Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:36
Afbeeldingslocatie: http://www.sfgate.com/blogs/images/sfgate/techchron/2008/10/08/BB_Storm_Front_Left271x500.jpg

Welkom in het grote blackberry storm topic!

Het is de bedoeling hier te kunnen discusseren over de blackberry storm.
Andere onderwerpen zoals abbonementen en levertijden kun je hier kwijt.

Inleiding:
Een van de meest onderscheidende kenmerken van de BlackBerry Storm is het touchscreen dat net iets anders functioneert dan dat van de meeste smartphones van dit moment. Men moet namelijk iets harder drukken om een functie te activeren, bij aanraking alleen licht de gekozen functie even op zonder dat daadwerkelijk een selectie gemaakt wordt.
Geen stylus meer nodig dus!

De specificaties:

Features available:
* Wireless email
* Organizer
* Browser
* Phone
* Camera (3.2 MP)
* Video Recording
* BlackBerry® Maps
* Media Player
* Built-in GPS
* Corporate data access
* SMS
* MMS

Size and Weight
* 4.43"/112.5mm (Length)
* 2.45"/62.2mm (Width)
* 0.55"/13.95mm (Depth)
* 5.5 oz/155g (Weight)

Data Input/Navigation
* SurePress™ touch screen
* On screen keyboard: portrait SureType® and Multi-tap, QWERTY landscape

Voice Input/Output
* 3.5mm stereo headset capable
* Integrated earpiece/ microphone
* Built-in speakerphone
* Bluetooth® v2.0; mono/stereo headset, handsfree, phone book access profile, and serial port profile supported

Media Player
* Video format support: MPEG4 H.263, MPEG4 Part 2 Simple Profile, H.264, WMV
* Audio format support: MP3, AAC, AAC+, eAAC+, WMA, WMA ProPlus

Display
* High resolution 480 x 360 pixel color display
* Transmissive TFT LCD
* Font size (user selectable)
* Light sensing screen

Notification
* Polyphonic/MIDI ringtones
* MP3 ringtones
* Vibrate mode
* LED indicator

Approximate Battery Life
* Up to 15 days (Standby time)
* Up to 5.5 hours (Talk time)

Memory
* Expandable memory – support for microSD™ card
* 1GB onboard memory
* 128 MB Flash (flash memory)

Modem
* RIM® wireless modem
* Tethered modem capability

Email Integrations
* Works with BlackBerry® Enterprise Server for Microsoft® Exchange
* Works with BlackBerry® Enterprise Server for IBM® Lotus® Domino®
* Works with BlackBerry® Enterprise Server for Novell® GroupWise®
* Integrates with an existing enterprise email account
* Integrates with existing personal email account
* Integrates with optional new device account

Device Security
* Password protection and screen lock
* Sleep mode
* Support for AES or Triple DES encryption when integrated with BlackBerry® Enterprise Server
* FIPS 140-2 Compliant (FIPS Validation in Progress)
* Optional support for S/MIME

Wireless Network
* UMTS/HSPA: 2100 MHz
* North America: 850 MHz GSM®/GPRS networks
* North America: 1900MHz GSM/GPRS networks
* Europe/Asia Pacific: 1800MHz GSM/GPRS networks
* Europe/Asia Pacific: 900MHz GSM/GPRS networks
* Dual-Band: 800/1900 MHz CDMA/Ev-DO networks

Afbeeldingslocatie: http://www.blackberry-storm.nl/wp-content/uploads/2008/09/bb-storm.jpg

Reviews:
Portablegear
Phonescoop
Engadget << Incl goed filmpje die de snelheid van storm laat zien (in vergelijking met de bold).
crackberry review roundup

Handige linkjes:
Blackberrystorm.nl
crackberry.com

Is hij ook los te koop?
Maar natuurlijk! Check daarvoor de pricewatch.

Aanvullingen, tips & tricks? Mail of DM mij die dan. Dan kan ik die zsm aanpassen of toevoegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Danjel op 21-11-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Zie ook de PW voor prijzen van dit toestel pricewatch: BlackBerry 9530 Storm Zwart Deze zullen binnenkort erin komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:38
Mooie startpost Danjel.

Zit al enige tijd het algemene BlackBerry topic te volgen en zat ook al te denken dat het tijd werd voor een afsplitsing voor de Storm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er zijn al verschillende filmpjes op internet verschenen over de functies van de Storm.
Wil je eens proberen hoe de Storm echt werkt, dan kan je een emulator downloaden:
Download pagina Device emulator
Kies dan voor Blackberry device simulators v4.7.
Wil je ook testen met Push email en Blackberry browser, download dan ook de Email and MDS simulator. Draai deze op de achtergrond en je kunt gebruik maken van internet via je emulator.

Let op dat je wel wat gegevens bij Blackberry moet achterlaten voordat je kunt downloaden.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
Danjel thumbs up nice stating post.

als je in de vorige topic ff zoekt staan er nog genoeg linkjes over de storm.
mocht je iets willen weten laat maar horen.

Ik werk in de telecom en kan altijd wel ff dingen opzoeken desnoods uitlaten zoeken.
maar wat de BB Storm betreft daar schijnt een zwaar embargo op te zitten.
Ik ken wat mensen en deze kunnen mijn normaliter vanalles vertellen maar dit is hot en het is nu alleen maar wachten geblazen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Ik heb hem vorige week besteld, kan niet wachten tot hij er is!
Hele mooie, duidelijke start post.
Op de crackberry.com website is al vrij veel info te vinden over de Storm, maar niets over release datums die ook daadwerkelijk bevestigd zijn.

Uit de informatie die beschikbaar is heb ik 2 kleine nadelen gehaald.
1: Er zit geen WiFi in het apparaat. Het is hardware matig niet aanwezig dus zal ook in de toekomst niet geactiveerd worden. Toch wel een misser maar niet onoverkomelijk.
2: Ik heb begrepen dat de maximale duur van een ringtone op Blackberry's 15 seconde is. Dit is ook niet onoverkomelijk maar toch is het wel jammer. Met vorige telefoons gebruikte ik gewoon een complete MP3, de Blackberry's schijnen dit af te kappen op 15 seconde, beetje jammer.

Ben erg benieuwd naar het toestel, maar weet zeker dat ik er heel blij mee ga zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171757

Ik ben ook zeer geinteresseerd in de BB Storm en dan met name vanwege de mail-functie. Ik heb daar echter nog wel een vraagje over:

Voor werk gebruik ik google mail
prive gebruik ik hotmail
en voor school gebruik ik microsoft outlook web access

Na het doorspitten van verschillende forums vraag ik me af of de BB Storm wel werkt met deze accounts?

Wie kan het verlossende woord geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Anoniem: 171757 schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:43:
Ik ben ook zeer geinteresseerd in de BB Storm en dan met name vanwege de mail-functie. Ik heb daar echter nog wel een vraagje over:

Voor werk gebruik ik google mail
prive gebruik ik hotmail
en voor school gebruik ik microsoft outlook web access

Na het doorspitten van verschillende forums vraag ik me af of de BB Storm wel werkt met deze accounts?
Als je een BIS abonnement neemt (dus ofwel het Vodafone MultiMedia abonnement, of een abonnement met los BIS erbij), kan dat alledrie. Gmail en hotmail zul je direct ontvangen, op OWA zit een delay van 15 min maximaal.
Zonder BIS kun je, voor zover ik weet, alleen Gmail proberen te gebruiken met de Gmail app voor blackberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
blackd schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:51:
[...]

Als je een BIS abonnement neemt (dus ofwel het Vodafone MultiMedia abonnement, of een abonnement met los BIS erbij), kan dat alledrie. Gmail en hotmail zul je direct ontvangen, op OWA zit een delay van 15 min maximaal.
Zonder BIS kun je, voor zover ik weet, alleen Gmail proberen te gebruiken met de Gmail app voor blackberry.
Zonder BIS kan je bar weinig met een Blackberry, gezien internet ook via het BIS APN loopt.

Hotmail werkt alleen met een oud (5 jaar of meer) of betaald account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
benji83 schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:46:
Zonder BIS kan je bar weinig met een Blackberry, gezien internet ook via het BIS APN loopt.
Ik snap het nut er ook niet zo van om een Blackberry te kopen zonder het bijbehorende internetabonnement en zo een deel van de functionaliteit naast je te laten liggen.

Maar als ik dit topic mag geloven:
http://hubpages.com/hub/H...hout-Paying-For-Data-Plan
kan het wel degelijk, door het instellen van een eigen APN.
Je kunt alleen de blackberry browser niet gebruiken, want die gebruikt BIS. Ook werkt Blackberry Maps niet om diezelfde reden. Maar daar zijn alternatieven voor: opera mini en google maps. Zoals eerder gezegd kun je mail ook via gmail app ophalen.

Zie ook: http://www.blackberryfaq....I_need_a_Data_Plan_for%3F

[ Voor 4% gewijzigd door blackd op 10-11-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
@Danjel!!!

Maak hier een sticky van; DIT IS EEN MUST SEE!!!!!

http://demos.blackberry.com/9530/na/us/gen/

Als je dit gezien heb dan gaat het nog deze week gebeuren.

Update dit is de directe link...

[ Voor 21% gewijzigd door Tanakiam op 11-11-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

benji83 schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:46:
[...]

Hotmail werkt alleen met een oud (5 jaar of meer) of betaald account.
Is het zeker dat je een oud gratis account moet hebben? Dat was namelijk het punt waar ik over viel want de één zegt van wel, de ander weer niet.

Edit: ik kwam zelf deze link tegen: http://www.gowindowslive....Default.aspx?Locale=nl-nl

Storm staat er (nog) niet tussen maar dat zal dan ook wel werken, toch?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 171757 op 10-11-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Opzich moet het dan wel werken ja.
Collega's van mij (degene die genoeg verdienen om een blackberry van de zaak te verdienen ;) )hebben het geprobeerd, een aantal kwamen er niet uit omdat die een vrij nieuw hotmail account hebben, eentje had een hele oude (uit de tijd dat hotmail nog hotmail was en niet MS hotmail) en die kwam er wel door.

Ik heb twee hotmail accounts, een hele oude en een vrij nieuwe, zal het met beide proberen als ik mn storm binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
@ Just D en benji83,

dit komt van de vodafone site dus gaat lukken wat hotmail.betreft.

Wat is push e-mail?

De BlackBerry Storm ontvangt en verzendt e-mail net als op je pc thuis of op het werk. Mail je met o.a. Hotmail, Gmail of Yahoo, dan wordt je postvak op je BlackBerry Storm automatisch gesynchroniseerd met het postvak op je pc. De techniek van BlackBerry zorgt ervoor dat je altijd en overal toegang hebt tot e-mail. Nieuwe berichten worden automatisch op je toestel bezorgd. En bijlagen zoals foto's en documenten open je in een handomdraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks,

ik had dat stukje ook al gevonden maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk of dit dan 'gewoon' hotmail of 'betaal' hotmail is.

Ik kan in elk geval niet wachten tot hij er eindelijk is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Niet online
Is er nou internet en emailen mogelijk met de blackberry aplicaties (dus niet van derden), met een een vodafone internet blox abbonement van www.bestelmaar.nl?
Dat is mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
Ik heb gister met de Blackberry Storm mogen spelen op een sales event van mn werk. Om te zien een heel mooi apparaat, maar qua bediening toch niet mijn ding. Moet wel eerlijk zeggen dat ik helemaal niet zo van de touch-screen bediening ben.

Je moet het scherm echt indrukken om te gebruiken, eroverheen wrijven kan dus niet per ongeluk een toets aanslag simuleren. Maar daardoor lijkt het wel minder stevig; de glasplaat kan gewoon bewegen.

Hoop dat we hem snel binnen hebben zodat ik er wat uitgebreider mee kan spelen.

* addictive blijft lekker bij zijn Bold :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239951

Erg mooie startpost, titel lijkt me nog niet op zijn plaats....
Het grote blackberry Storm topic !? Dit is toch pas het eerste deel? :P lol.

Ben nog erg aan het twijfelen tussen teveel modellen, erg komt is ook zoveel leuks op het moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-05 13:10
Je werkt ook bij TPH/Typhone? ;)

Heb gisteren ook even met de Storm gespeeld en mijn Pearl mag de deur uit. BB software, erg fijn touchscreen (doet me aan mijn macbook denken dus dikke prima vind ik) en hij ziet er ook vrij fraai uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Anoniem: 171757 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:44:
Thanks,

ik had dat stukje ook al gevonden maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk of dit dan 'gewoon' hotmail of 'betaal' hotmail is.

Ik kan in elk geval niet wachten tot hij er eindelijk is! ;)
je logt via BlackBerry in op live of msn daarin meld je je gewoon aan met gebruikersnaam en wachtwoord BlackBerry configureert alles en jij ken lekker chatten en whateva je ook doet op msn
dat is wat ik er van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Ruud schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:18:
Je werkt ook bij TPH/Typhone? ;)

Heb gisteren ook even met de Storm gespeeld en mijn Pearl mag de deur uit. BB software, erg fijn touchscreen (doet me aan mijn macbook denken dus dikke prima vind ik) en hij ziet er ook vrij fraai uit!
waar heb jij meegespeelt?

Tenzij je voor Vodafone werkt want volgens mij kan het niet maar licht dan op zijn minst ff toe hoe jou bevindingen waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Anoniem: 239951 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:47:
Erg mooie startpost, titel lijkt me nog niet op zijn plaats....
Het grote blackberry Storm topic !? Dit is toch pas het eerste deel? :P lol.

Ben nog erg aan het twijfelen tussen teveel modellen, erg komt is ook zoveel leuks op het moment!
ik en denko ok anderen twijfelde ook maar als ik je zeg dat ik eerst de N96 daarna Omnia en zels de HTC HD heb overwogen. dan snap je waar ik voor deze ga.

check de 3 video reviews van Jason Bradbury die kale met dat foute brilletje reviewed deze zoals het moet en voordat hij er was had ik hem al besteld op 04-11-2008 samen met Massari (die aan het grijnzen is...LMAO)

" IK KAN NIET MEER WACHTEN " Mensen...er komt een Storm aan (past ook wel bij het huidige weertype LOL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Waarom zou het niet kunnen? Volgens mij staan mijn bevindingen er al in een notendop.

Ik had altijd een erg grote hekel aan touchscreen toestellen omdat ze niet soepel reageren op mijn commando's. Zelfs hapticfeedback kon hier geen verandering in brengen, dat is mijns inziens namelijk slechts een manier om traagheid van toestellen te omzeilen door de gebruiker maar enige vorm van feedback te geven.

De iPod Touch bracht daar echter verandering in, het apparaat reageert direct op commando's en feedback is dus ook niet nodig. Komt er nu de BB Storm bij, het indrukken van het scherm doet mij, zoals eerder vermeld, denken aan de nieuwe Apple Macbooks en dat vind ikzelf erg prettig. Daarnaast kan het scherm mij qua kleuren en helderheid echt bekoren, alle BB's tot aan de Bold vond ik qua kleurkeuze/helderheid niet echt bij me passen. Geen idee hoe ik het uit moet leggen maar met een thema was het niet op te lossen, leg eens een recent Sony Ericsson toestel naast een Samsung en wellicht begrijp je wat ik bedoel..

Meer nuttige bevindingen heb ik niet op dit moment. Ik ben verkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
@ Ruud,

thx de notedop was ok maar ik ben al overtuigd en VERKOCHT maar het was meer voor andere...ok ik ben "werkzaam in de telecom''ik begrijp wat je met de S.E. en Samsung vergelijking bedoelt.

Anyway thx man....

[ Voor 73% gewijzigd door Tanakiam op 12-11-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
@ Ruud wanneer mogen jullie hem gaan leveren naar de consumenten/zakelijke markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
@Tanakiam: geen idee, daar houden ze zich op het SupportCentre mee bezig.. Zie het wel als ze binnen komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ja, ik werk ook bij TPH ;)

Wat wel opvalt is dat ze bij RIM zich nu ook echt op de consumentenmarkt richten. Toestellen met een gelikt menu, touchscreen bedieding zoals andere toestellen (lees: iPhone) etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 12:18
Mooi topic gestart! Denk dat dit toch wel een op het touchscreen gebied revolutionair toestel wordt.
Zo komt Nokia ook met een tacticle feedback op hun touchscreen telefoon(s) dmv een trilpuls. Lijkt mij overigens niet echt fijn dat wanneer je een sms bent aant typen steeds het toestel begint te trillen..

Momenteel al 3 jaar eigenaar van een HTC Wizard, was toen een van de eerte smartphones met touchscreen en toetsenbord, deze bevalt me nog steeds echt geweldig echter door zijn ouderdom en veel gebruik toch wel zijn beste tijd gehad. Toe aan wat nieuws! Heb met de Touch Pro/Diamond en iPhone liggen spelen maar als ik op de iPhone een sms/mail moet versturen op dat onscreen toetsenbord nou laat maar! Zoals iemand van RIM al had gezegt: "I can´t type on an piece of glass". De touch diamond same story. De Pro oke leuk toestel, maar vond de prestaties toch wat tegenvallen en dat vingerafdrukgevoelig schermpje vond ik ook maar niks.

Ben benieuwd naar het feedback van het scherm vele verhalen gelezen dat dit zo geweldig is maar ook verhalen van: je moet te hard drukken, voelt goedkoop aan etc..Misschien kan Ruud me vertellen hoe hij erover denkt...

Ik laat me verrassen, zo snel die in de vodafones stores ligt ga ik even een blik wagen(lees spelen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
@ Ruud het hele BB Storm is i.s.m. vodafone ontworpen om de consumenten markt warm te laten lopen voor BB. omdat blackberry hier vrijwel alleen zakelijk wordt gebruikt met de bb pearl hebben ze al een soort van kennismaking gelanceerd.
de Storm daar heeft men alles op gezet. Big ass marketing

de zakelijke markt profiteert hier uiteraard ook van.

@tommy het tactile touscreen gebeuren is voor iedereen wennen en je kunt opties ook uit en aanzetten dus geluid of trillen van scherm.

Voor de rest zul je echt moeten afgaan op alle reviews zie superpage op CRACKBERRY.COM ruud heeft het een en ander al toegelicht.
en ja je bent toe aan een nieuw toestel....LMAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Naar aanleiding van het bericht dat Vodafone de snelheden van het Internetblox harder heeft laten dalen dan de AEX een week of wat terug wilde ik graag weten hoe snel de BB-bundel van Vodafone eigenlijk is. Net de Vodafone dealerlijn even gebeld, de snelheid van de BB-bundels blijft ongewijzigd (Max 3,6 Mb, afhankelijk van je toestel en ontvangst)! FUP-hoeveelheid zit zo rond de 50 a 60MB dus met de Storm kan flink wat geinternet worden voor je een waarschuwing krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Dat klopt. Je had jezelf de moeite kunnen besparen door gewoon het nieuwbericht op tweakers te lezen. Daar stond het gewoon in.
Overigens is er een ander topic voor abbonementen en levertijden (zie startpost).

Vandaag ben ik even in de vodafone winkel geweest en ze hadden hem liggen (demo versie). Ik hoop eerlijk gezegd dat het scherm niet hetzelfde aanvoelt (qua 'klik') als dat ding aanvoelde. Het was gewoon 1 grote knop die je redelijk hard moest indrukken. Beetje het idee alsof ik door het scherm heen moest drukken.

En waarschijnlijk kunnen we de eerste reviews uit nederland donderdag/vrijdag verwachten. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Ik bedoel dus dat de normale BB-bundel (BIS) ook op de oude snelheid blijft. Voor mij nooit een principe als de Multimedia bundel... Gewoon een sim-only + zorgeloos sms + BIS en het toestel los aanschaffen, stuk verstandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Ruud schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:34:
Ik bedoel dus dat de normale BB-bundel (BIS) ook op de oude snelheid blijft. Voor mij nooit een principe als de Multimedia bundel... Gewoon een sim-only + zorgeloos sms + BIS en het toestel los aanschaffen, stuk verstandiger.
Dan ga je dus wel naar de 256kbps.
De hoge snelheid blijft voor het multimedia abo en supersim abo (iPhone).
Wat ik uit het bericht begrijp komen ze wel met een ander abo voor hoge snelheid, zal je wel flink voor moeten dokken.

Maar waarom vind je het verstandiger om los te kopen (als dat al snel mogelijk gaat zijn) en dan een pakketje samenstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Ruud schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:34:
Dan heb je inderdaad gewoon de lage snelheid. En je betaald dan alsnog per MB aangezien je geen internet blox abbo erbij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Het BIS-abonnement blijft dus ook gewoon 3,6Mbit en je betaalt niet per MB sinds een aantal maanden...

Ik vind dat interessanter omdat ik dan een abo van een jaar kan nemen, er een zorgeloos sms-blox bij kan en het een heel stuk goedkoper is dan de belachelijke abonnementen die VOD aanbiedt. Maar zal dit ook even in het abo-topic zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Voor een heleboel reviews zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Ik ben net in Leeuwarden bij de vodafone winkel geweest.

Ze hadden eentje voor mij achter gehouden. Echter met een zakelijk abbo was hij dus 124 euro duurder dan via internet. Dus ik heb hem niet gekocht.

Echter het touchscreen.... Voelt heel prima aan! Toetsen zijn wel 'klein' (relatief gezien, een xperia toetsenbord vind ik ook klein). Maar het typt wel heel goed. Reageert wat dat betreft dus ook voldoende.

Het menu en opstarten van applicaties duurt in sommige gevallen wel errug lang. Het omdraaien van je scherm duurt nog langer en de terug knop van het menu naar het home scherm duurt ook behoorlijk lang.

Of ik hem daadwerkelijk ga kopen ben ik nog niet over uit. Een touch HD maakt ook hele goeie kans. Alleen ik ben bang dat ik dan wel het touchscreen van de storm ga missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

hoe werkt dat push mail dan precies? is er een constante internetverbinding, met een constante connectie naar een server (dus echt 100% realtime, zoals imap online mode) of word er over een verbinding gepollt? Of word zelfs de verbinding elke keer opnieuw opgezet? Constante internet verbinding lijkt mij extreem veel stroom kosten? Elke keer opnieuw opzetten trouwens ook. En als je dan kiest om maar elk half uur je mail te checken is het weer niet erg up-to-date.

of word er via het gsm netwerk genotificeerd dat er een nieuwe mail is zodat er alleen dan een netwerk verbinding hoeft worden opgezet?

Werkt dit ook met hotmail, gmail, onbekende pop en imap, etc? Ik bedoel hotmail bied niet eens support om in een standalone mail programma te worden ontvangen omdat het niet te bereiken is via een pop server oid.

[ Voor 30% gewijzigd door KnEuTeR op 22-11-2008 21:52 ]

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:10

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ruud schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:40:
Naar aanleiding van het bericht dat Vodafone de snelheden van het Internetblox harder heeft laten dalen dan de AEX
En ook inmiddels is te lezen dat dit niet door is gegaan.
Dus de snelheid blijft 3.6mbps.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
KnEuTeR schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:49:
hoe werkt dat push mail dan precies? is er een constante internetverbinding, met een constante connectie naar een server (dus echt 100% realtime, zoals imap online mode) of word er over een verbinding gepollt? Of word zelfs de verbinding elke keer opnieuw opgezet? Constante internet verbinding lijkt mij extreem veel stroom kosten? Elke keer opnieuw opzetten trouwens ook. En als je dan kiest om maar elk half uur je mail te checken is het weer niet erg up-to-date.

of word er via het gsm netwerk genotificeerd dat er een nieuwe mail is zodat er alleen dan een netwerk verbinding hoeft worden opgezet?

Werkt dit ook met hotmail, gmail, onbekende pop en imap, etc? Ik bedoel hotmail bied niet eens support om in een standalone mail programma te worden ontvangen omdat het niet te bereiken is via een pop server oid.
Push mail werkt doordat de server een signaal naar de telefoon stuurt zodra er een mailtje binnenkomt, die vervolgens de e-mail ophaalt. Dit werkt zo goed als zonder delay.

Hoe het precies met Gmail e.d. werkt weet ik niet precies, misschien dat een ander daar licht over kan schijnen?
Hotmail kon vroeger wel gepopt worden. Als je een betaald hotmail account hebt of een account ouder dan een x aantal jaar (ik dacht 5 jaar) dan kan je wel poppen en werkt push meen ik ook.
Nogmaals, ik weet niet hoe het daarmee zit, alleen de BIS/BES services zijn mij duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hotmail (geen oude account, hooguit 2 jaar oud) en een gmail account ingesteld op de BB Storm. Het werkt perfect. Er zit misschien 30 seconde vertraging op.. dat is wel te doen toch? ;)

Hoe het met het stroomverbruik zit laat ik later op de dag nog wel even horen want ik heb die van mij getrakteerd op een lange oplaadsessie.. werd aangeraden op een engels forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06-2024

Tuk

Pas op met het bijgeleverde hoesje. Dat koste mij het opneem knopje dus hij kan weer terug naar vodafone. wat een fijn toestel is het. echter hopelijk wel snel een update ivm draaien van het scherm.

Zouden jullie het knopje zelf lijmen?? of terug naar vodafone. Het zal op z'n silicone basis ondergrond vast??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113180

Tuk schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:10:
Pas op met het bijgeleverde hoesje. Dat koste mij het opneem knopje dus hij kan weer terug naar vodafone. wat een fijn toestel is het. echter hopelijk wel snel een update ivm draaien van het scherm.

Zouden jullie het knopje zelf lijmen?? of terug naar vodafone. Het zal op z'n silicone basis ondergrond vast??
binnen 5 dagen terug naar de winkel en dan wordt het misschien 1 op 1 geruild? Als je langer wacht, moet ie waarschijnlijk opgestuurd worden voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive

gelijk terug gaan. Je hebt een 7 dagen zichttermijn, dit is wettelijk geregeld.
Dan zullen ze hem gewoon ruilen voor een nieuwe (indien voorradig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83

Die berichten hoor ik overal vandaan ja. In de UK zijn er al heel wat mensen op nat gegaan.
Het hoesje schijnt aan de krappe kant te zijn, en er zit een flapje in wat achter de knopjes blijft hangen.
Eens kijken als ik hem binnen heb wat ik er aan kan zien, zal misschien net een beetje te los zitten. misschien met een drupje lijm ofzo te verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Anoniem: 113180 schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:40:
[...]

binnen 5 dagen terug naar de winkel en dan wordt het misschien 1 op 1 geruild? Als je langer wacht, moet ie waarschijnlijk opgestuurd worden voor reparatie.
MAANDAG DESNOODS VRIJ NEMEN.......1 op 1 omruilen. Het is een bekende klacht.
en geen reparatie accepteren.gelijk vervangen of anders opzeggen in het ergstegeval.

Lijmen is een optie, maar je garantie ben je kwijt als men constateert dat dit door derden is gedaan!
Wat staat er op de bon .....?

Gewoon heel relax hun het probleem voorleggen en dan komt het goed.
ik vindt het klote voor je maar iedereen kan dit overkomen.ik heb dat witte labeltje eruit geyanked....maar ik ga voor eerst maandag een screenprotector scoren.

heerlijk toestel alleen die broodnodige update(s) zijn een verlossing wat weer een nieuw genot moet opleveren.
dit toestel heeft een learning curve en dat geeft ons de tijd om het uitpluizen en navigeren onder de knie te krijgen.

ik persoonlijk heb baat ondervonden van de tips die op de crackberry en vodafone uk sites geplaatst worden.

het typen is wennen leer nog steeds shit bij maar na een dagje spelen merk je dat je het steeds leuker gaat vinden .suretype rockz woord voorspelling is kicken.
Dit is mijn eerste BB toestel ervaring maar ik begin te begrijpen waarom het hele BlackBerry zo een verslavend effect heeft.

easy en overzichtelijk
Die 8GB is een mooi extraatje haaaaa wat heet ik blaas nu mp3's over en zometeen nog een filmpie...

nu ff verder......je weeeeeeeeeeeeeeeet toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58821

Afgelopen zaterdag heb ik de eerste (en tevens mijn eerste) BBStorm die de belcompanie in mijn woonplaats had ontvangen in mijn bezit gekregen, ik heb een aflopend BIS contract telefonie en een BIS contract UMTS laten samen voegen tot 1 contract hierbij maakt mijn BB gebruik van G2,G3 en GPRS netwerken, en is de max 7,5 Mb/s in theorie haalbaar.

Het toestel zelf:
Hij werd geleverd met een 8Gig msd en alle toebehoren die er standaard bij zitten die in de toppicstarter wordt vermeld

Afgelopen zondag was natuurlijk de dag dat ik alles ben gaan uitproberen.

De SIM van mijn gewoone Nokia in de BB en voila! hij vraagt gelijk of ik mijn adresboek wil opslaan en voegd er gelijk een zooi opties bij (smullen), die je in een gewone gsm natuurlijk nooid kwijd kon.

Ik heb totaal geen ervaringen met tuchscreens en zeker niet met het systeem dat BB nu heeft geintroduceerd, maar ik moet zeggen dat het ontzettend handig is.

Het typen in horizontale stand is eigelijk net als je een gewone GSM toetsenbord hebt, en wordt nog makelijker als je de BB vertikaal houd, hij schakeld gelijk om naar qwerty en dan kan je je ineens met 2 vingers typen, iets dat veel mensen op en PC of laptop ook doen.

Vodafone heeft al een native app voorgeinstallerd, die ik zie als introductie voor hun betaalservice waar je van alles kunt kopen, voorbeelden zijn Muziek store (maar er zijn op inet meer) TV, en video on demant.

De beeld en geliud kwaliteit van die vodafone TV, is in verglijking met het afspelen van de trailer van Van Diesel ronduit slecht, maar dat is te verwachten van de verbinding, het is leuk dat het erop zit, als je even het laaste nieuws wil zien als er iets je aandacht trekt.

Ik heb dat ding helemaal uit zitten spitten en wilde natuurlijk na alle voorgeinstallerde aps uitgeprobeerd te hebben, wel eens gaan rondsurfen voor 3e partij aps, zolas Opera, Games, MySpace en andere handige progsels.

Gaandeweg kan ik als BB rooky (want ik heb er nog nooid een gehad) erg positief zijn over het gebruiks gemak.

Sotfware:
Wat me opviel is dat de software voor windows gemakkelijk installeerd, en direct ook goed werkt, jammer is dat alles nog in het engels is, maar voor mij is dat niet echt een probleem maar zal wel gemakkelijker werken.

De systeemvereisten zijn (van mijn Laptp) in mijn situatie ideaal, echter slokt de Media manager, (onder deel van de Desktop manager) nogal wat geheugen op, tijdens het browsen en bekijken van foto's vertraagt hij mijn systeem, tijd voor geheugen uitbreiding dus ;)

Er is voor deze BBstrom 9000 nog niet echt veel aan software die gebruikt maakt van alle features, maar ik heb natuurlijk met de Apploader al de nodige software uitgeprobeerd die voor de 83xx waren bedoeld.

Ik wil ook van die Vodavone brouwser af, gewoon omdat ik mijn BB naar mijn hand wil zetten, ik heb dus Opera 4.1 geinstallerd en dat ging erg gemakkelijk, echter maakt Opera gebruik van tragere netwerken en zal dus in de 4.x wel aangepast worden, daarna Tetrisk erop gezet en een Obama Theme ;) leuke spielerij!

De BB sinchroniceerd goed met Mediaplayer, (zucht) duurde wel 3 kwartier voordat al mijn beeld en geluid materiaal was gescand, daarna kan je rustig uitzoeken wat je op je BB wil hebben en dat is gezien de 8Gig msd een hoop, handig is ook de converter die je vraagt, of je de te kopeiren media wil optimaliceren voor je BB, met opties natuurlijk!

Verder ben ik natuurlijk erg blij met de BB, en ben nu druk (is mijn vrije dag) met het zoeken naar tweaks en progsels op het internet, indien ik een aanvulling kan doen over wat ik heb gevonden dan zal ik dit in dit toppic wel vermelden, als het er nog niet in staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Anoniem: 58821 schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:44:
Afgelopen zaterdag heb ik de eerste (en tevens mijn eerste) BBStorm die de belcompanie in mijn woonplaats had ontvangen in mijn bezit gekregen, ik heb een aflopend BIS contract telefonie en een BIS contract UMTS laten samen voegen tot 1 contract hierbij maakt mijn BB gebruik van G2,G3 en GPRS netwerken, en is de max 7,5 Mb/s in theorie haalbaar.
.....
Verder ben ik natuurlijk erg blij met de BB, en ben nu druk (is mijn vrije dag) met het zoeken naar tweaks en progsels op het internet, indien ik een aanvulling kan doen over wat ik heb gevonden dan zal ik dit in dit toppic wel vermelden, als het er nog niet in staat ;)
Mooi stukje, thanks!
Klinkt allemaal veelbelovend.
Je kunt eens een kijkje nemen in de forums van www.crackberry.com, daar is veel info over programma's voor de storm te vinden.
Succes ermee, ik krijg hem vandaag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

benji83 schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:58:
[...]

Mooi stukje, thanks!
Klinkt allemaal veelbelovend.
Je kunt eens een kijkje nemen in de forums van www.crackberry.com, daar is veel info over programma's voor de storm te vinden.
Succes ermee, ik krijg hem vandaag!!
Ik wilde hem volgend weekend open schroeven >:) maar dat hoeft niet meer ;) die link geeft hem al naakt weer :9 thanx! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

benji83 schreef op zondag 23 november 2008 @ 01:37:
[...]

Push mail werkt doordat de server een signaal naar de telefoon stuurt zodra er een mailtje binnenkomt, die vervolgens de e-mail ophaalt. Dit werkt zo goed als zonder delay.
Ja dat snap ik ook wel, maar de vraag is, HOE gebeurd het onder de motorkap. Met andere woorden, hoe word het signaal verstuurd door de server.

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
gisterenavond de update erop gezet tjaa nog niet helemaal optimaal maar verbeterd zeker.
Het autorotation is toch nog niet echt sneller geworden.
Het vodafone live icoontje op je homescreen is weg en kun je terugvinden in de folder bookmarks..dus dat is weer wat extra geheugen.

degene die hem hebben..(inmiddels Benji ook? ), zullen bevestigen dat je hem niet met rust kunt laten.
qua messaging is het gewoon " De SHIT '' . SurePress en SureType...wil ik niet zonder kunnen.

En de tweaks en mogelijkheden lijken wel oneindig...(in iedergeval.
Bluetooth werkt super met de autoradio...het menu bluetooth is vrij geavanceerd, en heeft een helder en goed layout.Moe A2DP nog testen met mijn motorola 820 bt headset...ook die ga ik nog plsaatsen op het fotum

internet is ook goed het in en uitzoomen niks mis mee.
de dekstop manager is easy in gebruik.

tip @ iedereen...maak eerst een BACK UP!!!!
De pouche= tasje kun je het beste gebruiken op de volgende manier;

verwijder het witte labeltje en stop het toestel met de knoppen naar boven in de pouche!!!
Dan zie je alleen de knoppen nog...dus NIET ANDERSOM!!!!.

Tevens kwam ik erachter dat er een een functie in de pouche zit en dat heeft te maken met de in holster functies( ringtones en alerts) maar dat gaat ik na het werk uitproberen.
Wat ben ik blij dat ik voor dit toestel ben gegaan en niet voor de andere twee opties...HTC touch HD of de N96

Nu dan de media speler......DAMNNNNNNNNN wat blaast deze handsfree is goed zuiver en crispy..waneer je dus in de mediaspeler modus zit druk op menu> equalizer en kijk hoevel preset instellingen daar verschijnen!!!

hij mag dan wel een bit chunky zijn zoals de amerikanen dat noemen...maar liever a bit chunky dan slecht geluid.

De uiteindelijke test kwam toen ik de output via mijn MV-8800 sampler liet binnekomen...geloof me dat ik de level controls op de sampler moest bijstellen wat ik normaliter nooit deed. deze test was voor mij doorslaggevend.

De headsettest was al goed en die blaast ook behoorlijk.mocht het wederom niet genoeg zijn dan ... hit menu>audio boost en extraaatje db's komen je oren in...let wel op met je ooortjes.want zijn output is vrij hoog!!!
het ziet erover het algemeen vrij simpel uit maar ...You need to get under the food om te weten wat er kan en wat erinzit.

nou Benji....ik ben benieuwd naar jou bevindingen.

this Storm could be higly addictive.....your warned!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06-2024

Tuk

heb het toestel terug gebracht. Super service van vodafone denbosch. heb mijn geld terug. Vind het toestel nog te onstabiel. mischien over een paar software updates. heb in 2 dagen 5 van een herstart van het toestel gehad.

veel suc6 jullie met het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-05 10:50
Vorige week heb een een Xperia gekocht via de KPN site. De Xperia beviel me niet om dat dat ding zoooo traaag is. ( WM6.1) En het abo van KPB is te traag en te beperkt ( pushmail mag niet? ) 8)7
Het hele zootje vanmorgen terug gestuurd naar KPN. ( 8 dagen )
Op aanraden van mijn collega gekeken naar de BB Storm......en die kreeg ik vanmiddag al binnen. ( zaterdag besteld op de vodafone site )
En......WOW!! Dit is een telefoon! Snel!...intuitief!....doet wat ie moet doen!.
Binnen 5 minuten mijn exchange pushmail van mijn werk/gmail/hotmail/outlook geconfigureerd en het werkt als een droom!
Ik heb gewoon het gevoel dat dit ding AF is.....dat heb ik lang niet gehad!
Slecht 1 dingetje is voor verbetering vatbaar. Soms werkt het verticaal/horizontaal wisselen niet super, maar ik begrijp dat dit met een software update beter gaat.
Nee, die Xperia kan zich echt niet meten met dit toestel.
Ik ben blij!.....en ga lekker spelen :)

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:30
Wat voor OS zit hier eigenlijk op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234095

Ik heb ergens een video gezien dat de storm erg traag is. Is dit nu zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Is het de prijs ook een beetje waard? Ik vind vanaf 80 euri voor toestel en dan nog iets van 40 eur per maand 2 jaar lang wel een HELE hoop geld voor een gadget eigenlijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Iemand enig idee hoe je de internet instellingen veranderd. Wil nml graag met mijn normale Vodafone kaartje internetten ipv via de BES service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuk schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:53:
heb het toestel terug gebracht. Super service van vodafone denbosch. heb mijn geld terug. Vind het toestel nog te onstabiel. mischien over een paar software updates. heb in 2 dagen 5 van een herstart van het toestel gehad.

veel suc6 jullie met het toestel
En bedankt, maar als je het helemaal nix vindt, en je hebt herstarten moeten maken, is het mischien wel interessant om te weten waarom? niemand heeft iets aan dat er herstarts nodig zijn, als er niet gemeld wordt wat je dan hebt gedaan? en waarom. ik heb hier eigelijk niets aan, mod's? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
barzi schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:32:
Wat voor OS zit hier eigenlijk op?
Blackberry OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vragen over Gmail ? dat werkt perfect zie ook 8)
addictive schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:07[/message]:[/b]
[...]

Blackberry OS
nope , het is Java van SUN om dat te zien:

zie http://gathering.tweakers...message/31292617#31292617 8)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 58821 op 05-01-2009 14:05 . Reden: link direct naar echte oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
DaannO schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:55:
Iemand enig idee hoe je de internet instellingen veranderd. Wil nml graag met mijn normale Vodafone kaartje internetten ipv via de BES service :)
Je hebt BIS/BES nodig als je wilt browsen met de ingebouwde browser. Enige mogelijkheid om te internetten zonder BIS/BES is dus de APN aan te passen en een andere browser (opera mini) te installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door blackd op 25-11-2008 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Beetje lame vraag, maar:
Hoe verander ik mijn beltoon in dit ding?
Ik lees:
Uw beltoon wijzigen
1. Klik in de geluidstoepassing op Beltonen/waarschuwingen instellen.
2. Klik op de toepassing die of het item dat u wilt wijzigen.
3. Voer een van de volgende acties uit:
• Klik op een beltoon in het veld Beltoon om een vooraf geladen beltoon te gebruiken.
• Klik op Bladeren in het veld Beltoon om een gedownloade beltoon te gebruiken. Navigeer naar een map die beltonen bevat. Klik
op een beltoon.
4. Druk op de menutoets.

Maar wat en waar is de geluidstoepassing?

Thanks

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 07-05 14:33
elrobbo schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:03:
Beetje lame vraag, maar:
Hoe verander ik mijn beltoon in dit ding?
Ik lees:
Uw beltoon wijzigen
1. Klik in de geluidstoepassing op Beltonen/waarschuwingen instellen.
2. Klik op de toepassing die of het item dat u wilt wijzigen.
3. Voer een van de volgende acties uit:
• Klik op een beltoon in het veld Beltoon om een vooraf geladen beltoon te gebruiken.
• Klik op Bladeren in het veld Beltoon om een gedownloade beltoon te gebruiken. Navigeer naar een map die beltonen bevat. Klik
op een beltoon.
4. Druk op de menutoets.

Maar wat en waar is de geluidstoepassing?

Thanks
Dat speaker achtige knopje in je hoofdmenu?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
-LA- schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:13:
[...]

Dat speaker achtige knopje in je hoofdmenu?
rechtsboven onder de accu indicator klik op speaker>scrol naar beneden>set ringtones/alerts>phone en kies uit de lijst.

wil je een mp3 als ringtone open je mp3 klik op menu(blackberry logo) en selecteer mp3...klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Anoniem: 234095 schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:52:
Ik heb ergens een video gezien dat de storm erg traag is. Is dit nu zo.
Ik ook kan ik bevestigen....maar welk toestel is dat niet...lol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Net mogen spelen met een BB Storm bij BelCompany.

Vond hem echt niet tegenvallen ook niet qua snelheid, en met het draaien van het scherm..

Echter merkte ik meteen een ding op, het scherm..Deze heeft gewoon speling in de ruimte(naar boven onder links rechts) waardoor het hele scherm een halve millimeter geschoven kan worden in de behuizing.
Vond ik een beetje goedkoop er uit zien..

Ik ga nog een nachtje slapen voordat ik hem ga halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Het scherm zal toch iets van ruimte moeten hebben links en rechts om op en neer te kunnen bewegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Nou, gistermiddag was hij er dan! Na het eten de boel uitgepakt, alles goed bekeken en WAUW!! wat een levering. Zo compleet heb ik een telefoon nog niet gekregen.
8GB Kaartje zit al geïnstalleerd, SIM erin (gaat makkelijk), batterij erin, klepje er weer op en aanzetten.
Batterij zat voor 25% vol dus meteen spelen. SIM was al geactiveerd dus na de basic setup en tutorial meteen adres aanmaken, wat heel makkelijk gaat. Meteen heb je dan een goede eerste indruk van het typen, wat me uitermate goed bevalt! Ik kom van een touchscreen met stylus af (winmo HTC p3600 Trinity), dit gaat stukken sneller en makkelijker.
Suretype werkt prima, het is even wennen maar werkt probleemloos, al begint de lol pas ECHT als je hem naar landscape draait en QWERTY gaat typen. MAN MAN Wat een genot is dat. Snel, accuraat (heb tot nu toe misschien 10 tikfoutjes gemaakt, minder dan met mn stylus power winmo telefoon).

Media, super! niets slechts over te zeggen. Alles mooi geïntegreerd, de telefoon indexeert al je albums en nummers super snel, dus als alles goed getagged is, probleemloos zoeken.
Video ziet er geweldig uit. De trailer die erop staat (Babylon AD) is schitterend. Het geluid blaast je uit je stoel en het beeld lijkt wel een mini HDTV, zo strak en helder is het scherm.

Het scherm zelf werkt ook heerlijk. Ik wil niets anders meer dan een surepress scherm. Als je wat vettige vingers heb (zoals ik) zie je wel duidelijk de vlekjes, maar ook daar heeft RIM aan gedacht, je krijgt er een doekje bij wat alles zo van je scherm afhaalt.

De autorotation mag inderdaad iets sneller, wat ik zeker jammer vind is dat het alleen werkt als de telefoon verticaal of bijna verticaal is. Helt hij tever over dan draait het scherm niet mee.

Batterij, tot nu toe geen probleem! Doorgewerkt tot de batterij nog 10% had. Na het laden gister heb ik aardig wat zitten spelen. Youtube, browsen, MSN, video, muziek, BRICKBREAKER!! (<-- Arkanoid maar dan voor Blackberry), zeker 3 uur intensief zitten aanrommelen met de telefoon, 75% over na een nacht slapen (uur of 7 a 8).
Op dit moment heb ik er nog 60% inzitten, heb de telefoon al aardig wat gebruikt voor messaging, e-mailen, sms, nog niet mee gebeld overigens, kan niets anders zeggen dan dat de batterij zich goed houdt tot nu toe.

Dan het aspect van Blackberry wat perfect MOET zijn: Mail!
En goed is het zeker! dit is een verademing na de rommel die je bij Winmo meekrijgt. De interface is duidelijk, opties zijn helder, het blijft basic e-mail, maar op een telefoon hoef ik ook geen uitgebreide mails te tikken.
Test uitgevoerd voor de snelheid van de pushmail. Naar het mobileemail.vodafone.nl adres gemailed vanaf de exchange omgeving op mn werk, nog geen 30 seconden. Naar gmail duurt het ietsje langer maar is ook zeker acceptabel. Hotmail niet geprobeerd, die is voor MSN en spam, ga ik niet op blackberry instellen.

Het bijgeleverde hoesje is zoals eerder gemeld niet veel soeps.
Ik gebruikte hem, zoals Vincent al meldde, eerste door de telefoon op zn kop erin te doen, met de knoppen naar boven. Probleem alleen dan is dat je de jack uitgang niet kunt gebruiken, dat valt dus af als ik onderweg ben.
Toen heel voorzichtig op de juiste manier erin gedaan, ging heel moeilijk. Niet verder gedrukt, eruit gehaald en het hoesje soepeler gemaakt door hem met de smalle kanten tussen mijn vingers te nemen, flink indrukken (je zit dan ook de standby magneetstrip zitten, die buigt niet mee) en weer de brede kanten tegen elkaar duwen. Het gaat nu prima, al ben ik nogsteeds heel voorzichtig.
Overigens moet ik zeggen dat de klacht die ik overal hoor, over de end/power button die gammel zou zijn, voor mij niet opgaat. Ik vind overigens alle knoppen zeer stevig aanvoelen, erg solide.

Nog iets wat bijgeleverd wordt, de headset. Dit is mijn enige punt van kritiek. Wie heeft bedacht dat het leuk is om iets in je oren te stoppen wat op een kogel lijkt en vreselijk diep je gehoorgang in moet? Je zit zowat direct op je trommelvlies. Ik heb ze 2 minuten in gehad en meteen heb ik ze aan de kant gelegd, ik haal wel iets fatsoenlijks! Dit werkt voor mij echt niet. Oordopjes moeten gewoon plat zijn voor mij en niet direct je gehoorgang in kruipen. Die hadden ze beter weg kunnen laten.

Ik had daarbij begrepen dat je ook een normale koptelefoon kon gebruiken, gezien er een normale 3.5mm jackplug in kon. Dit werkt dus NIET. Alleen een headset (met microfoon functie dus) wordt herkent. Ik heb mijn normale doppen ingeplugged, muziek gestart en..... Om het kort te houden, de mensen die bij mij in de bus zaten houden NIET van Ayreon :p

Mijn laatste punt, waar ik veel over gehoord heb, is het bereik.
Ik moet zeggen dat het me reuze meevalt. Gezien ik een nieuw contract heb afgesloten en mijn oude contract (ook vodafone) nog even doorloopt had ik perfect vergelijkings materiaal.
Ik had de Storm en de p3600 naast elkaar op de bank naast me liggen. Af en toe even de schermen aan en vergelijken maar. De p3600 had op dat moment 2 streepjes bereik en de Storm vol bereik.
Ik heb een 3G blindspot in mijn huis, daar gaat de Storm ook over op GPRS, net als de HTC, maar heeft wel beter bereik.

Ik kan niets anders zeggen dan TOP TOESTEL!
Ik hoop dat ik geen gekke problemen ga krijgen, maar zoals ik het nu zie is het gewoon een supertoestel wat best een update kan gebruiken, storend is het niet in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Tanakiam schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:35:
[...]

rechtsboven onder de accu indicator klik op speaker>scrol naar beneden>set ringtones/alerts>phone en kies uit de lijst.

wil je een mp3 als ringtone open je mp3 klik op menu(blackberry logo) en selecteer mp3...klaar
Ik heb een Nederlandse en als ik op het " speakerknopje" druk ( onder de batt indicator), dan krijg ik de volgende opties:
" een geluidsprofiel selecteren"
luid
gemiddeld
trilen
stil
alleen telefoon
uit
standaardwaarden instellen
contactpersoonwaarschuwingen instellen
aangepaste profielen

en voor de rest niks!

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Ik heb om deze reden een aangepast profiel gemaakt, werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
benji83 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:00:
Ik heb om deze reden een aangepast profiel gemaakt, werkt prima
Is ook een moglijkheid..niks mis mee de methode (in het engels) werkt gewoon sneller maar open een mp3 en klik weer op menu en als het goed is dan kun je instellen als ringtoon.4 handelingen welgeteld.

waarom ik de engelse manier heb toegepast, heeft ermee te maken dat ik zowat elkedag de forums langs ga
omdat de meeste en beste tips op Vodafone UK (eforum) en op crackberry.com staan.

vind ik het persoonlijk omslachter als je een handeling wil verrichten..gewoon makkelijk en prakticher.
Engels is misschien voor sommige lastig...LOL,maar dit schilt gewoon enorm. Dus taal ff veranderen. en je zult zien dat het beter werkt.

@Benji..., toppie dat je hem (eindelijkkkkkkkkkkkkk) hebt. " Now its playtime " sluit me aan bij jou review/bevindingen. alleen het headsetgedeelte is persoonlijk denk ik .in mijn post heb ik al aangegeven dat deze niet eens zo slecht klinkt..voordeel van inears zijn..dat de lagetonen beter overkomen dan bij schelpjes.
Alleen oppassen met hoge volumes.

ik heb atijd last van de normale platte type..

check je bluetooth mogelijkheden...pffffffffffffff A2DP, AV remote en nog veel meer.
Dus heb je een autoradio met bluetooth carkit ingebouwd..dan kun je die als het goed is bedienen met de BB Storm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Tanakiam schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:24:

@Benji..., toppie dat je hem (eindelijkkkkkkkkkkkkk) hebt. " Now its playtime " sluit me aan bij jou review/bevindingen. alleen het headsetgedeelte is persoonlijk denk ik .in mijn post heb ik al aangegeven dat deze niet eens zo slecht klinkt..voordeel van inears zijn..dat de lagetonen beter overkomen dan bij schelpjes.

check je bluetooth mogelijkheden...pffffffffffffff A2DP, AV remote en nog veel meer.
Dus heb je een autoradio met bluetooth carkit ingebouwd..dan kun je die als het goed is bedienen met de BB Storm.
Ik zeg niet dat de headset slecht klinkt, geluid is niks mis mee. Ik kan ze gewoon niet hebben in mijn oren ;)
Bluetooth zit ik al naar te kijken, kan alleen niet zoveel vinden en wat er is, is schreeuwend duur. Beetje jammer, maar ik zoek verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_ Wat een review benji83. Ik ben nog enthousiaster geworden, maar ik zit ook een beetje met het feit
dat het een vodafone gelockt toestel is.
Ik zit wel te twijfelen of ik hem morgen zal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Anoniem: 234095 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:45:
_/-\o_ Wat een review benji83. Ik ben nog enthousiaster geworden, maar ik zit ook een beetje met het feit
thanks! :)
Vodafone is niets mis mee, ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ze zijn misschien niet de goedkoopsten maar de dekking en service is prima.
Je kunt hem trouwens wel laten unlocken, kost in het eerste jaar 100 euro, 2e jaar is t gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Anoniem: 234095 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:45:
Co-Sign! _/-\o_

vodafone gelockt...........LMAO _O- ik merk er niks van..lol!

PS @ Danjel, "Deze is een stickey waard"

[ Voor 7% gewijzigd door Tanakiam op 25-11-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al 10 jaar een abb van vodafone hoor, maar haal eigenlijk nooit mijn toestel daar meestal bij
de phonehouse. Kan ik natuurlijk nu ook doen, maar als die hem niet hebben, heb ik weer geen geduld om
te wachten en dan naar vodafone te gaan (komt door jou verhaal :9~ ).Klopt wel hoor altijd super service en dekking

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 234095 op 25-11-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Hoe is het met jullie standby-tijd gesteld? Ik haal net 6 uur op een volle lading wanneer het ding alleen push-mailt en BB-messenged..

Zal eens de software eraf mikken en opnieuw installeren. Wellicht dat de software gaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Ruud schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:40:
Hoe is het met jullie standby-tijd gesteld? Ik haal net 6 uur op een volle lading wanneer het ding alleen push-mailt en BB-messenged..

Zal eens de software eraf mikken en opnieuw installeren. Wellicht dat de software gaar is?
Maandagavond rond half tien van de lader gehaald, veel mee geklooit, mail, SMS, surfen, muziek, video, spelletjes, etc etc, toen ik ging slapen maandagavond (tegen middernacht) nog 75%, weer de hele dag veel gespeeld en dingen laten zien aan mensen, half uur gebeld in totaal, weer tegen middernacht gekeken, nog 25%.
Vanmorgen van de lader gehaald en vanmorgen in de bus als MP3 speler gebruikt (met de vreselijke oordopjes bij gebrek aan beter ;) het geluid is niet helemaal mijn ding maar van bijgeleverde dopjes verwacht ik niet veel meer), ongeveer een half uur met veel geklooi met de equalizer (doet niet veel naar mijn mening, kan aan de dopjes liggen)staat nu nogsteeds op 100% terwijl mail binnenstroomt en ik redelijk wat sms verstuur.
Het valt me alles behalve tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Hm een dag of twee moet zeker haalbaar zijn dus, zal eens gaan kijken wiewatwaar er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrr :( ik moet 2 maanden wacht tot mijn abb afloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Anoniem: 234095 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:03:
ik zit met hetzelfde probleem mja dan maar even tweemaal betalen andere telefoon moet ik toch nog even bij me houden, ivm mensen die mijn nieuwe nummer nog niet hebben.

Hopelijk krijg ik de storm morgen ook in mijn bezit dan zal ik ook even een korte review neer gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Anoniem: 234095 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:03:
Als het goed is kun je 3 maanden vantevoren al verlengen, dit is wat mij verteld werd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280094

Lijkt een mooie telefoon, vooral dat die niet over gevoelig is bevalt me wel. Dat vond ik altijd het grote nadeel aan touchscreen mobiele telefoons. Die 3.2 Megapixel camera vind ik wel erg zwak voor zo'n telefoon. 5.0 zou in mijn ogen geen overbodige luxe zijn, maar daarvoor koop je zo'n mobiel natuurlijk niet. Verder vind ik het uiterlijk tegenvallen waardoor het nooit mijn telefoon zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Anoniem: 280094 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:47:
Lijkt een mooie telefoon, vooral dat die niet over gevoelig is bevalt me wel. Dat vond ik altijd het grote nadeel aan touchscreen mobiele telefoons. Die 3.2 Megapixel camera vind ik wel erg zwak voor zo'n telefoon. 5.0 zou in mijn ogen geen overbodige luxe zijn, maar daarvoor koop je zo'n mobiel natuurlijk niet. Verder vind ik het uiterlijk tegenvallen waardoor het nooit mijn telefoon zal worden.
Waarom iedereen toch altijd zo gefixeerd is op megapixels is mij een raadsel.
Mijn oude point and click cameratje met 1.2 megapixels maakt scherpere en mooiere foto's dan de Samsung Omnia van mijn vriendin.
Sowieso is een telefoon geen camera, het is grappig dat het erop zit maar persoonlijk kan het mij niks schelen, als ze hem ook zonder leveren had ik zonder genomen.

Qua uiterlijk vind ik het juiste DE telefoon. Het zwart met de chroomkleurige rand vind ik echt fantastisch, ook de schuin weglopende onder en bovenkant vind ik ook heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
heeft er iemand ervaringen met AstraSync in combinatie met mailsite fusion ?

Hiermee zou je push mail op je blackberry kunnen krijgen zonder BIS en/of BES.

AstraSync™ is a new software plug-in for BlackBerry® Smartphones that performs two-way over-the-air synchronization of email, calendar and contact data with a Microsoft Exchange 2007 or MailSite Fusion server.
AstraSync does this by implementing the Exchange ActiveSync and DirectPush protocols. AstraSync can be downloaded over-the-air and runs silently in the background on the BlackBerry® Smartphone. Users can configure the name of the ActiveSync server, their username and password and can select which data they wish to synchronize.
Synchronizes email, calendar and contacts over-the-air
Supports Exchange ActiveSync
Supports Exchange DirectPush
Supports secure https connection
Works with Microsoft Exchange 2007
Works with MailSite Fusion
Over-the-air download
Synchronizes over Wi-Fi or the cellular network
Requires a simple one-time configuration

[ Voor 14% gewijzigd door Davitos op 26-11-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Davitos schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:38:
heeft er iemand ervaringen met AstraSync
Nog niet, ik heb zelf al een keer zitte spelen met dingen als eMoze, gratis push mail apps.
Dit werkte toen wel met WM6.1 op mn HTC Wizard.

Heb ook geen BIS service afgesloten, tenminste niet meteen(kan later geactiveerd worden volgens de Vodafone klantenservice) Ga zodra ik hem eind deze week begin volgende week heb meteen aan de slag om iets voor noppes klaar te krijgen.

Ik zal het laten horen!!

[ Voor 8% gewijzigd door Fuske op 26-11-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

benji83 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:44:
[...]

Als het goed is kun je 3 maanden vantevoren al verlengen, dit is wat mij verteld werd in ieder geval.
Daarom moet ik nog 2 maanden wachten want hij loopt in april af :(

Ik ga mij wel zitten verheerlijken aan dit topic ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 234095 op 26-11-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Ruud schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:01:
Hm een dag of twee moet zeker haalbaar zijn dus, zal eens gaan kijken wiewatwaar er aan de hand is.
As we speak sta ik op 95%!! Dit gaat echt heel goed. Mijn HTC was al voorbij de 60% geweest.
Ik ga eens kijken hoever ik hem kan stretchen nu, volgens de berichten wordt batterij capaciteit beter als je hem een paar keer draint en dan goed lang op laad.

Op dit moment heb ik draaien:
MSN op afwezig
Push Mail
Paar telefoontjes gehad
Flink SMS gehad en verstuurd
en uiteraard draaien standaard:
BBmessenger
Application center
Browser
Phone app

Deze kun je ook niet sluiten.
Hij trekt dus gewoon erg weinig stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Even een update voor wat betreft mijn batterydrain..

Opladen tot 100% volgens het statusschermpje, accu eruit trekken om m zeker uit te schakelen en alles af te sluiten en weer inschakelen resulteert al in een batterijlevel van 95%. Dit kan natuurlijk nog komen doordat de software vindt dat 99,9% vol ook al 95% is?

Kan iemand eens kijken welke apps er standaard draaien? Ik heb namelijk ook een applicationcenter icoon wat niets lijkt te doen. Er op klikken levert geen enkele reactie op namelijk en als ik handmatig het applicationcenter opstart komt er NOG een icoontje bij.

De draaiende programma's kun je zien door de menu-knop lang ingedrukt te houden..

@ the moment heb ik berichten, opties, startscherm, telefoon, browser, BB messenger en dus application center. Dit alles had ik op mijn oude BB ook als standaard programma's afgezien van het application center. Natuurlijk niet zo raar want mijn oude BB ondersteunde dat niet ;)

edit: en maar half lezen, dank Benji83!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb veel negatieve reviews over de Storm gelezen op het internet, waar ook de comments dodelijk waren. Ik had me al een paar weken verheugd op dit toestel omdat ik een iPhone los te duur vind en bij Vodafone zit (en hier ook wel wil blijven). Het kwam dus hard aan voor mij, volgens 'het internet' werkt het touchscreen niet goed en gaat het daarom typen erg traag :'( ... Zo schreef Engadget.com over een teleurstelling, terwijl dezelfde schrijver een paar maanden daarvoor euforisch was over het SurePress systeem. Engadget.com en Gizmodo.com zijn niet de eerste de beste sites en hebben dus zeker wel invloed op me. (Zie ook www.stormsucks.com).

Ik heb er gisteren even in de winkel mee mogen spelen. Ze hebben hem op voorraad, dit was een testmodel dat een medewerker op zak had. Het viel me eigenlijk wel mee, de snelheid van menu's changen is niet instant maar ik vind het ook niet langzaam (of in ieder geval te langzaam). Toen heb ik even mogen typen, en met een negatieve gedachte in mijn achterhoofd bleek dit ook "wel mee te vallen". Ik was alleen niet verkocht, wat ik wel jammer vond.
Al met al heeft dit het niet makkelijker gemaakt, ik moet namelijk een nieuwe telefoon/abbo kiezen en de andere keuze is een C905 Sony Ericsson. Een hele nette telefoon met een 8,1 mp camera. Deze C905 kost mij niks extra's en is ook erg aantrekkelijk...
Een Storm zal mij 79,90 euro kosten en het tweede jaar ook nog eens 12,50 per maand. Dan heb ik een 150/150 abonnement, kost het tweede jaar 42,50, eerste jaar 29,50. De belminuten/smsjes zijn niet echt riant voor 42,50....

Als ik jullie posts hier lees, neig ik echter weer naar de BB Storm kant. Ik word er een beetje gefrustreerd van :P. Vinden jullie het typen nou echt goed werken en gaat het ook snel?
Zaterdag zal ik naar de Vodafone winkel gaan en een definitief besluit moeten nemen. Als ik met mijn huidige instelling de winkel in ga, moet ik daar beslissen en mezelf kennende kan ik dan ontzettend teleurgesteld worden de morgen erna. Ik heb dan gelukkig wel wat meer tijd om de Storm een uitgebreidere typetest op te leggen.

Heeft iemand nog tips? Argumenten om mij over te halen, of om juist de Storm te vermijden?
Voordat ik dit topic zag, wou ik 90% zeker voor de C905 gaan, nu weet ik het niet meer, bedankt jongens :+

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Ikzelf gebruik het suretype toetsenbord en vind het goed werken. Natuurlijk is het voor gebruikers van een niet-BB-pearl even wennen qua T9 maar suretype is gewoon echt goed! Daarnaast heeft dat toetsenbord net wat grotere knoppen dus typt nog wat makkelijker. De snelheid ligt iets lager dan bij mijn pearl omdat ik nog moet wennen aan t scherm, denk dat ik nog steeds sneller mail dan 90% vd gebruikers van mobiele telefoons dus met de snelheid zit het wel goed!

Over de snelheid van het changen van menu's, klopt, het is niet instant. Ik vind het niet storend en ik denk dat je bij geen enkel toestel tegenwoordig een snel menu krijgt. Zeker niet bij een telefoon vergelijkbaar met de BB Storm.

Kun je het toestel niet ergens nemen met een normaal basis-abo met daarbij de losse BIS-bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Update mbt accuduur:

Hij is nu 3 uur vd lader af, 5 min geinternet, 1 youtube filmpje van 2 min gekeken, 1 route bepaald met navigatie en 2 mailtjes ontvangen en gelezen. Windows Messenger is niet actief, BB-messenger is wel online maar is dat volgens mij altijd? Bluetooth is ook uitgeschakeld overigens

75% over, zal eens een om een nieuwe accu vragen bij de leverancier

Heeft iemand een Storm lader bij de hand? Ik gebruik namelijk een Nokia-micro USB lader en ben benieuwd naar de laadstroom van de BB-lader, die ik nu niet bij de hand heb. Wellicht dat de accu meer op zijn donder moet krijgen voor een goede levensduur?

Nokia:

5V, 550mA

[ Voor 10% gewijzigd door Ruud op 26-11-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Tanakiam schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:24:
[...]

Is ook een moglijkheid..niks mis mee de methode (in het engels) werkt gewoon sneller maar open een mp3 en klik weer op menu en als het goed is dan kun je instellen als ringtoon.4 handelingen welgeteld.

waarom ik de engelse manier heb toegepast, heeft ermee te maken dat ik zowat elkedag de forums langs ga
omdat de meeste en beste tips op Vodafone UK (eforum) en op crackberry.com staan.

vind ik het persoonlijk omslachter als je een handeling wil verrichten..gewoon makkelijk en prakticher.
Engels is misschien voor sommige lastig...LOL,maar dit schilt gewoon enorm. Dus taal ff veranderen. en je zult zien dat het beter werkt.

Je hebt gelijk...heb hem in het engels gezet en komt beter over bij me. En gelukt nu! Thanks voor de tip

elrobbo

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

[b][message=31112952,noline]
Kun je het toestel niet ergens nemen met een normaal basis-abo met daarbij de losse BIS-bundel?
Dit is niet mogelijk. Je komt zowieso altijd op ongeveer dezelfde kosten uit als je een basis abo en BIS erbij neemt.
Vodafone heeft deze speciale abonnementen voor particulieren in het leven geroepen, omdat deze het beste aansluiten bij de BB Storm.

Indien je zakelijk een aansluiting kunt doen, ligt het anders. Dan kun je wel een Ondernemersbundel nemen en los een BIS of BES abo.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• benji83
Ruud schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:38:
Update mbt accuduur:

Hij is nu 3 uur vd lader af, 5 min geinternet, 1 youtube filmpje van 2 min gekeken, 1 route bepaald met navigatie en 2 mailtjes ontvangen en gelezen. Windows Messenger is niet actief, BB-messenger is wel online maar is dat volgens mij altijd? Bluetooth is ook uitgeschakeld overigens

75% over, zal eens een om een nieuwe accu vragen bij de leverancier

Heeft iemand een Storm lader bij de hand? Ik gebruik namelijk een Nokia-micro USB lader en ben benieuwd naar de laadstroom van de BB-lader, die ik nu niet bij de hand heb. Wellicht dat de accu meer op zijn donder moet krijgen voor een goede levensduur?

Nokia:

5V, 550mA
Ik zou de stormlader proberen Ruud,5V 700mA.
Ik heb dus gisternacht opgeladen, ik gebruik hem echt heel veel, ook gisteravond weer voor het slapen gaan spelletje doen, internetten, muziek geluisterd in de bus, etc etc etc. en sta nu op 55%, na dus ruim 24 uur en internsief gebruik.

Ruud, hoe is het met je bereik? Wisselt hij veel van 3G (bb) en GPRS? Of valt het helemaal weg?
Bij onze UK vriendjes lijkt dit het probleem te zijn, degenen die slecht bereik hebben, moeten ook veel vaker laden.
Ikzelf val bijna nooit terug naar GPRS, behalve op een blind spot in mijn huis, waar ik met geen enkele telefoon 3G krijg.

Over welke apps er draaien, houdt de BB menu key ingedrukt. Je krijgt dan een soort alt+tab(windows) schermpje met alle apps die er draaien op dat moment. Na een battery pull draait daar dus alleen wat de Storm zelf opent.

Even een remark over de snelheid: Als ik de media speler gebruik en tegelijkertijd wil mailen of smsen dan heeft hij wel een aardige lag. Dat verbaast me niet echt, heb nooit anders meegemaakt met telefoons, maar dit is de enige echte lag die ik ben tegengekomen.
Ook lijkt het erop dat de mediaplayer nogal een memory hog is, en dit niet opschoont.
Moet nog even kijken of ik iets kan vinden om geheugen vrij te krijgen zonder een battery pull te doen.

• Ruud
Hij valt eigenlijk nooit weg, af en toe valt mijn BB-verbinding weg (het logootje verdwijnt naast de verbinding) maar 3G is altijd actief eigenlijk.

Heb vandaag mijn BB-lader weer en hij is nu opgeladen, zal het eens gaan testen..

• benji83
Zit nu op 50%, erg netjes voor bijna 30 uur gebruik naar mijn mening.
Ik laat hem gaan tot hij op 5 a 10% zit :)

• Fuske
hmm vreemd dat er zo´n groot verschil in zit mbt de accuduur..

Ik verwacht hem begin volgende week in brievenbus te zitten... zal dan ook maar eerste paar dagen helemaal opladen en ook weer helemaal leeg werken..

Is beter voor bijna alle batterijen..

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Hoe werkt jullie toochscreen ??

De mijne drukt aan de randen veel minder goed in dan in het midden.
Moet soms in liggende stand echt moeite doen om de A in te drukken.

Scherm van mijn collega klikt overal even goed/hard.

• Ruud
@freddyathlon: Dat is bij mij ook het geval, natuurlijk een DOA dus omruilen die hap, ware het niet dat de mijne zaterdag al op de grond gepleurd is in de kroeg dus tsjah, geen DOA meer :+

Even een update mbt mijn accu, opgeladen met de BB-lader, om 0730 verwijderd van de lader en nu nog 60% over. Niets meer mee gedaan dan eerst en dus een VEEL langere standby-tijd... Iets wat ik echt opmerkelijk vind want wat maakt een laadstroom die 150mA hoger ligt nou uit? Blijkbaar bij mijn BB veel, zal nog eens testen met mijn Nokia micro-USB lader wellicht dat het toch aan het wakker worden van de accu ligt ;)

Ik bedenk me net dat de eerste keer dat het ding uitviel (80% naar 0% in een uur of 6) hij opgeladen was via de USB-poort van mijn macbook. Na een zoektocht op het Internet ben ik erachter gekomen dat accu's die ECHT zwaar belast worden (modelbouwaccu's van 3000mAh die in 6 min leeg zijn) baat hebben bij een extreem hoge laadstroom. Dit zou er namelijk voor zorgen dat de accu langere tijd die extreme ontlading aan kan. Dit zijn overigens NiMH, Li-Ion en Li-Po accu's.

[ Voor 80% gewijzigd door Ruud op 27-11-2008 15:03 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over levertijden en abonnementen voor de BlackBerry Storm hoort vanaf heden in [ABO] Het BlackBerry Storm levertijden en abonnementen topic