Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 33.927 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:03:
Post je bijvoorbeeld dat je iets aparts zoekt waarvan je na n uurtje googlen en forums pluizen nog zogoed als niets weet, dan kun je er meestal wel op rekenen dat er een mod genadeloos op je postje springt met een snauw en een slot omdat je niet aangeeft dat je zelf zoekt.. (maar als je niets vind, valt er ook niet aan te geven?)
Dat is een denkfout, er valt juist heel goed aan te geven waarop je gezocht hebt. Want blijkbaar zoek je op het verkeerde als je niets vind.
Als iemand je op de juiste zoekwoorden kan wijzen dan weet je het voor de volgende keer. Maar zolang jij geen zoekwoorden etc opgeeft kan niemand weten waar jij op gezocht hebt, dus kan niemand je ook de goede zoekwoorden geven.
Ook valt er vaak op geen enkele manier discreet met de betreffende mod te communiceren over iets dat in zijn of haar ogen fout gegaan is en dus maar opslot moest, want dat kan alleen door onbeschoft een hoop lawaai te maken op een of andere publieke klaagmuur omdat de mod geen DM aan heeft staan en niet omkijkt naar zijn/haar opgegeven email. Zorg eens dat er met de modjes te praten valt, dan voelt het iig. niet zo koud en uit de verte als er een slot op je niet kwaad bedoelde topic geplempt wordt.
Misschien dat dit jouw ervaring is, maar er is hier ook een doktersteam. Wat jij hier beschrijft hoort niet... En zou ik zeker niet de standaard noemen.
Daarom ben ik het roerend met dit topic eens.
Doe eens lekker op je gemak en behandel een user niet als een nummer,
we zitten hier volgens mij niet in het leger. ;)
Bekijk het ook eens van de andere kant, de vraagbeantwoorders zijn ook geen helpdeskbeantwoorders etc die doen dit ook alleen maar voor hun plezier. Het moet van 2 kanten komen imho.

@PCDealer : Ikzelf vind al dat ik bot ben tegen Leon T. Dus ging ik ervanuit dat er een grote kans was dat mods in dit topic het te ver vonden gaan. Daarom dus even die vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door Gomez12 op 02-01-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoektermen opgeven, tsja, als ik zoek naar een Infrarood expresscard kun je ervan uitgaan dat ik niet op koektrommel heb lopen zoeken, maar op expresscard, IR, infrarood, infrared. En als ik wel wat vind dan hoeft ik het hier ook niet te vragen. :? Dus wat is de bedoeling dan?

En er zullen vast wel aanspreekbare mods zijn, maar een mod in het bijzonder genaamd dion_b zit vaak onder mijn duiven te schieten, en die man is niet aan te spreken. Geen DM, en een email waar geen antwoord gegeven wordt. Daarom vind ik het zwaar frustrerend als die een topic dicht spijkerd met een snauw zonder me de kans te geven het te corrigeren of het uit te leggen. Gewoon *bam* en stik er maar in. Dat vind ik geen vriendelijke benadering.

Ik doe ook gewoon rustig als ik niet belaagd wordt door een strak in het gareel zittende mod, en ik help ook wel eens met het beantwoorden van een vraag als ik toevallig kennis heb van het onderwerp. Als GoT niet is bedoeld als "help elkaar met elkaar voor elkaar", wat moet ik hier dan komen doen als ik geen vragen mag stellen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:24:
Zoektermen opgeven, tsja, als ik zoek naar een Infrarood expresscard kun je ervan uitgaan dat ik niet op koektrommel heb lopen zoeken, maar op expresscard, IR, infrarood, infrared. En als ik wel wat vind dan hoeft ik het hier ook niet te vragen. :? Dus wat is de bedoeling dan?
Dat je aangeeft wat je gedaan hebt. Als je het hier wel kan doen, waarom dan niet in je topic? Een uurtje googlen is trouwen niet echt bijster lang, maar dat terzijde.
En er zullen vast wel aanspreekbare mods zijn, maar een mod in het bijzonder genaamd dion_b zit vaak onder mijn duiven te schieten, en die man is niet aan te spreken. Geen DM, en een email waar geen antwoord gegeven wordt. Daarom vind ik het zwaar frustrerend als die weer een topic dicht spijkerd.
Geen DM? Vreemd, ik kan wel gewoon met dion_b communiceren en hij antwoord normaal ook vlotjes. Dan gaat het toch ergens fout bij jou :)
Ik doe ook gewoon rustig als ik niet belaagd wordt door een strak in het gareel zittende mod, en ik help ook wel eens met het beantwoorden van een vraag als ik toevallig kennis heb van het onderwerp. Als GoT niet is bedoeld als "help elkaar met elkaar voor elkaar", wat moet ik hier dan komen doen als ik geen vragen mag stellen?
Je mag vragen stellen, als je maar de vereiste inzet toont. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het meest recente slotje goed kan begrijpen, want uit je startpost blijkt totaal niet dat je iets zelf gedaan hebt :) .

Als ik jouw icoontje zie, dan staat daar geen DM bij. Staat DM toevallig uit in je voorkeuren? Zet dat gewoon aan en DM de mod, of als je er niet uitkomt met dion_b kan je de Admin van HW aanspreken, of uiteindelijk het Doktersteam. Mogelijkheden zat :)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 02-01-2009 19:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Dat je gewoon je zoektermen opgeeft? Sowieso vind ik zonder het onderwerp te kennen je zoekwoorden al mager, je noemt het in het topic al Ecard ( ik gok dat dit een algemene benaming is voor expresscard? )

Zonder precies te weten wat een expresscard is komt het op mij over alsof je gegoogled hebt naar pci-slot infrared, en daar zal je vermoedelijk ook weinig zinnigs op vinden.
En er zullen vast wel aanspreekbare mods zijn, maar een mod in het bijzonder genaamd dion_b zit vaak onder mijn duiven te schieten, en die man is niet aan te spreken. Geen DM, en een email waar geen antwoord gegeven wordt. Daarom vind ik het zwaar frustrerend als die een topic dicht spijkerd met een snauw zonder me de kans te geven het te corrigeren of het uit te leggen. Gewoon *bam* en stik er maar in. Dat vind ik geen vriendelijke benadering.
Geef dan eens een voorbeeld wat je wel een vriendelijke benadering had gevonden? Want je TS is gewoon te karig om hier te blijven staan. Dus wat had hij dan moeten zeggen?
Nogmaals, iedereen mag vragen stellen zolang er maar inzet getoond wordt. Jij toont dat niet in die TS ( lijkt me vrij weinig discussie over ) dus ben ik wel benieuwd hoe je het anders gezien had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gezocht op de naam van het apparaat formfactor (expresscard) die de notebook handleiding opgeeft, en wat het moet kunnen (infrarood verkeer), verder weet ik niets van die dingen en google (dat ze zoiso nog vragen waar je gezocht hebt..) is ook dood gelopen. En aangezien die termen al in de titel van dat draadje zaten, had het weinig zin om dat nog n keer te melden.. Als ik precies weet wat ik zoek, dan hoeft ik het toch niet te vragen? En als ik niks kan vinden, kan ik ook niet tonen dat ik wel me degenlijk heb ingezet. Daarom kom ik hier juist, omdat het zelf niet lukt. Maar het enige dat je kunt krijgen als je niet oppast, is een schop onder je kont omdat je niet alles al weet voor je het vraagt (:?).

En er hoord volgens mij een poppetje bij de naam te staan voor DM, maar ik heb ze nog niet gezien? Het staat wel aan in mijn voorkeuren, maar het komt niet tevoorschijn..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sokonomi: geef dan ook aan in je topicstart dat je gezocht hebt, en geef daarbij ook aan dat het geen resultaat opleverde. Nu lijkt het namelijk alsof je zelf geen enkele inzet toont en hier alleen even snel je vraag komt dumpen. Wij kunnen niet ruiken of je dan toevallig wél zelf gezocht hebt, maar dit niet in de topicstart zet. Als je echt niets kan vinden en dit aangeeft denk ik dat je topics veel sneller dichtgaan.

Ook gaan topics sneller dicht als je er al eens of meerdere malen op gewezen bent dat je topics niet voldoen aan wat we op GoT verwachten. Dan is het ook logisch dat je niet eerst nog uitgebreid de kans krijgt.

Verder lijkt het me handig dat je wat betreft dit specifieke geval nog eens contact opneemt met dion_b. Dit topic is eigenlijk niet bedoeld om specifieke modacties te bespreken. Voor een DM moet je inderdaad een soortvan poppetje naast de naam zien staan. Jij hebt je DM aan voorzover ik kan zien, dus je zou dion_b dus ook een bericht moeten kunnen sturen. In ieder geval is dit de directe link om hem een DM te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:49:
Ik heb gezocht op de naam van het apparaat formfactor (expresscard) die de notebook handleiding opgeeft, en wat het moet kunnen (infrarood verkeer), verder weet ik niets van die dingen en google (dat ze zoiso nog vragen waar je gezocht hebt..) is ook dood gelopen. Als ik precies weet wat ik zoek, dan hoeft ik het niet vragen? En als ik niks kan vinden, kan ik ook niet tonen dat ik wel me degenlijk heb ingezet. Daarom kom ik hier juist, omdat het zelf niet lukt. Maar het enige dat je kunt krijgen als je niet oppast, is een schop onder je kont omdat je niet alles al weet voor je het vraagt (:?).
Zonder al te lang over je specifieke geval te discussieren: waarom was er dan niets te merken van die inzet in je topic? Als je dat zelf terugleest, zie je dan ook maar enig bewijs van inzet? En dat is waar het om gaat :) .

En een slotje is trouwens geen schop onder je kont. Dat zijn namelijk tempban's, permban's en waarschuwende berichten van de crew. Een slotje betekent gewoon dat je topic niet aan de minimum-eisen en/of policy voldeed, en als je een beetje eerlijk bent, dan geef je dat ook toe in dit geval ;)
En er hoord volgens mij een poppetje bij de naam te staan voor DM, maar ik heb ze nog niet gezien? Het staat wel aan in mijn voorkeuren, maar het komt niet tevoorschijn..
Intussen staat er wel een DM icoontje bij je naam. Misschien dat het nu beter zal gaan. In ieder geval weet je nu wat je te doen staat: kom je er met de moderator niet uit, ga dan naar de Admin van die groep, en uiteindelijk naar het doktersteam. Maar dan zul je wel een betere case moeten hebben dan met je laatste topic ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 18:44:
[...]

offtopic:
Wel vreemd dat je dan dezelfde houding die je wél verwacht bij een hardware vraag niet zelf toepast op de aanschaf van een dSLR.
Je kan mij namelijk niet wijsmaken dat er niet een soortgelijke selectieprocedure voor te maken is waarbij je op basis van specificaties en ervaringen-topics ook diezelfde beslissing kan nemen.

* alt-92 moet ook eens in de zoveel tijd even wat bijspijkeren qua hardwarekennis, maar in de basis blijft de methode hetzelfde:
Gegevens verzamelen waarop je je keuzes gaat baseren - oftewel wat we hier op GoT onder moeite doen voor je topicstart verstaan :)
Er zijn dacht toch veel meer guides over systemen dan over DSLR camera eh :) Kijkt even wat andere mensen kiezen en vooral waarom. Die DSLR guides zijn een stuk minder dik gezaaid. En ik praat over volledige systemen, een upgrade is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:58:
[...]

Zonder al te lang over je specifieke geval te discussieren: waarom was er dan niets te merken van die inzet in je topic? Als je dat zelf terugleest, zie je dan ook maar enig bewijs van inzet? En dat is waar het om gaat :) .
Bij mensen met een beetje gezond verstand kun je toch eigenlijk wel verwachten dat er al gezocht is voor er overgegaan wordt tot een hoop gekakel op een forum? Maar hier wordt eigenlijk van je verwacht dat je alles alsnog optafel gooid voor je als serieus beschouwd wordt.

Ik begrijp wel dat een post bij iemand heel verschillend over kan komen dan hoe de poster het bedoeld, maar de term "alles voorkauwen" kan in dit geval 2 kanten op. Of jullie vinden het vervelend dat er niks staat, of de poster vind het vervelend om een heel boekwerk op te tikken over iets wat je eigenlijk als vanzelfsprekend moet kunnen beschouwen.

En voor zover ik weet heb ik nooit iemand gehad die zei "let even op, anders moet die opslot", het is meteen het groffe werk, geen gratie om het even conform te krijgen, gewoon slot voor je plaat en zie maar wat voor worsten je dr van draaid.

Ik heb dat directe DM linkje gebruikt, en nu staan overal wel ineens de DM poppetjes bij. Ging niet helemaal lekker maar hij doet het nu inmiddels. Scheeld weer een hoop kokend bloed. :')

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:49:
En aangezien die termen al in de titel van dat draadje zaten, had het weinig zin om dat nog n keer te melden..
Assumption is the mother of ...
Als ik precies weet wat ik zoek, dan hoeft ik het toch niet te vragen? En als ik niks kan vinden, kan ik ook niet tonen dat ik wel me degenlijk heb ingezet.
1 klopt, 2 niet.
Zeg volgende keer gewoon waar je wel op gezocht hebt.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:08:
Bij mensen met een beetje gezond verstand kun je gewoon al verwachten dat er al gezocht is voor er overgegaan wordt tot een hoop gedoe op een forum.
Maar waarop, dat is juist de kern van het probleem. In principe is bijna alles met Google te vinden, je moet alleen de juiste trefwoorden meegeven.
Met jouw instelling heeft GoT bijna geen bestaansrecht meer, want TS heeft blijkbaar altijd al gezocht niets gevonden, dus als niemand het uit zijn hoofd weet dan kan het topic dicht. Verder zoeken met andere steekwoorden heeft geen zin want de TS heeft al gezocht...
Ik begrijp wel dat het bij iemand anders heel verschillend over kan komen dan hoe de poster het bedoeld, maar de term "alles voorkauwen" kan in dit geval 2 kanten op. Of jullie vinden het vervelend dat er niks staat, of de user vind het vervelend om een heel boekwerk op te tikken over iets wat je eigenlijk als vanzelfsprekend kunt beschouwen.
Sorry hoor, maar de user heeft toch de vraag. De user komt er met zijn vanzelfsprekendheid toch niet uit? Dan mag inderdaad de user uitleggen wat voor hem vanzelfsprekend is, zodat dit verbeterd kan worden.
En voor zover ik weet heb ik nooit iemand gehad die zei "let even op, anders moet die opslot", het is altijd meteen dat groffe werk, geen gratie om het even conform te krijgen, gewoon slot voor je plaat en zie maar wat voor worsten je dr van draait.
Zie FAQ's / algemene voorwaarden / richtlijnen voor het posten etc. Dat zijn allemaal hints van : let even hierop, anders moet die opslot...
Allemaal getikt door mensen, dat jij ze nou gewoon negeert...

[ Voor 56% gewijzigd door Gomez12 op 02-01-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:09:
[...]

1 klopt, 2 niet.
Zeg volgende keer gewoon waar je wel op gezocht hebt. Als ik namelijk op : expresscard infrared transmitter zoek dan gok ik dat het 1e resultaat voor jou geschikt is.
Maarja, mensen gingen er natuurlijk vanuit dat je het woordje transmitter er zelf al achter had geplakt, net zoals mensen ervanuit moeten gaan dat je al op elk woordje in de titel had gezocht...

Zie je het probleem. Miscommunicatie en vragen alom, terwijl dit gewoon heel simpel te verhelpen was door gewoon even aan te geven waar je op gegoogled hebt. Dan haal je al een heel groot stuk van de vragen weg.
Helaas, transmitters zijn zenders en ik zocht een transciever, een module die ook kan ontvangen. Metname omdat ik veel afstands bedieningen heb die geleerd moeten worden door de software omdat ik de HEX codes niet heb. Maargoed, dat is een afgedane topic die ik schijnbaar ook niet meer kan her-openen,
en herposten is waarschijnlijk ook uit den boze, dus moet ik het zelf maar uit zien te zoeken denk ik..

Ik vind overgens dat zelf zoeken eigenlijk iets is dat je van een poster kunt aannemen voor die overgaat vragen op GoT. Als er geen zoekwoorden staan aangegeven, dan kun je toch gewoon aannemen dat de poster het zelf ook niet weet naast dat wat de titel van het topic aangeeft? Ikzelf vraag hier nooit wat zonder eerst rond te kijken, want waarom vragen als je het zelf ergens kunt vinden. Maar men gaat er hier per definitie al van uit dat de poster een lui beest is, dat schept zoiso al geen fijne sfeer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:20:
[...]
Ikzelf vraag hier nooit wat zonder eerst rond te kijken, want waarom vragen als je het zelf ergens kunt vinden. Men gaat er hier per definitie al van uit dat de poster een lui beest is, dat schept zoiso al geen fijne sfeer.
Tja, ik ( en velen met mij hoop ik ) ga daar absoluut niet van uit. Ik ga er alleen vanuit dat de user verkeerd gezocht heeft.
Als ik dan weet waar hij op gezocht heeft kan ik hem verbeter tips etc geven waarvoor ik geen kennis van het product hoef te hebben. Alleen maar een andere insteek om te gaan zoeken. Vaak genoeg lost dit het probleem al op.

Alleen als je continu het maar blijft vertikken om je trefwoorden op te geven onder het mom van : ik heb toch al gezocht. Dan vind ik je inderdaad wel lui.

Met concrete zoekwoorden kan iemand snel iets doen, voor een sleur en trek spelletje om aan die zoekwoorden te komen heb ik geen tijd / zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:32:
[...]

Tja, ik ( en velen met mij hoop ik ) ga daar absoluut niet van uit. Ik ga er alleen vanuit dat de user verkeerd gezocht heeft.
Als ik dan weet waar hij op gezocht heeft kan ik hem verbeter tips etc geven waarvoor ik geen kennis van het product hoef te hebben. Alleen maar een andere insteek om te gaan zoeken. Vaak genoeg lost dit het probleem al op.

Alleen als je continu het maar blijft vertikken om je trefwoorden op te geven onder het mom van : ik heb toch al gezocht. Dan vind ik je inderdaad wel lui.

Met concrete zoekwoorden kan iemand snel iets doen, voor een sleur en trek spelletje om aan die zoekwoorden te komen heb ik geen tijd / zin.
Als de enige zoekwoorden die je kent voor hetgeen wat je zoekt, al zijn gebuikt in het posten, dan is het toch onzin om alles nog eens apart te listen? Ik snap dat dat soms zinvol is met moeilijke vragen, maar bij sommige vragen lijkt het me vrij overbodig om zulke eisen te stellen.

Als ik bijvoorbeeld in mijn topic vraag of iemand weet of er expresscard infrarood Zender/Ontvangers zijn, en in de post zelf "transciever" noem, neem jij dan gewoon aan dat ik zo lomp ben geweest om daar niet op te zoeken, omdat ik geen lijstje meepost me "zoektermen: ontvanger, zender, expresscard, transciever"? Dat lijkt mij eerder kortzichtig, dan het vervelend vinden van een niet exact gevolgd protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:08:
Bij mensen met een beetje gezond verstand kun je toch eigenlijk wel verwachten dat er al gezocht is voor er overgegaan wordt tot een hoop gekakel op een forum?
Dat mag je inderdaad verwachten. Wat we helaas niet mogen verwachten is dat iedereen die hier binnenwandelt over dat gezonde verstand beschikt. Dat blijkt namelijk veelal niet zo te zijn. Als je als topicstarter wilt dat lezers denken dat je over gezond verstand beschikt, dan zal je dat in je topicstart moeten laten blijken. Dat zorgt er ook meteen voor dat je reacties krijgt die je vooruit helpen, in plaats van eerst tien keer dingen die je zelf ook al had bedacht.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:43:
[...]
Ik snap dat dat soms zinvol is met moeilijke vragen, maar bij sommige vragen lijkt het me vrij overbodig om zulke eisen te stellen.
Interessant, jouw vraag was dus blijkbaar niet moeilijk oftewel zo te vinden en toch heb jij het niet gevonden.
Als het zo simpel was heb je of niet goed gezocht of de verkeerde trefwoorden gebruikt.

Juist bij simpele vragen zijn dit soort dingen belangrijk omdat je maar een paar trefwoorden hebt. Ik heb weinig zin om mijn tijd te verdoen met het uitvoeren van dezelfde zoekopdrachten als jij doet omdat jij het vertikt om ze te noemen.
Als ik bijvoorbeeld in mijn topic vraag of iemand weet of er expresscard infrarood Zender/Ontvangers zijn, en in de post zelf "transciever" noem, neem jij dan gewoon aan dat ik zo lomp ben geweest om daar niet op te zoeken, omdat ik geen lijstje meepost me "zoektermen: ontvanger, zender, expresscard, transciever"? Dat lijkt mij eerder kortzichtig, dan het vervelend vinden van een niet exact gevolgd protocol.
Grappig, eerder gaf je aan dat je op andere zoekwoorden gezocht had. Waardoor ik nog even snel probeerde je te helpen door er een zoekwoord aan toe te voegen.
Nu geef je gewoon aan dat ik mijn tijd heb verspild omdat jij hier zelf ook al op gezocht had. En bedankt, he
:(
Oftewel je hebt er weer een sleur en pleur spelletje van gemaakt en ik heb hier jammer genoeg tijd in gestoken...

[ Voor 4% gewijzigd door Gomez12 op 02-01-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Confusion schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:46:
[...]

Dat mag je inderdaad verwachten. Wat we helaas niet mogen verwachten is dat iedereen die hier binnenwandelt over dat gezonde verstand beschikt. Dat blijkt namelijk veelal niet zo te zijn. Als je als topicstarter wilt dat lezers denken dat je over gezond verstand beschikt, dan zal je dat in je topicstart moeten laten blijken. Dat zorgt er ook meteen voor dat je reacties krijgt die je vooruit helpen, in plaats van eerst tien keer dingen die je zelf ook al had bedacht.
Dat niet iedereen eerst zoekt voor ze gaan schreeuwen is helaas wel zo. Maar wat als de poster wel het verstand heeft om zelf te zoeken, maar gewoon niets vind omdat die er gewoon niet bekend mee is, en een post samen steld met de termen die hij kent? Heeft het dan wel zin om alles dubbelop te doen? Ik bedoel, soms heeft het zin als je een apparaat zoekt met veel verschillende features en verschillende benamingen, maar als je maar 2 benamingen kent en je noemd deze al in je post, dat heeft toch geen nut?
Gomez12 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:01:
[...]

Interessant, jouw vraag was dus blijkbaar niet moeilijk oftewel zo te vinden en toch heb jij het niet gevonden.
Als het zo simpel was heb je of niet goed gezocht of de verkeerde trefwoorden gebruikt.

Juist bij simpele vragen zijn dit soort dingen belangrijk omdat je maar een paar trefwoorden hebt. Ik heb weinig zin om mijn tijd te verdoen met het uitvoeren van dezelfde zoekopdrachten als jij doet omdat jij het vertikt om ze te noemen.
Als je het te moeilijk vind om te begrijpen dat de termen die ik in een post gebruik al gezocht zijn, dan is dat toch niet mijn schuld? Als ik vertel dat ik een keukendeur zoek en dat dat een deur is voor in de keuken, moet ik dan voor jou nog eens speciaal vermelden dat ik op de term "keukendeur","deur",en "keuken" gezocht heb? Dat lijkt mij vrij vanzelfsprekend, maar schijnbaar hebben mensen hier zeer veel moeite mee?
[...]
Grappig, eerder gaf je aan dat je op andere zoekwoorden gezocht had. Waardoor ik nog even snel probeerde je te helpen door er een zoekwoord aan toe te voegen. Nu geef je gewoon aan dat ik mijn tijd heb verspild omdat jij hier zelf ook al op gezocht had. En bedankt, he :(

Oftewel je hebt er weer een sleur en pleur spelletje van gemaakt en ik heb hier jammer genoeg tijd in gestoken...
Ik heb alle zoekwoorden die ik gebruikt heb al verwerkt in de uitleg van mijn vraag. Zie hierboven..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:05:
Als ik vertel dat ik een keukendeur zoek en dat dat een deur is voor in de keuken, moet ik dan voor jou nog eens speciaal vermelden dat ik op de term "keukendeur","deur",en "keuken" gezocht heb?
[...]
Ik heb alle zoekwoorden die ik gebruikt heb al verwerkt in de uitleg van mijn vraag. Zie hierboven..
Dat scheelt in ieder geval al weer 4 reacties van mensen die dan "heb je al op keukendeur gezocht" posten.
één zinnetje met de door jou gebruikte zoektermen scheelt je dus al 4 onnodige replies en de daarbij horende antwoorden van jouw kant dat je dat al hebt gedaan ;)

Deze http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html is weliswaar een erg nerdy link, maar met een heel grote kern van waarheid.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:18:
[...]
Dat scheelt in ieder geval al weer 4 reacties van mensen die dan "heb je al op keukendeur gezocht" posten.
één zinnetje met de door jou gebruikte zoektermen scheelt je dus al 4 onnodige replies en de daarbij horende antwoorden van jouw kant dat je dat al hebt gedaan ;)

Deze http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html is weliswaar een erg nerdy link, maar met een heel grote kern van waarheid.
Op de basis school hebben de meeste mensen toch wel begrijpend lezen gehad geloof ik. :') Dus dan kun je uit iemands post toch wel opmaken waar die hoogstwaarschijnlijk al naar gezocht heeft aan de hand van de woordkeuze? Als ik zou zeggen "Ik zoek een ding om het gat in mijn kookhok makkenlijk open en dicht te doen", DAN zou je wel kunnen afleiden dat ik nog niet op "keukendeur" gezocht heb. :P

Die vraag-stel etiquette site is wel erg trouwens. :')
Maar daar is wel wat uit af te leiden. Alleen kan het ook overdreven worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:30:

Die vraag-stel etiquette site is wel erg trouwens. :')
Maar daar is wel wat uit af te leiden. Alleen kan het ook overdreven worden.
Alleen jammer dat je nu weer met het gebruik van een dergelijke smiley je punt voorbij schiet.
Zo te merken is begrijpend lezen inderdaad lastig.

Kijk, wij moeten het hier doen met de geschreven tekst (en smilies) in je posts.
Als daar iets niet expliciet in genoemd staat kunnen wij als lezer er niet vanuit gaan dat je dat wel hebt gedaan - en helaas zijn de meeste mensen hier wat sceptischer geworden als het om de standaard 'ik heb gezocht' melding gaat.

Vandaar dat we dus ook vragen om die wat explicietere bewoording.

offtopic:
En nee.. die FAQ van meneer Raymond hoeft echt niet één op één overgezet te worden, maar dat is wel duidelijk genoeg - overdrijven is ook een vak :P

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 02-01-2009 21:37 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

sorry maar als het resultaat hiervan is dat het nu per push Msg gaat helpt het ook niet lijkt me?
Beste franssie,
[...]
ik had twee maal een TR ingestuurd om de topic titel te wijzigen naar een meer algemene versie juist om dat gezeur te voorkomen waar het over ging, dus ik stuur een off-topic post met een smiley in (niet dan een van de mods ooit een reactie gaf waarom dat wel of niet kon - vandaar mijn reactie) en dan krijg ik een dreiging met een waarschuwing? Dit is dus niet open en laat staan vriendelijk of vrolijk.
Als deze post ook verwijderd wordt mag je mijn account verwijderen. Ik ben echt pisnijdig over dit mod-gedrag. :(

[ Voor 244% gewijzigd door SmartDoDo op 03-01-2009 18:23 . Reden: Inhoud van Pushmessage verwijderd ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:35:
[...]

Alleen jammer dat je nu weer met het gebruik van een dergelijke smiley je punt voorbij schiet.
Zo te merken is begrijpend lezen inderdaad lastig.

Kijk, wij moeten het hier doen met de geschreven tekst (en smilies) in je posts.
Als daar iets niet expliciet in genoemd staat kunnen wij als lezer er niet vanuit gaan dat je dat wel hebt gedaan - en helaas zijn de meeste mensen hier wat sceptischer geworden als het om de standaard 'ik heb gezocht' melding gaat.

Vandaar dat we dus ook vragen om die wat explicietere bewoording.

offtopic:
En nee.. die FAQ van meneer Raymond hoeft echt niet één op één overgezet te worden, maar dat is wel duidelijk genoeg - overdrijven is ook een vak :P
De hele FAQ in zijn geheel vind ik overdreven en daardoor dus "erg".

Jammer dat posten toch zo omslachtig moet, omdat je anders afgekat wordt..
Dan zal ik voortaan maar rekening houden met die manier van doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik denk dat je hiervoor beter contact met de moderator in kwestie (of als je met hem er niet mee uitkomt het Doktersteam) op kunt nemen. Hier onenigheid daarover bespreken is iig niet de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

SmartDoDo schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:54:
[...]
Ik denk dat je hiervoor beter contact met de moderator in kwestie (of als je met hem er niet mee uitkomt het Doktersteam) op kunt nemen. Hier onenigheid daarover bespreken is iig niet de bedoeling :)
ben al ingesprek maar het komt niet door lijkt het. En juist het opener lijkt me wel relevant?

en dan gewoon een reactie weghalen die meneer niet zint vind ik echt scheef. sorry maar het gaat denk ik echt niet goed met dit forum.

waar zit dat doktersteam?/

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 02-01-2009 21:58 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:05:
Dat niet iedereen eerst zoekt voor ze gaan schreeuwen is helaas wel zo. Maar wat als de poster wel het verstand heeft om zelf te zoeken, maar gewoon niets vind omdat die er gewoon niet bekend mee is, en een post samen steld met de termen die hij kent? Heeft het dan wel zin om alles dubbelop te doen? Ik bedoel, soms heeft het zin als je een apparaat zoekt met veel verschillende features en verschillende benamingen, maar als je maar 2 benamingen kent en je noemd deze al in je post, dat heeft toch geen nut?
Als je bepaalde voor-de-hand-liggende combinaties in Google hebt gestopt en daarmee niet hebt gevonden wat je zocht, dan is de relevante vraag: wat vond je wel? Waarom voldoet dat niet aan de eisen? Demonstreren dat je gezocht hebt is geen doel op zich: het punt is dat je door het vermelden van je acties 'so far' veel meer relevante informatie geeft over wat je nu eigenlijk zoekt. Het is voor jou 'obvious', maar niet voor degenen die niet net dezelfde zoekaktie hebben ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Confusion schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:05:
Als je bepaalde voor-de-hand-liggende combinaties in Google hebt gestopt en daarmee niet hebt gevonden wat je zocht, dan is de relevante vraag: wat vond je wel? Waarom voldoet dat niet aan de eisen? Demonstreren dat je gezocht hebt is geen doel op zich: het punt is dat je door het vermelden van je acties 'so far' veel meer relevante informatie geeft over wat je nu eigenlijk zoekt. Het is voor jou 'obvious', maar niet voor degenen die niet net dezelfde zoekaktie hebben ondernomen.
Alleen moet je daarmee wel oppassen imo.
De kans dat mensen hierdoor minder snel een topic gaan starten word daar wel groter van. En dus zullen mensen eerder naar een ander forum gaan dan deze; iets wat we allemaal niet willen neem ik aan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
GJtje schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:01:
[...]
De kans dat mensen hierdoor minder snel een topic gaan starten word daar wel groter van. En dus zullen mensen eerder naar een ander forum gaan dan deze; iets wat we allemaal niet willen neem ik aan... :)
Tsja, als je al aan de inzet eis wilt gaan sleutelen, dan is volgens mij het einde redelijk zoek.

Vriendelijker doen etc kan allemaal wel, maar voor mij is die inzet eis juist zo ongeveer het basisprincipe van GoT. Daar kan je wat mij betreft weinig aan sleutelen zonder dat je echt GoT omlaag haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Gomez12 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:13:
Tsja, als je al aan de inzet eis wilt gaan sleutelen, dan is volgens mij het einde redelijk zoek.

Vriendelijker doen etc kan allemaal wel, maar voor mij is die inzet eis juist zo ongeveer het basisprincipe van GoT. Daar kan je wat mij betreft weinig aan sleutelen zonder dat je echt GoT omlaag haalt.
Helemaal mee eens, heeft ook met doelgroepen te maken. Wil je er zijn voor beginnersvragen of wil je dat niet als GoT. Vanuit verleden is dat duidelijk een -nee-. Ik kan me niet voorstellen dat dat momenteel anders is, teruglopende inkomsten of niet.

Elk bedrijf heeft last van teruglopende inkomsten dat is logisch in deze tijd. En General Motors/Chrysler kunnen gebruikers wel zeggen dat ze eens wat zuiniger moeten rijden, maar feit is nou eenmaal dat ze al jarenlang slurpbakken maken. Vanwaar dit vergelijk, ik denk dat vooral de mods nogal verschil maken. Gebruikers binnen een subforum (zo heb ik het hier ooit ook als mod ervaren) gedragen zich zoals de mod zich ook gedraagd. Dus als je een beetje relaxt bent met je slotjes, niet te beroerd bent om even wat energie in een slot-post te stoppen dan zullen ook users richting elkaar wat relaxter zijn. Mods zijn wel bepalend voor de sfeer binnen een topic.

Ik zou dan ook eerst daar eens naar kijken als Tweakers. Kwam heel toevallig in dit draadje terecht maar vroeger bleven alle mods maar plakken ookal functioneerden ze niet of deden ze niets. Als dat nu anders is, prima. Maar if not, dan daar beginnen en dan de users er bij betrekken. Like een General Motors/Chrysler.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
Terw_Dan schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 01:56:
@Dancin Animal: Kijk hier eens :) "Welke moet ik nemen?"-vragen weer toestaan*, precies de discussie over hetgene dat jij nu aanhaalt.
Dank je Terw_Dan, ik ga daar eens rondneuzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:48:
Jammer dat posten toch zo omslachtig moet, omdat je anders afgekat wordt..
Dan zal ik voortaan maar rekening houden met die manier van doen..
Kom kom, niet gelijk van het negatieve uit gaan (afkatten) :)

Bekijk het nou eens van de andere kant: als jij iets voor iemand moet proberen op te lossen, doe je dat dan ook niet liever voorzien van info waar je ook echt wat mee kan in plaats van het paard achter de wagen te moeten spannen door eerst alle antwoorden uit die ander te moeten trekken? :)

Die wisselwerking gaat twee kanten uit natuurlijk: als jij de vraag om duidelijke informatie een zeikvraag vind, dan is degene die jij om hulp vraagt ook minder genegen om hulp te bieden.
En dat lijkt me ook niet jouw bedoeling toch? :)
[...]
De kans dat mensen hierdoor minder snel een topic gaan starten word daar wel groter van.
Als dat betekent dat er minder 'brainfart' topics zijn, dan is dat alleen maar beter naar mijn mening.
En dus zullen mensen eerder naar een ander forum gaan dan deze; iets wat we allemaal niet willen neem ik aan... :)
Je kan je ook afvragen of iemand die geen moeite wil steken in zijn eigen oplossing vinden maar alleen een vraag stelt voor een snel antwoord (op een dienblaadje liefst) hier dan wel op de juiste plek is :)

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 03-01-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

OzBoz schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:42:
[...]

Helemaal mee eens, heeft ook met doelgroepen te maken. Wil je er zijn voor beginnersvragen of wil je dat niet als GoT. Vanuit verleden is dat duidelijk een -nee-. Ik kan me niet voorstellen dat dat momenteel anders is, teruglopende inkomsten of niet.
<snip>
Ik denk dat vooral de mods nogal verschil maken. Gebruikers binnen een subforum (zo heb ik het hier ooit ook als mod ervaren) gedragen zich zoals de mod zich ook gedraagd. Dus als je een beetje relaxt bent met je slotjes, niet te beroerd bent om even wat energie in een slot-post te stoppen dan zullen ook users richting elkaar wat relaxter zijn. Mods zijn wel bepalend voor de sfeer binnen een topic.

Ik zou dan ook eerst daar eens naar kijken als Tweakers. Kwam heel toevallig in dit draadje terecht maar vroeger bleven alle mods maar plakken ookal functioneerden ze niet of deden ze niets. Als dat nu anders is, prima. Maar if not, dan daar beginnen en dan de users er bij betrekken. Like een General Motors/Chrysler.
Fully agree! Zoals al eerder in dit topic aangehaalde balusC (zo ff checken of ik de nick goed heb) is/was(hij is gestopt toch) een mod die rechtvaardig, onderbouwd en met de juiste hints op een bijna vriendelijke wijze een topic dicht gooide, met de uitnodiging (en dat doen er meer - dat moet gezegd) het nog eens te proberen. Zo stuur je wel de boodschap uit van we zijn geen helpdesk, maar laat je ook je bereid goedwillende kant zien in plaats van 'shields up, phasors on stun' welke andere slotjes wel eens hebben (die gek genoeg vaak ook nog eens X-forum zijn, dus buiten het bereik van de forums waar de mod eigenlijk de mod van is).

@Gomez12 ja vaak klopt dat ook wel, er zijn er enige die wat breder modden en die vallen dan meer op denk ik. Tuurlijk moet een mod als dat nodig is onderbouwd optreden, waar dan ook. Ik ken er ook een paar dat ik soms denk - je bent zo ervaren nu maar: elke wijze uil is als uilskuiken begonnen ... vergeet dat niet.

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 03-01-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
franssie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:10:
[...]
die gek genoeg vaak ook nog eens X-forum zijn, dus buiten het bereik van de forums waar de mod eigenlijk de mod van is
Het heeft met elkaar te maken, reguliere mods kennen hun pappenheimers wel zo ongeveer. Deze handelen het dus netjes af. Die andere modjes die hoor je in theorie nog niet eens te zien.
Die komen in principe alleen in beeld als er echt stront aan de knikker is of als de reguliere mods afwezig zijn, zij kennen niet alle dan geldende subtiliteiten etc. Dan kan het wel eens iets botter uit de hoek komen.

Die mods zijn meer vliegende keeps die liever even niet optreden en het laten liggen voor de reguliere mods dan dat ze wel optreden. Als ze dan op moeten treden is het over het algemeen al een paar stappen te ver gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 08:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Als je een probleem hebt met een moderatie van me kun je gerust contact opnemen. Ik heb wel degelijk DM aanstaan en ik reageer ook op emails naar het adres wat in mijn profiel staat, en daarnaast ben ik ook regelmatig online met IM (staat ook in m'n profiel). Sowieso gaat het hier om een topic wat maar een paar uur geleden gesloten is, dus het had best gekund dat ik gewoon even niet m'n mail gechecked had (GoT moderatoren doen dit werk vrijwillig en hebben op vrijdagavonden vaak andere dingen te doen) - maar daar is in dit geval geen sprake van, ik heb geen mail van jou ontvangen. Sterker nog, ik heb jou gemaild om 14u34 naar aanleiding van je postgedrag en -history.

Dit is iig niet de plek om een specifieke moderatie te bespreken, wel vind ik het jammer dat je twee dingen post die simpelweg niet waar zijn. Dat is geen eerlijke manier van discussie voeren. Sowieso gaat het hier om een andere situatie. Jij bent geen nieuwe user en jij bent in het verleden al door meerdere moderatoren gewezen op het belang van eigen inzet, maar blijft nalaten een positieve bijdrage te leveren in de manier waarop je topics opent.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 03-01-2009 01:23 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Waarom zouden we dat niet willen? De enige manier om iedereen hier te houden, is door geen enkele kwaliteitseis te stellen en dat ilijkt me zeker niet de bedoeling. Je zal iedere nieuweling die dat niet doet er nog steeds op willen wijzen dat het noodzakelijk is om aan te geven wat men zelf al geprobeerd heeft, wat dat opgeleverd heeft en waarom dat niet het gewenste resultaat was. Het lijkt me de bedoeling om iedereen het gevoel te geven dat ze hier welkom zijn, maar ze tegelijkertijd wel duidelijk te maken dat ze niet zomaar hun vragen hier mogen dumpen. Anders ga je richting een experts-exchange en dat lijkt me nu echt iets dat we allemaal niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sorry, ik heb niet het hele draadje gelezen, maar:

ondanks dat mijn account anders doet vermoeden, lees ik al heel wat jartjes mee. Sinds de beleidsverandering van de afgelopen twee jaar zie ik een aantal takken van GoT wegkwijnen. DOC? een paar posts per jaar. Ook zijn casemodders ofwel uitgestorven, of ze durven hier niet meer te posten. Het een lijkt samen te hangen met het ander. Wanneer ik op 'active topics' klik, zie ik bijna geen ouderwetse hardware topics meer. De focus van Tnet lijkt dan ook verschoven te zijn van de Tweaker naar de (semi-)prof, wat ook voor mij soms bijna ontoegankelijke topics oproept. Het een lijkt me verbonden met het ander. Waar ik twee jaar geleden al voor waarschuwde: Leg de lat lager, want anders blijven nieuwelingen weg.

* Edmin checkt myReact: 60% HK/A61, 40% rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Edmin schreef op zondag 04 januari 2009 @ 02:21:
Sorry, ik heb niet het hele draadje gelezen, maar:

DOC? een paar posts per jaar. Ook zijn casemodders ofwel uitgestorven, of ze durven hier niet meer te posten. Het een lijkt samen te hangen met het ander.
Ik denk dat er gewoon minder overclockers en casemodders zijn. Tegenwoordig heb je voor weinig al een leuk uitziende pc met goed presterende E8400.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Casemodding is volgens mij overal een teruglopende zaak. Ik zie een stuk minder casemods dan een jaar of 2-3 geleden. Ik denk eerlijk gezegd dat mensen er gewoonweg geen tijd meer voor hebben, hetzelfde als bij het overclocken.

Nu is het wel zo dat het in het buitenland nog volop leeft, voornamelijk NL blijft een beetje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Edmin schreef op zondag 04 januari 2009 @ 02:21:
Sinds de beleidsverandering van de afgelopen twee jaar [..]
Op welke beleidsverandering doel je hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:02

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

.

[ Voor 99% gewijzigd door KroontjesPen op 17-01-2009 22:17 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:12
KP :een zwaluw maakt nog geen zomer. Het is inderdaad een langdurige kwestie maar als we daar niet samen met elkaar in volhouden dan wordt het inderdaad niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KroontjesPen schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:25:
[...]

Waarom mijn twijfels. Voor mijn gevoel is het een schijn democratie. Op hele kleine onderdelen kan er iets verander worden. De rest blijft zoals het is.

[...]

Krijg net een reactie op m'n TR. Mijn vermoeden was dus juist. Schijn democratie.
Ga maar weer een GoT & FP pauze inlassen.
Leuk voor je. Maar je snapt hopelijk dat we niet zinnig kunnen discussieren over iets wat je niet bij naam noemt, waar je geen voorbeelden van geeft en waar je alleen (zoals gequote) stemmingmakende opmerkingen over maakt :o

Verder is GoT helemaal geen democratie en heeft ook niemand ooit beweerd dat het is. Het is een (hopelijk verlichte) dictatuur, waar er enerzijds wel degelijk overleg en inspraak gepleegd wordt met moderatoren en gebruikers, maar uiteindelijk is het het MT wat het laatste woord heeft in alle beleidszaken en indien nodig ook bij het op de vingers tikken van modjes of users (al komt dat gelukkig zeer weinig voor). Het wordt niet getolereerd dat moderatoren het beleid overtreden. Wij zijn allesbehalve untouchable.

Het MT heeft met dit topic en ander recent optreden trouwens erg duidelijk laten merken wel degelijk naar users te luisteren, dus misschien valt er wel degelijk iets bij te sturen. Maar zoals je het nu insinuerend brengt zonder concreet te noemen waar het over gaat is zeker dat dat dus niet gaat gebeuren. Dat maakt je post helaas vrij zinloos.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Confusion schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:29:
[...]

Op welke beleidsverandering doel je hier?
o.a. het verdwijnen van de 'simpeler' topics als hardware-advies en de 'grote x' topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:02

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

.

[ Voor 99% gewijzigd door KroontjesPen op 17-01-2009 22:18 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
KroontjesPen schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:40:
Was een bewuste keuze dion_b om nog geen naam te noemen omdat de zaak nog 'onder de rechter' was.
Alleen de eerst reactie viel heel erg tegen maar het vervolg er op was stukken beter.
Verder als ik stemming kon maken dan had ik dat graag gedaan en die was zeker positief geweest.
Die smilie zal ik dan maar niet als geplaatst beschouwen.
Ik heb het al vaker gezegd in dit topic : c'est le ton qui fait la musique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op basis van welke enquete/onderzoek zijn de conclusies getrokken? Ik heb meegedaan aan een onderzoek op verzoek via e-mail, maar nooit de uitslag gezien. Het zou tegen eind 2008 beschikbaar zijn.
Dat gaan we in het nieuwe jaar dus anders doen. Wat we in 2009 echt niet meer willen zien is het op een al dan niet botte manier negatief corrigeren van een user
In het kader van de nieuwjaarsvoornemens is het wellicht zaak het gedrag van de crew ook in deze mee te nemen: Vriendelijkheid crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

PcDealer schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:39:
In het kader van de nieuwjaarsvoornemens is het wellicht zaak het gedrag van de crew ook in deze mee te nemen: Vriendelijkheid crew
Alle moderators zijn schatjes..... op die ene na.

Is het je bedoeling dat we hier of elders het persoonlijk gedrag van een of meer moderators gaan bespreken? Dat lijkt me nu niet echt raadzaam. In het algemeen dan? Is ook niet echt handig lijkt me.

Naar mijn weten worden de moddereters regelmatig gecontroleerd. Daarnaast kun je een klacht indienen bij hun "baas" en kom je er dan nog niet uit kun je naar de wijze mannen van het doktersteam. Ik begrijp sommige moderators ook niet altijd en naar ik verwacht zij mij ook niet. :)

Ik vermoed dat er wel iets op (electronisch) papier staat waaraan deze vrijwillers zich moeten houden. Dat betekent volgens mij ook dat er sancties op staan als zij zich niet daaraan houden.

Ik zou echt niet weten wat men over die lievertjes zou moeten discussieren wat nog niet eerder is gedaan.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Guardian Angel schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:20:
[...]

Alle moderators zijn schatjes..... op die ene na.

Is het je bedoeling dat we hier of elders het persoonlijk gedrag van een of meer moderators gaan bespreken? Dat lijkt me nu niet echt raadzaam. In het algemeen dan? Is ook niet echt handig lijkt me.
Eensch. Dat zijn dingen die beter off-forum of via DM kunnen gaan :) . Lustucru is de Admin van het Doktersteam, en in mijn ervaring goed aanspreekbaar als er wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Wat ik dus bedoelde was dat deze uitleg in die tekst van de topic start had moeten staan inclusief de andere stukken uitleg. Ik heb nu al diverse mensen van de crew dingen zien uitleggen en verklaren (met name in het begin) wat dus niet eens nodig was geweest als de topicstart niet zo vaag was geschreven.

Het stukje m.b.t. de afhandeling van topic reports vind ik nogal als "liever lui dan moe" overkomen omdat ik op andere fora zie dat ze daar wel netjes de tijd en de moeite nemen om simpelweg even een stukje feedback te geven, het kan dus wel. Buiten dat kan zoiets ook geautomatiseerd worden zodat je in ieder geval weet dat je report binnen is gekomen en/of dat iemand het op heeft gepakt. Met predefined replies kun je ook al aardig makkelijk antwoorden sturen :)

Overigens is het ook niet handig om met afkortingen als TCM te smijten (geen idee wat het was, moet ik weer opsnorren) en niet wat ik bedoelde. De situatie die ik bedoelde was gericht voordat het allemaal als apart subforum werd opgedeeld. Ik ben er sindsdien niet meer wezen neuzen omdat ik het niveau toen nogal laag vond vergeleken met de rest.
zeef schreef op woensdag 31 december 2008 @ 18:15:
[...]

Mag het heel simpel: gewoon gezond verstand. Beslis voor je zelf bij een post die niet door de beugel kan :
- Kan ik helpen?
- Wil ik helpen?

Indien het antwoord op een van de vragen 'NEE' is : niet reageren en een TR plaatsen of een mod aanschieten.
Dank je wel, dat was dus precies wat ik bedoelde. Gewoon even lekker simpel de boel verwoorden en op een rijtje zetten.
pino22 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 00:23:
Ik zelf hoor ook wel eens via een bekend ander forum mensen klagen over de drempel op tweakers.net
Over hoe mensen worden behandeld die nieuw hier komen.
En wat hier boven word gezegd hoor ik ook nog wel af en toe, er word dan gezegd daar op Got worden we niet geholpen, maar afgeserveerd, en hop topic op slot en dan weten we nog niets
Of zo van wat een stel arrogante mensen ze doen uit de hoogte daar of ze beter als anderen zijn.
Iemand die een bekeuring krijgt of van wie het rijbewijs wordt ingevorderd zul je ook dingen te horen krijgen als "klote agent". Met voetbal is de scheids ook altijd een lul, etc. In het hulpverleners circuitje komt het ook vaak voor dat men je als lul, eikel, etc. bestempelen en je vervolgens gaan bedreigen omdat de persoon in kwestie z'n zin niet krijgt. Moraal van het verhaal: het is ook wel zo fijn om het gehele verhaal te weten om je af te kunnen vragen of wat iemand zegt wel terecht is of niet. Mensen kunnen het er namelijk ook zelf naar maken maar zullen niet bepaald vaak het boetekleed aantrekken. Je moet het dus niet afdoen als onzinpraat maar je moet het ook niet meteen als volledig correct aannemen.

Beetje een late reactie maar goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Liever lui dan moe vind ik wel erg makkelijk wat betreft TR's. Ik doe een studie die me wekelijks gewoon 40 uur kost. Daarnaast heb ik nog een bibaan a 16 uur per week en ben ik mod hier. Iedere dag 5 slotjes plaatsen omdat men het beleid niet leest en dus een boodschappentopic opent is al best veel. Tijd om al die TR's daarbij ook nog eens niet geautomatiseerd af te handelen is er gewoon niet.

