Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

ok je hebt gelijk :S

eh... ontopic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Okay ontopic :P

Ben nu ook bezig met het overclocken van mijn 940 BE, maar ben hier nog redelijk nieuw in. Ik ben rustg aan het aftasten, heb nu dit (uit CPU-Z):

Core Speed: 3507,7 MHz
Multiplier: 17.5
Bus Speed: 200.4
HT Link 1804 MHz
NB Frequency: 1804 MHz
DRAM Frequency: 534.5 (1066) MHz (5-5-5-18)

Core Voltage: 1.424V (lager kom ik windows niet in)

Ik was bezig met de stresstest in Prime95. Met CPUID Hardware Monitor en SpeedFan hou ik de temps in de gaten, maar ik vind iets verwarrend. Er staat namelijk bij CPU 53 °C (is dit te hoog?), maar bij de Core staat 4x71 °C. Welke moet ik nu aanhouden? Idle is dit respect. 38° en 51°.

Ik heb overigens de Scythe Mugen 2, welke onder stress rond de 1200-1300 rpm zit. Ik heb het gevoel dat deze niet voldoende doet en dat ie best wat harder kan blazen om de boel af te koelen.. is er een manier om dit softwarematig te doen?

EDIT: Voor zover ik Prime95 heb laten lopen heeft ie geen errors laten zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Ary op 04-02-2009 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi topic dit :) AMD kan weer meekomen en het is weer te overwegen om over te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik denk dat er meer mensen zijn die upgraden dan die overstappen van intel naar AMD.

En AMD heeft het gat alleen een klein beetje kunnen dichten maar meer ook niet. Ze heben nog veel werk te doen. Waar intel komend jaar met een Refresh van Nehalem komt op 32nm zou AMD niets nieuws uit gaan brengen. Ik hoop dat dat laatste gerucht niet klopt want dan lopen ze weerk giga ver achter,

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:41
Ach, je weet het nooit. Voor hetzelfde geldt komen ze met nog zo'n stunt als met de RV770 (ik weet dat ATi al voor de overname met die chip was begonnen) De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:17

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

AMD is ook al samen bezig met IBM om 22nm voor elkaar te krijgen.
Bron: http://www.tomshardware.com/news/amd-ibm-intel,6175.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 23:16
Dijkertje schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:28:
Idd, ik denk dat AMD gewoon al weet dat ze intel al niet meer kunnen inhalen op dingen zoals 32nm, dus kijken ze al verder vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Dijkertje schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:28:
Vraag me af wanneer die nm 'race' stopt, op een gegeven moment kunnen ze niet kleiner lijkt me?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

ik denk dat zodra ze niet kleiner kunnen ze alleen maar met cores gaan spelen, dan zit je zometeen op de 1024 cores XD.

wil niet weten wat vidkaarten tegen die tijd doen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Marce schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:29:
ik denk dat zodra ze niet kleiner kunnen ze alleen maar met cores gaan spelen, dan zit je zometeen op de 1024 cores XD.

wil niet weten wat vidkaarten tegen die tijd doen XD
Je kunt niet zo maar meer cores er aan blijven plakken. Stel 45nm was het kleinste geweest probeer daar maar eens een 16 Core cpu op te maken. Dat wordt veel te groot. + dan heb je een chip die iets van 180-220 watt gebruikt.

Om dit soort dingen te doen heb je juist die verkleining nodig.

Maar we gaan nu wel erg offtopic :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

we gaan idd weer offtopic,

maar zolang ik mijn pc nog niet verkocht heb en ik dus nog geen p2 kan kopen heb ik ook niet heel veel nuttigs te melden denk ik 8)7

dus als je mijn pc wilt kopen dan heb ik binnekort ook wat nuttigs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Marce schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:20:
we gaan idd weer offtopic,

maar zolang ik mijn pc nog niet verkocht heb en ik dus nog geen p2 kan kopen heb ik ook niet heel veel nuttigs te melden denk ik 8)7

dus als je mijn pc wilt kopen dan heb ik binnekort ook wat nuttigs :X
Wil je je complete pc verkopen?....Waarom niet alleen die onderdelen die moeten worden vervangen, cpu en/of mobo.

Ontopic:
Heb mijn nieuwe geheugen eindelijk binnen (crap shop, duurde een week :( ). Kan nu dus weer wat gaan proberen.
Had hem gisteren op 4.0GHz draaien, maar helaas niet voor lange periode :'(
Heb nu de 0701 Bios erin geflashed, maar heb nog niet echt kunnen testen ivm geheugen.

[ Voor 1% gewijzigd door XenoMorpH op 05-02-2009 16:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:53
XenoMorpH schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:48:
[...]

Heb mijn nieuwe geheugen eindelijk binnen (crap shop, duurde een week :( ). Kan nu dus weer wat gaan proberen.
Had hem gisteren op 4.0GHz draaien, maar helaas niet voor lange periode :'(
Heb nu de 0701 Bios erin geflashed, maar heb nog niet echt kunnen testen ivm geheugen.
Heb jij nu 4 x 1GB erin?
Heeft AMD net als Intel problemen met 4 x 1GB bij overclocken?

Ik heb het mijn systeem nog niet kunnen testen, heb al wel processor en koeler op het mobo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

XenoMorpH schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:48:

Wil je je complete pc verkopen?....Waarom niet alleen die onderdelen die moeten worden vervangen, cpu en/of mobo.
omdat ik niet alleen cpu en mobo moet vervangen,
ik moet eigenlijk gelijk vidkaart, voeding vervangen. daarbij heeft deze kast mij ook niet genoeg opties voor een goede airflow en is het wel een tijd voor een andere, maar dan moet ik wel eerst deze kwijt ;)

dus we wachten het af, we hebben de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
_AcS_ schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:29:
[...]

Heb jij nu 4 x 1GB erin?
Heeft AMD net als Intel problemen met 4 x 1GB bij overclocken?

Ik heb het mijn systeem nog niet kunnen testen, heb al wel processor en koeler op het mobo :P
Nee, op ditmoment 3 omdat er 1 kaduuk is, ik wacht op een RMA formulier....Als het nog langer duurt, RMA ik wel rechtstreeks via Kingston zelf, misschien nog wel sneller ook.....

De 0701 Bios (0703 is inmiddels ook al, nog niet getest) blijkt wel een handje te helpen bij de OC:
quote: HondaGuy;5514822
There is new Bios out for M3A79-T

[ 0703 ]
----------------------
01. Support ACC with AM2+ 45nm CPU.
02. Improve the system performance when use certain CPU.
03. Fixed System may show Boot fail message if ACC enabled.
04. Fix the problem that AM2 CPU Vcore voltage may be incorrect if change CPU voltage in AI Suite.
05. Fix the problem that AI_NAP may not work after resuming from S1 or S3.
06. Set the value of "Processor Frequency Multiplier" option in bios up to 35 for certain CPU.
07. Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx
(ACC is a overclock technique which can adjust the voltage and frequency for AMD CPU directly under OS)
Eindelijk!!!! 3800MHz.
VCore: 1.537V (Bios)
Load temp: 59C
Idle:35.5C

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=501335
Afbeeldingslocatie: http://www.tdi-hq.com/users/XenoMorpH/tel/3800OC2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
wil je dat 24/7 gaan draaien?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Nee, dat niet, maar ik weet nu wel dat er nog meer in zit dan de 3744 die ik er eerst maar uit wist te krijgen.
Moet hem nog kouder zien te krijgen. Het zij met een WC setup, of de V10. Ben er nog niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
XenoMorpH schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:06:
Nee, dat niet, maar ik weet nu wel dat er nog meer in zit dan de 3744 die ik er eerst maar uit wist te krijgen.
Moet hem nog kouder zien te krijgen. Het zij met een WC setup, of de V10. Ben er nog niet over uit.
Ik vind 100 euro wel veel voor luchtkoeling. Zal dan voor waterkoeling gaan.
Ik zit zelf te twijfelen of ik de EK Water Blocks EK-Supreme ga halen inplaats van mijn Scythe Ninja Copper.

Morgen eindelijk tijd om mijn systeem te testen, zal mij benieuwen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
_AcS_ schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:51:
[...]

Ik vind 100 euro wel veel voor luchtkoeling. Zal dan voor waterkoeling gaan.
Ik zit zelf te twijfelen of ik de EK Water Blocks EK-Supreme ga halen inplaats van mijn Scythe Ninja Copper.

Morgen eindelijk tijd om mijn systeem te testen, zal mij benieuwen :/
Gaat mij meer om de heisa die er komt kijken bij watercooling, ben er nog een beetje schuchter in eerlijk gezegd.

Maar goed suicide run: 4GHz!!
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=501529
cpu-z crashte 1x terwijl ik dit valideerder, dus niet helemaal stabiel.
Maar die nieuwe Bios 0703 lijkt wel verder te klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
Eindelijk mijn systeem in elkaar gebouwd. :9 Clean install van xp x64.
Wil nog een paar dingen veranderen om de temperaturen nog lager te krijgen en dan zal ik eens kijken wat de 940BE kan.

Mijn chipset (southbridge) werd mij een beetje te warm, ongeveer 48 graden in idle.

Wil ik de zalman erop zetten die ik nog had liggen, hebben ze bij DFI nog meer koelpasta gebruikt dan wat bij een cpu nodig is. En dat bij een core van max. 1cm bij 1cm. 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door _AcS_ op 08-02-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mijn DFi zou weer gefixt moeten zijn. Wordt vandaag verstuurd. Dus eind deze week kan ik weer aan de slag... Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:46
Astennu schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:38:
Mijn DFi zou weer gefixt moeten zijn. Wordt vandaag verstuurd. Dus eind deze week kan ik weer aan de slag... Ben benieuwd :)
Het kan langer duren. Mijn bord is 10 dagen onderweg geweest na de RMA. Ik denk dat je moederbord doos niet meer zal herkenen....had het opstuurd in een dubbele doos zodat het moederbord doos nog netjes blijft krijg ik het terug in m'n moederbord doos die binnenste buiten is gevouwen. 3 keer raden hoe die eruit zag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Hm ik krijg in HWMonitor twee verschillende temps voor m'n CPU, zie screen. Welke moet ik nou aanhouden en wat zijn acceptabele temperaturen in idle en stress (voor de Ph2 940 BE)?
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/hwgysw.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Ary op 10-02-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
Wat is het maximale van de 940BE, wat jullie op standaard voltage kunnen halen?

[ Voor 4% gewijzigd door _AcS_ op 10-02-2009 20:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

_AcS_ schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:18:
Verschilt heel erg per gebruiker.. ligt ook aan wat voro koeling en mobo je hebt volgens mij. Ik zie in ieder geval hele verschillende resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
Ary schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:46:
[...]

Verschilt heel erg per gebruiker.. ligt ook aan wat voro koeling en mobo je hebt volgens mij. Ik zie in ieder geval hele verschillende resultaten.
Dat snap ik, maar aangezien er hier niet zoveel mensen op dit forum zijn, was ik daar benieuwd naar. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

_AcS_ schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:14:
[...]

Dat snap ik, maar aangezien er hier niet zoveel mensen op dit forum zijn, was ik daar benieuwd naar. :z
Bij mij gaf ie op stock voltage op 3500 mhz al errors. Heb een Scythe Mugen 2 koeler en een gigabyte ga-ma790gp-ds4h moederbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ary schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:31:
[...]

Bij mij gaf ie op stock voltage op 3500 mhz al errors. Heb een Scythe Mugen 2 koeler en een gigabyte ga-ma790gp-ds4h moederbord :)
Het lukt mij met hetzelfde mobo nu wel op 3.5ghz(mp 17.5)met nieuwste bios (f3)en betere cooling .
Maar ga terug naar stock met wat ondervolt en CnQ , schijnt wel op Asus te werken maar niet op Gigabyte bordjes met MP overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Ary schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:24:
Hm ik krijg in HWMonitor twee verschillende temps voor m'n CPU, zie screen. Welke moet ik nou aanhouden en wat zijn acceptabele temperaturen in idle en stress (voor de Ph2 940 BE)?
Je moet de core temps aanhouden die staan bij "value". De andere is de temperatuur van de chip zelf.

Idle hangt af van wat je cpu koeler doet, en maakt niet zo heel veel uit eigenlijk. De loadtemps, daar draait het om. Max aan te raden waarde die de 940 mag hebben is 62C-65C.
_AcS_ schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:18:
Rond de 1.55V, wel op air dan. Water kan hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

XenoMorpH schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:36:
[...]

Je moet de core temps aanhouden die staan bij "value". De andere is de temperatuur van de chip zelf.

Idle hangt af van wat je cpu koeler doet, en maakt niet zo heel veel uit eigenlijk. De loadtemps, daar draait het om. Max aan te raden waarde die de 940 mag hebben is 62C-65C.

[...]

