Vriendelijkheid crew

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:27
Een vorige topic met een soortgelijke titel werd dichtgezet. Daar was wel wat voor te zeggen aangezien de ts niet helemaal duidelijk was en geen voorbeelden gaf.
Nu kom ik iets tegen waarvan ik niet helemaal weet wat ik er van moet denken, maar dat er iets erg verkeerd gaat vind ik wel.

In dit topic Verwijderd in "Misbruik Pricewatch" werd al regelmatig de vraag gesteld en een aantal aannames gedaan waar de belangen van tweakers tegenwoordig liggen.

Dat de belangen misschien ergens anders liggen is prima... Maar dat de mensen hier ronduit worden geschoffeerd door de crew en dat men daarna ook nog even extra duidelijk maakt dat e.e.a. ons geen flikker aangaat vind ik ernstig.
De crew trekt hier aan het kortste eind. Er word simpel gevraagd hoe de status is van bepaalde plannen. Men toont interesse en word ronduit afgebekt.

Ik doe even 2 aannames:
1. Men irriteert zich en voelt zich aangevallen en probeert die irritatie en aanvallen weg te nemen door even te laten weten wie de baas is en sluit het topic.

2. Men weet donders goed hoe het zit. Heeft geen zin om dit uit te leggen of mag dit niet uitleggen (belangen???) of durft dit niet uit te leggen en men lost het probleem simpel op door het topic dicht te gooien.

Men verwacht bij kritiek-topics (is mij tenminste gemeld) dat je met minstens 3 voorbeelden komt. Die zijn er genoeg te vinden en wil er best wat zoeken, maar ik vind de manier hoe hier Floppus en in mindere mate Longbeard niet normaal. Dat een tweaker zich misschien eens te buiten gaat aan verkeerde taal is nog tot daar aan toe, maar je zou en mag toch verwachten van de crew (met hun professionele en commerciële uitstraling) verwachten dat men socialer met elkaar omgaat.

Mijn voorlopige conclusie is dat er iets goed scheef zit en de belangen de verkeerde kant uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er wordt 1 minder subtiele post geplaatst en jij leidt daaruit gelijk af dat tweakers.net niet meer is wat het geweest is? Tuurlijk had het beter gekunnen, maar iedereen maakt wel eens een post die achteraf misschien wat minder lomp had gemoeten. Daar zou ik me dus niet teveel van aan gaan trekken.

Als ik kijk in het topic zie ik echt niet wat Longbeard verkeerd zou doen. Hij roept enkel een keer om ontopic te blijven. Dat lijkt me alleen maar wenselijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ben het wel lichtelijk met Maniac eens. Ik had vorige week ook een probleempje met de frontpage. frontpage stuk?

Of dat nou aan mij lag ja of nee weet ik niet maar de manier waarop er gereageerd werd vond ik zeker niet klantvriendelijk. En dat kom ik in meerdere topics wel tegen ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Terw_Dan schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:56:
Als ik kijk in het topic zie ik echt niet wat Longbeard verkeerd zou doen. Hij roept enkel een keer om ontopic te blijven. Dat lijkt me alleen maar wenselijk.
Ik wil weer niet dat hele topic aanzwengelen (ik zit er vanaf begin beetje in), maar de 'manier' van reageren van de mods, gaf mij meer het gevoel dat reclame-inkomsten een hogere prioriteit heeft dan een correcte pricewatch en tevreden gebruikers.

Met name de opmerking:
Mocht het echt een structureel probleem zijn wat bij veel producten terugkomt dan is een topic hier
gepost op 29 juni, terwijl bovenstaand topic reeds op 14 april (!!) was aangemaakt over het structurele 'genepperij' van betreffende webshop.

Natuurlijk, in de tussentijd was hier en daar wat aangepast en ik kan heus wel de dev-onderbezetting begrijpen, maar teveel reacties (zeker in april/mei periode) liepen tegenstrijdig door het topic. (helaas is het meeste reeds verwijderd, dus weinig voorbeelden op dit moment te noemen - wel zijn er wat posts over wel/niet verwijderde 'neppe' shopreviews).

Of dit nu doorwerkt bij heel tweakers, nee dat denk ik niet. Maar ben het wel met TS' aannames eens, al is het maar 'pricewatch is pricewatch niet meer'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Terw_Dan schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:56:
Er wordt 1 minder subtiele post geplaatst en jij leidt daaruit gelijk af dat tweakers.net niet meer is wat het geweest is? Tuurlijk had het beter gekunnen, maar iedereen maakt wel eens een post die achteraf misschien wat minder lomp had gemoeten. Daar zou ik me dus niet teveel van aan gaan trekken.

Och, als je dat topic had gevolgd had je wel gezien dat het niet de bedoeling is van de frontpage admins dat 'we', de gebruikers, precies weten hoe zij hun zaken met de shops afhandelen. Op een open site als T.net is dat niet echt gewoon, maar aan de andere kant is het ook wel weer logisch, want het gaat tenslotte wel om zaken die gevoelig zullen liggen bij de shops. Daarnaast is het ook zo dat er duidelijk is aangegeven dat men achteraf met een duidelijke eenduidige oplossing zal komen. Het tussentijds een statusupdate geven is dan weer niet mogelijk, maar dat voorkomt direct ook een hoop onnodige discussie. Oftewel, ik vind het redelijk netjes gaan, er zijn alleen een paar users die enorm doorzeuren en daardoor de crew irriteren. En ja, dat er dan een geirriteerde reactie volgt is logisch.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:10:
Mja, ben het wel lichtelijk met Maniac eens. Ik had vorige week ook een probleempje met de frontpage. frontpage stuk?

Of dat nou aan mij lag ja of nee weet ik niet maar de manier waarop er gereageerd werd vond ik zeker niet klantvriendelijk. En dat kom ik in meerdere topics wel tegen ja.
Jouw probleem is toch een ander. Jij opent een topic in BUG, waar je een mogelijke bug in de software aanstipt. Er wordt vervolgens geconcludeerd dat de fout niet aan de kan van T.net maar aan jouw kant ligt, een paar mogelijke oorzaken worden genoemd en het topic gaat op slot, want het is geen bug. Ik heb daar geen onvriendelijke reacties gezien. Wat niet expliciet gezegt wordt, maar wel zo is, is dat je rustig in een ander, daarvoor geschikt, subforum een nieuw topic had kunnen openen waarin je dan de problemen bij jou thuis op te lossen. Dat hoort alleen niet thuis in BUG, de zaak daar was afgehandeld en afgehandelde topics in BUG gaan altijd op slot.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:20

Haan

dotnetter

Je wordt daar gewoon heel netjes en vriendelijk geholpen :? Dus dat zal aan jou liggen ;)

Ontopic: ik kan me alleen maar aansluiten bij Terw_Dan, ik zie weinig schokkende dingen in dat topic, en om dat dan meteen op het Tweakers.net te betrekken is sowieso overdreven.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Schofferen is een veel te sterke terminologie, het is eerder een wat korzelige respons na een topic waar de klachten en argumenten nogal vaak herhaald worden. Ja, het kan allemaal wat vriendelijker, maar dat gaat twee kanten op :) .

De PriceWatch is een onderdeel op het grensvlak tussen users en webshops, en daar zullen inderdaad wel eens wat dingen niet helemaal soepel lopen. Wat de sfeer niet helpt is beschuldigingen van "uitverkoop aan de webshops".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind van niet. Ruimte voor discussie is er niet/word er niet gegeven. Stuur mensen door of help ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:27

Hertog

Aut bibat, aut abeat

SinergyX schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:19:
[...]

Ik wil weer niet dat hele topic aanzwengelen (ik zit er vanaf begin beetje in), maar de 'manier' van reageren van de mods, gaf mij meer het gevoel dat reclame-inkomsten een hogere prioriteit heeft dan een correcte pricewatch en tevreden gebruikers.
Hier een beetje hetzelfde gevoel. Aan de ene kant, tweakers draait nog steeds op vrijwilligers, die ook andere zaken te doen hebben, dus iets kan een keer twee maanden stil liggen. Of, natuurlijk, al twee maanden lopen zonder dat daar aan 'de buitenkant' iets van gemerkt wordt.

Maar aan de andere kant: dat topic lag dus twee maanden stil en wordt voor een gerelateerd probleem gekickt. Dan vraagt iemand anders naar hoe het staat met waar het topic mee begonnen was. Dan volgen twee, laten we zeggen, niet al te vriendelijke posts van modjes waarin we (de users) onder andere worden beschuldigd van een soort heksenjacht tegen 4AllClients. Vervolgens kom ik met een (imho :+) netjes onderbouwde post waarin ik uitleg hoe het topic gelopen is om te laten zien dat ik die kritiek niet terecht vind, waarna het topic gesloten wordt 'omdat het een herhaling van zetten is.' Dat was niet het idee van mijn samenvatting..

Zoals ik daar ook al aangaf: naast vrijwilligers draait Tweakers óók op de users. Zij die de PW in de gaten houden, en zeker ook degenen die een SR invullen. Sterker nog, dat wordt in het topic door de crew als een oplossing aangedragen. En voor een site die zo op usercontent leunt mag af en toe iets meer openheid naar de users toe ook wel, vind ik. Zeker als het gaat om iets wat ze zelf aandragen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Probleempje :') Get real, ga je ookal huilen als de bakker zegt dat je naar de ijzerhandel moet omdat hij geen schroefen verkoopt en dus niet kan vertellen hoe en wat?

Komop zeg, je wordt keurig behandeld en vervolgens ga je erg basic zoekvragen stellen. En dat weet je bij GoT: eerst zoeken, dan vragen.

Ontopic: Ik vind tweakers juist prima gaan zo. Wat kan het mij aan me aars oxideren wat er gebeurt bij een afhandeling van een pricewatch zaak. Pas als ik er zelf slachtoffer van ben, zou ik het fijn vinden om op de hoog5te gehouden te worden. Maar dat handel je dan toch lekker via de mail af?

Dus: Crew, het gaat prima hoor!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:38

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:37:
Ik vind van niet. Ruimte voor discussie is er niet/word er niet gegeven. Stuur mensen door of help ze.
Ze kunnen alleen weinig doen aan een DNS probleem bij jou of je provider. Met een telefoontje naar je provider weet je al snel waar je aan toe bent (namelijk waar het ligt) en ook helpen zij je wel met dit soort problemen. Tweakers is geen helpdesk, nooit geweest en zal het nooit worden. Verder ga ik er niet op in, want het topic gaat hier niet over.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Notna schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:47:

Ontopic: Ik vind tweakers juist prima gaan zo. Wat kan het mij aan me aars oxideren wat er gebeurt bij een afhandeling van een pricewatch zaak. Pas als ik er zelf slachtoffer van ben, zou ik het fijn vinden om op de hoog5te gehouden te worden. Maar dat handel je dan toch lekker via de mail af?
Als we allemaal zo dachten konden ze tweakers wel sluiten :')

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Notna schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:47:
[...]
Ik denk dat je het topic niet goed gelezen/begrepen hebt: het gaat erom dat er een shop is die met veel prijzen bovenaan de PW staat, en op de allerlaatste stap van het bestelproces nog allerlei toeslagen en verzekeringen er bij op telt, in de richting van 15-20 euro. Hierdoor kan de pricewatch onoverzichtelijk worden, en het topic gaat er over of daar iets aan gedaan kan worden.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

SinergyX schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:19:
[...]
Met name de opmerking:
Mocht het echt een structureel probleem zijn wat bij veel producten terugkomt dan is een topic hier
gepost op 29 juni, terwijl bovenstaand topic reeds op 14 april (!!) was aangemaakt over het structurele 'genepperij' van betreffende webshop.
[...]
Uhm, die quote komt uit een ander topic wat over een totaal ander probleem gaat ;)
Namelijk: Orion84 in "4AllClients.com BV surrealistische prijzen"

Het topic wat hier nu wordt aangehaald gaat over rare (misleidende) constructies met verzendkosten en dergelijke terwijl het topic waar die opmerking uit komt gaat over foute prijzen die per ongeluk in het databestand van de shop terecht zijn gekomen. Dat soort fouten kunnen gewoon via het meldpunt gemeld worden, of in een topic in PW, als het om iets structureels gaat. Wat in dit geval ook gebeurde en ik dus ook nergens afkeur :)

Kortom, let een beetje op met dingen uit hun verband rukken ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:48:
[...]

Ze kunnen alleen weinig doen aan een DNS probleem bij jou of je provider. Met een telefoontje naar je provider weet je al snel waar je aan toe bent (namelijk waar het ligt) en ook helpen zij je wel met dit soort problemen. Tweakers is geen helpdesk, nooit geweest en zal het nooit worden. Verder ga ik er niet op in, want het topic gaat hier niet over.
Typisch voorbeeld van iemand die niet goed leest. Hoe het ook zij, gaat er niet om wat het probleem is maar hoe er gereageerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Hertog schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat je het topic niet goed gelezen/begrepen hebt: het gaat erom dat er een shop is die met veel prijzen bovenaan de PW staat, en op de allerlaatste stap van het bestelproces nog allerlei toeslagen en verzekeringen er bij op telt, in de richting van 15-20 euro. Hierdoor kan de pricewatch onoverzichtelijk worden, en het topic gaat er over of daar iets aan gedaan kan worden.
Dat had ik gelezen, maar reageerde eerder op:

Longbeard in "Misbruik Pricewatch"

Loopt een beetje door elkaar ik weet het ;)

Tuurlijk bovenstaande probleem is lastig, maar er wordt vermeld dat er wat aan gedaan word. Meer hoef je toch niet te weten?
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:58:
[...]

Typisch voorbeeld van iemand die niet goed leest. Hoe het ook zij, gaat er niet om wat het probleem is maar hoe er gereageerd word.
Ik zie nog steeds niet hoe je hier niet goed behandeld wordt? Dat is het lastige van internet, je kan het verkeerd ontvangen wat er gezegd wordt. Er word duidelijk verteld wat je moet doen en wat je ermee kan. Dat het dan vervolgens een uitzoek vraag is kunnen hun ook niks aan doen. Maar er wordt nergens is naars gezegd?

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 01-07-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het probleem is dat jij een bug report inleverd wat niet een bug blijkt te zijn maar een probleem van je eigen computer. Ze vertellen je imo erg netjes waar het aan kan liggen, dat je daarop kan zoeken (normaal op got), en doen het topic in het bug forum op slot. En waar heb jij nu een probleem mee? Over welke zin ben je gevallen?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ook al ben je geen antwoord verschuldigd dan nog kan je dat wel op een normale toon kenbaar maken. Sowieso voelen wel meer mensen met een kleurtje zich verheven boven het normale klootjesvolk. Daar mag best wat van gezegd worden lijkt me.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[...]

Het is toch redelijk normaal dat je topic op slot gaat, als het echt verkeerd geplaatst is. Dat gebeurd overal op GoT en zal ook niet veranderen.
Ik zie je probleem eerlijk gezegd niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Notna schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:59:
[...]

Dat had ik gelezen, maar reageerde eerder op:

Loopt een beetje door elkaar ik weet het ;)
Dat is de sluitmessage van het topic dat ik bedoelde, waarin het dus gaat over wat ik net zei, en niet over een of ander individueel probleem met een webshop.
Tuurlijk bovenstaande probleem is lastig, maar er wordt vermeld dat er wat aan gedaan word. Meer hoef je toch niet te weten?
Misschien, maar na een maand of twee mag je imho best eens naar de voortgang vragen zonder als reactie te krijgen:
De status daarvan is dat we volgens mij nog steeds geen verantwoording aan jou schuldig zijn; als er nieuws is is er nieuws.
Verantwoording hoeft inderdaad niet, maar ik vind dat je best gewoon wat uitleg kan geven aan de personen die het aangekaart hebben en die uiteindelijk de PW en SR draaiende houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Hertog schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:06:
[...]

Dat is de sluitmessage van het topic dat ik bedoelde, waarin het dus gaat over wat ik net zei, en niet over een of ander individueel probleem met een webshop.

[...]

Misschien, maar na een maand of twee mag je imho best eens naar de voortgang vragen zonder als reactie te krijgen:

[...]

Verantwoording hoeft inderdaad niet, maar ik vind dat je best gewoon wat uitleg kan geven aan de personen die het aangekaart hebben en die uiteindelijk de PW en SR draaiende houden.
Tuurlijk, maar als er in dat topic/de topics al 390457340895734895 keer gevraagd wordt er naar kan ik voorstellen dat mods er een beetje moe van owrden. Stuur dan gewoon een mail naar de betreffende mod (of dm) zondat je wellicht een persoonlijker antwoord krijgt.

Kan zijn dat de mod alsnog bot reageerd, maar dan ligt het gewoon aan de persoon. Dan weet je iig dat het niet door de samenlopende reacties komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

maniacshouse schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:41:
Men verwacht bij kritiek-topics (is mij tenminste gemeld) dat je met minstens 3 voorbeelden komt. Die zijn er genoeg te vinden en wil er best wat zoeken, maar ik vind de manier hoe hier Floppus en in mindere mate Longbeard niet normaal.
Mijn idee:
Zoek die topics dan ook op en verwijs ernaar met een inleidend verhaaltje ipv je druk te lopen maken over één topic. (Waar nu het grootste gedeelte van dit topic inhoudelijk over gaat, wat me niet de bedoeling lijkt!) Als je het niet eens bent met een slotje, dan kan je DM-en.
Het is toch kansloos als iedereen straks een topic hier gaat maken met zo'n instelling?
"Ze zijn genoeg te vinden maar ik vind ... "
Kom met echte links, echte topics, echte data.

Edit:
Of zoals Verwijderd in "Misbruik Pricewatch" zo mooi zei:
... op basis van geen informatie. Conclusies worden op lucht getrokken en de heksen zijn al verbrand voor er duidelijkheid is wat er eigenlijk aan de hand is. Ik heb de ijdele hoop dat mensen nu eens wat meer gaan nadenken voor met de vinger te gaan wijzen
Is ook aardig van toepassing. :P

[ Voor 29% gewijzigd door remco_k op 01-07-2008 15:22 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Notna schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:08:
[...]

Tuurlijk, maar als er in dat topic/de topics al 390457340895734895 keer gevraagd wordt er naar kan ik voorstellen dat mods er een beetje moe van owrden. Stuur dan gewoon een mail naar de betreffende mod (of dm) zondat je wellicht een persoonlijker antwoord krijgt.
Als je het in het topic post is iedereen op de hoogte. Ik heb overigens ook niet het idee dat er zo vaak om hetzelfde gevraagd werd. Aan het begin komen veel mensen met voorbeelden, daarna gaat het over al dan niet door een shop zelf geplaatste reviews, vervolgens over een soort Quick Preview, en na een kick over iets anders vraagt iemand hoe het er eigenlijk mee staat.

Nogmaals, zoals ik in dat topic ook al zei: ik snap dat T.net ook voor een groot deel draait op vrijwilligers die ook niet zeeën van tijd hebben. Maar als users een probleem aankaarten en later nog eens naar de status vragen is het wel zo netjes even te zeggen hoe het ervoor staat.

En neem ook deze post, naar aanleiding van iemand die een probleem heeft met een andere winkel en direct voorstelt de winkel te verwijderen:
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 07:57:
Dat is precies de reden dat wij Reviews willen na afronding van de ervaring; daarmee voorkom je beinvloeding op deze wijze. Ook andersom overigens, want waar jij tot je verbazing gecontacteerd bent na de ShR, zijn er ook mensen die bewust proberen een breekijzer op te nemen - met alle gevolgen voor de betrouwbaarheid van de ShR van dien.

Overigens is er hier bij 4allclients ook sprake van dat de time-to-live van producten die niet ververst zijn ervoor zorgt dat ze in de PW blijven hangen, ook al heeft de winkel ze niet meer in de database staan. (Heeft zo zijn redenen, niet iedere winkel heeft een geautomatiseerd systeem). Dat is dus meer een zaak aan onze zijde, en ik denk dat we daar ook naar moeten kijken.

- Maar, wederom een mooi voorbeeld waarbij geroepen wordt dat de winkel eruit moet, op basis van geen informatie. Conclusies worden op lucht getrokken en de heksen zijn al verbrand voor er duidelijkheid is wat er eigenlijk aan de hand is. Ik heb de ijdele hoop dat mensen nu eens wat meer gaan nadenken voor met de vinger te gaan wijzen...
Ik weet niet of die 'wederom' in de laatste alinea inderdaad slaat op de rest van het topic, waarin inderdaad ook een aantal keer om het verwijderen van 4AllClients wordt geroepen, maar ik had het idee dat het grootste deel van de mensen met onderbouwde meningen en gedegen voorstellen komt, en niemand met een enorme heksenjacht bezig is. Vandaar dat ook ik de reacties van de Crew daar toch wat vreemd vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:37:
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, maar jouw aanname is verkeerd. Lieve devvers is bedoeld om devvers te wijzen op zaken die gerepareerd moeten worden aan de kant van Tweakers.net. Dat jouw DNS-server vervelend doet, is niet de fout van tweakers.net en daarom past het topic niet in Lieve devvers. Als je na enig zoekwerk nog niet tot een oplossing bent gekomen staat het je vrij om je probleem in een techforum te posten, daar hoort een dergelijk topic ook. Niet in Lieve devvers, en daarom is het waarschijnlijk ook gesloten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Orion84 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:56:
Kortom, let een beetje op met dingen uit hun verband rukken ;)
Erm, er is duidelijk een verband, dezelfde webshop.

Waar jij zelfs, vanuit het topic van de TS, zegt:
De huidige problemen zijn ook hier gemeld: 4AllClients.com BV surrealistische prijzen

Ik mix die 2 topics enkel, het gaat immers over een structureel probleem van een webshop (of dit nu verzendkosten, extra kosten of foute prijzen zijn).

Maargoed, ik drijf weer af richting de webshop issue, wat niet echt het (hoofd)doel is van dit topic.

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 01-07-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Kritiektopics zijn vatbaar voor trollen. Volgens mij wordt er ook wel getrolt, aangezien er allerlei balletjes worden opgegooid met ongefundeerde statements. Aangezien de mods niet gauw censureren als er geen groffe taal of andere richtlijnen worden overtreden kan ik me voorstellen dat de discussie wat verhit raakt.

Bovendien, als tweakers.net tweakers.net niet meer zou zijn, dan zoek je toch een mooi alternatief (al zijn die er niet echt). Een beetje streng modden zorgt alleen maar voor structuur en een forum waar alles vrij netjes blijft. Moet er niet aan denken dat het hier a la FOK! zou worden qua reacties...

Die 2 aannames van jou zitten ook vol beschuldigingen en zijn in mijn ogen trollerij.
Ik doe even 2 aannames:
1. Men irriteert zich en voelt zich aangevallen en probeert die irritatie en aanvallen weg te nemen door even te laten weten wie de baas is en sluit het topic.

2. Men weet donders goed hoe het zit. Heeft geen zin om dit uit te leggen of mag dit niet uitleggen (belangen???) of durft dit niet uit te leggen en men lost het probleem simpel op door het topic dicht te gooien.
Ook je eindconclusie, dat er iets goed scheef zou zitten, is een beschuldiging. Ik kan wel zeggen dat het dan in jouw hoofd goed scheef zit, maar dan doe ik hetzelfde als jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

SinergyX schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:30:
[...]

Erm, er is duidelijk een verband, dezelfde webshop.

Waar jij zelfs, vanuit het topic van de TS, zegt:
De huidige problemen zijn ook hier gemeld: 4AllClients.com BV surrealistische prijzen

Ik mix die 2 topics enkel, het gaat immers over een structureel probleem van een webshop (of dit nu verzendkosten, extra kosten of foute prijzen zijn).

Maargoed, ik drijf weer af richting de webshop issue, wat niet echt het (hoofd)doel is van dit topic.
Nogmaals die huidige problemen waar ik het daar over had waren de foute prijzen, niet de misleidende constructies. Die foute prijzen dat overkomt de beste en heeft totaal niks te maken met de discussie over het aanpakken/beter zichtbaar maken van de verzendkosten constructie. De shop heeft die foute prijzen er echt niet express in gezet, gezien het feit dat ze zelf de boel al gecorrigeerd hadden, voordat wij dat aan ze gevraagd hadden.
Alleen werd in het topic over die verzendkosten constructie etc. ook opgemerkt dat er op dat moment ook een aantal foute prijzen in de PW stonden. Dus heb ik daar even bij vermeld dat dat een ander probleem was, wat dus in dat aparte topic besproken was en waar we mee bezig waren om dat op te lossen.

Ik snap dus niet helemaal waarom jij die posts van mij er nu bij haalt in dit topic wat gaat over botte reacties van crew en gebrekkige openheid (in de ogen van de TS dan toch in elk geval).

[ Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 01-07-2008 15:39 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Orion84 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:37:
Ik snap dus niet helemaal waarom jij die posts van mij er nu bij haalt in dit topic wat gaat over botte reacties van crew en gebrekkige openheid (in de ogen van de TS dan toch in elk geval).
Om simpele reden, maandenlang wordt er 'niets' gedaan, ze komen zelfs nu met foute prijzen. Topic wordt gesloten met een (imho wat 'flamerige') korte reactie om simpel maar te wachten en die hele toko maar fijn te accepteren in de pricewatch. Ik wilde juist hele gebeuren weer aanslingeren, om diverse redenen.
Wat dit met dit topic te maken heeft, zie mijn eerste reply hier.

@hieronder, ik ga ervanuit dat jij al lange tijd op de hoogte was van deze 'praktijken' van de webshop. Praat je daarna over 'structureel', wat puur over foute prijzen gaat dat weet ik, dat valt voor mij gewoon verkeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 01-07-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Maar leg dan eens uit in hoeverre die post van mij daar een voorbeeld van was, want dat snap ik dus oprecht echt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Orion84 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:03:
Maar leg dan eens uit in hoeverre die post van mij daar een voorbeeld van was, want dat snap ik dus oprecht echt niet :)
Ik ook niet eerlijk gezegd. :?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Orion84 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:03:
Ik vermoed zo dat jij het hebt over een structureel probleem met onmogelijk lage prijzen bij 4AllClients, en hij over een structureel probleem met 4AllClients in de pricewatch in het algemeen.

Die twee problemen en twee topics door elkaar waren een beetje lastig (ik trapte daar zelf ook in :P) maar omdat jij het hier had over 'de huidige problemen' leek het even over alles samen te gaan.

Hoe dan ook denk ik niet dat jouw posts in dat topic een voorbeeld zijn van geen feedback of minder nette reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met een dergelijke topictitel nodig je natuurlijk vanzelf een aantal mensen uit die graag even volgens het 'jump on the bandwagon' idee hun gram even willen halen.

Helaas gaat dat ten koste van de overzichtelijkheid van de oorspronkelijke discussie want er worden onherroepelijk onzinnige voorbeelden met de haren erbij gesleept om maar vooral een punt te kunnen maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
En helaas moet ik als ts constateren dat het weer dezelfde kant uitgaat als anders. Ciris geeft wat aan (wel/niet van toepassing) en de helft van dit topic gaat erover of hij wel of niet gelijk heeft en het word weer gotter-bashen.....

Misschien moet ik maar een titel-wijziging aanvragen. (:) alt-92 was me al voor)
Iets in de trend van Mod-etiquette nodig? Nee die is flauw maar of tweakers nu wel of niet op vrijwilligers draait vind ik persoonlijk dat de crew wel iets professioneler over mag komen.

Waarom? Lijkt me simpel uitgelegd. In het betreffende topic over de PW zie je duidelijk een zakelijke en/of commerciële kant. Ik neem aan dat de crew al dan niet in strak pak met stropdas netjes en normaal communiceert met de 'klant' die in de PW staat.

Die 2-deling (ja sorry voor het woord) geeft mij ook het gevoel van klootjesvolk en die mogen we afbekken. Een opmerking 'dan zoek je maar een andere site' is erg makkelijk, ik zie de crew dat ook niet zo maar even tegen een klant van de PW zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

maniacshouse schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:03:
En helaas moet ik als ts constateren dat het weer dezelfde kant uitgaat als anders. Ciris geeft wat aan (wel/niet van toepassing) en de helft van dit topic gaat erover of hij wel of niet gelijk heeft en het word weer gotter-bashen.....
Als je een situatie aanhaalt, is het aan iedereen vrij om daarop te reageren toch? Anders moet je niet posten. Hij haalt een totaal irrelevante situatie aan, die ook totaal niet bevestigd wat jij schetst mijns inziens.
Misschien moet ik maar een titel-wijziging aanvragen. (:) alt-92 was me al voor)
Iets in de trend van Mod-etiquette nodig? Nee die is flauw maar of tweakers nu wel of niet op vrijwilligers draait vind ik persoonlijk dat de crew wel iets professioneler over mag komen.
De crew is puur voor de bijsturing waar nodig. Voor mij hoeven ze echt geen verantwoording van drie A4tjes af te leggen voor elke actie die ze doen. Dus hoe jij 'professioneel' voor je ziet, zou ik niet weten. Misschien kan je dat toelichten? :)
Die 2-deling (ja sorry voor het woord) geeft mij ook het gevoel van klootjesvolk en die mogen we afbekken. Een opmerking 'dan zoek je maar een andere site' is erg makkelijk, ik zie de crew dat ook niet zo maar even tegen een klant van de PW zeggen.
Ik weet zeker dat niemand van de crew iemand zomaar afbekt. Daar zullen, uitzonderingen daargelaten, zeker wel een aantal aardige corrigerende berichten aan vooraf gaan. Tenzij iemand het echt bont maakt, maar in die situaties zal ook jij met me eens zijn dat de botte bijl erin mag.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

maniacshouse schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:03:
Ik ben je niet voor geweest, ik geef je alleen een aanzetje hoe je in je eigen topic(start) al kan voorkomen dat het verzand in een algemeen 'Tweakers is @!#()^@*)@#^@ ' of 'Het is niet meer zoals vroegah' topic ;)

Toegegeven, er zullen altijd laagvliegende stoorzenders door je serieuze verhaal heen zoemen , dat lijkt tegenwoordig haast onoverkomelijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Ik heb zojuist een reeks berichten over een gesloten topic in LD verwijderd. Dit topic lijkt verder ook sowieso specifiek op één topic in te gaan. Ik wil iedereen verzoeken het toch zo veel mogelijk over het algemene beleid te hebben, en dan waar het de grens van vriendelijkheid betreft :) . Ik heb overigens ook de titel veranderd.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beleid is over het algemeen wel best. Er mag best af en toe wat minder poeslief gereageerd worden. Gebruikers mogen zich soms best even aangevallen voelen als daar een aanleiding toe is. Als je van mij vriendelijke replies wilt moet je klant zijn. Dat is een goede reden om je wat minder hard op te stellen. Hier op Tweakers.net is er lang niet altijd een reden om politiek correct te blijven. Soms mag iemand best met de botte bijl zwaaien. Dat kan nu, en dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Botte bijl als in...? Lijkt me stug dat je mensen af moet gaan bekken. Wel redelijk blijven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:01:
Botte bijl als in...? Lijkt me stug dat je mensen af moet gaan bekken. Wel redelijk blijven natuurlijk.
Redelijk blijven als de situatie daarom vraagt. Erop inhakken als de situatie daarom vraagt.

We zijn allemaal beschaafde mensen. Toch hebben we oproerpolitie die mensen neerknuppelt als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op zich kan ik me echter wel voorstellen dat je van crew kunt verwachten dat deze in het openbaar vriendelijk blijven, en waar nodig achter de schermen de handschoenen afdoen ;) . Alhoewel het zelfs daar redelijk moet blijven, met macht komt verantwoordelijkheid.

Over het algemeen moet ik zeggen dat ik de aanpak van de meeste mods wel kan waarderen. Sarcasme met mate moet ook kunnen :P

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let trouwens ook op dat hier ook een paar discussies door elkaar gaan :o

In tien posts zie ik totaal verschillende tegenstellingen voorbij komen:
- professioneel <> onprofessioneel
- poeslief <> met de botte bijl zwaaien
- beschaafd <> onbeschaafd
- vriendelijk <> minder vriendelijk

Het is perfect mogelijk om professioneel en beschaafd doch volstrekt onvriendelijk en bot te reageren. Dat wil niet zeggen dat dat wenselijk is, maar hou die zaken uit elkaar, anders praten we aan alle kanten langs elkaar.

IMHO moet je als crewlid te allen tijde professioneel (dus met gepaste afstand en boven evt verhitte discussies staand) en beschaafd (dus met correct taalgebruik en niet op de man maar op de voorval spelend) posten. Vriendelijkheid is ook een pre, maar zeker bij herhaaldelijk gezeur geen verplichting.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De crew moet vooral lekker zijn ding doen. Mensen worden geselecteerd op hun inzicht en vaardigheden om bepaalde dingen over te brengen. Moderators enzo kunnen over het algemeen prima bepalen wat wel en niet kan, en moeten vooral niet streven naar perfectie. Tegenover de paar mensen die zich aangevallen voelen staan altijd wel weer een boel mensen die denken "net goed, en zo is het". De crew zal normaal gesproken altijd in het belang van de totale community werken, aangezien het zelf mensen zijn die er een belangrijk deel van uitmaken. Er vallen nou eenmaal weleens slachtoffers. Zolang dat niet zulke "belangrijke" mensen zijn boeit dat niet zo. Soms is het zelfs uitermate vermakelijk om zeer onbeleefd iemand de deur te wijzen. Sommige mensen zijn we liever kwijt dan rijk. Ik zie liever eerlijke crewleden die op zijn tijd gewoon lekker hypocriet, sarcastisch of wat dan ook durven te zijn. Intern werd er ook weleens gehakt, nog steeds hoop ik. Dat neemt niet weg dat die mensen best met elkaar door één deur kunnen.

Dus vriendelijkheid: prima, als de situatie daarom vraagt tenminste.
Professionaliteit: niet teveel, het blijft een liefhebbersforum.
Poeslief: nee.
Beschaafd: meestal.

Uiteindelijk zijn we gewoon mensen en moet je het beestje bij de naam kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een laatste toevoeging gedaan ter uitleg:
Verwijderd in "Misbruik Pricewatch"

Als men een ander beeld van mij heeft, zie ik dat graag onderbouwd met voorbeelden. Indien dat niet mogelijk is, is de zaak voor mij gesloten. Ik denk dat een hoop mensen vergeten dat er een hoop mensen die zich belangeloos inzetten juist voor een optimale dienstverlening hier.

De oplettende tweaker zal het ook niet ontgaan dat dergelijke stevigere reacties niet naar users gaan die een keer van leer trekken, maar dat dat gebeurt bij mensen die keer op keer de grens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:20:
Ik heb een laatste toevoeging gedaan ter uitleg:
Verwijderd in "Misbruik Pricewatch"

Als men een ander beeld van mij heeft, zie ik dat graag onderbouwd met voorbeelden. Indien dat niet mogelijk is, is de zaak voor mij gesloten. Ik denk dat een hoop mensen vergeten dat er een hoop mensen die zich belangeloos inzetten juist voor een optimale dienstverlening hier.

De oplettende tweaker zal het ook niet ontgaan dat dergelijke stevigere reacties niet naar users gaan die een keer van leer trekken, maar dat dat gebeurt bij mensen die keer op keer de grens opzoeken.
Ik gooi het niet op de persoon, ik gaf jouw reactie puur als voorbeeld en vroeg me gewoon af waarom dit soort reacties nodig zijn. Het argument dat iemand zich belangeloos inzet geeft iemand nog geen vrijbrief om op een lullige manier te reageren.

Wat ik zag was een reactie puur op de vraag of er een update aangaande bepaalde zaken was. Op die reactie word gereageerd of je op je teentjes bent getrapt. Daarna komen er nog een aantal argumenten overheen van een aantal tweakers en prompt word het topic dichtgegooid.

Ik krijg zojuist een pm waarin o.a. word gevraagd om uitleg en vriendelijk verzoek om op mijn woorden te letten. Eerlijk gezegd vraag ik me af (maar dat gaat mij natuurlijk niets aan ;) ) of jij ook een 'standje' hebt gekregen omdat je zo geageerd reageerde.

Maar zoals ik eerder aangaf is jouw reactie puur een voorbeeld en wil ik je absoluut niet bashen :)

JHS bedankt voor de titelaanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik was al van plan e.e.a. aan te kaarten, maar ik zie nu dat maniacshouse me voor is. Hoewel ik het openen van een topic niet in eerste instantie zou hebben gekozen, maar een DM naar Floppus had gestuurd (die ik inmiddels weer heb ingetrokken).

Kennelijk heeft de betreffende moderator moeite met mijn vraag.
Hoe staat het met jullie dialoog met 4allclients en Zercom?
... gezien zijn reactie:
De status daarvan is dat we volgens mij nog steeds geen verantwoording aan jou schuldig zijn; als er nieuws is is er nieuws.
Als hij hier had kunnen volstaan met "Sorry, dit is niet iets waar ik/tweakers.net op dit moment zich over kan uitlaten [...]", dan was dit hele topic er vermoedelijk niet geweest.

Verder blijkt uit een andere post dat hij mijn post interpreteert als een aanval (op de crew?).
Als iemand begint met "over vingerwijzen gesproken..." Met vervolgens een hierdoor neerbuigende reactie waar ik uit lees dat ik maar te antwoorden heb, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.
Ik doelde hier het vingerwijzen van de crew op de shops. Ik zie niets verkeerd aan mijn post, wellicht mijn tekortkoming. En ik ben niet de enige die het antwoord raar vind.

Ik zie trouwens niet op wie Floppus doelt met een "neerbuigende reactie" en dat hij "maar te antwoorden" heeft. Trouwens het laatste woord hebben nadat bovendien het topic is gesloten zonder de betrokkene de kans te geven een reactie geven vind ik niet getuigen van open communicatie. Dan gaat dit toch richting het beeld dat ts schetst en ik ben het vaak niet eens met hem eens.

Tot slot: ik vraag nota bene iets naar wat door crew zelf op tafel is gelegd. Lijkt mij volkomen legitiem, of ik moet me heel sterk vergissen. Dus vind ik de reactie van Longbeard in "Misbruik Pricewatch"
Ten aanzien van communicatie tussen shops en Tweakers.net, eenvoudigweg gesteld dat gaat jullie niet aan en daarover zullen we inderdaad geen mededelingen doen.
... volkomen ongepast aangezien Tweakers.net die mededelingen zelf reeds heeft gedaan:
Longbeard in "Zercom + pricewatch, weghalen van negati...".

Ik ben zo'n reactie ook totaal niet van Longbeard gewend. Ik proef dan ook irritatie onder de crew en er zal vast hierover een topic zijn geopend in het crewforum. Als dat n.a.v. mijn verkeerd geïnterpreteerde post is, bied ik hiervoor mijn excuses aan.

Na het zien van de reacties na mijn post leek mij een klantenservicetraining voor de crew op zijn plaats. Lijkt mij dat JHS de uitstekende kandidaat is hiervoor omdat hij altijd correct en met veel geduld reageert, voor zover ik heb gezien. Vooral aan dat eerste hecht ik veel belang. Wellicht is zeef genegen hier wat over zeggen.

Maar wellicht draaf ik hier te snel door en denk ik er morgen anders over. Ook ik moet soms tot 10 tellen. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:58:
Het beleid is over het algemeen wel best. Er mag best af en toe wat minder poeslief gereageerd worden. Gebruikers mogen zich soms best even aangevallen voelen als daar een aanleiding toe is.
Wanneer is daar aanleiding toe?
Leek mij voldoende naar dit topic te verwijzen. Nu komt het op mij over alsof jij nog eens duidelijk wil maken dat jij gelijk hebt en anderen niet, terwijl ik in dat topic geen uitleg kan geven over hoe mijn post opgevat moet worden en jouw reactie weleens overtrokken kan zijn.
[...]

Ik vraag me af of ik aan die kwalificatie voldoe.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 28-12-2011 11:53 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er alleen nog dit over zeggen, en daar mag men me arrogant om vinden, maar ik heb werkelijk geen zin in verdere discussie :)
De verwijzing naar dit topic stond er overigens niet, omdat ik dit topic pas later zag.

Terzijde zie ik totaal het probleem niet. Ik scheld niemand uit, en geef tegelijk aan dat als er nieuws is dat echt wel naar buiten komt. Blijkbaar zijn meldingen niet duidelijk genoeg voor een aantal mensen als dat niet op een dergelijk duidelijke manier gedaan wordt.

Aangezien ik er niet bekend om sta om dingen heen te draaien en gewoon eerlijk en duidelijk te zijn: Ja, zowel bij jou als bij Maniacshouse heb ik regelmatig de indruk dat jullie het idee hebben dat we maar te doen hebben wat jullie zeggen. Dat zit hem ook niet in de inhoud, maar ook de toonzetting.
Aangezien ik zelf altijd om voorbeelden vraag, wil ik graag verwijzen naar de posthistories in PW.
Maniacshouse:
http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart
waaronder:
maniacshouse in "Floppus heeft lange tenen ?"
maniacshouse schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:38:
Ach joh ik ben inmiddels eraan gewend dat de mods wil wet is tegenwoordig.
Niks van aantrekken. Gewoon je probleem wat je met je pc hebt of whatever lekker opzoeken op het forum. Is vast wel een nitwit die al eens eerder iets gepost heeft. Dus gebruik maken van en ze verder lekker in de sh*t laten zakken. Probleem is dat de animo om wat te posten (bij mij in ieder geval) dan wel minder word. En het aanbod van reacties word ook meteen minder. Dus wie weet bloed het zaakje wel een keer dood.
Maar nogmaals de tip, trek je er geen ruk van aan. Er zijn nu eenmaal mensen die zichzelf en hun mening heel belangrijk vinden als ze eenmaal admin/mod/etc zijn.
Pcdealer:
Het was niet voor het eerst in het topic dat je - naar mijn smaak misschien - je opstelt alsof je onze baas bent ofzo. Dat zit hem niet in de boodschap maar de toonzetting.
PcDealer in "Misbruik Pricewatch"

En ook in andere topics...
PcDealer in "Zercom + pricewatch, weghalen van negati..."
Toevoegen producten
PcDealer in "[ShS] Onduidelijk waarom shop niet toege..."

Begrijp me niet verkeerd, je hebt vaak een hoop goeie ideeen ook, en die bijdrage is zeker gewaardeerd. Ik word wel aardig allergisch voor de manier waarop we blijkbaar ter verantwoording worden geroepen.

Ik kan het prima begrijpen dat iedereen graag weet wat er achter de schermen gebeurt, maar dat is simpelweg jammer dan. Er worden nogal wat afwegingen meegenomen voor de crew ergens een beslissing over neemt, en houden rekening ermee dat er meer is dan de paar users die ergens graag mee gedaan zien worden.
En daar valt inderdaad ook onder: als er bericht wordt over communicatie tussen ons en shops, dan is dat onze keuze. Het is dan ook niet echt zinvol voorbeelden aan te halen als argument dat het nu ook gedaan moet worden - en dan is de cirkel weer rond dat de indruk ontstaat ter verantwoording te worden geroepen.

Hoop dat dit wat verduidelijkt, want voor mij is het hiermee klaar. Ik heb jullie standpunten gezien, neem het mee en zal eens kijken of ik de boodschap een volgende keer anders verpak.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:39:
[...]
Terzijde zie ik totaal het probleem niet. Ik scheld niemand uit, en geef tegelijk aan dat als er nieuws is dat echt wel naar buiten komt. Blijkbaar zijn meldingen niet duidelijk genoeg voor een aantal mensen als dat niet op een dergelijk duidelijke manier gedaan wordt.
JHS is ook heel duidelijk, maar nooit bot. Jouw reactie vind ik dat wel en bovendien ook nog eens volkomen onnodig. Had helemaal niet gehoeven.
Aangezien ik er niet bekend om sta om dingen heen te draaien en gewoon eerlijk en duidelijk te zijn: Ja, zowel bij jou als bij Maniacshouse heb ik regelmatig de indruk dat jullie het idee hebben dat we maar te doen hebben wat jullie zeggen. Dat zit hem ook niet in de inhoud, maar ook de toonzetting.
Dan zie ik graag enige onderbouwing daarvan via e-mail, dm, irc, telefoon, of wat dan ook. Jij bent de eerste die dit opmerkt. Ik vind het geen pas hebben dat jij een bepaalde indruk hebt, daar nooit wat mee doet en dan opeens zo fel uithaalt. Ik vraag me dan sterk af hoe jij dan mod/admin bent geworden met zo'n manier van communiceren. Ook al zou je vrijwilliger zijn; een bepaalde status, brengt ook bepaalde verantwoordelijkheden met zich mee.
[...]
En daar valt inderdaad ook onder: als er bericht wordt over communicatie tussen ons en shops, dan is dat onze keuze. Het is dan ook niet echt zinvol voorbeelden aan te halen als argument dat het nu ook gedaan moet worden - en dan is de cirkel weer rond dat de indruk ontstaat ter verantwoording te worden geroepen.

[...]
Ik vind het prima dat jullie die keuze maken. Dat kun je echter ook op een andere wijze ventileren. En daar gaat dit topic over. Nergens geef ik aan dat ik antwoord eis of dat iets moet. Ik haal voorbeelden aan om mijn punt kracht bij te zetten dat de botte reactie niet in de pas loopt met wat eerder is gecommuniceerd. Een stelling geven is toch wel zo fijn met voorbeelden, zoals maniacshouse al opmerkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie boven; uitwerking / aanvulling was reeds onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Mijn persoonlijke mening hierover (heel abstract gezien, niet specifiek enkel over deze ene zaak die ik maar net teruglees) is dat ik er volledig begrip voor heb dat je als crewlid af-en-toe genoeg kunt hebben van gezeik dat van users afkomt en dat er ook momenten zijnw aarbij je specifieke vormen van 'gezeik' ook heel duideijk kunt koppelen aan specifieke personen en hun manier van communiceren...

échter, imho mag je dat als crewlid nooit direkt of indirekt laten blijken..
Als dat gebeurt maak je gewoon een grote fout in de 'presentatie' van je werkzaamheden, en loop je het risico dat ook andere gebruikers je niet meer 'behulpzaam' gaan vinden maar bevooroordeeld (ook omdat die andere gebruikers veelal niet de gehele situatie kennen, maar enkel reageren op datgene wat ze toevallig in die threads teruglezen, en als dat een crewlid die zn irritatie naar een persoon heel duidelijk laat blijken is dat vooral negatief over dat crewlid).

Natuurlijk kunnen er bést momenten zijn dat de manier van opstellen van bepaalde gebruikers in publieke discussie niet erg constructief is, maar daar negatief op gaan reageren, en selectief mensen 'anders' behandelen is iets dat geen oplossing is maar juist de 'verstoring' sterker maakt.

Wél een oplossing vor zulke communicatie-problemen is dan eerder het gebruik maken van je crewteam (door andere crewleden ook in te zetten bij zulk een conflict en niet alles zelf 'persoonlijk' te willen afhandelen als jouw persoon daar kennelijk al een deel van het conflict zou 'kunnen' zijn volgens andere gebruikers) én het toepassen van andere communicatievormen, buiten het publieke bereik om...
Daarvoor is imho binnen de tweakers.net crew genoeg know-how

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 02-07-2008 09:58 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet anders dan het met je eens zijn, echter ben ik wel benieuwd hoe jij de specifieke opmerking waar dit mee begonnen is classificeert; wellicht heb ik daarvan een andere interpretatie - zo verschrikkelijk vond ik hem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ikzelf ga er absoluut vanuit dat zulke opmerkingen niet met kwade bedoeling gemaakt worden...

maar ik denk wel dat het óók normaal is dat een zin als "daarover zijn we jou geen verantwoording schuldig" erg negatief overkomt op iemand die een gewone vraag stelt aan iemand die in dat topic ook als 'spreekbuis' voor die specifieke toepassing geldt.

imho kun je op een vriendelijkere manier exact hetzelfde zeggen, nl. dat je over specifieke winkels géén uitlatingen kunt doen, maar dat jullie er wel mee bezig zijn.

Overigens kan ik me best voorstellen dat je vanuit de crew soms ook binnen een topic met een kortaffe 'en-nu-is-het-over' opmerking komt ... maar die moet je dan strategisch plaatsen; vooral de persoon die dat doet is belangrijk; dat moet nooit het crewlid zijn dat tot dan toe alle vragen behandeld heeft... dan komt het nl. opeens over alsof het een 'lastige vraag' zou zijn waarop men geen antwoord heeft...

In die betreffende situatie had het volgens mij veel minder ergernis opgewekt als de kortafheid eerder van Longbeard afgekomen was, juist omdat die verder niet in de rol zat van 'spreekbuis' en niet direkt een deelnemer binnen de discussie was.

Zodra iemand zulk een opmerking maakt die eerder zelf meegedicussieerd heeft en 'middenin' die discussie zit, zal het eerder ergernis opwekken...

Imho is het dan ook eerder een kwestie van _wie_ zulk een opmerking maakt, dan of de opmerking zelf zo 'fout' zou zijn.
Als zulke een 'kortaffe' statement op het juiste moment en door de juiste persoon geplaatst wordt, kan het juist een discussie veel helderheid geven, omdat het ook grenzen aan die discussie aangeeft, enkel mogen die grenzen niet bepaald worden door een crewlid dat in diezelfde discussie ook actief 'deelnemer' is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
RM-rf schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:57:
Mijn persoonlijke mening hierover (heel abstract gezien, niet specifiek enkel over deze ene zaak die ik maar net teruglees) is dat ik er volledig begrip voor heb dat je als crewlid

heel verhaal ;)

...is imho binnen de tweakers.net crew genoeg know-how
Wijze woorden!

@Floppus. Ik ben en was helemaal niet van plan je af te branden. Dat topic uit 2007 was ik allang vergeten en eerlijk gezegd was mij je naam allang ontschoten. En nogmaals die kant wou ik helemaal niet uit met dit topic. Gaf het besproken voorval puur als voorbeeld.

Wat ik zelf altijd als vervelend ervaar als je men het niet eens is met de manier waarop je iets brengt of een persoonlijke discussie krijgt de crew nogal geneigd is om dingen uit het verleden op te rakkelen. Kijk toen en toen had je ook al een grote bek of had je ook al ongelijk. Doe zoiets in een pm maar hou het verder bij het onderwerp waar het daadwerkelijk over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
RM-rf schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:17:
Ikzelf ga er absoluut vanuit dat zulke opmerkingen niet met kwade bedoeling gemaakt worden...

maar ik denk wel dat het óók normaal is dat een zin als "daarover zijn we jou geen verantwoording schuldig" erg negatief overkomt op iemand die een gewone vraag stelt aan iemand die in dat topic ook als 'spreekbuis' voor die specifieke toepassing geldt.

imho kun je op een vriendelijkere manier exact hetzelfde zeggen, nl. dat je over specifieke winkels géén uitlatingen kunt doen, maar dat jullie er wel mee bezig zijn.

Overigens kan ik me best voorstellen dat je vanuit de crew soms ook binnen een topic met een kortaffe 'en-nu-is-het-over' opmerking komt ... maar die moet je dan strategisch plaatsen; vooral de persoon die dat doet is belangrijk; dat moet nooit het crewlid zijn dat tot dan toe alle vragen behandeld heeft... dan komt het nl. opeens over alsof het een 'lastige vraag' zou zijn waarop men geen antwoord heeft...

In die betreffende situatie had het volgens mij veel minder ergernis opgewekt als de kortafheid eerder van Longbeard afgekomen was, juist omdat die verder niet in de rol zat van 'spreekbuis' en niet direkt een deelnemer binnen de discussie was.

Zodra iemand zulk een opmerking maakt die eerder zelf meegedicussieerd heeft en 'middenin' die discussie zit, zal het eerder ergernis opwekken...

Imho is het dan ook eerder een kwestie van _wie_ zulk een opmerking maakt, dan of de opmerking zelf zo 'fout' zou zijn.
Als zulke een 'kortaffe' statement op het juiste moment en door de juiste persoon geplaatst wordt, kan het juist een discussie veel helderheid geven, omdat het ook grenzen aan die discussie aangeeft, enkel mogen die grenzen niet bepaald worden door een crewlid dat in diezelfde discussie ook actief 'deelnemer' is.
Ik heb me tot nu toe niet gemengd in dit onderwerp maar heb beide topics gevolgd. Ook ik "schrok" even van de toon waarop de opmerking overkwam. Idd een gevoel alsof het te lastig werd en dus op deze manier iemand de mond gesnoerd werd. Ik ben het ook niet zo gewend dat dit gebeurt op deze manier, meestal gaat het toch op een manier die ietwat vriendelijker overkomt maar toch gezag uitstraalt. Hierbij viel het gezag weg en werd het vervangen door een gevoel van dictatuur. Vooral de zin zoals hierboven aangehaald riep dat gevoel op. Alsof wij, het gepeupel, ons niet moeten bemoeien met de site maar alleen maar moeten slikken wat we voorgeschoteld krijgen.

Ik roep vaker dat dit een community is en dat het community gevoel juist zo belangrijk is voor het in stand houden van GoT en T.Net. Een community waar anderen door hun opvallende manier van meewerken een bepaalde status kunnen krijgen waardoor ze meer vrijheden en verantwoordelijkheden krijgen (indien ze deze willen hebben).

Maar met die verantwoordelijkheid komt tevens de last van voorbeeldfunctie. Als een mod kortaf/onvriendelijk reageert en dit gebeurt vaker (al dan niet dezelfde mod overigens dus niets persoonlijks naar floppus) dan heeft dat zijn weerslag op het gehele team van mods. En je weet dat negatieve zaken langer bijblijven dan positieve zaken. Het zou zonde zijn om het gehele team in discrediet te brengen vanwege een persoonlijk irritatie over het gedrag van sommige community leden. in plaats van het posten van een post op geirriteerde toon had een vriendelijkere post beter op zijn plaats geweest en had er misschien afgereageerd kunnen worden in een mods only topic over de persoon in kwestie (zo een dergelijk topic al bestaat).

Dit gezegd hebbende, ik ben nog steeds van mening dat de mods goed werk leveren en hun best doen om deze community in het gareel te houden. Dat er daarbij steken vallen kan gebeuren.Ik ga er dan net als RM-rf vanuit dat wat er geschreven is niet met kwade bedoeling is gedaan.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Aangezien mijn naam hierboven een aantal malen wordt aangehaald, zal ik hier toch even reageren :) . Het klopt dat ik in het algemeen erg lang vriendelijk blijf - ik denk dat je daar bij het overgrote deel van de gebruikers een positief resultaat bij behaald. Sommige gebruikers hebben een wat fermere toon nodig, maar zoals eerder aangegeven kan dat in mijn ogen beter achter de schermen gebeuren. Daar waar het gaat om meerdere gebruikers in één draad, is het zoals RM-rf zegt naar mijn ervaring vaak handiger om dat door iemand anders te laten melden.

Ik denk echter niet dat mijn manier de énige manier is die een positief resultaat kan hebben :) . Nu is het wel zo dat bij de opmerking die de aanleiding voor dit topic was er mensen over heen zijn gevallen, en je je dus achteraf kan afvragen of het niet handiger was om het anders te doen. Echter, het is in mijn ogen niet per sé zo dat soort opmerkingen niet te rechtvaardigen zijn. Crewleden zijn over het algemeen onbetaalde vrijwilligers die een hoop tijd in het gebruikersgenot steken, dus ik kan mij uitstekend voorstellen dat je je dan bij offensieve opmerkingen persoonlijk aangevallen voelt, en dus ook van je af wil slaan.

Ik doe dat persoonlijk niet of weinig, omdat ik denk dat ik daar weinig mee op schiet. Maar nogmaals, onrechtvaardig of onbegrijpelijk vind ik het zeker niet :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:39:

Dan had je wel eens een dm mogen sturen, staat gewoon aan hoor :)
Aangezien ik zelf altijd om voorbeelden vraag, wil ik graag verwijzen naar de posthistories in PW.
Maniacshouse:
Ik zal me hier niet in mengen, maar ik vond je reactie Verwijderd in "is dit "work in progres" ?" wel een nominatie waard in een "Sluitmessage van het jaar" contest :) Je bent hier wellicht sarcastisch, maar niet onbeschoft.
[...]

Pcdealer:
Het was niet voor het eerst in het topic dat je - naar mijn smaak misschien - je opstelt alsof je onze baas bent ofzo. Dat zit hem niet in de boodschap maar de toonzetting.

En ook in andere topics...
PcDealer in "Zercom + pricewatch, weghalen van negati..."
Toevoegen producten
PcDealer in "[ShS] Onduidelijk waarom shop niet toege..."
Ik vind de voorbeelden ter onderbouwing van je stelling dat ik regelmatig mezelf als baas van de crew beschouw nogal zwak. Ik kan er niet uithalen dat ik jullie opdrachten geef. Vragen die ik stel of meningen die ik geef, worden over het algemeen goed onderbouwd, evenals andere posts van mij. Dus ligt het misschien inderdaad aan je smaak.
Misschien dat het woord "dient" in PcDealer in "Zercom + pricewatch, weghalen van negati..." buiten de context als commanderend kan worden beschouwd (maar dat vond Orion84 in "Zercom + pricewatch, weghalen van negati..." kennelijk niet) of dat de smiley als negatieve reactie van mijn kant kan worden opgevat in PcDealer in "[ShS] Onduidelijk waarom shop niet toege...". Maar dan houdt het wat mij betreft echt op.
Begrijp me niet verkeerd, je hebt vaak een hoop goeie ideeen ook, en die bijdrage is zeker gewaardeerd. Ik word wel aardig allergisch voor de manier waarop we blijkbaar ter verantwoording worden geroepen.

[...]
Ik heb anders nog nooit klachten van crew hieromtrent ontvangen. Dus ik neem aan dat jij andere ideeën daarover hebt dan de rest van de mods. Dan nog vind ik je reactie disproportioneel en niet de functie waardig die jij uitoefend of dat al dan niet vrijwillig, betaald of onbetaald is, vind ik niet van belang. Dan heb ik het nog niet over wat voor impact dat heeft op mijn algemene beeld van tweakers.net crew, en mijn visie op x maandelijks terugkomende geluiden over machtsgeile en arrogante crew die als het ze niet aanstaat met slotjes gooit. Tot nog toe deelde ik die mening niet, een enkele uitzondering daargelaten, maar dan moet je geen olie op het vuur gooien. Oeps, nu heb ik het woord "moet" gebruikt, ik hoop niet dat je dat als een gebod opvat. :>

Verder kan ik het vrijwel eens zijn met RM-rf in "Vriendelijkheid crew" (ook Doktersteamlid geweest?), behalve met
Ik vind een opmerking als aangedraagd sowieso fout. Ik heb dan ook weleens gereageerd in mijn posts op zo'n reactie van een gewone user in betreffend topic (als ik me niet vergis). Naar mijn weten wordt crew gevraagd vanwege bepaalde kwalificaties, ik meen dat een als onderwerp van discussie er niet bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PcDealer schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:58:
[...]
k heb anders nog nooit klachten van crew hieromtrent ontvangen.
Ehm, kijk eens in je posthistory. Floppus is zeker niet de enige die er wel eens wat van gezegd heeft. Herlees even deze topics bijvoorbeeld:
Toevoegen producten
Tweakers.net NG: what's new?

Je speelt het hier heel erg op de man. Dat siert je niet, en je haalt daarmee je eigen argumenten onderuit. De manier waarop je nu post zou als je het tegenover een andere user zou doen zonder meer reden zijn om in te grijpen. En het feit dat je doorgaat met zo te posten nadat er wat van gezegd is, zou ook goede reden zijn om ongenuanceerd in te grijpen.

Dat doen we in Lieve Adjes nadrukkelijk niet omdat we vinden dat users de kans moeten hebben zich te ventileren zonder bang te hoeven zijn voor represailles oid. Maar je geeft wel haarfijn aan waarom het mogelijk is dat jij terecht op botte manier in aanraking geweest bent met moderatoren.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 02-07-2008 22:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dion_b schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:52:
[...]

Ehm, kijk eens in je posthistory. Floppus is zeker niet de enige die er wel eens wat van gezegd heeft. Herlees even deze topics bijvoorbeeld:
Toevoegen producten
Ik zie niet in wat er fout is aan mijn posts in dat topic. Ik probeer meermaals een product toe te voegen, dat lukt niet en krijg een standaardreply zonder mededeling wat er dan exact fout is. Ik probeer het nog een keer en paar dagen later is het niet toegevoegd, zonder een bericht (die ik wel verwachtte). Dus open ik een topic en krijg ik netjes antwoord. Niet dat wat ik had gehoopt, maar toch. Niets aan de hand lijkt mij. :?
Oeh dat topic, krijg er nog de griebels van. Ik voelde me als jarenlang ondersteuner van tweakers.net in mijn trots gekrenkt dat werd beweerd (in mijn beleving) dat een A61-lid een "die-hard tweaker" is en iedereen die dat niet is, niet. Dat stuitte mij tegen de borst en daarom heb ik dat topic geopend. Dat ik me niet altijd even duidelijk verwoordde aldaar, kan ik me echter goed voorstellen. Maar volgens mij waren mijn posts wel correct: ik scheld niemand uit, gebruik geen uitroeptekens of caps, ik beargumenteer, gebruik nauwelijks (Fok!) smileys zeg niet dat anderen "poep praten" of dat mijn visie de enige juiste is. Daar is een forum toch voor?

Dat mijn posts een ander beeld schepten dan ik eigenlijk bedoelde zal wel met de frustraties te maken hebben gehad: "PcDealer (en anderen in het algemeen) is maar een neptweaker en voegt nauwelijks toe, want hij heeft geen A61 toegang." Dat is het gevoel wat ik kreeg en niet omdat ik geen toegang had. Dat werd helaas als argument gebruikt om mijn betoog onderuit te halen. Dat is volgens mij "op de man spelen", ik heb het opgezocht omdat ik zeker wilde weten wat de juiste betekenis is. Ook wordt er m.i. daar zeer geïrriteerd gereageerd door crew op vragen in zake A61, of ik daar gelijk in heb, moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Robin in "Tweakers.net NG: what's new?" leek mijn gevoel wel te begrijpen en verwoordde dat in zijn tweede alinea als beste in de draad. Overigens herinner ik me nu weer dat ik met hem nog een dm-discussie had n.a.v. het sluiten van dat topic.
Je speelt het hier heel erg op de man. Dat siert je niet, en je haalt daarmee je eigen argumenten onderuit. De manier waarop je nu post zou als je het tegenover een andere user zou doen zonder meer reden zijn om in te grijpen. En het feit dat je doorgaat met zo te posten nadat er wat van gezegd is, zou ook goede reden zijn om ongenuanceerd in te grijpen.
Je bedoelt op de man spelen in het topic alhier of in het algemeen? Want ik het algemeen zie ik dat niet. Als je bedoelt hier: er is n.a.v. een post van een crewlid een topic geopend. Die post het betrekking tot mij, dus gebruik ik dat als een (goed) voorbeeld om de validiteit van de ts aan te tonen. Dat is toch niet op de man spelen? Krijgen de anderen die het met mij eens waren in die draad nu ook een note? Ik heb in de HK een keer meegemaakt dat een mod compleet flipte na een eenvoudige uit interesse gewekte vraag van mij. Persoon had me nog net niet geband, zo leek het wel.
Dat doen we in Lieve Adjes nadrukkelijk niet omdat we vinden dat users de kans moeten hebben zich te ventileren zonder bang te hoeven zijn voor represailles oid. Maar je geeft wel haarfijn aan waarom het mogelijk is dat jij terecht op botte manier in aanraking geweest bent met moderatoren.
Dat zie ik dus niet in, als iemand me dat wel kan uitleggen, houd ik me van harte aanbevolen via een meer privaat medium. Mocht het niet duidelijk zijn: ik ben hier niet om te stoken, te beledigen of wat dan ook. Ik ben hier zoals vele anderen om een bijdrage te leveren: ik modereer op de FP, ik ben Abonnee, ik discussieer en beargumenteer en probeer anderen te helpen, maar geef ook mijn mening en stuur TR's in. In mijn overtuiging op een nette manier. Als crew geen onderbouwde mening willen horen, dus geen rant, waarom hebben we dan een forum, dus een plaats om te discussiëren? Door crew wordt er vaak op gehamerd dat GoT zo open is met users, maar af en toe lijkt dat idee compleet weg.

En kijk eens naar de lengte van mijn posts: het zijn niet bepaald oneliners. Ik mag hopen dat een bepaalde betrokkenheid van mij hier toch wel van uitstraalt :|

Daarbij, ook ik maak fouten, maar durf ze wel toe te geven. Ik heb weleens reacties van mij gezien in het verleden die ronduit kinderachtig en overbodig waren, de posts in eerder aangehaalde topics behoren daar m.i. niet toe. Of dat ik er achter kom dat ik een fout maak of dat de fout niet bij een ander ligt, maar bij mij: zoals PcDealer in "[PW] Topic dicht" in SM. Daarbij snap ik best dat het PW-topic is dicht is gegaan om verdere escalatie te voorkomen, maar dicht blijven hoeft m.i. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Kunnen we de discussie over het specifieke postgedrag van mensen bij deze stoppen of per DM voortzetten :) ? Danku.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Rustig hier... Laat ik nu net deze post tegenkomen...
Geschokt
Helaas geeft de TS weinig info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniacshouse schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:13:
Rustig hier... Laat ik nu net deze post tegenkomen...
Geschokt
Helaas geeft de TS weinig info.
Tja en praten over het gedrag van mods/admins waar je zelf helemaal niks mee te maken hebt (immers ben jij niet de TS, heb je vast niet het hele topic doorgenomen, etc.) zijn erg zinloos :P
"Ja maar mijn vriend vertelde mij, dat zijn vriend een oom heeft en die zei dat een neef daar een schat begraven ligt" <-- is nutteloos

Overigens: de mod in dat topic reageert IMHO netjes (hij zegt gewoon dat de persoon op Tweakers.net niet geholpen kan worden en naar de dokter/specialist zou moeten gaan). Dat het topic te lang open is gebleven daar kan ik mij in vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Gaat over het slotje denk ik van zijn enige topic.
Om zonder te zoeken gelijk conclusies trekken vind ik eigenlijk wel wat overdreven.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Dit topic gaat over de vriendelijkheid van de crew. Ik heb niet zijn hele topic doorgelezen maar ik ben wel met hem eens dat de slotpost wel iets vriendelijker mag.
Vooral dit "Ga gewoon naar de huisarts, en als die niets weet, laat je doorverwijzen naar een specialist. Punt uit!" Komt bij mij redelijk lullig over. Kan wat netter.

Om maar wat voorbeelden te geven vind ik de betreffende mod wel wat vriendelijker mag zijn. Komt bij mij flauw/arrogant over.

voodooless in "Full hd films afspelen via de M1530"
"Kwestie van logisch nadenken lijkt me"

voodooless in "Ergens specifiek opletten op aanschaf ni..."
"en voor de rest is er daar vast een weelde aan informatie te vinden vol met nuttig tips..."
Je kan iemand ook normaal verwijzen.....
Typisch voorbeeld vind ik van iemand die de ander maar een beetje 'dom' vind. Kort door de bocht gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniacshouse schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:31:Vooral dit "Ga gewoon naar de huisarts, en als die niets weet, laat je doorverwijzen naar een specialist. Punt uit!" Komt bij mij redelijk lullig over. Kan wat netter.
Wat had de moterator dan moeten zeggen? Dat het tussen de oren van TS zit, dat er in het topic al meerdere malen is verteld dat het onzin is maar dat TS er zo heilig van overtuigd is dat hij zich niet laat overtuigen? Dat hij geen hulp wil maar dat hij hier gewoon komt om anderen te overtuigen van zijn probleem en hopende dat mensen hem gaan vertellen dat het echt zo is zodat hij zekerder is?

Kom op zeg, GoT is niet de plaats voor medische problemen: TS zou eens op zoek moeten gaan naar specialistische lichamelijke/geestelijke hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:16:
Tja en praten over het gedrag van mods/admins waar je zelf helemaal niks mee te maken hebt (immers ben jij niet de TS, heb je vast niet het hele topic doorgenomen, etc.) zijn erg zinloos :P
"Ja maar mijn vriend vertelde mij, dat zijn vriend een oom heeft en die zei dat een neef daar een schat begraven ligt" <-- is nutteloos
Mja, er is al eerder aan hem gevraagd om met voorbeelden te komen. Dat die voorbeelden niet allemaal op hem betrekking hebben lijkt me nogal voor de hand liggend. Ik vind dat de mod het in het betreffende topic wel netjes doet. Maar misschien kan manicshouse aangeven waarom dit topic nu precies een voorbeeld is van zijn punt?

edit: zucht, must learn to F5...

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan iemand ook normaal verwijzen.....
Typisch voorbeeld vind ik van iemand die de ander maar een beetje 'dom' vind. Kort door de bocht gezegd.
Wat verwacht jij van moderators?

Dat ze alle berichten sluiten met 'Het beste kan je op Google' kijken? Die verwijzingen die jij plaatst vind ik uitstekend: netjes, maar wel duidelijk dat TS zelf weinig moeite heeft gedaan.
Verwacht jij dat moderators 100 berichten gaan doorlezen om vervolgens te zeggen 'Je moet dit op Google intypen, vervolgens de 4e link en dan kom je op de website waar alles op staat'

Het zijn geen kleuters op GoT, maar mensen van 16+ die zelf ook wel wat verstand mogen tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:58

voodooless

Sound is no voodoo!

maniacshouse schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:31:
Dit topic gaat over de vriendelijkheid van de crew. Ik heb niet zijn hele topic doorgelezen maar ik ben wel met hem eens dat de slotpost wel iets vriendelijker mag.
Vooral dit "Ga gewoon naar de huisarts, en als die niets weet, laat je doorverwijzen naar een specialist. Punt uit!" Komt bij mij redelijk lullig over. Kan wat netter.
Misschien heb je het topic niet helemaal gelezen? De TS was al eerder gewaarschuwd over zijn gedag in het topic (niet alleen door mij, maar ook door de users). Als je je eigenwijs opstelt, niet in gaat op adviezen en je weigert ook nog eens om in te gaan op serieuze vragen is de kous gewoon af. Punt uit inderdaad...

Wat betreft de rest: Had misschien netter gekund... Een mod is ook maar een mens, en soms is deze mens niet in de stemming, zeker niet op dagen waar het 1-regelige TS'en regent.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:57
@ maniacshouse: Ben je nu niet een beetje voorbeelden er aan de haren aan het bijslepen?
voodooless is volgens mij nog mild geweest door het topic zo lang open te houden terwijl op pagina 2 al wel duidelijk was dat de TS geen feedback ging geven. Dat de sluitmessage duidelijk is in zijn stelling doet daar niets aan af, uit het topic was een dergelijke conslusie af te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

maniacshouse schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:31:
[...]
Ik ben er van overtuigd dat je meer dan genoeg voorbeelden van onvriendelijke crew kunt vinden, maar individuele modacties zijn geen onderwerp van discussie in LA.

Wat ik wel apart vind is dat je een oordeel klaar hebt maar jezelf tegelijkertijd niet volledig informeert door niet het hele topic te lezen. Daarbij ken jij de achtergrond van een aangesproken user niet, de crew heeft dat soort informatie wel. Zo kan het zijn dat een opmerking op jou als onvriendelijk overkomt, maar door ons gezien wordt als "noodzakelijk wat korter van stof".

Bedenk dus dat het beeld van de crew op een user anders kan zijn dan jij dat hebt en we soms wat onvriendelijker moeten zijn dan we zouden willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Dodo: Wat echter volgens mij wel eens mis gaat is dat je kan vergeten dat er meer mensen meelezen dan alleen de user waar je op reageert :) . Niet dat je dus niet bot kan zijn als dat nodig is, maar het is imo iets wat je wel mee moet nemen en niet altíjd gebeurt. Maar, zoals voodooless al aangeeft, moderatoren zijn ook gewoon mensen :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JHS schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:18:
Dodo: Wat echter volgens mij wel eens mis gaat is dat je kan vergeten dat er meer mensen meelezen dan alleen de user waar je op reageert :)
Ik kan me er iets bij voorstellen want sluitmessage betreft ook de ts (in dit laatste voorbeeld). Dan lijkt het alsof de andere posters er niet meer zijn, je hebt het tegen die ene persoon.
. Niet dat je dus niet bot kan zijn als dat nodig is, maar het is imo iets wat je wel mee moet nemen en niet altíjd gebeurt. Maar, zoals voodooless al aangeeft, moderatoren zijn ook gewoon mensen :) .
Ik denk niet dat bot zijn nodig is. Zo is het gebruik van uitroeptekens schreeuwerig en daarom toont meer zwakte van degene die het gebruikt. Daarbij is het gebruik van getypte tekst zodanig dat je langer de tijd hebt om iets neer te posten en het kan editten.

Inderdaad zijn ook mods "gewone" mensen. Ook die kunnen een fout maken. Maar wat gebeurt er als een gewone user een fout maakt? Een PM, een waarschuwing, een ban? Wat gebeurt er met klachten over een mod? Ook de politie bestaat uit gewone mensen, maar hebben ook hun verantwoordelijkheid mee te wegen.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 05-07-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

PcDealer: Als jij als user een keertje bot bent heb je niet gelijk een ban aan je broek hoor, dat weet je zelf ook heus wel :) . Alleen als dit structureel problemen oplevert voor andere gebruikers zullen we daar wat mee gaan doen, en hetzelfde geld op zich voor crewleden. Daar zie je echter niks van, maar dat lijkt me redelijk vanzelfsprekend. Klachten over moderatoren kan je gewoon kwijt bij de mod zelf, de admin of bij het doktersteam.

Ik moet zeggen dat bij het aanbieden van zo verschrikkelijk veel feedbackmogelijkheden en zelfs beroepsmogelijkheden - ik ken niet veel andere grote fora die dat doen - het me redelijk verbaasd dat er gesteld wordt dat er hier in hoge mate onaardig tegen gebruikers zou worden gedaan.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JHS schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:41:
PcDealer: Als jij als user een keertje bot bent heb je niet gelijk een ban aan je broek hoor, dat weet je zelf ook heus wel :)
Dat weet ik wel en dat stel ik ook niet :)
. Alleen als dit structureel problemen oplevert voor andere gebruikers zullen we daar wat mee gaan doen, en hetzelfde geld op zich voor crewleden. Daar zie je echter niks van, maar dat lijkt me redelijk vanzelfsprekend. Klachten over moderatoren kan je gewoon kwijt bij de mod zelf, de admin of bij het doktersteam.

Ik moet zeggen dat bij het aanbieden van zo verschrikkelijk veel feedbackmogelijkheden en zelfs beroepsmogelijkheden - ik ken niet veel andere grote fora die dat doen -
Waarvoor hulde. Echter als men elkaar indekt door te stellen "net goed, zie jouw post hier en hier" hoe betrouwbaar zijn de beroepsmogelijkheden dan? Waarom kan een mod niet zeggen: "Goh inderdaad, ik merk dat mijn actie niet in goede aarde viel, laat ik het proberen anders aan te pakken. Sorry voor mijn post, was zo niet bedoeld." In plaats daarvan zie ik alleen "dan ben ik maar arrogant" en "ik heb geen zin...". Niet de wijze van communiceren waarvan mag worden verwacht dat de crew (of een deel ervan) enige zelfkritiek heeft. Dat lijkt mij een slechte zaak aangezien vaak toch anders blijkt (V&A topic in LA bijvoorbeeld).
het me redelijk verbaasd dat er gesteld wordt dat er hier in hoge mate onaardig tegen gebruikers zou worden gedaan.
"In hoge mate" zie ik niet staan in de ts, wel signaleert hij e.e.a. Daarom lijkt het mij goed om de punten van RM-rf in "Vriendelijkheid crew" nog eens tegen de loep te houden en zeef om een reactie te vragen als forumcoördinator (als ik zijn functie althans goed interpreteer).

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 28-12-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

PcDealer schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 23:34:
(...) Waarvoor hulde. Echter als men elkaar indekt door te stellen "net goed, zie jouw post hier en hier" hoe betrouwbaar zijn de beroepsmogelijkheden dan?
Tja, in deze zal je toch maar vertrouwen moeten hebben in de admins en het doktersteam. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat elke klacht die wij ontvangen serieus bekeken wordt, en dat er ook wat mee gedaan wordt :) . Als je de crew als geheel niet vertrouwd, dan is er sowieso niet echt iets meer aan te doen natuurlijk ;) .
Waarom kan een mod niet zeggen: "Goh inderdaad, ik merk dat mijn actie niet in goede aarde viel, laat ik het proberen anders aan te pakken. Sorry voor mijn post, was zo niet bedoelt." (...)
In de gevallen waarin dat gebeurd is dat inderdaad soms jammer. Maar je moet ook bedenken dat het niet zo is dat elke reactie die niet in de goede aarde valt een slechte reactie is :) . Sommige gebruikers zijn nu eenmaal overdreven snel op hun teentjes getrapt. Of reageren niet op positieve bijsturing, waarna negatievere wordt geprobeerd.
[...] "In hoge mate" zie ik niet staan in de ts, wel signaleert hij e.e.a. Daarom lijkt het mij goed om de punten van RM-rf in "Vriendelijkheid crew" nog eens tegen de loep te houden
Het verschil zit hem een beetje in de mate denk ik :) . Als het vaak voorkomt, dan moeten we daar intern goed mee aan de slag. Als het sporadisch voorkomt is het denk ik beter om het op die individuele basis op te lossen.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
PcDealer schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 23:34:
[...]
Waarvoor hulde. Echter als men elkaar indekt door te stellen "net goed, zie jouw post hier en hier" hoe betrouwbaar zijn de beroepsmogelijkheden dan? Waarom kan een mod niet zeggen: "Goh inderdaad, ik merk dat mijn actie niet in goede aarde viel, laat ik het proberen anders aan te pakken. Sorry voor mijn post, was zo niet bedoelt."
Ach, op zich heb ik wel enkele emailtjes staan waarin een mod dit gewoon toegeeft als ik hem erop gewezen heb. Maar dit ging allemaal buiten het forum om en had in de desbetreffende topics toch geen meerwaarde gehad.
Het is namelijk voor een mod ook een zeker risico om zoiets te gaan openbaar te gaan zeggen, altijd zijn er users die er weer op terug gaan grijpen, terwijl het zo af en toe ook gewoon 100% correct is om eens bot te reageren, sommige users hebben gewoon een plaat voor hun kop lijkt het wel.
Die users wil je niet nog meer ammunitie geven om over hun eigen zeurdingetjes door te blijven
zeuren.

En over het algemeen moet ik toch toegeven dat ik de meeste botte reacties wel begrijp als ik eventjes de FAQ doorlees of de posthistorie van de TS bekijk of gewoon even het betreffende topic doorlees.

Uitdaging, vind 1 botte mod-reactie tegen een gebruiker met minder dan 100 posts die niet in die 100 posts al 25 sluitmessages heeft of gewoon een algemene helpdesker is en waarvan het topic zelf ook nog eens GoT waardig is.
In plaats daarvan zie ik alleen "dan ben ik maar arrogant" en "ik heb geen zin...". Niet de wijze van communiceren waarvan mag worden verwacht dat de crew (of een deel ervan) enige zelfkritiek heeft.
Ach, ik zie communiceren als een boodschap overbrengen. Zolang de boodschap gelijk blijft maakt het voor mij niet echt uit of het bot gebracht of lief gebracht wordt.
IMHO is het over het algemeen duidelijker als je het bot brengt, dan snappen de mensen het tenminste. Ga je het lief brengen dan ga je weer reacties terugkrijgen als : ok, dat kan niet maar kan het wel als we het idee versimpelen. Terwijl de boodschap die wilde overbrengen is : Nee, dat kan niet, nu niet, dit jaar niet, volgend jaar niet, er is gewoon geen tijd voor. Hoe simpel je het ook maakt, er is geen tijd voor.

Zoals in het topic van de TS al gesteld is, contracten / onderhandelingen met leveranciers / webshops heb jij als klant niets mee te maken. Je kan wel leuk om een status update vragen, maar niemand hoeft je te antwoorden. Nu is het topic bot afgesloten en weet iedereen imho waar hij aan toe is. Als Floppus alleen had geschreven : als er nieuws is is er nieuws. Dan werd het topic de hele tijd gekickt met de vraag of er al nieuws was, waarom er nog geen nieuws was, waarom de gesprekken zo lang duren etc etc.
Terwijl de bottom line imho toch blijft dat wij daar geen flikker mee te maken hebben, dat is de bedrijfsvoering van Tweakers en daarbij wordt soms om advies gevraagd aan de Tweakers, maar meestal gaat het ons geen flikker aan.
Dat lijkt mij een slechte zaak aangezien vaak toch anders blijkt (V&A topic in LA bijvoorbeeld).
[...]
"In hoge mate" zie ik niet staan in de ts, wel signaleert hij e.e.a. Daarom lijkt het mij goed om de punten van RM-rf in "Vriendelijkheid crew" nog eens tegen de loep te houden en zeef om een reactie te vragen als forumcoördinator (als ik zijn functie althans goed interpreteer).
En imho gaat het ons niets aan wat de crew doet met de punten van RM-rf. Voor zover het ons aangaat moet je het vanzelf zien blijken door de uitvoer van het forumbeleid.
Het vragen van een reactie aan Zeef krijg ik weer zo'n gevoel bij dat bij het volgende klaagtopic de reactie van Zeef helemaal wordt uitgeplozen om dan weer te kunnen klagen dat moderator X zich niet aan het crewbeleid houdt in slotje y want Zeef heeft toen en toen gezegd dat het zus en zo zou gaan.

Terwijl de wereld niet zwart-wit is, het crewbeleid kan vandaag vastgesteld worden alszijnde x en volgende week kan het bijgeschaafd worden naar een bottere manier y als de forumposts erom vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik vind sommige mensen veel te hoge verwachtingen hebben van mods.. alsof mods de directeur van Eneco zijn ofzo. Weinig mensen realiseren zich dat de mods vrijwillegers zijn met een enorme passie voor (bepaalde aspecten van) IT en GoT.
De gemiddelde mod heeft zichzelf bewezen op dit forum qua techniek en gedrag. Ja, soms heeft een mod een k*tdag omdat zijn vriendin PMS heeft, zijn computer de geest geeft of omdat zijn baas een eikel is. Over het algemeen (95% ofzo) wordt hier super goed en eerlijk gemodereerd.

De vriendelijkheid van de crew is gewoon goed (waar dit topic over gaat), maar soms schiet een mod uit zijn slof en soms (of vaak?) heeft een user het gewoon verdiend. Helaas kan GoT (de mods) niet iedereen op hun wenken bedienen.
Wat betreft komt GoT overeen met de maatschappij. Sommige, misschien wel briljante, mensen vallen soms buiten de boot. Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd gaan!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

Opzich heb je daar wel een punt, maar desondanks blijven het moderators; iedereen mag best eens uit zijn slof schieten als je daarna ook durft te erkennen dat je wellicht iets netter of genuanceerder had kunnen reageren. Juist een mod moet dit kunnen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1