik vermoed dat ze het wel 7 maken als het release tijd is. ;)
Daar zou ik niet echt op rekenen. Die 6.1 moet je - imho - ook mee zien als een kernel build en Vista was qua kernel een serieus grote vooruitgang t.o.v. Windows XP (5.1) net zoals WindowsXP qua kernel niet zo'n hele grote wijziging was (Windows 2000 was 5.0).

Dat betekent niet dat Windows 7 geen serieus nieuw/beter OS is, maar betekent wel dat er op kernel gebied (bv. de manier waarop drivers geprogrammeerd moeten worden) er minder veranderd is en dat is ook precies wat men verwacht van Windows 7 denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
ik heb windows nu geactiveerd, maar ik kan nergens vinden tot wanneer... is dit al meteen tot augustes of moet ik hem verlengen?

Tom

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/smun8h.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voer even
winver
uit dan zie je het meteen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
mickjuh schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:29:

Ook net weer even gekeken of ik Call of Duty 4 kon spelen. Liep erg goed, werd alleen telkens gekicked door punkbuster :(
Ja dat van de zwarte achtergrond kreeg ik ook! Toen zat ik een beetje met die themes en easy of acces themes te klooien. Dan verandert hij alleen je balken van je vensters enzo. Weer standaard windows thema gekozen en toen was het weer normaal.

Ik draai nu ook een andere achtergrond dan standaard, geen problemen hier gelukkig.

Mijn versie expired op 2 juli, ik dacht dattie tot 1 augustus actief zou blijven.

[ Voor 10% gewijzigd door Donderbij op 10-01-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
Donderbij schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:37:
[...]

Ja dat van de zwarte achtergrond kreeg ik ook! Toen zat ik een beetje met die themes en easy of acces themes te klooien. Dan verandert hij alleen je balken van je vensters enzo. Weer standaard windows thema gekozen en toen was het weer normaal.

Ik draai nu ook een andere achtergrond dan standaard, geen problemen hier gelukkig.

Mijn versie expired op 2 juli, ik dacht dattie tot 1 augustus actief zou blijven.
dat dacht ik ook. Misschien kun je hem binnenkort verlengen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Tot nu toe bevalt deze build mij heel erg.
De nieuwe taskbar is erg praktisch omdat hij in een oogopslag veel informatie verschaft.

Enige nadeel vind ik: ik heb nu Live Messenger 9.0 geinstalleerd, en in plaats dat hij zich minimaliseert naar de systray, minimaliseert hij zich naar de taskbar. Nou ben ik niet zo van onnodige zooi op m'n taskbar, dus dat wordt nog even kijken hoe ik het programma alsnog in de systray krijg.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb het gevoel dat het eruit is gehaalt, tenzij het heel erg goed verstopt is, maar heeft iemand de SRS-WOW effects teruggevonden..? Of gebruikt niemand het..? :P

En oh ja, als ik een website toevoeg aan favorieten, duurt het wel even voordat ik em zie, of ik zie het helemaal niet. Pas bij het openen van een nieuwe venster/tabblad.

[ Voor 34% gewijzigd door S_Chief op 10-01-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kazu schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:48:
Enige nadeel vind ik: ik heb nu Live Messenger 9.0 geinstalleerd, en in plaats dat hij zich minimaliseert naar de systray, minimaliseert hij zich naar de taskbar. Nou ben ik niet zo van onnodige zooi op m'n taskbar, dus dat wordt nog even kijken hoe ik het programma alsnog in de systray krijg.
Draai hem in Vista compatibility mode.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand om het mogelijk is om vanuit WMP12 een HTPC met daarop Vista aan te sturen? Via de Play To functie dus, net zoals het met de X360 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31
Begrijp ik het nou goed dat Microsoft 2,5 miljoen gratis betatesters "gebruikt"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dancing_Animal schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:56:
Begrijp ik het nou goed dat Microsoft 2,5 miljoen gratis betatesters "gebruikt"?
Ik gebruik het meer als een kans om het te leren kennen vooraleer ik het ooit misschien aan ga schaffen. Ook kan ik dan mooi met instellingen gaan kloten ook, heb het nu qua looks als Windows XP, klassieke thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:17:
Draai sinds vandaag Windows 7 beta 1 X64 (build 7000). Het werkt allemaal prima, het enige dat me opvalt is dat mijn "Windows Experience Index" score terug is gegaan van 4.9 naar 3.0. Dit komt door de harddisk (haalt nou 3.0 ipv 5.3). Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen of is de classificatie veranderd?
Misschien een domme gok, maar misschien heeft het iets te maken met de opkomende SSD's?
Microsoft heeft dan waarschijnlijk gewoon ervoor gekozen zijn schaalverdeling te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
laurensi1 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:01:
[...]

