ok je hebt gelijk 
eh... ontopic
eh... ontopic

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 12% gewijzigd door Ary op 04-02-2009 03:49 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Idd, ik denk dat AMD gewoon al weet dat ze intel al niet meer kunnen inhalen op dingen zoals 32nm, dus kijken ze al verder vooruitDijkertje schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:28:
AMD is ook al samen bezig met IBM om 22nm voor elkaar te krijgen.
Bron: http://www.tomshardware.com/news/amd-ibm-intel,6175.html
Vraag me af wanneer die nm 'race' stopt, op een gegeven moment kunnen ze niet kleiner lijkt me?Dijkertje schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:28:
AMD is ook al samen bezig met IBM om 22nm voor elkaar te krijgen.
Bron: http://www.tomshardware.com/news/amd-ibm-intel,6175.html
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Je kunt niet zo maar meer cores er aan blijven plakken. Stel 45nm was het kleinste geweest probeer daar maar eens een 16 Core cpu op te maken. Dat wordt veel te groot. + dan heb je een chip die iets van 180-220 watt gebruikt.Marce schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:29:
ik denk dat zodra ze niet kleiner kunnen ze alleen maar met cores gaan spelen, dan zit je zometeen op de 1024 cores XD.
wil niet weten wat vidkaarten tegen die tijd doen XD
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Wil je je complete pc verkopen?....Waarom niet alleen die onderdelen die moeten worden vervangen, cpu en/of mobo.Marce schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:20:
we gaan idd weer offtopic,
maar zolang ik mijn pc nog niet verkocht heb en ik dus nog geen p2 kan kopen heb ik ook niet heel veel nuttigs te melden denk ik![]()
dus als je mijn pc wilt kopen dan heb ik binnekort ook wat nuttigs
[ Voor 1% gewijzigd door XenoMorpH op 05-02-2009 16:49 . Reden: typo ]
Heb jij nu 4 x 1GB erin?XenoMorpH schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:48:
[...]
Heb mijn nieuwe geheugen eindelijk binnen (crap shop, duurde een week). Kan nu dus weer wat gaan proberen.
Had hem gisteren op 4.0GHz draaien, maar helaas niet voor lange periode![]()
Heb nu de 0701 Bios erin geflashed, maar heb nog niet echt kunnen testen ivm geheugen.
omdat ik niet alleen cpu en mobo moet vervangen,XenoMorpH schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:48:
Wil je je complete pc verkopen?....Waarom niet alleen die onderdelen die moeten worden vervangen, cpu en/of mobo.
Nee, op ditmoment 3 omdat er 1 kaduuk is, ik wacht op een RMA formulier....Als het nog langer duurt, RMA ik wel rechtstreeks via Kingston zelf, misschien nog wel sneller ook....._AcS_ schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:29:
[...]
Heb jij nu 4 x 1GB erin?
Heeft AMD net als Intel problemen met 4 x 1GB bij overclocken?
Ik heb het mijn systeem nog niet kunnen testen, heb al wel processor en koeler op het mobo
Eindelijk!!!! 3800MHz.quote: HondaGuy;5514822There is new Bios out for M3A79-T
[ 0703 ]
----------------------
01. Support ACC with AM2+ 45nm CPU.
02. Improve the system performance when use certain CPU.
03. Fixed System may show Boot fail message if ACC enabled.
04. Fix the problem that AM2 CPU Vcore voltage may be incorrect if change CPU voltage in AI Suite.
05. Fix the problem that AI_NAP may not work after resuming from S1 or S3.
06. Set the value of "Processor Frequency Multiplier" option in bios up to 35 for certain CPU.
07. Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx
(ACC is a overclock technique which can adjust the voltage and frequency for AMD CPU directly under OS)
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik vind 100 euro wel veel voor luchtkoeling. Zal dan voor waterkoeling gaan.XenoMorpH schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:06:
Nee, dat niet, maar ik weet nu wel dat er nog meer in zit dan de 3744 die ik er eerst maar uit wist te krijgen.
Moet hem nog kouder zien te krijgen. Het zij met een WC setup, of de V10. Ben er nog niet over uit.
Gaat mij meer om de heisa die er komt kijken bij watercooling, ben er nog een beetje schuchter in eerlijk gezegd._AcS_ schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:51:
[...]
Ik vind 100 euro wel veel voor luchtkoeling. Zal dan voor waterkoeling gaan.
Ik zit zelf te twijfelen of ik de EK Water Blocks EK-Supreme ga halen inplaats van mijn Scythe Ninja Copper.
Morgen eindelijk tijd om mijn systeem te testen, zal mij benieuwen
[ Voor 40% gewijzigd door _AcS_ op 08-02-2009 11:19 ]
Het kan langer duren. Mijn bord is 10 dagen onderweg geweest na de RMA. Ik denk dat je moederbord doos niet meer zal herkenen....had het opstuurd in een dubbele doos zodat het moederbord doos nog netjes blijft krijg ik het terug in m'n moederbord doos die binnenste buiten is gevouwen. 3 keer raden hoe die eruit zag..Astennu schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:38:
Mijn DFi zou weer gefixt moeten zijn. Wordt vandaag verstuurd. Dus eind deze week kan ik weer aan de slag... Ben benieuwd
[ Voor 4% gewijzigd door Ary op 10-02-2009 16:24 ]
[ Voor 4% gewijzigd door _AcS_ op 10-02-2009 20:38 . Reden: typo ]
Verschilt heel erg per gebruiker.. ligt ook aan wat voro koeling en mobo je hebt volgens mij. Ik zie in ieder geval hele verschillende resultaten._AcS_ schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:18:
Wat is het maximale van de 940BE, wat jullie op standaard voltage kunnen halen?
Dat snap ik, maar aangezien er hier niet zoveel mensen op dit forum zijn, was ik daar benieuwd naar.Ary schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:46:
[...]
Verschilt heel erg per gebruiker.. ligt ook aan wat voro koeling en mobo je hebt volgens mij. Ik zie in ieder geval hele verschillende resultaten.
Bij mij gaf ie op stock voltage op 3500 mhz al errors. Heb een Scythe Mugen 2 koeler en een gigabyte ga-ma790gp-ds4h moederbord_AcS_ schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:14:
[...]
Dat snap ik, maar aangezien er hier niet zoveel mensen op dit forum zijn, was ik daar benieuwd naar.
Verwijderd
Het lukt mij met hetzelfde mobo nu wel op 3.5ghz(mp 17.5)met nieuwste bios (f3)en betere cooling .Ary schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:31:
[...]
Bij mij gaf ie op stock voltage op 3500 mhz al errors. Heb een Scythe Mugen 2 koeler en een gigabyte ga-ma790gp-ds4h moederbord
Je moet de core temps aanhouden die staan bij "value". De andere is de temperatuur van de chip zelf.Ary schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:24:
Hm ik krijg in HWMonitor twee verschillende temps voor m'n CPU, zie screen. Welke moet ik nou aanhouden en wat zijn acceptabele temperaturen in idle en stress (voor de Ph2 940 BE)?
Rond de 1.55V, wel op air dan. Water kan hoger._AcS_ schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:18:
Wat is het maximale van de 940BE, wat jullie op standaard voltage kunnen halen?
Hmm okay, volgens mij wordt het dan wel érg heet bij mij, vooral vergeleken met wat de rest krijgt. Dacht dat ik nog een best goede koeler had (Scythe Mugen 2). Ik heb em nu draaien op 1.475 volt en 3,6 ghz. Stressed wordt ie binnen een paar minuten erg heet (68 graden toen heb ik het stressen maar gestopt). Kan het zijn dat er iets defect is waardoor hij zo heet wordt?XenoMorpH schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:36:
[...]
Je moet de core temps aanhouden die staan bij "value". De andere is de temperatuur van de chip zelf.
Idle hangt af van wat je cpu koeler doet, en maakt niet zo heel veel uit eigenlijk. De loadtemps, daar draait het om. Max aan te raden waarde die de 940 mag hebben is 62C-65C.
[...]
Rond de 1.55V, wel op air dan. Water kan hoger.
[ Voor 3% gewijzigd door Ary op 11-02-2009 00:05 ]
Verwijderd
Ik heb een toch 2 jaar oude Max orb cooler stock volt haal ik dus 3.5ghz met dat ding(52 graden).Ik heb nog wel intake en outtake fans, en aan de zijkant een fan die op de chipset blaast.Ary schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:05:
[...]
Hmm okay, volgens mij wordt het dan wel érg heet bij mij, vooral vergeleken met wat de rest krijgt. Dacht dat ik nog een best goede koeler had (Scythe Mugen 2). Ik heb em nu draaien op 1.475 volt en 3,6 ghz. Stressed wordt ie binnen een paar minuten erg heet (68 graden toen heb ik het stressen maar gestopt). Kan het zijn dat er iets defect is waardoor hij zo heet wordt?
En volgens mij bedoelde _AcS_ op hoeveel MHz je de CPU krijgt zonder de voltage te hoeven te verhogen.
Ik heb de CPU even helemaal teruggeclockt naar stock waarden (clock & voltage) en dan krijg ik load temps van 58°C. Idle zit ie op 40-42°C. Het koelblok wordt ook niet heel erg warm dus denk dat ie er niet goed op zit. Zucht.. maar even opnieuw proberen een dezer dagen. Tis een rot-ding om erop te zetten eigenlijk, hele mobo moet eruit.Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:50:
[...]
Ik heb een toch 2 jaar oude Max orb cooler stock volt haal ik dus 3.5ghz met dat ding(52 graden).Ik heb nog wel intake en outtake fans, en aan de zijkant een fan die op de chipset blaast.
Als je zoon cooler als eens hebt gebruikt ff opervlak checken!
Stock clocks is het 24 idle en 42 load.
Scythe Mugen 2 zou toch moeten kunnen ,met een freezer pro had ik ook dergelijke ervaring, rap naar de 65 graden maar die is toch minder efficient als een Mugen lijkt me.
[ Voor 10% gewijzigd door Ary op 11-02-2009 01:10 ]
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Is dat met de stock koeler?_AcS_ schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:22:
Ik haal met mijn DFI 790FXB-M2RSH nu 3400Mhz @ stock.
Ben er nog niet aan toe gekomen om verder te proberen, dat wil ik in het weekend gaan doen.
In iedergeval bedankt voor de info.
Verwijderd
Nee, met een Scythe Ninja Copper @ idle een core temp. van 27 graden, @ load een core temp. van 40 graden.
[ Voor 7% gewijzigd door _AcS_ op 12-02-2009 20:44 ]
Cool laat maar weten wat je er uit krijgt. Zit te denken om een 710 te halen om dat eens te testenfarhope schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:11:
Zo...net mijn Phenom II X3 720BE AM3 binnen gekregen...ben erg benieuwd wat deze processor op water kan halen op een MSI 790X bordje..hoop toch wel ergens tussen 3.8 GHZ en 4 GHZ..draait nu idle standaard clocks+volts rond de 20C en rond de 25C onder volledige load....houd jullie op de hoogte van mijn resultaten....
[ Voor 4% gewijzigd door Noel op 13-02-2009 12:03 ]
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Mja geen goede vergelijking. Intel cpu's zijn SuperPi kings door hun grote en ultra snelle L2 cache. Dan is 18 sec nog niet eens slechtNoel schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:53:
Hoewel ik er het nut niet helemaal van in zie, wegens niet real-life en pure Intel L2-cache benchmark, toch maar ff een super pi sessie (SuperPI 1.5 (1M)) gedaan met de 940BE. Op een Asus M3A78 Pro.
3800MHz - 18,751sec
Louter ter vergelijking, dezelfde test op:
- Intel Q9450 @ 3.774Ghz = 12.523sec
- i7 940 @ 3.078Ghz = 13.766s
- stock 940BE = ~24sec
Memory timings heb ik de grenzen niet opgezocht. Is gewoon value DDR2-800. 76€ voor 8GB.Ik heb ook geen stability tests (orthos ed) gedaan. Ik draai hem tijdens gewoon gebruik toch maar op stock speeds.
Ik had snel een voltage verhoging nodig om op 3400MHz een super pi te kunnen starten. Vandaar ook de 1,504V op 3800MHz (1,475V in AMD overdrive)
Even ter zijde: wordt wel aardig heet hoor. Ik had mijn Scythe Katana2 (3heatpipes, 10cm fan) er op gewrongen en die zat blijkbaar toch niet helemaal goed. Load temps schoten daarmee echt gigantisch omhoog. Dan maar de boxed cooler (2heatpipes, 6-7cm fan?) en die doet het beter, wel met meer lawaai. Maar toch nog 58° op ~66% load (tijdens AVI>DVD). Ik kijk uit naar een mugen/ninja, eventueel met 2 fans er op, maar moet nog eens meten/kijken of die wel in mijn LianLi PC60 past.
volgens mij staat ook boven in zijn post dat hij ook vind dat het een scheve vergelijking is. Verder is het inderdaad nog aardig net.Astennu schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:56:
[...]
Mja geen goede vergelijking. Intel cpu's zijn SuperPi kings door hun grote en ultra snelle L2 cache. Dan is 18 sec nog niet eens slecht
Verwijderd
Als je de boel eens grondig reset ,clear cmos in de bios!Ary schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:18:
ik denk dat ik een RMA'tje moet doen voor m'n CPU. Ik krijg op stock-voltage + clockspeed errors met zowel Prime95 (core 4) als OCCT (core 3).
[ Voor 105% gewijzigd door waterking op 14-02-2009 18:44 ]
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Verwijderd
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Huh hoe kan het dat als je NB speed en dus je L3 Cache speed + MC speed hoger wordt dat je super Pi score omlaag gaatSpeedy-J schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:05:
Je kan wel lekker hoog gaan met je NB frequenty maar dat nekt je super pi tijd.
Dat was zo met Phenom I en dat zal ook wel weer zijn voor de Phenom II
Ik zit ook onder de 18sec met 2.4ghz NB en cpu op 3.8Ghz..
[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 16-02-2009 19:31 ]
Verwijderd
Op een bepaalde NB snelheid kom je in een zwart gat ,dan daalt de performance in plaats van omhoog te gaan.Astennu schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:30:
[...]
Huh hoe kan het dat als je NB speed en dus je L3 Cache speed + MC speed hoger wordt dat je super Pi score omlaag gaat. Dat gaat er bij mij niet helemaal in.
Of bedoel je dat je super pi tijd niet zo hoog is omdat hij niet 1:1 geclockt kan worden met de cpu clock ?
De beste superpi runs waren ook niet op stabiele machinesAstennu schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:51:
Lijkt me meer een stability issue. Dan moet hij bepaalde data opnieuw inladen wat tijd kost.
Verwijderd
Is afhankelijk van welk moederbord je gebruikt. Bij mijn broer werkte dit ook al met de Phenom 1. Bij mijn DFi moet C&Q volgens mij uit als ik met de mults wil spelen. Maar dat zou ik na moeten kijken.Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:02:
Uit de verhalen over de 940BE kwam naar voren dat CnQ na multiplier aanpassing blijft werken.
Dus dat ook met vaste invoer multiplier, de multiplier automatisch lager gezet wordt wanneer de PC idle draait.
Is dat met de X3 720BE ook zo?
Dat zal best goed kunnen. Ik zal eens kijken wanneer ik de NB en HTlink speed eens omlaag breng wat hij dan doet.Speedy-J schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:45:
[...]
Op een bepaalde NB snelheid kom je in een zwart gat ,dan daalt de performance in plaats van omhoog te gaan.
Dat heb ik mee gemaakt bij de oude phenom en dat is nu nog steeds het geval.
Veel mensen op xs hadden/hebben dat probleem.
Bij de ene ligt het wat hoger als bij de ander,ik heb het hier ook alleen over superpi tijden.
Is die 4ghz wel prime95 of occt stabiel dan?XenoMorpH schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 07:29:
[...]
Dat zal best goed kunnen. Ik zal eens kijken wanneer ik de NB en HTlink speed eens omlaag breng wat hij dan doet.
Gekke is wel dat wanneer je een hoge NB en HT-link hebt bij 3dmark, je cpu score en daardoor ook zeker je eindscore veel hoger is.
Ach...beetje spelen met de settings, dan kom je vanzelf acht er dingen.
Wat ik ook heb gemerkt, is dat op het moment dat ik de 4GHz draai, en ik de nb en ht speed en nb-vid niet heb aangeraakt, hij soms niet eens wil opstarten, laat staan door wil starten naar vista.
Normaal zou je de nb-vid omhoog moeten brengen naar mate je de NB-speed verhoogd. Toen ik de NB-vid verhoogde startte hij wel door...misschien is het dan ook te verklaren waarom men de nb en ht speed naar 1000MHz brengt om hoger te kunnen klokken.
I just lol'ed,PRaGA88 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:25:
Is er al iemand met een AM3 mobo? En met een phenom??
Kreeg net een mail dat mijn AM3 mobo (met phenom!: X3 720BE) samen met alle andere benodigdheden verstuurd is, zou er dus morgen waarschijnlijk zijn. Geen idee of ik morgen of vrijdag eraan toekom, maar zal wel wat posten wanneer alles draait.PRaGA88 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:25:
Is er al iemand met een AM3 mobo? En met een phenom??
[ Voor 27% gewijzigd door the_RJ op 18-02-2009 16:21 ]
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Moet gewoon passen, sockets zijn hetzelfde. Gaatjes in het moederbord ookthe_RJ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:18:
[...]
Kreeg net een mail dat mijn AM3 mobo (met phenom!: X3 720BE) samen met alle andere benodigdheden verstuurd is, zou er dus morgen waarschijnlijk zijn. Geen idee of ik morgen of vrijdag eraan toekom, maar zal wel wat posten wanneer alles draait.
Zal er ook aan liggen of mijn Scythe Infinity nu wel of niet gaat passen, volgens mij moet het wel kunnen met de AM2 clips, maar het is nog een beetje onduidelijk. Aan de andere kant, als de stock cooler een beetje wil hoeft het de OC nog niet te belemmeren ;p
Yes dat was mijn gedachte ook, maar ergens zwart op wit vinden, ho maar. En als ik iets geleerd heb rond compatibility/OCen etc, dan moet het zwart op wit staanXenoMorpH schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:48:
[...]
Moet gewoon passen, sockets zijn hetzelfde. Gaatjes in het moederbord ookVergeet niet dat een AM3 cpu ook op AM2+ mobo's passen en dus ook de coolers moeten kunnen passen
.
[ Voor 27% gewijzigd door the_RJ op 18-02-2009 16:54 ]
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Ben benieuwd of dit nog verschil uitmaakt voor je overclock. Laat even weten of deze bios beter oc'edAstennu schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:43:
Ik zie net dat er een nieuwe Beta bios voor me JR plankje is. Ook een Nieuwe official. Ik ga die maar eens proberen in de hoop dat me OC dan gelijk is aan dat eigenlijk brakkere GA bord.
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door the_RJ op 20-02-2009 12:53 ]
Vaagthe_RJ schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:53:
Hey bah, nou dacht ik "laat ik die AMD Overdrive tool eens gaan bekijken", maar helaas herkent de tool de AMD X3 720BE niet als AMD processor
Dan maar weer via BIOS ^^
Verwijderd
Minimaal toch wel een uurtje of 2 prime of occtVerwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:45:
Heb m'n 940 @4Ghz gekregen, alleen vraag ik me nu af wanneer men die 4Ghz als stabiel verklaart. Is dat een half uurtje prime ozid?
Yes, heb 2.15 gebruikt, werkt niet, maar beperkt me niet erg opzich.Astennu schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:50:
[...]
VaagAOD 2.15 herkent mijn X3 710 prima. Heb je wel de laatste versie ?
[ Voor 3% gewijzigd door the_RJ op 20-02-2009 17:10 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Noel op 20-02-2009 19:26 ]
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
[ Voor 46% gewijzigd door the_RJ op 20-02-2009 17:59 ]
Verwijderd
Weet niet of je in een zwart gat geraakt maar de Asus m4a79(T) schijnt niet zo nauw te kijken met de NB clock speeds op xs is een draadje te volgen !Speedy-J schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:45:
[...]
Op een bepaalde NB snelheid kom je in een zwart gat ,dan daalt de performance in plaats van omhoog te gaan.
Dat heb ik mee gemaakt bij de oude phenom en dat is nu nog steeds het geval.
Veel mensen op xs hadden/hebben dat probleem.
Bij de ene ligt het wat hoger als bij de ander,ik heb het hier ook alleen over superpi tijden.
[ Voor 15% gewijzigd door the_RJ op 23-02-2009 14:27 ]
Verwijderd
Verwijderd
Jah komt ze wel uit lijkt meJejking schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:34:
Het is enkel een specifieke batch, niet een hele stepping. Waarom zou AMD zich hier zorgen over maken?
Wat jij ook zegt. De mensen die er nu een hebben hebben geluk. De nieuwe versie's zijn gewoon gelockt. Dus AMD zal zich daar niet druk over maken.Jejking schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:34:
Het is enkel een specifieke batch, niet een hele stepping. Waarom zou AMD zich hier zorgen over maken?
[ Voor 98% gewijzigd door Qli-max op 02-03-2009 11:14 ]
Over de opmerkingen. De Mugen 2 is meer dan zat. Ik heb die cooler op me I7 920. Ik gebruik op mijn 940 BE een simpele Artic Freezer Pro 64 en dat is al voeldoende voor 3.4 GHz. H2O is veel te omslachtig en duurder. En als je betere cooling wil wil moet je ook echt een goede h2o cooler kopen.Qli-max schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:06:
Hier stond mijn systeem
edit: Heb besloten tot aanschaf, wilde de topic niet volspammen dus bericht verwijdert...
[ Voor 126% gewijzigd door hosee op 02-03-2009 23:28 ]
Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Verwijderd
Is dat wel goed voor een 24/7 setting? mijn X3 720BA zit al op 1.425 Volt bij 3.4 GHz. Bij 3.5 GHz heb ik ook ongeveer -1.475 Volt nodig.the_RJ schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:36:
3.6 GHz had ik meer voltage voor nodig, 1.525 om uberhaupt te booten, omdat ik me PC vandaag nodig heb zal ik die vannacht weleens op 3.6 laten stressen. Als ik 1.55 nodig heb voor 3.6, dan laat ik hem gewoon op 3.5 als 24/7 setting.
Ik zou me niet blind staren op die BBG en ook zelf even wat reviews lezen over het moederbord. Tenzij je geen veelzijdige gebruiker bent. Dan is bijna alles wel geschikt. Maar als je alles er uit wil halen wat er in zit moet je toch naar de borden kijken die rond de 130 euro+ zitten.Qli-max schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:55:
@ Astennu: Thnx! Zal het meenemen in de overwegingen. Neem denk de 2 x Seagate Barracuda 7200.12 500GB (zie ook BBG maart), die zijn ook zeer snel en dan combineer ik ze in een raid opstelling. Daarnaast zie ik veel van mijn config terug in de BBG's (o.a. MoBo) dus zal wel goede keuzes gemaakt hebben verder. High end hoef ik trouwens niet, spaar liever wat geld uit om over 1,5 jr te upgraden. Ga zeker niet aan de H2O, is idd nergens voor nodig in mijn geval.
Verwijderd
Ik heb een 0904 die zou dat moeten kunnen mja je weet het maar nooit. Echter is deze 710 geen super clocker. Mijn 940 blijft veel snellerrcheung schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:16:
Op de GA-MA790FXT-UD5P lukt het mij niet om de 4e core van de 720 met steppingnr 0851-xxxx aan te zetten.
Lucky you (als het werkt) dat DFi een bios uitbrengt om de 4e core juist aan te kunne zetten, terwijl AMD juist een bios-fix wil van de mobo fabs.
Ik gebruik ook wel eens OCCT die heeft ook linpack support.Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:02:
Als jullie een goede stress tool willen hebben.
Download Intel Burn Test,
Volgens de makers van Intel Burn Test:
Benefits of using Linpack:
1. More accurate than Prime95 Small FFTs/Blend.
2. Takes less time to tell if your CPU/RAM is unstable than Prime95 (usually
something like 8 minutes Linpack vs 40 hours under Prime95).
3. Use the same stress-testing engine that Intel uses to test their products
before they are packed and put on shelves for sale.
Topics Hierover: 1 en 2
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq