Tweakers.net NG: what's new?

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
reviews: Tweakers.net NG: what's new?
Dit bleef niet onopgemerkt voor enkele bezoekers van Area 61.
Ik zou liever zien dat dit werd gewijzigd in iets algemeners zoals "het forum" omdat Area61 een vaag forum is waar niet iedereen gelijke kansen heeft toegang er toe te krijgen, zoals dat voor andere fora (HK, SG) wel is.

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 06-06-2007 15:01 . Reden: typo/verduidelijking ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ja, maar dat klopt niet. In het artikel wordt toch gewoon beschreven hoe het was? Moet je verder niks achter zoeken.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 20:30
Waar baseer jij op dat de kansen om Area 61-toegang te krijgen niet gelijk zijn voor iedereen :? Als jij positief opvalt heb je net zoveel kans als je buurman die ook positief opvalt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:51:
reviews: Tweakers.net NG: what's new?

[...]

Ik zou liever zien dat dit werd gewijzigd in iets algemeners zoals "het forum" omdat Area61 een vaag forum is waar niet iedereen gelijke kansen heeft toegang er toe te krijgen, zoals dat voor andere fora (HK, SG) wel is.
Waarom zou je in vredesnaam het beestje niet gewoon bij z'n naam noemen? Als je nou met "Area 61 is niet bij alle Tweakers bekend" als argument zou komen, dan zou dat al heel wat logischer klinken dan wat je nu zegt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48
P_de_B schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:52:
Ja, maar dat klopt niet. In het artikel wordt toch gewoon beschreven hoe het was? Moet je verder niks achter zoeken.
Wat gebeurde daar dan wat zo specifiek het noemen waard is? (Niet dat ik ergens iets achter wil zoeken, het is een pure vraag.) Niet alleen in (of door) A61 werd dat nieuwe logo opgemerkt. Ook in de reacties van die .plans werd er al wat over gediscussieerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 06-06-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In Area 61 zullen ze wel eerder geweest zijn, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 11:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hahn schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:46:
Waar baseer jij op dat de kansen om Area 61-toegang te krijgen niet gelijk zijn voor iedereen :? Als jij positief opvalt heb je net zoveel kans als je buurman die ook positief opvalt.
Wanneer valt iemand positief op en wie beslist dan over de toegang? Lijkt mij een niet erg zwart-wit uit te leggen geheel eigenlijk.

Dit lijkt me redelijk arbitrair:
Users die in techfora positief opgevallen zijn en over het algemeen wel fijne users zijn , hebben we even met z'n allen opgesomd in een crewforumtopic en die hebben we acces gegegeven.
Hoe is de A61 eigenlijk onstaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 06-06-2007 19:23 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Dat is mijns inziens niet de discussie die we hier gaan voeren. De vraag over het ontstaan van A61 is ongetwijfeld in A61 zelf, de HK, LA of in SG terug te vinden, maar dat gaan we niet hier doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Harm op 06-06-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

'Verandering wordt gevreesd', dat is ongeveer de conclusie van Kyle B. Murray en Gerald Häubl van de universiteit van Chicago na een onderzoek naar het vertrouwen van consumenten in merknamen.
Ik zou liever zien dat dit werd gewijzigd in 'een kennisinstituut in de VS', want voor de Universiteit van Chicago moet je toegelaten worden en niet iedereen heeft daar gelijke kansen toe.

Ofzo 8)7

Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp werkelijk niet wat nu het punt is dat je probeert te maken, of wat er mis zou zijn met het noemen van A61? Dan kan je wel leuk 'omdat' in de zin zetten om te suggereren dat het een logisch gevolg is, maar daar trapt de getrainde logicus natuurlijk niet in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat was deze draad in het nieuws:
plan: Death Proof Fake Trailer Contest

Waarin reclame werd gemaakt voor :"http://www.deathproof.nl/deathproof/" En daaronder stonden 2 reclame-blokjes waaronder dit logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.deathproof.nl/deathproof/images/tnet.png.
Dat viel 1 user op: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2029374
Door Conqueror, maandag 21 mei 2007 11:14

Sinds wanneer heeft Tweakers een nieuw logo???
En dat werd direct door Daniel bevestigd. En A61-lezers zijn goede lezers, dus 1 ervan viel het ook op. Die opende een discussie in A61 met de vraag wat men ervan vond.
A61 is dus niet voorzien van extra info, voorgetrokken of whatsoever. De eigenschappen van typisch A61 (nauw betrokken tot de site) leverde de aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Harm schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:16:
Dat is mijns inziens niet de discussie die we hier gaan voeren. De vraag over het ontstaan van A61 is ongetwijfeld in A61 zelf, de HK, LA of in SG terug te vinden, maar dat gaan we niet hier doen.
Het verhaal achter het ontstaan heb ik inmiddels al gevonden in deze post. Het is niet mijn bedoeling om de thread scheef te trekken oid.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 06-06-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jesse schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:53:
[...]

Wat gebeurde daar dan wat zo specifiek het noemen waard is? (Niet dat ik ergens iets achter wil zoeken, het is een pure vraag.) Niet alleen in (of door) A61 werd dat nieuwe logo opgemerkt. Ook in de reacties van die .plans werd er al wat over gediscussieerd.
Niet veel bijzonders zoals al gemeld. Het nieuwe logo werd ontdekt en Daniel toonde een kleine screenshot met een gedeelte van de header. In A61 werd daarop over het logo en de kleuren wat gespeculeerd en gediscusseerd. Men wist daar ook niet dat dinsdag de nieuwe layout live ging.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Jesse schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:53:
200+ replies met commentaar, kritiek en complimenten voor het nieuwe logo en de nieuwe layout. Verder is 'specifiek het noemen waard' een beetje vreemd; het gaat om één regel in een review van zeven pagina's. Het is niet zo alsof er andere informatie weggedrukt wordt ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 07:48
Ik word degelijk van repliek gediend hier. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 06-06-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Sorry, wat klopt er niet :?
In het artikel wordt toch gewoon beschreven hoe het was? Moet je verder niks achter zoeken.
Doe ik niet. Ik vind het beter niet te verwijzen naar een specifiek onderdeel van het forum waar niet iedereen toegang heeft.
"Positief opvallen" is nogal subjectief, zie ook Bor de Wollef in "Tweakers.net NG: what's new?" en men wil het blijkbaar exclusief houden, zie Een nieuw private forum voor een aantal vaste bezoekers.

Daarom vind ik het onnodig de specifieke forumnaam te noemen.
eamelink schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:17:
[...]

Ik zou liever zien dat dit werd gewijzigd in 'een kennisinstituut in de VS', want voor de Universiteit van Chicago moet je toegelaten worden en niet iedereen heeft daar gelijke kansen toe.

Ofzo 8)7

Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp werkelijk niet wat nu het punt is dat je probeert te maken, of wat er mis zou zijn met het noemen van A61? Dan kan je wel leuk 'omdat' in de zin zetten om te suggereren dat het een logisch gevolg is, maar daar trapt de getrainde logicus natuurlijk niet in :P
Het verschil tussen jouw voorbeeld en mijn topic is dat iedereen op de website van de uni waarschijnlijk dat rapport kan opvragen zonder restricties. Dat is bij A61 wel het geval. Het heeft bijvoorbeeld ook weinig zin een newbie op het forum te verwijzen naar een topic in SG of HK.
Jesse schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:14:
Ik word degelijk van repliek gediend hier. :P
Jouw vraag is toch beantwoord? ecteinascidin in "Tweakers.net NG: what's new?"

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 07-06-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Vind je het niet vooral zelf jammer dat jij niet in A61 kunt en daar nu heel even mee 'geconfronteerd' werd? ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Yoeri op 07-06-2007 15:12 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
Wat is A61?

Lees de search en gebruik het topic... of zo ;) 8)7

[ Voor 75% gewijzigd door een moderator op 07-06-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Cyphax

Moderator LNX
PcDealer schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:51:
Het nadeel is dat mensen dan gaan zoeken op "het forum", het niet kunnen vinden, en het dan gaan vragen en dan krijgen ze alsnog de mededeling "oh in A61". Je hebt een goed punt imo maar het zou dan beter zijn om weg te laten dat het in het forum werd gevonden. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Uit de 'policy' van A61
Anyway, je hoeft je access heus niet top secret te houden, [...] Overduidelijk patsen met je toegang wordt niet gewaardeerd [...]
Lijkt me dat het wel duidelijk is hiermee?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 23:45

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

a61? ik wil daar ook in :P

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:11

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

In principe kan iedereen toegang krijgen, maar de beste manier is niet door er om te vragen
Ik heb wel eens gehoord dat er om vragen de kans op entry zowiezo verspeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
das een discussie opzich, waar mijn mening over is dat over het algemeen maar zeer weinig mensen zonder speciale contacten hier op het forum toegang krijgen. De mensen met 'vriendjes' komen er gewoon makkelijker in.

niet dat ik er problemen mee heb, maar ik denk niet dat je het (qua toelatingseisen) kan vergelijken met SG of HK

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Harm schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:16:
* Harm herhaalt zichzelf nog maar een keer. A61-dingen bespreken doe je maar elders, via irc ofzo :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Yoeri schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:12:
Vind je het niet vooral zelf jammer dat jij niet in A61 kunt en daar nu heel even mee 'geconfronteerd' werd? ;)
Dat is een zeer valide vraag, die ik mezelf ook heb gesteld. O-)

Ik denk dat indien ik toegang had de kans toch 65%+ zou zijn geweest dat ik deze zelfde melding zou hebben gedaan.

Aanvulling:
Dan nog vind ik het een terechte opmerking als een ander het had geplaatst.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 07-06-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PcDealer schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:10:
Daarom vind ik het onnodig de specifieke forumnaam te noemen.

[...]

Het verschil tussen jouw voorbeeld en mijn topic is dat iedereen op de website van de uni waarschijnlijk dat rapport kan opvragen zonder restricties. Dat is bij A61 wel het geval. Het heeft bijvoorbeeld ook weinig zin een newbie op het forum te verwijzen naar een topic in SG of HK.
Soms wordt er ook wel eens verwezen naar een of ander crew forum, moeten ze dan ook maar "een forum" gaan roepen omdat niet iedereen daar kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik vind het jammer dat er nu core life en pro zijn omdat dat de site onoverzichtelijk maakt. Het verkokert de site ook waarbij sommige nieuwsberichten elkaart gebied betreden wat ik dus echt niet vind kunnen.
Verder vind ik het jammer dat er weer engelse termen gekozen moesten worden; we zijn een Nederlandse site, gedraag je dan ook zo.
Verder vind ik de nieuwe ajax zooi wel mooi en nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Soldaatje schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:00:
Ik vind het jammer dat er nu core life en pro zijn omdat dat de site onoverzichtelijk maakt. Het verkokert de site ook waarbij sommige nieuwsberichten elkaart gebied betreden wat ik dus echt niet vind kunnen.
Verder vind ik het jammer dat er weer engelse termen gekozen moesten worden; we zijn een Nederlandse site, gedraag je dan ook zo.
Verder vind ik de nieuwe ajax zooi wel mooi en nuttig.
Dit is nogal offtopic.
Erkens schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:19:
[...]

Soms wordt er ook wel eens verwezen naar een of ander crew forum, moeten ze dan ook maar "een forum" gaan roepen omdat niet iedereen daar kan lezen?
Iedereen weet dat alleen crew toegang heeft tot zo'n forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PcDealer schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:07:
Iedereen weet dat alleen crew toegang heeft tot zo'n forum.
Als dat zo is dan weet je ook dat alleen mensen met A61 rechten toegang hebben tot A61, net zoals HK, SG etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Ik zie niet in waarom die forumnaam in het document veranderd zou moeten worden. Daar wordt niks anders beschreven dan waar het nieuwe logo voor het eerst opgemerkt werd. Als dat nou in een ander forum geweest zou zijn, dan stond daar een ander forum. Het feit dat niet iedereen toegang heeft tot dat forum, is in mijn ogen niet een reden om de tekst aan te passen.

Jij ziet die zin als een schop tegen het zere been, en ik heb het gevoeld dat jij die zin dan ook verkeerd interpreteert :).Met die zin geeft * Femme aan dat die nieuwe huisstijl en layout in het diepste geheim ontwikkeld is, waaruit gedestilleerd kan worden dat zelfs de die-hard tweaker niet wist dat er überhaupt een nieuwe layout aan zat te komen. We willen daarmee niet aangeven dat we de mensen die toegang hebben tot Area 61, op welke manier dan ook voortrekken. In tegendeel, die groep mensen moet zich net zo goed houden aan alle andere regels die op Tweakers.net gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Erkens schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:08:
[...]

Als dat zo is dan weet je ook dat alleen mensen met A61 rechten toegang hebben tot A61, net zoals HK, SG etc :)
Ik denk dat hier wel een verschil zit. De naam A61 zegt namelijk niets over het forum zelf. Ik denk dat het bestaan van A61 voor de meeste GoTters zelfs compleet onbekend is.

Zelf heb ik geen probleem met het noemen van A61 in nieuwsposts of anders.
BasieP schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:08:
[...]

das een discussie opzich, waar mijn mening over is dat over het algemeen maar zeer weinig mensen zonder speciale contacten hier op het forum toegang krijgen. De mensen met 'vriendjes' komen er gewoon makkelijker in.
Natuurlijk, maar is dat ook niet een beetje het doel van A61 an sich en min of meer af te lezen aan de toelatingsbeschrijving?

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 09-06-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Bor de Wollef schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:40:
Ik denk dat hier wel een verschil zit. De naam A61 zegt namelijk niets over het forum zelf. Ik denk dat het bestaan van A61 voor de meeste GoTters zelfs compleet onbekend is.
Ik denk dat datzelfde ook opgaat voor de Huiskamer dus niet exclusief voor area61 en de fora in area51
Zelf heb ik geen probleem met het noemen van A61 in nieuwsposts of anders.
precies, het is wat anders als er gelinkt wordt naar een topic oid wat niet voor iedereen toegankelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Erkens schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:50:
[...]

Ik denk dat datzelfde ook opgaat voor de Huiskamer dus niet exclusief voor area61 en de fora in area51
Zonder erg offtopic te willen gaan wil ik je toch even op deze post wijzen. A61 is op geen enkele manier te vergelijken met de HK wat betreft toelating. Het toelaten tot A61 geschied namelijk ook op basis van persoonlijke voorkeur ipv een pure "meetbare" controle van postskwaliteit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Dit topic is niet bedoeld voor discussies aangaande Area 61. Aangaande de vermelding van dat forum in reviews: Tweakers.net NG: what's new? lijkt mij dit afgehandeld.

Als je iets te melden hebt over de toelatingsprocedure dan moet je daarvoor in Lieve Adjes wezen, niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op verzoek dicht.

[ Voor 77% gewijzigd door Rataplan op 09-06-2007 19:43 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.