Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 14:04
Standby. Hibernate staat uit. Het werkt niet in Windows 7 met de 4de core unlocked.
Vista moet ik nog even proberen eigenlijk...

Wat is sluimerstand? Toch een combi van Standby en Hibernate?
Ik bedoel in ieder geval Standby/S3/Suspend to ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305055

Umm hai iedereen. Na veel bios flashen en nog meer tijd besteed aan het spelen met de ACC in de bios ben ik er achter gekomen hoe mijn vierde core te unlocken op mijn bord ASUS m3a79-t Deluxe.
Echter, ik heb een probleem. Wanneer ik boot met deze core unlockt dan werkt de hele PC niet meer, ik kom niet eens tot het post scherm. Zelfs wanneer ik de CPU underclock (en zelfs overvolt!) start hij niet meer op. Hoe kan dit?
Ik heb een Phenom II X3 720 Black Edition processor van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Dan is waarschijnlijk je 4de core dus gewoon niet stabiel, of niet werkend.
Niks aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 305055 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:45:
Zelfs wanneer ik de CPU underclock (en zelfs overvolt!) start hij niet meer op. Hoe kan dit?
Grapje zeker, de core is niet voor niks disabled. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Inderdaad, je kunt met zekerheid stellen dat die 4e core dusdanig defect is dan AMD hem terecht uitgeschakeld heeft en de chip als triplecore verkocht heeft. Kennelijk waren de andere drie cores wel prima, anders hadden ze hem als 710 verkocht ipv 720 BE.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ook in Vista werkte standby niet meer met de vierde core unlocked. Ik heb nu hibernation aan gezet in Windows 7 (en daarmee de hybrid sleep) en die lijkt wel te werken. :) Dus nu kan de vierde core lekker geactiveerd blijven.
Enige nadeel is dat het in standby gaan nu wat langer duurt, omdat ie door de hybrid stand eerst ook de inhoud van de 4 GB ram op de harde schijf moet zetten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
kalizec schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:58:
Inderdaad, je kunt met zekerheid stellen dat die 4e core dusdanig defect is dan AMD hem terecht uitgeschakeld heeft en de chip als triplecore verkocht heeft. Kennelijk waren de andere drie cores wel prima, anders hadden ze hem als 710 verkocht ipv 720 BE.
Dus jij zegt dat een 710 3 cores heeft die niet lekker werken? Of je bedoeld dat hij anders als phenom 2 x2 was verkocht.

[ Voor 6% gewijzigd door tjverhagen op 22-06-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is echt zwaar kut. Nu kan ik dus niet een quadcore en krijgen andere mensen dus wel een gratis quadcore. Ik voel me echt zwaar belazerd door AMD die altijd in alle reviews zet dat alle cores te unlocken zijn voor gratis en dan vervolgens sturen ze mij een kutCPU die het niet kan. Dus ze leveren niet wat ze beloven. Dit was de laatste keer dat ik AMD haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 22:58
Anoniem: 305055 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:04:
Dit is echt zwaar kut. Nu kan ik dus niet een quadcore en krijgen andere mensen dus wel een gratis quadcore. Ik voel me echt zwaar belazerd door AMD die altijd in alle reviews zet dat alle cores te unlocken zijn voor gratis en dan vervolgens sturen ze mij een kutCPU die het niet kan. Dus ze leveren niet wat ze beloven. Dit was de laatste keer dat ik AMD haal.
Leer eerst de feiten voordat je wat roept. AMD heeft nooit gezegd dat je een 4e core kan unlocken op een x3, ze worden niet voor niks verkocht als triplecore. Sommige combi's van moederbord / BIOS / CPU hebben de mogelijkheid tot het unlocken van de 4e core ja, wordt dit ondersteund of zelfs aangemoedigd door AMD? Absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus ze leveren niet wat ze beloven. Dit was de laatste keer dat ik AMD haal.
AMD heeft NOOIT gezegt dan het altijd mogelijk is.
Review sites en tweakers kwamen hier achter dat het soms lukt en dat is natuurlijk mooi meegenomen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Defeater schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:29:
[...]

Dus jij zegt dat een 710 3 cores heeft die niet lekker werken? Of je bedoeld dat hij anders als phenom 2 x2 was verkocht.
Nee, ik zeg dat een Phenom II x3 710 drie werkende cores heeft die niet van dezelfde kwaliteit zijn als de drie werkende cores van een Phenom II x3 720BE.

Het verschil zit hem dan meestal in de energie-efficiëntie en lekstroom van die drie cores. Want als dat 'iets' minder is, dan kunnen ze niet onder de TDP blijven die voor de Phenom x3 720BE gesteld is. Door de boel dan 200MHz terug te klokken blijven ze er wel onder en is de processor verkoopbaar.

Het kan natuurlijk ook zijn dat een van de overgebleven drie cores net niet lekker op 2,8GHz wil draaien of niet met genoeg marge om ook op 62 graden Celsius gegarandeerd stabiel te blijven. Maar dat komt minder voor dan de reden van een TDP-limiet.

Ik wil niet zeggen dat x3 710's altijd slechter over zullen klokken dan x3 720BE's, maar ik weet wel zeker dat AMD zijn CPU's 'binned' op basis van een evaluatie. En ze dus van iedere die een zo maximaal presterende CPU proberen te maken binnen het kader van hun productportfolio.
  • Iedere 710 is dan ook een 955BE waarvan
  • Of een van de vier cores een echt defect vertoond.
  • Of een of meer van de vier cores het correcte voltage niet stabiel op 2,6GHz kan lopen.
  • Of waarbij de optelsom van de vier individuele cores niet onder een TDP van 125 watt kan blijven zelfs niet op 810 snelheden.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246336

Klinkt beetje als een verwend en boos kind zo MarcusTweaker!

En das een publiek wat AMD oa heeft aangetrokken met deze prijzen en prestaties van de PhenomII series.

Mss moet AMD maar een beknopte OC tutorial bijsluiten in de verpakking van BE procs ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
kalizec schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:32:
[...]

Nee, ik zeg dat een Phenom II x3 710 drie werkende cores heeft die niet van dezelfde kwaliteit zijn als de drie werkende cores van een Phenom II x3 720BE.

Het verschil zit hem dan meestal in de energie-efficiëntie en lekstroom van die drie cores. Want als dat 'iets' minder is, dan kunnen ze niet onder de TDP blijven die voor de Phenom x3 720BE gesteld is. Door de boel dan 200MHz terug te klokken blijven ze er wel onder en is de processor verkoopbaar.

Het kan natuurlijk ook zijn dat een van de overgebleven drie cores net niet lekker op 2,8GHz wil draaien of niet met genoeg marge om ook op 62 graden Celsius gegarandeerd stabiel te blijven. Maar dat komt minder voor dan de reden van een TDP-limiet.

Ik wil niet zeggen dat x3 710's altijd slechter over zullen klokken dan x3 720BE's, maar ik weet wel zeker dat AMD zijn CPU's 'binned' op basis van een evaluatie. En ze dus van iedere die een zo maximaal presterende CPU proberen te maken binnen het kader van hun productportfolio.
  • Iedere 710 is dan ook een 955BE waarvan
  • Of een van de vier cores een echt defect vertoond.
  • Of een of meer van de vier cores het correcte voltage niet stabiel op 2,6GHz kan lopen.
  • Of waarbij de optelsom van de vier individuele cores niet onder een TDP van 125 watt kan blijven zelfs niet op 810 snelheden.
Dat hoef je mij niet allemaal uit te leggen, als je naar je vorige reactie kijkt dan zeg je precies dat de 3 werkende cores bij een 710 niet prima zijn. Je hoeft je niet te verweren door uit te leggen wat een 710 is maar je hebt gewoon een opbouwtechnische fout gemaakt in een zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Oh ja, omdat je precies krijgt waar je voor betaald voel je je belazerd? Je klinkt idd als een klein kind 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Defeater schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:46:
[...]