Rond de 1.55V, wel op air dan. Water kan hoger.
Hmm okay, volgens mij wordt het dan wel érg heet bij mij, vooral vergeleken met wat de rest krijgt. Dacht dat ik nog een best goede koeler had (Scythe Mugen 2). Ik heb em nu draaien op 1.475 volt en 3,6 ghz. Stressed wordt ie binnen een paar minuten erg heet (68 graden toen heb ik het stressen maar gestopt). Kan het zijn dat er iets defect is waardoor hij zo heet wordt?

En volgens mij bedoelde _AcS_ op hoeveel MHz je de CPU krijgt zonder de voltage te hoeven te verhogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ary op 11-02-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ary schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:05:
[...]

Hmm okay, volgens mij wordt het dan wel érg heet bij mij, vooral vergeleken met wat de rest krijgt. Dacht dat ik nog een best goede koeler had (Scythe Mugen 2). Ik heb em nu draaien op 1.475 volt en 3,6 ghz. Stressed wordt ie binnen een paar minuten erg heet (68 graden toen heb ik het stressen maar gestopt). Kan het zijn dat er iets defect is waardoor hij zo heet wordt?

En volgens mij bedoelde _AcS_ op hoeveel MHz je de CPU krijgt zonder de voltage te hoeven te verhogen.
Ik heb een toch 2 jaar oude Max orb cooler stock volt haal ik dus 3.5ghz met dat ding(52 graden).Ik heb nog wel intake en outtake fans, en aan de zijkant een fan die op de chipset blaast.
Als je zoon cooler als eens hebt gebruikt ff opervlak checken!
Stock clocks is het 24 idle en 42 load.

Scythe Mugen 2 zou toch moeten kunnen ,met een freezer pro had ik ook dergelijke ervaring, rap naar de 65 graden maar die is toch minder efficient als een Mugen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:50:
[...]

Ik heb een toch 2 jaar oude Max orb cooler stock volt haal ik dus 3.5ghz met dat ding(52 graden).Ik heb nog wel intake en outtake fans, en aan de zijkant een fan die op de chipset blaast.
Als je zoon cooler als eens hebt gebruikt ff opervlak checken!
Stock clocks is het 24 idle en 42 load.

Scythe Mugen 2 zou toch moeten kunnen ,met een freezer pro had ik ook dergelijke ervaring, rap naar de 65 graden maar die is toch minder efficient als een Mugen lijkt me.
Ik heb de CPU even helemaal teruggeclockt naar stock waarden (clock & voltage) en dan krijg ik load temps van 58°C. Idle zit ie op 40-42°C. Het koelblok wordt ook niet heel erg warm dus denk dat ie er niet goed op zit. Zucht.. maar even opnieuw proberen een dezer dagen. Tis een rot-ding om erop te zetten eigenlijk, hele mobo moet eruit. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Ary op 11-02-2009 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Één dezer dagen komt mijn 940BE in combinatie met scythe mugen2 en giga-byte GA-MA790GP-DS4H moederbord. Hoop dat het geheel een beetje wil klokken! >:)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
Ik haal met mijn DFI 790FXB-M2RSH nu 3400Mhz @ stock.
Ben er nog niet aan toe gekomen om verder te proberen, dat wil ik in het weekend gaan doen.

In iedergeval bedankt voor de info.

• Ary

Ary

_AcS_ schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:22:
Ik haal met mijn DFI 790FXB-M2RSH nu 3400Mhz @ stock.
Ben er nog niet aan toe gekomen om verder te proberen, dat wil ik in het weekend gaan doen.

In iedergeval bedankt voor de info.
Is dat met de stock koeler?

Verwijderd

Heb sinds een weekje een phenom 940. En draai nu 3.7ghz...(1.472v)

Processor is idle 28C en core 35C dus lijkt me prima geloof ik.

Wat is nou beetje beste overclock moederbord voor deze Phenom? Ik kom volgens mij niet hoger dan 3,9 ofzo

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

ik vermoed dat dat een DFI Lanparty is.

verder maken je idle temps niet zoveel uit, het gaat erom waar je met je cores onder load op uit komt, zolang dat maar niet te hoog is.

• _AcS_
Ary schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:48:
[...]

Is dat met de stock koeler?
Nee, met een Scythe Ninja Copper @ idle een core temp. van 27 graden, @ load een core temp. van 40 graden.

[ Voor 7% gewijzigd door _AcS_ op 12-02-2009 20:44 ]

• farhope
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-07 20:11
Zo...net mijn Phenom II X3 720BE AM3 binnen gekregen :Y ...ben erg benieuwd wat deze processor op water kan halen op een MSI 790X bordje..hoop toch wel ergens tussen 3.8 GHZ en 4 GHZ..draait nu idle standaard clocks+volts rond de 20C en rond de 25C onder volledige load....houd jullie op de hoogte van mijn resultaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
farhope schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:11:
Zo...net mijn Phenom II X3 720BE AM3 binnen gekregen :Y ...ben erg benieuwd wat deze processor op water kan halen op een MSI 790X bordje..hoop toch wel ergens tussen 3.8 GHZ en 4 GHZ..draait nu idle standaard clocks+volts rond de 20C en rond de 25C onder volledige load....houd jullie op de hoogte van mijn resultaten....
Cool laat maar weten wat je er uit krijgt. Zit te denken om een 710 te halen om dat eens te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 30-08 18:22
Hoewel ik er het nut niet helemaal van in zie, wegens niet real-life en pure Intel L2-cache benchmark, toch maar ff een super pi sessie (SuperPI 1.5 (1M)) gedaan met de 940BE. Op een Asus M3A78 Pro.

3800MHz - 18,751sec

Louter ter vergelijking, dezelfde test op:
- Intel Q9450 @ 3.774Ghz = 12.523sec
- i7 940 @ 3.078Ghz = 13.766s
- stock 940BE = ~24sec

Memory timings heb ik de grenzen niet opgezocht. Is gewoon value DDR2-800. 76€ voor 8GB. :) Ik heb ook geen stability tests (orthos ed) gedaan. Ik draai hem tijdens gewoon gebruik toch maar op stock speeds.

Ik had snel een voltage verhoging nodig om op 3400MHz een super pi te kunnen starten. Vandaar ook de 1,504V op 3800MHz (1,475V in AMD overdrive)

Even ter zijde: wordt wel aardig heet hoor. Ik had mijn Scythe Katana2 (3heatpipes, 10cm fan) er op gewrongen en die zat blijkbaar toch niet helemaal goed. Load temps schoten daarmee echt gigantisch omhoog. Dan maar de boxed cooler (2heatpipes, 6-7cm fan?) en die doet het beter, wel met meer lawaai. Maar toch nog 58° op ~66% load (tijdens AVI>DVD). Ik kijk uit naar een mugen/ninja, eventueel met 2 fans er op, maar moet nog eens meten/kijken of die wel in mijn LianLi PC60 past.

[ Voor 4% gewijzigd door Noel op 13-02-2009 12:03 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrd555
  • Laatst online: 11-09 17:35
Ik zal ook maar even mn overclock posten...

[System Specs]:
CPU: Ph2 940BE
Stepping:
CPU Cooler: Stock
Moederbord + Bios: ASUS M3A79-T deluxe, Bios: 703
Geheugen: G.SKILL F2-8500CL5D-4GBPK (4GB Dual Channel 1066MHz)
Voeding: Corsair TX650

[OC Settings]:

CPU V-Core: 1.3125
CPU NB Voltage: 1.2375
HTT Voltage: 1.2
SB Voltage: 1.26
Memory Voltage: 2.06
CPU Multiplier: 17.5x
NB Multiplier: 13x
HTT Speed: 202MHz
HTT Multiplier: 9x
Memory Divider: 1066MHz (HTTref x 5.3)
Advanced Clock Calibration Setting: OFF*

[OC Results]:

CPU Speed: 3535 MHz
NB Speed: 2626 MHz
HTT Speed: 1818 MHz
Memory Speed + Timings: 1077MHz 5-5-5-15
Max Load Temp: 59 graden, Prime95 small FFT
Idle Temps: 38 graden
Stability Tests: Prime95, weekje gamen

*Werkt inmiddels op mijn ASUS M3A-79T (door 703 bios), maar met ff snel wat testen kwam ik niet echt hoger bij hetzelfde voltage dus maar uit gezet zolang.

Over een tijdje moet er nog eens een andere koeler op, en dan ga ik wel wat hoger clocken. Tot die tijd lijkt me dit een mooie 24/7 opstelling :). Die HTT 'overclock' is overigens een beetje voor de sier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Noel schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:53:
Hoewel ik er het nut niet helemaal van in zie, wegens niet real-life en pure Intel L2-cache benchmark, toch maar ff een super pi sessie (SuperPI 1.5 (1M)) gedaan met de 940BE. Op een Asus M3A78 Pro.

3800MHz - 18,751sec

Louter ter vergelijking, dezelfde test op:
- Intel Q9450 @ 3.774Ghz = 12.523sec
- i7 940 @ 3.078Ghz = 13.766s
- stock 940BE = ~24sec

Memory timings heb ik de grenzen niet opgezocht. Is gewoon value DDR2-800. 76€ voor 8GB. :) Ik heb ook geen stability tests (orthos ed) gedaan. Ik draai hem tijdens gewoon gebruik toch maar op stock speeds.

Ik had snel een voltage verhoging nodig om op 3400MHz een super pi te kunnen starten. Vandaar ook de 1,504V op 3800MHz (1,475V in AMD overdrive)

Even ter zijde: wordt wel aardig heet hoor. Ik had mijn Scythe Katana2 (3heatpipes, 10cm fan) er op gewrongen en die zat blijkbaar toch niet helemaal goed. Load temps schoten daarmee echt gigantisch omhoog. Dan maar de boxed cooler (2heatpipes, 6-7cm fan?) en die doet het beter, wel met meer lawaai. Maar toch nog 58° op ~66% load (tijdens AVI>DVD). Ik kijk uit naar een mugen/ninja, eventueel met 2 fans er op, maar moet nog eens meten/kijken of die wel in mijn LianLi PC60 past.
Mja geen goede vergelijking. Intel cpu's zijn SuperPi kings door hun grote en ultra snelle L2 cache. Dan is 18 sec nog niet eens slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Astennu schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:56:
[...]

Mja geen goede vergelijking. Intel cpu's zijn SuperPi kings door hun grote en ultra snelle L2 cache. Dan is 18 sec nog niet eens slecht :)
volgens mij staat ook boven in zijn post dat hij ook vind dat het een scheve vergelijking is. Verder is het inderdaad nog aardig net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

ik denk dat ik een RMA'tje moet doen voor m'n CPU. Ik krijg op stock-voltage + clockspeed errors met zowel Prime95 (core 4) als OCCT (core 3). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ary schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:18:
ik denk dat ik een RMA'tje moet doen voor m'n CPU. Ik krijg op stock-voltage + clockspeed errors met zowel Prime95 (core 4) als OCCT (core 3). :(
Als je de boel eens grondig reset ,clear cmos in de bios!
Het is natuurlijk wel vrijdag de 13e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
:o AMD Overdrive werkt hier :*)

Edit: Met dank aan Speedy-j

Op internet lees je veel over problemen met stabiliteit bij de phenom II 940 vanaf 3,5- of 3,6ghz.
Zelf kom ik ook niet verder dan 3,5ghz zonder mijn vcore sterk te verhogen. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

[ Voor 105% gewijzigd door waterking op 14-02-2009 18:44 ]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Op mijn Dfi wil mijn PHII 3.4 Op stock volts. Op een ouder GA DS4 plankje wil hij 3.6. Toch wel erg grote verschillen.

Ik heb nu ook een 710 X3 draaien in de pc van mijn pa. Met een MSI KA780G moederbord. Alleen FSB OC werkt niet goed. Ik stel iets in in de bios maar in windows draait hij dan stock. Met de dip switches op het moederbord heb ik wel de optie om 220,230 en 240 FSB te kiezen. Die werken wel. 3.120 GHz wil nog niet moet nog uitzoeken waarom. 2990 in ieder geval wel. Maar het valt me toch wel een beetje tegen. Had er wat meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[System Specs]:
CPU: Phenom2 940
Stepping: Papiertje kwijt, geen zin in blokdemontage
CPU Cooler: DangerDen TDX Water
Moederbord Dfi Lp m2rs
Geheugen: Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5
Voeding: Zalman hp600

[OC Settings]:
CPU V-Core: 1.55v
CPU NB Voltage: 1.250v
SB Voltage: 1.20v
Memory Voltage: 2.110v
CPU Multiplier: 19.5
NB Multiplier: 11x
HTT Speed: 200
HTT Multiplier: 9x
Memory Divider: 1066
Advanced Clock Calibration Setting: uit

[OC Results]:
CPU Speed: 3919Mhz
NB Speed: 2211Mhz
Memory Speed + Timings: 536Mhz 5-5-5-16
Max Load Temp: 48c
Idle Temps: 30c
prime95 4 en een half uur stabiel

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2h82ufo.jpg

Note: Die 39c wwier occt weergeeft is niet de idle-temp. ik was wat vlot met de printscreentoets..

Verder is het wat jammerlijk dat ik met de cpump van 19.5 de htt niet hoger krijg dan 202. Ik krijg dan wel een hogere clock van 3939Mhz, maar moet dan naar de 1.6v om het een paar minuten prime95 stabiel te krijgen.Ik ben met verschillende mp's bezig geweest om hoger uit te kunnen komen, maar geen soullaas...Vandaar maar deze eindscore..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Mooie overclock en nog een half uur occt stable ook :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel het uiterste wat ik eruit kan krijgen..geen 4Ghz. zo is het ook wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik ben even aan het spelen geweest met die Phenom II X3 710 maar die wil niet lekker. 3.0 GHz met 1.37v is wel een beetje het maximum voor dat voltage. Of het moederbord is niet lekker. Of de CPU is gewoon heel erg brak. Mja PC is voor me pa dus voorlopig is het wel even goed. Duw er wel een keer een nieuwe revisie in halverwege dit jaar. Dan zal dat 45nm process wel wat meer getweaked zijn. Zie ook de eerste 90nm Athlon X2's die bij 2.7 een beetje tegen de max zaten. Sommige deden nog wel 2.8 maar dan hield het wel op. Uiteindelijk liepen die dingen stock al 3.2 en met oc kon je ze op 3.4-3.5 krijgen. (lucht). Dit zal bij de nieuwe phenoms ook wel het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Heb op hem een tijdje op 4GHz laten draaien en een beetje gesurfd en programmaatjes gedraaid.
Heb een spi1M run gedraaid: 17.965s:
Afbeeldingslocatie: http://tdi-hq.com/users/XenoMorpH/tel/4000-OC17956sA.jpg
Maar wanneer ik een OCCT stress test doe, dan slaat hij vast zodra de cpu op 100% belasting staat.

Daarnaast nog 2x een 3dm06 run gedraaid. 1 met NB en HTlink op 2000MHz:
Afbeeldingslocatie: http://www.tdi-hq.com/users/XenoMorpH/tel/20258-3d06A.jpg
en met de NB en HTlink op 2600MHz:
Afbeeldingslocatie: http://www.tdi-hq.com/users/XenoMorpH/tel/20731-ocB.jpg

Dan zie je alleen al een verschil van bijna 500 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je superPi-tijd @4Ghz lijkt dan wat in performances af te nemen gezien het feit dat ik met 3919Mhz de 17.718 heb gehaald..

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2eckx8m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Je kan wel lekker hoog gaan met je NB frequenty maar dat nekt je super pi tijd.
Dat was zo met Phenom I en dat zal ook wel weer zijn voor de Phenom II :)
Ik zit ook onder de 18sec met 2.4ghz NB en cpu op 3.8Ghz..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Speedy-J schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:05:
Je kan wel lekker hoog gaan met je NB frequenty maar dat nekt je super pi tijd.
Dat was zo met Phenom I en dat zal ook wel weer zijn voor de Phenom II :)
Ik zit ook onder de 18sec met 2.4ghz NB en cpu op 3.8Ghz..
Huh hoe kan het dat als je NB speed en dus je L3 Cache speed + MC speed hoger wordt dat je super Pi score omlaag gaat :S. Dat gaat er bij mij niet helemaal in.

Of bedoel je dat je super pi tijd niet zo hoog is omdat hij niet 1:1 geclockt kan worden met de cpu clock ?

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 16-02-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien doordat je nb nu alle aandacht krijgt ivm de hoge clock en zo de cpu wat achter is komen te liggen wat zich uidt in prioriteits-issues..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Astennu schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:30:
[...]

Huh hoe kan het dat als je NB speed en dus je L3 Cache speed + MC speed hoger wordt dat je super Pi score omlaag gaat :S. Dat gaat er bij mij niet helemaal in.

Of bedoel je dat je super pi tijd niet zo hoog is omdat hij niet 1:1 geclockt kan worden met de cpu clock ?
Op een bepaalde NB snelheid kom je in een zwart gat ,dan daalt de performance in plaats van omhoog te gaan.
Dat heb ik mee gemaakt bij de oude phenom en dat is nu nog steeds het geval.
Veel mensen op xs hadden/hebben dat probleem.
Bij de ene ligt het wat hoger als bij de ander,ik heb het hier ook alleen over superpi tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lijkt me meer een stability issue. Dan moet hij bepaalde data opnieuw inladen wat tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Astennu schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:51:
Lijkt me meer een stability issue. Dan moet hij bepaalde data opnieuw inladen wat tijd kost.
De beste superpi runs waren ook niet op stabiele machines ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de verhalen over de 940BE kwam naar voren dat CnQ na multiplier aanpassing blijft werken.
Dus dat ook met vaste invoer multiplier, de multiplier automatisch lager gezet wordt wanneer de PC idle draait.

Is dat met de X3 720BE ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:02:
Uit de verhalen over de 940BE kwam naar voren dat CnQ na multiplier aanpassing blijft werken.
Dus dat ook met vaste invoer multiplier, de multiplier automatisch lager gezet wordt wanneer de PC idle draait.

Is dat met de X3 720BE ook zo?
Is afhankelijk van welk moederbord je gebruikt. Bij mijn broer werkte dit ook al met de Phenom 1. Bij mijn DFi moet C&Q volgens mij uit als ik met de mults wil spelen. Maar dat zou ik na moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Speedy-J schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:45:
[...]

Op een bepaalde NB snelheid kom je in een zwart gat ,dan daalt de performance in plaats van omhoog te gaan.
Bij de ene ligt het wat hoger als bij de ander,ik heb het hier ook alleen over superpi tijden.
Dat zal best goed kunnen. Ik zal eens kijken wanneer ik de NB en HTlink speed eens omlaag breng wat hij dan doet.
Gekke is wel dat wanneer je een hoge NB en HT-link hebt bij 3dmark, je cpu score en daardoor ook zeker je eindscore veel hoger is.
Ach...beetje spelen met de settings, dan kom je vanzelf acht er dingen. :D

Wat ik ook heb gemerkt, is dat op het moment dat ik de 4GHz draai, en ik de nb en ht speed en nb-vid niet heb aangeraakt, hij soms niet eens wil opstarten, laat staan door wil starten naar vista.
Normaal zou je de nb-vid omhoog moeten brengen naar mate je de NB-speed verhoogd. Toen ik de NB-vid verhoogde startte hij wel door...misschien is het dan ook te verklaren waarom men de nb en ht speed naar 1000MHz brengt om hoger te kunnen klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
XenoMorpH schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 07:29:
[...]

Dat zal best goed kunnen. Ik zal eens kijken wanneer ik de NB en HTlink speed eens omlaag breng wat hij dan doet.
Gekke is wel dat wanneer je een hoge NB en HT-link hebt bij 3dmark, je cpu score en daardoor ook zeker je eindscore veel hoger is.
Ach...beetje spelen met de settings, dan kom je vanzelf acht er dingen. :D

Wat ik ook heb gemerkt, is dat op het moment dat ik de 4GHz draai, en ik de nb en ht speed en nb-vid niet heb aangeraakt, hij soms niet eens wil opstarten, laat staan door wil starten naar vista.
Normaal zou je de nb-vid omhoog moeten brengen naar mate je de NB-speed verhoogd. Toen ik de NB-vid verhoogde startte hij wel door...misschien is het dan ook te verklaren waarom men de nb en ht speed naar 1000MHz brengt om hoger te kunnen klokken.
Is die 4ghz wel prime95 of occt stabiel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Nee, maar dat mag niets uitmaken voor een superpi test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Is er al iemand met een AM3 mobo? En met een phenom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 23:16
PRaGA88 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:25:
I just lol'ed,
Eerst lezen, dan vragen?
En, misschien komt het wel door een licht onstabiel systeem, omdat ie dan geen goede berekening maakt, overnieuw moet beginnen, zo langer erover doet, ook al is ie hoger geclockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zie net dat er een nieuwe Beta bios voor me JR plankje is. Ook een Nieuwe official. Ik ga die maar eens proberen in de hoop dat me OC dan gelijk is aan dat eigenlijk brakkere GA bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

PRaGA88 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:25:
Kreeg net een mail dat mijn AM3 mobo (met phenom!: X3 720BE) samen met alle andere benodigdheden verstuurd is, zou er dus morgen waarschijnlijk zijn. Geen idee of ik morgen of vrijdag eraan toekom, maar zal wel wat posten wanneer alles draait.

Zal er ook aan liggen of mijn Scythe Infinity nu wel of niet gaat passen, volgens mij moet het wel kunnen met de AM2 clips, maar het is nog een beetje onduidelijk. Aan de andere kant, als de stock cooler een beetje wil hoeft het de OC nog niet te belemmeren ;p

[ Voor 27% gewijzigd door the_RJ op 18-02-2009 16:21 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
the_RJ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:18:
[...]

Kreeg net een mail dat mijn AM3 mobo (met phenom!: X3 720BE) samen met alle andere benodigdheden verstuurd is, zou er dus morgen waarschijnlijk zijn. Geen idee of ik morgen of vrijdag eraan toekom, maar zal wel wat posten wanneer alles draait.

Zal er ook aan liggen of mijn Scythe Infinity nu wel of niet gaat passen, volgens mij moet het wel kunnen met de AM2 clips, maar het is nog een beetje onduidelijk. Aan de andere kant, als de stock cooler een beetje wil hoeft het de OC nog niet te belemmeren ;p
Moet gewoon passen, sockets zijn hetzelfde. Gaatjes in het moederbord ook :) Vergeet niet dat een AM3 cpu ook op AM2+ mobo's passen en dus ook de coolers moeten kunnen passen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

XenoMorpH schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:48:
[...]

Moet gewoon passen, sockets zijn hetzelfde. Gaatjes in het moederbord ook :) Vergeet niet dat een AM3 cpu ook op AM2+ mobo's passen en dus ook de coolers moeten kunnen passen :).
Yes dat was mijn gedachte ook, maar ergens zwart op wit vinden, ho maar. En als ik iets geleerd heb rond compatibility/OCen etc, dan moet het zwart op wit staan :p (exclusief mobo lijst van compatible memory dan).

Maar het ging ook vooral in samenwerking met het mobo: GA-MA790FXT-UD5P. Zit weer een leuke heatpipe op, dus weer even zien hoe dat past, heb alleen foto's van boven of van de poorten kunnen vinden, dus onduidelijk hoe hoog de heatpipe nu daadwerkelijk is. Hoewel ik nu op een P35-DS4 zit (rev 1.0 met die huge ass koelblokken), dus ook hier verwacht ik geen problemen, maar toch even afwachten ^^.

[ Voor 27% gewijzigd door the_RJ op 18-02-2009 16:54 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Astennu schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:43:
Ik zie net dat er een nieuwe Beta bios voor me JR plankje is. Ook een Nieuwe official. Ik ga die maar eens proberen in de hoop dat me OC dan gelijk is aan dat eigenlijk brakkere GA bord.
Ben benieuwd of dit nog verschil uitmaakt voor je overclock. Laat even weten of deze bios beter oc'ed :)

Verwijderd

Ik had dit bericht ook al in het Phenom 1 topic geplaatst, maar aangezien het ook geschikt is voor Phenom 2's plaats ik dit bericht daarom ook in dit topic.

Het programma is een soort van CNQ behalve dat de waardes van de verschillende multipliers en voltages naar keuze kunnen worden ingesteld. Ik draai nu bijvoorbeeld idle op 0.9 volt (CPU-z) met een CPU snelheid van ongeveer 1600 MHz.

K10Stat kan bij het booten van windows direct worden gestart en met de juiste commands zal hier niks van te merken zijn.

Screenshot

Afbeeldingslocatie: http://www.fotobewaren.nl/output/1235044834.jpg

Op de foto valt te zien welke voltages en welke snelheden bij oplopende belasting worden gebruikt.

Op het bureaublad heb ik daarnaast nog enkele snelkoppelingen staan. Mocht ik mijn cpu zwaarder gaan belasten hoef ik simpelweg op het icoontje te klikken. Er verschijnt geen window, maar de snelheden worden wel aangepast. Ik heb daar de volgende commands voor gebruikt

Afbeeldingslocatie: http://www.fotobewaren.nl/output/1235045108.jpg

-lp:1-5 = Laad je gewenste profiel

-mp:4 = De hoeveelheid CNQ stappen. Normaal gesproken heb je alleen de P0 en P1 state. Nu loopt deze tot en met P4

-nw = no window

-ClkCtrl:1-4 = Automatische clock control van K10stat (CNQ), 1 tot en met 4 staat voor de verschillende control functions. Terug te vinden onder het control function tabje, wanneer je met je rechter muisknop op het icoontje in de taakbalk klikt (rechtsonder).

-Stayontray = Handig voor bij het opstarten. K10stat zal in de taakbalk worden geplaatst en eventueel wanneer ingesteld CNQ functionaliteiten uitvoeren. (Voor het opstarten in windows wel even de snelkoppeling onder geplande taken zetten)

-Pctrl:0,0,2,1 = Handig wanneer je de processor op een bepaalde snelheid wilt forceren. In dit geval wordt core #0 en core #1 op de P0 state geforceerd. Terwijl core #2 op de ingestelde P2 state gaat draaien en Core #3 op de P1 state.

Wel een handige how to dacht ik zo. Vooral omdat het echt een ideaal programma is. Ook te gebruiken voor Phenom 2's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Hey bah, nou dacht ik "laat ik die AMD Overdrive tool eens gaan bekijken", maar helaas herkent de tool de AMD X3 720BE niet als AMD processor |:(

Dan maar weer via BIOS ^^

[ Voor 10% gewijzigd door the_RJ op 20-02-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
the_RJ schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:53:
Hey bah, nou dacht ik "laat ik die AMD Overdrive tool eens gaan bekijken", maar helaas herkent de tool de AMD X3 720BE niet als AMD processor |:(

Dan maar weer via BIOS ^^
Vaag :S AOD 2.15 herkent mijn X3 710 prima. Heb je wel de laatste versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n 940 @4Ghz gekregen, alleen vraag ik me nu af wanneer men die 4Ghz als stabiel verklaart. Is dat een half uurtje prime ozid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:45:
Heb m'n 940 @4Ghz gekregen, alleen vraag ik me nu af wanneer men die 4Ghz als stabiel verklaart. Is dat een half uurtje prime ozid?
Minimaal toch wel een uurtje of 2 prime of occt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Astennu schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:50:
[...]

Vaag :S AOD 2.15 herkent mijn X3 710 prima. Heb je wel de laatste versie ?
Yes, heb 2.15 gebruikt, werkt niet, maar beperkt me niet erg opzich.

Net 3.5GHz stabiel verklaard @1.475V, 37 graden stressed, straks weer verder.

[ Voor 3% gewijzigd door the_RJ op 20-02-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 30-08 18:22
37° stessed? met 1,47? Wat voor koeling?

Edit:
Dat is euhm.. belachelijk weinig. :) Antec 900 zal daar wel voor iets tussenzitten.

Bij mij (een 940BE welliswaar) in een Lian-Li PC60 met 2x 80mm intake, 2x 80mm outtake, 120mm fan in voeding, Scythe Mugen I, wel alle fans op low rpm, draait hij stock speed & volt & full stress op 56° en op 3200MHz 58°. Prime95.

Nu was ik sowieso al aan het uitkijken naar een nieuwe case. Maar ik zie weinig mooie alternatieven voor een LianLi PC60.

[ Voor 86% gewijzigd door Noel op 20-02-2009 19:26 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Scythe Infinity, zie ook signature verder

[ Voor 46% gewijzigd door the_RJ op 20-02-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:45:
[...]

Weet niet of je in een zwart gat geraakt maar de Asus m4a79(T) schijnt niet zo nauw te kijken met de NB clock speeds op xs is een draadje te volgen ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

[System Specs]:
CPU: Phenom II 720 Black Edition
Stepping: papiertje nu al kwijt |:( demontage lijkt me wat overdreven :p
CPU Cooler: Scythe Infinity
Moederbord + Bios: GA-MA790FXT-UD5P Bios: F3
Geheugen: 2x2GB OCZ Platinum PC12800
Voeding: 600 Watt Zalman ZM600-HP

[OC Settings]:
CPU V-Core: 1,475v
CPU NB Voltage: Default
HTT Voltage: Default
SB Voltage: Default
Memory Voltage: 1.90v
CPU Multiplier: 17.5x
NB Multiplier: 10x
HTT Speed: 200 MHz
HTT Multiplier: 10x
Memory Divider: 1:4
Advanced Clock Calibration Setting: -

[OC Results]:
CPU Speed: 3500 MHz
NB Speed: 2000 MHz
HTT Speed: 2000 MHz
Memory Speed + Timings: 1600 MHz CL 7-7-7-24
Max Load Temp: 37c
Stability Tests: 10 uur Prime95 stable

Afbeeldingslocatie: http://i604.photobucket.com/albums/tt123/vendettahhh/thumb_overclock.jpg

3.6 GHz had ik meer voltage voor nodig, 1.525 om uberhaupt te booten, omdat ik me PC vandaag nodig heb zal ik die vannacht weleens op 3.6 laten stressen. Als ik 1.55 nodig heb voor 3.6, dan laat ik hem gewoon op 3.5 als 24/7 setting.

Vanavond ook maar eens kijken of er al een BIOS update is en of mijn geheugen nog wat strakker wil.

Haalde in combinatie met 2x HD3870 CF een 3DMark06 score van exact 17.000 (CPU score: 3927): link

[ Voor 15% gewijzigd door the_RJ op 23-02-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort ook een amd phenomII 940 en ga nu overclocken.
Maar heb echter nog een vraag voor de heren tweakers wat is cpu nbvid en wat is het verschil tussen nb vid en nb want kan er allebei meer voltjes opzetten die nbvid is van de cpu en die andere natuurlijk van mn chipset maar mn vraag is meer moet ik die nb vid gelijk houden aan mn cpu vcore of is dit afzonderlijk ik heb een gigabyte ma790gp-ds4h en zie deze optie bij andere moedeerbords niet of bij jullie specs die jullie gebruiken om te overclocken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zag het artikel op inet over die X3's waar je een X4 van kan maken op een moederbord met SB750 mobo. Ik zal dit eens gaan proberen in mijn pc. Ben benieuwd of dit werkt. Zou wel erg grappig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Niet alleen grappig, ook nog voordelig, ben benieuwd wat amd hieraan wil gaan doen, want het is voor ons wel voordelig, maar voor amd niet zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het is enkel een specifieke batch, niet een hele stepping. Waarom zou AMD zich hier zorgen over maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:34:
Het is enkel een specifieke batch, niet een hele stepping. Waarom zou AMD zich hier zorgen over maken?
Jah komt ze wel uit lijkt me :P mooi mee genomen voor beide spelers op de markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jejking schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:34:
Wat jij ook zegt. De mensen die er nu een hebben hebben geluk. De nieuwe versie's zijn gewoon gelockt. Dus AMD zal zich daar niet druk over maken.

Ik ga deze week wel even kijken uit welke batch de 710 hier komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Laatst online: 21-02-2023
Hier stond mijn systeem

edit: Heb besloten tot aanschaf, wilde de topic niet volspammen dus bericht verwijdert...

[ Voor 98% gewijzigd door Qli-max op 02-03-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Qli-max schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:06:
Hier stond mijn systeem

edit: Heb besloten tot aanschaf, wilde de topic niet volspammen dus bericht verwijdert...
Over de opmerkingen. De Mugen 2 is meer dan zat. Ik heb die cooler op me I7 920. Ik gebruik op mijn 940 BE een simpele Artic Freezer Pro 64 en dat is al voeldoende voor 3.4 GHz. H2O is veel te omslachtig en duurder. En als je betere cooling wil wil moet je ook echt een goede h2o cooler kopen.

Geheugen is inderdaad wel een idee voor 60 euro heb je 4 gb PC8500 (1066 MHz).

Als kast kun je ook naar een CM 590 kijken die is wat minder lomp. 690 is wel een mooie kast maar erg groot.

Foxconn is verder een goed merk. Ik heb er zelf nog foxconn gehad maar wat ik zo lees en wat andere er van vinden zijn ze verder prima. Maar misschien wil je voor een high end versie gaan. Of BV een Gigabyte met 790FX/790GX met SB750.

Als hard disk zou ik persoonlijk voor de WDC 1TB Black gaan (FALS1) Deze zijn een stukje sneller dan die F1's maar ook iets duurder. (99 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
@ Astennu: Thnx! Zal het meenemen in de overwegingen. Neem denk de 2 x Seagate Barracuda 7200.12 500GB (zie ook BBG maart), die zijn ook zeer snel en dan combineer ik ze in een raid opstelling. Daarnaast zie ik veel van mijn config terug in de BBG's (o.a. MoBo) dus zal wel goede keuzes gemaakt hebben verder. High end hoef ik trouwens niet, spaar liever wat geld uit om over 1,5 jr te upgraden. Ga zeker niet aan de H2O, is idd nergens voor nodig in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Reactie verwijder, zat helemaal fout.... }:O

[ Voor 126% gewijzigd door hosee op 02-03-2009 23:28 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_RJ schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:36:

3.6 GHz had ik meer voltage voor nodig, 1.525 om uberhaupt te booten, omdat ik me PC vandaag nodig heb zal ik die vannacht weleens op 3.6 laten stressen. Als ik 1.55 nodig heb voor 3.6, dan laat ik hem gewoon op 3.5 als 24/7 setting.
Is dat wel goed voor een 24/7 setting? mijn X3 720BA zit al op 1.425 Volt bij 3.4 GHz. Bij 3.5 GHz heb ik ook ongeveer -1.475 Volt nodig.

Bovenstaande is wel allemaal prime95 stabiel O+

Wat is ongeveer het max voltage wat een phenom 2 (veilig) kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

voor 24/7 setting ga ik niet verder dan 1.475v, maar met CnQ off bleek 1.45v ook genoeg voor 3.5GHz stabiel.

Maarja één van mijn videokaarten begaf het dit weekend dus mijn drang naar overclocken voor leuke 3dmark score was een beetje weg, dus alles draait stock atm. Geheugen wilde niet helemaal meewerken ook achteraf gezien (of eigenlijk de combi van geheugen/proc lijkt het) dus draai nu iets andere bus ook maar wel proc voorlopig op 2.8 totdat ik weer 3870CF draai, dan maareens spelen weer en iig met ~3.7-3.8 benchmark neerzetten (zou graag de 20k in 06 halen/benaderen, lijkt mogelijk), blijkbaar maakt die CnQ setting wel wat uit :p.

1.55v is max voor benchmark dus, ik zou voor 24/7 rond de 1.45-1.475 max gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Qli-max schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:55:
@ Astennu: Thnx! Zal het meenemen in de overwegingen. Neem denk de 2 x Seagate Barracuda 7200.12 500GB (zie ook BBG maart), die zijn ook zeer snel en dan combineer ik ze in een raid opstelling. Daarnaast zie ik veel van mijn config terug in de BBG's (o.a. MoBo) dus zal wel goede keuzes gemaakt hebben verder. High end hoef ik trouwens niet, spaar liever wat geld uit om over 1,5 jr te upgraden. Ga zeker niet aan de H2O, is idd nergens voor nodig in mijn geval.
Ik zou me niet blind staren op die BBG en ook zelf even wat reviews lezen over het moederbord. Tenzij je geen veelzijdige gebruiker bent. Dan is bijna alles wel geschikt. Maar als je alles er uit wil halen wat er in zit moet je toch naar de borden kijken die rond de 130 euro+ zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
okii zal nog wat overwegingen maken dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie een goede stress tool willen hebben.

Download Intel Burn Test,

Volgens de makers van Intel Burn Test:

Benefits of using Linpack:
1. More accurate than Prime95 Small FFTs/Blend.
2. Takes less time to tell if your CPU/RAM is unstable than Prime95 (usually
something like 8 minutes Linpack vs 40 hours under Prime95).
3. Use the same stress-testing engine that Intel uses to test their products
before they are packed and put on shelves for sale.

Topics Hierover: 1 en 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zie net dat DFi. Een bios uit heeft die ACC voor de 710 en de 720 aan zet. Dat zou dus de oorzaak kunnen zijn dat die 710 de 4e core niet aan wou zetten.

Toch maar eens opnieuw proberen. Want dan heb je wel een super goedkope quad core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcheung
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03-2024
Op de GA-MA790FXT-UD5P lukt het mij niet om de 4e core van de 720 met steppingnr 0851-xxxx aan te zetten.

Lucky you (als het werkt) dat DFi een bios uitbrengt om de 4e core juist aan te kunne zetten, terwijl AMD juist een bios-fix wil van de mobo fabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
rcheung schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:16:
Op de GA-MA790FXT-UD5P lukt het mij niet om de 4e core van de 720 met steppingnr 0851-xxxx aan te zetten.

Lucky you (als het werkt) dat DFi een bios uitbrengt om de 4e core juist aan te kunne zetten, terwijl AMD juist een bios-fix wil van de mobo fabs.
Ik heb een 0904 die zou dat moeten kunnen mja je weet het maar nooit. Echter is deze 710 geen super clocker. Mijn 940 blijft veel sneller :)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:02:
Als jullie een goede stress tool willen hebben.

Download Intel Burn Test,

Volgens de makers van Intel Burn Test:

Benefits of using Linpack:
1. More accurate than Prime95 Small FFTs/Blend.
2. Takes less time to tell if your CPU/RAM is unstable than Prime95 (usually
something like 8 minutes Linpack vs 40 hours under Prime95).
3. Use the same stress-testing engine that Intel uses to test their products
before they are packed and put on shelves for sale.

Topics Hierover: 1 en 2
Ik gebruik ook wel eens OCCT die heeft ook linpack support.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste