Het HTC Touch HD "Blackstone" Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 133.422 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
HTC Touch HD "Blackstone" Topic - Deel 2
Welkom en Regels

Welkom in het HTC Touch HD Topic - Deel 2 !

De HTC Touch HD is HTC's meest recente high-end toestel in de Touch-serie.
In dit topic vind je het laatste nieuws over de HD, tips en truucs, veel gebruikte software en veel voorkomende problemen en vragen.

Wat je in dit topic uitdrukkelijk niet tegen zult komen, zijn levertijden! Levertijden zijn iets voor in het HTC Touch HD Levertijden en Abonnementen Topic.

Geschiedenis

HTC Touch HD Topic Deel I

Sinds de introductie van de HTC Touch Diamond vliegen Windows Mobile toestellen weer als broodjes over de toonbank. HTC heeft sinds de Diamond een vernieuwende grafische schil om delen van Windows Mobile 6.1

Professional gelegd, die het besturen van het toestel erg veraangenaamt. Deze TouchFlo3D interface biedt de mogelijkheid om gemakkelijk vanuit één hand en met de duim het toestel te bedienen. Alle zaken die de gebruiker direct en gemakkelijk bij de hand wil hebben, is onmiddelijk en snel te bereiken vanuit TouchFlo3D.

Waar de HTC Touch Diamond en Pro een 2,8" VGA scherm hadden, beschikt de HTC Touch HD nu over een WVGA scherm van maar liefst 3,8". Daardoor is het toestel natuurlijk wel in formaat toegenomen; de HD is vrijwel even groot als de smartphone van Apple. Een vergelijking met dit toestel is gauw gemaakt, verderop in het topic is daar meer informatie over.

Zoals je al kon lezen, beschikt de HTC Touch HD over onder andere een 3,8" groot WVGA scherm. Voor de rest is het toestel hardwarematig goed te vergelijken met de Diamond en de Pro. De HD mist echter vrijwel alle fysieke knoppen en kent enkel nog een Volume (+/-) knop en de Power-knop. De rest van de belangrijkste specificaties vind je hieronder:

Processor:Qualcomm® MSM 7201A™ 528 MHz
Besturingssysteem:Windows Mobile® 6.1 Professional
RAM Werkgeheugen:288 MB
ROM Opslaggeheugen:512 MB
Afmetingen:115 mm x 62.8 mm x 12 mm
Gewicht:146,4 gram met batterij
Scherm:3,8" TFT-LCD Touchscreen met 800x480 pixels
Netwerk:Quad band GSM, Dual Band UMTS/HSDPA/HSUPA (7.2mbit/1.4mbit)
Bediening:HTC TouchFLO™ 3D
Camera:5 MP selectieve autofocus, zonder flits
Uitbreiding:MicroSD(HC) t/m 16GB, 8GB Meegeleverd!
Overig:A-GPS, WiFi, Bluetooth 2.0 EDR met A2DP audio, HTC ExtUSB*, 3,5mm audio-aansluiting

* HTC's ExtUSB aansluiting is volledig compatible met Mini-USB kabels en aansluitingen.

De HTC Touch HD beschikt helaas niet over een TV-Out functie. HTC heeft bewust voor andere hardware gekozen en er is dus géén mogelijkheid om dit via software alsnog toe te voegen. Daarnaast is het momenteel niet mogelijk om geluid via de USB-uitgang te versturen, maar enkel via de standaard 3,5mm aansluiting.

De gebruikte Chipset heeft ondersteuning voor hardwarematige versnelling (QTV) van video's in allerlei compressiesoorten. Echter wordt dit standaard niet gebruikt in elke mediaspeler, waaronder de meegeleverde Windows Media Player. De mensen van CorePlayer zijn op dit moment druk bezig om voor QTV volledige ondersteuning te bieden. De huidige 1.2.5 versie biedt slechts beperkte hardwarematige versnelling.

Echter is er door enkele gebruikers van de HD opgemerkt dat goed gecodeerde x264 filmpjes in de standaard mediaspeler perfect afspelen, op goede kwaliteit! Doe je dit vanuit de Album-applicatie, dan krijg je er een mooie duim-vriendelijke User Interface bij. Slechts één specifiek formaat is goed te bekijken, dus het omzetten van je videomateriaal is wel vereist.

Gebruik makend van een Transcodeer of Codeer programma op je PC, gebruik je de volgende instellingen:
  • .mp4 MPEG-4 Container.
  • x264 AVC Compressie met het Baseline profile, level 3.0.
  • Resolutie, nooit meer dan 800x480. Zorg voor de goede verhoudingen!
  • 15-30fps, niet duidelijk of het veel uitmaakt, afgezien van mooiere bewegingen natuurlijk.
  • Maximale bitrate van tegen de 1000kbps. (Meer -> Meer detail, Minder -> Soepeler)
  • Belangrijk: Niet knoeien met de instellingen.
  • Belangrijker: Eerst proberen met een minuut-filmpje, bij succes pas de hele video!
  • Belangrijkst: CABAC Uit, Géén B-frames spul, Géén Macroblocks.
  • Audio: AAC LC (CBR/ABR) op 64-128 kbit/s, 48kHz, 16-bit Stereo.
Met deze instellingen moet je een heel eind komen.
Conversie-software voor het omzetten van je filmpjes naar een bruikbaar formaat zijn onder andere SUPER en XviD4PSP. Beiden niet altijd even gemakkelijk en stabiel in gebruik, maar ze doen hun werk.

Bij de introductie van een nieuwe telefoon wil iedereen natuurlijk weten of deze telefoon een geschikte kandidaat is als opvolger van je huidige telefoon. Maar sommige mensen twijfelen tussen bepaalde modellen om verschillende redenen. Zo is er: Geld, Formaat, Scherm, Bellen, Typen, Foto's, Video's, Beide Maken, Hardware Tobo, Merk, Geheugen, Snelheid, Accu, GPS, Enzovoort.

Belangrijke telefoons om te overwegen bij het zoeken van een Touchscreen PocketPC Telefoon zijn:

Makkelijke manier om twee telefoons te schrappen:

Heb ik een Fysiek Hardware Keyboard écht nódig :?

Als je deze vraag niet direct met 'Ja' hebt beantwoord, er serieus over twijfelt of er nog nooit over nagedacht hebt, dan kun je de TP en de X1 schrappen.Als je formaat en gewicht belangrijk vindt; de iPhone en de HD zijn nou eenmaal groter dan de Diamond die écht een superkleine smartphone is. Echter lever je in op accuduur, grootte van scherm en uitbreidbaar geheugen.

Als je niet zo veel waarde hecht aan al het fancy TF3D gebeuren en genoegen neemt met wat minder, of minder geld te besteden hebt, dan kom je bij de Touch 3G die binnenkort leverbaar zal zijn.

Zoek je een goed fototoestel? Dan moet je eigenlijk geen cameratelefoon willen hebben. Maar als het echt moet, dan kun je beter voor de Omnia gaan of ergens anders dan bij HTC kijken. LG en Samsung bieden bijvoorbeeld meer diversiteit en kwaliteit in cameratelefoons.

Eigenlijk een ander marktsegment, maar veel mee vergeleken; de iPhone. Wil je geen geklooi met software, niet kunnen kopiëren/plakken, géén aanpassingen hoeven en kunnen maken, een gebruiksvriendelijk toestel met korte accuduur en ben je nogal van de Lifestyle-Hype, dan ga je voor de mobiel van Apple.

De nieuwe BlackBerry Storm is evenals de iPhone eigenlijk een ander marktsegment. De BB Storm draait niet op Windows Mobile en dus zul je eerst moeten kiezen tussen het BlackBerry, Apple of Microsoft besturingssysteem. De BlackBerry heeft het nieuwe druk-touchscreen dat je geweldig kunt vinden, of doodvermoeiend. Hoe dan ook, het is echt een ander platform en je zult je er goed in moeten verdiepen om te bekijken of het wat voor je is.

Wil je alles? Conquer the World?
Wil je het grootste scherm, een nog groter scherm, je buurmeid imponeren met hoe groot die van jou wel niet is? Een superscherp beeld en een hardstikke mooi scherm?

Een standaard groot, maar altijd uit te breiden geheugen, een Windows Mobile toestel die wél aanpassingen behoeft en waar je vrijelijk alle software op kunt installeren, super makkelijk surfen op het internet, video's en foto's makkelijk kunnen bekijken, radio luisteren, een mogelijkheid om in de toekomst Android te draaien, én een 3,5mm audio-uitgang?
Dan zit je bij de HTC Touch HD helemaal goed!

Hamvraag: Is het de iPhone-killer :?

Wat zou het nou leuk zijn als hier heel simpel "Ja" of "Nee" stond!
Maar het is "Nee," dat antwoord ga ik je niet geven. :Y

Om precies te zijn, de iPhone en de HTC Touch HD zijn (helaas) nog steeds voor verschillende markten. Beiden proberen zich te onderscheiden van andere telefoons, maar de iPhone onderscheidt zich van alle telefoons, de HD slechts ten opzichte van andere Windows Mobile toestellen. Apple heeft prachtige software afgeleverd die nagenoeg vlekkeloos en soepel werkt, maar heeft daar tegenover multi-tasking en thuisgebakken programma's laten vallen. HTC probeert de soepelheid en eenvoud als een schil om WinMo te leggen en is daar voor allerdaagse zaken in geslaagd. Tot zover presteren ze nagenoeg gelijk.

Echter, met WinMo kun je nou eenmaal veel meer. Ik zal het geen "Open" platform noemen, maar je kunt in ieder geval alles naar eigen smaak inrichten en eigen software gebruiken. Dat breng echter instabiliteit en enige traagheid met zich mee, dingen waar je voor kiest als je gaat spelen met Windows Mobile.

Dus wil je een gesloten stabiel en soepel platform? > Apple
Een "open" platform met méér mogelijkheden en eigen inbreng? > WinMo

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=223086

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=223838

Tweakers.net (Binnenkort!)
Mobiletechaddicts
Phonearena
Slashgear
Tracy and Matt
Pocket-Lint

Voor Windows Mobile is erg veel software beschikbaar. Dat betekent dat er voor allerlei zaken applicaties bestaan die precies doen wat jij ervan had verwacht. Dat heeft echter ook zo zijn risico's, aangezien sommige software diep ingrijpt op het besturingssysteem en je toestel eventueel zelfs onbruikbaar zou kunnen maken. Bij het installeren van software, krijg je daarvoor meestal ook een waarschuwing, en bij deze ben je dan nogmaal gewaarschuwd!

Vrijwel alle software is oorspronkelijk gemaakt voor (kleine) schermen met een QVGA (320x240) resolutie. De afgelopen jaren zijn er steeds meer toestellen met VGA-resolutie schermen uitgekomen en daar is de software vaak al aan aangepast. WVGA (800x480) schermen zijn echter vrij nieuw en uniek en sommige software is nog niet compatibel met deze enorme resolutie. Een geluk voor ons als HD-Bezitters is dat de HD niet het enige populaire toestel met deze resolutie is, maar dat de zeer gewilde Sony Ericsson Xperia X1 ook een WVGA scherm gebruikt. Kortom, veel software wordt nu aangepast om de volledige resolutie te kunnen gebruiken en veel software is al aangepast of had sowieso al geen problemen. Het kan echter nog steeds voorkomen dat sommige software niet draait, of er heel lelijk uitziet.

De compatibiliteit van veel software wordt bijgehouden op deze wiki.

Nieuw!
Er is een tool uitgekomen waarmee je je WVGA scherm tijdelijk om kunt toveren naar een VGA-scherm! Onderaan worden 160x480 pixels op zwart gezet, waardoor je een VGA-scherm overhoudt, waar vrijwel alle software mee overweg moet kunnen en je niet langer met gerekt beeld zit in bepaalde applicaties. Klik hier voor het bijbehorende topic.

Belangrijke (must-have of i.i.g. must-bekijk) software:
Linke Tweaks voor je HD!

Cache-optimalisatie - Gebruik Adv. Conf. Tool (hierboven) - Voorzichtig!

Meer Camera-modi:
Ga met een Registereditor naar HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ HTC \ Camera \
En verander in de sleutels P10, P6, P8 en P9, de waarde van "Enabled" van 0 > 1.
Hiermee activeer je respectievelijk de GPS-Foto Modus, Burst-Modus, Sport-Modus en de Video-Share Modus.

Volumeknoppen standaard het Systeemvolume laten aanpassen:

The above file is changed following values in the registry (who prefer to manually makes it):
Ga met een Registereditor naar HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ HTC \ VolumeOverlay \
Verander "DefaultPage" van 1 > 0.

Op deze uit het Duits vertaalde pagina, vind je nog een overzicht van tweaks.

Vaak gevraagde Problemen

Mijn Muziek verschijnt niet in de TF3D Media Speler :?
De Muziek-tab laat de huidige afspeellijst zien en laat je binnen die afspeellijst van nummers veranderen. Als je je apparaat opnieuw opstart, verschijnt de muziek vaak vanzelf. Maak en open dus via de Bibliotheek de afspeellijst die je wilt afspelen en je kunt je Muziek-Tab goed gebruiken!

Mijn aankomende afspraken verversen middernacht niet goed :?
Dit is een door HTC erkend probleem en er wordt aan gewerkt. Waarschijnlijk komt hier binnenkort wederom een Hot-Fix vooruit, of anders in een aankomende nieuwe ROM-versie.

Ik kan niet op MSN, Live of YouTube :?
Internet doet 't niet helemaal goed :?
Hoe zet ik de proxy van Vodafone uit :?

Proxy-instellingen:
Start > Settings > Connections > Connections > (Vodafone GPRS) - Set up my proxy server >
"This network uses a proxy server to connect to the Internet" Uitvinken!
Start > Instellingen > Verbindingen > Verbindingen > (Vodafone GPRS) - Mijn proxyserver instellen >
"Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet." Uitvinken!

Als Live Messenger het nog steeds niet doet, kijk dan even hier voor een oplossing.

Als ik op 't Kruisje druk, blijft 't programma draaien :?
Dat is de standaardinstelling. Klik rechtsbovenin op het TaskManager icoontje en vervolgens op die enorme sleutel. Ga naar het tabblad "Knop" en verander de instelling naar de eerste mogelijkheid om altijd een programma meteen af te sluiten.

Okee, gedaan, alleen Album blijft nog steeds draaien als ik op zijn kruisje druk :?
Dat klopt, gebruik de Advanced Configuration Tool om dat ook te veranderen.

Volgens mij knippert die bovenste grijze balk :?
Inderdaad, onder bepaalde omstandigheden kan het zijn dat je de bovenste grijze balk licht ziet knipperen. Kijk hier voor een oplossing.

De foto's bij "Mensen / People" zijn van slechte kwaliteit :?
Binnen die tab kun je dat veranderen.

Mijn GPS ligt enorm achter t.o.v. mijn werkelijke positie :?
Oplossing.

TomTom herkent de ingebouwde GPS niet :?
Antwoord.

Hij doet 't helemaal niet meer! :?
PANIEK! Géén paniek!
Probeer in eerste instantie via de powerknop lang ingedrukt te houden het toestel uit- of aan te zetten.
Haal anders de batterijklep los en druk het rode Soft-Reset knopje in, of verwijder de accu.
Heb je écht ontieglijk vaak geprobeerd met soft-resets om je apparaat aan de praat te krijgen en wil het nog steeds niet?

Hoe voer ik een Hard-Reset uit :?
Probeer eerst de dingen die bij de vorige vraag staan beschreven!
Denk erom, je toestel wordt terug gezet naar de fabrieksinstellingen! Alles wat niet op je opslagkaart staat zal verdwijnen, dus inclusief al je dierbare contacten, foto's media en berichten!
Druk beide Volumeknoppen aan de zijkant tegelijkertijd in en houd ze ingedrukt. Druk kort de Power-knop in, totdat de belangrijke waarschuwing wordt weergegeven. Laat alle knoppen los en volg de weergegeven instructies.

Vaak gevraagde Tips & Tweaks

Ik wil de afspraken van meerdere dagen alvast in mijn Home-Tab zien! :?
Sorry.. Dat doet TF3D nog steeds niet. Je kunt wel bijv. S2U2 die afspraken laten weergeven.

Kan ik ook de koers van de Euro e.d. bij de Aandelen laten zien :?
Jazeker, via Yahoo kun je de juiste Noteringen vinden, maar hier zijn wat tips:
  • Euro - Dollar: EURUSD=X
  • Goud: XAUUSD=X
  • Olie: USO
  • HTC: 2498.TW
Hoe kan ik het scherm laten kantelen of juist niet als bijv. de telefoon gaat :?
Gebruik het programma Gyrator 2 om de G-sensor altijd actief te houden, zodat in elk programma het scherm kan kantelen. Je kunt in dit programma ook 'Events' maken die voor specifiek gedrag zorgen in de door jou gekozen programma's. Smooth_Operator heeft dat hier haarfijn uitgelegd.

Al dat zwart }:|, kan het niet wat kleuriger :?
Jazeker!
Voorbeeld met uitleg en links.

Hoe check ik of mijn GPS werkt :?
De HTC GPS Tool is gratis.

Welke navigatiesoftware kan ik gebruiken :?
Google Maps (voorgeïnstalleerd)
TomTom 7 (nog niet officieel los verkrijgbaar)
Nav 'N Go - iGo 8 (nog geen officiële ondersteuning)
Navigon Mobile Navigator 7 (twijfelachtige ondersteuning)
Route 66 (onbekende ondersteuning)

Dat klinkt niet best :?
Inderdaad, maar met deze software kun je alle software in ieder geval op VGA-resolutie gebruiken, zonder uitrekking. Wel jammer van je enorme scherm om niet alles te gebruiken, maar totdat de softwaremakers goede skins hebben voor 800x480 pixels, zul je het daar mee moeten doen. Door gebruikers worden echter soms wel werkende WVGA-skins gemaakt, onder andere voor iGo 8.

En welke software is nou het best :?
Google Maps heeft geen gesproken navigatie, dus valt af. TomTom is over-bekend en kent uitgebreide mogelijkheden en er zijn veel stemmen beschikbaar. iGo 8 ziet er wat mooier uit en heeft goede rijbaanbegeleiding. Er zijn ook versies met Text-To-Speech ondersteuning en uitgebreide multimedia. Route66 is weer wat minder mooi, maar wordt soms meegeleverd met je toestel. Over de nieuwe Navigon Mobile Navigator 7 zijn goede verhalen te vinden en het nieuwe "Reality View" is een mooie toevoeging. Of alle PDA's al worden ondersteund, is nog enigszins onduidelijk. Bekijk de sites van de verschillende software goed en kijk op YouTube naar welke software het meest aan je verwachtingen voldoet. Persoonlijk vind ik Navigon MN7 één van de beste.

Heel veel vragen :?
Zijn ook al beantwoord in de Diamond en Pro - topics. De ervaringen daar zijn niet om vergeten te worden, dus kijk ook vooral hier (gebruik je browser's zoekfunctie!) en hier naar veelgevraagde vragen.

Méér Tips & Tweaks :?
Op déze vertaalde pagina!

Topicstart is nog in aanbouw, maar op- of aanmerkingen mogen altijd worden gemaakt :)

Eerste deel gemaakt door peugeot206gt! Grote dank daarvoor! _/-\o_
Grote dank aan iedereen die ietwat anders heeft bijgedragen in dit topic! _/-\o_

[ Voor 99% gewijzigd door IceEyz op 12-12-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Neem aan dat deze topic officieel open is.
Een opmerking bij Vergelijkingen in TS.
Sony Ericsson Xperia X1 is wel een serieuze tegenhanger omdat het ook over 800x480 scherm beschikt. Alleen al voor het scherm kun je dan tweekamp van maken. Verder heeft ieder zijn unieke eigenschappen zodat het afhankelijk is van de gebruiker welke eigenschappen hij/zij wil hebben en interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Voor iedereen die de HD heeft, navigeer eventjes hier naartoe, en test deze filmpjes in Windows Media Player op je HD. Die zou ze perfect moeten kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 20:10
iemand ervaring met die touchexperience?

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhub85
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 11:28
IceEyz schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:53:
Voor iedereen die de HD heeft, navigeer eventjes hier naartoe, en test deze filmpjes in Windows Media Player op je HD. Die zou ze perfect moeten kunnen afspelen.
Dat klopt!

Weet iemand waar ik kan zien hoeveel sms, belmin, data ik heb gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-AH
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-05 00:58
dhub85 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:07:
[...]

Dat klopt!

Daarvoor moet je bij je provider zijn. Net zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helkon
  • Laatst online: 23-03 20:30
Ben enige dagen in bezit van Touch-HD, en doende met de vele instellingen en mogelijkheden.
zoals eerder melding is gemaakt van het niet kunnen gebruiken van YOU-tube en MSN en dergelijke heb ik
zoals gemeld op dit forum de Proxy uitgeschakeld en dat werkt inderdaad perfect. Ik heb een abonnement bij Vodafone en heb geinformeerd naar de instellingen voor MMS. Dit omdat MMS met de (voor)geinstalleerde instellingen niet werkt.
Van Vodafone netjes antwoord gekregen, met de nieuwe instelling voor de HD. Echter dan moet naast enkele kleine wijzigingen de Proxy weer worden ingeschakeld!!!!!

Mijn vraag; Dit lijkt een dilemma, of zie ik dat verkeerd, zie ik iets over het hoofd en moet ik nog iets anders instellen
Heb deze vraag ook aan Vodafone gesteld, echter daar wordt tot op dit moment nog niet op gereageerd.

Weet iemand hoe hier mee om te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Omdat ik de laatste was in het vorige topic; nog even mijn vraag hier:

-----

Vanavond even met Tomtom genavigeerd met mijn bluetooth carkit. Het geluid gaat niet via de carkit maar gewoon via de telefoon. Is dat een instelling? Zo ja, waar kan ik die vinden?

Behoorlijk lastig; ik ben met mijn nokia n95 gewend dat het gewoon via de carkit gaat (dat is dan niet met TomTom maar met Garmin & Route 66).

Verder vind ik Opera soms behoorlijk traag; bij het inzoomen en scrollen blijft hij soms gewoon even hangen.

Al met al vind ik het een mooi toestel, maar wat mij betreft nogal wat kinderziekten, en/of ontwerpfouten. Maar dat kan ook aan mijn gebrek aan kennis van Windows Mobile liggen :)

Ik had eindelijk een voip client gevonden (fringe) met als resultaat dat de speakers gebruikt wordt, en dus iedereen gezellig je gesprek kan volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-05 07:43
even aanhaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195779

@Ivo NL: Welke carkit heb je juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@Dauntlesscrowd: Waarschijnljik bedoel je mij? :) Ik heb een Parrot CK3100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Hoeveel beter is dit toestel ivm de diamond in snelheid en batterij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195779

@J3roen: Nee, bedoelde Ivo hoor (hij beweerde een hele goede te hebben voor 8€ ?), maar hoe meer houders hoe beter :D

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 195779 op 21-11-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhub85
M-AH schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:24:
[...]

Daarvoor moet je bij je provider zijn. Net zoals altijd.
zoals altijd? op mijn samsung en se is er in het menu gewoon eem optie waar het totaal aantal verzonden sms e.d. staat.. dat heeft niks met provider te maken. Lijkt me dat ik dit ook terug vind op de hd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:58
start > settings > system > devive information > call duration
Totaal verzonden sms kan je niet zien volgens mij.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Beide vloeiend, best mooie kwaliteit!

Is dit het hoogst haalbare denk je?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 18:03
Anoniem: 195779 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:58:
@J3roen: Nee, bedoelde Ivo hoor (hij beweerde een hele goede te hebben voor 8€ ?), maar hoe meer houders hoe beter :D
Op de markt gekocht... :')
helkon schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:25:
Ben enige dagen in bezit van Touch-HD, en doende met de vele instellingen en mogelijkheden.
zoals eerder melding is gemaakt van het niet kunnen gebruiken van YOU-tube en MSN en dergelijke heb ik
zoals gemeld op dit forum de Proxy uitgeschakeld en dat werkt inderdaad perfect. Ik heb een abonnement bij Vodafone en heb geinformeerd naar de instellingen voor MMS. Dit omdat MMS met de (voor)geinstalleerde instellingen niet werkt.
Van Vodafone netjes antwoord gekregen, met de nieuwe instelling voor de HD. Echter dan moet naast enkele kleine wijzigingen de Proxy weer worden ingeschakeld!!!!!

Mijn vraag; Dit lijkt een dilemma, of zie ik dat verkeerd, zie ik iets over het hoofd en moet ik nog iets anders instellen
Heb deze vraag ook aan Vodafone gesteld, echter daar wordt tot op dit moment nog niet op gereageerd.

Weet iemand hoe hier mee om te gaan
Ben hier ook erg benieuwd naar, wil natuurlijk wel kunnen blijven MMS'en..

[ Voor 66% gewijzigd door Ivo NL op 21-11-2008 13:39 ]

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Het nieuwe deel ziet er goed uit! :)

Misschien leuk om een vergelijking te maken met soortgelijke toestellen op dit moment:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 23:09
dhub85 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:07:
[...]

Dat klopt!

Je moet even zoeken bij SPB, die hadden ooit een applicatie die je dat allemaal bijhield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
misschien een idee om een tweaks stukje erin te zetten, zoals de extra camera opties. Of het aanpassen van de cache om de response wat te verbeteren en nog meer tweaks die ongetwijfeld voorbij zullen komen...

edit: stukje firmware komt er alleen als er daadwerkelijk een nieuwe firmware van uit komt?

[ Voor 18% gewijzigd door Mouki_9 op 21-11-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 09:25
Even terugkomende op het geheugen verbruik.

Voor iedere windows mobile gebruiker die nog niet bekend is met .net en java:
Zodra je Java of .NET framework hebt draaien (wat iedere touch hd dus al standaard heeft draaien) werk je dus met virtual machines die bijv. ook hun eigen garbage collectors gebruiken. Er kunnen dus objecten en assemblies actief blijven in de achtergrond of als cache in het geheugen blijven zitten zodat deze sneller kunnen worden gebruikt.

Hier heb je dus alleen invloed op via wat config instellingen wellicht maar kan dus verklaren waarom je soms wanneer wat opgestart wordt het geheugen niet terug ziet lopen, of wanneer je meer geheugen lijkt te verbruiken nadat je iets hebt opgestart en afgesloten wat cf .net gebruikt. :)

(Meer info op msdn compact framework windows mobile 6.1).

In God I trust, everyone else pay cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 09:25
Is er iemand die een inkoopactie wil opstarten voor mooie touch hd auto houders. Kweenie of brodit al mooie heeft ? Ik ga hem niet opstarten maar ben wel geinteresseerd... O-)

In God I trust, everyone else pay cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
cyble schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:40:
Even terugkomende op het geheugen verbruik.

Voor iedere windows mobile gebruiker die nog niet bekend is met .net en java:
Zodra je Java of .NET framework hebt draaien (wat iedere touch hd dus al standaard heeft draaien) werk je dus met virtual machines die bijv. ook hun eigen garbage collectors gebruiken. Er kunnen dus objecten en assemblies actief blijven in de achtergrond of als cache in het geheugen blijven zitten zodat deze sneller kunnen worden gebruikt.

Hier heb je dus alleen invloed op via wat config instellingen wellicht maar kan dus verklaren waarom je soms wanneer wat opgestart wordt het geheugen niet terug ziet lopen, of wanneer je meer geheugen lijkt te verbruiken nadat je iets hebt opgestart en afgesloten wat cf .net gebruikt. :)

(Meer info op msdn compact framework windows mobile 6.1).
lol, klopt helemaal. Ik had advanced task manager erop gezet en daar kon je ook zien dat al die processen nog gestart zijn. ook al zitten ze niet meer in je task list. Zo zie ik ook dat opera niet echt helemaal gesloten wordt. Waarschijnlijk gaat die in een soort van sleep state. Er blijven toch heel veel zaken openstaan. Nu begrijp ik ook waarom ik altijd boven de 50% memory zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:44
cyble schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:43:
Is er iemand die een inkoopactie wil opstarten voor mooie touch hd auto houders. Kweenie of brodit al mooie heeft ? Ik ga hem niet opstarten maar ben wel geinteresseerd... O-)
Voila:

Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/968870.jpg

en voor de echte knutselaars:

Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/843870.jpg

Ik heb hem ondertussen ook in handen gehad, de HD houdt lekker vast en heeft een heel mooi scherm. Alleen merk je dat hij inderdaad een stuk groter is dan mijn vario.

[ Voor 7% gewijzigd door asing op 21-11-2008 15:30 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233718

Nu heb ik SPB shell op mijn HD gezet om het eens te proberen.
Helaas is dit wel de engelse versie (is er ook een nederlandse dan?)

Maar het is op zich wel een grappig programma, maar ik vind touchFlo3D toch nét iets beter.
Alleen de begin pagina met de klok is van sbp overzichtelijker. Kun je die van touchflo3d nog aanpassen zelf? of moet je dan gaan rommelen met een sdk ofzo?

en vraag 2
Zodra ik foto's bij een contact zet en ik ze in het tabblad mensen toevoeg word de foto van HEEEEEELE slechte kwaliteit.
Moeten deze foto's van een bepaald formaat zijn of is dit om het geheugen gebruik te minimaliseren. Ik wil normale scherpe foto's :(

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 233718 op 21-11-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 06:36
Ik ben nog steeds op zoek naar een goed programma om smsje te versturen via bluetooth/activesync via m'n normale computer.

Ik kreeg een suggestie van iemand, namelijk JEGO COMPANION, maar ik kan daar helemaal niks van vinden via google :s

Nog meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Anoniem: 233718 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:47:

Maar het is op zich wel een grappig programma, maar ik vind touchFlo3D toch nét iets beter.
Alleen de begin pagina met de klok is van sbp overzichtelijker. Kun je die van touchflo3d nog aanpassen zelf? of moet je dan gaan rommelen met een sdk ofzo?

en vraag 2
Zodra ik foto's bij een contact zet en ik ze in het tabblad mensen toevoeg word de foto van HEEEEEELE slechte kwaliteit.
Moeten deze foto's van een bepaald formaat zijn of is dit om het geheugen gebruik te minimaliseren. Ik wil normale scherpe foto's :(
Lol.. dit laatste heb ik ook gehad. Snapte er geen ruk van! En dat terwijl de foto zelf wel gewoon zeker weten mooi was. Na nog een paar keer opnieuw proberen (misschien via een andere weg :?) werkte het ineens wel mooi! Ik had zoiets van wtf... :? Maar ja, hoe ik het heb geflikt weet ik niet, gewoon prutsen iig :+

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
dit was fout

[ Voor 98% gewijzigd door truffel50 op 21-11-2008 16:30 ]

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Ik ben nog steeds op zoek naar een goed programma om smsje te versturen via bluetooth/activesync via m'n normale computer.

Ik kreeg een suggestie van iemand, namelijk JEGO COMPANION, maar ik kan daar helemaal niks van vinden via google :s

Nog meer suggesties?
[...]
een foutje. het moet zijn Jeyo dus hierbij de link.
http://www.jeyo.com/companion.asp

[ Voor 53% gewijzigd door truffel50 op 21-11-2008 16:29 ]

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:00
Hoe zijn de ervaringen met google maps? Is de agenda makkelijk/snel op te vragen via de browser en/of te syncen met een 'offline' agenda voor wanneer je geen verbinding hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
truffel50 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:28:
[...]

een foutje. het moet zijn Jeyo dus hierbij de link.
http://www.jeyo.com/companion.asp
Thanks, ik ga het gelijk ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 23:13

wontcachme

You catch me? No you wont

Anoniem: 233718 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:47:

en vraag 2
Kijk ff in de faq van de HTC diamond. Daar staat de oplossing

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281388

Heb een probleem :S...onbegrijpelijk mijns inziens maar misschien dat hier iemand een goede poging kan wagen:

Ik wil verbinding maken met m'n thuisinternet via WiFi. Ik gebruik dezelfde instellingen als op mijn P3600 en toch maakt m'n HD geen verbinding! :|...asjemenou!

Never mind...zowel m'n internetmodem als mn HD even resetten et voilá ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 281388 op 21-11-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196721

Heeft iemand de cache-tweak al gedaan die nu rondgaat op XDA-developers?

Ervaringen?
Setting the

File system cache to 8MB, the file system filter cache to 131072 sectors and the glyph cache to 64 KB improves the HD performance appreciable.

Use Schap's Advanced Config - that has all the options you need. I've made the changes, but have no benchmarks to prove anything...

Especially for Opera, MSBrowser, videos and streaming applications like Diamond TV.

Check it!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=448707

Daar zijn ze erg enthousiast over deze tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Bah, ik baal enorm. Vandaag m'n HD ontvangen, prachtapparaat, maar ik krijg 'm niet aan m'n pc.

Ligt gelukkig niet aan de HD, maar mijn Vista-installatie is gewoon zwaar verrukt. Heel WMI ligt op z'n gat en er valt dus niets te ActiveSyncen... Kan dus vrijwel niets, want m'n abo wordt donderdag pas geactiveerd...

Alle dingen die jullie voor de TS aangeven, worden waarschijnlijk komende week verwerkt. Probeer eerst even mijn eigen zaakje op orde te krijgen, beh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Anoniem: 196721 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:07:

Ervaringen?

[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=448707

Daar zijn ze erg enthousiast over deze tweak.
ik heb het al geprobeerd en touchflo is inderdaad wat sneller in het reageren. het geheel is soepeler. ik beveel het wel aan. opera lijkt ook wat beter te reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ook al heb ik geen Touch HD maar een Xperia, qua motor zijn ze vrijwel zelfde, en ook 800x480 scherm, zal ik je videos hierop loslaten op speelbaarheid. Ik heb ook onderzoek gedaan naar beste encode voor afspelen op de Xperia.

Met WMP:
Mythbusters sample: soepel en zonder storingen. Encoding werk is hier goed gedaan.
chuck sample: decoding fout: vertoont schuivende en dansende beelddelen en witte strepen.

Met CP:
Mythbusters sample: speelt nog niet soepel af, wel beter dan chuck, geluid heeft ook probleem.
Chuck sample: zeer trage "diashow" maar geen decoding fouten.

Het valt op dat WMP beter de videogedeelte van foon (Xperia in dit geval dus) aanstuurt waardoor alles soepel loopt dan met CP (CorePlayer)
Hiervoor moet ik meer onderzoek doen naar de zwakke punten bij CP en waar limieten zijn in WMP.

Even onder motorkap:
Mythbusters is encoded op 560x304 h264@29,97 fps en 48k AAC 1536 kbps.
Chuck is 852x480 h264@23,98 fps en 44,1k AAC 1411kbps.
Eigenlijk is Chuck oversized, want we hoeven maar max 800px breed. Door wat kleiner te maken scheelt wat meer pixels en bitrate kan iets groter. Mythbusters kan groter voor limiet opzoeken.
Hoe is Mythbusters mee encoded? Met Super?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
coreplayer komt binnenkort toch met een versie dat Qtv hardwareondersteuning zal bieden op de HD? Als het goed is, heb je tegen die tijd geen problemen meer met afspelen van content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhub85
Hmm... Is er inmiddels iemand met t-mobile die ook niet online komt met msn? via google vind ik alleen vodafoon klanten met dit probleem. Zij wisten het op te lossen door de proxy uit te zetten. Deze staat uit bij mij maar dat maakt geen verschil... ook aantal keer aan/uit gezet zonder resultaat. In het omnia topic heeft ook iemand dit probleem, maar wederom vodafoon.

Ik begin langzaam wanhopig te worden.. morgen t-mobile maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino737
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-04-2022
Hallo iedereen,

Een vraagje aan de mensen die al een HD hebben:

Is het een probleem dat de HD geen flits heeft?
Hoe zijn de foto's die binnen getrokken worden?

Alvast bedankt!

Dino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Dino737 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:08:
Hallo iedereen,

Een vraagje aan de mensen die al een HD hebben:

Is het een probleem dat de HD geen flits heeft?
Hoe zijn de foto's die binnen getrokken worden?

Alvast bedankt!

Dino
non moving objects gaan nog wel, maar bewegende zaken zijn een ramp. komt mede door de lange sluiterstijd denk ik. daar helpt geen enkele flitser tegen :P
als je mooie foto's wilt, moet je niet bij deze phone zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
denniskrol schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:16:
start > settings > system > devive information > call duration
Totaal verzonden sms kan je niet zien volgens mij.
Daarvoor gebruik ik PowerSms.
http://www.trinketsoftware.com/PowerSMS/Download.aspx

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 22:10
Wat is nou een goed lock progje?
Vandaag twee keer iemand per ongeluk gebeld vanuit mn broekzak.. het mooiste zou zijn dat je op je scherm iets drukt waardoor deze locked.. en dan in je broek na een minuut stand-by gaat zeg maar.
thnx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhub85
MadRettoR schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:48:
Wat is nou een goed lock progje?
Vandaag twee keer iemand per ongeluk gebeld vanuit mn broekzak.. het mooiste zou zijn dat je op je scherm iets drukt waardoor deze locked.. en dan in je broek na een minuut stand-by gaat zeg maar.
thnx in advance
Als je kort op de aan/uit knop druk gaat er toetsenblok op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
J3roen schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:35:
Vanavond even met Tomtom genavigeerd met mijn bluetooth carkit. Het geluid gaat niet via de carkit maar gewoon via de telefoon. Is dat een instelling? Zo ja, waar kan ik die vinden?

Behoorlijk lastig; ik ben met mijn nokia n95 gewend dat het gewoon via de carkit gaat (dat is dan niet met TomTom maar met Garmin & Route 66).
Het stukje software met de fantasieloze naam Bluetooth Audio zou hier een uitkomst kunnen zijn.
Deze software stuurt alle audio out door naar je bluetooth verbinding, dus niet alleen van Tom Tom, maar ook muziek, spellen, etc. Ik heb het al gedownload, maar nog niet geinstalleerd. Het is te vinden op de site van TrianglePowersSoftware, onder [PocketPC] en dan de Windows Mobile 6 versie natuurlijk... Ik zal het van het weekend even uitproberen.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:14
Ik heb een vraag naar aanleiding wat een vriend van me zei.

Hij zei dat doordat het scherm zo'n hoge resolutie heeft, je dat niet terugziet in de programma's.
Dit omdat de meeste programmas de resolutie niet ondersteunen, en het effect/voordeel van zo'n hoge resolutie scherm dus eigenlijk zinloos is...?
Wie kan hier wat zinnigs over zeggen?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Mielmania schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 00:32:
Ik heb een vraag naar aanleiding wat een vriend van me zei.

Hij zei dat doordat het scherm zo'n hoge resolutie heeft, je dat niet terugziet in de programma's.
Dit omdat de meeste programmas de resolutie niet ondersteunen, en het effect/voordeel van zo'n hoge resolutie scherm dus eigenlijk zinloos is...?
Wie kan hier wat zinnigs over zeggen?
Er zijn inderdaad weinig applicaties die de resolutie ondersteunen, maar.. voor webbrowsen, video's/foto's kijken is een hoge resolutie hartstikke handig, er past gewoon veel op je scherm. Dus het is absoluut niet zinloos ;)

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Mielmania, wat betreft de resolutie... sommige programma's hebben enkel de meerwaarde dat je minder pixels ziet, dus eigenlijk wat strakker, wat ik op zich al een klein pluspunt vind. Andere programma's kunnen daadwerkelijk de hogere resolutie nuttig gebruiken. Er komen natuurlijk steeds meer applicaties die of specifiek voor 800*480 gemaakt zijn, of afhankelijk van de gebruikte resolutie hun scherm opbouwen.
Verder moet je natuurlijk gewoon zelf kijken of je meerwaarde ziet/hebt en geen onzin laten verkopen door een vriend.

Anoniem: 196721 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:07:
<snip>
Ik heb deze tweak zojuist uitgevoerd:

- Touch Flo 3D merk ik zeker wel een verbetering, scrollen in bijvoorbeeld mensen gaat gewoon direct ipv met initiele hapering, zo ook bij foto's en video's tab.

- CoreAVC: Video mpeg4 vanaf microSD, resolutie 560x304, 1200kbps, framerate 24.390, stereo audio 128kbps speelt nu bijna vloeiend. Af en toe nog een hapering, was veel erger. Moet nog eens kijken naar de andere encoderings methoden, maar da's weer een ander onderwerp

- Opera: laden van (nieuwe) pagina's gaat (natuurlijk) niet sneller. In/uitzoomen, scrollen, tab-wissel, back-knopje gaat wel degelijk merkbaar sneller

- Geheugen is van 52% naar 42% (0 apps), die had ik niet verwacht...

Deze tweak doet zeker wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat laatste is zeer zeker vreemd aangezien er op XDA wordt gesproken over een (kleine) memory leak.

Klinkt in ieder geval als een essential tweak imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Mouki_9 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:10:
coreplayer komt binnenkort toch met een versie dat Qtv hardwareondersteuning zal bieden op de HD? Als het goed is, heb je tegen die tijd geen problemen meer met afspelen van content.
Laten we het hopen.
Het is gebleken dat huidige versie Coreplayer toch nog onder de maat presenteert.
De beste setting voor WMP is MP4 indeling, met als video MPEG-4 en als audio AAC LC. Met bitrate van 1008 als encoding, setting op Hi Quality. Geluid is 128 kbps 48K. Enne... videoresolutie is 704x400 pixels.
Voor Coreplayer is AVI indeling, met als video XVID en als audio MP3. Bitrate is 1008 als vergelijking. Setting ook Hi Quality, geluid zelfde 128 kbps 48k. Zelfde videoresolutie.
(encoden met Super)

Uit het afspelen is gebleken dat met MP4 bestand een vrijwel smooth en vlotte playback heeft in WMP. Maar Coreplayer kan dat niet, en geeft schokkerig resultaat.
Coreplayer speelt pas heel wat beter met AVI bestand, daar zijn hoogste fps te vinden. h264 formaat heeft geen zin, dat schokt alleen maar. Echter met 1008 bitrate is playback niet helemaal smooth. Met bitrate naar 528 is playback wel beter, maar snelle motions zijn weer probleem.
Xvid+aac in CP doet ongeveer 79,09%
Xvid+mp3 in CP haalt ongeveer 78,48%
AAC belast duidelijk iets minder CPU in CP.

Gezien het verschil in playback kan men concluderen dat WMP beter doet. (al heeft het minder codecs support, de playback is stukken beter) Coreplayer heeft in aantal codecs teleurstellende playback en moet dus verbeterd worden wil men weer sterker maken dan WMP. De QTv driver in CP is niet goed genoeg, die stamt kennelijk nog van TyTnII QTv. De nieuwe video kan meer.
Dat het wel aardig smooth afspeelt op 704x400 is dus mooi meegenomen. Je mag lager maar dan geniet je iets minder van mooie scherpte.

En dit allemaal met cache tweak op Xperia toegepast, maar post hier even vanwege draadje over video playback benchmarking. Je kan dus van uitgaan dat het ook geldt voor HD.

[ Voor 6% gewijzigd door MrDummy op 22-11-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MrDummy schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:05:
[...]

Ook al heb ik geen Touch HD maar een Xperia, qua motor zijn ze vrijwel zelfde, en ook 800x480 scherm, zal ik je videos hierop loslaten op speelbaarheid. Ik heb ook onderzoek gedaan naar beste encode voor afspelen op de Xperia.

Met WMP:
Mythbusters sample: soepel en zonder storingen. Encoding werk is hier goed gedaan.
chuck sample: decoding fout: vertoont schuivende en dansende beelddelen en witte strepen.

Met CP:
Mythbusters sample: speelt nog niet soepel af, wel beter dan chuck, geluid heeft ook probleem.
Chuck sample: zeer trage "diashow" maar geen decoding fouten.

Het valt op dat WMP beter de videogedeelte van foon (Xperia in dit geval dus) aanstuurt waardoor alles soepel loopt dan met CP (CorePlayer)
Hiervoor moet ik meer onderzoek doen naar de zwakke punten bij CP en waar limieten zijn in WMP.

Even onder motorkap:
Mythbusters is encoded op 560x304 h264@29,97 fps en 48k AAC 1536 kbps.
Chuck is 852x480 h264@23,98 fps en 44,1k AAC 1411kbps.
Eigenlijk is Chuck oversized, want we hoeven maar max 800px breed. Door wat kleiner te maken scheelt wat meer pixels en bitrate kan iets groter. Mythbusters kan groter voor limiet opzoeken.
Hoe is Mythbusters mee encoded? Met Super?
Ik zou ook eens wat aan de audio doen. AAC met 1,5mbps bitrate is natuurlijk belachelijk. Ik kan me goed voorstellen dat de HD dit icm een hoge videobitrate niet tof vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

RoD schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 01:08:
[...]
Ik zou ook eens wat aan de audio doen. AAC met 1,5mbps bitrate is natuurlijk belachelijk. Ik kan me goed voorstellen dat de HD dit icm een hoge videobitrate niet tof vindt.
Sorry, het zijn niet mijn bestanden. Ik haal ze via IceEyz in "Het HTC Touch HD "Blackstone" Topic - De..." daar staan de bestanden die iemand anders heeft gemaakt.

De vorige bericht boven over WMP/CP heb ik wel zelf geencoded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
Ik zag natuurlijk ook dat AGEphone VOIP tooltje voorbijkomen en dacht gelijk weer aan wat ik wilde testen. Mijn telfort-telefonie huisnummer instellen op de HTC Touch HD!
Dus... tooltje gedownload, ingesteld en uitproberen natuurlijk.
Ik dubbeltap op "Not Registered Yet" en dan tracht hij verbinding te maken met sip.telefoniedienst.nl. Aangezien mijn wachtwoord fout was, kreeg ik weer dezelfde not regged...
Nu zonder dikke vingers en de tekst veranderd dan in Trial Mode (behalve als je een key hebt natuurlijk...)
Dat was al veel belovend, in ieder geval verbinding...
Dus dacht ik laat ik mijn mobiel eens bellen... met dezelfde telefoon...
Ik moest toch wel erg lachen toen mijn telefoon overging met de mededeling dat "Thuis" mij belde... GEWELDIG! _/-\o_ Ik kan dus lekker overal in NL mijn huistelefoon opnemen met mijn mobiel (en gratis bellen naar vaste nummers...)!

Voor de mensen die dit ook interessant vinden en Telfort hebben, ik heb de volgende stappen ondernomen:
  1. Download AGEphone (directe link)
  2. Kopieer .cab bestand naar je PDA (activesync mode of opslagmode, maakt niet uit)
  3. Op je PDA navigeer je met Verkenner naar de lokatie van de .cab (Start -> Programma's) en klik op dat bestand
  4. Volg de installatie (druk [ja], kies doelgeheugen, druk op [ok])
  5. Start AGEphone Settings (Start -> programma's)
  6. Kies [1. SIP Accounts]
  7. Kies [Options],[Add]
  8. Tik de volgende gegevens in
    • Realm: telefoniedienst.nl
    • SIP Domain: tel.telefoniedienst.nl
    • SIP Server: sip.telefoniedienst.nl
    • Registrar: sip.telefoniedienst.nl
  9. Druk op [next]
  10. Tik de volgende gegevens in
    • User Name: je eigen huistelefoonnummer
    • Authorization: je eigen huistelefoonnummer
    • Display Name: je eigen huistelefoonnummer
    • Password: Je telfort-sip wachtwoord
  11. Druk op [next]
  12. Detailed Server Settings (1/2) -> Niets gewijzigd -> druk op [next]
  13. Op deze laatste pagina niets ingevoerd (als je +31 invoerd bij Country Code, dan gaat het bellen niet helemaal goed. Ik kreeg bij het bellen naar mijn 2e mobiel een slaperig persoon aan de telefoon (01:45 uur :z ) Dus leeglaten!
  14. Druk op [Finish]
  15. Druk op [OK]
  16. Selecteer [2. Netwerk]
  17. Verander NAT Traversal in Local IP en druk op [Next] en bij de volgende pagina op [Finish]
  18. Start AGEphone Mobile 2
  19. BELLEN!
Weet je je SIP wachtwoord niet meer, dan kun je op Mijn Telfort je SIP wachtwoord aanpassen, maar dan moet je wel weer je wachtwoord hiervoor weten :). En dan moet je die natuurlijk ook weer in je modem van Telfort aanpassen, anders werken je telefoons thuis niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhub85
N0stradamus schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 00:58:
Mielmania, wat betreft de resolutie... sommige programma's hebben enkel de meerwaarde dat je minder pixels ziet, dus eigenlijk wat strakker, wat ik op zich al een klein pluspunt vind. Andere programma's kunnen daadwerkelijk de hogere resolutie nuttig gebruiken. Er komen natuurlijk steeds meer applicaties die of specifiek voor 800*480 gemaakt zijn, of afhankelijk van de gebruikte resolutie hun scherm opbouwen.
Verder moet je natuurlijk gewoon zelf kijken of je meerwaarde ziet/hebt en geen onzin laten verkopen door een vriend.

[...]

Ik heb deze tweak zojuist uitgevoerd:

- Touch Flo 3D merk ik zeker wel een verbetering, scrollen in bijvoorbeeld mensen gaat gewoon direct ipv met initiele hapering, zo ook bij foto's en video's tab.

- CoreAVC: Video mpeg4 vanaf microSD, resolutie 560x304, 1200kbps, framerate 24.390, stereo audio 128kbps speelt nu bijna vloeiend. Af en toe nog een hapering, was veel erger. Moet nog eens kijken naar de andere encoderings methoden, maar da's weer een ander onderwerp

- Opera: laden van (nieuwe) pagina's gaat (natuurlijk) niet sneller. In/uitzoomen, scrollen, tab-wissel, back-knopje gaat wel degelijk merkbaar sneller

- Geheugen is van 52% naar 42% (0 apps), die had ik niet verwacht...

Deze tweak doet zeker wel wat :)
Met browsen heb ik ook het idee dat het sneller is, met name het zoomen.... Al kan dat een placebo effect zijn natuurlijk.. Mijn geheugen (0 apps) is ook 42%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 16:57
De invisible shield komt er ook voor de Touch HD binnenkort!

zie: http://www.mobilefun.co.uk/product/18038.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
dhub85 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 02:18:
[...]

Met browsen heb ik ook het idee dat het sneller is, met name het zoomen.... Al kan dat een placebo effect zijn natuurlijk.. Mijn geheugen (0 apps) is ook 42%
uhm...ik zit zonder apps, na een aantal dagen gewoon op 60% :s Is het rebooten van dergelijk groot belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paledo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 10:33
Waarschijnlijk is dit onderwerp allang aanbod maar ik kan het niet vinden.

Ik heb sinds kort een HTC Touch HD. Er zit alleen een stom foutje in het 'volledige' keyboard de 'punt' en 'komma' zijn omgekeerd. Is dit simpel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhub85
robvanpraat schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:46:
[...]

uhm...ik zit zonder apps, na een aantal dagen gewoon op 60% :s Is het rebooten van dergelijk groot belang?
Het geheugen is 42% na reboot... Daarna neemt het gewoon weer toe, maar aangezien hij om de zoveel tijd vreemd gaat doen moet ik hem een aantal keer per dag rebooten. Dan heb ik het over apps die vast lopen, de keylock button die niet meer reageert enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
RoD schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 01:08:
[...]
Is dat sarcasme (ik mis de smiley) of meen je echt wat je zegt?

Tenzij het multichannel is (wat niet logisch is i.c.m. AAC, wel mogelijk though) zou dat betekenen dat die bitrate hoger zou zijn dan een uncompressed 16-bit PCM bestand (1411kbps). 8)7

MrDummy bedoelt uiteraard (tenminste, dat mag ik toch hopen) dat de gehele stream 1.5mbit/s bedraagd (vid+audio) en imo is dat nog best netjes dat die bitrate 'mogelijk' is.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 22-11-2008 15:41 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
dhub85 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 14:40:
[...]

Het geheugen is 42% na reboot... Daarna neemt het gewoon weer toe, maar aangezien hij om de zoveel tijd vreemd gaat doen moet ik hem een aantal keer per dag rebooten. Dan heb ik het over apps die vast lopen, de keylock button die niet meer reageert enz..
hmm...na een reboot zit ik rond de 35%...en dat loopt dan blijkbaar in iets van 90 uur (als ik me de communication details kan herinneren van voor de reboot) op naar 65%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Nou, mijn pc hangt weer in elkaar van ellende, en mijn HD is eindelijk gesynchroniseerd en Internet-capable. :)

Druk weekend echter, dus van de week zijn TS-updates te verwachten.

Vraag m.b.t. Scherm van de HD.
Fabrieksaf zit er een schermfolie met tekst op de HD. Die heb ik natuurlijk verwijderd, maar naast dat ik mijn screenprotector heb meegleverd gekregen, zit er al een groot stuk plastic over het scherm, de knoppen en de tweede camera. Is dit nou een screenprotector, of moet ik proberen dit ding er af te krijgen?

Het zit namelijk zo, in het midden van het scherm moet ik eerst het plastic een stuk naar beneden drukken voordat ik het touchscreen bereik. Oftewel, daar is het scherm nu stukken ongevoeliger dan bijv. de onderkant, waar het plastic wél tegen het scherm aanzit.

Laag plastic er af halen? Of kan dat niet? Heb geen zin om 'm een stuk HD los te trekken wat niet los kan O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
IceEyz schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:06:
Nou, mijn pc hangt weer in elkaar van ellende, en mijn HD is eindelijk gesynchroniseerd en Internet-capable. :)

Druk weekend echter, dus van de week zijn TS-updates te verwachten.

Vraag m.b.t. Scherm van de HD.
Fabrieksaf zit er een schermfolie met tekst op de HD. Die heb ik natuurlijk verwijderd, maar naast dat ik mijn screenprotector heb meegleverd gekregen, zit er al een groot stuk plastic over het scherm, de knoppen en de tweede camera. Is dit nou een screenprotector, of moet ik proberen dit ding er af te krijgen?

Het zit namelijk zo, in het midden van het scherm moet ik eerst het plastic een stuk naar beneden drukken voordat ik het touchscreen bereik. Oftewel, daar is het scherm nu stukken ongevoeliger dan bijv. de onderkant, waar het plastic wél tegen het scherm aanzit.

Laag plastic er af halen? Of kan dat niet? Heb geen zin om 'm een stuk HD los te trekken wat niet los kan O-).
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar ik heb slechts een laag beschermfolie verwijdert.

Met de stylus lijkt het mss of er nog een bescherming op zit, maar met je vinger merk je daar niks van. Ik merk zelf iig geen verschil tussen boven en midden van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
robvanpraat schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:39:
[...]

Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar ik heb slechts een laag beschermfolie verwijdert.

Met de stylus lijkt het mss of er nog een bescherming op zit, maar met je vinger merk je daar niks van. Ik merk zelf iig geen verschil tussen boven en midden van het scherm.
Ik heb vandaag ook even met de HD kunnen spelen en vraag me nu dus af of een screenprotector wel nodig zal zijn als je de HD gebruikt icm de bijgeleverde pouch. Het voelt idd al alsof het scherm beschermd is. :P

Prachtig apparaat overigens! Nu twijfel ik helemaal tussen de Xperia X1 en de touch HD! Typen op het scherm ging eigenlijk wel prima. Choices choices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129161

Bestaat er een mogelijkheid om nieuwe programma's toe te voegen in het menu programma's? Bij mij komt tom tom niet voor in dit menu. Kun je deze niet gewoon handmatig toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jawel hoor, je gaat met verkenner naar de map waar TomTom in geinstalleerd staat dan doe je de .exe ingedrukt houden en in het menuutje doe je "kopiëren" en dan ga je naar /Windows/Start Menu/programma's en daar doe je paste shortcut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44
Heb het toestel nu een week. IK heb gemerkt dat met bellen de verbinding wordt verbroken na 30 minuten.
Opnieuw bellen lost het op, maar dit is wel erg vreemd. Volgens mij had de Iphone dit euvel ook.
Meer mensen die dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Ik denk dat je het probleem eerder bij je provider moet zoeken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-04 17:24
Jup! Werkt erg goed. Lijkt allemaal een stuk sneller. Geen serieuze snelheidstesten uitgevoerd.

Tot nu toe erg tevreden met het toestel.

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@N0stradamus: Komt bij het geluid AGEphone gewoon uit je "oor" speaker en niet de "speakerphone"?

Als iemand het goed werkende heeft gekregen met VoipBuster, ik houd me aanbevolden :)

@Imperium: Bedankt voor de tip; ik had precies hetzelfde probleem met TomTom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
N0stradamus schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 02:12:
Ik zag natuurlijk ook dat AGEphone VOIP tooltje voorbijkomen en dacht gelijk weer aan wat ik wilde testen. Mijn telfort-telefonie huisnummer instellen op de HTC Touch HD!
Dus... tooltje gedownload, ingesteld en uitproberen natuurlijk.
Ik dubbeltap op "Not Registered Yet" en dan tracht hij verbinding te maken met sip.telefoniedienst.nl. Aangezien mijn wachtwoord fout was, kreeg ik weer dezelfde not regged...
Nu zonder dikke vingers en de tekst veranderd dan in Trial Mode (behalve als je een key hebt natuurlijk...)
Dat was al veel belovend, in ieder geval verbinding...
Dus dacht ik laat ik mijn mobiel eens bellen... met dezelfde telefoon...
Ik moest toch wel erg lachen toen mijn telefoon overging met de mededeling dat "Thuis" mij belde... GEWELDIG! _/-\o_ Ik kan dus lekker overal in NL mijn huistelefoon opnemen met mijn mobiel (en gratis bellen naar vaste nummers...)!

Voor de mensen die dit ook interessant vinden en Telfort hebben, ik heb de volgende stappen ondernomen:
  1. Download AGEphone (directe link)
  2. Kopieer .cab bestand naar je PDA (activesync mode of opslagmode, maakt niet uit)
  3. Op je PDA navigeer je met Verkenner naar de lokatie van de .cab (Start -> Programma's) en klik op dat bestand
  4. Volg de installatie (druk [ja], kies doelgeheugen, druk op [ok])
  5. Start AGEphone Settings (Start -> programma's)
  6. Kies [1. SIP Accounts]
  7. Kies [Options],[Add]
  8. Tik de volgende gegevens in
    • Realm: telefoniedienst.nl
    • SIP Domain: tel.telefoniedienst.nl
    • SIP Server: sip.telefoniedienst.nl
    • Registrar: sip.telefoniedienst.nl
  9. Druk op [next]
  10. Tik de volgende gegevens in
    • User Name: je eigen huistelefoonnummer
    • Authorization: je eigen huistelefoonnummer
    • Display Name: je eigen huistelefoonnummer
    • Password: Je telfort-sip wachtwoord
  11. Druk op [next]
  12. Detailed Server Settings (1/2) -> Niets gewijzigd -> druk op [next]
  13. Op deze laatste pagina niets ingevoerd (als je +31 invoerd bij Country Code, dan gaat het bellen niet helemaal goed. Ik kreeg bij het bellen naar mijn 2e mobiel een slaperig persoon aan de telefoon (01:45 uur :z ) Dus leeglaten!
  14. Druk op [Finish]
  15. Druk op [OK]
  16. Selecteer [2. Netwerk]
  17. Verander NAT Traversal in Local IP en druk op [Next] en bij de volgende pagina op [Finish]
  18. Start AGEphone Mobile 2
  19. BELLEN!
Weet je je SIP wachtwoord niet meer, dan kun je op Mijn Telfort je SIP wachtwoord aanpassen, maar dan moet je wel weer je wachtwoord hiervoor weten :). En dan moet je die natuurlijk ook weer in je modem van Telfort aanpassen, anders werken je telefoons thuis niet meer....
Is dit ook mogelijk met UPC Voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280116

Probleem met het versturen van SMS.

Als ik een sms verstuur via favorieten of contacten is er geen probleem.
Enkel als ik een reply doe op een sms die ik gekregen heb krijg ik altijd de foutmelding dat het bericht niet kan worden verzonden.

Hoe zou dit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
Krijg het geluid van TomTom niet over de Parrot heen, terwijl het telefoon gedeelte wel over de Parrot gaat zonder problemen. Weet iemand hier een oplossing voor. TomTom via de eigen speaker van HD is verdomd zacht en kan deze niet harder krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53
Ik kreeg bij Gyrator2 de melding dat er een nieuwere versie van Microsoft.NET Compact Framework nodig was
Jammer dat dit niet gaat via de Windows update. Dus ff zelf downloaden bij microsoft.

Verder oogt TT7 in VGA of QVGA er hetzelfde uit.
In beide gevallen dus wel wat klein. TT Mag van mij wel een stuk verder inzoomen.
Bestaat er geen prog dat je de telefoon op een andere resolutie kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhub85
Gebruikersgemak is geen sleutelwoord voor wm he? :)

Anyway, ik heb nu zo'n mail account gemaakt en ingesteld dat mijn mail elk uur opgehaald wordt. Paar dagen later denk ik, "ey misschien is het handig dat elk kwartier te doen". Vervolgens een aantal menu's doorgeklikt maar nergens deze optie gevonden... weet iemand hoe dit moet? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
mavical schreef op zondag 23 november 2008 @ 08:55:
Krijg het geluid van TomTom niet over de Parrot heen, terwijl het telefoon gedeelte wel over de Parrot gaat zonder problemen. Weet iemand hier een oplossing voor. TomTom via de eigen speaker van HD is verdomd zacht en kan deze niet harder krijgen.
het lijkt mij juist fijn, bij mij ging dat geluid vua de carkit altijd mis: eerst moest wm de geluidsverbindinhg openen bij elk commando, dat duurde steeds ong 1,5 sec, dus viel steeds de eerste 1,5 sec van tomtom weg. Dan hoorde ik alleen '...eter, linksaf'. Dan liever zo. Maar misschien werkt dat alleen bij een a2dp carkit (ik heb de mk6100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276704

Heb de HD nu een paar dagen en ben al behoorlijk aan het stoeien (lees spelen).
Paar vragen echter:

* Is het mogelijk om je eigen woonplaats toe te voegen aan de lijst woonplaatsen bij weer ?
mijn woonplaats komt wel voor op site van accuweather zelf namelijk.

* Hoe leg ik de link van muziek in het Flo menu naar de opslagkaart ?

Geweldig toestel !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhub85
Anoniem: 276704 schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:44:
Heb de HD nu een paar dagen en ben al behoorlijk aan het stoeien (lees spelen).
Paar vragen echter:

* Is het mogelijk om je eigen woonplaats toe te voegen aan de lijst woonplaatsen bij weer ?

Geweldig toestel !!
In touchflo ga je naar weer, menu, lokatie toevoegen.

Wat betreft de muziek, touchflo, muziek, bibliotheek. Als je dan bij artiest kijkt zou hij hem moeten vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door dhub85 op 23-11-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Anoniem: 276704 schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:44:
Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=408918

Je tweede vraag snap ik niet helemaal }:O

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoel: Mijn woonplaats komt niet voor in die lijst !
Maar staat wel op website van accuweather.
dhub85 schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:03:
[...]

In touchflo ga je naar weer, menu, lokatie toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Deze snap ik niet ;)

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je Ivo ik ben ermee bezig nu. Mijn andere vraag is hoe muziek te zetten in je menu.
zodat je daar kunt "bladeren" in je eigen albumhoezen.
Hoe leg ik de link van de SD card naar "muziek" in het touch flo menu ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 11:34

Ad-

Heeft iemand al een lijstje gemaakt van must-have software voor de HTC HD ?

Voor mij zijn dat:
  • Advanced Config (Door Julien Schapman)
  • KeePassPPC (die vervangt CryptoCard die ik lang heb gebruikt, maar CryptoCard heeft kuren op m'n HTC HD)
  • GSen maat o.a. Opera Traag, gebruik in plaats daar van: Gyrator
  • Cellity freeSMS (in mijn bel bundel zitten geen SMS -dit lost dat gratis op)
Wat niet werkt bij mij (maar leuk leek) is Pathé Mobiel (maakt geen gebruik van grotere resolutie, en ziet er dus niet uit)

En ik zoek nog iets wat ik als checklist kan gebruiken (het idee van Checklist Tree is goed maar werkt bij mij niet)

[ Voor 12% gewijzigd door Ad- op 24-11-2008 15:25 . Reden: GSen vervangen door Gyrator ]

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

mavical schreef op zondag 23 november 2008 @ 08:55:
Lees het topic even door; antwoord is al gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle46
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik loop tegen een probleempje op dat ik bij Touch Pro niet had. Als QuickGPS zijn gegevens update of het weer wordt geupdated vraagt het toestel een bevestiging omdat ik aan het roamen ben. Ik klik op ja en het toestel haalt de data op.
Zeer handig in het buitenland maar in NL niet nodig. Ik weet hoe dat komt: ik heb een Orange abo en ben nu overgedaan door Orange aan T-Mobile en daardoor denkt mijn SIM dat ik aan het roamen ben. Bovenin mijn scherm staat ook altijd de roaming pyramide.

Bij de Touch Pro heb ik deze melding uitgekregen maar bij de Touch HD lukt mij dat niet. Ik heb diverse fora uitgeplozen maar kan geen antwoord op mijn vraag vinden.

Hoe zorg ik ervoor dat ik dit bericht niet meer krijg?

Heeft iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281503

kkoenen schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:07:
[...]

Jup! Werkt erg goed. Lijkt allemaal een stuk sneller. Geen serieuze snelheidstesten uitgevoerd.

Tot nu toe erg tevreden met het toestel.
Wil ik ook gaan doen maar op de site van mr schap kom ik niet in de download sectie.
kan iemand mij aan die tool helpen?

laat maar gevonden 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 281503 op 23-11-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 10:28
Ad- schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:16:

Voor mij zijn dat:
  • KeePassPPC (die vervangt CryptoCard die ik lang heb gebruikt, maar CryptoCard heeft kuren op m'n HTC HD)
  • GSen
Wat niet werkt bij mij (maar leuk leek) is Pathé Mobiel (maakt geen gebruik van grotere resolutie, en ziet er dus niet uit)

En ik zoek nog iets wat ik als checklist kan gebruiken (het idee van Checklist Tree is goed maar werkt bij mij niet)
Hoe werkt dat precies, gewoon via GPRS. Maar moet je dan via een programmaatje op je telefoon een smsje versturen? En merkt de ontvanger geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

JaMaaT schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:38:
[...]

Hoe werkt dat precies, gewoon via GPRS. Maar moet je dan via een programmaatje op je telefoon een smsje versturen? En merkt de ontvanger geen verschil?
Zie: http://www.download.com/C...1894.html?cdlPid=10840209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
Ik heb beide topics doorgenomen maar zie nergens een oplossing staan hoe ik het geluid van de HD bij navigeren met TOMTOM over de Parrot heen kan krijgen. Leg me dat dan nog maar is uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
mavical schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:24:
Ik heb beide topics doorgenomen maar zie nergens een oplossing staan hoe ik het geluid van de HD bij navigeren met TOMTOM over de Parrot heen kan krijgen. Leg me dat dan nog maar is uit.....
Zoek je toch niet goed genoeg ;) klik

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ad- schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:16:

Voor mij zijn dat:
  • GSen
daar zou ik graag aan willen toevoegen:
  • CorePlayer 1.2.5
  • Resco Explorer 2008
  • Gyrator2 (schijnt beter te zijn dan GS'en)
  • SPB Phone Suite
  • SKTools 4.4.4
  • Navigatiesoftware naar keuze
Eventueel SPB Pocket Plus. Het configureren gaat niet lekker omdat de dropdown menu's niet werken maar als dat eenmaal goed ingesteld staat, gaat het gewoon goed. Daarnaast kan je ook de nieuwe beta-versie downloaden en dan is er helemaal geen probleem.

En volgens mij eh, dat Cellity SMS, leuke software hoor maar ik heb altijd begrepen dat je ontvanger ook de software op zijn telefoon moet hebben? Klopt dit? Daarnaast zou de ontvanger 1 byte moeten downloaden via GPRS met zijn telefoon om het smsje te bekijken. Dat betekent dat je je ontvanger laat betalen voor het ontvangen van smsjes.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 196721 op 23-11-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19566

Ik heb sinds anderhalve week ook een touch hd naar volle tevredenheid.

Maar sinds deze week kan ik via wifi geen enkele fatsoenlijke website binnenhalen met opera. Alles wordt maar half geladen en refreshen heeft geen zin.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Dat wist ik ja, maar dat beantwoord niet mijn vragen.

Er staat wel bij dat je geen andere SIM nodig bent, maar merkt de ontvanger niets? Die krijgt dan gewoon een sms binnen onder je eigen nummer?

Zo ja, dan is dit wel een machtig fijn programmaatje, dat scheelt me dan 10 euro in de maand. Heeft iemand een screenshot hoe het programmaatje eruit ziet. Of een minireview zou ook wel fijn zijn.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JaMaaT schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:41:
[...]

Er staat wel bij dat je geen andere SIM nodig bent, maar merkt de ontvanger niets? Die krijgt dan gewoon een sms binnen onder je eigen nummer?

Zo ja, dan is dit wel een machtig fijn programmaatje, dat scheelt me dan 10 euro in de maand. Heeft iemand een screenshot hoe het programmaatje eruit ziet. Of een minireview zou ook wel fijn zijn.

Thnx
Die merkt dus wel wat want hij of zij moet ook de software hebben geinstalleerd en via GPRS/UMTS de verzonden smsjes ophalen.

Zomaar gratis smsjes versturen over het GSM netwerk kan natuurlijk niet, anders zouden de providers al failliet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279801

Ik wil er binnekort ook een gaan aanschaffen, heb alleen nog een paar korte vragen:
- Om het weer binnen te halen, gaat dit via internet of hoe.... ? (aparte kosten?)
- De mensen die het hierboven allemaal over de programmatjes hebben voor de HD, hebben jullie de NL editie of de WWE? (ZIjn deze programma's, ook tomtom e.d. mogelijk op de NL Verise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

JaMaaT schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:41:
[...]

Thnx
Hmmm.. .wellicht moet ik 'm weer van de lijst afhalen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Anoniem: 196721 schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:53:
[...]

Die merkt dus wel wat want hij of zij moet ook de software hebben geinstalleerd en via GPRS/UMTS de verzonden smsjes ophalen.

Zomaar gratis smsjes versturen over het GSM netwerk kan natuurlijk niet, anders zouden de providers al failliet zijn.
Dat dacht ik dus al. Was al bang dat het niet ''zo simpel'' kon zijn.

Thnx voor je antwoord. Gewoon een maximale smsbundel van T-Mobile erbij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196721 schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:32:
[...]

daar zou ik graag aan willen toevoegen:
  • CorePlayer 1.2.5
  • Resco Explorer 2008
  • Gyrator2 (schijnt beter te zijn dan GS'en)
  • SPB Phone Suite
  • SKTools 4.4.4
  • Navigatiesoftware naar keuze
Eventueel SPB Pocket Plus. Het configureren gaat niet lekker omdat de dropdown menu's niet werken maar als dat eenmaal goed ingesteld staat, gaat het gewoon goed. Daarnaast kan je ook de nieuwe beta-versie downloaden en dan is er helemaal geen probleem.

En volgens mij eh, dat Cellity SMS, leuke software hoor maar ik heb altijd begrepen dat je ontvanger ook de software op zijn telefoon moet hebben? Klopt dit? Daarnaast zou de ontvanger 1 byte moeten downloaden via GPRS met zijn telefoon om het smsje te bekijken. Dat betekent dat je je ontvanger laat betalen voor het ontvangen van smsjes.
Een programma om je inkomende telefoontjes te regelen moet er ook bij horen.
Call Firewall misschien?
Iemand dit al geprobeerd op de HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233718 schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:57:
[...]

Een programma om je inkomende telefoontjes te regelen moet er ook bij horen.
Call Firewall misschien?
Iemand dit al geprobeerd op de HD?
Hoe bedoel je dit precies? Inkomende telefoontjes regelen? Want SPB Phone suite bevat de volgende opties:

Profielen
Meldingen bij gemiste oproepen
Meldingen bij ongelezen SMS-berichten
Oproepfiltering
Oproep niet aannemen en beantwoorden met SMS
Fotobellen
Foto's in oproepgeschiedenis
Draadloos beheerder
Automatische profielen
Draadloze instellingen in profielen
Aanpasbare Vandaag-plug-in

Ik weet niet of dat genoeg regelen is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de liefhebbers nog wat software:

http://www.1800pocketpc.com/

en

http://www.freewarepocketpc.net/

Veel plezier !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196721 schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:12:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Inkomende telefoontjes regelen? Want SPB Phone suite bevat de volgende opties:

Profielen
Meldingen bij gemiste oproepen
Meldingen bij ongelezen SMS-berichten
Oproepfiltering
Oproep niet aannemen en beantwoorden met SMS
Fotobellen
Foto's in oproepgeschiedenis
Draadloos beheerder
Automatische profielen
Draadloze instellingen in profielen
Aanpasbare Vandaag-plug-in

Ik weet niet of dat genoeg regelen is? :)
Haha
ik doelde op het dingetje van oproepfiltering haha
neej ik had niet ver genoeg gelezen, ik las iets van spb en dacht aan de shell... (wie ik overigens niet verkies boven TouchFlo3D)
Ik ga direct de suite bekijken ;-)

BTW;
Waarom is er niks zoals een iStore voor windows mobile ?
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.