Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste
Acties:
  • 176.245 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ik krijg nu eindelijk push mail binnen via Windows Live, en het werkt erg goed.
Sync frequentie tussen 11uur 59 en 12uur gezet... i.p.v. van always en zorg ervoor dat je outlook gesloten is als je gebruik maakt van outlook connector anders zie je alleen maar connecting staan.

weet iemand toevalig of ik ook mijn outlook agenda kan syncen met windows live.. of weet iemand andere oplossingen om je outlook agenda te syncen met de x1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

RickXX schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:59:
...zit er in mijn toestel van 650 euro...
Dit soort opmerkingen zie ik hier wel vaker voorbij komen. We hebben/willen allemaal een X1 en weten dus dondersgoed hoeveel hij (zij? ;) ) kost...wat voegt dit toe aan je vraag?

Even wat anders ik gebruik vaak het spb panel vanwege de handige contacten pagina, maar als je dan een sms ontvangt dan krijg je een pop up schermpje met een preview.
Klik je vervolgens op het sms icoon op je scherm, dan wil het regelmatig gebeuren dat het toestel van alles doet, maar mooi niet naar mijn inbox voor sms gaat.

Ook verwijder ik in het WM menu we eens het bericht en vervolgens blijft spb bovenin het scherm naast de start-knop weergeven dat er nog een nieuw bericht is. (terwijl ik hem al verwijderd heb). Als ik daar dan op klik krijg ik gewoon weer de preview van het berich te zien!

Hebben meer mensen dit "probleem" en eventueel een remedie hiervoor? Het is behoorlijk irritant om iedere keer je x1 daarvoor opnieuw te moeten starten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er nu wel of geen radio op de x1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:40:
Zit er nu wel of geen radio op de x1?
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:49:
[...]

Als je nog beter had gezocht, had je kunnen vinden dat er zelfs een dedicated panel voor is. Dus ja, incl RDS ontvanger.. ;)
Tsunami schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:56:
Uh, dat is een FM receiver. Radio luisteren geen probleem, radio maken kan idd niet. Externe FM transmitter aansluiten is geen probleem uiteraard.
Aai mi gado gado...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:37:
[...]

Ik weet niet of het onzin is of niet, maar nu ik die proxy uitgezet heb werkt het wel gewoon...
bij mij werkte msn inderdaad ook met de proxy aan.uitgezet voor youtube (ook vodafone x1)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickXX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
ppaddo schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 08:52:
[...]

Dit soort opmerkingen zie ik hier wel vaker voorbij komen. We hebben/willen allemaal een X1 en weten dus dondersgoed hoeveel hij (zij? ;) ) kost...wat voegt dit toe aan je vraag?
Toevoegen doet het vrij weinig, dat ben ik met je eens. Het is meer subtiel mijn frustratie uitten dat ik een enorm duur toestel heb en ik nog geen FM transmitter er in heb zitten terwijl dit bij vele Nokia N-series standaard is. Daar baal ik een beetje van dus ik denk dat ik daarom die subtiele opmerking in mijn post heb verwerkt. Maar ik ben het met je eens, het voegt niets toe.

@Wesley. Ja er zit wel een radio in de Xperia. Alleen ontbreekt de functie om zelf "radio" uit te zenden. Als je bijv in de auto zit en je wilt je eigen muziek luisteren via je autoradio kan dit door op je telefoon en je radio een frequentie in te stellen en vervolgens vanaf je telefoon een radio signaal naar de autoradio te sturen. Super stukje techniek welke de Xperia helaas niet heeft ingebouwd kan ik nu concluderen. Er bestaan voor deze functie wel externe "fm transmitters". Xperia en radio is iig volmondig ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:56:
Uh, dat is een FM receiver. Radio luisteren geen probleem, radio maken kan idd niet. Externe FM transmitter aansluiten is geen probleem uiteraard.
|:( Excuse me, was laat :z :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:51:
Zojuist is m'n Xperia geleverd (vet snel trouwens, afgelopen maandag besteld via t-mobile).

Alleen hij loopt constant vast, vet irri.. plopt gewoon uit. Is dit een bekende fout? of ben ik gewoon de sjaak zeg maar?

Verder zit er een sticker op dat ik m'n 4gb kaartje moet bestellen en wordt er verwezen naar de support kaart. Die zit helemaal niet in de doos. Als ik vervolgens gewoon naar de site ga, moet ik m'n imei nummer invoeren, alleen dan kom ik vakjes te kort.. of doe ik nu iets fouts?Op de doos staat er geen 01 achter het imei nummer en als je *#06# belt wel.. handig :), nu alleen nog dat vastlopen..
Uit Uit of gaat ie gewoon op standbye wat instelbaar is .... (en zo hoort, daar het scherm enorm veel batterij slokt)

@anderen: vodafone (toestel) hier en msn en youtube werken gewoon met proxy aan .... vraag me wel af waarom dat zo verschillend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand agendaone al geprobeerd? Ik kon niet leven met de standaard agenda overzichten welke door WM worden gegenereerd daarvoor is dit zeker de oplossing! Kortom met agendaone heb je nette leesbare overzichten van je afspraken welke niet onhandig in kolommen zijn opgedeeld zoals bij WM.

Hoe kom je in het programma: In het today scherm wordt je doorgelinkt en in start agenda ook. Alles wordt zonder problemen overgenomen en geeft geen problemen met synchroniseren.

Nu komt het "probleem" in het spb mobile shell panel linkt hij niet door naar agendaone maar naar de standaard WM agenda (als ik op de afspraken klik in het spb today scherm, via start agenda uiteraard wel) en dit heb ik ook niet aan kunnen passen zodat dit wel mogelijk wordt. Heeft iemand de oplossing of een tip?

http://www.developerone.com/agendaone/

Mochten iemand nog soortgelijke programma's hebben gevonden: graag jullie ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RickXX schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:15:
[...]

Toevoegen doet het vrij weinig, dat ben ik met je eens. Het is meer subtiel mijn frustratie uitten dat ik een enorm duur toestel heb en ik nog geen FM transmitter er in heb zitten terwijl dit bij vele Nokia N-series standaard is. Daar baal ik een beetje van dus ik denk dat ik daarom die subtiele opmerking in mijn post heb verwerkt. Maar ik ben het met je eens, het voegt niets toe.

@Wesley. Ja er zit wel een radio in de Xperia. Alleen ontbreekt de functie om zelf "radio" uit te zenden. Als je bijv in de auto zit en je wilt je eigen muziek luisteren via je autoradio kan dit door op je telefoon en je radio een frequentie in te stellen en vervolgens vanaf je telefoon een radio signaal naar de autoradio te sturen. Super stukje techniek welke de Xperia helaas niet heeft ingebouwd kan ik nu concluderen. Er bestaan voor deze functie wel externe "fm transmitters". Xperia en radio is iig volmondig ja!
Oke das mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:48:
[...]

bij mij werkte msn inderdaad ook met de proxy aan.uitgezet voor youtube (ook vodafone x1)
OW, ik heb net mijn telefoon opnieuw opgestart en merkte dat heel internet niet werkte.
Kijk ik bij proxy die inderdaad uitstond, alles gegevens weg die daar stonden.
Dus ff weer instellen en kijken of mijn mail nog steeds werkt...
Echt vaag allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:21

Yucko

One clown to rule them all !

RickXX schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:15:
[...]

De Nokia N-series en de Xperia bedienen beide een totaal ander doelgroep. Net zoals de E-series ook een totaal andere lijn is als de N-series.

Simpelweg zeggen dat je op dit toestel, puur omdat hij zoveel (meer) kost, dan ook een fm-transmitter verwacht is een beetje loze uitspraak.

De Xperia is mijn inziens nog altijd een business foon.

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 04-01-2009 10:00 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:06
Ik heb nog een leuk stukje software gevonden: Pocketdos, dit is een DOS emulator, ik heb Windows 3.0 er nu ook op draaien, je hebt er niets aan, maar gewoon omdat het kan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ik ben Vrijdag in het bezit gekomen van de Xperia en tjonge jonge, dit moest ik even kwijt:

Wat een verademing ten opzichte van de Toch Diamond!

Voor de Diamond heb ik heeel lang gezocht naar een ROM die meer stabiliteit gaf, snel was en een langere levensduur van de accu had. Had soms wel twee keer op een dag een freez en onverklaarbare fenomenen (functies die het opeens niet meer doen, spontane resets,etc). De stabielste ROM was natuurlijk ook niet de snelste....

Nu op de Xperia heb ik maar 1 nadeel ontdekt tot nu toe: De ontvangst. Deze is slechter dan de Diamond echter niet echt slecht. heb overal wel ontvangst. Misschien dat een nieuwe Radio ROM hier uitkomst kan bieden. Prachtig toestel. Het is een tweedehands toestel en heeft een scheurtje bij de styles. Kijk wel hoe het verder gaat. Als het zo blijft dan doe ik er niets aan.

Just my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
terug van weggeweest.. heb even een vraagje.. ik wil mijn tmobile-rom toch maar flash naar een gewone rom versie dit vanwege msn etc.. *tenminste geen gekloot meer met gekraakte versies hoop ik.

Maar nu is het zo dat ik mijn smsjes niet kwijt wil.. vroeger had ik altijd myphoneexplorer maar met windowsmobile zou ik niet weten hoe dat moet en kan ook geen programma's vinden hiervoor. En activesync werkt niet meer want die koppelt zich aan een niet bestaand account :S..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

running man schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:34:
Ik ben Vrijdag in het bezit gekomen van de Xperia en tjonge jonge, dit moest ik even kwijt:

Wat een verademing ten opzichte van de Toch Diamond!

Voor de Diamond heb ik heeel lang gezocht naar een ROM die meer stabiliteit gaf, snel was en een langere levensduur van de accu had. Had soms wel twee keer op een dag een freez en onverklaarbare fenomenen (functies die het opeens niet meer doen, spontane resets,etc). De stabielste ROM was natuurlijk ook niet de snelste....

Nu op de Xperia heb ik maar 1 nadeel ontdekt tot nu toe: De ontvangst. Deze is slechter dan de Diamond echter niet echt slecht. heb overal wel ontvangst. Misschien dat een nieuwe Radio ROM hier uitkomst kan bieden. Prachtig toestel. Het is een tweedehands toestel en heeft een scheurtje bij de styles. Kijk wel hoe het verder gaat. Als het zo blijft dan doe ik er niets aan.

Just my 2 cents..
Heb je een X1 gekocht met een scheurtje :| ? Ik kan je op een presenteerblaadje geven dat die verder uit zal scheuren, niet echt handig.
Wat heb je er voor betaalt eigenlijk?

Overigens asociaal van de verkoper om een telefoon zo te verkopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:26:
[...]
Heb je een X1 gekocht met een scheurtje :| ? Ik kan je op een presenteerblaadje geven dat die verder uit zal scheuren,
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarop je dit baseert? Mijn W44 toestel heeft ook een kleine scheur in de ronding nabij de stylus en die zit daar al zo'n maand. Het is een heel braaf scheurtje, want hij zit daar heel rustig niets te doen. Oftewel het wordt niet groter of wat dan ook. Als ik zo het scheuren verhaal volg heb ik ook niet echt het idee dat gesignaleerde scheuren na verloop van tijd groeien.

Ik kan het uiteraard mis hebben...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:26:
[...]

Heb je een X1 gekocht met een scheurtje :| ? Ik kan je op een presenteerblaadje geven dat die verder uit zal scheuren, niet echt handig.
Wat heb je er voor betaalt eigenlijk?

Overigens asociaal van de verkoper om een telefoon zo te verkopen |:(
Het is een klein scheurtje die eigenlijk niet opvalt maar omdat ik wist van het scheurtjes probleem heb ik er bijna met een loep op gezeten en toen zag ik het.

De eigenaar wist het niet. Heb hem natuurlijk niet te duur maar om nou prijzen te gaan roepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 17:10
Zucht... Mijn Xperia is van m'n bed gevallen. Nu doet het scherm het niet meer :S. Morgen maar teruggaan naar de Vodafone winkel om em te laten repareren. Ik had wel verwacht dat de Xperia tegen een stootje kon :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
SoundWave729 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:28:
Zucht... Mijn Xperia is van m'n bed gevallen. Nu doet het scherm het niet meer :S. Morgen maar teruggaan naar de Vodafone winkel om em te laten repareren. Ik had wel verwacht dat de Xperia tegen een stootje kon :S.
Gister nacht 8)7 heb ik mijn tel ook twee keer laten vallen op de stenen, batterijklepje viel eraf en batterij eruit, voor de rest niks aan de hand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik bezit sinds enige tijd ook een X1 (van Vodafone) en ben er erg tevreden over, batterij goed, al laten vallen zonder problemen en nog geen scheurtje te zien.

Maar ik heb wat muziek gekocht via I-tunes, en krijg het niet voor elkaar om dit op mijn X1
te laten draaien. Weet iemand misschien hoe dit wel kan?

Ik heb al wat gezocht op de verschillende topics over de X1 en heb het prgrammaatje "Salling Media Sync" gevonden maar dit heeft mij niet verder geholpen. Ik krijg de melding dat ik over moet stappen naar "Windows Media Player 11 or greater" en ik deze niet kan vinden op het Internet.

Kan iemand mij misschien helpen om mijn *.m4p bestanden af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:58:
Hallo, ik bezit sinds enige tijd ook een X1 (van Vodafone) en ben er erg tevreden over, batterij goed, al laten vallen zonder problemen en nog geen scheurtje te zien.

Maar ik heb wat muziek gekocht via I-tunes, en krijg het niet voor elkaar om dit op mijn X1

Ik heb al wat gezocht op de verschillende topics over de X1 en heb het prgrammaatje "Salling Media Sync" gevonden maar dit heeft mij niet verder geholpen. Ik krijg de melding dat ik over moet stappen naar "Windows Media Player 11 or greater" en ik deze niet kan vinden op het Internet.

Kan iemand mij misschien helpen om mijn *.m4p bestanden af te spelen?
ff googlen op coreplayer voor windows mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:58:

Muziek kopen? Wel oke, kuche, dan zal het wel om DRM gaan als ie om mediaplayer 11 gaat janken ....

Coreplayer draait ook mp4 bestanden, als je dat bedoelt met hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:21

Yucko

One clown to rule them all !

Danielson schreef op zondag 04 januari 2009 @ 10:57:
Ik heb nog een leuk stukje software gevonden: Pocketdos, dit is een DOS emulator, ik heb Windows 3.0 er nu ook op draaien, je hebt er niets aan, maar gewoon omdat het kan 8)
Stoer!

Zie zelfs dat The Secret of Monkey Island zou draaien onder PocketDOS.

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketdos.com/images/PPC/Monkey.gif

Die ga ik even zoeken en uitproberen deze week >:)

en meteen even kijken of Day of The Tentacle ook wil

[ Voor 15% gewijzigd door Yucko op 05-01-2009 08:09 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
JaJoah schreef op maandag 05 januari 2009 @ 08:08:
[...]

Stoer!

[afbeelding]

Wauw!

super stoer! ik ga het gelijk ook even uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Daar heb je ScummVM toch voor (voor DotT en Monkey Island tenminste) 8)7
Heb net even Street Rod (nostalgie) getest en op het feit na dat de touchscreen een beetje afwijkt doet die het goed, met geluid :D

[ Voor 77% gewijzigd door CyPh op 05-01-2009 14:45 . Reden: Street Rod getest ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:59
Ik heb net Nav N Go iGO 8.0.0.31442 voor PDA geinstalleerd maar ik krijg het niet aan de praat.

Zodra ik het icoontje aanklik dat bij mijn programma lijst staat gebeurt er gewoon helemaal niks.. hij komt ook niet bij taakbeheer te staan ofzo :/

Heeft iemand al een keer hetzelfde probleem meegemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Laatst online: 14-08 16:10
Nano2009 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:58:
Ik heb net Nav N Go iGO 8.0.0.31442 voor PDA geinstalleerd maar ik krijg het niet aan de praat.

Zodra ik het icoontje aanklik dat bij mijn programma lijst staat gebeurt er gewoon helemaal niks.. hij komt ook niet bij taakbeheer te staan ofzo :/

Heeft iemand al een keer hetzelfde probleem meegemaakt ?
8.3 werkt wel, mits de goede Dat.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ook al gehad dat de klok plots achter staat?

Ik heb dat gisteren voor het eerst gezien. Ik keek op de X1 en deze gaf aan 22:01 en de andere klokken thuis 22:19.
Eerst dacht ik aan een refresh van het panel, maar dit leverde niks op. Dan heb ik atomic clock synch gestart en deze heeft de klok terug correct gezet.
Deze morgen had ik het weer, een verschil van ongeveer 10min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoundWave729 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:28:
Dat is pech hebben, ik heb mijn telefoon zo'n 6 a 7 keer van me bed en me bureau laten vallen. De meeste keren valt de telefoon in drie delen (telefoon, batterij en klepje) maar de telefoon doet het nog prima.
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:55:

Ik heb dat gisteren voor het eerst gezien. Ik keek op de X1 en deze gaf aan 22:01 en de andere klokken thuis 22:19.
Eerst dacht ik aan een refresh van het panel, maar dit leverde niks op. Dan heb ik atomic clock synch gestart en deze heeft de klok terug correct gezet.
Ik heb het wel eens gehad toen ik muziek aan het luisteren was, toen liep me telefoon ook een aantal minuten achter. Na enige tijd liep deze weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17

Heb ik ook af en toe, vaak zelfs enkele uren afwijking. mijn xperia herstelt de tijd altijd weer automatisch na een aantal minuten... het komt bij mij dus altijd vanzelf weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 22:19
Hebben meer mensen er last van dat als je een soft reset uit voert, dat je dan je handtekening instelling kwijt bent en je dus weer de sent bij xperia standaard in de email krijgt. Vind het erg vreemd, gebeurd alleen bij de exchange mail.. de Gmail e.d. blijven wel staan op de handtekeningen die voor de reset erin stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mijn P1i gebruikte ik met veel plezier de Gmail Client (v2) maar op de Xperia met Windows Mobile krijg ik 'm niet aan de praat :-(

Ik krijg bij het opstarten een java.lang.Error.

Heeft iemand enig idee hoe ik e.e.a. werkend krijg (en nee ik wil geen POP o.i.d gebruiken).

Alvast eeuwige dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:02
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:35:
op mijn P1i gebruikte ik met veel plezier de Gmail Client (v2) maar op de Xperia met Windows Mobile krijg ik 'm niet aan de praat :-(

Heeft iemand enig idee hoe ik e.e.a. werkend krijg (en nee ik wil geen POP o.i.d gebruiken).

Alvast eeuwige dank!
Waarom niet je Gmail account gewoon instellen bij berichten, dat werkt echt ideaal. Ik vind het echt super, nu heb je die client niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
BollieBolstra schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:35:
Hebben meer mensen er last van dat als je een soft reset uit voert, dat je dan je handtekening instelling kwijt bent en je dus weer de sent bij xperia standaard in de email krijgt. Vind het erg vreemd, gebeurd alleen bij de exchange mail.. de Gmail e.d. blijven wel staan op de handtekeningen die voor de reset erin stond.
Het antwoord had je kunnen vinden als je in een van de voorgaande delen van dit topic had gezocht.

in ieder geval is er een kleine applicatie in je start-up folder, die bij elke softreset deze handtekening terugzet. kwestie van even naar de startup-folder gaan en deze snelkoppeling verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsgaastra schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:15:
[...]

Waarom niet je Gmail account gewoon instellen bij berichten, dat werkt echt ideaal. Ik vind het echt super, nu heb je die client niet meer nodig.
Omdat ik dat niet handig vind :-)

Nogmaals - ik wil de GMail client gebruiken - die van Google dus...

Iemand nog heldere ideeën?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:28

Dat heb ik al meerdere keren gehad maar dan geen 10 minuten maar zelfs uren.
Dacht eerst dat het panel afhankelijk was (je probeert wat) maar dat maakt niets uit.
Moet ook wel zeggen dat ik er nog niet verder naar heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Sa1

Sa1 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:51:
Zojuist is m'n Xperia geleverd (vet snel trouwens, afgelopen maandag besteld via t-mobile).

Alleen hij loopt constant vast, vet irri.. plopt gewoon uit. Is dit een bekende fout? of ben ik gewoon de sjaak zeg maar?

Verder zit er een sticker op dat ik m'n 4gb kaartje moet bestellen en wordt er verwezen naar de support kaart. Die zit helemaal niet in de doos. Als ik vervolgens gewoon naar de site ga, moet ik m'n imei nummer invoeren, alleen dan kom ik vakjes te kort.. of doe ik nu iets fouts?Op de doos staat er geen 01 achter het imei nummer en als je *#06# belt wel.. handig :), nu alleen nog dat vastlopen..
Hij loopt nu ook niet meer vast, heb de antivirus der af gehaald en sindsdien is hij niet meer vastgelopen. Dat was vrijdagavond. En op de middag zelf is hij echt ngo zo'n 10 keer vastgelopen. Dus mochten anderen hetzelfde probleem hebben... probeer dan is je AV der af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:59
571Pro schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:39:
[...]

8.3 werkt wel, mits de goede Dat.zip
Thnx ! ik heb het werkend gekregen :)

Verder heb ik op 2 dec mijn geheugen kaartje aangevraagd... maar heb nog steeds niks mogen ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:46:
[...]

Omdat ik dat niet handig vind :-)

Nogmaals - ik wil de GMail client gebruiken - die van Google dus...

Iemand nog heldere ideeën?
Ik zie je probleem niet, ik gebruik Gmail via IMAP en heb dus identieke mailbox online en offline. Ook gelezen markeren etc werkt dan gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:35:

Alvast eeuwige dank!
dat heb ik dus ook he .... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Waarom zou je liever moeite doen om een client van Google werkend te krijgen als je er gewoon Outlook op hebt staan met IMAP?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

mulder

ik spuug op het trottoir

Wauw, heb net een filmpje met deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=467112 tool gecodeerd, ik vind het betere kwaliteit dan die James Bond Trailer. Hoge resolutie en loopt vloeiend!

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

mulder schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:44:
Wauw, heb net een filmpje met deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=467112 tool gecodeerd, ik vind het betere kwaliteit dan die James Bond Trailer. Hoge resolutie en loopt vloeiend!
speel je deze af via de geheugenkaart of intern geheugen ?

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

mulder

ik spuug op het trottoir

ricjuh schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:01:
[...]

speel je deze af via de geheugenkaart of intern geheugen ?
Geheugenkaart. Wel deze tweaks gedaan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=459328

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmnone
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-02-2023
Misschien zou deze vraag in de WM topic moeten maar aangezien het een specifieke xperia probleem is probeer ik het toch maar even hier.
Is het misschien mogelijk om de java applicaties te stretchen (misschien andere java client)? want met esmertec zijn bijna alle applicaties 1*1.5 cm en daar heb ik meer als alleen maar een vergoot glas voor nodig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 22:36
wmnone schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:24:
Misschien zou deze vraag in de WM topic moeten maar aangezien het een specifieke xperia probleem is probeer ik het toch maar even hier.
Is het misschien mogelijk om de java applicaties te stretchen (misschien andere java client)? want met esmertec zijn bijna alle applicaties 1*1.5 cm en daar heb ik meer als alleen maar een vergoot glas voor nodig :p
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar heb je WVGAFix al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Ik heb vandaag 2 van mijn favoriete programma's weer geupdate: G-Alarm, versie 1.21 is sinds gisteren uit, echt een verbetering van 100% hier en S2U2, versie 1.40 is sinds 29 december uit. Draait ook een stukje stabieler nu.

[ Voor 24% gewijzigd door HendrikN op 06-01-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mijn contactpersonen geboortedata ingevuld.
Nu laat mijn X1 elke keer als er iemand jarig is, om 00:00 een signaal horen.
Best vervelend als je dan al slaapt.
Hoe kan ik dat signaal uitschakelen?

Ook zie ik de verjaardagen niet terug in het maandelijkse overzicht in mijn agenda.
Wel bij wekelijks / dagelijk.
Hoe kan ik instellen dat ik ook zo'n 3 hoekje (of ander symbool) te zien krijg bij verjaardagen in het maandelijkse overzicht.

Workaround die ik heb gevonden is, de verjaardagen als losse 'afspraken' erin zetten, maar dat wil ik niet / vind ik geen oplossing voor het probleem.
Kent iemand toevallig een tweak/programma om deze twee bovenstaande issues op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Laatst online: 10-09 19:18
JaJoah schreef op maandag 05 januari 2009 @ 08:08:
[...]

Stoer!

[afbeelding]

je kunt natuurlijk ook gewoon Scummvm emulator downloaden en The secret of monkey island spelen (dat spel werkt zelfs nog op mijn p990i symbian telefoon met 208 mghz processor) via die scummvm emulator natuurlijk. link klik!

[ Voor 3% gewijzigd door Chaosstorm op 06-01-2009 21:48 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:23:
Ik heb bij mijn contactpersonen geboortedata ingevuld.
Nu laat mijn X1 elke keer als er iemand jarig is, om 00:00 een signaal horen.
Best vervelend als je dan al slaapt.
Hoe kan ik dat signaal uitschakelen?

Ook zie ik de verjaardagen niet terug in het maandelijkse overzicht in mijn agenda.
Wel bij wekelijks / dagelijk.
Hoe kan ik instellen dat ik ook zo'n 3 hoekje (of ander symbool) te zien krijg bij verjaardagen in het maandelijkse overzicht.

Workaround die ik heb gevonden is, de verjaardagen als losse 'afspraken' erin zetten, maar dat wil ik niet / vind ik geen oplossing voor het probleem.
Kent iemand toevallig een tweak/programma om deze twee bovenstaande issues op te lossen?
Standaard alarm bij nieuwe afspraken uitzetten in Outlook en Pocket Outlook
bestaande alarmen verwijderen: zoek in outlook naar alle afspraken, en klik op het belletje om te selecteren op wel/geen alarm. Vervolgens bij elke afspraak / verjaardag op het belletje drukken om het alarm te verwijderen. Beetje omslachtig, maar het werkt.
Hoe je het zichtbaar krijgt in maandoverzicht weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eens gaan kijken wat ik kan vinden.

Ander raar iets:
Als ik mijn X1 een tijdje laat liggen, dan krijg ik vanzelf een slideshow te zien van foto's op mijn telefoon.
Iets wat ik me niet kan herinneren ooit te hebben ingesteld en ook iets dat ik zeker niet wil.
Hoe krijg ik dat weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:32:
[...]

Ik zie je probleem niet, ik gebruik Gmail via IMAP en heb dus identieke mailbox online en offline. Ook gelezen markeren etc werkt dan gewoon prima.
Werkt deleten ook bij jou? Als ik iets verwijder op m'n X1 verwijderd hij het niet in m'n email. Ik heb bij de instellingen staan: Naar serverprullenbak verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Chaosstorm schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:46:
[...]

je kunt natuurlijk ook gewoon Scummvm emulator downloaden en The secret of monkey island spelen (dat spel werkt zelfs nog op mijn p990i symbian telefoon met 208 mghz processor) via die scummvm emulator natuurlijk. link klik!
welke versie van Scumvm moet je hebben van die website ? die oudere pocketPC versie ?

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:57
Voor mensen die problemen hebben met het versturen van mail.

Het ontvangen van mail lukt wel, maar versturen niet. Welke instellingen ik ook probeerde. Ook het verwijderen van het mail profiel had niet gewerkt.

Er is een fix beschikbaar gesteld door Microsoft.

Nadat ik deze heb geinstalleerd en mijn mail uit postvak uit heb verwijderd kon ik weer mailen. Als je de link volgt staat er dat de mails automatisch zullen worden verstuurd, maar dat gebeurde bij mij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag mijn X1 black ontvangen. kijkt erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijgen jullie in hemelsnaam SCUMM op de Xperia aan de praat?
Ik heb OF een miniscuul klein schermpje... OF, als ik de graphics-option op Scale-2x zet, dan maakt hij 'm landscape 640x480... en is de pencursor altijd teveel naar links..... kan iemand mij helpen?
Ik heb de laatste versie gedownload van Scumm (de versie voor WinCE)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik heb een toestel uit week 44 met idd ook een scheur bij de stylus :( , die gelukkig niet verder uitloopt.

Nu heb ik ook al vanaf het begin problemen met de batterijduur, waarbij soms bij middelmatig gebruik de avond niet werd gehaald (bij hele nacht daarvoor opladen). Nu heb ik wat dingen veranderd, middels de goede adviezen alhier, maar heb toch het volgende probleem.

Ik heb een abbo op wayfinder genomen en gebruik deze heel af en toe. Het viel me op dat op de dagen dat wayfinder werd opgestart de batterijduur de avond weer niet haalde. Nu heb ik vandaag een proef gedaan waarbij ik 's ochtends wayfinder opstarte en na opstarten weer afsloot. In taakbeheer gecontroleerd of wayfinder nog open was, maar deze was leeg.

Nog voor de middag was ik al de helft van mijn batterij streepjes kwijt.

Blijkbaar blijft wayfinder of GPS toch ergens actief en moet ik dus na elke keer gebruik de X1 uit en aanzetten :( . Iemand een idee misschien wat blijft lopen op de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:44:

Nog voor de middag was ik al de helft van mijn batterij streepjes kwijt.

Blijkbaar blijft wayfinder of GPS toch ergens actief en moet ik dus na elke keer gebruik de X1 uit en aanzetten :( . Iemand een idee misschien wat blijft lopen op de achtergrond
Klinkt alsof hij de GPS ontvanger actief houdt. Dat vreet inderdaad batterij: bij mijn MDA Compact 3 kon ik ongeveer 4 uur navigeren (GPS + scherm zijn beide batterijvretend), daarna was het gebeurd. Ik verwacht dat het een Wayfinder probleem is, dus mail ze eens en leg het voor. Ik ben benieuwd wat ze er van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze net een mailtje gestuurd, dus het is even afwachten. Ik had ook al een vermoede van actief openblijven van de GPS ontvanger. Waar kan ik controleren dat dit zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:03
Ik had het probleem dat 3g contineu verbinding bleef maken terwijl ik geen applicaties had draaien oid. Nu heb ik altijd de sony ericsson panel in gebruik en stond webvoeding aan (zonder een enkele webvoeding in gebruik te hebben). Optie is te vinden bij opties (van het panel), algemeen en dan tijdstip update webvoeding op nooit/never zetten. ;)

Nu gaat 3g niet aan zonder dat ik erom vraag (dmv een applicatie of handmatig). Accu gaat meteen een dag langer mee (voorheen 3 en een half, nu 4.5 en een beetje).

[ Voor 12% gewijzigd door Danjel op 07-01-2009 16:13 ]

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik heb scumm aan de praat gekregen met WVGAfix3 (effe googelen)
ik krijg alleen de games niet 'gevonden'.
Als je een game koopt... wat voor soort extensie heeft hij dan? een .dat ofzo? want die files worden mooi niet herkend door scumm ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Laatst online: 09-09 17:27
Sinds 4 topics terug ongeveer loop ik mee met de Xperia X1, zoals velen hier, bezit ik dan nu ook eindelijk de Xperia X1 zelf! Sinds maandag heb ik hem, en hierbij nog wat vragen/opmerkingen:

-Ik heb natuurlijk Xperia Tweak 2.0 geïnstalleerd, maar als ik de functie van het adresboek (Firstname - Lastname) aanvink en instel, loopt ActiveSync te klooien en wil dus niet meer syncen. Nou vind ik het verdomd handig om eerst voornaam en dan pas achternaam te gebruiken... dus hoop dat jullie hier een oplossing voor hebben.

-Verder is het een genot om ALLES maar dan ook ALLES met Outlook te kunnen syncen, wat ook een echte aanrader is is AgendaOne ipv de originele Calander in Windows Mobile zie ook:
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:11:
Heeft iemand agendaone al geprobeerd? Ik kon niet leven met de standaard agenda overzichten welke door WM worden gegenereerd daarvoor is dit zeker de oplossing! Kortom met agendaone heb je nette leesbare overzichten van je afspraken welke niet onhandig in kolommen zijn opgedeeld zoals bij WM.

Hoe kom je in het programma: In het today scherm wordt je doorgelinkt en in start agenda ook. Alles wordt zonder problemen overgenomen en geeft geen problemen met synchroniseren.

Nu komt het "probleem" in het spb mobile shell panel linkt hij niet door naar agendaone maar naar de standaard WM agenda (als ik op de afspraken klik in het spb today scherm, via start agenda uiteraard wel) en dit heb ik ook niet aan kunnen passen zodat dit wel mogelijk wordt. Heeft iemand de oplossing of een tip?

http://www.developerone.com/agendaone/

Mochten iemand nog soortgelijke programma's hebben gevonden: graag jullie ervaringen delen.
Heb zelf nog geen oplossing voor je "probleem" weten te vinden, maar wel bedankt voor de link naar die website met het programma! SUPER!

-Nog een een hele simpele vraag... ik krijg maar niet in de RSS links de nu.nl RSS werkend... heb al vanalles geprobeerd, maar wil maar niet. Iemand tip of de juiste RSS link? Ik heb de volgende al geprobeerd:
http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Algemeen
http://mobiel.nu.nl/open/rss?s=Algemeen
Bij beide geeft hij niet de juiste info weer (op de PC doet hij dit overigens wel)

-Is het mogelijk om je agenda (en evt. contacten/notes/taken) met een (gratis!) exchange server te synchroniseren zodat ik niet elke dag mijn telefoon aan het PC moet hangen? Misschien is de vraag wat verkeerd... ik bedoel eigenlijk of het met een hotmail account kan of iets dergelijks... Ik weet dat het via activesync sowieso al kan.

-Zit SyncML niet standaard in Windows Mobile 6.1? If so, dan maakt dat het syncen wel een stuk gemakkelijker via bv. www.scheduleworld.com tijd gebruikt met mijn viewty, werkte direct en snel (Website is overigens pas volledig vernieuwd wat dan ook een enorm verschil maakt in het gemak van de website.)

-Wat is een goed programma voor stopwatch/timer/kookwekker zeg maar, gebruik nu Gwatch, maar is niet echt stabiel en snel... zijn vast wel duidelijke progjes voor. Zelfde vraag ook voor een wekker, gebruik nu Galarm, maar als er alternatieven zijn hou ik me aanbevolen.

-Batterij blijft altijd een lastig puntje... ik heb ook Advanced Config geïnstalleerd samen met Microsoft .NET CF 3.5, maar begrijp eigenlijk de helft van de features niet wat er mee bedoelt word. Mijn vraag is dan ook, is er ergens een uitgebreide handleiding/uitleg over de Advanced Config tool. En nadat ik alles heb geconfigureerd kan ik dan de .NET CF 3.5 en de Tool zelf er weer afgooien zodat mijn settings behouden blijven?

Toestel is uit w 46, en batterij uit 38 (raar dat die data zo van elkaar kunnen verschillen... maar dat zal wel) nog geen scheurtjes! Dus hopen dat het zo blijft...

Tot zover, een gelukkige gebruiker van de o-zo-GEILE SE Xperia X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
-Is het mogelijk om je agenda (en evt. contacten/notes/taken) met een (gratis!) exchange server te synchroniseren zodat ik niet elke dag mijn telefoon aan het PC moet hangen? Misschien is de vraag wat verkeerd... ik bedoel eigenlijk of het met een hotmail account kan of iets dergelijks... Ik weet dat het via activesync sowieso al kan.
Ik gebruik NuevaSync hiervoor, deze synchroniseert met mijn Google Agenda, werkt fantastisch hier.
-Zit SyncML niet standaard in Windows Mobile 6.1? If so, dan maakt dat het syncen wel een stuk gemakkelijker via bv. www.scheduleworld.com tijd gebruikt met mijn viewty, werkte direct en snel (Website is overigens pas volledig vernieuwd wat dan ook een enorm verschil maakt in het gemak van de website.)
SyncML is eigenlijk een (open) concurrent van ActiveSync zover ik weet, en we weten allemaal hoe happig Microsoft is op open alternatieven, ik zie dit dus niet gauw geimplementeerd worden in WM. Er zijn wel programma's om naar een SyncML server te connecten (Adapters), check de wikipedia: Wikipedia: SyncML
-Wat is een goed programma voor stopwatch/timer/kookwekker zeg maar, gebruik nu Gwatch, maar is niet echt stabiel en snel... zijn vast wel duidelijke progjes voor. Zelfde vraag ook voor een wekker, gebruik nu Galarm, maar als er alternatieven zijn hou ik me aanbevolen.
Nieuwste versie van G-Alarm al geprobeerd (v1.2.1) ? Deze draait hier echt veel stabieler dan de andere versies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
Crashy schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:31:
Sinds 4 topics terug ongeveer loop ik mee met de Xperia X1, zoals velen hier, bezit ik dan nu ook eindelijk de Xperia X1 zelf! Sinds maandag heb ik hem, en hierbij nog wat vragen/opmerkingen:

-Ik heb natuurlijk Xperia Tweak 2.0 geïnstalleerd, maar als ik de functie van het adresboek (Firstname - Lastname) aanvink en instel, loopt ActiveSync te klooien en wil dus niet meer syncen. Nou vind ik het verdomd handig om eerst voornaam en dan pas achternaam te gebruiken... dus hoop dat jullie hier een oplossing voor hebben.

-Verder is het een genot om ALLES maar dan ook ALLES met Outlook te kunnen syncen, wat ook een echte aanrader is is AgendaOne ipv de originele Calander in Windows Mobile zie ook:

[...]

Heb zelf nog geen oplossing voor je "probleem" weten te vinden, maar wel bedankt voor de link naar die website met het programma! SUPER!

-Nog een een hele simpele vraag... ik krijg maar niet in de RSS links de nu.nl RSS werkend... heb al vanalles geprobeerd, maar wil maar niet. Iemand tip of de juiste RSS link? Ik heb de volgende al geprobeerd:
http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Algemeen
http://mobiel.nu.nl/open/rss?s=Algemeen
Bij beide geeft hij niet de juiste info weer (op de PC doet hij dit overigens wel)

-Batterij blijft altijd een lastig puntje... ik heb ook Advanced Config geïnstalleerd samen met Microsoft .NET CF 3.5, maar begrijp eigenlijk de helft van de features niet wat er mee bedoelt word. Mijn vraag is dan ook, is er ergens een uitgebreide handleiding/uitleg over de Advanced Config tool. En nadat ik alles heb geconfigureerd kan ik dan de .NET CF 3.5 en de Tool zelf er weer afgooien zodat mijn settings behouden blijven?

Toestel is uit w 46, en batterij uit 38 (raar dat die data zo van elkaar kunnen verschillen... maar dat zal wel) nog geen scheurtjes! Dus hopen dat het zo blijft...

Tot zover, een gelukkige gebruiker van de o-zo-GEILE SE Xperia X1
Ik heb exact hetzelfde toestel van T-Mobile. Reeds 2 mnd in het bezit, 2x gevallen van mijn bureau (zo lekker handig zo'n ingeplugde USB kabel waarachter ik bleef haken) maar nog steeds geen scheurtjes or whatsoever :-)

Ik heb me ongeveer 1 mnd geleden aangemeld voor dat X1 membership incl. die 4GB microsd!
Ik heb nog steeds niet mogen ontvangen! Krijg je bij registratie een bevestigingsmail van die gasten???

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door thestiffmeister op 07-01-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Laatst online: 09-09 17:27
HendrikN schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:39:
[...]
Ik gebruik NuevaSync hiervoor, deze synchroniseert met mijn Google Agenda, werkt fantastisch hier.
Interessant, maar hij onthoudt voor zover ik weet dan niet de categorie binnen de google Calander. Dus als ik dan items toevoeg op mijn telefoon (met categorie) heeft dat geen effect als ik paar uur later mijn pc opstart (moet ik daar nogmaals de categorie toevoegen) *misschien gezeur van mij... maar als het anders kan hoor ik het graag!

-Hoe zit het met SMS ringtone? Ik kan hier geen mp3 voor instellen... kan uiteindelijk wel... maar hoe?
-En de ringtone voor bellen MOET op de telefoon staan? Kan dat niet vanaf je memory card? (zo ook voor SMS uiteraard)

-Ik gebruik voor batterij indicatie programmatje Batti, maar las bij iemand dat die het eraf had gehaald vanwege het vele batterij vreten dat het programma zou doen. Iemand hier gegronde informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

helaas heb ik nu ook een probleempje met de x1 (na weken van plezier ;)), dataverbindingen worden niet goed meer opgebouwd lijkt het (t-mobile); als ik outlook met de hand sync. gaat dit eigenlijk altijd fout ('fout bij het synchroniseren'), lange mails ophalen lukt niet ('mail word opgehaald de volgende keer dat uw verbinding maakt") en ook quick gps updaten of het weather panel van spb gaat niet goed (allemaal verbindings fouten).

dit gebeurde na het installeren van batti (super tool, maar slurpt zoveel batterij dat het niet leuk meer is).
dus heb ik het toestel hierna een harde reset gegeven en alleen het minimale geinstalleerd (spb, tomtom, advanced config tool), helaas is het "verbindingen probleem" gebleven. waardoor ik nu mails vaak pas na een halve dag binnen krijg (z'n 1/2 keer per dag lukt het wel).

heef iemand een idee hoe (of) het mogelijk is het verbindingen gedeelte (instellingen e.d.) appart te resetten, of zijn er andere instellingen waar ik naar zou kunnen kijken? (heb trouwens ook met een collega gesproken die t-mobile/iphone gebruikt en die heeft geen last, lijkt dus echt aan m'n instellingen te liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:37:
Ik zal eens gaan kijken wat ik kan vinden.

Ander raar iets:
Als ik mijn X1 een tijdje laat liggen, dan krijg ik vanzelf een slideshow te zien van foto's op mijn telefoon.
Iets wat ik me niet kan herinneren ooit te hebben ingesteld en ook iets dat ik zeker niet wil.
Hoe krijg ik dat weg?
Heb ik alleen als ie aan de usb (pc) hangt, zal wel iets van schermbeveiliging zijn?

3 dagen lees ik hier voor de batterij, dat red ik niet hoor, BT staat wel altijd aan.

@poster met 3g probleem hierboven (Danjel): installeer GB-Soft-tweak WM5 en dan kan je die webvoeding aanzetten, zet de disconnect op 2 minuten en dat werkt prima. (ik update ook nu.nl op die manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
Ik heb exact hetzelfde toestel van T-Mobile.
Moet je echt het hele bericht quoten?
Ik heb me ongeveer 1 mnd geleden aangemeld voor dat X1 membership incl. die 4GB microsd!
Ik heb nog steeds niet mogen ontvangen! Krijg je bij registratie een bevestigingsmail van die gasten???
Iemand een idee?
Voor deze vragen kun je hier terecht:
[ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Laatst online: 10-09 19:18
ricjuh schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:04:
[...]

welke versie van Scumvm moet je hebben van die website ? die oudere pocketPC versie ?
ik denk "Windows CE ARM package (4.7M zipfile)" weet niet zeker of dat wel werkt want ik heb zelf geen xperia of windows mobile 6.1 device :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triton2008 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:36:
[...]

dat heb ik dus ook he .... iemand?
Mocht je het interessant vinden.. Versie 1.1.1 blijkt wél te werken... Minder handig dan versie 2.06 maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcieking schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:37:
Waarom zou je liever moeite doen om een client van Google werkend te krijgen als je er gewoon Outlook op hebt staan met IMAP?
Lijkt me een kwestie van smaak.. Jij vind Outlook handig op Windows Mobile, ik niet. Moet kunnen toch? :-)
Op de HTC Diamond Touch werkt het overigens wél, dus des te vreemder dat het op de X1i niet wil..

(misschien een andere java engine o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:52:
[...]

Heb ik alleen als ie aan de usb (pc) hangt, zal wel iets van schermbeveiliging zijn?
Klopt van die USB connectie, maar dit heb ik pas sinds een dag of 3 in eens.
Verder niks aangepast aan mijn X1 en voorheen deed ie dit niet.

Zit er namelijk niet zo op te wachten dat als dat ding aan m'n pc @ work hangt m'n collega's eens fijn kunnen loeren naar dat ding en de plaatjes die erop voorbij schuiven.

Dus de vraag blijft, hoe krijg ik dat weg?

Scherm uitzetten heeft geen zin, dan blijft ie het ook gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Ik zat ff op portablegear.nl te surfen en beetje rond te kijken.. en kwam ik nog dit tegen van de Xperia:

"Ook is de Xperia X1 voorzien van aGPS, zodat je altijd kan zien waar je je foto's hebt genomen."

Vervolgens ff gezocht maaruh... :X iemand idee hoe je dit moet toepassen. Ik weet dat je bijvoorbeeld met advanced config je aGPS aan of uit kan zetten. Maar hoe krijg je die dan icm je foto's. Want lijkt me wel tof om dat een x te proberen :D

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Crashy schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:09:
[...]

-Hoe zit het met SMS ringtone? Ik kan hier geen mp3 voor instellen... kan uiteindelijk wel... maar hoe?
-En de ringtone voor bellen MOET op de telefoon staan? Kan dat niet vanaf je memory card? (zo ook voor SMS uiteraard)
het zou zo moeten.....

Start > Instellingen > Geluiden en Meldingen > Meldingen > Gebeurt.: Berichten:Nieuw tekstber.

ik lees net dit ook

" ringtones for sms need to be placed in the windows directory - not in the ringtones sub-directory"

Oi !!!!!!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Triton2008 op 07-01-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Daar snap ik ook geen jota van. Er zit geen logica in. En dat is al een heleboel Windows Mobile versies zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Hebben jullie wel eens vastlopers? Gebeurd mij best vaak. Ook wil het wel eens voorkomen dat ik hem uit mijn tas/zak haal en hij ineens uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
418O2 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:59:
Hebben jullie wel eens vastlopers? Gebeurd mij best vaak. Ook wil het wel eens voorkomen dat ik hem uit mijn tas/zak haal en hij ineens uit is...
Nee, geen last van.. Heb wel laatst een hard-reset gedaan. Daarvoor had ik hem
flink gebombardeerd met software en troep, en dat vond ie niet zo leuk. (korte accu tijd, en traag, weinig tot geen vastlopers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
wallie-s schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:33:
[...]

Nee, geen last van.. Heb wel laatst een hard-reset gedaan. Daarvoor had ik hem
flink gebombardeerd met software en troep, en dat vond ie niet zo leuk. (korte accu tijd, en traag, weinig tot geen vastlopers)
Hier dezelfde ervaring, qua installeren van software is het helaas nog geen normale PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxchael
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 08:27
Uit? Dan lijkt het me niet echt een vastloper. Mijn TouchFlow3D loopt wel eens vast, echt vast zodat het hele toetsel is bevroren en alleen soft-reset werkt dan nog. Maargoed dat komt door de software, niet het apparaat. Buiten die paar enkele keren van TF3D heb ik verder geen vastlopers mee gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas enkele sms berichten ontvangen. Zodra ik ze gelezen heb kan ik ze echter nergens meer vinden. Voorheen gingen ze gewoon naar mijn inbox. De oude berichten zijn ook nog te lezen in mijn inbox. Zijn de nieuwe berichten nu weg of slaat de x1 ze ergens anders op. De berichten die ik kan lezen zijn alleen in conversatie vorm (als in wat ik heb verstuurd antwoord daarop, maar dat is normaal volgens mij). Er zit nog geen geheugenkaartje in.

Groet Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Ik heb dit regelmatig als ik de X1 bloot heb gesteld aan kou... In de broekzak op de fiets met dit weer laat gegarandeerd mijn toestel hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Youtube moet je 2 cab bestanden installeren. Echter het tweede linkje werkt niet. Is dat het panel of juist niet? Want als het een link is voor de panel dan ben ik compleet. Zo niet kan iemand mij dan de juiste link geven?

Ook zoek ik de google panel.. iemand?

Alvast bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:54
Crashy schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:09:
[...]
Een MP3 in de ROOT van je MicroSD komt ook in je ringtonelijst te staan.
HendrikN schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:20:
[...]
Hier dezelfde ervaring, qua installeren van software is het helaas nog geen normale PC.
In mijn ervaring wordt je PC ook langzamer als hij vol wordt gezet met software en troep.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
heeft iemand ervaring met nav 'n go igo8?
Ik krijg het tot nu toe niet echt werkend, zowel de igo8.0 & igo8.3.2 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Laatst online: 14-08 16:10
wallie-s schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:14:
Je moet je Data.zip aanpassen naar de nieuwste voor deze schermconfig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort een X1 maar er is toch iets dat me niet bevalt. Hij werkt goed maar als ik er mee schud zit er bovenin, plek van de camera, iets dat rammelt. Alsof er iets kleins los zit. Iemand anders die hetzelfde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:39

Licko

ZVDK

is het mogelijk om je adresboek van je email wel te gebruiken, zodat je na het typen van de eerste letter suggesties krijgt over het hele email adres..maar zonder dat al je msn contacten bij 'contacten' geplaatst worden?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:41:
Sinds kort een X1 maar er is toch iets dat me niet bevalt. Hij werkt goed maar als ik er mee schud zit er bovenin, plek van de camera, iets dat rammelt. Alsof er iets kleins los zit. Iemand anders die hetzelfde heeft?
Dit topic gaat last hebben van waar eigenlijk elk telefoontopic na een deeltje of 6/7 last van krijgt; luie-tweakeritus.

luie-tweakeritus de; v(m) het niet (juist) gebruiken van de zoekknop; verwachten dat medetweakers het wel even voor je opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, dat heeft iedereen, dat hoort zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Is normaal, komt door het schuifmechanisme.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Is het gemis van een 5 mp camera goed zichtbaar eigenlijk? Zit nog een beetje te twijfelen, toch jammer dat er ''maar'' een 3.2 mp camera op zit..

EDIT: Hoe kom je er trouwens achter uit welke week je toestel komt? Ik kan een toestel krijgen die rond 2 December geleverd is. Neem aan dat de kans op scheurtjes dan nihil is?

[ Voor 38% gewijzigd door London op 08-01-2009 19:48 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:43

St@m

@ Your Service

Las Vegas schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:46:
Is het gemis van een 5 mp camera goed zichtbaar eigenlijk? Zit nog een beetje te twijfelen, toch jammer dat er ''maar'' een 3.2 mp camera op zit..

EDIT: Hoe kom je er trouwens achter uit welke week je toestel komt? Ik kan een toestel krijgen die rond 2 December geleverd is. Neem aan dat de kans op scheurtjes dan nihil is?
Al gezocht waar je je weeknummer kunt vinden :? In het topic over de scheuren staat zeer veel informatie over de kansen op scheurtjes, daar al gezocht :?
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:54:
Voor Youtube moet je 2 cab bestanden installeren. Echter het tweede linkje werkt niet. Is dat het panel of juist niet? Want als het een link is voor de panel dan ben ik compleet. Zo niet kan iemand mij dan de juiste link geven?

Ook zoek ik de google panel.. iemand?

Alvast bedankt! :D
Linkjes in de startpost al bekeken :?
wallie-s schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:14:
Zoeken in dit topic naar igo had je binnen 2 seconden een antwoord gegeven :?
HendrikN schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:13:
[...]

Dit topic gaat last hebben van waar eigenlijk elk telefoontopic na een deeltje of 6/7 last van krijgt; luie-tweakeritus.

luie-tweakeritus de; v(m) het niet (juist) gebruiken van de zoekknop; verwachten dat medetweakers het wel even voor je opzoeken.
Ik kon het niet beter verwoorden.. ik zou het alleen terugbrengen naar deel 4/5, toen is alles al gezegd, dit topic is gewoon herhaling

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 08-01-2009 20:03 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Las Vegas schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:46:

Zoals HendrikN om 19:13u schreef:

Als je de moeite neemt om het topic in z'n geheel goed door te lezen komt het antwoord MET voorbeeld foto's voorbij :+

Verwacht niet dat we nieuwe lezers steeds opnieuw al reeds eerder vermelde antwoorden gaan geven omdat ze te lui zijn om het zelf op te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
571Pro schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:38:
[...]

Je moet je Data.zip aanpassen naar de nieuwste voor deze schermconfig
Heb jij misschien ergens een linkje van hoe je dat doet?
Zelf had ik deze gevonden klik >> maar die werkte niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:43

St@m

@ Your Service

wallie-s schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:02:
[...]

Heb jij misschien ergens een linkje van hoe je dat doet?
Zelf had ik deze gevonden klik >> maar die werkte niet..
Ik heb maar even voor je gezocht in dit topic, binnen 5 seconden heb ik het volgende gevonden..
LZF in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7"
Is dat uitgebreid genoeg voor je, denk je dat het zo wel lukt :?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Z O E K

Zie Een opener en vrolijker GoT, help mee! waarom dit niet gewenst is.

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 08-01-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Had het al gevonden..

Toch bedankt.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:55:

Linkjes in de startpost al bekeken :?
Ja en als je dus op het tweede cab bestand klikt dan kom je nergens.. dus mis ik een cab bestand of niet?

Daarnaast is er geen apparte google panel, maar wel een link naar een zip bestand met alle panels, maar ik heb geen idee wat daar in zit.

Anyhow ik zoek wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohw en ik krijg Pointiu niet aan de praat. geen idee wat ik fout doe. Maakt niet uit, maar ik krijg het ook niet meer weg :( Enige remedie is een hardmatige herinstallatie, maar dan zijn mijn instellingen weg :(

Is er een goede back up programma beschikbaar? Synchronisatie pakt toch niet alles of wel?
Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:
- [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in:
- Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.