Zoals ik al aangeef, dit moet geautomatiseerd worden. Eigenlijk geldt dat wat mij bereft ook voor het verplaatsen/wijzigen van een topic. Om alles handmatig te doen is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GENETX schreef op maandag 05 januari 2009 @ 07:59:
Liever lui dan moe vind ik wel erg makkelijk wat betreft TR's. Ik doe een studie die me wekelijks gewoon 40 uur kost. Daarnaast heb ik nog een bibaan a 16 uur per week en ben ik mod hier. Iedere dag 5 slotjes plaatsen omdat men het beleid niet leest en dus een boodschappentopic opent is al best veel. Tijd om al die TR's daarbij ook nog eens niet geautomatiseerd af te handelen is er gewoon niet.

Zoals ik al aangeef, dit moet geautomatiseerd worden. Eigenlijk geldt dat wat mij bereft ook voor het verplaatsen/wijzigen van een topic. Om alles handmatig te doen is onmogelijk.
Dus omdat jij 56 uur per week werkt en er daardoor eigenlijk te weinig tijd over is om je modtaken te doen moet het maar geautomatiseerd worden :o Als alles "automatisch" gaat worden dan denk ik niet dat het daardoor "opener en vrolijker" wordt op GoT maar juist meer gesloten en onpersoonlijker.
En wat kost een slotje? 10-15 minuten, dus ben je een ruim uurtje per dag kwijt aan die 5 slotjes. Ik denk dat de meeste tijd toch echt zit in het meelezen van die topics, iets wat je altijd moet doen, of iets nu automagisch gedaan wordt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Erkens schreef op maandag 05 januari 2009 @ 08:07:
Dus omdat jij 56 uur per week werkt en er daardoor eigenlijk te weinig tijd over is om je modtaken te doen moet het maar geautomatiseerd worden :o Als alles "automatisch" gaat worden dan denk ik niet dat het daardoor "opener en vrolijker" wordt op GoT maar juist meer gesloten en onpersoonlijker.
En wat kost een slotje? 10-15 minuten, dus ben je een ruim uurtje per dag kwijt aan die 5 slotjes. Ik denk dat de meeste tijd toch echt zit in het meelezen van die topics, iets wat je altijd moet doen, of iets nu automagisch gedaan wordt of niet.
Als ik een uur per dag kwijt zou zijn aan enkel het afhandelen van TR's en slotjes, dan zou ik mijn modschap direct aan de wilgen hangen; ik dank je de koekoek. We hebben het over notificaties: mensen willen weten dat een TR gelezen is, behandeld is, afgehandeld is. Ik zie geen enkele reden waarom dat niet geautomatiseerd zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

GENETX schreef op maandag 05 januari 2009 @ 07:59:

Ten eerste waardeer ik de vrijwillige inzet van de moderatoren, de crew, de devvers etc, laat dit voorop staan en duidelijk zijn. Maar als jij "zeurt" over tijd ivm studie, bijbaan en dat soort zaken, moet jij je dan niet eens afvragen of je wel geschikt bent om mod te zijn? Kijk, nogmaals, ik waardeer alle vrijwillige inzet, maar als je de tijd ervoor niet hebt of niet kunt maken, geef het stokje dan aan iemand anders die er wel de tijd voor heeft.

En Dion_B is ook gewoon een onzettende #$%^&@, en juist daarom is hij zo leuk. _/-\o_

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het is meer, niet alaleen slotjes, maar ook het meelezen van topics, afhandelen van TR's, OW's etc etc. Daarbij zijn we bezig met het beleid en pleur ik eens in de zoveel tijd een NBBG de deur uit. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuk om wat voor GoT te doen.

Maar, je kan van moderators niet verwachten dat iedere TR wordt bevestigd. Als ik dat zou moeten doen zou ik nl op een avond niet aan het werk gaan voor GoT, ik heb die tijd gewoon niet. Ik vind het het belangrijkst om in ieder geval de "boodschappenlijstjes" te sluiten en de TR's door te nemen. Mocht ik ook nog alles en iedereen overal over moeten informeren, dan is de lol er snel af en heb ik eerder zoiets, dat doe ik morgen wel even op school. Gevolg, topic blijft open en er komen allemaal zogenaamde slechte reacties waar we het ook al over hadden. Ook niet goed dus.

Overigens zou gambieter het ook vast niet fijn vinden om alle TR's uit boodschappenlijstjes bevestigd te zien. Iedere dag weer 5 DM's van mij alleen ;)

Ik wil best TR's bevestigen, maar dan is extra modforce in de CSL in ieder geval wel nodig. Samen met Thandor ga ik dat niet redden gok ik.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 05-01-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GENETX schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:35:
Overigens zou gambieter het ook vast niet fijn vinden om alle TR's uit boodschappenlijstjes bevestigd te zien. Iedere dag weer 5 DM's van mij alleen ;)

Ik wil best TR's bevestigen, maar dan is extra modforce in de CSL in ieder geval wel nodig. Samen met Thandor ga ik dat niet redden gok ik.
Maar 5 per dag :+ ? Vergeet Thandor en dion_b niet ;)

Ik plaats redelijk veel TRs, en voor >95% is persoonlijke feedback onnodig. Soms krijg ik het wel, afhankelijk van het geval, en dat waardeer ik dan :) . Maar het heeft geen effect op mijn bereidbaarheid om via TRs te signaleren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Misschien wel een idee om enkele op enkele TR's feedback te geven, maar niet de "voorspelbare" TR's. Dat wil zeggen de echt belangrijke TR's zoals aangeven van warez of hele slechte reply's. Misschien is dat wel een puntje, zo kunnen users nadat ze geen feedback hebben gekregen misschien alarm slaan bij belangrijke meldingen die prioriteit hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 05-01-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GENETX schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:23:
Misschien wel een idee om enkele op enkele TR's feedback te geven, maar niet de "voorspelbare" TR's. Dat wil zeggen de echt belangrijke TR's zoals aangeven van warez of hele slechte reply's.
Dat vereist dan wel een beoordeling door de moderator. Wat gebeurt er echter als er >20 TRs staan vanwege hetzelfde akkefietje? Hoop werk om die allemaal te DMen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mwoah, in dat geval is het gewoon een copy-paste natuurlijk ;)

Maar dat is ook de reden dat dit soort spul wel geautomatiseerd zou kunnen wellicht, al zou een bericht (al staat die er misschien ook al wel) met een dankwoordje bij het aanmaken van een TR al genoeg zijn in mijn ogen. Ik weet niet hoe andere users er tegenaan kijken. Ik heb TR's altijd gezien als een hulpmiddel voor moderators en die zullen dat wel behandelen. Daar hoef ik geen feedback van te krijgen eigenlijk, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 07:35

crisp

Devver

Pixelated

Over feedback op TR's wordt achter de schermen al nagedacht. Ik zelf ben voorstander van de meest simpele vorm: een status per TR kunnen aangeven met 1 klik die voor de submitter zichtbaar is in de vorm van een aangepast TR icoontje + eventueel een title-attribuut bij het topic. Voordeel voor ons mods is ook dat je ook kan zien of een TR al opgepakt is door een collega-mod of niet.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kijk, de slimme koppen zijn weer aan het werk :+

Lijkt me idd een goed plan. Kan daarnaast het icoon voor de post ook grijs zijn als er geen onbehandelde TR's zijn? Het is nu ook nooit echt duidelijk of er nieuwe TR's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 07:35

crisp

Devver

Pixelated

GENETX schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:43:
Kijk, de slimme koppen zijn weer aan het werk :+

Lijkt me idd een goed plan. Kan daarnaast het icoon voor de post ook grijs zijn als er geen onbehandelde TR's zijn? Het is nu ook nooit echt duidelijk of er nieuwe TR's zijn.
Dat is iets waar ik dan inderdaad ook over wil nadenken. TR's verwijderen zou dan niet meer nodig hoeven zijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uashy schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 11:46:
[...]

Als relatieve nieuweling met weinig posts op mijn naam, wil ik toch deze twee punten benadrukken. Zelf heb ik ook nog steeds het gevoel - na 7 jaar lid hier - dat ik niet het recht heb om een draadje te openen, omdat het toch wel niet goed genoeg zal zijn. Nu weet ik zelf best het een en ander van pc's af, maar de drempel om een topic te starten of het antwoorden op een bericht is gewoon erg hoog. En voor veel mensen wordt die drempel alleen maar hoger als lezen hoe andere nieuwkomers afgekat worden met 'zoek eerst zelf eens en kom dan maar terug...'.

In 2002 ben ik lid geworden om echt actief mee te doen, maar om de redenen die hier al genoemd worden is dat nooit gelukt. Vooral het gevoel dat iedereen hier een vaste kliek vormt en dat nieuwkomers met argusogen bekeken worden. Tegenwoordig betrap ik mezelf erop dat ik alleen nog maar lid ben omdat de bookmarks handig zijn. Ook bij deze reactie twijfel ik weer of het niveau wel goed genoeg is, maar gezien het onderwerp wou ik het toch even meedelen. Er zullen zat nieuwkomers zijn die denken, geef mijn portie maar aan fikkie.
Sja, ik ben misschien niet zo lang lid en een stuk actiever. Het gevoel ken ik wel. Ik heb denk ik zelf ook maar 2 a 3 TSen. Welke met onderzoek gedaan waren. De reacties waren wel van het niveau heb je dit wel gedaan? Al vond ik dat wel behulpzaam en niet een 'gebruik google' achtige reacite.
Ik moet zeggen dat ik juist het gevoel heb dat de modjes weer zijn zoals toen ik meer begon op GoT. Ik had het gevoel dat er toen veel meer informatie in de slotjes post stonden dan nu. Ik hoop dat ook dus veel meer te zien dan het geval was!
GENETX schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:43:

Om terug te komen op de dure aanschaf van een PC, zelf heb ik een DSLR aangeschaft, maar toch de kenners op dat gebied om goedkeuring gevraagd en dat hielp. De rest van mn collega's zijn nog altijd tegen, maar ik ben zelf voor een boodschappenlijsten topic. Er zijn zoveel mensen die hun systeem willen goedkeuren, puur omdat ze geen miskoop willen doen.

Ja, het haalt het niveau wat naar beneden? Maar is het erg? Ik vraag me nog altijd af wat het probleem is. Niet alles hoef je extreem te modereren, in zo'n topic houd de community zelf het niveau wel overeind bijvoorbeeld. In het geval van een 0-inzet post zal de volgende user aangeven dat hij ook geen advies kan geven als de eisen en budget missen bijvoorbeeld. Wat is wel het probleem? Schijfruimte oid? Users? Er zijn zat users, waaronder ik, die mensen graag advies geven bij aanschaf van een PC.

Volgens mij een win-win situatie voor iedereen. Als mod hoef ik niet dagelijks 5 sloten te zetten, de nieuwe mensen worden geholpen aan een goed systeem en raken betrokken. Andere mensen, met de kennis, hebben een plek om die kennis te delen (dat kan nu ook niet en is toch wel belangrijk bij een community!). Daarnaast zullen meer mensen blijven hangen die nu dus echt afvallen omdat ze direct de mond word gesnoerd. Bij een boodschappenlijst kan ik tenslotte geen onderscheid tussen geen inzet en veel inzet maken, het is een lijstje, hoe goed de onderbouwing etc ook.
Jah, van mij mag er een apart forum onderdeel voor boodschappentopics. Misschien niet GoT waardig, maar voor zulke aankopen is goeie informatie en het mogelijke opmerking om niets over het hoofd te hebben gezien, toch wel fijn. Vroegah toen het nog mocht zat ik altijd in dat soort topics(nog steeds :+ ) en daar heb ik toch veel kennis op gedaan met wat er te koop is. Toen het verboden werd ben ik een tijdje naar HWI gegaan. Maar daar zijn de modjes echt waardeloos. Ik probeer vaak de 'in before the lock' post om toch een grotere stap aan informatie te leveren aan de TS.

Edit:
Het valt me nu eigenlijk in eens op dat er van uit de user ook een groter wordende beweging gaande is om GoT beter te maken(zelf schuldig aan de BBG feedback topics).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
uashy schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 11:46:
[...]

Als relatieve nieuweling met weinig posts op mijn naam, wil ik toch deze twee punten benadrukken. Zelf heb ik ook nog steeds het gevoel - na 7 jaar lid hier - dat ik niet het recht heb om een draadje te openen, omdat het toch wel niet goed genoeg zal zijn. Nu weet ik zelf best het een en ander van pc's af, maar de drempel om een topic te starten of het antwoorden op een bericht is gewoon erg hoog. En voor veel mensen wordt die drempel alleen maar hoger als lezen hoe andere nieuwkomers afgekat worden met 'zoek eerst zelf eens en kom dan maar terug...'.

In 2002 ben ik lid geworden om echt actief mee te doen, maar om de redenen die hier al genoemd worden is dat nooit gelukt. Vooral het gevoel dat iedereen hier een vaste kliek vormt en dat nieuwkomers met argusogen bekeken worden. Tegenwoordig betrap ik mezelf erop dat ik alleen nog maar lid ben omdat de bookmarks handig zijn. Ook bij deze reactie twijfel ik weer of het niveau wel goed genoeg is, maar gezien het onderwerp wou ik het toch even meedelen. Er zullen zat nieuwkomers zijn die denken, geef mijn portie maar aan fikkie.
Tsja, ik heb hetzelfde, al reageer ik meer in topics puur voor de gezelligheid en knowhow. Maar zelf topics openen op GoT heb ik altijd 'eng' gevonden gezien sommige mensen je toch keihard kunnen afkatten met bv:
RTFM :(
UTFS :(
FAQ #54564 :(

Ik heb in alle jaren ook niet alle FAQ's doorgelezen, en soms is iets in de search vinden gewoon moeilijk omdat in die topics die tevoorschijn komen óók naar de search wordt verwezen.. :/ En als ik toch een vraag had ging ik wel naar een ander forum waarvan ik zeker was dat er niet gekat ging worden.

Ik heb dit zelf niet meegegmaakt in mijn eigen topics, maar bij anderen zie ik het weleens. Ik heb soms ook weleens het idee dat sommige members denken zich als mod te moeten gedragen, en alsof ze áltijd moeten antwoorden. Antwoorden hoeft niet altijd, je kan ook het topic wegklikken als je boosheid over de kwaliteit van het topic voelt opkomen, of een TR indienen.

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 06-01-2009 12:13 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
GAIAjohan schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:09:
[...]

Tsja, ik heb hetzelfde, al reageer ik meer in topics puur voor de gezelligheid en knowhow. Maar zelf topics openen op GoT heb ik altijd 'eng' gevonden gezien sommige mensen je toch keihard kunnen afkatten met bv:
RTFM :(
UTFS :(
FAQ #54564 :(

Ik heb in alle jaren ook niet alle FAQ's doorgelezen, en soms is iets in de search vinden gewoon moeilijk omdat in die topics die tevoorschijn komen óók naar de search wordt verwezen.. :/ En als ik toch een vraag had ging ik wel naar een ander forum waarvan ik zeker was dat er niet gekat ging worden.

Ik heb dit zelf niet meegegmaakt in mijn eigen topics, maar bij anderen zie ik het weleens. Ik heb soms ook weleens het idee dat sommige members denken zich als mod te moeten gedragen, en alsof ze áltijd moeten antwoorden. Antwoorden hoeft niet altijd, je kan ook het topic wegklikken als je boosheid over de kwaliteit van het topic voelt opkomen, of een TR indienen.
En dat is dus precies de reden waarom we het voortaan anders willen doen.Het is toch te zot voor woorden dat je geen topic durft te openene vanwege 'het gekat'. Dat kan anders en dat moet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
zeef schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 01:30:
[...]

En dat is dus precies de reden waarom we het voortaan anders willen doen.Het is toch te zot voor woorden dat je geen topic durft te openene vanwege 'het gekat'. Dat kan anders en dat moet anders.
Ja en nee.
Volgens mij is het gekat juist al een tijdje weg aan het gaan, juist vanwege eerdere veranderingen ( wil je weten welke veranderingen ik bedoel : UTFS N00B ;) ).
Alleen heb en houd je altijd gewoon een gedeelte TopicStarts die gewoon niet kunnen ( helpdeskerig / geen voorwerk gedaan / Topic er recht onder beschrijft precies het probleem etc etc ) en ik denk dat dit ook een gedeelte van de "klagers" is geweest.

Deze mensen houd je niet door ze vriendelijker aan te spreken, deze mensen zijn gewoon lui en gaan klagen / naar een ander forum toe op het moment dat je gewoon niet hun antwoord kant en klaar aanrijkt binnen 2 seconden. Dan verandert de klacht alleen maar in dat ze nooit geholpen worden.

Voor die mensen maakt het ook niet of je nou UTFS zegt of : gebruik de search eens met de volgende woorden : .... .... .... daar heb ik wel resultaten mee gevonden. ze doen het niet en eisen gewoon direct een antwoord.
Concreet vanuit mijn eigen beleving kan ik me geen topic voor de geest halen waar er verwezen werd naar de search / google als daar niet gewoon klip & klaar alle info te vinden was door bijv alleen de topictitle in te voeren.

Wat GAIAJohan hier zegt :
[...]
Ik heb in alle jaren ook niet alle FAQ's doorgelezen, en soms is iets in de search vinden gewoon moeilijk omdat in die topics die tevoorschijn komen óók naar de search wordt verwezen.. :/
is volgens mij een totaal ander probleem, namelijk juist het overstromen van de search van simpele vragen. Doordat mensen juist een topic starten wat makkelijk met de search te vinden is, wordt het voor de volgende persoon moeilijker om iets met de search te vinden omdat er weer een topic extra te vinden is wat naar de search verwijst.

Feature request ( geen idee hoe mogelijk dit is ) : Is het mogelijk dat Modjes naast het sluiten van een topic ook een topic een aparte search-status kunnen meegeven? Zodat je in het search scherm als extra optie alle verwijzingen naar de search ( door een modje aangemerkt uiteraard ) eruit kunt filteren?
Want als ik de search gebruik ben ik over het algemeen niet op zoek naar een topic wat door de sluitende mod zelf een verwijzing naar de search bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Ik heb in alle jaren ook niet alle FAQ's doorgelezen, en soms is iets in de search vinden gewoon moeilijk omdat in die topics die tevoorschijn komen óók naar de search wordt verwezen.. :/
Je kunt zoeken op alleen open topics. Dus de gesloten topics filter je er dan gewoon uit. Heb je dus ook niet de topics waarin wordt verwezen naar de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het is heel leuk dat we tweakers zijn, al 10 jaar op het web zitten en heel veel ervaring hebben met computers... Vergeet niet dat er mensen zijn met bovenmatige kennis, maar niet genoeg. Mensen die graag willen worden geholpen, maar gewoon iets over het hoofd zien.

Als iedereen vrolijk mensen gaat helpen, maar wel gaat wijzen op bronnen dan wordt het een stuk gezelliger op GoT. Daarnaast zullen nieuwe users de tips en kennis overnemen en dor verspreiden. Op dit moment blijven alleen de mensen die de kennis al hebben en zal GoT eigenlijk min of meer afsterven mocht het op deze manier doorgaan, er komen gewoon te weinig mensen binnen.

Geld maakt geld wordt wel vaak gezegd, wat mij betreft voegen we er 2 toe:

Kennis maakt kennis.
Ervaring maakt ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

World Citizen

FreeReef.nl

Opener en vrolijker....

Ik denk neit dat ik veel zou willen veranderen aan tweakers.net Ik vind in verhouding tot andere forums dit een heel net forum.

Echter wat echt niet vind kunnen is het volgende.

Er mag wel een review over een verkoper in V$A geschreven worden (onder bepaalde voorwaarde)
Maar
Er mag geen review over de Koper in V$A gescreven worden (onder bepaalde voorwaarde)

Ook mag er niet gereageerd worden op een review.

Argument als : we willen geen strijd in de review... is onzin. Want een review over een verkoper mag ook geen persoonlijke aanvallen bevatten. En als de koper zo een review kan schrijven, dan kan de verkoper ook net zo een nette review schrijven.

Ik vind dat het hele review systeem of moet verdwijnen, of dat het mogelijk moet zijn om vanuit de verkopende kant... de koop te kunnen uitleggen. En de eventuele frustratie van de koper kan weerleggen.

Zoals het nu gaat is het niet eerlijk.
Ik verkoop 10 dingen. die gaan alle 10 goed. Vervolgens zit er een onwillige koper tussen, en die schrijft een review die bv niet klopt, of onvolledig is. Daar kan dan niet op gereageerd worden.

Dit betekend, dat er dus heel makkelijk een 2e account aangemaakt gaat worden door de verkoper. En dan schieten we er dus niets mee op.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

GENETX schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:27:
Het is heel leuk dat we tweakers zijn, al 10 jaar op het web zitten en heel veel ervaring hebben met computers... Vergeet niet dat er mensen zijn met bovenmatige kennis, maar niet genoeg. Mensen die graag willen worden geholpen, maar gewoon iets over het hoofd zien.

Als iedereen vrolijk mensen gaat helpen, maar wel gaat wijzen op bronnen dan wordt het een stuk gezelliger op GoT. Daarnaast zullen nieuwe users de tips en kennis overnemen en dor verspreiden. Op dit moment blijven alleen de mensen die de kennis al hebben en zal GoT eigenlijk min of meer afsterven mocht het op deze manier doorgaan, er komen gewoon te weinig mensen binnen.

Geld maakt geld wordt wel vaak gezegd, wat mij betreft voegen we er 2 toe:

Kennis maakt kennis.
Ervaring maakt ervaring.
In dat kader vind ik dat je toch weer een nieuwe user mogelijk hebt afgeschrikt:
Laptop traag
Ja, het is wat magertjes, maar hij zou ook een zetje in de goede richting kunnen krijgen ipv een sluitmessage met verwijzing naar de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Geen zetje in de goede richting?
Dit is een typisch configuratie probleempje. Probeer dus drivers up te daten, settings terug te zetten of Windows er opnieuw op te gooien. Mogelijk is je energie instelling veranderd naar energiebesparing, of staat je harde schijf niet in de goede (SATA?) modus in de BIOS.
En ook nog eens de mogelijkheid om eventueel een nieuw topic te openen op de goede plek:
Mocht je er niet uitkomen met oa de FAQ's op GoT en de zoekmachine, dan kun je een topic openen in Windows Clients. Probleemtopics die software gerelateerd zijn horen niet in dit forum deel thuis namelijk.
Als de gebruiker geen helpdesker is heeft hij hier genoeg aan en anders zijn we hem hier toch liever kwijt dan rijk...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Edmin schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:10:
[...]

In dat kader vind ik dat je toch weer een nieuwe user mogelijk hebt afgeschrikt:
Laptop traag
Ja, het is wat magertjes, maar hij zou ook een zetje in de goede richting kunnen krijgen ipv een sluitmessage met verwijzing naar de FAQ.
Idd, vind het ook wel wat overdreven om het topic dicht te knallen, terwijl er ook zat mensen zijn die gerust wat tips / oplossingsrichtingen hadden kunnen geven.

Mooi geval van a zeggen, maar b doen van GENETX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edmin schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:10:
Laptop traag
"Wat magertjes"? Dat is toch wel een understatement ter grootte van die Dubai Tower. Een opmerking als "ik heb de hangen en opstarten troubleshooter doorgebladerd" geeft het probleem al weer: die is er niet voor doorbladeren of muurversiering, maar voor testen.

Dus:
- topic zonder inzet
- verkeerde subforum
En de sluitmessage is vriendelijk en zegt zelfs dat een nieuw topic mag worden geopend als de TS zijn best gedaan heeft, en waar het te openen.

Dat topic is imo een goed voorbeeld van wat je niet wilt, en waar de lat duidelijk boven moet liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dirk schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:19:
Als de gebruiker geen helpdesker is heeft hij hier genoeg aan en anders zijn we hem hier toch liever kwijt dan rijk...
Ik denk dat uit de cijfers en dit topic blijkt dat we soms nieuwe users een beetje naar binnen moeten masseren. GoT is nou niet bepaald de aantrekkelijke open deur om als enthousiaste beginnend tweaker naar binnen te springen en jouw reactie geeft perfect weer hoe sommigen van ons dat bewerkstelligen.
gambieter schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:20:
[...]

"Wat magertjes"? Dat is toch wel een understatement ter grootte van die Dubai Tower. Een opmerking als "ik heb de hangen en opstarten troubleshooter doorgebladerd" geeft het probleem al weer: die is er niet voor doorbladeren of muurversiering, maar voor testen.

Dus:
- topic zonder inzet
- verkeerde subforum
En de sluitmessage is vriendelijk en zegt zelfs dat een nieuw topic mag worden geopend als de TS zijn best gedaan heeft, en waar het te openen.

Dat topic is imo een goed voorbeeld van wat je niet wilt, en waar de lat duidelijk boven moet liggen :)
Zonder inzet? Hij heeft iig al zelf contact gehad met een helpdesk, maar komt er toch niet uit. Het is een begin, een kleintje maar toch...
Verkeerde subforum: klopt. Ik kan me voorstellen dat in de brei aan subfora hier het soms onduidelijk is voor een nieuwkomer waar je terecht moet.

Het hele probleem ligt bij de mededeling dat er weer een nieuw topic geopend mag worden wanneer handelingen X en Y uitgevoerd zijn. Dat schrikt nieuwe mensen af. Van een ervaren user mag je verwachten dat hij beter weet, maar nieuwkomers mag je best een klein beetje vertroetelen om ze naar binnen te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Edmin op 07-01-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De laatste tijd heb ik juist de sluitmessage's verbeterd. Het beleid in de CSL is nog steeds dat er geen probleemtopics thuishoren en dat blijft zo. Daarnaast kunnen we niets met topics zonder inzet dus zal de TS toch eerst zelf wat meer inzet moeten tonen. Zoals al aangegeven, ik geef wat tips en de gelegenheid om ergens anders, waar het wel is toegestaan, een topic te openen.

Mijn standaard lay-out sluitmessage zal ik binnenkort aanvullen met extra links en hulp waar nodig om mensen op weg te helpen. Verder kunnen we nu niet afwijken van het beleid. Het is krom om anders te doen dan het beleid ons voorschrijft. Dat zou ook verwarring vormen voor regulars die weer gaan TR'en dat het niet past in het beleid. Het woord hier: Constistentie.

Daar moet dus wat aan worden gedaan en daarvoor zijn Thandor en ik druk bezig om het beleid op de schop te nemen. Pas vanaf dat moment is alles ook voor iedereen duidelijk en kunnen we anders modereren. We hopen het vernieuwde beleid nog deze week online te gooien.

Daarnaast staat ook het updaten van de FAQ en HOWTO op ons lijstje, dat zal daarna gebeuren. Daarbij zal de FAQ worden uitgerust met voldoende info voor veel voorkomende basic vraagjes. Denk daarbij aan bovenstaande voorbeeld, XP die niet installeert ivm SATA, WLAN problemen etc etc. Dan kunnen we nieuwkomers ook met een gerust hart die kant op sturen waar ze voldoende informatie zouden moeten krijgen om verder te komen.

Maar zolang het huidige beleid er staat zullen we er nog niet van afwijken, dus helaas voor de mensen die nu nog langskomen.

Edit: Hij heeft wel inzet gedaan, dat klopt, maar gewoonweg te weinig geprobeerd voor GoT doen. Ik geef aan wat in ieder geval nog te checken en duidelijk aan te geven. Daarnaast was een Ubuntu Live DVD ook niet verkeerd geweest om te testen tho. Daarnaast wijs ik hem de weg, hij hoeft nu niet meer te zoeken. Daarnaast had hij dat prima kunnen weten met het beleid van de CSL, die heeft hij dus blijkbaar niet gelezen: FAIL.

De kwestie die hier eigenlijk speelt is vooral 1 waarvoor we met de hele crew een nieuw beleid moeten opstellen. Hoe gaan we hier mee om? In de CSL kan ik er weinig mee omdat de CSL er gewoon niet voor bedoelt is en met het huidige beleid sluit ik liever de topics omdat het niet voldoet aan de huidige verwachtingen op GoT, zie ook het algemene Beleid/FAQ. Alleen het terugzetten van de BIOS setting is in het vorige voorbeeld simpelweg onvoldoende. Ik verwacht niet dat iemand de hele troubleshooter doorloopt, maar hij had prima een stuk of 3-4 basis tests kunnen uitvoeren. Zonder is het gewoon niet van genoeg niveau.

Daarnaast kunnen we niet te soft zijn, als je alles toestaat dan verdrinken we in de topics. Troubleshooters en FAQ's zijn niet voor niets geschreven namelijk. Daarnaast zullen ook de echte tweakers hun basic vraagje sneller posten wanneer het allemaal is toegestaan zodat het ze zelf tijd bespaard. Nog meer topics dus. Het mes snijdt aan 2 kanten.

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 07-01-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ik denk dat je je dan moet afvragen of er in het huidige beleid en met het niveau dat GoT nastreeft überhaupt wel plek is voor hulptopics.

Ik denk namelijk dat er maar heel weinig problemen zijn waar men tegenwoordig niet meer zelf uit kan komen. Google, GoT search, FAQs, handleidingen/tutorials, helpdesk fabrikant, mogelijkheden te over. Op GoT wordt verwacht dat men zoveel mogelijk van deze inzet ook vertoond. Er blijven hierdoor maar weinig bestaansgerechtigde hulptopics over, de kans is immers groot dat de oplossing op bovenstaande manieren wordt verkregen. Wordt bovendien de oplossing niet gevonden, dan betwijfel ik of deze op GoT wel gevonden wordt ondanks de aanwezige expertise hier.

De vraag is dus zoals ik al zei of er dus überhaupt wel plaats is op GoT voor hulptopics met het huidige beleid omtrent de verwachte inzet van users.
Nu zeg ik niet dat we hulptopics in het geheel moeten verbieden, dat lijkt me wel heel rigoreus. Maar het is wel iets om over na te denken.

(Besef nu dat dit redelijk offtopic is gezien het hier eigenlijk hoort te gaan over de toon van GoT, maar ik post het toch maar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decon Frost schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:06:
<snip>

Er mag wel een review over een verkoper in V$A geschreven worden (onder bepaalde voorwaarde)
Maar
Er mag geen review over de Koper in V$A gescreven worden (onder bepaalde voorwaarde)

Ook mag er niet gereageerd worden op een review.

Argument als : we willen geen strijd in de review... is onzin. Want een review over een verkoper mag ook geen persoonlijke aanvallen bevatten. En als de koper zo een review kan schrijven, dan kan de verkoper ook net zo een nette review schrijven.

Ik vind dat het hele review systeem of moet verdwijnen, of dat het mogelijk moet zijn om vanuit de verkopende kant... de koop te kunnen uitleggen. En de eventuele frustratie van de koper kan weerleggen.

Zoals het nu gaat is het niet eerlijk.
Ik verkoop 10 dingen. die gaan alle 10 goed. Vervolgens zit er een onwillige koper tussen, en die schrijft een review die bv niet klopt, of onvolledig is. Daar kan dan niet op gereageerd worden.

Dit betekend, dat er dus heel makkelijk een 2e account aangemaakt gaat worden door de verkoper. En dan schieten we er dus niets mee op.
Allereerst, dit topic is voor GoT; de forumkant van de site. V&A valt onder de Frontpage :) Ik zal toch wat uitleg geven, maar mocht het daarmee niet duidelijk zijn, open svp een nieuw topic, of stuur me een mailtje.

Met alle reviews is het eigenlijk heel simpel: Hoe kunnen wij bepalen wat waar is of niet? Kunnen we niet, wij zijn geen rechter, en zijn zeker niet in staat te komen bewijsmateriaal aan te nemen en dan maar op de stoel van een rechter te gaan zitten. Wij vragen enkel een voldoende en nette onderbouwing van een standpunt (de technische eisen). Dit geldt voor zowel V&A als de ShR. En bij V&A kan je als verkoper wel degelijk een review invullen bij de koper.

Ook bij alle onderdelen hetzelfde, is dat er niet gereageerd dient te worden. Het is namelijk een review / beoordeling, geen discussieplatform. Het zal voor meningeen vast een leuke sensatie zijn om een verhitte discussie te volgen, maar dat is simpelweg iets tussen betrokkenen. Wat wel interessant is is de afgeronde ervaring - als de discussie dus al gesloten is. Vandaar ook dat het niet de bedoeling is een review te plaatsen voor een ervaring is afgerond.

Doel van reviews is simpelweg om een indicatie te geven van wat je kan verwachten. Vraag eventueel je handelspartners ook actief om een review; als het goed is is het goed. Ja, we zien wel dat velen geneigd zijn enkel een review in te vullen als er een negatieve ervaring is; juist daarom, vraag erom.

Meerdere accounts aanmaken is overigens niet toegestaan, en daar wordt ook gewoon tegen opgetreden (En kan er uiteindelijk toe leiden dat we je gewoon helemaal niet meer willen zien, tot aan abusemeldingen als dat dan weer niet werkt...). Ergo, volgens mij baseer je je mening hier op verkeerde conclusies. :) Zou kunnen zijn dat zaken her en der niet duidelijk genoeg aangegeven zijn. Laat me weten hoe je tot deze conclusies gekomen bent, dan kijken we even wat er verduidelijkt zou kunnen worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

GENETX schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:30:
Mijn standaard lay-out sluitmessage zal ik binnenkort aanvullen met extra links en hulp waar nodig om mensen op weg te helpen.
Doe er dan ook wat smilies in :). Dat maakt de boel een stuk opener en vriendelijker :*)

Uit zo'n sluitmessage zonder smilies is moeilijk op te maken of je nou wel of niet boos bent. Natuurlijk ben je dat niet, maar toch kan zo'n bericht onbedoeld vrij bot overkomen. Smileys kunnen dan goed helpen.

Niet dat je meteen zo'n smileyslet als ik hoeft te worden natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
HyperioN. schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:31:
Ik denk dat je je dan moet afvragen of er in het huidige beleid en met het niveau dat GoT nastreeft überhaupt wel plek is voor hulptopics.

Ik denk namelijk dat er maar heel weinig problemen zijn waar men tegenwoordig niet meer zelf uit kan komen. Google, GoT search, FAQs, handleidingen/tutorials, helpdesk fabrikant, mogelijkheden te over. Op GoT wordt verwacht dat men zoveel mogelijk van deze inzet ook vertoond. Er blijven hierdoor maar weinig bestaansgerechtigde hulptopics over, de kans is immers groot dat de oplossing op bovenstaande manieren wordt verkregen. Wordt bovendien de oplossing niet gevonden, dan betwijfel ik of deze op GoT wel gevonden wordt ondanks de aanwezige expertise hier.

De vraag is dus zoals ik al zei of er dus überhaupt wel plaats is op GoT voor hulptopics met het huidige beleid omtrent de verwachte inzet van users.
Nu zeg ik niet dat we hulptopics in het geheel moeten verbieden, dat lijkt me wel heel rigoreus. Maar het is wel iets om over na te denken.

(Besef nu dat dit redelijk offtopic is gezien het hier eigenlijk hoort te gaan over de toon van GoT, maar ik post het toch maar.)
Klopt. Dat is iets waar we zeer binnenkort eens naar moeten kijken. Zo hoorde ik nav dit topic dat men in SG newbie topics wel open laat, hoe slecht ze ook zijn. Daar zit dus een stuk in wat niet uniform is op GoT en dat lijkt me niet de bedoeling. Basic dingen zouden iig niet toegestaan moeten zijn zoals basic driver vraagjes (kan geen vista driver vinden? bv) en dergelijke. Ik denk dat, na een goede TS en wat inzet, middelmatige topics open zouden kunnen blijven, iig voor nieuwkomers (mss <25 posts).

Ik denk dat er best wel wat mogelijk is om de lat te verlagen en weer een uniform beleid op te stellen hierover. Zo had het topic dat hierboven werd aangedragen misschien kunnen worden gemoved (al mis ik wel wat inzet eigenlijk) ipv gesloten.

Maar eerst wil ik persoonlijk de CSL even afwachten. Daar zit al veel in van het bovenstaande idee, maar dan niet voor probleemtopics, maar aanschaf hulp.

@eamelink: Zit wat in, maar ik weet niet echt wat toe te voegen :P . Het kan ook vervelend overkomen. Ik wens de users nu al veel succes naar het zoeken van een oplossing en probeer ik ze goed op weg te trappen. Lijkt me ook al behoorlijk vriendelijk. Een smiley bij een sluitmessage vind ik ook niks. Wat moet ik zeggen?

"We wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing :P "

of

"Dit topic sluit ik dus 8) "

Werkt ook niet echt :P

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 07-01-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

De :) smiley is over het algemeen heel neutraal vriendelijk.

De :P kan je inderdaad beter weglaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
:( 8)7 |:( :z :+ :w zijn ook niet zo geschikt.... 7(8)7

edit: (uit verveling...)
Zoals je hebt kunnen lezen |:( tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. :(
Dit zijn dan ook dingen die je prima zelfstandig uit kan zoeken met behulp van een zoekmachine, een ervaringen-topic of misschien de FAQ . :|

Dit is een typisch configuratie probleempje. :P Probeer dus drivers up te daten, settings terug te zetten of Windows er opnieuw op te gooien. Mogelijk is je energie instelling veranderd naar energiebesparing, of staat je harde schijf niet in de goede (SATA?) modus in de BIOS. De troubleshooter is verder niet gemaakt om door te lezen, maar om te DOEN. 7(8)7 Een goede andere test is het testen van de performance met een Linux Live CD zoals Ubuntu. Die hoef je neit te installeren, maar boot gewoon vanaf de CD. :+

Mocht je er niet uitkomen met oa de FAQ's op GoT en de zoekmachine, dan kun je een topic openen in Windows Clients. Probleemtopics die software gerelateerd zijn horen niet in dit forum deel thuis namelijk. :Z

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken. :w

[ Voor 89% gewijzigd door Quacka op 07-01-2009 17:07 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

eamelink schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:29:
De :) smiley is over het algemeen heel neutraal vriendelijk.

De :P kan je inderdaad beter weglaten :P
Als topicsluiter:

"Use the search. :) "
"Use the search. :X "
"Use the search. ;) "
"Use the search. :') "
"Use the search."

Gee smileys dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
RTFGF! :Y)

(Read The F***ing GoT FAQ) O-)

/offtopic dan maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 06:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb nog wel wat van een paar jaar geleden:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/utfsey.gif

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/rtfmey.gif

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/slotjetr.gif

:P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

GENETX schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:25:
[...]

Zo hoorde ik nav dit topic dat men in SG newbie topics wel open laat, hoe slecht ze ook zijn.
Vreemd dat je het niet eerder wist, maar de huidige aanpak van Softe Goederen is al een paar jaar oud hoor. En zelfs de Devschuur doet dit tegenwoordig. :P Wat wij doen is de user verwelkomen op GoT. We passen (indien nodig) de topictitel aan en verplaatsen het topic, wijzen de user erop dat z'n startpost niet echt helemaal conform onze eisen is en vragen dit dan ook aan de user om aan te passen, dit incl. linkjes naar o.a. Het algemeen beleid, locale stickies en [google=]Google[/]- of [search=]search[/]-opdrachten die hem/haar in de goede richting helpen.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals hulp met warez e.d. maar over het algemeen geven we beginnende users wel de kans om inzet te tonen. En dat is mijns inziens beter dan een topic van een nieuwe user meteen op slot te gooien. :) Mocht die persoon ons advies daarna klakkeloos negeren en gewoon doorgaat met simpele vraagjes stellen dan kan het topic alsnog op slot.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pasta schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 02:25:
[...]

Vreemd dat je het niet eerder wist, maar de huidige aanpak van Softe Goederen is al een paar jaar oud hoor. En zelfs de Devschuur doet dit tegenwoordig. :P
Alweer sinds 2006 zelfs! :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Des te meer lijkt het me nodig om eens met de crew hier een vaste procedure voor op te stellen. De aanpak lijkt te werken als het al zo lang leeft. We moeten ook niet posts gaan moven die dan alsnog worden gesloten daar bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

GENETX schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:01:
We moeten ook niet posts gaan moven die dan alsnog worden gesloten daar bv.
Ook niet waar. Als je een gerichte zoekactie doet op het subforum en dat topic staat daar niet tussen heb je weer een uitdaging. Imo moeten alle topics op de juiste locatie staan en daar eventueel gesloten worden (of eerst gesloten worden en worden doorgezet mits het belangrijke informatie bevat voor de search).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb het over de 'slechte topics' van nieuwe users die bv niet in de CSL horen. BV een probleemtopic over geheugen oid. Die hoort niet in de CSL, zie beleid. Die kunnen we dan moven naar PMG, maar dan moet die daar wel open blijven. Ik denk dat het het beste is voor zowel users als mods als we hier duidelijke afspraken voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

GENETX schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:02:
Ik heb het over de 'slechte topics' van nieuwe users die bv niet in de CSL horen. BV een probleemtopic over geheugen oid. Die hoort niet in de CSL, zie beleid. Die kunnen we dan moven naar PMG, maar dan moet die daar wel open blijven. Ik denk dat het het beste is voor zowel users als mods als we hier duidelijke afspraken voor maken.
Dan moet je dat wel opperen natuurlijk ;) :>

Wat voor afspraken vallen er te maken met de users? Dit is toch echt een aangelegenheid voor de mods. Of denk je dat ik enige inspraak heb op waar het topic terecht moet?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, dit is idd iets voor de crew, alleen post hier gewoon mijn idee er over. Users kunnen wel input hebben en met goede ideeën aankomen, die moeten we ook meenemen in ieder geval. Uiteraard zullen we achter de schermen dit beleid moeten uitwerken, dat lijkt me inderdaad logisch ;)

Maar eerst maken we CSL 2.5 maar eens af voor ik hier een topic over start. Het kan wel zijn dat een andere collega eerder een topic opent in de crewfora hierover. Alleen bij mij ligt de prioriteit deze week nog op de CSL 8)

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 08-01-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Outerspace schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:04:
[...]

Dan moet je dat wel opperen natuurlijk ;) :>

Wat voor afspraken vallen er te maken met de users? Dit is toch echt een aangelegenheid voor de mods. Of denk je dat ik enige inspraak heb op waar het topic terecht moet?
Users....inspraak? })

Natuurlijk moet dat even onderling geregeld worden, we moeten natuurlijk niet troep over de schutting gaan gooien. Als je als user een topic ziet waarbij je het idee hebt dat het beter op z'n plek is in forum X : geef het door.Maak een TR aan of contact ons direct! Hoe graag we het ook willen : wij zien ook niet alles altijd het eerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

zeef schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:06:
[...]

Users....inspraak? })

Natuurlijk moet dat even onderling geregeld worden, we moeten natuurlijk niet troep over de schutting gaan gooien. Als je als user een topic ziet waarbij je het idee hebt dat het beter op z'n plek is in forum X : geef het door.Maak een TR aan of contact ons direct! Hoe graag we het ook willen : wij zien ook niet alles altijd het eerst ;)
Het hoort onderling geregeld te worden tussen moderator - moderator. Niet user - moderator of moderator - user. Als ik een TR stuur over een topic dat verkeerd staat, dan gaat de moderator mij echt niet vragen als het wel 'goed of slim' is als hij bij de buren beter past. Dus ik heb geen inspraak, ik kan alleen iets aandragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Outerspace schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:14:
[...] ik kan alleen iets aandragen ;)
En dat zien we -zoals altijd- heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Outerspace schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:14:
[...]

Het hoort onderling geregeld te worden tussen moderator - moderator. Niet user - moderator of moderator - user. Als ik een TR stuur over een topic dat verkeerd staat, dan gaat de moderator mij echt niet vragen als het wel 'goed of slim' is als hij bij de buren beter past. Dus ik heb geen inspraak, ik kan alleen iets aandragen ;)
En daarom zijn er afspraken nodig. Ik heb geen zin om het verplaatsen een dag uti te stellen omdat de mod die ik nodig is niet aanwezig is ;) . Een mod in CSL zou direct, zonder overleg, een topic naar PMG moeten kunnen sturen als het daar hoort en deze hoort daar open te blijven dan (dit geldt dus voor "slechte topics" van nieuwe users met name).

Afijn, beleid opstellen mbt open laten van "slechte topics" en het moven hiervan. Nadat we de CSL onder handen hebben genomen zal ik in ieder geval de andere modjes schoppen en een opzetje maken, mocht dat nog niet door een collega zijn gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

NMe schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 02:27:
[...]

Alweer sinds 2006 zelfs! :P
Ik heb ook niet meegekregen dat newby onderwerpen open blijven in DEV :o

Dus dan hoef ik geen TR meer in te dienen als:
RTFM, kan dicht :( . Nieuwe gebruiker, liev zijn :+
Maar moet ik meer naar:
Nieuwe gebruiker, lief zijn! :+
Over fout smiley gebruik gesproken :X :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Motrax schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:16:
[...]
Ik heb ook niet meegekregen dat newby onderwerpen open blijven in DEV :o
Dat ligt er maar net aan wat je onder "newby" onderwerpen verstaat ;)

Als de eigen inzet goed is blijft nagenoeg elk topic wel open. Indien er echt te weinig informatie in staat en de eigen inzet totaal niet is op te maken uit de topicstart dan zijn we voor nieuwe gebruikers wat liever (aka, we vragen om meer info, geven links naar het beleid en het topic blijft open) dan voor gebruikers die hier al langer rondwandelen (grote kans dat het topic dicht gaat omdat ze moeten weten hoe het werkt, met in de meeste gevallen nog wat extra uitleg waarom e.d. Alleen als dit zich blijft herhalen dan bestaat de kans een korte sluit bericht te zien ).

Soms zien we weleens TR's met daarin iets als "basic", "staat in de FAQ" etc. Indien de topicstarter z'n best lijkt te doen blijft zo'n topic wel open.

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 08-01-2009 13:37 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Hoewel je problemen met een moderator in principe met hem moet bespreken en de volgende stap die naar het doktersteam is wil ik, omdat duidelijkheid voor iedereen verschaft moet worden, toch even het volgende aankaarten.

Conform zeefs post
Help iemand op weg en leer iemand vervolgens zelf de weg te vinden. Geef bijvoorbeeld een link naar een topic of andere plek waar de oplossing staat en vertel ook hoe je daar op bent gekomen.
Geef ik, trouwens net zoals ik voor het nieuwe beleid deed, een reactie.
Het is handig, om nodeloze reacties te voorkomen, om aan te geven wat je zelf al hebt uitgezocht om dit probleem te verhelpen en welke zoekwoorden je hebt gebruikt.

Zoeken op "PC boot niet met 4 GB" levert dit op.

Zoek je op P5Q-E dan vind je dit.
Wat schets mijn verbazing? Mijn post wordt geedit met als opgegeven reden
Reden: Laat modwerk aan de mods over.
en ik krijg een PM.

Wat is dan modwerk is de vraag? De moderator zegt daarover:
Waar het om gaat is dat deze zin "Het is handig, om nodeloze reacties te voorkomen, om aan te geven wat je zelf al hebt uitgezocht om dit probleem te verhelpen en welke zoekwoorden je hebt gebruikt." nogal negatief over kan komen op users.
Echt, met alle wil van de wereld zie ik niet wat er mis is aan mijn reactie. Immers zeef zegt toch
Help iemand op weg en leer iemand vervolgens zelf de weg te vinden. Geef bijvoorbeeld een link naar een topic of andere plek waar de oplossing staat en vertel ook hoe je daar op bent gekomen.
Iedereen is dus gewaarschuwd, als nl je post "nogal negatief over kan komen op users", let op het woord kan, is je reactie dus hartstikke fout. Let dus goed op de zinconstructie want ook die kan "nogal negatief over komen op moderators".

Nog eenvoudiger is het om maar helemaal niet te reageren, dan kun je immers nooit iets fout doen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dude..
What crawled up your backside?

Wat denk je te bereiken met zo'n rant omdat je een keer een break krijgt?
offtopic:
En dat is een serieuze vraag overigens..

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 09-01-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ Guardian Angel:
Het is handig, om nodeloze reacties te voorkomen, om aan te geven wat je zelf al hebt uitgezocht om dit probleem te verhelpen en welke zoekwoorden je hebt gebruikt.
Dit is inderdaad een deel van een reactie die een mod zou geven, jij als user om een andere user op weg te helpen zou beter iets kunnen zeggen in de trant van:
Het is handig voor ons om aan te geven waar je al op gezocht hebt om dit probleem te verhelpen, zodat we niet met oplossingen aan komen dragen die je al gevonden en geprobeerd hebt.
Het gedeelte over nodeloze post is een nodeloos gedeelte in je post.

En met 21,7k berichten had je dat ook kunnen weten :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De rant snap ik ook niet echt, maar de achterliggende vraag wel, waarom mag dit niet? Het is een behulpzame reactie, met een vraag die inderdaad vaak door mods gesteld wordt, maar het is gewoon een inhoudelijke vraag, geen correctie op de user ofzo. Ik zou zeggen dat een dergelijke vraag gewoon gesteld moet kunnen worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Guardian Angel schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:05:
Iedereen is dus gewaarschuwd, als nl je post "nogal negatief over kan komen op users", let op het woord kan, is je reactie dus hartstikke fout. Let dus goed op de zinconstructie want ook die kan "nogal negatief over komen op moderators".
Laten we het erop houden dat de formulering wat ongelukkig was, maar ik ben het met je eens dat het geen mod-edit waard is. Dat zou op mij ook overgekomen zijn als ietwat trigger-happy modereren. Een opener en vrolijker GoT, OK, maar dat moet niet overdreven worden imo door nieuwe users opeens als breekbaar te gaan beschouwen :) .

Laten we het er ook op houden dat ook de crew nog even moet wennen aan het aangepaste beleid :) .

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.