nl-x schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:23:
Hoi Hoi,
Ik moet snel een nieuw toestel uitkiezen nu mijn Qtek 9090 het heeft begeven (scherm stuk).
Mijn topic over welk toestel het het best kan opvolgen is door de mods gesloten. Blijkbaar mag ik die vraag niet zo stellen.
Geeft niets... Ik denk dat ik het al weet: de Touch HD. (Vanwege het onwijze scherm.)
Nu mijn nieuwe vraag:
Welke addertjes onder het gras liggen er nou?
Ondanks de naam "Touch
HD" valt de video playback mij zwaar tegen. Mooie filmpjes lopen totaal niet smooth, zelfs de BB Bold presteert op dit vlak aanzienlijk beter...

Gaat ie snel stuk?
Bekrast ie snel?
Slecht geluid als je telefoneert (net zoals de Qtek 9090) ?
Slecht bereik?
Slecht WLAN bereik (net zoals de Qtek 9090) ?
Valt de phone uit als je HSDPA't (net zoals bij de iPhone) ?
Is het beeld van de camera slecht (net zoals de Qtek 9090) ? (ja, ik weet 5MP... Maar hoe zien die pixels er uit? heeft er iemand een linkje naar een opgenomen plaatje/filmpje) ?
Is het opzetten van een VPN net zo onmogelijk als op de Qtek 9090 ?
Is de navigatie op het ding beter/gelijk aan/slechter dan de iPhone ?
vertel vertel...
1. Denk het niet?
2. Even snel als iPhone.
3. Goed geluid, erg helder aan beide kanten.
4. Nee, goed bereik, mits je geen T-Mobile hebt

.
5. Volgens mij niet?
6. Ja, slechte camera. Doet er erg lang over om foto's te maken en bij de lichtste beweging heb je al een wazige foto.
7. Geen idee.
8. TomTom werkt erg goed, moet je wel even downloaden en een uurtje (of 2) voor uit trekken om het te laten werken

.
Dus:
2 minpunten aan deze PDA, namelijk
1. Video playback erg matig, zeker voor wat ze claimen
2. Camera slecht, als de iPhone een 8 scoort op een schaal van 1 tot 10, scoort deze imo
hoogstens een 5.
Voor de rest een superapparaat... SMS'en ging nooit zo snel met 'normaal telefoon toetsenbord' en T9, internet werkt erg goed, TouchFlo3D werkt ook goed, etc. etc..
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990