Misschien een domme gok, maar misschien heeft het iets te maken met de opkomende SSD's?
Microsoft heeft dan waarschijnlijk gewoon ervoor gekozen zijn schaalverdeling te veranderen.
Correct. Teven is het maximum verhoogt, hierdoor lijken scoren in verhouding met Vista lager uit te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is dat nou voor loze opmerking? Je gaat een benchmark daar toch niet op baseren / mee vergelijken? Dan zouden een heleboel van deze benchmarks namelijk niet goed uit de bus komen; goed performende SSD opstellingen zijn zeldzaam.
Daar kan ik mij wel in vinden ja, maar niet op bovenstaande (alleen).

Ik kan me voorstellen dat Windows 7 gewoon veel grote bestanden heeft. Als een HDD dan gefragmenteerd is, zakt de prestatie (en daarme het cijfer) dus in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Dancing_Animal schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:56:
Ja mensen hebben zo een gratis besturingssysteem en zo worden er veel meer "fouten" uitgehaald worden.
Omdat er zo enorm veel mensen die er mee werken op enorm veel verschillende systemen en de keuze is aan de gebruiker windows 7 te gebruiken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:57:
Net weer 2 rapportjes verstuurd

Logitech Setpoint (keyboard & mouse drivers)
File name : setpoint470_x64.exe
Version : 4.70
Info: Older drivers will not work (tested with version 4.60). Setpoint will be unable to launch when using drivers that are older then version 4.70
Apart, want onder de 32bit versie draait hier "gewoon" Setpoint 4.40 zonder problemen.
Eerst voor G5 muis en Media Keyboard Elite, en sinds vanmiddag enkel voor de G5, aangezien het G15 toetsenbord (wat ik vanmiddag gekocht hebt) geen Setpoint gebruikt maar andere software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:25
SChief schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:49:
Ik heb het gevoel dat het eruit is gehaalt, tenzij het heel erg goed verstopt is, maar heeft iemand de SRS-WOW effects teruggevonden..? Of gebruikt niemand het..? :P
Tada! }:O

Werkt dat Media Center bij jullie ook zo sloom op de Xbox360? Soms blijft hij tijdje hangen op een item, en dan plots gaat hij 5 items tegelijk door :| En die "play to" kan blijkbaar alleen sommige files aan? Ik krijg vage berichten als ik bijvoorbeeld muziek van het netwerk probeer af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:04:
[...]

Correct. Teven is het maximum verhoogt, hierdoor lijken scoren in verhouding met Vista lager uit te vallen.
Sorry, ik had duidelijker moeten zijn de eerste keer. Mijn 5.3 score van mijn HDD was gescored op PDC build (6801), nou haal ik nog maar 3.0 op beta 1 (build 7000). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:12:
Sorry, ik had duidelijker moeten zijn de eerste keer. Mijn 5.3 score van mijn HDD was gescored op PDC build (6801), nou haal ik nog maar 3.0 op beta 1 (build 7000). :?
Defragmenteer je HDD dan eens.

Iemand die trouwens weet hoe je die test aan de gang krijgt binnen Virtual PC 2007? :)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 10-01-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:12:
[...]

6801 had (correct me if i'm wrong) nog de telling van Vista. Het hele rating systeem is op de schop gegooit.

Heb zelf de volgende scores:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rBXLT5BVpj36stvP4TG67Nln/thumb.png

Op Vista was dat nog op alle dingen een 5,9, behalve op mijn CPU, daar had ik een 5,6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
GJtje schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:15:
[...]

Iemand die trouwens weet hoe je die test aan de gang krijgt binnen Virtual PC 2007? :)
Werkt het nu dan niet?
Als je het perse werkend wil kan je VMware (Server bijvoorbeeld) gaan proberen.
EDIT schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:15:
[...]

6801 had (correct me if i'm wrong) nog de telling van Vista. Het hele rating systeem is op de schop gegooit.
Dat lijkt mij inderdaad een logische verklaring. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Saturnus op 10-01-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Miguel schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:09:
[...]

Tada! }:O

Werkt dat Media Center bij jullie ook zo sloom op de Xbox360? Soms blijft hij tijdje hangen op een item, en dan plots gaat hij 5 items tegelijk door :| En die "play to" kan blijkbaar alleen sommige files aan? Ik krijg vage berichten als ik bijvoorbeeld muziek van het netwerk probeer af te spelen.
Thanks..! O+

Erg handig hoe WMP12 er nu uitziet, alleen merk ik dat ik alles weer opnieuw moet leren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GJtje schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:15:
[...]

Heb ik gedaan, geen verschil.
EDIT schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:15:
[...]

Heb zelf de volgende scores:

[afbeelding]

Op Vista was dat nog op alle dingen een 5,9, behalve op mijn CPU, daar had ik een 5,6.
Ik denk dat het de meest logische verklaring is. Ik merk zelf weinig verandering in snelheid, het voelt zelfs nog wat sneller aan dan de PDC build. Ook de doorvoersnelheid van de HDD is hetzelfde gebleven. De 3.0 zal waarschijnlijk dan wel komen omdat het een 5400 rpm laptop schijf is. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:08:
[...]

Apart, want onder de 32bit versie draait hier "gewoon" Setpoint 4.40 zonder problemen.
Eerst voor G5 muis en Media Keyboard Elite, en sinds vanmiddag enkel voor de G5, aangezien het G15 toetsenbord (wat ik vanmiddag gekocht hebt) geen Setpoint gebruikt maar andere software.
Tja dat is het verschil tussen 32bit en 64bit. Bij de 64bit versie heb je meer gezeik met drivers, dat was met Vista ook al zo. Bij 64bit heb je vaak echt de allernieuwste nodig terwijl bij 32bit de wat oudere ook nog goed werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Sir_Hendro op 10-01-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
Nu is het me wel gelukt om de Nvidia Geforce 185.20 drivers te installeren, met de conclusie dat Windows 7 beter presteert als Windows Vista ! :*)

3DMark Vantage resultaten:
(Intel E6600 @ 3,2 ghz, 8800 GTS 640Mb, 4GB 800mhz geheugen, Asus P5K Deluxe)

Windows Vista Ultimate 64-bit: Nvidia 185.20 geforce winvista 64bit whql:
3Dmark: 5656
GPU: 4560
CPU: 20284

Windows 7 Ultimate 64-bit: Nvidia 185.20 geforce winvista 64bit whql:
3Dmark: 5670
GPU: 4572
CPU: 20301

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31
Angeluskamps schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:08:
[...]

Ja mensen hebben zo een gratis besturingssysteem en zo worden er veel meer "fouten" uitgehaald worden.
Omdat er zo enorm veel mensen die er mee werken op enorm veel verschillende systemen en de keuze is aan de gebruiker windows 7 te gebruiken of niet.
Ok en daarna mogen die testers er de volle mep voor betalen, slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Eerste indruk: Na win98SE eindelijk wat nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chills schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:35:
Nu is het me wel gelukt om de Nvidia Geforce 185.20 drivers te installeren, met de conclusie dat Windows 7 beter presteert als Windows Vista ! :*)

Ik wil niet het feest bederven, maar dit valt natuurlijk binnen de normale afwijkingen bij metingen...

Maar goed, al met al vind ik W7 ook beter aanvoelen dan Vista. Dit is puur subjectief, maar het reageert allemaal wat vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Saturnus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:22:
Werkt het nu dan niet?
Als je het perse werkend wil kan je VMware (Server bijvoorbeeld) gaan proberen.
Ik kan nu vanwege het feit dat ik virtueel werk die tests niet doen inderdaad.
Vraag me af wat voor verandering VMWare daar in moet brengen.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 10-01-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:55
in vmware heb ik geen aero :s de windows presentation index of hoe het ook heet kan niet kwalificeren. Ik heb al een reportje gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:28:
Dat zijn juist de nieuwe features :)
Vooral die libraries zijn zo énorm handig _o_
Maar favorites ook.

Scheelt de eeuwige gedoe met door folders heen moeten klikken en noem maar op :)
Mappen zijn zo niet meer van deze tijd :P

Naast de snelheid en de nieuwe startmenu/taakbalk vind ik libraries juist hét grote pluspunt vin Windows 7 :)
Saturnus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:44:
[...]
Bug ed. melden doet iedereen neem ik aan gewoon via 'Send feedback?' Door middel van de licentie weet MS dan toch welke eindgebruiker (email) erachter zit?
Lijkt me van wel inderdaad :)
De keys zijn gebonden aan de Live-ID
Angeluskamps schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:01:
[...]

Adobe CS4 hier zonder problemen geinstalleerd...

Gadgets werken alleen met UAC aan, kan gewoon op laagste stand.
Maarja dat moeten ze wel veranderen vind ik, zodra UAC uit staat kan je geen gadgets erg maf.
Je bedoelt 'never notify'?
Hier werken gadgets namelijk wel :)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:17:
Waarschijnlijk een (moederbord-)driverprobleem, eerder in dit topic was een soortgelijk geval :)
tom.keim schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:30:
ik heb windows nu geactiveerd, maar ik kan nergens vinden tot wanneer... is dit al meteen tot augustes of moet ik hem verlengen?

Tom

[afbeelding]
Winver intoetsen :)
Let op de regional settings, dat-ie niet dag en maand door elkaar haalt ;)
Kazu schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:48:
Tot nu toe bevalt deze build mij heel erg.
De nieuwe taskbar is erg praktisch omdat hij in een oogopslag veel informatie verschaft.

Probeer het eens in Vista-compatability te draaien :)
[...]

Dat is inderdaad een interessante hypothese :)
al denk ik nog steeds dat het aan de drivers kan liggen
SChief schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:23:
[...]

Thanks..! O+

Erg handig hoe WMP12 er nu uitziet, alleen merk ik dat ik alles weer opnieuw moet leren. :+
Ja, ik ben ook zeer te spreken over WMP :)
Geen Media Classic meer, geen apart muziekprogje meer, gewoon lekker wat er meegeleverd wordt :)
Chills schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:35:

Da's nog wel krap :P

Maar ongetwijfeld zal dat alleen maar beter worden met betere drivers en als alle debugcode uit Win7 is gehaald :)
Dancing_Animal schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:36:
[...]

Ok en daarna mogen die testers er de volle mep voor betalen, slim.
Niet perse, bij Vista werden mensen die een bug hadden gevonden beloond met een licentie :)

Daarbij zorgt het voor een meer bugvrij-systeem als je zoveel mogelijk betatesters hebt :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier meer mensen met een Audigy 2 ZS i.c.m. Windows 7? Ik heb namelijk netjes een driver update gekregen van Windows update en heb ook gewoon prima geluid over SPDIF naar mijn Z5500 setje. Wanneer ik in de sound controlpanel van de SPDIF device test op DD en DTS krijg ik ook gewoon het betreffende signaal op m'n setje.

Ik heb echter met Media Center het probleem dat ik bij het instellen van geluid een heel raar stotter geluid krijg i.p.v. het test geluidje zodra ik Media Center vertel dat hij het geluid digitaal (RCA) kan sturen. Zijn er meer mensen met vergelijkbare problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
elevator schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:34:
Voer even
winver
uit dan zie je het meteen staan :)
Hmmz, dat is toch apart :)
Heb daarstraks key ingevoerd, en er staat nu: Expires 2-7-2009 0:59AM
Dat is niet bepaald augustus :)

Nu boeit me dat verder niet, maar tis toch apart :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BM schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:49:
[...]

Hmmz, dat is toch apart :)
Heb daarstraks key ingevoerd, en er staat nu: Expires 2-7-2009 0:59AM
Dat is niet bepaald augustus :)

Nu boeit me dat verder niet, maar tis toch apart :)
Misschien Amerikaanse notatie voor de datum?
Of het is inderdaad gewoon fout :P

[ Voor 78% gewijzigd door elevator op 10-01-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:47:

[...]
Waarschijnlijk een (moederbord-)driverprobleem, eerder in dit topic was een soortgelijk geval :)
Is dat de Intel Chipset Driver? :? Die heb ik geïnstalleerd, maar dat maakte geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan iemand mij even uitleggen hoe ik een nieuwe locatie toe kan voegen aan Windows Desktop Search?
Zodat hij deze indexeert?
Ik zoek echt al uren, maar vindt niks |:(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
GJtje schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:42:
[...]
Ik kan nu vanwege het feit dat ik virtueel werk die tests niet doen inderdaad.
Vraag me af wat voor verandering VMWare daar in moet brengen.
Hier (VMware Server) heb ik de test wel volledig gedaan ondanks dat Aero niet aan staat.
bartju schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:46:
in vmware heb ik geen aero :s de windows presentation index of hoe het ook heet kan niet kwalificeren. Ik heb al een reportje gedaan.
Heb je de VMware Tools geinstalleerd? Hier was dat trouwens niet perse nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:59:
[...]
Misschien Amerikaanse notatie voor de datum?
Of het is inderdaad gewoon fout :P
Ik schrok eerst toen ik zag staan 7 februari, maar hij staat nu echt op nederlandse notatie :P

Ach, dat komt tzt wel weer :)

Moet misschien tot Mediaplayer de kans weer eens geven, gebruik al een tijdje naar volle tevredenheid Songbird, maar mss toch eens ff bij de 'concurrent' gaan kijken :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Even een vraag aan alle mensen Windows 7 via Microsoft zelf hebben gedownload, ik neem aan dat er bij jullie op het bureaublad rechts onder ook
Windows 7
For testing purposes only. Build 7000

staat...? :)

@ hieronder: Via een torrent. :)

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 10-01-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
SChief schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:07:
Even een vraag aan alle mensen Windows 7 via Microsoft zelf hebben gedownload, ik neem aan dat er bij jullie op het bureaublad rechts onder ook
Windows 7

Jij hebt hem dus niet van MS gedownload? :P
Ik via een mirror. Wat je zegt staat er hier in ieder geval wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SChief schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:07:
Windows 7

Lijkt me van wel :)
BM schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:04:
[...]
Moet misschien tot Mediaplayer de kans weer eens geven, gebruik al een tijdje naar volle tevredenheid Songbird, maar mss toch eens ff bij de 'concurrent' gaan kijken :)
Vooral de jumplist vind ik persoonlijk heel handig.
Je favoriete playlist vastpinnen, en je kan altijd binnen 2 klikken een playlist aanzetten.

Vooral als-ie in Now Playing-mode staat is-ie fijn, geen overbodige troep, gewoon een lijst met liedjes, play, pauze, dat soort dingen.
En vanuit Aero Peek te controleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:55
Saturnus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:02:
[...]

Hier (VMware Server) heb ik de test wel volledig gedaan ondanks dat Aero niet aan staat.

[...]

Heb je de VMware Tools geinstalleerd? Hier was dat trouwens niet perse nodig.
ja, en dat werkte zonder problemen :) alleen wel jammer dat aero het niet doet.. nvm ik heb m ook al op een gewone pc staan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
DennusB schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:01:
Kan iemand mij even uitleggen hoe ik een nieuwe locatie toe kan voegen aan Windows Desktop Search?
Zodat hij deze indexeert?
Ik zoek echt al uren, maar vindt niks |:(
Start knop > Index typen > dan staat er bovenaan "Indexing options" > deze klikken > dan "Modify" > nu kan je locaties toevoegen.

(Het zou op andere manier moeten kunnen lijkt me, maar zo werkt het ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Damn ik ben verliefd op de taakbalk, het werkt zo enorm heerlijk, echt geweldig. Al dat zweven er doorheen en hoe weinig ruimte het inneemt, geniaal gemaakt. Zit nu te denken het gewoon als primary OS op m'n desktop te zetten, op m'n laptop werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:23:
Damn ik ben verliefd op de taakbalk, het werkt zo enorm heerlijk, echt geweldig. Al dat zweven er doorheen en hoe weinig ruimte het inneemt, geniaal gemaakt.
Wat dat betreft ben ik echt benieuwd hoe programma's gaan worden als ze goede jumplists krijgen, zoals je bij WMP ziet :)
Firefox met bookmarks en/of history enzo, spelletjes waarbij je gelijk het laatste gesavede spel kan laden, noem maar op! :)
Het kan ook zijn dat ik té optimistisch ben, maar toch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
Tsurany schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:23:
Damn ik ben verliefd op de taakbalk, het werkt zo enorm heerlijk, echt geweldig. Al dat zweven er doorheen en hoe weinig ruimte het inneemt, geniaal gemaakt. Zit nu te denken het gewoon als primary OS op m'n desktop te zetten, op m'n laptop werkt het perfect.
ik ook, alleen vind ik het een nadeel dat als je bijv. 2 vensters in firefox hebt openstaan, en je klikt op het icon in de taskbar, dat je dan eerst moet kiezen welk venster je wilt openen, en hij niet automatisch het eerste venster kiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
tom.keim schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:29:
[...]

