Sinds 4 topics terug ongeveer loop ik mee met de Xperia X1, zoals velen hier, bezit ik dan nu ook eindelijk de Xperia X1 zelf! Sinds maandag heb ik hem, en hierbij nog wat vragen/opmerkingen:
-Ik heb natuurlijk Xperia Tweak 2.0 geïnstalleerd, maar als ik de functie van het adresboek (Firstname - Lastname) aanvink en instel, loopt ActiveSync te klooien en wil dus niet meer syncen. Nou vind ik het verdomd handig om eerst voornaam en dan pas achternaam te gebruiken... dus hoop dat jullie hier een oplossing voor hebben.
-Verder is het een genot om ALLES maar dan ook ALLES met Outlook te kunnen syncen, wat ook een echte aanrader is is AgendaOne ipv de originele Calander in Windows Mobile zie ook:
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:11:
Heeft iemand agendaone al geprobeerd? Ik kon niet leven met de standaard agenda overzichten welke door WM worden gegenereerd daarvoor is dit zeker de oplossing! Kortom met agendaone heb je nette leesbare overzichten van je afspraken welke niet onhandig in kolommen zijn opgedeeld zoals bij WM.
Hoe kom je in het programma: In het today scherm wordt je doorgelinkt en in start agenda ook. Alles wordt zonder problemen overgenomen en geeft geen problemen met synchroniseren.
Nu komt het "probleem" in het spb mobile shell panel linkt hij niet door naar agendaone maar naar de standaard WM agenda (als ik op de afspraken klik in het spb today scherm, via start agenda uiteraard wel) en dit heb ik ook niet aan kunnen passen zodat dit wel mogelijk wordt. Heeft iemand de oplossing of een tip?
http://www.developerone.com/agendaone/
Mochten iemand nog soortgelijke programma's hebben gevonden: graag jullie ervaringen delen.
Heb zelf nog geen oplossing voor je "probleem" weten te vinden, maar wel bedankt voor de link naar die website met het programma! SUPER!
-Nog een een hele simpele vraag... ik krijg maar niet in de RSS links de nu.nl RSS werkend... heb al vanalles geprobeerd, maar wil maar niet. Iemand tip of de juiste RSS link? Ik heb de volgende al geprobeerd:
http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Algemeen
http://mobiel.nu.nl/open/rss?s=Algemeen
Bij beide geeft hij niet de juiste info weer (op de PC doet hij dit overigens wel)
-Is het mogelijk om je agenda (en evt. contacten/notes/taken) met een (gratis!) exchange server te synchroniseren zodat ik niet elke dag mijn telefoon aan het PC moet hangen? Misschien is de vraag wat verkeerd... ik bedoel eigenlijk of het met een hotmail account kan of iets dergelijks... Ik weet dat het via activesync sowieso al kan.
-Zit SyncML niet standaard in Windows Mobile 6.1? If so, dan maakt dat het syncen wel een stuk gemakkelijker via bv.
www.scheduleworld.com tijd gebruikt met mijn viewty, werkte direct en snel (Website is overigens pas volledig vernieuwd wat dan ook een enorm verschil maakt in het gemak van de website.)
-Wat is een goed programma voor stopwatch/timer/kookwekker zeg maar, gebruik nu Gwatch, maar is niet echt stabiel en snel... zijn vast wel duidelijke progjes voor. Zelfde vraag ook voor een wekker, gebruik nu Galarm, maar als er alternatieven zijn hou ik me aanbevolen.
-Batterij blijft altijd een lastig puntje... ik heb ook Advanced Config geïnstalleerd samen met Microsoft .NET CF 3.5, maar begrijp eigenlijk de helft van de features niet wat er mee bedoelt word. Mijn vraag is dan ook, is er ergens een uitgebreide handleiding/uitleg over de Advanced Config tool. En nadat ik alles heb geconfigureerd kan ik dan de .NET CF 3.5 en de Tool zelf er weer afgooien zodat mijn settings behouden blijven?
Toestel is uit w 46, en batterij uit 38 (raar dat die data zo van elkaar kunnen verschillen... maar dat zal wel) nog geen scheurtjes! Dus hopen dat het zo blijft...
Tot zover, een gelukkige gebruiker van de o-zo-GEILE SE Xperia X1