How to become a DJ: Deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 54.116 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:22
Ik zou zeggen om eens te luisteren naar de 'foutieve' versie en naar de versie waar je pitch helemaal goed staat. Kans is groot dat zelfs als je vergelijkend luistert dat je het verschil niet eens hoort, laat staan als je het zomaar zonder vergelijk een keer aan het luisteren bent.

Video in djDecks is trouwens inderdaad iets waar ik al langer aan zit te denken, en waar ook wel concrete plannen voor zijn. Dit zal dan uiteraard met zowel timecoded vinyls als met midi-controllers te bedienen zijn. Video is natuurlijk ook verre van evident om snel even toe te voegen, dus verwacht wel dat het nog wel een tijdje zal duren vooraleer deze functionaliteit volledig werkt.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 22:20
Saturnus schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:56:
[...]

Ah op die manier. Nee als dat de bedoeling is snap ik het wel ja. Ik was even rauw aan het denken, geen fade. :P Helaas kan ik mij ook niet snel een workaround bedenken dus dat zal wel de enige keuze zijn ja.
Een losse midicontroller, zoals een Faderfox of een M-Audio X-Sessions Pro naast je mixer leggen zou ook een optie zijn. Maar dan ben je constant met twee faders aan het werk.
Maar het beste zou gewoon zijn als de video 1 op 1 je audio volgt, aangezien je als DJ al genoeg handelingen aan het verrichten bent, dan kom je al snel op een midi-mixer uit. Hoeft niet heel duur te zijn, een Behringer DDM4400 is een hele redelijke instapper. En in tegenstelling tot de verhalen die over Behringer de ronde doen schijnt de DDM zich behoorlijk goed te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
@Adion
1-2 seconden verschil hoor je inderdaad niet, maar als je de pitch heel snel tussen goed en fout schakelt kán je het horen. Maarja, net als wat ik eerder zei...ik wil het graag zoveel mogelijk origineel. :)
Mooi dat je bezig bent met video. :) Als je alpha's of beta's wilt laten testen kan je mij gerust een DM sturen, ik vind zoiets wel leuk om te doen.

@Sjoewe
Dubbele faders werkt inderdaad wat minder. :P Inprincipe heb ik het druk genoeg met skills krijgen op geluid alleen, maar interesse voor video is er zeker (toekomst).
Bedankt iedereen, ik houd het in de gaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Dubbele faders. :D

Een vriend van me had dat vroeger ook altijd omdat hij toen een mono mengpaneel gebruikte.
Ik krijg nu alweer een lach op mijn gezicht als ik denk hoe ik hem altijd zag zwoegen met 2 faders in iedere hand (Ik ging toen altijd krom van het lachen). :')
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen hij heeft een Yamaha mixer gekocht op mijn aanraden. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 18-02-2009 19:05 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248502

Hoiii!

dat is even een tijdje gelden ;) en daarom zadel ik jullie meteen op met een vraag waar ik niet uitkom O-) :?
ik heb een DJM-400 mixer met B2031A Monitor speakers en heb daarbij een kabel die loopt van 2 tulpjes naar een 3,5mm Jack.
even ter duidelijkheid :)
in de Master Out 1 van m'n mixer zit dus de tulpjes van mn speakers, en in Master Out 2 zit dus het kabeltje dat van 2 tulpjes naar een 3,5mm Jack loopt. deze kabel heb ik omdat ik dan ook de speakers op m'n pc kan aansluiten om muziek af te spelen maar ook op te nemen, en dan kom ik bij m'n probleem, als ik mijn speakers gebruik om muziek af te spelen vanaf de computer gaan ze altijd nog even hard, maar zodra ik muziek afspeel van m'n set is het geluid opeens heel zacht, zo kan ik dus nooit makkelijk opnemen... iemand enig idee hoe dit komt en hoe het op te lossen is?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 248502 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:32:
Hoiii!

dat is even een tijdje gelden ;) en daarom zadel ik jullie meteen op met een vraag waar ik niet uitkom O-) :?
ik heb een DJM-400 mixer met B2031A Monitor speakers en heb daarbij een kabel die loopt van 2 tulpjes naar een 3,5mm Jack.
even ter duidelijkheid :)
in de Master Out 1 van m'n mixer zit dus de tulpjes van mn speakers, en in Master Out 2 zit dus het kabeltje dat van 2 tulpjes naar een 3,5mm Jack loopt. deze kabel heb ik omdat ik dan ook de speakers op m'n pc kan aansluiten om muziek af te spelen maar ook op te nemen, en dan kom ik bij m'n probleem, als ik mijn speakers gebruik om muziek af te spelen vanaf de computer gaan ze altijd nog even hard, maar zodra ik muziek afspeel van m'n set is het geluid opeens heel zacht, zo kan ik dus nooit makkelijk opnemen... iemand enig idee hoe dit komt en hoe het op te lossen is?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen _/-\o_
Je hebt zojuist perfect de grootste ergernist van de DJM-400 beschreven: het ontbreken van de rec-out. Ik begrijp trouwens echt niks van je kabelverhaal begrijp, je gebruikt een kabel wisselend voor zowel in als uit, sluit je die speakers nou op je PC aan of sluit je je PC aan op je DJM-400?
Eigenlijk is de enige concrete oplossing een simpel mixertje zoals deze (vroeger was er een nog eenvoudiger model):http://feedback.nl/?b=XX1002&a=84 Dan sluit je je output van de DJM-400 en je PC daarop aan en dan aan die mixer weer de speakers. Kan je je rec ook van die mixer aftappen. Maar goed dat kost allemaal weer geld natuulijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjoewe schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:57:
[...]

Je hebt zojuist perfect de grootste ergernist van de DJM-400 beschreven: het ontbreken van de rec-out. Ik begrijp trouwens echt niks van je kabelverhaal begrijp, je gebruikt een kabel wisselend voor zowel in als uit, sluit je die speakers nou op je PC aan of sluit je je PC aan op je DJM-400?
Eigenlijk is de enige concrete oplossing een simpel mixertje zoals deze (vroeger was er een nog eenvoudiger model):http://feedback.nl/?b=XX1002&a=84 Dan sluit je je output van de DJM-400 en je PC daarop aan en dan aan die mixer weer de speakers. Kan je je rec ook van die mixer aftappen. Maar goed dat kost allemaal weer geld natuulijk.
ik weet het, het is echt heel onduidelijk, snap er zelf ook geen hol van, maar wist even niet hoe ik het onder woorden moet brengen en tja dat kwam er uit :9 maar dat is dus de enige oplossing als ik het goed begrijp
pff nou baal ik als een stekker :( |:( :(
heel erg bedankt voor je hulp!

Thx Sjoewe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik snap het geheel eigenlijk niet goed.
Je hebt 2 stereo, master uitgangen.....
Je zou 1 set speakers aan moeten kunnen sturen met de Master 1 uitgang en dan houd je er nog een over om op je PC aan te sluiten (Master 2)?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Saturnus
  • Niet online
Maak anders in paint een tekeningetje van de setup?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij is t heel logisch. Master 1 gaat naar zn monitoren en Master 2 naar zn pc. Maar omdat de DJM400 geen rec-out heeft met losse gain kun je het volume van je master 1 en 2 niet los van elkaar wijzigen en heeft OF zn pc te hard geluid OF zn monitoren te zacht geluid. De oplossing om er een mixer tussen te zetten kan maar is best zonde natuurlijk maar wel de enige manier ben ik bang (ik ga t zelfde probleem krijgen, ook n DJM400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cartman! schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:35:
Volgens mij is t heel logisch. Master 1 gaat naar zn monitoren en Master 2 naar zn pc. Maar omdat de DJM400 geen rec-out heeft met losse gain kun je het volume van je master 1 en 2 niet los van elkaar wijzigen en heeft OF zn pc te hard geluid OF zn monitoren te zacht geluid. De oplossing om er een mixer tussen te zetten kan maar is best zonde natuurlijk maar wel de enige manier ben ik bang (ik ga t zelfde probleem krijgen, ook n DJM400).
jaa zoals jij het zegt klopt het ja, als ik de djm-400 aansluit op mn comp, gaan mn speakers de helft zachter, ik kan ze dan nog wel gainen aan de achter kant, en het geluid kan ik normalizen met Sound Forge, daar neem ik ook mee op. dat kan toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Lijkt me dat er ook wel Gain limiters zijn. (Kleintjes, geen 19" rack limiters) die je dan tussen de kabels van je master out en je PC doet. Dan kun je hier het signaal zachter zetten voordat het de PC in gaat en is het goedkoper dan een compleet mixertje.

De sterkte van het line-in signaal op 2% oid zetten in windows is niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik heb inderdaad gisteren een limiter kado gekregen, leuk verjaarskadootje. Nog leuker apparaatje.

Deze hoeven niet zo heel veel te kosten en doen al veel voor je geluid. ;)

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ome_Les schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:29:
Ik heb inderdaad gisteren een limiter kado gekregen, leuk verjaarskadootje. Nog leuker apparaatje.

Deze hoeven niet zo heel veel te kosten en doen al veel voor je geluid. ;)
Zou je kunnen posten welk type, prijs etc?
Misschien ook handig voor Steelduines. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Even inhakend op het video verhaal, in het podium waar ik werk hebben we al diverse malen dvj's gehad, en in alle gevallen werd de 'crossfader' van de videomixer (zo'n edirol geval) via midi aangestuurd door middel van de crossfader op het mengpaneel (meestal een pioneer djm-1000). Deze kon dan al dan niet afhankelijk van de geluidsfaders (je kan immers de crossfader 'uit' zetten, terwijl ie wel midi blijft sturen) bediend worden :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik zit er eigenlijk aan te denken om via drukwerkdeal.nl een grote canvas te bestellen om eens wat anders bij mijn DJ Booth neer te hangen.
Ik had in gedachten om gewoon een zeer scherpe / hoge kwaliteit foto te regelen van een feest als DefQon / In Qontrol met een oogpunt net boven het publiek en flink wat laser lichten etc.

Iemand enig idee waar ik hoge kwaliteitsversies van dit soort foto's kan vinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 15:32
Da_maniaC schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:57:
Ik zit er eigenlijk aan te denken om via drukwerkdeal.nl een grote canvas te bestellen om eens wat anders bij mijn DJ Booth neer te hangen.
Ik had in gedachten om gewoon een zeer scherpe / hoge kwaliteit foto te regelen van een feest als DefQon / In Qontrol met een oogpunt net boven het publiek en flink wat laser lichten etc.

Iemand enig idee waar ik hoge kwaliteitsversies van dit soort foto's kan vinden? :)
Neem eens contact op met organisator van grote feesten. Q-dance in jou geval, of b2s. Of kijk op http://www.waarstaatmijnfoto.nl/ en kijk welke fotografen bij deze feesten foto's hebben genomen. En neem contact met hun op:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Of PM eens wat meubelstukken in het partyfoto topic in het fotografie forum hier :) Zit soms echt supermooi werk tussen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Iemand hier die weet hoe je cue points kan opslaan in winamp? Ik kan een bookmark maken van een geluidsfragment, dus stel je hebt een fragment van een uur, dan kan ik van 33.30 een bookmark maken. Heel handig, maar dit zoek ik voor winamp. Een cue point dus :) !

Dit werkt iig niet : http://www.winamp.com/plugins/details/143011/reviews

Wat is het nut van limiters thuis trouwens? Die zijn toch bedoeld voor in de horeca mbt ingrijpen bij te veel geluid?

[ Voor 14% gewijzigd door Waypoint op 23-02-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Voor horeca houdt het een limiet in, voor productie zorg je dat het volume overal binnen een bepaalde volume range blijft.
(Niet te hard, maar ook zeker niet te hard ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Chiron schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:55:
Of PM eens wat meubelstukken in het partyfoto topic in het fotografie forum hier :) Zit soms echt supermooi werk tussen.
Met alle respect voor de goeie fotografen etc. maar ik zoek wel echt iets in het hierboven beschreven kader. :)
Ik zal eens wat rond gaan mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 11:04

Empathy

Extreme Audio

Ome_Les schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:58:
Voor horeca houdt het een limiet in, voor productie zorg je dat het volume overal binnen een bepaalde volume range blijft.
(Niet te hard, maar ook zeker niet te hard ;) )
Is het ook geschikt voor bij het opnemen van setjes? Dat het geluidsniveau overal een beetje constant blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Empathy schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:48:
[...]

Is het ook geschikt voor bij het opnemen van setjes? Dat het geluidsniveau overal een beetje constant blijft?
Ik gebruik tegenwoordig niet anders meer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ome_Les schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:31:
[...]

Ik gebruik tegenwoordig niet anders meer! ;)
Ennuhm, welk type?
En heb ik het goed als ik zeg dat ik een 4 kanaals limiter nodig heb als ik 'm over m'n master en rec-out wil laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Waarom zou je hem over zowel je Master als je Rec Out willen laten lopen?
Gewoon zorgen dat je het meest logische kanaal pakt.

En ja, je kunt inderdaad een Stereo Limiter over twee tracks laten lopen. Het is Stereo, dus 2 per track maakt 4. Je hebt helemaal gelijk! :D

Ik gebruik zelf een 2 kanaals DR Stereo Limiter. (Naast een DR Aurex Exciter).

De Aurex die ik heb, is een iets nettere versie van dit kleine bakje.

[ Voor 78% gewijzigd door Ome_Les op 24-02-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Nou, dan kan ik meteen beluisteren of ik de dynamiek niet helemaal aan het verkloten ben zeg maar.
Maar zeg eens welk merk/type limiter je hebt joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Zie mijn edit. ;)

Merk is dus DR. :D

[ Voor 46% gewijzigd door Ome_Les op 24-02-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

D&R ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

I stand corrected. Dat had ik nog niet uit dit logo getrokken.

Afbeeldingslocatie: http://img.2dehands.nl/f/normal/50801872_1-d-r-compressors-limiters-en-aurex-exciter.jpg

Het blijft immers een leuk verjaarskadootje in dit geval. ;)

[ Voor 106% gewijzigd door Ome_Les op 24-02-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

Even een vraagje aan de tweakers die een labtob of notebook bij hun DJ gear hebben. Kan je elke willekeurige labtob gebruiken voor het digitaliseren van je platen of het maken van mixtapes. Want ik wil mijzelf ook een labtob aanschaffen om in 1e instantie mijn platen collectie te digtaliseren en later eens wat mixtapes te gaan opnemen. Ik heb wel een desktop PC maar die staat te ver van mijn DJ gear vandaan. Ik was al wat voorinformatie gaan halen o.a. bij de MM en Computerland die er tegenoverzit. Maar het blijkt dus dat niet alle merken een specifiek line-in jack hebben. Alleen bij Acer is duidelijk een line-in ingang aanwezig. Dus mijn vraag is eigenlijk is elk merk labtob bruikbaar voor dit doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Het is laptop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Haha. Notebook! :D
Gewoon wel een met een line-in ja, anders kan je er weinig mee. Tenzij je ook nog geld hebt voor een externe USB-geluidskaart of zo'n Creative die je in een slot kan duwen.
Volgens mij heeft de chip van je audio weinig invloed op opnemen (wel afspelen natuurlijk) maar met een goede RealTek of nog betere Creative zou ik me meer op me gemak voelen dan met een 'huh-wat-is-dit-voor-merk-chip.'

Nog even...
Wat je wel nodig hebt is goede voorversterking.
Mijn tafels hebben een USB uitgang, digitaal opnemen blabla het zal allemaal wel maar er zat een vervelende (zachte) piep onder alle records en het volume was zo laag dat ik het softwarematig moest verdubbelen. Dus...toch maar de line-out van de tafel gebruikt, die gaat door de mixer, krijgt daar een versterking van +10dB (wat af en toe teveel is) en eindigt in de line-in van de PC die vol open staat.
Toch blijft het lastig...de meeste platen hebben wel stille momenten en dan hoor je de stofjes alweer over de plaat rollen. :P

[ Voor 42% gewijzigd door Saturnus op 24-02-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb een DJM800 mixer dus het probleem van de voorversterker zal geen problemen mogen opleveren. En ik had ook idd wat forums en reviews van die zogenoemde USB platenspelers gelezen, maar dat is toch volgens de meeste gebruikers van zo'n apparaat niet echt je van het.

Anoniem: 117098

In tegenstelling tot de discussie over digitale DJ apparatuur zal ik eens mijn "gloednieuwe" tweedehands analoge beginners setje showen:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/q/l.w.p.canton/personal/IMG_6198.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/q/l.w.p.canton/personal/IMG_6170.jpg

Wat zie je:
vlnr: Stanton Str8-60, Behringer VMX300, Technics SL-1200MKII, beide met Stanton 500 naalden en elementen.

Dit alles op een stevig gemodde Ikea dressoir (lagere pootjes gemonteerd voor ideale werkhoogte, middelste deurtje eruit voor Sony versterker, CD speler en Minidisk recorder om sets mee terug te beluisteren), met daar bovenop een custom opbouw waar platen en andere meuk onder passen :)
Ohja en nog een Behringer HPX-2000 headphone. Ziet niet uit, maar is lekker goedkoop en is prima voor een beginner :P

Ben zeer tevreden over de apparatuur, het is ideaal om mee te beginnen. Geen poespas, je wordt gedwongen goed te luisteren, heb de BPM counters op de VMX300 afgeplakt.

De SL-1200 is, na documentatie op verschillende sites en Youtube tutorials, volledig uit elkaar geweest voor een schoonmaakoperatie en onderhoud. Hij is namelijk volgens het serienummer uit 1982, eerste generatie dus, met groot gat aan de onderkant voor de kabels en een 6 pins pitch fader (nieuwe modellen na vanaf ca 1990 hebben een 8 pins fader en andere onderkant). Hij komt uit een radiostudio en is dus nooit van de plaats geweest, ziet er nog goed uit en is nu technisch weer 100%.

Heb o.a. rem en pitch nul-punt afgesteld, pitch fader uit elkaar gehaald voor onderhoud (voelde aan alsof er zand in zat, geen vervangings pitch fader meer verkrijgbaar, nu weer zo soepel als een klontje boter), toonarmhouder gemonteerd (ontbrak), start/stop knop en pop-up light gesmeerd (waren "sponzig"), toonarmhoogte-verstellingsring losgemaakt, zat vast. Speling op de toonarm zo goed als verwijderd (durf niet te strak aan te draaien i.v.m. mogelijke lagerbeschadiging) en tenslotte de platterrandjes en pitch-dots nog netjes gepolijst.

Draai voornamelijk house en electro house, voornamelijk vinyl dat ik heb kunnen overnemen.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 15:34
Met die 2 SL's heb je gewoon superspul in huis! Als je wat langer bezig bent zou ik zeker wel die Behringer vervangen door kwaliteitsspul. Ik durf Behringer niet eens aan te raken :+

* JeroenNietDoen heeft April een boeking gekregen en van de zomer 2 stuks op wekelijkse Hardstyle feesten in Zeeland _/-\o_

• Sjoewe
Kaap schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:15:
* Sjoewe heeft April een boeking gekregen en van de zomer 2 stuks op wekelijkse Hardstyle feesten in Zeeland _/-\o_
Nice! Ik ga volgende week openen voor Benny Rodrigues *O*

En ik heb nieuwe monitor-speakers gekocht. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.electromusic.co.uk/images/D/YamahaHS50-01.jpg

Klein & fijn.

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Nice! Yamaha? :)

Leuk setje LocA!

Ik zit sinds gisteravond met traktor pro 1.1.1 te spelen, zaterdag de vuurdoop ermee op een feestje met o.a. Paco Osuna en Alex Under :)

• DJ-Jumbo
  • Laatst online: 03-04-2024
Dope, deze treath bestaat gewoon nog steeds.

Keep it going!

• Sjoewe
:9~ :9~

En jup Yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb net even 2 x CDJ-400 aangesloten op mn pc met 2 USB kabels en zit even te spelen met de trial van Pioneer DJS (software) maar wat n drama... Heb t na wat configgen voor elkaar om deck A als deck A op t scherm te hebben en idem voor deck B. Wat ik bedien op de speler zie ik terug op t scherm, hartstikke leuk. Maar mn cue-button doet t vaak gewoon niet (negeert ie) en er zit echt n enorme vertraging in :? Het lijkt me toch echt dat ik iets verkeerd doe want dit is onwerkbaar imo. Iemand die dit ook eens geprobeerd heeft en waarbij het goed werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

DJ-Jumbo schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:21:
Dope, deze treath bestaat gewoon nog steeds.

Keep it going!
jij bestaat blijkbaar ook nog :)

LocA
Wat heb je nog betaald voor die SL's?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Cartman! schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:22:
Iemand die dit ook eens geprobeerd heeft en waarbij het goed werkte?
Houd maar in je achterhoofd dat Pioneer geen software bouwer is ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Haha ok ;) Was er inmiddels al wel n beetje achter want t werkt echt heel slecht allemaal. Hele programma zit van A tot Z onlogisch in elkaar tot nu toe. Misschien maar eens met n ander pakket proberen voor elkaar te krijgen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Misschien niet echt DJ gerelateerd... maar het zal er niet ver vanaf zitten...

Voor mijn flightcases ben ik op zoek naar 2 power distributors. Deze moeten dus 19 inch rackmountable zijn en vaak zijn ze ook schakelbaar enzo.

Ik krijg op internet maar 1 modelletje van showtec gevonden en dat is 8 x 5A.
Bijna wat ik zoek, ware het niet dat dat ding paars :r is en slechts 5A kan schakelen.
(Ik wil eigenlijk minstens 10A hebben).

Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

bij een pc boer die al eens iets in een rack gezet heeft kan je ze zeker vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
hehe, ik heb deze gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.audioblob.nl/Audioblob2.1_B_small.jpg
Prima geluidje eruit, en voor een lekkere prijs :)

[ Voor 21% gewijzigd door ravenger op 02-03-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ah! Roth Audioblobs. :D

Zien er wel grappig uit, maar ik vraag mij nogsteeds af of dit nu een hifi oplossing of een (al dan niet-actieve) monitor oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Yalopa schreef op maandag 02 maart 2009 @ 06:49:
bij een pc boer die al eens iets in een rack gezet heeft kan je ze zeker vinden
Je weet geen online shops die ze verkopen toevallig?
Ik heb alle bekende DJ shops al gehad. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yalopa schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:01:
[...]
LocA
Wat heb je nog betaald voor die SL's?
Voor alle duidelijkheid: ik heb een Stanton Str8-60 en één Technics SL 1200, beide tweedehands. Voor de Technics heb ik 250 euro betaald. Tel daarbij op 7 euro voor de ontbrekende toonarmhouder en een paar uurtjes poets- en onderhoudswerk, dan lijkt me dat een zeer redelijke prijs aangezien hij technisch weer als nieuw is nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Da_maniaC schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:34:
[...]

Je weet geen online shops die ze verkopen toevallig?
Ik heb alle bekende DJ shops al gehad. :/
http://www.blackbox.be/pr...6020203066&bmLocale=en_BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Thanks, echter zijn deze niet afgezekerd.
Er staat ook geen certificering aangegeven... zou die gewoon 16A aan kunnen?

[Edit]
Heb bij licht-geluid.nl nog een setje power distributors van Samson gevonden.
Echter zijn deze niet per outlet schakelbaar.
Heb ze nu gemailed of ze wel een ander product hebben wat dit kan.
(Wil liever niet alle apparatuur met 1 knop aan knallen....) :P

[Edit2]

http://www.licht-geluid.n...t.aspx?productid=AD400003 8)

[ Voor 31% gewijzigd door Da_maniaC op 03-03-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

Cartman! schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:40:
Haha ok ;) Was er inmiddels al wel n beetje achter want t werkt echt heel slecht allemaal. Hele programma zit van A tot Z onlogisch in elkaar tot nu toe. Misschien maar eens met n ander pakket proberen voor elkaar te krijgen dan.
Had je dit nog geprobeerd met bijv. Traktor oid?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nog geen tijd/zin gehad eerlijk gezegd. Als ik weer iets ga proberen laat ik t zeker even achter :)
Uiteindelijk had ik DJS wel werkend maar er zat een hele kleine vertraging in wat t voor mij direct onwerkbaar maakte, vraag me af of andere software dit ook niet gewoon heeft.

Sinds vanmiddag een set Behringer Truth B2031A staan als actieve monitoren. Ze zijn Dre's Choice bij New Line dus daar had ik vertrouwen in. Ik moet zeggen...wat kunnen die krengen gruwelijk hard :o De ingebakken limiters staan op zn laagst (max. trim dus zou ik zeggen) en als ik mn Master output op half zet dan is het al zat voor mn kamer hier en heeft mn mixer (DJM-400) 0 tot 1 groen streepje op de output :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

Cartman! schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:44:
Nog geen tijd/zin gehad eerlijk gezegd. Als ik weer iets ga proberen laat ik t zeker even achter :)
Uiteindelijk had ik DJS wel werkend maar er zat een hele kleine vertraging in wat t voor mij direct onwerkbaar maakte, vraag me af of andere software dit ook niet gewoon heeft.

Sinds vanmiddag een set Behringer Truth B2031A staan als actieve monitoren. Ze zijn Dre's Choice bij New Line dus daar had ik vertrouwen in. Ik moet zeggen...wat kunnen die krengen gruwelijk hard :o De ingebakken limiters staan op zn laagst (max. trim dus zou ik zeggen) en als ik mn Master output op half zet dan is het al zat voor mn kamer hier en heeft mn mixer (DJM-400) 0 tot 1 groen streepje op de output :D
Las op wat engelse review sites nogal slechte reviews van die Behringer's, dat ze op laag volume heel anders presteerden dan op hoog volume en dat het dynamische bereik niet erg breed is. Heb je zelf wat aan te merken op de kwaliteit?

Had overigens al s met die Pioneer CDJ software gewerkt en dat spul is pure bagger!

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik vertrouw best op het oordeel van Andre (New Line) dus daardoor heb ik me grotendeels laten leiden. Hij heeft ook een afkeer tegen Behringer en vond ze toch erg goed (voor het geld!). Als ik ze zo hard zet tot ik pijn in mn oren krijg vind ik het goed klinken dus dat is voor mij meer dan zat. Ik ben ook geen audiofiel dus of ik het zal horen als t slecht is? Ik weet t niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Meeste mensen vinden het sowieso altijd wel prima, zeker als ze van een standaard stereotje af komen en dan ineens monitors kopen. Daar zit sowieso al wel een verschil tussen in iedere prijsklasse.

Ik sta zelf nog steeds perplex van de geluidkwaliteit van mijn Dynaudio's. Het grappige is ook als je eraan gewend raakt dat je pas gaat horen dat alle andere luidsprekers die je in het dagelijks leven tegen komt te veel toegevoegd geluid hebben of juist veel missen.

Er zijn trouwens erg veel producers die de Behringer monitors gebruiken als referentie monitoren omdat de karakteristieken meer bij club speakers in de buurt komen dan die van hele dure monitoren alsmede voor hun DJ set. Hier schijnen ze dan ook uitermate geschikt voor te zijn.
Ik zit zelf te overwegen om dit in de toekomst ook te gaan doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Da_maniaC op 04-03-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik ben in iedergeval echt heel erg tevreden met m'n Yamaha's. Mooi klein kistje met een dik en zuiver geluid. Prima aankoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 16:33

Krizzie

Progressive Music \o/

Tijdje niet meer gekeken hier, maar het leeft nog altijd zie ik. :D

K'heb inmiddels een vaste show weten te scoren op Pure.FM welke maandelijks op het Progressive channel wordt uigezonden.

Hier mijn laatste show welke afgelopen zondag (1mrt) was uitgezonden:

Sounds of the Deep 002
01 » Soundstorm - Iris (Marrakech remix)
02 » Sharvais - U Don't Even Know Us (Original mix)
03 » Fred Numf - Directions (Nick Petrel remix)
04 » Sebastian Leger - Majestic (Original mix)
05 » Andain - Beautiful Things (Dave Robertson remix)
06 » Poison Pro - Empty Inside (Original mix)
07 » Dave Graham ft. Cat Martin - Love Always Fades (Original mix)
08 » Rino Cabrera - Dawn of a New Day (Original mix)
09 » Tempo Gusto - Blow (Evgeny Bardyuzha remix)
10 » Matan Zohar - Our Self (Original mix)
11 » M.I.K.E. and Caromax - Oasis of Dreams (Original mix)
12 » Johan and Johnsen - Taurus (Original mix)
13 » Gabriel Batz - Ripples (Original mix)
14 » Michael Infatuated - First Sight (Original mix)
15 » Yamin ft. Marcie - No One (Original Dub mix)
16 » Stuart C - Project 009 (Original mix)
17 » Sean Marx - You Are Everything (Original Dub mix)
18 » DJ Tatana - Soulmate (Dinka remix)
19 » Hibernate - Left Alone (Original Dub mix)
20 » Gabriel Lukosz ft. Rachele Warner - Last One Out (Original Dub mix)
21 » Jaytech - Deadlock (Original mix)
22 » Ashley Wallbridge - Spiritual Return (Original mix)

Link via DM/PM

Genre: Progressive House/Progressive Trance met soms wat Deep/electro House er doorheen.

Enjoy! :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 20:26

13art

Moderator Mobile
Voor het eerst ook maar eens een setje in elkaar gezet. Hij duurt iets meer als een uur en onder andere de volgende tracks zitten erin:

01 Axwell and S. Ingrosso vs Al Fakir - It's True (original mix)
02 Delerium ft Sarah Mclachlan - Silence (lissa voltraxx remix)
03 Dj Wildcut - I Love Rock 'N' Roll (stevie mycs remix)
04 Kristine W - Feel what you want (mark simmons remix)
05 Jean Elan - Where's your head at (klaas remix)
06 Shaft - Mucho Mambo (Sway) (eric witlox ft garuda remix)
07 Dj Jean - Play that beat (hardwell remix)
08 Paul Johnson - Get Get Down (laidback luke remix)
09 Mell Tierra and Sebastian D ft Stanford - Maximize (firebeatz remix)
10 Oliver Twizt - You're not alone (bingo players remix)
11 Sam Sharp - Roundabout (sander van doorn remix)
12 Desaparecidos vs Walter Master J - Ibiza (aibi man electro mix)
13 Michael Mind - Baker Street (house rockerz remix)
14 Sidney Samson - Riverside (d-t exclusive)

Ben gewoon gaan staan en gaan spelen. Geen voorbereiding, geen nabewerking, niks van dat alles gewoon ruw materiaal dus.
Zitten wel wat foutjes in, soms overstemd een ingemixed nummer een beetje, maar goed al met al wel een redelijke mix. Graag hoor ik nog verder jullie feedback op deze eerste mix :) (Kan ook via pm trouwens)

ow link mag niet meer??? :(
Via de PM dan maar aanvragen als je interesse hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door 13art op 12-03-2009 14:37 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Psst.. haal die link ff weg, dat mag niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
What the hell...hier snap ik niets van...
Van de tafel die ik de afgelopen tijd juist niet veel gebruikt heb trekt de naald enorm veel stof mee. Dat hele ding (wat je uit de arm kan schroeven) bewaar ik ergens anders met het kapje over de naald zeg maar. Deed die het eerst nog prima, is het geluid nu helemaal vern**kt terwijl het praktisch onmogelijk is dat er ook maar iets contact met de naald heeft gehad. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Mijn setje trouwens (ik heb er eindelijk een foto van gemaakt :P)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ravenger/img/IMAG0056s.jpg

Specs;
- Korg Zero 4
- 2x Denon DN-S1200
- Stanton DJ Pro 2000
- Roth Audioblob 2

Audioblob staat niet op de foto, maar voor meer foto's kan je gewoon doorklikken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ravenger op 18-03-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ahhhh, Mr.J.

Nette setup man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Lekker inderdaad, vooral de mixer. :D

Weten jullie nog die ene site die stampvol staat met DJ Rigs?
http://www.djresource.eu/Djsets/

[ Voor 21% gewijzigd door Saturnus op 17-03-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
ravenger schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:20:
Mijn setje trouwens (ik heb er eindelijk een foto van gemaakt :P)
[afbeelding]
Audioblob staat niet op de foto, maar voor meer foto's kan je gewoon doorklikken ;)
Netjes! :)

Heb je kleine handen? Ik heb beide apparaten ooit gebruikt maar nooit zelf gekocht omdat ik de knoppen op de Korg te prielig vind en de jog op de S1200 ook. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Da_maniaC schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:00:
[...]

Netjes! :)

Heb je kleine handen? Ik heb beide apparaten ooit gebruikt maar nooit zelf gekocht omdat ik de knoppen op de Korg te prielig vind en de jog op de S1200 ook. :D
haha, ik heb geen kolenschoppen en ik rag er ook niet enorm mee, dus ik vind het juist wel relaxed :) De nieuwe DN-S3700 vind ik wel fraai tho, maar geen geld ervoor atm en ik wil eerst mn skills een beetje ontwikkelen voordat ik dat soort gear koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Laatst ook de moeite even genomen wat pics te schieten van mn setup:

Afbeeldingslocatie: http://www.nbrew.net/setup1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nbrew.net/setup2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nbrew.net/setup3.jpg

- 2 x Pioneer CDJ-400
- 1 x Pioneer DJM-400
- 2 x Behringer Truth 2031A Monitoren
- 1 x Sennheiser HD202

Koptelefoon moet ik nog n goede voor kopen, opzich bevalt deze me wel maar de enorm lange draad van 3M eraan irriteert me enorm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Hoe bevallen die monitoren?
Ik wil ze volgende week ook gaan kopen om al reference monitoren te gebruiken (naast mijn Dynaudio's) en voor mijn DJ Booth.

Welke speakers had je voor deze behringers en hoe vind je het verschil?

@ Ravenger + Cartman!:
Als jullie beide nog ff je DJ naam en stijl doorgeven kan ik je ev. nog toevoegen aan de TS.

[ Voor 20% gewijzigd door Da_maniaC op 18-03-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saturnus schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:23:
What the hell...hier snap ik niets van...
Van de tafel die ik de afgelopen tijd juist niet veel gebruikt heb trekt de naald enorm veel stof mee. Dat hele ding (wat je uit de arm kan schroeven) bewaar ik ergens anders met het kapje over de naald zeg maar. Deed die het eerst nog prima, is het geluid nu helemaal vern**kt terwijl het praktisch onmogelijk is dat er ook maar iets contact met de naald heeft gehad. :S
Kijk met Stanton naalden uit dat je het meegeleverde kapje niet over de naald heen schuift, maar er van onderen op klikt. Als je het er van voren overheen schuift, schraapt de naald namelijk door het plastic van het kapje en is je naald dus vern••kt.
Kijk dus ff of er een streepje in het plastic is getrokken, als dat zo is en de naald doet het na een grondige schoonmaakbeurt nog niet naar behoren vrees ik het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
1 van de tafels was niet volledig nieuw dus ik heb 2 verschillende kapjes:

Afbeeldingslocatie: http://217.122.93.175/Temp/Element001s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://217.122.93.175/Temp/Element004s.jpg
Foto's maken zonder macro lens is best lastig...
De bovenste zet ik er altijd 'scharnierend' op. Contact met de naald is dan ook erg klein.
Bij de onderste is die kans op contact nog kleiner aangezien die daarzo open is.
(In beide gevallen steekt de naald trouwens niets uit anders heb je natuurlijk niets aan die kapjes.)

Het gaat om de onderste naald. Na wat geclean met stylus cleaner gaat het alweer wat beter maar nog niet zoals van ouds. Zometeen maar weer eens testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Da_maniaC schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:28:
Ik wil ze volgende week ook gaan kopen om al reference monitoren te gebruiken (naast mijn Dynaudio's) en voor mijn DJ Booth.

Ik ben er erg tevreden over maar 1 nadeel kunnen ontdekken laatst. Bij n bepaalde track (Lady Gaga - Just Dance HCCR mix zeg ik uit mn hoofd) gingen de speakers erg 'zoemen' en das vrij irritant. Of dit aan de speakers zelf ligt weet ik niet, wellicht dat dit opgelost is met rubbertjes eronder oid.

edit: vergeten je eerste vraag te beantwoorden nog... :
hiervoor draaide ik op mn Sony home cinema set :+ dus echt vergelijken zit er niet in omdat het heel anders is. Nu snap ik iig. het nut van monitoren want die Sony set had een vertraging van bijna een seconde oid waardoor koptelefoon/speakers compleet out of sync liepen. Nu is dat opzich normaal, maar niet relaxed als je net begint EN je geen monitoren hebt :+
@ Ravenger + Cartman!:
Als jullie beide nog ff je DJ naam en stijl doorgeven kan ik je ev. nog toevoegen aan de TS.
DJ naam heb ik (nog) niet, mn stijl is iig. house momenteel met wat uitstapjes naar progressive en trance.

Trouwens, waarom zou je CD-J800 niet verplaatsen naar Mid-budget? Het scheelt 100e tussen CDJ-400 en CDJ-800 en scheelt toch al gauw weer 400e met CDJ-1000.

[ Voor 24% gewijzigd door Cartman! op 18-03-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Da_maniaC schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:28:

@ Ravenger + Cartman!:
Naam heb ik ook nog niet echt, zet anders gewoon Mr J neer :). De stijlen die ik draai zijn voornamelijk electro house, tech house en minimal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Cartman! schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:42:
[...]

Ik ben er erg tevreden over maar 1 nadeel kunnen ontdekken laatst. Bij n bepaalde track (Lady Gaga - Just Dance HCCR mix zeg ik uit mn hoofd) gingen de speakers erg 'zoemen' en das vrij irritant. Of dit aan de speakers zelf ligt weet ik niet, wellicht dat dit opgelost is met rubbertjes eronder oid.

edit: vergeten je eerste vraag te beantwoorden nog... :
hiervoor draaide ik op mn Sony home cinema set :+ dus echt vergelijken zit er niet in omdat het heel anders is. Nu snap ik iig. het nut van monitoren want die Sony set had een vertraging van bijna een seconde oid waardoor koptelefoon/speakers compleet out of sync liepen. Nu is dat opzich normaal, maar niet relaxed als je net begint EN je geen monitoren hebt :+

[...]

DJ naam heb ik (nog) niet, mn stijl is iig. house momenteel met wat uitstapjes naar progressive en trance.

Trouwens, waarom zou je CD-J800 niet verplaatsen naar Mid-budget? Het scheelt 100e tussen CDJ-400 en CDJ-800 en scheelt toch al gauw weer 400e met CDJ-1000.
Dat zoemen is waarschijnlijk het resoneren met de ondergrond (van wat ik kon zien is het een los tafeltje).
Je zou voor de gein eens 2 plakken rubber of een rubberen muismat onder de speakers moeten zetten om te kijken of het dan over is.

De rede dat de CDJ-800's bij high end staan is omdat je toch vrij veel beginnende DJ's een CDJ-400 ziet kopen maar niet de 800. Veel nieuwe gebruikers lijken dat een gewaagdere stap te vinden.

Zal je naam in de lijst opnemen.
ravenger schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:34:
[...]

Naam heb ik ook nog niet echt, zet anders gewoon Mr J neer :). De stijlen die ik draai zijn voornamelijk electro house, tech house en minimal.
Toegevoegd. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 19-03-2009 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Die rubbers eronder ga ik eens proberen ja, hopelijk werkt t.

Persoonlijk zou ik zelf nog steeds kiezen voor CDJ-400 boven de CDJ-800 omdat de jogwheel exact hetzelfde werkt en de 400 preciezer is (pitchen met 0.02%) en nog wat leuke extra functies heeft. Maar doordat de 400 in Midden valt en 800 in Highend geeft t qua prijs n beetje n vertekend beeld imo, dat bedoelde ik ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Ik zag trouwens dat er ook een irc kanaaltje op tweakers.net is, word ie nog gebruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Door mij iig (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
ravenger schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:20:
Ik zag trouwens dat er ook een irc kanaaltje op tweakers.net is, word ie nog gebruikt? :)
Heb daar ff een keer snel rondgeneusd maar er zit niemand behalve een modje ofzow...
Cartman! schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 08:55:
Persoonlijk zou ik zelf nog steeds kiezen voor CDJ-400 boven de CDJ-800 omdat de jogwheel exact hetzelfde werkt en de 400 preciezer is (pitchen met 0.02%) en nog wat leuke extra functies heeft. Maar doordat de 400 in Midden valt en 800 in Highend geeft t qua prijs n beetje n vertekend beeld imo, dat bedoelde ik ermee :)
Klopt maar dat is ook deels de rede dat de CDJ-800 als een high end product word beschouwd.
Door zijn grotere broertje, maar ook door het feit dat het enkel een MP3/Audio CD deck is en de CDJ-400 voor die grofweg 100 euro minder ook een Mass storage player en MIDI controller etc.

--

Ik zit trouwens net te kijken bij RJShop.nl
Wie wil shoppen moet dat nu doen, want alles is 0 euro!
http://www.rjshop.nl/
(Zal wel iets aan de hand zijn daar) 8)7

[ Voor 62% gewijzigd door Da_maniaC op 19-03-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Nouuuuuu, de Denon DNs-1000 staat er gewoon nog op voor 299 euro (alleen op de flashbanner hoor. ;) )

Maar, ik vind het erg grappig dat ze zeggen dat ze de Numark NS7 bijvoorbeeld nu al op voorraad hebben. :+

[ Voor 51% gewijzigd door Ome_Les op 19-03-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Da_maniaC schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:42:

Ik zit trouwens net te kijken bij RJShop.nl
Wie wil shoppen moet dat nu doen, want alles is 0 euro!
http://www.rjshop.nl/
(Zal wel iets aan de hand zijn daar) 8)7
DIT ARTIKEL IS HELAAS NIET ONLINE TE BESTELLEN
Dit artikel is helaas niet online te bestellen
“Door een storing in ons order management systeem zijn tijdelijk alle prijzen verdwenen, voor een order of informatie kunt u contact opnemen met onze afdeling verkoop via telefoonnummer 0548-597340 of via info@rjshop.nl”

Dit artikel heeft (nog) geen verkoopprijs en is helaas niet online te bestellen omdat:

* voor dit artikel op dit moment nog geen exacte verkoopprijs bekend is.
* de verkoop prijs van dit artikel op aanvraag is.

Neem vrijblijvend contact met ons op of kom langs in onze winkel en wij helpen u graag verden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
DjWannaB2002 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:24:
[...]

DIT ARTIKEL IS HELAAS NIET ONLINE TE BESTELLEN
Dit artikel is helaas niet online te bestellen
“Door een storing in ons order management systeem zijn tijdelijk alle prijzen verdwenen, voor een order of informatie kunt u contact opnemen met onze afdeling verkoop via telefoonnummer 0548-597340 of via info@rjshop.nl”

Dit artikel heeft (nog) geen verkoopprijs en is helaas niet online te bestellen omdat:

* voor dit artikel op dit moment nog geen exacte verkoopprijs bekend is.
* de verkoop prijs van dit artikel op aanvraag is.

Neem vrijblijvend contact met ons op of kom langs in onze winkel en wij helpen u graag verden.
Ja, dacht je nu echt dat je wat kon gaan kopen dan? ;)
Ik kon ook wel zien dat hun WMS systeem eruit lag. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 19-03-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cartman! schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 08:55:

Ik zelf heb de CDJ-800 MK2 en heb ook de CDJ-400 geprobeert, maar vind die grote jongen toch fijner om mee te werken, ondanks dat de 400 wat meer functies heeft betreffende afspeel mogelijheden van diverse media. Komt ook omdat ik regelmatig in clubs met CDJ 1000 MK2/MK3's werk en gewend ben. Maar voor thuis gebruik vind ik de CDJ 1000 weer overkill en natuurlijk het prijskaartje wat je per stuk betaald voor zo'n machine. :)

Iemand hier ook ervaringen met beatport, in de zin van dat je soms tracks niet kunt downloaden omdat ze dan territory restricted zijn. Nou, heb ik al een paar nummers geluisterd die ik dan wel zou willen downloaden en blijkt dat je die niet kan kopen vanwege dat territory gedoe. Ik vind dat jammer, je betaald er tenslotte ervoor. Dat vind ik toch een minpuntje van beatport, zet die tracks dan niet online. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:25
Je kunt kijken of het nummer al (eerder) is gereleased op een ander label waardoor hij wel beschikbaar is en soms zelfs ook nog goedkoper. Ik ben het met je eens dat het erg irritant is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Yep, heb ik ook wel eens, zelfs met Nederlandse DJs als Laidback Luke of zo. Vaak is op een ander label al een eerdere release (of later), maar ik vind het een beetje vreemd waarom dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Toevallig dat iemand hier vandaag het onderwerp beatport aan kaart. :)
Ik zit zelf toevallig even rond te kijken of http://www.dance-tunes.com niet wat is om gebruik van de gaan maken.
Ik vind het zelf namelijk belachelijk dat er nog niet eens exact op mijn muziekstijl (Hardstyle) gefiltered kan worden bij beatport. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:40

Saven

Administrator

Hardstyle is dan ook niet echt een muziekstijl te noemen.

:')
j/k

Anyways. Binnekort setje KRK's RP8 halen. Zit alleen nog te twijfelen of ik de G1 ergens vandaan ga toveren, of de G2 ga halen in de winkel.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Anoniem: 130680 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:00:
Ik zelf heb de CDJ-800 MK2 en heb ook de CDJ-400 geprobeert, maar vind die grote jongen toch fijner om mee te werken, ondanks dat de 400 wat meer functies heeft betreffende afspeel mogelijheden van diverse media. Komt ook omdat ik regelmatig in clubs met CDJ 1000 MK2/MK3's werk en gewend ben. Maar voor thuis gebruik vind ik de CDJ 1000 weer overkill en natuurlijk het prijskaartje wat je per stuk betaald voor zo'n machine. :)
Ja, ieder zn persoonlijke smaak natuurlijk. Ik heb wel n paar keer mogen spelen met CDJ800's en 1000's maar vind de kleine jog geen nadeel en misschien zelfs een voordeel. Opzich gebruik ik de meeste features niet (effects, beatloops, midi) maar vind ze lekker compact en goed reageren. De werking van de jog is verder gelijk aan de 800, behalve dan de grootte.
Iemand hier ook ervaringen met beatport, in de zin van dat je soms tracks niet kunt downloaden omdat ze dan territory restricted zijn. Nou, heb ik al een paar nummers geluisterd die ik dan wel zou willen downloaden en blijkt dat je die niet kan kopen vanwege dat territory gedoe. Ik vind dat jammer, je betaald er tenslotte ervoor. Dat vind ik toch een minpuntje van beatport, zet die tracks dan niet online. :X
Ja, enorm irritant. Ik koop ook wel eens tracks bij Beatport. Mooie shop maar die restrictie is mateloos irritant. Soms wil ik gewoon een track kopen en wil het niet vanwege dat en zit ik daarna op google maar te zoeken naar een 'gratis' versie. Dan sla je imo de plank mis aangezien ik er gewoon voor WIL betalen maar het mag niet 8)7

Niet online zetten is niet het ding, iemand in de USA mag die track bijv. wel weer kopen. Komt door spreiding van labels enzo begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Da_maniaC schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:41:
Ik zit zelf toevallig even rond te kijken of http://www.dance-tunes.com niet wat is om gebruik van de gaan maken.
Ik vind het zelf namelijk belachelijk dat er nog niet eens exact op mijn muziekstijl (Hardstyle) gefiltered kan worden bij beatport. :/
Kijk ook eens op djdownload.com
Verder is er op djrecource.eu een uitgereid topic over online winkels waar je platen/mp3 kan kopen in allerlei genre. Moet ik zelf ook nog uitzoeken. Gebruik zelf het meeste djdownload en dance-tunes nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 16:33

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik koop ook bij Beatport en als er een restrictie op zit dan is er 9 van de 10 keer wel een ander label die de track wel aanbied, dus zoveel problemen heb ik er niet mee. Wat ik dan wel storend vind is dat ze te zien zijn in de lijst.

Mijn top ergernis is wel dat ze sommige tracks echt 20x laten zien, omdat dan het label anders is, het nog een keer is uitgebracht of onderdeel is van een compilatie. :/

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
Krizzie schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:32:
Ik koop ook bij Beatport en als er een restrictie op zit dan is er 9 van de 10 keer wel een ander label die de track wel aanbied, dus zoveel problemen heb ik er niet mee. Wat ik dan wel storend vind is dat ze te zien zijn in de lijst.

Mijn top ergernis is wel dat ze sommige tracks echt 20x laten zien, omdat dan het label anders is, het nog een keer is uitgebracht of onderdeel is van een compilatie. :/
Of via een proxy in de USA inloggen, dan kan je de track vaak wel downloaden EN je betaald in Dollars ipv Euros. De wisselkoers die ze aanhouden is 1 euro = 1 dollar, dus dat kan nogal veel geld schelen ;)
Da_maniaC schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:41:
Hardstyle is iets wat wereldwijd niet echt groot is (en zeker in de usa volgens mij niet). Dus opzich niet zo vreemd dat ze het niet hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door descon op 20-03-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Hey mensen.
Ik draai zelf al 12 jaar als dj en ben me sinds 2 jaar echt gaan intreseren in het draaien en mixen van platen.
Ik werk al 1,5 jaar in een danscafe en daar mix ik ook af en toe.
Setup steld daar niet veel voor maar het mixen gaat er al aardig op.
-Numark MP302 (dubbele cd speler)
-Behringer XENIX 1622FX 16-input 2/2-bus mixer / 24-bit fx proc
-En en cheape koptelefoon omdat die daar nog wel eens kapot valt :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Laatst heb ik even met een leuke setup mogen spelen.Hij had een aardige setup staan
waaronder 2x de CDJ-800 en 2x technics snelstarters ( type weet ik niet ).

En dat heeft mij uiteindelijk overgehaald om zelf een setup te gaan kopen.
Mijn ouders hebben mij de zolderkamer ter beschikking gesteld om mijn hobby in uit te oefenen.
Ik ben nu bezig met het verbouwen van deze kamer.En Ook bezig om een meubel voor mijn aankomende setup de maken ( ben in het dagelijkse leven timmerman dus dat maakt het een stuk makkerlijker.)

Over 2 weken wil ik de kamer klaar hebben en dan ook meteen goed beginnen.Maar ik vind het zo moeilijk om te kiezen welke cd spelers ik moet nemen.Maar dit weekend ga ik de eerste winkels af.
(versterker + luidsprekers is al in orde)
Nu heb ik hierverder weinig ervaring mee en heb dus een aantal vragen.
De Cdj-800 bevalt mij erg goed maar heb er nog niet zo heel lang mee gespeeeld. ( 2 uur ongeveer )
en wil ook wel wat andere spelers uitprberen.
-Kan je in winkels de cd spelers uitproberen ?
-Welke winkels in overijssel zijn het waard om even te gaan kijken of moet ik ze verder weg zoekken. ( heb de de sites van de winkels in de ts al even bekeken).

Alvast bedankt gr tooter

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
In Rijssen zit RJ Shop die vrij groot is naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
descon schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:40:
[...]

Hardstyle is iets wat wereldwijd niet echt groot is (en zeker in de usa volgens mij niet). Dus opzich niet zo vreemd dat ze het niet hebben.
Ze hebben het wel, er is echter geen goede verdeling van de genre's vind ik bij Beatport.
Ik heb van iemand anders trouwens gehoord dat er binnekort op [url]http://www,hardstyle.com[/url] ook een mp3 portal de lucht in gaat.
Cartman! schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:14:
In Rijssen zit RJ Shop die vrij groot is naar mijn idee.
Redelijk groot en best nette service.
Jammer dat de verkopers/eigenaren nogal 'biased' zijn.
Een setje Dynaudio BM12A's word afgedaan als vergelijkbaar met monitoren uit de Behringer serie omdat ze zelf enkel Fostex monitoren verkopen en ze op deze manier aan de klant proberen te slijten.

Ik deed echt prima zaken met ze totdat ik dat antwoord kreeg... als je in 3-4 maanden tijd zo'n 5 a 6.000 eu. uitgeeft bij een winkel en dezelfde verkoper die je telkens helpt komt ineens met dat soort dingen op de proppen zetten ipv wat eerlijke know-how dan verlies ik natuurlijk snel het vertrouwen.
(Laat natuurlijk niet buiten beschouwing dat de algemene service en het aanbod aardig zijn... als iets goedkoper is dan bij de concurrent...gewoon bestellen).
tooter schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:03:
Over 2 weken wil ik de kamer klaar hebben en dan ook meteen goed beginnen.Maar ik vind het zo moeilijk om te kiezen welke cd spelers ik moet nemen.Maar dit weekend ga ik de eerste winkels af.
(versterker + luidsprekers is al in orde)
Nu heb ik hierverder weinig ervaring mee en heb dus een aantal vragen.
De Cdj-800 bevalt mij erg goed maar heb er nog niet zo heel lang mee gespeeeld. ( 2 uur ongeveer )
en wil ook wel wat andere spelers uitprberen.
-Kan je in winkels de cd spelers uitproberen ?
-Welke winkels in overijssel zijn het waard om even te gaan kijken of moet ik ze verder weg zoekken. ( heb de de sites van de winkels in de ts al even bekeken).

Alvast bedankt gr tooter
Ik kan je een aantal dingen aanraden... RJ Shop is idd een winkel waar je alles kan proberen maar let dus op het verhaal hierboven. (Laat je niet overhalen door de verkoper vorm je eigen mening en geef deze gewoon hier, zodat iedereen hier je een eerlijk advies kan geven).

Er zijn ook winkels als Feedback(.nl). Nu ken ik zelf alleen het filiaal in Eindhoven en dat vind ik echt onwijs.
Zo goed als alle DJ apparatuur die er staat kan worden uitgeprobeerd (als je wat specifieks wil bel dan eerst of het er staat). Echter weet niet iedere verkoper het mijne van alle apparatuur.
(Er lopen soms wat mensen rond met enkel PA ervaring maar ook wat jonge knoppers die zelf draaien).
Ze hanteren echter wel webshop prijzen wat het zeker interessant maakt.
Ik heb er zelf op een hele middag zo goed als alle apparatuur uit lopen proberen op mijn gemak.
Desondanks dat ze niet voor ieder assortiment (wel voor een gedeelte) iemand met echte kennis in huis lijken te hebben is de service wel goed vind ik.

Als je trouwens zit te twijfelen.... zie de discussie hier een paar posts boven CDJ-400 vs 800.
CDJ-400 heeft meer features de 800 en vooral zijn grote broertje kom je erg veel in clubs tegen.
De enige reden dat ik binnekort ook nog zo'n ding aan ga schaffen.
(Ben wel een beetje anti-pioneer vanwege hun hoge prijzen en arrogante houding in het DJ wereldje).
De 800 is een goede keuze omdat hij zeer veel lijkt op de CDJ-1000 alleen wat minder features heeft.
Word vaak door mensen aangeraden die veel in clubs draaien en niet het geld uit willen geven voor een CDJ-1000 bij hen thuis.

Dan heb je weer de keus van de concurrent waar ik zelf erg over te spreken ben...Denon.
Die hebben onlangs een nieuwe tabletop CD speler gelanceerd de S3700 welke op papier de vloer aanveegt met de CDJ serie.
Je leest echter bijna overal dat er bij Denon veel features net wat anders werken (lees: de ingewikkelde dingen moet je even leren/oefenen).
Veel mensen zijn daar bang voor... ik heb nu bijna een jaar de HS5500 en vind hem nog steeds super bevallen.
Dat is dan ook het uitgangspunt van mijn set thuis, 2 of 3 totaal verschillende decks om ervaring te hebben met deze allemaal.

[ Voor 75% gewijzigd door Da_maniaC op 20-03-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da_maniaC schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:25:
Als je trouwens zit te twijfelen.... zie de discussie hier een paar posts boven CDJ-400 vs 800.
CDJ-400 heeft meer features de 800 en vooral zijn grote broertje kom je erg veel in clubs tegen.
De enige reden dat ik binnekort ook nog zo'n ding aan ga schaffen.
(Ben wel een beetje anti-pioneer vanwege hun hoge prijzen en arrogante houding in het DJ wereldje).
De 800 is een goede keuze omdat hij zeer veel lijkt op de CDJ-1000 alleen wat minder features heeft.
Word vaak door mensen aangeraden die veel in clubs draaien en niet het geld uit willen geven voor een CDJ-1000 bij hen thuis.
Dat is voor mij de preciese redenen geweest om de CDJ-800 aan te schaffen. Niet dat ik 2 x CDJ-1000 MK3 kan betalen. Daarentegen heb ik wel weer een DJM800 mixer erbij genomen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. :) Het enigste wat ik dan wel jammer vind, is dat ze geen waveform op die CDJ-800 hebben zitten, is toch wel handig. Maar ja vroeger met de old skool Techniks SL1200/10 MK2 had je ook geen waveform e.d. en moest je gewoon platen inmixen op kennis van de structuur van de spelende track, door goed te luisteren hoe het nummer in elkaar stak.
Da_maniaC schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:25:

Dan heb je weer de keus van de concurrent waar ik zelf erg over te spreken ben...Denon.
Die hebben onlangs een nieuwe tabletop CD speler gelanceerd de S3700 welke op papier de vloer aanveegt met de CDJ serie.
Je leest echter bijna overal dat er bij Denon veel features net wat anders werken (lees: de ingewikkelde dingen moet je even leren/oefenen).
Veel mensen zijn daar bang voor... ik heb nu bijna een jaar de HS5500 en vind hem nog steeds super bevallen.
Dat is dan ook het uitgangspunt van mijn set thuis, 2 of 3 totaal verschillende decks om ervaring te hebben met deze allemaal.
Alleen het vervelende is dat je in de clubs, festivals en andere feesten waar je zou kunnen en mogen draaien geen Denon CD spelers tegenkomt. Het is allemaal Pioneer wat de klok slaat. En vaak natuurlijk de CDJ-1000 MK2/3 versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Anoniem: 130680 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:37:
[...]
Alleen het vervelende is dat je in de clubs, festivals en andere feesten waar je zou kunnen en mogen draaien geen Denon CD spelers tegenkomt. Het is allemaal Pioneer wat de klok slaat. En vaak natuurlijk de CDJ-1000 MK2/3 versies.
Daarom zeg ik ook, dat ik een set met verschillende decks wil voor mezelf. ;)
Ik kan mijn kunsten ook lekker vertonen op Denon materiaal en vind het prima werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb destijds toen ik mn gear ging bestellen wel even gekeken naar Denon maar t ziet er allemaal zo 'playmobil' uit, ik kan er niks aan doen. Het zullen vast goede producten zijn maar Pioneer straalt toch net even meer uit dat het om professioneel spul gaat.

Ik koop mn spullen tot nu toe altijd bij New Line. Perfecte service, prima prijzen en snelle levering. Ik ben er nog nooit geweest verder, Harlingen is een beetje een onmogelijke plaats om 'even' heen te gaan vanuit 90% van t land :+

Feesten en discotheken hier werken bijna allemaal ook met Pioneer. Het is ook allemaal erg duur in vergelijking met andere merken, maar geef ze eens ongelijk...bedrijven kopen t toch wel want de meeste DJs draaien alleen op Pioneer apparatuur...omdat ze niet anders gewend zijn....omdat overal Pioneer staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Erg bedankt voor de tips.
Ik was zeker van plan om eerst even rond te kijken en veer info op te gaan doen omdat ik zelf nog Weinig ervaring heb met dit soort aparatuur.En omdat het veel geld kost.
Veel mensen hebben mij aanbevolen om eerst met wat mid range spul te beginnen.
(setjes van numark denon enz enz.)
Nu wil ik wel eens weten hoe de meesten van jullie zijn begonnen.

Heb je het eerst geprobeerd met een goedkopere set? en heb je gaandeweg je gear geupgrade?
Of ben je meteen voor de volle hap gegaan?

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tooter schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:03:

Heb je het eerst geprobeerd met een goedkopere set? en heb je gaandeweg je gear geupgrade?
Ik heb het geleerd op dure club apparatuur voor zo,n 20 jaar geleden, ik werkte daar toen nog in de garderobbe. .Daar haden ze 3 Technics SL1200 tafels en een Dateq 7.3 LPM mengtafel. Ik had toen ook al een behoorlijke platen collectie thuis puur om te luisteren in eerste instantie. Door in de rustige uurtjes goed te kijken naar de lokale DJ die daar stond. Daarvoor als ik zelf op stap ging checkte ik ook altijd even de DJ booth. Maar in die periode waren er nog steeds niet veel DJ's in Groningen die het mixen en turntablelism beheersten op een enkeling na. De meesten lieten de platen nog gewoon ouderwets uitdraaien tot het einde en stopten dan het nieuwe nummer er in als het spelende liedje langzaam zachter werd. Ik ben begonnen met het mixen van R'n B en Hip-hop platen. Dat is moeilijker omdat de beats niet als een zodanige 4 too floor house beat overkomt, maat het is wel hetzelfde als je gaat mee tellen. Daarnaast krijg je al gauw met de vocalen van de songs te maken en dat betekent over het algemeen dat je niet de nummers al te lang kan inmixen of uitmixen. Ik vroeg gewoon aan de bedrijfsleider van de tent waar ik werkte als garderobbe medewerker of ik niet eens wat mocht oefenen als er bij voorbeeld overdags de drank voorraad werd aangevuld, nou dat was totaal geen probleem. En zo ben ik begonnen met mijn hobby. :) Al snel vond ik het zo leuk dat ik snel 2 gloednieuwe SL 1210 MK2 aanschafte en een goedkoop mixertje van Numark, waar ik jarenlang thuis plezier van heb gehad. :) Ik had de mazzel dat mijn ouders toendertijd een deel mee betaalde en dat het toen toch nog een kleine 1500 guldens totaal gekost heeft. Toen waren Technics tafels ook al stevig aan de prijs.

Nu vandaag de de dag heb ik nog steeds die 2 SL1210 MK2 tafels, 2 CDJ-800 MK2 en 1 DJM800 mengtafel, alleen moet ik eigenlijk nieuwe monitoren hebben, want die boxen van mij zijn inmiddels ook niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik was zeker van plan om eerst even rond te kijken en veer info op te gaan doen omdat ik zelf nog Weinig ervaring heb met dit soort aparatuur.En omdat het veel geld kost.

Aangezien ik met mijn 13 al ben begonnen te prielen met audio apparatuur had ik destijds nog geen high end spul staan. :)
Dit veranderde bij mij echter aangezien ik een paar jaar later iemand leerde kennen die samen met mij drive-in shows en licht/geluid verhuur wilde gaan doen.
Hij had destijds al wat meer apparatuur dan mij en als dat balletje eenmaal goed gaat rollen zie je echt allerhande apparatuur voorbij komen omdat je zelf nieuwe spullen koop, sets samenstelt etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 20-03-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zit ff enthousiast naar Hardcore Top 100 mixed by Buzz Fuzz te luisteren en die Behringers kunnen echt extreem hard >:) Mn DJM-400 master-out staat half open en de input limiters staan helemaalnaar beneden nog (dus ze limitten zoveel mogelijk nog dus(!)). Kwaliteit vind ik echt super, als je twijfelt...zeker doen want ze zijn het geld waard!

Mn buren zullen wel een teringhekel aan me hebben nu overigens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger

Vroeger toen ik klein was klootte ik wel met hele oude spullen maar dat was nooit serieus. Ik kreeg 2 jaar geleden eens traktor op mn computer en toen begon het wel hard te kriebelen en vorig jaar een set gekocht. Op mn mixer heb ik niet bezuinigd want ik wilde gewoon meer dan 1 effect unit, feitelijk gekozen tussen de Evo 4 van Ecler en de Korg Zero 4. Toch maar voor de korg gegaan omdat ik niet kon wachten tot die Ecler uit kwam :) Voor CD spelers ik ben wel voor midrange CD spelers gegaan, dus gewoon A-merk instappers. Voor de Denon DN-S1200 gekozen vanwege alle features als midi en mass storage.
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.