ik ook, alleen vind ik het een nadeel dat als je bijv. 2 vensters in firefox hebt openstaan, en je klikt op het icon in de taskbar, dat je dan eerst moet kiezen welk venster je wilt openen, en hij niet automatisch het eerste venster kiest
Je kan kiezen dat-ie ze niet 'combined', maar dan is je taakbalk wel heel snel vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:27:
[...]
Wat dat betreft ben ik echt benieuwd hoe programma's gaan worden als ze goede jumplists krijgen, zoals je bij WMP ziet :)
Firefox met bookmarks en/of history enzo, spelletjes waarbij je gelijk het laatste gesavede spel kan laden, noem maar op! :)
Zou zeker mooi zijn maar ik verwacht niet dat alle fabrikanten direct rekening gaan houden met die functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Saturnus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:33:
[...]

Zou zeker mooi zijn maar ik verwacht niet dat alle fabrikanten direct rekening gaan houden met die functie.
uiteraard, maar hoe meer hoe beter :)

Kom er net achter dat je makkelijk shortcuts kan toevoegen aan de jumplist van firefox door gewoon de favicon van je site naar de taakbalk te slepen :)
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/25tvlv4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand een fatsoenlijke pop3 email client voor windows7 (geen incredimail zooi)
want die schijnt er nu niet meer in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:49:
Heeft er al iemand een fatsoenlijke pop3 email client voor windows7 (geen incredimail zooi)
Misschien een te overduidelijk antwoord, maar Windows Live Mail werkt perfect: E-mail, Contactpersonen, Agenda beheer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:49:
Je kan Windows Live Mail proberen?
Weet niet zeker of-ie POP3 heeft,t rouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat zouden eigenlijk de verschillende versies zijn die gaan komen van Windows 7?
Hopelijk niet zo uitgebreid (en dus ook niet zo prijzig :+) als Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:27:
[...]
Te optimistisch wat betreft spelletjes wel denk ik, maar zeker programma's zoals firefox zullen dit wel gebruiken. Firefox richt zich echt op user friendlyness en features zoals dit. En dat doen steeds meer programma's, voornamelijk programma's die ontwikkeld worden door een community of die open source zijn, die zullen het snelst inspringen op zulke nuttige features. Ik verwacht er zelf heel veel van.
tom.keim schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:29:
[ik ook, alleen vind ik het een nadeel dat als je bijv. 2 vensters in firefox hebt openstaan, en je klikt op het icon in de taskbar, dat je dan eerst moet kiezen welk venster je wilt openen, en hij niet automatisch het eerste venster kiest
Ik gebruik zelf tabbed browsing in Firefox en het zou ideaal zijn als Firefox dit ook zo zou verwerken dat je tabbladen uit kan kiezen. Dat hij niet het eerste venster kiest is wel jammer ja, daar zou nog aan gewerkt moeten worden. Ik zou zeggen, submit het :P
Saturnus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:33:
[...]

Nou ik verwacht het wel, niet alle fabrikanten maar een groot deel wel. Het is een enorm handige feature met enorm veel potentie. Zeker programma's die niet door bedrijven ontwikkeld worden maar door community's of door zelfstandige ontwikkelaars zullen hier denk ik snel gebruik van maken, omdat het de ideale manier is om een fancy feature te hebben die veel mensen willen. Maar ook bedrijven die flink concureren kunnen hier snel op inspringen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Of Outlook installeren van een Office CD. Ik heb daarnet Office 2003 geinstalleerd en dat werkt perfect. Tevens heb ik ook Office 2007 maar ik vind 2003 iets fijner (niet qua performance ofzo maar gewoon de UI en de workflow is fijner).

Owja en Adobe CS3 erop gezet. Alleen photoshop getest en dat werkt goed.

[ Voor 30% gewijzigd door Sir_Hendro op 10-01-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Sir_Hendro schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:06:
Of Outlook installeren van een Office CD. Ik heb daarnet Office 2003 geinstalleerd en dat werkt perfect. Tevens heb ik ook Office 2007 maar ik vind 2003 iets fijner.

Owja en Adobe CS3 erop gezet. Alleen photoshop getest en dat werkt goed.
Office 2007 werkt hier goed. Gebruik zelf dus Outlook voor mijn mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
Is de Prullenbak nou alleen te bereiken via het icoontje op de Desktop? In Windows Verkenner of ergens anders kom ik hem nergens tegen, dit zou ik wel heel vreemd vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop toch dat ik langer dan juli kan genieten van deze Beta. Het enige OS nu nog op mijn computer :D Verder ook nog geen fouten tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Chills schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:12:
Is de Prullenbak nou alleen te bereiken via het icoontje op de Desktop? In Windows Verkenner of ergens anders kom ik hem nergens tegen, dit zou ik wel heel vreemd vinden...
Volgens mij inderdaad alleen op de Desktop.
Ik vond het ook wel apart. Laat het minstens via het start menu bereikbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

tweak_master schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:08:
Heb Live Messenger 2009 hier ook geïnstalleerd... Heeft hier geen problemen opgeleverd.

Mijn weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis toch de quick launch wel erg hoor. Ik had altijd een shortcut naar mijn netwerk schijf staan (waar al mijn documenten ed op staan zodat ik snel kan switchen van laptop naar PC en andersom) maar dat krijg ik nu niet voor elkaar.

Als ik em pin krijg ik de Windows Explorer waar ie default libraries linkt. Iemand enig idee hoe die default te veranderen is naar een andere uit het lijstje wat je dan krijgt. Telkens rechtermuisknop klikken en dan kiezen uit het lijstje is niet echt heel handig voor iets wat ik zo vaak gebruik.

Nu kan ik ook niet meer eenvoudig erheen via Windows + 1 enzo. (Dan opent ie dus ook libraries ipv de schijf waar ik heen wil)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Beetje rond zitten kijken en ik zie dat er een Saved Games folder is, lijkt mij dat dit bedoeld is voor Save Games op te slaan, zou erg handig zijn als dat idd standaard allemaal in een map zit. Voor oude spellen zal het wel niet gelden gok ik, maar voor nieuwe spellen is het idd een zeer handige feature.

Even met libraries zitten klooien, ben er erg tevreden over nu. De standaard my documents link eruit verwijderd en de public ook en nu D:\Archief\Documenten toegevoegd en nu opent hij dat standaard in word ook als eerste.
Zelfde gedaan met foto's, daar nu ook D:\Archief\Foto's toegevoegd. Lijkt alsof Microsoft echt geluisterd heeft en je steeds meer controle geeft over je eigen pc, vind het zeker een stap in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:18:
Ik mis toch de quick launch wel erg hoor. Ik had altijd een shortcut naar mijn netwerk schijf staan (waar al mijn documenten ed op staan zodat ik snel kan switchen van laptop naar PC en andersom) maar dat krijg ik nu niet voor elkaar.

Als ik em pin krijg ik de Windows Explorer waar ie default libraries linkt. Iemand enig idee hoe die default te veranderen is naar een andere uit het lijstje wat je dan krijgt. Telkens rechtermuisknop klikken en dan kiezen uit het lijstje is niet echt heel handig voor iets wat ik zo vaak gebruik.

Nu kan ik ook niet meer eenvoudig erheen via Windows + 1 enzo. (Dan opent ie dus ook libraries ipv de schijf waar ik heen wil)
Ik had dat ook al gesubmit, dat-ie automatisch naar libraries gaat (in mijn geval moet-ie naar downloads, welke in libraries staat, maar is toch een klikje meer :P).

Ook dat er maar 1 linkje naar een Verkenner kan is jammer.

Overigens, komen er een hele rits aan frequent bezocht locaties in de jumplist te staan, dus via daar is het alsnog te doen.

Zo ga ik nu naar (in dit geval) downloads:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/23llifd.jpg

Maar dat moet dus makkelijker kunnen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 10-01-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
Nog een tippie van mij: als je 1x op die knop met "Shut down" klikt, dan gaat ook daadwerkelijk je computer uit :o :X Deze is overigens snel aan te passen met Rechtmuisknop > Properties > Power button action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Leuk besturingssysteem, alleen heb ik niet echt het idee dat het nu verbeteringen op Vista brengt. Qua snelheid in elk geval niet, en dan ben ik nog wel van 32-bit naar 64-bit gegaan. Ik denk ook dat ik een van de weinige zeer tevreden Vista gebruikers ben. Maar goed, 4 GB in plaats van 3,5GB; het is toch maar liefst 0,5GB extra werkgeheugen ^^

Verder heb ik het idee dat de verfijningen in de user interface niet echt zijn opgegaan voor gebruikers met meerdere beeldschermen, ik had toch wat aanpassingen gezien om bijvoorbeeld vensters makkelijker heen en weer te keilen over beeldschermen; nu moet ik het toch weer hebben van extra utilities.

De DivX ondersteuning is goud.

Opvallend:
- accelerators in IE; waarom niet in de rest van het systeem?
- Wordpad is wat Word zou moeten zijn; recht toe recht aan tekstverwerking zonder geintjes; echt een verbetering.
- icoontjes in de dock zijn wel erg vast; je kan ze niet even naar het startmenu slepen om ze te pinnen.
- met een dergelijke taakbalk; waarom kan deze niet gecentreerd worden?

Mijn problemen tot nu toe:

- UAC stoort niet door de frequentie, maar door de manier waarop; het scherm gaat simpelweg op zwart voordat het schermpje komt, en doet dit ook nog even als je het schermpje wegklikt; het zal niet meer dan een seconde zijn, maar het is vrij vreemd (en behoorlijk storend)... videokaart is een 8800GT met drivertjes via Windows Update.
- lettertype render probleempjes met IE8 (vrij fors ook af en toe)
- Ik weet niet of het weer IE8 is, maar tekstvakjes werken niet intuitief meer; achter de regel klikken zorgt er helaas niet voor dat de cursor op deze regel komt te staan. Vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:20:
[...]
Ik had dat ook al gesubmit, dat-ie automatisch naar libraries gaat (in mijn geval moet-ie naar downloads, welke in libraries staat, maar is toch een klikje meer :P).

Overigens, komen er een hele rits aan frequent bezocht locaties in de jumplist te staan, dus via daar is het alsnog te doen.

[afbeelding]

Hoe ik het doe is die mappen in het startmenu zetten, ik gebruik zelf recent geopent niet dus sleep ik zulke mappen naar het start menu toe, misschien handig als tijdelijke oplossing?

En ik vroeg me af, is die public folder echt belangrijk of is het ook mogelijk aan te geven dat elk programma automatisch enkel voor mijn eigen user moet installeren?

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 10-01-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sgreehder schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:25:
- met een dergelijke taakbalk; waarom kan deze niet gecentreerd worden?
Goed punt, zeg!
- UAC stoort niet door de frequentie, maar door de manier waarop; het scherm gaat simpelweg op zwart voordat het schermpje komt, en doet dit ook nog even als je het schermpje wegklikt; het zal niet meer dan een seconde zijn, maar het is vrij vreemd (en behoorlijk storend)... videokaart is een 8800GT met drivertjes via Windows Update.
Hier is-ie nog nooit op 'zwart' gegaan.
Hoe moet ik dat voor me zien? Net als bij Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chills schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:12:
In het navigatie gedeelte van de verkenner komt ie te staan als je daar Show all folders aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:20:
[...]

[afbeelding]

Ja klopt, meerdere keren klikken dus.

Heel mooi hoor die nieuwe functionaliteit, maar waarom moet het nou weer Quick Launch vervangen? Laat het gewoon lekker erin zitten maar zet het default uit (zoals altijd al). Dan kan iedere aap die het fijn vind gewoon lekker quick launch inschakelen en zo z'n veelgebruikte shortcuts bij elkaar hebben.

1 koppeling per programma is gewoon veel te weinig, zeker als je ziet wat programma's tegenwoordig allemaal kunnen.

Echt een misser wat dat betreft.

Voor de rest vind ik het tot nu toe erg fijn en vooral erg snel.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik dit topic alleen om ervaringen met Windows 7 uit te wisselen. Voor technische vragen kun je een apart topic openen mits dat aan de juiste eisen voldoet natuurlijk.

Verkrijgbaarheid van de beta staat in de openingspost vermeld.

Voor discussie/meldingen over het downloaden van Windows 7 en het krijgen van een key graag deze zaken hier posten.

Vragen om keys worden verwijderd!