Het HTC Touch HD "Blackstone" Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 131.881 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:04
HTC Touch HD "Blackstone" Topic - Deel 3
Welkom en Regels

Welkom in het HTC Touch HD Topic - Deel 3 !

De HTC Touch HD is HTC's meest recente high-end toestel in de Touch-serie.
In dit topic vind je het laatste nieuws over de HD, tips en truucs, veel gebruikte software en veel voorkomende problemen en vragen.

Wat je in dit topic uitdrukkelijk niet tegen zult komen, zijn levertijden! Levertijden zijn iets voor in het:
HTC Touch HD Levertijden en Abonnementen Topic.

Gebruik de zoekfunctie van T.net rechtsbovenin!

Wat ik uitdrukkelijk wil vermelden is dat Ontzettend Veel van jouw Vragen, al lang en breed beantwoord zijn, zowel in dit topic, als in het voorgaande!

Geschiedenis

HTC Touch HD Topic Deel 1
HTC Touch HD Topic Deel 2

Sinds de introductie van de HTC Touch Diamond vliegen Windows Mobile toestellen weer als broodjes over de toonbank. HTC heeft sinds de Diamond een vernieuwende grafische schil om delen van Windows Mobile 6.1

Professional gelegd, die het besturen van het toestel erg veraangenaamt. Deze TouchFlo3D interface biedt de mogelijkheid om gemakkelijk vanuit één hand en met de duim het toestel te bedienen. Alle zaken die de gebruiker direct en gemakkelijk bij de hand wil hebben, is onmiddelijk en snel te bereiken vanuit TouchFlo3D.

Waar de HTC Touch Diamond en Pro een 2,8" VGA scherm hadden, beschikt de HTC Touch HD nu over een WVGA scherm van maar liefst 3,8". Daardoor is het toestel natuurlijk wel in formaat toegenomen; de HD is vrijwel even groot als de smartphone van Apple. Een vergelijking met dit toestel is gauw gemaakt, verderop in het topic is daar meer informatie over.
ROM Updates en Hot-Fixes

Huidige Retail Rom Versies in Nederland:

TaalRom VersieDatumRadio VersieProtocol
NLD1.14.404.3 (22273)10/25/081.09.25.1452.49a.25.26W

Voor een compleet wereldwijd overzicht kun je hier terecht.

Tot nu toe zijn er vier Hot-Fixes vrijgegeven die enkele kleine probleempjes oplossen:
Ruis op het viewfinder-beeld in Camera-modus.
Hangend toestel bij snelle invoer op het touchscreen.
Knipperen van de bovenste grijze balk.
Moelijk middels schuiven de telefoon op te nemen.

Deze hotfixes hoef je alleen te installeren als je last hebt van deze problemen. Ze worden ook meegenomen in de eerstvolgende ROM-Update.

Voor de WWE-versie is al een officiële nieuwe Rom vrijgegeven, echter officieel alleen voor de HongKong versie.

Custom Roms mogen besproken worden in dit Topic, maar directe links zijn niet toegestaan vanwege de discutabele legaliteit hiervan.

Zoals je al kon lezen, beschikt de HTC Touch HD over onder andere een 3,8" groot WVGA scherm. Voor de rest is het toestel hardwarematig goed te vergelijken met de Diamond en de Pro. De HD mist echter vrijwel alle fysieke knoppen en kent enkel nog een Volume (+/-) knop en de Power-knop. De rest van de belangrijkste specificaties vind je hieronder:

Processor:Qualcomm® MSM 7201A™ 528 MHz
Besturingssysteem:Windows Mobile® 6.1 Professional
RAM Werkgeheugen:288 MB
ROM Opslaggeheugen:512 MB
Afmetingen:115 mm x 62.8 mm x 12 mm
Gewicht:146,4 gram met batterij
Scherm:3,8" TFT-LCD Touchscreen met 800x480 pixels
Netwerk:Quad band GSM, Dual Band UMTS/HSDPA/HSUPA (7.2mbit/1.4mbit)
Bediening:HTC TouchFLO™ 3D
Camera:5 MP selectieve autofocus, zonder flits
Uitbreiding:MicroSD(HC) t/m 16GB, 8GB Meegeleverd!
Overig:A-GPS, WiFi, Bluetooth 2.0 EDR met A2DP audio, HTC ExtUSB*, 3,5mm audio-aansluiting

* HTC's ExtUSB aansluiting is volledig compatible met Mini-USB kabels en aansluitingen.

De HTC Touch HD beschikt helaas niet over een TV-Out functie. HTC heeft bewust voor andere hardware gekozen en er is dus géén mogelijkheid om dit via software alsnog toe te voegen. Daarnaast is het momenteel niet mogelijk om geluid via de USB-uitgang te versturen, maar enkel via de standaard 3,5mm aansluiting.

De gebruikte Chipset heeft ondersteuning voor hardwarematige versnelling (QTV) van video's in allerlei compressiesoorten. Echter wordt dit standaard niet gebruikt in elke mediaspeler, waaronder de meegeleverde Windows Media Player. De mensen van CorePlayer zijn op dit moment druk bezig om voor QTV volledige ondersteuning te bieden. De huidige 1.3.0 versie biedt slechts beperkte hardwarematige versnelling.

Echter is er door enkele gebruikers van de HD opgemerkt dat goed gecodeerde x264 filmpjes in de standaard mediaspeler perfect afspelen, op goede kwaliteit! Doe je dit vanuit de Album-applicatie, dan krijg je er een mooie duim-vriendelijke User Interface bij. Slechts één specifiek formaat is goed te bekijken, dus het omzetten van je videomateriaal is wel vereist.

Gebruik makend van een Transcodeer of Codeer programma op je PC, gebruik je de volgende instellingen:
  • .mp4 MPEG-4 Container.
  • x264 AVC Compressie met het Baseline profile, level 3.0.
  • Resolutie, nooit meer dan 800x480. Zorg voor de goede verhoudingen!
  • Max. 20fps voor 800x480, 30fps voor 640x480 en lager.
  • Maximale bitrate van tegen de 1000kbps. (Meer -> Meer detail, Minder -> Soepeler)
  • Belangrijk: Niet knoeien met de instellingen.
  • Belangrijker: Eerst proberen met een minuut-filmpje, bij succes pas de hele video!
  • Belangrijkst: CABAC Uit, Géén B-frames spul, Géén Macroblocks.
  • Audio: AAC LC (CBR/ABR) op 64-128 kbit/s, 48kHz, 16-bit Stereo.
Met deze instellingen moet je een heel eind komen. Ook H263 en Simple Mpeg-4 worden ondersteund, maar H264 zal je de beste kwaliteit geven.

Naast de door gebruikers ontworpen Blackstone Video Encoder, is er nog meer conversie-software voor het omzetten van je filmpjes naar een bruikbaar formaat. Dit zijn onder andere SUPER en XviD4PSP, maar beiden zijn niet altijd even gemakkelijk en stabiel in gebruik.

Bij de introductie van een nieuwe telefoon wil iedereen natuurlijk weten of deze telefoon een geschikte kandidaat is als opvolger van je huidige telefoon. Maar sommige mensen twijfelen tussen bepaalde modellen om verschillende redenen. Zo is er: Geld, Formaat, Scherm, Bellen, Typen, Foto's, Video's, Beide Maken, Hardware Tobo, Merk, Geheugen, Snelheid, Accu, GPS, Enzovoort.

Belangrijke telefoons om te overwegen bij het zoeken van een Touchscreen PocketPC Telefoon zijn:

Makkelijke manier om twee telefoons te schrappen:

Heb ik een Fysiek Hardware Keyboard écht nódig :?

Als je deze vraag niet direct met 'Ja' hebt beantwoord, er serieus over twijfelt of er nog nooit over nagedacht hebt, dan kun je de TP en de X1 schrappen.Als je formaat en gewicht belangrijk vindt; de iPhone en de HD zijn nou eenmaal groter dan de Diamond die écht een superkleine smartphone is. Echter lever je in op accuduur, grootte van scherm en uitbreidbaar geheugen.

Als je niet zo veel waarde hecht aan al het fancy TF3D gebeuren en genoegen neemt met wat minder, of minder geld te besteden hebt, dan kom je bij de Touch 3G die binnenkort leverbaar zal zijn.

Zoek je een goed fototoestel? Dan moet je eigenlijk geen cameratelefoon willen hebben. Maar als het echt moet, dan kun je beter voor de Omnia gaan of ergens anders dan bij HTC kijken. LG en Samsung bieden bijvoorbeeld meer diversiteit en kwaliteit in cameratelefoons.

Eigenlijk een ander marktsegment, maar veel mee vergeleken; de iPhone. Wil je geen geklooi met software, niet kunnen kopiëren/plakken, géén aanpassingen hoeven en kunnen maken, een gebruiksvriendelijk toestel met korte accuduur en ben je nogal van de Lifestyle-Hype, dan ga je voor de mobiel van Apple.

De nieuwe BlackBerry Storm is evenals de iPhone eigenlijk een ander marktsegment. De BB Storm draait niet op Windows Mobile en dus zul je eerst moeten kiezen tussen het BlackBerry, Apple of Microsoft besturingssysteem. De BlackBerry heeft het nieuwe druk-touchscreen dat je geweldig kunt vinden, of doodvermoeiend. Hoe dan ook, het is echt een ander platform en je zult je er goed in moeten verdiepen om te bekijken of het wat voor je is.

Wil je alles? Conquer the World?
Wil je het grootste scherm, een nog groter scherm, je buurmeid imponeren met hoe groot die van jou wel niet is? Een superscherp beeld en een hardstikke mooi scherm?

Een standaard groot, maar altijd uit te breiden geheugen, een Windows Mobile toestel die wél aanpassingen behoeft en waar je vrijelijk alle software op kunt installeren, super makkelijk surfen op het internet, video's en foto's makkelijk kunnen bekijken, radio luisteren, misschien in de toekomst zelfs Android kunnen draaien, én een 3,5mm audio-uitgang?
Dan zit je bij de HTC Touch HD helemaal goed!

Hamvraag: Is het de iPhone-killer :?

Wat zou het nou leuk zijn als hier heel simpel "Ja" of "Nee" stond!
Maar het is "Nee," dat antwoord ga ik je niet geven. :Y

Om precies te zijn, de iPhone en de HTC Touch HD zijn (helaas) nog steeds voor verschillende markten. Beiden proberen zich te onderscheiden van andere telefoons, maar de iPhone onderscheidt zich van alle telefoons, de HD slechts ten opzichte van andere Windows Mobile toestellen. Apple heeft prachtige software afgeleverd die nagenoeg vlekkeloos en soepel werkt, maar heeft daar tegenover multi-tasking en thuisgebakken programma's laten vallen. HTC probeert de soepelheid en eenvoud als een schil om WinMo te leggen en is daar voor allerdaagse zaken in geslaagd. Tot zover presteren ze nagenoeg gelijk.

Echter, met WinMo kun je nou eenmaal veel meer. Ik zal het geen "Open" platform noemen, maar je kunt in ieder geval alles naar eigen smaak inrichten en eigen software gebruiken. Dat breng echter instabiliteit en enige traagheid met zich mee, dingen waar je voor kiest als je gaat spelen met Windows Mobile.

Dus wil je een gesloten stabiel en soepel platform? > Apple
Een "open" platform met méér mogelijkheden en eigen inbreng? > WinMo

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=223086

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=223838

Tweakers.net
Mobiletechaddicts
Phonearena
Slashgear
Tracy and Matt
Pocket-Lint

Voor Windows Mobile is erg veel software beschikbaar. Dat betekent dat er voor allerlei zaken applicaties bestaan die precies doen wat jij ervan had verwacht. Dat heeft echter ook zo zijn risico's, aangezien sommige software diep ingrijpt op het besturingssysteem en je toestel eventueel zelfs onbruikbaar zou kunnen maken. Bij het installeren van software, krijg je daarvoor meestal ook een waarschuwing, en bij deze ben je dan nogmaal gewaarschuwd!

Hoewel vrijwel alle software oorspronkelijk gemaakt is voor (kleine) schermen met een QVGA (320x240) resolutie, zijn de afgelopen jaren veel toestellen met VGA-schermen uitgekomen en daar is de software aan aangepast. WVGA (800x480) schermen zijn echter vrij nieuw en uniek en sommige stukjes software zijn nog niet compatibel met deze enorme resolutie.

De compatibiliteit van veel software wordt bijgehouden op deze wiki.

Nieuw!
Er is een tool uitgekomen waarmee je je WVGA scherm tijdelijk om kunt toveren naar een VGA-scherm! Onderaan worden 160x480 pixels op zwart gezet, waardoor je niet langer met gerekt beeld zit in bepaalde applicaties. Klik hier voor het bijbehorende topic.

Belangrijke (must-have of i.i.g. must-bekijk) software:
Linke Tweaks voor je HD!

Cache-optimalisatie - Gebruik Adv. Conf. Tool (hierboven) - Voorzichtig!

Meer Camera-modi:
Ga met een Registereditor naar HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ HTC \ Camera \
En verander in de sleutels P10, P6, P8 en P9, de waarde van "Enabled" van 0 > 1.
Hiermee activeer je respectievelijk de GPS-Foto Modus, Burst-Modus, Sport-Modus en de Video-Share Modus.

Volumeknoppen standaard het Systeemvolume laten aanpassen:
Ga met een Registereditor naar HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ HTC \ VolumeOverlay \
Verander "DefaultPage" van 1 > 0.

Op deze uit het Duits vertaalde pagina, vind je nog een overzicht van tweaks.

Wifi-snelheid drie keer versnellen:
Kijk in deze newspost voor alle details.

Vaak gevraagde Problemen

Mijn Muziek verschijnt niet in de TF3D Media Speler :?
De Muziek-tab laat de huidige afspeellijst zien en laat je binnen die afspeellijst van nummers veranderen. Als je je apparaat opnieuw opstart, verschijnt de muziek vaak vanzelf. Maak en open dus via de Bibliotheek de afspeellijst die je wilt afspelen en je kunt je Muziek-Tab goed gebruiken!

Mijn aankomende afspraken verversen middernacht niet goed :?
Dit is een door HTC erkend probleem en er wordt aan gewerkt. Waarschijnlijk komt hier binnenkort wederom een Hot-Fix vooruit, of anders in een aankomende nieuwe ROM-versie.

Ik wil het Nederlandse Woordenboek (T9) op mijn Engelse HD :?
Dat is vrij eenvoudig te doen.

Als ik de telefoon opneem, trilt het toestel door of hoort de andere kant mij niet :?
Soms als je gebeld wordt, blijft het toestel een seconde of twee doortrillen na het opnemen via het schuiven. Als je opneemt met de fysieke knop, trilt het toestel niet door, maar hoort de andere kant je een paar seconden nog niet. Deze Hot-Fix helpt misschien.

Als ik bel, gaat het toestel uit, terwijl ik nog nummers wil intikken!! :?
Dit kun je voorkomen met zowel ACT als HD-Tweak, maar het hoeft helemaal geen probleem te zijn. Druk gewoon het toestel weer even aan met de Powerknop, of één van de knoppen onderin. Als het toestel aan blijft, kun je met je oor gaan drukken op knoppen op het scherm en dat wil je ook niet.

Ik kan niet op MSN, Live of YouTube :?
Internet doet 't niet helemaal goed :?
Hoe zet ik de proxy van Vodafone uit :?

Proxy-instellingen:
Start > Settings > Connections > Connections > (Vodafone GPRS) - Set up my proxy server >
"This network uses a proxy server to connect to the Internet" Uitvinken!
Start > Instellingen > Verbindingen > Verbindingen > (Vodafone GPRS) - Mijn proxyserver instellen >
"Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet." Uitvinken!

Als Live Messenger het nog steeds niet doet, kijk dan even hier voor een oplossing.

UitzendingGemist en NOS Mobiel werken niet :?
De publieke omroepen gebruiken helaas een simpele herkenning via de gerapporteerde User Agent van je mobiel. Als je deze verandert naar een wél ondersteunde mobiel, werkt het allemaal meteen. Om dit te doen in Opera:
Tik in de adresbalk: opera:config
Ga naar het kopje: User Prefs
Ga naar de regel: Custom User Agent
En verander dat in: HTC_P3700 Opera/9.50
Scroll helemaal door naar beneden en klik op Opslaan !
Navigeer nu weer naar de mobiele website die je toestel niet zou ondersteunen en zie het verschil. :)

Als ik op 't Kruisje druk, blijft 't programma draaien :?
Dat is de standaardinstelling. Klik rechtsbovenin op het TaskManager icoontje en vervolgens op die enorme sleutel. Ga naar het tabblad "Knop" en verander de instelling naar de eerste mogelijkheid om altijd een programma meteen af te sluiten.

Okee, gedaan, alleen Album blijft nog steeds draaien als ik op zijn kruisje druk :?
Dat klopt, gebruik de Advanced Configuration Tool om dat ook te veranderen.

Volgens mij knippert die bovenste grijze balk :?
Inderdaad, onder bepaalde omstandigheden kan het zijn dat je de bovenste grijze balk licht ziet knipperen. Voor dit probleem is een Hot-Fix beschikbaar.

In Landscape Modus zijn soms de Komma en de Punt verwisseld (, & .) :?
Bekend probleem bij de Nederlandse versie met het originele toetsenbord.

De foto's bij "Mensen / People" zijn van slechte kwaliteit :?
Binnen die tab kun je dat veranderen.

Mijn GPS ligt enorm achter t.o.v. mijn werkelijke positie :?
Oplossing.

TomTom herkent de ingebouwde GPS niet :?
Antwoord.

Hij doet 't helemaal niet meer! :?
PANIEK! Géén paniek!
Probeer in eerste instantie via de powerknop lang ingedrukt te houden het toestel uit- of aan te zetten.
Haal anders de batterijklep los en druk het rode Soft-Reset knopje in, of verwijder de accu.
Heb je écht ontieglijk vaak geprobeerd met soft-resets om je apparaat aan de praat te krijgen en wil het nog steeds niet?

Hoe voer ik een Hard-Reset uit :?
Probeer eerst de dingen die bij de vorige vraag staan beschreven!
Denk erom, je toestel wordt terug gezet naar de fabrieksinstellingen! Alles wat niet op je opslagkaart staat zal verdwijnen, dus inclusief al je dierbare contacten, foto's media en berichten!
Druk beide Volumeknoppen aan de zijkant tegelijkertijd in en houd ze ingedrukt. Druk kort de Power-knop in, totdat de belangrijke waarschuwing wordt weergegeven. Laat alle knoppen los en volg de weergegeven instructies.

Vaak gevraagde Tips & Tweaks

Ik wil de afspraken van meerdere dagen alvast in mijn Home-Tab zien! :?
Sorry.. Dat doet TF3D nog steeds niet. Je kunt wel bijv. S2U2 die afspraken laten weergeven.

Ik wil in Opera niet eerst moeten inzoomen om op een link te kunnen klikken! :?
Tik in de adresbalk van Opera opera:config in, en kijk onder het kopje Adaptive Zoom. Zet het Minimum Overview Zoom getal op 70 of hoger, bijvoorbeeld 85. Scroll een stukje naar beneden en klik op Opslaan. Voortaan kun je ook zonder inzoomen op links klikken.

Kan ik ook de koers van de Euro e.d. bij de Aandelen laten zien :?
Jazeker, via Yahoo kun je de juiste Noteringen vinden, maar hier zijn wat tips:
  • Euro - Dollar: EURUSD=X
  • Euro - Pond: GBPEUR=X
  • Goud: XAUUSD=X
  • Olie: USO
  • HTC: 2498.TW
Hoe kan ik het scherm laten kantelen of juist niet als bijv. de telefoon gaat :?
Gebruik het programma Gyrator 2 om de G-sensor altijd actief te houden, zodat in elk programma het scherm kan kantelen. Je kunt in dit programma ook 'Events' maken die voor specifiek gedrag zorgen in de door jou gekozen programma's. Smooth_Operator heeft dat hier haarfijn uitgelegd.

Al dat zwart }:|, kan het niet wat kleuriger :?
Jazeker!
Voorbeeld met uitleg en links. Mooie skin is bijvoorbeeld dit Blauw.

Hoe check ik of mijn GPS werkt :?
De HTC GPS Tool is gratis.

Welke navigatiesoftware kan ik gebruiken :?
Google Maps (voorgeïnstalleerd)
TomTom 7 (nog niet officieel los verkrijgbaar)
Nav 'N Go - iGo 8 (8.3 versie werkt met aanpassingen erg goed)
Navigon Mobile Navigator 7 (twijfelachtige ondersteuning)
Route 66 (onbekende ondersteuning)

Dat klinkt niet best :?
Inderdaad, maar met deze software kun je alle software in ieder geval op VGA-resolutie gebruiken, zonder uitrekking. Wel jammer van je enorme scherm om niet alles te gebruiken, maar totdat de softwaremakers goede skins hebben voor 800x480 pixels, zul je het daar mee moeten doen. Door gebruikers worden echter soms wel werkende WVGA-skins gemaakt, onder andere voor iGo 8.3.

En welke software is nou het best :?
Google Maps heeft (nog) geen Nederlands gesproken navigatie, dus valt af. TomTom is over-bekend en kent uitgebreide mogelijkheden en er zijn veel stemmen beschikbaar. iGo 8 ziet er wat mooier uit en heeft goede rijbaanbegeleiding. Er zijn ook versies met Text-To-Speech ondersteuning en uitgebreide multimedia. Route66 is weer wat minder mooi, maar wordt soms meegeleverd met je toestel. Over de nieuwe Navigon Mobile Navigator 7 zijn goede verhalen te vinden en het nieuwe "Reality View" is een mooie toevoeging. Sinds kort heeft Navigon ook een Try&Buy versie van MN7. Bekijk de sites van de verschillende software-makers goed en kijk op YouTube naar welke software het meest aan je verwachtingen voldoet. Persoonlijk vind ik zowel Navigon MN7 als iGo 8.3 een erg goede keus.

Heel veel vragen :?
Zijn ook al beantwoord in de Diamond en Pro - topics. De ervaringen daar zijn niet om vergeten te worden, dus kijk ook vooral hier (gebruik je browser's zoekfunctie!) en hier naar veelgevraagde vragen.

Méér Tips & Tweaks :?
Op déze vertaalde pagina!

Op- of aanmerkingen, Hints, Tweaks, Tips en Zpelvauten, ze zijn Allemaal Welkom!

Eerste deel gemaakt door peugeot206gt! Grote dank daarvoor! _/-\o_
Grote dank aan iedereen die ietwat anders heeft bijgedragen in dit topic! _/-\o_

[ Voor 110% gewijzigd door IceEyz op 18-01-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
- Gereserveerd -

Mocht de TS opgesplitst gaan worden, dan komt dat tweede deel dus hier...

[ Voor 75% gewijzigd door IceEyz op 16-12-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 22:10
Deeltje 3!! We gaan hááárd!

gaat iemand mijn vraagjes nog even lezen aan het eind van deeltje2? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Heeft iemand eigenlijk een mooi filmpje om is te kijken hoemooie filmpjes hij kan afspelen :)? ik begreep dat je hem om moet zetten om het goed te zien.. klopt dat?

Is het eigenlijk uberhaupt mogelijk om de kabeltjes van de meegeleverde oordopjes na het microfoontje door te snijden en er je eigen oordopjes op te zetten en dan mooit geluid te hebben :P? (misschien hele domme vraag hoor, maar heb geen idee of zoiets kan).

[ Voor 44% gewijzigd door bop op 16-12-2008 21:07 ]

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvz6
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-10-2021
Beter koop je hier een standaard oplossing voor, bijvoorbeeld: via Ebay
Of je prutst zelf wat: klik

Geantwoord zonder na te denken, 3,5mm jackplug zit er stnd op 8)7, 2e link kan je missch wel verder helpen

[ Voor 14% gewijzigd door wvz6 op 16-12-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

wvz6 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:21:
Of je prutst zelf wat: klik
Het probleem is niet dat de mijn eigen (goede) oordopjes niet in mijn normale jack kunnen (want dat kunnen ze uiteraard gewoon) maar dat ik graag goede oordopjes heb en toch de functionaliteit van de standaard oordopjes (knopje en microfoontje) (beide normale 3,5 mm jack). Toch bedankt voor het opzoeken :)

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

wvz6 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:21:
Gaat volgens mij niet werken. Je zult de HP aansluiting boven op moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80922

Het is al opgelost: Ik had de sys.txt niet goed ingesteld voor wvga. Heb em gewoon gekocht hoor, klantenservice gaf eindelijk een reply.

[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 80922 op 16-12-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248885

Heeft iemand ervaring met TomTom op de HD? Werkt dit vloeiend? Ik las namelijk in de review op http://www.slashgear.com/...ar-review-part-2-0721942/ dat de positiebepaling enkele meters achter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Anoniem: 80922 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:31:
Bij mij klapt igo 8.3.2 er steeds uit nadat je init.api hebt gezien. Ik heb op internet wat afgezocht en die data.zip al vervangen maar het mag allemaal niet baten. Kan iemand me misschien een pm sturen hoe ik het moet oplossen?
Dat gebeurt als er iets niet helemaal goed gaat met de licentie...
Anoniem: 248885 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:34:
Heeft iemand ervaring met TomTom op de HD? Werkt dit vloeiend? Ik las namelijk in de review op http://www.slashgear.com/...ar-review-part-2-0721942/ dat de positiebepaling enkele meters achter loopt.
TT7 werkte bij mij wel ok, lag is me toen niet erg opgevallen. Merk in iGo en Maps wel een vertraging van een seconde of anderhalf, maar niets dat mij stoort. Er zijn wel fixes voor als het echt erg bij je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281755

Of misschien deze... klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210446

Ik heb geprobeerd te zoeken, maar niets kunnen vinden.
Is de qualcomm 7201A nu wel of niet te overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

[b][message=31210878,noline]Nog andere mensen hier die Schap's Touch experience project volgen? Klinkt veelbelovend. Schap's programma's en ROM's werken altijd erg prettig.

http://www.touchxperience.com/en/touchxperience.html

TouchXperience is still under development at the moment.A public beta will be available soon. Check out the news in the following weeks !
Nee, ik volg het niet meer. Vanaf dag 1 een donatie gedaan, belofte dat het elke week kon verschijnen. Belofte dat donateurs een preview versie zouden krijgen in de laatste week van oktober. En zo verschuift het keer op keer. Ik vermoed dat de versie gereed is als de Diamond en de Kaiser niet meer worden geleverd.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Bij mij loopt het 10x beter dan op mijn voorgaande Diamond. Veel meer sats, snellere fix en geen afwijking (en ik gebruik het gem. 200km per dag).

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Ik ga vandaag toch maar eens mijn mening geven over de HD.
2 Jaar geleden begonnen met een HTC P3300. Mooi apparaat.
Vorig jaar over op de 3650 (Touch and Cruise): FANTASTISCH apparaat.
Maar ja, de ontwikkelingen staan niet stil en dan nu sinds een paar weken over op de Touch HD.

Voordelen (vooral tov de Touch Cruise):
1) Mooi groot scherm. Typen gaat beter.
2) Heb nu een data abbonnement, dus mooi mails en nieuws lezen.
3) Design is prachtig.
4) Verder is de HD een stuk sneller dan de Touch Cruise en werkt het afspelen van filmpjes stukken beter.

Nadelen:
1) Meer moeite om bijvoorbeeld over te gaan van luid naar tril: in Touch Cruise in twee drukken (via Home screen naar geluid, dan meteen selecteren). Hier eerst naar programma's, dan naar geluid, dan naar tril.
Kan natuurlijk ook via drukken bovenin, is nog steeds drie stappen.
2) Had ik bij de Touch Cruise meer dat ik dit foum nodig had voor de extraatjes, bij de HD kan je gewoon niet zonder! Vanavond met Tom Tom naar huis, om de twee seconden signaal weg, dan weer terug etc etc. Op heen weg geen last. Geen verandering in tussentijd :S Net weer via hier de hele bende aan moeten passen inc. reg tweaks.
3) Door het grote scherm draaien programma's niet of nauwelijks: Pocket CM Contacts heb ik nu draaien dmv aangepaste skin, maar geeft nog steeds veel foutmeldingen. En zonder Contacts wil je al helemaal niet werken met Windows Mobile....
4) De 4 softkeys onderop zijn geen verbetering; geef mij gewoon een wieltje of wat pijltjes. Het terug pijltje is compleet overbodig.
5) Dan de software om de progjes te laten draaien. Ingewikkelder dan menig apparaat! Blijf klooien ermee. Eindelijk erop, reg tweaken zodat ie ook automatisch opstart, toch weer problemen: er maar weer af. Het enige dat dan draait zonder Gyrator is Opera: maar nooit zonder slag of stoot! Draait zo weer terug, of andere programma's mengen zich in het scherm bij draaien (Pocket CM bv). Pfffff.
6) Het opnemen en ontgrendelen werkt niet vlekkeloos. Volume toetsen werken nog gewoon na vergendelen (maar dit was bij de Touch Cruise ook zo, dus voor beide nadeel). Uiteraard gefixed.
7) Moet een hele tutorial inclusief CAB installatie volgen om Async uit te krijgen als ik het niet gebruik. En zelfs nu nog moet ik m vaak handmatig uitzetten.
8 ) De twee softkeys onderin het scherm zijn alleen te veranderen door een reg tweak. Is het zo moeilijk dit gewoon softwarematig al in te bakken? In mijn Touch Cruise kon dat gewoon.
9) Ik heb een pieperlijst voor mijn werk op mijn telefoon. Op de Touch Cruise kon ik gewoon een snelkoppeling maken bij de programma tab, klaar! Hier is het gewoon onmogelijk. Ik kom dus nooit met een paar drukken op de knop in die pieperlijst. Handig zo'n multimedia apparaat!
10) Heb je de standaard rekenmachine skin al eens bekeken? Weet je hoeveel duurder dit apparaat is vergeleken met noem maar eens wat: een IPhone? Waar zit de meerwaarde dan in? In ieder geval niet in de software ontwikkeling. 8)7
11) Audio output: waardeloos. Kan je weer eerst compleet omgooien inclusief reg. tweaks om dit een beetje op orde te krijgen.
12) EDIT; schiet me net te binnen: heb ik er een agenda op, ververst het Home screen die niet!! Daar word ik echt pissig van, dat kan je toch niet missen!! Heb HTC een mail gestuurd, maar natuurlijk nog geen reactie. Heb ook wel gelezen dat HTC er iets mee gaat doen, maar is nog niks over gemeld, ook niet in de nieuwe ROM.

En zo heb ik vast nog wel wat dingen.
Begrijp me goed, ik leer er wel weer mee leven, maar zo'n verbetering tov de Touch Cruise is het niet! (zeker niet in vergelijking met de overgang van de P3300 naar de Touch Cruise).
En natuurlijk heb ik er zelf voor gekozen, maar ik moet dus bekennen dat het apparaat me toch nu toe gewoon tegenvalt.

Na uren tweaken nog steeds niet optimaal, wat moeten mensen met een dergelijk apparaat die niet zelf tweaken????
Slechte reclame voor dit toestel dus.
Mijn vriendin heeft de Samsung Omnia, daar wordt dus niks aan getweaked (ik ga er niet aan beginnen), maar het hoeft ook niet, die werkt meteen "out of the box". _/-\o_

Benieuwd wat jullie mening is!

[ Voor 4% gewijzigd door Uiligheid op 17-12-2008 00:30 ]

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Uiligheid schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:44:
[...]
Nadelen:
[...]
Dit is precies wat ik zocht!
Top dat je dat wil delen. Heb nu nog een Touch Cruise, en was aan het overwegen om een HD te kopen.
Dank voor je input!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Net ondekt dat je de stylus net onder de camera (aan de voorzijde) kan plakken, is magnetisch erg handig. Raak ik hem niet kwijt als ik ff iets anders doen achter mijn bureau!

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149100

Anoniem: 88208 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:15:
[...]
JOHN MCLANE

Prog heb ik nu ook op mijn Qtek 200, gebruik het 2 uur per dag. 4 knoppen voor next, back, step forward en step backward. Heb het ook op een HD getest, werkt goed, maar je hebt alleen maar de 2 volume toetsen om iets in te stellen :/ ...Maar dat worden dan maar de next en step forward...
Is inderdaad een oplossing, maar dan kun je die niet meer gebruiken om bv tegelijkertijd in Pocketmusic het volume even blind aan te passen.
Ik weet overigens niet of als je deze knoppen als vorig/volgend nummer voor Pocketmusic hebt ingesteld, of deze functie voor de andere toepassingen dan gewoon de volume hoog/laag blijft. Dan zou dit een aanvaardbare oplossing voor mij kunnen zijn.
Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149100

FLeSH schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:25:
[...]

Het probleem is niet dat de mijn eigen (goede) oordopjes niet in mijn normale jack kunnen (want dat kunnen ze uiteraard gewoon) maar dat ik graag goede oordopjes heb en toch de functionaliteit van de standaard oordopjes (knopje en microfoontje) (beide normale 3,5 mm jack). Toch bedankt voor het opzoeken :)
Met wat knutselwerk (een standaard 3,5 mm phoneplug en twee 3,5mm contrapluggen maak je een "splits- of Y-kabeltje"; de plug daarvan doe je in de HD en de pluggen van de twee koptelefoontjes doe je in de contrapluggen. Maar dat maakt het geheel er niet mooier op.
Hoeft niet meer dan enkele euro's te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demazelen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Maar ja, de ontwikkelingen staan niet stil en dan nu sinds een paar weken over op de Touch HD.

3) Design is prachtig.
4) Verder is de HD een stuk sneller dan de Touch Cruise en werkt het afspelen van filmpjes stukken beter.

Nadelen:
1) Meer moeite om bijvoorbeeld over te gaan van luid naar tril: in Touch Cruise in twee drukken (via Home screen naar geluid, dan meteen selecteren). Hier eerst naar programma's, dan naar geluid, dan naar tril.
2) Had ik bij de Touch Cruise meer dat ik dit foum nodig had voor de extraatjes, bij de HD kan je gewoon niet zonder! Vanavond met Tom Tom naar huis, om de twee seconden signaal weg, dan weer terug etc etc. Op heen weg geen last. Geen verandering in tussentijd :S Net weer via hier de hele bende aan moeten passen inc. reg tweaks.
3) Door het grote scherm draaien programma's niet of nauwelijks: Pocket CM Contacts heb ik nu draaien dmv aangepaste skin, maar geeft nog steeds veel foutmeldingen. En zonder Contacts wil je al helemaal niet werken met Windows Mobile....
4) De 4 softkeys onderop zijn geen verbetering; geef mij gewoon een wieltje of wat pijltjes. Het terug pijltje is compleet overbodig.
5) Dan de software om de progjes te laten draaien. Ingewikkelder dan menig apparaat! Blijf klooien ermee. Eindelijk erop, reg tweaken zodat ie ook automatisch opstart, toch weer problemen: er maar weer af. Het enige dat dan draait zonder Gyrator is Opera: maar nooit zonder slag of stoot! Draait zo weer terug, of andere programma's mengen zich in het scherm bij draaien (Pocket CM bv). Pfffff.
6) Het opnemen en ontgrendelen werkt niet vlekkeloos. Volume toetsen werken nog gewoon na vergendelen (maar dit was bij de Touch Cruise ook zo, dus voor beide nadeel). Uiteraard gefixed.
7) Moet een hele tutorial inclusief CAB installatie volgen om Async uit te krijgen als ik het niet gebruik. En zelfs nu nog moet ik m vaak handmatig uitzetten.
8 ) De twee softkeys onderin het scherm zijn alleen te veranderen door een reg tweak. Is het zo moeilijk dit gewoon softwarematig al in te bakken? In mijn Touch Cruise kon dat gewoon.
9) Ik heb een pieperlijst voor mijn werk op mijn telefoon. Op de Touch Cruise kon ik gewoon een snelkoppeling maken bij de programma tab, klaar! Hier is het gewoon onmogelijk. Ik kom dus nooit met een paar drukken op de knop in die pieperlijst. Handig zo'n multimedia apparaat!
10) Heb je de standaard rekenmachine skin al eens bekeken? Weet je hoeveel duurder dit apparaat is vergeleken met noem maar eens wat: een IPhone? Waar zit de meerwaarde dan in? In ieder geval niet in de software ontwikkeling. 8)7
11) Audio output: waardeloos. Kan je weer eerst compleet omgooien inclusief reg. tweaks om dit een beetje op orde te krijgen.
12) EDIT; schiet me net te binnen: heb ik er een agenda op, ververst het Home screen die niet!! Daar word ik echt pissig van, dat kan je toch niet missen!! Heb HTC een mail gestuurd, maar natuurlijk nog geen reactie. Heb ook wel gelezen dat HTC er iets mee gaat doen, maar is nog niks over gemeld, ook niet in de nieuwe ROM.

Begrijp me goed, ik leer er wel weer mee leven, maar zo'n verbetering tov de Touch Cruise is het niet! (zeker niet in vergelijking met de overgang van de P3300 naar de Touch Cruise).
En natuurlijk heb ik er zelf voor gekozen, maar ik moet dus bekennen dat het apparaat me toch nu toe gewoon tegenvalt.

Na uren tweaken nog steeds niet optimaal, wat moeten mensen met een dergelijk apparaat die niet zelf tweaken????
Mijn vriendin heeft de Samsung Omnia, daar wordt dus niks aan getweaked (ik ga er niet aan beginnen), maar het hoeft ook niet, die werkt meteen "out of the box". _/-\o_

Zo zo,

dat zijn wel héél veel negatieven dingen. Klinkt als een klote aankoop!
Ik ga hem binnen nu en 2 dagen ontvangen. Ik ben nog steeds vol goede moed. Ik zal deze PDA vergelijken met mijn P4350.
Zeg, van tweaken heb ik helemaal geen verstand op de PDA.
Kan je er wat mee fout doen? Lijkt me niet wat vlgs mij doe je alleen software matig iets aanpassen.
Welke tweak tool heb je voor de HD gebruikt? Die van Advanced Config tool in de lijst met handige software (nr 5 in die rij)?
Waarmee moet ik rekening houden als ik ga tweaken?
Moet daar niet een apart nieuw topic van komen, met al die kinderziektes?
Misschien komt HTC met nog een goede ROM?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:23
Ik heb de VGA versie erop gezet. Hij kon meteen mijn GPS vinden en is op enkele meters accuraat. Het is net zo goed als mijn oude Wizard met Adapt GPS. Dus ik heb geen problemen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herjan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-03 11:59
Ik heb ook een Touch HD, mijn eerste smartphone. Ben er erg tevreden over. Ik heb wel een probleem: hij unlockt regelmatig in m'n broekzak en gaat vervolgens mensen bellen. Volgens mij reageert hij op de g-sensor. Ik heb Slide2unlock al geprobeerd, maar die deed nogal buggy. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:23

3) Design is prachtig.

Nadelen:
Deze functie mis ik ook een beetje, echter : SPB Mobile Shell doet dit prima!
Controleer het eens met de tool van HTC. Het kan zijn dat je GPS ontvangst in de auto minder is, je GPS zich niet lekker voelt of je hebt teveel apps open.
Het is een nieuw apparaat. De eerste die 800*480 ondersteunt. Hoewel Windows Mobile het ondersteunt als maximale resolutie zijn de softwaremakers even bezig om hun applicaties aan te passen. Als je verder geen foutmeldingen post kan niemand je helpen.
Kwestie van design over functie...
No pun intended, maar ben jij nu een tweaker?
Dan is dit punt een beetje overbodig he?
Wat is het probleem als dat blijft draaien? Tenzij je je PDA overlaadt met zut maar dan ben je denk ik ook fout bezig.
Hier heb je een punt. Er is geen definieerbare knop. Een voice command knop ontbreekt bijvoorbeeld.
Dit lijkt me weer een beperking van TouchFlo. Je kan over naar een andere GUI als deze je niet bevalt.
Er zijn genoeg alternatieven. Het is ook een onderdeel wat microsoft maakt. HTC geeft er geen prio aan om een eigen calculator te maken. Ook dit is weer een keuze.
Ik heb hier geen klachten over. Aangezien je alleen aangeeft dat het waardeloos is, kan ik hier niets over zeggen. De standaard player is summier, maar Pocket Music doet het prima.
Ook hier geef je TouchFlo de schuld... Pak dan een andere als je niet tevreden bent.

Je noemt 3 WM devices. Een klein verschil is WM, versie 5, 6 of 6.1. Het echte verschil is dus TouchFlo. Dat is en blijft een schilletje en dat kan je eraf halen en er iets anders op zetten. Op mijn oude wizard had ik ook de schil van de Tytn gezet. Als je die beter vindt kan je die ook wel ergens vinden.
Als je er zo tevreden over bent, had die dan gekocht. Is ook WM, maar hier is het schilletje anders.
Voila ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268120

[.....]

Zo goed vind ik de Omnia nu ook weer niet. Tomtom draait alleen met hulpprogramma's en het geheugengebruik van het toestel loopt soms echt de spuigaten uit. Had laatst die van een vriend in mijn handen, zijn geheugen stond op 87% :? Sorry maar dat is niet normaal 5 minuten na Soft Reset zonder een programma opgestart te hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 00:39
Sorry, maar ik moet je teleurstellen: de Omnia is een stuk minder vloeiend dan de HD.
Ook ongetweaked.
En dan kan je de HD nog tweaken ook, waardoor -ie sneller is.

De HD verliest het alleen op de camera en dat muisje, dat vind ik wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelwood
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08-2024
Nadelen:
Dit is makkelijker te doen (in 2 stappen).
Gebruik je volumeknoppen (aan de zijkant) en tik "Vibrate" aan!

Voila, done.

Try my footsteps for size

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:16

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:55
Hallo, ik heb mi9jn HD nu ook net een weekje. prachttoestel maar met nog veel leerpunten (voornamelijk voor mij.)

Nu heb ik een vraag bij het smsen. Bij mijn vorige wm5.0 gaf hij suggesties voor woorden bij het smsen. Nu doet is dat niet meer. Ik heb het bij de opties wel aanstaan maar hij geeft gewoon geen suggesties?
Iemand dit zelfde probleem?

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Ekitch schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:43:
Hallo, ik heb mi9jn HD nu ook net een weekje. prachttoestel maar met nog veel leerpunten (voornamelijk voor mij.)

Nu heb ik een vraag bij het smsen. Bij mijn vorige wm5.0 gaf hij suggesties voor woorden bij het smsen. Nu doet is dat niet meer. Ik heb het bij de opties wel aanstaan maar hij geeft gewoon geen suggesties?
Iemand dit zelfde probleem?
T9 ook aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261706

Anoniem: 268120 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:29:
[...]

Zo goed vind ik de Omnia nu ook weer niet. Tomtom draait alleen met hulpprogramma's en het geheugengebruik van het toestel loopt soms echt de spuigaten uit. Had laatst die van een vriend in mijn handen, zijn geheugen stond op 87% :? Sorry maar dat is niet normaal 5 minuten na Soft Reset zonder een programma opgestart te hebben 8)7
Dit klopt helaas niet, TomTom draait zonder hulp programma's, poorten anders instellen en 2 logfiles deleten, zie de omnia topic.ik heb het zelf getest en het werkt, maar ook ik heb een HD besteld en ik heb er vollle vertrouwen in dat het goed komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Nee ABC aanstaan, maar de opties zou ook moeten werken bij abc.
Woordaanvulling in ABC-modus

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 23:23
Betekent dit dat we Custom Rommetjes mogen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Lijkt me wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274766

Ik heb zelf een probleem met mijn keyboard (heb SPB keyboard geinstalleerd)
Het lukt me nu niet meer om mijn keyboard mode te veranderen m.b.v. een long press op het keyboard icoontje. Ik heb SPB al unninstalled maar dat werkt niet. Ook even gezocht in het topic en iemand met een gelijkwaardig probleem tegengekomen:
Ik heb even zitten zoeken, maar kon er niets over vinden.
Sinds gisteren gaat mijn toetsenbord op mijn HD alleen nog maar op compacte qwerty invoermethode
Ook al ga ik ga ik naar instellingen => invoer en dan volledig qwerty als ik daarna ok klik en weer naar invoer ga staat deze gewoon weer op compact.....
Enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt
(pagina 27 van deel 2)
Maar hier wordt geen oplossing voor het probleem gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242393

Voor mensen die het onhandig vinden om het toestel op trillen te zetten en niet de ophangtoets gebruiken (maar de aan/uit knop) kunnen de ophangtoets ook instellen dat de HD bij lang indrukken overgaat op de trilstand. Werkt goed voor mij. Ik heb nooit begrepen waarom je de ophangtoets zou gebruiken om hem te vergrendelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
mcsluis schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:35:
[...]

Betekent dit dat we Custom Rommetjes mogen verwachten?
Nee ze doen dit alleen om te laten zien dat het mogelijk is. 8)7

Natuurlijk krijgen we custom roms en al snel waarschijnlijk aangezien de ROM kitchen al een tijde beschikbaar is! De beste ondersteuning voor je WM device --> XDA-developers.com daar zitten de echte helden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:35
Ik heb nu twee dagen mijn touch HD NL.

wel even aan grote formaat wennen aangezien ik eerste een touch Diamond had.

vandaag even TomTom 7 getest en had binnen een paar seconden een fix en na een ritje
van een paar kilometer geen last van lag of afwijking dus dat is positief.
Verder vind ik de HD veel sneller reageren dan de Diamond deze was nogal eens traag.
ik bedien de HD nu veel met mijn vingers wat met de Diamond bijna onmogelijk was door
het kleine schermpje en de traagheid.
Met de Diamond zat ik altijd op een geheugen gebruik van rond de 80% met verschillende rommetjes
en de HD is nog niet boven de 60% geweest ook als ik veel programma's geopend heb.

Zelf gebruik ik altijd SU2U voor vergrendeling en dat werkt perfect wel vind ik het jammer dat je
het toestel tot leven moet brengen met de knop bovenop en niet zoals bijvoorbeeld de iphone
voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
En jawel er zijn inmiddels al 3 custom roms gepost. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Michel242186 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:21:
...

Zelf gebruik ik altijd SU2U voor vergrendeling en dat werkt perfect wel vind ik het jammer dat je
het toestel tot leven moet brengen met de knop bovenop en niet zoals bijvoorbeeld de iphone
voorop.
Even een vraagje daarover; Lockt die van jou vanzelf ofniet? Het prigramma werkt opzich goed, maar ik moet wel elke keer zelf S2U openen om 'm te locken. Terwijl bij settings 'Lock when backlight turn off' op 'ON' staat. Of zou t komen doordat 't licht nooit echt uitgaat totdat die in standy gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154591

Ik heb gisteren in de RSS hub software op mijn HD een aantal kanalen ingesteld. O.a. van nu.nl. Werkte allemaal zonder probleem. Vandaag wil ik ze updaten en krijg ik na enige tijd een foutmelding. Een timeout. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik heb dit bij alle kanalen die ik heb ingesteld. Ook van andere sites zoals de Telegraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281584

Niemand problemen met de standaard headset? De microfoon lijkt het niet te doen als ik de standaard headset gebruikt :?

laat maar al gevonden plug wou er slecht in 1mm kon hij nog verder nu werkt alles wel :P

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 281584 op 17-12-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Laatst online: 29-05 23:30
Weet iemand of het mogelijk is om het scherm van de hd te laten vervangen, en wat dit ongeveer kost ?
Ik heb sinds gister een aantal hele diepe krassen op het scherm, waarschijnlijk door zand in het hoesje... Screenprotector had ik niet, kreeg ik er met geen mogelijkheid op fatsoenlijk op.

Als dit te duur is, is er een middeltje waarmee ik de krassen minder goed zichtbaar kan maken ? Weghalen lukt sowieso niet, ze zijn zo diep dat je nagel erachter kan blijven hangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-05 07:43
ff weer aanhaken hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
denniskrol schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:41:
[...]

Even een vraagje daarover; Lockt die van jou vanzelf ofniet? Het prigramma werkt opzich goed, maar ik moet wel elke keer zelf S2U openen om 'm te locken. Terwijl bij settings 'Lock when backlight turn off' op 'ON' staat. Of zou t komen doordat 't licht nooit echt uitgaat totdat die in standy gaat?
die van mij lockt vanzelf...als het scherm uitgaat is hij ook tevens door S2U2 gelockt.
meestal zet ik de HD wel ff uit/standby als ik erop gewerkt heb..dus stop hem niet zo in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 08:14
Ik heb de HD sinds gisteren, en het is m'n eerste Windows Mobile telefoon. Ik zit nu met 2 vragen,

Wat houdt de ROM precies in? En wanneer ik deze update, wat wordt er dan allemaal verwijderd van de telefoon (systeembestanden ook?)

En waarvoor staat WWE-only bij de Rom update hier op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Duncank schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:37:
Ik heb de HD sinds gisteren, en het is m'n eerste Windows Mobile telefoon. Ik zit nu met 2 vragen,

Wat houdt de ROM precies in? En wanneer ik deze update, wat wordt er dan allemaal verwijderd van de telefoon (systeembestanden ook?)

En waarvoor staat WWE-only bij de Rom update hier op de site?
Als je een ROM update (lees vervangt) dan ben je alles kwijt, en begin je weer met een schoon apparaat.

WWE= World Wide English

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Pred87 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:08:
Weet iemand of het mogelijk is om het scherm van de hd te laten vervangen, en wat dit ongeveer kost ?
Ik heb sinds gister een aantal hele diepe krassen op het scherm, waarschijnlijk door zand in het hoesje... Screenprotector had ik niet, kreeg ik er met geen mogelijkheid op fatsoenlijk op.

Als dit te duur is, is er een middeltje waarmee ik de krassen minder goed zichtbaar kan maken ? Weghalen lukt sowieso niet, ze zijn zo diep dat je nagel erachter kan blijven hangen :(
Hier heb je een site van een bedrijf die het kan:
http://www.pdatechcenter.nl/contact1.html

Ik zie op de site nog niet staan dat de touch HD schermen er zijn, even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 11:06
martijnd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:18:
[...]

Als je een ROM update (lees vervangt) dan ben je alles kwijt, en begin je weer met een schoon apparaat.

WWE= World Wide English
Op xda posten ze nu wel allemaal ROMs, maar er staat helemaal niet bij wat het voordeel is van de verschillende ROMs. Of is dat al weer algemeen bekend met ervaring van andere wimo apparaten?

En is het ook mogelijk om de officiele WWE ROM te flashen op een telefoon die origineel met een nederlandse ROM is geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09-2021

Via bijv total commander kan je gewoon een snelkoppeling aanmaken en deze kopieren in windows\start menu\programma's, dan kan je in touch flo bij programma's een snelkoppeling maken

10) Heb je de standaard rekenmachine skin al eens bekeken? Weet je hoeveel duurder dit apparaat is vergeleken met noem maar eens wat: een IPhone? Waar zit de meerwaarde dan in? In ieder geval niet in de software ontwikkeling.

Zie hoofd topic, en dan wvga skins, gewoon diamond look calculator

Ik ben zeker veeeel blijer met de HD dan de cruise. Nu kan je tenminste gewoon films kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door henv op 17-12-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
HammerT schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:24:
[...]

Op xda posten ze nu wel allemaal ROMs, maar er staat helemaal niet bij wat het voordeel is van de verschillende ROMs. Of is dat al weer algemeen bekend met ervaring van andere wimo apparaten?

En is het ook mogelijk om de officiele WWE ROM te flashen op een telefoon die origineel met een nederlandse ROM is geleverd?
Net mijn nederlandse HD geflasht met een WWE ROM piece of cake.

kijk ff bij de rom topics wat de veranderingen zijn en welke versies ze gebruiken..meestel zijn
deze versies sneller en voorzien van de nieuwste updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martijnd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:18:
[...]

WWE= World Wide English
Wel vreemd ik heb een WWE versie, maar als ik mijn serienummer intyp, krijg ik de melding dat deze versie niet voor mijn toestel geschikt is, ik heb :
Rom Version:1.14.401.3 (22273) WWE
Rom Date: 24/10/08
Radio version:1.09.25.14
Protocol: 52.49a.25.26U

Kan dit kloppen, naar mijn weten is dit voor alle WWE versies. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Kan ik de HD ook zo instellen dat het alarm vaker dan 2x afgaat. Nu speelt hij 2x het nummer af en dan kapt hij ermee. Kan ik ergens in het register dit aanpassen.

BTW ik heb WWE-versie alleen ik kon mijn ROM nog niet updaten, ik tikte mijn serial nummer in en hij gaf aan dat de update niet voor mijn toestel bestemd was :S, weet iemand hoe dit kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Laatst online: 20:48
Ik ben net thuis van m'n werk en heb 'm binnen. Super, ik had de verlenging bij Hi eigenlijk pas zaterdag rond, na veel gedoe. Snelle levering dus. FF beetje mee spelen en het weekend maar echt mee aan de slag

Hij is mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freeextreme schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:21:
Kan ik de HD ook zo instellen dat het alarm vaker dan 2x afgaat. Nu speelt hij 2x het nummer af en dan kapt hij ermee. Kan ik ergens in het register dit aanpassen.

BTW ik heb WWE-versie alleen ik kon mijn ROM nog niet updaten, ik tikte mijn serial nummer in en hij gaf aan dat de update niet voor mijn toestel bestemd was :S, weet iemand hoe dit kan ?
De update is tot nu toe alleen voor Aziatische (HongKong) WWE toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
HammerT schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:24:
[...]

Je kan alle versies flashen, je orginele ROM is niet belangrijk, omdat deze vervangen wordt.

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 21:16
Mooie topic start, ik heb getwijfeld tussen iphone en deze phone, maar ga denk ik toch voor deze. Door onder meer de volgende dingen:
-Betere GPS
-Betere camera (hoewel ik die in praktijk met mn huidige mobiel amper gebruik).
- Gewoon kunnen knippen en plakken zoals gewend lijkt me heerlijk.

Enige minpuntjes:
- Geen multi touch, maar wat ik heb gezien van de iphone geeft dat geen wereld schokkende mogelijkheden (ja zoomen....)
- Os is trager
- touchscreen iets minder responsief?

Nog 1 vraagje: hoe gemakkelijk is het om illegale software te installeren erop (navigatiesoftware is prijzig).

[ Voor 10% gewijzigd door Snuurtje op 18-12-2008 00:26 ]

Anoniem: 242393

Betere camera zal wel meevallen, alleen bij voldoende daglicht maakt de HD fatsoenlijke foto's.
Dit lijkt mij nauwelijks een pluspunt t.o.v. iphone.

Os lijkt mij niet trager, alleen minder vloeiend

Multitouch zie ik het voordeel niet van in, een vriend van me gebruikt het i.i.g. nooit!

Touchscreen is inderdaad naar mijn mening wel flink minder responsief, maar anders zou ik waarschijnlijk wel veel foute knoppen indrukken wat ik nu niet doe.

Voor zover ik weet is het heel erg lastig om illegale navigatie er op te zetten als je niet precies weet wat je moet doen. Maar dat wordt hier natuurlijk niet besproken. Voor de rest is er ook veel software gratis te downloaden voor windows mobile.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Snuurtje schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:25:
- touchscreen iets minder responsief?
Je kunt gewoon in het register aanpassen hoe gevoelig je het scherm wil hebben.

Hoi!

EWK schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:27:
[...]

Je kunt gewoon in het register aanpassen hoe gevoelig je het scherm wil hebben.
Zou je dit kunnen toelichten? Ik kan namelijk niets hierover vinden, maar misschien zoek ik niet goed :)

Weet iemand of et mogelijk is de qualcomm chip te overclocken?

Anoniem: 244301

Heb nu sinds twee dagen de Touch Pro HD. Als Apple gebruiker pleeg ik nu overspel, maar na een aantal weken o.a. dit forum gelezen te hebben heb ik besloten om voor de fantastische toestel te gaan i.p.v. de iPhone. Een ding vind ik erg jammer en dat is dat de video van die slechte opnames maakt, in vergelijking met mijn vorige toestel de N95. Maar voor de rest ben ik erg tevreden. Heb toch een aantal vragen:
- Hoe krijg ik de contacten van mijn SIM kaartje naar het geheugen van het toestel?
- Probeer 'Gyrator 2' te activeren maar krijg een foutmelding: nieuwere versie van Microsoft .NET Compact Framework vereist. Hoe activeer ik deze op de Touch Pro HD? Hetzelfde als de .cab bestanden.
- In dit forum wordt gesproken over 'SPB Mobile Shell 2.1'. Is deze aan te bevelen?
Bijvoorbaat dank voor de reactie(s).

Anoniem: 244301 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:12:
Probeer 'Gyrator 2' te activeren maar krijg een foutmelding: nieuwere versie van Microsoft .NET Compact Framework vereist. Hoe activeer ik deze op de Touch Pro HD? Hetzelfde als de .cab bestanden.
Heb je wel .NET Framework 3.5 geinstalleerd? link
Anoniem: 244301 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:12:
- In dit forum wordt gesproken over 'SPB Mobile Shell 2.1'. Is deze aan te bevelen?
Bijvoorbaat dank voor de reactie(s).
Dit is puur persoonlijk. Ikzelf vind het niet erg lekker werken, maar misschien vind je dit zelf wel. Ik zou zeggen probeer het gewoon uit link

• Freeextreme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Heeft iemand al een goede screenprotector gevonden.

Ik hoor dat de brando net iets te klein is en over de invisible shield lees ik nog niet veel goeds (xda-developers) :S

heeft iemand een goede tip voor mij voor een goed passende screenprotector ?

• IceEyz
Toevoeging aan de TS, handig om eens je Internet goed te testen.

De publieke omroepen gebruiken helaas een simpele herkenning via de gerapporteerde User Agent van je mobiel. Als je deze verandert naar een wél ondersteunde mobiel, werkt het allemaal meteen. Om dit te doen in Opera:
Navigeer nu weer naar de mobiele website die je toestel niet zou ondersteunen en zie het verschil. :)

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Opladen: Is het slecht of af te raden om de batterij van de oplader af te halen als hij nog niet helemaal vol is? Voorbeeld, je batterij raakt leeg, je hangt hem aan de oplader en uurtje lter moet je al weer weg.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 11:06
sanderander schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:49:
Opladen: Is het slecht of af te raden om de batterij van de oplader af te halen als hij nog niet helemaal vol is? Voorbeeld, je batterij raakt leeg, je hangt hem aan de oplader en uurtje lter moet je al weer weg.
Met de batterijen van tegenwoordig maakt dat niet meer uit, het is wel slecht als je steeds de accu volledig leeg laat lopen.

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Ok, thanks, dan mag ik nu weg ;-)

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Na het lezen van talloze reviews van oa. de Sony Ericsson X1, Nokia N96, iPhone e.d. ga ik hoogstwaarschijnlijk toch maar dit pareltje aanschaffen.

Lees enkel positieve dingen over deze gsm, op de achterkant van de phone na (Iets met een lelijk cameraklepje oid?)

Toch heb ik nog enkele vragen;

- Hoe is deze telefoon qua krasgevoeligheid? Is het noodzakelijk om een case of hoesje aan te schaffen? En nu we het er toch over hebben, hoe zit het met de vingerafdrukken?
- Mijn vorige gsm (Nokia N95) is 6 maanden geleden door eigen toedoen uit mijn jaszak gegleden. Helaas heb ik destijds geen verzekering afgesloten, en heb ik deze telefoon dus kunnen afschrijven. Zijn er hier mensen die bij aanschaf van hun HTC wel een verzekering hebben afgesloten? Ik ben namelijk nog sterk aan het twijfelen of het het geld waard is. Het akkefietje met mijn Nokia is een eenmalig iets, ook al kan je het nooit zeker weten. Toch twijfel ik nog sterk of het het waard is. Alvast bedankt voor enige respons :).

Verder lijkt het mij een super gsm, en ik kijk er dan ook erg naar uit om 'm te mogen bezitten.

Tesla M3LR '21

• IceEyz
Las Vegas schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:21:
- Hoe is deze telefoon qua krasgevoeligheid? Is het noodzakelijk om een case of hoesje aan te schaffen? En nu we het er toch over hebben, hoe zit het met de vingerafdrukken?
- Mijn vorige gsm (Nokia N95) is 6 maanden geleden door eigen toedoen uit mijn jaszak gegleden. Helaas heb ik destijds geen verzekering afgesloten, en heb ik deze telefoon dus kunnen afschrijven. Zijn er hier mensen die bij aanschaf van hun HTC wel een verzekering hebben afgesloten? Ik ben namelijk nog sterk aan het twijfelen of het het geld waard is. Het akkefietje met mijn Nokia is een eenmalig iets, ook al kan je het nooit zeker weten. Toch twijfel ik nog sterk of het het waard is. Alvast bedankt voor enige respons :).
Zelf sluit ik een verzekering af bij de Interpolis, voor zo'n 40 euro per jaar, incl. alle bijkomende kosten. Zo'n 30 euro als je al verzekeringen hebt lopen daar.

Krasgevoeligheid, er wordt een mooie sok met de HD meegeleverd, waar je hem goed in kunt bewaren. Screenprotector lijkt echter nog steeds wel aanbevolen, gezien verhalen van mensen die bijvoorbeeld zand in hun sok kregen.. De achterkant is van hetzelfde materiaal als de originele Touch; ligt lekker in de hand, niet erg krasgevoelig.

• Ekitch
OK touchflo3D de deur uitgegooit en het is weer heerlijk. Kon er toch niet echt aan wennen.

Maar goed ik heb een ander vraagje, is het ook mogelijk het trillen aan te passen?
Nu is het bijvoorbeeld zo dat mijn telefoon nog trilt als ik al opneem. En een sms trilling is ook ellenlang.

Kan ik dat veranderen??

- Squeeek !!!

• Gian Inc.
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 12:34
TS;

Is dit geen mooie aanvulling in de TS?

http://montecristoff.webs.com/hdtweak.htm

Net als Advanced Configuration Tool, maar dan speciaal voor de HD! (komt vanuit de Duits vertaalde site)

*Verder snap ik sommige comments op de HD niet! Het is een geweldig ding met Windows Mobile erop. Dus je weet van tevoren dat er dingen moeten worden aangepast op je wensen. Laat dit nu heel makkelijk zijn! Bijvoorbeeld; Je kunt bij instellingen de ophang knop zo instellen dat je in, JAJA,2 handelingen de telefoon op trilstand kan zetten ZONDER tweaks. Dat noemen ze goed zoeken en dus exploren van je eigen telefoon.

Verder ben ik echt BLIJ met deze telefoon; het geluid is super!. Typen is wennen, maar gaat steeds sneller. En met de bovenstaande HDTweak is dit gewoonweg mijn fijnste telefoon tot nu toe!

Verder vind ik gewoon de hele TWEAKERS/XDA community geweldig. Die vind je niet snel bij een 'normale' telefoon.

[ Voor 65% gewijzigd door Gian Inc. op 18-12-2008 13:25 . Reden: onbegrip ]

• IceEyz
Gian Inc. schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:14:
Is dit geen mooie aanvulling in de TS?
http://montecristoff.webs.com/hdtweak.htm
Net als Advanced Configuration Tool, maar dan speciaal voor de HD! (komt vanuit de Duits vertaalde site)
Goed dat je 't zegt, ik zou zweren dat ik 'm er al in had, maar niet dus. :)
Ekitch schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:35:
Nu is het bijvoorbeeld zo dat mijn telefoon nog trilt als ik al opneem. En een sms trilling is ook ellenlang.
Daar heb ik ook last van, maar wat ik gemerkt heb, is dat als ik opneem met de "fysieke" Opneemknop er lang niet zo lang doorgetrild wordt. Waarom en hoe, is mij ook nog onbekend, maar wil het ook graag iets minder trillerig..

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

IceEyz schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:27:
[...]

Zelf sluit ik een verzekering af bij de Interpolis, voor zo'n 40 euro per jaar, incl. alle bijkomende kosten. Zo'n 30 euro als je al verzekeringen hebt lopen daar.

Krasgevoeligheid, er wordt een mooie sok met de HD meegeleverd, waar je hem goed in kunt bewaren. Screenprotector lijkt echter nog steeds wel aanbevolen, gezien verhalen van mensen die bijvoorbeeld zand in hun sok kregen.. De achterkant is van hetzelfde materiaal als de originele Touch; ligt lekker in de hand, niet erg krasgevoelig.
Merci voor de snelle reply. De keuze is nu nóg makkelijker geworden :). Nog eventjes wat verzekeringen bekijken, en dan maar aanschaffen die handel.

Tesla M3LR '21

Anoniem: 133029

Ook ik heb vandaag eigenlijk mijn HD binnengekregen.

Straks zal ik jullie mijn ervaringen posten.

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 21:16
waar en welk abonnement heb je erbij?

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 23:43

CSB

:D

Zozo, het topic gaat hard. Deeltje 3 alweer. Kijk je ff een dagje niet...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Anoniem: 282358

Ik heb een raar probleempje: als ik in mijn agenda een afspraak zet met een herinnering, dan werkt de herinnering niet (meer). Ik weet zeker dat het gewerkt heeft. Volgens mij staan alle instellingen goed. Ik heb bij Instellingen -> Geluiden en meldingen -> Meldingen -> Herinneringen alles aan gevinkt, maar no success.'
Ik weet dat de agenda buggy is en dat dit inmiddels bij HTC bekend is, maar is er iemand die dit herkent? En er een oplossing voor weet? Een soft reset helpt niet en een harde reset is me iets te drastisch...

Ik heb IGO 8 geprobeerd te starten op mijn HD, maar hij werkt helaas niet.
Ik heb op sys.txt sdcard veranderd naar storage card, maar helaas geen oplossing.
Zou iemand zijn sys.txt willen posten of moet ik nog iets anders doen.

Alvast bedankt.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
Mijn sys.txt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[folders]
app="%SDCARD%/iGO8"

[interface]
maxzoom2d=6000000
show_exit=1

[map]
2dheadup=1

[phone]
driver="TAPI"
exe_path="\Windows\cprog.exe"
win_name="Phone"

Al denk ik dat de [phone] sectie ook wel weg mag.
Wel zorgen dat die data.zip de juiste resoluties bevat, dus 480*800 en 800*480

[ Voor 13% gewijzigd door MrDirect op 18-12-2008 17:33 ]

• Michel242186
Anoniem: 258500 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:50:
[...]

De update is tot nu toe alleen voor Aziatische (HongKong) WWE toestellen.
deze versie is al sinds gisteren te downloaden voor alle HD's..heb hem ook al draaien.

IceEyz schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:16:
Toevoeging aan de TS, handig om eens je Internet goed te testen.

Ik heb de aanpassing gedaan, maar uitzendinggemist.nl geeft nog geen beeld, mis ik nog iets?

Edit: ik miste inderdaad iets... :o je moet op NOS mobiel de cab downloaden en op je HD installeren. In het NOS mobiel programma kun je uitzendinggemist videootjes bekijken. Hoewel de beeldkwaliteit dan niet bepaald super is...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 282358 op 18-12-2008 18:40 ]

• Demazelen
Was net aan het testen met Opera op de HD, in Landscape mode.
Hier heb ik bij het Keybord wat dan standaard opkomt een (volgens mij) foutje zitten.

Bij het volledige Querty Keybord geeft het , (komma) icoon een . (punt) tijdens selecteren/typen en het . (punt) icoon, een , (komma).

Hebben jullie dit ook? Ik heb nog geen tweaks e.d erop staan, alleen NoData staat erop. Zo vers uit de box.

Ben beniewd of dit al bekend is, of alleen bij mijn PDA HD een probleem is?

groet

Demazelen

Anoniem: 263317

IceEyz schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:09:
Daar heb ik ook last van, maar wat ik gemerkt heb, is dat als ik opneem met de "fysieke" Opneemknop er lang niet zo lang doorgetrild wordt. Waarom en hoe, is mij ook nog onbekend, maar wil het ook graag iets minder trillerig..
Ik vind het een beetje kiezen tussen twee nadelen. Bij de schuif-opneem knop trilt hij inderdaad nog net iets te lang door, en bij de fysieke opneem knop is het volgens mij vaak zo dat de andere persoon aan de lijn jouw eerste paar seconden niet hoort.. Ervaren jullie dat ook zo?

En ik heb trouwens ook bovenstaande instelling veranderd, en uitzendinggemist geeft bij mij ook nog geen beeld.

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 21:30
Ik ben alweer een paar weken in het bezit van de Touch HD en heb een paar vraagjes waar ik zelf niet uit kom:

- Hoe zet ik het toetsenbord aan tijdens het bellen? Voor het instellen van mijn voicemail moet ik bijvoorbeeld een code invoeren en afsluiten met een #. Ik heb geen nummeriek toetsenbord meer als ik bel?

- Als ik bel springt mijn telefoon direct op toetsenblok?

- Mijn telefoon gaat van toetsenblok af bij een binnenkomend gesprek? Erg handig als je in de auto zit met de telefoon in de achterbak....

Verder echt een top telefoon ben er erg blij mee!

Anoniem: 263317 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:35:
[...]

En ik heb trouwens ook bovenstaande instelling veranderd, en uitzendinggemist geeft bij mij ook nog geen beeld.
Zie mijn edit.

• Demazelen
Volgens de NOS is deze mobiele actie tot 31 december 2008 GRATIS. Daarna gaan er kosten aan worden verbonden.

Hoeveel kost het gebruik van de NOS Mobiel applicatie?
De applicatie is in de kennismakingsperiode tot eind 2008 gratis te gebruiken. Echter uw operator zal kosten doorberekenen voor het gebruik maken van een dataverbinding. Zorg ervoor dat u op de hoogte bent van deze kosten en dat u een geschikt abonnement heeft afgesloten. Wij raden u aan om een flat-fee abonnement af te sluiten.
Let op!: het bekijken van video op de NOS Mobiel applicatie valt niet altijd onder uw flat-fee abonnement. Kosten voor video variëren tussen 8 cent per minuut tot 25 cent per minuut.

bron: http://nos.nl/mobiel/

groet,

Demazelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Demazelen op 18-12-2008 18:52 ]

Anoniem: 258840

Demazelen schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:52:
[...]

Volgens de NOS is deze mobiele actie tot 31 december 2008 GRATIS. Daarna gaan er kosten aan worden verbonden.

Hoeveel kost het gebruik van de NOS Mobiel applicatie?
De applicatie is in de kennismakingsperiode tot eind 2008 gratis te gebruiken. Echter uw operator zal kosten doorberekenen voor het gebruik maken van een dataverbinding. Zorg ervoor dat u op de hoogte bent van deze kosten en dat u een geschikt abonnement heeft afgesloten. Wij raden u aan om een flat-fee abonnement af te sluiten.

bron: http://nos.nl/mobiel/

groet,

Demazelen.
als je een onbeperkt data abbonnement hebt niks volgens mij

• IceEyz
Die vragen zijn ook weer toegevoegd aan de TS. Ze worden namelijk wel vaker gesteld...

Nos Mobiel en UitzendingGemist zijn voorlopig gratis. Ze houden ook de mogelijkheid open om er een abonnementsdienst van te gaan maken, maar ik denk niet dat dat op korte termijn gaat gebeuren. Kan wel natuurlijk..

Iemand o3touch al geprobeerd ?

Afbeeldingslocatie: http://www.o3touch.com/images/stories/main-screen-night-skin.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.o3touch.com/images/stories/personal-SMS-By-first-name.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.o3touch.com/images/stories/language-keyboard-choice.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.o3touch.com/images/stories/quick-search-day-skin.jpg

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 10:44

shades

huh ?

Hello, ik zit te dubben over een 3G, Pro of HD (zie shades in "Goede vervanger gezocht SGH-D900i"). Ik heb vandaag een kleine demo gehad van een collega met een Pro en zelf ook even mee gespeeld. Heel anders dan een M500 (qtek100). Aan de ene kant is het toetsenbord zeer handig maar met de M500 kon ik ook aardig overweg. Waar ik wel heel erg aan moest wennen bij zijn toestel was de TouchFLO (3d ??) schil.. Ik heb overigens alleen maar een echte 3D werking bij de eerste touch (die 2x3 vlakken die als een kubus wordt gedraaid.

Wat ik zou willen weten is hoe eenvoudig het is om met je vingers (twee handen) een sms/email bericht in te typen. Hoe trefzeker is dat. Zit heb je vaak een andere letter of meerdere te pakken. Als ik het op de m500 doe moet ik de stylus gebruiken.

En heeft de HD ook die cube interface of is het erop te zetten want die ziet er handiger uit die schuif-touch onder in het beeld.

[ Voor 7% gewijzigd door shades op 18-12-2008 22:15 ]

https://k1600gt.nl

• Dannisi
shades schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:51:
...
Wat ik zou willen weten is hoe eenvoudig het is om met je vingers (twee handen) een sms/email bericht in te typen. Hoe trefzeker is dat. Zit heb je vaak een andere letter of meerdere te pakken. Als ik het op de m500 doe moet ik de stylus gebruiken.
Dat is natuurlijk de grootste mening die er is. IK heb persoonlijk nooit de stylus nodig, maar dat had ik ook niet op m'n oude QTEK 200 die een veel kleiner scherm heeft (iets nieuwere broertje van jou oude tel volgens mij)
En heeft de HD ook die cube interface of is het erop te zetten want die ziet er handiger uit die schuif-touch onder in het beeld.
Ik denk wel dat t kan, als je de losse .cab ervan kan vinden, of het met nog uitziet op een 800x480 scherm is een ander verhaal...

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 10:44

shades

huh ?

denniskrol schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:37:
[...]

Dat is natuurlijk de grootste mening die er is. IK heb persoonlijk nooit de stylus nodig, maar dat had ik ook niet op m'n oude QTEK 200 die een veel kleiner scherm heeft (iets nieuwere broertje van jou oude tel volgens mij)
Maar met je vingers typen op de qwerty touchkeyboard is goed te noemen ? Ik heb namelijk mn twijfels (ik ga in week 2 of 3 even bij de pdashp langs om het uit te proberen..
[...]

Ik denk wel dat t kan, als je de losse .cab ervan kan vinden, of het met nog uitziet op een 800x480 scherm is een ander verhaal...
Mmm ja, wat je zegt.

https://k1600gt.nl

• buddow
  • Laatst online: 20:48
IceEyz schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:27:
[...]

Je bedoelt die buiten de deur verzekering, maar die is toch zo'n 7 euro per maand?

• Dannisi
shades schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:49:
[...]

Maar met je vingers typen op de qwerty touchkeyboard is goed te noemen ? Ik heb namelijk mn twijfels (ik ga in week 2 of 3 even bij de pdashp langs om het uit te proberen..
Ik laat het hoekje van m'n linker duim altijd wat langer, zodat je met je nagel t scherm raakt en niet met een vinger. Ik kan er nu (na 2 jaar touchscreen telefoons) vrij snel mee sms'en. Of je een echt toetsenbord met T9 bijhoudt weet ik niet, maar ik zou toch durven zeggen dat ik wel in de buurt kom.

[...]
Mmm ja, wat je zegt.

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Eindelijk een oplossing gevonden om een achtergrond scherp in touchflo te krijgen. Neem een jpg afbeelding en resize deze naar 480x800. Hernoem deze naar "HomeBackground.img". Schakel tf3d uit op je HD. Kopieer nu de file naar je windows folder en zet tf3d weer aan. En je hebt een mooie scherpe achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touch_HARM
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo,

Heb al lopen zoeken op dit forum maar ben niks tegen gekomen voor mijn volgende 2 vragen:

1: Hoe kan ik de Powerknop zo instellen dat alleen het scherm uit gaat en niet het hele apparaat, zodat de internet/ActiveSync enz. actief blijft. Deze worden nu verbroken zodra ik de powerknop indruk.

2: Als de toetsenvergrendeling aan staat kan ik nog wel het volume met de toetsen aan de zijkant hoger of lager zetten, hoe kan ik deze toetsen uitzetten. Als het eenmaal goed staat gebruik ik het toch niet zo vaak.

Alvast bedankt

HTC DESIRE > IT'S AN AMAZING MACHINE !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284458

Dit weekend ga ik met mijn Touch HD naar het buitenland. Graag wil ik hem wel als mobiele telefoon gebruiken daar, maar ik wil voorkomen dat de data verbinding open blijft staan. Ik heb dan wel vodafone onbep. internet, maar dat gaat toch geld kosten in het buitenland.

Hoe kan ik de data verbinding uitschakelen en de telefoon aan laten? Via communicatiemanager "gegevensverbinding uitschakelen" werkt namelijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Ik heb een account bij https://www.nuevasync.com

weet iemand hoe ik mijn HD in kan stellen dat hij automatisch de agenda synct, over the air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Anoniem: 284458 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:43:
Dit weekend ga ik met mijn Touch HD naar het buitenland. Graag wil ik hem wel als mobiele telefoon gebruiken daar, maar ik wil voorkomen dat de data verbinding open blijft staan. Ik heb dan wel vodafone onbep. internet, maar dat gaat toch geld kosten in het buitenland.

Hoe kan ik de data verbinding uitschakelen en de telefoon aan laten? Via communicatiemanager "gegevensverbinding uitschakelen" werkt namelijk niet!
Het zou toch wel erg fijn zijn als mensen de openingspost eens zouden lezen. Veel users die al langer in dit topic zitten zien dit soort vragen 100en keren langskomen.

Doe eens een topic search op Nodata, dan snap je misschien mijn irritatie.

Ontopic: Touchflo 3d is wel een mooie interface maar het is het toch allemaal net niet voor mijn gevoel. Agenda slechts 1 dag vooruit, wallpaper alleen voor je homescreen en dan moet je maar hopen dat je font nog leesbaar is. Agreed het is allemaal wel aan te passen, maar ook dat gaat omslachtig. Ik hoop dat de community met een fijnere interface gaat komen.

* -TheNose- gaat nu maar weereens op XDA rondsnuffelen. :P

[ Voor 21% gewijzigd door -TheNose- op 19-12-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 00:38
ergens in deel 2 had ik opgemerkt dat de touch hd problemen heeft met mijn opel dvd90 bluetooth systeem. Na veel frustratie en bloed zweet en tranen, ben ik er bijna uit denk ik. Het heeft wat geld gekost, maar als het goed is werkt het nu. Rond de 70 euro voor brodit houder + clip + stroom. 15 dollar voor dit: http://www.jetwaremobile.com/

ik denk dat het een combinatie is van dat de bluetooth connectie van de phone beter aan blijft als die stroomvoorziening heeft. Verder maakt die VEEL sneller en stabieler verbinding met de bluetoothvervanging van jetware.

dus..... mochten er meer mensen problemen hebben met de bluetoothverbinding vooal i.c.m. bluetooth carkits.... ik zou zeggen probeer de 30 dagen trial van jetware. Niet geschoten is altijd mis!

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik voortaan eerst de search van GoT/Google voordat je een vraag in dit topic neer gooit! Veel vragen zijn vaak al beantwoord in dit topic, de topicstart of voorgaande topics. Mocht je het echt niet zelf kunnen vinden dan kun je hier alsnog onderbouwd je vraag stellen. Wijs elkaar dan ook op de zoek functie en meld indien nodig een overtreding middels een TR.

Berichten mbt levertijden en abonnementen mogen in
[ABO] Het HTC Touch HD levertijden en abonnementen topic