Dat hoef je mij niet allemaal uit te leggen, als je naar je vorige reactie kijkt dan zeg je precies dat de 3 werkende cores bij een 710 niet prima zijn.
Wat je nu zegt klopt wel, maar jij had het eerste over drie cores die niet lekker werken. En dat is niet wat ik schreef. Ik schreef dat ze niet prima zijn. Kortom, jij vertaald 'niet prima' naar 'niet lekker werken'. En dat heeft niets met opbouw van mijn zin te maken.

Kort gezegd, iets kan voldoende zijn en toch niet prima. Prima impliceert 10/10, en dat zijn die cores niet, maar ze zijn zeker wel voldoende. Dus zeg 6/10 of 7/10, en dat is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
kalizec schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:43:
[...]

Wat je nu zegt klopt wel, maar jij had het eerste over drie cores die niet lekker werken. En dat is niet wat ik schreef. Ik schreef dat ze niet prima zijn. Kortom, jij vertaald 'niet prima' naar 'niet lekker werken'. En dat heeft niets met opbouw van mijn zin te maken.

Kort gezegd, iets kan voldoende zijn en toch niet prima. Prima impliceert 10/10, en dat zijn die cores niet, maar ze zijn zeker wel voldoende. Dus zeg 6/10 of 7/10, en dat is voldoende.
Een core doet het, of hij doet het niet. De "niet prima" core van een X3 is uitgeschakeld of je hebt geluk en het is een goede core omdat er te weinig X3's zijn. Een niet prima product zou niemand willen kopen, je hebt prima gewoon verkeerd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Defeater schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:15:
[...]

Een core doet het, of hij doet het niet.
Dat is gewoon niet waar. Als je meent van wel wil ik je er even aan herinneren dat er bijna geen enkele X2 en X3 is die op stock voltage en met stock cooling stabiel met vier geactiveerde cores werkt op 3,2 GHz. Kortom, cores zijn niet zo digitaal in hun functioneren zoals jij beschrijft. Je denkt daar te simpel over.
De "niet prima" core van een X3 is uitgeschakeld of je hebt geluk en het is een goede core omdat er te weinig X3's zijn.
Een niet prima product zou niemand willen kopen, je hebt prima gewoon verkeerd gebruikt.
Ik had het over een prima core, niet over een prima product. Prima betekend in het Nederlands bijna hetzelfde als 'uitmuntend'. Kortom, als als een core 'voldoende' werkt wil dat nog niet zeggen dat die core uitmuntend werkt. En een product dat uit drie voldoende functionerende cores bestaat kan best een prima product zijn, maar dat wil niet zeggen dat alle deelproducten ook prima hoeven te zijn.

Een Phenom II core die op 1,35 volt bij 62 graden stabiel op 3,6 GHz loopt met een acceptabel stroom verbruik is uitmuntend . Een Phenom II core die voor het bovenstaande daar 1,40 volt voor nodig heeft of geen acceptabel stroom verbruik meer heeft is misschien nog wel 'voldoende goed', maar zeker niet meer uitmuntend.

Kort gezegd, je mag je eigen definitie van prima even herzien.

http://www.vandale.nl/van...rdenboek/?zoekwoord=prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
kalizec schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:26:
[...]

Kort gezegd, je mag je eigen definitie van prima even herzien.

http://www.vandale.nl/van...rdenboek/?zoekwoord=prima
Jij ook, jij zei "niet prima", dus niet uitmuntend. Goed is Goed, niet goed is slecht. Prima is uitmuntend, niet prima is slecht. Heeft meneer het al door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
kalizec schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:26:
[...]

Dat is gewoon niet waar. Als je meent van wel wil ik je er even aan herinneren dat er bijna geen enkele X2 en X3 is die op stock voltage en met stock cooling stabiel met vier geactiveerde cores werkt op 3,2 GHz. Kortom, cores zijn niet zo digitaal in hun functioneren zoals jij beschrijft. Je denkt daar te simpel over.
Kuch, Karl Marx heeft hiervoor nog iets gepost volgens mij, ook al gebruikt hij geen stock cooler dan worden die dingen 60 graden, nou en? zolang dat ding zichzelf niet opblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Defeater schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:29:
[...]

Jij ook, jij zei "niet prima", dus niet uitmuntend. Goed is Goed, niet goed is slecht. Prima is uitmuntend, niet prima is slecht. Heeft meneer het al door?
Wat jij zegt gaat weer alleen op in binaire situaties. Je aanname van 'werken of niet werken' doet je hier de das om.
  • Ik zal het toelichten middels een voorbeeld.
  • Stel ik heb de keuze uit A of B of C.
  • Als ik dan zeg niet-A, dan bedoel ik dus B of C.
  • Jij zegt nu, niet-A is gelijk aan C, terwijl het ook B kan zijn.
  • Of minder abstract
  • Stel ik heb de keuze uit goed, voldoende, slecht.
  • Als ik dan zeg niet-goed, dan bedoel ik dus voldoende of slecht (beide mag).
  • Jij zegt nu, niet-goed is gelijk aan slecht, terwijl het ook voldoende kan zijn.
Defeater schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:31:
[...]

Kuch, Karl Marx heeft hiervoor nog iets gepost volgens mij, ook al gebruikt hij geen stock cooler dan worden die dingen 60 graden, nou en? zolang dat ding zichzelf niet opblaast.
En hij geeft aan dat zijn Sleep en Standby stand dus niet meer goed functioneert met die vierde core erbij. In zijn geval is er dus iets mis met die vierde core. Ook kan hij onmogelijk vast stellen wat zijn huidige warmteproductie is tenzij hij er een watt-meter aan hangt. Maar gezien die temperatuur van 60 graden acht ik het waarschijnlijker dat die hoger ligt dan een gelijkgeklokte 955BE zou zijn in vergelijkbare omstandigheden.

Maar verder heeft hij inderdaad wel mooi een werkende CPU. En wat het uit maakt? AMD maakt het niet uit dat hij de CPU buiten de specs gebruikt. Maar de dag dat AMD met opzet CPU's gaat verkopen die zich niet aan hun eigen specs houden is de tijd rijp voor een class-action rechtszaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 15:06
kalizec schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:52:
[...]
En hij geeft aan dat zijn Sleep en Standby stand dus niet meer goed functioneert met die vierde core erbij. In zijn geval is er dus iets mis met die vierde core. Ook kan hij onmogelijk vast stellen wat zijn huidige warmteproductie is tenzij hij er een watt-meter aan hangt.
Al eens gedacht dat het misschien niet de processor is maar een stukje programatuur in de bios (ACC) die alles op stelte zet?

@KarlMarX
Heb je al een nieuwere/oudere bios geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
kalizec schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:52:
[...]

Wat jij zegt gaat weer alleen op in binaire situaties. Je aanname van 'werken of niet werken' doet je hier de das om.
  • Ik zal het toelichten middels een voorbeeld.
  • Stel ik heb de keuze uit A of B of C.
  • Als ik dan zeg niet-A, dan bedoel ik dus B of C.
  • Jij zegt nu, niet-A is gelijk aan C, terwijl het ook B kan zijn.
  • Of minder abstract
  • Stel ik heb de keuze uit goed, voldoende, slecht.
  • Als ik dan zeg niet-goed, dan bedoel ik dus voldoende of slecht (beide mag).
  • Jij zegt nu, niet-goed is gelijk aan slecht, terwijl het ook voldoende kan zijn.
[...]

En hij geeft aan dat zijn Sleep en Standby stand dus niet meer goed functioneert met die vierde core erbij. In zijn geval is er dus iets mis met die vierde core. Ook kan hij onmogelijk vast stellen wat zijn huidige warmteproductie is tenzij hij er een watt-meter aan hangt. Maar gezien die temperatuur van 60 graden acht ik het waarschijnlijker dat die hoger ligt dan een gelijkgeklokte 955BE zou zijn in vergelijkbare omstandigheden.

