Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik krijg dit weekend mijn nieuwe geheugne binnen:
Kingston HyperX (KHX12800D3K2/4x2GB)

Dit weekend ga ik dan eindelijk beginnen met klokken .. Ben echt benieuwd ... I will keep it posted ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinussje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik ben persoonlijk erg tevreden met mijn scythe mugen 2,, wel een kolossaal ding, maar koelt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

idd erg groot ding en ik moest heel effe nadenken hoe het erop moest. (handleiding was niet echt duidelijk ook), maar is allemaal goed gelukt. En zover ik heb kunnen lezen overal is dit een zeer goede koeler.

Zal het dit weekend wel gaan zien HOE goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
@superkuhrtje
Je mobo moet je zowiezo loshalen voor de backplate, en kan een mugen II op een AM3 socket? Dat wordt anders een goede kandidaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Defeater schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:41:
@superkuhrtje
Je mobo moet je zowiezo loshalen voor de backplate, en kan een mugen II op een AM3 socket? Dat wordt anders een goede kandidaat :P
Yep, ik heb hem er ook opzitten op mijn phenom x3 720. Er zitten voor meerder sockets bevestigingen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Tinussje schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:44:
[...]

Denk dat bij bijna elke koeler je mobo dr wel uit 'moet' gezien je een betere backplate moet monteren
Dit ligt natuurlijk helemaal aan je kast. Als er in de Backplate een gat zit, zoals de Antec Two-Hundred dan hoeft dat natuurlijk helemaal niet.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
renbull schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:59:
[...]

Dit ligt natuurlijk helemaal aan je kast. Als er in de Backplate een gat zit, zoals de Antec Two-Hundred dan hoeft dat natuurlijk helemaal niet.
Ik ging uit van een normale kast ;) Hoewel zulke gaten eigenlijk wel verplicht moeten worden in de kasten wereld, scheelt een hoop :P
@Jedi, bedankt voor de reactie!
Mijn phenom II 710 draait op stock volt zonder problemen 2.8 GHz. Soms moet je wel even kloten met het geheugen om dat een beetje mooi te laten lopen met memory timings enzo maar de 710 is ook een goede OC'er.

[ Voor 22% gewijzigd door tjverhagen op 04-06-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
De AMD Phenom II X2 550 cores kunnen ook unlocked worden op een goedkopere moederbord van gigabyte, GA-MA770T-UD3P, rond de 80 euro.

Zoals hier staat. (ga deze namelijk deze maand aanschaffen)

[ Voor 11% gewijzigd door Cabo op 04-06-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel eens zien wat jullie eruit kunnen halen met die mobo´s. Vergeet niet dat je wel aan oude of beata biossen vast zit waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Gigabyte wel iig, daar werken de nieuwste biossen vaak niet om de AMD Phenom II X3 720BE te unlocken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheung
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03-2024
De nieuwste bios F3K voor de Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P kan juist wel een core van de X3 720BE worden geunlockt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Kan je de mobo niet flashen met een andere of oudere bios waar 't wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Ik flash niet graag mijn bios, altijd dat gevoel dat het fout kan gaan :P Zolang alles prima werkt ga ik niet een beta bios flashen om die 4e core te unlocken, je hebt er toch nauwelijks baat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Mooi dat de Pll X2 550BE ook te unlocken is. Heb hier een DFI LP JR 790GX-M2RS, die tijdelijk een Sempron erin heeft zitten gezien ik mijn X2 weg kon doen in een andere pc die ondertussen verkocht is. Hij is niet gek duur vindt ik, ook al is het verschil met de X3 720 al niet groot. Als het unlocken lukt (bordje heeft voldoende oude biossen die de X2 550BE nog niet kennen), geeft dat wel een bijzonder gevoel als je voor 2 cores betaalt en je krijgt er 4.

@Defeater: Als je niet het risico wilt nemen om een bios te flashen, vraag ik me toch ook echt af of je die 4e core wel wilt unlocken want ook daar zitten risico's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Defeater schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:13:
Ik flash niet graag mijn bios, altijd dat gevoel dat het fout kan gaan.
En ik vraag me dan ook altijd weer af waar mensen die angst vandaag halen.
Kwestie van nauwkeurig werken en liefst vanuit DOS of BIOS zelf flashen.

Het enige dat je dan nog kan gebeuren is dat de stroom uit valt, en juist de gevolgen daarvan zijn erg makkelijk op te lossen met de huidige crash-free BIOSsen (die in geval van een incorrecte checksum bij het starten proberen de boel van een CD oid te halen ipv door te booten.)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Ik ben nieuw op deze website. Dit is mijn eerste post. Ik kijk vaker in deze thread maar kijk ik heb dus zelf ook gisteren een AMD Phenom II X3 720 gekocht. Ik heb deze meteen ingeprikt op mijn moederbord. Dit is een Asus m3a79-t Deluxe. Ik deed meteen overklok maar deze was niet stabiel, dus ik deed extra volts op de core.

Nu komt de kloe. Ik gebruik AMD Overdrive software om mijn processorsettings te manipuleren, waaronder het voltage. Het rare is, dat het voltage dat ik opgeef in AOD lager is dan het voltage dat hardware monitor aangeeft van CPUID. Als ik een voltage van 1,425 opgeef in AOD, dan resulteert dit in een voltage van 1,57 volt in HWMoniter en CPU-Z. Dit is echt te hoog dus ik heb het dit weer verlaagd. Ik weet niet welke van de twee ik moet geloven. Ik heb de nieuwste bios geinstalleerd.

Als ik in de bios het voltage op auto zet, dan komt het voltage in HWMonitor uit op 1,4. Maar dat lijkt me niet het standaardvoltage. Is HWMonitor het verkeerde voltage aan het weergeven? Aan de andere kant, als ik in de BIOS het voltage op 1,325 zet, dan geeft HWMonitor ook 1,325 weer. Dit is toch gek?

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het voltage in het bios al hoger is heeft AOD dit niet door en zal het denken dat het nog steeds op 1,325 staat. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
[b]
@Defeater: Als je niet het risico wilt nemen om een bios te flashen, vraag ik me toch ook echt af of je die 4e core wel wilt unlocken want ook daar zitten risico's aan.
Ik zeg toch dat ik dat juist niet wil doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:35:

Als ik in de bios het voltage op auto zet, dan komt het voltage in HWMonitor uit op 1,4. Maar dat lijkt me niet het standaardvoltage. Is HWMonitor het verkeerde voltage aan het weergeven? Aan de andere kant, als ik in de BIOS het voltage op 1,325 zet, dan geeft HWMonitor ook 1,325 weer. Dit is toch gek?

Hoe kan dit?
AOD vind ik een prutprogramma om vanuit te OC'en. Als je er mee overclockt doe het dan in kleine stapjes anders crasht je systeem en mag je weer rebooten. OC'en vanuit de bios is altijd betrouwbaar als het gaat om voltages en settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:42:
Als het voltage in het bios al hoger is heeft AOD dit niet door en zal het denken dat het nog steeds op 1,325 staat. :)
Inderdaad.

En...

Door het flashen van een andere (nieuwere) bios kun je dat verhelpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
-The_Mask- schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:19:
Ja wel, maar een nieuw bios heeft optimalisaties en vaak meer instellingen.
Dualbios, opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45
Moet je dan in de eerste plaats een bios revisie hebben die het unlocken toestaat?
Of maakt het niet uit en werkt het met alle biossen bij Gigabyte?...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blockkiller
  • Laatst online: 12-04 08:53
Defeater schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:51:
[...]

AOD vind ik een prutprogramma om vanuit te OC'en. Als je er mee overclockt doe het dan in kleine stapjes anders crasht je systeem en mag je weer rebooten. OC'en vanuit de bios is altijd betrouwbaar als het gaat om voltages en settings.
Als je systeem vanuit de BIOS niet stabiel is moet je ook rebooten, rebooten is vrij eigen aan OC'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
blockkiller schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:09:
[...]

Als je systeem vanuit de BIOS niet stabiel is moet je ook rebooten, rebooten is vrij eigen aan OC'en
Ja maar je zit eerder in je bios dan in windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste overclockvrienden,

Dit is mijn tweede post op tweakers. Ik had laatst per ongeluk 1,6 volt op de processor gezet. Hij heeft het overleefd. Toen ben ik was rustiger aan gaan doen, maar de processor wil niet stabiel worden op 3,4 gigahertz, zelfs als ik er 1,45 volt op doe. Hij is wel bijna stabiel, ik heb er een uur Team Fortress 2 op gespeeld, maar het leek niet sneller te gaan dan normaal. Toen ik na ongeveer het spel afsloot, restartte mijn pc.
Wat doe ik verkeerd? 3,4 gigahertz moet een makkie zijn op 1,45 volts. Ik weet niet welke core roet in het eten gooit. Wanneer ik stresstest met wPrime 95 dan krijg ik nooit een error op een bepaalde core maar altijd bluescreen en restart.

Mag ik hulp?

Met groet van mij,

Marcus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Marcus,
Als je eerst je system specs post kunnen we je misschien verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:22:
Beste overclockvrienden,

Dit is mijn tweede post op tweakers. Ik had laatst per ongeluk 1,6 volt op de processor gezet.
Je bent knap als je hem daarmee kan slopen. ;)
Hij heeft het overleefd.
Als de PC het niet meer zou doen is de kans klein dat het wel aan het voltage van de CPU lag.
Toen ben ik was rustiger aan gaan doen, maar de processor wil niet stabiel worden op 3,4 gigahertz, zelfs als ik er 1,45 volt op doe.
Er zijn meer instellingen, hoe klok je trouwens over verhoog je de multiplier alleen?
Hij is wel bijna stabiel, ik heb er een uur Team Fortress 2 op gespeeld, maar het leek niet sneller te gaan dan normaal.
Games vragen veel meer van de videokaart dan van de CPU.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh sorry, ik was vergeten de systeem specs.
Ik heb een AMD Phenom II X3 720. Ik ben eigenlijk altijd een AMD gebruiker geweest, sinds het moment dat me vader mijn eerst Athlon XP 1600+ kocht. Daarvoor had ik wel een Pentium I en Pentium II, maar toen kende ik AMD nog niet.

Oke, nu over deze processor. Ik kocht hem afgelopen vrijdag. Me broertje wist dat ik naar hem toe ging, maar ik wilde nog de processor ophalen. Wat deed ik dus? Ik zei dat ik 2 uur later weg was gegaan, maar ondertussen moest ik omweg maken naar Raalte voor de cpu. Weet je, Salland Automatisering is vet niet chill bereikbaar voor OV. Dus ik moest ook lopen. Toen kwam ik daar en ik moest wachten.

Ik kom thuis ik toon de CPU aan mijn broertje en hij zag dat het goed was. Toen deed ik hem er dus in, en meteen 5 minuten later sloot hij af. Ik dacht hoe kan dit. Pieter geroept, hij boos want hij was bezig. Dus ik vraag zo hoe kan dit. We drukken computer aan binnen 10 seconden weer afgesloten. Nu hij zegt, heb je wel koelpasta erop gedaan. Oh nee! Ja het was ook al weer zo lang geleden sinds de laatste processor. Dat was een Athlon 6000+. We besloten ook meteen om niet de stokkoeler te gebruiken.

En betere koelpasta. Toen was hij wel weer opstarten. Oke toen downloadde ik AOD. Ik deed extra volts erop en begon te overklokken. Maar toen stond er dus 1,6 volt op, zoals ik beschreef. Daarmee zijn we zo'n beetje bij het huidige situatie aangekomen.

Ik deed dus 1,45 volt op de core. Multiplier op 17x voor alle cores. Bussnelheid op 200 megahertz. Ik heb niets veranderd aan northbridge volts, want ik weet niet echt hoeveel hier op mag en bovendien is dit heel erg raar. Je hebt namelijk 2 volts: CPU-NB volt en NB volt. Ik weet niet welke ik moet hebben. Dit is blijkbaar nodig om je bussnelheid te verhogen. Dit kan ik niet. Als ik deze op 215 instel (en de multiplier naar beneden bijstel) dan doet de pc het niet meer. Dus ik doe alleen overklokking met de multiplier. 17x deed ik dus. Hij deed het een uur lang in het spel maar daarna crash. Dat is niet stabiel.

Moet ik nu nog extra volts erop zetten? Mijn moederbord heeft een SB750 en een 790FX chip. Hij is van Asus met AM2+ socket.

Edit: ik wil even duidelijk maken, op verzoek van Pieter, dat de temperatuur niet het probleem is. Ik heb nu een Zalman koeler dus oververhitten kan niet. Daartegen zijn Zalman koelers beveiligd. Met een taak voor alle cores wordt de cpu ten hoogste 39 graden celsius. We hebben ook goede pasta dus daarom blijft hij lekker koel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:39:

Edit: ik wil even duidelijk maken, op verzoek van Pieter, dat de temperatuur niet het probleem is. Ik heb nu een Zalman koeler dus oververhitten kan niet.
Beetje niet waar natuurlijk. ;)

Is die wel stabiel op stock snelheid?
Geheugen op de juiste voltages, timings en snelheid lopen?
Overklokken in het bios is misschien ook handiger. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52

Milmoor

Footsteps and pictures.

Een paar open deuren:
  • Gebruik weinig koelpasta, met Arctic Silver is dit bijv. maar een halve rijstkorrel
  • Werk stap voor stap, niet alles in een keer omhoog: eerst cpu los, dan geheugen los, en dan pas de combinatie
  • Ga pas voltage verhogen nadat je de limiet kent zonder voltage verhoging, verhoog dan minimaal en kijk hoeveel verder je nu komt. Op gegeven moment moet je heel veel omhoog in voltage voor heel weinig winst, dan vindt ik het niet meer de moeite. Uiteindelijk is meer voltage zelfs negatief voor overclocken!
  • het is de CPU die oververhit, niet het koelblok, ik snap niet hoe Zalman daar tegen beveiligt zou kunnen zijn

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
AOD crasht nogal vaak als je de CPU speed in een keer teveel verhoogt. Zoals The_Mask zegt raad ik die bios aan om te OC'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je eerst eens zonder overklok draait...en vervolgens kijkt of het dan wel stabiel is.
Bij veranderen aan hardware of nieuwe systemen moet je toch eerst alles tijdje checken of alles naar behoren werkt op stock speed.
Dus ook alles op auto in de bios of vast zetten maar dan moet je je settings wel weten natuurlijk.

Die dingen gaan op stock volt al op of over de 3.4 ghz is je bios compatible met de CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste overclockexperts,

Dank u voor de tips. Ik zal inderdaad eens proberen vanuit de BIOS te klokken. Maar weet je wat het probleem is? Ik kan door een bug niet vanuit Windows in de BIOS. Dus dan moet ik de hele tijd herstarten. AOD werkte wel goed maar zodra je de HTT aanraakt kapt hij ermee. Je kan hem niet eens 1 megahertz oprekken.
Ik weet wel dat op stok volts de processor het goed doet. Maar eerst deed hij het beter, ik weet nog dat hij in de eerste 15 minuten wel 3,7 gigahertz voor een paar minuten kon draaien, maar toen bleek er dus 1,6 volts op te staan. Ik denk dat de CPU een beetje vertraagd is door dat incident en niet meer 3,4 gigahertz wil.
Ik moet even kijken naar het geheugen inderdaad, ik heb 4x1gb. Ik heb gehoord dat dat soms niet lekker gaat. Dus ik ga gewoon lage klok op de memory doen en dan weet ik dat geen probleem is.

Dank voor alle hulp en binnenkort gaan we voorbij 3,4 gigahertz!

Vriendelijk groet,

Marcus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Sinds wanneer kan je vanuit windows in je bios dan? ;)
Vraagje, ik vind het raar dat een oud AM2+ bord de CPU in 1 keer herkent. Heb je laatst je bios geflashed? Want mijn AM3 bord had een flash nodig voordat hij m herkende.

[ Voor 61% gewijzigd door tjverhagen op 08-06-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:02:
Ik kan door een bug niet vanuit Windows in de BIOS. Dus dan moet ik de hele tijd herstarten.
:? Hoe kom jij normaal dan in het bios. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
-The_Mask- schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:04:
[...]

:? Hoe kom jij normaal dan in het bios. :P
Volgens mij wordt hier bedoeld het OC'en vanuit windows??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb nieuwe bios 9.02 nog diezelfde vrijdag geflashed. Misschien moet ik er weer 1,6 volts op zetten. Dan kan ik de glorie herleven met 3,7 gigahertz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 16:14
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:23:
Ja ik heb nieuwe bios 9.02 nog diezelfde vrijdag geflashed. Misschien moet ik er weer 1,6 volts op zetten. Dan kan ik de glorie herleven met 3,7 gigahertz.
Ik denk dat je wat rustiger aan moet doen met overclocken, je hebt er weinig ervaring in en zoals je zelf al zegt zijn er zich al gevaarlijker situaties dan gewenst ontstaan. Probeer eerst je stock instellingen te checken en clock dan vanuit deze stabiele situatie. Je wilt niet overhaasten en mooie getallen behalen die (helaas?) niet stabiel zijn, dat is niet het idee achter een 24/7 overclock die je wilt halen.

Je wilt ook niet constant aan het tweaken zijn, eens in de zoveel tijd en dan ga je weer gamen en op andere dingen focusen, dus ik denk dat je een stabiele 24/7 overclock moet behalen in kleine stapjes, en lang op stabiliteit checken per stapje, zodat je zeker weet dat het stabiel is en je niet later weer problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Mijn 24/7 OC, draait als een zonnetje :*)

[System Specs]:
CPU: Phenom II X3 710
Stepping: 2
CPU Cooler: Stock
Moederbord + Bios: MAGA-790FXT-UD5P
Geheugen: 2x2 GB DDR3 OCZ GOLD 1333 MHZ
Voeding: Antec Neopower 550

[OC Settings]:
CPU V-Core: 1.344 V
CPU NB Voltage: stock
HTT Voltage: stock
SB Voltage: 1.2 V
Memory Voltage: 1.7 V
CPU Multiplier: 13
NB Multiplier: 8x
HTT Speed: 1960 MHz
HTT Multiplier: 8x
Memory Divider: 3:8
Advanced Clock Calibration Setting: OFF

[OC Results]:
CPU Speed: 3198 MHz
NB Speed: 1960 MHz
HTT Speed: 1960 MHz
Memory Speed + Timings: 1326 MHz 7-7-7-16 1T :)
Max Load Temp: 53
Idle Temps: 28
Stability Tests: Prime 95 3 uur, Crysis 2 uur lang. Al een week lang gebruik en geen errors met gamen en intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik vind die tripple cores persoonlijk niet zo geweldig overclocken,je heb aardig wat vcore nodig om 3.6ghz stabiel te halen.
Ze zijn daarin tegen wel een stuk koeler dan de quadcores :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:39:
Kan dat voltage niet lager of de CPU sneller? :D
Mijn bios kan het voltage alleen verhogen in stapjes van 0,025 V. 3,2 GHz doet hij net niet stabiel op stock voltage en op 3,1 lopen de memory timings op 9-9-9-20 i.p.v. 7-7-7-16, dat scheelt een hoop. En de 3,4 GHz (nog een frequentie waarop ik ook mooie mem timings heb) moet ik nog mooi krijgen voor de 24/7.
En het is 600 MHz prestatiewinst voor +0,025 Vcore.

[ Voor 8% gewijzigd door tjverhagen op 08-06-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
THE_FIREFOX schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 00:02:
[...]

Hoe klokt je hem over? via Multiplier of HT ? Wat is er nog meer geklokt? Wat zijn de temps ?
temps zijn goed, nooit hoger dan 50.
Voltage op 1,45 en klok enkel multiplier, want met FSB slaat ie al bij een 5mhz overklok vast (mobo denk ik, msi k9a2)

3,6 wil wel, maar loopt ie toch te vaak vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:46
mdj84nl schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:15:
[...]

temps zijn goed, nooit hoger dan 50.
Voltage op 1,45 en klok enkel multiplier, want met FSB slaat ie al bij een 5mhz overklok vast (mobo denk ik, msi k9a2)

3,6 wil wel, maar loopt ie toch te vaak vast.
Probeer eens de CPU-NB en CPU-VID voltage iets te verhogen. Ik denk dals je CPU-NB richting 1.275v volt verhoogd dat je al een aardig stuk stabiliteit erbij heb. Een klein stapje hoger CPU-VID kan ook nog wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ummm hai iedereen mijn 720 is nu ook niet meer stabiel met alle stock settings. Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Nou hopen dat je niks gesloopt hebt met (verkeerd) overklokken. Begrijp dat je net zoals ik vette resultaten wil halen, dus lekkere grote snelle overklok. Maar dat zul je (zoals in dit topic al meerdere keren verteld) echt met kleine stapjes en goed gecontroleerd moeten doen. Ik wil ook graag vet overklokken, maar dan moet ik wel precies weten wat ik aan het doen ben. voordat ik mijn hardware sloop.

Check je temps, check je geheugen met bij memtest of het nog heel is. Desnoods proc koeler eraf halen, processor checken, opnieuw koeler (met weinig pasta ertussen) erop zetten. Tja, zijn maar beetje tips van mij als geen overklokker, maar er zullen genoeg mensen zijn met tips hier, en er staat al een hoop in dit topic dat je kunt gebruiken.

Verdiep je er wat meer in dan gewoon doen omdat je wilt overklokken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:34:
Ummm hai iedereen mijn 720 is nu ook niet meer stabiel met alle stock settings. Wat moet ik doen?
De hele Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umm, het wordt eigenlijk veel erger. Ik heb nu 1,45 volt nodig om de processor een half uur stabiel te houden op stock frequenties en als ik op het standaard voltage ga zitten (1,325 volt) dan is de processor nog maar stabiel op 2,4 gigahertz.
Dit is volgens mij gewoon een slechte processor waar het silicium heel snel verouderd. In de eerste 30 minuten overklokte hij namelijk vet goed. Misschien moet ik deze op Vraag & Aanbod zetten en een nieuwe aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

[b][message=32077919,noline]Dit is volgens mij gewoon een slechte processor waar het silicium heel snel verouderd. In de eerste 30 minuten overklokte hij namelijk vet goed. Misschien moet ik deze op Vraag & Aanbod zetten en een nieuwe aanschaffen..
Of je hebt hem beschadigd met je vreemde manier van overclocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:51:
Umm, het wordt eigenlijk veel erger. Ik heb nu 1,45 volt nodig om de processor een half uur stabiel te houden op stock frequenties en als ik op het standaard voltage ga zitten (1,325 volt) dan is de processor nog maar stabiel op 2,4 gigahertz.
Dit is volgens mij gewoon een slechte processor waar het silicium heel snel verouderd. In de eerste 30 minuten overklokte hij namelijk vet goed. Misschien moet ik deze op Vraag & Aanbod zetten en een nieuwe aanschaffen..
Ik wil hem wel kopen voor €10,- :P

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Ik bied 15 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens jullie doen alsof hij kapot is hij doet het nog op 2,4 gigahertz man hij is nog meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:15:
Jongens jullie doen alsof hij kapot is hij doet het nog op 2,4 gigahertz man hij is nog meer waard.
Een kapotte cpu kan je beter niet verkopen ;)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIJ IS OOK NIET KAPOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
weet je zeker dat je processor kapot is? iets anders in je pc kan het probleem ook veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Heb je al een bios reset uitgevoerd zoals The_Mask het al eerder vroeg? Is je bios die je laatst wel geflashed heb wel stabiel ? Misschien een downgrade of een upgrade proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:15:
Als hij niet meer normaal op stock loopt dan is ie toch niet heel meer ---> dus kapot. :X

Natuurlijk wel met de aanname dat het aan je cpu ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:51:
Misschien moet ik deze op Vraag & Aanbod zetten en een nieuwe aanschaffen..
Dat kan je niet maken natuurlijk :( dat betekend mensen belazeren tenzij je er een heel eerlijk aanbod van maakt maar dan krijg je er niet veel meer voor.

Maar misschien veroorzaakt ook iets anders problemen, bij mij helpt voltage verhogen van de core niet echt meer moederbord die me limieteerd (en zijn bios...).

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het is niet mijn moederbord deze heeft een 790fx en sb750 dit zijn de beste chips die bestaan. Dus mijn CPU sterft langzaam ik moet hem toch verkopen voordat hij straks het helemaal niet meer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:45:
Nee het is niet mijn moederbord deze heeft een 790fx en sb750 dit zijn de beste chips die bestaan. Dus mijn CPU sterft langzaam ik moet hem toch verkopen voordat hij straks het helemaal niet meer doet?
De SB750 geeft niet zoveel meer waarde omdat de Phenom II niet met ACC lekker werkt en juist voor meer problemen zorgt. Alleen voor de extra sata poorten en raid opties heb je met de Phenom II ervoor deel mee.

HEB JE AL EEN BIOS RESET UITGEVOERD? (sorry voor de caps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
2nd that! jezus... alles kan kapot gaan als je pech hebt... hoe "goed" zo ook zijn... da's gewoon BS wat jij zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt de slechtste overklok die ik ooit heb gehad ik wil gewoon dat alles weer wordt zoals het was toen het nog niet beschadigd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Dus hij werkt nog exact zoals je hem gekocht hebt?
Waarom wil je een goed werkende CPU verkopen, je zij dat je hem net had?
Dus je wilt het probleem bij een ander dumpen...
Als je zeker weet dat het niet je eigen schuld is waarom vraag je niet RMA aan? ;)
Uiteraard als het je eigen schuld is heb je geen recht op RMA en dan is het proberen te verkopen voordat die het helemaal niet meer doet de beste optie voor jouw.
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:40:
Dit is echt de slechtste overklok die ik ooit heb gehad ik wil gewoon dat alles weer wordt zoals het was toen het nog niet beschadigd was.
Dus nu is die wel beschadigd maar niet kapot?

Moraal van het verhaal, blijf de volgende keer er vanaf aangezien je een heleboel denkt te weten maar uiteindelijk alles simpelweg kapot maakt.

Edit: Ik vind die beschrijving onder je naam ook wel hilarisch na dit debakel... "Master_overclocker" en dan die signature erbij...

[ Voor 80% gewijzigd door SECURITEH op 10-06-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Echt WTF! Draaien supercomputers soms ook met de 790FX en SB750? :P
Met een 720 BE op 3,7 GHz met 1,6 V ben je idd een masteroverclocker - _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door tjverhagen op 10-06-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
SECURITEH schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:50:
[...]

Dus hij werkt nog exact zoals je hem gekocht hebt?
Waarom wil je een goed werkende CPU verkopen, je zij dat je hem net had?

[...]

Dus je wilt het probleem bij een ander dumpen...
Als je zeker weet dat het niet je eigen schuld is waarom vraag je niet RMA aan? ;)
Uiteraard als het je eigen schuld is heb je geen recht op RMA en dan is het proberen te verkopen voordat die het helemaal niet meer doet de beste optie voor jouw.

[...]

Dus nu is die wel beschadigd maar niet kapot?

Moraal van het verhaal, blijf de volgende keer er vanaf aangezien je een heleboel denkt te weten maar uiteindelijk alles simpelweg kapot maakt.

Edit: Ik vind die beschrijving onder je naam ook wel hilarisch na dit debakel... "Master_overclocker" en dan die signature erbij...
helemaal mee-eens... je komt wel een beetje over als een praatjesmaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
SECURITEH schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:50:
Daar moest ik ook wel een beetje om gniffelen ja :P _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,6V op een 45nm cpu is echt not done 8)7

kheb zelf al 2 jaar een B3 xeon quad op 3.6ghz/1.5V, dus dan verbaast het mij nog meer aangezien jij een gloedjenieuwe cpu hebt waar je meteen 1.6V op gaat gooien, denk toch echt dat het probleem bij jou ligt dat je cpu nu toasted is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee man hij is gestabiliseerd. Hij is niet kapot en dit is het bewijs ervan van ik ben op dit moment dit aan het schrijven op 2,4 gigahertz op stock volt, dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Dus jij denkt dat hij voordat je begon te oc'en de cpu het al niet goed deed?
Of dat hij wel doordat je het niet helemaal lekker aanpakte deels kapot is gegaan waardoor je nu moet onderclocken om hem stabiel te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Imo, koop eens een degelijke voeding en kijk dan weer, misschien heeft je voeding wel een opdonder gekregen, en kan hij geen genoeg wattage leveren om je cpu te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

THE_FIREFOX schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:54:
[...]

De SB750 geeft niet zoveel meer waarde omdat de Phenom II niet met ACC lekker werkt en juist voor meer problemen zorgt. Alleen voor de extra sata poorten en raid opties heb je met de Phenom II ervoor deel mee.
Voor oc-en niet echt, maar de sata controller van de sb700 was niet echt geweldig en die is juist erg verbeterd in de 750, dus om te zeggen dat het geen meerwaarde heeft?
Maar zolang je ACC nodig hebt voor het unlocken van cores lijkt me de 750 sowieso wel zijn geld waard (toch?)
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:39:
Nee man hij is gestabiliseerd. Hij is niet kapot en dit is het bewijs ervan van ik ben op dit moment dit aan het schrijven op 2,4 gigahertz op stock volt, dus!
Uhm een 2.8 Ghz cpu die alleen op 2.4 werkt noem jij stabiel?

[ Voor 21% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-06-2009 14:05 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umm, het is niet zo dat door te veel volt hij het ineens alleen maar stabiel wordt bij lagere clocks. Als je je CPU beschadigd met overvolt dan doet hij het helemaal niet meer. Zo werkt een processor: binair. Hij doet het gewoon perfect of hij doet het helemaal niet meer. Het is niet eens fiets waar de olie vervangen moet worden ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:04:
Maar zolang je ACC nodig hebt voor het unlocken van cores lijkt me de 750 sowieso wel zijn geld waard (toch?)
SB710 zit meestal op goedkopere mobo's. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:09:
Umm, het is niet zo dat door te veel volt hij het ineens alleen maar stabiel wordt bij lagere clocks. Als je je CPU beschadigd met overvolt dan doet hij het helemaal niet meer. Zo werkt een processor: binair. Hij doet het gewoon perfect of hij doet het helemaal niet meer. Het is niet eens fiets waar de olie vervangen moet worden ofzo :/
Ten eerste werkt een processor niet helemaal zo. Ten tweede, ooit gehoord van electromigration? Dat laatste treed dus in versterkte mate op als je overvolt. Hier heb je nog wat meer leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 13:23
Deze laatste pagina is echt hilarisch :)

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Ik heb dit gisteravond gehaald, kan iemand mij wat over die Prime Error vertellen? Is dat dat omdat hij sneller loopt een incorrecte berekening maakt, of gewoon betekent dat die niet stabiel is??

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/7283m1.png

Offtopic:

Trouwens... Ik heb een legale betakey van m$, maar als ik m'n pc opstart dan zegt die nog dat die legitiem is maar na een tijdje komt die melding... Deze draait Build 7100, en op m'n laptop draai ik Build 7137, met een andere key, en die heeft het zelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Rikkiz0r schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:20:
Ik heb dit gisteravond gehaald, kan iemand mij wat over die Prime Error vertellen? Is dat dat omdat hij sneller loopt een incorrecte berekening maakt, of gewoon betekent dat die niet stabiel is??
Die error wil zeggen dat het niet stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22
En omdat hij niet stabiel is, geeft hij een error. :)

'Same difference' dus. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:09:
Hij werkt niet meer op de snelheid waar hij op behoort te werken, waar hij dus stabiel op hoort te zijn, dus is hij kapot, niks aan te doen maar volgens mij heb je de cpu een beetje vernaggeld : :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
@markustweaker

Ik heb niet zoveel ervaring met oc'en (wel mijn C2D van 3,1 --> 4GHz oc'ed), maar ik begin eerst met tutorials/ forums te lezen.
Verder is het handig als je je pc de eerste nacht prime laat draaien, zodat je weet dat de cpu goed is.
Zet alle voltages manueel op de correcte waarde (kan wat opzoekingswerk zijn) en test de pc opnieuw.
Als je voltages op auto laat staan gooit het mobo dikwijls de spanning omhoog als je begint te oc'en, ookal is dit niet nodig.

En verkoop een onstabiele cpu niet verder, je hoeft iemand anders niet op te schepen met een slecht werkend product.
Probeer desnoods RMA, ookal is dat ook niet netjes.
Een CPU gaat niet snel kapot, maar een te hoge spanning kan door migratie van de elektronen fataal zijn.

CPU zal wel lekker warm geweest zijn bij 1,6V ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
EdwardvGelder schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:46:
[...]

Hij werkt niet meer op de snelheid waar hij op behoort te werken, waar hij dus stabiel op hoort te zijn, dus is hij kapot, niks aan te doen maar volgens mij heb je de cpu een beetje vernaggeld : :)
Zo zie ik het ook. De cpu draait niet meer op de specificaties waarvoor het gemaakt is, dus is het defect (aka stuk).

Weet je zeker dat het niet door een verkeerde bios instelling komt? Als je handmatig de ACC core waardes heb aangepast kan het zijn dat het ding nu extreme omstabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
warp schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:26:
[...]

Die error wil zeggen dat het niet stabiel is.
En hoe zorg ik dat die 2 cores stabiel worden dan?

Nog meer prik erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Ja, of terugclocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Vraagje een boxed koeler van een phenomx4 (zo eentje mijn pijpjes). Als die op een x3 720 staat zou dat beter koelen? :p denk het wel maar hoeveel verschil? (5-15°C)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je kan met AOD de multiplier per core instellen. Aangezien de fout pas na ~7 uur is opgetreden, kan je waarschijnlijk wel af met een terugschakeling van een halve multiplier (of effectief 100 megahertz) op de betreffende core.

Ik heb trouwens wat nieuws te melden over mijn overclock. Ik heb memtest gedownload (op http://hcidesign.com/memtest/) en hij geeft nogal wat foutmeldingen. Hij is nog maar op 2,2% maar hij heeft al 4 fouten gegeven. De schrijver van het programma zegt dat een goed functionerende PC eigenlijk niet 1 fout mag hebben in enig percentage van het geheugen.
Kan dit mijn crashes veroorzaken? Ik heb dit geheugen van mijn broertje overgenomen, en hij had vroeger ook wel eens een blue screen. Ik heb net weer een error gekregen, #5 is dat. Voordat jullie vragen: het komt niet door te strakke timings of te hoge frequentie. Het is 1066 mhz geheugen en het draait nu op 667 mhz op standaard timings. Ik heb vier reepjes van 1 gb. Ik heb wel eens gelezen dat het gebruiken van vier reepjes instabiliteit kan veroorzaken, of is dat alleen als het gaat om hoge frequenties?
Nu ik dit bericht aan het afsluiten ben, is zojuist de achtste error binnen gekomen. Dit vind ik wel een beetje veel. Wat denken jullie?

Ik vind daarbij ook enig excuses gepast van mijn kant. Ik heb mijn posts gelezen en ik begrijp dat het niet allemaal heel redelijk of verstandig was. Ik was bevlogen door opwinding op het begin, en daarna frustraties. Mijn broertje heeft me hierop gewezen en ik begrijp dit wel.
Excuses daarvoor.

Vriendelijk groet,

Marcus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Probeer wat meer voltage op je NB te zetten, wil meestal wel helpen tegen instabiliteit met 4x1GB.

//edit

voltage dus :P

[ Voor 18% gewijzigd door thijszor op 11-06-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:38:
Ik heb net weer een error gekregen, #5 is dat. Voordat jullie vragen: het komt niet door te strakke timings of te hoge frequentie. Het is 1066 mhz geheugen en het draait nu op 667 mhz op standaard timings.
Je geheugen draait momenteel 2*667 = 1333 MHz

edit
*of ben ik nu helemaal mis???*

[ Voor 5% gewijzigd door Engineer Stewie op 11-06-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hij draait 333 ik had al verdubbeld ;p
Ik heb er twee reepjes uitgehaald nu heeft hij 0 errors gegeven ik heb al 42,5% van het geheugen gecheckt. Die andere reepjes waren dan defect. Dus AMD heeft me toch niet in de steek gelaten!
Binnenkort mad overclock resultaten!

Edit:
Oja, mijn processor is weer genezen!
Bekijk!
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/330ye81.jpg
wat zeggen jullie nu he? ik een slechte en roekeloze klokker?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 20:42 . Reden: toevoegen bewijs mad overklok ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:14:
Ik heb er twee reepjes uitgehaald nu heeft hij 0 errors gegeven ik heb al 42,5% van het geheugen gecheckt. Die andere reepjes waren dan defect. Dus AMD heeft me toch niet in de steek gelaten!

Edit:
Bekijk!
[afbeelding]
Ja, voltage is veel te hoog, moet zeker lager kunnen. En als je je geheugen op 333 laat draaien is het ook niet bijster efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Defeater schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:04:
[...]

Ja, voltage is veel te hoog, moet zeker lager kunnen.
Hoeft niet hoor, bij een niet zo goede overklokkende 720 is dit vrij normaal. ;)
Nee wij zeiden al dat de CPU niet kapot was, maar dat het ergens anders aan lag. ;)
Jij was degene die zei dat de CPU kapot was.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 11-06-2009 21:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaBong
  • Laatst online: 20-05 22:52
Ik heb mijn 940 BE op 3.5 lopen 24/7
Max temp 50 graden
Cpu volt. 1.41
Geheugen is 800 mhz
draait lekker stabiel getest met prime 10 uur lang zonder errors:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit:
Bekijk!
[afbeelding]
Wist je dat er bijna oneindig veel combinaties zijn voor OC settings! ;)

Ik ben op het moment eens wat met KI0 stat aan het experimenteren, en ik krijg hier zeer mooie resultaten mee, vooral voor idle verbruik.
Ben nu bijv. 269x 4 = 1143Mhz @ 0.85V aan het testen

Het laagste wat ik getest heb is 269Mhz x 1 @ 0.58V, lager lijkt de spanning niet te gaan.
269Mhz x 2 doet het met 0.67V

Ik wil jullie nog eens wijzen op deze super goeie how to van dikki dik, hij schrijft daar 3 keer zoveel info als het in eerste instantie lijkt:

http://gathering.tweakers...find/poster/104535/topics

K10Stat dus. Is wel even wat werk en uitzoeken, maar je kan er veel kanten mee op, zeker met het toevoegen van extra Pstates.

*/Dre heeft nog steeds niet alle geheugen configuraties getest... :|

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 00:09 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste