Vrij logisch eigenlijk, bedanktkalizec schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:24:
[...]
Meerdere redenen:
- Niet een nette spreiding van het type instructies (overgrote deel zal bij een convertor toch SSEx zijn).
- Geen controle, het uitgerekende wordt niet gecontroleerd op fouten. Niet iedere fout levert immers een blue-screen op oid. En ook met fouten kan een dergelijk bestand achteraf converteerbaar zijn.
Ik heb een Arctic Freezer 64 Pro PWM-koeler gekocht: ik had namelijk gelezen dat de stock-koeler niet erg goed was. Hij staat nu echter op 'silent, zal hem inde BIOS op 'performance' zettenoioioi schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:29:
Heb je een koeler op je cpu? Zo ja, dan moet je misschien eens kijken naar je airflow want 56 graden met deze niet heel erg zware overklok lijkt veel. Zo nee (stock koeler), dan zit je nu wel ongeveer aan de maximale overclock waarschijnlijk.
Klopt maar de Freezer 64 Pro is ook niet super. Hij is wel stil en zo maar als je met de v-core gaat klooien gaat hij snel naar de 70c toe. Dus dan kun je toch beter een maatje groter gaan mochten die temps hoog worden. (bv een Arctic freezer xtreme of een Mugen 2000 of zo).kiang schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:47:
[...]
Ik heb een Arctic Freezer 64 Pro PWM-koeler gekocht: ik had namelijk gelezen dat de stock-koeler niet erg goed was. Hij staat nu echter op 'silent, zal hem inde BIOS op 'performance' zetten
Zelf gebruik ik ook die Freezer 64 pro maar dan tot 3.6 GHz op 1.4v. In een kast met veel airflow.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Anoniem: 123571
Zojuist mijn Phenom x3 overclock op 3Ghz @ 1.250v
Prime 95 ongeveer 1,5u laten draaien, geen fouten.
Met 4 cores unlocked = no boot
Phenom x3 710 2.6Ghz @ 3Ghz
OCZ Platinum 7-7-7-20
Asus Crosshair III
Radeon HD4890 OC
Prime 95 ongeveer 1,5u laten draaien, geen fouten.
Met 4 cores unlocked = no boot
Phenom x3 710 2.6Ghz @ 3Ghz
OCZ Platinum 7-7-7-20
Asus Crosshair III
Radeon HD4890 OC

Ik heb ook weer een nieuw Speeltje:
[System Specs]:
CPU: Phenom II 945
Stepping: CACYC AC 0922MPMW
CPU Cooler: Artic Freezer 64 Pro
Moederbord + Bios: DFI JR 790GX M2RS (Bios 03-26-09)
Geheugen: 2x2GB OCZ Platinum DDR2 1066
Voeding: Coolermaster M620
[OC Settings]:
CPU V-Core: 1,325v
CPU NB Voltage: Default 1,20v
HTT Voltage: Default
SB Voltage: Default
Memory Voltage: 2.00v
CPU Multiplier: 15x
NB Multiplier: 10x
HTT Speed: 240 MHz
HTT Multiplier: 8x
Memory Divider: 667 MHz
Advanced Clock Calibration Setting: No
[OC Results]:
CPU Speed: 3600 MHz
NB Speed: 2400 MHz
HTT Speed: 1920 MHz
Memory Speed + Timings: 832 MHz CL 5-5-5-12-T2
Max Load Temp: 58c
Stability Tests: 1 Uur OCCT Linpack
Dit heb ik so far voor elkaar gekregen. Niet slecht vind ik zelf. Begin nu tegen me NB limit aan te lopen. Heb nu 3.5 GHz met 2.5 GHz NB getest maar dat wou niet
Cpu speed is ook redelijk max op dat voltage.
Volgens mij is dit een 95 watt cpu aangezien hij stock 1.25v gebruikt. Mijn oude 940 BE had een stock voltage van 1.35v.