Maar verder heeft hij inderdaad wel mooi een werkende CPU. En wat het uit maakt? AMD maakt het niet uit dat hij de CPU buiten de specs gebruikt. Maar de dag dat AMD met opzet CPU's gaat verkopen die zich niet aan hun eigen specs houden is de tijd rijp voor een class-action rechtszaak.
Het is nog makkelijker om een aap te leren vliegen.. Het gaat al vanaf het begin om het feit dat jij zei dat een 710 NIET PRIMA cores nou hebben. Zolang ze het doen op redelijke snelheden zijn ze prima, werken ze op 3,2 GHz? nee dat doen ze niet. Zijn ze daardoor slechte cores, nee. Niet prima core's zijn de chips die weggegooid worden omdat ze nauwelijks iets kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
Haha, sorry hoor, ik heb medelijden met je dat je zo'n onderschrift moet hebben maar als je zulke opmerkingen maakt vraag je er zelf om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Defeater schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:29:
Het gaat al vanaf het begin om het feit dat jij zei dat een 710 NIET PRIMA cores nou hebben. Zolang ze het doen op redelijke snelheden zijn ze prima, werken ze op 3,2 GHz? nee dat doen ze niet. Zijn ze daardoor slechte cores, nee. Niet prima core's zijn de chips die weggegooid worden omdat ze nauwelijks iets kunnen.
Precies! Wat ik zei, dus wat ik bedoel. En ik gebruik het woord prima in mijn context. En in mijn context, namelijk die van Phenom II's in zijn geheel en niet die specifiek van een 710 zijn die cores niet prima, niet uitmuntend. Redelijk is niet hetzelfde als prima. Slecht is niet hetzelfde als prima en voldoende is niet hetzelfde als prima.

Ze zijn voldoende, redelijk en niet slecht, want ze draaien vast en zeker geheel volgens de specificaties en eisen die AMD er aan stelt terwijl ze ze binnen.

Maar ze zijn zeker ook niet uitmuntend, want uitmuntend betekend dat ze uitblinken, beter zijn dan gemiddeld, best of the best, etc. Want waren ze dat wel, dan had AMD die CPU gebint als 720BE of als ze alle vier zoveel beter waren geweest als 995BE. Dus zijn ze niet prima.

En dus kunnen zijn, in mijn context, zoals ik schrijf en zoals ik de Nederlandse taal gebruik (en Van Dale geeft me hier gewoon gelijk in) niet-slecht en niet-prima.

Verder stel ik voor dat je het hier bij laat, want je begint me nu al te vergelijken met een aap. Je kunt het kennelijk dus niet hebben dat ik het hier een waardeoordeel (mening) koppel aan de cores in een CPU die jij toevallig hebt en te vuur en te zwaard moet verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 20:12
Ik heb nu sinds een paar dagen een nieuwe cooler erop. Dus ik ga denk ik na mijn tentamens maar weer eens de CPU clock verder opschroeven.

Nu staat hij op 3.5Ghz. Waarbij het voltage via de bios ingestelt staat op 1.42v. Daarbij komt dat Cool & Quiet aanstaat. Hierdoor wordt de temperatuur in windows Idle niet warmer dan 30 graden. Vaak zit hij op de 28graden. En stressed komt hij niet boven de 45 graden met de cooler op 40%

Owja. De cooler is een Zalman CNPS 9900.

Van:
Die komt zo... Imageshack ligt er even uit ofzo...
Naar:
Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/7629/img0211q.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Kuhr89 op 22-06-2009 22:39 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290265

Hallo mensen,

Na de crash van mijn oude systeem, onderstaande systeem in mekaar gezet en afgelopen weekend het oude ddr2-667 geheugen vervangen voor Kingston HyperX ddr2-1066. Hierna tegen wat problemen opgelopen met de stabiliteit van het systeem. Als het geheugen staat ingesteld in de bios op 1066 met timings 5-5-5-15 op 2.2V(zoals aangegeven in de datasheet) bevriest het systeem met de intel burn test na ongeveer de 3e run.
Op 800Mhz loopt de Intel burn test zonder problemen.
Heb reeds de bios geflashed, maar ook dit blijft onstabiel.

[System Specs]:
CPU: AMD Phenom II X4 940 Black Edition
Stepping: F42/ 10 4 RB-C2
CPU Cooler: Arctic Cooler Freeze
Moederbord + Bios: Gigabyte GA-MA790X-UD4
Geheugen: 2x2GB Kingston HyperX DDR21066 KHX8500D2K2/4G
Voeding: 550 Watt Eminent

[OC Settings]:(overgenomen van Speedfan)
CPU V-Core: 1.42V
CPU NB Voltage: ?
HTT Voltage: ?
SB Voltage: ?
Memory Voltage: 1.8V
CPU Multiplier: 15
NB Multiplier: ?
HTT Speed: 200
HTT Multiplier: ?
Memory Divider: ?
Advanced Clock Calibration Setting: Disabled

[OC Results]:
CPU Speed: 3200
NB Speed: standaard
HTT Speed: 200
Memory Speed + Timings: ddr2-1066 5-5-5-15 @ 2.2V
Max Load Temp: 64 C
Idle Temps: 43 C
Stability Tests: Intel burn test, 3d mark, everest, sisoft sandra etc etc

Wellicht en hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen en mij adviseren wat in te stellen in de bios en welke settings in windows zodat ik een stabiel systeem krijg. Ik heb ook wat screenshots toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3548/3651895090_44e0b35e94_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3365/3651895904_9417cc0687.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3379/3651896856_c8538968d2.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2477/3651099923_3ce1fa3129.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3307/3651899272_b81aa71ee2.jpg

Graag wil ik graag weten wat de verhouding FSB:DRAM moet zijn en hoe ik dat in orde maak.
Moet ACC of AOD ingeschakeld zijn en wat doet dit precies?

Hoe kan ik het beste te werk gaan als ik dit systeem stabiel tot 3.4 - 3,6 ghz wil overklokken?
Moet dan ook de HTT en NB speed omhoog?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
ACC (voor Phenom II) en AOD moet je sowieso niet gebruiken. Het bevorderd je stabiliteit niet.

Heb je geheugen wel goed getest met memtest86? Wat ik vreemd vind is de bank cycle time. Deze staat erg hoog. Zet eens alles op auto en de geheugen/cpu ratio op 1:2.66 (PC8500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Let op dat je wel handmatig het voltage van je geheugenreepjes invoert in de bios. "Auto" geeft namelijk 1,8 volt, terwijl de meeste 1066 reepjes 2,1 volt nodig hebben. Diezelfde reepjes kunnen op 1,8 volt wel 800 mhz aan, dus dit zou je probleem kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305055 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 01:21:
Let op dat je wel handmatig het voltage van je geheugenreepjes invoert in de bios. "Auto" geeft namelijk 1,8 volt, terwijl de meeste 1066 reepjes 2,1 volt nodig hebben. Diezelfde reepjes kunnen op 1,8 volt wel 800 mhz aan, dus dit zou je probleem kunnen verklaren.
Als ik het geheugen handmatig instel op 1066Mhz en op 2.2V zoals aangegeven in de datasheet van het geheugen, heb ik problemen met stabiliteit.
THE_FIREFOX schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:21:
ACC (voor Phenom II) en AOD moet je sowieso niet gebruiken. Het bevorderd je stabiliteit niet.

Heb je geheugen wel goed getest met memtest86? Wat ik vreemd vind is de bank cycle time. Deze staat erg hoog. Zet eens alles op auto en de geheugen/cpu ratio op 1:2.66 (PC8500)
Hoe verander ik die geheugen/ CPU ratio? Ik zal vanavond eens kijken naar de bank cycle time. Waar moet ik hem op zetten? Welke settings moet ik anders nog aanpassen voor het geheugen? Enige wat ik heb veranderd is naar 533Mhz, 2.2V en de timings 5-5-5-15. Er staan er nog een hoop andere maar heb geen idee of en wat daar veranderd dient te worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 290265 op 23-06-2009 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
kalizec schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:15:
[...]

Maar ze zijn zeker ook niet uitmuntend, want uitmuntend betekend dat ze uitblinken, beter zijn dan gemiddeld, best of the best, etc. Want waren ze dat wel, dan had AMD die CPU gebint als 720BE of als ze alle vier zoveel beter waren geweest als 995BE. Dus zijn ze niet prima.

En dus kunnen zijn, in mijn context, zoals ik schrijf en zoals ik de Nederlandse taal gebruik (en Van Dale geeft me hier gewoon gelijk in) niet-slecht en niet-prima.
Omdat jij zo bent van definities heb ik jouw woordenboek geraadpleegd: niet bw, het tegengestelde van wel: ik heb het ~ gedaan; hij is ~ meer is dood; (zachte aandrang) zou je het ~ eens proberen?
http://www.vandale.nl/van...ordenboek/?zoekwoord=niet
Prima betekent op zich uitmuntend, zet je er niet voor dan is het opeens een negatieve betekenis. Cores van een 710 werken idd minder goed als die van een 955 of 720, maar ze zijn PRIMA. Ik vind het gewoon onzin dat jij roept dat een goedkopere processor NIET PRIMA zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Defeater schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:54:
[...]

Omdat jij zo bent van definities heb ik jouw woordenboek geraadpleegd: niet bw, het tegengestelde van wel: ik heb het ~ gedaan; hij is ~ meer is dood; (zachte aandrang) zou je het ~ eens proberen?
http://www.vandale.nl/van...ordenboek/?zoekwoord=niet
Prima betekent op zich uitmuntend, zet je er niet voor dan is het opeens een negatieve betekenis.
En een negatieve betekenis in een niet-binaire situatie levert op: Het verhaaltje rondom ABC zoals eerder gepost.
Cores van een 710 werken idd minder goed als die van een 955 of 720, maar ze zijn PRIMA. Ik vind het gewoon onzin dat jij roept dat een goedkopere processor NIET PRIMA zou zijn.
Daar verdraai je mijn woorden weer. Ik heb nooit geschreven dat een goedkopere processor niet prima is. Ik schreef dat de Cores van een 710 niet prima cores zijn als je het bekijkt van het perspectief van alle Phenom II cores.

Anyway, ik ga het hierbij laten. Er valt met jou niets aan te vangen, je zit vast in binaire logica en kunt kennelijk gewoon niet overweg met logica waar in andere waarden dan 0 en 1 bestaan. Maar ik zou het in ieder geval plezierig vinden als je het vanaf nu na laat mijn woorden te verdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Anoniem: 290265 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 07:27:
Hoe verander ik die geheugen/ CPU ratio?
Dat kun je in de BIOS doen, in principe in hetzelfde scherm als je memory-timings. Mocht het niet in datzelfde scherm kunnen, dan is het het scherm daarvoor een regel of twee boven de knop waarmee je bij je memory-timings komt.
Ik zal vanavond eens kijken naar de bank cycle time. Waar moet ik hem op zetten?
Bank Cycle Time (Ook wel Trc genoemd) moet groter of gelijk zijn aan de som van Trp + Tras. Voor enige marge zou ik eerste Trp + Tras + 2 proberen.
Welke settings moet ik anders nog aanpassen voor het geheugen? Enige wat ik heb veranderd is naar 533Mhz, 2.2V en de timings 5-5-5-15. Er staan er nog een hoop andere maar heb geen idee of en wat daar veranderd dient te worden.
Je BIOS stelt 'waarden' voor als je de boel op auto zet. In principe kun je er van uit gaan de je BIOS een grotere kans heeft die waarden goed te gokken dan dat ie er naast zit. Dus probeer gerust eerst die AUTO-waarden eens. Ze zijn namelijk bijna allemaal afgeleiden van de eerste vier timings. En anders zul je even een foto moeten maken van je timings pagina in de BIOS.

Verder zul je nog een Trfc zien (ook wel Row Refresh Time), meestal uitgedrukt in milliseconden. Ik heb geen idee welke opties je daar precies hebt. Maar als je een stapje hoger gaat zitten dan auto kan dat geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Dat standby bij mij niet meer werkt ligt denk eerder aan de ACC functie of iets dergelijks. Zoals Firefox al opmerkte. Niet aan de vierde core zelf. Die is echt superstabiel.

@ Firefox: Een nieuwere bios is er nog niet en in de eerdere biossen kon je geen vierde core unlocken.

P.s. mijn cpu wordt geen 60 graden ofzo. De core temp is niet uit te lezen, maar de cpu tempmeter van asus werkt nog wel en die geeft 43 graden aan. De core temps zijn meestal ongeveer 10 a 8 graden koeler dan deze waarde. Dus het wordt niet echt veel warmer dan met 3 cores.

[ Voor 33% gewijzigd door KarlMarX op 23-06-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Vandaag mijn PH II 940 tot het uiterste gedreven met sucses !
Vcore is 1.580v
En jawel het is op mijn trouwe MSI K9A2 Platinum (SB 600) ;)
Hij is benchmark stabiel op 4Ghz..
Afbeeldingslocatie: http://valid.canardpc.com/cache/banner/591508.png

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
1,580V is wel belachelijk hoog. Iets van temperaturen genoteerd?

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noel schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:16:
Vind het niet eens zo hoog voor 4GHz benchmark stabiel. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Noel schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:16:
Ik weet dat het hoog is maar het is ook een SS shot...
Temp was idle 45 graden ,load zal het iets in de 62 a 65 graden zijn.
Op 4GHz is de vcore maar 1.54v dus het valt allemaal best mee met deze cpu :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik heb toch even een vraag die ik "nog" nergens heb gevonden...

Iemand ervaring met het unlocken van een X3 BE op een Asus M3A78...? Misschien met een nieuw/ andere bios? Ik heb momenteel namelijk geen ACC functie op mijn bios van 1001..
Nu heb ik ergens gelezen dat een M4A wel een bios versie heeft met de welbekende ACC functie alleen lijkt mij het veranderen van een bios van een M4A op een M3A niet echt safe...
Iemand ervaring met de nieuwste bios of het flashen naar een M4A? Of zorgt mijn SB700 voor problemen dan?

Aangezien ik nog een 0903 720 heb wil ik deze eigenlijk wel eens proberen nu, of moet ik toch voor een ander Mobo kijken als ik dat wil?

[ Voor 27% gewijzigd door Humma Kavula op 23-06-2009 17:36 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
kalizec schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:31:
[...]

En een negatieve betekenis in een niet-binaire situatie levert op: Het verhaaltje rondom ABC zoals eerder gepost.

[...]

Daar verdraai je mijn woorden weer. Ik heb nooit geschreven dat een goedkopere processor niet prima is. Ik schreef dat de Cores van een 710 niet prima cores zijn als je het bekijkt van het perspectief van alle Phenom II cores.

Anyway, ik ga het hierbij laten. Er valt met jou niets aan te vangen, je zit vast in binaire logica en kunt kennelijk gewoon niet overweg met logica waar in andere waarden dan 0 en 1 bestaan. Maar ik zou het in ieder geval plezierig vinden als je het vanaf nu na laat mijn woorden te verdraaien.
Je bent gewoon iemand die het niet kan hebben dat ik gelijk heb, ik zit niet vast in binaire logica, jij zit vast in je eigen droomwereld. Ik zie het opgeven ook als een teken van zwakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Umm, ik ben het met je oneens.
Discussie stoppen is niet zwak, maar wanneer het zo kansarm is en nergens meer over gaat juist verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Anoniem: 305055 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:01:
Umm, ik ben het met je oneens.
Discussie stoppen is niet zwak, maar wanneer het zo kansarm is en nergens meer over gaat juist verstandig.
Zegt onze Master_Overklokker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Goed idee!

Misschien een tipje op bovenstaand..? :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
The Mask, hoe staat het met jouw 550?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Humma Kavula schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:39:
Goed idee!

Misschien een tipje op bovenstaand..? :P
Overklokken van deze cpu ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Defeater schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:46:
The Mask, hoe staat het met jouw 550?
Die heeft er geen zin in.
Hij heeft 1 keer geboot met 4 cores en dat was ook de enige keer, als ik nu ACC aan zet in het bios en save en exit doe valt de PC gewoon uit. En kan ik hem pas aan zetten na een bios reset.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nee,

mijn vraag iets eerder omtrent het unlocken van een 720.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Humma Kavula op 23-06-2009 20:00 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Speedy-J schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:51:
[...]

Overklokken van deze cpu ofzo? :P
Nee,

-edit-...Sorry voor de dubbelpost.. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Humma Kavula op 23-06-2009 20:00 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Humma Kavula schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:58:
Nee,

Je zegt dat je een SB700 southbridge hebt, dan kan het niet je moet een SB710 of SB750 Southbridge hebben. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

-The_Mask- schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:00:
[...]

Je zegt dat je een SB700 southbridge hebt, dan kan het niet je moet een SB710 of SB750 Southbridge hebben. ;)
Klopt...

Damn, dat wordt shoppen, had een stiekeme hoop dat het met een SB700 ook kon..

Wel iemand ervaring met 0903 versie van de X3? Ik lees overal dat de 0904 prima werkt,maar die van mij vind ik weinig van, wel een paar waar die dus niet bij werkt dus dan weet ik niet of ik wel moet shoppen naar een nieuw mb.. 8)7

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Humma Kavula schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:05:

Wel iemand ervaring met 0903 versie van de X3?
Mijn Phenom II X3 720 BE 0903GPMW kan niet geunlocked worden.
Wat staat er bij jouw achter de cijfers?

Want ook niet elke 0904 werkt trouwens. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik verdenk die Amerikaanse chipbakkers gewoon van nationalisme. De quadcores in vermomming van tripple cores houden ze binnen de grenzen van de states, en de echte tripple cores, die mogen die europeanen wel hebben. Het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

-The_Mask- schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:15:
[...]

Dan moet ik eerst even de pc openschroeven.. Heb het wel ergens opgeschreven maar je weet hoe dat gaat...

Maar GPMW klinkt mij bekend in de oren, bedankt voor de reply!, ik ga ermee aan de slag _/-\o_

-edit-

Helaas, idd een GPMW.. :( , (die van jou ook van azerty toevallig? :+ ..)

Dit is mij geen nieuw mobo waard, draait zo ook alles goed t.o.v. mijn vorige systeem en weegt niet op voor een kleine kans op een extra core.. Thnx anyway!

[ Voor 19% gewijzigd door Humma Kavula op 23-06-2009 20:54 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog even naar aanleiding van de vorige reactie geprobeerd om de bank cycle timing te veranderen en te kijken naar wat andere settings in de BIOS maar krijg het niet aan het werken. Op 1066Mhz na een aantal seconden een reboot in memtest.

Hier even de foto's van de BIOS. Misschien dat iemand me op weg kan helpen.... :)
Ik vind het ook nogal raar wat Memtest aangeeft, zie foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2454/3654999148_f5ca49d7d1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2475/3654998674_051177bdcc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3551/3654998338_734e9f4dfe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2451/3654198351_a4ed5102e6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Ik kan me vergissen, maar naar mijn idee horen in de BIOS je DIMM's als Trfc0 en Trfc1 getoond te worden als DIMM 1 en DIMM 3. In mijn BIOS F4G voor GA790XT-UD4P is dat namelijk het geval. Dus wellicht heb je je DIMM's niet 'netjes' verdeeld voor dual-channel en krijg je je DIMM's daarom niet stabiel samen op een enkel channel?

[edit]

En anders is Gigabyte weer eens lekker inconsequent qua BIOS-software.

[ Voor 11% gewijzigd door kalizec op 23-06-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kalizec schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:24:
Ik kan me vergissen, maar naar mijn idee horen in de BIOS je DIMM's als Trfc0 en Trfc1 getoond te worden als DIMM 1 en DIMM 3. In mijn BIOS F4G voor GA790XT-UD4P is dat namelijk het geval. Dus wellicht heb je je DIMM's niet 'netjes' verdeeld voor dual-channel en krijg je je DIMM's daarom niet stabiel samen op een enkel channel?

[edit]

En anders is Gigabyte weer eens lekker inconsequent qua BIOS-software.
Ik heb het boekje nagekeken en daar staat het tegenovergestelde in wat jij stelt.
MAAR... :)

Ik heb het 2e latje een bank verder gezet en nu lijkt het een stuk stabieler.

Ik krijg wel met de intel burn test een critical error maar de pc reset zich niet meer. Enig idee waardoor dit zou kunnen? Verder heb ik nog een maal een BSOD gehad met PFN LIST CORRUPT.

In everest heb ik even de memory benchmark gedraaid.
Unganged Dual Channel DDR2-1074 SDRAM 5-5-5-15 CR2
Daar staat dat mijn DRAM:FSB RATIO 16:6 is. Is dat wel ok?

Wat me verder opvalt is dat ik voorheen in Sisoft Sandra een hogere bandwidth had.. was 10.000 nog wat en nu 7.000 nog wat. Kan dit liggen aan de timings? Maar wel 1000 punten meer in 3dmark06 en meer punten in Passmark performance test?? Erg vaag...

Heeft iemand nog tips hoe ik kan testen en wat ik eventueel nog moet aanpassen/ nakijken?

Wat ik verder ook vreemd vind is dat ik in AMD Overdrive geen voltages kan uitlezen van het geheugen en ook niet kan zoeken op AMD Black Edition memory profiles..dit is greyed out.

alvast bedankt voor enige tips... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290265 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:47:
[...]

Ik heb het boekje nagekeken en daar staat het tegenovergestelde in wat jij stelt.

Ik krijg wel met de intel burn test een critical error maar de pc reset zich niet meer. Enig idee waardoor dit zou kunnen? Verder heb ik nog een maal een BSOD gehad met PFN LIST CORRUPT.

Wat me verder opvalt is dat ik voorheen in Sisoft Sandra een hogere bandwidth had.. was 10.000 nog wat en nu 7.000 nog wat. Kan dit liggen aan de timings? Maar wel 1000 punten meer in 3dmark06 en meer punten in Passmark performance test?? Erg vaag...

Heeft iemand nog tips hoe ik kan testen en wat ik eventueel nog moet aanpassen/ nakijken?

Wat ik verder ook vreemd vind is dat ik in AMD Overdrive geen voltages kan uitlezen van het geheugen en ook niet kan zoeken op AMD Black Edition memory profiles..dit is greyed out.

alvast bedankt voor enige tips... :)
BTW, nog iets....

In de BIOS staat dat het standaard voltage van Vcore 1.35V is.
Als ik dan kijk bij hardware temps etc, staat ie op 1.42V.

Bij speedfan in windows staat ie ook op 1.42V, maar in AMD Overdrive staat er aangegeven 1.35V.

Wat is nu correct? 8)7
Ook de afwijking in de BIOS van het DRAM geheugen, is ingesteld op 2.2V, maar geeft aan 2.240.

Kan dit met de onstabiliteit te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Anoniem: 290265 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:47:

Ik had het over 'in de BIOS'. Want ik weet dat in je handleiding staat dat ze allebei naast elkaar moeten in slot 1 en 2. Maar als ik dat bij mijn XT doe, dan krijg ik die twee DIMMs te zien als DIMM1 en 3 (Trfc0 en Trfc1). Mij aanname was dan ook dat je ze nu niet naast elkaar had zitten.

Anyway, als het nu stabiel werkt is de vraag of de boel nu nog wel in Dual-Channel draait of niet. Controleer dat eens. Over begrijp ik dat de boel ook dan niet stabiel werkt (immers Intel Burn Test instabiel),
Wat kwam daar als bandbreedte uit? (Simpele manier om te bepalen of het dan dual-channel draait).
Geen idee, want een Phenom heeft geen FSB. Kijk eens met AMD Overdrive. Dat programma is tenslotte het beste in staat om gegevens en settings van de CPU uit te lezen.
Inderdaad raar, maar het bevestigd wel dat je nu single-channel draait. Ze die DIMM eens terug op zijn plek en stel in dat de boel op Ganged Mode draait ipv Unganged Mode.

Wat ik verder ook vreemd vind is dat ik in AMD Overdrive geen voltages kan uitlezen van het geheugen
Dit is inderdaad raar.
en ook niet kan zoeken op AMD Black Edition memory profiles..dit is greyed out.
Dit is normaal, slechts weinig geheugen ondersteunt dit.

[edit]

[quote]Anoniem: 290265 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:51:

Bij speedfan in windows staat ie ook op 1.42V, maar in AMD Overdrive staat er aangegeven 1.35V.

BIOS PC Health > AMD Overdrive > Overige tools. Kortom, lijkt mij gewoon 1,35 volt. Overigens bestaat er nog iets genaamd Vdroop en dat verklaard in ieder geval het merendeel van een dergelijke afwijking al.
Kan dit met de onstabiliteit te maken hebben?
2,24 volt ipv van 2,20 volt is geen reden voor instabiliteit.

[ Voor 14% gewijzigd door kalizec op 24-06-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 290265 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:51:
[...]

BTW, nog iets....

Wat is nu correct? 8)7
Ze zijn allemaal correct. ;)

Het ingestelde voltage is namelijk 1,35V en dit geeft AMD Overdrive en bios weer. De andere twee geven het voltage op dat moment weer, uitgelezen door sensors. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ kalizec

In Everest benchmark staat nu:

Ze zaten idd in slot 1 en 2.
Vanavond ga ik eens een volledige memtest draaien.

De nieuwe bandbreedte die bij Sandra uit kwam, was 7.9 GB, is dat een reele waarde? Wat heb je zelf @ 1066MHZ?

Wat moet ik in AMD Overdrive nakijken mbt tot die 16:6 ratio? Alles staat standaard HTT reference clock/ 200, HTT Link 1800Mhz.

Vanavond ga ik nog eens goed testen, de pc reset zich niet meer als voorheen, dan kon ik alleen de pc weer werkend krijgen door de CMOS te resetten.

Bedankt voor je info iig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 06-06 22:58
Anoniem: 305055 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:33:
Ik verdenk die Amerikaanse chipbakkers gewoon van nationalisme. De quadcores in vermomming van tripple cores houden ze binnen de grenzen van de states, en de echte tripple cores, die mogen die europeanen wel hebben. Het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd.
Is dat een hint naar je eerdere post over jouw zogenaamde quadcore die geen quadcore kan worden? Beetje kinderachtig om daar zo'n opmerking omheen te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307530

Ik heb net een amd Phenom 2 X3 720 BE edition en een Gigabyte MA790X-UD4. Daarmee is het mij gelukt om de 4de core werkend te krijgen alleen als ik windows opstaart krijg ik allemaal artifacts en dat is niet zo als ik hem dan weer uitzet. Is dit te verhelpen. Hij loopt standaard op 2.8Ghz en de 4de core heb ik zelfs op 2Ghz gezet alleen toen lukte het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 19:16

Milmoor

Footsteps and pictures.

Je zou kunnen proberen het voltage licht te verhogen. Dat helpt soms tegen instabiliteit als een core een bepaalde snelheid net niet trekt. Mogelijk helpt dit ook voor een gammele vierde core.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet toevallig iemand wat de theoretische bandbreedte is van DUAL CHANNEL ddr2-1066 MHZ?
Het gaat er om wat de bandreedte kan zijn in dual channel.

Heb al wat gevonden, maar is dit nu de bandbreedte voor dual channel?

De theorethische bandwith is 8533 MB/s. Ik haal zelf iets meer dan 7000MB/s.

http://en.wikipedia.org/wiki/DDR2_SDRAM

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 290265 op 24-06-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Anoniem: 290265 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:50:
Weet toevallig iemand wat de theoretische bandbreedte is van DUAL CHANNEL ddr2-1066 MHZ?
Het gaat er om wat de bandreedte kan zijn in dual channel.

Heb al wat gevonden, maar is dit nu de bandbreedte voor dual channel?

De theorethische bandwith is 8533 MB/s. Ik haal zelf iets meer dan 7000MB/s.

http://en.wikipedia.org/wiki/DDR2_SDRAM
Ziet er prima uit hoor ik schat dat je 86% efficiency scored bij de memory bandwidth test.
Meer is er gewoon niet uit te peuteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
De theoretische bandbreedte bij Dual Channel PC2-8500 (DDR2-1066) is kort gezegd 2x8500 =
17000MB/s.

De conclusie is dus dat om een of andere reden je systeem stabieler draait in single-channel, met een belaste geheugencontroller terwijl de ander uit zijn neus loopt te vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er net achter gekomen dat het toch singel channel was en heb nog steeds problemen op 1066Mhz. Heb de dimm nu gezet in 3 en 4 op 800Mhz en opnieuw gekeken. Nu geeft ie aan in AOD en Sandra dat ie dual channel heeft met bandwidth 10.39 GB, efficiency 82.4%.
Krijg het dus niet stabiel op 1066mhz

Eigelijk wel vervelend... daar koop je het niet voor he... :O

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen, heb naar mijn idee wel alles gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:32
Anoniem: 307530 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:09:
Ik heb net een amd Phenom 2 X3 720 BE edition en een Gigabyte MA790X-UD4. Daarmee is het mij gelukt om de 4de core werkend te krijgen alleen als ik windows opstaart krijg ik allemaal artifacts en dat is niet zo als ik hem dan weer uitzet. Is dit te verhelpen. Hij loopt standaard op 2.8Ghz en de 4de core heb ik zelfs op 2Ghz gezet alleen toen lukte het ook niet.
zucht, iedereen neemt aan dat x3 720 gratis x4tjes zijn.

AMD heeft die cores gelocked voor een reden.

Misschien lukt het je om em stabiel te krijgen met een hoger voltage ofzo, maar dit zou dan ten kostte gaan van levensduur, en e.v.t. een hogere overclock die meer perfomance bied.

[ Voor 13% gewijzigd door rubbieus op 24-06-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243975

Milmoor schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:04:
Je zou kunnen proberen het voltage licht te verhogen. Dat helpt soms tegen instabiliteit als een core een bepaalde snelheid net niet trekt. Mogelijk helpt dit ook voor een gammele vierde core.
Nee ook met extra voltage lukt het niet om de 4de core werkend te krijgen. Ik heb hem zelfs tot 1.45V gedaan. Ik hoor heel veel gekraak in het geluid als ik een geluid afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Net m'n X3 8750 ingeruild voor een nieuwe PII X2 550 BE. Alleen het oc' en gaat niet superlekker. Ik heb zo het idee dat het allemaal wordt tegengehouden door de SB600chipset. Terwijl ik wel wc erop heb. Nog niet boven de 3.6ghz gekomen terwijl anderen dat met lucht makkelijk halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekerwauz_NL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:54

Koekerwauz_NL

AMD scorpius

[System Specs]:
CPU: AMD 955
Stepping:0911BPMW
CPU Cooler:IFX-14 met SilenX IXP76-18
Moederbord + Bios: DFI LP UT 790FX-M2RS laatste bios
Geheugen:OCZ 1066 platinum
Voeding:Antec QP850

[OC Settings]:
CPU V-Core:1,33
CPU NB Voltage: stock
HTT Voltage: stock
SB Voltage:stock
Memory Voltage: 2,1
CPU Multiplier: 18
NB Multiplier:14
HTT Speed:
HTT Multiplier:
Memory Divider:
Advanced Clock Calibration Setting:no

[OC Results]:
CPU Speed:3600
NB Speed:2400
HTT Speed:2400
Memory Speed + Timings:5-5-5-15@1066 DDR2
Max Load Temp:55
Idle Temps:38
Stability Tests:OCCT 1 hour stable

Of
3,8@1,45 Volt maar nog niet stable op OCCT 1 hour

[ Voor 4% gewijzigd door Koekerwauz_NL op 24-06-2009 21:57 ]

Crosshair V, FX-6200, HD 6970, Corsair sizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:44
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:15:
[...]

Ik heb het 1 keer geprobeerd en het is niet gelukt. Ik probeer het ook niet meer gezien dat er mensen zijn die er problemen mee hebben. En ik heb een 0904.

ps ik draai nu 3600Mhz op 1.42V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Anoniem: 91868 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:31:
Net m'n X3 8750 ingeruild voor een nieuwe PII X2 550 BE. Alleen het oc' en gaat niet superlekker. Ik heb zo het idee dat het allemaal wordt tegengehouden door de SB600chipset. Terwijl ik wel wc erop heb. Nog niet boven de 3.6ghz gekomen terwijl anderen dat met lucht makkelijk halen.
Een SB600 chipset zou makkelijk boven de 3.6Ghz uit kunnen komen hoor,hier is mijn 940 stabiel bij 3.8Ghz en dat ook met een SB600 Chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290265 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:25:
Ik ben er net achter gekomen dat het toch singel channel was en heb nog steeds problemen op 1066Mhz. Heb de dimm nu gezet in 3 en 4 op 800Mhz en opnieuw gekeken. Nu geeft ie aan in AOD en Sandra dat ie dual channel heeft met bandwidth 10.39 GB, efficiency 82.4%.
Krijg het dus niet stabiel op 1066mhz

Eigelijk wel vervelend... daar koop je het niet voor he... :O

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen, heb naar mijn idee wel alles gehad...
Niemand een idee? Wil het geheugen gebruiken op 1066Mhz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246336

@Tibor

Ik heb 4x1GB KHX ddr2 MET 2.03V OP 1066MHZ in dualchannel draaien.
Dit icm een 940BE en een Gigabyte 790GP-DS4H moedrebord.

De eerste keer opstarten met 4 reepjes gaf een bootloop.
Na verwijderen van 2 reepjes en clear cmos,kon ik het bios in en heb het geheugen op 2.2 V gezet.
Ik kon nu de 2 reepjes weer terug zetten en de boel bleef nu stabiel.
Het Gigabyte bios gaf wel losse timings in auto om 4 reepjees op 1066 te kunnen draaien.

Ik heb later nog het geheugen naar 2.03v(+0.15) terug kunnen brengen,en de meeste timing istellingen

op of net boven de SPD waarden kunnen zetten.

Het draait zo al een poos onder diverse biosen en telkens de zelfde gevonden bios settings.
Maw het is gewoon goed mogelijk om 2 channels = 4 reepjes op 1066 te draaien met de PhenomII.
Ware het niet dat sommige mensen er gewoon pech mee hebben en het gewoon niet stabiel krijgen om de

een of andere reden.

Minimum Ras Active Time staat hier op 18T
TwTr Command Timing op 4T
TrFc0 for dimm1 105ns
TrFc2 for dimm2 105ns
TrFv1 for dimm3 105ns
TrFc3 for dimm4 105ns
Ras to Ras delay kan ik op je plaatje niet zien maar staat hier op 4T.

Je andere settings zijn gelijk aan die van mij.

edit

om dit verhaal te verantwoorden hierboven ,je hebt natuurlijk een ander mobo en maar 2 reepjes KHX
maar het is MOGELIJK om die instellingen die jij wilt te kunnen draaien.
Maar mss zoals de Mask zegt is het toch de memcontroller of heb je een rot reepje kan ook nog

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 246336 op 29-06-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het misschien een idee om de timings niet op 5-5-5-15 te zetten maar losser bvb op 5-5-5-18 of 6-6-6-18 oid?

@gadjo, ik zal die instellingen eens proberen over te nemen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zou de 2 1066mhz reepjes eens los proberen lijkt er op dat er een rot is of afwijkende waardes heeft

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stamp schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:26:
Ik zou de 2 1066mhz reepjes eens los proberen lijkt er op dat er een rot is of afwijkende waardes heeft
dat kan ik idd ook eens proberen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Met mijn Phenom II 720be in combinatie met de Gigabyte MA-790XT-UD4P is de 4e core unlocked en stabiel. Ik kan hem zelfs overclocken tot 3.4ghz zonder voltageverhoging. Als ik de core uitschakel gaat de rest wel harder. Met drie cores dus hogere OC.

Ik heb hem unlocked door de bios naar F4G te flashen, ACC op "hybrid" te zetten en alle ACC-percentages op "0%". Als bewijs hieronder een link naar een 3dmark06 screenshot dat de nieuwe core registreert:

http://images.hardwareinf...s/benchmarks/008702-2.jpg

Let wel, in die benchmark is hij niet naar 3.4 maar naar 3.2 overgeclocked. Alleen de multiplier naar 16x. Ik zal later eventueel een screenshot met hogere OC posten. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik wilde ook eens mijn cpu overclocken, zodoende alle tools beschreven in de topicstart gedownload. Ik denk begin maar eens zonder overclock met het draaien van Prime95, zodat ik alle standaard temps kan bekijken met cpuid HW monitor.

De temps blijven allemaal lekker koel, de cpu een graadje of 29/30.
Maar dan ineems geeft prime95 een error, core 2 is gestopt met werken omdat er een fout is opgetreden. Ik denk dat kan toeval zijn. Dus ik nog een keer stresstesten. Maar nu stopt core1 ermee door een fout.

Mijn pc blijft wel nog gewoon stabiel doorwerken. Kan ook rustig zonder reboot prime95 nog eens runnen waarna die na ongeveer 15 tests weer een fout geeft in een vd cores.

Betekend dit dat mijn cpu brak is?

Specs.

GA-MA790x-UD4
P2 X3 720
4GB kingston hyper-x
Sapphire 3870
500W ocz powerstream
1TB Samsung spinpoint F1
320GB Samsung Spinpoint
Antec P183
Scythe Mugen2
Xtra 120mm Papst 5V

[ Voor 11% gewijzigd door Doppert op 03-07-2009 22:43 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik weet niet hoe het met AMD zit,
maar kan je met coretemp de vid uitlezen?

Wie weet heeft je mobo last van een enorme vdrop / vdroop en krijgt hij te weinig voltage onder load oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Negakinu schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:15:
Met mijn Phenom II 720be in combinatie met de Gigabyte MA-790XT-UD4P is de 4e core unlocked en stabiel. Ik kan hem zelfs overclocken tot 3.4ghz zonder voltageverhoging. Als ik de core uitschakel gaat de rest wel harder. Met drie cores dus hogere OC.

Ik heb hem unlocked door de bios naar F4G te flashen, ACC op "hybrid" te zetten en alle ACC-percentages op "0%". Als bewijs hieronder een link naar een 3dmark06 screenshot dat de nieuwe core registreert:

http://images.hardwareinf...s/benchmarks/008702-2.jpg

Let wel, in die benchmark is hij niet naar 3.4 maar naar 3.2 overgeclocked. Alleen de multiplier naar 16x. Ik zal later eventueel een screenshot met hogere OC posten. :)
Mijn vierde core is ook stabiel, allen werkt bij mij standby niet meer. Werkt dit nog wel goed bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Doppert schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:39:
Ik wilde ook eens mijn cpu overclocken, zodoende alle tools beschreven in de topicstart gedownload. Ik denk begin maar eens zonder overclock met het draaien van Prime95, zodat ik alle standaard temps kan bekijken met cpuid HW monitor.

De temps blijven allemaal lekker koel, de cpu een graadje of 29/30.
Maar dan ineems geeft prime95 een error, core 2 is gestopt met werken omdat er een fout is opgetreden. Ik denk dat kan toeval zijn. Dus ik nog een keer stresstesten. Maar nu stopt core1 ermee door een fout.

Mijn pc blijft wel nog gewoon stabiel doorwerken. Kan ook rustig zonder reboot prime95 nog eens runnen waarna die na ongeveer 15 tests weer een fout geeft in een vd cores.

Betekend dit dat mijn cpu brak is?

Specs.

GA-MA790x-UD4
P2 X3 720
4GB kingston hyper-x
Sapphire 3870
500W ocz powerstream
1TB Samsung spinpoint F1
320GB Samsung Spinpoint
Antec P183
Scythe Mugen2
Xtra 120mm Papst 5V
Prime test ook je geheugen. Check eens je geheugen of die wel goed is. Misschien een kleine voltage verhoging op het geheugen en cpu doen en kijken of het probleem er dan nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265402

System Specs]:
Stepping:C2
CPU Cooler:Coolermaster V8
Moederbord + Bios: Msi 790fx-gd70 naar laatste bios geflashed
Geheugen: 6gb OCZ 1333 gold
Voeding:Coolermaster 850W
Videokaarten:Tri-fire Sapphire 4870x2 2gb gddr5
club 3d 4870 1gb gddr5 ( werkt monsterlijk btw)

[OC Settings]:
CPU V-Core:1,455
CPU NB Voltage: 1,35
Memory Voltage: 1.95
CPU Multiplier: 18,5
NB Multiplier:stock
HTT Speed:
HTT Multiplier: stock
Memory Divider:

[OC Results]:
CPU Speed:3716 ( hij pakt 200.9 mhz bij fsb)
NB Speed: 2100mhz
HTT Speed: 2100mhz
Memory Speed + Timings: Komen nog moet het thuis even aflezen de rest klopt wel
Max Load Temp:55
Idle Temps:48
Stability Tests: OCCT 1 hour stable, 3d mark vantage no crash ( score not included, trial key...). Amd overdrive 1 day stress test.

[EDIT]

Kwam in een aanbieding pack op 4 launch.
dus er maar gewoon in gegooid.
Cool and quiet is inderdaad uit. Maar het is best warm in Limboland. Had ik even betere monitoring met het overklokken. denk met c&q rond de 44-45.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 265402 op 07-07-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Anoniem: 265402 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:52:
System Specs]:
Stepping:C2
CPU Cooler:Coolermaster V8
Moederbord + Bios: Msi 790fx-gd70 naar laatste bios geflashed
Geheugen: 6gb OCZ 1333 gold
Voeding:Coolermaster 850W

[OC Settings]:
CPU V-Core:1,455
CPU NB Voltage: 1,35
Memory Voltage: 1.95
CPU Multiplier: 18,5
NB Multiplier:stock
HTT Speed:
HTT Multiplier: stock
Memory Divider:

[OC Results]:
CPU Speed:3716 ( hij pakt 200.9 mhz bij fsb)
NB Speed: 2100mhz
HTT Speed: 2100mhz
Memory Speed + Timings: Komen nog moet het thuis even aflezen de rest klopt wel
Max Load Temp:55 ( 60 met zomerweer , doe mij de winter maar)
Idle Temps:48
Stability Tests: OCCT 1 hour stable, 3d mark vantage no crash ( score not included, trial key...). Amd overdrive 1 day stress test.
Ziet er redelijk goed uit maar waarom heb jij 3x2Gb geheugen?
Of heb je 2x2Gb+2x1Gb?
Ik vind je idle temp ook wat hoog ,ik neem aan dat dit zonder C&Q is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ja ik weet het, Fudzilla is niet altijd betrouwbaar maar misschien wel handig om het in dit forum te gooien;

AMD Hits 7000.4 Mhz....

http://www.fudzilla.com/content/view/14543/1/

Eindelijk de 7! .. ( tijd voor win 7.. :P )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
:p GO AMD
En dat is nog maar de 955 want de 965 komt der aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op die snelheid is het :w i7 d:)b
Jammer genoeg is de koelings methode niet echt voor 24/7 geschikt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@ The Mask...

Goedemorgen!... |:(

Ik moet eens leren eerst alle topics door te nemen... 8)7 Ben wel de eerste in dit topic.. :P

@ Praga

Dit is gedaan met de TWKR 42 CPU, niet de 955 ( wellicht wel dezelfde soort die maar dan geoptimaliseerd..)

[ Voor 43% gewijzigd door Humma Kavula op 08-07-2009 20:40 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Humma Kavula schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:09:
Dit is gedaan met de TWKR 42 CPU, niet de 955 ( wellicht wel dezelfde soort die maar dan geoptimaliseerd..)
Een TWKR 42 komt van exact dezelfde dies als een 955 of welke andere Phenom II dan ook. Het verschil is dat de TWKR 42 CPU's er op uitgezocht worden dat ze een hoge lekstroom hebben. Dit is niet goed voor de levensduur en maakt ze alles behalve zuinig (ze passen op 955 snelheden zeker niet in de 125 watt TDP), maar maakt ook dat ze bij extreem lage temperaturen beter klokken dan vergelijkbare 955's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@ Kalizec

Thnx! Weer wat geleerd, ik was altijd in de gedachte dat TWKR juist een soort geoptimaliseerde 955 waren..

Qua levensduur, wat is het uiteindelijke verschil? Merkbaar in maanden, jaren of decennia.. :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Ik denk (maar dat is ook maar een schatting) dat een TWKR42 @ 955 snelheden nog wel prima een jaartje of vijf tot tien 24/7 kan werken. Mits voldoende gekoeld. Tis dan niet bepaald een zuinige CPU, maar hij zal wel ongeveer even lang mee gaan als een 955.

Het punt is dat dit soort CPU's eigenlijk voor OCen bedoeld zijn. En met luchtkoeling en een voltage van 1,6 of hoger geef ik de boel nog geen drie maanden @24/7 voordat ie overleden is aan elektron-migratie. Met waterkoeling of phase-change kun je het wellicht rekken tot een maand of twaalf. Maar ook dan zal de boel bij dergelijk hoge voltages uiteindelijk kapot gaan.

Maar dat is dan ook het punt, deze CPU's zijn niet bedoeld voor 24/7, maar voor overclocking met LN2 of liever nog LHe2. En op die temperaturen, voltages en kloksnelheden is de kans veel groter dat de boel gewoon doorbrand, dan dat er iets overlijdt aan elektro-migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dus zou theoretisch mijn 720BE met een beetje teveel lekstroom ( niet dat deze zo verkocht wordt ) ook een TWKR "kunnen" zijn, welliswaar niet met het antwoord op de ultieme vraag.. ;) want dan zou het 32 zijn en dat kan niet volgens de hitchikers guide to the galaxy...

Oh wat hou ik toch van deze die.. :')

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Inderdaad, in principe is dat mogelijk. (Al is het niet een beetje teveel, maar eerder veel te veel lekstroom).

Het zal overigens echt niet het enige zijn waar ze op getest hebben bij het uitzoeken van die TWKR 42's, maar in principe is het wel het enige verschil tussen een 955 en een TWKR 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 20:12
Ben weer opnieuw begonnen met het overclocken.. Ga in stapjes hoger zetten.. Nu weer paar weken even deze settings.

[System Specs]:
CPU: Phenom II 940BE
Stepping: 2
CPU Cooler: Zalman CNPS 9900
Moederbord + Bios: MSI DKA790GX Bios: 1.7
Geheugen: 2x 2GB OCZ Gold XTC 1066Mhz
Voeding: Coolermaster RealPower 550W

[OC Settings]:
CPU V-Core: 1.42
CPU NB Voltage: Auto
HTT Voltage: Auto
SB Voltage: Auto
Memory Voltage: 2.1
CPU Multiplier: 17.5
NB Multiplier: Auto
HTT Speed: 207
HTT Multiplier: Auto
Memory Divider: 3:8 (volgens CPU-Z )
Advanced Clock Calibration Setting: Off

[OC Results]:
CPU Speed: 3622Mhz
NB Speed: 1863Mhz
HTT Speed: 1863Mhz
Memory Speed + Timings: 1104mhz @ 5.6.6.18
Max Load Temp: 46 Graden
Idle Temps: 26 graden
Stability Tests: 4uur stressen met Everest Stability tool. 3dmark Vantage en 06. Games draaien...

Hoe komt t eigenlijk dat mijn NB snelheid standaard 1800Mhz is, en niet 2000mhz? Hoort dat bij die CPU of hoort die normaal ook 2000Mhz te draaien?

[ Voor 8% gewijzigd door Kuhr89 op 09-07-2009 18:52 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 23:30
omdat de HTT multiplier op auto staat, en waarschijnlijk niet boven de 2k wil komen, dus hij gaat van 10x naar 9x

My life for hire!

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste