Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:
  • 176.246 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Het is de bedoeling dat je eerst zelf zoekt voordat je je vraag hier plaatst!

Kijk in de topicstart, zoek met de search en/of gebruik google. Als het dan nog niet lukt, dan mag je je vraag hier onderbouwd plaatsten.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:25:
[...]

Ja en als je dus op het tweede cab bestand klikt dan kom je nergens.. dus mis ik een cab bestand of niet?

Daarnaast is er geen apparte google panel, maar wel een link naar een zip bestand met alle panels, maar ik heb geen idee wat daar in zit.

Anyhow ik zoek wel weer verder.
Vooruit dan maar, omdat ik het voor anderen ook voorgekauwd heb..
1. Je kijkt in de startpost: SoaDmaggot in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7"
2. Je opent de volgende link: Alcje in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 5"
3. Je klikt dan op de volgende link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=441439
4. Je klikt op het linkje naar de google panel: http://norti.hu/xperia/googlepanel_uk_x1.zip
LET OP dit is de UK versie, waarschijnlijk zul je even het panel bestand moeten aanpassen.
Dit weet ik niet zeker omdat ik de google panel niet hoef te installeren. Maar het zal een soortgelijk zijn als dit:
Verwijderd in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 6"
5. Op dezelfde pagina op XDA kun je ook het youtube programma downloaden met bijbehorend panel.
Wil je het panel gebruiken? Dan zul je eenzelfde aanpassing moeten maken in de dll file. Staat ook wel ergens beschreven. Die mag je zelf zoeken.

Alle download linkjes werken, dat heb ik net getest. Dus niet aankomen met je l*l verhaal, want de antwoorden op al je vragen waren te vinden in de startpost en de 3e post van de 1e pagina van dit topic.
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:28:

Is er een goede back up programma beschikbaar? Synchronisatie pakt toch niet alles of wel?
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

ff google zoekje of he, nog een beter idee, zoek in dit topic even op het woordje backup en dan krijg je 2 goede opties.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 08-01-2009 20:52 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 22:36
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:28:
Ohw en ik krijg Pointiu niet aan de praat. geen idee wat ik fout doe. Maakt niet uit, maar ik krijg het ook niet meer weg :( Enige remedie is een hardmatige herinstallatie, maar dan zijn mijn instellingen weg :(

Is er een goede back up programma beschikbaar? Synchronisatie pakt toch niet alles of wel?
Is er een (nieuwe) versie van PointUI welke ik niet ken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopinfreak
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Bij gebrek aan nieuwe panels en in afwachting van een officiele buienradar panel (die er zeker zal gaan komen, toch? ) heb ik mijn html-buienradar panel maar even afgemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/image.jpg

http://www.chopinfiles.net/xperia/Buienradar.CAB

Ik heb een achtergrond toegevoegd zodat deze nu beeldvullend is. Tevens geeft hij de tijd aan waarop hij het laatst ververst is. (hij update automatisch om de 10 minuten, maar om onduidelijke redenen doet ie het soms wel en soms niet, met reload kun je hem altijd zelf verversen)

Ook wordt het scherm niet meer zwart als hij aan het laden is, maar krijg je een wazig beeld te zien totdat hij alles heeft ingeladen.

In landscape geeft hij het nog steeds niet goed weer: dit is ook niet mogelijk (met die html-panel generator dan natuurlijk) Voor degene die wellicht nog niet op de hoogte zijn van deze generator: zie http://www.mysonyericsson...x1-panel-creator/#English

( Ik heb trouwens gemerkt dat sommige tweakers nieuwsgierig zijn en op mijn site chopinfiles.net gaan neuzen of er wellicht nog meer te vinden is voor de X1 maar dat is niet het geval: als je niet geintereseerd bent in de pianomuziek van Frederic Chopin zul je verder niets interessants op mijn site vinden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:47:
[...]

Alle download linkjes werken, dat heb ik net getest. Dus niet aankomen met je l*l verhaal, want de antwoorden op al je vragen waren te vinden in de startpost en de 3e post van de 1e pagina van dit topic.
[...]

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

ff google zoekje of he, nog een beter idee, zoek in dit topic even op het woordje backup en dan krijg je 2 goede opties.
1 cab bestand voor youtube dus en nog 1 als ik een panel wil. Dank je. De uk panel voor google had ik al gevonden, maar alson bedankt.

Ik bedoel voor een back up eigenlijk een gratisprogrammatje. Maar met je link kom ik wel een heel eind
HendrikN schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:51:
[...]

Is er een (nieuwe) versie van PointUI welke ik niet ken?
Ik dacht te lezen dat het op xperia werkte dus heb ik de laatste versie gepakt 1.5.0 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:23:
[...]

1 cab bestand voor youtube dus en nog 1 als ik een panel wil. Dank je. De uk panel voor google had ik al gevonden, maar alson bedankt.

Ik bedoel voor een back up eigenlijk een gratisprogrammatje. Maar met je link kom ik wel een heel eind
Ik geloof dat ik bij mijn X1 een CD met Sprite Backup heb gekregen, ik weet niet of dit met mijn provider (T-Mobile) te maken heeft. Ik zou 's kijken in de doos...
[...]

Ik dacht te lezen dat het op xperia werkte dus heb ik de laatste versie gepakt 1.5.0 oid.
1.5.1 is de laatste versie van PointUI Home maar stamt ondertussen alweer uit een tijd van voor WVGA en WM 6.1, vanzelfsprekend werkt 1.5.1 dus ook niet op de X1. Zie http://forums.pointui.com...12438&hilit=xperia#p12438 en de link in zijn post.

Versie 2.0 zou wel perfect moeten werken op een X1, de developer heeft daar zelfs een filmpje van gemaakt!

En met alle respect, dit heb ik gevonden door even te kijken op de website van de developer, dat had je zelf ook wel kunnen doen ;)

(zo beter pven? :>)

[ Voor 11% gewijzigd door HendrikN op 08-01-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar ben ik ook pas later achter gekomen. Ik heb bij T-mobile geen virusscanner CD meegekregen. Ik zal nog eens kijken voor de zekerheid, maar dacht het niet.

Anyway ik krijg google en de livepannel niet zichtbaar en heb het onderstaande toch echt gedaan:

WLMPanelResources.dll.0409

Druk met je stylus of je vinger een paar seconden op dit bestand
kies naam wijzigen

Verander de naam naar

WLMPanelResources.dll.0413

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

St@m schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:06:
[...]

Ik heb maar even voor je gezocht in dit topic, binnen 5 seconden heb ik het volgende gevonden..
LZF in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7"
Is dat uitgebreid genoeg voor je, denk je dat het zo wel lukt :?
Intussen alweer bij versie 9a beland: http://rapidshare.com/fil.../data_8.3.2_fixed_v9a.zip (hernoem naar data.zip)
Ook een nieuwere versie van branding.zip, maar die hoeft niet persee te worden vervangen: http://rapidshare.com/fil.../branding_8.3.2_fixed.zip (hernoem naar branding.zip)

Onderstaande is intussen niet meer nodig in SYS.TXT en kan eruit, alles word automatisch gevonden en ingesteld voor de X1.
[device]
type="ALIAS_XPERIA"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 07:55
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:41:
Sinds kort een X1 maar er is toch iets dat me niet bevalt. Hij werkt goed maar als ik er mee schud zit er bovenin, plek van de camera, iets dat rammelt. Alsof er iets kleins los zit. Iemand anders die hetzelfde heeft?
Ik heb precies het zelfde, alsof er een heel klein schroefje in zit o.i.d., heb dit al sinds het begin.

nvr mind, al genoeg op gereageerd zie ik :O

[ Voor 5% gewijzigd door kenicky op 09-01-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:54:
Ja daar ben ik ook pas later achter gekomen. Ik heb bij T-mobile geen virusscanner CD meegekregen. Ik zal nog eens kijken voor de zekerheid, maar dacht het niet.

Anyway ik krijg google en de livepannel niet zichtbaar en heb het onderstaande toch echt gedaan:

WLMPanelResources.dll.0409

Druk met je stylus of je vinger een paar seconden op dit bestand
kies naam wijzigen

Verander de naam naar

WLMPanelResources.dll.0413
En wat doe je dan? Ga je dan naar panels en zijn ze daar niet zichtbaar? Heb je ze wel toegevoegd ipv andere panels?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:56:
[...]

Klinkt alsof hij de GPS ontvanger actief houdt. Dat vreet inderdaad batterij: bij mijn MDA Compact 3 kon ik ongeveer 4 uur navigeren (GPS + scherm zijn beide batterijvretend), daarna was het gebeurd. Ik verwacht dat het een Wayfinder probleem is, dus mail ze eens en leg het voor. Ik ben benieuwd wat ze er van zeggen.
Snelle bericht gekregen van de helpdesk.

------------------------------------------------------------------------------

Dear Mr. .................,

Thank you for contacting the Wayfinder Customer Support department.

Please note that the inconvenience you experience is due to some
installation problems. Thus, you need to uninstall the software and install
it again.

To uninstall please go to Start > Settings > System > Remove program. Then
please open http://getwf.com in your phone's Internet Explorer and select
Wayfinder Navigator. If your phone is not identified as Sony Ericsson X1i
choose to change phone model. Select Sony Ericsson > Sony Ericsson X1i and
then press on Wayfinder Navigator. When you have to choose between "Trial"
and "Activate" you have to press on "Trial" and you can use the Wayfinder
application for 3 months with map coverage worldwide.

Thank you for your interest in our products! For any other inquiry, please
do not hesitate to contact us!

Best regards,
U........... A...............
Customer support
Wayfinder System AB
x1.support@wayfinder.com

-----------------------------------------------------------------

Gisteren opnieuw geinstalleerd en vanochtend dezelfde proef gedaan met opstarten. Kijken of nu de batterijduur langer blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al last van dat de hardware knoppen het opeens niet meer doen? Ik wel :S Het is dan ook lastig om je scherm weer te activeren.
Na een softreset via SPB doet alles het gewoon weer..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:26:
[...]

En wat doe je dan? Ga je dan naar panels en zijn ze daar niet zichtbaar? Heb je ze wel toegevoegd ipv andere panels?
Yes ... maar ik snap um al en komt enkel door je woordje toevoegen :) Dank je wel!

Toch wel jammer dat je er maar 9 in kan stellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Ik heb probleem met mijn Wireless verbinding thuis!

Het is een verborgen verbinding maar het is heeeel erg onstabiel. ON/OFF gaat ie.
Het zou ook kunnen liggen mijn DELL ROuter want de buren zie ik altijd ertussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ben er echt serieus aan het denken om deze te nemen!
1 maart mag ik verlengen/nieuw abbo
Wil toch wel weten of mobile skype er op zou werken!
En erger, met een flat fee account van KPN zou je dan kunnen blijven skypen?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Licko

ZVDK

Licko schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:57:
is het mogelijk om je adresboek van je email wel te gebruiken, zodat je na het typen van de eerste letter suggesties krijgt over het hele email adres..maar zonder dat al je msn contacten bij 'contacten' geplaatst worden?
iemand hier een oplossing voor? weet namelijk niet al de email adressen uit mn hoofd :)

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chenkman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03-2023
In de abonnementen-topic werd volgens mij gevraagd wat er opvalt aan de zwarte versie tov de zilveren. Mijn vriendin heeft al een aantal weken de zilveren en ik sinds gisteren de zwarte. Wat dus opvalt is dat de zwarte veel meer grip heeft aan de achterkant. Komt door het verschil in materiaalgebruik aan de achterkant, onder en boven het accu-klepje. Bij de zwarte is het een soort rubber-gevoel en bij de zilveren voelt het gewoon als plastic aan. Als ik beide op tafel of waar dan ook leg, glijdt de zilveren meer.
Wat ook opvalt is dat de tekst "Sony Ericsson" op de voorkant en "Xperia" op de achterkant van de zwarte versie met een dikkere laag verf is geschreven, is duidelijk voelbaar tov de zilveren die bijna niet te voelen is.

Kortom, mocht je last hebben van zweethandjes en geen voorkeur voor een bepaalde kleur, ga dan voor de zwarte versie die meer grip heeft als je het in de hand houdt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Weet iemand hoe je de exacte tijd van ontvangen smsjes kunt zien? Wanneer ik bij Postvak In en de smsjes zelf kijk zie ik alleen de datum staan, maar verder geen tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
kicknoize schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:42:
Weet iemand hoe je de exacte tijd van ontvangen smsjes kunt zien? Wanneer ik bij Postvak In en de smsjes zelf kijk zie ik alleen de datum staan, maar verder geen tijdstip.
Wat staat er dan?
Bij mij in "Postvak IN" --> SMS bericht... Verzonden: vrijdag 9 januari 2009 12:46

Ik moet wel ff naar boven scrollen om de tijd te zien.

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 17:27
Triton2008 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:47:
Ik heb probleem met mijn Wireless verbinding thuis!

Het is een verborgen verbinding maar het is heeeel erg onstabiel. ON/OFF gaat ie.
Het zou ook kunnen liggen mijn DELL ROuter want de buren zie ik altijd ertussen..
Heb je wel al je energie gebruik van je wifi op Beste prestaties? (en dus niet op Beste accu)
Staat onder Instellingen -> Verbindingen -> Wireless LAN -> Energiemodus
Scheelt namelijk ENORM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Crashy schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:13:
[...]

Heb je wel al je energie gebruik van je wifi op Beste prestaties? (en dus niet op Beste accu)
Staat onder Instellingen -> Verbindingen -> Wireless LAN -> Energiemodus
Scheelt namelijk ENORM
Helaas scheelt dat ook enorm veel accutijd, bij mij scheelt dat gauw een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
LZF schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:09:
[...]

Intussen alweer bij versie 9a beland: http://rapidshare.com/fil.../data_8.3.2_fixed_v9a.zip (hernoem naar data.zip)
Ook een nieuwere versie van branding.zip, maar die hoeft niet persee te worden vervangen: http://rapidshare.com/fil.../branding_8.3.2_fixed.zip (hernoem naar branding.zip)

Onderstaande is intussen niet meer nodig in SYS.TXT en kan eruit, alles word automatisch gevonden en ingesteld voor de X1.
[device]
type="ALIAS_XPERIA"
Wat doet die branding precies, want op dat ander forum ik ook geregeld eens zie, staat er ook niet echt uitleg bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoFoX schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:49:
[...]

Wat staat er dan?
Bij mij in "Postvak IN" --> SMS bericht... Verzonden: vrijdag 9 januari 2009 12:46

Neo
Inderdaad. Je moet naar boven scrollen. Enige wat ik jammer vind is dat je geen SMS details hebt. Nu zie je de ontvangen tijd. Bij sommmige telefoons had je SMS details en zag je de originele verzonden tijd. Dit was handig als er een vertraging in het sturen zat als bijvoorbeeld je telefoon uitstond. Nu komt daar gewoon een tijdstip te staan van de tijd wanneer je je X1 weer aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Licko schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:02:
[...]

iemand hier een oplossing voor? weet namelijk niet al de email adressen uit mn hoofd :)
Even in outlook zetten, en bij Live Messenger uitvinken dat je je msn-contacts in je outlookcontacts wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thestiffmeister schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:40:

Ik heb me ongeveer 1 mnd geleden aangemeld voor dat X1 membership incl. die 4GB microsd!
Ik heb nog steeds niet mogen ontvangen! Krijg je bij registratie een bevestigingsmail van die gasten???

Iemand een idee?
Ik heb vandaag die 4GB Micro SD kaart ontvangen! Ik had hem op 17 december aangevraagd. En ja, 't klopt dat je geen bevestigingsmail krijgt bij de registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takemenow
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04-2024
Kort vraagje: worden de T-mobile Xperia's met T-mobile logo op de telefoon geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
NeoFoX schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:49:
[...]

Wat staat er dan?

Neo
Inderdaad, het staat er gewoon boven. 8)7

Dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
takemenow schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:05:
Kort vraagje: worden de T-mobile Xperia's met T-mobile logo op de telefoon geleverd?
Yes, zeer subtiel:

Afbeeldingslocatie: http://proud2bmalaysian.files.wordpress.com/2008/08/upload-x1-back.jpeg

Op de plek waar hier X1 staat, staat bij mij het logo van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:41

Oxigeon

En zo is dat!

Zow, heb hem gisteren besteld, ben overgestap van HI naar Vodafone. Heb al sinds ik de telefoon zag dit topic in de gaten gehouden. Heeft me er mede doorgeholpen het toestel aan te schaffen. Kan hem wel pas 20 april gebruiken ivm abbonnement van HI. Maar mag er vanaf vanavond mee gaan prutsen omdat vodafone alles heeft geregeld met KPN.

Kan dan eindelijk meediscusieren in dit topic over het hoe en wat :). Kun je trouwens op WIFI zonder simkaart/Bereik. Want ik kan nu namelijk niet op vodafone internet omdat mijn simkaart pas vanaf 20 april geactiveerd word.

Zag in de winkel trouwens dat ik het Vodafone logo op de plaats van X1 heb staan. Elke provider heeft dit dus waarschijnlijk ;)

Bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Oxigeon op 09-01-2009 15:34 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Oxigeon schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:33:
Kan dan eindelijk meediscusieren in dit topic over het hoe en wat :). Kun je trouwens op WIFI zonder simkaart/Bereik. Want ik kan nu namelijk niet op vodafone internet omdat mijn simkaart pas vanaf 20 april geactiveerd word.
Jep, sterker nog, je kan alles met de telefoon. Totdat je wil gaan bellen, dan moet je (in het geval mét simkaart) pas een PIN-code invoeren. Dus standaard krijg je ook geen PIN-invoerschermpje bij het opstarten van WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 12:41

Oxigeon

En zo is dat!

HendrikN schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:34:
[...]

Jep, sterker nog, je kan alles met de telefoon. Totdat je wil gaan bellen, dan moet je (in het geval mét simkaart) pas een PIN-code invoeren. Dus standaard krijg je ook geen PIN-invoerschermpje bij het opstarten van WM.
Ja ik heb de simkaart wel, maar word nog niet omgezet naar Vodafone. Moet dus wel pincode invoeren enzo maar denk dat ik alleen nog geen bereik heb met vodafone ;)

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigeon schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:33:
Zow, heb hem gisteren besteld, ben overgestap van HI naar Vodafone. Heb al sinds ik de telefoon zag dit topic in de gaten gehouden. Heeft me er mede doorgeholpen het toestel aan te schaffen. Kan hem wel pas 20 april gebruiken ivm abbonnement van HI. Maar mag er vanaf vanavond mee gaan prutsen omdat vodafone alles heeft geregeld met KPN.

Zag in de winkel trouwens dat ik het Vodafone logo op de plaats van X1 heb staan. Elke provider heeft dit dus waarschijnlijk ;)

Bedankt
elke provider behalve KPN volgens mij, die gebruiken geen logo's op mobiels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigeon schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:53:
[...]

Ja ik heb de simkaart wel, maar word nog niet omgezet naar Vodafone. Moet dus wel pincode invoeren enzo maar denk dat ik alleen nog geen bereik heb met vodafone ;)
Misschien geen bereik maar je kan gewoon in je telefoon zonder pincode.. Moet je gewoon naar start gaan bijvoorbeeld.
Of probeer je KPN kaart er in te doen.. misschien is hij niet gelocked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Gisteren een vage probleem met mn X1. Hij gaf geen kleuren meer weer. allemaal artifacts en alleen maar zwart/grijs/wit beeld. Gebeurde toen ik aan het msn'en was. Na reboot was alles weer ok..... 8)7

Trouwens, de beste is trouwens de X1 van KPN. Deze is clean zonder provider troep. Hij als je geluk hebt, ook nog eens simlock vrij

[ Voor 25% gewijzigd door vigilante888 op 09-01-2009 17:29 ]

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook net mijn 2e toestel binnen, 1e was al na 1 uur kapot, de aan / uit knop...
maar goed vodafone..perfect, gewoon weer een nieuwe... maar ook effe wachten.. zit dus simlock op, en kpn abbo nog niet afgelopen... , maar je kan wel gewoon wifi gebruiken, en via je eigen of andere netwerk alles doen.. alleen effe niet bellen he ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekie67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
vigilante888 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:28:

Trouwens, de beste is trouwens de X1 van KPN. Deze is clean zonder provider troep. Hij als je geluk hebt, ook nog eens simlock vrij
Inderdaad, geen branded zooi erop en zelfs geen logo op het apparaat zelf! en toch baal ik dat ik een KPN abo heb genomen, met name vanwege dat je niet mag streamen met een onbeperkt internet abo. En ze kunnen het nog zien ook. Ik had het specifiek op mijn rekening staan als extra kostenpost, was niet veel, maar toch; wel iets om in de gaten te houden voor je een hele avond gaat youtube kijken of uitzending gemist over je KPN verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
niekie67 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 01:18:
[...]

Inderdaad, geen branded zooi erop en zelfs geen logo op het apparaat zelf! en toch baal ik dat ik een KPN abo heb genomen, met name vanwege dat je niet mag streamen met een onbeperkt internet abo. En ze kunnen het nog zien ook. Ik had het specifiek op mijn rekening staan als extra kostenpost, was niet veel, maar toch; wel iets om in de gaten te houden voor je een hele avond gaat youtube kijken of uitzending gemist over je KPN verbinding.
Schandalig eigenlijk, is zoiets niet te doen via een SSL-tunneltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:13
niekie67 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 01:18:
[...]

YouTube en uitzendinggemist is geen enkel probleem, je moet er alleen voor zorgen dat je het niet via je browser opent, en zo in het programma streaming media terecht komt. Dan schakelt je interntverbinding over naar een streaming internet verbinding (ook te zien bovenin).
Als je gewoon de YouTube apps en uitzendinggemist app gebruikt, is het gewoon gratis..
Althans, in ieder geval bij mij en alle andere mensen die ik ken met Eindeloos Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Idd.. was toevallig ook ff bezig met uitzendinggemist. Je moet naar http://m.omroep.nl/gemist browsen op je Xperia, dan installeer je dat cabje.

Vervolgens een mooie app. voor het kijken van uitzendinggemist.nl op je mobiel zonder gebruik te maken van die stream mogelijkheid. Maar gewoon van je hsdpa verbinding / of je wireless. Heb zelf ook KPN abbo. en had idd ook dat hij de hele tijd oversprong naar streaming media.

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:33:
[...]

Ik heb vandaag die 4GB Micro SD kaart ontvangen! Ik had hem op 17 december aangevraagd. En ja, 't klopt dat je geen bevestigingsmail krijgt bij de registratie.
Haha, k'heb hem ook! Had nog ff gebeld maar ze hadden een achterstand van 6 weken!

Daarbij nog ff een vraag:
Ik heb een vraag m.b.t. de batterij levensduur. Heb hem nu ongeveer 2 maand.

Hoe lang gaat die batterij gemiddeld mee? Bij mij namelijk 1 dag wat ik eigenlijk welk erg kort vind.
Gebruik eigenlijk weinig connectie (+/- half uur HDSPA p. dag).

K'Heb dat Batti eraf gehaald, maar ben gewoon ff nieuwsgierig wat zo'n beetje haalbaar is. Anders haal ik een zooi progsels eraf, wat al heel veel andere mensen op het forum hebben gedaan.

Als ik het een dag kan verlengen zou dit fijn zijn namelijk.

B.t.w. ik heb dat VOIP (SIP) toch maar matig aan de gang.
Ten eerste toch via de achterspeaker, ten tweede valt de verbinding vaak weg, of is slecht hoorbaar.

Iemand ervaring met AEGMobile (via XDA-Developers)? Anders neem ik daar een abbo op!

[ Voor 12% gewijzigd door thestiffmeister op 10-01-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort wat raars op mijn X1. Als ik iets opsstart, een msn window, opera of wat dan ook en ik wil te snel iets typen. Dan zet hij mijn letters in een andere volgorde :S

Dus als ik bijvoorbeerld boom wil typen, komt er oomb te staan. Typ ik hyves krijg ik yvesh. Mijn eerste letter wordt dan achteraan gezet.

Als ik even wacht gebeurt het niet, maar het is wel irritant en weet ook niet waar het ineens vandaan komt :S

Heeft nog iemand dit? En hoe los je het op?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
B.t.w. ik heb dat VOIP (SIP) toch maar matig aan de gang.
Ten eerste toch via de achterspeaker, ten tweede valt de verbinding vaak weg, of is slecht hoorbaar.

Iemand ervaring met AEGMobile (via XDA-Developers)? Anders neem ik daar een abbo op!
Nou die Trial geprobeerd! AgeMobile 2.7.1 :P :9 _/-\o_
VOIP met voipbuster (SIP) werkt ook via de earphone (dus niet via de externe speaker achterkant) ook i.c.m. HSDPA >:) , zonder teveel lags....

Alleen gooit die de verbinding na 1 minuut weg... als gevolg van de trial.
Dit is volgens XDA en andere forums de enigste optie i.c.m. earphone. Die andere oplossingen werken allemaal niet (ook niet de ingebouwde VOIP na hacks). Die gaan allemaal extern met zeer slecht verstaanbare conversaties als gevolg. Allemaal niet werkbaar en heeft me veel hard resets gekost... (GPS die het niet meer doet etc. etc.).

Denk ik me hierop registreer voor 30 dollar (scheelt veel belkosten).

[ Voor 5% gewijzigd door thestiffmeister op 10-01-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Joedy87
Dit noemen ze "pig-latin" (echt waar)
Klinkt mij daardoor als een virusje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:30:
@Joedy87
B.t.w. enig goed alternatief voor F-Secure als virusscanner voor PPC?
Die heb ik niet geinstalleerd. Toevallig ook iets dergelijks (AVG free voor windows) voor PPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:30:
@Joedy87
:|
Oke dat hoop ik dus niet.
Hoe kom ik daar in godsnaam vanaf dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:34:
Heeft iemand al last van dat de hardware knoppen het opeens niet meer doen? Ik wel :S Het is dan ook lastig om je scherm weer te activeren.
Na een softreset via SPB doet alles het gewoon weer..
Niet dat ze helemaal niets meer doen. Wel dat de rechter (zilveren) toets het startmenu opent terwijl ik hem heb toegewezen aan het roteren van het scherm. Linker toets doet vreemd genoeg wel altijd wat ik wil...

Zal wel een Windows dingetje zijn...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-07 08:30
Hey mensen,

Weet iemand hoe je camera foto's en videos direct kan opslaan op het geheugenkaartje?
of is dat niet mogelijk?
Thnxx

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excellence1 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:48:
Hey mensen,

Weet iemand hoe je camera foto's en videos direct kan opslaan op het geheugenkaartje?
of is dat niet mogelijk?
Thnxx
Ga als de camera aan staat naar instellingen (gereedschapje rechtsonder) en ga dan verder omlaag met de pijl naar beneden (rechtsonder) en selecteer dan links het ikoon camera/video en dan de vierde optie.

Duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:15
Excellence1 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:48:
Hey mensen,

of is dat niet mogelijk?
Thnxx
Dat kan ik je wel even uitleggen O-)

Als je de camara applicatie hebt geopent druk dan rechts onder op settings.. dan weer rechts onder op het pijltje naar beneden om naar de geadvanceerde opties te gaan.. klik dan link op het scherm op het bovenste icoontje en verander in het lijstje met instellingen "save to" maar "Card" :)

[ Voor 7% gewijzigd door Nano2009 op 10-01-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Laatst online: 06-09 14:35
St@m schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:55:

Zoeken in dit topic naar igo had je binnen 2 seconden een antwoord gegeven :?
Niet om het een of ander, maar dat is een misverstand ;)
Was niet geheel duidelijk in mijn post, maargoed..

Ik had eerst versie 8.0, en heb die daarna verwijderd, en daarna 8.3 geïnstalleerd.
Ik heb nu dus igo 8.3.2. heb daarbij ook de data.zip aangepast. Zowel met
de 2 versie's die hier te vinden zijn, en nog eentje van het inxperince forum.

Maar, hij blijft dood, je kan er op klikken, en hij staat bij vandaag.. Maar
er komt geen leven in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-07 08:30
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:03:
[...]

Ga als de camera aan staat naar instellingen (gereedschapje rechtsonder) en ga dan verder omlaag met de pijl naar beneden (rechtsonder) en selecteer dan links het ikoon camera/video en dan de vierde optie.

Duidelijk?
thnx pedrooooooo

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
ppaddo schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:32:
[...]

Niet dat ze helemaal niets meer doen. Wel dat de rechter (zilveren) toets het startmenu opent terwijl ik hem heb toegewezen aan het roteren van het scherm. Linker toets doet vreemd genoeg wel altijd wat ik wil...

Zal wel een Windows dingetje zijn...
TF3D panel zeker geinstalleerd? Die zorgt dat die knop raar gaat doen. Maar dat had je kunnen vinden door ff te zoeken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DaSaN schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:02:
[...]

TF3D panel zeker geinstalleerd? Die zorgt dat die knop raar gaat doen. Maar dat had je kunnen vinden door ff te zoeken in dit topic.
Ahh je hebt een glazen bol neem ik aan? Helaas moet ik je teleurstellen. Ik heb dus GEEN Tf3D geinstalleerd. Het enige wat ik los geinstalleerd heb ik Xperiatweak en TomTom...

Daarnaast was het een reactie op een (algemene) vraag over de hardware knoppen. Ik ben het met je eens dat mensen te weinig zoeken hier, maar je hoeft niet te gaan overdrijven door bij iedere reactie te gaan roepen "dat had je zo kunnen vinden met de zoekfunctie".

Elkaar een klein beetje blijven helpen heeft toch ook wel zo zijn charme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
ppaddo schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:11:
[...]

Ahh je hebt een glazen bol neem ik aan? Helaas moet ik je teleurstellen. Ik heb dus GEEN Tf3D geinstalleerd. Het enige wat ik los geinstalleerd heb ik Xperiatweak en TomTom...

Daarnaast was het een reactie op een (algemene) vraag over de hardware knoppen. Ik ben het met je eens dat mensen te weinig zoeken hier, maar je hoeft niet te gaan overdrijven door bij iedere reactie te gaan roepen "dat had je zo kunnen vinden met de zoekfunctie".

Elkaar een klein beetje blijven helpen heeft toch ook wel zo zijn charme...
Eensch! Ik vind zo zachies aan ook wel dat dit te snel/aggressief word gezegd.

B.t.w. is het uberhaupt nodig om een virusscanner te draaien op een WM-device?
Komen hier vaak virussen voor (Voor Windows-based desktops is dit natuurlijk een overbodige vraag 8)7 )??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

thestiffmeister schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:09:
[...]

Komen hier vaak virussen voor (Voor Windows-based desktops is dit natuurlijk een overbodige vraag 8)7 )??
Ligt ook helemaal aan jezelf eigenlijk..
Ik heb voor mijn Windows PC eigenlijk ook helemaal geen virusscanner nodig.. zolang je geen dingen opent die je niet vertrouwd is het nergens voor nodig IMHO. Het vreet alleen maar onnodige resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
thestiffmeister schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:09:
[...]

Ik begrijp je helemaal, maar het begint ook behoorlijk vervelend te worden dat iedere keer nieuwe tweakers/tweakers die niet dit topic volgen steeds dezelfde vragen stellen, die allemaal in dit topic of gemakkelijk via google gevonden kunnen worden.

Daarbij zijn het gewoon de forumregels om eerst op zn minst uitgebreid zelf een oplossing te zoeken voor een probleem, en dan is zoeken in dit topic toch wel het minste wat je kan doen.

@ ppaddo: excuus als het vervelend bij je overkomt, maar deze vraag is tig keer eerder langsgekomen, waarbij tf3d wel het probleem was. ik hoop dat je gauw een oplossing vindt voor je probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

The Legend

*Plop*

Even een vraagje voor Vodafone branded X1 bezitters waarbij Vodafone Live! werkt (dus de website live.vodafone.com kan worden geopend). Na veel research blijkt dit om onverklaarbare redenen op niet Vodafone branded toestellen niet of niet goed te werken. Ondanks alle juiste netwerk en proxy instellingen kan de pagina live.vodafone.com niet geopend worden in IE. Het lijkt dat de unbranded X1 niet wordt ondersteund door Vodafone Live.

Nu heb ik via een tweak de Opera browser zich laten voordoen als een Nokia N95, dit kan via een string in de Opera Mobile config. Na deze config werkt live.vodafone.com dus via de Opera browser! Nu mijn vraag voor Vodafone branded X1 bezitters, kunnen jullie de string die in jullie Opera config staat posten zodat ik kan testen of dat werkt?

De tweak werkt als volgt:
In Opera you need to type "opera:config" into the address bar....
Then select the option that appears in the navigation window.
Scroll down to "User prefs" and select it....
Scroll down to "Custom User Agent" and type the text string above into the box
Scroll down the page and choose "Save"....

Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/11.0.026; Profile MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
De string die hier boven staat is dus van de N95. Voor mensen met een X1 waarbij Vodafone Live! dus niet werkt kun je dat proberen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Laatst online: 14-08 16:10
wallie-s schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:24:
[...]

Niet om het een of ander, maar dat is een misverstand ;)
Was niet geheel duidelijk in mijn post, maargoed..

Ik had eerst versie 8.0, en heb die daarna verwijderd, en daarna 8.3 geïnstalleerd.
Ik heb nu dus igo 8.3.2. heb daarbij ook de data.zip aangepast. Zowel met
de 2 versie's die hier te vinden zijn, en nog eentje van het inxperince forum.

Maar, hij blijft dood, je kan er op klikken, en hij staat bij vandaag.. Maar
er komt geen leven in..
Heb je TF3D geinstalleerd staan? Die zorgt er namelijk voor dat je een lag hebt bij het opstarten.
Ik denk dat mijn lag wel een dikke 2minuten is en dan pas begint ie alles te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:16
Weet iemand hier hoe de SE update service werkt?

Ik volg de stappen op in de update service (batterij eruit, batterij er weer in, opstarten met power en volume knop ingedrukt, wachten totdat ie op scherm met gekleurde balkjes komt en dan de USB kabel erin) maar verder gebeurt er dan niets. op de telefoon verschijnt wel USB in het scherm met gekleurde balken. maar de applicatie op de PC doet helemaal niets. blijft gewoon op hetzelfde scherm staan.

Bij mij oude K850i verspringt de applicatie wel gelijk om een update te doen.

Weet iemand wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:59:

Ik volg de stappen op in de update service (batterij eruit, batterij er weer in, opstarten met power en volume knop ingedrukt, wachten totdat ie op scherm met gekleurde balkjes komt en dan de USB kabel erin) maar verder gebeurt er dan niets. op de telefoon verschijnt wel USB in het scherm met gekleurde balken. maar de applicatie op de PC doet helemaal niets. blijft gewoon op hetzelfde scherm staan.

is er wel een update dan, de enige update die ik ken is voor op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:05:
[...]

Bij mij gaf hij na die behandeling een melding: er zijn momenteel geen updates. Het lijkt me dus wel dat er wat moet veranderen. Ik weet niet precies wat er niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

The Legend schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:07:
Even een vraagje voor Vodafone branded X1 bezitters waarbij Vodafone Live! werkt (dus de website live.vodafone.com kan worden geopend). Na veel research blijkt dit om onverklaarbare redenen op niet Vodafone branded toestellen niet of niet goed te werken. Ondanks alle juiste netwerk en proxy instellingen kan de pagina live.vodafone.com niet geopend worden in IE. Het lijkt dat de unbranded X1 niet wordt ondersteund door Vodafone Live.

Nu heb ik via een tweak de Opera browser zich laten voordoen als een Nokia N95, dit kan via een string in de Opera Mobile config. Na deze config werkt live.vodafone.com dus via de Opera browser! Nu mijn vraag voor Vodafone branded X1 bezitters, kunnen jullie de string die in jullie Opera config staat posten zodat ik kan testen of dat werkt?

De tweak werkt als volgt:

[...]

De string die hier boven staat is dus van de N95. Voor mensen met een X1 waarbij Vodafone Live! dus niet werkt kun je dat proberen.
Ik hoop dat ik geen typefouten voor je heb gemaakt, maar dit staat er dus bij mijn orginele Vodafone X1. Hopelijk leidt het tot iets!

Vodafone/1.0/SEX1i/R1AA Opera/9.5 (Microsoft Windows; PPC; Opera Mobi/2141; U;NL) UP.Link/6.3.1.20.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan ik de soft reset niet meer vinden :S Heb mijn hele toestel al 5x nagepluist, zal er wel ram overheen kijken ofzo. Kan iemand het anders nog even vertellen waar die staat?
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:05:
[...]

Geen idee? Het wordt wel eens tijd. Mijn X1 is ongelofelijk langzaam geworden de laatste tijd en het begint goed te vervelen dat ik vaker seconden lang moet wachten voordat mijn scherm kantelt en dat het ding gewoon niet meer zo snel reageert zoals hij in het begin deed.Weet echt niet waardoor het kan. Heb niets raars erop staan, alleen Xperia Tweak, de beschikbare panels en dat HTC keyboard.
Ook meldde ik gisteren al dat mijn X1 letters in een andere volgorde zet als ik te snel typ. Wil eens een soft reset proberen, kijken of dat iets helpt....
Maargoed, dan moet ik de soft reset wel vinden 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

ppaddo schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:19:
[...]

Ik hoop dat ik geen typefouten voor je heb gemaakt, maar dit staat er dus bij mijn orginele Vodafone X1. Hopelijk leidt het tot iets!

Vodafone/1.0/SEX1i/R1AA Opera/9.5 (Microsoft Windows; PPC; Opera Mobi/2141; U;NL) UP.Link/6.3.1.20.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1
Bedankt voor de moeite! :) De string doet opzich wel iets want live.vodafone.com is er mee bereikbaar. Als ik echter Mobile TV wil kijken (waar ik de pagina alleen voor gebruik) dan geeft hij de foutmelding: "Helaas wordt Video & Audio op deze mobiele telefoon niet ondersteund."

Werkt dat bij jou wel? Dan zou het weer zo kunnen zijn dat een Vodafone branded string niet werkt op een WWE toestel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:14:
Waarom kan ik de soft reset niet meer vinden :S Heb mijn hele toestel al 5x nagepluist, zal er wel ram overheen kijken ofzo. Kan iemand het anders nog even vertellen waar die staat?
Batterij cover er af halen, waar ong X1, iets daaronder, daar zit het gaatje na verwijderen van stylus.. ;) Als je die bedoelt tenminste?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Een soft reset is niks anders dan gewoon het rebooten van je telefoon, kan dus ook gewoon met de aan/uit knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Soms zit je telefoon zo vast dat er geen andere optie meer is. Heb ik wel vaker dat mijn telefoon gewoon helemaal freezed en dan werkt de aan en uit knop niet meer.
Dit is niet SE's schuld hoor, heb mijn eigen custom rom gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ActiveSync wil maar geen verbinding maken met mijn telefoon.
Hij probeert het wel, maar daarna gaat het Actice Sync logo op grijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je met Windows Vista werkt, dit probleem doet zich altijd voor bij het "flashen" onder windows Vista, heb het zelf ook geprobleerd en kreeg hetzelfde probleem inderdaad.

Ik heb nog geen tijd gehad om het onder windows xp te proberen.....

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 01:30:
dan heb je of de verkeerde exchange instellingen er instaan of geen verrbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firewall uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

The Legend schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:30:
[...]

Bedankt voor de moeite! :) De string doet opzich wel iets want live.vodafone.com is er mee bereikbaar. Als ik echter Mobile TV wil kijken (waar ik de pagina alleen voor gebruik) dan geeft hij de foutmelding: "Helaas wordt Video & Audio op deze mobiele telefoon niet ondersteund."

Werkt dat bij jou wel? Dan zou het weer zo kunnen zijn dat een Vodafone branded string niet werkt op een WWE toestel :/
Ik heb op mijn VF toestel een speciaal Vodafone panel. ALLEEN via dit panel lukt het me om Mobile TV (Nederland 1) te bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:14:

[...]

Geen idee? Het wordt wel eens tijd. Mijn X1 is ongelofelijk langzaam geworden de laatste tijd en het begint goed te vervelen dat ik vaker seconden lang moet wachten voordat mijn scherm kantelt en dat het ding gewoon niet meer zo snel reageert zoals hij in het begin deed.Weet echt niet waardoor het kan. Heb niets raars erop staan, alleen Xperia Tweak, de beschikbare panels en dat HTC keyboard.
Ook meldde ik gisteren al dat mijn X1 letters in een andere volgorde zet als ik te snel typ. Wil eens een soft reset proberen, kijken of dat iets helpt....
Maargoed, dan moet ik de soft reset wel vinden 8)7
Als je het SPB Panel gebruikt, dan kun je de soft reset vinden onder de linker tab en dan tools. Je kunt tussen die tools ook een task manager vinden. Deze open ik zo af en toe ook eens om te kijken of er nog programma's open staan, aangezien dit ook wel effect zou kunnen hebben op de snelheid van het toestel.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gewoon de power-knop even ingedrukt houden en op OK drukken. Als het scherm is vastgelopen batterij-cover eraf, stylus eruit en in het gaatje duwen. Lijkt me dat beide op de wiki staan uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

ppaddo schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:01:
[...]

Ik heb op mijn VF toestel een speciaal Vodafone panel. ALLEEN via dit panel lukt het me om Mobile TV (Nederland 1) te bekijken...
Vreemd, dan wordt het verder zoeken.. Als je dus buiten het Vodafone Panel met Opera Mobile TV wil kijken dan kan dat dus wel met die N95 string. Alleen de high quality optie werkt dan niet. Ben benieuwd of dat met de X1 wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firewall van mijn pc heb ik inmiddels uitgedaan maar nog steeds niks.
Als ik naar de instellingen via usb kijk, heb ik beide mogelijkheden geprobeerd.
Diskdrive aanvinken heeft sowieso geen zin, want gan gebruikt die helemaal geen ActiveSync.

Headseat Mysterie

Dit is mijn 2e Xperia, aan gezien de 1e sinds het eerste keer aansluiten van mijn headset altijd in headset mode bleef staan. Soft reset of een hardreset heeft allemaal niet geholpen, ook andere oordopjes hadden niet geholpen. Toen heb ik mijn 1e Xperia terug gebracht en een nieuwe gekregen.
Deze nieuwe heb ik nu net 1 week, en al volop gewerkt met de bijgeleverde headset.
Gebeurd het net weer, dat die continu in headset mode blijft staan.
Ik soft-reset doen, geen nu.
Toen ben ik maar gaan klooien met headset aansluiten, soft reset combinatie en na 5 minuten werkt het weer normaal.....

Iemand hier een verklaring voor, of dit wellicht ook al een keer meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Als je Vista hebt moet je even de nieuwste Windows Mobile Apparaatcentrum software downloaden en installeren, de versie die standaard wordt meegeleverd werkt niet met de firmware update.

http://www.microsoft.com/...ronize/device-center.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Nu online

Licko

ZVDK

heeft er iemand een duidelijk tutorial over het installeren van navigatie software (tomtom, garmin) op de X1?

heb al gezocht maar kan nergens een stap voor stap handleiding vinden, en aangezien ik nieuw ben met WM zou dat wel handig zijn

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Is dat nodig dan? TomTom hoef je bijv. alleen maar op je MicroSD kaart te zetten en gaat die automatisch installeren. (als je de 2577 map er ook naar toe kopieert)
Dat is alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Nu online

Licko

ZVDK

Xof schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:39:
Is dat nodig dan? TomTom hoef je bijv. alleen maar op je MicroSD kaart te zetten en gaat die automatisch installeren. (als je de 2577 map er ook naar toe kopieert)
Dat is alles..
ik heb dit bestand: TomTom.Navigator.v7.450.9028.Multilanguage.PPC.WM5.WM6

2577 map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Licko schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:02:
[...]

ik heb dit bestand: TomTom.Navigator.v7.450.9028.Multilanguage.PPC.WM5.WM6

2577 map?
Ik zie niet in wat dit met de Xperia X1 te maken heeft, valt eerder in het rijtje 'hoe installeer ik softwareX op Windows Mobile?'. Daarbij lijkt het me niet echt legale software, aan de bestandsnaam te zien. Binnen de legale versie van TomTom wordt je exact uitgelegd hoe en wat aan de hand van een gebruiksaanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:40
Xof schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:54:
[...]

Als je Vista hebt moet je even de nieuwste Windows Mobile Apparaatcentrum software downloaden en installeren, de versie die standaard wordt meegeleverd werkt niet met de firmware update.

http://www.microsoft.com/...ronize/device-center.mspx
Maar volgens mij is er toch nog geen firmware update voor de X1? Tenminste dat heb ik nog nergens gelezen...

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Dbm12 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:27:
[...]

Maar volgens mij is er toch nog geen firmware update voor de X1? Tenminste dat heb ik nog nergens gelezen...
Dat klopt, die is er ook niet, maar ik vermeld de oplossing alvast voor als die er wel is ;)
Maar custom roms moet je op dezelfde manier installeren, dus misschien dat hij dat wil gaan doen. (of een andere taal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:39:
[...]

Als ik naar de instellingen via usb kijk, heb ik beide mogelijkheden geprobeerd.
Diskdrive aanvinken heeft sowieso geen zin, want gan gebruikt die helemaal geen ActiveSync.
Laat active sync een probleem scan doen en bekijk daarna eens de onderste stukken van het log bestand wat is gemaakt.
Analyse van de problemen geven meestal wel aan wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren het zelfde probleem. Om de een of andere reden was in mijn Active Sync setings "USB connection" niet meer aangevinkt. Vinkje weer gezet en daarna geen probleem meer

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:39:
[...]

Headseat Mysterie

Dit is mijn 2e Xperia, aan gezien de 1e sinds het eerste keer aansluiten van mijn headset altijd in headset mode bleef staan. Soft reset of een hardreset heeft allemaal niet geholpen, ook andere oordopjes hadden niet geholpen. Toen heb ik mijn 1e Xperia terug gebracht en een nieuwe gekregen.
Deze nieuwe heb ik nu net 1 week, en al volop gewerkt met de bijgeleverde headset.
Gebeurd het net weer, dat die continu in headset mode blijft staan.
Ik soft-reset doen, geen nu.
Toen ben ik maar gaan klooien met headset aansluiten, soft reset combinatie en na 5 minuten werkt het weer normaal.....

Iemand hier een verklaring voor, of dit wellicht ook al een keer meegemaakt?
er zit een klein schakelaartje in de 3,5mm aansluiting op het toestel, die kijkt of er een koptelefoon plug is ingestoken.

zo ja > headset profiel inschakelen.

dit schakelaartje blijft waarschijnlijk hangen, als ik me niet vergis heb ik die klacht wel eens vaker gelezen bij andere toestellen.

trek je de plug niet toevallig wat scheef / hardhandig uit het toestel? daar kan het schakelaartje waarschijnlijk ook niet zo goed tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vigilante888 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:28:
Gisteren een vage probleem met mn X1. Hij gaf geen kleuren meer weer. allemaal artifacts en alleen maar zwart/grijs/wit beeld. Gebeurde toen ik aan het msn'en was. Na reboot was alles weer ok..... 8)7

Voorlopig heb ik met m'n branded vodafone nog niet een kwart van alle problemen die ik hier tegenkom, dus het is maar wat je clean geluk noemt ....

Alleen die accu baart me zorgen, ik zal wel een rotte hebben, want ik lees hier een dag of 3. Doe zelf max. 30 uur met een volle, paar sms'jes, nagenoeg niet bellen, wel wat surfen, maar allemaal niet bijzonder (gewoon standby met scherm uit zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:55:
[...]

Laat active sync een probleem scan doen en bekijk daarna eens de onderste stukken van het log bestand wat is gemaakt.
Analyse van de problemen geven meestal wel aan wat er aan de hand is.
Ik heb net de scan gedaan, maar daarna gooit Active Sync hem er alweer uit.
Active Sync ook al opnieuw geinstalleerd maar nog steeds niks.
De optie "Draadloze verbindingen toestaan....... heb ik ook maar aangevinkt, nu krijgt de tel wel verbinding maar na 1 minuut is deze alweer weg...

Active Sync log

Als u e-mail, agenda-afspraken en contactpersonen wilt synchroniseren met de computer, moet Microsoft Outlook XP (of hoger) zijn geïnstalleerd
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
Kan geen verbinding tot stand brengen tussen de pc en het apparaat. U kunt up-to-date oplossingen ontvangen voor veelvoorkomende verbindingsproblemen. Klik op de volgende koppeling:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=65257
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
Er zijn geen andere bekende problemen gevonden.
Verzend de resultaten naar Microsoft als u nog steeds problemen ondervindt, zodat de toekomstige versies kunnen worden verbeterd.
:?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:19:
[...]

Alleen die accu baart me zorgen, ik zal wel een rotte hebben, want ik lees hier een dag of 3. Doe zelf max. 30 uur met een volle, paar sms'jes, nagenoeg niet bellen, wel wat surfen, maar allemaal niet bijzonder (gewoon standby met scherm uit zelfs)
Dat hoeft absoluut niet aan je batterij te liggen.
Wat ook belangrijk is, is hoe ver je van een UMTS antenne zit. Je telefoon maakt er steeds contact mee ;)
Ik heb hier een KPN en een T-Mobile abo met i-net.

Waarschijnlijk woon ik dichter bij een antenne van KPN dan van T-Mobile.
De stand-by tijd met de KPN-sim is ruim een dag meer dan met de T-Mobile-sim heb ik uitgetest.
Ik hoor ook via m'n luidsprekerbox dat de telefoon vaker contact maakt met het netwerk als die T-Mobile-sim er in zit. (en dat kost extra batterij energie :( )

Wat ook heel veel invloed heeft: heb je veel extra apps. geïnstalleerd?
Heb je al eens gekeken hoe groot je processor gebruik in idle is?
Normaal (unbranded SEX1 'out of the box') is ong. 24%

Als je een hoger processor gebruik hebt blijft er één of meer apps. op de achtergrond draaien ;)
Doe eens een harde reset en kijk hoe lang de batterij van je SEX1 het zo 'out of the box' doet.
Dus zonder dat je extra apps. installeert.
En als je de mogelijkheid hebt probeer dan ook eens een sim van een andere operator om te vergelijken!

Na veel proberen heb ik nu een klein aantal apps. geïnstalleerd en doe makkelijk 2,5 ~3 dagen met m'n batterij. Wat gebruik aangaat: zie mijn vorige posts.
Installeer ALLEEN die APPLICATIES die je echt nodig hebt (de meeste zitten er standaard al op _/-\o_ )

Ik heb nu ook geen problemen dat de telefoon traag is of zelfs blijft hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
catt4u schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:29:
[...]

Dat hoeft absoluut niet aan je batterij te liggen.
Wat ook belangrijk is, is hoe ver je van een UMTS antenne zit. Je telefoon maakt er steeds contact mee ;)
Ik heb hier een KPN en een T-Mobile abo met i-net.

Waarschijnlijk woon ik dichter bij een antenne van KPN dan van T-Mobile.
De stand-by tijd met de KPN-sim is ruim een dag meer dan met de T-Mobile-sim heb ik uitgetest.
Ik hoor ook via m'n luidsprekerbox dat de telefoon vaker contact maakt met het netwerk als die T-Mobile-sim er in zit. (en dat kost extra batterij energie :( )

Wat ook heel veel invloed heeft: heb je veel extra apps. geïnstalleerd?
Heb je al eens gekeken hoe groot je processor gebruik in idle is?
Normaal (unbranded SEX1 'out of the box') is ong. 24%

Als je een hoger processor gebruik hebt blijft er één of meer apps. op de achtergrond draaien ;)
Doe eens een harde reset en kijk hoe lang de batterij van je SEX1 het zo 'out of the box' doet.
Dus zonder dat je extra apps. installeert.
En als je de mogelijkheid hebt probeer dan ook eens een sim van een andere operator om te vergelijken!

Na veel proberen heb ik nu een klein aantal apps. geïnstalleerd en doe makkelijk 2,5 ~3 dagen met m'n batterij. Wat gebruik aangaat: zie mijn vorige posts.
Installeer ALLEEN die APPLICATIES die je echt nodig hebt (de meeste zitten er standaard al op _/-\o_ )

Ik heb nu ook geen problemen dat de telefoon traag is of zelfs blijft hangen
Hoe meet je die average CPU usage b.t.w.? Ik kan alleen mijn geheugengebruik terugvinden.
Ben ook zeker geinteresseerd.... mijn batterij gaat hoogstens 24 uur mee.... @T-mobile...
Trouwens verder geen enkel probleem met dit toestel.....

B.t.w. idle verbruik van gemiddeld 24 a 25 procent :X
Wat loopt die WM te schedulen joh... Ik neem aan dat netwerkonderhoud niet zoveel CPU performance vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:16
Ik heb inderdaad Vista dus dat zal het probleem zijn met de auto updater :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-09 10:45
Mijn gmail wordt nog steeds niet gecheckt om het half uur,...alles volgens de regels ingesteld, dan werkt het even maar na een dag kapt ie er weer mee....zijn er uberhaupt mensen bij wie dit wel werkt?

Ditzelfde geldt voor m'n pushmail, niks push, terwijl het wel aangevinkt staat

[ Voor 16% gewijzigd door MaZe op 12-01-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZe schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:13:
Mijn gmail wordt nog steeds niet gecheckt om het half uur,...alles volgens de regels ingesteld, dan werkt het even maar na een dag kapt ie er weer mee....zijn er uberhaupt mensen bij wie dit wel werkt?

Dit is ook mijn probleem.
Ik krijg mijn hotmail account niet ingesteld met vodafone.
Schijnt dat ik iets met proxy moet uitzetten, maar als ik dit doe werkt internet weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Dennism schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:05:
Ik heb inderdaad Vista dus dat zal het probleem zijn met de auto updater :)
En dat is dus op te lossen door een nieuwe versie van Windows Mobile Apparaatcentrum te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:03:
[...]

En dat is dus op te lossen door een nieuwe versie van Windows Mobile Apparaatcentrum te installeren.
Nee hoor, ik draai met de nieuwste versie en windows vista en nog steeds werkt dat niet. Ook diverse usb drivers installeren helpt niet, alleen als ik op een XP systeem boot lukt het wel.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Vreemd, ik heb geen problemen met Vista x64, heb al een paar keer een nieuwe rom geïnstalleerd.

Je kunt trouwens ook altijd nog flashen via de MicroSD, dan heb je Windows helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZe schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:13:

Same here.. Handmatig ontvangen/verzenden gaat wel prima. Alleen deleten gaat niet. Wel van de telefoon, maar hij haalt em niet van de GMail server af.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 17:05
Hoe is het mogelijk dat ik het ik het scherm nog lichtjes kan blijven lezen terwijl staat ingesteld:

Bij accustroom:
- Verl. uit als app. niet wordt gebr. ged. : 1 min
- Apparaat uitschakelen indien niet gebruikt gedurende: 5 min

Beetje vreemde vertaling ook, apparaat schakelt natuurlijk niet uit maar alleen het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Yohost! schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:11:
Hoe is het mogelijk dat ik het ik het scherm nog lichtjes kan blijven lezen terwijl staat ingesteld:

Bij accustroom:
- Verl. uit als app. niet wordt gebr. ged. : 1 min

Beetje vreemde vertaling ook, apparaat schakelt natuurlijk niet uit maar alleen het scherm.

als je dit op nooit zet, zal het scherm aanblijven zodat je het kan lezen.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ricjuh schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:19:
[...]

als je dit op nooit zet, zal het scherm aanblijven zodat je het kan lezen.
Hij wil dus dat het scherm uitgaat na 5 minuten, wat met die instellingen zou moeten gebeuren. Ik heb ook gemerkt dat hij bijna altijd gewoon aan blijft staan,,,
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:
- [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in:
- Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.