[System Specs]:
[OC Settings]:
[OC Results]:
Dit heb ik so far voor elkaar gekregen. Niet slecht vind ik zelf. Begin nu tegen me NB limit aan te lopen. Heb nu 3.5 GHz met 2.5 GHz NB getest maar dat wou niet
Volgens mij is dit een 95 watt cpu aangezien hij stock 1.25v gebruikt. Mijn oude 940 BE had een stock voltage van 1.35v.
[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 29-07-2009 16:39 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Mooi resultaat bij die VcoreAstennu schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:29:toon volledige bericht
Ik heb ook weer een nieuw Speeltje:
[System Specs]:
[OC Settings]:
[OC Results]:
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Ja dat was ook het plan. Eerst even de bios flashen naar de laatste beta. Eens kijken of hij dan misschien ook al stabieler is. En daar even mee fine tunnen. Wel zo handig.
Edit:
Ben alleen vergeten wat het default nb voltage was van de oude bios. De nieuwe heeft in ieder geval 1.3. Wat is dat bij jullie ? Ik ben nu 2550 aan het testen met 1.35v op de NB core.
Edit:
Ben alleen vergeten wat het default nb voltage was van de oude bios. De nieuwe heeft in ieder geval 1.3. Wat is dat bij jullie ? Ik ben nu 2550 aan het testen met 1.35v op de NB core.
[ Voor 36% gewijzigd door Astennu op 29-07-2009 17:22 ]
Ik heb op het moment dit, maar ik loop tegen wat rare problemen aan.
[System Specs]:
CPU: Phenom II 955
CPU Cooler: Scythe Mugen 2
Moederbord: GigaByte GA-MA790GP-UD4H, laatste bios
Geheugen: Kingston HyperX Dual Channel 1066 MHz 2x2gb
[OC Settings]:
CPU V-Core: 1,35 in BIOS (default) 1,42v in cpu-z
CPU NB Voltage: Default
Memory Voltage: 2.10v
CPU Multiplier: 18x
NB Multiplier: Default
HTT Speed: 200 MHz (200 in BIOS, 200,9 in cpu-z)
FSB:DRAM: 3:8
[OC Results]:
CPU Speed: 3616 MHz
NB Speed: 2000 MHz
Memory Speed + Timings: 1071 MHz 5-5-5-15
Max Load Temp: 57c
Stability Tests: 1 Uur OCCT
Het probleem zit zoals te zien is een beetje in de temperatuur, ik heb wel de fans niet op 100% omdat ze dan teveel lawaai maken.
Het rare is echter dat ik veel betere temperaturen had voordat ik mijn bios had geflashed. met het originele bios had ik op een gegeven moment een 3,8ghz overclock, met max temps van 58c. Maar, wat er gebeurde was dat hij wel door stabiliteitstests kwam, en dan op de meeste random momenten (niet tijdens de tests) viel hij opeens uit en wou totaal niet meer booten, totdat ik CMOS resette. Dit lijkt verholpen met de nieuwste bios, maar er zijn wel wat veranderingen aan de default settings. De grootste is dat het default vcore voltage met de originele BIOS 0,975 volt was, dus ik moest er iets van 0,4 volt bij doen om de 3,8GHZ stabiel te houden.
Met de nieuwe bios is de default vcore 1,35 volt, best een verschil dus, en het vervelendste is dus dat hij nu met dezelfde settings veel warmer lijkt te worden. Ook zegt cpu-z dat de vcore op 1,42 staat, terwijl hij in het bios op de default 1,35 staat. Een beetje raar allemaal, maar ik denk dat ik em zo maar hou, 61 is wel op het randje, maar dat zal ie met normaal gebruik hopelijk niet te vaak halen, en de omgevingstemperatuur is ook 26 op het moment, veel hoger zal dat ook niet worden.
edit: ik heb de fan verplaatst op de cpu-koeler, en zit nu op 56c load temps, dat is een stuk beter
Ik wist dat ik niet naar mn broer had moeten luisteren.
Trouwens, ik heb nog helemaal niet naar de NB gekeken, maakt een hogere clock daarop echt iets uit? Anders laat ik em gewoon zoals ie is, ik heb wel genoeg gekut met de computer nu vind ik zelf.
[System Specs]:
CPU: Phenom II 955
CPU Cooler: Scythe Mugen 2
Moederbord: GigaByte GA-MA790GP-UD4H, laatste bios
Geheugen: Kingston HyperX Dual Channel 1066 MHz 2x2gb
[OC Settings]:
CPU V-Core: 1,35 in BIOS (default) 1,42v in cpu-z
Memory Voltage: 2.10v
HTT Speed: 200 MHz (200 in BIOS, 200,9 in cpu-z)
FSB:DRAM: 3:8
[OC Results]:
CPU Speed: 3616 MHz
NB Speed: 2000 MHz
Memory Speed + Timings: 1071 MHz 5-5-5-15
Max Load Temp: 57c
Stability Tests: 1 Uur OCCT
Het probleem zit zoals te zien is een beetje in de temperatuur, ik heb wel de fans niet op 100% omdat ze dan teveel lawaai maken.
Het rare is echter dat ik veel betere temperaturen had voordat ik mijn bios had geflashed. met het originele bios had ik op een gegeven moment een 3,8ghz overclock, met max temps van 58c. Maar, wat er gebeurde was dat hij wel door stabiliteitstests kwam, en dan op de meeste random momenten (niet tijdens de tests) viel hij opeens uit en wou totaal niet meer booten, totdat ik CMOS resette. Dit lijkt verholpen met de nieuwste bios, maar er zijn wel wat veranderingen aan de default settings. De grootste is dat het default vcore voltage met de originele BIOS 0,975 volt was, dus ik moest er iets van 0,4 volt bij doen om de 3,8GHZ stabiel te houden.
Met de nieuwe bios is de default vcore 1,35 volt, best een verschil dus, en het vervelendste is dus dat hij nu met dezelfde settings veel warmer lijkt te worden. Ook zegt cpu-z dat de vcore op 1,42 staat, terwijl hij in het bios op de default 1,35 staat. Een beetje raar allemaal, maar ik denk dat ik em zo maar hou, 61 is wel op het randje, maar dat zal ie met normaal gebruik hopelijk niet te vaak halen, en de omgevingstemperatuur is ook 26 op het moment, veel hoger zal dat ook niet worden.
edit: ik heb de fan verplaatst op de cpu-koeler, en zit nu op 56c load temps, dat is een stuk beter
Trouwens, ik heb nog helemaal niet naar de NB gekeken, maakt een hogere clock daarop echt iets uit? Anders laat ik em gewoon zoals ie is, ik heb wel genoeg gekut met de computer nu vind ik zelf.
[ Voor 7% gewijzigd door oioioi op 29-07-2009 20:54 ]
Een hogere NB clock maakt degelijk veel uit ,je krijg best veel geheugen bandbreete terug door alleen al de NB van 1800Mhz naar 2000Mhz te clocken.
Meestal gaat dat goed tot ongeveer 2400Mhz NB clock met stock NB voltage...
Meestal gaat dat goed tot ongeveer 2400Mhz NB clock met stock NB voltage...
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Wel grappig. Had gister stability problemen. Bleek achteraf dat dat kwam omdat ik me geheugen op unganged gezet had. Dat heb ik eerder nooit gehad. Maar op ganged was het ineens wel weer prime stabiel. Zal deze week ook eens met memtest gaan testen of ik dan ook errors zie op unganged.
Ik ben inmiddels beland bij 3.55 GHz voor de cores en 2450 MHz voor de NB. Dit op 1.35v voor de cores en 1.25v voor de NB.
NB meer volt geven maakte niets uit. 2.5 was gewoon niet te halen. CPU clock vind ik ook wel wat tegenvallen voor dat voltage.
NB meer volt geven maakte niets uit. 2.5 was gewoon niet te halen. CPU clock vind ik ook wel wat tegenvallen voor dat voltage.
Bij mij hielp het wel. Je moet over de 1.3 volt gaan voor 2.5/2.6GHZ voor de NB. En 1.35 is zeer netjes voor 3,55GHz.Astennu schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:50:
Ik ben inmiddels beland bij 3.55 GHz voor de cores en 2450 MHz voor de NB. Dit op 1.35v voor de cores en 1.25v voor de NB.
Ik heb mijn AMD X4 940 op 3600 MHz @ 1.45v en de NB op 2600MHz @ 1.3375v geklokt. Ik heb overigens de multiplyer van de CPU, CPU-NB en HT-Link aangepast dus geen HT overclocking.
EDIT: Ik zie net dat je geen black edition heb. Dat je de CPU-NB niet op die snelheid kan krijgen komt waarschijnlijk doordat je chipset nb meer voltage moet hebben voor die ht snelheid.
[ Voor 12% gewijzigd door THE_FIREFOX op 31-07-2009 12:25 ]
Hallo,
Ik heb mijn X4 940BE nu op 3800MHz lopen @ 1,475v en de NB op 2800MHz met een multiplier van 14 dus en @ 1,35v. Maar ben nu nog bezig met stresstesten met prime95, is kijken hoe lang die het zo volhoudt
. Het gaf in ieder geval wel een aardig verschil in super pi 1,5mod daar had ik nu een tijd van 18,375s terwijl die standaard boven de 20 lag.
Ik heb mijn X4 940BE nu op 3800MHz lopen @ 1,475v en de NB op 2800MHz met een multiplier van 14 dus en @ 1,35v. Maar ben nu nog bezig met stresstesten met prime95, is kijken hoe lang die het zo volhoudt
Wat voor koeling gebruik je ? Ik kan hem niet voor lange tijd stabiel houden op die cpu snelheid met een scythe mugen (lucht koeling). Met normaal weer is het 30 min OCCT stabiel. Met zomers weer maximaal 5 minuten met OCCT. Overigens is OCCT stuk zwaarder dan prime95Bose 305 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:46:
Hallo,
Ik heb mijn X4 940BE nu op 3800MHz lopen @ 1,475v en de NB op 2800MHz met een multiplier van 14 dus en @ 1,35v. Maar ben nu nog bezig met stresstesten met prime95, is kijken hoe lang die het zo volhoudt. Het gaf in ieder geval wel een aardig verschil in super pi 1,5mod daar had ik nu een tijd van 18,375s terwijl die standaard boven de 20 lag.
Beste lezer,
Ik heb laatst een nieuwe computer gekocht, en dus ben ik van plan om hem te gaan overclocken.
Ik heb een AMD Phenom II X3 720 @ 2.8Ghz, ik zou hem graag op 3.4 of hoger krijgen.
Mijn koeling lijkt me genoeg; Scynth mugen 2, in een CM HAF 922.
Ik ben al een beetje begonnen met AMD overdrive, alleen als ik hem dan laat auto-clocken verhoogt hij niet de multiplier. Terwijl ik dacht dat als je een Back edition had, je het beste alleen de multiplier kon verhogen. klopt dit
En als ik de waardes die AMD overdrive dan geeft, probeer toe te passen valt mijn computer uit en kan ik hem weer opnieuw opstarten. en als hij dan weer is opgestart dan is alles weer standaard. Ook als ik de multiplier handmatig verhoog in AMD overdrive valt mijn computer uit.
Mischien is de bios een optie? ik heb een Gigabyte moederbord. Ik weet alleen niet waar de multiplier staat in de bios
Als mijn cpu niet overclocked is is hij ongeveer 19 idle en ongeveer 24 graden na 2uur crysis.
Kan iemand mij misschien helpen?
Alvast bedankt,
Waylander
Ik heb laatst een nieuwe computer gekocht, en dus ben ik van plan om hem te gaan overclocken.
Ik heb een AMD Phenom II X3 720 @ 2.8Ghz, ik zou hem graag op 3.4 of hoger krijgen.
Mijn koeling lijkt me genoeg; Scynth mugen 2, in een CM HAF 922.
Ik ben al een beetje begonnen met AMD overdrive, alleen als ik hem dan laat auto-clocken verhoogt hij niet de multiplier. Terwijl ik dacht dat als je een Back edition had, je het beste alleen de multiplier kon verhogen. klopt dit
Mischien is de bios een optie? ik heb een Gigabyte moederbord. Ik weet alleen niet waar de multiplier staat in de bios

Als mijn cpu niet overclocked is is hij ongeveer 19 idle en ongeveer 24 graden na 2uur crysis.
Kan iemand mij misschien helpen?
Alvast bedankt,
Waylander
19 graden dan is jou kamer erg koud zeg... want die ligt waarschijnlijk nog lager als die temperatuur
dus betwijfel of die meting van 19 en 24 graden wel correct is..
maar goed als antwoord op je vraag..
Ga de bios in en verhoog daar de multiplier tot je de 3,4 GHz gehaald heb.
laat prime95 een paar uur draaien of dit stabiel is.
zo niet voltage verhogen.
overigens
kun je bij die processor ook een core unlocken
maar goed als antwoord op je vraag..
Ga de bios in en verhoog daar de multiplier tot je de 3,4 GHz gehaald heb.
laat prime95 een paar uur draaien of dit stabiel is.
zo niet voltage verhogen.
overigens
kun je bij die processor ook een core unlocken
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
core unlocken
hoe? lijkt me wel handig...

en hierbinnen is het 20 graden
Maar in de bios kan ik de multiplier niet vinden... is er daar dan misschien ook een andere naam voor multiplier?
eerst ga ik naar:
MB Intelligent Tweaker (M.I.t.)
Dan kan ik kiezen uit:
Advanced Clock Calibration
CPU Clock Ratio
CPU NorthBridge Freq.
CPU Host Clock Control
x CPU Frequency (MHz)
mijn moederbord is GA-MA790XT-UD4P.
Alavst bedankt,
Waylander

en hierbinnen is het 20 graden

Maar in de bios kan ik de multiplier niet vinden... is er daar dan misschien ook een andere naam voor multiplier?
eerst ga ik naar:
Dan kan ik kiezen uit:
CPU Clock Ratio
CPU NorthBridge Freq.
CPU Host Clock Control
x CPU Frequency (MHz)
Alavst bedankt,
Waylander
[ Voor 22% gewijzigd door Wayland op 31-07-2009 15:38 ]
Als je een wat modern bios hebt staat er als het goed is in het bios bij M.I.T. ergens ACC. Dat van disabled afhalen en op bijvoorbeeld All cores -2 of zo zetten.
Vraag is natuurlijk of het werkt.
O en als de PC niet meer boot dan bios reset.
CPU Clock Ratio = multiplier
Advanced Clock Calibration veranderen naar All cores of per core voor 4 de core.
[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 31-07-2009 15:41 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik heb de multiplier op 16 gezet, en was net 10 min prime95 aan het draaien en kreeg een blue-screen.....
iemand een idee waar dit aan kan liggen?
ik denk niet aan de temps die waren op dat moment 26 graden
Te lage voltage denk ik. Overigens vind ik AMD Overdrive slecht programma omdat hetzelfs met fan speed in AOD aanpassen al kan gaan crashen oftewel -> rommel. Met bios of met K10stat / PhenomMsrTweaker overclocken werkt het beste.Wayland schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:58:
Ik heb de multiplier op 16 gezet, en was net 10 min prime95 aan het draaien en kreeg een blue-screen.....
Hoe en met hoeveel moet ik het voltage verhogen om 3.2-3.4 Ghz goed te laten lopen?
Zo weinig mogelijk.Wayland schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:47:
Hoe en met hoeveel moet ik het voltage verhogen om 3.2-3.4 Ghz goed te laten lopen?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Een CPU kan op tig manieren instabiel worden van OCen. Een BSoD is een manier waarop dat zich kan uiten.Wayland schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:58:
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Geen idee omdat elke cpu anders isWayland schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:47:
Uhmm wist niet dat die Chipset daar nog zo veel last van zou hebben. Ik zal eens kijken of dat het is. Zou wel nice zijn nog meer mem speedTHE_FIREFOX schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:21:
[...]
Bij mij hielp het wel. Je moet over de 1.3 volt gaan voor 2.5/2.6GHZ voor de NB. En 1.35 is zeer netjes voor 3,55GHz.
Ik heb mijn AMD X4 940 op 3600 MHz @ 1.45v en de NB op 2600MHz @ 1.3375v geklokt. Ik heb overigens de multiplyer van de CPU, CPU-NB en HT-Link aangepast dus geen HT overclocking.
EDIT: Ik zie net dat je geen black edition heb. Dat je de CPU-NB niet op die snelheid kan krijgen komt waarschijnlijk doordat je chipset nb meer voltage moet hebben voor die ht snelheid.
Edit:
Nu weet ik weet hoe het zat.
Ik heb alleen de NB Core Voltage en de NB HTT Voltage opties. Dit is dus of het voltage van de NB op het moederbord (dat denk ik zelf) Of het voltage van de CPU. Verder heb ik alleen maar SB voltage. Dus ik gok er op dat ik het voltage van de CPU NB niet kan aanpassen.
Als ik het NB Core voltage verlaag gaat het stroomverbruik ook amper omlaag. En als het de echte NB van de CPU was geweest had je het wel gemerkt aangezien de L3 cache daar ook aan vast zit. En in totaal is dat ongeveer 1/3e van de hele cpu. (bij een i7 merk je het ook heel goed als je die NB meer prik geeft)
[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 01-08-2009 00:56 ]
in je kamer is het 20 graden maar je core is 18 graden terwijl je met lucht koelt ergens klopt iets nietWayland schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:30:toon volledige bericht
core unlockenhoe? lijkt me wel handig...
[afbeelding]
en hierbinnen is het 20 graden![]()
eerst ga ik naar:
Dan kan ik kiezen uit:
CPU Clock Ratio
CPU NorthBridge Freq.
CPU Host Clock Control
x CPU Frequency (MHz)
Alavst bedankt,
Waylander

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Ik heb een mugen 2, met 2 Fans erop en andere koelpasta. En een goed geventileerde kast (7x 12cm casefan), dr zit wel een minpuntje aan, t lijkt of er een stofzuiger in mn kamer staatTHE_FIREFOX schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:47:
[...]
Wat voor koeling gebruik je ? Ik kan hem niet voor lange tijd stabiel houden op die cpu snelheid met een scythe mugen (lucht koeling). Met normaal weer is het 30 min OCCT stabiel. Met zomers weer maximaal 5 minuten met OCCT. Overigens is OCCT stuk zwaarder dan prime95
Ongeveer een maand of 3 geleden m'n nieuwe computer gekocht met o.a een Phenom II X3 720BE CPU. Natuurlijk meteen even over zitten klokken.
[System Specs]:
CPU: Phenom II X3 720BE
Stepping:
CPU Cooler: Boxed
Moederbord: GA-MA790XT-UD4P
Geheugen: Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9
Voeding: CoolerMaster M520
[OC Settings]:
CPU V-Core: 1.424
Memory Voltage: 1.5V
CPU Multiplier: x17.0
HTT Speed: 200 (BIOS) 201.4 (CPU-Z)
HTT Multiplier:
Advanced Clock Calibration Setting: nog niet echt naar gekeken
[OC Results]:
CPU Speed: 3423.1 MHz
NB Speed: 2013.6 MHz
Memory Speed + Timings: 671.2 - 9-9-9-24
Max Load Temp: 58
Idle Temps: 33
Stability Tests: OCCT 1 uur

------
Ben nog niet echt volledig in het overklokken gegaan omdat ik nog geen andere koeler heb. Hopelijk komt woensdag m'n pakketje binnen met waterkoeling, oftewel; eens kijken of ik in de buurt van 4Ghz kom. Ik hoop het wel
[System Specs]:
CPU: Phenom II X3 720BE
Stepping:
CPU Cooler: Boxed
Moederbord: GA-MA790XT-UD4P
Geheugen: Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9
Voeding: CoolerMaster M520
[OC Settings]:
Memory Voltage: 1.5V
CPU Multiplier: x17.0
HTT Speed: 200 (BIOS) 201.4 (CPU-Z)

HTT Multiplier:
Advanced Clock Calibration Setting: nog niet echt naar gekeken
[OC Results]:
CPU Speed: 3423.1 MHz
NB Speed: 2013.6 MHz
Memory Speed + Timings: 671.2 - 9-9-9-24
Max Load Temp: 58
Idle Temps: 33
Stability Tests: OCCT 1 uur

------
Ben nog niet echt volledig in het overklokken gegaan omdat ik nog geen andere koeler heb. Hopelijk komt woensdag m'n pakketje binnen met waterkoeling, oftewel; eens kijken of ik in de buurt van 4Ghz kom. Ik hoop het wel
[ Voor 4% gewijzigd door Dirkjo op 02-08-2009 03:31 ]
Heb je hem ook op Auto/Standard geprobeerd? Ik heb dezelfde overklok maar dan 214 x 16 en mijn voltage staat op Auto/Standard en werkt perfect, scheelt toch weer warmte.Dirkjo schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 02:11:
Argh, ben nog niet helemaal wakker geloof ik, dacht dat je ook een 940BE had (zat te kijken naar CPU-Z screenshot bij Package 940

Succes met 4GHz, 1,2GHz erbij is erg optimisch maar zou leuk als het lukt.
[ Voor 27% gewijzigd door chim0 op 02-08-2009 10:10 ]
Is het niet tijd voor een nieuw deeltje van dit topic?
Het wordt een beetje lastig om al die reply's door te lezen als je iets zoekt..
Het wordt een beetje lastig om al die reply's door te lezen als je iets zoekt..
Ghehe zat ik ook al aan te denken ja 
Ik zal vanavond eens kijken of ik nog wat interessanten dingen kan vinden voor in de nieuwe First Post.
Iemand nog dingen die vaak terug komen in dit topic waarvan je zo iets hebt die moeten in de FP ?
Ik zal in ieder geval even een stukje maken over het unlocken van die cores. En dat er een kans is dat dit niet werkt.
Ik zal vanavond eens kijken of ik nog wat interessanten dingen kan vinden voor in de nieuwe First Post.
Iemand nog dingen die vaak terug komen in dit topic waarvan je zo iets hebt die moeten in de FP ?
Ik zal in ieder geval even een stukje maken over het unlocken van die cores. En dat er een kans is dat dit niet werkt.
En we kunnen hier verder
:
[OC]Phenom II Overclock Topic Deel 2
Hier mag een slotje op.
[OC]Phenom II Overclock Topic Deel 2
Hier mag een slotje op.
[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 05-08-2009 17:54 ]
[System Specs]:
CPU: AMD Phenom II X2 550 (AMD Phenom II X4 B50)
Stepping: 2 (Volgens CPU-Z)
Revision: RB-C2 (Volgens CPU-Z)
CPU Cooler: OCZ Vendetta 2
Moederbord: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
BIOS: Award Software F4G (05/22/2009)
Geheugen: 2x2GB OCZ Platinum
Voeding: Cooler Master True Power 520
[OC Settings]:
CPU V-Core: 1,45 V
Memory Voltage: Default
HTT Speed: 200MHz
HTT Multiplier: 10x
Memory Divider: 3:10
Advanced Clock Calibration Setting: Hybrid > Automatic (Van twee naar vier kernen)
[OC Results]:
CPU Speed: 3.6GHz en X4 i.p.v. X2
NB Speed: 2000MHz
HTT Speed: 2000MHz
Memory Speed + Timings: CPU-Z: 666MHz BIOS 1333MHz ???
Max Load Temp:
Idle Temps:
Stability Tests: Crysis WARHEAD en Mirrir's Edge draaien goed
CPU: AMD Phenom II X2 550 (AMD Phenom II X4 B50)
Stepping: 2 (Volgens CPU-Z)
Revision: RB-C2 (Volgens CPU-Z)
CPU Cooler: OCZ Vendetta 2
Moederbord: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
BIOS: Award Software F4G (05/22/2009)
Geheugen: 2x2GB OCZ Platinum
Voeding: Cooler Master True Power 520
[OC Settings]:
CPU V-Core: 1,45 V
Memory Voltage: Default
HTT Speed: 200MHz
HTT Multiplier: 10x
Memory Divider: 3:10
Advanced Clock Calibration Setting: Hybrid > Automatic (Van twee naar vier kernen)
[OC Results]:
CPU Speed: 3.6GHz en X4 i.p.v. X2
NB Speed: 2000MHz
HTT Speed: 2000MHz
Memory Speed + Timings: CPU-Z: 666MHz BIOS 1333MHz ???
Max Load Temp:
Idle Temps:
Stability Tests: Crysis WARHEAD en Mirrir's Edge draaien goed
Hallo,
Ik ben nieuw hier op tweakers en helemaal niet bekend met overklokken, maar omadt ik een pc heb samengesteld met een amd Phenom X4 940 heb ik me er tog maar aan gewaagd dus bij deze mijn huidige klok. Heb inmiddels 3,9 gehaald maar is dan niet egt stabiel meer:P
[System Specs]:
CPU: AMD Phenom II x4 940
Stepping: 2
Revision: RB-C2
CPU Cooler: Arctic-Cooling Freezer 64 Pro PWM
Moederbord: Foxconn A7DA-S
Geheugen: 4 x1GB OCZ Platinum
Voeding: Cooler Master Real Power M620
[OC Settings]:
CPU V-Core: 1,440 V
Memory Voltage: 2,1 V
HTT Speed: 190MHz
HTT Multiplier: 9x
Memory Divider: 16:6
[OC Results]:
CPU Speed: 3.6Ghz
NB Speed: 1800MHz
HTT Speed: 1800MHz
Memory Speed: 1066 Mhz
Max Load Temp:
Idle Temps:45°
Stability Tests: COD4 draait stabiel, OCCT geeft op stock speed al core errors:/
Wat kan ik doen om er meer uit te halen, en hen OCCT stabiel te krijgen?
Ik ben nieuw hier op tweakers en helemaal niet bekend met overklokken, maar omadt ik een pc heb samengesteld met een amd Phenom X4 940 heb ik me er tog maar aan gewaagd dus bij deze mijn huidige klok. Heb inmiddels 3,9 gehaald maar is dan niet egt stabiel meer:P
[System Specs]:
CPU: AMD Phenom II x4 940
Stepping: 2
Revision: RB-C2
CPU Cooler: Arctic-Cooling Freezer 64 Pro PWM
Moederbord: Foxconn A7DA-S
Geheugen: 4 x1GB OCZ Platinum
Voeding: Cooler Master Real Power M620
[OC Settings]:
CPU V-Core: 1,440 V
Memory Voltage: 2,1 V
HTT Speed: 190MHz
HTT Multiplier: 9x
Memory Divider: 16:6
[OC Results]:
CPU Speed: 3.6Ghz
NB Speed: 1800MHz
HTT Speed: 1800MHz
Memory Speed: 1066 Mhz
Max Load Temp:
Idle Temps:45°
Stability Tests: COD4 draait stabiel, OCCT geeft op stock speed al core errors:/
Wat kan ik doen om er meer uit te halen, en hen OCCT stabiel te krijgen?
[ Voor 0% gewijzigd door warhamstr op 12-08-2009 16:45 . Reden: er is al een Deel 2 :o ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K